Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Enter gedrukt scherm blijft blauw . Normaal ? Wat nu ? Sorry hoor
Al doe je er geen telefoon aan wordt het scherm nog rood..\
Dus wel op ACTIEVE venster die enter geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Success moet nu met de vrouw op boodschap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:26:
Success moet nu met de vrouw op boodschap..
OPGELOST !!! Hoe dom kan je zijn ,er was geen ADB driver gedownload.
Volgend probleem,helemaal in chinees nu,maar ja werkt nu tenminste.Verder zoeken om hem in nedelands te krijgen.
Allemaal bedankt om me uit de problemen te helpen,ik kan jullie wel zoenen _/-\o_

Edit: Staat in Nederlands,ik kan alleen niet aanmelden bij mijn Google account "kan geen verbinding maken met de server" Gapps ook erop

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:09:
[...]

OPGELOST !!! Hoe dom kan je zijn ,er was geen ADB driver gedownload.
Volgend probleem,helemaal in chinees nu,maar ja werkt nu tenminste.Verder zoeken om hem in nedelands te krijgen.
Allemaal bedankt om me uit de problemen te helpen,ik kan jullie wel zoenen _/-\o_

Edit: Staat in Nederlands,ik kan alleen niet aanmelden bij mijn Google account "kan geen verbinding maken met de server" Gapps ook erop
Nou mooi...
Nu kun je elke officiele rom er weer inblazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Gebruikte voorheen bij m'n Galaxy Total Commander om bestanden uit te wisselen en daar kreeg ik dan alle directories te zien waaronder dan ook sd-card. Kon dan de ROM's mooi in die dir zetten.
Bij de G615 zie ik echter alleen ".android_secure", "DCIM" en "LOST DIR" van de SD-kaart.
Er wordt wel ong. 32GB aangegeven dus de SD kaart wordt wel in TC getoond.
Heb op de kaart een dload aangemaakt waarin de kwbr B509 V2 uitgepakt. Iets wat bij verandering van ROM dan waarschijnlijk telkens moet gebeuren, bij Galaxy keuze bij install, om te installeren.
Vanavond maar eens proberen.

@ fotojunk : Nog even voorgaande reacties doorgenomen en zag dat je dload al eerder had aangehaald icm officiële ROM's en geen custom's. Nu eerst nog een backup van alle gegevens maken.

[ Voor 15% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-08-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
MAB The Frisian schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:54:
Gebruikte voorheen bij m'n Galaxy Total Commander om bestanden uit te wisselen en daar kreeg ik dan alle directories te zien waaronder dan ook sd-card. Kon dan de ROM's mooi in die dir zetten.
Bij de G615 zie ik echter alleen ".android_secure", "DCIM" en "LOST DIR" van de SD-kaart.
Er wordt wel ong. 32GB aangegeven dus de SD kaart wordt wel in TC getoond.
Heb op de kaart een dload aangemaakt waarin de kwbr B509 V2 uitgepakt. Iets wat bij verandering van ROM dan waarschijnlijk telkens moet gebeuren, bij Galaxy keuze bij install, om te installeren.
Vanavond maar eens proberen.
Custom ROM's maken GEEN gebruik van een "dload" folder.
Lees dit maar eens door (sectie GUIDES).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Dat is helaas niet goed verlopen.
Kreeg na de install nog steeds 4.0.4 bij de info dus nogmaals geprobeerd maar nu naast de wipe data ook de wipe cache gedaan, normaal ook bij de Galaxy, en nu blijft ie dus op Huawei hangen.
Beetje vreemd, pas na de derde/vierde herstart krijg ik de melding dat ie bestanden installeert en komt dan nog steeds op 4.0.4 uit.
Blijf ook na meerdere installs op 4.0.4/107 hangen. Heb verschillende ROM's geprobeerd maar geen enkele vooruitgang.

[ Voor 36% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-08-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:50:
Dat is helaas niet goed verlopen.
Kreeg na de install nog steeds 4.0.4 bij de info dus nogmaals geprobeerd maar nu naast de wipe data ook de wipe cache gedaan, normaal ook bij de Galaxy, en nu blijft ie dus op Huawei hangen.
Beetje vreemd, pas na de derde/vierde herstart krijg ik de melding dat ie bestanden installeert en komt dan nog steeds op 4.0.4 uit.
Ik denk dat je beter onderstaande volgt,het heeft mij gisteren ook geholpen.
Wees er zeker van dat de ADB driver geinstalleerd is.
J e telefoon staat dan wel in chinees,zonder chinese recovery,zonder Play Store maar MET root.
Ik heb er gewoon een custom rom over gezet. Om een custom ROM te flashen heb je wel de chinese recovery nodig.!!
Uileg hier onder:

Download dit bestand.

Uitleg:
You must going in fastboot mode ( power + volume down ) , plug the smarthpnones on pc and the download this rom, and start flash_all.bat

insert 1, then enter, the background color became red .. wait 10 minutes and you have stock recovery anche the cell phone works :)

Om het bestand te downloaden volg deze link

http://pan.baidu.com/shar...reid=161348&uk=2936987094

Met dank aan fotojunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Power + volume down levert een Huawei hang op en niet meer.
Galaxy was imo eenvoudiger. Als daar iets mis was even 2.3.6 installeren en daarna weer verder met custom ROM's.

Houd er trouwens ook niet van om onleesbare files te downloaden, mijn chinees is nu eenmaal niet zo goed, dus dat gebeurt niet zo gauw. Nog maar eens even proberen.

Krijg na de data-wipe/apply update oa de melding E:\signature verification failed - Installation failed - Installation aborted en toch als laatste copy cust files sucessed!

[ Voor 20% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-08-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:32:
Power + volume down levert een Huawei hang op en niet meer.
Galaxy was imo eenvoudiger. Als daar iets mis was even 2.3.6 installeren en daarna weer verder met custom ROM's.

Houd er trouwens ook niet van om onleesbare files te downloaden, mijn chinees is nu eenmaal niet zo goed, dus dat gebeurt niet zo gauw. Nog maar eens even proberen.
Die huawei hang moet je juist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Die huawei hang moet je juist hebben.
insert 1, then enter, the background color became red .. wait 10 minutes and you have stock recovery anche the cell phone works :)

Dat noem ik een hang en niet direct als ik fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:49:
[...]

Dat noem ik een hang en niet direct als ik fastboot.
Wordt het scherm rood ? Zoniet beetje op enter doordrukken.
1...ENTER....ENTER
Dan zou er vanalles moeten gebeuren,zoniet controleer in apparaatbeheer van de pc of de ADB driver geinstalleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 13:24

dickus

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:07:
hij staat in de instellingen op PEAP maar het probleem blijft hij haal het ipadres niet op,blijft maar op verbinden staan
Zorg er wel voor dat het dichtsbijzijnde Ziggo-modem niet je eigen modem is. Als je telefoon verbinding maakt met 'Ziggo' via je eigen modem, dan komt er geen verbinding tot stand. Deze is waarschijnlijk uitgeschakeld om ervoor te zorgen dat je telefoon thuis de snelste verbinding pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat leuks ontdekt, ik heb goedkope iPhone in ear oordopjes van buyincoins en wat blijkt de afstandbediening op die headsets werkt gewoon op onze Huawei Honor 2.

Dat is best fijn want iPhone in ears uit China kosten minder dan € 2 en echt slecht zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136791

Op deze manier de officiële 509 installed.
Kan echter niet zeggen dat die 509 nu echt fijn werkt. Is wel iets sneller volgens Antutu maar ik kan geen aps meer vinden en elke keer als ik het scherm ontgrendel krijg ik direct berichten op het scherm.
Men heeft het blijkbaar nodig gevonden om de werking van 107 te veranderen.

Straks de Mangusta v1.1 proberen. Moet wel met Geno recovery gebeuren.
Geeft v1.0 aan maar had ergens gelezen dat het wel 1.1 is.

Even geprobeerd maar denk dat ik toch maar weer de 107 install, de anderen zijn imo niet echt een verbetering. En Antutu zegt me niet zoveel.

[ Voor 87% gewijzigd door MAB The Frisian op 05-08-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:49:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136791

Op deze manier de officiële 509 installed.
Kan echter niet zeggen dat die 509 nu echt fijn werkt. Is wel iets sneller volgens Antutu maar ik kan geen aps meer vinden en elke keer als ik het scherm ontgrendel krijg ik direct berichten op het scherm.
Men heeft het blijkbaar nodig gevonden om de werking van 107 te veranderen.

Straks de Mangusta v1.1 proberen. Moet wel met Geno recovery gebeuren.
Geeft v1.0 aan maar had ergens gelezen dat het wel 1.1 is.

Even geprobeerd maar denk dat ik toch maar weer de 107 install, de anderen zijn imo niet echt een verbetering. En Antutu zegt me niet zoveel.
Die 509 zou bovendien last hebben van battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik wilde terug naar de B107 en wilde voordat ik dit ging doen een wipe data/factory reset en wipe cache partition met de orginele recovery doen. Wanneer ik dit doe krijg ik een "copy cust files system error!ret = -1.

Ik had de dload map al op mn sd-kaart gezet en heb deze geprobeerd te installeren, hij gaf hier verder geen errors maar blijft helaas hangen op het huawei logo bij het booten...

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:16:
Hallo allemaal!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik wilde terug naar de B107 en wilde voordat ik dit ging doen een wipe data/factory reset en wipe cache partition met de orginele recovery doen. Wanneer ik dit doe krijg ik een "copy cust files system error!ret = -1.

Ik had de dload map al op mn sd-kaart gezet en heb deze geprobeerd te installeren, hij gaf hier verder geen errors maar blijft helaas hangen op het huawei logo bij het booten...

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Stock ROM's kan je niet via recovery flashen,dat doe je via de dload map die in de B107 download zit.
Verdere info via de zoekfunctie.
Je kan via de recovery alléén CUSTOM ROM'S flashen en dan nog alléén als je root hebt én de Chinese recovery,en ik vrees dat je nu in de knoei zit met dat bootlogo.

Ik kan je wel op weg helpen met de workaround die ik dank zij fotojunk heb gekregen maar dan staat je telefoon in Chinees, heeft root maar géén Play Store.Is wel 4.1.2 en als je wat zoekt kom je er wel uit.
De mijne draait nu als een zonnetje in Nederlands en Play Store.
Laat maar wat weten of mss wil fotojunk je ook wel helpen(goeie ervaringen mee)

Succes

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:55:
[...]

Stock ROM's kan je niet via recovery flashen,dat doe je via de dload map die in de B107 download zit.
Verdere info via de zoekfunctie.
Je kan via de recovery alléén CUSTOM ROM'S flashen en dan nog alléén als je root hebt én de Chinese recovery,en ik vrees dat je nu in de knoei zit met dat bootlogo.
Het flashen van de Stock ROM gaat verder goed zonder errors via volumeknop + en -. Alleen bij het booten blijft hij dan hangen, en die vreemde error wanneer ik wipe data/factory reset en wipe cache partition wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:01:
[...]

Het flashen van de Stock ROM gaat verder goed zonder errors via volumeknop + en -. Alleen bij het booten blijft hij dan hangen, en die vreemde error wanneer ik wipe data/factory reset en wipe cache partition wil doen.
Waar doe jij dan wipe/data reset en wipe cache partition? Kan volgens mij alléén in recovery en daar heb je niks te zoeken als je een stock rom erop wil.
Bekijk dit eens ,is al tig voorbijgekomen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar keer opnieuw flashen start hij dan toch uiteindelijk op terwijl ik steeds hetzelfde deed.... vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:24
Redelijk tevreden over de G615. De geluidskwaliteit bij gesprekken is matig. Het speakertje heeft niet de helderheid die mijn nokiaatjes altijd hadden. De wifi verbinding met mijn Ziggo modem/router (UBEE EVW3200) is slecht. Als er eenmaal een verbinding is dan werkt het wel, maar het is een eindeloos proces van opnieuw verbinding maken voordat er een stabiele verbinding is.

Heeft iemand een oplossing om een wifi verbinding op te zetten tussen de Ascend G615 en een Ziggo router?

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
no_useforaname schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:45:
Redelijk tevreden over de G615. De geluidskwaliteit bij gesprekken is matig. Het speakertje heeft niet de helderheid die mijn nokiaatjes altijd hadden. De wifi verbinding met mijn Ziggo modem/router (UBEE EVW3200) is slecht. Als er eenmaal een verbinding is dan werkt het wel, maar het is een eindeloos proces van opnieuw verbinding maken voordat er een stabiele verbinding is.

Heeft iemand een oplossing om een wifi verbinding op te zetten tussen de Ascend G615 en een Ziggo router?
Huawei instellingen.
EAP-methode= PEAP
Phase 2-verificatie= GEEN
de 3 overige certificaten = niet opgegeven
Identiteit en Wachtwoord
Met citaat reageren

Kwam het op het net tegen maar geen idee of het het juiste resultaat oplevert. Suk6 ermee.

https://static.ziggo.nl/i...ne%20v2.0_tcm14-34971.pdf

https://static.ziggo.nl/i...et%20v2.0_tcm14-34972.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 05-08-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
thanks.. @ MAB The Frisian dit lijkt dus wel snel een verbinding op te leveren. Om nu gebruik te kunnen maken van de wifi verbinding moet ik dus gebruik maken van mijn eigen (?) publieke hotspot

Weet iemand hoe ik bovenstaand 'trucje' kan gebruiken om rechtstreeks een wifi verbinding te maken? (Als ik verbinding maak met de publieke hotspot kan ik geen gebruik maken van de Ziggo app)

[ Voor 13% gewijzigd door no_useforaname op 05-08-2013 23:03 ]

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Weer terug naar 107 dus maar kan op dit moment niet rooten. Als ik Genotools-normaal.exe uitpak en wil het opstarten wordt de file niet gevonden. Heel vreemd. De file is daarna ook meteen verdwenen. Heb het eerder wel gebruikt zonder problemen.
Gebruik hiervoor TC en heb verder geen problemen daarmee.
Heb ook One Click Root geprobeerd, maar deze herkent de adb-driver niet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:30:
Weer terug naar 107 dus maar kan op dit moment niet rooten. Als ik Genotools-normaal.exe uitpak en wil het opstarten wordt de file niet gevonden. Heel vreemd. De file is daarna ook meteen verdwenen. Heb het eerder wel gebruikt zonder problemen.
Gebruik hiervoor TC en heb verder geen problemen daarmee.
Heb ook One Click Root geprobeerd, maar deze herkent de adb-driver niet oid.
Hoe wil je een .exe uitpakken? Wss bedoel je.zip ?.
Als ik Genotools.zip uitpak komt het .exe bestand net boven het zip bestand te staan ,dubbelklik en het opent gewoon en heb het op mijn bureaublad staan.
Probeer eens Genotools op te starten met administrator rechten.
Is idd vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:44:
[...]
Hoe wil je een .exe uitpakken? Wss bedoel je.zip ?.
Lijkt mij self-extracting?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.exe is een uitvoerend bestand(opent het programma als dusdanig. Eeen exe word vaak ingepakt omdat anders virus scanners alarm slaan op .exe bestanden.
Een voorbeeld van een self extracting bestand is .msi van Microsoft wat zichzelf uitpakt en resulteert in een .exe _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

.exe is een uitvoerend bestand(opent het programma als dusdanig. Eeen exe word vaak ingepakt omdat anders virus scanners alarm slaan op .exe bestanden.
Een voorbeeld van een self extracting bestand is .msi van Microsoft wat zichzelf uitpakt en resulteert in een .exe _/-\o_
Plank. Sla. Mis.

Executables zijn altijd ingepakte bestanden waarbij ze zichzelf uitpakken en een bestand / variabele in zichzelf aanroepen. Open een willekeurige executable maar eens in Linux of met een degelijke archiveer-tool (7-zip of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Is de zip-file maar als ik op de zip-file dubbelklik en daarna dubbelklik op de exe file vraagt TC om uitpakken en uitvoeren, maar goed dat geeft dus een foutmelding en de file is daarna ook direct verdwenen. Dacht eerst dat het aan Comodo lag, dus ook al eens uitgeschakeld, maar op de andere computer heb ik hetzelfde. Vandaag het bestand nog maar eens downloaden en nogmaals proberen.
Nog steeds geen positief resultaat. Misschien maar eens in save mode.

In save mode tergend langzaam en dan ook nog eens een nadere (fout) melding dan hier ( http://www.handy-faq.de/f...end_g615_root_rooten.html) aangegeven.
In gewone" mode vind ie het programma niet. Snap er geen f*ck van.

Komt volgens mij wel door Comodo, file wordt telekns in quarantaine geplaatst. Iemand enig idee om Comodo deze file toe te staan om te starten ? Quarantaine leegmaken helpt niet.

[ Voor 45% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-08-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Plank. Sla. Mis.

Executables zijn altijd ingepakte bestanden waarbij ze zichzelf uitpakken en een bestand / variabele in zichzelf aanroepen. Open een willekeurige executable maar eens in Linux of met een degelijke archiveer-tool (7-zip of zo).
.exe 's
MAB The Frisian schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:08:
Is de zip-file maar als ik op de zip-file dubbelklik en daarna dubbelklik op de exe file vraagt TC om uitpakken en uitvoeren, maar goed dat geeft dus een foutmelding en de file is daarna ook direct verdwenen. Dacht eerst dat het aan Comodo lag, dus ook al eens uitgeschakeld, maar op de andere computer heb ik hetzelfde. Vandaag het bestand nog maar eens downloaden en nogmaals proberen.
Nog steeds geen positief resultaat. Misschien maar eens in save mode.
Je moet niet op die zip file dubbelklikken maar rechts klikken en kiezen voor hier uitpakken of uitpakken naar(folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:29:
[...]

.exe 's
[...]

Je moet niet op die zip file dubbelklikken maar rechts klikken en kiezen voor hier uitpakken of uitpakken naar(folder)
Bij rechts klikken wordt de file geselecteerd en verder niets. Bij dubbelklikken wordt de file geopend. We hebben het hier wel over TC hè.
Ben erachter, Comodo was de schuldige. Er een "veilig" programma van gemaakt en weer geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Bij rechts klikken wordt de file geselecteerd en verder niets. Bij dubbelklikken wordt de file geopend. We hebben het hier wel over TC hè.
Ben erachter, Comodo was de schuldige. Er een "veilig" programma van gemaakt en weer geroot.
Ik had hierboven toch al gezegd dat een.exe file kan voor problemen zorgen ivm een antivirus programma.
Ik neem aan dat je TC handig vind,maarals je problemen zoals deze ondervindt zoals deze is het miss raadzaam om over te schakelen naar de gewone Windows verkenner.
Blij dat het opgelost is overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Ligt 'm niet aan TC of Comodo op zich, gebruik TC al sinds de eerste versie van WC uitkwam, maar kwam erachter dat Comodo Gentotools telkens in quarantaine zette - blijkbaar door mij na een scan gedaan - en dat de "veilig" verklaring voldoende was om Gentotools weer te kunnen laten opstarten.

Maar goed, het is weer geroot en kan Titanium weer gebruiken. Kwam er helaas wel achter dat de backup niet meer bruikbaar was dus alle wifi gegevens e.d. in de loop der tijd weer opnieuw invoeren.

[ Voor 28% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-08-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of we wel Android 4.2.2 op deze telefoon willen, ik heb net even de video review gezien van de Huawei Ascend P6.

En op de Huawei Ascend P6 draait op Android 4.2.2 en heeft ook dezelfde chipset aanboord als de Huawei Honor 2 en dan hoor ik Arnoud Wokke over lag in de interface spreken en zou niet lekker lopen als je grafische zware games speelt?

Beide punten ervaar ik beslist niet op mijn Huawei Honor 2, ik kan wat grafische zwaardere games ook prima spelen en ik heb echt totaal geen lag in de interface, het is juist heel erg soepel en snel, maar ik heb dan wel Android 4.1.2 en Android 4.2.2 is veel buggier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Is het misschien een optie om in de topicstart de diverse beschikbare ROM's en de diverse verschillen te vermelden ? Evt. met linkjes naar de download-url's en reviews. Op die manier een soort database aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:16:
Ik vraag me af of we wel Android 4.2.2 op deze telefoon willen, ..., het is juist heel erg soepel en snel, maar ik heb dan wel Android 4.1.2 en Android 4.2.2 is veel buggier.
Helemaal mee eens. Ik draai al weken naar volle tevredenheid mijn kale 4.1.2 rom. Ik mis hier niets aan en is rete stabiel. Draait zelfs beter dan 4.1.2 het deed op mijn oude Google Nexus S!

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-08 20:56
Hallo allemaal,

Kwabbernootje bedankt voor je ROM ik heb hem nu ook draaien en dat gaat perfect.
Op 1 dingetje na, ik wilde weer die mooie weather klok op mn homescreen, maar het onderste stukje valt er net vanaf, zie screenshot.
Is dit een bekend probleem? ik heb al van alles geprobeerd en ook uit dit draadje al diverse linkjes gevolgd om de zogenaamde geniewidget.apk opnieuw te installeren.
Maar als ik die met een appinstaller vanaf mijn SD wil installeren zegt ie: Dit is een systeemtoepassing. Wilt u deze toch vervangen? en na OK zegt ie: Toepassing niet geinstalleerd.
Enige hulp of advies is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FbWPZpA.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Chaozzz op 07-08-2013 23:34 . Reden: screenshot toegevoegd ]

4WP-O 2WP-W | Mitsubishi E airco | Daikin airco | Marstek Venus-E v151 CT003 v114 1P | HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Nu online
Als de source deze week gereleased wordt, kunnen we met LAVA Dispatcher de bootloader omzeilen en hebben we hopelijk in zeer korte tijd CM :) . [/status-update]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Hoe krijg ik permanent desktop mode ingesteld ?

En kan ik het beginscherm ook laten meedraaien ? En het aantal schermen instellen, is nu 5 volgens mij.

[ Voor 56% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-08-2013 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Chaozzz schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:57:Kwabbernootje bedankt voor je ROM ik heb hem nu ook draaien en dat gaat perfect.
Op 1 dingetje na, ik wilde weer die mooie weather klok op mn homescreen, maar het onderste stukje valt er net vanaf, zie screenshot.
Lijkt mij een widget probleem, Ik gebruikt fancy widget als weerklok, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Met Apex launcher is die Huawei weatherclock wel goed te gebruiken

Zaken als Fancy widget hebben mij vaak te veel opties, daar blijf je mee bezig :)

EZ Weer is ook een optie, strak design, niet teveel poespas, past goed bij Android imho.

Maar iedereen heeft zo zijn voorkeur

[ Voor 62% gewijzigd door Stefke op 08-08-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
Bedankt voor de tips!
Met apex launcher is hij wel goed inderdaad, en kun je hem zelfs ook helemaal bovenin plaatsen.
Steeds meer plezier van mn Huawei.

4WP-O 2WP-W | Mitsubishi E airco | Daikin airco | Marstek Venus-E v151 CT003 v114 1P | HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 11:52
EddyDiks schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:50:
Ik mail met de standaard app naar een smt server van UPC of United Domains. Loopt op alle telefoons tot nog toe probleemloos, maar deze Huawei doet het niet. Exchange wil wel, geen probleem.
Dus bij SMTP mail krijg ik ook de melding "verbindings probleem" en ik heb al even gegoogled, maar er hebben er meer problemen mee. Huawei wil de mobiel weer ophalen en nu echt te repareren.... ben benieuwd.
K-9 mail werkt uitstekend, maar de standaard app ziet er veeel beter uit, dus deze moet het gewoon doen...
Eddy
Is er al iemand die dit probleem heeft getackeld? Er zit blijkbaar een grote bug in het standaard e-mail programma waardoor je geen SMTP server werkend kunt configureren (in ieder geval niet over poort 465, SSL/TLS). Ik heb hetzelfde issue, waarbij een alternatief e-mail programma als K9 inderdaad wel gewoon werkt. Maar ook ik zou liever de standaard applicatie gebruiken...

De foutmelding is totaal nietszeggend: "verbindingsprobleem". Ik heb ook 1 maal een SSL / Handshake error gezien, maar kan die niet meer reproduceren. Het toestel draait overigens de B107 standaard ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

zordaz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:38:
[...]
Is er al iemand die dit probleem heeft getackeld? Er zit blijkbaar een grote bug in het standaard e-mail programma waardoor je geen SMTP server werkend kunt configureren (in ieder geval niet over poort 465, SSL/TLS). Ik heb hetzelfde issue, waarbij een alternatief e-mail programma als K9 inderdaad wel gewoon werkt. Maar ook ik zou liever de standaard applicatie gebruiken...

De foutmelding is totaal nietszeggend: "verbindingsprobleem". Ik heb ook 1 maal een SSL / Handshake error gezien, maar kan die niet meer reproduceren. Het toestel draait overigens de B107 standaard ROM.
Ik ben eigenlijk zelf benieuwd of de nieuwe android 4.1 update dit heeft gefixed.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
Sinds ik Apex launcher gebruik heb ik ineens geen nederlands woordenboek meer, is dat eenvoudig te herstellen?
Ik zie wel wat links naar ASOP woordenboeken staan maar weet niet of ik alles zo maar kan installeren, ik gebruik nu de ROM van kwabbernootje.

Edit: heb het opgelost door kwabbernootjes ROM nog maar een keer te installeren.

[ Voor 49% gewijzigd door Chaozzz op 08-08-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
Heeft iemand eigenlijk ervaring met de G615 en 64GB SD kaarten? Ik hoorde een tijdje terug van iemand dat dat zou werken, maar ik heb het nog nergens fatsoenlijk getest gezien. Op zich zou het wel heel prettig zijn gezien mn 32GB kaartje steeds vol zit. Maar omdat ze (nog) vrij prijzig zijn durf ik het niet echt aan om er gewoon maar een te kopen en te hopen dat het werkt.

En heeft iemand een idee of de grafische issues in de nieuwe firmware opgelost zijn? Ik heb bijvoorbeeld bij Real racing 3, en carmageddon enzo vaak rare artifacts in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:16:
Ik vraag me af of we wel Android 4.2.2 op deze telefoon willen, ik heb net even de video review gezien van de Huawei Ascend P6.

En op de Huawei Ascend P6 draait op Android 4.2.2 en heeft ook dezelfde chipset aanboord als de Huawei Honor 2 en dan hoor ik Arnoud Wokke over lag in de interface spreken en zou niet lekker lopen als je grafische zware games speelt?

Beide punten ervaar ik beslist niet op mijn Huawei Honor 2, ik kan wat grafische zwaardere games ook prima spelen en ik heb echt totaal geen lag in de interface, het is juist heel erg soepel en snel, maar ik heb dan wel Android 4.1.2 en Android 4.2.2 is veel buggier.
Ben ook helemaal met je eens, ik heb de Huawei Honor 2 U9508 2GB RAM en bij mij doen zware 3D spellen het ook goed, alleen niet alle:

Ik ben met een hoop dingen in deze review absoluut niet eens met wat hij beweert, zo als de prijs, die is helemaal niet hoog voor de hardware, hij is pas net ongeveer een maand te koop, na een paar maanden zal de prijs all aardig gedaald zijn, de Huawei Ascend P6 kost € 386,- en de Samsung Galaxy S III € 372,- dus ongeveer het zelfde, en de Huawei Ascend P6 zit qua snelheid tussen de HTC One X en de Samsung Galaxy S III in, alleen draaien niet alle spellen goed op de GPU, er zijn spellen die niet goed geoptimaliseerd zijn om te werken met deze GPU, maar als je de spellen speel (en die zijn er zat) die wel goed gebruik maakt van de GPU is hij net zo snel als de Samsung Galaxy S III, en ik doe ook gewoon 3 a 4 dagen met mijn telefoon, zit maar een 2.150mAh accu in, en sorry hoor maar als hij bijna leeg is doe je hem toch gewoon in de oplader, en Huawei wil met de Ascend P6 ook helemaal niet gelijk zijn met de Samsung Galaxy S4 of HTC One, en daarom is hij ook een stuk goedkoper dan die en zit er ook gewoon een 720P scherm in wat meer dan genoeg is.

En ik weet waar ik over praat want ik heb de Huawei Honor 2 U9508 2GB Ram, en die heeft de zelfde hardware (zelfde GPU en CPU en scherm), en daar heb ik heel wat benchmarks gedraaid en spellen gedraaid, en alles draait heerlijk soepel, mijn neef heeft een Samsung Galaxy S III en ik zie zo goed als bijna niks beter of sneller gaan op zijn mobiel dan op de mijne, en als je een ander Launcher er op zet, die meestal gratis is heb je gewoon weer een standaard Android versie, zo als Apex Launcher die het erg goed en soepel doet op mijn telefoon.

Ow en voor de mensen die graag willen weten hoe je Android 4.1.2 op je Huawei Honor 2 / Ascend G615 zet en hoe je Google Play Store er op moet zetten of hem moet Rooten, is hier een handige Guide hoe je dat allemaal het makkelijks kan doen.

Huawei Honor 2 U9508, Install ROM, Install GAPPS, Root.

[ Voor 9% gewijzigd door AmigaWolf op 09-08-2013 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 21:26
Ik draai de standaard firmware, android 4.0.4, op de Honor 2 (U9508), maar ik kan het sluitergeluid van de camera niet uitschakelen. Ook in de stille modus hoor je dit geluid bij het maken van een foto. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
Ik ben nu voor de tweede keer mijn ned. woordenboek kwijt.
Zelfs nadat ik apex launcher weer ge-delete heb werkt het nog niet, het lijkt ook of ik het android toetsenbord niet in kan schakelen, zie plaatje.
heeft iemand hier ook last van?
Ik draai kwabbernootjes ROM.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Y5d0EA.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Chaozzz op 09-08-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaozzz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:45:
Zelfs nadat ik apex launcher weer ge-delete heb werkt het nog niet, het lijkt ook of ik het android toetsenbord niet in kan schakelen, zie plaatje.

[afbeelding]
Probeer eens MoreLocale2 van de PlayStore,die zet normaal de hele boel in het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
knirefel schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:46:
Ik draai de standaard firmware, android 4.0.4, op de Honor 2 (U9508), maar ik kan het sluitergeluid van de camera niet uitschakelen. Ook in de stille modus hoor je dit geluid bij het maken van een foto. Weet iemand hier een oplossing voor?
enige oplossing is rooten en de .wav verwijderen.

is een anti-groping maatregel die op heel veel telefoons wordt toegepast, voornamelijk op aziatische merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrLinKinG
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Chaozzz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:45:
heb ik ook veel problemen mee gehad, dan maar User Dictionary Manager (UDM) geïnstalleerd en custom woordenboek geimport en nu werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Laatst online: 13-09-2024
VNA9216 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:45:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met de G615 en 64GB SD kaarten? Ik hoorde een tijdje terug van iemand dat dat zou werken, maar ik heb het nog nergens fatsoenlijk getest gezien. Op zich zou het wel heel prettig zijn gezien mn 32GB kaartje steeds vol zit. Maar omdat ze (nog) vrij prijzig zijn durf ik het niet echt aan om er gewoon maar een te kopen en te hopen dat het werkt.

En heeft iemand een idee of de grafische issues in de nieuwe firmware opgelost zijn? Ik heb bijvoorbeeld bij Real racing 3, en carmageddon enzo vaak rare artifacts in het beeld.
Hierzo heb ik een 64 gb kaartje eringezet en werkt goed, ook ntfs.

En had ook last van 3d artifacts, bij Carmageddon had ik b.v. dat er momenten waren dat het beeld half diagonaal zwart knipperde. Plus bij gta vielen er 3d models weg van de karakters. Maar dat is met de update naar 4.1.2 opgelost bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uitermate te spreken over de GPS ervaringen met dit toestel. ik heb zowat alle Iphones en alle Galaxy's gehad behalve de IV en geen enkele kan de GPS prestaties van de G615 overtreffen.
Ik kreeg na uitpakken ,installeren etc. een eerste fix in 20 seconden,nadien binnen 3 seconden.
Getest met TomTom,Sygic en CoPilot.Ik heb Iphone,Samsung Galaxy S ,SII,SIII ,gehad en géén één kan hieraan tippen.
Heb ook een xtreamer Aiki 5 gehad en daar kon je een half uur mee buiten gaan staan,zonder fix.
Nog mensen met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
chokolademan2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

Hierzo heb ik een 64 gb kaartje eringezet en werkt goed, ook ntfs.

En had ook last van 3d artifacts, bij Carmageddon had ik b.v. dat er momenten waren dat het beeld half diagonaal zwart knipperde. Plus bij gta vielen er 3d models weg van de karakters. Maar dat is met de update naar 4.1.2 opgelost bij mij.
Super om te weten! Ik kon nergens duidelijke info vinden of die kaartjes nu wel of niet werken.. Ook goed om te horen dat die 3d glitches opgelost zijn nu. Dat was wel een fors minnetje voor het toestel tot nu toe.

Van het weekend maar eens upgraden naar 4.1.2 dan, en eerdaags een 64GB kaartje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
@ Ludoke, bedankt voor de tip, helpt helaas niet.
@HerrLinKing, ook bedankt voor de tip, woordenboek staat er in, maar ik heb nog steeds niet het idee dat het goed werkt.
Eerder corrigeerde hij bijv. in Whatsapp tijdens het tikken de woorden, nu niet meer.

Is het misschien mogelijk om de oude LatinIME.apk (4.0.4) in de zip van kwabbernootje te zetten en dan nogmaals flashen? Misschien domme vraag maar ben een leek met dit geROMmel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoertenbonk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 18:00
Ik raad swiftkey aan als toetsenbord, daar kies je gewoon de talen die je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:10
Jongens, na veel lurken voel ik mij genoodzaakt om toch eens wat t posten.
Ik heb sinds kort de rRom van kwabbernootje, maar sinds ik deze Rom draai krijg ik geen verbinding meer met 3g. Ik krijg nog wel verbinding met hsdpa of 2g en kan dus wel bellen en smsen, maar mobielinternet is dus niet eecht mogelijk.
Ik kwam van de originele Rom die op mijn telefoon stond toen ik hem kocht en had tot ik over ging op de nieuwe Rom nergens problemen mee.
Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen?

Ben verder erg blij met de telefoon, hij is snel zat, voelt goed aan en is vooral niet te duur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
bullitkatcher schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:50:
Jongens, na veel lurken voel ik mij genoodzaakt om toch eens wat t posten.
Ik heb sinds kort de rRom van kwabbernootje, maar sinds ik deze Rom draai krijg ik geen verbinding meer met 3g. Ik krijg nog wel verbinding met hsdpa of 2g en kan dus wel bellen en smsen, maar mobielinternet is dus niet eecht mogelijk.
Ik kwam van de originele Rom die op mijn telefoon stond toen ik hem kocht en had tot ik over ging op de nieuwe Rom nergens problemen mee.
Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen?

Ben verder erg blij met de telefoon, hij is snel zat, voelt goed aan en is vooral niet te duur :p
Waarom toch een custom ROM gebruiken, wanneer B550 Stable (Android 4.1.2 met EmotionUI 1.5) erg goed draait op deze telefoons, je kan alle Chinese troep er heel simpel met Root App Delete weg halen, zo als je kan lezen op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37682982#post37682982

Ik heb nooit de nut van Custom Roms gezien op deze telefoon (Huawei Honor 2 2GB RAM), hij draait perfect met B550 Stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:42
knoertenbonk schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:14:
Als je rooted bent is daar een handige oplossing voor(niet bij alle roms). Gewoon in de build.prop zoeken naar ro.config.hwft_MatchNum=11 en die 11 dan veranderen naar 8 of 9.
zal even uitleggen hoe het werkt. Dit nummer geeft aan om te zoeken naar het laatste x aantal nummers(in miui dus 11) als je een Nederlands nummer neemt dan heb je dus +31 6 xxx xx xxx of 06 xxx xx xxx. Als je het nummer naar 8 verandert kijkt hij dus of de laatste 8 nummers hetzelfde zijn als met iemand die je in je lijst hebt staan. In dit geval herkent hij je 06 nummer gewoon en weergeeft de naam perfect!
Ik gebruik nog de standaard rom B107 die met de telefoon meekomt, deze regel zit bij mij niet in de build.prop.
Kan ik deze regel zonder problemen toevoegen?
Of weet iemand een anders een oplossing voor de nummerherkenning die het vaak laat afweten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmigaWolf schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:59:
[...]

Waarom toch een custom ROM gebruiken, wanneer B550 Stable (Android 4.1.2 met EmotionUI 1.5) erg goed draait op deze telefoons, je kan alle Chinese troep er heel simpel met Root App Delete weg halen, zo als je kan lezen op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37682982#post37682982

Ik heb nooit de nut van Custom Roms gezien op deze telefoon (Huawei Honor 2 2GB RAM), hij draait perfect met B550 Stable.
Bedank voor de tip ivm Root App ,was ik nog nergens tegen gekomen .TOP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
Bullit, ik heb ook problemen met de verbinding, vodafone netwerk.
Krijg geen internet, en dus zoals gemeld ook problemen met NL woordenboek.
Goeie tip van AmigaWolf, die B550 ga ik er ook maar opzetten om van de problemen af te zijn.
Desondanks toch goed van kwabbernootje om die rom te maken, en was ook leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:10
Ik hoopte eigenlijk dat er een simpelere oplossing voor was, heb namelijk geen zin in het hele backup and restore traject. Het vreemde is namelijk dat ik handmatig verbinding kan maken met het 3g netwerk, er wordt alleen geen data ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
Bullit, ik had na de installatie van de B550 nog steeds geen internet verbinding, maar ben er door deze link uit gekomen. http://jwbs-blog.blogspot...erbinding-en-wifi-op.html en dan even doorklikken naar de cyanogen mod apn configuratie.
Overigens nog steeds dezelfde NL woordenboek ellende, maar goed toch weer een stapje verder.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaozzz op 10-08-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
dus als ik het goed begrijp biedt de laatste update van Huawei, Android 4.1.2 en daarmee hebben games niet meer van die storende artefacts en glitches maar zit je wel meteen vast aan een gare Emotion UI van Huawei...

lastige keuze.. de huidige versie 4.0.4 op stock Android draait namelijk prima en ik zit helemaal niet te wachten op een hinderlijke UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 15:25
Installeer je toch Nova launcher ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
no_useforaname schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:02:
dus als ik het goed begrijp biedt de laatste update van Huawei, Android 4.1.2 en daarmee hebben games niet meer van die storende artefacts en glitches maar zit je wel meteen vast aan een gare Emotion UI van Huawei...

lastige keuze.. de huidige versie 4.0.4 op stock Android draait namelijk prima en ik zit helemaal niet te wachten op een hinderlijke UI
Klopt, ben zelf ook al even op zoek naar een jb vanilla lookalike launcher maar nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Hoezo dan een lastige keuze, iets wat goed draaid hoef je niet te updaten met iets wat in jou beleving minder goed is.
Als de 4.0.4 rom goed is, houd hem dan, ik heb nu de duitse 4.1.2 draaien, gaat prima dus ik verander er ook niets aan totdat de 4.2 versie er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
no_useforaname schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:02:

Nou nee nog steeds zijn er spellen die het niet goed doen op de Huawei Honor 2 / Ascend G615, maar wel een stuk minder all, dankzij de nieuwe GPU drivers die in B550 zit, en verschillende programma's en spellen draaien sneller.

En als je Apex Launcher er op zet heb je je App drawer weer terug, en draait hij (Huawei Honor 2 / Ascend G615) erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door AmigaWolf op 12-08-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie vaak dat mensen in deze thread Apex launcher aanraden. Is dat omdat apex specifiek goed werkt met deze telefoon, of kan ik gewoon een andere draaien zoals Nova?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
Ik draai ook Nova Launcher, werkt perfect.
NL woordenboek heb ik nu opgelost met perfect keyboard free + dutch language pack. Is gratis en doet wat ik verwacht.

Dus heb de mobiel nu helemaal naar mijn zin, kwabbernootjes Rom, Nova launcher, perfect keyboard free.
En kleine aanpassing gemaakt (APN adres van .nl naar .com voor vodafone netwerk) om mijn internet aan de gang te krijgen. Ben helemaal gelukkig zo.
3x3 smartdeal ook net geactiveerd gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaozzz op 12-08-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Chaozzz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:37:NL woordenboek heb ik nu opgelost met perfect keyboard free + dutch language pack. Is gratis en doet wat ik verwacht.
Ik heb er een recente Google keyboard uit de play store op gezet. Doet alles ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rockhopper schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:48:
Ik zie vaak dat mensen in deze thread Apex launcher aanraden. Is dat omdat apex specifiek goed werkt met deze telefoon, of kan ik gewoon een andere draaien zoals Nova?
Ik draai Apex niet omdat het perse beter is dan Nova launcher, maar omdat het iets kan wat Nova launcher niet ken.

Namelijk de widgets van Huawei op je thuisschermen plaatsen, Nova launcher kan dat niet en dat is reden om voor Apex launcher te kiezen.

Want ondanks dat ik ASOP Android erg fijn vind op mijn Nexus 7, zou ik het niet willen op mijn smartphone, want fabrikanten voegen toe nog steeds nuttige toevoegingen toe die Google er niet in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova launcher kan dat niet en dat is reden om voor Nova launcher te kiezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naja Apex of Nova, je ziet al ze zijn makkelijk door elkaar te halen, want ze verschillen niet veel van elkaar. Ik heb het in iedere geval aangepast, dat was gewoon een typ fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:37:
Naja Apex of Nova, je ziet al ze zijn makkwlijk door elkaar te halen, want ze verschillen niet veel van elkaar. Ik heb het in iedere geval aangepast, dat was gewoon een typ fout.
Ze viel wel op,Lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiChaDo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik ben nu ook een gelukkige eigenaar van de U9508 en ik draai nu B509 maar iemand ervaringen met deze ROM?

http://lavx.hu/xiui-v1-2-for-u9508/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de G615 nu zo een 3 weken en deze is in mijn ogen beter dan de Iphone 5,kan evenaren met de Galaxy S3.
Samsung is Koreaaans en Huawei Chinees en ik begrijp van beide talen geen kl**ten maar Samsung komt wel altijd zonder dat bargoens gedoe,kan dat niet dan voor Huawei? Of wordt Huawei onder de knoet gehouden door die 2 ? Misschien heeft dat ook voordelen voor de prijs om het zo te houden.
Voor de tweakers ,géén probleem,voor de anderen een gemiste kans,want een kei van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozzz
kwabbernootje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:39:
[...]
Ik heb er een recente Google keyboard uit de play store op gezet. Doet alles ook prima.
Is zelfs nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Ja Apex launcher word door de meeste mensen met een Huawei Honor 2 / Ascend G615 telefoon aangeraden omdat die bij de meeste mensen op die telefoons (ook juist bij xda-developers) het soepelst draait, en ja vaak beter dan Nova launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Nog maar eens een keer B550 en B509 geprobeerd, zowel origineel als kwbrn, maar toch maar weer terug naar B107. Deze draait imo toch het lekkerst op de G615.
Weet iemand een oplossing om permanent desktop mode te houden en het opstartscherm te laten draaien ?
Kon je op de SGS gewoon instellen en dan zit je nooit te klooien met m.etc ....
Verder ook nog maar eens een andere launcher proberen.
En hoe verwijder ik oa google+ permanent ?

[ Voor 12% gewijzigd door MAB The Frisian op 12-08-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
MAB The Frisian schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:27:
Nog maar eens een keer B550 en B509 geprobeerd, zowel origineel als kwbrn, maar toch maar weer terug naar B107. Deze draait imo toch het lekkerst op de G615.
Weet iemand een oplossing om permanent desktop mode te houden en het opstartscherm te laten draaien ?
Hierzo ben ik ook wat roms aan het proberen. Welke vond je het beste lopen qua batterijduur, de b509 of de b550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
chokolademan2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:51:
[...]

Hierzo ben ik ook wat roms aan het proberen. Welke vond je het beste lopen qua batterijduur, de b509 of de b550?
Heb in de woonkamer, slaapkamer, computerkamer en de auto's overal een lader dus niet op gelet. De originele lader echter veroorzaakt constant oplichten van het scherm en deze ligt toevallig op dit moment op de slaapkamer.
Heb overigens het idee dat de accu iha best lang meegaat, nog niet nodig geweest om snel een laadpunt te zoeken en ik mag graag even surfen onderweg.

[ Voor 13% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-08-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai deze ook en bevalt me ook

@MAB hoe bedoel je constant oplichten van het scherm? Waarschijnlijk de standby instelling aangezet bij de optie van ontwikkelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
RonaldDesigns schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:53:
[...]

@MAB hoe bedoel je constant oplichten van het scherm? Waarschijnlijk de standby instelling aangezet bij de optie van ontwikkelaars?
Dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
MAB The Frisian schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

Heb in de woonkamer, slaapkamer, computerkamer en de auto's overal een lader dus niet op gelet. De originele lader echter veroorzaakt constant oplichten van het scherm en deze ligt toevallig op dit moment op de slaapkamer.
Heb overigens het idee dat de accu iha best lang meegaat, nog niet nodig geweest om snel een laadpunt te zoeken en ik mag graag even surfen onderweg.
Heb hier n oude lader, welke mn telefoonscherm laat knipperen als ik m gebruik. Alsof ie m ook knipperend oplaadt. De originele doet t wel als n trein.

Hier vond ik de accu bij b107 wel goed meegaan, ook bij intensief gebruik.
Met b109 nu is de standby tijd erg goed, vannacht tot de ochtend is dr denk maar 1 % accu vanafgegaan.
Maar als ik ff ga surfen, dan zie ik de batterij procenten er om de minuten erafvliegen.

Was dat bij de b550 ook? (Heb bij 109 t vermoeden dat iets de batterij drained)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chokolademan2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Maar als ik ff ga surfen, dan zie ik de batterij procenten er om de minuten erafvliegen.

Was dat bij de b550 ook? (Heb bij 109 t vermoeden dat iets de batterij drained)
Wat zegt het accu overzicht qua drainers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
Heb ff bij accu settings gechecked.

Bij surfen met dolphin browser heeft ie 2 % accu gebruikt
Facebook ook eigenlijk maar 2 %

Een uitschieter lijkt Android-Systeem, deze heeft 14 % geconsumeerd.

Toevallig heb ik ook n android tablet liggen, welke al dagen aanstaat. In het accu overzicht daarvan heeft Android-Systeem maar 2 % erafgesnoept.

Denk dat Android-Systeem de boosdoener is bij de b109 rom.
Maar ik ga m es 100 procent opladen en einde van de dag weer eens checken of dat t m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
Ben nog niet aan t einde vd dag, maar zie bij de accu stats wat meer clues, browsen&facebooken kost praktisch geen acu.
Maar Media & Android-System staan bovenaan t lijstje van energieverslinders. Dat terwijl er niks van media, mp3 of video aanstaat. Ze hebben wel 10% accu gezopen in n uur tijd. Dan zou ik de 10 uur halen op n lading. Wat me niet helemaal in orde lijkt :)

Na wat gegoogle zag ik dat t bij jelly bean roms wel ns vaker dit kan voorkomen. En zag dat sorex n rom had gemaakt met een `media drain bugfix`, dus die is wel interessant om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Misschien moet je je battery nog ijken?

Ik probeerde afgelopen week Google Earth, maar de telefoon vloog zowat in brand, zo heet als ie werd. Was gewoon onprettig om vast te houden. En de batterij ging wel heéél erg hard omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Iemand enig idee waar B108 en/of B110 te downloaden zijn zonder kosten ?

Iemand ervaringen met B115 ?
Net even installed. Kwa mogelijkheden niet verschillend van B107 en Antutu geeft 1000 pnts minder aan.

[ Voor 51% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-08-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chokolademan2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:58:
Ben nog niet aan t einde vd dag, maar zie bij de accu stats wat meer clues, browsen&facebooken kost praktisch geen acu.
Maar Media & Android-System staan bovenaan t lijstje van energieverslinders. Dat terwijl er niks van media, mp3 of video aanstaat. Ze hebben wel 10% accu gezopen in n uur tijd. Dan zou ik de 10 uur halen op n lading. Wat me niet helemaal in orde lijkt :)

Na wat gegoogle zag ik dat t bij jelly bean roms wel ns vaker dit kan voorkomen. En zag dat sorex n rom had gemaakt met een `media drain bugfix`, dus die is wel interessant om te proberen.
10% is wel erg veel als je verder niks doet, daar moet ik hard voor gamen wil ik zoveel drainen (hij moet alweer aan de lader dus vandaag ben ik schuldig :+ )

Maar 3 dagen moet ie onder lichte omstandigheden zeker volhouden, standby zelfs n week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
MAB The Frisian schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:27:
Simpel je gaat naar (Systeeminstellingen/Apps beheren/dan de App selecteren/ en verwijderen selecteren en klaar is kees.

En als dat niet werkt dat je geen Verwijderen ziet download je Root App verwijderen, en dan doe je zoals je ziet op mijn Forum.
RonaldDesigns schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:53:
[...]

Het zelfde probleem, als ik de micro USB cabel aan sluit van de oplader gaat mijn scherm aan en blijft aan tot ik hem uit druk, gebruik B550 Stable Android 4.1.2, en nee de Stand-by staat niet aan gevinkt bij Opties voor ontwikkelaars.

[ Voor 22% gewijzigd door AmigaWolf op 14-08-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@Amigawolf : Had daar dus RootAppDelete al voor gebruikt.
Vwb het oplichten: geldt alleen voor de originele oplader. Via comp/usbkabel en andere lader geen enkel probleem.

[ Voor 56% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-08-2013 21:31 ]

• AmigaWolf
MAB The Frisian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:26:
@Amigawolf : Had daar dus RootAppDelete al voor gebruikt.
Vwb het oplichten: geldt alleen voor de originele oplader. Via comp/usbkabel en andere lader geen enkel probleem.
Je hebt gelijk heb het met een ander lader geprobeerd (van Action), en daarbij gaat hij uit, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2020
Omdat mijn 4.0.4 toch nogal lagt zit ik eraan te denken de int update naar 4.1.2 te installeren http://www.huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads.
Brengt dit iets? ervaringen? bugs? is deze stable?
Of maakt het wellicht geen bal uit omdat ik nu eenmaal veel apps in het geheugen heb draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

TaranQQ schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:08:
Omdat mijn 4.0.4 toch nogal lagt zit ik eraan te denken de int update naar 4.1.2 te installeren http://www.huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads.
Of maakt het wellicht geen bal uit omdat ik nu eenmaal veel apps in het geheugen heb draaien?
Als je met 'lag' bedoelt heeft lang nodig om apps op te starten, dan zal dit waarschijnlijk inderdaad aan vele apps tegelijk open liggen.
Als je deze thread helemaal doorleest dan kun je wel het eea aan ervaringen lezen wat betreft diverse roms en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
TaranQQ schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:08:
Heb hier afgelopen tijd wat verschillende roms geprobeerd, nog niet uit welke mij het beste bevalt, ik wil d'r nog eentje proberen en dan laat ik hem wel ff tot er een major update (volgende android versie) uitkomt.

b107, zo van de winkel, erg goede batterijduur. Maar glitches in enkele 3d spelletjes. (gta dus belangrijk :D )

b109, van kwabbernoot, batty: Goede batterijduur, veel geheugen vrij, 300 - 400 mb. Soms battery drains door 'Media scans'?

b630, wordt beschouwd als een experimentele development versie. Heb deze er sinds kort opstaan. Errgg snel. Minder geheugen vrij, 200 - 250 mb. Zitten wat kleine mini bugjes in merk ik.

b550, deze ga ik nog als laatste uitproberen. Wordt beschouwd als een stable version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Ik draai de B550 Stable, en ik vind die het erg goed doen op mijn Huawei Honor 2 U9508 2GB.

Op mijn forum staat een snelle link heb hem op MEGA gezet, dan heb je hem zo binnen, die website van Huawei Emotion Ui is erg traag duurt erg lang voordat je hem gedownload heb.

http://forum.xda-develope...p?p=37682982#post37682982

Allen doe het via Internet Explorer, op een en andere vreemde reden doet MEGA het niet goed op FireFox.

[ Voor 15% gewijzigd door AmigaWolf op 16-08-2013 22:39 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.