The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
cardwizard schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:57:
Mooi om te zien ! , en knap gedaan allemaal , niet verwacht zoveel _/-\o_

even wat anders , mijn zoontje is beide keren mee gewest naar The Force Awakens en dat vond hij geweldig , nu was ik van de week de originele trilogy aan het kijken en hij keek af en toe mee ... kreeg toch behoorlijk vaak de opmerking "boh wat nep allemaal" goed te merken die generatiekloof haha , en ik moet toegeven een AT-AT in beeld ziet er gewoon niet meer massaal uit (je ziet gewoon dat het een klein modelletje is) en de bewegingen zijn natuurlijk ook ontzettend houterig net als een tauntaun die langs loopt :+
Ja wat verwacht je... Die films komen uit de jaren 70. Ik snap daarentegen wel dat je kind het ziet als net.

Hetzelfde had ik ok met X-Men Origins: Wolverine. Toen ik die voor het eerst zag viel al het neppe niet op, maar toen ik hem thuis zag dacht ik: wat is dit eigenlijk nep....

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Freshnezz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:59:
Hmm er schijnt een lijstje van namen gelekt te zijn van een aantal overgebleven kandidaten voor de rol van de jonge Han Solo.

[video]

Er zit nou niet echt één tussen waarvan ik denk yesss, dat is Han...

Nu weet ik niet of Anthony Ingruber een van die kandidaten is, maar als je deze filmpjes ziet heb ik bij hem echt heel erg het Han Solo gevoel, heeft ook eerder een jongere Harrison Ford gespeeld [video]

Dichter in de buurt van Han dan dit kom je denk ik niet! Hopelijk is hij een van die kandidaten? Anders zie ik t wel erg somber in... (Dave Franco wtf)
OMG die Ingruber! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:22
Lanithro schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:43:
[...]

Ja wat verwacht je... Die films komen uit de jaren 70. Ik snap daarentegen wel dat je kind het ziet als net.
Hij vindt het ook maar vreemd volgens mij als ik zeg dat de eerste film ouder is als zijn vader , en dat de eerste 3 deel IV , V en VI zijn.... vervolgens veel later I , II en III gemaakt zijn en ze nu verder gaan met VII , toen we daar zaten vroeg hij of er nog een deel 2 zou komen ;) , toen heb ik de Star Wars "logica" uit proberen te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
cardwizard schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Hij vindt het ook maar vreemd volgens mij als ik zeg dat de eerste film ouder is als zijn vader , en dat de eerste 3 deel IV , V en VI zijn.... vervolgens veel later I , II en III gemaakt zijn en ze nu verder gaan met VII , toen we daar zaten vroeg hij of er nog een deel 2 zou komen ;) , toen heb ik de Star Wars "logica" uit proberen te leggen
Arm kind...

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Inderdaad.. Waarom confronteer je hem met deel I, II en III?!
Ignorance is bliss, in dit geval :P

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Nnoitra schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:46:
[...]

[...]

Inderdaad.. Waarom confronteer je hem met deel I, II en III?!
Ignorance is bliss, in dit geval :P
haha inderdaad en toch denk ik dat jeugdige kijkers die delen veel "vetter" vinden , want: special effects ipv poppen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jaymz

Keep on moving !

[...]

Het is heel simpel waarom de volgorde is zoals ie is
Because in charge of order Yoda was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is wel de mooiste uitleg die ik gehoord heb. ;)

I feel a disturbance in the viewing order

of zoals Yoda zeggen zou: In the viewing order, a disturbance I feel, Mmmmh

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 14-01-2016 20:17 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
The Force Awakens is genomineerd voor 5 Oscars!

Visuele effecten:
Star Wars: The Force Awakens
Ex-Machina
Mad Max: Fury Road
The Revenant
The Martian

Originele soundtrack:
Bridge Of Spies
Carol
Sicaro
The Hateful Eight

Geluidsmontage:
Sicario
The Martian
The Revenant

Geluidsmix:
The Martian
The Revenant

Filmmontage:
The Revenant
Spotlight
The Big Short

De nominatie voor Originele Soundtrack is daarmee ook de 50e (!) nominatie voor John Williams _O_

MTV heeft een stukje over het insta-brood van Rey, dat was geen CGI maar een praktisch effect. Het heeft de ontwerpers 3 maanden gekost om het brood te perfectioneren :P
“You wouldn’t believe how long it took to actually perfect that one, that little tiny gag in the film,” Corbould said. “It started off with the mechanics of getting the bread to rise and the liquid to disappear, but then there was the ongoing problem of what color should the bread be? What consistency should it be? Should it have cracks in it? Should it not have cracks in it?”

“It took about three months,” he added. “The actual mechanics of it was fairly simple, but the actual cosmetic side took a lot longer.”
Worth it :P

En nu we het over praktische effecten hebben, zien we allemaal die Oscarnominatie voor Visuele effecten? O-)
The Force Awakens heeft volgens SlashFilm meer CGI shots dan The Phantom Menace, kunnen we dan nu eindelijk dat gezeur van "CGI zuigt, weg ermee!" staken? :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Spike_wolf schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:29:
The Force Awakens is genomineerd voor 5 Oscars!

Visuele effecten:
Ex-Machina
The Revenant
The Martian
Oei, moeilijk, daar zitten wel mooie films in! :)
Filmmontage:
The Revenant
Spotlight
The Big Short
Uh... Neen!
The Force Awakens heeft volgens SlashFilm meer CGI shots dan The Phantom Menace, kunnen we dan nu eindelijk dat gezeur van "CGI zuigt, weg ermee!" staken? :P
Nope! :P De CGI is tegenwoordig vele malen geavanceerder dan bij de Phantom Menace. Ze kunnen dus gewoon veel meer, de warmtegolven (of hoe noem je dat?) in de lucht van de Tie Fighters, het opspattende water van de X-wings, ... Ook de ferm verbeterde motion capture techniek doet wonderen waardoor CGI-figuren er realistischer uit zien. Het zag er toch allemaal prachtig uit. :)

Stormtroopers in de verdediging tegen Poe en zijn team

Het is soms ongelooflijk wat men tegenwoordig doet met CGI zonder dat we het door hebben. Het beeld hierboven dat je eerder postte bijvoorbeeld deed me onmiddellijk denken aan een special effects filmpje van Game of Thrones. Mijn mond viel open toen ik zag wat ze allemaal bijvoegen, volledige stadsonderdelen, boten die geen boten zijn, ... Als je kijkt naar een film/serie en je hebt niet onmiddellijk door dat het cgi is, dan lijkt het mij geslaagd. Maar ik herinner me erg goed dat ik bij episode 1, 2, en 3 bepaalde beelden me echt uit de film haalden. En dat stoort me en ik begrijp het als mensen daarover zeuren. Hetzelfde met Wolverine zoals iemand hierboven zei. Als je echt zo bespaard op budget voor cgi of de techniek kan het niet, doe het dan gewoon niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 14-01-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Die gaan ze niet binnen slepen inderdaad :P
[...]

Nope! :P De CGI is tegenwoordig vele malen geavanceerder dan bij de Phantom Menace. Ze kunnen dus gewoon veel meer, de warmtegolven (of hoe noem je dat?) in de lucht van de Tie Fighters, het opspattende water van de X-wings, ... Ook de ferm verbeterde motion capture techniek doet wonderen waardoor CGI-figuren er realistischer uit zien. Het zag er toch allemaal prachtig uit. :)

[afbeelding]

Het is soms ongelooflijk wat men tegenwoordig doet met CGI zonder dat we het door hebben. Het beeld hierboven dat je eerder postte bijvoorbeeld deed me onmiddellijk denken aan een special effects filmpje van Game of Thrones. Mijn mond viel open toen ik zag wat ze allemaal bijvoegen, volledige stadsonderdelen, boten die geen boten zijn, ... Als je kijkt naar een film/serie en je hebt niet onmiddellijk door dat het cgi is, dan lijkt het mij geslaagd. Maar ik herinner me erg goed dat ik bij episode 1, 2, en 3 bepaalde beelden me echt uit de film haalden. En dat stoort me en ik begrijp het als mensen daarover zeuren. Hetzelfde met Wolverine zoals iemand hierboven zei. Als je echt zo bespaard op budget voor cgi of de techniek kan het niet, doe het dan gewoon niet :P
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar dit is een andere discussie. Slechte CGI is niet prettig inderdaad, maar dat is niet de discussie die iedereen in dit geval voert. Iedereen is heel resoluut dat CGI rotzooi is en practical effects the shit zijn.
Maar dat is niet het geval, CGI kan ontzettend veel toevoegen, zolang het goed in elkaar zit, maar daar hoor je hier niemand over. Maar alleen met Star Wars, in alle andere films en series is CGI geen probleem :P

Maar je moet de CGI in de prequels ook wel nemen voor wat het is, niet voor wat je nu gewent bent. Vergeet niet dat The Phantom Menace min of meer de eerste film was dit de techniek zo gebruikte, zonder George hadden we CGI niet gehad zoals we het nu hebben.

Kijk bijvoorbeeld ook naar Willis O'Brien's "The Lost World". Daar maakte ze een gigantische sprong in Stop motion animatie. Kijken we daar nu naar dan ziet het er niet uit en willen we er niets van weten. Kijken we ernaar met in ons achterhoofd wat er daar gaande is, wat er voor kwam en wat dit betekende voor de toekomst, dan is het ineens awesome, net zoals het op dat moment was.

Maar ik hoop gewoon dat men snel doorheeft dat de discussie zoals die nu al een paar jaar gevoerd wordt (en ook continu door J.J. aangewakkerd werd) helemaal nergens op slaat. Als ze de Visual Effects oscar winnen kunnen we in ieder geval een stap in die richting zetten. CGI is niet evil, in tegendeel zelfs :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rey niet genomineerd voor beste actrice??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ferra schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:31:
Nee, dat was een hele grote domper :/
Ik heb geen van de films die daarvoor genomineerd zijn gezien, maar van wat ik hoor zaten daar ook wel hele sterke tussen. Maar ik had wel verwacht dat Daisy een nominatie zou binnen slepen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:56

Major_ton

Shoot!

Ferra schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:31:
Hmmm ja dat is toch wel apart. Films die op voorhand al populair zijn lijken vrijwel nooit echt in de prijzen te vallen. In het geval van Daisy Ridley vind ik dat erg zonde, want wát heeft zij een rol neergezet (mijn mening). De natuurlijke wijze waarop zij overkomt in die film (haar eerste grote productie ook meen ik), vind ik ongekend. Ze heeft iets ontwapenends over zich, maar weet gelijktijdig heel sterk in haar persoonlijkheid te zijn. Er gebeurt zoveel in haar mimiek, de details zijn echt heel goed. Maar goed, misschien is een Oscar nog net wat te vroeg voor haar? Hopelijk blijft ze niet een eeuwige Rey en weet ze ook andere rollen te bemachtigen en zo sterk neer te zetten als deze.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
John Boyega: Star Wars: Episode VIII will be 'much darker'
Plus: JJ Abrams reveals he already knows the true identity of Daisy Ridley’s space scavenger Rey

Star Wars: Episode IX's Colin Trevorrow promises 'profoundly satisfying' Rey reveal
Jurassic World director also signals original Star Wars icons Luke Skywalker and Leia Organa will play a part in the final episode of Disney’s new trilogy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb Star Wars Before the Awakening uit. Leuk boek. Zeker ook Finn begrijp ik beter. Zijn trainingsprogramma en traumatische ervaring erna geeft zijn rol veel meer diepte. Ook Rey en Poe zijn leuk om te lezen.

Ik ben maandag over een week terug. Ik stuur het boek gratis naar de eerste die me een DM stuurt. Dit alleen op voorwaarde dat hij weer gedeeld word als hij uitgelezen is. Als je geen antwoord op je DM hebt na vandaag, was je niet de eerste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
PWM schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:57:
Ik heb Star Wars Before the Awakening uit. Leuk boek. Zeker ook Finn begrijp ik beter. Zijn trainingsprogramma en traumatische ervaring erna geeft zijn rol veel meer diepte. Ook Rey en Poe zijn leuk om te lezen.

Ik ben maandag over een week terug. Ik stuur het boek gratis naar de eerste die me een DM stuurt. Dit alleen op voorwaarde dat hij weer gedeeld word als hij uitgelezen is. Als je geen antwoord op je DM hebt na vandaag, was je niet de eerste :p
Leuk stukje achtergrond informatie inderdaad. Poe's verhaal was vooral interessant omdat we wat meer over de politieke structuur te weten komen, en hoe hij bij de Resistance terecht kwam.

Rey's verhaal is gewoon leuk, niet heel spectaculair, maar geeft wel wat extra lading aan het moment dat ze aan de wastafel zit en dat schip ziet vertrekken.

En Finn's verhaal geeft hem ook een stuk meer diepgang, nu is het voor alle lezers duidelijk waarom hij zijn mannetje kon staan tegenover de Riot Trooper en gedeeltelijk tegenover Ben.
Het is ook mooi dat het gevecht met die Riot Trooper, FN-2199, en de dode trooper die aan het begin de bloederige strepen over Finn's helm trekt, FN-2003, nu een veel zwaardere lading hebben. Dat waren beide leden van Finn's team en zijn vrienden. Dat Finn zomaar ineens de beslissing neemt om te vertrekken is ineens veel logischer nu we weten dat hij één van zijn drie maatjes voor zijn ogen zag sterven.
Ook de ontzettend over the top reactie van FN-2199 wanneer hij voor Maz's kasteel Finn te lijf gaat is ineens logisch :P

Top ook dat je het boek op deze manier wil delen! Leuke actie d:)b

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:18:
[...]

Hmmm ja dat is toch wel apart. Films die op voorhand al populair zijn lijken vrijwel nooit echt in de prijzen te vallen. In het geval van Daisy Ridley vind ik dat erg zonde, want wát heeft zij een rol neergezet (mijn mening). De natuurlijke wijze waarop zij overkomt in die film (haar eerste grote productie ook meen ik), vind ik ongekend. Ze heeft iets ontwapenends over zich, maar weet gelijktijdig heel sterk in haar persoonlijkheid te zijn. Er gebeurt zoveel in haar mimiek, de details zijn echt heel goed. Maar goed, misschien is een Oscar nog net wat te vroeg voor haar? Hopelijk blijft ze niet een eeuwige Rey en weet ze ook andere rollen te bemachtigen en zo sterk neer te zetten als deze.
Vind je echt? Ben zelf geen fan, kijk gewoon vraag de sw films en kan nou niet zeggen dat zij overkomt als een geweldig actrice. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze de rol niet goed speelde, want daar heb ik niks op aan te merken. Vind het echter geen Oscar materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:22:
[...]

Vind je echt? Ben zelf geen fan, kijk gewoon vraag de sw films en kan nou niet zeggen dat zij overkomt als een geweldig actrice. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze de rol niet goed speelde, want daar heb ik niks op aan te merken. Vind het echter geen Oscar materiaal.
Ik denk dat de rol zelf niet erg Oscar waardig is. Wat zij heeft laten zien binnen die rol vind ik echter wel erg sterk en heel natuurlijk. Iedereen mag daar uiteraard anders over denken :-) Maar alles bij elkaar is het nog niet genoeg voor een Oscar nee. Een nominatie dan misschien? Mogelijk na deel VIII ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 8 gaat bepalend op veel vlakken zijn! Jammer van de lange wachttijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Dit is tot nu toe het beste verhaal over "wie is Snoke?", welke ik gelezen heb :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Boek gaat naar Cardwizard Die passed hem door als hij uit Is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Nnoitra schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:36:
Dit is tot nu toe het beste verhaal over "wie is Snoke?", welke ik gelezen heb :Y
Klinkt best wel leuk!
Afbeeldingslocatie: http://screenrant.com/wp-content/uploads/Star-Wars-Snoke-Face-Grand-Moff-Tarkin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
PWM schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:10:
Boek gaat naar Cardwizard Die passed hem door als hij uit Is.
Thanks !, stuur hem naar de volgende liefhebber als ik hem gelezen heb :7

Kan trouwens nergens echt goed vinden wat ik "moet" lezen (canon?) om alles te weten te komen , iemand die het me kan verduidelijken ?

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 16-01-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
cardwizard schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:08:

Thanks !, stuur hem naar de volgende liefhebber als ik hem gelezen heb :7
* Nnoitra steekt zijn vinger op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Nnoitra schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:10:
[...]
* Nnoitra steekt zijn vinger op :)
Dan is hij voor jou !

Net Return Of The Jedi gekeken .... Dat eind pfff , vind het nog steed niet kunnen dat ze de jonge Anakin er in hebben gezet ipv de oude die net 5 minuten er voor in beeld is :F

Zie ik nou net in The Phantom Menace (ja kijk alle delen) Maz Kanata als "action figure" op de kast staan in de kamer van Anakin ? denk ik spoor niet dus even googlen maar , zijn al hele theorieën over...

Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/news/106227/_1452876183.jpg

http://www.cinemablend.co...Wars-Prequels-106227.html

[ Voor 66% gewijzigd door Cardwizard op 16-01-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
McBoom schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:13:
Er was altijd één tijdslijn waardoor het allemaal één geheel vormde en de hooftreden dat ik er aan begonnen ben, ik hou van continuïteit. Nu zijn/komen er twee tijdslijnen.
excuses, mijn mede-tweakers, dat een dergelijke oude post quote,
maar ik heb besloten om dit hele topic te gaan lezen,
vanaf het begin

punt dat hier gemaakt wordt,
v.w.b. continuiteit,
is een punt dat ik ook heb

ik ben een starwarsfan van het eerste uur (ook van startrek; ik ben een obsessieve scifi-omnivoor),
en heb - al zeg ik het zelf - "encyclopedische kennis" van het EU;
de boeken van Zahn heb ik destijds zelfs laten importeren vanuit America door mijn favoriete NL boekhandel (bestaan er nog onafhankelijke boekhandels btw?)
en heb me bezig gehouden met talloze EU-verhalen (boeken uit eind jaren 70 tot heden, games (mijn god, wat hield ik van de XWvsTF spellen), CCG (Decipher SWCCG, ik droom af en toe nog van het spelen van dit spel, wat een pareltje was dat), discussiefora, etc.

...en nu is het hele EU down the drain
en dat is moeilijk te accepteren voor mij

wat vindt u, mijn mede-tweakers, hiervan nu de nieuwe film uit is en het stof over het rebooten wat is neder gedaald?

ik heb overigens de nieuwe SWTFA reeds 4 keer gezien;
3 keer in NL, alleen premiere, en twee keer met vrienden (geen "hardcore SW fans")
en nu, gisteren, hier in Shanghai
en ik vind het een pareltje; zowel qua verhaallijn (alhoewel je bij de 4e keer wel wat storende zaken gaat zien), qua muziek (ik ben van klassieke muziek gaan houden dankzij Williams' Empire Strikes Back soundtrack en ben vwb muziekvoorkeur nu verdwaald in Bach (variaties op thema), Beethoven (themas/heroiek), Haydn (meester der klassieke opbouw), etc.), qua humor (geen blue-screen overdosis), etc.

erg goede "reboot";
toegankelijkheid is bijna zoals destijds Star Trek First Contact; perfect begin voor nieuwe generatie fans

...maar toch;
mijn EU!
WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:22:
en kan nou niet zeggen dat zij overkomt als een geweldig actrice.
(...)
Vind het echter geen Oscar materiaal.
imho
Daisy draagt de film bijna in haar eentje;
heel erg goed acteerwerk; ontwapened; geloofwaardig (zelfs bij slechte continuiteit qua montage en plotholes); sterk als het moet, open als het kan; zoekende;
en wat een prachtige vrouw (dus, ja, ik ben wellicht niet helemaal objectief ;-))

enige storende scene is haar "drug addict look",
wanneer ze naar Maz vliegen (in de Falcon cockpit, links voor de kijkers);
ik snap de bedoeling ("...I didn't know there was so much green in the universe");
maar icm de scene die daarop volgt is de toaalverwondering te abrupt weg
(en het is gewoon een lelijke gezichtsuitdrukking imho)

waar ze echt schittert is met haar acteerwerk met gezichtsuitdrukkingen wanneer ze Finn net ontmoet ("so you're with the resistance")
ik begrijp waarom Finn later zegt: "you looked at me like no one had before"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Zoals vaker in dit topic aangegeven heeft het verhaal twee kanten. Aan de ene kant is het jammer dat de EU niet meer "echt" is. Maar dat is het eigenlijk nooit geweest, zolang het niet werd tegengesproken werd het zo beschouwd, maar "echt" was het niet. Daarbij komt ook dat als je het allemaal eens goed bekijkt dat het gewoon een grote bende was, de helft van het spul was het niet eens met ander materiaal, waardoor het niet een lekker doorlopend verhaal was.

Het nieuwe Canon zorgt er voor dat alles wel een vloeiend verhaal is en netjes in elkaar overloopt. Als je het onafhankelijk bekijkt hebben ze gewoon een hele slimme keus gemaakt om een wereld te creëren die gewoon klopt, de Story Group zorgt er voor dat alles past en logisch is.

Is het jammer van het oude EU? Misschien, maar niemand zegt dat je die boeken moet verbranden ;)
Mijn boekenkasten staan er ook nog vol mee, een hoop prima verhalen, waar ik nog goede herinneringen aan heb en die ik kan lezen wanneer ik wil, ze zijn er niet minder om geworden, we weten nu alleen zeker dat ze niet in de echt tijdlijn passen. Voorheen pasten ze er een beetje in tot een film of TV serie het tegensprak, nu hebben we zekerheid. En nog net zoveel plezier.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
erg leuk trouwens om te zien hoe het Chinese publiek reageert op de film;
een aantal scenes (b)lijken grappiger voor hen dan het NL publiek (en andersom)
vooral BB8 valt erg goed bij de Chinezen qua humor

bijkomend voordeel:
de ondertiteling stoort niet zoveel als in Holland, want veel minder ruimte (Chinees is een compacte taal) en minder automatisch lezen (ik lees wel wat Chinees; eenvoudige teksten kan ik lezen met enige inzet; maar dan moet ik me concentreren; gaat niet automatisch; wel leuk om te zien met welke karakters namen worden vertaald; helaas is mijn Chinees niet goed genoeg om echte subtiliteiten te spotten (zoals het "aaseter"/"jutter"-verhaal))
kon veel beter concentreren op de scenes en de muziek
(briljante soundtrack overigens; mijn "training" met Bach-muziek deed mij al snel vermoeden dat Williams bewust heft geschreven dat Rey's thema een variatie is van Luke/Force's en Anakin; wil ik later als tijd heb beter onderzoeken; als het zo is, dan geeft William's muziek een vooruitblik v.w.b. de onthulling van Rey's afkomst/identiteit; bloedlijn van Anakin, Luke of "spontaan door de force" eventueel met link naar Skywalkers)

minder leuk:
typisch Chinese "onbeschaafdheid";
telefoneren, eet/drink/boer-geluiden; door scherm heen lopen; etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Nnoitra schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:36:
Geniale theorie inderdaad, als ze dit doen, dan zouden ze echt geniaal bezig zijn.
Überhaubt het idee dat de leider geen force user hoeft te zijn, is denk ik wel een sterk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
overigens (ik moet eigenlijk werken nu) blijft mijn hoofd een beetje doormalen qua "star wars technology":

1) storm trooper helmets: "their masks filter out smoke, not toxins"
--> lijkt me een ontwerpfout ;-)

2) de schotel van de Milennium Falcon is rechthoekig nu;
--> maar ja, na RotJ was er natuurlijk een nieuwe nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Prodigy.NL schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Geniale theorie inderdaad, als ze dit doen, dan zouden ze echt geniaal bezig zijn.
Überhaubt het idee dat de leider geen force user hoeft te zijn, is denk ik wel een sterk punt.
De theorie dat het Tarkin is gaat al even de rondte inderdaad, maar J.J. en Andy Serkis hebben beiden gezegd dat Snoke een geheel nieuw personage is, dus dat zou Tarkin, Anakin, Plagueis, etc allemaal uitsluiten.

Plus dat Snoke wel Force Sensitive is, dat wordt gesuggereerd in zijn gesprekken met Kylo, en is ook meerdere keren bevestigd door J.J.

Uiteraard kan er nog van alles veranderen, maar tot dusver wijst alles er naar dat Snoke een nieuw Force Sensitive personage is :)
Admiral_R2D2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:55:
overigens (ik moet eigenlijk werken nu) blijft mijn hoofd een beetje doormalen qua "star wars technology":

1) storm trooper helmets: "their masks filter out smoke, not toxins"
--> lijkt me een ontwerpfout ;-)
Ontwerpfout, of compromis om de kosten te drukken? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 17-01-2016 10:57 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als je alleen al naar zijn neus kijkt, klopt het hele verhaal al niet meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Dus zo ging het er aan toe op starkiller base. Geen wonder dat het allemaal zo is afgelopen zoals in de film natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

MusicAddict schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:32:
Dus zo ging het er aan toe op starkiller base. Geen wonder dat het allemaal zo is afgelopen zoals in de film natuurlijk :+

[video]
Wat een baas actie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Zo, net "Before the Awakening" uitgelezen, wat een leuk boek! Geeft veel meer info over de film en de gedragingen van Rey, Poe en Finn..

Waren er maar meer van die boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Wil ook graag de canon boeken gaan lezen maar welke je echt moet lezen kan ik niet echt vinden , als ik een beetje rond zoek dan kom ik zo ontzettend veel tegen

bijvoorbeeld hier : http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_canon_books

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
USA Today heeft een artikel over creatures in The Force Awakens met daarbij weer een aantal nieuwe hi res(ish) foto's :)

Han en Rey

Admiral Ackbar

Snap Wexley

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
cardwizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:34:
Wil ook graag de canon boeken gaan lezen maar welke je echt moet lezen kan ik niet echt vinden , als ik een beetje rond zoek dan kom ik zo ontzettend veel tegen

bijvoorbeeld hier : http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_canon_books
Er zijn geen boeken die je echt MOET lezen natuurlijk.

Dit zijn alle canon boeken die er een beetje toe doen, de rest zijn echt voor kinderen bedoeld.

A New Dawn
Tarkin
Heir to the Jedi
Lords of the Sith
Dark Disciple
Aftermath
Lost Stars
Battlefront Twilight Company
The force Awakens
Before the Awakening

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Vooral van Lost Stars heel veel goede dingen gehoord, maar eens aan beginnen binnenkort. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Spike_wolf schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:38:
[...]

Er zijn geen boeken die je echt MOET lezen natuurlijk.

Dit zijn alle canon boeken die er een beetje toe doen, de rest zijn echt voor kinderen bedoeld.

A New Dawn
Tarkin
Heir to the Jedi
Lords of the Sith
Dark Disciple
Aftermath
Lost Stars
Battlefront Twilight Company
The force Awakens
Before the Awakening
MOETEN is een groot woord natuurlijk , maar het gaat mij vooral om alle info , dus boeken die er niet toe doen wil ik ook niet aan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
WickedWizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:39:
Vooral van Lost Stars heel veel goede dingen gehoord, maar eens aan beginnen binnenkort. :)
Lost Stars is zeker een aanrader :Y
cardwizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:40:
[...]

MOETEN is een groot woord natuurlijk , maar het gaat mij vooral om alle info , dus boeken die er niet toe doen wil ik ook niet aan beginnen
Als het je om info rond The Force Awakens gaat kun je ze bijna allemaal vergeten :P
Before the Awakening geeft een kijkje in het leven van Finn, Rey en Poe, voor de film en is erg interessant.
Spike_wolf in "Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5"

Lost Stars geeft aan het einde een hoofdstuk waar je te weten komt hoe de Inflictor, een van de Ster Destroyers op Jakku daar terecht gekomen is. Maar dat kun je ook in een enkele zin uitleggen.

Rey's Survival Guide geeft wat info over Jakku door Rey's ogen, maar ook daar zit niet veel bijzondere info in die je echt moet weten.

De echt interessante info gaat nog komen, nu de film uit is.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Het gaat me niet enkel om The Force Awakens , maar om het hele verhaal rond alle films , ik ben echt een film fanaat maar lezen is nooit mijn ding geweest

Wil eigenlijk wel beginnen en dan vooral het Star Wars verhaal uitdiepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
cardwizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:02:
Het gaat me niet enkel om The Force Awakens , maar om het hele verhaal rond alle films , ik ben echt een film fanaat maar lezen is nooit mijn ding geweest

Wil eigenlijk wel beginnen en dan vooral het Star Wars verhaal uitdiepen
Het is dan maar net wat je als "het verhaal" opvat.
Elk boek hoort natuurlijk bij het Star Wars verhaal, als je alleen de films pakt en je dus wil focussen op de Skywalker Saga, dan zijn alleen Heir to the Jedi (gaat over Luke) en Lords of the Sith (gaat over Vader en Palpatine) interessant, in mindere mate Tarkin, omdat Vader daar ook een kleine rol in heeft.

Ken je de Clone Wars TV serie en valt die voor je in "het verhaal" dan is Dark Disciple ook leuk, dat gaat over twee personages die je alleen in de TV serie tegen komt.

Past de TV serie Rebels ook in je verhaal, dan is A New Dawn ook interessant, dat introduceert twee van die hoofdpersonen.

The force Awakens en Before the Awakening zullen ook in je verhaal passen, maar die vallen dan weer wat buiten de Skywalker Saga natuurlijk, maar vooral Before the Awakening is de moeite waard. (bij TFA moet je in gedachte houden dat het de boekversie van een vroeg script is, niet zozeer een boek versie van de daadwerkelijke film).

Aftermath, Lost Stars en Battlefront: Twilight Company staan helemaal los van de Skywalker saga, ze spelen zich tijdens en na de Original Trilogy af, maar daar volgen we totaal onbekende personages, wel gedurende bekende situaties, maar daar volgen we voornamelijk willekeurige soldaten in de verschillende legers.

Ik denk dat Heir to the Jedi en Lords of the Sith wat betreft onderwerp het beste in jouw straatje passen. Maar daarbij komt wel dat Heir to the Jedi geen denderend goed boek is :P

Persoonlijk zou ik je aanraden om met Lost Stars te beginnen. Die speelt zich gedurende de Original Trilogy af en je ziet twee personen opgroeien onder de Empire. Uiteindelijk wordt er één een Imperial Officier, de andere een Rebellen Piloot.
Een erg interessant (Romeo en Juliet in Space) verhaal met heel veel herkenbare punten, zo zijn ze beide aanwezig bij de vernietiging van Alderaan, de Battle of Hoth, ect. Vader, Wedge, Solo en dergelijke steken een keer hun kop om de hoek wat ook weer leuke herkenningspunten zijn :)

[Edit]
Als het je om Lightsabers gaat komt alleen Lords of the Sith in de buurt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 19-01-2016 17:36 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Keus genoeg in ieder geval ! Bedankt voor de uitleg , de tv series heb ik nooit gekeken , wel eens voorbij zien komen maar lijkt me heel erg voor de kids ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
cardwizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:03:
Keus genoeg in ieder geval ! Bedankt voor de uitleg , de tv series heb ik nooit gekeken , wel eens voorbij zien komen maar lijkt me heel erg voor de kids ?
Valt reuze mee imo. Oordeel zelf :)

YouTube: Star Wars Rebels Season Two - Mid-Season Trailer (Official)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ziet er nog best aardig uit , kijken waar ik dat weer (legaal) vandaan tover

Op Blu-ray kost het rond de 60 euro per seizoen , op iTunes is het niet te krijgen (NL) balen

[ Voor 38% gewijzigd door Cardwizard op 19-01-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Wat is het verschil tussen de Canon timeline boeken en de Legend timeline boeken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
pixels66 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:05:
Wat is het verschil tussen de Canon timeline boeken en de Legend timeline boeken???
Canon is het "echte" verhaal. Legends zijn oudere verhalen die niet meer in de daadwerkelijke verhaallijn passen en simpel gezecht als "niet echt" beschouwen kunnen worden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Duidelijk, dan laat ik dat zeker links liggen... Overigens zit ik over 3 maanden in Florida (Disney), dus daar zal ik waarschijnlijk de hele Star Wars Disney winkel leeg kopen! Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
pixels66 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:16:
Duidelijk, dan laat ik dat zeker links liggen... Overigens zit ik over 3 maanden in Florida (Disney), dus daar zal ik waarschijnlijk de hele Star Wars Disney winkel leeg kopen! Can't wait!
Er zit heel veel goed spul tussen, maar zeker als je net begint is het voornamelijk verwarrend als je ineens leest over de 3 kinderen van Han en Leia, waar Ben/Kylo niet tussen zit :P

Maar als het lezen je bevalt zijn er zeker een stel boeken (de Thrawn trilogie of de X-Wing boeken) die de moeite waard zijn als je zin en tijd hebt voor wat anders en denkt de twee tijdlijnen uit elkaar te kunnen houden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
X-Wing boeken? Welke zijn dat dan? Dan zoek ik die eens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
pixels66 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:45:
X-Wing boeken? Welke zijn dat dan? Dan zoek ik die eens op...
Dat zijn 10 boeken, geschreven door Michael Stackpole en Aaron Allston.
http://starwars.wikia.com/wiki/X-Wing_(novels)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Gisteren gelijk even ''Before the awakening'' gekocht als eBook. Heb even een paar bladzijden gelezen. Het begint erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
The Clone Wars staat allemaal op Netflix (VS) die ga ik eens bekijken , hopelijk komt Rebels er ook op

En dan een begin maken met een boek , heerlijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
cardwizard schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:06:
The Clone Wars staat allemaal op Netflix (VS) die ga ik eens bekijken , hopelijk komt Rebels er ook op

En dan een begin maken met een boek , heerlijk ....
Met de Clone Wars moet je vooral in begin wel even doorzetten, het budget was niet super hoog en de technieken nog niet zo ver als tegenwoordig, het begint wat houterig maar wordt echt briljant als ze eenmaal op gang zijn, met ijzersterke verhalen en tranen op het einde :'(

Netflix heeft de afleveringen geloof ik in de uitzendtvolgorde staan, voor het beste effect moet je eigenlijk de verhaalvolgorde aanhouden zoals hij hier beschreven staat.
Voor vage TV redenen is Clone Wars zo'n serie waarvan de afleveringen door elkaar heen op TV uitgezonden werd, wat het nogal verwarrend maakt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik neem aan dat het om de 2008 Clone Wars gaat en niet de 2003?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Hé dat is vet, onderaan de lijst een aantal story reels en de video's daarbij. De twee story arcs van 4 afleveringen zijn alleen nooit geanimeerd, dus allemaal van die placeholder modellen. Nog nooit gezien, dus meer star wars story voor mij. Thanks spike, heb ik weer wat te doen :)

Maar verder is the clone wars (idd 2008) super om te kijken, je ziet het uitbouwen naar geweldige afleveringen over de seizoenen heen.

[ Voor 43% gewijzigd door MusicAddict op 20-01-2016 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Spike_wolf schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Met de Clone Wars moet je vooral in begin wel even doorzetten, het budget was niet super hoog en de technieken nog niet zo ver als tegenwoordig, het begint wat houterig maar wordt echt briljant als ze eenmaal op gang zijn, met ijzersterke verhalen en tranen op het einde :'(

Netflix heeft de afleveringen geloof ik in de uitzendtvolgorde staan, voor het beste effect moet je eigenlijk de verhaalvolgorde aanhouden zoals hij hier beschreven staat.
Voor vage TV redenen is Clone Wars zo'n serie waarvan de afleveringen door elkaar heen op TV uitgezonden werd, wat het nogal verwarrend maakt.
Thanks ! Ga die volgorde aanhouden zoals in die lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Eigenlijk paar weken terug de laatste paar seizoenen Clone Wars afgekeken, en er zitten toch paar goede story arcs tussen. (Vooral in t begin) heel veel skipbare tussendelen dat wel.

Yoda op Dagobah, die drie Force Wielders, Ahsoka's 'verraad', die corrupte Jedi met vier armen, Darth Maul & Savage Opress, Ventress etc..

En Anakin vind ik in die animatieserie toch wel een heel stuk menselijker overkomen dan in de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Volgens mij is er nog geen "everything Star Wars" topic ? Niks voor jou Spike om te beginnen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/vypshJludVRt/720.jpg

Ik zie het wel zitten, zo'n topic!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
cardwizard schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:27:
Volgens mij is er nog geen "everything Star Wars" topic ? Niks voor jou Spike om te beginnen ?
Er zijn nu verschillende topics om alle info wat duidelijker op te splitsen, deze is min of meer voor de nieuwe trilogie.

Star Wars: Rogue One
[Serie] Star Wars Rebels

De boeken lijkt de animo wat minder voor te zijn tot dusver, dus een eigen topic lijkt me daar nog niet heel erg voor nodig. Ik plaats wel reviews in Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Er is zo veel nuttige info overal nu ik dacht misschien is een verzameltopic een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
cardwizard schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:22:
Er is zo veel nuttige info overal nu ik dacht misschien is een verzameltopic een idee
Ik ben bang dat als je alles op één hoop gooit het juist verwarrend wordt, helemaal nu er op dit moment 2 films tegelijk opgenomen worden en er een TV serie naast loopt, dan weet straks niemand meer waar je het over hebt.
Als je al die elementen een eigen hoekje geeft is het mentaal veel makkelijker te scheiden. En zo kun je ook eenvoudig de onderwerpen die je niet interesseren negeren :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
DeppOx schreef op donderdag 17 december 2015 @ 02:17:En daarnaast, is Kylo Ren de apprentice waar ze het over hebben, degene who turned to the dark side ? Want hij is best wel een weak bitch tbh, 1 laserknal van Chewwie
...uhm;
zag je het effect van deze bowcaster op andere slachtoffers?
het is een wonder dat ie uberhaupt overleefde, laat staan dat ie kon verder vechten
(nog afgezien van het feit dat deze wond Rey een geloofwaardige edge gaf om uberhaupt te kunnen winnen)

iemand nog commentaar op de "steekstijl" van Rey met het zwaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Admiral_R2D2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:05:
[...]

iemand nog commentaar op de "steekstijl" van Rey met het zwaard?
Dat kwam heel natuurlijk over, doordat ze jarenlang ervaring heeft met haar Staff is het heel logisch dat ze een Lightsaber op een, voor haar, zo herkenbaar mogelijke manier zou gebruiken. Grote slagen en uithalen gaan niet omdat het hilt veel kleiner is dan ze gewend is, maar je vijand op afstand proberen te steken zou voor haar heel natuurlijk zijn. En het is een hele frisse tactiek die ook voor Kylo vreemd en onbekend over kwam wat haar een voordeel gaf in het gevecht.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
exact!
fijn om een echte kenner/denker te mogen treffen :-)
vooral de "frisheid" (zeker i.c.m. de schotwond) gaf Rey een geloofwaardige kans tegen Ren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
ook wel vreemd dat je die lasers zichzelf kunnen splitsen.. sloeg nergens op..
wellicht vanaf het begin af aan al separate schoten.stralen;
over grote afstand lijken ze parallel te bewegen, maar dichter bij planeten wordt de relatieve hoek groter en lijken ze uit elkaar te gaan (terwijl ze al separaat waren);
verder buigen/krommen de planeetmassa's de omliggende ruimte iets (als een bowlingbal rustend in rubber); de kortste weg lijkt dan een curve;
wat vlgns mij niet klopt is dat men tijd heeft om e.e.a. te observeren;
tegen de tijd dat het licht aankomt is de straal al geweest (zie ook tweede comment)
daarnaast zou het nog lichtjaren duren voordat die laser aan zou komen bij een andere planeet
nee; wellicht lichtminuten als het met lichtsnelheid zou bewegen;
echter, men spreekt over het wapen: "somehow they built a hyper-light speed laser weapon" (of zoiets; google werkt niet hier in China, dus ik kan niet controleren of mijn geheugen mij in steek laat);
de exacte "science" hierachter wordt niet toegelicht; maar het lijkt vele malen sneller dan het licht te bewegen
zo dicht bij elkaar staan die planeten namelijk niet (toch?)
dat kan best;
als een zonnestelsel met meerdere bewoonbare planeten;
als deze op "natuurlijke wijze" bewoonbaar zijn, moeten ze relatief dicht op elkaar in dezelfde nauwe bewoonbare circel om de zon heen zitten;
wellicht stonden ze die dag net allemaal dicht bij elkaar c.q. hadden ze ongeveer de zelfde plek op de circel van de zonne-omwentelingscyclus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik heb zojuist de boeken 'Before the Awakening' en 'Lost Stars' besteld. Mijn eerste fictieve boeken sinds 18 jaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Major_ton schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:50:
Ik heb zojuist de boeken 'Before the Awakening' en 'Lost Stars' besteld. Mijn eerste fictieve boeken sinds 18 jaar :o
Ga je geen spijt van krijgen :)

[Edit]

StarWas.com heeft zojuist melding gemaakt dat de Release date van Star Wars Episode VIII verplaatst is van mei 2017, naar 15 december 2017.

[ Voor 31% gewijzigd door Spike_wolf op 20-01-2016 21:16 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Spike_wolf schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:51:
[...]

[Edit]

StarWas.com heeft zojuist melding gemaakt dat de Release date van Star Wars Episode VIII verplaatst is van mei 2017, naar 15 december 2015.
Yay, een maand geleden dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:50:
Ik heb die 2 ook besteld vandaag :P

Verder kwam ik deze timeline tegen

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jhJyfXYNCCev0I1Jl3s1BUJD/full.jpg

Zijn die comics ook goed te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
[...]

[Edit]

StarWas.com heeft zojuist melding gemaakt dat de Release date van Star Wars Episode VIII verplaatst is van mei 2017, naar 15 december 2015.
2015???? Lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
mark-k schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Yay, een maand geleden dus? ;)
Typo :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Oké, wat is dan de release? Wat mij betreft niet snel genoeg, maar er zal wel een ruime periode zitten tussen ep8 en rogue 1 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
pixels66 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:18:
Oké, wat is dan de release? Wat mij betreft niet snel genoeg, maar er zal wel een ruime periode zitten tussen ep8 en rogue 1 denk ik...
Aangepast in de originele post.
15 december 2017.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ben begonnen met The Clone Wars , eerst de film en nu de serie , boven verwachting als ik eerlijk ben !! En dat is mooi .... Star Wars in overvloed voorlopig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

[...]

[Edit]

StarWas.com heeft zojuist melding gemaakt dat de Release date van Star Wars Episode VIII verplaatst is van mei 2017, naar 15 december 2017.
Kak, dat is dus een heel half jaar langer wachten! En ik was nog wel zo blij dat het zo 'dichtbij' was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

We krijgen volgend jaar ook een Star Wars film dus die paar maandjes extra wachten op Ep 8 is ook geen ramp.
Wat ik lees zijn ze nu nog bezig met rewrites van het script om de characters die in Ep 7 zijn geintroduceert meer ruimte te geven ter nadele van de characters die ze gaan introduceren in die film.

Alleen maar goed dat ze meer tijd nemen :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ScrooLoose schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:13:
We krijgen volgend jaar ook een Star Wars film dus die paar maandjes extra wachten op Ep 8 is ook geen ramp
Dit jaar zelfs al ;)

Van mij mogen ze ook de tijd nemen , beter dan half werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dit jaar idd! dat bedoelde ik :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

En concurrentie met Avatar 2 hoeven ze zich ook niet druk over te maken :)
Deel 1 was leuk omdat het toen de eerste 3D film in de bios was, maar voor de rest blijft het een shit film.
Iedereen zit er meer op te wachten om er achter te komen van waar Rey nou eigenlijk komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pxVtbPcLFF3Bo8D43ZCxWNFO/medium.jpg

en lezen maar........

[ Voor 33% gewijzigd door Cardwizard op 21-01-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben begonnen aan Before the Awakening. Is Lost stars ook een beetje interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
SeismicCharge schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:33:
[...]
Ik ben altijd een John Williams-fan geweest, maar toen de Lord of the Rings-trilogie er op zat, kon componist Howard Shore er makkelijk naast op het voetstuk. LOTR zit vol met thema's.
same here :-)
tijdje geleden was er zelfs een "round-up" van LotR-muziek in het concertgebouw van Amsterdam;
ondanks de afstand (woon bij de Duitse grens...) en de prijs (45 euro in voorverkoop; 60 later) ben ik erg blij dat ik toch gegaan ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
(...)erg teleurgesteld;
* die monsters scheurden op de MF iedereen aan stukken, maar Finn werd minutenlang slechts meegesleurd
zaten de rathars niet in het schip dat de MF heeft gevangen?
* 2 ongeoefende zwaardvechters redden het minutenlang tegen een sith
voldoende argumenten voor - ik geef toe wel lange tijd - dat ze het redden:
* aangeschoten door Chewie's bowcaster
* emotionele geestesgesteldheid na het doden van zijn vader
* stormtroopers (b)lijken wel degelijk getrained in stok/zwaard-wapens
* onorthodoxe zwaardvechttechniek van Rey
* strong with the force, etc.
* we weten nog niet of Rey in het verleden als youngling wellicht basistraining heeft gehad (mind-wipe)
* etc.
* een ster opzuigen tot een kleinere massa zou vrijwel onherroepelijk een zwart gat hebben opgeleverd...
wait, wut?
heb je enig idee wat een enorme krachten/energieniveau's er nodig zijn om een (micro-)zwart gat te maken
je kunt hiervoor je geld beter zetten op de deeltjesversneller van CERN i.c.m. enorm veel pech
* Prachtig 3-edged lichtzwaard, jammer dat het vrijwel nutteloos was en maar 1x werd gebruikt
wat is de functie van de zijkant? wordt dat reeds uitgelegd dan? hoe kun je dan bepalen dat deze "maar 1x" wordt gebruikt?
* sith versus onervaren meisje; hij kan een schot van een pistool stoppen zonder al teveel moeite, maar haar tijdens dat gevecht gewoon even force choken, of zoals eerder, keihard tegen een boom aan smijten, dat is teveel gevraagd.
hij is aan de winnende hand, maar vertelt haar (op rand afgrond): "you need a teacher"
dead student don't learn
hij was dus gewoon te voorzichtig
juist wat er nu gebeurde is exact de reden dat ze uberhaupt gingen klonen! Perfecte vechtmachines!
is dat zo?
vlgns mij was het meer logistiek en gehoorzaamheid;
volgens mij was een groot probleem bij de clones dat ze te goed luisterden (i.e.: soms moet je in gevechtssituaties de ballen hebben om "orders uit de bunker" te negeren en creatief inspelen op de veranderende omstandigheden op het slagveld): weinig creativiteit, voorspelbaar
ik begreep van de huidige opzet dat het een keuze is om geen clones te gebruiken
de indoctrinatietechniek (b)lijkt hetzelfde
wellicht wordt beter uiteglegd in vervolgfilms?
En zo kan ik nog wel even door gaan
je vindt altijd wel een stok om een hond mee te slaan
En ik snap dat de good guys moeten winnen (Disney...)
zeg dat maar tegen de goodguys op de opgeblazen planeten/manen
interne strijd had gewonnen en z'n pa heeft afgemaakt. Maar vervolgens wordt hij wel heel noobish geraakt door 1 enkel schot...
er wordt wel heel erg in your face benadrukt dat hij opkijkt tegen de situatie waarin hij zijn vader moet vermoorden;
vraagt letterlijk zijn hulp (ok; kan ook zijn taktiek voor ontwapend dichtbij laten komen);
je ziet zijn ogen nat worden en de interne strijd
denk je dat dit opeens ophoudt nadat de daad gedaan is?
als het hem tegen zit zal het hem blijven achtervolgen
meer guerilla siths die langzaam proberen terug te komen, ipv pats boem een nieuw leger.
en nog dan ook nog maar wat quasi-onbegrijpelijke politiek erbij doen?
trade federations enzo dan ook maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Wired heeft een interessante video over de Visual Effects :)

En ook FXGuide TV heeft een video waarin Industrial Light & Magic VFX Supervisor Roger Guyett en zijn team vertellen over hun werk aan de film :)

[ Voor 47% gewijzigd door Spike_wolf op 21-01-2016 19:48 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
...trouwens, wordt er nog ergens uitgelegd hoe dat enorme schip de MF kan vangen?
er wordt iets gezegd hoe het kan gebeuren dat "all the controls are overridden";
(in de novelization misschien?)
wellicht te verklaren dat deze specifieke override door Han Solo en/of Chewie kan worden uitgevoerd omdat ze de MF van achter tot voren kennen?
een geheim over/terug-name protocol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Admiral_R2D2 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:47:

[...]

voldoende argumenten voor - ik geef toe wel lange tijd - dat ze het redden:
* aangeschoten door Chewie's bowcaster
* emotionele geestesgesteldheid na het doden van zijn vader
* stormtroopers (b)lijken wel degelijk getrained in stok/zwaard-wapens
* onorthodoxe zwaardvechttechniek van Rey
* strong with the force, etc.
* we weten nog niet of Rey in het verleden als youngling wellicht basistraining heeft gehad (mind-wipe)
* etc.

[...]
je vergeet dat er helemaal nog niet duidelijk is of Kylo Ren wel een Sith is.
Of dat Snoke dat uberhaupt is.
Admiral_R2D2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:06:
erg leuk trouwens om te zien hoe het Chinese publiek reageert op de film;
een aantal scenes (b)lijken grappiger voor hen dan het NL publiek (en andersom)
vooral BB8 valt erg goed bij de Chinezen qua humor

bijkomend voordeel:
de ondertiteling stoort niet zoveel als in Holland, want veel minder ruimte (Chinees is een compacte taal) en minder automatisch lezen (ik lees wel wat Chinees; eenvoudige teksten kan ik lezen met enige inzet; maar dan moet ik me concentreren; gaat niet automatisch; wel leuk om te zien met welke karakters namen worden vertaald; helaas is mijn Chinees niet goed genoeg om echte subtiliteiten te spotten (zoals het "aaseter"/"jutter"-verhaal))
kon veel beter concentreren op de scenes en de muziek
(briljante soundtrack overigens; mijn "training" met Bach-muziek deed mij al snel vermoeden dat Williams bewust heft geschreven dat Rey's thema een variatie is van Luke/Force's en Anakin; wil ik later als tijd heb beter onderzoeken; als het zo is, dan geeft William's muziek een vooruitblik v.w.b. de onthulling van Rey's afkomst/identiteit; bloedlijn van Anakin, Luke of "spontaan door de force" eventueel met link naar Skywalkers)

minder leuk:
typisch Chinese "onbeschaafdheid";
telefoneren, eet/drink/boer-geluiden; door scherm heen lopen; etc.
en toen was ie alweer uit de bioscoop, tenminste in veel zalen hier is ie weg. erg succes is het niet geworden. Star Wars leeft gewoon niet echt in China. Zeker niet omdat de originele trilogie nooit is
uitgezonden in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Kenzi schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 04:25:
[...]Star Wars leeft gewoon niet echt in China
...en toch is dat vreemd;
SW is meer "mystiek" dan "science fiction";
van scifi begrijp ik dat "den noormale Chineesch" over het algemeen niet geinteresseerd is (ze missen o.a. de (invloed van de) Amerikaanse culturele geschiedenis die o.a. leidde tot de opkomst en doorontwikkeling van scifi in de jaren 50 van de vorige eeuw), maar mystiek is toch echt veel meer verweven met de Chinese cultuur (met name de Boeddhistische, lees de Dao De YiJing maar eens; dit is geen geloof; dit is mysticisme) dan scifi dat is;
vreemd;

weet iemand toevallig hoe de film het doet in Japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Admiral_R2D2 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:17:
[...]

...en toch is dat vreemd;
SW is meer "mystiek" dan "science fiction";
van scifi begrijp ik dat "den noormale Chineesch" over het algemeen niet geinteresseerd is (ze missen o.a. de (invloed van de) Amerikaanse culturele geschiedenis die o.a. leidde tot de opkomst en doorontwikkeling van scifi in de jaren 50 van de vorige eeuw), maar mystiek is toch echt veel meer verweven met de Chinese cultuur (met name de Boeddhistische, lees de Dao De YiJing maar eens; dit is geen geloof; dit is mysticisme) dan scifi dat is;
vreemd;

weet iemand toevallig hoe de film het doet in Japan?
De eerste trilogie is nooit in de Chinese bios geweest, de eerste SW film in China was Episode One. En die trilogie deed het met $20 miljoen ook niet fantastisch.
Dat is ook al weer 10 jaar geleden. Transfomers deed het wel goed, en in 2015 was Jurassic World de beste film met $220 miljoen.
Disney heeft er een enorme berg geld tegen aangegooid voor marketing, oa. 500 stormtroopers op de Chinese muur zetten en veel extra cast die overal heen ging. Tot nu toe heeft het niet geholpen.

Wellicht dat Rogue One met Donnie Yen en Wen Jiang wel een succes gaat worden. Hoop alleen niet dat ze net zoveel Chinese productplacement gericht op Chinezen gaan doen als Transfomers (ja Fan BingBing is ook puur product placement, acteren kan ze niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 14-09 21:08
Admiral_R2D2 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:47:
wat is de functie van de zijkant? wordt dat reeds uitgelegd dan? hoe kun je dan bepalen dat deze "maar 1x" wordt gebruikt?
Ik dacht dat dit een 'uitlaat' is van de overtollige energie die wordt gecreëerd doordat hij zo onstabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Mee_ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Ik dacht dat dit een 'uitlaat' is van de overtollige energie die wordt gecreëerd doordat hij zo onstabiel is.
Correct. Er zit een gebarsten kristal in zijn saber. Die kristallen zijn normaal erg krachtig en daardoor moet hij zijn overtollige energie / hitte kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Dubrillion schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Correct. Er zit een gebarsten kristal in zijn saber. Die kristallen zijn normaal erg krachtig en daardoor moet hij zijn overtollige energie / hitte kwijt :)
Het kapotte kristal hoeft niet de rede te zijn dat hij die uitlaat nodig heeft. Het kristal is wel de rede dat zijn blade onstabiel is.
Dit Lightsaber ontwerp is in-universe al heel oud, en in Rebels krijgen we er dit seizoen een te zien die wel stabiel is en een degelijk kristal gebruikt.
De uitlaat zal meer nodig zijn omdat de rest van het ontwerp nog niet helemaal degelijk is en teveel energie uitspuugt om netjes in een enkele straal te genereren zonder dat de boel ontploft.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Spike_wolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:56:J.J. zal het wel mooier gevonden hebben dat de troopers nu van links naar rechts lopen ipv andersom. Zit verder niets achter, gewoon een visuele voorkeur.
ik meen me te herinneren dat in Bladerunner, de scene met Rutger Houer ("I've seen things you wouldn't believe", etc.) de sterfscene zelfs achterstevoren moest zijn volgen Cameron;
er rollen regendruppels over zijn gezicht...
...in een tijd van keidure CGI koste het omdraaien van de druppels bijna een miljoen dollar (paar seconden film)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:32:En 'het spijt me' zeggen op het eind weegt op tegen 30+ jaar dood en verderf?
Hij heeft tijd genoeg gehad om eruit te stappen, onder de streep is het gewoon een bad guy.
ik weet niet precies hoe de theologie forcelogie is omtrent de force;
maar het is toch echt een hoeksteen van het Christelijke geloof, zeker na Luther ("het woord van God is waarheid; hij heeft belooft dat je naar de hemel gaat; als je hem echt gelooft zul je de naar de hemel gaan; je kunt niet twijfelen aan het woord van God, want dan noem je hem een leugenaar"), dat je na je bekering echt bevrijd bent van alle eerder begane zonden ("state of grace").;
(ook moslims hebben een dergelijke methodiek, met de hadj)

als we de - nog steeds! - diepgelovige Amerikaanse cultuur op de force projecteren,
zal een bekering waarschijnlijk eerder worden geloofd door hen
dan door ons (meerendeel tegenwoordig toch atheist, of minimaal agnost)

wellicht dat deze "culturele kloof" verklaart waarom het op ons ongeloofwaardig, of zelfs onethisch - over komt dat je zonden - hoe erg dan ook - werkelijk kunnen worden vergeven/verdwijnen na een bekering?

note: ikzelf ben geen hardcore-Christen; ik zie mijzelf meer als agnost dan atheist (30/70)

[ Voor 3% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 22-01-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dubrillion schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Ik dacht dat het juist een ontwerp was zoals je die in middeleeuwse zwaarden zag. Om het afglijden te voorkomen waardoor het zwaard van je tegenstander jouw handen kan raken tijdens het afglijden.
Afbeeldingslocatie: https://www.shogun.nl/media/catalog/product/cache/6/image/700x700/5681aec75be54f3dc96b7b330e86e670/b/a/battle_zwaard3.jpg
Zoiets dus.
Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste