Dat Jyn Erso tegen Cornelius Evazan aanbotst was ook briljant gedaan
Lees veel reacties met een meh gevoel.
Ik vond de film juist erg gaaf!
Het begin voelde een beetje rommelig maar later werd het beter zeker vanaf het moment dat ze naar Scarif gingen. Deze film maakt episode IV zo veel beter als je ziet hoe veel moeite voor het verkrijgen van de plannen is gedaan.
Ik was ook blij dat er geen happy ending was. Toch zat ik de laatste 30 minuten op het puntje van mijn stoel. De laatste scene liet ook nog eens geweldig de kracht en gevaar van Darth Vader zien. Met een perfecte overgang naar episode IV.
Ik vond de film juist erg gaaf!
Het begin voelde een beetje rommelig maar later werd het beter zeker vanaf het moment dat ze naar Scarif gingen. Deze film maakt episode IV zo veel beter als je ziet hoe veel moeite voor het verkrijgen van de plannen is gedaan.
Ik was ook blij dat er geen happy ending was. Toch zat ik de laatste 30 minuten op het puntje van mijn stoel. De laatste scene liet ook nog eens geweldig de kracht en gevaar van Darth Vader zien. Met een perfecte overgang naar episode IV.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
ja prachtig die kleine déjà vu momentens0kkie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:21:
Dat Jyn Erso tegen Cornelius Evazan aanbotst was ook briljant gedaan
En knap hoe ze Grand Moff Tarkin ook nog neer hebben kunnen zetten .. damn dat moet moeilijk geweest zijn.
En Leia op het eind .. wow
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Een vraagje aan de hardcore SW-fans hier. Na het zien van Rogue One gisteren heb ik besloten om mezelf wat meer te verdiepen in de SW wereld, maar er is zoveel informatie dat de volgorde waarin je dat het beste zou kunnen doen nogal vaag is. Waar te beginnen na het zien van alle episodes?
Ik zie dat The Clone Wars, Rebels etc bestaan? Daar is ook een film van. Is het handig om daar mee te beginnen? Als ik vervolgens wat verder zoek kom ik termen tegen als 'new canon' en 'old canon'. Valt het hele Clone Wars animatie gebeuren onder het zogenaamde expanded universe? Het is me nogal onduidelijk waar ik nou het beste zou kunnen beginnen. Ik wil namelijk een I II III vs IV V VI volgorde voorkomen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zie dat The Clone Wars, Rebels etc bestaan? Daar is ook een film van. Is het handig om daar mee te beginnen? Als ik vervolgens wat verder zoek kom ik termen tegen als 'new canon' en 'old canon'. Valt het hele Clone Wars animatie gebeuren onder het zogenaamde expanded universe? Het is me nogal onduidelijk waar ik nou het beste zou kunnen beginnen. Ik wil namelijk een I II III vs IV V VI volgorde voorkomen als je begrijpt wat ik bedoel.
Machete order:
http://www.nomachetejuggl...-suggested-viewing-order/
En voor de originele trilogy de despecialized versies
https://goo.gl/1WGHBA
[ Voor 57% gewijzigd door wagenveld op 16-12-2016 18:43 ]
Niet het antwoord op mijn vraag, maar wel een hele interessante post. Dank daarvoor.wagenveld schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:39:
Machete order:
Ik vond het een vermakelijke film. Aan het begin moest ik even schakelen maar uiteindelijk een vermakelijke film.
Maar....Ben ik de enige die de CGI van Tarkin en Leia minder kon waarderen?
Ik snap dat ze qua uiterlijk moeten aansluiten bij Ep4 maar...mja...
Maar....Ben ik de enige die de CGI van Tarkin en Leia minder kon waarderen?

De Clone Wars en Rebels zijn allebei canon en goede aanvullingen aan de films. Je kunt ze los van elkaar kijken, Clone Wars heeft het voordeel dat het "afgelopen" is, Rebels loopt nog, dus daar loop je straks ineens in een gat waar je weer moet wachten voor je verder kunt kijken.Navuri schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:37:
Een vraagje aan de hardcore SW-fans hier. Na het zien van Rogue One gisteren heb ik besloten om mezelf wat meer te verdiepen in de SW wereld, maar er is zoveel informatie dat de volgorde waarin je dat het beste zou kunnen doen nogal vaag is. Waar te beginnen na het zien van alle episodes?
Rebels kijken is eenvoudig, gewoon de volgorde aanhouden. Voor de duidelijkheid werk ik die afleveringlijst ook steeds bij in de Topic Start van [Serie] Star Wars Rebels en daar zet ik ook steeds links bij naar Rebels Recon, een korte youtube video van Lucasfilm waar ze wat dieper op de aflevering in gaan.
Met Clone Wars moet je zeker niet de volgorde van afleveringsnummers aanhouden, want die klopt niet. Cartoon Network heeft een hoop door elkaar gegooid met het uitzenden, waardoor verhaallijnen niet lekker lopen. Als je The Clone Wars gaat kijken moet je deze volgorde aanhouden om er optimaal van te kunnen genieten.
Als je verder wil gaan dan alleen bewegende beelden kan ik je ook zeker de boeken aanraden. Dit is een complete lijst met canon boeken. En zo'n zelfde lijst staat hier voor stripboeken
Wat expanded universe, old en new canon (EU en Old Canon zijn hetzelfde) betreft, of officieel Legends en Canon. Dat is vrij eenvoudig. Toen Disney Lucasfilm overnam is alles Legends geworden. Legends is niet "echt", het nieuwe materiaal kan dat compleet negeren en een hele andere richting op gaan. Alles dat na de Disney overname gepubliceerd werd is canon, wat betekend dat het allemaal rekening met elkaar houdt en netjes in elkaar past (enkele continuïteitsfoutjes daargelaten).
Wat is op dit moment Canon? De 8 huidige films (Episodes 1 t/m7 en Rogue One) en de bovenstaande lijsten, met uitzonderingen bij de novelizaties. Deze zijn gedeeltelijk canon. Alles dat overeenkomt met de films klopt, alle scenes die wel in de boeken staan maar niet in de films voorkomen worden als Legends gezien.
Als je nu pas dieper in de wereld duikt zou ik Legends even laten voor wat het is en eerst de Canon wereld verkennen. Wanneer je daar doorheen bent en een goede basis hebt van wat "echt" is, kun je verder gaan kijken naar Legends boeken, er zijn erg veel pareltjes, maar als "newbie" zowel Legends en Canon tegelijk gaan doen zal erg verwarrend zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 16-12-2016 20:05 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Gisteravond naar de film geweest. Zaal zat lekker vol. Ik moest erg wennen aan het begin. Geen echte Star Wars opening Crawl en merkte dat ik er wel echt even in moest komen. Gelukkig lees ik vaak dat ik niet de enige was 
Hoogtepunten vond ik toch ook zeker Yavin IV met bekende gezichten. En Vader zijn paleis, zijn Battle scène enz. De kleine hintjes naar het bekende Star Wars universum. Hij past er erg goed tussen als standalone film.
Minpunten vond ik toch enigszins de muziek. Net niet zoals je gewend ben. Waar je soms die iconische muziek verwachtte bleef het wat uit.
Al met al een goede 8/10. Stukken beter dan ik verwacht had. En dat komt door de "easter eggs" en de "echte" Star Wars dingen.
Hoogtepunten vond ik toch ook zeker Yavin IV met bekende gezichten. En Vader zijn paleis, zijn Battle scène enz. De kleine hintjes naar het bekende Star Wars universum. Hij past er erg goed tussen als standalone film.
Minpunten vond ik toch enigszins de muziek. Net niet zoals je gewend ben. Waar je soms die iconische muziek verwachtte bleef het wat uit.
Al met al een goede 8/10. Stukken beter dan ik verwacht had. En dat komt door de "easter eggs" en de "echte" Star Wars dingen.
Denk niet dat deze film financieel net zo succesvol gaat worden als TFA, zet net met 4 anderen in een zaal met 180 plaatsen
Zelfde dag/tijd vorig jaar TFA gekeken net na release en toen zat ik in een volle zaal.
Prima film verder
Eerst nog een keer kijken voor ik een uitgebreider oordeel vel.
Zelfde dag/tijd vorig jaar TFA gekeken net na release en toen zat ik in een volle zaal.
Prima film verder
Smiling as the shit comes down...
''When the communications officer runs to Mon Mothma to tell her the news about the activity on Scarif, watch the left side of the screen to see Chopper roll by. It’s the same Chopper that appears in the Lucasfilm-produced Star Wars Rebels online aftershow, Rebels Recon.''
http://nerdist.com/star-w...easter-eggs-in-rogue-one/
Die heb ik gemist
Die heb ik gemist
Hé cool. Die heb ik ook gemist. Ik heb wel de Ghost gezien. Karrabast heb ik ook gewoon gemist. Syndulla link kon ik wel leggen. Snel nog een keer de film kijkenMusicAddict schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:44:
''When the communications officer runs to Mon Mothma to tell her the news about the activity on Scarif, watch the left side of the screen to see Chopper roll by. It’s the same Chopper that appears in the Lucasfilm-produced Star Wars Rebels online aftershow, Rebels Recon.''
Die heb ik gemist
net terug van rogue one en vind hem eigenlijk maar matig / default actiefilm. Het gevoel wat ik had bij tfa was ver tezoeken helaas.. hoop dat de volgende film weer wat meer in de trant van dfa is
[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 17-12-2016 23:48 ]
Cloud ☁️
Goede film, stukken beter dan dat copy/paste festijn van vorig jaar.
Ik heb wel een beetje moeite met de overgang naar Episode IV: Daarin zegt Leia tegen Vader iets in de trant van 'dit is een diplomatieke missie'. Nogal een slap argument als je net bent weggerend uit een grote space battle en Vader dat met eigen ogen heeft gezien? Het was logischer geweest als er nog een handover van de plannen tussen had gezegen maar ik begrijp wel dat dat de pacing van de film niet had geholpen.
Ook met Galen's plan heb ik wat issues. Het is ongeloofwaardig dat geen enkele van zijn collega engineers ziet wat hij doet: Niet alleen een core bouwen die makkelijk boem doet, maar er ook nog eens een exhaust vent naar bouwen. Het ligt zo voor de hand dat die imperial officer Tarkin binnen enkele minuten informeert 'I have analyzed their attack and there is a danger'.
Tot slot is me niet duidelijk waarom de Alliance Galen alsnog dood wil terwijl ze al weten dat de DS klaar is. Dat heeft dan toch geen zin meer?
Wat me gewoon stoorde was dat paleis op die vulkanische planeet. Vader is evil, dat weten we inmiddels, je hoeft hem niet een optrekje in Mordor te geven om dat nog eens te onderstrepen.
Ik heb wel een beetje moeite met de overgang naar Episode IV: Daarin zegt Leia tegen Vader iets in de trant van 'dit is een diplomatieke missie'. Nogal een slap argument als je net bent weggerend uit een grote space battle en Vader dat met eigen ogen heeft gezien? Het was logischer geweest als er nog een handover van de plannen tussen had gezegen maar ik begrijp wel dat dat de pacing van de film niet had geholpen.
Ook met Galen's plan heb ik wat issues. Het is ongeloofwaardig dat geen enkele van zijn collega engineers ziet wat hij doet: Niet alleen een core bouwen die makkelijk boem doet, maar er ook nog eens een exhaust vent naar bouwen. Het ligt zo voor de hand dat die imperial officer Tarkin binnen enkele minuten informeert 'I have analyzed their attack and there is a danger'.
Tot slot is me niet duidelijk waarom de Alliance Galen alsnog dood wil terwijl ze al weten dat de DS klaar is. Dat heeft dan toch geen zin meer?
Wat me gewoon stoorde was dat paleis op die vulkanische planeet. Vader is evil, dat weten we inmiddels, je hoeft hem niet een optrekje in Mordor te geven om dat nog eens te onderstrepen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-12-2016 00:06 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
typisch zet/tegenzetDaarin zegt Leia tegen Vader iets in de trant van 'dit is een diplomatieke missie'. Nogal een slap argument als je net bent weggerend uit een grote space battle en Vader dat met eigen ogen heeft gezien
je dwingt je tegenstander een standpunt in te nemen
gaat niet om de informatie of argumentatie, maar om de "de officiele tegenzet"
wel eens gewerkt in een corporate omgeving?maar er ook nog eens een exhaust vent naar bouwen. Het ligt zo voor de hand dat die imperial officer Tarkin binnen enkele minuten informeert 'I have analyzed their attack and there is a danger'.
zelfs als iemand het heeft ontdekt, zullen er veel drempels zijn om uberhaupt te melden
keep your head low
niemand wil het upper management iets rapporteren dat ze niet graag horen;
ik vind het vreemder dat een lagere officier zijn superieur informeert
The Empire bestaat uit vele mensen/wezens die gewoon de dag willen doorkomen
[ Voor 44% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 18-12-2016 00:09 ]
Je eerste punt accepteer ik 
In mijn corporate omgeving zal zoiets gemeld worden ja
Draai hem om, het gaat mis en ze zoeken de schuldigen en komen erachter dat jij het had kunnen weten maar je mond hield? Ook niet goed voor je carriere.
Sorry, tweede dus niet
In mijn corporate omgeving zal zoiets gemeld worden ja
Draai hem om, het gaat mis en ze zoeken de schuldigen en komen erachter dat jij het had kunnen weten maar je mond hield? Ook niet goed voor je carriere.
Sorry, tweede dus niet
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-12-2016 00:13 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
MusicAddict schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:44:
Die heb ik gemist
Voor de geïnteresseerden hier een redelijk complete (?) opsomming van de easter eggs in Rogue One: https://www.starwarsawake...ne/rogue-one-easter-eggs/Dubrillion schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:31:
[...]
Hé cool. Die heb ik ook gemist. Ik heb wel de Ghost gezien. Karrabast heb ik ook gewoon gemist. Syndulla link kon ik wel leggen. Snel nog een keer de film kijken
Dat had ik in eerste instantie ook. Maar ja wat moet ze dan zeggenDr. Strangelove schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:02:
(In 'A New Hope' zegt Vader ook dat hij weet dat de plannen zijn verzonden naar het schip, terwijl hij zag dat ze gewoon op een disk zijn doorgegeven. Maar ja, hij kan het ook over de transmissie van Jyn hebben.)
Op io9 liep deze discussie ook. Maar daar merkte iemand op dat hij alleen de flaw in de reactor heeft 'gemaakt'. De exhaust hebben de rebels daarna zelf moeten zoeken. Vandaar dat Galen ze ook verwijst naar de blauwdrukken.Ook met Galen's plan heb ik wat issues. Het is ongeloofwaardig dat geen enkele van zijn collega engineers ziet wat hij doet: Niet alleen een core bouwen die makkelijk boem doet, maar er ook nog eens een exhaust vent naar bouwen. Het ligt zo voor de hand dat die imperial officer Tarkin binnen enkele minuten informeert 'I have analyzed their attack and there is a danger'.
Dat was volgens mij onderdeel van het thema 'rogue'. Was heel thema met Andorr die half 'evil' was (hij schiet in begin zijn informant in koelen bloeden neer) en later met alle andere 'evil' rebellen (assassins, spionnen) toch nog iets goeds wilde doen en dan maar met Jyn meegaan naar Scarif. Dat was voor mij de iets te geforceerde drama-verhaallijn.Tot slot is me niet duidelijk waarom de Alliance Galen alsnog dood wil terwijl ze al weten dat de DS klaar is. Dat heeft dan toch geen zin meer?
Die ontwerpen hadden ze geloof ik nog liggen. Al heel lang geleden in concept art (voor originele trilogie ?) al gemaakt, maar nooit gebruikt. Waarom ze daar nu voor kozen weet ik ook niet. Maar z'n 'kasteel' wordt wel in veel verschillende SW verhalen genoemd dacht ik.Wat me gewoon stoorde was dat paleis op die vulkanische planeet. Vader is evil, dat weten we inmiddels, je hoeft hem niet een optrekje in Mordor te geven om dat nog eens te onderstrepen.
[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 18-12-2016 10:42 ]
Mijn visie :Dr. Strangelove schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:02:
Ik heb wel een beetje moeite met de overgang naar Episode IV...
Ook met Galen's plan heb ik wat issues. Het is ongeloofwaardig dat geen enkele van zijn collega engineers ziet wat hij doet..
Dat krijg je nu eenmaal met een sequel die 40 jaar geleden is gemaakt, van kleine dingen als de opening crawl die beter gedefinieerd had kunnen zijn door Rogue One, of dat ze later Leia prijzen voor het bemachtigen van de plannen, compleet vergeten dat net een deel van hun rebellion op Scariff is gestorven..
Na het maken van de Death Star gaat hij gezellig een drankje doen op Coruscant met de Emperor? Hij zal vast wel iets nieuws moeten ontwikkelen, van nieuwe star destroyers (in Legends vindt Tyber Zahn bijv plannen van een nieuwe star destroyer in de resten van de Death Star) tot andere tech die vast ooit tegen de rebellen gebruikt gaan worden, riskeren kan je het niet.. Al is het natuurlijk enorm dom want ze wisten vooraf de aanval al dat hij het plan gesaboteerd had, dus kan hij toch ook voor de rebellen gaan werken.
Verder zijn alle collega's van hem net vermoord, welke kan dan aan Tarkin vertellen dat hier een fout in zit? Daarnaast (als ik me niet vergis) de trench ook onderdeel van de ''sabotage'', toegevoegd door Galen om vrij veilig toegang te bieden aan de exhaust, maar die moeten ze dus zien te vinden. Voor de Empire is dat gewoon een design keuze die Galen nodig achtte voor het wapen waarschijnlijk.
Vader's optrekje is puur ironisch trouwens, want het is dezelfde planeet (Mustafar) als dat hij in episode 3 door Obi-Wan in stukjes wordt gehakt
[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 18-12-2016 20:49 ]
Ben niet zo'n fan van 3D. Iemand enig idee of deze ergens in Nederland nog getoond gaat worden op IMAX 2D (70mm?) of Dolby Digital 2D?
Succesvoller zal het niet worden, maar toch zeker wel een leuk zakcentje voor Disney. Zolang de stories maar goed zijn zien we zeker meer losse star wars films in de toekomst, want de bedragen liegen er niet omScrooLoose schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:19:
Denk niet dat deze film financieel net zo succesvol gaat worden als TFA, zet net met 4 anderen in een zaal met 180 plaatsen![]()
Prima film verder![]()
''The film earned $290.5 million in its worldwide debut, Yeah, that’s 45% less than the $529m worldwide debut of The Force Awakens, but it’s still huge. If it plays exactly like The Force Awakens from here on out, and this is just “fun with math” at the moment, we’re looking at $584m domestic and $1.135 billion worldwide, which would make it the biggest domestic grosser and second-biggest worldwide grosser (behind Captain America: Civil War‘s $1.15b) of the year.''
http://www.forbes.com/sit...rldwide-bow/#600c98506e3e
[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 18-12-2016 21:04 ]
In zuiden des lands, Heerlen & Sittard draait de 2D versie. Ben gistermiddag naar de Quatro geweest.Tomcat84 schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:35:
Ben niet zo'n fan van 3D. Iemand enig idee of deze ergens in Nederland nog getoond gaat worden op IMAX 2D (70mm?) of Dolby Digital 2D?
Ben uitermate positief verrast door Rogue One. Lage verwachtingen waren onterecht. Edwards & Gillroy kunnen dus toch regisseren (na het Godzilla debakel).
Mag derde plek van favoriete Star Wars film bij me delen.
Ik vond het een erg toffe film en heb ervan genoten. Alleen het rommelige begin waarbij de verschillende karakters in hoog tempo werden geïntroduceerd, stoorde me iets. In het filmtopic heb ik een uitgebreide recensie geschreven.
Ik vond de gezichten van Tarkin en Leia erg goed gedaan. Leia is niet lang in beeld geweest, maar bij Tarkin viel het echt niet op dat het niet echt was en daar heb ik toch zeer goed op gelet. Lijkt me leuk als de acteur die Peter Cushing verving ook op sandalen geacteerd heeft. (Cushing moest te kleine laarzen aan in A New Hope en mocht vanwege de pijn aan zijn voeten op sandalen acteren. Je ziet zijn voeten daarom niet in beeld.)
De muziek was ook mooi. Hier en daar hoopte ik op nog net wat meer originele Star Wars-tunes, maar de variaties erop gaven de film ook zijn eigenheid mee.
Ik vond de gezichten van Tarkin en Leia erg goed gedaan. Leia is niet lang in beeld geweest, maar bij Tarkin viel het echt niet op dat het niet echt was en daar heb ik toch zeer goed op gelet. Lijkt me leuk als de acteur die Peter Cushing verving ook op sandalen geacteerd heeft. (Cushing moest te kleine laarzen aan in A New Hope en mocht vanwege de pijn aan zijn voeten op sandalen acteren. Je ziet zijn voeten daarom niet in beeld.)
De muziek was ook mooi. Hier en daar hoopte ik op nog net wat meer originele Star Wars-tunes, maar de variaties erop gaven de film ook zijn eigenheid mee.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Gisteren 2D gezien in de cinemec , leuke film was het zeker alleen de eerste helft voor de pauze kon me niet zo boeien een beetje slome start.
Daarna was het star wars gevoel weer terug met een heerlijke space en ground battle.
en Vader awesome gewoon ! ik hoop toch echt op een star wars spinoff starring papa vader
p.s. als je je kinderen meeneemt naar de bios , leg ze de film lekker achteraf uit en niet door de hele film lopen te praten man man
Daarna was het star wars gevoel weer terug met een heerlijke space en ground battle.
en Vader awesome gewoon ! ik hoop toch echt op een star wars spinoff starring papa vader
p.s. als je je kinderen meeneemt naar de bios , leg ze de film lekker achteraf uit en niet door de hele film lopen te praten man man
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik zag hem gisteren in IMAX 3D (Arnhem). 3D was absoluut niet storend en heel natuurlijk. Ze begonnen met een trailer van Guardians of the Galaxy en die was qua 3D niet om aan te gluren, het effect dat je kartonnen acteurs langs elkaar ziet schuiven zeg maar. Duidelijk een haast klus en/of de post-processing was nog niet af.Tomcat84 schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:35:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
http://www.slashfilm.com/...issing-trailer-footage/2/
Dit is wel een mooie analyse van footage die we voor zover niet hebben gezien in de final cut, maakt je wel nieuwsgierig hoe ze het einde eerst hadden voorgesteld, want de scenes liegen er niet om.
Jyn en de crew levend mét de data disk op het strand, en ook Krennic die zeker nog wel wat scenes had gehad. Maar oké, zoals ze al eerder hebben toegegeven, ze hadden zodanig veel footage geschoten dat ze alle kanten op konden gaan. Hopelijk komt dat nog ooit uit, al is het maar het originele script
En dit is per ongeluk gelekt, Saw in Rebels voor de tweede helft van season 3.
https://twitter.com/Rebel...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Dit is wel een mooie analyse van footage die we voor zover niet hebben gezien in de final cut, maakt je wel nieuwsgierig hoe ze het einde eerst hadden voorgesteld, want de scenes liegen er niet om.
Jyn en de crew levend mét de data disk op het strand, en ook Krennic die zeker nog wel wat scenes had gehad. Maar oké, zoals ze al eerder hebben toegegeven, ze hadden zodanig veel footage geschoten dat ze alle kanten op konden gaan. Hopelijk komt dat nog ooit uit, al is het maar het originele script
En dit is per ongeluk gelekt, Saw in Rebels voor de tweede helft van season 3.
https://twitter.com/Rebel...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 19-12-2016 15:35 ]
Net terug uit ramvolle bioscoop waar ik lekker in 2D gekeken heb. Ik heb genoten. Wat een heerlijke film. Eerste helft is inderdaad anders dan de tweede helft, maar beiden kunnen zeer bekoren.
Erg gelukkig met wat ze ervan gemaakt hebben.
EDIT:
Ben wel een beetje verbaasd over de Disney rants her en der. Alsof Star Wars door Disney opeens liever is geworden. Ik weet niet wanneer die mensen voor het laatste 4 tot 6 hebben gekeken, maar dat lijkt wel een kleuterboek qua liefelijkheid.
In Rogue One vallen de doden van begin tot eind in flink tempo. We zien Darth Vader mensen afslachten, we zien Cassian Andor een mede-spion/informant executeren en aan het einde is de hele cast dood
De overgang van Rogue One in a New Hope op bijna de seconde nauwkeurig
Erg gelukkig met wat ze ervan gemaakt hebben.
EDIT:
Ben wel een beetje verbaasd over de Disney rants her en der. Alsof Star Wars door Disney opeens liever is geworden. Ik weet niet wanneer die mensen voor het laatste 4 tot 6 hebben gekeken, maar dat lijkt wel een kleuterboek qua liefelijkheid.
In Rogue One vallen de doden van begin tot eind in flink tempo. We zien Darth Vader mensen afslachten, we zien Cassian Andor een mede-spion/informant executeren en aan het einde is de hele cast dood

De overgang van Rogue One in a New Hope op bijna de seconde nauwkeurig
[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 20-12-2016 09:54 ]
Haha ja, het meest gebruiksonvriendelijke opslagsysteem ooit als plot device gebruikenHyperioN schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:39:
Het is een super technologisch vergevorderd universum, maar ze moeten met de hand een tape uit een toren gaan halen met de bestanden? Come on...

Wat ik ook wel grappig vond waren die aankomst en vertrek-shots bij de rebel base. Dan zag je daar zo'n guard zitten vanaf zijn middel in een uitermate smalle wacht-toren. Ik zit te wachten op een docu-spoof op youtube waarin die persoon zijn werkdag beschrijft... Het zal je baan maar zijn: een paar uur onbeweeglijk daar in weer- en wind zitten
Dit dus.
en dan nog wat: hoe klimt ie er uberhaupt in?guard zitten vanaf zijn middel in een uitermate smalle wacht-toren
en wat als ie naar de wc moet?
en waarom kan dit werk niet worden geutomatiseerd/gerobotiseerd?
Melkert-baan?
Met behoud van uitkering?
vragen
vragen...
[ Voor 38% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 20-12-2016 12:37 ]
Gister de film in Dolby Cinema. Was erg nice en vond hem persoonlijk ook beter dan sw7. Echter sommige scenes zat ik te kijken met, wth hebben ze hier gedaan??
spoiler:
De cgi scenes met tarkin. holy crap wat zag dat er slecht uit 
Grappig, meningen zijn daar ontzettend verdeeld over. Zelf vond ik het goed gedaan. Het is niet 100% perfect maar overtuigend genoeg. Denk dat genoeg mensen verbaasd zullen zijn als ze horen dat
Die guard in die toren wordt door een T15 opgepikt natuurlijk. Tssk, dat jullie daarover nadenken.
spoiler:
CGI over andere acteur heen is.Tarking
Die guard in die toren wordt door een T15 opgepikt natuurlijk. Tssk, dat jullie daarover nadenken.
De vraag die ik graag aan de mensen stel die het slechte CGI vinden, welk voorbeeld van betere CGI kunnen jullie noemen, en dan vooral samen met echte acteurs in dezelfde scene?
En dan geen Paul Walker cameo, want die is amper 10 seconden te zien zonder verdere bewegingen etc.
Ik wist zelf vooraf al dat Tarkin CGI zou zijn en heb er op gelet, maar het is verdomt knap hoe ze het hebben kunnen weergeven. Perfect, nee, maar moet dat? Zolang het overtuigend overkomt en binnen de scenes past. Pas als je realiseert dat ze Tarkin zodanig veel extra screen time hebben gegeven juist omdat ILM er van overtuigd was dat ze het zo goed konden doen met de stand-in en de techniek, is het enorm knap. Men vergeet dat het enorm moeilijk is om goed een CGI gezicht te kunnen neerzetten, wanneer als er ook nog eens 'echte' acteurs in dezelfde scene voorkomen. Daarom wordt het ook bijna niet gedaan, het kost namelijk teveel tijd én geld, waarbij je ook een reden moet hebben uiteraard. (acteur te oud, acteur overleden)
Voor een vergelijkbare techniek moet ik altijd denken aan Tron: Legacy waar ze het gezicht van de de acteur hebben verjongt, omdat de acteur na 30 jaar ook ouder is geworden natuurlijk. Ja het zag er in 2010 iets slechter uit in verhouding met de rest van het CGI budget (en dat is bij Tron natuurlijk bijna 95%) maar er is zeker veel progressie geboekt in 6 jaar tijd.
Ik vind dat CGI monster in Rogue One (en ook in TFA trouwens) eerder veel verder buiten de boot vallen omdat ze grotendeels real-life props gebruiken, maar daar hoor je mij ook niet over. Real life monsters bestaan niet, dus daarom zijn de verwachtingen voor CGI waarschijnlijk ook lager
Ik wist zelf vooraf al dat Tarkin CGI zou zijn en heb er op gelet, maar het is verdomt knap hoe ze het hebben kunnen weergeven. Perfect, nee, maar moet dat? Zolang het overtuigend overkomt en binnen de scenes past. Pas als je realiseert dat ze Tarkin zodanig veel extra screen time hebben gegeven juist omdat ILM er van overtuigd was dat ze het zo goed konden doen met de stand-in en de techniek, is het enorm knap. Men vergeet dat het enorm moeilijk is om goed een CGI gezicht te kunnen neerzetten, wanneer als er ook nog eens 'echte' acteurs in dezelfde scene voorkomen. Daarom wordt het ook bijna niet gedaan, het kost namelijk teveel tijd én geld, waarbij je ook een reden moet hebben uiteraard. (acteur te oud, acteur overleden)
Voor een vergelijkbare techniek moet ik altijd denken aan Tron: Legacy waar ze het gezicht van de de acteur hebben verjongt, omdat de acteur na 30 jaar ook ouder is geworden natuurlijk. Ja het zag er in 2010 iets slechter uit in verhouding met de rest van het CGI budget (en dat is bij Tron natuurlijk bijna 95%) maar er is zeker veel progressie geboekt in 6 jaar tijd.
Ik vind dat CGI monster in Rogue One (en ook in TFA trouwens) eerder veel verder buiten de boot vallen omdat ze grotendeels real-life props gebruiken, maar daar hoor je mij ook niet over. Real life monsters bestaan niet, dus daarom zijn de verwachtingen voor CGI waarschijnlijk ook lager
[ Voor 26% gewijzigd door MusicAddict op 20-12-2016 17:30 ]
Ik moest gelijk aan Family Guy Star Wars special denken met PEW PEWFunkyTrip schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:28:
[...]
Wat ik ook wel grappig vond waren die aankomst en vertrek-shots bij de rebel base. Dan zag je daar zo'n guard zitten vanaf zijn middel in een uitermate smalle wacht-toren. Ik zit te wachten op een docu-spoof op youtube waarin die persoon zijn werkdag beschrijft... Het zal je baan maar zijn: een paar uur onbeweeglijk daar in weer- en wind zitten
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door s0kkie op 20-12-2016 17:15 ]
Ik had het bij Tarkin eigenlijk helemaal niet door omdat ik er ook niet op gelet heb. Ik let eigenlijk zo min mogelijk op dat soort dingen omdat het dan op gaat vallen.
Ga donderdag voor de 3e keer
Ik zat de eerste keer met twee zwagers, m'n zusje en een neefje in de bios. M'n neefje wist dat Cushing dood is, de andere drie niet. Toen ik die andere drie over Tarkin vroeg hadden ze niets vreemds opgemerkt, toen ik vertelde dat Cushing al 22 jaar dood is en dat het een CGI personage was waren ze stomverbaasd. Hadden ze helemaal niet opgemerkt.WeAreLegion schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:21:
[...]
Ik had het bij Tarkin eigenlijk helemaal niet door omdat ik er ook niet op gelet heb. Ik let eigenlijk zo min mogelijk op dat soort dingen omdat het dan op gaat vallen.
Ga donderdag voor de 3e keervond hem erg erg tof
Missie geslaagd lijkt me. Petje af ILM
Humankind… be both.
Ik had het bij beide eerlijk gezegd ook niet echt door. Ik vond het wel een beetje weird uit zien, maar ik dacht eerder dat ze gewoon twee acteurs hadden gepakt die er gewoon heel erg op leken en dat er een beetje getweaked was qua CGI.
Maar dat er een compleet gezicht overheen is geplakt had ik niet echt door.
Maar dat er een compleet gezicht overheen is geplakt had ik niet echt door.
Het zijn die dingen die er voor zorgen dat het allemaal zo mooi aansluit. Net zoals ze bij puur toeval oude (ongebruikte) footage vonden van zowel Red en Gold leader van de Yavin battle van A New Hope, en deze vervolgens netjes in het geheel hebben geplakt. Weet niet of iemand dat was opgevallen. Ik had al een enorm A New Hope gevoel bij die face close-ups tijdens de Scariff space battle, en dat blijkt dus ook gewoon originele footage te zijn.
http://screencrush.com/rogue-one-unused-star-wars-footage/
http://screencrush.com/rogue-one-unused-star-wars-footage/
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 20-12-2016 18:06 ]
Probleem met de CGI die ze hier gebruikt hadden was dat het in mijn ogen niks uitstraalde. Er zat als het ware geen ziel in het karakter. Daarom stoorde mij dit ook enorm. Het was er echt een ingeplakt stukje door geworden.
Cushing vond ik veel beter geslaagd dan Carrie Fisher, ik vond haar er raar uit zien... aardig plat gezicht.
Ik heb me er bij Cushing niet aan gestoord, je hebt het natuurlijk wel direct door maar die scenes waren interessant genoeg dat je je er verder niet steeds bij stil staat.
Ik heb me er bij Cushing niet aan gestoord, je hebt het natuurlijk wel direct door maar die scenes waren interessant genoeg dat je je er verder niet steeds bij stil staat.
Smiling as the shit comes down...
Volgens de laatste berichten ligt ze sinds vannacht op de Intensive Care. Veel info komt er niet naar buiten, maar alle nieuwskanalen worden nauwlettend in de gaten gehouden..
Humankind… be both.
Tijd gaat inderdaad veel te snel. Straks of morgen voor 3e keer naar Rogue One.
spoiler:
Word het einde waar je Carrie in digital form ziet toch heel anders
Misschien kunnen we onze verdere emoties over het overlijden van Carrie verplaatsen naar Carrie Fisher overleden
Daar staat alles lekker bij elkaar, en dan blijft dit topic meer op Rogue One gericht
Ik heb de berichten in dit topic over de dood van Carrie verplaatst naar het topic dat daarvoor geopend was. -Albantar
Daar staat alles lekker bij elkaar, en dan blijft dit topic meer op Rogue One gericht
Ik heb de berichten in dit topic over de dood van Carrie verplaatst naar het topic dat daarvoor geopend was. -Albantar
[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 30-12-2016 11:05 ]
Humankind… be both.
Nou ik heb hem inmiddels ook gezien. Goeie film? Nee dat niet, toffe actie film? Ja dat zeker.
Ik stoorde me een beetje aan de twee hoofdpersonages. Niet denderend acteren en op een of andere manier pakte ze me niet echt.
Muziek wel weer lekker en geregeld erg mooie geloofwaardige planeten. 7/10
Wel mooi verder dat ze ondanks de rivaliteit met elkaar een digitale standaard hebben afgesproken, voor de geheime blauwdrukken enz. Das wel zo handig als je iets van de tegenstander ontvreemd en de computer op je ruimteschip snapt het gewoon.
Ik stoorde me een beetje aan de twee hoofdpersonages. Niet denderend acteren en op een of andere manier pakte ze me niet echt.
Wel mooi verder dat ze ondanks de rivaliteit met elkaar een digitale standaard hebben afgesproken, voor de geheime blauwdrukken enz. Das wel zo handig als je iets van de tegenstander ontvreemd en de computer op je ruimteschip snapt het gewoon.
Ik begreep online dat de Leia scenes voor Episode 8 al opgenomen zouden zijn.Geteisem schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:17:
Wat een klote nieuws weer dit. Ben ook benieuwd hoe dat wordt met de volgende film(s) wbt Leia.
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 29-12-2016 23:29 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Tikje flauw dit. Je ziet hier en nu toch ook dat zowel IS als Assad als Rusland als de VS etc allemaal USB-sticks gebruiken? Als je dan wil mierenneuken, roep dan iets over coderingen die te makkelijk gekraakt kunnen worden ofzo.Donstil schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:27:
Nomen nescio
Ik was meer verbaasd dat ze met iets wat lijkt op een oude hard drive rondliepen, of dat simpelweg niet de schotel werd kapot geschoten om te voorkomen dat er sowieso een signaal verzonden kon wordenBra-Jo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:20:
[...]
Tikje flauw dit. Je ziet hier en nu toch ook dat zowel IS als Assad als Rusland als de VS etc allemaal USB-sticks gebruiken? Als je dan wil mierenneuken, roep dan iets over coderingen die te makkelijk gekraakt kunnen worden ofzo.
Maar ik was aangenaam verrast door rogue-one, heerlijke film en prima tempo.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En het feit dat er helemaal boven buiten bij de schotel ook een speciale plek was om een cassette in te doen voor data transmissie

Hattrick: Thorgal Eagles
bregweb schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:41:
En het feit dat er helemaal boven buiten bij de schotel ook een speciale plek was om een cassette in te doen voor data transmissie
Was het archive fake of was het een gebaseerd op een data center ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb de film woensdag voor het eerst gezien, maar hij viel enorm tegen voor een Star Wars-film. Afgezien van het ontzettend belabberde 3D-gebeuren, wat gelijk de prullenbak in mag. Qua cinematografie zag het er prachtig uit, met alle werelden heel mooi in beeld gebracht. Mijn grote punt ligt meer bij
Nee, ik vond het een leuke film, maar hij viel ontzettend in het niet bij The Force Awakens.
spoiler:
de eerste helft van de film was ontzettend langdradig, terwijl er niet heel veel gebeurde. De rol van Forest Whitaker vond ik dramatisch slecht, evenals de piloot. Hoezo is zijn brein gefrituurd, maar even later is hij weer normaal? De CGI van Tarkin vond ik echt prachtig. Mijn vriendin begreep niet waarom ik "OOOOOHH" uitbracht, tot ik later haar het vertelde. Ze had niets in de gaten. Ziet er toch wel heel anders uit dan Livia Soprano.
De tweede helft was meer Star Wars, maar voor mijn gevoel zaten er zoveel slechte punten in het plot, dat het allemaal niet klopte. Bijvoorbeeld:
- de Raad besluit niet tot de aanval over te gaan, maar een stel rebellen kunnen ongemerkt alles beslissen en pas bij het wegvliegen ruikt er iemand onraad?
- Die schotel. Niemand die dat ding kapot maakt?
- De basis op Eadu is dé onderzoeksbasis, maar er zijn echt twee dozijn Stormtroopers?
- de Raad besluit niet tot de aanval over te gaan, maar een stel rebellen kunnen ongemerkt alles beslissen en pas bij het wegvliegen ruikt er iemand onraad?
- De basis op Eadu is dé onderzoeksbasis, maar er zijn echt twee dozijn Stormtroopers?
Nee, ik vond het een leuke film, maar hij viel ontzettend in het niet bij The Force Awakens.
Ik vond de muziek juist tegen vallen waardoor ik veel minder in de film zat, pas rond de laatste aanval en de opkomst van darth vader kwam de muziek pas echt los voor mij. Ik ben dan ook wel een groten fan van de star wars muziek, deze luister ik dan ook zeer vaak thuis/onderweg.Donstil schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:27:
Verder was het een erg goede film al vond ik zelf dat er erg veel aan planeet hoppen werd gedaan in het begin en dat in een hoog tempo.
Maar ik ga deze film nog eens in het nieuwe jaar bekijken.
Gisteren geweest naar IMAX 3D met DLP.
Dit is een van de weinige films waar de 3D niet zo heel prominent afleidt..vond ik wel prima. Ben over het algemeen niet zo'n 3D ganger
De film vond ik meer dan enkel vermakelijk. ik vond hem goed in elkaar zitten en uiterst genoten. Een paar punten waarop ik dacht hmm, maar aan de andere kant wel goed uitgewerkt.
Vond de pace goed, acteerwerk vond ik goed. Whitacker was wat twijfelachtig en beetje houterig en wat nu écht zijn nut was in de verhaallijn buiten dat hij een doorn in het oog is van de republic. Aardig wat referenties aan andere films uit de reeks en bekende die ook terug komen. en top dat einde film eigenlijk begin is van "A New Hope"
Spoiler:
Dit is een van de weinige films waar de 3D niet zo heel prominent afleidt..vond ik wel prima. Ben over het algemeen niet zo'n 3D ganger
De film vond ik meer dan enkel vermakelijk. ik vond hem goed in elkaar zitten en uiterst genoten. Een paar punten waarop ik dacht hmm, maar aan de andere kant wel goed uitgewerkt.
spoiler:
Maar goed als als als.. het is nu eenmaal zo en daar loop de hele "A new Hope" op.Denk aan het verhaal van Galen die toch meewerkt aan de Deathstar maar een zwak punt in bouwt.... Alsof niemand denkt als hier maar een Phaser shot tegenaan komt zijn we allemaal de pijp uit......
Vond de pace goed, acteerwerk vond ik goed. Whitacker was wat twijfelachtig en beetje houterig en wat nu écht zijn nut was in de verhaallijn buiten dat hij een doorn in het oog is van de republic. Aardig wat referenties aan andere films uit de reeks en bekende die ook terug komen. en top dat einde film eigenlijk begin is van "A New Hope"
Spoiler:
spoiler:
De CGI van Tarking was to obvious, wel goed gedaan hoor maar was gewoon "off" ik stoorde me daar behoorlijk aan moet ik zeggen. Leia daarentegen was wat beter gedaan, maar die had heel weinig scherm tijd om goed te beoordelen.
[ Voor 30% gewijzigd door phoenix2149 op 30-12-2016 14:17 ]
Ben er vorige week vrijdag geweest. Film vond ik erg gaaf. Ook de raakvlakken met de andere films erg leuk. Er zitten wat plot holes in, zoals velen al benoemen.
spoiler:
Ik vond zelf juist Tarkin erg goed en in het verhaal stoorde ik me er niet aan. Goed, ik wist van te voren dat de betreffende acteur niet meer in leven was. De anderen wisten het ook wel die mee waren, alleen hadden die wel zoiets van "Goh, wat grappig dat hij er in speelt". Voor een ander in het gezelschap zat het tegen de uncanny valey aan te schurken....
Juist bij Leia vond ik de CGI eigenlijk net niet goed genoeg. Ik zat op het moment naar het geheel te kijken en vond de mond een beetje vreemd overkomen. Daardoor was het een beetje creepy in mijn ogen.
Juist bij Leia vond ik de CGI eigenlijk net niet goed genoeg. Ik zat op het moment naar het geheel te kijken en vond de mond een beetje vreemd overkomen. Daardoor was het een beetje creepy in mijn ogen.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat dit een gigantisch project is waar ontzettend veel bouwvakkers aan werken. Het is niet iets dat door drie man in elkaar gezet is. Iedereen doet ook maar zijn werk, als jij als bouwvakker opdracht krijgt om iets te bouwen, ga je er vanuit dat de mensen boven jou er over nagedacht hebben en voer jij gewoon je werk uit, zolang het geheel niet onder je in elkaar stort boeit het je verder weinig. Doe je dat werk niet dan krijg je een hoop gezeik, en jij probeert ook alleen maar voor je familie te voorzien. Er zijn in real life ook genoeg bouwwerken waar bizarre en zelfs gevaarlijke fouten in zitten die niemand opgevallen zijn.phoenix2149 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:06:
Denk aan het verhaal van Galen die toch meewerkt aan de Deathstar maar een zwak punt in bouwt.... Alsof niemand denkt als hier maar een Phaser shot tegenaan komt zijn we allemaal de pijp uit...... Maar goed als als als.. het is nu eenmaal zo en daar loop de hele "A new Hope" op.
De novelisatie van de film een interessante e-mail conversatie tussen Galen, Krennic en de "voorman" die die schachten heeft laten aanleggen waarin duidelijk wordt waarom er verschillende schachten zijn waarvan er eentje zo gevaarlijk is.
Er moest overtollige radiatie en hitte afgevoerd worden, Galen heeft de oplossing daarvoor een tijd laten liggen, toen het volgens schema al een tijd opgelost had moeten zijn droeg hij drie opties aan, en speelde die naar de voorman door. Wat getouwtrek over de voor en nadelen duurde nog wat langer, daar werd Krennic bij betrokken die zich er aan ergerde want het had al klaar moeten zijn.
Galen kwam met nog een optie, maar die was niet heel veilig, zo zou er nog redelijk wat radiatie het station in stromen wanneer het wapen meerdere keren in een uur afgevuurd zou worden.
Nog meer kopzorgen, voorman vroeg wie daar last van zou hebben.. alleen wat stormtroopers in het geval van veelvoudig gebruik? Waar zeuren we over, geef me die plannen en ik druk ze wel door en omzeil verdere inspectie protocollen, daar gaan we de hogere piefen niet meer mee lastig vallen, dit moet gewoon klaar zijn.
Galen offerde nog even een weerwoord van, maar de regels, en die troopers....
Die voorman zegt nog na "ik help je hier ontzettend mee, niet zeiken, Krennic niet boos maken... klaar".
Erg leuk om te zien hoe Galen die gast manipuleert om die schacht aan te leggen. Niet noodzakelijk om te weten, maar wel leuk.
Humankind… be both.
Vond het een briljante film, wat ook wel nodig was na de vorige. Gelukkig weet ik redelijk alle plotlijnen van de andere films waardoor ik nog meer kon genieten.
Gisteren ook eindelijk geweest. De eerste helft vond ik wat tegenvallen. Een beetje traag maar tegeleik probeerde ze veel te veel nieuwe characters, locaties etc. in een veel te korte tijd te stoppen.
De tweede helft was echt geweldig! Het gevecht op Scarif en Darth Vader op het einde zijn denk ik een van de beste momenten uit de hele serie.
De tweede helft was echt geweldig! Het gevecht op Scarif en Darth Vader op het einde zijn denk ik een van de beste momenten uit de hele serie.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
1. Het is raar om dit topic te lezen met mijn nick 
Ik vond het wel goed dat je ook de mindere kanten van het empire zag. De vuile politiek die ook speelt "ah nu werkt het wel, dan strijk ik de lof op". Vond ik heel positief!
Het begin van de film vond ik ook iets langdradiger maar eenmaal op Jeddha begon ik er wel in te komen. Er is naar mijn mening ook veel achtergrond bijgekomen.
Waar ik ook op het einde van verschoot (maar achteraf wel logisch is icm A New Hope) is dat ze iedereen lieten sterven. Vond ik ook een sterke scene daar op het strand.
Ik vond het wel goed dat je ook de mindere kanten van het empire zag. De vuile politiek die ook speelt "ah nu werkt het wel, dan strijk ik de lof op". Vond ik heel positief!
Het begin van de film vond ik ook iets langdradiger maar eenmaal op Jeddha begon ik er wel in te komen. Er is naar mijn mening ook veel achtergrond bijgekomen.
Waar ik ook op het einde van verschoot (maar achteraf wel logisch is icm A New Hope) is dat ze iedereen lieten sterven. Vond ik ook een sterke scene daar op het strand.
De basis werd wel vanuit de ruimte beveiligd, er was simpelweg niet de verwachting dat rebellen er konden komen. Zie ook de reactie van Krennik op het moment van de ontploffingen, als eigenlijk niemand iets doet, de mensen op de basis waren simpelweg er van uitgegaan dat bij hun op de grond niets kon gebeuren.me_mrtn schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:27:
- De basis op Eadu is dé onderzoeksbasis, maar er zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door enigmafan op 02-01-2017 13:14 . Reden: Iets verduidelijkt ]
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Wat betreft 3D gebeuren was dit voor mij juist de eerste film waar ik het op een subtiele manier gedaan vond, wat vond ik wel een natuurlijk effect gaf, heeft mij geen moment gestoord.me_mrtn schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:27:
Ik heb de film woensdag voor het eerst gezien, maar hij viel enorm tegen voor een Star Wars-film. Afgezien van het ontzettend belabberde 3D-gebeuren, wat gelijk de prullenbak in mag. Qua cinematografie zag het er prachtig uit, met alle werelden heel mooi in beeld gebracht. Mijn grote punt ligt meer bijspoiler:de eerste helft van de film was ontzettend langdradig, terwijl er niet heel veel gebeurde. De rol van Forest Whitaker vond ik dramatisch slecht, evenals de piloot. Hoezo is zijn brein gefrituurd, maar even later is hij weer normaal? De CGI van Tarkin vond ik echt prachtig. Mijn vriendin begreep niet waarom ik "OOOOOHH" uitbracht, tot ik later haar het vertelde. Ze had niets in de gaten. Ziet er toch wel heel anders uit dan Livia Soprano.De tweede helft was meer Star Wars, maar voor mijn gevoel zaten er zoveel slechte punten in het plot, dat het allemaal niet klopte. Bijvoorbeeld:
Echter de film zelf vond ik maar matig, technisch gezien erg goed en ook mooi opgenomen. Maar het verhaal was erg voorspelbaar en had lang niet de beleving wat ik wel had met the force awaken.
Jammer
Natuurlijk is het voorspelbaar als het een tussendeel is en we allemaal weten hoe het verhaal verder gaat
freaky35 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Maar het verhaal was erg voorspelbaar en had lang niet de beleving wat ik wel had met the force awaken.
Jammer
Ik vond het nog wel meevallen hoe voorspelbaar Rogue One was! Tuurlijk de allerlaatste scene wisten we dat hij eraan zat te komen! Maar ik vond The Force Awakens (A New Hope 2.0) voorspelbaarder.s0kkie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:05:
Natuurlijk is het voorspelbaar als het een tussendeel is en we allemaal weten hoe het verhaal verder gaat
[ Voor 22% gewijzigd door raiders op 04-01-2017 19:37 ]
3D is voor mij in ieder geval sowieso overrated. Ik gebruik ook altijd de standaard bioscoopbril, als ik die bril af zet worden de kleuren veel levendiger maar uiteraard de rest wat wazig. Met bril krijg je ook gewoon een donkere laag over het beeld, zo ontzettend jammer.me_mrtn schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:27:
Ik heb de film woensdag voor het eerst gezien, maar hij viel enorm tegen voor een Star Wars-film. Afgezien van het ontzettend belabberde 3D-gebeuren, wat gelijk de prullenbak in mag.
Overigens vond ik film juist wel erg mooi en perfect voor A New Hope passen.
Ik werd bij The Force Awakens wel meer weggeblazen dan bij Rogue One. TFA vond ik echt fantastisch.raiders schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:36:
Ik vond het nog wel meevallen hoe voorspelbaar Rogue One was! Tuurlijk de allerlaatste scene wisten we dat hij eraan zat te komen! Maar ik vond The Force Awakens (A New Hope 2.0) voorspelbaarder.
Maar precies wat jij zegt: na een paar dagen kwam ik weer terug op aarde en was het inderdaad wel heel erg A New Hope 2.0. Een nieuwe held, Rey, (die het lichtzwaard overigens wel heel erg snel onder de knie krijgt) en Deathstar 3.0 die vernietigd moet worden. Vervolgens gaat de held (Rey) op zoek naar een oude Jedi Meester die op een onbekende planeet verblijft om haar de fijne kneepjes van het vak kan leren.
Die soort stukken maken de films toch minder. Gelukkig blijf ik toch genieten van al het moois dat wel goed is uitgewerkt, laat maar komen die volgende Star Wars films

Gisteravond dan ook eindelijk de film gezien. Vond het tof gedaan. Fijn verhaal en ondanks dat ik in het begin aan de muziek moest wennen zat ik er na een tijdje helemaal in.
Heb hem in de Dolby Cinema zaal gezien in de Vue in Hilversum. Voor mij geen Pathé meer, wat een ongelooflijk mooi beeld en ditto geluid (Dolby Atmos!) hebben ze daar.
Heb hem in de Dolby Cinema zaal gezien in de Vue in Hilversum. Voor mij geen Pathé meer, wat een ongelooflijk mooi beeld en ditto geluid (Dolby Atmos!) hebben ze daar.
Verwijderd
Pathé heeft ook Dolby Atmos!dubbeldekkert schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:52:
Gisteravond dan ook eindelijk de film gezien. Vond het tof gedaan. Fijn verhaal en ondanks dat ik in het begin aan de muziek moest wennen zat ik er na een tijdje helemaal in.
Ik heb Rogue One twee keer gezien bij Pathé, Laser Projectie met Dolby Atmos.
Ik vond het een erg goed verhaal, ik zat er meteen in. Prachtige film!
Niet alle pathe's hebben Athmos zijn er maar paar. Amersfoort heeft het bijvoorbeeld niet maar vind geluid daar al erg goedVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:31:
[...]
Pathé heeft ook Dolby Atmos!
Ik heb Rogue One twee keer gezien bij Pathé, Laser Projectie met Dolby Atmos.
Ik vond het een erg goed verhaal, ik zat er meteen in. Prachtige film!
Helaas ben ik woonachtig in Amsterdam en hebben de Pathé bioscopen bij mij in de buurt allemaal ouder materiaal. Pathé Arena doet het dan het beste met hun IMAX zaal, maar ik ervaar dat niet als prettig kijken in 3D.
De Dolby Cinema zalen hebben 2 maal 4K Christie laserprojectoren, 4K per oog. Voor mij een ongeëvenaarde ervaring. Totaal geen last van de problemen die ik normaal wel ervaar met 3D films.
De Dolby Cinema zalen hebben 2 maal 4K Christie laserprojectoren, 4K per oog. Voor mij een ongeëvenaarde ervaring. Totaal geen last van de problemen die ik normaal wel ervaar met 3D films.
Rogue One heeft twee Oscar nominaties gekregen. 'Best Visual Effects' en 'Best sound mixing'.
Vooral die eerste is zeker op zijn plaats
Humankind… be both.
2e ook. Gemaakt voor Dolby Atmos!Spike_wolf schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:21:
Rogue One heeft twee Oscar nominaties gekregen. 'Best Visual Effects' en 'Best sound mixing'.
Xbox Live: Miesjh NL
Nu nog uitbrengen op UHD BD en je suis happy!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Rogue One is in Nederland vanaf 5 april digitaal verkrijgbaar en vanaf 21 april op Blu-ray, DVD en on demand.
Ze lijken geleerd te hebben van de TFA release, 21 april is de film zowel 2D als 3D te krijgen, op 3D hoeven we dus deze keer niet maanden te wachten.
De extra's zien er wat mager uit helaas.
A Rogue Idea – Hear how ILM’s John Knoll came up with the movie’s concept – and why it’s the right film to launch the Star Wars stand-alone films.
Jyn: The Rebel – Get to know Rogue One’s defiant, resourceful survivor, and hear what it was like for Felicity Jones to bring her to life onscreen.
Cassian: The Spy – Diego Luna shares insights into his complex, driven character, who becomes a hero through selflessness, perseverance and passion.
K-2SO: The Droid – Explore the development of this reprogrammed Imperial droid, from initial pitch and character design through Alan Tudyk’s performance.
Baze & Chirrut: Guardians of the Whills – Go deeper into the relationship between these two very different characters, with Chinese superstars Jiang Wen and Donnie Yen.
Bodhi & Saw: The Pilot & The Revolutionary – Forest Whitaker and Riz Ahmed reflect on Saw Gerrera, the broken Rebel leader, and Bodhi Rook, the Imperial pilot who defects.
The Empire – Meet a dangerous new Imperial adversary…and cross paths once more with the most iconic villain of all time.
Visions of Hope: The Look of “Rogue One” – The filmmakers describe the challenges and thrills of developing a bold new look for the movie that can fit within the world of the original trilogy.
The Princess & The Governor – See what it took to bring the vibrant young princess of Star Wars: A New Hope – as well as one of her most memorable foes – back to the screen.
Epilogue: The Story Continues – Filmmakers and cast celebrate Rogue One’s premiere and look forward into the future, to the Star Wars stories yet to be told.
Rogue Connections – Uncover Easter eggs and film facts hidden throughout the movie that connect Rogue One to the Star Wars universe.
* Digital bonus offerings may vary by retailer.
RETAILER EXCLUSIVES
In addition, a selection of retailer exclusives will be available for pre-order starting February 23, featuring unique packaging and configurations:
Target Exclusive: 5-disc set includes collectible packaging with interchangeable character covers and exclusive bonus content (Blu-ray 3D + two Blu-ray + DVD + DVD exclusive content – 2 additional bonus features + Digital HD + collectible packaging)
Best Buy Exclusive: 4-disc set with exclusive SteelBook packaging (Blu-ray 3D + two Blu-ray + DVD + Digital HD + SteelBook packaging)
Walmart Exclusive: 3-disc set with exclusive K-2SO packaging and two Galactic Connexions trading discs (two Blu-ray + DVD + Digital HD + K-2SO packaging + two Galactic Connexions trading discs)
Humankind… be both.
Benieuwd of die ook direct op Netflix komt.
Ik ben wel benieuwd naar de extra's. Al ben ik vooral geinteresseerd in de behind the scenes en de CGI. Ik vind de easter eggs wel leuk. Ik ben wel benieuwd hoeveel we gemist hebben
Ik ben wel benieuwd naar de extra's. Al ben ik vooral geinteresseerd in de behind the scenes en de CGI. Ik vind de easter eggs wel leuk. Ik ben wel benieuwd hoeveel we gemist hebben
Jammer dat er nog niks bekend is over UHD BD releases...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
ILMVisualFX hadden overigens nog een aantal toffe "Behind the Magic" videos online gegooid: YouTube: ILMVisualFX
Maar wat is er gebeurt met de deleted scenes? Er zijn vrij veel momenten in de trailer die niet in de film zitten
Ik had ergens gelezen dat ze in de teasers/trailers bewust beelden hadden gebruikt die niet in de film terug zouden komen om juist meer een gevoel neer te zetten (Jyn in stormtrooper outfit zonder helm in die hal bijv.).raiders schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:35:
Maar wat is er gebeurt met de deleted scenes? Er zijn vrij veel momenten in de trailer die niet in de film zitten
En latere trailers waarin je bijv. Jyn met de datadisk over het strand zag rennen hadden dan weer te maken met de rewrites en daarop volgende reshoots.
Wat een film was het weer, prachtig geheel hoewel het tweede deel een flink stuk beter was.
De beelden waren als vanouds top, muziek was wel anders dan gewend. Vooral de rogue battles zijn mooi opgezet. Ik kreeg alweer zin om deel 4 te kijken.
spoiler:
Ik had echt bij Tarkin zoiets van huh? Ook al zag je wel dat het iets vreemder oogde, hebben ze hem echt goed gemaakt. Bij Leia vond ik t wel echt vreemd overkomen.
Ook heerlijk om Darth Vader weer te zien, hoewel deze toch net niet hetzelfde was qua stem. Prachtig om zijn kasteel te zien, maar het beste gedeelte was uiteraard tegen het einde, dat was een mooi episch stukje in die battle en overgang die gemaakt wordt naar deel 4.
Ik vond het stuk dat het verhaal niet eindigde in een happy end, maar wel gelukt was de boodschap te sturen ook goed, alleen snapte ik niet echt dat de 2 hoofdrolspelers nu opeens 'lekker bij elkaar gingen zitten' afwachtend op hun dood, alsof ze innig gek op elkaar waren...
Ook heerlijk om Darth Vader weer te zien, hoewel deze toch net niet hetzelfde was qua stem. Prachtig om zijn kasteel te zien, maar het beste gedeelte was uiteraard tegen het einde, dat was een mooi episch stukje in die battle en overgang die gemaakt wordt naar deel 4.
Ik vond het stuk dat het verhaal niet eindigde in een happy end, maar wel gelukt was de boodschap te sturen ook goed, alleen snapte ik niet echt dat de 2 hoofdrolspelers nu opeens 'lekker bij elkaar gingen zitten' afwachtend op hun dood, alsof ze innig gek op elkaar waren...
De beelden waren als vanouds top, muziek was wel anders dan gewend. Vooral de rogue battles zijn mooi opgezet. Ik kreeg alweer zin om deel 4 te kijken.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
spoiler:
Ja ik snapte die scene op het strand ook niet helemaal (helemaal niet). Had ze nog net op het nippertje hun bericht laten versturen waarna ze met toren en al weggevaagd werden. Maar op het strand rustig gaan zitten wachten op wat komen gaat voelde erg raar .. IRL zou je toch gaan flippen lijkt mij. En hoezo die bijna-love scene .. hij probeerde haar vader nota bene van kant te maken. Je zag ook niet echt wat opbloeien dus dit kwam er wat onverwacht in .. jammer. En de close-ness tussen die 2 gasten is ook wat wierd.
Maar verder leuke film op het rommelige begin na. Zal hem binnenkort nog eens gaan zien.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mooi filmpje mocht je rogue one gezien hebben. In dit filmpje voegen ze einde van rogue one aan StarWars - new hope. Kun je zien hoeveel detail er in de film zit en hoe modern star wars is voor die tijd... gaaf om te zien..
Spoiler: https://vimeo.com/209263699
Spoiler: https://vimeo.com/209263699
Iemand hem al gehoord wanneer hij op Netflix beschikbaar zal zijn?
Disney doet nog niet aan UHD. Ik denk dat ze denken dat er niet veel vraag naar is. Wat niet echt een gekke gedachte is aangezien de goedkoopste uhd-speler 299 euro (zonder aanbiedingen). Daarbij heb je ook een wat duurdere tv nodig. Ook is de prijs van een UHDBD bijna 2x zo duur als een normale BD die al duurder is dan een dvd. Aan de ene kant wel jammer, want de andere grote studio's doen het wel. Aan de andere kant begrijpelijk, want waarom zou iemand 35 euro betalen voor disk als hij dezelfde inhoud kan krijgen voor 10eu minder, maar wel met iets mindere kwaliteit waar de meeste mensen niet om geven.Major_ton schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:51:
Jammer dat er nog niks bekend is over UHD BD releases...
Volgens mij 9 maanden na de bioscooprelease.Pslomp schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:46:
Ik denk dat Disney hoopt dat iedereen hem twee keer koopt als ze over een jaar of langer de UHD-versie uitbrengen.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:05:
[...]
Disney doet nog niet aan UHD. Ik denk dat ze denken dat er niet veel vraag naar is.
Ben al een tijd op zoek naar informatie daarover, maar kon niets vinden. Tot vandaag. Google geeft nu een hit op 30 april met een url naar de app/website. Beide zijn dan nog leeg, maar er lijkt op korte termijn iets aan te komen.Pslomp schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:46:

Top, zou lekker zijn als we dit weekend kunnen kijken.KlaasjeNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:51:
[...]
Ben al een tijd op zoek naar informatie daarover, maar kon niets vinden. Tot vandaag. Google geeft nu een hit op 30 april met een url naar de app/website. Beide zijn dan nog leeg, maar er lijkt op korte termijn iets aan te komen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Eindelijk een volledige ILM Visual Effects break down 
Humankind… be both.
Maar maar.... de Star Wars hebben ze zich echt afgespeeld ''a long time ago''?
Hij staat inmiddels op Netflix.Pslomp schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:46:
Bob Iger heeft net bekend gemaakt dat er op Disney+ (de streaming dienst) een live action Cassian Andor show uit gaat komen over zijn tijd in de Rebellion voor Rogue One.
Diego Luna neemt de rol weer op zich. Productie begint volgend jaar, er is nog geen release date.
Diego Luna neemt de rol weer op zich. Productie begint volgend jaar, er is nog geen release date.
Humankind… be both.