Ik vond de intro bij SW Celebration ook wel erg vet.Dubrillion schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:02:
Ik begin er langzaam wel steeds meer zin in te krijgen. Vooral dat moment van stilte voor de film.
Lucasfilm... stilte.... BOSH!! Star Wars intro
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
bron?Dubrillion schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:23:
Vanaf morgen begint de kaartverkoop van Rogue One voor de Pathé bioscopen
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

[ Voor 32% gewijzigd door MusicAddict op 20-11-2016 16:30 ]
Pathe facebook geeft net aan dat verkoop middernacht begint. Dus nog 7uur en 35 minuten.
Ik ben van plan op dag 1 te gaan
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

benieuwd wanneer die kaarten beschikbaar komen..?
[ Voor 90% gewijzigd door spartacusNLD op 20-11-2016 23:29 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
2D, dat kon gelukkig!
Dat probleem dat het donkerder, minder scherp en minder kleurrijk is heb je met laserprojectie dus niet. Normale 3D vind ik echt afschuwelijk, maar met laserprojectie (bij Vue Cinemas) is het prima te doen.v8power67 schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:24:
Net kaartjes gekocht. Alleen zag ik erna pas dat ze bij Pathé de Kuip zaal 9 een laser projector hebben. Wat dus beter moet zijn... Naja helaas heb ik zaal6 dus dan maar 2e keer zaal 9 doen. Geen idee of verschil groot is. Vind wel weer jammer dat het 3d is. Is vaak veeelste wazig en donker...
Ik vond the Force Awakens wel oké in 3D, komt niet in de buurt van een The Martian maar hopelijk gaan we die mooie space battles goed kunnen ervaren
Trouwens, iemand die recentelijk ergens heeft gelezen of we naast Darth Vader nog bounty hunters gaan zien? (Bossk, IG-88, etc) Ik realiseerde me een aantal dagen geleden weer dat ze het daar ooit eens over hadden, maar omdat we daar niks van gezien hebben in de trailers hoop ik dat daardoor toch misschien een kleine cameo wordt. Kleine tie-in voor de Han Solo film
Kijk dat is wat ik dus wou weten!!SomerenV schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:25:
[...]
Dat probleem dat het donkerder, minder scherp en minder kleurrijk is heb je met laserprojectie dus niet. Normale 3D vind ik echt afschuwelijk, maar met laserprojectie (bij Vue Cinemas) is het prima te doen.
Naja zag op de site van Pathé dat alleen de Kuip het momenteel heeft in zaal 9 in Nederland(Pathé bioscoop dan) dus ja aangezien Star Wars wel een 2e endenk zelfs 3e keer verdiend dan zaal 9 pakken.
bij toeval hoorde ik dat het vandaag ging beginnen.
Ik dacht vanochtend even te proberen of het nog zou lukken, om 06:30 bijna de eerste voor kaarten, en keuze zat voor de goede plaatsen
Ik ben naar TFA in IMAX geweest en twee dagen later naar de normale 3D. Dan zie je pas goed het verschil.
Sommige mensen vinden de IMAX te luid, maar ik ben toch al half doof
Wij hebben de voorzichtige mening dat 3D alleen voor Millenials is, dus alles geboren na 86/87Dubrillion schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:00:
De meningen zijn toch blijkbaar echt verdeeld. Ik vind IMAX 3D toch wel erg vermakelijk.
Ik ben naar TFA in IMAX geweest en twee dagen later naar de normale 3D. Dan zie je pas goed het verschil.
Sommige mensen vinden de IMAX te luid, maar ik ben toch al half doof
EDIT:
Lol
Geboren 8 juni 1989
Point proven
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 21-11-2016 10:50 ]
Hahahah ik moest er erg om lachenPWM schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:50:
[...]
Wij hebben de voorzichtige mening dat 3D alleen voor Millenials is, dus alles geboren na 86/87Ik heb TFA in 2D Dolby Cinema gekeken, dat beviel erg goed. Zal eens VUE bellen of ze nog gaan plannen.
EDIT:
Lol
Geboren 8 juni 1989
Point proven
Ik heb Interstellar in IMAX gezien zonder 3D. Net zo goed erg mee vermaakt hoor.
Daar gaat mijn voorkeur meer naar uit. Helaas is deze keuze er niet

Pathe Arena zitten voor de eerste twee dagen ook wat normale 2D voorstellingen tussen, 18:20 en 21:30. En anders komt dat vanzelf over een week of twee overal wel los. Maar niemand wil natuurlijk zo lang wachtenPWM schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:09:
Begin mij nu wel een beetje zorgen te makenVue Hilversum en Amsersfoort en Pathe Amsterdam (4x) en Amersfoort hebben allemaal alleen maar 3D.
[ Voor 52% gewijzigd door raiders op 21-11-2016 13:42 ]
Ben in 1987 geboren maar he dat 3d doet me echt niks. Vaak vind ik effect heel slecht gedaan. Of misselijkmakend wazig.PWM schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:50:
[...]
Wij hebben de voorzichtige mening dat 3D alleen voor Millenials is, dus alles geboren na 86/87Ik heb TFA in 2D Dolby Cinema gekeken, dat beviel erg goed. Zal eens VUE bellen of ze nog gaan plannen.
EDIT:
Lol
Geboren 8 juni 1989
Point proven
Ik was naar TFA geweest op dag 1 helaas in 3d. Later de niet 3d versie bekeken en damn veel meer details veel meer kleur minder wazig etc. Van mij mag heel dat 3d zsm opbokken.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Zou het dan toch Vader zijn die in de bacta tank aan het herstellen is na waarschijnlijk een confrontatie met onze Rogue One rebels?
Zou dus de verklaring kunnen zijn waarom Vader zo traag is in de oude trilogie, en niet zo wendbaar en snel als in bijvoorbeeld Rebels!
[ Voor 15% gewijzigd door Freshnezz op 06-12-2016 15:24 ]
De Vue zaal is gewoon perfect, met Atmos geluid, laserprojectie en actieve 3D brillen. En dat kijkt geweldig! Waar ik in andere zalen met ´passief´ 3D altijd een kwartiertje moet wennen is dat hier niet het geval
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoeveel oude bekende we zien. Kleine cameo's voor Han Solo, characters uit de Clone Wars en characters uit Rebels.
Dat wordt dus het internet afsluiten voor een paar dagen! Gelukkig weten we allemaal al hoe het afloopt
[ Voor 33% gewijzigd door raiders op 08-12-2016 20:54 ]
raiders schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:49:
Ik ga in de nieuwe bioscoop in Zwolle. Gaat een paar dagen naar de release open maar de kwaliteit schijnt dan wel perfect te worden.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoeveel oude bekende we zien. Kleine cameo's voor Han Solo, characters uit de Clone Wars en characters uit Rebels.
spoiler:de ghost (het schip uit Rebels) is ook al gespot in een van de trailers
Dat wordt dus het internet afsluiten voor een paar dagen! Gelukkig weten we allemaal al hoe het afloopt
gespot maar kan natuurlijk gewoon een ander schip zijn van hetzelfde model.
Ik vind het wel zonde dat er niet meer gedaan wordt met Rebels om een eventuele link te leggen met Rogue One. Gewoon een glimp van Director Krennic ofzo, of iets waarop duidt dat de empire bezig is met de Death Star ofzo..
Freshnezz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:05:
[...]
spoiler:Ik ben bang dat Saw Gerrera de enige link naar de Star Wars animatieseries is. Ghost was inderdaad
Ik vind het wel zonde dat er niet meer gedaan wordt met Rebels om een eventuele link te leggen met Rogue One. Gewoon een glimp van Director Krennic ofzo, of iets waarop duidt dat de empire bezig is met de Death Star ofzo..
Klopt en in episode 2 is hij al ontworpens0kkie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:28:
Episode 3 eindigt al dat ze zijn begonnen aan The Death Star
[ Voor 14% gewijzigd door raiders op 09-12-2016 22:26 ]
Freshnezz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:05:
[...]
spoiler:Ik ben bang dat Saw Gerrera de enige link naar de Star Wars animatieseries is. Ghost was inderdaad
Ik ga er van uit dat dit inderdaad de Ghost is, en niet een random ander schip van hetzelfde type. Ik denk dat we de naam Phoenix Squadron wel een keer gaan horen, waarschijnlijk tijdens het gevecht boven Scarif ofzo, maar de crew gaan we niet zien.
Krennic in Rebels stoppen om een link te maken zie ik niet echt zitten, dan stop je Krennic er in om Krennic er in te stoppen, dat zou 0,0 met het lopende verhaal van Rebels te maken hebben.
Rebels begon 5 jaar voor de Battle of Yavin, inmiddels zitten we rond 2 jaar BBY inderdaad.raiders schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:25:
[...]
spoiler:Wellicht komt dat later in de serie nog. Als ik het goed heb speelt Rebels zich 2 jaar voor de Battle of Yavin af.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Spike_wolf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:50:
[...]
spoiler:De Ghost is inderdaad in een trailer te zien.
Ik ga er van uit dat dit inderdaad de Ghost is, en niet een random ander schip van hetzelfde type. Ik denk dat we de naam Phoenix Squadron wel een keer gaan horen, waarschijnlijk tijdens het gevecht boven Scarif ofzo, maar de crew gaan we niet zien.
Krennic in Rebels stoppen om een link te maken zie ik niet echt zitten, dan stop je Krennic er in om Krennic er in te stoppen, dat zou 0,0 met het lopende verhaal van Rebels te maken hebben.
[...]
Rebels begon 5 jaar voor de Battle of Yavin, inmiddels zitten we rond 2 jaar BBY inderdaad.
@5:37 geeft men aan dat de tweede helft van Rebels seizoen 3 verder in zal gaan op bepaalde elementen van Rogue One en hoe Rebels en Rogue One verbonden zijn. Het is dus allemaal niet vergezocht dat er in Rogue One dus ook wel ergens wat links te vinden zijn, omdat ze dat natuurlijk wel willen gebruiken
Ik heb zin in woensdag
Ik kan persoonlijk niet wachten om een teaser te krijgen van Ep VIII
Maar inderdaad willen ze nu geen aandacht van Rogue One afhalen, mensen worden meer enthousiast over VIII omdat dat de Skywalker saga is
[ Voor 98% gewijzigd door s0kkie op 12-12-2016 12:49 ]
ik ook :-)Ik heb zin in woensdag
hoop alleen wel dat ik kan slapen in het vliegtuig terug (PVG->LHR->AMS), anders ben ik in Nederland, bij aanvang van de film om 22:00h, al bijna zo'n 40 uur wakker
(ervan uitgaande dat ik morgen kan uitslapen tot zo'n 15:00h lokale tijd)
...en dat kon ik vroeger wel aan, maar ik ben bang dat ik dan door de premiere heen ga slapen
(zou wel een stunt zijn)
plan B - na landing direct naar huis om even bij te slapen - is vandaag helaas ook definitief de nek omgedraaid :-/
ik hoop dat ik het red
ik kijk er naar uit!
en anders: geen slapen --> andere dag --> lege stoel in bios bij premiere (zucht)
SHA is naturlijk PVG
[ Voor 10% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 12-12-2016 14:04 ]
https://www.starwarsawake...e-one/rogue-one-reacties/
Officiele reviews mogen pas morgenavond na 23.00 uur dus ze hebben nog geen reviews
De reshoots zijn zeker echt, net als met elke andere film die ooit gemaakt wordtraiders schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:23:
Die reshoots zijn echt? Ik dacht dat, dat maar gewoon een gerucht was.
Reshoots gebeuren in 99% van de gevallen. De paniek er omheen was complete onzin, maar reshoots/pick-ups waren er zeker wel.
Humankind… be both.
Ik hoop ook echt dat ze het niet verknallen. Alle begin is moeilijk en we moeten het zeker een kans geven.Admiral_R2D2 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:55:
...valt me wel op hoe weinig "hype" er is rondom deze film
Als ze dezelfde kwaliteit halen als de Marvel CU halen (wat ik erg vermakelijke films vind). Dan ben ik tevreden. Wel elk jaar een nieuwe film dan. Niet om de twee jaar een ''Skywalker'' film en twee keer per jaar een ''Story'' film. Het moet wel speciaal blijven

[ Voor 42% gewijzigd door raiders op 13-12-2016 21:34 ]
Net als met The Force Awakens en de TV serie topics gaan we hier vanaf het moment dat hij in de bios draait gewoon spoilers bespreken. Wil je niet gespoeld worden, dan moet je hier dus even weg blijven tot je de film gezien hebtDubrillion schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:37:
Vanaf wanneer worden er in dit topic de Spoilers besproken? Vanaf morgen? Want dan weet ik dat ik dit topic moet vermijden
Dat doe ik ook, ik zit op het moment nog in het buitenland, had m'n reis zo gepland dat ik morgen ochtend thuis zou zijn en gelijk door naar Rogue One kon. Maar het vliegtuig was kapot, dus ik vertrek pas morgen
Te vroeg om hem hier in de bios te kunnen zien maar zo laat dat ik op zijn vroegst donderdag begin van de middag pas in Nederland ben....
Erg jammer
Humankind… be both.
Iedereen veel plezier
[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 14-12-2016 10:00 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Alle kleine details kloppen, en wat een einde aan deze story.. Sta nog perplex hoe goed het allemaal aansluit op a new hope..
Geweldig ook dat ze (net als bij Tron trouwens) digitale gezichten van minimaal twee karakters van stal hebben gehaald. Zou niet hetzelfde zijn geweest zonder.
Edit; ben nu thuis meteen weer A New Hope aan het kijken, bizar is dit
[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 14-12-2016 13:50 ]
Gezien de film nu officieel in de bios draait staat het internet ook vol met reviews, probeer er niet te veel in te duiken maar die van de theverge toch maar even gelezen gezien het een spoiler free artikel is. Ben het vaak niet eens met hun reviews maar deze vind ik toch wel informatief en weet je enigszins met welke verwachtingen je de bios kan intreden
http://www.theverge.com/2...tar-wars-rogue-one-review
Moet zeggen dat ik 1 van de 2 er af en toe toch lichtelijk freaky uit vond zien maar het zou niet hetzelfde geweest zijn zonder ze inderdaad... wat een film!MusicAddict schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:01:
Alle kleine details kloppen, en wat een einde aan deze story.. Sta nog perplex hoe goed het allemaal aansluit op a new hope..
Geweldig ook dat ze (net als bij Tron trouwens) digitale gezichten van minimaal twee karakters van stal hebben gehaald. Zou niet hetzelfde zijn geweest zonder.
Het wordt omschreven als meer een rauwe oorlogsfilm en dat dit verfrissend is. Klopt dit? (zo ja, dan is mijn interesse nog meer gewekt).
Je vergeet compleet dat ie eigenlijk 2 uur en 13 minuten duurt. (dat wist ik ook pas achteraf
[ Voor 62% gewijzigd door MusicAddict op 14-12-2016 15:22 ]
Het is echt een rauwe oorlogsfilm, denk eerder black hawk down/band of brothers. Echt een heel andere toon. Een groep ruwe rebellen die hun leven wagen voor het grote goed.Prosac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:51:
Ik hoor mensen zeggen dat deze film veel rauwer is en minder feelgood bevat dan de originele SW films, geen vrolijke noten als Ewoks of momentjes met Han Solo en Leila.
Het wordt omschreven als meer een rauwe oorlogsfilm en dat dit verfrissend is. Klopt dit? (zo ja, dan is mijn interesse nog meer gewekt).
This space is occupied
Mooi, altijd al een beetje de hoop (hopeCollaborator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:34:
[...]
Het is echt een rauwe oorlogsfilm, denk eerder black hawk down/band of brothers. Echt een heel andere toon. Een groep ruwe rebellen die hun leven wagen voor het grote goed.
2) een character die ala han solo/finn de 'juiste' keuze maakt.
3) schakel schild uit om (uiteindelijk) tot een actie te komen die leidt tot vernietiging deathstar.
Misschien word ik een beetje cynisch en oud maar SW teert teveel op het verleden. Het wordt tijd dat ze met iets nieuws komen (verzin iets/ breek voor mij part met de cannon, want die beperkt je toch maar in het creatieve proces).
Dat gezegd hebbende, er zitten hier en daar prachtige shots in, maar anno 2016 mag ik toch wel op meer hopen op dat?
Verwijderd
Uitgekauwd is geen superlatief in deze...is hij een beetje 'evil', vraag ik mij af?
SWTFA vond ik bij nadere beschouwing toch iets 'te Disney', te hoog my little pony gehalte...
Ik miste de oude 'emperor' met zijn sinistere stemmetje...is dat kwaad een beetje terug te in deze film?
Alleen maar actie vind ik niet zo bijster interessant, dan wacht ik wel op BluRay, maar een evil masterplan, daar ben ik wel voor te porren.
Zit dat in deze stand alone SW-film?
Bedankt alvast voor de reply, ben niet bang voor spoilers etc., wil alleen ff weten of ik mijn plannen om moet gooien (zat net te kijken naar de premiere-datum en ontdekte dat hij vanmorgen reeds vertoond is.)
Dat TFA weer een Death Star-achtig onderwerp had, was wel een beetje zwak. Maar RO is een puzzel stukje voor de originele Death Star
Ik mag hopen van wel. De JT in Hilversum is nog met kop en schouders het best van Nederland. Ik was ook enorm teleurgesteld in de Cinemec. Dat beeld is gewoon grauw en futloos vergeleken met de Dlby Cinema zaal in Hsum. Hopelijk op fietsafstand nu ook zo'n bioscoop!Ircghost schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:12:
Ik ga vanavond met een groep de nieuwe Kinepolis in de jaarbeurs proberen met Rogue One. Atmos geluid en blijkbaar een nieuwe laser techniek.. kost ongetwijfeld veel om te maken, ongetwijfeld zie je er niks van
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De film voelde zo erg star wars en zo erg ook niet... en het laatste gedeelte omg, zo bruut gedaan... het eindigt gewoon minuten voor episode IV..!
Goed geacteerd, errrrggg mooie graphics (wat zag het er zo realistisch uit zeg dat grauwige, ook dat stukje in het begin in die stad, zo had Coruscant er uit moeten zien i.p.v. die neon zooi)... miste toch wel dat mystieke van de Jedi/Force wat in de reguliere Star Wars natuurlijk de hoofdthema is, maar het was op zich niet erg.
Minpunt vond ik toch wel de soundtrack, ik vond het niet zo goed als John Williams uiteraard.. denk dat Desplat er iets mooiers van heeft kunnen maken dan Giachino.
Zeeeer tevreden over deze eerste Star Wars story, zit wel in mijn top 3 favo Star Wars films!
Wat me trouwens ook wel op viel is dat er echt veel materiaal uit de trailers gewoon niet in de film zelf te zien is. Bijvoorbeeld "I rebel" van Jyn. Heel vaag
[ Voor 8% gewijzigd door Freshnezz op 14-12-2016 20:11 ]
Miste vooral de scène dat er een TIE voor de toren aan het hoveren is.Freshnezz schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:03:
Woww... wat een film.. Ik vond hem heeeel erg vet! Dit is hoe de prequels er uit hadden moeten zien!
De film voelde zo erg star wars en zo erg ook niet... en het laatste gedeelte omg, zo bruut gedaan... het eindigt gewoon minuten voor episode IV..!
Goed geacteerd, errrrggg mooie graphics (wat zag het er zo realistisch uit zeg dat grauwige, ook dat stukje in het begin in die stad, zo had Coruscant er uit moeten zien i.p.v. die neon zooi)... miste toch wel dat mystieke van de Jedi/Force wat in de reguliere Star Wars natuurlijk de hoofdthema is, maar het was op zich niet erg.
Minpunt vond ik toch wel de soundtrack, ik vond het niet zo goed als John Williams uiteraard.. denk dat Desplat er iets mooiers van heeft kunnen maken dan Giachino.
Zeeeer tevreden over deze eerste Star Wars story, zit wel in mijn top 3 favo Star Wars films!
Wat me trouwens ook wel op viel is dat er echt veel materiaal uit de trailers gewoon niet in de film zelf te zien is. Bijvoorbeeld "I rebel" van Jyn. Heel vaag

Zie http://www.stephengparks....e-missing-scenes-spoilers voor meer deleted scenes
[ Voor 3% gewijzigd door Vimana op 14-12-2016 21:38 ]
Ik heb net je quote hardop gelezen in de trein. Veel mensen, waaronder ik, zijn het eens met je. Erg vermakelijk, maar ik zou zo graag een origineler verhaal zien.tupu1302 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:59:
Ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Hoewel het een redelijke SW verfilming is die keurig binnen de lijntjes kleurt vind ik het vooral allemaal nieuwe wijn in oude zakken. Voor een Franchise die al > 35 jaar bestaat, gaat het telkens om dezelfde thema's/plotontwikkelingen. Ik vind het een gemiste kans, het past uiteraard naadloos als prequel voor episode 4 maar ik had graag een origineel verhaal gezien. Nu was het weer:
spoiler: title1) hoofdrolspeelster op zoek naar ouders
3) schakel schild uit om (uiteindelijk) tot een actie te komen die leidt tot vernietiging deathstar.
Misschien word ik een beetje cynisch en oud maar SW teert teveel op het verleden. Het wordt tijd dat ze met iets nieuws komen (verzin iets/ breek voor mij part met de cannon, want die beperkt je toch maar in het creatieve proces).
Dat gezegd hebbende, er zitten hier en daar prachtige shots in, maar anno 2016 mag ik toch wel op meer hopen op dat?
Net terug. Gezien in Eindhoven (3D IMAX. Klopt helemaal wat je zegt. Een leuke film voor zaterdag middag als je verder niets anders te doen hebt. Als ik dit geweten had had ik er mijn avond niet voor vrijgemaakt. Alles heel netjes binnen de SW regels en vooral '''safe''tupu1302 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:59:
Ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Hoewel het een redelijke SW verfilming is die keurig binnen de lijntjes kleurt vind ik het vooral allemaal nieuwe wijn in oude zakken. Voor een Franchise die al > 35 jaar bestaat, gaat het telkens om dezelfde thema's/plotontwikkelingen. Ik vind het een gemiste kans, het past uiteraard naadloos als prequel voor episode 4 maar ik had graag een origineel verhaal gezien. Nu was het weer:
spoiler: title1) hoofdrolspeelster op zoek naar ouders
Wel een vermakelijke film -> 6.5/10
Ik vondt SWTFA een stuk beter. zie ook metacritic
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 14-12-2016 21:56 ]
Exact dit. Zoals je nu weet is Star Wars van Disney. En disney had vroeger twee studio'sIrcghost schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:39:
[...]
Ik heb net je quote hardop gelezen in de trein. Veel mensen, waaronder ik, zijn het eens met je. Erg vermakelijk, maar ik zou zo graag een origineler verhaal zien.
Disney Studio's en Disney Toon studio's
En dit had echt het gevoel van een tweede rangs Star wars film.
Het is gewoon een oorlogs film die toevallig in het Universum afspeelt van Star wars.
En zonder verder te spoileren ik vond sommige animaties wel beroerd. Dat deden ze met Jeff Bridges is Tron:Legacy wel beter.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Prachtig dat hij zo donker is, en 100 punten om een keer de achtergrond personages te zien in plaats alleen de bekende gezichten.
Grafisch is het prachtig gemaakt.
Alleen vind ik hem heel, slordig, onsamenhangend, overkomen.
Deze film had heel veel potentie, alleen is er geen gebruik van gemaakt.
Of mijn verwachtingen waren gewoon te hoog
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 14-12-2016 23:16 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik ben ook net terug maar wat een film
Ben bang dat je verwachtingen gewoon te hoog waren
Bij de aftiteling was toch de hele zaal aan het klappen wat ik niet meer vaak heb meegemaakt met films de laatste tijd, ook al zegt dit natuurlijk niet veel.
Voor mij begon het pas echt goed te worden toen ze naar Scarif gingen, vanaf dat moment werd alles zo enorm gaaf.
Was echt verrast want vreesde een soort bfilm. Maar alles behalve dat. Blij dat ik meteen 2e keer ook ingepland heb voor maandag 19e. Dan Pathé de Kuip zaal 9 met laser projector. Hopen dat het beeld dan scherper is en minder donker. Want dat waren mijn enigste minpunten.
Het blijft een SW film, dus een 'avonturenfilm' en ja dan zijn er wat van die drama-momenten. Vond het zelf niet al te storend. Hoort er bij. Stoorde me daar bij TFA misschien meer aan omdat die echt in de lijn hoort en deze er meer 'naast' hoort.
Verwijderd
Mensen klappen al snel, omdat het "Star Wars" is...sjaak88 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:25:
[...]
Bij de aftiteling was toch de hele zaal aan het klappen wat ik niet meer vaak heb meegemaakt met films de laatste tijd, ook al zegt dit natuurlijk niet veel.
Ik lees overal gemengde verhalen, nou ja, voor dat tientje- boeiend, ga er morgen wel heen denk ik
Lees in het NRC dat Disney die regisseur Gareth Edward heeft teruggefloten tijdens de shoot, dat het allemaal 'te duister/te evil' werd, shit- daar hoopte ik juist op.
Maar Disney > betekent "family", dus moet het ook voor de kids te zien zijn (zonder dat zij in hun bed plassen.)
Alles klopte gewoon aan deze film en het was helemaal old school Star Wars. Alles was er tot in detail, de animatie mensen waren ook perfect nagemaakt (Tarkin, Leia) en het verhaal was echt meeslepend.
Ik vond het echt zielig voor K2SO
Ik ga zeker snel een tweede keer alleen al voor het einde!
De meeste scenes die hij beschrijft, zijn in de 2e trailer verdwenen. Ze zullen bij de 1e trailer nog volop aan het filmen en editten zijn geweest. Bij de 2e trailer zal duidelijker zijn welke kant het op moest en wat overbodig was.Vimana schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:18:
[...]
Miste vooral de scène dat er een TIE voor de toren aan het hoveren is.
Zie http://www.stephengparks....e-missing-scenes-spoilers voor meer deleted scenes
Maar die 1 op 1 met de Tie-fighter was wel ff zo'n HOLY FUCK momentje. Spijtig dat dat dan niet terug keert.
Pff. Sorry hoor, ik snap best dat je het een oorlogsfilm vindt. Maar dit is echt ver verwijderd van Band of Brothers (denk aan de concentratiekamp scene) of Saving Private Ryan (denk aan Normandië) of Hacksaw Ridge (denk aan de vlammenwerpers). In Force Awakens zit in het begin zo'n scene dat een heel dorp wordt uitgemoord, dat vond ik een stuk imposanter dan de Death Star in Rogue One.Collaborator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:34:
[...]
Het is echt een rauwe oorlogsfilm, denk eerder black hawk down/band of brothers. Echt een heel andere toon. Een groep ruwe rebellen die hun leven wagen voor het grote goed.
Voor de rest vond ik de film so-so. Het deed mij allemaal niet zoveel. De karakters waren niet echt noemenswaardig. Ik had gehoopt op een veel leukere rol van Mads Mikkelson en Forrest Whitaker, veel geforceerde grappen die niet altijd werken. Niet echt interessante dialogen of spanningen tussen karakters, scenario was ook niet echt vernieuwend.
Het was zeker geen slechte film, maar ook niets (voor mij) om naar huis over te schrijven. Misschien komt het ook wel een beetje doordat ik het in 3D moest kijken (2D bril was weg
Wel props voor Krennic, die vond ik erg leuk. Donnie Yen zijn actiescenes waren ook tof (al zat ik wel de hele tijd te denken dat het toffer zou zijn met een light saber).
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 15-12-2016 12:40 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik bedoel niet dat het op die film leek, maar het was echt duidelijk een oorlog en misschien ook wel intensiever dan alle vorige delen.
Ben Mendelsohn is een waardeloze acteur vind ik, maar gelukkig viel het in deze film wel mee.
Vind dit zelf echt een heerlijke film.
En ga maandag weer, en verheug me nu alweer erop.
Maar snap wel dat mensen het minder interessant kunnen vinden. Er wordt een hoop uitgelegd maar het verloop is bekend. Waar tfa nieuw is en je niks weet. Maar toch voor een "tussendoortje" vind ik het echt hele hoge kwaliteit en echt genieten.
Er was genoeg materiaal uitgebracht, totdat ze alle boeken als non cannon hebben bestempeld. Sommige daarvan hebben het wel tot een tekenfilm of een stripboek geschopt..Ircghost schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:50:
Ik zou zo graag een SW film waar de Jedi weer centraal staan. Dat blijf ik het gaafste deel vinden van SW, maar om een of andere reden doen ze daar eigenlijk in elke film heel weinig mee. Ik snap dat er lore technisch niet zoveel meer zijn, maar je zou er alsnog meer op kunnen focussen door meer van enkele personen te laten zien.
Een Yoda-film graagtupu1302 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:56:
[...]
Er was genoeg materiaal uitgebracht, totdat ze alle boeken als non cannon hebben bestempeld. Sommige daarvan hebben het wel tot een tekenfilm of een stripboek geschopt..
Your Friendly Neighborhood Moderator
Misschien durft niemand meer na al het gezeik over spoilers en dergelijken dat vaak volgt in dit soort topics?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:05:
Het is wel stil in dit topic...vorig jaar na de TFA ontplofte dat topic ongeveer...
http://io9.gizmodo.com/wh...-is-even-bette-1789437338
gisteravond gezien
ok, ik was al bijna 40 uur wakker (dank u British Airways), en ook fysiek moe (dank u sensei), en ik heb "bepaalde meningen" over starwars, en wellicht heb ik 20 minuten geslapen in het midden,
maar de tweede helft van de film is fantastisch!
de donkerte wordt goed verlicht met humor;
en mijn een-na-favorietste droid ever is nu:

de blinde gast van de hoofdpersonages wordt gevangen en afgevoerd
ze doen een zak over zijn hoofd:
"...are you kidding me? I AM BLIND!"
goede review;
spoilerts!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rjqXi8VIPWo%5B/youtube]
[ Voor 83% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 15-12-2016 22:50 ]
De visuele effecten zijn fantastisch en het is verfrissend om een meer donkere film te zien in de franchise. Ik denk wel dat de eerste versie een beter geheel bood, de eerste trailer is bijzonder consistent in de gloomy mood. De muziek komt dichtbij Star Wars en je denkt "hier komt ie" maar dat is enkel voor de Imperial March, de andere tracks zijn een "toespeling naar" maar blijven apart.
Ik ben persoonlijk geen fan van digital Tarkin wat iets te veel opviel bij een 8K projectie. Ik denk dat een acteur met enkel het gezicht digitaal beter zou zijn, maar dat is persoonlijke smaak. Washington Post vindt het geweldig.
Leuke nods naar de franchise zijn de cameo's van Antilles, R2D2, C3PO, ...
Ik vind het wel jammer dat vele scene's uit de trailers niet in de film te zien waren maar misschien zal de director's cut de film in haar ware vorm laten zien.
de muziek is imho minder btwDe muziek komt dichtbij Star Wars en je denkt "hier komt ie" maar dat is enkel voor de Imperial March, de andere tracks zijn een "toespeling naar" maar blijven apart.
Giacchino heeft redelijke tot goede muziek gemaakt (en in mijn 20 jaar grote/oude soundtrack-collectie heeft ie een aantal bookmarks),
maar het is naar mijn mening voor deze film net 66 uit 100
jammer
(ik mis Williams' cynische volwassenheid en variaties op thema)
viel mij ook al opdat vele scene's uit de trailers niet in de film te zien waren
ben - net als jij - benieuwd naar de uiteindelijke "SW-ultimate-fan-edit"-versie
[ Voor 15% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 16-12-2016 00:21 ]
Dat vond ik echt de vetste scene; eindelijk de full potential van Vader.. had iets langer mogen zijn.
Verder een vermakelijke film. Het "donkere" waar iedereen het over heeft; vind ik wel meevallen. TFA was net zo donker, zo niet nog wat donkerder naar mijn mening.
De bekende SW-thematiek komt uiteraard weer terug: verbroken ouder/kind-relatie; bad guy turns good; wapen met een single point of failure.
De vele hints naar OT vond ik gaaf. Fantastische rol van Krennic. Fantastische visuals.
Wat ik minder vond:
K2SO.. in het begin erg grappig, lekker cynisch, maar op een gegeven moment wordt het too much. Jaja, nu weten we het wel, dacht ik dan.
Chirrut z'n invulling van de Force. Leuk dat hij amateur-Jedi is; maar zijn continue "The Force is with me" gewauwel vond ik ook too much. De echte Jedi "voelen" de Force (it surrounds us); die hoeven niet te bidden alsof je het moet aanspreken.
Het plot.. Krennic komt Galen halen omdat het bouwen van de Death Star niet meer lukt. Ze hebben hem dus nodig.
En Galen wil niet, maar gaat hem dan toch maar maken en zegt later "they would've built it anyway"..heh?
Hij bouwt vervolgens een flaw in de Death Star en vervolgens vertrouwt hij erop dat zijn dochter; waarvan de kans groot is dat ze al niet meer leeft (zegt-ie zelf) dan de mogelijkheid heeft om die plannen te stelen van een zwaar beveiligde basis?
Bouw dan een "self destroy" functie in ;-)
Of stuur de plannen naar een highranked rebel.
Het is een super technologisch vergevorderd universum, maar ze moeten met de hand een tape uit een toren gaan halen met de bestanden? Come on...
Maar je moet daar niet zo veel over nadenken natuurlijk.
Dus wel gewoon een toffe film. 7.5/10.
Conclusie: uhh nee, binnenkort op itunes nog een keer kijken of mijn mening dan veranderd. Vorig jaar was 10x beter alhoewel episode 1 the phanton manace mijn favorite blijft
Verwacht een aardige film, maar niet zo tof als dat ik de andere SW films vond.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Tuurlijk heb ik hem gezien, alleen wat later dan gehoopt en geplandRaymond schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:41:
Heeft spikewolf hem al gezien? * Raymond confused
Ook ik heb hem gisterenavond gezien na bijna 40 uur wakker te zijn geweest door een vliegtuig vertragingAdmiral_R2D2 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:42:
erg goede analyse of Tarkin/Krennic interplay:
http://io9.gizmodo.com/wh...-is-even-bette-1789437338
gisteravond gezien
ok, ik was al bijna 40 uur wakker (dank u British Airways), en ook fysiek moe (dank u sensei), en ik heb "bepaalde meningen" over starwars, en wellicht heb ik 20 minuten geslapen in het midden,
maar de tweede helft van de film is fantastisch!
Ik had hem al de 14e moeten zien, maar dat ging door de vertraging niet, dus dat is de 15e nèt gelukt, maar het scheelde niet veel
Ik ben eigenlijk nog even heel druk met een berg dingen uitzoeken en wat werkgerelateerde dingen die echt moeten gebeuren. Maar toch even snel mijn indruk.
De eerste helft viel wat tegen, de cuts waren vaak erg abrupt en sprongen wat chaotisch heen en weer. de muziek van Giacchino was ook wat so-so. Opzichzelf best aardig, maar voor een Star Wars score miste het wat.
De tweede helft was veel beter, en dan vooral de laatste act, vanaf de aankomst bij Scarif was het puur genot.
Ik vraag me wel af hoe de relatie tussen Galen en Krennic en vooral de motivatie van Krennic over kwam. In het boek Catalyst wordt de hele geschiedenis tussen die twee verteld wat in de film ontbrak. Zonder die geschiedenis leek het gebeuren tussen die twee, en de acties van Galen wat leeg. Dat boek geeft daar veel meer diepgang aan wat in mijn mening wel nodig was.
De (onverwachte) cameo's waren ook geweldig. Dat Tarkin ging verschijnen was al duidelijk, maar niet in welke maten. ZOMG wat was dat briljant gedaan! Same voor Leia op het einde.
Ook was het erg gaaf om de Red en Gold Leaders te zien en horen. En Red 5 zien neergaan was een leuke toevoeging (Red 5 is de callsign die Luke in A New Hope aanneemt).
Het kasteel van Vader
En toen op Yavin IV werd omgeroepen dat "General Syndulla" naar de briefing room moest komen werd ik ook even heel vrolijk
Humankind… be both.
Dit soort dingen werd ik ook zeer vrolijk van. Ik zei direct tegen mijn zoon oh kijk Red Leader en Red 5 gaat Luke worden. Met als antwoord weet ik wel papSpike_wolf schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:45:
Ook was het erg gaaf om de Red en Gold Leaders te zien en horen. En Red 5 zien neergaan was een leuke toevoeging (Red 5 is de callsign die Luke in A New Hope aanneemt).
Het kasteel van VaderDaar hebben we lang op moeten wachten, maar daar was het dan
En toen op Yavin IV werd omgeroepen dat "General Syndulla" naar de briefing room moest komen werd ik ook even heel vrolijk
Maar ik heb genoten van deze film. Ik ben hem ook echt gaan kijken als aanvulling en niet als deel in de Skywalker reeks. De muziek heb ik niet heel veel opgelet want ik heb het juist liever met oorlogs films dat er niet al teveel muziek moet zijn. De beelden spreken de emotie dan al aan die in veel andere films de muziek moet aanspreken.
Nee voor mij was deze film een succes en meer dan ik er van verwacht had.