• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mede-auteur:
  • benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

benbaba

Inleiding
De Honor 2 heeft voor Nederlandse begrippen een budget prijs, maar binnen in vind je high end hardware welke zeer zeker niet onder doet voor smartphones als de HTC One X en SGS3. De Huawei Honor 2 heeft een prijs van 1888 yuan, dat is omgerekend ongeveer € 235 en is daarmee directe concurrentie voor bijvoorbeeld de Xiaomi M2. De telefoon moet geïmporteerd worden en hierdoor ligt de prijs iets hoger ongeveer tussen de € 250 - € 320, dit is ook afhankelijk van de 1GB of 2GB versie en/of kleur.

Een andere optie om een Huawei Honor 2 te bemachten is via Duitsland, daar word de 1GB versie verkocht als Huawei Ascend G615, welke onder andere door Amazon.de verkocht word.

Het mooie aan de Huawei Honor 2 is dat het een bijna pure Android rom draait iets wat je bij HTC of Samsung niet ziet, Huawei heeft alleen een eigen camera app toegevoegd en nog wat andere apps, voor rest is het bijna een pure Android 4.0.4.

[Klik] voor levertijden en prijzen topic
[Klik] voor de review van Diqiu-Long
[Klik] voor 2e post met links,video's en FAQ

FOTO'S

(klik op de foto voor een groter formaat)
http://i.imgur.com/x2ZjJ2ls.jpg http://i.imgur.com/CJr6Pdqs.jpg http://i.imgur.com/YF9eHaYs.jpg http://i.imgur.com/98a6agrs.jpg

http://i.imgur.com/dKpcREUs.jpg http://i.imgur.com/pckIkSOs.jpg http://i.imgur.com/vmWsQWJs.jpg http://i.imgur.com/8lYySeBs.jpg

[Voor 156% gewijzigd door 318025 op 18-03-2013 14:28]

Micgadget.com: The $305 Huawei Honor II Challenges The World’s Cheapest Quad-core Phone.

Chinese Review pconline.com.cn

Chinese review 365.com

Chinese vergelijking van Huawei Honor 2 metr Xiaomi Mi2 en Lenovo K860.

1080p sample camera Huawei Honor 2.

Radio station video over de Huawei Honor 2, helaas in Chinees maar je ziet de telefoon duidelijk.

Soort van review en vergelijking met 1GB versie en 2GB versie.

Video's.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xamCRdIlT8I]
Reclame voor Huawei Honor 2, ik geloof dat begin stukje zegt: Irriteer jij je ook zo aan je langzame smartphone? Wij komen met smartphone die snelle quadcore bevat zodat hij niet langzaam word?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X1lHpOpvHXk]
Stuk twee met een blanke man die slecht Engels spreekt, vast een Rus ofzo.

XDA topic met handige informatie en over hoe Android 4.1.2 erop te zetten.

Vraag en antwoord.

Vraag: Kan de Huawei Honor 2 in het Nederlands in gesteld worden?
Antwoord: Ja dat kan, hij kan zelfs out off the box in Nederlands werken wanneer de telefoon je NL sim detecteert, en anders kun je Nederlands instellen via morelocale 2.

Vraag: Kan ik mijn Huawei Honor 2 rooten?
Antwoord: Ja dat gaat heel makkelijk gebruik hier voor dit tooltje.

Vraag: Hoe krijg ik de Google apps erop?
Antwoord: Dat gaat heel eenvoudig door dit zipje uit te voeren, let op je hebt wel root nodig, voor Android 4.1.2 heb je dit zipje nodig.

Vraag: Hoe krijg ik de Chinese apps eraf?
Antwoord: De meeste Chinese apps kun je zonder problemen verwijderen, alleen bij sommige via een omweg, maar het is heel makkelijk.

Vraag: Hoe update ik naar Android 4.1.2 met root?
Antwoord: Volg de instructies in deze post.

XDA China
XDA topic

[Voor 254% gewijzigd door 318025 op 26-01-2013 14:49]

Huawei heeft de Honor 2 nu voorzien van de 2GB Ram voor dezelfde prijs van 1888 yuan wat ongeveer gelijk is aan € 241.

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 12:04
Wat ik op Ebay tegen kwam was nogal duur. Ruim 400,-
Of moet je andere kanalen gebruiken?
Wat moet er met zo'n toestel allemaal gebeuren om t normaal werkend te krijgen in NL? Nog bepaalde nadelen/beperkingen? Garantie lijkt me...

Was zelf op zoek naar n Nexus 4, maar is nu ook amper aan te komen...

[Voor 41% gewijzigd door dutch79 op 13-11-2012 23:37]

Ik zelf heb nu gepreordered op amazon.cn voor 1888 yuan, en nu dan wachten, maar ik heb tijd genoeg. Nou er zijn allemaal webshops die deze toestellen doen exporteren.

Maar hou er rekening mee dat nu preorder is, je kunt hem bij merimobiles voor ongeveer € 327 preorderen, omgerekend is 1888 yuan trouwens iets van $ 300 of € 240 dus daarboven op komt de winst van de verkoper.

Je kunt ook een Taobao Agent zoals MisterTao gebruiken en dan betaal je 5% commissie als je bij registreren een refferal gebruikt.

En als je zelf in China familie / kennis / vriendin / vriend ofzo hebt dan zou je net als mij via amazon.cn kunnen preorderen en laten bezorgen bij hun en zij zouden het naar Nederland kunnen versturen.

Maar ik geloof eind november begint Huawei met leveren. Zo'n toestel werkt gewoon in Nederland, dus daar hoef je geen druk over te maken, maar Google apps zullen er wel niet op zitten, maar dat is iets dat je zelf wel erop kan zetten.

Anyway importeren van Huawei Honor 2 zal je tussen de 300 en 400 kosten denk ik, de Taobao weg is misschien voorlopig nog de goedkoopste maar je kunt ook via Huawei eigen Chinese webshop vmall kopen, dan moet je sa via een agent doen en die doet de preorder voor jouw.

*Knip* Gebruik hiervoor V&A, niet in een topic.

[Voor 28% gewijzigd door janvanduschoten op 14-11-2012 11:00]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:27

13art

Moderator Mobile
Is er iets van afmetingen bekend?

Enjoy the silence

Ja zie de startpost ook, Afmetingen: 134 mm × 67,5 mm × 10,5 mm het is dus geen dunne telefoon, maar je moet nagaan dat hij dus wel gewoon een grote batterij heeft die verwijderbaar is.

Zie ook deze foto, hij heeft zeg maar van die afgeronde randen.

[Voor 28% gewijzigd door 318025 op 14-11-2012 10:13]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ow ja, de TS is nu iets uitgebreider dan toen ik keer :) Nice!
Maar hij is inderdaad wel dik ja. Dat vind ik persoonlijk wel weer jammer. Heb het niet zo op dikke telefoons. Veel foto's zijn wat dat betreft ook wel misleidend. Maar ja dat doet iedere fabrikant.

Verder wel mooi telefoontje. Eenvoudig qua ontwerp maar wel mooi. Vond de Ascend P1 ook mooi met een zwarte voorkant en witte achterkant. Hebben ze hier doorgezet.

Enjoy the silence

Ja hij lijkt dik maar ik heb een HTC Evo 3D die is nog dikker namelijk 126mm x 65mm x 12.05mm en dus weet ik al dat die Huawei Honor 2 ongeveer even dik is als mijn huidige telefoon.

Maar als hij dunner geweest was dan had deze Huawei Honor 2 dus nooit een 2230mah batterij kunnen hebben, voor mij is keuze simpel, liever een wat dikker dan een toestel dat net 2 mm dunner is maar dus wel maar een 1800Mah batterij bevat ( Ik heb het over de HTC One X ).

Misschien herinner je nog de HTC Sensation? Die is maar liefs 11.3mm dik, dus 10.5mm valt reuze mee. Hij is trouwens ook in zwart te krijgen, maar ik vind een witte achterkant het mooist.

[Voor 7% gewijzigd door 318025 op 14-11-2012 10:33]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is denk ik net wat je gewend bent. Heb een Galaxy S2, en die is dus best dun en dat vind ik prettig. Maar ik weet ook dat de meeste telefoons tegenwoordig niet meer zo dun zijn.

Enjoy the silence

Een dunne telefoon gaat tegenwoordig ten koste van verwijderbare batterij en sd kaart slots verdwijnen ook dan vaak.

Een dikkere telefoon kan trouwens wel een betere grip in je handen hebben, in eerste instantie dacht ik ook van wat zijn deze telefoons dik, maar komt meer omdat merken als HTC, Apple, Samsung steeds telefoons uitbrengen die weer paar mm dunnere zijn, maar wel ten koste van de verwijderbare batterij en sd slot vaak.

Ik heb het levertijden en prijzen topic nu ook aangemaakt, zodat daar over de prijzen gesproken kan worden.

Diqiu-Long in "[Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen"

[Voor 18% gewijzigd door 318025 op 14-11-2012 15:32]

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Mooi starttopic, voor een interessant telefoontje.
Mij bestelling is al de deur uit.
Nu hopen dat hij ook snel is te 'rooten'. Ik heb geen idee hoe makkelijk dat zal gaan.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:49
ik dacht dat ik las net even huawei horror... en erbij verzon dat het het tweede topic was met horror verhaaltjes over de telefoon.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Mophun schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:15:
Mooi starttopic, voor een interessant telefoontje.
Mij bestelling is al de deur uit.
Nu hopen dat hij ook snel is te 'rooten'. Ik heb geen idee hoe makkelijk dat zal gaan.
Ik begrijp vanuit het levertijden en prijzen topic dat je afvraagt hoeveel verschil het uitmaakt als je de 1GB versie hebt?

Ik denk niet dat je daar veel van merkt, maar 2GB Ram is gewoon het dubbele aan werkgeheugen dus dat is gewoon beter en raad mensen dan ook aan omdat beter die € 11 meer uit te geven, want dat is het prijs verschil tussen de 1GB en 2GB ram.

[Voor 55% gewijzigd door 318025 op 15-11-2012 15:09]

Nieuwe benchmark met Antutu v3.0 links is de 1GB versie en rechts de 2GB versie, in de benchmarks zie je dus niet het verschil van de 1GB meer geheugen terug.

Soort van review en vergelijking met 1GB versie en 2GB versie.

De Android versie in die benchmarks is wel Android 4.1.2 geloof ik.

[Voor 27% gewijzigd door 318025 op 21-11-2012 16:18]

• 13art

13art

Moderator Mobile
En toch zeggen die scores ook lang niet alles. Kijk maar naar de verschillen van de CPU en de SD kaart. Terwijl ze beide dezelfde CPU hebben en neem aan dat ze ook hetzelfde soort SD geheugen hebben gebruikt.

Hoe dan ook, zoals al eerder is gezegd, meer geheugen is altijd beter. Er komen meer en meer grote en zwaardere apps uit, dus met meer geheugen ben je beter voorbereid op wat er komen gaat.

Enjoy the silence

Nee klopt die scores zeggen ook niet alles en iedere benchmark heeft weer een andere score, maar toch als je kijkt naar de benchmarks metr Android 4.0.4 dan is deze benchmark toch flink hogere, de Xiaomi Mi2 scoort vergelijkbaar, maar zodra ik die Antutu v3 heb dan kan ik kijken of inderdaad komt vanwege Android 4.1 of dat Antutu 3 gewoon hogere scores geeft.

Ik gebruik mijn Nexus 7 dan als vergelijking omdat een Tegra 3 device is.

[Voor 9% gewijzigd door 318025 op 21-11-2012 17:41]

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

duderuud

Sliden is koel

De 1GB versie is nu $329 op Merimobiles.com (de 2GB versie is veel te duur, $390)

De levering van de Xiaomi Mi2 zal nog wel even duren dus heb deze ook maar besteld, €280 in totaal (met DHL levering).

Motor-Forum.nl

De 2GB versus is ook niet op voorraad zover ik weet en de 1GB is wel gewoon leverbaar. Graag hoor ik je ervaringen, ik ben erg benieuwd hoe goed de batterij het zal doen.

• Mophun
Morgen het pakketje met de 1GB versie ophalen op 't postkantoor.
Zijn er nog mensen die behoefte hebben aan foto's of benchmarks o.i.d.?
Ja ik hoor graag je ervaringen en benchmarks, Antutu, Nenamark 2 en zo. Verder ben ik echt zeer benieuwd naar hoe de batterij het doet.

Je kunt dit meten via de batterij tester van Antutu tester of kijken hoelang de batterij mee gaat in de instellingen, daar staat ook schermtijd.

Ik zie ook graag foto's van de telefoon zelf natuurlijk. Je kunt ook natuurlijk een uitgebreide user review schrijven.

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-02 12:00
Als eigenaar van een Honor 1 kan ik zeggen dat de Honor 1 een goed telefoontje is. Alleen update's van huawei daar moet je eigenlijk niet veel van verwachten voor de honor 1 is het nog steeds niet goed eigenlijk en dit toestel is nu EOL.
Ik zal gezien de goede prijs wel een honor 2 overwegen gezien hij uit eindelijk wel doet wat hij behoort te doen.
Ik zie op hotmid.com dat ze het toestel al geroot kunnen aanbieden. Mis ik hier iets, is er al een custom rom developement aan de gang?
Zover ik weet heeft de Honor 1 wel uiteindelijk een Android 4.0 update gekregen en ik weet dat ze voor de honor 2 al bezig zijn met de Android 4.1 update.

Denk dat de Honor 2 juist meer verkocht gaat worden dan de eerste honor, maar van custom roms weet ik nog niks en rooten heeft niks met custom roms te maken.

Persoonlijk denk ik dat het voor updates juist in voordeel is dat huawei zijn eigen chipsets gebruikt en uiteindelijk wil je ja gewoon goed werkende telefoon en Android 4.1 verschilt kwa interface sowieso totaal niet van Android 4.0.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03 17:27
Ik zit er ook aan te denken dit toestel te halen. Ik heb nu een Galaxy S en mag binnenkort vernieuwen en als ik zo de providers zie dan is voor het top-segment nog (bijna) voordeliger Sim only te nemen.

Is dit ook echt een top-segment mobiel of toch wel iets daaronder? 1.4 Ghz quadcore lijkt mij namelijk snel?
Ja dit toestel behoord volgens mij gewoon tot het top-segment maar is niet de snelste smartphone, maar ongeveer even snel als zeg maar de Samsung Galaxy S3 en beter dan de HTC One X.

Maar wat echt het verschil maak is toch de 2GB werkgeheugen, al zie je dat niet terug in benchmarks en zal je bij zwaar gebruik dat merken.

Wat ik gezien heb is ook de camera heel goed, hij maakt echt mooie foto's en het scherm van Huawei Honor 2 ziet er ook heel goed uit van wat ik gezien heb op internet.

Maar de prijs is veel lagere dan andere smartphones, alleen de Nexus 4 komt in de buurt en die word in Nederland niet verkocht. Maar dat deze smartphone zoveel bied voor een goedkoop prijskaartje zal er ook mee te maken hebben dat productie kosten in China sowieso lagere ligger en Huawei is een groot bedrijf en de quadcore chipset maken ze zelf.

• Kyhfin
Nee, maar ik betaal liever nu wat minder en dat ik bijv. over 1,5 jaar weer een nieuwe haal, dan dat ik nu veel meer betaal en er dan langer mee wil doen.

Staat hier trouwens wel een play store op of moet je die zelf even installeren, want dan zal dat vast snel genoeg gedaan worden dan?
Er staat geen playstore op, dus die moet jezelf er nog op zetten en dat moet wel lukken met een beetje moeite.

• Kyhfin
Ja, dat lukt me nu ook wel, want moet dat telkens doen bij Cyanogenmod. Ik denk er steeds meer aan om deze te bestellen en dan al op korte termijn. Ik wou eerst wachten tot 4 februari als ik nieuw abonnement kan afsluiten, maar denk dat ik gewoon over ga op Sim Only.
Bij Cyanogenmod flash gewoon die Google app zip via custom recovery, ik ben niet zeker of het zo eenvoudig zal gaan zonder die custom recovery.

Maar het scheelt dat er in China zelf allemaal forums zijn waar dit besproken word, dus je hoeft maar wat Chinese guides te raadplegen en rooten dat is heel gemakkelijk, bijna iedere ICS en JB toestel kan makkelijk geroot worden.

• Kyhfin
Ja, daar maak ik me ook niet zo druk om.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Mijn toestel is onderweg, ik verwacht halverwege volgende week te kunnen spielerijen.

Ik zal wel uitzoeken hoe je moet rooten en de playstore moet installeren, dat post ik wel hier.

Motor-Forum.nl

Ik heb er gisteravond nog even voor gezorgd dat de Huawei Honor 2 in pricewatch staat, zo kunnen jullie daar straks je reviews schrijven en komt het terecht op de goeie plek.

• Mophun
Vandaag mijn 1GB Honor 2 opgehaald op 't postkantoor.
Tot mijn verbazing was deze al gerooted, dus dat hoef ik niet meer uit te pluizen.
Even snel wat vervelende chinese apps verwijderd, en wat benchmarks gedraaid:
Resukltaat:
AnTuTu: 15229
Nenamark2: 60 fps
https://www.dropbox.com/s/hhhqhak98dz5ppg/NenaMark2_2012-11-30_0858.png

Ben tot nu toe zeer tevreden. Werkt flitsend, en het geluid is bijzonder goed, hard en helder.
:) :) :)

• TJ79
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06-2018
Mophun schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:20:
Tot mijn verbazing was deze al gerooted, dus dat hoef ik niet meer uit te pluizen.
Resukltaat:
[afbeelding]

Ben tot nu toe zeer tevreden. Werkt flitsend, en het geluid is bijzonder goed, hard en helder.
Gefeliciteerd!
Graag een mooie review O-)
Wel handig dat het toestel al geroot is ja. Dat heb je dus niet aangegeven bij de winkel begrijp ik? Verder is hij helemaal stock android neem ik aan (zelfs met chinese apps :) )?
Mophun schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:20:
Resukltaat:
[afbeelding]

Dat zijn mooie benchmarks en bevestigd inderdaad dat hij iets beter is dan de HTC One X, al is mijn vergelijking de Nexus 7 en die scoort in antutu 12928 en in nenamark 2 55.5fps dus is de gpu in Huawei Honor 2 zeker niet slecht.

Je zou Death trigger dan ook op ultra high kunnen spelen, Google maar even hoe je dat doet, want dat is eigenlijk exclusief voor Tegra 3.

Ik had in Chinese reviews ook al iets gehoord dat het geluid heel goed zou moeten wezen en aan achterkant zitten ook stereo speakers, meeste smartphones hebben mono. Graag zie ik meer, je kunt een review schrijven, maar om te zien hoe de batterij het nou doet moet je hem paar dagen in gebruik hebben.

Trouwens kun je hem in het Nederlands instellen? Via instellingen of morelocals? Foto's van camera zien we natuurlijk ook graag.

Ik vermoed dat de winkel hem voor je geroot heeft, dat is in China niet ongebruikelijk, maar zou kunnen dat er standaard root op zit en dat zou geweldig zijn.

[Voor 5% gewijzigd door 318025 op 30-11-2012 20:05]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ben wel benieuwd naar scherm in vergelijking met verschillende bekende toestellen.
En hoe veel was je nu in totaal kwijt incl invoerrechten etc? Of heb je geluk gehad?

[Voor 34% gewijzigd door 13art op 30-11-2012 20:23]

Enjoy the silence

• Mophun
l3art schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:23:
Ben wel benieuwd naar scherm in vergelijking met verschillende bekende toestellen.
En hoe veel was je nu in totaal kwijt incl invoerrechten etc? Of heb je geluk gehad?
Ik kan het scherm moeilijk vergelijken met andere recentere toestellen (die heb ik namelijk niet).
Ik was in totaal ongeveer 310 euro kwijt (waarvan 25 btw en inklaringskosten)

Het toestel was volgens mij geroot door de shopeigenaar (de zegels op de doos waren verbroken)
Verder is Nederlands makkelijk in te stellen, en de Chinese apps makkelijk te verwijderen.

[Voor 17% gewijzigd door Mophun op 30-11-2012 21:14]

Mophun schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:11:
[...]

Ik kan het scherm moeilijk vergelijken met andere recentere toestellen (die heb ik namelijk niet).
Ik was in totaal ongeveer 310 euro kwijt (waarvan 25 btw en inklaringskosten)
Maar wat vind jezelf? Scherpe beeld? En mooie echte kleuren? Ik snap dat je niet vergelijkings materiaal hebt maar je kunt wel je mening geven wat jij ervan vind en eventueel nog met foto's, dat is iets wat ze in veel reviews doen om scherm te vergelijken of laten zien.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er zijn nog niet bepaald Engelstalige reviews te vinden van de Honor 2. Ik kan ze via google niet echt vinden in ieder geval.

Enjoy the silence

l3art schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:31:
Er zijn nog niet bepaald Engelstalige reviews te vinden van de Honor 2. Ik kan ze via google niet echt vinden in ieder geval.
Klopt inderdaad, daarom heb ik vooral Chinese talig reviews in de OP staan en daar haal je veel informatie uit, maar de vertaling is niet altijd duidelijk en geen een heeft een batterij benchmark gedaan wat tweakers bijvoorbeeld wel doet.

Maar goed ik zal er natuurlijk wel wat Chinese reviews gemist en er is er wel een die iets over batterij duur zegt en dat zag er goed uit, maar was heel licht gebruik wel.

• Mophun
Diqiu-Long schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:16:
[...]

Maar wat vind jezelf? Scherpe beeld? En mooie echte kleuren? Ik snap dat je niet vergelijkings materiaal hebt maar je kunt wel je mening geven wat jij ervan vind en eventueel nog met foto's, dat is iets wat ze in veel reviews doen om scherm te vergelijken of laten zien.
Ik vind dat het toestel zeker een mooi scherp beeld heeft. Iets wat je vooral merkt als je een foto wilt maken.
De lichtgevoeligheid van de camera is trouwens behoorlijk goed.
Ik zal dit weekend eens wat foto's er mee maken, en het scherm vergelijken met een Iphone 5.

*edit* Antutu Tester laat eens score zien van 283. Niet echt iets om over naar huis te schrijven. Maar wie weet, misschien verbeterd dat nog iets na enkele laadcycli.

[Voor 10% gewijzigd door Mophun op 01-12-2012 08:05]

• Kyhfin
Ja, meestal moet je eerst 3 keer volledig opladen en leeg laten gaan (al weet ik niet of dat nog steeds geldt voor de nieuwe Lithium accu's) en hoor ook wel eens dat hoe langer Android-loopt hoe effectiever hij wordt met batterij gebruik (en dat merk ik zelf inderdaad ook wel). Ik vond dat wel een nadeel van me huidige Galaxy S I9000 dat hij gewoon na een dag intensief gebruik leeg was. Met mijn huidige HellyBean-Rom houdt ik gelukkig makkelijk een dag vol. Dus ik hoop dat ik er gewoon een dag mee kan doen.
Antutu tester zegt echter niet alles, het doet in feite niks anders dan de CPU constant op 100% laten lopen geloof ik en scherm resolutie word helemaal omhoog gezet.

Ik denk dat je beter kunt kijken bij: Instellingen> apparaat > accu. En daar vind je een grafiek en daar staat hoelang je telefoon al op de ccu gebruikt en wat door wat gebruikt is en hoogste aan gebruik is meestal het scherm.

Dus ik zelf kijk altijd even bij schermtijd.

Even voor voorbeeld, dit was de scherm tijd bij mijn Nexus 7 een paar dagen geleden.

En dit dan de grafiek, die me laat zien dat ik QQ en Chrome veel gebruikt heb.

Dat is niet eerlijk een A9 quadcore vs een A9 dualcore, al draait die dualcore van M1S op 1.7Ghz al ik me not vergis.

• Kyhfin
Nee, misschien is de vergelijking niet eerlijk, maar het ging mij er vooral om dat je de telefoon kan zien in dat filmpje.

Hopelijk laat Mophun binnenkort nog wat zien, want ik ben benieuwd ;)

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 08:24
Iemand al een 2gb versie besteld die verstuurd of reeds ontvangen is?
Zijn er al nederlandse reviews?
Ik denk dat pas rond einde van jaar buitenlanders een 2GB versie zullen hebben, want in China moeten mensen hem ook nog krijgen.

Verdere is enige verschil alleen dat de 2GB dus meer geheugen is dan de 1GB.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 18:18
Ik verwacht eerlijk gezegd dat bij "normaal" gebruik je het verschil tussen 1 en 2GB amper gaat merken. Wellicht dat het voordeel biedt in (zware) games en (heel veel) multi-tasken, verder, mwoah... Volgens de Antutu benchmark op pagina 1 scoort de 2GB maar fractioneel beter.

Het zal voor mij in ieder geval geen dealbreaker zijn.

[Voor 17% gewijzigd door JunkO op 03-12-2012 20:16]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• leducw
Iemand een pic of review daarvan ( verschil tussen 1gb en 2gb ) is meer lange termijn gezien..
JunkO schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:11:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat bij "normaal" gebruik je het verschil tussen 1 en 2GB amper gaat merken. Wellicht dat het voordeel biedt in (zware) games en (heel veel) multi-tasken, verder, mwoah... Volgens de Antutu benchmark op pagina 1 scoort de 2GB maar fractioneel beter.

Het zal voor mij in ieder geval geen dealbreaker zijn.
Dat is ook zo hoor, dus daar heb je zeker gelijk in. Maar bespaar je liever 100 yuan ( Ongeveer € 12 )? Of geef je 100 yuan meer uit en koop je de 2GB versie? Uiteindelijk is dat meer toekomst bestendig en al merk je niet direct verschil, ik denk dat meer geheugen wel degelijk beter is.

In antutu telt geheugen minder mee als de telefoon een krachtige chipset heeft, dus dat verschil meet hij niet eens.

• Kyhfin
Ik denk dat het ook moeilijk vergelijken is inderdaad.

Mijn samsung galaxy s was op het moment dat ik hem kreeg ook heel snel. Nu zijn de apps echter een stuk groter qua ram en heb je ook meer apps aan het runnen waardoor ik extra RAM nu juist goed had kunnen gebruiken.

Als je kan kiezen waarom dan niet 2G ipv van 1G voor maar 100 Yuan. Of je moet echt heel erg willen besparen, maar dan zijn er nog wel goedkopere opties zoals de Neo volgens mij. Als je nu gaat voor deze telefoon dan denk ik dat 2G het wel waard is.

[Voor 7% gewijzigd door Kyhfin op 03-12-2012 22:28]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik heb vandaag de 1GB versie binnen gekregen vanuit Hong Kong (merimobiles.com) De 2GB versie was daar iets van $60 duurder...

Toestel was helemaal origineel, doosje wel opengemaakt (kwaliteitscontrole van merimobiles denk ik).

Het was wel even uitzoeken hoe je het toestel moet rooten en hoe je de GAPPS moet installeren maar na een avondje klussen is het toestel helemaal klaar.

Moest wel even de juiste launcher uitzoeken. De standaard launcher heeft een persistent search bar en dat vind ik vervelend dus eerst Apex getest maar die schokte...
Uiteindelijk Nova launcher geïnstaleerd, die draait lekker.

Antutu score: 15240
Nenamark2: 59,3fps

1GB variant is dus even snel als de 2GB variant. Ik zou persoonlijk wel voor de 2GB variant kiezen als ie maar €10 ofzo duurder is...

Motor-Forum.nl

Graag zie ik een review van je ha. En mag je direct uitleggen hoe je geroot heb en gapps erop gezet heb.

• jobr
  • Laatst online: 20:24
duderuud schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:35:
1GB variant is dus even snel als de 2GB variant. Ik zou persoonlijk wel voor de 2GB variant kiezen als ie maar €10 ofzo duurder is...
Bij merimobiles is de 2GB variant $8 duurder dan de 1GB variant..
In feite is de 2GB versie even duur, maar heeft Huawei de 1GB versie 100 yuan goedkoper gemaakt.

• JunkO
Diqiu-Long schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:40:
[...]

Dat is ook zo hoor, dus daar heb je zeker gelijk in. Maar bespaar je liever 100 yuan ( Ongeveer € 12 )? Of geef je 100 yuan meer uit en koop je de 2GB versie? Uiteindelijk is dat meer toekomst bestendig en al merk je niet direct verschil, ik denk dat meer geheugen wel degelijk beter is.

In antutu telt geheugen minder mee als de telefoon een krachtige chipset heeft, dus dat verschil meet hij niet eens.
Uiteraard zou ik ook de 2GB versie kiezen als hij maar iets duurder is, echter is deze ook moeilijker verkrijgbaar. In dat geval prefereer ik beschikbaarheid boven meer geheugen... :)

Iemand trouwens een idee wanneer hij in het wit verkrijgbaar is? Ik zie op de site van merimobiles alleen de zwarte staan.

[Voor 8% gewijzigd door JunkO op 04-12-2012 11:41]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• MartiFCT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-02 12:21
Hmmmm zit toch wel een beetje likkebaardend dit topic te lezen moet ik zeggen. Lijkt me een prima telefoon voor een prima prijs. Maar ja, als je er iets mee krijgt dan is de enige optie terugsturen naar China?

• JunkO
MartiFCT schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:08:
Hmmmm zit toch wel een beetje likkebaardend dit topic te lezen moet ik zeggen. Lijkt me een prima telefoon voor een prima prijs. Maar ja, als je er iets mee krijgt dan is de enige optie terugsturen naar China?
Dat vraag ik mij ook af. Nu is het wel zo dat andere modellen van Huawei gewoon in Nederland verkocht worden, dus met een beetje geluk kun je met eventuele problemen met de Honor 2 ook gewoon hier terecht.

Maar het is en blijft een risico.

• Kyhfin
Dat was ook mijn enige nadeel om het te bestellen. Maar ik vond de prijs zoveel lager dat ik het risico durfde te nemen. Als hij dan kapot ga na meer dan een jaar so be it, maar hoop wel dat hij het lang volhoudt.
MartiFCT schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:08:
Hoogstwaarschijnlijk inderdaad terug sturen naar China als je er problemen mee krijgt, daar valt niet veel aan te veranderen, andersom heb je natuurlijk ook geen garantie in China op een toestel dat in Europa verkocht is.

• MartiFCT
Welke audioformaten worden trouwens ondersteunt door de Honor2? Las net het Meizu M2 topic en dat beestje speelt er nogal wat af!
Wordt niet makkelijker, een Meizu M2 of Huawei Honor2!!
MartiFCT schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:49:
Welke audioformaten worden trouwens ondersteunt door de Honor2? Las net het Meizu M2 topic en dat beestje speelt er nogal wat af!
Wordt niet makkelijker, een Meizu M2 of Huawei Honor2!!
aac, flac, midi, mp3, Mpeg 4, ogg, wav, wma. Ik geloof dat deze codecs onder andere ondersteund worden, dat kun je ook weer lezen op specificaties pagina van Huawei zelf.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Diqiu-Long schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:20:
Graag zie ik een review van je ha. En mag je direct uitleggen hoe je geroot heb en gapps erop gezet heb.
Review heb ik geen zin in, teveel werk.

Rooten: http://www.ziddu.com/down..._win-linux.rar.html/dutch
Zet vinkje aan bij USB foutopsporing, sluit USB kabel aan en run de batch file. Kies optie 3 en de rest moet vanzelf gaan.

Gapps: Push de apk's uit de GAPPS naar /system/app, hier een korte uitleg:
Push APK to SD card.

$ adb push SecureSetting.apk /sdcard/
Enter the console and get the shell

$ adb shell
Switch to superuser.

$ su
Remount the system partition with WRITE permission.

$ mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
Cat your APK from /sdcard/ to /system/ , some guys get a fail with cp command due to cp is not supported. So use cat instead.

$ cat /sdcard/SecureSetting.apk > /system/app/SecureSetting.apk
Remout /system partition back to READ-ONLY, and exit

$ mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
$ exit
Op die manier kan je elke APK naar /system/app kopiëren. Denk ook aan Play Store! Succes met rooten!

[Voor 3% gewijzigd door duderuud op 05-12-2012 00:36]

Motor-Forum.nl

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:36
Is er nou een dual sim versie van deze telefoon in omloop, of niet?
Sommige websites spreken over dual sim, andere weer niet.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Naar mijn weten niet

Motor-Forum.nl

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Iemand al een custom recovery / custom rom gevonden? Liefst met een hogere android versie. Tot nu toe heeft Google me niet erg geholpen...

• Kyhfin
Ik denk dat het daar nog te kort dag voor is. Huawei is wel bezig met een Emotion UI rom volgens mij, maar die is naar mijn weten alleen nog in Chinees en MIUI heeft wel de Honor 1, maar Honor 2 weet ik niet hoe het daarmee staat. Wellicht wel een beta?

• MoiZie
Een custom rom zou absoluut niet moeilijk moeten zijn, gezien de ascend D1 vrijwel dezelfde (eigenlijk exact dezelfde?) specificaties heeft.

• Kyhfin
Ja en plus dat hij volgens mij sowieso al op bijna stock rom draait? Dus dat Huawei enkel camera en dergelijke dingen toevoegt?
Ik weet dat er een gesloten bèta is van Android 4.1 voor de Huawei Honor 2 en daaruit concludeer ik dus dat 4.1 sowieso komt, en custom roms? Ik denk dat je dan in Chinees het beste op baidu kan zoeken.

• JunkO
MoiZie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:26:
Een custom rom zou absoluut niet moeilijk moeten zijn, gezien de ascend D1 vrijwel dezelfde (eigenlijk exact dezelfde?) specificaties heeft.
Ja hoe zit dat eigenlijk met die Ascend D1, ding heeft dezelfde specs zo'n beetje maar is wel € 150,- duurder. Die tel heeft toch helemaal geen bestaansrecht meer (voor die prijs)?

• Kyhfin
Ja vreemd als hij zoveel duurder is. Volgens mij 1.5 Ghz ipv 1.4 Ghz, MiniSIM, Iets dunner en ook mindere accu.

Anoniem: 171021

Mijn witte 2GB versie is in bestelling via taobao, ben benieuwd wanneer ik hem thuis kan verwachten, want ik ben echt toe aan een nieuwe telefoon 8)

• JunkO
Quanta costa als ik vragen mag?

Ik heb nog niet alles hoeven te betalen. Dus het een grove inschatting. De kosten voor de eerste storting bedraagt nu voor telefoon zelf $320,07 + $1,6 binnenlandse verzending. Ik verwacht voor de tweede storting (verzending + commissie) nog ongeveer $20-25 extra te moeten betalen.

Ik heb voor de eerste storting $300 gestort met mijn credit card, waarbij je 10% cash-back krijgt (max. $30). Er moest nog 3% fee a $9 worden betaald.

In totaal nu dus $309 uitgegeven, waarbij er dus nog ongeveer $25 bijkomt.

Schatting totale uitgave: $340-21 = $319 ongeveer €250 euro! O+ Hopelijk wordt het niet onderschept door de douane, anders zal het rond 300 euro worden :X

• Kyhfin
Ik heb precies hetzelfde. Welke verkoper heb jij gekocht?

• leducw
Niemand de 2gb versie via merimobiles besteld?
Hier zou deze 310 € kosten met verzending.

Kyhfin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:30:
Ik heb precies hetzelfde. Welke verkoper heb jij gekocht?
verkoper: sirljy, merendeel van de verkopers heeft alleen maar zwart..maar ik wilde perse wit O+
Ik concludeer hierdoor dat wit blijkbaar een stuk minder wordt geproducerd ofso

• Kyhfin
Ah ok. Ja ik wil liefste wel een zwarte. Maar ik vind wel onhandig dat je dus nu bied en dan pas week later te horen krijgt dat ik refund krijg. Hopelijk kan deze wel verzenden anders heb ik weer week voor niets gewacht. Weet je ook of je daarna je geld terug kan krijgen, want dan kan ik hem net zo goed via een officiële winkel halen. Ik had gehoopt dat dit goed zou werken, maar dit vind ik toch wel beetje jammer.

Ik weet niet precies welke verkoper je hebt gekozen, maar er zijn meerdere die in hun advertentie aangeven dat ze dezelfde dag nog verzenden (alleen zwarte versie gezien).

• MoiZie
leducw schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:40:
Niemand de 2gb versie via merimobiles besteld?
Hier zou deze 310 € kosten met verzending.
Die heb ik besteld, 295 euro kwijt incl verzending. Weet niet welke kleur, maar dat boeit me niet zo. Douane kosten zullen er nog bij komen gok ik, dus ik hou rekening met 350 euro totaal uiteindelijk (55 euro importkosten).

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03 06:34

• Kyhfin
Anoniem: 171021 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:07:
Ik weet niet precies welke verkoper je hebt gekozen, maar er zijn meerdere die in hun advertentie aangeven dat ze dezelfde dag nog verzenden (alleen zwarte versie gezien).
Ik heb nu bij chenkai_ck besteld: http://www.mistertao.com/...bao-item-21035496126.html

Ik heb alleen niet één keer zien staan dat ze meteen verzenden. Als deze niet werkt (misschien komt wel goed bij deze) dan bestel ik wel bij zo één als ik dat kan vinden.

• Kyhfin
Ik heb de twee betrouwbaarste verkopers gepakt qua rating en toch nu bij de 2de ook al een refund. Wordt je toch moedeloos van als je al geld gestort hebt. Ik ga MisterTao nu wel vooraf laten kijken of hij op voorraad is.

• Kyhfin
Anoniem: 171021 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:07:
Ik heb er nog steeds geen één gezien die dat heeft. Weet jij toevallig daar nog één van?

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 21:46
JunkO schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:28:
[...]

Ja hoe zit dat eigenlijk met die Ascend D1, ding heeft dezelfde specs zo'n beetje maar is wel € 150,- duurder. Die tel heeft toch helemaal geen bestaansrecht meer (voor die prijs)?
De Ascend D1 is volop bedoeld voor de internationale markt en de Honor 2 voor de Chinese. En inderdaad qua specs liggen ze heel dicht bij mekaar (niet 100% dacht ik maar toch close).
Maar is het niet zo dat je voor internationale lancering met een reeks normen rekening moet houden waardoor er onder de motorkap toch een paar dingen anders kunnen zijn. Hoe zit het met de SAR-waarde bv. van die Chinese toestellen? Om het CE-keurmerk te krijgen zullen ze ook wel een en ander moeten laten controleren en of het nu impact heeft op het ontwerp of niet, sowieso zullen ze dat testtraject wel meerekenen in de kostprijs zeker. Indirecte kosten dus, zoals ook nog allerlei heffingen, transport.

It's just technology, not religion

Kyhfin schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:38:
[...]

Ik heb er nog steeds geen één gezien die dat heeft. Weet jij toevallig daar nog één van?
Deze: (1918 yuan)
http://item.taobao.com/it...1355261967_3k5_1998524594
of deze (1999 yuan)
http://detail.tmall.com/i...1355261815_3k3_1883579346

Ze zijn wel iets duurder, maar er staat dat ze gelijk verzenden. Misschien dat er nog wel andere zijn met de normale prijs, moet je maar ff zoeken

• Kyhfin
Mm ja thanks. Ik had al een message gedaan vandaag op MisterTao met meerdere orders en dan gaan ze eerst kijken of die op voorraad heeft. Dat is makkelijker. Hopelijk komt het nog wel goed, want het geld is al gestort.
JunkO schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:28:
[...]

Jij bedoeld de Ascend D1 Quad XL, die is inderdaad een stuk duurdere en verschilt nauwelijks van de Honor 2, de Honor 2 is op papier juist beter, alleen heeft de honor 2 geen MHL en OTG geloof ik en dat heeft de Ascend D1 Quad XL wel en is de batterij groter, maar niet verwisselbaar.

Maar ik zou serieus nooit MHL missen, want een smartphone op de TV aansluiten zou ik nooit doen en OTG zal ik ook kunnen missen omdat hij een sd kaart slot heeft.

[Voor 3% gewijzigd door 318025 op 12-12-2012 06:21]

• chaola
Als ze die Honor 2 nu eens in Finland zouden maken, zouden we dan niet op de eerste rij zitten om ze tegen een prijsje te krijgen :) nieuws: Huawei gaat in Finland nieuwe mobieltjes ontwikkelen

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk dat het niet veel verschil gaat maken aangezien de productiekosten in Finland hoger zullen zijn dan in het "verre oosten". Dus ik vermoed dat je niet echt een prijsverschil zult gaan zien.

Enjoy the silence

• chaola
http://www.engadget.com/2...c-with-north-american-3g/
Dacht even dat ze ook al CE gecertifieerd waren, gezien dat logo op die foto's maar blijkbaar is het ook de gewoonte in China dat ze dit ook al namaken, zie: http://upload.wikimedia.o...commons/5/51/CE_marks.jpg _O-
Nog maar zien of die effectief in N-Amerika uitkomt...

• Mophun
Diqiu-Long schreef op woensdag 12 december 2012 @ 06:20:
[...]

Jij bedoeld de Ascend D1 Quad XL, die is inderdaad een stuk duurdere en verschilt nauwelijks van de Honor 2, de Honor 2 is op papier juist beter, alleen heeft de honor 2 geen MHL en OTG geloof ik en dat heeft de Ascend D1 Quad XL wel en is de batterij groter, maar niet verwisselbaar.

Maar ik zou serieus nooit MHL missen, want een smartphone op de TV aansluiten zou ik nooit doen en OTG zal ik ook kunnen missen omdat hij een sd kaart slot heeft.
Kleine correctie: USB on the go heeft de honor 2 wel.
MHL heb ik getest, en doet het inderdaad niet.

• MartiFCT
Mophun schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:22:
[...]

En, nog steeds tevreden met de Huawei?
Mophun schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:22:
[...]

Dat is fijn om te weten dat hij wel OTG heeft. Ik vind MHL zelf toch maar onnozel en zou dat toch niet gebruiken.

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 23:46
Stel ik zou een honor 2 kopen. Is deze smartphone dan meteen te gebruiken of moet ik eerst dingen toe/aanpassen? Ik ben zelf een leek op het gebied van smartphones. Ik zie hier vaak rooten staan, is dat nodig en kan ik dat ook als "leek?"

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Je moet er wel wat aan doen. Je mist namelijk de Play Store. Dat moet je minimaal regelen en dat kan pas nadat je geroot hebt, anders kan je de apk van de Play Store niet in de system/app map zetten.

Motor-Forum.nl

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 23:46
duderuud schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:39:
Je moet er wel wat aan doen. Je mist namelijk de Play Store. Dat moet je minimaal regelen en dat kan pas nadat je geroot hebt, anders kan je de apk van de Play Store niet in de system/app map zetten.
Is dit moeilijk uit te voeren of kan ik dat via internet stap voor stap makkelijk doen?
woutje p schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:26:
Stel ik zou een honor 2 kopen. Is deze smartphone dan meteen te gebruiken of moet ik eerst dingen toe/aanpassen? Ik ben zelf een leek op het gebied van smartphones. Ik zie hier vaak rooten staan, is dat nodig en kan ik dat ook als "leek?"
Ja natuurlijk is deze smartphone direct te gebruiken. Het is wel zo dat er geen Google play op zit, maar je kunt best zonder Google play, maar het is wel handig om het erop te zetten.

Je hebt tevens tig alternatieven voor de playstore.
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee