Is denk ik vrij normaal dat een nieuwe batterij eerst paar keer opgeladen en ontladen moet zijn voordat hij aan zijn optimale prestaties zit. Mij is het in ieder geval wel opgevallen dat hij opeens na een week toch iets langer mee ging bij gelijk gebruikstefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:18:
Standaard zoals ie zaterdag uit de winkel kwam. Nauwelijks apps geinstalleerd. Ik had in de auto ook BT met de carkit en een km-registratieapp (Copernicus) aan staan en gebruikte google-nav voor navigatie met scherm op autobrightness.
Let wel: 10% in een uur is niet véél, maar imo moet de telefoon uberhaupt niet leeglopen als ie zo aan de kabel hangt. Wat moet dat wel niet als ie NIET aan de kabel hangt.
edit: ik moet wel zeggen, ik had dit eerder ook bij een Jellybean-ROM op mijn Desire, die op een gegeven moment met ongeveer 1% per minuut leeg (!!) maar dat was na een aantal dagen ineens "opgelost" toen de telefoon wel weer gewoon opgeladen werd onder dezelfde omstandigheden. Misschien was de batterij niet goed "geijkt" of zo.
Maar ik zou dit niet verwachten bij een standaard-telefoon uit de winkel?
Ja dat ken ik, dan zit ie eigenlijk continu te zoeken naar een (beter) signaal ....stefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:00:
Zowieso afhankelijk van het netwerk: als je telefoon continue blijft schakelen als je op een kruispunt van verschillende masten zit, zeg maar in een interferentiegebied, dan kost dat extra stroom. Ik heb dat thuis (KPN), ik woon precies in een "dip" tussen 4 masten. Waardeloos bereik, én de telefoon zit continue op een andere mast.
Ik ben net terug van 2½ week vakantie naar Noord Spanje met de auto. De hele tijd deze telefoon met sygic gebruikt om te navigeren. Wel aan de acculader want gps + scherm aan = stroomvreter. Conclusie: supersnelle fix, m'n vrouw heeft nog de samsung galaxy SII (het oude vlaggenschip van 2 jaar geleden) en die kreeg zeer matig tot geen fix (en liep veel vast). Ook in nauwe straten of onder dichte bomen redelijk strakke fix en snel tot stand. Dus al met al zeer tevreden met de navigatie mogelijkheden.stefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:19:
Wie heeft er al met deze telefoon genavigeerd? Ik zojuist voor het eerst een uurtje in de auto gezeten. Met de powerkabel in de aansteker geplugged en het scherm continue aan ging de batterij HARD achteruit. In een uur ongeveer 10%
Telefoon staat overigens nu niet meer op powersavings, Apexlauncher loopt hier goed mee.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Mijn ervaring is ook dat de locatie bepaling gewoon heel goed werkt, alleen je moet wel niet in een gebouw zitten, dan krijg je maar lastig een fix, maar dat is bijna een feit.
Ik heb er dus al vaker mee genavigeerd in Duitsland met de mappen offline gedownload in Google maps.
Eigenlijk ben ik gewoon zeer tevreden met dit toestel, alleen in begin gebruikte ik alleen GSM in combinatie met WiFi en zo doe je gewoon langer met je batterij, maar er zijn bijna geen smartphones die niet op 3G meer verbruiken, bij de HTC One zou het net zo zijn namelijk.
Ik heb er dus al vaker mee genavigeerd in Duitsland met de mappen offline gedownload in Google maps.
Eigenlijk ben ik gewoon zeer tevreden met dit toestel, alleen in begin gebruikte ik alleen GSM in combinatie met WiFi en zo doe je gewoon langer met je batterij, maar er zijn bijna geen smartphones die niet op 3G meer verbruiken, bij de HTC One zou het net zo zijn namelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 15:27 ]
En...liep je accu leeg tijdens het navigeren met stroom ingeplugged? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.rockhopper schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:06:
[...]
Ik ben net terug van 2½ week vakantie naar Noord Spanje met de auto. De hele tijd deze telefoon met sygic gebruikt om te navigeren. Wel aan de acculader want gps + scherm aan = stroomvreter. Conclusie: supersnelle fix, m'n vrouw heeft nog de samsung galaxy SII (het oude vlaggenschip van 2 jaar geleden) en die kreeg zeer matig tot geen fix (en liep veel vast). Ook in nauwe straten of onder dichte bomen redelijk strakke fix en snel tot stand. Dus al met al zeer tevreden met de navigatie mogelijkheden.
De GPS is inderdaad super: 12-16 satellieten en binnen een paar seconde een fix. Zelfs binnen geen enkel probleem om een fix te krijgen
edit: is er standaard een manier om screenshots te maken? Ik wil toch wel graag even het batterijverbruik laten zien voor jullie mening: in ongeveer 20u leeg, en zelfs 's nachts (nachtkastje) en overdag (ligt naast me tijdens het werk, nauwelijks gebruikt) gaat het gewoon even hard achteruit.
[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 17-07-2013 16:34 ]
Screenshot= power button en volume down button tegelijk indrukken.
Ik heb sinds een aantal dagen de jelly bean update. In het begin leek het idd of de batterij sneller leegging maar nu is het ongeveer hetzelfde als ervoor. Snelheid en smoothness zijn echt magnifiek nu, geen hapering te merken en zelfs games gaan vlotter.
Al bij al zeer tevreden van JB, al is het wel even wennen.
Ik heb sinds een aantal dagen de jelly bean update. In het begin leek het idd of de batterij sneller leegging maar nu is het ongeveer hetzelfde als ervoor. Snelheid en smoothness zijn echt magnifiek nu, geen hapering te merken en zelfs games gaan vlotter.
Al bij al zeer tevreden van JB, al is het wel even wennen.
Ah, ik had het al geprobeerd, maar je moet de buttons ingedrukt houden.
Dit is van vannacht: gisteren aan de lader gelegen tot 100%, daarna de telefoon niet meer aangeraakt. Is dit in jullie ogen normaal voor deze telefoon?
Ik zou toch zeggen dat dit wel erg hard gaat voor een telefoon die alleen maar ligt te liggen. Waarom wordt GPS om de haverklap ingeschakeld? En wat betekent "ingeschakeld"? Ik heb de telefoon niet aangeraakt.

Ik heb de volgende apps geinstalleerd:
- google keyboard
- endomondo
- DigiCal
- Myworkclock
- GPS-status
- facebook
Het valt me zowieso al op dat de GPS-status-icon vaak in de taakbalk verschijnt, alsof er een GPS-programma draait. Ik kan dit dan echter wel wegvegen.
Ik heb de telefoon sinds een week, dus wellicht wordt het nog beter. Mijn DesireHD met Jellytime ROM verbruikte max 2% tijdens een nacht niks doen.
Dit is van vannacht: gisteren aan de lader gelegen tot 100%, daarna de telefoon niet meer aangeraakt. Is dit in jullie ogen normaal voor deze telefoon?
Ik zou toch zeggen dat dit wel erg hard gaat voor een telefoon die alleen maar ligt te liggen. Waarom wordt GPS om de haverklap ingeschakeld? En wat betekent "ingeschakeld"? Ik heb de telefoon niet aangeraakt.

Ik heb de volgende apps geinstalleerd:
- google keyboard
- endomondo
- DigiCal
- Myworkclock
- GPS-status
Het valt me zowieso al op dat de GPS-status-icon vaak in de taakbalk verschijnt, alsof er een GPS-programma draait. Ik kan dit dan echter wel wegvegen.
Ik heb de telefoon sinds een week, dus wellicht wordt het nog beter. Mijn DesireHD met Jellytime ROM verbruikte max 2% tijdens een nacht niks doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 18-07-2013 08:25 ]
@Stefijn, dat is de locatieservice van Google vermoed ik. Het zat een maand geleden nog onder de locatie-settings van de app 'Google-instellingen' met het groene icoontje, maar zie nu dat het met de nieuwe maps app naar de G+ instellingen is verhuisd. Daar heb je locatie delen als opties en die zorgt ervoor dat er regelmatig even kort een gps icoon langskomt en dat belast de batterij ook extra. Even de slider op uit zetten en dan heb je wel de locatieservices wanneer je een app gebruikt die gps kan benuttigen, maar niet de random tussentijdse gps icoontjes die langskomen.
Google instellingen: | Google+ Locatie delen: |
[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 18-07-2013 08:58 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
@Stefijn, download anders eens battery defender, die zet veel meuk uit (let wel op wat).
SCREEN:

Wel reclame, maar overleef je wel
Hij geeft in notification bar ook aan hoelang de accu nog meegaat.
SCREEN:

Wel reclame, maar overleef je wel
Hij geeft in notification bar ook aan hoelang de accu nog meegaat.
[ Voor 56% gewijzigd door ByteMe_ op 18-07-2013 09:49 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Tnx voor de tip ik had in het verleden Juicedefender, die kan ik ook nog gebruiken
Eerst kijken hoe het gaat als de juiste settings uitstaan
Ik zie de plaatjes niet. Ik heb in de systeemsettings al de locatiebepaling uitgezet en hij staat in google+ nu ook uit zonder dat ik dat gewijzigd heb. Lijkt bij mij dezelfde setting?Jivebunny schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:57:
@Stefijn, dat is de locatieservice van Google vermoed ik. Het zat een maand geleden nog onder de locatie-settings van de app 'Google-instellingen' met het groene icoontje, maar zie nu dat het met de nieuwe maps app naar de G+ instellingen is verhuisd. Daar heb je locatie delen als opties en die zorgt ervoor dat er regelmatig even kort een gps icoon langskomt en dat belast de batterij ook extra. Even de slider op uit zetten en dan heb je wel de locatieservices wanneer je een app gebruikt die gps kan benuttigen, maar niet de random tussentijdse gps icoontjes die langskomen.
Google instellingen:
[afbeelding]Google+ Locatie delen:
[afbeelding]
Eerst kijken hoe het gaat als de juiste settings uitstaan
Dat waren inderdaad de settings in mijn screenshots. Ik denk dat Google Drive een beetje vervelend aan het doen is qua rechten, ook al staan de images openbaar. /annoying google...
Naast battery defender is Greenify ook enorm aan te raden. Dat scheelt enorm veel batterij omdat er per app kan worden aangegeven of ze mogen multitasken of niet.
Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone
Wel root nodig helaas, maar scheelt een hoop.
Naast battery defender is Greenify ook enorm aan te raden. Dat scheelt enorm veel batterij omdat er per app kan worden aangegeven of ze mogen multitasken of niet.
Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone
Wel root nodig helaas, maar scheelt een hoop.
[ Voor 48% gewijzigd door Jivebunny op 18-07-2013 10:11 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ja, maar ik bedoelde eigenlijk dat jij lijkt te spreken over separate settings, terwijl de systeemsetting mbt locatie bij mij gekoppeld lijkt aan die van google+ (want google+ locatiebepaling heb ik niet aangeraakt)
Klopt ook, je hebt onder systeeminstellingen 'locatie-toegang' en onder Google instellingen heb je Locatieinstellingen (die twee zijn functioneel ongeveer gelijk), en dan heb je nog onder G+ instellingen in Google instellingen de optie om je locatie te delen met G+ users etc. Als die aanstaat krijg je wel eens regelmatig dat ie ever je locatie checked om die up te daten. Ervan uitgaande dat je op Android 4.1.x zit.
Greenify gebruik ik hier ook en vind ik uitstekend om apps het zwijgen mee op te leggen, welke voor batterij drain zorgen.
Alleen whatsapp enzo kun je dat niet mee doen, maar dat zijn apps net als Gmail die bijna niks verbruiken.
Alleen whatsapp enzo kun je dat niet mee doen, maar dat zijn apps net als Gmail die bijna niks verbruiken.
Ik heb nog de orignele winkel-ROM zal ik maar zeggen, 4.0.4, dus die settings zijn misschien wat anders. Ik ben nog niet over naar de update omdat dat nog een beta was (?) en ik nog niet zeker ben (was) of ik deze foon hou, maar ik denk het wel.Jivebunny schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:19:
Klopt ook, je hebt onder systeeminstellingen 'locatie-toegang' en onder Google instellingen heb je Locatieinstellingen (die twee zijn functioneel ongeveer gelijk), en dan heb je nog onder G+ instellingen in Google instellingen de optie om je locatie te delen met G+ users etc. Als die aanstaat krijg je wel eens regelmatig dat ie ever je locatie checked om die up te daten. Ervan uitgaande dat je op Android 4.1.x zit.
Ik zie het even aan nu GPS-delen uit staat, anders ga ik even de rom omzetten.
Voor batterij verbruik kan je het beste een app als better battery stats installeren als je denkt dat er iets niet goed gaat. Deze is voor xda forum leden zelfs gratis te gebruiken. (heb zo snel geen linkje voor je)stefijn schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:40:
[...]
En...liep je accu leeg tijdens het navigeren met stroom ingeplugged? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
De GPS is inderdaad super: 12-16 satellieten en binnen een paar seconde een fix. Zelfs binnen geen enkel probleem om een fix te krijgen
edit: is er standaard een manier om screenshots te maken? Ik wil toch wel graag even het batterijverbruik laten zien voor jullie mening: in ongeveer 20u leeg, en zelfs 's nachts (nachtkastje) en overdag (ligt naast me tijdens het werk, nauwelijks gebruikt) gaat het gewoon even hard achteruit.
Accu bleef mooi op vol staan of laadde op. Ik had voor de vakantie standaard 2 apps draaien tijdens navigeren: endomondo om een triplog te hebben en sygic voor het navigeren. Verder scherm helderheid op 100% en wifi gewoon aan. Geen andere noemenswaardige apps die verder draaiden en alles op stock rom (pre-update daar ben ik nog niet aan toe gekomen).
Ik heb geloof ik een no-name auto-lader van 2000mAh, maar deze is verder niet doorgemeten door mij. Deze kan een 7" Tablet niet aansturen zonder dat deze leegloopt tijdens navigeren. (zowel een HTC Flyer als de Nexus 7 hebben stroomverlies) maar wel prima kleine smartphones (zowel de Sensation, Galaxy SII, Aldi telefoon en de huawei laden allemaal op tijdens navigeren) Autoladers zijn een beetje hit en miss, sommigen doen wat ze zeggen, anderen falen nogal.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hmm..oke. Het moet dus wel mogelijk zijn. Als ik me niet vergis is mijn 12v-USB-adapter 1000mAh dus misschien wat te zwak.
ik heb nu bijna 3 weken mijn G615 en ik volg sinds dag 1 dit forum nu heb ik wel een vraag over de beta software 4.1.2. Zitten hier nog rare bugs in waardoor ik deze update moet vermijden?
Verder ben ik heel erg tevreden over mijn toestel en heb ik nog geen rare dingen meegemaakt batterij gaat goed mee met wat ik doe.
Verder ben ik heel erg tevreden over mijn toestel en heb ik nog geen rare dingen meegemaakt batterij gaat goed mee met wat ik doe.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Het enige wat ik niet fijn vond aan deze update is de eMui-interface, daar gebruik ik nu de Apex launcher voor.
Verder heb ik nog geen rare dingen gehad/ontdekt. Nummerherkenning werkt nu gelukkig wel.
Ik heb zelfs het idee dat mijn batterij nog langer meegaat.
Gewoon doen is mijn advies!!!!!
Verder heb ik nog geen rare dingen gehad/ontdekt. Nummerherkenning werkt nu gelukkig wel.
Ik heb zelfs het idee dat mijn batterij nog langer meegaat.
Gewoon doen is mijn advies!!!!!
"Soylent Green is people!"
Ik sluit me daarbij aan. Beste jellybean versie tot nu toe en ik heb 9 van de tien roms gehad inmiddels.
Ik draai nu een aantal dagen MIUI ROM 3.7.12 (multilanguage) en die bevalt me tot nu toe prima.
Lekker snel en batterij verbruik valt ook wel mee.
Lekker snel en batterij verbruik valt ook wel mee.
Nieuwe screenshot.

De batterij gaat hard achteruit, terwijl ik de locatieservice al uit heb gezet (nauwelijks meer GPS). Het eerrste stuk groen, tot aan de knik waar ie nog sneller leegloopt, was wederom een nacht op het nachtkastje: batterij ging hard achteruit.
Bij de twee pijlen heb ik de telefoon beurtelings in "gebalanceerd" en "batterijspaarstand" gezet. De tweede pijl is gisterenavond laat toen ik de telefoon op mijn nachtkastje heb gelegd.
Hier werd eerder geopperd dat deze setting voor het batterijgebruik niet veel uitmaakt, maar dat is hier bepaald niet het geval.
Wat er voor de eerste pijl gebeurde, geen idee. dat gaat wel erg hard. Ik heb toen wel één of twee telefoontjes gepleegd.
Dat laatste rode knikje omhoog snap ik niet, de telefoon heeft vanmorgen niet aan de lader gelegen.
Ik vind dit behoorlijk tegenvallen, vooral omdat Apexlauncher in beide modi nét even niet soepel genoeg loopt, de framerate is duidelijk slechter. Voor de rest zijn die spaarstanden prima voor mij.
Maar goed, besluit is wel gevallen, telefoon blijft. Ik ga zo de ROM updaten.
NB. ik moet ook nog een batterysaver gaan gebruiken, maar ik vind dat deze telefoon outofthe box eigenlijk toch wel erg slecht presteert op dit punt. De performancemode lijkt helemaal geen "sleep" mode te hebben?
Bij licht gebruik is hij gewoon in 24u leeg.

De batterij gaat hard achteruit, terwijl ik de locatieservice al uit heb gezet (nauwelijks meer GPS). Het eerrste stuk groen, tot aan de knik waar ie nog sneller leegloopt, was wederom een nacht op het nachtkastje: batterij ging hard achteruit.
Bij de twee pijlen heb ik de telefoon beurtelings in "gebalanceerd" en "batterijspaarstand" gezet. De tweede pijl is gisterenavond laat toen ik de telefoon op mijn nachtkastje heb gelegd.
Hier werd eerder geopperd dat deze setting voor het batterijgebruik niet veel uitmaakt, maar dat is hier bepaald niet het geval.
Wat er voor de eerste pijl gebeurde, geen idee. dat gaat wel erg hard. Ik heb toen wel één of twee telefoontjes gepleegd.
Dat laatste rode knikje omhoog snap ik niet, de telefoon heeft vanmorgen niet aan de lader gelegen.
Ik vind dit behoorlijk tegenvallen, vooral omdat Apexlauncher in beide modi nét even niet soepel genoeg loopt, de framerate is duidelijk slechter. Voor de rest zijn die spaarstanden prima voor mij.
Maar goed, besluit is wel gevallen, telefoon blijft. Ik ga zo de ROM updaten.
NB. ik moet ook nog een batterysaver gaan gebruiken, maar ik vind dat deze telefoon outofthe box eigenlijk toch wel erg slecht presteert op dit punt. De performancemode lijkt helemaal geen "sleep" mode te hebben?
Bij licht gebruik is hij gewoon in 24u leeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 19-07-2013 09:58 ]
Je zit ook op hspa signaal, want dat is wat batterij volgens mij snellere leeg trekt.
Voor rest, denk ik dat update naar de internationale JB echt goed is.
Hoi heb sinds kort ook deze telefoon. En ben er errrgg tevreden over, ruimschoots boven mijn verwachtingen.
Wat betreft de batterij welke leegloopt bij gps... Wellicht een oplossing.
Speciaal voor de telefoon had ik extra usb kabeltjes in huis gehaald om m op meer plekken op te kunnen laden. En op de markt voor een paar euro wat cheapass kabeltjes gehaald.
Nu blijkt dat de kwaliteit van de usb kabel enorm van invloed te zijn op het oplaad vermogen!
Met de bijgeleverde kabel laad ie b.v. in een half uur bijna volledig op en kan ie tegelijkertijd makkelijk wifi, gps en het scherm aan. Maar met de cheapass usb kabeltjes laadt ie 1% per half uur op. Volledig ongeschikt dus om stroom door te geven.
Als je hem dus met gps wilt gebruiken, check of het kabeltje ok is, hier heb ik de fout gemaakt een of andere b-merk bij m'n autolader te gebruiken.
Speciaal voor de telefoon had ik extra usb kabeltjes in huis gehaald om m op meer plekken op te kunnen laden. En op de markt voor een paar euro wat cheapass kabeltjes gehaald.
Nu blijkt dat de kwaliteit van de usb kabel enorm van invloed te zijn op het oplaad vermogen!
Met de bijgeleverde kabel laad ie b.v. in een half uur bijna volledig op en kan ie tegelijkertijd makkelijk wifi, gps en het scherm aan. Maar met de cheapass usb kabeltjes laadt ie 1% per half uur op. Volledig ongeschikt dus om stroom door te geven.
Als je hem dus met gps wilt gebruiken, check of het kabeltje ok is, hier heb ik de fout gemaakt een of andere b-merk bij m'n autolader te gebruiken.
Tnx voor de tip,ik zal daar ook wat mee experimenteren
Je verwacht toch niet dat ik m op GPRS ga zetten?Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:07:
Je zit ook op hspa signaal, want dat is wat batterij volgens mij snellere leeg trekt.
Dat lijkt me sterk. Mijns inziens zit er in een USB kabeltje geen weerstand en is het puur een koper draadje met 2 USB uiteinden. Ik kan het fout hebben, maar volgens mij moet het dus geen verschil uitmaken wat voor soort (merk) USB kabeltje je gebruikt.chokolademan2 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:05:
Hoi heb sinds kort ook deze telefoon. En ben er errrgg tevreden over, ruimschoots boven mijn verwachtingen.
Wat wel verschilt, is waar je het USB kabeltje op aansluit. Op de adapter gaat het het snelst uiteraard. Maar ook kan het verschillen per USB poort op een laptop/computer/autoadapter/etc.
Maar doe dat eens voor een dag, ik ben zelf niet bekend op dit punt, ik doe alles op wifi, ik heb het hele internet sowieso uit, misschien dat dit dus een enorm verschil kan maken, ik zit op dit moment gemiddeld op 2-3 dagen met normaal gebruik zonder internet met wifi aan en op performance modusstefijn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:08:
[...]
Je verwacht toch niet dat ik m op GPRS ga zetten?
Ja ik dacht dat dat ook niet zoveel uitmaakte. Maar ik hoorde dat er usb kabels zijn puur om data door te geven welke ongeschikt zijn om iets op te laden, deze had ik dus perongeluk gekocht.silmaril8 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:09:
[...]
Dat lijkt me sterk. Mijns inziens zit er in een USB kabeltje geen weerstand en is het puur een koper draadje met 2 USB uiteinden. Ik kan het fout hebben, maar volgens mij moet het dus geen verschil uitmaken wat voor soort (merk) USB kabeltje je gebruikt.
Wat wel verschilt, is waar je het USB kabeltje op aansluit. Op de adapter gaat het het snelst uiteraard. Maar ook kan het verschillen per USB poort op een laptop/computer/autoadapter/etc.
Nog een tip, ik heb zelf 'watchdog' geinstalleerd. Deze houdt bij als er een app in de achtergrond veel cpu verbruikt en daardoor dus veel batterij wegslurpt. Zelf had ik wat spelletjes gedowned, welke onderhuids veel cpu power gebruikte voor allerlei advertentiecrap. Deze games had ik er dus weer snel afgegooid, maar daar kwam ik pas achter via de Watchdog app.
Nee dat zou ik ook niet doen, maar GPRS + WiFi is veel zuinigere in gebruik. Bij accu tests van smartphones is vaak dat ze zonder simkaart gedaan word bijvoorbeeld.stefijn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:08:
[...]
Je verwacht toch niet dat ik m op GPRS ga zetten?
Maar dat lijkt mij ook sterk. Een USB kabel bestaat altijd uit 4 draden. Dat geldt voor elke USB kabel. Er zijn dan ook volgens mij helemaal geen USB kabels die alleen voor datatransfer zijn en ongeschikt zijn om iets op te laden.chokolademan2 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:15:
Ja ik dacht dat dat ook niet zoveel uitmaakte. Maar ik hoorde dat er usb kabels zijn puur om data door te geven welke ongeschikt zijn om iets op te laden, deze had ik dus perongeluk gekocht.
Het kan natuurlijk best zijn dat je een verrot kabeltje hebt gekocht.
Lijkt mij ook, maar goed, het is het proberen waard. Er zit zowieso wel verschil in wat een lader opbrengt, en ik heb de originele lader nog niet gebruikt.
Maar goed, ik wil ook nog met tasker aan de gang, om zaken uit te zetten bijv. 's nachts en zo.
Ik NEEM aan dat deze telefoon wel zo slim is om, wanneer Wifi (mijn thuis wifi) beschikbaar is, niet veel meer te doen met de mobiele dataverbinding... (toen ik vanmorgen het screenshot maakte was ik niet thuis, vandaar HSPA)Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:17:
[...]
Nee dat zou ik ook niet doen, maar GPRS + WiFi is veel zuinigere in gebruik. Bij accu tests van smartphones is vaak dat ze zonder simkaart gedaan word bijvoorbeeld.
Maar goed, ik wil ook nog met tasker aan de gang, om zaken uit te zetten bijv. 's nachts en zo.
@Stefijn, Dit kan wellicht ook met de profielen app goed geregeld worden en hoeft niet per se via tasker
Maar als je tasker hebt, is die waarschijnlijk leuker omdat je die ook tijdsgebonden kunt activeren
Welke profielen app? Zit dat standaard in de foon? Of moet ik dan eerst upgraden naar de nieuwe Rom
Desondanks vind ik het fijner als het allemaal automatisch gaat, dus ws. wordt het toch tasker
Desondanks vind ik het fijner als het allemaal automatisch gaat, dus ws. wordt het toch tasker
[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 19-07-2013 13:09 ]
Dat is een standaard app van Huawei. Deze zit er bij mijn weten standaard bij (vanaf eMui 1.5 zeker).
Beste tweakers,
Kan en wil iemand hier voor de update naar 4.1.2. Jelly Bean een Nederlandse handleiding/beschrijving geven?
Ik kan alleen een Duitse handleiding vinden (http://huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads) en ik kan het ook grotendeels goed volgen, maar toch voor de zekerheid.
Het gaat mij er om geen fouten te maken bij het updaten (en maken van back-up) en wil het dus op de juiste manier doen.
Misschien een domme vraag voor sommigen, maar denk dat er meer zijn die graag een correcte Nederlandse uitleg zien.
Alvast mijn dank!!!
Met vriendelijke groet,
Marler_SIS
Kan en wil iemand hier voor de update naar 4.1.2. Jelly Bean een Nederlandse handleiding/beschrijving geven?
Ik kan alleen een Duitse handleiding vinden (http://huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads) en ik kan het ook grotendeels goed volgen, maar toch voor de zekerheid.
Het gaat mij er om geen fouten te maken bij het updaten (en maken van back-up) en wil het dus op de juiste manier doen.
Misschien een domme vraag voor sommigen, maar denk dat er meer zijn die graag een correcte Nederlandse uitleg zien.
Alvast mijn dank!!!
Met vriendelijke groet,
Marler_SIS
Misschien is het beter als jij jou interpretatie van de te nemen stappen hier neerzet en wij er naar kijken met zijn allen en dan misschien je kunnen wijzen op dingen die risicovol zijn?
Ik heb geen zin meer om keer op keer voor te kauwen wat eigenlijk al vaker in dit topic beschreven is en voor elke update is de methode precies hetzelfde.
Er zijn dmv ibood een hoop nieuwe mensen die hier nu komen kijken. Voor hen is het misschien moeilijker om zoiets voor het eerst te doen. Zeker omdat ik verwacht dat het 'tweak gehalte' bij die consumenten lager ligt.
Verder begrijp ik je punt wel Diqiu-Long maar een korte link naar eerder genoemde uitleg kan soms nuttig zijn.
Verder begrijp ik je punt wel Diqiu-Long maar een korte link naar eerder genoemde uitleg kan soms nuttig zijn.
Goed, hoe vind ik de informatie die ik nodig heb om te updaten met dit toestel:
How to install Official Updates -
Method number 1 - Required EMUI:
Ik snap zowel de nieuwe mensen als Diqui...
Het probleem is gewoon dat ik dit nu weer heb voorgekauwd op pagina x van y.
Op forums is het gewoon in de eerste post op pagina 1 staat, zoals het ook netjes staat, is dat gewoon een algemene conventie die men aanhoudt binnen alle threads zoals deze voor alle toestellen.
Dit voorkomt van die posts die ik nu heb gemaakt, die over 5 pagina's weer opnieuw worden gevraagd.
Zoeken in dit topic, naar de eerste pagina gaan, googlen zijn allemaal de geprefereerde manieren om aan je informatie te komen.
Iedere keer naar de bekende weg vragen, vandaag door jantje, overmorgen door pietje, zijn zonde van iedereens tijd en irriteren de meeste mensen die hier al langer komen nogal denk ik.
Dus bij deze een oproep, gebruik de zoekfuncties aub. Je bent ook zelf in staat geweest om dit topic te vinden, dan kan je ook in dit topic de rest terugvinden, of niet?
- 1ste post op hier op GoT (tweakers forum) verwijst naar een XDA topic voor de Honor 2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998
- Dit zijn de guides die in de eerste post van dat topic te vinden zijn:
Method number 1 - Required EMUI:
- Donwload official update which come as a Zip file.
- In the Zip file there is a folder called “dload”. Extract its to the root library of the SD card.
- Open Settings app.
- Go to “About Phone” and then choose “System updates”.
- Choose “Update via SD card” and then “Confirm”.
- The device will reboot into the “Update installer” and then he will install the update.
- If the installation successed, the device will reboot into the new version, if not it will reboot into the version which you have right now.
- In the Zip file there is a folder called “dload”. Extract its to the root library of the SD card.
- Turn off the phone.
- Boot up the phone with POWER & Volume + & Volume -
- The device will reboot into the “Update installer” and then he will install the update.
- If the installation succeeded, the device will reboot into the new version, if not it will reboot into the version which you have right now.
Op forums is het gewoon in de eerste post op pagina 1 staat, zoals het ook netjes staat, is dat gewoon een algemene conventie die men aanhoudt binnen alle threads zoals deze voor alle toestellen.
Dit voorkomt van die posts die ik nu heb gemaakt, die over 5 pagina's weer opnieuw worden gevraagd.
Zoeken in dit topic, naar de eerste pagina gaan, googlen zijn allemaal de geprefereerde manieren om aan je informatie te komen.
Iedere keer naar de bekende weg vragen, vandaag door jantje, overmorgen door pietje, zijn zonde van iedereens tijd en irriteren de meeste mensen die hier al langer komen nogal denk ik.
Dus bij deze een oproep, gebruik de zoekfuncties aub. Je bent ook zelf in staat geweest om dit topic te vinden, dan kan je ook in dit topic de rest terugvinden, of niet?
[ Voor 30% gewijzigd door Jivebunny op 19-07-2013 15:24 ]
O ja...ik heb nog geen SD-kaart, dus ik kan helemaal geen update doen
even regelen dan maar
Met de 4.0.1 fabrieks rom verdween mijn SD kaart zo af en toe. Daarom deze week maar weer eens een custom rom gemaakt gebaseerd op de officiële 4.1.2 rom. Zijn er meer mensen die met 4.1.2 gebaseerde roms problemen hebben met Google location services? Zo vindt mijn fancy widget 'weer klok' geen huidige locatie meer terwijl dit op 4.0.1 prima werkte.
xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~
Beste Diqiu-Long,Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:37:
Ik heb geen zin meer om keer op keer voor te kauwen wat eigenlijk al vaker in dit topic beschreven is en voor elke update is de methode precies hetzelfde.
Ja ja, je hebt gelijk, je bent de beste en je weet alles, echt waar, wees maar niet bang. Vermoede al dat dit soort reacties zouden komen en daarbij ook en zeker van jouw. Bovendien vraag ik toch ook niet specifiek aan je om dat te doen. Waarom reageer je dan überhaupt als het je stoort. Ga bij de moderatoren klagen of iets dergelijks. Die zijn vast gevoelig voor je klacht gezien je "karma" je "status".
Ik vraag gewoon om een duidelijke Nederlandse uitleg van die Duitse handleiding (zie link in mijn laatste post). Wil je niet helpen, ook niet doen. Het is gewoon een vraag, niet meer en niet minder.
Met vriendelijke groet,
Marler_SIS
Beste Jivebunny,Jivebunny schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:12:
Goed, hoe vind ik de informatie die ik nodig heb om te updaten met dit toestel:Guides:
- 1ste post op hier op GoT (tweakers forum) verwijst naar een XDA topic voor de Honor 2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998
- Dit zijn de guides die in de eerste post van dat topic te vinden zijn:
Method number 1 - Required EMUI:Method number 2 - Required Original Recovery (can be custom ROM)
- Open Settings app.
- Go to “About Phone” and then choose “System updates”.
- Choose “Update via SD card” and then “Confirm”.
- If the installation successed, the device will reboot into the new version, if not it will reboot into the version which you have right now.
Bij mijzelf werkt methode 2 het beste, zonder connectie met computer via usb (anders failure beide methoden).
- Turn off the phone.
- Boot up the phone with POWER & Volume + & Volume -
- If the installation succeeded, the device will reboot into the new version, if not it will reboot into the version which you have right now.
Bedankt voor je reactie en uitleg!
Ik begrijp je punt van in herhaling vallen. Vroeg ook specifiek naar een duidelijke Nederlandse uitleg van die Duitse handleiding. Ik begrijp dat deze (nagenoeg) hetzelfde is als de Engelse die jij geeft.
Met vriendelijke groet,
Marler_SIS
@Jivebunny Bedankt voor de uitleg en het nemen van de moeite voor het uitwerken. Ook al is het een herhalingsoefening, het wordt denk ik zeker wel gewaardeerd. Gezien Marler's reactie zijn er via de ibood actie toch weer nieuwe gebruikers op tweakers en deze hebben iets meer geduld en uitleg nodig dan de gemiddelde tweaker 
Overigens wacht ik nog even de reacties af van mensen die al geupdate hebben of het echt stabiel is, ik lees dat bij sommige de coarse-location data niet helemaal goed gaat bij de nieuwe JB versie. Maar als dat het enige is ben ik denk ik binnenkort ook om.
@Marler je hoeft niet onder iedere post je naam te zetten, dat is meer iets voor emails, niet voor fora. Verder kan je natuurlijk je twee reacties in één reactie zetten.
Voor de nieuwe mensen lees in een topic ook altijd de eerste pagina even door, en leer de zoekfunctie gebruiken, met name zoeken in een thread in plaats van het hele forum wil nog wel eens helpen.
Overigens wacht ik nog even de reacties af van mensen die al geupdate hebben of het echt stabiel is, ik lees dat bij sommige de coarse-location data niet helemaal goed gaat bij de nieuwe JB versie. Maar als dat het enige is ben ik denk ik binnenkort ook om.
@Marler je hoeft niet onder iedere post je naam te zetten, dat is meer iets voor emails, niet voor fora. Verder kan je natuurlijk je twee reacties in één reactie zetten.
Voor de nieuwe mensen lees in een topic ook altijd de eerste pagina even door, en leer de zoekfunctie gebruiken, met name zoeken in een thread in plaats van het hele forum wil nog wel eens helpen.
Beste Rockhopper,rockhopper schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:04:
@Jivebunny Bedankt voor de uitleg en het nemen van de moeite voor het uitwerken. Ook al is het een herhalingsoefening, het wordt denk ik zeker wel gewaardeerd. Gezien Marler's reactie zijn er via de ibood actie toch weer nieuwe gebruikers op tweakers en deze hebben iets meer geduld en uitleg nodig dan de gemiddelde tweaker
Ik heb mijn Honor 2/G615 niet bij iBood vandaan en ben zeker een tweaker alleen nog vrij "groen" m.b.t. het Android platform.
Onder iedere post mijn naam zetten zoals ik dat doe is voor mij een vorm van beschaafdheid en beleefdheid. Iedereen doet dat op zijn eigen manier (of niet). Daar komt ie!
Met vriendelijke groet,
Marler_SIS
Bij m'n vorige usb devices (niet micro) maakte het inderdaad niets uit.silmaril8 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:26:
[...]
Maar dat lijkt mij ook sterk. Een USB kabel bestaat altijd uit 4 draden. Dat geldt voor elke USB kabel. Er zijn dan ook volgens mij helemaal geen USB kabels die alleen voor datatransfer zijn en ongeschikt zijn om iets op te laden.
Het kan natuurlijk best zijn dat je een verrot kabeltje hebt gekocht.
Ik dacht eerst ook dat het een brak kabeltje was, wat ik gekocht had. Maar ik had een serie ingeslagen en ze vertonen allemaal dezelfde symptomen.
En blijkbaar met de micro usb kabeltjes hebben ze verschillende standaarden geintroduceerd, na wat gegoogle kwam ik erachter dat de fabrikanten het nodig vonden om 4 verschillende micro usb's in het leven te roepen:
Half of full duplex, en data only of power only.
Bij de middelste twee pinnetjes bij het stekkertje kan je aan de lengte zien wat voor n soort kabeltje het is.
D'r zijn nu zelfs kabeltjes te koop met een switch erop om te kiezen voor data transfer of opladen.
http://mobile.brando.com/...able_p04980c0704d003.html
Wat me allemaal best onnodig lijkt. M'n meegeleverde kabeltje kan het gelukkig gewoon allebei.
Locatie bug in de Huawei 4.1.2 rom is gefixed 
framework-res.apk aanpassen;
config_networkLocationProvider2 => "com.android.location.service.NetworkLocationProvider"
config_geocodeProvider => "com.android.location.service.GeocodeProvider"
Jammer dat Huawei deze heeft gemist, is inmiddels naar tech support gemaild en ben benieuwd hoe snel er een update komt!
Ik heb inmiddels een perfect werkende 4.1.2 rom zonder toeters en bellen met AOSP look and feel: hier te downloaden en te flashen met recovery.
Veel plezier er mee!
config_networkLocationProvider2 => "com.android.location.service.NetworkLocationProvider"
Jammer dat Huawei deze heeft gemist, is inmiddels naar tech support gemaild en ben benieuwd hoe snel er een update komt!
Ik heb inmiddels een perfect werkende 4.1.2 rom zonder toeters en bellen met AOSP look and feel: hier te downloaden en te flashen met recovery.
Veel plezier er mee!
[ Voor 21% gewijzigd door kwabbernootje op 19-07-2013 22:03 ]
Heeft iemand hier toevallig nog het bestand voor de originele recovery liggen? De download link van XDA werkt niet meer en ik wil graag kwabbernootje zijn rom gebruiken. Kan ook geen nieuwe links vinden in het topic.
En nee, ik ben niet van plan een willekeurige download link van Google te proberen.
En nee, ik ben niet van plan een willekeurige download link van Google te proberen.
[ Voor 17% gewijzigd door Pimorez op 20-07-2013 00:10 ]
Ok, nu zit ik dus weer op hetzelfde punt vast als de eerste keer dat ik een rom ging flashen met deze telefoon. Na het flashen gaat hij rebooten, echter blijft hij vasthangen tijdens het booten. Ik zie het plaatje nog wel bewegen maar na 10 minuten gebeurt er nog niks.
Vorige keer was dit omdat ik de verkeerde recovery had maar op het moment gebruik ik de Chinese recovery welke ik ook nodig heb voor kwabbernootje zijn rom?
Ik heb de U9508/Honor 2, niet de G615.
Wellicht krijg ik een foutmelding bij het flashen maar dat weet ik niet omdat ik geen Chinees kan lezen.
Vorige keer was dit omdat ik de verkeerde recovery had maar op het moment gebruik ik de Chinese recovery welke ik ook nodig heb voor kwabbernootje zijn rom?
Ik heb de U9508/Honor 2, niet de G615.
Wellicht krijg ik een foutmelding bij het flashen maar dat weet ik niet omdat ik geen Chinees kan lezen.
edit:
En uiteraard bedankt voor de recovery download
En uiteraard bedankt voor de recovery download
[ Voor 8% gewijzigd door Pimorez op 20-07-2013 15:35 ]
Zo net zelf ook even de rom van Kwabbernootje geflashed met chinese recovery maar ook bij mij treedt er een ''bootloop'' op, hierbij uiteraard eerst alles gewiped voor het flashen. Dit is overigens mijn eerste rom die ik flash vanuit stock firmware (B107) dus wellicht dat ik iets mis ofzo ?Pimorez schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:55:
Ok, nu zit ik dus weer op hetzelfde punt vast als de eerste keer dat ik een rom ging flashen met deze telefoon. Na het flashen gaat hij rebooten, echter blijft hij vasthangen tijdens het booten. Ik zie het plaatje nog wel bewegen maar na 10 minuten gebeurt er nog niks.
Hoe krijgen we deze fix in onze huidige rom? Zonder dat we opnieuw moeten flashen? PS is jou rol op basis van B509?.kwabbernootje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:24:
Locatie bug in de Huawei 4.1.2 rom is gefixed
Veel plezier er mee!
Ik denk dat ik die APK ook wel uit jou rom kan halen dan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 13:41 ]
Sorry voor asking the obvious, maar ook voor de G615? Ik moet mijn foon zowieso nog flashen naar B509, maar liever naar deze 280mb-versie dan de originele 1,1Gb variant.
Ik denk niet dat kwabbernootjes' ROM werkt voor de G615, want ook ik kom in een bootloop (chinese recovery gebruikt).
Ik heb het liefst gewoon een stock Jelly Bean rom (zonder al het EMUI spul zoals die witte skin etc. erbij).
Iemand enig idee welke het beste is om er op te flashen?
Ik heb het liefst gewoon een stock Jelly Bean rom (zonder al het EMUI spul zoals die witte skin etc. erbij).
[ Voor 42% gewijzigd door Rynji op 20-07-2013 15:27 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Nee die rom werkt inderdaad niet en hij heeft hem echt flink uitgekleed volgens mij.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 18:08 ]
Een kale Jelly Bean rom is wel wat ik zoek voor mn G615.
Ik heb nog wat andere roms geflashed uit het Honor 2 topic op xda, maar die booten allemaal niet.
Ik kan zo snel geen kale G615 JB rom vinden
Ik heb nog wat andere roms geflashed uit het Honor 2 topic op xda, maar die booten allemaal niet.
Ik kan zo snel geen kale G615 JB rom vinden
Ik zet liever gewoon de originele update erop en gooi daar wel een launcher overheen, ik heb me net mijn originele update kapot gemaakt en heb toen ook even die JB rom geprobeerd, het ziet er aardig uit hoor, maar jammer dat hij ook Huawei widgets verwijderd heeft.
Oops, foute framework gebruikt met bootloop als gevolg, update is nu online en zou moeten werkenRynji schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:22:
Ik denk niet dat kwabbernootjes' ROM werkt voor de G615, want ook ik kom in een bootloop (chinese recovery gebruikt).
Bedankt voor de snelle update, geflashed en hij werkt prima!kwabbernootje schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:16:
[...]
Oops, foute framework gebruikt met bootloop als gevolg, update is nu online en zou moeten werken
De eerste keer flashing bleef mijn SystemUI crashen, maar ik heb hem nog een keer geflashed (na een system wipe) en nu werkt alles prima.
Heel erg bedankt, werkt nu gewoon. Ook met de weather app!
Nieuw poging dan
ook geschikt voor G615 1gb versie?
yes!stefijn schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:14: ook geschikt voor G615 1gb versie?
[ Voor 6% gewijzigd door kwabbernootje op 21-07-2013 07:33 ]
Ik heb je update geflashed, maar ik zou eigenlijk de weer widget er juist in laten en de zaklamp app ook.
Zou je die onderdelen die je eruit gehaald hebt ook in zip ofzo kunnen doen?
Zou je die onderdelen die je eruit gehaald hebt ook in zip ofzo kunnen doen?
Zaklamp en Genie widget. Installeren vanaf SD.Zou je die onderdelen die je eruit gehaald hebt ook in zip ofzo kunnen doen?
[ Voor 4% gewijzigd door kwabbernootje op 21-07-2013 11:31 ]
Is het makkelijk om de knoppen in de notification bar (quick toggles van Huawei) te reskinnen?
Ik heb liever een strakke blauwe/grijze look van JB ipv het bolle groene dat ze nu zijn.
Ik heb lopen zoeken in de files die zichtbaar zijn als ik mn telefoon aansluit op mn pc, maar ik kon niets vinden.
Ik heb liever een strakke blauwe/grijze look van JB ipv het bolle groene dat ze nu zijn.
Ik heb lopen zoeken in de files die zichtbaar zijn als ik mn telefoon aansluit op mn pc, maar ik kon niets vinden.
Dank voor de zaklamp app, maar de muziek app van Huawei vond ik ook best wel fijn, zou je die ook kunnen uploaden? Ik vind hem nu niet 1,2,3 tussen B550, want daar heb ik een zipje van Tigerlei van.
Je moet in de apk's kijken, ik denk een framework apk.[b][message=40590802,noline]Ik heb lopen zoeken in de files die zichtbaar zijn als ik mn telefoon aansluit op mn pc, maar ik kon niets vinden.
Om te voorkomen dat je lui wordt op de apenrots en omdat jij een echte tweaker bent mag je deze zelf uitzoeken. Als je hem gevonden hebt deel het dan ook even met ons door een linkje te postenVerwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:05:
Dank voor de zaklamp app, maar de muziek app van Huawei vond ik ook best wel fijn, zou je die ook kunnen uploaden? Ik vind hem nu niet 1,2,3 tussen B550, want daar heb ik een zipje van Tigerlei van.
[ Voor 3% gewijzigd door kwabbernootje op 22-07-2013 09:41 ]
Ik had die zaklamp app en de weer widget zelf ook al gevonden in de zip van Tigerlei, zoek nog wel eens verdere.
Je ROM werkt in iedere geval prima nu, ik draai hem ook maar wel met Apex launcher.
Lijkt trouwens wel alsof het bereik nu minder is, heb je daar wellicht iets aangepast? Want ik heb nu maar een streepje waar ik eerst drie ofzo had.
Je ROM werkt in iedere geval prima nu, ik draai hem ook maar wel met Apex launcher.
Lijkt trouwens wel alsof het bereik nu minder is, heb je daar wellicht iets aangepast? Want ik heb nu maar een streepje waar ik eerst drie ofzo had.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 10:13 ]
Jij bent ook een lekkere. Waarom zet je deze zelf dan niet even online met een berichtje en vraag je het mij te doen?Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:08:
Ik had die zaklamp app en de weer widget zelf ook al gevonden in de zip van Tigerlei, zoek nog wel eens verdere.
[ Voor 25% gewijzigd door kwabbernootje op 22-07-2013 10:27 ]
Het was meer opmerking dat fijn was dat al dat spul dat je eruit gehaald heb dat we die ook zelf terug kunnen zetten.kwabbernootje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:26:
[...]
Jij bent ook een lekkere. Waarom zet je deze zelf dan niet even online met een berichtje en vraag je het mij te doen?
Jij was me eigenlijk gewoon voor, want ik had ze voor mezelf al even uit zipje gehaald van de computer, maar mijn files zijn van B550 en niet van B509, dus je hebt het niet voor niks online gezet.
Voila de muziek app van Huawei gevonden en ik kan je laten in waarom ik perse die app wil en niet die van Google music, want die laatste messed op de album covers.

Muziek app van Huawei.

Google music.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 19:06 ]
OK. Super, nu nog een linkje naar de APK.
Kwestie van dat zipje van Tigerlei downloaden en dan kun je die APK's gewoon vinden, want daar heb ik ze vandaan.
Ik heb de icons gevonden, zitten in system/app/HWToolBox.apkkwabbernootje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:39:
[...]
Je moet in de apk's kijken, ik denk een framework apk.
Nieuwe icons via 7zip vervangen en de apk laten signen door een app op mn phone zelf, maar hij weigert te installeren.
Ik had de oude HWToolbox uit system gemoved en verwijdert (als hij er nog staat mislukt installeren sowieso lijkt het), maar de apk met andere icons wil gewoon niet installeren.
Zonder HWToolbox blijft SystemUI ook crashen (wat opzich niet gek is als hij een system app mist), maar gelukkig kon ik de originele (waar ik een back-up van had) terugplaatsen en alles werkt weer.
Ik heb nog wat rondgezocht op internet, maar ik kan niet vinden waarom ik deze app niet makkelijk kan modden. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe, dus heb er 0,0 ervaring mee.
Kijk hier eens
Decompilen of vervangen mbv winrar. De png moet wel hetzelfde formaat hebben.
Decompilen of vervangen mbv winrar. De png moet wel hetzelfde formaat hebben.
[ Voor 103% gewijzigd door kwabbernootje op 23-07-2013 07:41 ]
Goh soms is plots het netwerk weg en om het netwerk weer te krijgen moet ik de telefoon herstarten, zou dat gewoon aan T-Mobile kunnen liggen?
Ik zit namelijk bij *Bliep.
Kun je het apktje online zetten.Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:06:
Kwestie van dat zipje van Tigerlei downloaden en dan kun je die APK's gewoon vinden, want daar heb ik ze vandaan.
Als ik tijd en zin heb kan ik dat wel doen. Maar hij komt sowieso uit B550 en niet uit B509.
( ik heb de apps al in zipje ingepakt, muziek, zaklamp, radio, weer widget ).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 15:31 ]
Ik gebruik nu Batty89's ROM van XDA. Is de eerste ROM na B107 die goed genoeg is voor dagelijks gebruik imo. Batterijduur is vergelijkbaar en al de rest is over het algemeen enkel verbeterd.
De LG launcher uit de XDA thread is ook echt fantastisch! Clean, snel en wat meer naar mijn smaak dan de EMUI of stock Android.
De ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43660455
GPS fix voor de ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43783639
LG Launcher: http://forum.xda-develope...highlight=lg#post43717419
EDIT: alleen bij de camera app heb ik nu een beetje mijn twijfels. Ik kan precies geen alternatieve camera gebruiken, zoals snapcamera, hoe kan dit? Kan ik dit oplossen op een of andere manier?
De LG launcher uit de XDA thread is ook echt fantastisch! Clean, snel en wat meer naar mijn smaak dan de EMUI of stock Android.
De ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43660455
GPS fix voor de ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43783639
LG Launcher: http://forum.xda-develope...highlight=lg#post43717419
EDIT: alleen bij de camera app heb ik nu een beetje mijn twijfels. Ik kan precies geen alternatieve camera gebruiken, zoals snapcamera, hoe kan dit? Kan ik dit oplossen op een of andere manier?
[ Voor 52% gewijzigd door Qurius op 23-07-2013 17:44 ]
Vandaar ik heb 509 eerder gedumpt en daar zie ik alleen music2.apk, de Google player.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:09:
[...]
Als ik tijd en zin heb kan ik dat wel doen. Maar hij komt sowieso uit B550 en niet uit B509.
( ik heb de apps al in zipje ingepakt, muziek, zaklamp, radio, weer widget ).
Hier is de B509 muziekapp voor de geïnteresseerden. Hij heet trouwens mediacenter of iets in die richting.
Ik heb Vodafone en heb dit probleem ook. Soms helemaal geen netwerk en pas na een reboot werkt het weerVerwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:49:
Goh soms is plots het netwerk weg en om het netwerk weer te krijgen moet ik de telefoon herstarten, zou dat gewoon aan T-Mobile kunnen liggen?
Erg vaak gebeurt het overigens niet, dus heel storend vind ik het niet, maar in China met China Unicom heb ik het nooit mee gemaakt.quickfoxz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:24:
[...]
Ik heb Vodafone en heb dit probleem ook. Soms helemaal geen netwerk en pas na een reboot werkt het weer
Op m'n g615 met stock rom 4.04 heb ik wat spelletjes gezet, maar heb bij een paar games wat problemen.
-GTA 3, lagged heel veel. (door langzame sd kaart?)
-Bij GTA Vice City zijn de 3d models van de mensen verdwenen. (videodriver?)
-En bij Pacific Rim worden de figuren zwart weergegeven. (videodriver?)
Heeft iemand dit ook gehad en kunnen oplossen?
Nu heb ik me er suf op gegoogled en vernam dat 1 van de oplossingen kan zijn dat er updates verkrijgbaar zijn van video drivers.
Zelf kon ik ze helaas niet vinden..
Dus een tweede vraag
Weet iemand hoe je de drivers update en waar je ze vandaan haalt?
-GTA 3, lagged heel veel. (door langzame sd kaart?)
-Bij GTA Vice City zijn de 3d models van de mensen verdwenen. (videodriver?)
-En bij Pacific Rim worden de figuren zwart weergegeven. (videodriver?)
Heeft iemand dit ook gehad en kunnen oplossen?
Nu heb ik me er suf op gegoogled en vernam dat 1 van de oplossingen kan zijn dat er updates verkrijgbaar zijn van video drivers.
Zelf kon ik ze helaas niet vinden..
Dus een tweede vraag
Gewoon updaten naar B509 want ze hebben de GPU drivers in die update flink verbeterd. Mijn app zipje was ik gister vergeten te posten, maar jullie kunnen nu in iedere geval al de muziek app van iemand anders downloaden.
Verwijderd
Ik heb mijn Huawei Ascend G615 geupdate naar B509 jelly bean via de duitse site. Ik loop nu tegen een probleem aan met het maken van een verbindingen naar mijn zakelijk exchange account. Ik krijg de melding: Voor deze server zijn beveiligingsfuncties nodig die uw Android-apparaat niet ondersteunt, waaronder <url>. Ik heb schermvergrendeling met wachtwoord geactiveerd.
Collega's met Android Jelly Bean lopen niet tegen dit probleem aan. Is er iets in de huidige B509 update niet correct?
Collega's met Android Jelly Bean lopen niet tegen dit probleem aan. Is er iets in de huidige B509 update niet correct?
Thanks! Zijn de videodrivers eigenlijk ook los up te daten? Of is dat alleen mogelijk door heel de rom up te daten? (lijkt me meer heisa)Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:25:
Gewoon updaten naar B509 want ze hebben de GPU drivers in die update flink verbeterd. Mijn app zipje was ik gister vergeten te posten, maar jullie kunnen nu in iedere geval al de muziek app van iemand anders downloaden.
Zijn er meer mensen die een piep horen uit de standaardlader?
Hij laadt snel, dat wel
Hij laadt snel, dat wel
Yup, is wel alleen als hij volgeladen is. Vrij irritant als je je gsm snachts naast je bed oplaadt.stefijn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:20:
Hij laadt snel, dat wel
Wat ik kan vinden over dit probleem:stefijn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:20:
Hij laadt snel, dat wel
Ik heb meerdere laders van apparatuur (telefoon, laptop) die dit soort irritante hoge tonen geven. Wil je er vanaf: contact opnemenVaak is het de spoel in de netvoeding die je hoort. Het kan geen kwaad maar is wel reuze irritant. Als je er last van hebt dan zou ik contact opnemen met de leverancier en hem het probleem voorleggen, eventueel doe je een beroep op de garantie. Het maken van geluid is namelijk geen eigenschap die een netvoeding moet hebben en dus heb jij een niet goed werkend apparaat gekregen. Zeg je: "ach het valt wel mee en ik kan er mee leven" dan kun je het met een gerust hart negeren.
Nee ik gebruik wel een andere lader naast mijn bed. Daar hoeft ie ook niet snel te laden dus geen probleem verder. Ik heb er geen één die dit doet overigens
[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 24-07-2013 19:14 ]
Dat heb/had ik ook bij mijn vorige telefoons. Maar, zoals Thijs_g al zei, alleen als de telefoon al is volgeladen.stefijn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:20:
Hij laadt snel, dat wel
O, bij mij deed ie het ook tijdens het opladen (want @ 90% toen ik hem er straks afhaalde)
Anyway...zojuist de "officiele" (beta) 509 rom ingeladen, maar die loader van Huawei vind ik niks. Dus dat wordt custom-rommen
Anyway...zojuist de "officiele" (beta) 509 rom ingeladen, maar die loader van Huawei vind ik niks. Dus dat wordt custom-rommen
[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 24-07-2013 20:50 ]
Dat probleem zit niet bij Google Music, maar bij de GPU druvers van Huawei.Ik heb zelf lang B107 gebruikt om te weten dat het normaal perfect werkt. Ik denk dat het effect van het 'schuiven' van de cover afbeelding problemen geeft op de GPU-drivers van Huawei.Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:19:
[...]
Het was meer opmerking dat fijn was dat al dat spul dat je eruit gehaald heb dat we die ook zelf terug kunnen zetten.
Jij was me eigenlijk gewoon voor, want ik had ze voor mezelf al even uit zipje gehaald van de computer, maar mijn files zijn van B550 en niet van B509, dus je hebt het niet voor niks online gezet.
Voila de muziek app van Huawei gevonden en ik kan je laten in waarom ik perse die app wil en niet die van Google music, want die laatste messed op de album covers.
[afbeelding]
Muziek app van Huawei.
[afbeelding]
Google music.
Voor de SoreX rom liefhebbers er is weer een nieuwe ROM
Weet er iemand wat de instelling 'altijd-aan mob. gegev. instel.' onder het menu mobiele netwerken doet? Staat bij dat het meer vermogen vergt en ik heb de indruk dat de verbinding het beter doet met dit aan.
Het doet precies wat het zegt, het houdt je mobiele data verbinding aan, dat is nodig voor apps zoals Whatsapp en Gmail die berichten naar je telefoon pushen.
Hmm dan toch enkel dat.. wel raar dat ik nu opeens verbinding en mobiel internet heb waar ik daarvoor geen had.
Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.