Rogue One is de eerste Star Wars Anthology film. Een film die los staat van de Saga Episodes (Ep 1 tot 6) en een eigen verhaal in het universum vertelt.
De release date van Rogue One is 14 december 2016.
Er is mede door het embargo, dat Lucasfilm/Disney opgelegd werd door de Mission Impossible film Rogue Nation om verwarring tussen de twee films te voorkomen, nog niet veel over Rogue One bekend. Maar wat we al wel weten lees je hieronder.
Wat we zover weten:
• Rogue one word geregisseerd door Gareth Edwards (Monsters Godzilla).
• Het verhaal werd geopperd door John Knoll, een visual effects supervisor en de Chief Creative Officer van Industrial Light & Magic.
• De eerste versie van het script is geschreven door Gary Whitta (The Book of Eli, After Earth), en daarna overgedragen aan Chris Weitz.
• De muziek wordt gecomponeerd door Alexandre Desplat.
• Felicity Jones (The Theory of Everything) is de eerste aangekondigde hoofdrol speler.
• De opnames zijn begin Augustus 2015 begonnen in Elstree Studios in Engeland.
Het verhaal
Rogue One speelt zich vlak voor A New Hope af en volgt een groep rebellen die de plannen voor de Death Star stelen. Dezelfde plannen die Princess Leia in A New Hope naar de Rebel Alliance wil brengen, wat de hele Star Wars saga in gang zette.
De teaser die op Star Wars Celebration Anaheim getoond werd:
Een jaar of 16 geleden de nodige Star Wars boeken gelezen in de sectie 'volwassenen' van de bibliotheek. Deze verhalen stonden los van de films, maar omschreven gehele andere perioden. Het lijkt er echter niet op dat deze boeken gebruikt zijn voor de nieuwe films?
tweakerdennis schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:40:
Een jaar of 16 geleden de nodige Star Wars boeken gelezen in de sectie 'volwassenen' van de bibliotheek. Deze verhalen stonden los van de films, maar omschreven gehele andere perioden. Het lijkt er echter niet op dat deze boeken gebruikt zijn voor de nieuwe films?
Nee, de honderden Expanded Universe boeken en comics zijn allemaal van de baan geveegd en ze gaan verder met geheel nieuwe verhalen die allemaal netjes in elkaar passen.
Wel laten ze de ruimte over om hier en daar waar toepasselijk personages of gebeurtenissen (gedeeltelijk) over te kunnen nemen, maar of dat veel zal gebeuren is de vraag.
Nee, de honderden Expanded Universe boeken en comics zijn allemaal van de baan geveegd en ze gaan verder met geheel nieuwe verhalen die allemaal netjes in elkaar passen.
Wel laten ze de ruimte over om hier en daar waar toepasselijk personages of gebeurtenissen (gedeeltelijk) over te kunnen nemen, maar of dat veel zal gebeuren is de vraag.
Hmm, ik ben benieuwd. De ouderwetse Star Wars films waren fantastisch: Master Yoda die met zijn Force een vliegtuig uit het moeras haalt.
De 'nieuwere' Star Wars films vind ik minder. Vooral de vecht scene tussen Yoda en Darth Maul volgens mij (in de hangaar) vond ik erg overdreven met de PC gemaakt: Yoda die rondjes door de lucht vliegt.. Ik hoop dat deze nieuwe films wel weer de magie van de oude films krijgen.,,, Maar ik vrees dat we vooral een hoop computer SF gaan zien met Matrix vecht scenes en vooral actie ipv een mooi/spannend verhaal . Al zijn er nu ok 'Star Wars' animatie series, dus ik was bang dat de nieuwe films vooral ook kinderfilms zouden worden. Gezien je trailer zou dat mee moeten vallen!
Ep. 4-6 zitten ook vol special effects en vechtscenes... ik vraag me af of het percentage daarvan in ep 1-3 lager is. Ik betwijfel het. Maar uiteraard geen CGI. Of Jar Jar.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Het hele punt was om, nu de productie van Rogue One begonnen is, de informatie te scheiden en hier te groeperen om verwarring te voorkomen.
Force Awakens en kleine algemene Saga info daar, Rogue One hier.
De komende jaren gaat er nog erg veel informatie komen, veelal van meerdere films tegelijk, ik kan me goed voorstellen dat al die info voor veel mensen moeilijk te plaatsen is als het allemaal bij elkaar gegroepeerd wordt
offtopic: Dat was Darth Tyranus / Count Dooku. Darth Maul vecht in deel I tegen Qui-Gon en Obi-Wan en verliest daarin van Obi-Wan na zelf Qui-Gon te hebben verslagen.
More than meets the eye There is no I in TEAM... but there is ME Vroeger IceManX | system specs
Ik heb daar een redelijk aantal van gelezen, en die paste ook allemaal prima in elkaar. Aan éne kant vind ik het erg jammer dat effectief dat compleet de nek wordt omgedraaid (enig idee wat ze ermee doen? Stoppen ze gewoon met het Expanded Universe? Doorgaan lijkt me beetje vreemd, maar niet doorgaan is wel zonde), maar ik kan me ook voorstellen dat het wel heel erg een boekverfilming anders gaat worden. Waarbij het voor de komende 30 jaar al duidelijk is wat voor een films ze gaan maken.
Ik heb daar een redelijk aantal van gelezen, en die paste ook allemaal prima in elkaar. Aan éne kant vind ik het erg jammer dat effectief dat compleet de nek wordt omgedraaid (enig idee wat ze ermee doen? Stoppen ze gewoon met het Expanded Universe? Doorgaan lijkt me beetje vreemd, maar niet doorgaan is wel zonde), maar ik kan me ook voorstellen dat het wel heel erg een boekverfilming anders gaat worden. Waarbij het voor de komende 30 jaar al duidelijk is wat voor een films ze gaan maken.
De EU zat in een oogopslag prima in elkaar, maar als je er nauwkeuriger naar keek was het een grote puinhoop van dingen die niet klopte enzo. Opzich is helemaal opnieuw beginnen niet verkeerd. Aan de ene kant jammer, maar wel goed te begrijpen.
Ze blijven veel populaire EU boeken nog wel uitgeven onder de "Legends" banner, maar er komen geen nieuwe verhalen meer bij, en verhalen die nog niet af waren zullen ook nooit afgemaakt worden. En ze horen dus niet in het officiële canon, in het Star Wars universum zijn die verhalen nooit gebeurt.
Alles wat er sinds de Disney overname uitgegeven wordt is wel officieel canon en word door de Story Group nauwlettend uitgezet om netjes en logisch in elkaar te passen.
Spike_wolf schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:19:
Alles wat er sinds de Disney overname uitgegeven wordt is wel officieel canon en word door de Story Group nauwlettend uitgezet om netjes en logisch in elkaar te passen.
Dit dus! Al kan het zomaar zijn dat ze stukjes en beetje van de Legacy toch een goed idee vinden en deze erbij gaan nemen. Maar dan zal er in essentie wel een ander verhaal om verzonnen worden.
Ik vind vooral de Old Republic interessant. Dit valt nu ook officieel onder Legacy, maar daar hebben ze veel minder de nadruk op gelegd en zou ook gedeeltelijk erbij genomen kunnen worden. *kuchkuchRevankuchkuch*
Back on topic!
[afbeelding]
Het ziet er naar uit dat Donnie Yen (rechts onderin) blind is!
Vette foto! Lekker grimmig en precies zoals Star Wars moet zijn. De zogenaamde "used future". Het is futuristisch, maar wel alsof alles al jaren gebruikt is geweest.
spoiler: Speculatie Spoilert...
Ik heb Mon Mothma in A New Hope horen zeggen. "Many Bothans have died to give us this information". Dus zolang er geen Bothans in deze serie voorkomen dan zullen de plannen niet door deze groep gestolen worden... Just saying
Ik heb Mon Mothma in A New Hope horen zeggen. "Many Bothans have died to give us this information". Dus zolang er geen Bothans in deze serie voorkomen dan zullen de plannen niet door deze groep gestolen worden... Just saying
Je hoorde Mon Mothma dat in Return of the Jedi zeggen over de plannen voor de tweede Deathstar... niet de eerste
Rogue One gaat juist specifiek over de groep rebellen de de plannen voor de eerste Deathstar gestolen heeft.
[Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 17-08-2015 08:55]
Okay, ik heb eens even wat duidelijker naar de foto gekeken en het een en ander bestudeerd.
Hier is de foto, ik heb hem wat lichter gemaakt en wat meer kleur gegeven, om een iets beter idee te krijgen van wat we nou eigenlijk zien.
De muren op de achtergrond doen heel erg denken aan de Massassi Temple op Yavin 4. Het zou bet logisch zijn als die, of een gelijksoortige tempel op Yavin 4, de basis voor dit team is.
Verder zien we een stel motoren, op het eerste gezicht zou je zeggen dat ze van een Pod Racer af komen, maar ik ga er vanuit dat deze op allerlei schepen gemonteerd kunnen worden.
Los van dat de outfit van Felicity er ontzettend stoer en praktisch uitziet, is het enige dat daar mijn interesse wekt, wat ze aan haar riem heeft hanger:
Het lijkt er op dat ze achter de blaster nog iets anders heeft hangen. Geen idee wat het zou moeten zijn, maar het is in ieder geval iets waar ze gemakkelijk bij kan, dus het zal ook wel een wapen zijn.
Het eerste dat er bij het personage van Riz Ahmed in me op komt is het woord "Slicer". Het lijkt er op dat hij affiniteit heeft met electronica, hij zal wel het nodige kunnen fixen, aanpassen en hacken/slicen.
Het tweede dat je niet kan ontgaan is de Imperial Cog en de Code cylinders op zijn schouder! Gaat hij under cover om het team als inside man van binnenuit te helpen? Als hij goed met electronica is, zou hij de perfecte kandidaat zijn om de rest van het team ongezien binnen te krijgen en onderweg de nodige beveiligingen uit te schakelen.
En dan hebben we de apparatuur waar hij mee bezig is. Het ding dat hij vast heeft lijkt op iets dat hij op zijn rug kan doen, apparatuur om onderweg het een en ander mee te kunnen. Of om Force Ghosts mee te Busten.. dat kan ook
Die doos die er links staat is ook apart. Bovenaan lijkt het net als een microscoop een oogstuk te hebben om doorheen te kijken. Veel meer kan ik er niet uit halen.
En dan het personage van Diego Luna. Zoals anderen hier en daar ook al zeggen heeft hij best wat weg van Biggs Darklighter zo, dat komt voornamelijk door de snor, maar dat lijkt me heel sterk, ik ga er vanuit dat het een nieuw personage is.
Hij is goed warm gekleed, dikke handschoenen en een bontkraag, en ook een flinke blaster in zijn handen. Is dat een sniper rifle? Daar lijkt hij lang genoeg voor en er zit een scope op. Wellicht is hij de gene die van verder af de rest in de gaten houdt en eventuele Imperials om legt voor ze een probleem kunnen vormen.
Jiang Wen. Deze gozer ziet er gevaarlijk uit, hij lijkt me de "muscle" van de groep. Niet alleen het personage, maar ook zijn outfit ziet er indrukwekkend uit. Met armor op zijn borst en schouder, maar ook metalen "dingen" op zijn buik.
Wat zijn dat? Explosieven of munitie clips ofzo?
Het pak zelf is ook interessant, de mouwen eindigen in ringen, die me doen vermoeden dat hij daar handschoenen in vast kan draaien die samen met een helm met een zelfde systeem het pak klaar maken voor space walks!
En dan hebben we ook een wapen (waar zijn linker hand op rust) dat met een soort slang aan zijn pak/backpack vast zit.
En wat is die rode staff die op zijn rug lijkt te zitten?
Donnie Yen. Hij heeft het uiterlijk van een vechtersbaas. Hoewel de afkomst en credits van de acteur daar wellicht ook een grote rol in spelen. Het kan natuurlijk niet anders dan dat we hem de nodige stoere moves gaan zien uitvoeren om Stormtroopers om te leggen.
Aan hem valt verder weinig te zien, los van het feit dat hij blind lijkt te zijn en een flinke blaster op zijn rug heeft hangen, wat dan weer iet wat vreemd is voor een blinde. Zijn het dan mechanische ogen? Of lijkt hij alleen maar een mens te zijn, en is hij een alien die er grotendeels menselijk uitziet?
Ook heeft hij een stok vast waar twee metalen stukken in zitten. Dit zal een soort wapen zijn.
En hij heeft ook iets om zijn arm gebonden dat naast bescherming ook als wapen lijkt te kunnen dienen. Kan dit, net als de gauntlets die Mandolorians om hun armen dragen, schieten met darts en lasers en dergelijke?
Verder zien we nog wat onherkenbare figuren, dit lijken geen van de acteurs te zijn die aangekondigd zijn. Correct me if I'm wrong
Deze gozer lijkt ook gekleed te zijn voor kouder weer, en de kist waar hij achter staat lijkt vol te zitten met explosieven, thermal detinators ofzo.
Hier valt weinig van te maken.
En deze ligt voor de grote missie nog een uiltje te knappen ofzo.
Hebben jullie nog interessante dingen gezien die ik gemist heb?
Trevor Monk heeft afgelopen nacht nieuwe foto's getweet van de Rogue One set in Cardington, of voor zover die van buitenaf te zien zijn.
De foto's laten een voertuig zien. Niet heel bijzonder, maar nog niet officieel bekend gemaakt, vandaar nog een spoiler.
spoiler:
Naast de delen van de tempel die we al gezien hebben, zien we daar nu ook een achtergrond model van een X-Wing staan.
Het lijkt er op dat de bekende schepen op zijn minst een achtergrond cameo hebben in de film
Volgens de Daily Mail wordt er hard gewerkt aan een CGI model van een acteur uit de originele trilogy, welke een (grote) rol zou krijgen in Rogue One.
spoiler:
De Daily Mail meldt dat de gelijkenis van Peter Cushing de rol van Grand Moff Tarkin gaat vervullen. Cushing overleed in 1994, maar zijn gelijkenis zou een grote rol in de film krijgen.
Volgens bronnen zou het een van de meest complexe en dure 3D modellen ooit worden.
Als dit klopt ben ik benieuwd of ze Stephen Stanton op trommelen om het model van een stem te voorzien.
Op ekstrabladet.dk geeft de Deense acteur Mads Mikkelsen antwoord op een paar vragen met betrekking tot zijn rol in Rogue One.
Mijn Deens is niet best, maar dit is wat Google Translate er van bakt:
Q: On IMDB your name is listed just Felicity Jones. It suggests that it is a great role. Is it a big role?
A: I have not actually noticed that. It is probably because the other might not have come on the list yet [smiles].
Q: But is it a big or a small role?
A: It is a very important role, as much I can say.
Q: Are you the bad guy?
A: No, my character is actually not of a bad guy, and then I can not say more.
I can also say that the movie will be shot in Iceland and England. And the filming will last for three months.
Hij lijkt dus een belangrijke rol te hebben en is geen bad guy.
Meer weten we niet over zijn personage.
Hij weet wel te melden dat de opnames voor Rogue One niet alleen in Engeland, maar ook in IJsland plaats zullen vinden en 3 maanden zullen duren.
Ik zit niet heel diep in het hele StarWars gebeuren en ben misschien daarom de draad wat kwijt.
Ik heb de originele reeks gezien (4,5,6) en de nieuwe reeks (1,2,3).
Begrijp ik het nou goed dat de film van einde van het jaar de eerste is van de nieuwe reeks (7,8,9) en deze film weer de eerste is van een andere reeks?
Heeft deze film dan wat van doen met de originele of is het gewoon een science fiction film die de StarWars naam draagt voor wat Extra publiciteit?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt, The Force Awakens is 7 en wordt gevolgd door 8 en 9. 7
Speelt zich 30 jaar na 6 (Return of the Jedi) af.
Rogue One, die volgend jaar uit komt, is een los staand verhaal en speelt zich vlak voor de aller eerste film (4) af, maar staat verder helemaal los van de Skywalker familie en hun verhaal.
Donnie Yen heeft een uurtje geleden een foto op Instagram geplaatst van 3 helmen:
donnieyenofficialI am the force and I fear nothing 😆 Going to put this in my company's display room .✌🏼️#donnieyen #甄子丹 #starwar #starwars
Hij zegt verder niets over hoe en wat. Het enige dat we weten is dat de middelste de enige helm is die we tot nu toe in Star Wars gezien hebben. Die andere twee zijn compleet nieuw, maar wel degelijk door Star Wars geïnspireerd. Zijn dit custom helmen die hij van een fan gekregen heeft, of zelf heeft laten maken, of zijn dit helmen die grote rollen spelen in Rogue One?
De middelste is de standaard Stormtrooper helm, hoewel deze symmetrisch is (een punt waar ik ook wel heel benieuwd naar ben in Rogue One, hebben ze allemaal symmetrisch en strak armor zoals het er "in universe" uit zou moeten zien, of geven ze een knipoog naar de oude trilogie door alles schots en scheef te maken?).
De linker heeft veel weg van een Stormtrooper helm en zou zo een kruising kunnen zijn tussen de oude en nieuwe modellen. Is dit een Shadowtrooper helm? In de EU hadden Shadowtroopers een standaard Stormtrooper outfit, maar dan zwart met reflecterende lenzen. Krijgen we nu Canon Shadowtroopers met een unieker pak?
De rechter kan van alles zijn, een bounty hunter? Of een piloot? De voorkant heeft wat weg van Clone piloten, maar dat kan alle kanten op gaan.
Wat denken jullie? Rogue One gerelateerd, of heel wat anders?
Rogue One, die volgend jaar uit komt, is een los staand verhaal en speelt zich vlak voor de aller eerste film (4) af, maar staat verder helemaal los van de Skywalker familie en hun verhaal.
Oké duidelijk
Thnx.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hij zegt verder niets over hoe en wat. Het enige dat we weten is dat de middelste de enige helm is die we tot nu toe in Star Wars gezien hebben. Die andere twee zijn compleet nieuw, maar wel degelijk door Star Wars geïnspireerd. Zijn dit custom helmen die hij van een fan gekregen heeft, of zelf heeft laten maken, of zijn dit helmen die grote rollen spelen in Rogue One?
De middelste is de standaard Stormtrooper helm, hoewel deze symmetrisch is (een punt waar ik ook wel heel benieuwd naar ben in Rogue One, hebben ze allemaal symmetrisch en strak armor zoals het er "in universe" uit zou moeten zien, of geven ze een knipoog naar de oude trilogie door alles schots en scheef te maken?).
De linker heeft veel weg van een Stormtrooper helm en zou zo een kruising kunnen zijn tussen de oude en nieuwe modellen. Is dit een Shadowtrooper helm? In de EU hadden Shadowtroopers een standaard Stormtrooper outfit, maar dan zwart met reflecterende lenzen. Krijgen we nu Canon Shadowtroopers met een unieker pak?
De rechter kan van alles zijn, een bounty hunter? Of een piloot? De voorkant heeft wat weg van Clone piloten, maar dat kan alle kanten op gaan.
Wat denken jullie? Rogue One gerelateerd, of heel wat anders?
De linker doet mij eerder denken aan die van een Tie-Fighter pilot wat me toch ook het meest logische lijkt aangezien het thema van de film.
De linker doet mij eerder denken aan die van een Tie-Fighter pilot wat ook het meest logische lijkt dat we Tie pilots hier gaan zien.
Dan zou het een speciale eenheid moeten zijn ofzo, in A New Hope hebben alle TIE pilots dezelfde outfit, de kans dat ze net voor die film een andere hadden is natuurlijk heel klein.
Maar het zou kunnen.
Mads Mikkelsen heeft voor een fan op Fan Expo Canada dit weekend een Star Wars poster gesigneerd en daar blijkbaar de naam van zijn personage onder gezet!
De naam lijkt me geen grote spoiler, maar hij is nog niet officieel uitgebracht, dus in een spoiler
spoiler:
Galen.
Dat is een naam die we in de Galaxy far far away al eens eerder gehoord hebben, en zelfs ongeveer in deze tijdsperiode. Galen Marek was de naam van Starkiller uit de Force Unleashed games en comics.
Ik denk dat we er voor 99% van uit kunnen gaan dat Mikkelsens personage niets met Starkiller te maken heeft, maar dat de naam weer terug komt is wel tof
Mzimba kwam er een paar maanden terug via spotlight ook al achter dat de acteur Duncan Pow een personage met het callsign Gold Nine zal spelen.
Dit zal een piloot in de Gold groep zijn, welke waarschijnlijk maar een hele kleine rol in de film heeft.
Zonder te ver offtopic te willen gaan; ik heb liever een MCU met continuïteit dan een zoveelste reboot van dezelfde karakters.
Plus, elke keer hetzelfde? Dat valt ook mee vind ik. Guardians of the Galaxy en Ant-man waren toch geen standaard superhelden films.
Meer on-topic: elk jaar een star wars film vind nog niet te veel. Zeker niet met de gekozen afwisseling. De volgende 'echte' star wars film komt pas in 2017 en de opvolger daarvan in 2019. In de tussentijd krijgen we compleet andere verhalen voorgeschoteld in een voor de hoofd films niet relevante setting.
De meeste MCU films zijn wel hetzelfde hoor, net zoals TFA
spoiler:
vrijwel hetzelfde verhaal heeft als Episode IV, met andere karakters.
Ze volgen vaak een standaard formule (want ze spelen enorm op safe) en mede daardoor zijn het nooit echt goede films.
Bij Rogue One verwacht ik een grimmigere film en minder een avontuur/helden verhaal zoals we Star Wars nu kennen. Ik hoop dan ook dat ze de Han Solo anthology weer anders aanpakken, in plaats van Star Wars in een ander jasje, want dat is wat er bij Marvel (te veel) gebeurt.
De meeste MCU films zijn wel hetzelfde hoor, net zoals TFA
spoiler:
vrijwel hetzelfde verhaal heeft als Episode IV, met andere karakters.
Ze volgen vaak een standaard formule (want ze spelen enorm op safe) en mede daardoor zijn het nooit echt goede films.
Bij Rogue One verwacht ik een grimmigere film en minder een avontuur/helden verhaal zoals we Star Wars nu kennen. Ik hoop dan ook dat ze de Han Solo anthology weer anders aanpakken, in plaats van Star Wars in een ander jasje, want dat is wat er bij Marvel (te veel) gebeurt.
Ze werken ze ook aan Inhumans, Guardians of the Galaxy 2, Ant-Man 2 en nog wel meer wat de standaard superhelden formule breekt. Dat doen ze ook niet uit liefdadigheid maar ze maken hun aanbod wel een stuk breder en met hoge kwaliteit.
Je kunt hetzelfde qua films overigens ook over DC zeggen. Die spelen het alleen nog veiliger want die hebben Marvel het laten pionieren. De uitvoering daarvan is alleen minder goed gedaan.
Over dat Star Wars VII
spoiler:
hetzelfde verhaal als IV heeft
:
spoiler:
Het volgt het wel iets maar pakt ook elementen van V en VI en woestijn planeten hebben we in I - VI ook gezien. Hetzelfde geldt voor gevechten met lightsabers, TIE fighters en X-wings en mensen die zich aan de dark side van de force bevinden of daarmee worstelen. We hebben zelfs al 2 keer een death star gehad en nu 3 keer.
Hoe ik het zie is dat goede elementen uit alle 6 de films zijn gepakt, daar een goed verhaal bij is geschreven en dat ze nu VIII en IX open hebben liggen om nieuwe verhalen te vertellen. Ze hebben ook genoeg elementen geïntroduceerd voor mij om daar vertrouwen in te hebben.
Daarnaast de acteurs die captain Phasma, Finn, Rey, Kylo/Ben en Poe speelden zijn allemaal nieuwe cast die een ijzersterke performance hebben neergezet vanuit waar we verder kunnen.
TMV komt vandaag met 3 foto's van de set van Rogue One, het betreft foto's van een X-Wing.
Op de foto's is vooral door de 4 motoren duidelijk te zien dat het hier een klassieke versie van de X-Wing betreft, en niet de nieuwe generatie uit The Force Awakens.
De kleuren van deze X-Wing zijn wel heel anders dan we gewend zijn, hij lijkt grijs met zwart te zijn.
Het zou ook wel heel maf zijn om een T70 X-Wing terug te zien in Rogue One ;-) Erg goed inderdaad dat ze dat zo doen. Door verschillende series van een modellijn te maken creëer je een meer levendig universum. Eén van de aspecten die voor mij Star Wars zo leuk maakt.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
De Nederlandse premiere datum lijkt ook vast te staan. We gingen al uit van half December, net als The Force Awakens. Maar volgens Pathé zal Rogue One daadwerkelijk op 14 december gaan draaien
[Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 19-01-2016 16:54]
In dit topic nog niet nee. Dat zijn, van links naar rechts, de kostuums van Jiang Wen, Diego Luna, Felicity Jones en Donnie Yen op de Nuremberg Toy Fair.
Jedi News heeft een klein beetje informatie van Supermodel Eunice Olumide.
Zij zou een rol (zonder tekst) hebben in de film. Naar eigen zeggen speelt ze een rebellen leider:
The model, who has worked with Vivienne Westwood and walked for Mulberry and Henry Holland, said she was very excited about her upcoming film roles.
In Star Wars Rogue One, part of a standalone series of films, Eunice plays a rebel leader.
She said: “I did a small feature in Star Wars Rogue One. That was a really awesome experience. I don’t have lines but it was an incredible experience to be part of such an iconic film.
“I was originally supposed to play a nomad, but since I’m athletic I ended up playing a rebellion leader.
“There’s a small scene where I run and there’s a tank that comes after me with 20 stormtroopers. There’s loads of explosions.
“I kept getting a fright whenever the explosions went off.”
She said: “If my scene gets cut or not cut I was entered into the George Lucas Archives. I got into a 3D scanner and they did a scan.
“They scan all the characters so they can reproduce individual toys or computer games.
Er is nieuw Rogue One crew spul op ebay verschenen.
Het gaat hier om een stel tassen die de crew gekregen heeft, het is op zich niet bijzonder dat de crew van een film spul krijgt als aandenken aan het project. En het is zeker niet bijzonder dat dit materiaal op ebay verschijnt. Wat in dit geval wel interessant is, is het logo op de tassen:
Het lijkt er op dat er nog een variatie van de Starbird is tussen de versie die we uit Star Wars Rebels en de Originele Trilogie kennen.
Van links naar rechts: De Star Bird uit Rebels, Rogue One, de Originele Trilogie, en het logo van de New Republic zoals deze in Star Wars Aftermath geïntroduceerd werd.
[Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 26-02-2016 22:06]
Zo hehe dat wordt tijd! Dat zal wel een goede teaser worden. De eerste teaser voor TFA kwam een jaar van te voren. Voor Rogue hebben ze nog 8 maanden, dus ik verwacht een goede teaser.
Je ziet op het einde Felicity met Empire uniform.
Misschien undercover, maar wat als Felicity... ''Mara-jade'' is.
Dus Felicity is de hand van de Emperor en Luke keert haar naar de rebellion en krijgt een dochter enz. enz. enz.
Zou wel heel cool zijn als Rogue One eindigt met Felicity aan de Empire kant en Luke die in Episode 8 vertelt over een Rebel die overliep enz....
''What will you become''?
Theory's, theory's, theory's
[Voor 95% gewijzigd door Dubrillion op 07-04-2016 14:23]
Ik kan niet wachten om deze film te zien. De samoerai/ninja die we zagen in de trailer ben ik echt heel benieuwd naar. Zou het een andere 'stroming' binnen het universum zijn? Soort van Jedi's zonder lightsabers? Of misschien onderdeel van the knights of Ren? Of toch nog iets heel anders. Heb jij een idee Spike_Wolf als Star Wars expert?
Verder ziet de trailer er prima deluxe uit Fijn al die nieuwe SW films op stapel
Eerlijk gezegd ben ik juist bang voor de nieuwe Star Wars films. Na de deceptie die Ep7 is ben ik toch een beetje bang dat de franchise nog verder wordt uitgehold. Het oogt allemaal wel cool, maar als je er iets meer over nadenkt gaat het me steeds meer tegenstaan. Een beetje het EA-gevoel zeg maar.
Één ding heeft Rogue One iig voor op Ep7: Geen JJ Abrams.
Woei, een goed begin!
Hier gaan we dan, een lading screens van de verschillende scenes in de film, met een beschrijving van wat we er zien, deze kunnen in de loop van de dag nog wijzigen, mocht ik hier en daar nog meer over leren of over het hoofd gezien hebben.
En daar is ze dan, Felicity Jones als Jyn Erso, het hoofdpersoon in de film.
Jyn wordt geboeid door een Rebellen basis (hoogst waarschijnlijk op Yavin IV) geleid.
Jyn blijkt een ietwat crimineel type te zijn. Leeft al sinds haar 15e op zichzelf. En doet het nodige dat volgens de regels niet mag.
"This is a Rebellion isn't it? I rebel."
Een oude bekende! Mon Mothma!
Jyn in gevecht met een stel Stormtroopers. Er valt blijkbaar niet met haar te spotten!
Jyn en Cassein duiken weg voor een explosie waar deze stormtroopers wat te dichtbij stonden.
De casting van Mon Mothma is geweldig. Ik ben er bijna zeker van dat Genevieve O’Reilly deze rol weer op haar neemt, net zoals ze in een deleted scene in Revenge of the Sith deed. Maar daar heb ik nog geen bevestiging van.
[Edit]Volgens EW is het inderdaad Genevieve
Hier zien we een Star Destroyer boven de Death Star.
Hier zien we de Death Star in aanbouw, men lijkt de laatste hand aan de constructie van het superwapen te leggen.
Jyn en Cassein lopen samen met een stel piloten en grondpersoneel een hangar uit.
Dit is het personage van Ben Mendelsohn, een nieuwe officier waar we al eerder over hoorden, in wit uniform met cape.
Wie is het, en waarom staat hij hier met een wapen in zijn handen?
Hier zien we troopers door een straat lopen met een tank op de achtergrond die we nog niet eerder gezien hebben.
Forest Whitaker's personage
De zwarte Stormtrooper die we gisteren ook in de teaser zagen. De geruchten zijn dat deze "Death Troopers" of "Death Squad" of iets in die richting heten.
Een stel gearresteerde piloten.
Jyn en Cassein rennen met een droid door een gang heen. Is deze droid het motion capture personage van Alan Tudyk?
Hier zien we nieuwe zandkleurige Stormtroopers. Volgens geruchten heten deze “Scarab Troopers”.
Dit bevestigd dat ook de 3e helm die we op de foto van Donnie Yen zagen klopt dus.
Over Donnie Yen gesproken, hier lost zijn personage een meningsverschil met een Stormtrooper op.
Het ziet er zoals men al speculeert sinds de cast foto naar buiten kwam dat zijn personage blind is.
In deze scene zien we op de achtergrond een neergestorte X-Wing liggen.
De zwarte Stormtroopers in actie.
Hier wordt een imperial transportshuttle opgeblazen.
Hier hebben we de nieuwe officier nog een keer.
En wie zien we hier in het zwart gehuld?
Het is niet Darth Vader, en de bewegingen doen me ook niet denken aan Palpatine.
We zien Imperial Guards op de achtergrond, dus dit personage zal wel met Palpatine te maken hebben.
Hij lijkt net voor de scene overgang te knielen voor de buis (bacta tank, of energie core?) op de achtergrond.
Jiang Wen's personage trekt een sprintje.
Nieuwe, of eigenlijk "oudere" AT-AT walkers!
Jyn in vermomming.
De Rogue One: A Star Wars Story Title Card.
[Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 07-04-2016 16:58]
Je ziet op het einde Felicity met Empire uniform.
Misschien undercover, maar wat als Felicity... ''Mara-jade'' is.
Dus Felicity is de hand van de Emperor en Luke keert haar naar de rebellion en krijgt een dochter enz. enz. enz.
Rey..?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik kan niet wachten om deze film te zien. De samoerai/ninja die we zagen in de trailer ben ik echt heel benieuwd naar. Zou het een andere 'stroming' binnen het universum zijn? Soort van Jedi's zonder lightsabers? Of misschien onderdeel van the knights of Ren? Of toch nog iets heel anders. Heb jij een idee Spike_Wolf als Star Wars expert?
Donnie Yen's personage lijkt blind te zijn. Maar dat weerhoudt hem er niet van om die Stormtrooper neer te meppen. Of hij een Force User is blijft de vraag, maar dat hoeft niet. We zien ook in onze wereld genoeg blinden die beter lijken te functioneren dan mensen met zicht.
spoiler: Rebels TV Serie Season 2 finale
Een interessant punt is wel dat Kanan, een hoofdpersoon in de Rebels TV serie in de Season Finale van afgelopen week blind raakte. Hij is een Jedi, en raakte zijn ogen kwijt. Hij zal nu meer op de Force moeten gaan vertrouwen om te kunnen blijven functioneren.
Jedi gaan we in Rogue One niet zien. Force Users die de Force bewust gebruiken ook niet denk ik.
Ik moet zeggen dat mijn grootste teleurstelling van TFA de muziek was.
Tijdens de eerste keer dat ik de film zag hoorde ik geen nieuwe memorabele muziek. Nadat ik de CD een paar keer geluisterd had op Spotify ben ik daar wel van terug gekomen. Vooral Rey's Theme en de Resistance march vind ik erg cool.
Maar toch begrijp ik helemaal wat je bedoelt. De muziek van de originals zijn echt iconisch
Dubrillion schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:13:
Ik moet zeggen dat mijn grootste teleurstelling van TFA de muziek was.
Tijdens de eerste keer dat ik de film zag hoorde ik geen nieuwe memorabele muziek. Nadat ik de CD een paar keer geluisterd had op Spotify ben ik daar wel van terug gekomen. Vooral Rey's Theme en de Resistance march vind ik erg cool.
Maar toch begrijp ik helemaal wat je bedoelt. De muziek van de originals zijn echt iconisch
Op zich ben ik het wel met je eens, maar komt dat niet gewoon omdat je al die films al 100x gezien hebt? Prequels hadden ook een aantal mooie themes, maar zelfs van die weet ik niet meer alles.
En natuurlijk voor TFA, er is natuurlijk al een hoop muziek wat eigenlijk opnieuw gebruikt MOET worden. Maar Rey's theme en Jedi steps zijn toch wel pareltjes hoor. Hele mooie pareltjes
Alexandre Desplat doet Rogue One als het goed is. Ook een erg goede componist, is wel iets somberder/serieuzer dan John Williams van wat ik van hem gehoord heb. Maar het zal in ieder geval niet de eerste keer zijn dat hij het werk van Williams overneemt, heeft het met Harry Potter ook moeten doen
Ik moet zeggen, dit ziet er een stuk interessanter uit dan Epi VII. Het heeft misschien toch zo zijn voordelen als je een frisse, 'nieuwe' lijn in mag zetten voor een film Wat minder space opera en meer space action adventure. Maar weer eens geduld hebben...
Trenchdog schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:39:
Ik moet zeggen, dit ziet er een stuk interessanter uit dan Epi VII. Het heeft misschien toch zo zijn voordelen als je een frisse, 'nieuwe' lijn in mag zetten voor een film Wat minder space opera en meer space action adventure. Maar weer eens geduld hebben...
Misschien stel ik een niet al te slimme vraag, maar begrijp ik nu goed dat ep VIII niet zoveel te maken heeft met ep VII? Gaat het verhaal van VII dan weer verder in IX?
Sharky schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:44:
Misschien stel ik een niet al te slimme vraag, maar begrijp ik nu goed dat ep VIII niet zoveel te maken heeft met ep VII? Gaat het verhaal van VII dan weer verder in IX?
Domme vraag inderdaad
Rogue One is niet Episode 8. Dit is een los staande film die zich vlak voor A New Hope afspeelt.
Episode 8 komt volgend jaar uit en gaat verder waar 7 eindigde. Deze komt er tussendoor
Rogue One is niet Episode 8. Dit is een los staande film die zich vlak voor A New Hope afspeelt.
Episode 8 komt volgend jaar uit en gaat verder waar 7 eindigde. Deze komt er tussendoor
Ik snapte er al niks van. Maar hoorde iemand zeggen dat dit ep. VIII is, vandaar dat ik in de war raakte. Thanks.
Ik snapte er al niks van. Maar hoorde iemand zeggen dat dit ep. VIII is, vandaar dat ik in de war raakte. Thanks.
Ondanks de verschillende branding, het duidelijk afwezig zijn van de "Episode **" in de titel en inplaats daarvan de eerdere "Anthology FIlm" en later "A Star Wars Story" tagline zijn er nog best een hoop mensen die niet door hebben dat dit een losstaande film is. Dat lijkt toch nog lastig te communiceren.
Je bent zeker niet de enige
Maar zonder dollen. Felicity Jones is gewoon een uitermate mooie vrouw
En Daisy is volgens mij gewoon een fantastisch mens.
Toch vind ik dat de kracht van Star Wars ook wel in de onbekende acteurs zit.
Natuurlijk hadden we Sam Jackson, Liam Neeson en Ewan.
Maar ik vind dat zoveel leuker weg kijken. Als je een redelijk onbekende acteur heeft die de rol van zijn leven neer zet
Dat Alexandre Desplat verantwoordelijk is voor de soundtrack vind ik alleen maar positief. Hij heeft van Harry Potter (met name deel 7 dacht ik) een veel meer donkere vibe afgegeven aan de films. Deze man kan met geluid zoveel emotie overbrengen. Van 'Lily's theme' kan ik nog steeds rillingen krijgen. En dat van een Potter film...
Kijk ook weer erg uit naar Rogue One. Ik ben nu toevallig op reis in Azië en lees zo nu en dan wat SW materiaal. Ben nu bijvoorbeeld bezig in de Thrawn trilogie. Prachtig om te zien hoe gedetailleerd dit universum is. Natuurlijk worden deze boeken nu niet meer als Canon getiteld, maar dat neemt niet weg dat het een bijzonder iets blijft. Ik ben er mee opgegroeid, en kan er nog jaren van blijven genieten. Het is iets van jong en oud, en dat is misschien wel het meest magische van SW. Ik zal het moment van 2002 nooit vergeten in ieder geval, de eerste scene waarin het schip van Amidala over Coruscant vliegt. Die bass, het beeld, het maakte een diepe indruk op me op twaalf-jarige leeftijd destijds. Nu ook weer als een kind zo blij gekeken naar de teaser van Rogue One. Ben erg benieuwd. Het ziet er weer goed uit, en zoals zovelen melden leuk om juist wat meer de footsoldier's kant van het universum te kunnen zien.
Leuke trailer! Ik kijk er ook wel naar uit om meer van het universum te zien dan alleen de zaken rondom de Jedi en Sith. Hopelijk krijgen we nu ook wat meer mee van de rebels, volkeren en culturen. Al zal het voor een groot deel ook wel bestaan uit actiescenes. Die kunnen immers niet ontbreken.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words? The Dude: What the fuck you talking about?
Hoor je op het eind van de Rogue One trailer de muziek van Darth Vader (imperial March)? Zou dit een verkapte hint zijn zoals de light saber van Luke op het einde vd the force awakens trailer (1 of 2)?
I have no special talent. I am only passionately curious.
ricardo246 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:56:
Hoor je op het eind van de Rogue One trailer de muziek van Darth Vader (imperial March)? Zou dit een verkapte hint zijn zoals de light saber van Luke op het einde vd the force awakens trailer (1 of 2)?
We horen de Imperial March en de Force Theme tegelijkertijd.
Wat voor een hint zou dat moeten zijn? Het is helemaal duidelijk wanneer dit zich af speelt en dat Vader rond die tijd ook rond loopt, Vader de de gene die in A New Hope tegen Leia zegt dat hij achter de groep die de Death Star plannen gestolen heeft aan zat en ze uitgeroeid heeft.
Zijn schaduw hangt hoe dan ook over deze film.
spoiler:
En er gaan een hoop geruchten dat we hem ook zullen zien. Of dat een heel kort fragment is, dat hij op de achtergrond staat, iemand als hologram toespreekt, of in volle kracht langs komt om de rebellen een kopje kleiner te maken? Dat is afwachten.
Maar er gaan geruchten dat er verschillende Vader pakken voor de film gemaakt zijn.
We horen de Imperial March en de Force Theme tegelijkertijd.
Wat voor een hint zou dat moeten zijn? Het is helemaal duidelijk wanneer dit zich af speelt en dat Vader rond die tijd ook rond loopt, Vader de de gene die in A New Hope tegen Leia zegt dat hij achter de groep die de Death Star plannen gestolen heeft aan zat en ze uitgeroeid heeft.
Zijn schaduw hangt hoe dan ook over deze film.
spoiler:
En er gaan een hoop geruchten dat we hem ook zullen zien. Of dat een heel kort fragment is, dat hij op de achtergrond staat, iemand als hologram toespreekt, of in volle kracht langs komt om de rebellen een kopje kleiner te maken? Dat is afwachten.
Maar er gaan geruchten dat er verschillende Vader pakken voor de film gemaakt zijn.
Ik dacht dat de muzikale hint een mogelijke verwijzing zou zijn naar een optreden van Dart Vader in de film. Zou ik fantastisch vinden imho.
offtopic: Waar kan ik een verzoek indienen voor Tweakers SW emoticons
Op 1:05 zien we in de achtergrond een "voertuig".
Het deed mij direct denken aan dit: Star Wars vintage Armored Sentinel Transport (AST-5).
Net even mijn oude SW speelgoed erbij gepakt, en hij lijkt er een beetje op (alleen heeft de AST-5 geen double barrel, en geen "pick-up" achterkant, plus hij is bruin, ).... lijkt er eigenlijk niet zo heel erg op.....
[Voor 18% gewijzigd door ricardo246 op 08-04-2016 20:18]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Huge Star Wars fan hier, en ik heb deze topic even links laten liggen want anders kan ik er niet tegen & moet ik mij inhouden om nog eens alle films te kijken.
Maar heb de topic nog eens doorlopen & had de trailer gezien toen ie uitkwam. Nu nogmaals bekeken & sorry maar de muziek is tot nu toe al fantastisch. Beetje vervormd, maar toch zeker herkenbaar.
offtopic: ik moet echt eens beginnen met het kijken & lezen van andere spullen van Star Wars.. Ik kijk er zo graag naar, en toch ..
Woei, vanochtend kwam er een hoop info over Rogue One naar buiten via edelweiss. Ze hebben een listing voor een nieuwe boek online gezet. Rogue One: The Official Visual Story Guide, welke in januari van volgend jaar uit zou moeten komen.
Naast een beschrijving van het boek deelde ze ook een stel pagina's, waarop we een hoop informatie zien
Spoilers omdat het overgrote deel nog niet officieel naar buiten gebracht is:
spoiler: Tekst met de namen en de pagina's met foto's, geen spoilers over het verhaal
De hoofdpersoon, Jyn Erso, gespeeld door Felicity Jones, leerde we in de trailer al kennen. Vandaag leren we dat het personage van Ben Mendelsohn, de Imperial in het witte uniform met cape Director Krennic heet. Het personage van Diego Luna, de Rebel met de snor heet Captain Cassian Andor, de naam Cassian drijft al langer rond, nu weten we dat dit zijn voornaam is. De droid die Alan Tudyk speelt en die we al heel kort in de trailer voorbij zagen komen heet K-250 en is een Enforcer Droid, op de pagina’s van het boek krijgen we ook een beter beeld van deze droid. Het personage van Jiang Wen heet Baze, dit is de gevaarlijk uitziende Rebel, met het lange haar en rode armor die we in de trailer voor wat explosies zien weg rennen. Het personage van Riz Ahmed, die op de eerste cast foto vooraan zit met een grote bril op zijn hoofd heet Bodhi Rook. Donnie Yen speelt de blinde Chirrut. Naast deze personages zien we hier voor het eerst ook twee nieuwe aliens, genaamd Pao en Bistan. Ook leren we hier dat de nieuwe zwarte Stormtroopers onder de noemer Death Troopers door het leven gaan. De walkers die we in de trailer zagen worden in het boek aangeduid als AT-ACT‘s, niet de AT-AT die we uit The Empire Strikes Back gewend zijn.
Ik vind de plaatjes weinig spoilen, ben blij dat ik gekeken heb.
Maar voor de zekerheid...
spoiler:
Goed om weer Y-Wings te zien! Hopelijk komen deze ook daadwerkelijk terug in de film. De Rebel Starfighter is een beetje een mix van een snowspeeder cockpit met X-Wing jets en wat sporen van een A-Wing. Wat ik alleen niet snap is het plaatje met de T70 X-Wings. Hoort dat erbij? Die bestonden toen nog niet en verder hebben we al gezien dat ze in de film gewoon gebruik maken van de T65 X-Wing.
Hoe dan ook, ik heb er zin in 😊
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Goed om weer Y-Wings te zien! Hopelijk komen deze ook daadwerkelijk terug in de film. De Rebel Starfighter is een beetje een mix van een snowspeeder cockpit met X-Wing jets en wat sporen van een A-Wing. Wat ik alleen niet snap is het plaatje met de T70 X-Wings. Hoort dat erbij? Die bestonden toen nog niet en verder hebben we al gezien dat ze in de film gewoon gebruik maken van de T65 X-Wing.
Hoe dan ook, ik heb er zin in 😊
Over die X-Wing afbeelding, het over grote deel van die pagina's zijn placeholders, op de namen na heeft de tekst ook niets met Rogue One te maken en herhaalt deze zich constant.
Het kan heel goed zijn dat de gebruikte afbeelding alleen is om een idee van de sfeer weer te geven, een afbeelding die ze klaar hadden liggen maar die in het uiteindelijke boek vervangen wordt door een zelfde soort of compleet andere afbeelding
Via de nieuwste aflevering van The Star Wars Show kregen we net de nieuwe Celebration poster te zien!
Op de poster zien we bovenin de cast van The Force Awakens, onder ze krijgen we een mooi beeld van de cast van Rogue One.
Naast alleen de afbeelding krijgen we van de Star Wars Show ook een paar benamingen.
De nieuwe walkers zijn zoals afgelopen week al min of meer bekend werd AT-ACT's. Wat staat voor All Terrain Armored Cargo Transport.
De lichtbruine troopers die we in de trailer kort voorbij zagen rennen zijn Shoretroopers.
En de zwarte Stormtroopers zijn zoals we al langere tijd horen Death Troopers.
Ik zal het voor de zekerheid hier ook maar even melden. Page Six kwam vandaag met een erg lomp bericht. Er staan Pick-ups en Reshoots gepland voor juli, dat is heel normaal, heeft bijna elke film nodig, helemaal als er zoveel belangrijke CGI in zit als bij een Star Wars film.
P6 meldt echter dat hun annonieme bron weet dat "Disney helemaal niet tevreden is over de film en wil dat er een hoop anders gedaan wordt". Jammergenoeg pakken alle nieuws outlets het bericht op en zien we de hele dag al koppen voorbij komen dat "Rogue One grote problemen heeft" en bladiebla..
Allemaal onzin natuurlijk.
In Februari zei Disney CEO Bob Iger nog dat hij ontzettend tevreden was over de film, Iger is niet iemand die zo'n uitspraak doet als er een kans is dat hij daar wat later op terug moet komen.
Reshoots zijn doodnormaal, niets om je druk om te maken
About the reshoots for “Rogue One: A Star Wars Story”:
* “The goal of the reshoots will be to lighten the mood, bring some levity into the story and restore a sense of fun to the adventure,” according to the periodical.
* The reshoots were ordered “after execs screened the film and felt it was tonally off with what a ‘classic’ Star Wars movie should feel like,” writes THR’s Borys Kit. “The pic has not yet been tested before audiences, but one source describes the cut as having the feel of a war movie.”
* The same story says reshoots will reunite key players not in July (as reported by the Post) but in “mid-June.” Today is June 2. So not a lot of time to gin up high-quality levity. Are we talking “It was a stupid conversation anyway”? Or a Gungun getting his tongue caught in a turbine? Klik
About the reshoots for “Rogue One: A Star Wars Story”:
* “The goal of the reshoots will be to lighten the mood, bring some levity into the story and restore a sense of fun to the adventure,” according to the periodical.
* The reshoots were ordered “after execs screened the film and felt it was tonally off with what a ‘classic’ Star Wars movie should feel like,” writes THR’s Borys Kit. “The pic has not yet been tested before audiences, but one source describes the cut as having the feel of a war movie.”
* The same story says reshoots will reunite key players not in July (as reported by the Post) but in “mid-June.” Today is June 2. So not a lot of time to gin up high-quality levity. Are we talking “It was a stupid conversation anyway”? Or a Gungun getting his tongue caught in a turbine? Klik
Klopt, maar de redenen hebben weer 0,0 basis, dus
The reshoots were ordered "after execs screened the film and felt it was tonally off with what a "classic" Star Wars movie should feel like"
kun je weer met een korrel zout nemen.
Tuurlijk zullen ze nieuwe dingen toevoegen, dat gebeurt altijd, een extra regel hier, een grap daar. Zo was Poe's tekst "So, who talks first, you talk first, I talk first?" in TFA ook een fragment dat ze later opgenomen hebben.
Tijdens de eerste cut zullen ze een hoop gezien hebben waar een extra regel of grap het geheel beter maakt. Dat is altijd het geval en zal hier ook zo zijn.
Maar de grote paniek die rond gestrooid werd ging helemaal nergens over
Tijdens de eerste cut zullen ze een hoop gezien hebben waar een extra regel of grap het geheel beter maakt. Dat is altijd het geval en zal hier ook zo zijn.
Deze dus:
Deze dus:
Paniek is er bij mij iig niet
Bij jou misschien niet, maar je had twitter/facebook/comments van de "news outlets" moeten zien. De paniek zaaiende click bait links hebben hun werk gedaan, die sites hebben belachelijk veel bezoekers gehad waarvan een groot deel bang was dat de film inderdaad in de problemen zat, dat het niets ging worden of dat hij vertraagd zou zijn....
Erg jammer altijd die "journalisten" van tegenwoorden
Deze nieuwssite heeft het over 40% van de film die opnieuw geschoten gaat worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met hoeveel geld Disney er tegen aan smijt en hoeveel talent ze er voor binnen halen.
Megajr schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:14: Deze nieuwssite heeft het over 40% van de film die opnieuw geschoten gaat worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met hoeveel geld Disney er tegen aan smijt en hoeveel talent ze er voor binnen halen.
Deze info komt bij Jason Ward vandaan, hoewel hij vaak goede informatie heeft, zit hij er ook regelmatig naast. Hij noemt specifiek Christopher McQuarrie, welke afgelopen nacht deze tweet de wereld in gooide:
Attn: bloggers. I'm reading some horseshit rumors tonight. You know where to find me. Do your jobs.
Hij geeft verder nergens context, maar deze geruchten zijn de enige waar hij in genoemd wordt. Of hij het alleen over zijn aandeel in de geruchten heeft of het geheel is natuurlijk ook onduidelijk, maar dit geeft het bericht van Ward in ieder geval weer minder gewicht.
[Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 03-06-2016 08:29]
De output van de media is altijd exponentieel aan de realiteit. Aan de andere kant, laat het maar aan Disney over om er een hele grote eigen stempel op te drukken. In TFA is er volgens mij ook flink meer geknipt dan J.J. lief was. Dat wil niet meteen betekenen dat het eindresultaat er onder te lijden heeft, maar bij Disney gaat het maar op één manier...
Entertainment Weekly heeft net een artikel en video gepubliceerd waarin we een klein beetje informatie krijgen over Rogue One, waarin we geattendeerd worden op een nieuwe lading komende artikelen over de film en waarin we de cover van het EW nummer van aanstaande vrijdag te zien krijgen. Op de cover worden we eindelijk officieel geïntroduceerd aan de TIE Strikers en de Enforcer Droid die Alan Tudyk speelt.
Zoals voor iedereen al min of meer duidelijk was gaan we Darth Vader 100% zeker terug zien in de film.
Verder zullen we de hele week uit kunnen kijken naar EW artikelen en het fysieke nummer van het tijdschrift.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details