Ik knip ook niet graag de originele doos aan flarden ....Smurfb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:57:
[...]
Bij mij is hij ook goed gekeurd, maar dan wel met een scan van barcode+imei ipv een stukje doos.(Volledige zijkant ingescand, door een fototje te nemen met de telefoon)
Ik heb de telefoon ook via Ibood.
Ik heb al 5 keer in een week meegemaakt dat de telefoon spontaan mijn simkaart vergrendelde, waardoor ik dus tijdelijk onbereikbaar ben en de pincode weer moet invoeren. Heeft iemand anders dit ook al ervaren? Natuurlijk heb ik rekening gehouden met het feit dat 10 seconden de uitknop indrukken (zelfs vergrendeld) tot een reboot leidt. Maar ik heb zeker niet het reboot-geluidje gehoord. De telefoon vergrendeld zich dus spontaan.
Een 2e euvel waar ik tegenaan loop (naast Nummerweergave/nummatch problemen) is dat ik Whatsapp berichten soms te laat binnen krijg; de notificatie verschijnt pas als ik de telefoon ontgrendel en mijn scherm bekijk. Bij K9 email lijkt het ook wel alsof de telefoon pas gaat checken als ik hem aanzet.
Ik heb de energiesparende functie op gebalanceerd staan. Moet hij echt op maximale prestatie om dit soort onzin te voorkomen? Weet iemand wat de stock-instelling is van de energie besparende modus? Van de week stond ie bij mij op Maximale energiebesparing (geen idee hoe dat kwam); toen deed echt niks het meer tenzij ik het scherm aan deed.
Ik heb nog tot vanavond om hem terug te sturen naar Ibood en neig hier wel naar, ondanks de 3x3 smartdeal......
Ik heb al 5 keer in een week meegemaakt dat de telefoon spontaan mijn simkaart vergrendelde, waardoor ik dus tijdelijk onbereikbaar ben en de pincode weer moet invoeren. Heeft iemand anders dit ook al ervaren? Natuurlijk heb ik rekening gehouden met het feit dat 10 seconden de uitknop indrukken (zelfs vergrendeld) tot een reboot leidt. Maar ik heb zeker niet het reboot-geluidje gehoord. De telefoon vergrendeld zich dus spontaan.
Een 2e euvel waar ik tegenaan loop (naast Nummerweergave/nummatch problemen) is dat ik Whatsapp berichten soms te laat binnen krijg; de notificatie verschijnt pas als ik de telefoon ontgrendel en mijn scherm bekijk. Bij K9 email lijkt het ook wel alsof de telefoon pas gaat checken als ik hem aanzet.
Ik heb de energiesparende functie op gebalanceerd staan. Moet hij echt op maximale prestatie om dit soort onzin te voorkomen? Weet iemand wat de stock-instelling is van de energie besparende modus? Van de week stond ie bij mij op Maximale energiebesparing (geen idee hoe dat kwam); toen deed echt niks het meer tenzij ik het scherm aan deed.
Ik heb nog tot vanavond om hem terug te sturen naar Ibood en neig hier wel naar, ondanks de 3x3 smartdeal......
En alleen nog vertrouwen op de TnP-app van Huawei?
Dit probleem heb ik al vanaf het begin, de huawei TnP-app gebruik ik pas 2 dagen. Om maar aan te geven dat die app niet de oorzaak kan zijn, hoewel je dat misschien niet eens bedoelt
Dit probleem heb ik al vanaf het begin, de huawei TnP-app gebruik ik pas 2 dagen. Om maar aan te geven dat die app niet de oorzaak kan zijn, hoewel je dat misschien niet eens bedoelt
Ohja als je eenmaal van de paar problemen weet en er mee om kunt gaan dan werkt de telefoon gewoon uitstekend, dat met simkaart heb ik ook wel eens gehad, met nummerweergave heel soms.
Maar Huawei komt nog met een internationale Android 4.1.2 update en daar doen ze behoorlijk lang over dus ik denk dat het wel verbeteringen mee brengt, maar waarschijnlijk niet kwa accu duur.
Maar Huawei komt nog met een internationale Android 4.1.2 update en daar doen ze behoorlijk lang over dus ik denk dat het wel verbeteringen mee brengt, maar waarschijnlijk niet kwa accu duur.
@Blow geen last van eigenlijk, whatsaap krijg ik altijd door in standby, vreemd dat meerdere mensen dit hebben in dit forum en ik niet. En ik zit op energiespaar modus.
De update duurt zeker lang voor 'begin juli' het is nu zowat half juli
Maar goed, als er eerder genoemde zaken mee worden opgelost is dat wel leuk.
De update duurt zeker lang voor 'begin juli' het is nu zowat half juli

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Hmm...wat is de accuduur van deze telefoon out of the box, wat mag ik verwachten? Dus zonder een hele rits aan apps? Ik gebruik niet zoveel apps en als de telefoon 1,5 dag meegaat bij normaal gebruik vind ik dat prima. IK dacht dat dat juist een sterk punt was? Sta op het punt hem te bestellen
@ stefijn: 2 dagen lukt sowieso dan. Ik had berekend dat ik 7 dagen kon meegaan met minimaal gebruik, maar ik gebruik niet minimaal
Downloaden doet ie niet en die site lijkt dood inmiddels. Hmm iemand wel succes?
Hebbes, hier heb ik een mirror gemaakt: https://mega.co.nz/#!MFJX...Qp0d3_9yPGHPKP0zcPfqIjsk8
Hebbes, hier heb ik een mirror gemaakt: https://mega.co.nz/#!MFJX...Qp0d3_9yPGHPKP0zcPfqIjsk8
[ Voor 42% gewijzigd door Jivebunny op 11-07-2013 22:25 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Verwijderd
Onder instellingen Status ( Telefoonnummer, signaal, enzovoort: Mijn Telefoonnummer staat onbekend????
waarom zie ik mijn eigen nummer niet.
Wie heeft de oplossing?
waarom zie ik mijn eigen nummer niet.
Wie heeft de oplossing?
Staat er bij mij ook niet maar het heeft vooralsnog geen negatieve effecten gehad zover ik weet (en het is een vrij nutteloze functie IMHO.
Ik heb de internationale Jellybean er nu op staan en het voornaamste voordeel zal zijn dat er complete Google apps opstaan en hij multilanguage is, maar Nederlands woordenboek zit er niet in.
De verbeterde GPU drivers lijken er ook in te zetten blijkbaar, want anders zou ik niet 15500 in Antutu scoren.
De verbeterde GPU drivers lijken er ook in te zetten blijkbaar, want anders zou ik niet 15500 in Antutu scoren.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 06:50 ]
Thanks Diqui, ik ga deze misschien vanmiddag erop zetten, en dan zo snel mogelijk stock maken denk ik hehe.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ik mis alleen die snelkoppelingen welke je kon bedienen door de taakbalk naar beneden te trekken, voor rest ziet het er echt goed uit.
Facebook enzo stond er al op, ik heb zelf alleen nog geroot omdat ik dat nodig heb met titanium backup.
Facebook enzo stond er al op, ik heb zelf alleen nog geroot omdat ik dat nodig heb met titanium backup.
Nou,G615 is besteld bij Kijkshop
Ik ben benieuwd
Ik zie het ff niet in dit topic dus waar heb je die precies gedownload?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 06:47:
Ik heb de internationale Jellybean er nu op staan en het voornaamste voordeel zal zijn dat er complete Google apps opstaan en hij multilanguage is, maar Nederlands woordenboek zit er niet in.
Ik wilde eerst de witte versie maar bij nader inzien vind ik de voorkant vd telefoon niet zo mooi dan. Vind het mooier als de hele voorkant zwart is.
Heb dus een zwarte gekocht en een witte back cover besteld via Ebay. Ik vind het echt wel geslaagd.
Voor de geinteresseerden :
http://www.ebay.nl/itm/27...%3D1&_rdc=1#ht_848wt_1163
Heb dus een zwarte gekocht en een witte back cover besteld via Ebay. Ik vind het echt wel geslaagd.
Voor de geinteresseerden :
http://www.ebay.nl/itm/27...%3D1&_rdc=1#ht_848wt_1163
Huh, ik dacht altijd dat dat standaard was?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:12:
Ik mis alleen die snelkoppelingen welke je kon bedienen door de taakbalk naar beneden te trekken
Tja je kunt altijd Notification Toggle installeren
[ Voor 13% gewijzigd door TaranQQ op 12-07-2013 10:12 ]
Misschien leuk om in de vakantie mee bezig te zijnVerwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 06:47:
Hier :Ravefiend schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:49:
[...]
Ik zie het ff niet in dit topic dus waar heb je die precies gedownload?
of hier :Hij is er hoor jongens http://huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads
Wie gaat hem testen
[ Voor 37% gewijzigd door TaranQQ op 12-07-2013 11:59 ]
Krijgt iemand ook een custom launcher werkend op de nieuwe internationale Jelly Bean?
Ik heb APEX geïnstalleerd maar ik kan helaas niet switchen.
EDIT: Ik heb de oplossing al, via de advanced settings van Apex kun je dit gelukkig wel wijzigen
Ik heb APEX geïnstalleerd maar ik kan helaas niet switchen.
EDIT: Ik heb de oplossing al, via de advanced settings van Apex kun je dit gelukkig wel wijzigen
[ Voor 25% gewijzigd door tBoz op 12-07-2013 14:15 ]
Gisteravond op "http://www.huaweiblog.de/news/huawei-ascend-g615-jelly-bean-update-erschienen/" de update naar 4.1.2 met UI 1.5, Build 509 gevonden en gelijk geïnstalleerd. Het draait als een zonnetje.
DL van Huawei Dach of Mirror. Handleiding voor de update kan ook gelijk worden ge-DL.
Succes.
DL van Huawei Dach of Mirror. Handleiding voor de update kan ook gelijk worden ge-DL.
Succes.
Hier draait ie ook echt goed en ik heb op Google die APK gedownload van Google keyboard en nu heb ik ook een Nederlands woordenboek.
Shit dan moet ik toch ook echt over haha
Wat is eigenlijk het tweede deel van de update?
vendor_dload geeft mij het idee dat het iets is van de provider (voor de duitse markt)
Hebben we dit wel nodig?
vendor_dload geeft mij het idee dat het iets is van de provider (voor de duitse markt)
Hebben we dit wel nodig?
Welke bedoel je dan?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:25:
Hier draait ie ook echt goed en ik heb op Google die APK gedownload van Google keyboard en nu heb ik ook een Nederlands woordenboek.
Ja Google+ werkt.
Ik ben alleen over naar Apex als launcher.
Maar voor de rest heb ik nog geen problemen gehad.
Ik ben alleen over naar Apex als launcher.
Maar voor de rest heb ik nog geen problemen gehad.
"Soylent Green is people!"
Jammer genoeg niet compatibel met de G615...Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:25:
Verwijderd
Ik zoek hiervoor ook een oplossing ookal vrees ik dat dit enkel mogelijk zal zijn d.m.v. root.Smurfb schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 01:28:
[...]
Iemand al een oplossing voor deze twee problemen? (Liefst zonder root)
Is de verwaching dat de komende update dit oplost bijvoorbeeld?
Waar haal jij jouw apk's?
Niet dat ik weet hoor, je hebt gewoon een fat32 micro sd kaartje nodig, eentje van 2GB zou volgens mij al genoeg zijn.
Zeg, die update is die helemaal Duits? Ik zie nog geen update beschikbaar bij mijn telefoon...
Gosh een paar pagina's terug werd gewezen waar je de update kon vinden en nog lezen sommige er blijkbaar overheen.
knoertenbonk in "[Huawei Honor 2 / Ascend G615 ] Ervaringen en Discussie"
Ik ben wat benchmarks het draaien met de B509 wat dus de internationale JB update is.

Antutu 3.x

3DMark

GFXBench 2.5 Egypt HD
Ik ben wat benchmarks het draaien met de B509 wat dus de internationale JB update is.

Antutu 3.x

3DMark

GFXBench 2.5 Egypt HD
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 11:56 ]
Jivebunny, waar heb jij die case vandaan? Is die van zacht materiaal gemaakt?
Ik ga zo mijn toestel ophalen
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 13-07-2013 12:14 ]
Welke taal is die update lol. komt van DE site, maar zie Engels dus uit screens? Of heeft die update geen invloed op de taal van telefoon
[ Voor 26% gewijzigd door ByteMe_ op 13-07-2013 13:55 ]
Vandaag ook geinstalleerd en yup, performance is een stuk beter. AnTuTu Benchmark v3.3.2 geeft met deze update een score van 15751 dus das wel netjes.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 11:23:
Gosh een paar pagina's terug werd gewezen waar je de update kon vinden en nog lezen sommige er blijkbaar overheen.
Zo, foon binnen. Eerste indruk zeer goed! Buiten in de tuin wel 16 satellieten (Desire HD zag er 4 tot 6) en binnen een paar sec een fix.
Kale android is lekker strak zoals verwacht (ik kom van HTC), al vind ik de startpagina wat mager (grote googlebalk bovenin en grote knoppenbalk onderin nemen veel ruimte in)
Telefoon ziet er netjes uit! Ik ben direct al reclame gaan maken bij mijn familie wiens abo binnenkort afloopt
Kale android is lekker strak zoals verwacht (ik kom van HTC), al vind ik de startpagina wat mager (grote googlebalk bovenin en grote knoppenbalk onderin nemen veel ruimte in)
Telefoon ziet er netjes uit! Ik ben direct al reclame gaan maken bij mijn familie wiens abo binnenkort afloopt
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 13-07-2013 19:47 ]
Ik twijfel nog of ik JB erop moet moet zetten. Ik weet hoe dat gaat, na een tijdje kom je erachter dat het een of ander niet goed werkt, camera, gps, whatever. En vroeger was het dan in het ergste geval gewoon een nandroid backup terugzetten en klaar ....
In feite loopt hij nu lekker, maar toch is het verleidelijk om te willen weten of JB beter draait ...
In feite loopt hij nu lekker, maar toch is het verleidelijk om te willen weten of JB beter draait ...
Die heeft Diqui-Long destijds voor mij meegenomen uit China. Zwaar relaxte case datstefijn schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:14:
[...]
Jivebunny, waar heb jij die case vandaan? Is die van zacht materiaal gemaakt?
Ik ga zo mijn toestel ophalen
Jawel eentje nogJivebunny schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:21:
[...]
Die heeft Diqui-Long destijds voor mij meegenomen uit China. Zwaar relaxte case datMaar volgens mij heeft hij die niet meer op voorraad geloof ik zo.
Soortgelijke kun je voor paar centen toch bestellen op EbayJivebunny schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:21:
[...]
Die heeft Diqui-Long destijds voor mij meegenomen uit China. Zwaar relaxte case datMaar volgens mij heeft hij die niet meer op voorraad geloof ik zo.
in allerlei geuren en kleuren
[ Voor 20% gewijzigd door TaranQQ op 13-07-2013 19:17 ]
Die wat Jivebunny bedoeld zijn transparant en of helemaal in wit of in zwart en ik heb nog een witte liggen en is dus zeg maar mijn reserve TPU hoesje, die ik nu erom heb heeft namelijk al paar vallen succesvol opgevangen en gezorgd dat mijn telefoon geen schrammetje had.TaranQQ schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:16:
[...]
Soortgelijke kun je voor paar centen toch bestellen op Ebay
in allerlei geuren en kleuren
V&A aangeboden: Huawei Ascend Honor 2 tpu hoesje
Deze heb ik toen mee genomen uit China.
Mijn bedoeling was alleen om een alternatief te bieden voor anderen voor het geval je laatste hoesje de deur uit gaatVerwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:23:
[...]
Die wat Jivebunny bedoeld zijn transparant en of helemaal in wit of in zwart en ik heb nog een witte liggen en is dus zeg maar mijn reserve TPU hoesje, die ik nu erom heb heeft namelijk al paar vallen succesvol opgevangen en gezorgd dat mijn telefoon geen schrammetje had.
V&A aangeboden: Huawei Ascend Honor 2 tpu hoesje
Deze heb ik toen mee genomen uit China.
Dat snapte ik inderdaad en volgens mij klopt het dat hoesjes voor andere Huawei modellen zoals G600 U8950 U8950D passen op de u9508.TaranQQ schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:25:
[...]
Mijn bedoeling was alleen om een alternatief te bieden voor anderen voor het geval je laatste hoesje de deur uit gaat
Dat laatste hoesje hou ik liever, want ik heb een gloedhekel aan Postnl gekregen nadat ik een keer op een postkantoor verplicht werd postzegels te kopen en ze me dus niet zo wouden frankeren en die via eBay wat je linkt is goedkoper uiteindelijk
Maakt mij niet uit ik bestel wel op eBay, tnx voor de link. Ik begrijp dat die G600 identiek is aan de G615 dus? Ziet er iig wel naar uit
lol, voor 4 dollar een zwarte en een witte
vraagje over die update: is dit DE update naar 4.2 die er aan zou komen, of is dit maar gewoon "een" duitse update die je eventueel ook kunt gebruiken. M.a.w. komt er nog een nederlandse/europese oid?
lol, voor 4 dollar een zwarte en een witte
vraagje over die update: is dit DE update naar 4.2 die er aan zou komen, of is dit maar gewoon "een" duitse update die je eventueel ook kunt gebruiken. M.a.w. komt er nog een nederlandse/europese oid?
[ Voor 60% gewijzigd door Stefke op 13-07-2013 19:55 ]
Ik ben de update aan het doen maar ik ben op een klein probleempje gestoten.
Ik ben aan stap 3 en heb zojuist de vendor dload op de sd kaart gezet. Maar nu ga ik naar 'geheugen' en daar staat de optie 'software bijwerken' niet meer ..
Kan er iemand me helpen?
Edit: nvm, blijkbaar moet je nu naar 'over de telefoon' gaan.
Ik ben aan stap 3 en heb zojuist de vendor dload op de sd kaart gezet. Maar nu ga ik naar 'geheugen' en daar staat de optie 'software bijwerken' niet meer ..

Edit: nvm, blijkbaar moet je nu naar 'over de telefoon' gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Thijs_g op 13-07-2013 22:45 ]
DE UPDATE (naar 4.1..) IS EUROPEES naar wat ik begrijp. Ik draai hem al en hij ondersteund ook gewoon nederlands!
Gaat niet via de lucht zoals bij de meeste android dus je moet het even via je SD kaart doen.
LET OP je data van je applicaties zoals Games worden niet opgeslagen en voor de gamers, Niet alle fouten zijn verholpen helaas. (Er word wel een backup aangeboden, deze slaat met name whatsapp, sms en contacten op voor je. Je moet de back-up zelf daarna even terug zetten. Zit niet automatisch in de instalatie verwerkt)
Gaat niet via de lucht zoals bij de meeste android dus je moet het even via je SD kaart doen.
LET OP je data van je applicaties zoals Games worden niet opgeslagen en voor de gamers, Niet alle fouten zijn verholpen helaas. (Er word wel een backup aangeboden, deze slaat met name whatsapp, sms en contacten op voor je. Je moet de back-up zelf daarna even terug zetten. Zit niet automatisch in de instalatie verwerkt)

[ Voor 62% gewijzigd door Smurfb op 13-07-2013 23:24 ]
Bij mij werkt het ook helemaal maar er moet me 1 ding van het hart: Wat een draak van een berichtenapp! Als je een nieuw bericht wilt maken en je wilt kiezen wie, moet je gewoon je gsm tegen je oog houden omdat het helemaal niet leesbaar is, wat een klucht..
Ik heb een probleem met de Contacts app op mijn Ascend G615 (stock B107). Ik heb een aantal contacten op mijn SIM staan. Bij deze SIM contacten kan ik geen extra informatie opslaan zoals een foto en overige persoonlijke info, dit gaat alleen bij contacten die op mijn telefoon staan. Gelukkig kan ik via de Contacts app mijn SIM contacten importeren naar mijn telefoon, en deze telefooncontacten kan ik vervolgens naar hartelust aanvullen. Vervolgens staan al mijn contacten er dubbel in: als telefooncontact en als SIM contact. Goed, via de "contacts to display" optie stel ik in dat ie alleen mijn telefooncontacten toont, en daardoor zie ik geen dubbele contacten meer. Maar het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat bij inkomende telefoontjes deze gematcht worden met het SIM contact, en niet met het betreffende telefooncontact. Aanvullende informatie zoals een foto wordt dus niet getoond. Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om mijn telefooncontacten samen te voegen met mijn SIM contacten. En de enige manier die ik vind om er voor te zorgen dat hij een inkomend telefoontje matcht met mijn telefooncontact is door mijn SIM contact te verwijderen. Deze verdwijnt dan dus ook van mijn SIM, en dat is in mijn situatie onacceptabel (ik gebruik mijn sim soms ook in een andere telefoon).
Weet iemand hier een oplossing voor? Het moet toch mogelijk zijn om mijn telefooncontacten te linken aan mijn SIM-contacten?
Weet iemand hier een oplossing voor? Het moet toch mogelijk zijn om mijn telefooncontacten te linken aan mijn SIM-contacten?
Heb je de contacten al samengevoegd? Als je een contact bewerkt en dan menu knop kiest heb je geloof ik de optie samenvoegen. Daarna zou het beter moeten gaan.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd. Maar SIM contacten verschijnen niet bij de contacten die ik kan samenvoegenJivebunny schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:24:
Heb je de contacten al samengevoegd? Als je een contact bewerkt en dan menu knop kiest heb je geloof ik de optie samenvoegen. Daarna zou het beter moeten gaan.
Weet iemand of de root toegang verloren gaat bij het installeren van de 4.1.2 update? En is het dan weer te herstellen met Voodoo OTA RootKeeper? RootKeeper werkt niet als het hele filesystem tijdens de update wordt vervangen. Is dat het geval? En hoe krijg ik anders root terug?
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de locatiebepaling via het mobiele netwerk en WIFI, sinds de update naar 4.1? Verder heb ik het idee dat de notificaties niet goed werken. Heb deze telefoon een paar dagen en hij bevalt prima, ben alleen te vlot geweest met de update vanwege de bugs. Is er een manier om terug te gaan naar de originele rom? Ik heb de huawei g615 via de kijkshop, dus ik neem aan dat ik dan terug moet naar een Europese rom.
Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.
Ja die root ga je verliezen, maar kun je eenvoudig weer terug flashen via de Chinese custom recovery.cpwins schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:22:
Weet iemand of de root toegang verloren gaat bij het installeren van de 4.1.2 update? En is het dan weer te herstellen met Voodoo OTA RootKeeper? RootKeeper werkt niet als het hele filesystem tijdens de update wordt vervangen. Is dat het geval? En hoe krijg ik anders root terug?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar de originele rom + uitleg kun je hier vinden:simon1980 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:28:
... Is er een manier om terug te gaan naar de originele rom? Ik heb de huawei g615 via de kijkshop, dus ik neem aan dat ik dan terug moet naar een Europese rom.
http://huawei.wikia.com/w...nor_2_%28U9508%29_Modding
De originele rom is "B107, Ice Cream Sandwich v4.0"
Bedankt voor de link, ga me er in verdiepen.
Ik overweeg om mijn telefoon, de 2gb versie, te upgraden omdat hij nu op 4.0.4 B018 draait. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat voor rom dat is aangezien ik geen info kan vinden over deze rom op het internet in het Engels. En is het wel verstandig/noodzakelijk om te upgraden naar een andere? Het belangrijkste vind ik dat de batterij lang (Langer) mee gaat en dus valt een 4.1.x al af denk ik. Google Now interesseert me niet zoveel aangezien ik het toch niet zal gebruiken.
Edit:
Heb Trouwens laatst jammer genoeg mijn telefoon laten vallen waardoor het scherm gebarsten was maar na wat puzzelen en wat wachten op een nieuwe digitizer is hij met succes vervangen.
Als jullie intresse hebben zou ik wel een kleine tutorial kunnen maken (tekst alleen) zodat je niet opeens 2 weken moet wachten op wat plakband zoals ik als het bij jullie gebeurt. Het beste is natuurlijk om hem gewoon niet te laten vallen
Edit:
Heb Trouwens laatst jammer genoeg mijn telefoon laten vallen waardoor het scherm gebarsten was maar na wat puzzelen en wat wachten op een nieuwe digitizer is hij met succes vervangen.
Als jullie intresse hebben zou ik wel een kleine tutorial kunnen maken (tekst alleen) zodat je niet opeens 2 weken moet wachten op wat plakband zoals ik als het bij jullie gebeurt. Het beste is natuurlijk om hem gewoon niet te laten vallen

[ Voor 54% gewijzigd door Koffiekoppen op 14-07-2013 16:15 ]
Ik heb het niet zo op custom roms, dus draai liever de stock en B509 ziet er goed uit, batterij gaat best lang mee als je vooral doet whatsappen.
Ik zag in de duitse manual staan dat het een beta betreft?
Ben weer terug bij rom b107, huawei heeft nog wel wat werk de bugs uit de jellybean update te halen, vooral de locatiebepalingbug is irritant, nu werkt het weer.
Je moet de GPS ook aan zetten, daarom krijg je de locatie ook niet bepaald, want volgens word er geen gebruik gemaakt van de WiFi of 3G om de locatie te bepalen.
Hmm..ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje teleurgesteld ben. Ik had het kunnen weten, Android 4.0 loop toch al weer achter. Een update naar 4.1 is ook al weer achterhaald (en zelfs nog beta). Komt er een 4.2 update? Zou dit toestel nog naar Android 5 gaan?
Ik heb Apex launcher en Nova launcher geinstalleerd om iets meer op de "frontpage" te krijgen, maar beiden lopen niet helemaal soepel (zelfs nog minder soepel dan op mijn Desire HD met Jellybean?).
En dan komt er met Android 4.1 weer zo'n fabrikantenlayer overheen, en dat wilde ik nou net NIET. En goede custom Roms zullen op den duur wel meer gaan verschijnen, maar ja, met de afwijkende hardware verwacht ik daar minder van dan bij een HTC of Samsung oid
Ergens neig ik nog steeds naar retour en dan een Nexus 4. Dan maar geen SD-kaart. Ik heb die ruimte ook niet nodig. Ik heb geen muziek op mijn foon op een paar mP3-tjes na, ik maak er geen foto's mee in die mate dat ik dergelijke ruimte nodig heb.
Ik wil gewoon een slanke OS zodat de telefoon gewoon goed blijft lopen. Die 1,1Gb van die update belooft ook niet veel goeds als ik zie dat een Jellybeanrom voor de Desire HD max rond de 500mb is.
Heck....ik heb nu met een paar appjes al soms minder vrije RAM dan in mijn customRom desire HD!
Ik heb Apex launcher en Nova launcher geinstalleerd om iets meer op de "frontpage" te krijgen, maar beiden lopen niet helemaal soepel (zelfs nog minder soepel dan op mijn Desire HD met Jellybean?).
En dan komt er met Android 4.1 weer zo'n fabrikantenlayer overheen, en dat wilde ik nou net NIET. En goede custom Roms zullen op den duur wel meer gaan verschijnen, maar ja, met de afwijkende hardware verwacht ik daar minder van dan bij een HTC of Samsung oid
Ergens neig ik nog steeds naar retour en dan een Nexus 4. Dan maar geen SD-kaart. Ik heb die ruimte ook niet nodig. Ik heb geen muziek op mijn foon op een paar mP3-tjes na, ik maak er geen foto's mee in die mate dat ik dergelijke ruimte nodig heb.
Ik wil gewoon een slanke OS zodat de telefoon gewoon goed blijft lopen. Die 1,1Gb van die update belooft ook niet veel goeds als ik zie dat een Jellybeanrom voor de Desire HD max rond de 500mb is.
Heck....ik heb nu met een paar appjes al soms minder vrije RAM dan in mijn customRom desire HD!
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 14-07-2013 19:45 ]
Weet iemand hoe je een screenshot kan maken op deze telefoon? Ik heb al geprobeerd de Power knop en de bovenste knop van de volumetoetsen tegelijkertijd in te drukken (= standaard screenshot op een Android toestel?), maar dat lukt bij dit toestel niet.
Edit: ah laat maar, het moet de onderste knop van de volumetoetsen zijn. In combinatie dus met de power knop. En dan maakt ie dus een screenshot...
Edit: ah laat maar, het moet de onderste knop van de volumetoetsen zijn. In combinatie dus met de power knop. En dan maakt ie dus een screenshot...
[ Voor 23% gewijzigd door silmaril8 op 14-07-2013 21:16 ]
Dus uit bovenstaande reacties kan ik uitgaan dat de update niet helemaal jofel is? Behalve een paar irritaties loopt de boel hier voor de rest goed. Van irritatie updaten naar nieuwe irritatie schiet dan niet op.
Leuk trouwens van die screenshot functie, die kende ik nog niet
Leuk trouwens van die screenshot functie, die kende ik nog niet
Qua extra batterij vermeldde fotojunk het volgende al eens:
Nog andere ervaringen met het kopen van een tweede batterij, los of met lader?fotojunk schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:55:
[...]
Dat valt best mee, die lader weegt iets van 60 gram en iets groter als luciferdoosje (bestaan die nog ?)
Ik heb dus deze set en bevalt prima..
Maar wil je echt een BIG battery dan is deze er ook nog..
Ik quote mezelf ff..fotojunk schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:24:
Sorex heeft ook weer een nieuwe ROM
Is er al iemand die hem draait ?
Ik ben hem aan het installeren nu..
Agenda voor exchange werkt NIET...voor de rest werkt alles wat ik gebruik..
Omdat agenda niet werkt ben ik weer terug naar Mangusta-B550_AROMA_V1_1 ROM die ik tot nu toe de beste vind..
[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 15-07-2013 09:35 ]
Exchange agenda werkt op de b509 en ik heb voor het eerst in jaren de moeite niet genomen om hem te rooten! Het is wel goed zo en ik ben ernstig tevreden over de batterijduur en de performance van de b509 euro versie. In combinatie met het Google keyboard zoals Diqui-Long eerder vermeldde ben ik meer dan tevreden. Heb zelfs Swiftkey niet geïnstalleerd. Nu nog een handiger lockscreen en ik ben helemaal happy, maar goed dat komt pas met 4.2 wellicht. Ben nog steeds op zoek naar een nexus 4 en moet nog van dit toestel af zien te komen, maar dit komt dicht in de buurt qua stock experience. Nu alleen nog wat sneller de updates maar goed, daar kan ik bij vanuit gaan dat dit heel langzaam zal gaan.
@stefijn, ik snap je opmerkingen wel goed. Ik zou nu voor 329 in de Saturn in Duitsland zeker wel een Nexus 4 willen oppikken, ook al heb je dan geen MicroSD en slechtere accuduur, maar goed dat is voor iedereen anders.
@stefijn, ik snap je opmerkingen wel goed. Ik zou nu voor 329 in de Saturn in Duitsland zeker wel een Nexus 4 willen oppikken, ook al heb je dan geen MicroSD en slechtere accuduur, maar goed dat is voor iedereen anders.
[ Voor 16% gewijzigd door Jivebunny op 15-07-2013 09:41 ]
Mja....die Nexus heeft 16Gb. Ik had ruim voldoende aan de 8Gb van mijn DesireHD (ook niet uitbreidbaar), en de accuduur van de G615 valt me om eerlijk te zijn ook wat tegen gezien de "beloftes" van Huawei: 1,5 dag en 20%. En dan heb ik echt nog maar een paar dingen geïnstalleerd!
Nu is meer dan een dag op zich prima (elke avond aan de lader vind ik geen probleem) maar ik had eigenlijk gedacht dat deze foon toch wel een paar dagen mee zou gaan.
In doubt...
Nu is meer dan een dag op zich prima (elke avond aan de lader vind ik geen probleem) maar ik had eigenlijk gedacht dat deze foon toch wel een paar dagen mee zou gaan.
In doubt...
Ik ben in iedere geval zeer tevreden met de update, de update van mijn Nexus 7 was zo geweldig dat het mijn Nexus 7 flink trager maakte en ik nu weer terug ben op Android 4.1.2 en die Nexus 4 heeft maar 16GB en daar blijft niet zoveel van over en de batterij kun je niet verwisselen.
De batterij van de Nexus 4 presteert in ieder geval nog slechter dan deze, maar het is verhoudingsgewijs gelijk als je naar prestatie per mah kijkt. Maar dit is eerder bij Android te zoeken dan bij de hardware.stefijn schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:46:
Mja....die Nexus heeft 16Gb. Ik had ruim voldoende aan de 8Gb van mijn DesireHD (ook niet uitbreidbaar), en de accuduur van de G615 valt me om eerlijk te zijn ook wat tegen gezien de "beloftes" van Huawei: 1,5 dag en 20%. En dan heb ik echt nog maar een paar dingen geïnstalleerd!
In doubt...
Persoonlijk is het voor mij nu fijner om sneller updates te hebben en dat gaat alleen maar met een echte stock telefoon natuurlijk. Het allerliefste heb ik een toestel dat en Stock updates ontvangt en een echt grote batterij heeft. Maar dat duurt nog een jaar denk ik voordat die verschijnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jivebunny op 15-07-2013 10:21 ]
Waarom blijft er niet veel van die 16Gb over? En wat is niet veel?Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:06:
Ik ben in iedere geval zeer tevreden met de update, de update van mijn Nexus 7 was zo geweldig dat het mijn Nexus 7 flink trager maakte en ik nu weer terug ben op Android 4.1.2 en die Nexus 4 heeft maar 16GB en daar blijft niet zoveel van over en de batterij kun je niet verwisselen.
Nou ja, als de stock ROm niet voldoet heeft de Nexus 4 in ieder geval een ruime keuze aan custom ROMs...Ik heb geen probleem met het gebruik van custom ROMs.
[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 15-07-2013 10:25 ]
Custom roms die bijna zelfde zijn als de stock ROM, dus valt redelijk tegen bij Nexus devices, ze zijn er wel, maar meest interessante is wel de custom kernels met oc.
Ik heb in iedere geval te weinig aan die 16GB van de Nexus 4, daar blijft dacht ik maar 11GB van over, dus een paar games zoals shadowgun en een muziek collectie van enkele gb's en je opslag ruimte is al bijna vol.
Op mijn 32GB SD kaart staat iets van 20GB dat krijg ik dus niet kwijt op een Nexus 4, maar ik vind de Huawei Honor 2 ook echt goed, en eerlijk gezegd zijn er altijd wel mensen die ontevreden zijn met de software, maar ik vind het soms toch echt mierenneuken, want deze telefoon is gewoon razend snel.
Ik heb in iedere geval te weinig aan die 16GB van de Nexus 4, daar blijft dacht ik maar 11GB van over, dus een paar games zoals shadowgun en een muziek collectie van enkele gb's en je opslag ruimte is al bijna vol.
Op mijn 32GB SD kaart staat iets van 20GB dat krijg ik dus niet kwijt op een Nexus 4, maar ik vind de Huawei Honor 2 ook echt goed, en eerlijk gezegd zijn er altijd wel mensen die ontevreden zijn met de software, maar ik vind het soms toch echt mierenneuken, want deze telefoon is gewoon razend snel.
Ik snap dat jij niet genoeg hebt aan 16Gb. Voor mij is dat anders, 11Gb vrij is méér dan voldoende voor mij. Custom-Roms zijn vaak ontdaan van de echt overbodige zaken en op andere punten ook geoptimaliseerd.
Spelletjes doe ik niet. Daarvoor heb ik een PC
En inderdaad, een custom Nexus-rom kan niet zo heel veel verder uitgekleed worden. Optimalisatie links en rechts, echt overbodige meuk eraf. Wellicht is standaard JB4.2 al voldoende. Ik vond JB 4.2 een verademing ivm met een HTC Sense-ROM.
Overigens, weet iemand waarom Nova- en Apexlauncher niet zo heel soepel lopen?
Spelletjes doe ik niet. Daarvoor heb ik een PC
En inderdaad, een custom Nexus-rom kan niet zo heel veel verder uitgekleed worden. Optimalisatie links en rechts, echt overbodige meuk eraf. Wellicht is standaard JB4.2 al voldoende. Ik vond JB 4.2 een verademing ivm met een HTC Sense-ROM.
Overigens, weet iemand waarom Nova- en Apexlauncher niet zo heel soepel lopen?
[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 15-07-2013 11:02 ]
Er zit aGPS op de Huawei G615. Als deze inderdaad aanstaat dan is locatiebepaling exacter dan bij "reguliere" GPS.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:10:
Je moet de GPS ook aan zetten, daarom krijg je de locatie ook niet bepaald, want volgens word er geen gebruik gemaakt van de WiFi of 3G om de locatie te bepalen.
Zie Wiki over wat aGPS nu precies inhoudt, makkelijk om even naar te verwijzen i.p.v. zelf uit te leggen
Toevoeging: GPS hoeft dus niet per se aan te staan om een globale locatiebepaling te krijgen d.m.v. (signaalsterkte van) zendmasten en WiFi.
Met vriendelijke groet,
Marler_SIS
[ Voor 10% gewijzigd door Marler_SIS op 15-07-2013 12:19 . Reden: Toevoeging ]
Apex launcher loopt bij mij echt als een zonnetje, maar ik zet mijn Huawei Honor 2 2GB altijd op performance, standaard loopt ie op battery save mode en dan word de power niet volledig gebruikt, terwijl het kwa batterij niet veel scheelt tussen battery save mode en performance.
Ah oke, hij staat op standaardsetting, ik zal het eens proberen op de hogere settings.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:05:
Apex launcher loopt bij mij echt als een zonnetje, maar ik zet mijn Huawei Honor 2 2GB altijd op performance, standaard loopt ie op battery save mode en dan word de power niet volledig gebruikt, terwijl het kwa batterij niet veel scheelt tussen battery save mode en performance.
Ik ga hem nu ook eens overzetten, ben benieuwd naar de resultatenVerwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:05:
EDIT: gelijk heb je dat de power niet volledig wordt gebruikt, alles is nu sneller, ook het laden van mijn berg foto's / video's en het sliden van de pagina's
[ Voor 15% gewijzigd door ByteMe_ op 15-07-2013 11:27 ]
Je merkt het ook met benchmarken dat hij langzamer loopt wanneer hij op battery save mode staat, dan krijg je aanzienlijk lagere scores.
Zal nog mijn screens posten, maar BM vind de mijne zeker niet leuk bij zowel tantutu als gfxbench een reset. Liep eerst soepel met GFXBench, dan vastloper, soepel, vastlopers, stuk of 7x en toen resetVerwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:52:
Je merkt het ook met benchmarken dat hij langzamer loopt wanneer hij op battery save mode staat, dan krijg je aanzienlijk lagere scores.
Vraagje: als ik mijn foon met een USB-kabel aan de PC hang en voor USB massaopslag kies krijg ik m niet open (windows 7, melding gehad van PC dat telefoon aangesloten is). De drive is zichtbaar, maar geen specs in "mijn computer" en openen gaat niet.
Als ik voor "Media-apparaat" kies kan ik de telefoon wel openen via W7 maar het lijkt erop dat ik iets anders zie dan wat op de telefoon staat (ik zie namelijk niet precies dezelfde mappen/files als via de telefoonbrowser). Bestanden van PC naar telefoon gaat ook niet "Backup kopieren: het apparaat antwoord niet meer ...blabla"
Wat is wat? Moet ik nog iets anders doen?
edit: het lijkt er op dat de bestandslijst heel slecht wordt geupdate in Media-apparaat modus.
Als ik voor "Media-apparaat" kies kan ik de telefoon wel openen via W7 maar het lijkt erop dat ik iets anders zie dan wat op de telefoon staat (ik zie namelijk niet precies dezelfde mappen/files als via de telefoonbrowser). Bestanden van PC naar telefoon gaat ook niet "Backup kopieren: het apparaat antwoord niet meer ...blabla"
Wat is wat? Moet ik nog iets anders doen?
edit: het lijkt er op dat de bestandslijst heel slecht wordt geupdate in Media-apparaat modus.
[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 15-07-2013 14:41 ]
Ik snap het gedoe niet altijd over of het toestel al dan niet naar een volgende versie geupdate kan worden. Laat me een beetje denken aan de megapixel woede bij foto toestellen. Het brengt zo weinig imho. En soms is het zelfs zo dat nieuwer lang niet altijd beter is....
Onder het motto 'never change a winning team' ga ik dan ook 4.0.4 lekker even laten staan. Alles loopt eigenlijk redelijk soepel en er is niks wat niet werkt! Gps fix bijna instant
.
Zolang er geen 100% betrouwbare custom recovery is ga ik nog wachten met de JB versie.
Onder het motto 'never change a winning team' ga ik dan ook 4.0.4 lekker even laten staan. Alles loopt eigenlijk redelijk soepel en er is niks wat niet werkt! Gps fix bijna instant
Zolang er geen 100% betrouwbare custom recovery is ga ik nog wachten met de JB versie.
[ Voor 3% gewijzigd door TaranQQ op 15-07-2013 22:55 ]
Je hebt geen custom recovery nodig om de update naar jb te installerenTaranQQ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:58:
Ik snap het gedoe niet altijd over of het toestel al dan niet naar een volgende versie geupdate kan worden. Laat me een beetje denken aan de megapixel woede bij foto toestellen. Het brengt zo weinig imho. En soms is het zelfs zo dat nieuwer lang niet altijd beter is....
Onder het motto 'never change a winning team' ga ik dan ook 4.0.4 lekker even laten staan. Alles loopt eigenlijk redelijk soepel en er is niks wat niet werkt! Gps fix bijna instant.
Wie heeft er al met deze telefoon genavigeerd? Ik zojuist voor het eerst een uurtje in de auto gezeten. Met de powerkabel in de aansteker geplugged en het scherm continue aan ging de batterij HARD achteruit. In een uur ongeveer 10%
Telefoon staat overigens nu niet meer op powersavings, Apexlauncher loopt hier goed mee.
Telefoon staat overigens nu niet meer op powersavings, Apexlauncher loopt hier goed mee.
Heb nog steeds dat de SD kaart niet meer gebruikt kan worden nadat ik de tel heb verbonden met de pc. Hij is wel zichtbaar op de pc, maar zodra ik de kabel eruit haal, ziet de telefoon de kaart niet meer totdat ik de telefoon uitzet, accu eruit/erin haal en opnieuw opstart. Zonder dit verbinden werkt de sd card altijd.
Ik had ook bij mijn nokia 5800 dat (andere) sd card onbruikbaar was tijdens verbinding naar pc, maar daarna deed hij het weer wel, wel was mijn background image weg + thema
Ik had ook bij mijn nokia 5800 dat (andere) sd card onbruikbaar was tijdens verbinding naar pc, maar daarna deed hij het weer wel, wel was mijn background image weg + thema
Vind ik nogal meevallen voor een uur het scherm aan EN navigeren. Bij bij is een kleine 40 minuten muziek onderweg met 80% van de tijd het scherm uit al 8% of zo.stefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:19:
Wie heeft er al met deze telefoon genavigeerd? Ik zojuist voor het eerst een uurtje in de auto gezeten. Met de powerkabel in de aansteker geplugged en het scherm continue aan ging de batterij HARD achteruit. In een uur ongeveer 10%
Ik niet, als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon, die probleemloos werd opgeladen terwijl ik navigeerde met het scherm op maximaal en nog wat apps op de achtergrond (kilometerlogging) en bluetooth verbonden met de carkit. En overclocked naar 1,4 (Desire HD)
Voor de duidelijkheid: ik had de powerkabel er in zitten he, dat had je toch gezien?
Het is dus met deze telefoon niet mogelijk een hele dag te rijden met navigatie aan?
Bestaan er ook USB-aansteker adapters die meer power leveren? En heeft dat uberhaupt zin?
Voor de duidelijkheid: ik had de powerkabel er in zitten he, dat had je toch gezien?
Het is dus met deze telefoon niet mogelijk een hele dag te rijden met navigatie aan?
Bestaan er ook USB-aansteker adapters die meer power leveren? En heeft dat uberhaupt zin?
[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 16-07-2013 09:55 ]
Oh nee, dat heb ik gemist. Wow dat is wel erg dan ja. Ik heb ooit eerder een dergelijke drainage gehad met mijn Desire Z, maar daar ging iets anders fout. Of het nu de Rom was of hardware weet ik niet echt zeker meer maar mij vermoeden ligt nog steeds wel bij de software.stefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:44:
Welke rom draai je?
Standaard zoals ie zaterdag uit de winkel kwam. Nauwelijks apps geinstalleerd. Ik had in de auto ook BT met de carkit en een km-registratieapp (Copernicus) aan staan en gebruikte google-nav voor navigatie met scherm op autobrightness.
Let wel: 10% in een uur is niet véél, maar imo moet de telefoon uberhaupt niet leeglopen als ie zo aan de kabel hangt. Wat moet dat wel niet als ie NIET aan de kabel hangt.
edit: ik moet wel zeggen, ik had dit eerder ook bij een Jellybean-ROM op mijn Desire, die op een gegeven moment met ongeveer 1% per minuut leeg (!!) maar dat was na een aantal dagen ineens "opgelost" toen de telefoon wel weer gewoon opgeladen werd onder dezelfde omstandigheden. Misschien was de batterij niet goed "geijkt" of zo.
Maar ik zou dit niet verwachten bij een standaard-telefoon uit de winkel?
Let wel: 10% in een uur is niet véél, maar imo moet de telefoon uberhaupt niet leeglopen als ie zo aan de kabel hangt. Wat moet dat wel niet als ie NIET aan de kabel hangt.
edit: ik moet wel zeggen, ik had dit eerder ook bij een Jellybean-ROM op mijn Desire, die op een gegeven moment met ongeveer 1% per minuut leeg (!!) maar dat was na een aantal dagen ineens "opgelost" toen de telefoon wel weer gewoon opgeladen werd onder dezelfde omstandigheden. Misschien was de batterij niet goed "geijkt" of zo.
Maar ik zou dit niet verwachten bij een standaard-telefoon uit de winkel?
[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 16-07-2013 10:25 ]
Nou 10% terwijl ie aan de lader ligt vind ik ook aardig wat. Maar ook dat zou niet helemaal nodig horen te zijn. Heb wel eens gehad, maar dat is voornamelijk een jellybean bug, dat de media scanner ergens op vast liep, en die inderdaad 1% per minuut de telefoon leeg trok. Als onze Quad-core vol staat te pompen met het scherm aan kan ie volgens mij inderdaad wel eens 1% per minuut slurpen.
Ik zou toch overwegen de b509 of b550 te gaan draaien (welke draait er standaard op tegenwoordig zo uit de winkel? b107?), daar heb ik zulke gekkigheden nog niet gehad (alleen bij b550 na een week draaitijd zonder reboot heb ik dat de wifi zegt dat ie verbonden is, maar geen internet doorlaat. Dit heb ik niet bij b509 gehad tot nu toe).
Ik zou toch overwegen de b509 of b550 te gaan draaien (welke draait er standaard op tegenwoordig zo uit de winkel? b107?), daar heb ik zulke gekkigheden nog niet gehad (alleen bij b550 na een week draaitijd zonder reboot heb ik dat de wifi zegt dat ie verbonden is, maar geen internet doorlaat. Dit heb ik niet bij b509 gehad tot nu toe).
Als ik het goed interpreteer is het b107. Ik heb die update op de SD-kaart staan, welke versie is dat ook weer?
Als je de update die een paar pagina's terug is gepost bedoelt: b509.
Ik vraag me wel af of het batterij verbruik beter is met bijvoorbeeld KPN als provider dan wanneer je T-Mobile als provider hebt.
Want het verbruik op 3G is duidelijk 25% a 30% hoger dan op GSM in combinatie met WiFi en ik zit bij *Bliep en die gebruiken het T-Mobile netwerk.
Want het verbruik op 3G is duidelijk 25% a 30% hoger dan op GSM in combinatie met WiFi en ik zit bij *Bliep en die gebruiken het T-Mobile netwerk.
Zowieso afhankelijk van het netwerk: als je telefoon continue blijft schakelen als je op een kruispunt van verschillende masten zit, zeg maar in een interferentiegebied, dan kost dat extra stroom. Ik heb dat thuis (KPN), ik woon precies in een "dip" tussen 4 masten. Waardeloos bereik, én de telefoon zit continue op een andere mast.
Nee maar wel om terug te gaan als het me niet bevalt!! Anders is het min of meer een enkele reis en daar ben ik niet zo'n fan van....quickfoxz schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:20:
[...]
Je hebt geen custom recovery nodig om de update naar jb te installeren
Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.