(...)erg teleurgesteld;
* die monsters scheurden op de MF iedereen aan stukken, maar Finn werd minutenlang slechts meegesleurd
zaten de rathars niet in het schip dat de MF heeft gevangen?
* 2 ongeoefende zwaardvechters redden het minutenlang tegen een sith
voldoende argumenten voor - ik geef toe wel lange tijd - dat ze het redden:
* aangeschoten door Chewie's bowcaster
* emotionele geestesgesteldheid na het doden van zijn vader
* stormtroopers (b)lijken wel degelijk getrained in stok/zwaard-wapens
* onorthodoxe zwaardvechttechniek van Rey
* strong with the force, etc.
* we weten nog niet of Rey in het verleden als youngling wellicht basistraining heeft gehad (mind-wipe)
* etc.
* een ster opzuigen tot een kleinere massa zou vrijwel onherroepelijk een zwart gat hebben opgeleverd...
wait, wut?
heb je enig idee wat een enorme krachten/energieniveau's er nodig zijn om een (micro-)zwart gat te maken
je kunt hiervoor je geld beter zetten op de deeltjesversneller van CERN i.c.m. enorm veel pech
* Prachtig 3-edged lichtzwaard, jammer dat het vrijwel nutteloos was en maar 1x werd gebruikt
wat is de functie van de zijkant? wordt dat reeds uitgelegd dan? hoe kun je dan bepalen dat deze "maar 1x" wordt gebruikt?
* sith versus onervaren meisje; hij kan een schot van een pistool stoppen zonder al teveel moeite, maar haar tijdens dat gevecht gewoon even force choken, of zoals eerder, keihard tegen een boom aan smijten, dat is teveel gevraagd.
hij is aan de winnende hand, maar vertelt haar (op rand afgrond): "you need a teacher"
dead student don't learn
hij was dus gewoon te voorzichtig
juist wat er nu gebeurde is exact de reden dat ze uberhaupt gingen klonen! Perfecte vechtmachines!
is dat zo?
vlgns mij was het meer logistiek en gehoorzaamheid;
volgens mij was een groot probleem bij de clones dat ze te goed luisterden (i.e.: soms moet je in gevechtssituaties de ballen hebben om "orders uit de bunker" te negeren en creatief inspelen op de veranderende omstandigheden op het slagveld): weinig creativiteit, voorspelbaar
ik begreep van de huidige opzet dat het een keuze is om geen clones te gebruiken
de indoctrinatietechniek (b)lijkt hetzelfde
wellicht wordt beter uiteglegd in vervolgfilms?
En zo kan ik nog wel even door gaan
je vindt altijd wel een stok om een hond mee te slaan
En ik snap dat de good guys moeten winnen (Disney...)
zeg dat maar tegen de goodguys op de opgeblazen planeten/manen
interne strijd had gewonnen en z'n pa heeft afgemaakt. Maar vervolgens wordt hij wel heel noobish geraakt door 1 enkel schot...
er wordt wel heel erg
in your face benadrukt dat hij opkijkt tegen de situatie waarin hij zijn vader moet vermoorden;
vraagt letterlijk zijn hulp (ok; kan ook zijn taktiek voor ontwapend dichtbij laten komen);
je ziet zijn ogen nat worden en de interne strijd
denk je dat dit opeens ophoudt nadat de daad gedaan is?
als het hem tegen zit zal het hem blijven achtervolgen
meer guerilla siths die langzaam proberen terug te komen, ipv pats boem een nieuw leger.
en nog dan ook nog maar wat quasi-onbegrijpelijke politiek erbij doen?
trade federations enzo dan ook maar?