Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Voor alsnog is de Huawei Honor 2 vooral via preorder te krijgen en de eerste Huawei Honor 2 waren de 1GB versie en die wil je niet, want 100 yuan meer is 1GB geheugen wel waard, de 1GB versie word namelijk verkocht voor 1788 yuan want er word 100 yuan korting opgegeven.

Persoonlijk denk ik dat nu het makkelijkste is via Mistertao een taobao agent, dan betaal je commissie en word de telefoon via Mistertao naar jouw verstuurd.

Het bovenstaande geld alleen voor de 2GB versie, de 1GB versie is via Duitsland te krijgen en heet daar Huawei Ascend G615, dat is gewoon een 1GB versie van de Huawei Honor 2, onder ander amazon.de verkoopt ze.

Prijs en beschikbaarheid.

Ik zal hier dan ook enkele verkopers / webshops neerzetten.

Buitenlandse webshops.

Huawei Honor 2 2GB via fulcrumall.com

Huawei Honor 2 1GB via fulcrumall.com

Via Taobao agent Mistertao.

Huawei Honor 2 2GB versie $302.08
Deze verkoper vraagt gewoon de normale prijs, maar laat je geen kleur kiezen.

Huawei Honor 2 2GB versie $ 302,08
Deze verkoper is de goedkoopste wat ik kan zien maar heeft minder feedback.

Huawei Honor 2 1GB versie $ 303.97 2GB versie $320.07
Deze verkoper heeft veel meer feedback maar vraagt 100 yuan meer voor de 2GB versie.

Mistertao uitleg.

Als je via Mistertao koop moet je commisie betalen, deze commisie bedraagt 8% of 10% van het totale order bedrag inclusief buitenlandse verzendkosten, maar door het gebruiken van een recommender krijg je 50% korting op die commissie.

Verdere is het zo dat je geld dient te storten om de betaling te voldoen en de eerste storting bij Mistertao krijg je een bonus van 10% als je hier de credit card fee van 3% af haalt blijft daar dus 7% van over en bij storten van $ 300 krijg $ 30 bonus tegoed.

Ik ga er voor gemak even van uit dat het pakje richting Nederland ongeveer 500gram zal wegen en daarmee maak ik via Mistertao een berekening gebaseerd op de goedkoopste aanbieders en dan kom je met goedkoopste verzendoptie uit op $333.35 als totaal bedrag, hierin is geloof ik niet de commisie korting in berekend die je krijgt door opgeven van een refferal.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0M9T9otPLx7C5V6RXvvHxesx/full.png

Let op je zult nog 21% btw zijn verschuldigd aan de douane, dus hou hier rekening mee, verwacht dat de totale kosten tussen de € 300 en € 350 liggen dan zit je wel goed.

Waarschuwing, ben voorzichtig met de aanbieders, gebruik bij voorkeur dan ook paypal of je credit card, en let op veel aanbieders zeggen voorraad te hebben terwijl dat niet zo is.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 18-03-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-05 11:20
Is er een datum bekend van de release date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is al uit, maar er word waarschijnlijk aan het einde van de maand pas verstuurd, dus vandaar de preorder. Door te preorderen heb je hem gewoon eerdere omdat deze telefoon behoorlijk populair is, maar zo ver als Xiaomi zal het niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Mooi topic!!
Blijf ook deze volgen!! Respect voor je harde werken!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Hè wat jammer.
Dit topic is net iets te laat gestart.
Ik heb de telefoon ondertussen op fulcrumall.com besteld (kon lekker met paypal), maar was is totaal wel $368 kwijt.

Ben benieuwd wanneer ie binnenkomt. Hij heeft ondertussen de status 'shipped', maar ik kan nog weinig tracken bij Singapore Post.

[ Voor 18% gewijzigd door Mophun op 15-11-2012 14:12 ]

Topicstarter
Heb je de 1GB versie gekocht of de 2GB versie? Ik heb die webshop in de TS opgenomen, hij is wel wat duurdere maar voor veel mensen is via een webshop wat handigere dan via Mistertao.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 15-11-2012 14:34 ]

• Mophun
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:26:
Heb je de 1GB versie gekocht of de 2GB versie? Ik heb die webshop in de TS opgenomen, hij is wel wat duurdere maar voor veel mensen is via een webshop wat handigere dan via Mistertao.
Ik heb de 1GB versie gekocht. (Vanwege de uitbreidbaarheid met SD-kaartje kan ik daar wel mee leven)

ps. Wellicht is het handig om in de TS de betalingsmogelijkhenden van de webshops op te nemen.(sommige mensen gebruiken liever geen creditcard)

[ Voor 15% gewijzigd door Mophun op 15-11-2012 15:06 ]

Topicstarter
Hij heeft 8GB Rom en 1GB Ram of 2GB Ram en de 1GB Ram versie was als eerste uit en de 2GB Ram is twee weken later uit gekomen, maar op internet kon je al lezen dat Huawei de Huawei honor 2 voorzelfde prijs van 1888 yuan ging verkopen met 2GB Ram en dat is de reden dat de 1GB nu 1788 kost en persoon vind ik die 100 yuan meer echt wel waard voor die 2GB Ram.

• Mophun
Ik ook.
Maar op het moment dat ik hem bestelde (4 november) was de 2GB versie nog niet beschikbaar, en was onbekend wanneer hij dat wel zou zijn.
Ik ben benieuwd hoe zeer we het verschil gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Is deze honor 2 2gb ook in Hong Kong te verkrijgen tegen een mooie prijs? Dan neem ik die namelijk over een maandje mee als een cadeau voor mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk het wel hoor, Hongkong hoort ja immers ook bij China dus ze zullen hem vast ook daar verkopen. Ik zelf koop hem denk ik ook komende maand als ik zelf in China ben.

Ik heb nu namelijk mijn preorder op amazon.cn geannuleerd omdat ik pas met kerst naar China ga en ik bekijk dan direct nog even wat concurrentie tegen die tijd te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Crossposten is niet toegestaan, 1 x posten op de juiste plek is wel voldoende, zie Het algemeen beleid.

[ Voor 109% gewijzigd door janvanduschoten op 19-11-2012 23:52 ]

• Mophun
Mijn bestelling op 4 november geplaatst bij fulcrumall.com
Op 17 november verzonden.
Gisteren (28 november) kwam de postbode het pakketje afleveren (waarbij iets meer dan 25 euro inklaringskosten moest worden betaald)

• Apelazarus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 22:36
Van het weekend maar eens via Mistertao een bestelling plaatsen voor de 2GB versie. Nog een beetje zoekende naar een betrouwbare seller, maar voor zover ik kan zien ziet dit er wel goed uit: http://www.mistertao.com/...bao-item-21109104798.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39
Thanks voor deze post. Toch twijfel ik over dat misterTao. Ik vertrouw het niet helemaal en het is ook wel beetje onduidelijk vind ik. Is het niet een idee om hem te kopen via Huawei en dan door te laten sturen naar Nederland. Ik weet wel dat bedrijven in Amerika dat doen, maar hoe het precies in China zit weet ik niet. Je kan bij Huawei namelijk niet versturen naar buitenland (buiten China) volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om die reden zijn er dus ook gewoon resellers op internet die er een paar tientjes op verdienen door het exporteren van Chinese smartphones.

Ik heb beide opties in de OP staan, MisterTao is niks anders dan een tussen persoon die voor jouw van de Chinese ebay koopt, wat dus Taobao heet en Taobao verkoop niet buiten China, vandaar MisterTao zo kun je toch vanaf Taobao kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ja, ik snap het idee, maar ik bedoelde meer dat ik onduidelijk vind welke kleur je nou krijgt en hoe je ziet welke wel betrouwbaar is.

Ik zit nu te kijken naar Package Forwarding via China. Dan kan je hem gewoon via Huawei kopen en dan doorsturen naar Nederland. Via https://www.etoec.com/shipping_rates.asp?id=1 Kom je op zo'n 37 euro aan extra kosten bovenop je telefoon. Namelijk voor 1 KG naar Nederland is 31.28 dollar met DHL (snel) of 25.86 dollar met Basic (15-45 dagen). Alleen je betaald ook nog 19 dollar om een mailbox op te zetten. Dus wellicht zijn er nog goedkopere opties, maar dit lijkt me redelijk alternatief en ook wel betrouwbaar.

Via http://www.mailatm.com/shipping-rate-estimate.html Betaal je volgens mij niet die 19 dollar kosten en alleen de verzendkosten. Ik denk dat dit echt wel goede optie is om verder in te verdiepen?

[ Voor 13% gewijzigd door Kyhfin op 30-11-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Behalve dat je aan zo'n service niks hebt want de meeste Chinese webshops accepteren geen buitenlandse credit cards, dus je gaat alsnog een alipay nodig hebben of je moet via Amazon bestellen die accepteren wel buitenlandse credit cards.

http://www.amazon.cn/s/re...7%88%B1%E4%BA%AB%E7%89%88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Oh, dat is een goed punt wat ik niet wist, al las ik net wel dat die site ook kon betalen voor je en dat je dan pas betaalde als zij pakketje binnen hadden.

Ok, ook in verdiept. Zij kunnen voor jou betalen, maar dan betaal je 9 of 10% van het bedrag commissie en 10 dollar extra en dan kom je nog niet goedkoper uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Kyhfin op 30-11-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt dat zijn shopping services en dat is precies wat MisterTao ook aanbied, maar dan alleen voor Taobao en Tmall wat ook bij Taobao hoort.

Die ETO rekend $ 10 per order en 10% van het totaal bedrag, dan i MisterTao denk ik goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ja, dat is dus ook niet echt een optie. Ik twijfel zelf gewoon over die MisterTao haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ok, er zijn er ook wel veel met High Reliable. Ik begin de site een beetje te snappen. Waarom heb jij die bovenstaande gegeven en niet zoals deze:
http://www.mistertao.com/...bao-item-21076608865.html

Is daar iets mis mee of? Er zijn er namelijk wel heel veel die hem aanbieden (als ik zoek op Huawei U9508)

[ Voor 14% gewijzigd door Kyhfin op 30-11-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet ik niet, ik heb gewoon wat verkopers gepost en sommige hadden heel veel feedback en andere niet. Maar de 2GB versie is preorder er staat in die advertentie dat hij verwacht het vroeg in December te kunnen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik heb hem gekocht via mijn laatst gegeven link. Met een 4800 mAh batterij erbij en 16 GB kaartje (was 26 dollar extra).
Nu dus afwachten en hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kyhfin schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:03:
Ik heb hem gekocht via mijn laatst gegeven link. Met een 4800 mAh batterij erbij en 16 GB kaartje (was 26 dollar extra).
Nu dus afwachten en hou jullie op de hoogte.
Mag ik vragen wat je in totaal kwijt was? En nu maar hopen dat je geen inklaringskosten erbij krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
Ik was in totaal ongeveer 310 euro, waarvan 25 euro inklaringskosten (bij fulcrumall.com)

[ Voor 64% gewijzigd door Mophun op 30-11-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Anoniem: 245391 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:50:
[...]

Mag ik vragen wat je in totaal kwijt was? En nu maar hopen dat je geen inklaringskosten erbij krijgt ;)
Ik ben nu 331.03 dollar kwijt (met dus die extra accu en 16 GB kaartje). Daar komen dan nog de shipping costs bij. Ik heb de snelste optie aangeklikt van 4 tot 7 dagen en inderdaad de inklaringskosten. Ik zal jullie wel op de hoogte houden wat het me in totaal gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik zie op Chinese fora dat er meerdere zijn die: of vandaag hun telefoon ontvangen hebben; of dat hij vandaag verstuurd is (ook met plaatjes waarbij je ziet besteld op 11 november en verstuurd op 2 december).

Zo ook deze:
http://bbs.gfan.com/android-5459740-1-1.html

[ Voor 36% gewijzigd door Kyhfin op 02-12-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh das mooi, op amazon zie ik nog geen groen licht in iedere geval, waar ik mee bedoel dat hij niet op voorraad is.

Ik vermoed zelf eigenlijk dat ik in China ook wel zelf in een winkel met dit toestel kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:59
Anoniem: 318025 schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:14:
Oh das mooi, op amazon zie ik nog geen groen licht in iedere geval, waar ik mee bedoel dat hij niet op voorraad is.

Ik vermoed zelf eigenlijk dat ik in China ook wel zelf in een winkel met dit toestel kan spelen.
Ik ken iemand die rond de jaarwisseling in Hong Kong zit. Denk erover haar maar met een gerichte opdracht naar toe te sturen: kom terug met deze telefoon!
Maar enig idee wat je daar in de winkel betaalt voor een toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Mm.. ik kreeg een refund na een week, omdat hij blijkbaar out of stock is (Taobao gaf aan nog 110 in stock). Kan ik dus weer opnieuw bestellen, moet bij een andere doen, maar die vertaald hij blijkbaar niet, dus kan niet weten wat ik daar bestel. Niet echt handig, omdat ik nu wel met 330 dollars op me account zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Kyhfin op 07-12-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
http://www.mistertao.com/...bao-item-21076608865.html

Die had ik gekocht en kreeg ik dus refund.

Nu deze:

http://www.mistertao.com/...bao-item-21035496126.html

Hopelijk werkt deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MartiFCT schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:13:
[...]

Ik ken iemand die rond de jaarwisseling in Hong Kong zit. Denk erover haar maar met een gerichte opdracht naar toe te sturen: kom terug met deze telefoon!
Maar enig idee wat je daar in de winkel betaalt voor een toestel?
Geen idee? Maar mijn persoonlijke verwachting is dat aan einde van het jaar de Huawei Honor 2 ( 2GB ) ruim beschikbaar zal zijn.

Maar online is booming in China, dus online bestellen zal makkelijkere zijn. Dan offline in een winkel kopen. De 1GB is gewoon voorradig bij amazon.cn

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-12-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed nieuws de witte 2GB versie heeft groen licht nu bij Amazon.cn. Als ik vandaag bestel is hij vandaag Chinese tijd nog bezorgd.

http://www.amazon.cn/mn/d...f=YS_BH_1&asin=B00A0A4HNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Kan deze ook naar belgie verzonden worden?
De vertaling is echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:47:
Goed nieuws de witte 2GB versie heeft groen licht nu bij Amazon.cn. Als ik vandaag bestel is hij vandaag Chinese tijd nog bezorgd.

http://www.amazon.cn/mn/d...f=YS_BH_1&asin=B00A0A4HNG
Goed nieuws. Maar voor mij/ons als niet-Chinees, wat kost ie dan inclusief verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eillienroc schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:56:
Kan deze ook naar belgie verzonden worden?
De vertaling is echt slecht.
Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten, maar als amazon.cn ze nu vanuit voorraad kan leveren is een indicatie dat het nu niet zo moeilijk hoeft te zijn om er eentje te krijgen.

Maar ik geloof wel dat amazon.cn bepaalde wel internationaal verstuurd.
MartiFCT schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:50:
[...]

Goed nieuws. Maar voor mij/ons als niet-Chinees, wat kost ie dan inclusief verzending?
Dat weet ik niet en ik heb me er niet in verdiept of amazon.cn naar buitenland levert. Ik zelf heb hem net besteld, dat is dan een kerst cadeau voor mijzelf, mag mijn vriendin hem over twee weken overhandigen wanneer ik in China ben, ik gebruik haar adres als bezorg adres :) .

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 11-12-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Laatst online: 18-05 21:08
als je amazon.cn bekijkt met google translate zie je bij help gewoon staan dat ze overzee versturen, via ups en dhl voor nederland staat er 15 werkdagen

http://www.amazon.cn/gp/h...lay.html?nodeId=200345630

Als ik het goed lees tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is geloof ik alleen voor boeken en software enzo, niet voor smartphones geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Nu zeggen ze bij MisterTao dat de telefoon pre-order is en dat dus wel 7 tot 10 dagen kan duren voordat de seller hem opstuurt. Ja, daar ging ik ook vanuit, maar zij stoppen elke keer bestelling na paar dagen omdat hij niet op voorraad is. Ik heb nu besteld bij diegene die ccheung aanraadde in het andere topic. Hopelijk gaat nu goed. Lastig dat geld al bij MisterTao opstaat en bij mij afgeschreven is anders had ik hem via een site besteld. Ik hoop nog dat met MisterTao goedkomt, maar vind met de dag minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het is moeilijk te zeggen, ik zou ten eerste kijken is het pre-order of is er voorraad, bij amazon was voor mij simpel, groen licht betekend dat ik kon bestellen en hij is vandaag inderdaad afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ja, maar ik had eerst besteld terwijl er bij taobao stond dat ze een voorraad hadden en blijkbaar niet. Ik blijf wel gewoon bestellen nu, want het geld is er toch al af, maar het is wel lastig zo.

• MartiFCT
iemand ervaring met deze verkoopsite?

http://www.fastcardtech.c...en-Android-404-Phone.html

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

pepernooot

• MartiFCT

• Kyhfin
Ook op andere sites zijn ze heel negatief. En toen hij in China nog niet eens geleverd werd zeiden ze daar op de reacties dat ze ze echt in stock hadden. Wat volgens mij echt niet kon met de 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor diegene die niet zo'n vertrouwen hebben in mr tao en liever op een 'iets' bekendere site kijken:
http://www.mixeshop.com/h...ps-smart-phone_p1760.html

Deze site heeft voor zover ik het begrepen heb uit het g3 topic een goede naam en levert ook goed uit.
Prijs op de site in dollara is 319. 261 in euro's.
Dat snap ik dan weer niet...de wiselkoers staat toch wel wat gunstiger...je zou dan het beste in dollars kunnen betalen lijkt me. Dan zou je op 244 ongeveer uitkomen, daar komen dan nog verzend en event invoer bij.

Iemand hier ervaring met deze site? Of zijn er betere alternatieven?

Gr Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mauw ik weet niet hoe jullie rekenen, maar 1888 yuan is met een koersopslag van 1.75% al € bijna € 240, dus met $ 319 ga je toch al richting de € 250.

En dat is dan de 1GB versie en ik ben van mening dat je de 1GB absoluut moet negeren, RAM is namelijk niets iets wat je doet upgraden, dus dan kun je beter die $ 15 meer uit geven.

En dan komt er nog verzendkosten boven op en zit je toch al op € 272.73 voor 2GB en als je paypal wisselkoers gebruik dan betaal je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik had nu dus de mobiel besteld bij één waar bij stond zelfde dag verzenden. Nu duurde het een paar dagen dat hij van first paid naar purchasing ging op het moment dat het 'zelfde dag verzenden' net weggehaald is haha. Ongelofelijk. Nou we blijven duimen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-04 13:58
Dit is ook wel een goede site. Wel wat duurder, maar heb zelf al wel eens dingen besteld bij deze site (voornamelijk goedkope items):

http://www.pandawill.com/...camera-3g-gps-p70341.html

edit: ik heb een mailtje gestuurd, de prijs zal verlaagd worden naar $368.99, als het goed is. Verder kan je deze code gebruiken voor 5 % korting (als je inlogt): pandaforyou5.

[ Voor 24% gewijzigd door Staalborstel op 17-12-2012 21:05 . Reden: e-mail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387218

Heb de telefoon ook gekocht via Mistertao, Werkt met betalen wel iets lastiger omdat credit card de enige optie is, maar dat terzijde, het totaal plaatje zit nu op:

Product Price: $329.73
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $8.44
Commission: $27.18
Total: $366.9500

Dit voor de versie met 16 gb kaartje en 4800mAh oplader. ong 27.65 doller extra
Dit is nog zonder de inklaring kosten voor nederland op 258.82

De shop waar ik hem kocht was die in de eerste post stond dus werkt top.

http://www.mistertao.com/...bao-item-17785891595.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Mijn 2G is ook vandaag verzonden met EMS. Daar staat op hun site 4-7 dagen bij (en op andere site 3-10). Aangezien het zo druk is met kerst ga ik vanuit dat wel na kerst wordt, maar hopelijk nog ervoor.

Anoniem: 239885

Heb de 2G versie besteld via Zarmark via Taobao, $315 excl. shipping. Zou best kunnen dat er ergens een Taobao verkoper is die hem goedkoper heeft, maar ik wilde een Taobao verkoper met veel feedback en de kleur kunnen kiezen. Erg spannend allemaal :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 239885 op 20-12-2012 03:08 ]

• Kyhfin
Ik heb extra shipping betaald zodat hij via EMS verzonden werd en sneller hier is. Maar mijn tracking code begint met RB en eindigt op CN en volgens mij is hij dus helemaal niet met EMS verzonden, maar reguliere China Air Way dus die veel en veel trager is. Weet iemand waar die RB xxxxxxxxx CN bij hoort? Als ik op internet zoek zie ik verschillende sites (ook Hong Kong Post maar dat is RB xxxxxxxxx HK)

[ Voor 22% gewijzigd door Kyhfin op 20-12-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 07:02

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ben nu in Hong Kong, maar hier is de Honor 2 nog niet te krijgen. Ben op zich wel geïnteresseerd geraakt, vanwege de relatief lage prijs. Mijn Desire werkt op zich nog goed met een custom ROM, maar kleine mankementen duiden het einde van de levensduur in.

Ik zal nog eens wat meer rondvragen, maar ik ben bang dat ik te vroeg in Hong Kong ben en dat ik hem online zal moeten kopen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 09:05

duderuud

Sliden is koel

Daar hebben we V&A voor, niet in een topic.

[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2012 11:16 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo allen,

Ik heb ook interesse in dit toestel en ben van plan deze te bestellen! Alleen ben ik nog op zoek naar het beste adres hiervoor.

De beste prijs die ik tot nu toe heb gevonden is bij http://realpricesfromchina.com/. Inclusief verzenden betaal je hier 345 dollar. Zijn er mensen bekend met deze club? Het ziet er allemaal betrouwbaar uit, bovendien wordt je persoonlijk behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:50
Pandawill met panda4fok coupon geeft je een haast gelijkaardige prijs, alleen is pandawill wel aangetoond betrouwbaar.

Daarbik duurt het nog best lang voor ze leveren, 3 weken van huawei naar hun en dan nog x weken naar je thuis. Ben je onderhand 1,5 maand aant wachten...

[ Voor 39% gewijzigd door Qurius op 30-12-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12-2021
@tBoz Ik heb 'm besteld via mistertao. Met de bonus op de eerste storting in de refferalkorting op de verzending ben ik in totaal $ 304,- kwijt. De 20e mijn bestelling geplaatst en ondanks de feestdagen is mijn pakketje al onderweg naar NL via de Chinese luchtpost. Ziet er tot nu toe dus allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik heb hem ook binnen via Mister Tao. Totale kosten komen bij mij op 261,89 euro. Hierbij heb ik wel een extra accu en oplader (en kreeg ook een kleine styles, microsd-card usb reader, hoesje en zo'n beschermlaagje voor op scherm, al gebruik ik die niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
ik heb sinds 22 dec mijn u9508 besteld bij merimobiles.
maar leveren duurt lang, ja ik weet dat er nu feestdagen daar zijn.

Maar het vreemdste is dat mijn tracking code nu gewijzigd is van EE***CN naar EM***SG .

kan er iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Bedankt voor de tips. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Pandawill denk ik.
Mistertao blijf ik toch wat bedenkelijk vinden.

Degenen die hem al hebben, wat zijn jullie ervaringen met de douane? Ik weet dat wanneer je 'm via express zending laat versturen je sowieso BTW moet afdragen. Hoe zit dat met de reguliere airmail, is er dan nog de kans dat deze er tussendoor schiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apelazarus
  • Laatst online: 23-04 22:36
Ik heb 'm via regulier, geen enkel probleem (stond waarde $8 op, met omschrijving 'Tools' :P). Maar 't blijft altijd een kleine gok natuurlijk.
Duurde bij mij 12 dagen (incl. 2 dagen vertraging door foutje van PostNL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Anoniem: 387218 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:07:
Heb de telefoon ook gekocht via Mistertao, Werkt met betalen wel iets lastiger omdat credit card de enige optie is, maar dat terzijde, het totaal plaatje zit nu op:

Product Price: $329.73
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $8.44
Commission: $27.18
Total: $366.9500

Dit voor de versie met 16 gb kaartje en 4800mAh oplader. ong 27.65 doller extra
Dit is nog zonder de inklaring kosten voor nederland op 258.82

De shop waar ik hem kocht was die in de eerste post stond dus werkt top.

Hoogenboom,

Kun jij al je ervaring delen met deze seller? Deze lijkt me wellicht ook wat omdat ze de all white aanbieden voor hetzelfde bedrag als de andere kleuren (302 dollar). Bovendien maak ik uit de tekst op dat ze vlot leveren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
@tBoz Ik heb de telefoon afgelopen vrijdag ontvangen (20 december besteld via mistertao.com) besteld bij dezelfde verkoper als hoogenboom. De telefoon was in 4 dagen binnen bij mistertao. Daar is het verzonden met de omschrijving 'tools' t.w.v. $ 3,- via China air mail. Ik heb het pakketje ontvangen zonder te hoeven bijbetalen. Al met al was ik exact $ 336,74 oftewel zo'n € 235,- Dat is inclusief de $30 bonus bij de storting en referralkorting van 50% op de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuur_vG schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:16:
@tBoz Ik heb de telefoon afgelopen vrijdag ontvangen (20 december besteld via mistertao.com) besteld bij dezelfde verkoper als hoogenboom. De telefoon was in 4 dagen binnen bij mistertao. Daar is het verzonden met de omschrijving 'tools' t.w.v. $ 3,- via China air mail. Ik heb het pakketje ontvangen zonder te hoeven bijbetalen. Al met al was ik exact $ 336,74 oftewel zo'n € 235,- Dat is inclusief de $30 bonus bij de storting en referralkorting van 50% op de verzending.
Das knap zeg dat je de telefoon via mistertao zo goedkoop kan krijgen, dan vraag je af of ze aan zo'n eerste order nog verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
Anoniem: 318025 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:23:
[...]

Das knap zeg dat je de telefoon via mistertao zo goedkoop kan krijgen, dan vraag je af of ze aan zo'n eerste order nog verdienen.
Ja ik vraag het mij ook af, maar voor beide kortingen maken ze reclame op de homepage van de site. Staat niet ergens verstopt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Tuur_vG schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:16:
Oke dat is niet verkeerd. Maar $336,74 is wel iets meer dan €235 euro, meer zo'n €255 lijkt me.
Ik heb overigens de mazzel dat iemand er nu een voor me meeneemt eind van de maand :P (kosten €245).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
tBoz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:16:
[...]

Oke dat is niet verkeerd. Maar $336,74 is wel iets meer dan €235 euro, meer zo'n €255 lijkt me.
Ik heb overigens de mazzel dat iemand er nu een voor me meeneemt eind van de maand :P (kosten €245).
Excuus, dit was het sommetje bij mistertao, maar daar waren de kortingen nog niet vanaf. Check net ff mijn creditcard afschrift, $309,- (er staat nog zo'n $6 tegoed in mijn mistertao account). Maar mooi geregeld. Het is een zeer mooie telefoon voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 10:06
Ben opzoek gegaan naar een nieuwe telefoon en ben uitgekomen op de HUAWEI Honor 2, ik vroeg me alleen af waar ik deze telefoon het beste kan kopen. Na wat uitzoek werk ben ik op het volgende gekomen.

Amazon.cn - 227 euro - Not sure about shipping costs
http://www.amazon.cn/HUAW...TF8&qid=1358241153&sr=1-1
mistertao.com - 250 euro - Same dealer as Hoogenboom
Pandawill - 262 euro incl. 5% discount -
http://www.pandawill.com/...camera-3g-gps-p70341.html
Hotmid.com - 262 euro - including EUR adapater, adding Play store & Root
http://hotmid.com/huawei-...roid-phone-pre-order.html

Dit is natuurlijk allemaal zonder douane kosten, deze kosten omzeilen zal waarschijnlijk het beste lukken bij mistertao.com, of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVerhoeven
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik wilde bij Mistertao bestellen, maar kan met de creditcard geen geld toevoegen. Aantal keer geprobeerd en zeker weten de juiste gegevens ingevoerd.
Er staat wel een opmerking links in het openingsscherm ("Because the system upgrade,alipay will stop credit card payment for 10 days (Jan 16 - Jan 26), in order to not affect making orders, please hurry up to add enough money in your account in this 2 days.), maar ik zou denken dat ik daar vandaag nog net voor op tijd was. Wel balen als ik nog anderhalve week moet wachten. Morgen maar weer proberen (tegen beter weten in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Klopt. Ik heb daar ook een mailtje over zie ik nu (in ongewenste post). Balen is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar kan Mistertao niks aan doen, alipay heeft blijkbaar onderhoud ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
Ik wil graag via mistertao bestellen maar ik loop tegen het volgende aan, wat voor pakketmaat moet ik kiezen orgineel/jkp/ highteaset. Neem aan dat dit bedoeld is om de belasting te ontduiken, is mijn vermoeden juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-04 10:32
Hmm, vorige week bij hotmid.com een witte 2Gb besteld. (298 euro via paypal met EMS verzending)
Binnen de twee dagen verstuurd via Singnapore, maar dan on "airplane" voor 4 dagen en dan ...

"Held by Customs at Destination" Aaargh ... ;-)

Gaat me geld kosten .... maar hij is dus al in NL. (positief denken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is het risico, ik heb een vrijstelling tot € 430 en op vliegvelden word ik meestal niet gecontroleerd. Maar het lijkt me het uiteindelijk toch nog waard, voor € 350 krijg je in Nederland niet echt iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
Bij mij heeft de telefoon voor anderhalve week bij de douane gelegen. Ik heb welliswaar niets moeten betalen.
Op het pakketje stond gedeclareerd dat er een gebruikte telefoon van 30$ inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Sparck schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:08:
Hmm, vorige week bij hotmid.com een witte 2Gb besteld. (298 euro via paypal met EMS verzending)
:) Vandaag binnen. nog af te rekenen 42,49 Euro inklaring en BTW... Maar ja het is wel een mooie witte ! :)
Kortweg: 340 Euro via Hotmid.com in 12 dagen voor een witte 2GB met root en Play store op 4.04
Het hacken kan beginnen ... maar dat is een ander onderwerp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jostiband
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2022
Voor wie overweegt via Hotmid te bestellen.
Ik bestelde en betaalde ondertussen 12 dagen geleden voor de HH2.
1 week wachten en nog steeds geen bevestiging van betaling vond ik al verdacht.

Meerdere mails verzonden, maar dat negeert men gewoon.
Zonet kreeg ik volgende boodschap in mailbox.

"sorry,friend:
item can't be ship to your country because it had not CE
I had refund your payment"

(Belgïe)

Anyway, hopelijk krijg ik snel mijn geld terug op rekening en kan ik naar een nieuwe verdeler gaan zoeken. Zijn er hier kopers van de HH2 die dit niet via mistertao deden, want daar had ik ook al slechte ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVerhoeven
Dan ben ik benieuwd of de mijne komt. Ik heb 'm twee dagen geleden besteld en vandaag kreeg ik een bevestiging dat bij verzonden is. (Zwart/2GB/geroot/playstore/hongkong/singapore post register mail). Heb wel een trackingcode, maar die krijg ik nog niet aan de praat. Afwachten maar...I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kankie
  • Laatst online: 09-02-2013
Ik heb de telefoon een maand geleden voor €278,46 bij Merimobiles besteld. Nu was er deze week een inklaringsbrief naar mij toegestuurd, waarop stond dat ze de waarde van het pakket niet konden bepalen. Even naar Merimobiles gemaild en ze zeiden dat er in de bijgeleverde factuur stond dat het een MP4 ter waarde van $20 was. Denken jullie dat het verstandig is om het hierbij te laten, of moet ik de echte inhoud en waarde van het pakket vermelden? Ik ben bang dat de inklaringskosten in totaal 0,21 * 278,46 + 17,5 = €76,30 zullen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door kankie op 01-02-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet toe gestaan om fraude te plegen dus als jij zegt het is een mp4 speler dan lieg je en kun je het niet aantonen door middel van aankoop e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501039

Hello fellow Tweakers

Na lang wachten ook deze Huawei gekocht via Pandawill (met de panda4fok korting).
Totaal = 350.54 USD + gratis reg China mail.

Bestelling geplaast op 2 januari en volgens Pandawill verzonden op 11 januari via reg HK mail.

Nu 8 februari werkt de trackingscode nog altijd niet en moet ik nog tot 15 feb wachten voordat ze opnieuw gaan verzenden.

Hopelijk komt de gsm nog binnen voor 15/02, anders zal het een Paypall dispute worden (44 dagen wachten is echt wel genoeg).

Toch wel een slechte 1ste ervaring met Pandawill.

Nu lijkt de G615 op Amazon.de toch wel een snellere en betere keuze te zijn, zelfs heeft die maar 1GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• After8
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ja, zo'n geval heb ik ook ongeveer.

Op 20-01-2013 heb ik de Huawei Hunor 2 (zwart, 2GB, root, playstore, super safe insurance) besteld via Hotmid.com.
Op 21-01-2013 is hij verstuurd via HongKong/Singapore Register Mail
Op 24-01-2013 kon ik het pakket volgen op singpost.com. Alleen staat hier sinds deze dag de melding:

INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)

Als ik het goed begrijp betekend dit dat singpost het pakketje nog niet in handen heeft gehad? Ondertussen heb ik al contact opgenomen met hotmid, en gevraagd waar het pakketje is. Hotmid heeft dit nu doorgespeeld aan singpost (8 dagen geleden), maar singpost heeft nog niet gereageerd.

Hebben jullie ook wel eens deze bovenstaande melding gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDrebel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik heb de telefoon besteld via hotmid. Betalen via paypal, geen problemen gehad. Wel een tijdje de melding: "shipping information received" op de site van DHL gehad. Drie keer mailen met hotmid en de zaak is geklaard. Zending na 2 weken in huis. Wel 25 eu afrekenen aan de deur, maar goed. Volgende keer weer daar denk ik.

MDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Laatst online: 04-05 14:34
Hoeveel heeft dat uiteindelijk dus gekost via Hotmid: toestelkosten, verzendingskosten en accesoires+extras? Ik vraag mij ook af hoe het zit met de aftersales als er iets mis mee is.(reparatie, verzending).

[ Voor 23% gewijzigd door alaineman op 10-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501563

Is er ook iemand die eventueel deze honor 2 voor mij zou willen kopen?
Ik vind het importeren namelijk een groot risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb de mijne vandaag ontvangen via Poehe. Superfijn! Super service :)
En het hoesje via Diqui-long is tegelijk binnen gekomen. Hoezo geweldig!

[ Voor 33% gewijzigd door Jivebunny op 12-02-2013 18:22 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501563

Jivebunny schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:22:
Ik heb de mijne vandaag ontvangen via Poehe. Superfijn! Super service :)
En het hoesje via Diqui-long is tegelijk binnen gekomen. Hoezo geweldig!
Poehe??
ik heb poehe op google gezocht, maar ik vind helemaal niets dat met telefoons o.i.d. te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 501563 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:42:
[...]

Poehe??
ik heb poehe op google gezocht, maar ik vind helemaal niets dat met telefoons o.i.d. te maken heeft.
Poehe is geloof ik een lid van tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Poehe is een medetweaker idd. Did not dissapoint :)

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Heb gisteren de 2gb zwarte besteld en betaald (na meer dan een week foutmeldingen te krijgen met betalingen). Ik heb deze gebruikt. Eens kijken hoe lang het gaat duren. Ben benieuwd, als het niet te lang duurt bestel ik ook een witte voor vrouwlief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 21:49
Hou rekening dat het nog wel een tijdje gaat duren bij o.a. china post schijnen ze ongeveer 3 weken achter te lopen vanwege chinees nieuwjaar.
Ik heb de mijne ruim een maand terug bij hotmid besteld en laten verzenden met singpost dat heeft 2 weken (waarvan 1 week dat het toestel bij de inklaring heeft gelegen) geduurd en ik moest toen €28 nog wat betalen aan de postbode voor de btw en inklarings kosten ze hadden de waarde op €75 geschat. Ik was toen voor de witte 2gb ram totaal €320 kwijt.

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Snoekebeest schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:34:
Hou rekening dat het nog wel een tijdje gaat duren bij o.a. china post schijnen ze ongeveer 3 weken achter te lopen vanwege chinees nieuwjaar.
Ik heb de mijne ruim een maand terug bij hotmid besteld en laten verzenden met singpost dat heeft 2 weken (waarvan 1 week dat het toestel bij de inklaring heeft gelegen) geduurd en ik moest toen €28 nog wat betalen aan de postbode voor de btw en inklarings kosten ze hadden de waarde op €75 geschat. Ik was toen voor de witte 2gb ram totaal €320 kwijt.
Hij gaat voor mij naar Canada en niet naar NL en ik heb gekozen voor EMS omdat dat dan hier verder met Canada Post gaat. We zullen zien hoe lang het duurt.

• AVerhoeven
Zojuist de postbode voor de tweede keer aan de deur gehad. Had een zwarte 2GB besteld via Hotmid.com. 27 januari betaald en nu binnen via Singapore Post. Bij mij was de waarde ook op 75 dollar ingevuld en ik moest 28,75 betalen aan de postbode (15,75 douanebelasting en 13,- inklaringskosten). Dus voor een kleine 320,- heb ik 'm in huis. Nu maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb dit toestel zojuist via Pandawill gekocht. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren :)

In totaal €274,59 moeten betalen, maar daar komt dan nog wat bij zo te lezen.

edit:
Ik heb overigens ook die panda4fok coupon gebruikt, het scheelt een aardige hoeveelheid geld!

[ Voor 24% gewijzigd door Pimorez op 24-02-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501039

Mijn Pandawill Honor 2 bestelling van 3/1/2013 is nog steeds niet aangekomen, altijd maar wait 1 more week wait 1 more week :(

Ben nu bezig met een Paypal claim waar ze zelfs niet eens de moeite nemen om te beantwoorden.
Nog 4 dagen wachten dan zal Paypal de zaak bekijken. Hopelijk snel geld terug en dan koop ik hem via amazon.de.

Voor de mensen die toch willen bestellen bij Pandawill is er de "panda4fok" kortingscoupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Voor degenen die China wat ver vinden .... Bij Conrad:
h**p://www.conrad.nl/ce/nl/product/519211/1143-cm-45-display-8-MPixcamera-Wit

319 Euro met gratis verzending voor een 1GB witte G615. (wel voor watjes ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Sparcky op 25-02-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04 22:01
Ik zou hem wel willen bestellen in China maar verkopers zoals Hotmid en sommige verkopers van aliexpress weigeren. Men zegt dat ik problemen ga hebben omdat de telefoon (Honor 2) geen CE certificaat heeft en dat de Belgische douane hier problemen van kan maken en het zelfs in beslag kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beastiaanz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
De witte HH2 is nog steeds niet op voorraad. 16 februari besteld en nog steeds geen voorraad. Wacht nog af tot maandag. Als er dan nog geen voorraad is ga ik mijn bestelling cancellen. Vermoed dat Huawei z'n aandacht op de nieuwere toestellen aan het richten is.
Pagina: 1 2 Laatste