Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 05:55

Ravefiend

Carpe diem!

AmigaWolf schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 02:40:
Wow net B804 er op gezet en ik moet zeggen als je hem in Power Manager hem op Normal zet dat alles erg snel en soepel draait,...
De 1GB versie van de G615 bedoel je? Ergens had ik toch wel meer updates voor deze telefoon verwacht, een toestel dat toch ik toch nog maar iets meer dan een jaar geleden gekocht had op iBood.

[ Voor 21% gewijzigd door Ravefiend op 14-07-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 15:27
Zo lekker dan nu al gecrasht, werkt dus niet goed bij mij die B804, wil geen verbinding meer maken met de provider, voor mij is nu de maat vol en heb een Motorola Moto G 4G besteld, op de G615 zet ik weer B509, heeft het minste problemen en gaat die naar mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vleesjus schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:40:
Ik had met 4.0.4 ook best vaak reboots, sinds ik naar 4.2.2 (b703) ben gegaan geen last meer van gehad.
Sinds ik enkele apps heb verwijderd, veel minder last van reboots gehad. De teller van actieve apps staat nu op 204 uur. Google Drive staat/stond als hoofdverdachte in de lijst. Die zag ik bij actieve apps vaak naar boven komen terwijl ik die al maanden zelf niet heb geopend. In de background proberen te syncen of weet ik veel wat. En die is er ook af nu.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Ravefiend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:22:
[...]

De 1GB versie van de G615 bedoel je? Ergens had ik toch wel meer updates voor deze telefoon verwacht, een toestel dat toch ik toch nog maar iets meer dan een jaar geleden gekocht had op iBood.
Nee de 2GB versie, en hoezo had je meer updates verwacht, de telefoon is al meer dan anderhalf jaar terug uitgekomen, ik vind het dan erg netjes dat ze nog na anderhalf jaar nog een firmware update uitbrengen.

Want buiten Nexus zijn andere telefoon merken niet zo, dat ze na 1 jaar nog steeds meerdere firmware updates uitbrengen.
Doornekamp33 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 01:35:
Zo lekker dan nu al gecrasht, werkt dus niet goed bij mij die B804, wil geen verbinding meer maken met de provider, voor mij is nu de maat vol en heb een Motorola Moto G 4G besteld, op de G615 zet ik weer B509, heeft het minste problemen en gaat die naar mijn dochter.
Dan is het enigste wat ik kan denk dat je een kapotte Telefoon heb, of dat er nog troep op stond toen je B804 er op zette, heb je wel eerst een Factory data reset gedaan met Erase internal storage, voordat je B804 er op flaste?

Want ik heb nooit last van vastlopers of dat hij spontaan reset.

[ Voor 34% gewijzigd door AmigaWolf op 16-07-2014 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Dat van die kopotte telefoon zou kunnen, ook al lijkt het me van niet, omdat die het prima deed met B709.
Factory reset en internal storage wipe doe ik altijd, dus dat is het probleem zeker niet, wat het is weet ik ook niet, maar ik werd er moedeloos van, met 709 deed die het prima voor een tijdje, dan stopt de mail in 1 keer, met geen mogelijkheid meer contact willen maken met de server, zowel via wifi als via de provider, het bleutooth dat drama blijft, welke rom je ook hebt maakt geen verschil.
Vaak niet snel kunnen bellen, toestel lijkt wel heel druk op de achtergrond, maar je bel historie of contactpersonen duurt lang voordat die zich laat zien.

Ben sinds gisteren blij met de Motorola Moto G, voelt sneller en betrouwbaarder terwijl die toch iets lager is geklokt, de Huawei ligt in de doos, zelfs mijn dochter wilde hem niet hebben, die houd vast aan haar oude Galaxy Y.

[ Voor 8% gewijzigd door Doornekamp33 op 16-07-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Doornekamp33 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:00:
Dat van die kopotte telefoon zou kunnen, ook al lijkt het me van niet, omdat die het prima deed met B709.
Factory reset en internal storage wipe doe ik altijd, dus dat is het probleem zeker niet, wat het is weet ik ook niet, maar ik werd er moedeloos van, met 709 deed die het prima voor een tijdje, dan stopt de mail in 1 keer, met geen mogelijkheid meer contact willen maken met de server, zowel via wifi als via de provider, het bleutooth dat drama blijft, welke rom je ook hebt maakt geen verschil.
Vaak niet snel kunnen bellen, toestel lijkt wel heel druk op de achtergrond, maar je bel historie of contactpersonen duurt lang voordat die zich laat zien.

Ben sinds gisteren blij met de Motorola Moto G, voelt sneller en betrouwbaarder terwijl die toch iets lager is geklokt, de Huawei ligt in de doos, zelfs mijn dochter wilde hem niet hebben, die houd vast aan haar oude Galaxy Y.
Erg vreemd allemaal, Bluetooth doet het goed duurt 5 seconden of zo tot hij een connectie maakt, en doet hij gewoon als mij scherm uit staat, dus hoef niet mijn scherm aan te zetten, ook niet als ik de Bluetooth set uitzet, en heb nog niet gehad dat ik weg val tijdens bellen of dat ik niet kan bellen, en bel historie of contactpersonen heb ik ook geen problemen, werkt allemaal vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Ik heb hier eigenlijk ook nergens last van, maar niet iedere telefoon is gelijk eigenlijk ;) Dus kan inderdaad best zijn dat je hardware problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
Ik moet zeggen dat ik ook BT problemen heb: heb sinds een week of twee een Jabra BT headsetje en over het algemeen werkt dat prima, maar soms niet en ook vandaag weer: ik heb net een belletje gepleegd en bij het volgende belletje werkt de headset ineens niet meer.
Kijk ik onder de BT-instellingen is ie wel gekoppeld maar met "(geen telefoon)". Ik kan nog wel muziek afspelen via BT maar niet meer bellen.

Krijg ik niet meer aan de praat. Als ik de headset vervolgens verwijder om opnieuw te koppelen: met geen mogelijkheid lukt dat meer. De telefoon ziet de headset niet eens meer. Rebooten, opnieuw zoeken, alles aan/uit.

Niets.

Sporadisch heb ik dit ook met de carkit van mijn auto.

Dat huawei-avontuur is voor mij ook wel klaar. Het gaat allemaal redelijk, maar het verschil met de "premium"-merken is wel duidelijk. Zoals hierboven ook al eens werd omschreven lijkt het soms alsof de telefoon op de achtergrond heel hard bezig is en reageert het behoorlijk slecht.
Zeker als ik looptijden.nl-app of endomondo heb draaien moet ik niet teveel multitasken meer want dan zit er een vertraging van 1 tot 5 sec op de meeste acties.

Mijn volgende telefoon wordt gewoon een Googlevariant. Altijd uptodate. Ook geen Samsung, Sony of HTC met hun softwaremeuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Dat BT probleem had ik dus ook, in de auto wil die helemaal niet meer nadat die een keer is gekoppeld en verbroken met de Jabra, een herstart van de telefoon lost dat dan weer op, maar wilde ik de Jabra weer koppelen zelfde verhaal.
Ook na een telefoontje de verbinding telefoon weg, opnieuw opstarten van de Jabra en de telefoon loste dat weer op, en het gekke, er was geen zinnig woord over te zeggen wanneer en hoe lang het goed ging of fout ging, kom soms weken goed gaan en dan 5 keer achter elkaar drama, lijkt mij software matig niet samen te werken, Jabra en Pioneer en Huawei.

Als ik nu 1 van de weinige was met dit probleem, dan zou ik zeggen dat het een hardware probleem is, het is met veel Huawei toestellen aan de hand, misschien een combinatie van hardware en software die niet samengaat op de goede manier.

Nu een paar dagen de Moto G LTE in gebruik, en wat een verademing zeg, de bleutooth problemen zijn hem vreemd, snel koppelen en als ik wegloop terwijl de boel verbinding heeft en ik laat de telefoon of de headset achter in de auto waardoor de verbinding wegvalt, zodra je weer binnen bereik komt is de koppeling er ook weer, bij de Huawei was dat altijd opnieuw opstarten van de jabra en soms de telefoon om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 09:28
Heeft iemand ook problemen met GPS? hij kan mijn locatie niet vinden ik heb de officieel 4.1 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
GMavak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:58:
Heeft iemand ook problemen met GPS? hij kan mijn locatie niet vinden ik heb de officieel 4.1 rom
In welke App kan hij je locatie niet vinden?

[ Voor 50% gewijzigd door AmigaWolf op 18-07-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GMavak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:58:
Kan zijn dat je een aangepaste GPS config file dient te kopiëren, maar ik heb die helaas niet bij de hand nu.

Wat betreft locatie service via Google is het handig om een van batty's roms te gebruiken, want in de Chinese roms werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Let even op in welk topic je post.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 20-07-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathray
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit is hier offtopic en vissen naar invites is niet de bedoeling.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 20-07-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zit dus al een tijdje met problemen dat het lijkt alsof applicaties telkens opnieuw opstarten. Hooguit de drie à vier meest recente apps opent hij direct. Als de browser is geladen met een aantal tabbladen dan zijn het de laatste twee programma's terwijl hij aangeeft nog iets van 70 mb vrij geheugen te hebben. Als ik alle programma's opruim (10 ofzo) zegt hij dat er 45 mb is vrij gemaakt. Basisgebruik zegt hij is 530 mb, 143 mb vrij als niets draait (behalve launcher).

Misschien dat het toch met geheugengebruik te maken heeft (ik heb de 1 gb versie). Ik draai Batty86 B709 V2.1 (op basis van android 4.2.2). Accuduur is matiger (net iets meer dan één dag) dan bij andere roms en moet regelmatig flight mode toggelen om uberhaupt te kunnen bellen. Wat raden jullie aan, toch nog weer een andere rom of moet zorgen dat er meer geheugen is voor apps?

Edit:

ik ben ff flink wezen snoeien in het aantal apps en services wat open staat (adblock plus 30 mb, google services 40 mb in totaal) etc. en heb nu 360 mb vrij en 320 gebruikt maar nog steeds zijn 4 apps tegelijk teveel van het goede.

[ Voor 13% gewijzigd door SpiceWorm op 24-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ben mijn telefoon aan het resetten. Ik heb de Kwabbernoot B509 rom al een jaar naar tevredenheid, maar de afgelopen weken deed mijn GPS het steeds slechter. Vandaag 7km hardlopen en vrijwel 0 registratie.

Ik heb de chinese recovery.

Nu zit ik hier te lezen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136791

Begrijp ik het goed dat ik niet naar één van deze roms kan? bijv die B804 stable?

Ik heb geprobeerd om met Recovery6.0.1.9_AscendHonor2.exe optie 2 de orinele recovery terug te plaatsen, maar nadat ik "2" kies krijg ik een ander menu dat niet leesbaar is (twee opties, bij één staat USB).
Als ik de telefoon start met power + voldown dan krijg ik het Ascend logo in beeld en dat blijft staan. resetten uitvoeren lukt dan niet.
Als ik recovery probeer terwijl de telefoon gewoon aan staat (met USB-optie aan) dan reboot ie wel, maar blijft dan ook in Ascend logo hangen en als ik dan de batterij verwijder en opnieuw boot heb ik nog steeds de chinese recovery.

tips?

De B804 rom kan ik niet installeren vanuit de Chinese rec. De B509 kan ik wel flashen

edit: het lijkt gelukt te zijn. De verwarring was ws. dat ik dacht dat de telefoon in een van de bootmodus moest staan, maar ik had de telefoon gewoon aan staan (met USB-optie) terwijl ik de exe draaide, en nu heb ik wel de originele recovery.
Nu nog even vinden hoe ik de dload-update start. Ik heb geen updateopties in de opslag en aboutsecties van mijn systeem (B509)
edit: nou, update erop, door te starten in recovery met de dload/update. Dan krijg ik:

Coulmeter update succes (maar ik zie de rest uit onderstaand plaatje niet al flitst het misschien voorbij)

voor een paar minuten. Daarna boot de phone, maar hij staat nu al een half uur op "apps starten"

Misschien nog eens recovery proberen zonder de SD-card? (wipen en factory reset?)

Afbeeldingslocatie: http://cs3-4.4pda.to/2454483.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Stefke op 26-07-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, ik dacht dat mijn phone gebricked was: die B804 rom bleef hangen op "apps starten".

Daarna kreeg ik hem niet meer aan de praat, ook niet na resets/wipes via de orignele recovery.

Uiteindelijk via mijn laptop deze U9508 V100R001C00B509 rom op de SD geplaatst en vanuit de recovery geinstalleerd. Daarna deed mijn phone het weer.

Nu probeer ik (dezelfde B804 rom), maar hetzelfde probleem: blijft hangen op "Apps starten". Alleen nu in het chinees. Ik weet dat het "Apps starten" is (waarschijnlijk) omdat ik hem daarvoor de apps zag doorlopen (oplopend nummer).

Maar nu dus weer dezelfde situatie. Ik krijg die 804 rom er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb B804 op mijn toestel gezet via de custom ROM van Tigerlei en ik heb hem ook nog multilanguage gemaakt.

Ik wou mijn versie ervan eigenlijk uploaden om hier te delen, maar ik heb er geen tijd voor gehad en het is echt een minimale aanpassing.

Ik ben trouwens wel tevreden op B804, er zitten toch weer een paar nieuwe features in die vrij handig werken.

Maar goed B706 werkte ook erg goed, en enige probleem wat ik nu met mijn Huawei Honor 2 heb is dat de 3.5mm ingang voor koptelefoons stuk is, want op een of andere manier blijven oordopjes er niet altijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Na weer een nieuwe poging met die B804-rom heb ik nu B709 erop gezet, ook helemaal chinees. Pfff..

Hoe krijg ik dat gefixed?

En waarom was die B804 in eerste instantie wel engels (of was het nederlands?) ? Kwam dat doordat ik eerder een engelse custom rom had of zo?

edit: Tigerlei, custom rom dus. Dan maar weer naar Chinese recovery, werkt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 26-07-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, ook geen succes:
- chinese recovery terug gezet
- Tigerlei 804 Rom geinstalleerd via chin. recovery
- telefoon start prima
- bij de volgende herstart krijg ik het Ascendlogo en wil niet meer weg
- ik krijg de telefoon niet meer in recovery gestart

:(

Alleen als ik in fastboot start (power+voldown) krijg ik nog wel het USB-geluid dus dat lijkt te werken, maar van daaruit kan ik weinig.
Alle andere manieren van starten geven met het Ascendlogo maar niet het USB-geluid.

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 27-07-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Doe je wel een volledige wipe uitvoeren? Want anders gaat het gegarandeerd fout inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik had met de chin. recovery voor de Tigerlei-rom een wipe/fact-reset als cachewipe gedaan.

Ik probeer nu dit tooltje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=28719715

Als ik de telefoon aan USB hang in fastboot (power+voldown) dan hoor ik het USB-geluid, dus hij zou verbonden moeten zijn.

Als ik vervolgens fastboot devices uitvoer zit ik een regel met onleesbare tekens en daarachter "fastboot" (onleesbaar misschien vanwege het chinese?) maar ik ga er vanuit dat de telefoon idd verbonden is in fastboot... :?

Maar als ik met die tool bijv. de telefoon probeer te herstarten zegt ie alsnog : device not found.

Ik kan ook ADB shell niet starten, zelfde error. Maar ik heb nagenoeg geen ervaring met ADB.

Telefoon reageert wel op dit scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
:start
fastboot getvar battery-voltage
fastboot reboot-bootloader
ping /n 6 localhost >nul
goto start

Dat zou je telefoon (langzaam) kunnen opladen vanuit fastboot, maar de telefoon reageert er iig wel op. Geeft alleen niet de batterijstatus weer (wat dit script zou moeten doen, bij elke boot een klein beetje meer batterij)

Nu definitief dood, dat *()@##()ding?

edit: nou, de telefoon moet verbonden zijn, want als ik vanuit cmd "fastboot reboot" doe dat herstart de telefoon meteen (met Ascendlogo dat blijft hangen, maar dan geen USB-geluid meer)
MAar met ADB geen connectie krijgen.

[ Voor 110% gewijzigd door Stefke op 27-07-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
stefijn schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:06:
Nou, ik dacht dat mijn phone gebricked was: die B804 rom bleef hangen op "apps starten".

Daarna kreeg ik hem niet meer aan de praat, ook niet na resets/wipes via de orignele recovery.

Uiteindelijk via mijn laptop deze U9508 V100R001C00B509 rom op de SD geplaatst en vanuit de recovery geinstalleerd. Daarna deed mijn phone het weer.

Nu probeer ik (dezelfde B804 rom), maar hetzelfde probleem: blijft hangen op "Apps starten". Alleen nu in het chinees. Ik weet dat het "Apps starten" is (waarschijnlijk) omdat ik hem daarvoor de apps zag doorlopen (oplopend nummer).

Maar nu dus weer dezelfde situatie. Ik krijg die 804 rom er niet op?
Jullie MOETEN wel eerst Factory data reset en Erase internal storage doen voordat je B804 installeert, staat gewoon op mijn Forum, maar vergeet niet eerst een backup te makken met de App Back-Up die met de Huawei telefoon komt.

Ik heb alle ROMS (Firmwares) zo gedaan en nog NOOIT zo een probleem gehad als jullie, maar ik gebruikte ook nooit Custom ROMS.

En ik lees dat je eerst naar B709 moet updaten en dan naar B804, als je op Update log drukt.

https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.emui.com%2Fplugin.php%3Fid%3Dhwdownload%26mod%3Ddetail%26mid%3D47&edit-text=

Ik had B709 er al opstaan voordat ik naar B804 ging.

[ Voor 18% gewijzigd door AmigaWolf op 28-07-2014 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb precies de instructies van je XDA-topic gevolgd om terug te gaan naar stock en voor elke poging tot updaten factory reset/wipes gedaan maar als het dan begint met een ROM die er niet op wil en eindigt met een ROM die er prima op staat en vervolgens de telefoon niet meer reboot, dan wordt het ingewikkeld voor iemand die maar 1x per jaar met een update bezig is.

Stomme vraag, is die Tigerlei-ROM wel een custom rom?

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 28-07-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is een custom ROM, maar wel eentje die eigenlijk niet meer is dan de stock ROM, maar dan als flashbaar zip bestand.

Deze rom heb ik er via de Chinese custom recovery opgezet, en zo heb ik ook de Google apps geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oke, dan is dat niet fout gegaan (ik heb deze met Chinese recovery geflashed, na wipes). Alleen bij het booten ging het dus mis.

Nou ja, als het niks meer wordt dan maar een andere phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zo, mijn volgende foon wordt een Nexus 5... geen gedoe met achterstallige updates en custom-Roms meer :) komt alleen maar ellende van ;)
Jammer van die 16gb en gebrek aan SD-card, maar ik vraag me af of ik daar wel iets van ga merken.

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 28-07-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
stefijn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:28:
Zo, mijn volgende foon wordt een Nexus 5... geen gedoe met achterstallige updates en custom-Roms meer :) komt alleen maar ellende van ;)
Jammer van die 16gb en gebrek aan SD-card, maar ik vraag me af of ik daar wel iets van ga merken.
Man ga dan voor een OnePlus One 64GB, is sneller, beter en nog is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nahhhh...Het probleem is dat ik net genoeg weet van custom roms om te kunnen volgen hoe je ze er op zet. Maar meer ook niet. Die Huawei was prima, maar had 2 problemen:
- een Android die niet geupdate wordt
- bloatware

Vooral dat laatste heb ik een ontzettende hekel aan. En beide redenen zijn voor mij ook altijd de aanleiding om met custom roms aan de slag te gaan, en daarom voor mij geen HTC, Sony en Samsung (vooral die laatste :r)
En dat eerste: die Nexus gaat vrijwel zeker een update naar Android 5 krijgen.

Daarbij vind ik die OnePlus écht te groot, als ik me niet vergis een 1,5cm langer? De nexus 5 is marginaal groter dan de G615.

edit: t is wel een heftig apparaat natuurlijk.

Maarreem...het lijkt er op dat ik mijn G615 weer aan de praat heb. Ik heb van deze pagina http://huaweiascendg615.com/2013/05/19/recovery/ een chinese-recovery.img gedownload en deze geflased via "fastboot flash recovery chinese-recovery.img" in DOS-prompt.
Daarna kon ik weer in recovery komen :*) Die leek iets andere feedback te geven, maar ik heb weer alle caches gewist en de Kwbr_hwu9508_B509_v2.zip geflashed voor de zekerheid. En die draait nu weer! _/-\o_
Hopen dat ie ook een reboot overleefd....

Maar misschien kan de Nexus weer retour :)

En gelukkig kan ik weer laden, was ook wat bezorgd dat met al dat geprobeerd de batterij zou doodgaan want in geen enkele modus wilde ie laden.

edit: nou breekt me de klomp. Ik probeer weer - alle instructies volgend - TigerleiB804_cleanMX te installeren: zelfde verhaal. Telefoon boot prima, daarna een reboot omdat ik mijn SIM moet plaatsen en weer alleen het ASCEND logo.
Wederom de chinese recovery teruggezet via fastboot. Dan hou ik het maar bij B509 van Kwabbernoot 8)7

In dit topic van Tigerlei wordt over dit probleem gesproken...
https://translate.google....x.html&edit-text=&act=url

[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 28-07-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
stefijn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:20:
Nahhhh...Het probleem is dat ik net genoeg weet van custom roms om te kunnen volgen hoe je ze er op zet. Maar meer ook niet. Die Huawei was prima, maar had 2 problemen:
- een Android die niet geupdate wordt
- bloatware

Vooral dat laatste heb ik een ontzettende hekel aan. En beide redenen zijn voor mij ook altijd de aanleiding om met custom roms aan de slag te gaan, en daarom voor mij geen HTC, Sony en Samsung (vooral die laatste :r)
En dat eerste: die Nexus gaat vrijwel zeker een update naar Android 5 krijgen.

Daarbij vind ik die OnePlus écht te groot, als ik me niet vergis een 1,5cm langer? De nexus 5 is marginaal groter dan de G615.

edit: t is wel een heftig apparaat natuurlijk.

Maarreem...het lijkt er op dat ik mijn G615 weer aan de praat heb. Ik heb van deze pagina http://huaweiascendg615.com/2013/05/19/recovery/ een chinese-recovery.img gedownload en deze geflased via "fastboot flash recovery chinese-recovery.img" in DOS-prompt.
Daarna kon ik weer in recovery komen :*) Die leek iets andere feedback te geven, maar ik heb weer alle caches gewist en de Kwbr_hwu9508_B509_v2.zip geflashed voor de zekerheid. En die draait nu weer! _/-\o_
Hopen dat ie ook een reboot overleefd....

Maar misschien kan de Nexus weer retour :)

En gelukkig kan ik weer laden, was ook wat bezorgd dat met al dat geprobeerd de batterij zou doodgaan want in geen enkele modus wilde ie laden.

edit: nou breekt me de klomp. Ik probeer weer - alle instructies volgend - TigerleiB804_cleanMX te installeren: zelfde verhaal. Telefoon boot prima, daarna een reboot omdat ik mijn SIM moet plaatsen en weer alleen het ASCEND logo.
Wederom de chinese recovery teruggezet via fastboot. Dan hou ik het maar bij B509 van Kwabbernoot 8)7

In dit topic van Tigerlei wordt over dit probleem gesproken...
https://translate.google....x.html&edit-text=&act=url
Waarom haal jij je SIM kaart uit je telefoon????

Man dat is helemaal niet nodig, en je moet ook de gewone B804 er op zetten, niet dat Custom ROM crap, de telefoons (Huawei Honor 2 / Ascend G615) draaien echt niet beter of sneller met een Custom ROM, blijf toch lekker bij de originele Firmwares.

Echt bizar de problemen die sommige mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Eh...omdat ie het niet meer deed en ik in de tussentijd wel moet bellen, op een andere telefoon dus.

Doe eens niet zo overtrokken. Waarom denk je dat ik geprobeerd heb om terug te gaan naar de originele ROMS?

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 31-07-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
stefijn schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:42:
Eh...omdat ie het niet meer deed en ik in de tussentijd wel moet bellen, op een andere telefoon dus.

Doe eens niet zo overtrokken. Waarom denk je dat ik geprobeerd heb om terug te gaan naar de originele ROMS?
Ja dan kan ik maar een ding bedenken, en dat is dat je telefoon niet in orde was vanaf de begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat was ook de reden dat ik met Roms aan de slag ging: sinds 2 weken vrijwel geen GPS meer bij hardlopen, mijn alarmclock crashte al maanden en bluetooth bleef af en toe hangen.
DUS probeerde ik terug naar stock om eens te zien hoe dat loopt, dat ging niet goed. Daarna weer terug naar een custom rom, B804 (ook om te zien hoe dat loopt), dat ging ook niet goed.
Nu zit ik weer op de B509 Rom van kwabbernoot en alles werkt weer perfect.

De Nexus is gaat weer retour naar de winkel. De G615 doet het weer prima. Ik kan beter over een paar maanden eens zien wat er op de markt is, als Android 5 uit is. Ik vermoed dat er de komende tijd steeds meer van die goedkopere supertelefoons als die Oneplus 64Gb gaan komen en dat zal ook de grote fabrikanten onder druk zetten.
Daarbij weet ik nu wat de oplossing is mocht ik nog eens proberen te upgraden en het gaat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
stefijn schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:42:
Dat was ook de reden dat ik met Roms aan de slag ging: sinds 2 weken vrijwel geen GPS meer bij hardlopen, mijn alarmclock crashte al maanden en bluetooth bleef af en toe hangen.
DUS probeerde ik terug naar stock om eens te zien hoe dat loopt, dat ging niet goed. Daarna weer terug naar een custom rom, B804 (ook om te zien hoe dat loopt), dat ging ook niet goed.
Nu zit ik weer op de B509 Rom van kwabbernoot en alles werkt weer perfect.

De Nexus is gaat weer retour naar de winkel. De G615 doet het weer prima. Ik kan beter over een paar maanden eens zien wat er op de markt is, als Android 5 uit is. Ik vermoed dat er de komende tijd steeds meer van die goedkopere supertelefoons als die Oneplus 64Gb gaan komen en dat zal ook de grote fabrikanten onder druk zetten.
Daarbij weet ik nu wat de oplossing is mocht ik nog eens proberen te upgraden en het gaat niet goed.
Je kan ook voor de Xiaomi Mi4 gaan, die heeft de zelfde CPU als de OnePlus One maar dan met een 5" scherm, in plaats van een 5.5" scherm.

En ze maken erg goede telefoons.

De 16GB versie kost maar $396.86 = €295.54 :)

[ Voor 4% gewijzigd door AmigaWolf op 02-08-2014 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bedankt voor de tip, maar als ik moest kiezen tussen een Xiaomi en een Nexus 5 (vrijwel even duur) dan ging ik zeker voor de Nexus 5... Mooi ding op die shots hoor, dat wel. Na deze Huawei (met de slechte internationale ondersteuning en de beperkte ROM-community) hoef ik niet perse snel weer een chinees "experiment"

Ik kijk t nog even aan met de G615. Op dit moment ervaar ik geen problemen met mijn B509-rommetje (en dat zal ik de komende maanden ook niet krijgen weet ik uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
stefijn schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:32:
Bedankt voor de tip, maar als ik moest kiezen tussen een Xiaomi en een Nexus 5 (vrijwel even duur) dan ging ik zeker voor de Nexus 5... Mooi ding op die shots hoor, dat wel. Na deze Huawei (met de slechte internationale ondersteuning en de beperkte ROM-community) hoef ik niet perse snel weer een chinees "experiment"

Ik kijk t nog even aan met de G615. Op dit moment ervaar ik geen problemen met mijn B509-rommetje (en dat zal ik de komende maanden ook niet krijgen weet ik uit ervaring)
Ok, suk6 nog verders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Zijn er nog mensen hier die de CM-10.1 UNOFFICIAL LAST BETA RELEASE hebben geprobeerd of in gebruik?

http://huaweiascendg615.c...st-beta-release/#more-580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee maar je mag ons mij wel op de hoogte houden van dit project :) Ik draai het nu namelijk nog niet, maar als de boel allemaal netjes werkt wil ik de rom wel eens uitproberen.

Ik draai nu namelijk gewoon de laatste update van Huawei zelf en ben er eigenlijk wel tevreden over. Zolang de mediascanner niet werkt zal ik de rom ook niet gaan uitproberen, ik weet namelijk gewoon dat dit een essentiële functie is voor de muziek speler.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 06-09-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 13:33
Hallo, na enige tijd een nexus 5 te hebben gebruikt (RMA), de G615 maar weer eens tevoorschijn gehaald. Draait nog met B107.
Heb nu problemen met FlitsNav.
Iemand die een linkje naar oplossingen kan plaatsen of mailen ?
Wat is verder op dit moment de snelste en stabielste ROM ?

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-09-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
B804 is de meest recentste stabiele officiële ROM van Huawei, naar mijn mening werkt deze ROM prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:50:
B804 is de meest recentste stabiele officiële ROM van Huawei, naar mijn mening werkt deze ROM prima.
Waar vind ik een complete de-chinesed versie ? Zal dan wel niet meer via dload kunnen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik upload even mijn aangepaste B804 Tigerlei rom, dan heb je op zijn minst een multilanguage rom en hoef je alleen nog Google Apps via de Chinese custom recovery te flashen.

Een complete de-chinesed versie is er helaas niet, dus je moet het hier mee doen ;)

En de Rom staat online, en eveneens de Chinese custom recovery ( optie 1 is Chinese recovery installeren ).

En hier ook de Gapps die je nodig hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 06-09-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Had B804 al bij Amigawolf vandaan gehaald. Zie wel of ik nog iets moet aanpassen.
Hoe verwijder ik dat irri Messaging/Berichten wat telkens uppopt ?

Hoe schakel ik fastboot uit ? Kan nergens iets vinden.

Blijft telkens hangen bij recovery 6.0.1.9 en dus maar weer terug naar 107.
Zie later nog wel eens als ik zin heb. De nexus komt deze week ook weer terug dus ..

[ Voor 45% gewijzigd door MAB The Frisian op 07-09-2014 09:50 ]

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Heeft er nog iemand een download link voor de B709 zodat ik van B509 via B709 de aangepaste B804 Tigerlei ROM kan installeren?

Ondertussen al aan't puzzelen wat nu precies de juiste methode is om dit te bekomen, factory reset, backups van XYZ ed. .. iets met bos en bomen waar ik het toch nog niet helemaal snap ... :+

[ Voor 43% gewijzigd door Ravefiend op 11-09-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136791

Daar kom je hem tegen, met dank aan AmigaWolf.

Anoniem: 623689

Hallo
Ik ben een nieuwe gebruiker van de Huawei U9508 Horner 2, Via ebay gekocht in Engeland. Blijkt voor een deel nog chinees op te staan en ik kan niet in mijn google account komen. Android 4.0 staat er geloof ik op .
Ben onervaren met root en updaten. Kan ik hier misschien ook 4.1 opzetten zonder problemen? Of is dit erg moeilijk voor een beginner ? Hopelijk kan iemand mij hierbij assiteren?

Topicstarter
Hallo Angekimberly,

Dit gehele topic staat vol met waardevolle informatie hoe je Android apps erop zet en hoe je kunt updaten naar een nieuwere Android versie.

Makkelijkste vind ik persoonlijk een custom ROM zoals batty b709 te flashen via de Chinese custom recovery.

Je hebt dan een complete Android 4.2.2 ROM met Google apps en de ROM is multilanguage. Of je kunt de officiële update voor de G615 flashen, dan heb je ook Google apps.

Flashen en rom dat is nu juist het probleem , hoe doe ik dat precies zonder risico dat de telefoon het helemaal niet meer doet

Topicstarter
Staat allemaal in de op, die is wel eens waar al 1 jaar en 8 maanden oud ;) maar het zou nog steeds allemaal moeten werken zonder dat je telefoon kapot gaat.

En anders kun je het beste de officiële Europese update van de G615 flashen, die zet je gewoon op je SD kaart en dan via instellingen naar about thuis phone en dan system update en dan local update.

Die map van de officiële update moet je dus gewoon uitpakken en op je SD kaart zetten, en de rest gaat vanzelf nadat je de update gestart hebt.

kan dat met een 2gb kaartje? Gaat dat met die batty b709 precies hetzelfde dan? Die officiele waar kan ik die vinden op de site van huawei of....?
Alvast bedankt voor de moeite om het een beetje uit te leggen ,top!

Topicstarter
Ja een 2gb kaartje is voldoende, maar die moet wel als FAT32 geformatteerd zijn en niet NTFS. De officiële update kun je geloof ik op de Duitse Huawei site vinden, ik dacht b704 was dat.

Nee die batty 709 is een custom ROM welke je via een custom recovery dient te flashen, en dat gaat net een stap verder dan een officiële update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een domme vraag maar hoe start ik de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via settings > About this phone > Update of upgrade system

En dan local kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is bezig ,het duurt wel lang ..... hoe lang normaal er staan alleen een paar chinese tekens en verder gebeurt er niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij over de telefoon heb ik geen optie system update , kan ook nergens anders system update vinden!

Volgende keer krijgen je post wijzigen ipv meerdere post achter elkaar.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 28-09-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het menu over de telefoon staat geen update optie , kan hier niks vinden . Bij mijn oude telefoon staat dit er wel . Geen idee hoe ik verder moet? (ik zal de post wijzigen gebruiken, moderator)

Denk niet dat het wat wordt. Ik krijg na het opstarten alleen een klein keuze menu op het scherm met een paar opties en verder gebeurt er niks. Zal wel de miskoop van het jaar worden.

Of heb je hier nog iets aan

[b]U9508, Build No: U9508V100R001CHNC00B024 Android 4.0.4

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 623689 op 28-09-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet of je Engels kunt lezen, maar ik denk dat dit wel zal helpen.

Ik zal het in kort nog een keer uitleggen, je download deze firmware en pakt het archief uit en plaats de dload map op je SD kaart.

Daarna zet je de telefoon uit, en daarna zet je hem weer aan en hou je de powerknop en volume - en volume + knoppen tegelijk ingedrukt.

En als het goed is begint daarna de update, en als het geslaagd is zal de telefoon opstarten met de nieuwe firmware. Als het bovenstaande niet werkt kan ik je verder ook niet helpen, want dit is gewoon een officiële update en geen custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand die weet met welke ik deze kan updaten (huawei horner 2)

]U9508, Build No: U9508V100R001CHNC00B024 Android 4.0.4

Bij deze versie kan ik niet inloggen op mijn google account, ik krijg dan een melding dat ik niet op een veilige manier in kan loggen of dat het aan de server ligt. Daarom wou ik hem updten misschien dat het dan lukt.
Kleine vergoeding bespreekbaar , oosten van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry ik zou je hartstikke graag willen helpen, maar ik heb al het een en andere uitgelegd over het updaten en ik weet eerlijk gezegd dus niet hoe ik je nog verder kan helpen.

Wellicht kun je iemand in je omgeving die handig is met Android smartphones? Want dat lijkt mij voor jou de beste optie momenteel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu ook ondekt dat ik niet op de site zelf van google kan dus gewoon www.google.nl terwijl ik wel gewoon op andere site kan. (ook niet op de site van youtube) Wellicht zit hier het probleem , maar hoe op te lossen , wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit mag ik V&A, ondanks dat je ze gratis weg geeft.

[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 29-09-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Weet iemand hoe ik Xposed module aan de praat krijg? Hij installeert en de tekst is groen van de de geïnstalleerde versie maar hij zegt dat die toch niet geïnstalleerd is. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je daarvoor beter op XDA of ergens anders kunt voor kijken, want die Xposed module aan de praat krijgen heeft waarschijnlijk weinig met dit toestel te maken ;) Je dient alleen de goede handleiding te vinden, want ik heb begrepen dat Xposed best tricky is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb b804 geïnstalleerd zonder eerst b709 te installeren. Blijft nu heel lang bezig met opstarten. Loopt het wel door of moet ik eerst weer iets anders doen.

Ben bang dattie gebricked, iets met no boot.img, is. Is er een niet al te moeilijke manier om dat ongedaan te maken ?

Werkt dit ? http://www.sorexblog.altervista.org/soft_brick.php

Heb het geprobeerd met sorex en dat is gelukt al is de uitleg niet helemaal correct.

Iemand een andere link naar de laatste batty86 dan naar mega ? Firifox werkt blijkbaar niet lekker met mega al heb ik de addon installed.

[ Voor 62% gewijzigd door MAB The Frisian op 11-11-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ik heb het multiling toetsenbord geïnstalleerd en de telefoon is een stuk sneller. Het viel me al op dat het toetsenbord laggy tevoorschijn kwam.

Daarnaast naked browser (veel sneller) geïnstalleerd en met greenify services disabled (iets te fanatiek, google maps crashed regelmatig) maar de telefoon is een stuk rapper zo. (B709 v2.1 batty86).

[ Voor 3% gewijzigd door SpiceWorm op 12-11-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 21:45
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:35:
Ik denk dat je daarvoor beter op XDA of ergens anders kunt voor kijken, want die Xposed module aan de praat krijgen heeft waarschijnlijk weinig met dit toestel te maken ;) Je dient alleen de goede handleiding te vinden, want ik heb begrepen dat Xposed best tricky is.
Weet niet of je het al gefixt hebt maar je moet in ieder geval iets aanpassen in je build.prop en dan de setting hw.theme ofzo. De exacte regel kan ik voor je opzoeken als nog speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Heeft iemand ook problemen met onvoldoende ruimte? na de 4.2.2 update ben ik wel erg snel door mijn geheugen heen heb ook amper apps geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
GMavak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:44:
Heeft iemand ook problemen met onvoldoende ruimte? na de 4.2.2 update ben ik wel erg snel door mijn geheugen heen heb ook amper apps geinstalleerd
Heb je in de instellingen > geheugen wel je SD gekozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het is niet meer te doen met deze telefoon. 4 maanden geleden nog helemaal leeggegooid, maar de laatste maand was er niet meer mee te werken. Opstarten van apps duurde 10 tot meer dan 30sec (facebook), Chrome was bijna niet meer te gebruiken.
Nu heb ik er die Batty 709 rom op gezet, maar na 4 dagen gebruik en +/- 10 apps installeren begint de stoperigheid alweer vervelend vormen aan te nemen.
Ik weet niet wat ik er aan moet doen, deze telefoon lijkt gewoon niet capabel meer.

Oneplus in de bestelling gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 10-12-2014 19:02 ]

• GMavak
fotojunk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:44:
[...]

Heb je in de instellingen > geheugen wel je SD gekozen ?
ah hellemaal vergeten heb het nu ingesteld helpt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb het toestel gekocht met de 3 x 3 smart deal garantie.
Is deze overdraagbaar bij verkoop van het toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Laatst online: 19:46
Kan iemand mij helpen aan een standaard Huawei android 4.2.2 rom voor de G615? Ik wil deze erop flashen omdat hij terug moet naar Huawei wegens accu problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
stefijn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:01:
Het is niet meer te doen met deze telefoon. 4 maanden geleden nog helemaal leeggegooid, maar de laatste maand was er niet meer mee te werken. Opstarten van apps duurde 10 tot meer dan 30sec (facebook), Chrome was bijna niet meer te gebruiken.
Nu heb ik er die Batty 709 rom op gezet, maar na 4 dagen gebruik en +/- 10 apps installeren begint de stoperigheid alweer vervelend vormen aan te nemen.
Ik weet niet wat ik er aan moet doen, deze telefoon lijkt gewoon niet capabel meer.

Oneplus in de bestelling gedaan.
Idd 12 november schreef ik nog dat hij het weer goed deed maar t apparaat is nu weer super traag. Wisselen tussen browser en whatsapp maakt dat telkens beide geheel opnieuw opstarten.
Toen ik hem net had was hij echt veel sneller. Het is net windows 95. Zit er geen defragmenteer optie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto2310
  • Laatst online: 19:50
Ook voor mij is deze telefoon een gigantische flop, echt wat een traag ding zeg.
Dagelijks 2-3 keer rebooten is de enige manier waarop dit ding werkzaam blijft.

Ik hoop dat deze rom hier verandering ik kan gaan brengen.
http://huaweiascendg615.c...04/cm11-work-in-progress/

Het ziet er zover belovend uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Met de mijne is volgens mij iets mis met de CPU-snelheid van mijn G615 sinds een tijd. Met een 4.2 rom was er niet mee te werken, maar met de kwabbernootje 4.1 kale rom liep hij 1,5 jaar heel goed tot ergens augustus 2014, maar dat is nu ook niet echt meer, al na een paar dagen na een wipe reageert hij heeull traag. Facebookapp is bijna niet te gebruiken.
Ik heb onlangs NoFrills CPU control geinstalleerd en de CPU op 1-1,4Ghz gezet en nu doet hij het wel vrij aardig en de batterij gaat niet eens zo slecht mee.

Nu heb ik inmiddels een Nexus 5 dus geen problemen meer :) Deze G615 hou ik wel als reserve/sporttracktelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
acidd91 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:46:
Kan iemand mij helpen aan een standaard Huawei android 4.2.2 rom voor de G615? Ik wil deze erop flashen omdat hij terug moet naar Huawei wegens accu problematiek.
Iemand? Mag ook een andere versie zijn, als het maar een fabrieksrom is (ivm opsturen voor garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:46

roelbb

knorretje

acidd91 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Iemand? Mag ook een andere versie zijn, als het maar een fabrieksrom is (ivm opsturen voor garantie).
is hier te downloaden

http://www.huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Is dit niet alleen een software update? Geen volledige rom dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

acidd91 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Is dit niet alleen een software update? Geen volledige rom dacht ik?
is een volledige rom. Ik heb die gebruikt om van een chinese rom naar de europese terug te kunnen gaan.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
roelbb schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:12:
[...]

is een volledige rom. Ik heb die gebruikt om van een chinese rom naar de europese terug te kunnen gaan.
Thanks, dan ga ik die ook proberen. Echter heb ik nu de chinese recovery geinstalleerd, maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

acidd91 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:13:
[...]

Thanks, dan ga ik die ook proberen. Echter heb ik nu de chinese recovery geinstalleerd, maakt dat nog uit?
dat zou ik niet weten.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
SpiceWorm schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:11:
Ik heb het multiling toetsenbord geïnstalleerd en de telefoon is een stuk sneller. Het viel me al op dat het toetsenbord laggy tevoorschijn kwam.

Daarnaast naked browser (veel sneller) geïnstalleerd en met greenify services disabled (iets te fanatiek, google maps crashed regelmatig) maar de telefoon is een stuk rapper zo. (B709 v2.1 batty86).
Daarnaast heb ik nog met titanium backup een hele zooi aan apps gefreezed zodat de telefoon ze niet meer ziet. Snappy snel is het ding opeens! Ook de launcher vervangen door lightning launcher.
Regelmatig de cache leeg gooien en ik kan nu tegelijkertijd maps, youtube, browser met meerdere tabbladen, whatsapp, instellingen en de launcher in het menu houden. Maar hoe meer apps hoe trager hij is, daar heeft deze telefoon erg veel last van. Het is een beetje een windows 95.

Maar helaas ik heb nu iets te veel gedisabled en nu boot hij niet meer. Nieuwe rom installeren dus ;(

[ Voor 5% gewijzigd door SpiceWorm op 23-01-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Ik heb sinds een paar weken een probleem met de accu er staat dat die nog 9% over heeft. de volgende keer dat ik kijk staat die gewoon weer op 28%. Ik heb een gevoel dat ik mijn accu weer moet kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Je kan in de chinese recovery (vol up + power vasthouden na aanzetten) onder menu 8 en dan menu 3 je battery stats resetten.

http://www.sorexblog.altervista.org/recovery.php

Maar miss is je accu ook brak - heb je hem met 3 jaar garantie gekocht?

Ik probeer de cyanogenmod 10.1 unofficial te installeren
http://huaweiascendg615.c...cm-10-1-unofficial-beta2/

Maar die geeft een assert failed: getprop(“ro.product.device”) == “u9508″|| getprop (“ro.build.product”) == “u9505″ || en dan 8 keer verder.

[ Voor 38% gewijzigd door SpiceWorm op 10-02-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
SpiceWorm schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:47:
Je kan in de chinese recovery (vol up + power vasthouden na aanzetten) onder menu 8 en dan menu 3 je battery stats resetten.

http://www.sorexblog.altervista.org/recovery.php

Maar miss is je accu ook brak - heb je hem met 3 jaar garantie gekocht?

Ik probeer de cyanogenmod 10.1 unofficial te installeren
http://huaweiascendg615.c...cm-10-1-unofficial-beta2/

Maar die geeft een assert failed: getprop(“ro.product.device”) == “u9508″|| getprop (“ro.build.product”) == “u9505″ || en dan 8 keer verder.
Uiteindelijk is het uitzichzelf weer gefixed het zal wel begin echt gek te worden van dit toetstel. Veel spellen ook al zijn ze 2d draaien na 10min gewoon bagger hij wordt nog niet eens zo echt super warm. Was echt eerst erg blij ermee hij was snel maar nu ;w misschien ligt het ook gewoon aan android die nu echt 2gb ram nodig heeft om normaal te draaien. Of je moet kitkat hebben maarjah....

Edit1: Is er misschien een goede stabieble rom die deze telefoon weer wat nieuw leven kan in blazen(betere ram management etc?)

[ Voor 5% gewijzigd door GMavak op 15-03-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
GMavak schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:32:
Uiteindelijk is het uitzichzelf weer gefixed het zal wel begin echt gek te worden van dit toetstel. Veel spellen ook al zijn ze 2d draaien na 10min gewoon bagger hij wordt nog niet eens zo echt super warm. Was echt eerst erg blij ermee hij was snel maar nu ;w misschien ligt het ook gewoon aan android die nu echt 2gb ram nodig heeft om normaal te draaien. Of je moet kitkat hebben maarjah....

Edit1: Is er misschien een goede stabieble rom die deze telefoon weer wat nieuw leven kan in blazen(betere ram management etc?)
Ik moet zeggen dat ik nu wel weer heel tevreden ben over het toestel. Ik heb alle apps eraf gegooid die ik weinig gebruik en op m'n tablet gezet. Systeemapps die ik niet gebruik (incl. dolby digital, toegansbeheer etc) gefreezed met titanium backup. Paar google services disabled. Ik kan nu 7 à 8 applicaties in het werkgeheugen hebben in plaats van 2 of 3. Dus youtube, goolge maps, browser, google play, netflix, dialer, whatsapp kunnen allemaal tegelijkertijd draaien en het wisselen tussen deze apps gebeurt instant. Zoals het hoort - zonder dat de apps telkens opnieuw geladen moeten worden. Ook spul als de facebook app etc eraf; de mobiele website werkt sneller en fijner. Naked browser is een goede aanrader trouwens - veel lagere memory footprint.

Toestel is nu gewoon snel en heb hem even vergeleken met de iphone 6 van mijn vriendin (van haar werk) à 800€ en die is net wat sneller, met taken zoals een browser opstarten of tweakers.net laden. Complexere sites met animaties etc draait de iphone wel veel sneller. Maarja, ik heb hier twee jaar geleden 220 euro voor betaalt.

Het is net als met windows xp waarin een goede opschoonbeurt, service disable, defragsessie etc het systeem weer snel maakt.

edit: ik draai batty b709 v2.1.

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 16-03-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
SpiceWorm schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nu wel weer heel tevreden ben over het toestel. Ik heb alle apps eraf gegooid die ik weinig gebruik en op m'n tablet gezet. Systeemapps die ik niet gebruik (incl. dolby digital, toegansbeheer etc) gefreezed met titanium backup. Paar google services disabled. Ik kan nu 7 à 8 applicaties in het werkgeheugen hebben in plaats van 2 of 3. Dus youtube, goolge maps, browser, google play, netflix, dialer, whatsapp kunnen allemaal tegelijkertijd draaien en het wisselen tussen deze apps gebeurt instant. Zoals het hoort - zonder dat de apps telkens opnieuw geladen moeten worden. Ook spul als de facebook app etc eraf; de mobiele website werkt sneller en fijner. Naked browser is een goede aanrader trouwens - veel lagere memory footprint.

Toestel is nu gewoon snel en heb hem even vergeleken met de iphone 6 van mijn vriendin (van haar werk) à 800€ en die is net wat sneller, met taken zoals een browser opstarten of tweakers.net laden. Complexere sites met animaties etc draait de iphone wel veel sneller. Maarja, ik heb hier twee jaar geleden 220 euro voor betaalt.

Het is net als met windows xp waarin een goede opschoonbeurt, service disable, defragsessie etc het systeem weer snel maakt.

edit: ik draai batty b709 v2.1.
Is batty b709 een goede rom geeft die ook wat extra snelheid?
En heb ook zo goed als alle systeem apps verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Het is de enige rom die ik geprobeerd heb waarbij alles werkt (bluetooth, camera, radio, film etc), de telefoon stabiel en snel is en de accuduur voldoende voor twee dagen (geen wakelocks).

Play / pause van filmpjes zit een delay op van een seconde ofzo maar daar leer je mee werken.

Met disable service een aantal services uitzetten (niet allemaal, dan start hij niet meer op).

[ Voor 14% gewijzigd door SpiceWorm op 16-03-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Laatst online: 13-09-2024
Hier n positief verhaal nog steeds over de phone :) Heb een android 4.1.2 opgezet, praktisch 2 jaar terug. En loopt nog steeds megasnel. Apps update ik alleen als ik het zelf wil, wat waarschijnlijk aan de snelheid bijdraagt, omdat b.v. de laatste versies van facebook en dergelijke steeds meer vraagt van je telefoon, terwijl de laatste app niet nodig is.
Accu is nog steeds bijzonder goed.
Laatst had ik ff een paar dagen niks mee gedaan, na 3 dagen was er maar 20% accu af, toen ik m weer checkte.

Nu wel gedoe met playstore google die ermee opgehouden is, een softwarematig iets, omdat ik denk er teveel aan getweaked had.
Ik krijg de error: 'playstore services is ermee gestopt', waarbij ik de playstore niet aan de gang meer krijg.
Nu de playstore gereinstalled, caches gewist. Talloze malen gereboot, andere versies geprobeerd, maar geen succes...

Heeft iemand deze ook wel eens gehad en wat voor oplossing had je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
GMavak schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Is batty b709 een goede rom geeft die ook wat extra snelheid?
En heb ook zo goed als alle systeem apps verwijderd.
Ik draai deze al maanden probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Sigh deze ochtend is die gevallen van 20cm hoogte op mijn voet tot die door gleed op de grond. Scherm kapot balen. Zou dit onder de 3x3 smart deal garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
GMavak schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:14:
Sigh deze ochtend is die gevallen van 20cm hoogte op mijn voet tot die door gleed op de grond. Scherm kapot balen. Zou dit onder de 3x3 smart deal garantie vallen?
Anders ff op Ebay zoeken voor nieuw glaasje.....
Ik heb ook eens op ebay dat scherm besteld en hier laten repareren..kostte meende ik euro 25

[ Voor 12% gewijzigd door fotojunk op 27-03-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
fotojunk schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:04:
[...]

Anders ff op Ebay zoeken voor nieuw glaasje.....
Ik heb ook eens op ebay dat scherm besteld en hier laten repareren..kostte meende ik euro 25
Helaas zijn er ook 2 hoekjes kapot dus dan zal het lang duren en het nieuwe glas gaat weer kapot. Dus denk dat het gewoon een nieuwe wordt :) is ook niet erg (goede reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto2310
  • Laatst online: 19:50
Beste,

[edit]
Inmiddels via een tooltje weer de orignele chinese rom kunnen instaleren, het toestel start in ieder geval weer.
Vanavond maar weer eens even kijken of ik weer een juiste rom erop krijg.

Zo het is me gelukt, ik draai nu op Batty709, wat is volgens jullie de beste rom?

[ Voor 65% gewijzigd door Roberto2310 op 02-04-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 20:47
Roberto2310 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:53:
Beste,

[edit]
Inmiddels via een tooltje weer de orignele chinese rom kunnen instaleren, het toestel start in ieder geval weer.
Vanavond maar weer eens even kijken of ik weer een juiste rom erop krijg.

Zo het is me gelukt, ik draai nu op Batty709, wat is volgens jullie de beste rom?
Ik draai nog altijd de stock 4.1 ROM. Geen problemen mee eigenlijk, dus laat ik het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer een externe usb hd aan te sluiten op de G615, maar ik krijg geen reactie/herkenning. Ook niet bij een simpele usb stick. Moet ik iets aparts instellen om dit te laten werken? Op een android tablet werkt het beiden wel namelijk...

Ik gebruik een micro usb cardreader om te verbinden, de externe hdd heeft eigen voeding.

[ Voor 18% gewijzigd door ByteMe_ op 16-06-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
Dan moet je toestel wel als USB-host kunnen fungeren. (usb-otg)
Ik weet niet (meer) of onze huawei dat kan. Even googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die OTG term kende ik nog niet. Ik zie dat er voor dit toestel de zwarte/rode kabel van de usb kabel wat omgelegd moet worden. Wordt wat teveel moeite terwijl de tablet de ondersteuning wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Sinds een week werkt Instagram niet meer bij mij. Gewist, opnieuw geinstalleerd. Cache gewist e.d. Ik probeer een foto te uploaden het scherm wordt zwart en het gaat niet verder. Instagram zelf start wel gewoon op, ik kan gewoon foto's bekijken, maar dus niet zelf meer uploaden? Tips? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Laatst online: 13-09-2024
Deze telefoon ben ik wat aan het tweaken laatste tijd. En ben pogingen aan het doen om Miracast ermee aan de praat te krijgen. De android versie heb ik verhoogd richting 4.2.2, welke het zou kunnen ondersteunen. Maar nog geen succes...

Heeft iemand toevallig Miracast aan de praat gekregen op de Honor? En hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.