Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:46:
Het doet precies wat het zegt, het houdt je mobiele data verbinding aan, dat is nodig voor apps zoals Whatsapp en Gmail die berichten naar je telefoon pushen.
Nee, dat denk ik niet. Altijd mobiel aan houdt je verbinding open (blijkbaar), waar je normale verbinding telkens opnieuw opgezet wordt. Whatsapp en Gmail functioneren prima zonder een continue open verbinding, alleen heb je dan een kleine vertraging omdat de verbinding opgezet moet worden. In de praktijk merk je dat niet?
Een van de problemen op mobiele netwerken is dat mobiele telefoons continue bezig zijn nieuwe verbindingen aan te maken omdat ze niet continue online staan. Voordeel is dat het minder stroom kost....

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 25-07-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Is denk ik vooral interessant als je ergens in mozambique in de woestijn staat en maar moeilijk een signaal vast kunt houden owv de zwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10-2021
Zojuist de kwabbernoot custom erop gezet.
Was even slikken, dacht dat ik hem gebrickt had. Hij bleef hangen in zijn Huawei splash.
Maar na het terugplaatsen van de originele recovery de optie wipe data/factory reset uitgevoerd en voila daar komt ipv de Huawei "bloem" een originele en kleurige X tevoorschijn.

Weet iemand op welke plek deze optie zit in de chinese recovery? Kan misschien een leuke tip zijn voor diegene die dezelfde ervaringen krijgen als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 09:56

cpwins

ut Grunn...

asay schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:38:
Weet iemand op welke plek deze optie zit in de chinese recovery? Kan misschien een leuke tip zijn voor diegene die dezelfde ervaringen krijgen als ik.
Hier vind je een vertaling:
http://huaweiascendg615.w...ery-menu-for-non-chinese/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zou je deze nog eens willen uploaden? Als ik hem download en met winrar wil uitpakken loopt winrar vast

(of kan iemand anders even bevestigen dat deze rar nog steeds goed is, dan ligt het aan mijn PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Probeer het anders ook even met 7-zip stefijn. Als het dan nog niet lukt...? :)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gefixed :) Ik herinnerde me dat ik dit wel eens heb op mijn laptop en dan moet ik even rebooten

edit: update naar de KWBR-rom is gelukt :) bijna 400mb vrije ram. like!

vraagje: die zaklamp.apk en weatherwidget kan ik niet installeren "probleem bij het parseren van het pakket"
Onbekende bronnen staat aangevinkt, was mis ik?

[ Voor 60% gewijzigd door Stefke op 26-07-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:09:
Gefixed :) Ik herinnerde me dat ik dit wel eens heb op mijn laptop en dan moet ik even rebooten

edit: update naar de KWBR-rom is gelukt :) bijna 400mb vrije ram. like!

vraagje: die zaklamp.apk en weatherwidget kan ik niet installeren "probleem bij het parseren van het pakket"
Onbekende bronnen staat aangevinkt, was mis ik?
Waarschijnlijk zijn deze niet geschikt voor de firmware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Maar dit zijn de apks die Kwabbernootje had geupped voor bij zijn uitgeklede Rom, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:13:
Maar dit zijn de apks die Kwabbernootje had geupped voor bij zijn uitgeklede Rom, of zie ik dat verkeerd?
Je kan eens googlen naar die foutmelding,ik heb het vroeger ook meegemaakt en voor zover ik me nog herrinner is het omdat de app niet geschikt is voor de geinstalleerde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nja, oke, maar volgens mij waren die apps juist bedoeld voor bij de 509-rom van kwbr. Maar misschien heb ik dat mis. Niet dat het zo'n probleem is, zaklamp en weerklokje zijn er natuurlijk genoeg.

edit: stom....de downloads zijn niet compleet (beide net niet de totale grootte). Haperende verbinding gehad of zo |:(

Mijn eerste indruk na een uurtje deze rom: Apex en Novalauncher lopen niet heel soepel, ook niet op performancesetting. De framerate is duidelijk slechter dan bijv. de EMUI-launcher in de "officiele" 509 rom die juist erg soepel liep.
Op de 4.0.4. rom die de telefoon oorspronkelijk had liep Apexlauncher wel goed (in performancemode).
Ook de Googlelauncher heeft niet zo'n superframerate.

Is hier nog wat in te verbeteren?

edit: Apex-launcher loopt vloeiend als ik geen overgang instel. Ook goed :)

Welke weatherclock is aan te raden? Ik vond de 4.0.4-rom variant van Huawei wel goed, is die op de een of andere manier los te krijgen?
In de market staan vooral lelijke of véél te "configureerbare" varianten.

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 27-07-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldDesigns schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:52:
Wat ik me afvraag over de accu: er staat 360 uur standby. Nu heb ik de telefoon volledig opgeladen om 22:00, sochtends 7:00 is er 4-5% in 9 uur afgegaan, stel 4% x 25 (oftewel 9x25) dan krijg je 225 uur totaal.

Lijkt mij niet de beloofde 360 uur die overal vermeld staat. DIt had ik met battery defender gecheckt. Ik ben nou eenmaal een accuzeiker en dit viel me wel op.
Je moet eens een nieuwe auto kopen en dan het door de constructeur opgegeven verbruik vergelijken met het werkelijke,kan makkelijk 2 liter op 100 km scelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Heb je stock draaien en staat de telefoon in super energie besparende modus (zie instellingen > energie) en heb je nog andere meuk in de achtergrond draaien?
Want als je de telefoon laat syncen en wifi aan hebt en weet ik veel wat nog meer dan haal je die maximale tijd natuurlijk niet.
Ik weet niet of ik 360 uur haal, maar als ik de foon weinig gebruik (wifi / gps / sync aan) haal ik makkelijk 3 dagen.
3x 24 u = 72...nog héél ver van 360u.
Begin volgende week krijg ik mijn G615...ben benieuwd,ik was gewoon al op voorhand dit hele topic aan het doorspitten om bij problemen geen dingen te vragen die al voorbij gekomen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVELTHOVEN schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:19:
Goedemiddag,

Sinds gisteren ben ik de bezitter van de Huawei Ascend G615. Het is mijn eerste fatsoenlijke telefoon. Helaas heb ik de gebruiksaanwijzing die ik gedownload heb al tot in den treure doorgenomen, maar toch blijf ik met enkele problemen zitten. Het zal misschien wel komen dat ik nog een te grote leek ben op smartphonegebied. Het volgende zou ik graag willen weten:

1. Ik heb Android 4.0.4 op het toestel en ik heb een prepay simkaart van Lebara met daarop een aantal contacten uit mijn oude Nokia 6303 en een lege, geformatteerde MicroSD kaart (FAT32) in het toestel zitten. Ik heb via "kopieren van sim" de contacten over kunnen brengen naar de geheugenkaart en daarna heb ik de opslaglocatie in de instellingen veranderd in "opslaglocatie is de SD-kaart". Ik zie ook dat de contacten hierop staan, maar elk contact is nu meerdere keren zichtbaar met hetzelfde telefoonnummer (zowel vast als mobiel). Wat moet ik hieraan doen. Ik heb dubbele contacten verwijderd en dan zijn er voor iemand die een vast en een mobiel nummer heeft toch nog twee contacten zichtbaar.

2. Ik krijg het wel voor elkaar om iemands foto te koppelen aan een contact, maar als die persoon mij belt zie ik toch alleen maar zijn/haar telefoonnumer en geen foto. Ik heb dit geprobeerd toen de contacten alleen nog maar op de simkaart stonden. Met een foto uit de gallerij en een foto die met de nieuwe Huawei is gemaakt, maar een koppeling naar een contact lukt wel maar nogmaals, de foto wordt bij gebeld worden niet zichtbaar. Dit alles heb ik ook geprobeerd met de contacten toen ze gekopieerd waren naar de geheugenkaart, echter met hetzelfde resultaat. Het rare is dat als ik bv. mijn vrouw bel zij wel mijn nummer met foto op haar toestel ziet verschijnen.

3. Verder nog graag het volgende: bij het eerste gebruik en installatie van de nieuwe telefoon heb ik aangegeven dat ik reeds een google-account heb. Heb hiervoor de gegevens ingevuld, want ik wilde eigenlijk verder gaan met google nog niet nu te gebruiken, maar dan kwam ik helaas niet verder in de wizard. Nu krijg ik iedere keer een melding met signaal als er op mijn pc een gmail-bericht binnenkomt, op mijn telefoon. Kan ik dit op een of andere manier verhinderen, of in ieder geval het signaal uitschakelen, want ik vind dit ontzettend irritant.

Dit zijn tot nu toe de belangrijkste zaken waar ik tegen aan loop, en ik zou het erg op prijs stellen als er mensen zijn die mij vooruit kunnen helpen met het oplossen van deze problemen. Als het kan graag gedetailleerd, want zo als ik al aangaf heb ik nog niet veel kaas gegeten van deze materie.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en oplossen.

Met vriendelijke groeten,
Eric Velthoven
Het feit dat je dubbele contacten ziet komt omdat in je google account de optie contacten syncroniseren aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smurfb schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:43:
Beste allen,

Ik ben sinds kort ook eeb bezitter van de ascend G615 (via Ibood.nl). Maar nou heb ik het volgende probleem.

Ik krijg mijn apps niet naar mijn mnt.sdcard2 verplaatst ofwel naar mijn externe (32Gb) sd card.
Ook heb vroeg ik mij af of het iemand al is gelukt om de video glitches te verminderen of laten verdwijen:
- Real racing 3: Vliegende pixels zodra er meerdere lagen boven en onder elkaar liggen, zoals delen van de auto.
- GTA Vice City, Speler en andere mensen zijn onzichtbaar.
- Shadowland: Rondom het midden zie ik nagenoeg constant gras textures/halmen en soms een mens van de onderkant (shoenen en benen die lopen)

Ik wil de apps, data pakketten graag verplaatsen omdat deze 0.5gb tot 2gb per spel innemen en ik wil er graag nog wat meer op. Normaal kom ik altijd uit technische uitdagingen zoals deze maar hier kom ik gewoon niet uit. Ik heb geen kennis van rooten en mijn apparaat is ook niet geroot.

Huawei U9508 (ascend G615)
Android versie 4.0.4
Kernel 3.0.8-02229-g4d19ffc
Apps kan je niet naar de ext. SD verplaatsen in ICS of JellyBean,het lukt wel als je de sd kaart in de pc doet en ze kopieert.Bestanden lukt wel.
Heb me hier ook al blauw aan geergerd,weet iemand waarom dit zo is of een oplossing heeft? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Huawei Ascend G615 aangeschaft werkt op zich prima zeker in je eigen netwerk, maar als ik in wil loggen op een openbaar open wifinetwerk dan maakt ie geen verbinding dan haalt ie het IP adres niet op.
Heeft iemand hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaranQQ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:48:
Wat is eigenlijk het tweede deel van de update?
vendor_dload geeft mij het idee dat het iets is van de provider (voor de duitse markt)
Hebben we dit wel nodig?
Vendor staat voor Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:19:
Wie heeft er al met deze telefoon genavigeerd? Ik zojuist voor het eerst een uurtje in de auto gezeten. Met de powerkabel in de aansteker geplugged en het scherm continue aan ging de batterij HARD achteruit. In een uur ongeveer 10%

Telefoon staat overigens nu niet meer op powersavings, Apexlauncher loopt hier goed mee.
Koop eens Tomtom autolader.Het is duidelijk dat je huidige lader het niet aan kan.
Welke lader gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Huawei Ascend G615 gekocht, werkt prima, maar ik ben er sinds kort achter dat hij heel veel moeite heeft om een verbinding te leggen met een open wifinetwerk, dan blijft maar staan op IP adres ophalen, ook werkt het niet bij de Wifi hotspots van Ziggo, heeft iemand de zelfde ervaringen, en/of heeft iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:13:
Nee ik gebruik wel een andere lader naast mijn bed. Daar hoeft ie ook niet snel te laden dus geen probleem verder. Ik heb er geen één die dit doet overigens
Stefijn,ik had al gereageerd op je post over het niet opladen(zelfs ontladen) tijdens GPS gebruik(pagina 41).
Nu ik deze post lees,lijkt het mij dat er serieus wat mis is met je toestel qua opladen in zijn geheel.

Je hebt een oplaad probleem zowel met de thuislader als met de autolader.
Ofwel is het een hardware probleem of je batterij is stuk.
Je geeft ook aan dat je met meerdere laders geprobeerd hebt en dat versterkt alleen mijn vermoeden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik heb sinds een paar dagen ook deze telefoon.

Paar vraagjes:
- Het lijkt dat de wifi verbinding in standby nog wel eens weg gaat, kan ik ergens aanzetten dat deze constant aan blijft?
- Hebben jullie de 4.1.2 update al? Ik draai standaard 4.04 en HiSuite geeft aan dat er geen update is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Heb deze telefoon nu ook een poosje en bevalt prima op 1 ding na. Als ik gebeld wordt worden de contacten niet herkend. De contacten staan allemaal met +31 er voor in de telefoon. Als ik een nummer aanpas naar het nummer zonder +31 wordt de contact wel herkend.

Weet iemand hoe ik ik dit wel werkend kan krijgen met +31 ?

Edit...zie trouwens dat smsjes wel gekoppeld worden aan de contacten.

[ Voor 10% gewijzigd door descon op 28-07-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Ik heb vandaag de 4.1.2 er op gekregen via de duitse site die hier ergens gelinkt staat, is goed gelukt mijn dank daarvoor.
Maar nu het lastige als een echte leek, het roten van dat ding, wil juist een fabrieksrom waar ik wat zaken van weg kan doen en de SD kaart gebruiken, mijn vorige toestel was dit een eitje met een simpel progje, maar via die XDA site kom ik er niet uit hoe ik het moet doen, is er niet iets simpelers voor deze digibeet, voel me af en toe best wel dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Doornekamp33 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:25:
Ik heb vandaag de 4.1.2 er op gekregen via de duitse site die hier ergens gelinkt staat, is goed gelukt mijn dank daarvoor.
Maar nu het lastige als een echte leek, het roten van dat ding, wil juist een fabrieksrom waar ik wat zaken van weg kan doen en de SD kaart gebruiken, mijn vorige toestel was dit een eitje met een simpel progje, maar via die XDA site kom ik er niet uit hoe ik het moet doen, is er niet iets simpelers voor deze digibeet, voel me af en toe best wel dom.
Rooten voor dummies vanaf het dikgedrukte stukje tekst.
acidd91 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:42:

Paar vraagjes:
- Het lijkt dat de wifi verbinding in standby nog wel eens weg gaat, kan ik ergens aanzetten dat deze constant aan blijft?
- Hebben jullie de 4.1.2 update al? Ik draai standaard 4.04 en HiSuite geeft aan dat er geen update is..
WiFi: System settings > Wi-Fi > Menu-knop > Advanced > Keep Wi-Fi on during sleep > Always/Only when plugged in

4.1.2: In dit topic staan een aantal links en mirrors van de 4.1.2 update zoals de poster hierboven ook aangaf.
descon schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:34:
Heb deze telefoon nu ook een poosje en bevalt prima op 1 ding na. Als ik gebeld wordt worden de contacten niet herkend. De contacten staan allemaal met +31 er voor in de telefoon. Als ik een nummer aanpas naar het nummer zonder +31 wordt de contact wel herkend.

Weet iemand hoe ik ik dit wel werkend kan krijgen met +31 ?

Edit...zie trouwens dat smsjes wel gekoppeld worden aan de contacten.
In dit topic zoeken naar 'MatchNum'. Je moet handmatig een instelling in een bestand aanpassen (met behulp van een app als Root Explorer).

[ Voor 17% gewijzigd door Pimorez op 28-07-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pimorez,ik zag hierboven dat Doornekamp33 de vraag stelde om zijn toestel te rooten.
Hij heeft een update naar 4.1.2 gedaan en vraagt hoe je deze root.
Jij geeft echter de link "rooten voor dummies"
Ik heb heel dit topic doorgespit omdat ik morgen mijn G615 binnenkrijg.
Door de wijsheid die ik hier heb opgestoken meen ik te hebben gelezen dat Genotools niet werkt op 4.1.2.
Ik heb wat rondgezocht en heb alles gedownload wat met rooten en recovery te maken heeft.
Dus ik zou graag weten of Genotools inderdaad werkt op 4.1.2, anders hou ik hem op 4.0.4(ik neem aan dat ie zo geleverd wordt)en root ik hem met genotools.
Iemand uitsluitsel?
Hoop dat ik plezier mag beleven aan deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acidd91 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:42:

Paar vraagjes:

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 11:55 . Reden: verkeerde post gequoted ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik heb zelf 4.1.2 sinds een aantal maanden dus ik weet wel dat als het niet op 4.1.2 zou werken, ik er een waarschuwing bij zou zetten.

Deze tool heeft dus gewoon gewerkt bij mijn 4.1.2 rom(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Bij mij heeft het de eerste keer nog niet gewerkt, maar ik hou vol en ga het straks nog een keer proberen, bedankt voor de verwijzing, had het hele draadje doorgelezen maar er overheen gelezen.

Update, heb het nu 3 keer geprobeert, ik voel mijzelf nu nog meer een dummy, het werkt niet maar wat doe ik fout,
Ik sluit de telefoon aan via de usb kabel en activeer hisuite, en draai dan het progje en krijg allemaal dingen in het chinees, dan neem ik het tapje root en klik op optie 1 wacht even en krijg dan een schermpje in het chinees met een knop ok en klik daarop, heb nog een half uurtje gwacht de derde keer, maar geen root toegang.

morgen maar eens verder zoeken.

[ Voor 55% gewijzigd door Doornekamp33 op 28-07-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:56:
[...]

Stefijn,ik had al gereageerd op je post over het niet opladen(zelfs ontladen) tijdens GPS gebruik(pagina 41).
Nu ik deze post lees,lijkt het mij dat er serieus wat mis is met je toestel qua opladen in zijn geheel.

Je hebt een oplaad probleem zowel met de thuislader als met de autolader.
Ofwel is het een hardware probleem of je batterij is stuk.
Je geeft ook aan dat je met meerdere laders geprobeerd hebt en dat versterkt alleen mijn vermoeden.
Mijn andere thuisladers zijn niet noodzakelijk langzaam. Het viel me alleen op dat de Huawei lader snel oplaadt, maar daarbij ook geluiden produceert. Ik vind dat snel laden niet zo nodig als de telefoon 's nachts aan de lader hangt dus gebruik liever een lader zonder bijgeluiden. Dat wil niet zeggen DAT mijn andere laders langzaam laden, ik weet niet of en hoe snel ze zijn ivm de Huawei, maar ik vind het ook niet zo belangrijk.

In de auto heb ik zo'n 12v USB-plug, met max 1.0A. Waarschijnlijk is dat te weinig voor deze telefoon, dus ik heb een plug besteld via ebay met 2 aansluitingen: 1x 1.0A en 1x 2.0A. Zou oa geschikt moeten zijn voor Pads, dus dit zou moeten werken.

Maar bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de originele Huawei klok terug gezet, die van Google zelf vind ik maar lastig werken en hij crashed nogal vaak.

Voor mensen die hem ook willen terug plaatsen, je moet dan DeskClock.apk verwijderen en dan handmatig HWDeskclock.apk kopiëren naar /system/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoertenbonk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 18:00
Doornekamp33 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:10:
Bij mij heeft het de eerste keer nog niet gewerkt, maar ik hou vol en ga het straks nog een keer proberen, bedankt voor de verwijzing, had het hele draadje doorgelezen maar er overheen gelezen.

Update, heb het nu 3 keer geprobeert, ik voel mijzelf nu nog meer een dummy, het werkt niet maar wat doe ik fout,
Ik sluit de telefoon aan via de usb kabel en activeer hisuite, en draai dan het progje en krijg allemaal dingen in het chinees, dan neem ik het tapje root en klik op optie 1 wacht even en krijg dan een schermpje in het chinees met een knop ok en klik daarop, heb nog een half uurtje gwacht de derde keer, maar geen root toegang.

Ik weet niet of het nodig is, maar waarschijnlijk moet je usb debugging aanzetten. Of het mooie Nederlandse woord ervoor "USB-foutopsporing"
Ohnee laatmaar, dat wordt automatisch aangezet met Hisuite.

[ Voor 3% gewijzigd door knoertenbonk op 29-07-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Maar waar haal je die HWdeskclock.apk dan?

en bedoel je de clock/weather widget van Huawei?

Vraagje nog: ik zie op de telefoon in system/apps inderdaad DesktopClock.apk. Werkt het zo dat als je daar een APK verwijderd dat ie dan "netjes" gedeinstalleerd is? Heb dit nog nooit gedaah

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:14:
[...]

Mijn andere thuisladers zijn niet noodzakelijk langzaam. Het viel me alleen op dat de Huawei lader snel oplaadt, maar daarbij ook geluiden produceert. Ik vind dat snel laden niet zo nodig als de telefoon 's nachts aan de lader hangt dus gebruik liever een lader zonder bijgeluiden. Dat wil niet zeggen DAT mijn andere laders langzaam laden, ik weet niet of en hoe snel ze zijn ivm de Huawei, maar ik vind het ook niet zo belangrijk.

In de auto heb ik zo'n 12v USB-plug, met max 1.0A. Waarschijnlijk is dat te weinig voor deze telefoon, dus ik heb een plug besteld via ebay met 2 aansluitingen: 1x 1.0A en 1x 2.0A. Zou oa geschikt moeten zijn voor Pads, dus dit zou moeten werken.

Maar bedankt voor het meedenken :)
Die autolader zou idd moeten werken,1.0 A is te weinig voor navigatie,hij kan het niet bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:39:
Maar waar haal je die HWdeskclock.apk dan?

en bedoel je de clock/weather widget van Huawei?

Vraagje nog: ik zie op de telefoon in system/apps inderdaad DesktopClock.apk. Werkt het zo dat als je daar een APK verwijderd dat ie dan "netjes" gedeinstalleerd is? Heb dit nog nooit gedaah
Oh die heb ik uit de zip van Tigerlei B550, en om die werkend te krijgen moet wel die van Google verwijderd worden.

Maar als je zo'n app verwijderd uit /system/app dan is ie inderdaad helemaal verwijderd.

Maar HWDeskclock.apk is inderdaad de klok app van Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ga het even proberen, maar:
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:14:
Ik heb zojuist een Chinese custom rom upgeload gebaseerd op B550, het enige dat ik heb veranderd is dat je alle talen kunt selecteren.

U9508-B550-Tigerlei-multilanguage.zip
ALs ik deze download wordt ie niet groter dan 40kb en niet uit te pakken, doe ik wat verkeerd.

edit: hmm...alleen voor premium users?

Ik zag verderop na deze post ook dat gemeld werd dat met deze ROM de telefoon na 12u nog op 80% stond...dat wil ik ook wel

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt anders ook de originele Tigerlei B550 zoeken als het voor de apps is, want ik heb die wat ik aangepast al hele lange tijd geleden upgeload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm.. via e.o.a. downloadmanager kun je hem ook downloaden met normale snelheid (loopt nu met 1Mb/s). Hoop dat ik niet téveel shit mee heb gekregen.
Wil eventueel deze ROM proberen.

Ik zoek gewoon een kale ROM (met goede batterijprestaties, dat vind ik het belangrijkste). Met de KWBR-rom heb ik op dit moment nog geen beste batterijprestaties dus ik ben nog even wat opties aan het proberen (ROms, instellingen, saver-apps etc)

edit: ik kan geen apps verwijderen/toevoegen in de system/apps dir. Of moet je dat in de ROM-zip doen vóór je de ROM inlaadt?

[ Voor 60% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik moet mijn 3x3-deal nog activeren. Ik had hier gelezen dat het opsturen van een print/foto van je doosje ook voldoende is?

lama: de buitenlaag van de doos laat gemakkelijk los, dus de doos zelf blijft intact :)

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:37
Ik moet mijn 3x3-deal nog activeren. Ik had hier gelezen dat het opsturen van een print/foto van je doosje ook voldoende is?
Klopt. Ik heb een foto opgestuurd. No problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:22:
Ik zoek gewoon een kale ROM (met goede batterijprestaties, dat vind ik het belangrijkste). Met de KWBR-rom heb ik op dit moment nog geen beste batterijprestaties dus ik ben nog even wat opties aan het proberen (ROms, instellingen, saver-apps etc)
Ik doe dagen met 1 batterij lading, heb je voor het flashen wel een wipe gedaan? en geen onzin draaien op de achtergrond? Ik gebruik greenify, beste batterij prestatie met een android toestel wat ik ooit heb gehad.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:22:
edit: ik kan geen apps verwijderen/toevoegen in de system/apps dir. Of moet je dat in de ROM-zip doen vóór je de ROM inlaadt?
Wel eens van root gehoord en mount read/write?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:18:
Je kunt anders ook de originele Tigerlei B550 zoeken als het voor de apps is, want ik heb die wat ik aangepast al hele lange tijd geleden upgeload.
Dan zou ik die rom eens op een normale download site plaatsen waar je geen account hoeft te nemen, geen mobielnummer achter hoeft te laten en virusscanners niet waarschuwen voor malware.

Het is niet nodig en ongewenst om 3x een bericht op deze manier achterelkaar te posten, maak de volgende keer gebruik van de wijzig-reactie knop! Hij zit er tenslotte niet voor niets ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 29-07-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwabbernootje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:54:
[...]
Dan zou ik die rom eens op een normale download site plaatsen waar je geen account hoeft te nemen, geen mobielnummer achter hoeft te laten en virusscanners niet waarschuwen voor malware.
Op speedshare hoef je geen account te hebben, althans toen ik hem online gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickus
  • Laatst online: 07-09 13:24

dickus

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:43:
Ik heb sinds kort een Huawei Ascend G615 gekocht, werkt prima, maar ik ben er sinds kort achter dat hij heel veel moeite heeft om een verbinding te leggen met een open wifinetwerk, dan blijft maar staan op IP adres ophalen, ook werkt het niet bij de Wifi hotspots van Ziggo, heeft iemand de zelfde ervaringen, en/of heeft iemand hier een oplossing voor.
Om een of andere reden pakt de telefoon niet het juiste protocol. Bij EAP-methode kiest hij automatisch SIM. Bij Ziggo, en wellicht ook bij andere open wifinetwerken, moet dit PEAP zijn. Daarna werkt Ziggo wifihotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al die apps in een zipje upgeload welke ik persoonlijk wel een must have vind om toch in de rom te hebben. Ik draai zelf dus nog steeds de rom van kwabbernootje, alleen dan met Huawei apps en ik gebruik apex launcher.

Ik ben die rom van kwabbernootje het uploaden en heb daar de Huawei klok app, zaklamp app, Huawei weer widget, en muziek speler in gestopt, voor de rest is hetzelfde en gaan alle credits voor rom gewoon naar kwabbernootje, ik heb hem alleen uitgepakt, apps gekopieerd naar /system/app en weer ingepakt.

Huawei apps
Kwbr_hwu9508_B509_v2- met Huawei apps

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zopas mijn nieuwe Ascend G615 binnen gekregen.
Eerste indruk: mooi en stevig toestel en snel, voor een mooie prijs.
Ben onder de indruk van de GPS,razendsnel zelfs binnenhuis.
Heb de duurste smartphones gehad Iphone,Samsung Galaxy s ,S2, S3 ,Note 1 en 2 en de G615 doet ze allemaal de broek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
kwabbernootje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:52:
[...]
Wel eens van root gehoord en mount read/write?
Ja...maar dan weet ik het nog niet :) Ik heb de telefoon voorzien van de Chinese recovery die jij had geupped en daarna van jouw 509-rom. Of ie dan geroot is? Volgens mij wel.
Maar moet ik zo'n APK buiten Android om in die dir zien te plaatsen of moet het ook vanuit Android zelf kunnen?

Ik had een wipe gedaan (ook van cache) en ik heb vanmorgen een battery-calibration uitgevoerd. Het lijkt nu beter te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:15:

Ik ben die rom van kwabbernootje het uploaden en heb daar de Huawei klok app, zaklamp app, Huawei weer widget, en muziek speler in gestopt, voor de rest is hetzelfde en gaan alle credits voor rom gewoon naar kwabbernootje, ik heb hem alleen uitgepakt, apps gekopieerd naar /system/app en weer ingepakt.

Huawei apps
Kwbr_hwu9508_B509_v2- met Huawei apps
Is deze dan gelijk geroot of moet dat daarna nog gebeuren, heb hem binnen gehaald maar durf het nog niet helemaal aan om hem er op te zetten, sorry als ik nu iets doms vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die is geroot zover ik weet, ik heb er verder ook niks aan veranderd, behalve een paar Huawei apps terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Toen ik Kwabbernootje zijn ROM net op mijn mobiel had staan was die niet geroot, dit heb ik zelf moeten doen (met Geno tools).

Dit is raar. Ik hoefde alleen maar op het 'ROOT' tabje te klikken en daarna de eerste optie. Het programmatje doet dan wat en ik krijg wat Chinese tekst te zien en dan is het klaar. Ik hoefde daarna nergens meer op te klikken oid. ik kon gewoon het programma uitzetten en mijn telefoon was geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren mijn G615, zopas geroot met genotools ,eerst kwam Root Checker met de melding dat er geen root was.
Nog 2 keer geprobeerd en hetzelfde verhaal,tot ik op het lumineuze idee kwam om de G615 een keer te herstarten,en ja hoor ROOT. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren een blije eigenaar van de Ascend G615.
Ik moet zeggen prima telefoon voor die prijs (299 euro bij Neckermann)
Ik had hiervoor een Note 2 en daarvoor een Galaxy s3,deze telefoons waren dunner maar gaven altijd het gevoel dat ze zo uit je hand gingen glibberen mede door de gladde achterkant,deze is iets dikker en met een stroevere achterkant waardoor hij prima in de hand ligt.
Ook vind ik het 4.5 inch scherm ideaal van grootte.
Zopas geroot met Genotools,fluitje van een cent(na een herstart)
Voor mij géén dure Samsungs of Apple en peren meer,deze is top.
Weet iemand of de kleur verzadiging is in stellen? Gezocht maar niet gevonden.

Edit: GPS fantastisch,nooit meegemaakt na de eerste fix die ca 2 minuten duurde,heb ik nu fix(BINNENHUIS) in minder dan 5 seconden zowel met Tomtom ,CoPilot en Sygic.
Mijn Tomtom Go Live 1005 verbleekt daarbij.
Hulde Huawei _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Truuk met opnieuw opstarten ook al gedaan geen root, dus maar eens verder kijken hoe of wat.

@ludoke1955, had nog 50 euro goedkoper gekund, heb hem bij de kijkshop vandaan voor 249 euro, maar 299 is ook al geen slechte prijs.

Nu nog effe wachten op de hoesjes en tasjes uit china, en een 32 gb sdhc kaartje uit blaricum en dan geen we hem in het echie gebruiken, en de oude xcover ga ik lekker mee expitimenteren met roms en root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doornekamp33 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:41:
Truuk met opnieuw opstarten ook al gedaan geen root, dus maar eens verder kijken hoe of wat.

@ludoke1955, had nog 50 euro goedkoper gekund, heb hem bij de kijkshop vandaan voor 249 euro, maar 299 is ook al geen slechte prijs.

Nu nog effe wachten op de hoesjes en tasjes uit china, en een 32 gb sdhc kaartje uit blaricum en dan geen we hem in het echie gebruiken, en de oude xcover ga ik lekker mee expitimenteren met roms en root.
Heb je Hisuite op pc staan?(voor de drivers)? USB opsporing en onbekende bronnen aangevinkt ?
Gekozen voor Hisuite in opties voor koppelen aan pc?

Betalingsopties van kijkshop nvt voor mij(Belgie en heb geen creditcard) besteld bij Neckermann,op 3 dagen weekend inbegrepen geleverd via Kiala.Ik schrok er zelf van. En ik ben geen zuinige Belg en als het snel kan heb ik er centje voor over :)
Net ontekt dat het geluid van dit ding (zoals al eerder hier werd gezegd) fenmenaal is voor een smartphone. Ik heb een laptop Acer Aspire V3-771G van 1300 euro en het geluid van de G615 is beter!!!
Daar kunnen die dure jongens nog eens een poepje aan ruiken.
Het is te hopen dat meer mensen Huwaei leren kennen zodat die dure heren hun nek een beetje krimpt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Je kon natuurlijk ook naar allo telecom rijden en hem daar oppikken voor 249 euro (solden) but hey, don't let me spoil your fun :p

Heb al een paar keer gelezen hier dat de B509 niet goed zou zijn qua accuduur maar daar heb ik toch nog niets van gemerkt. Updaten maar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_g schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:39:
Je kon natuurlijk ook naar allo telecom rijden en hem daar oppikken voor 249 euro (solden) but hey, don't let me spoil your fun :p

Heb al een paar keer gelezen hier dat de B509 niet goed zou zijn qua accuduur maar daar heb ik toch nog niets van gemerkt. Updaten maar zou ik zeggen.
Nou,nou alléén maar commentaar omdat ik 299 euro heb betaald en dat het 50 euro goedkoper kan.
Ik heb toch maar aangegeven dat ik het toestel voor die prijs gekocht heb,toch niet dat ik me bekocht voel?
Weten wat ik nu weet zou ik gerust 100 euro méér geven voor dit toestel,echter reacties over mijn positieve bevindingen over dit toestel kan ik niet bemerken,het gaat hier toch over ervaringen? (en discussies over de prijs zijn natuurlijk ervaringen als je die als dusdanig ervaart.
Kan men zich niet houden aan ervaringen over dat het toestel bevalt of niet ,hoe het kan getweakt worden etc.
Ik heb het toestel sinds gisteren en had op voorhand dit gehele topic doorgelezen en ha oa opgestoken dat upgraden naar 4.1.2 slecht is voor het accu verbruik.
Dus ik sta nu op 4.04 B107 met root en hou het even zo,ik lees hier wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
Zo bedoelde ik het niet natuurlijk en ja, het toestel is inderdaad zijn geld meer dan waard. Zeker als je na 2 maand nog even tevreden gaat zijn dan mij. Beste aankoop ooit. Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:15:
[...]

Nou,nou alléén maar commentaar omdat ik 299 euro heb betaald en dat het 50 euro goedkoper kan.
Denk eerder dat men jouw die besparing had gegund maar goed, je hebt zonder meer een fijn toestel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_g schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:48:
Zo bedoelde ik het niet natuurlijk en ja, het toestel is inderdaad zijn geld meer dan waard. Zeker als je na 2 maand nog even tevreden gaat zijn dan mij. Beste aankoop ooit. Veel succes ermee.
No problem, maar ik wou gewoon mijn mening duidelijk maken.
Heb jij mss een oplossing voor mijn vraag een paar posts hierboven,nl het aanpassen van de kleurverzadiging die lijkt mij een beetje flets,het enige minpuntje dat ik tot nu tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:10:
[...]

Denk eerder dat men jouw die besparing had gegund maar goed, je hebt zonder meer een fijn toestel gekocht.
Natuurlijk, maar mijn reply pleit alleen toch maar voor dit toestel,ik ben niet op dit forum om over de prijs te praten,ik heb de prijs alléén vermeld als aanduiding.
En ik heb inderdaad een fijn toestel gekocht getuige mijn eerdere posts over die andere grotere merken.
Ik ga nooit meer vreemd(denk ik) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb net m'n toestel geupdated van stock 4.04 naar kwabbernoots 4.1.2.

Hij is erg snel en clean, dus thanks kwabbernoot!

Ik had draaiende op 4.04 problemen met wat 3d spellen. B.v. bij GTA vice city, ervaarde ik een hoop lag en 3d models welke verdwenen waren. Maar hij doet het nu perfect!
Met antutu's benchmark heeft ie nu ook 2000 punten meer. 15500 haalt ie nu, dus een dikke boost :)

Iedereen upgrade volgens mij op z'n eigen manier zo te lezen in deze thread, maar hier hoe het bij mij goed werkte:

-ROM Toolbox geinstalleerd, deze was erg handig met het backupen van alle contacten, sms-jes, profielinstellingen enz.

-Kwabbernoots rom gedowned. De zip file op een fat32 kaartje in de root gezet.

-Toen alle methodes geprobeerd welke beschreven waren in deze thread om up te graden, Geen enkele werkte helaas eigenlijk goed. Ook Kwabbernoots 'recovery.rar' deed het niet (hoorde bij de rom dacht ik).

-Deze stappenplan deed het uiteindelijk voor mij wel goed van XDA forum:

1 Put the ROM on the SD card
2 Go to recovery by Turning off the device and then booting up the phone with POWER & Volume +
3 First you need to wipe all your data, Select the 4th option and then the first option [Wipe Data/Factory reset]
4 Now when your phone is empty you can install new ROM, Select the 2nd option and then 4th option.
5 Now select the Zip file of the ROM.
6 Select the first option, Now the ROM will be installed.
7 Now choose the “GO BACK” option (The last one) and then choose the first option - Now your phone will reboot
If the installation succeeded, After few minutes your phone will boot up to the new ROM.

Nog een tip voor als iemand nog een nieuwe sd kaart wilt aanschaffen.

Officieel ondersteund ie tot 32 gb volgens de specs. Heb voor de gein op de gok een 64 gb sd kaartje gekocht, ntfs geformateerd en eringeknald. En doet het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij mij werkte de variant via de "recovery.rar" van Kwabbernootje perfect, maar uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer als de procedure die je van XDA hebt gehaald.

"Helaas" heb ik 32gb aangeschaft, maar mooi dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:15:
[...]

Ik heb het toestel sinds gisteren en had op voorhand dit gehele topic doorgelezen en ha oa opgestoken dat upgraden naar 4.1.2 slecht is voor het accu verbruik.
Ik doe op 4.1.2 (stock) nog steeds even lang met het toestel, geen merkbaar verschil in accu gebruik!

[ Voor 1% gewijzigd door GrrRon op 31-07-2013 22:36 . Reden: stock ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Na veel zoeken en proberen is het nog steeds niet gelukt om te rooten, ik heb wel dit gevonden en daar werkte geno ook niet, morgen maar weer eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Wat me opvalt dat er geen 'taskmanager' standaard in de g615 zit? Bij mijn S4 en S2 moet ik gewoon de homeknop lang inhouden, en dan kan ik alle apps in het geheugen beëndigen. Niet mogelijk met de g615? Of extra app downloaden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer nog eens want met lang de thuis knop in houden kun je multitasken en ook apps uit het geheugen verwijderen en ook alle apps uit het geheugen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Doornekamp33 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:44:
Na veel zoeken en proberen is het nog steeds niet gelukt om te rooten, ik heb wel dit gevonden en daar werkte geno ook niet, morgen maar weer eens verder kijken.
Word de telefoon wel herkend bij apparaatbeheer of heb je een gele uitroepteken bij android staan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Het is gelukt, ik heb eindelijk root, lekker wat zooi weggooien.
Ik heb het gedaan met motochopper, maar genotools had het waarschijnlijk ook wel gedaan,
de truuk, hisuite verwijderen van de computer, ik denk achteraf dat die dwars heeft gelegen omdat mij opviel dat die steeds de verbinding kwijt raakte en weer verbinding wilde maken.

Weer wat bijgeleerd, en dat voor zo'n oudje als ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Doornekamp33 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:29:
Het is gelukt, ik heb eindelijk root, lekker wat zooi weggooien.
Ik heb het gedaan met motochopper, maar genotools had het waarschijnlijk ook wel gedaan,
de truuk, hisuite verwijderen van de computer, ik denk achteraf dat die dwars heeft gelegen omdat mij opviel dat die steeds de verbinding kwijt raakte en weer verbinding wilde maken.

Weer wat bijgeleerd, en dat voor zo'n oudje als ik ben.
Oh, wellicht dat dat dan het probleem is. Ik heb HiSuite namelijk wel geselecteerd op mijn mobiel maar niet aan staan op mijn computer wanneer ik mijn telefoon root.

Maar mooi dat dit werkt, dan weten wij ook meteen waar het aan kan liggen de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Laatst online: 20-08 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:33:
Probeer nog eens want met lang de thuis knop in houden kun je multitasken en ook apps uit het geheugen verwijderen en ook alle apps uit het geheugen verwijderen.
En dan krijg ik te zien wat "open" staat en dus uit de lijst verwijderd kan worden ? Betekent dat dat het uit het geheugen verwijderd wordt ? En hoe werkt dan dat multitasken ?
Ook hier al enkele malen een "spontane" reboot ! Iemand enige info hierover vwb de reden/oorzaak ?
Als ik een (g)mailtje wil openen duurt dat mi soms veel te lang. Dan doe ik een stappie terug en krijg dan de mailinglist te zien waarna het sneller gaat.
Ook kan ik bij de instellingen geen "user agent" vinden waarmee je desktop selecteert.
Is er ergens een, liefst Nederlandstalige, handleiding welke alle software-aspecten van de G615 behandeld, te downloaden ?
Lekker strak toestel maar heb nog lang niet alle mogelijkheden onder de knie.

[ Voor 8% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-08-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoertenbonk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 18:00
MAB The Frisian schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:11:
[...]
Ook hier al enkele malen een "spontane" reboot ! Iemand enige info hierover vwb de reden/oorzaak ?
Toen ik het toestel net had gekocht, had ik hier ook last van. Het was dan wel niet vaak, maar wel raar. Nadat ik ben overgestapt naar Jelly Bean(android 4.1.2 welke rom dan ook) heb ik daar geen last meer van gehad. De oorzaak weet ik echter niet, toch lijkt het aan de software te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er voor de Ascend G615 een 4.1.2 rom met PlayStore en in Nederlands ?
Zoja ,graag een link,dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:46:
Zowat alle roms die hier de revue zijn gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:46:
http://huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads

officiele EU-update met alle talen.

Is wel nog steeds B509 met locatie-bug, best the fix van Batty86 daarvoor gebruiken (zie xda)

[ Voor 13% gewijzigd door Qurius op 01-08-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help !
Ik heb een firmware update willen maken maar nu start mijn G615 steeds op in recovery.
Wat te doen ? Ik zit op B107 met een Engelse recovery zonder het advanced menu.
Ik denk dat ik een BRICK heb.
Kan iemand hulp bieden _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpruim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Net even gekeken, maar onze phone staat niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:23:
Help !
Ik heb een firmware update willen maken maar nu start mijn G615 steeds op in recovery.
Wat te doen ? Ik zit op B107 met een Engelse recovery zonder het advanced menu.
Ik denk dat ik een BRICK heb.
Kan iemand hulp bieden _/-\o_
Geen paniek..

Download die 107 of een andere originele..
Deze uitpakken zodat je een dload map krijgt.
Die map "dload" zet je op SD kaartje.
Dan telefoon uit en weer aanzetten met volume + EN volume - ingedrukt houden..
Als het goed is installeert ie nu weer de software..

Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:49:
[...]

Geen paniek..

Download die 107 of een andere originele..
Deze uitpakken zodat je een dload map krijgt.
Die map "dload" zet je op SD kaartje.
Dan telefoon uit en weer aanzetten met volume + EN volume - ingedrukt houden..
Als het goed is installeert ie nu weer de software..

Succes..
Heb ik geprobeerd maar lukt niet ,ook geprobeerd een custom firmware te flashen maar blijkbaar is die chinese recovery daarvoor nodig en die krijg ik er ook niet op omdat ik uiteraard niet in de instellingen kan komen. Heb de 509 geprobeerd,de 107 waar is die te vinden? Misschien pakt hij die wel omdat het de originele is.
Ik vrees dat ik een Brick heb 8)7

Edit: Nog een poging gedaan met 509 met de de knoppen combinatie die je aangaf maar hij start op in de recovery. Er staat FAIL.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:10:
[...]
de 107 waar is die te vinden?
HIER de originele B107 of HIER de originele B509

[ Voor 15% gewijzigd door fotojunk op 02-08-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ik ga meteen proberen en rapporteer dan.
Edit:SD kaart moet op fat 32 staan neem ik aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

Bedankt ik ga meteen proberen en rapporteer dan.
Edit:SD kaart moet op fat 32 staan neem ik aan?
Yepp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Heeft niet gewerkt, met jouw knoppen combinatie zou ik het installer moeten komen maar ik kom steeds in recovery terecht en wanneer van daaruit probeer te installeren van de dload map grijg ik FAIL en wanneer ik dan weer reboot..ja hoor ..recovery.
Ik weet het niet meer.
Ik had toen alles nog goed werkte een firmware geinstalleerd via het update menu in instellingen...opslag ...software update en toen was het mis.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Edit: Heeft niet gewerkt, met jouw knoppen combinatie zou ik het installer moeten komen maar ik kom steeds in recovery terecht en wanneer van daaruit probeer te installeren van de dload map grijg ik FAIL en wanneer ik dan weer reboot..ja hoor ..recovery.
Ik weet het niet meer.
Ik had toen alles nog goed werkte een firmware geinstalleerd via het update menu in instellingen...opslag ...software update en toen was het mis.
Druk je de knoppen volume+ en volume- wel stevig genoeg in en vasthouden totdat ie begint..
Probeer eens een ander SD kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Druk je de knoppen volume+ en volume- wel stevig genoeg in en vasthouden totdat ie begint..
Probeer eens een ander SD kaartje..
Ik start op met volume+ EN volume- en power. Power laat ik los als Huawei verschijnt en ik hou de volumes ingedrukt tot de ...recovery opduikt en ik heb ook al een andere sd geprobeerd.

Intussen dit ook geprobeerd
http://lavx.hu/huawei-honor-2-u9508-grom-b204-sp5/ zonder succes.
Ik heb Mobile go en moborobo op mijn pc en van zodra ik mijn g615 op de pc aansluit krijg ik van allebei een popup dat er een telefoon op de pc is aangesloten,echter in de programmas zelf wordt hij niet herkend.
Adb was hiervoor ok.
Naar het schijnt kan je altijd je phone herstellen als in recovery geraakt...en dat doet hij,en dan is het gedaan.

Niemand die hulp kan bieden?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wanner je dit allemaal uitvoert, heb je dan wel je USB kabel ontkoppelt? Dit zorgt namelijk voor fails bij het installeren van een originele ROM via volume + & - bij opstarten.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivebunny schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:05:
Wanner je dit allemaal uitvoert, heb je dan wel je USB kabel ontkoppelt? Dit zorgt namelijk voor fails bij het installeren van een originele ROM via volume + & - bij opstarten.
Ja,natuurlijk dat weet ik,volume + & volume- +power resulteert alléén in een opstart in recovery.
Na de hele dag met dit ding zitten klooien in 35 ° ga ik nu een terrasje meepikken.
Verdere hulp lees ik graag morgen.

Proost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat in de instellingen op PEAP maar het probleem blijft hij haal het ipadres niet op,blijft maar op verbinden staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens geprobeerd om B107 te flashen via recovery waarin mijn G615 vastziet.
dload map op SD volume+ en volume - + power,kom ik in recovery(kan niet anders)
update zif from external SD ok...dload... en dan de volgende melding E: error opening / sdcard/dload: no such file or directory.
Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vervelend...kan je er helaas niet mee helpen, geen verstand van dit soort dingen.

Maak je wel de juiste menuselectie? Moet je niet "choose zip from SD " in plaats van "update zip from SD"? In de laatste gaat ie volgens mij zoeken naar een specifieke bestandsnaam, bij HTC is dan bijv. PD98IMG.zip (geen idee hoe dat hier moet heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:23:
Vervelend...kan je er helaas niet mee helpen, geen verstand van dit soort dingen.

Maak je wel de juiste menuselectie? Moet je niet "choose zip from SD " in plaats van "update zip from SD"? In de laatste gaat ie volgens mij zoeken naar een specifieke bestandsnaam, bij HTC is dan bijv. PD98IMG.zip (geen idee hoe dat hier moet heten)
Idd normaal moet er staan "choose zip from sd card" maar ik heb die optie niet in recovery(engelse versie die er op stond bij aankoop).
Er staat "apply update from external storage" en ook geen advanced menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:35:
[...]

Idd normaal moet er staan "choose zip from sd card" maar ik heb die optie niet in recovery(engelse versie die er op stond bij aankoop).
Er staat "apply update from external storage" en ook geen advanced menu.
Je moet totaal NIET in een menu komen waar je in browst!!!
Na de boot met vol+ en vol- gaat ie direct zelf aan de slag als ie een dload folder ziet..

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 03-08-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

Je moet totaal NIET in een menu komen waar je in browst!!!
Na de boot met vol+ en vol- gaat ie direct zelf aan de slag..
Weet ik,normaal moet dat zo gaan,maar ik kom altijd in recovery en kom er niet meer uit,alleen door te accu te verwijderen.
Ik heb donderdag mijn 3x3 smart deal aangevraagd en alles opgestuurd,ik denk dat ze zullen moeten komen halen en hopen dat ze niet moeilijk doen.
Ik zie anders geen oplossing meer.

Edit: Batterij eruit,terug erin en aan de oplader gehangen.
Nu blijft hij staan op opstart logo "Huawei Ascend"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:42:
[...]

Weet ik,normaal moet dat zo gaan,maar ik kom altijd in recovery en kom er niet meer uit,alleen door te accu te verwijderen.
Ik heb donderdag mijn 3x3 smart deal aangevraagd en alles opgestuurd,ik denk dat ze zullen moeten komen halen en hopen dat ze niet moeilijk doen.
Ik zie anders geen oplossing meer.
Download dit bestand.

Uitleg:
You must going in fastboot mode ( power + volume down ) , plug the smarthpnones on pc and the download this rom, and start flash_all.bat

insert 1, then enter, the background color became red .. wait 10 minutes and you have stock recovery anche the cell phone works :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:48:
[...]

Download dit bestand.

Uitleg:
You must going in fastboot mode ( power + volume down ) , plug the smarthpnones on pc and the download this rom, and start flash_all.bat

insert 1, then enter, the background color became red .. wait 10 minutes and you have stock recovery anche the cell phone works :)
Bedankt,aan het downloaden. Heb alvast volume down + power gedaan wat resulteert in ....recovery
Als in fastboot bent wat is er dan normaal op het scherm te zien?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Bedankt,aan het downloaden. Heb alvast volume down + power gedaan wat resulteert in ....recovery
Op 1 gedrukt en enter scherm blijft blauw met een rood knipperend streepje en 4 regels chinese tekst met in de tweede regel BOOTLOADER. Verder gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Dat poppetje volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens even hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Op 1 gedrukt en enter scherm blijft blauw met een rood knipperend streepje en 4 regels chinese tekst met in de tweede regel BOOTLOADER. Verder gebeurt er niks
Op ENTER drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enter gedrukt scherm blijft blauw . Normaal ? Wat nu ? Sorry hoor
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.