Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Was wat rommetjes aan het testen, knutselen etc. Bij elke rom zat mij de Media Scanner zo nu en dan dwars, wat wel eens met stip bovenaan de batterij statistieken bleef staan en de accu drainde,

Nu heb ik de Media scanner eruitgesloopt. Waardoor ik enorm veel batterijduur voor terugkrijg. M'n Huawei staat nu bijna 3 uur aan met wifi, facebook, linkedin, mail en t hele circus. En nog maar 1 procent accu eraf.

Nu benieuwd of ie de beloofde 360 uur accuduur gaat halen zoals in t boekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chokolademan2 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:30:
Was wat rommetjes aan het testen, knutselen etc. Bij elke rom zat mij de Media Scanner zo nu en dan dwars, wat wel eens met stip bovenaan de batterij statistieken bleef staan en de accu drainde,

Nu heb ik de Media scanner eruitgesloopt. Waardoor ik enorm veel batterijduur voor terugkrijg. M'n Huawei staat nu bijna 3 uur aan met wifi, facebook, linkedin, mail en t hele circus. En nog maar 1 procent accu eraf.

Heb hier eens de vergelijking gemaakt met een auto waarvan ze beloven dat hij 4 liter op 100 km verbruikt,wie dat gelooft is een beetje naiief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Heb hier eens de vergelijking gemaakt met een auto waarvan ze beloven dat hij 4 liter op 100 km verbruikt,wie dat gelooft is een beetje naiief :+
Als ik de sim eruithaal, scherm uit, volume op nul, op slaapstand zet en niet meer aanraak dan halen we t wel ;)
Ik mis bijna de batterijduur van m'n ouwe nokia _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo aan u allen, mijn excuses voor de Nederlanders, maar gebruik google traslete. Ik ben een deel van het forum Italiaanse "Androidiani" en ik ben het schrijven van deze site melden: http://www.eternityprojec...wei-ascend-g615-research/ aan de mod op onze telefoon laten. Deze gebruikers kunnen de blokkering van de bootloader (al gedaan met andere smartphones) te omzeilen en eiste een G615 om op te werken. Als we ons verenigen kunnen we het doen. Voor meer informatie: http://www.androidiani.co...oject-link-donazione.html twaalf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:23
@ AmigaWolf ik krijg GAPPS en SU 0.99 niet geinstalleerd op deB550 rom.
Alles verloopt goed via de Chinese recovery maar als ik de phone opstart staat SU en playstore er gewoon niet tussen, heb je een oplossing?

Heb het gevonden, stond niet in de launcher je moet er naar zoeken! Dank

[ Voor 16% gewijzigd door pinojo123 op 18-08-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
pinojo123 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:23:
@ AmigaWolf ik krijg GAPPS en SU 0.99 niet geinstalleerd op deB550 rom.
Alles verloopt goed via de Chinese recovery maar als ik de phone opstart staat SU en playstore er gewoon niet tussen, heb je een oplossing?

Heb het gevonden, stond niet in de launcher je moet er naar zoeken! Dank
Graag gedaan, en hoop dat je veel plezier zal hebben met B550.

En mensen als jullie willen dat onze bootloader open gaat zo dat we ook GOED CyanogenMod en andere Custom Roms goed kunnen draaien, heeft hij kholk Recognized Developer geld nodig zo dat hij ook de Huawei Honor 2 / Ascend G615 kan kopen en de bootloader open kan zetten die nu dicht staat.

http://www.eternityproject.eu/donate/goal-3-huawei-ascend-g615-honor-2-u9508-research/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
hee mede tweakers met een honor 2! leuk om te zien dat er voor zoon relatief onbekende telefoon zo een levendige pagina is! ik heb het probleem dat ik google play services niet kan installeren. Gapps lukt wel gewoon. en het is ook tijd voor een update. ik draai nog 4.0. na want rond googleen ben ik op de volgende stappen gekomen. ik wil graag flashen vanaf een sd kaart omdat ik op een mac werk.

1. download b550 (laatste stable release toch?)
2. plaats .zip in de root van de sd kaart.
3. plaats sd kaart in telefoon.
4. reboot met power en vol+ ingedrukt.
5. selecteer instaleer van sd kaart.
6. wacht want opstarten kan eerste keer lang duren.
7. installeren google play services
8. installeren Gapps

vergeet ik nu iets en/of kan dit slimmer?

edit: wat me nu net te binnen schiet. werkt het flashen van een custom rom ook zo?

[ Voor 5% gewijzigd door damiii op 18-08-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damiii schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:45:
hee mede tweakers met een honor 2! leuk om te zien dat er voor zoon relatief onbekende telefoon zo een levendige pagina is! ik heb het probleem dat ik google play services niet kan installeren. Gapps lukt wel gewoon. en het is ook tijd voor een update. ik draai nog 4.0. na want rond googleen ben ik op de volgende stappen gekomen. ik wil graag flashen vanaf een sd kaart omdat ik op een mac werk.

8. installeren Gapps

edit: wat me nu net te binnen schiet. werkt het flashen van een custom rom ook zo?
Allereerst moet je de Chinese Recovery hebben om Custom Rom's te flashen en op onderstaande link kan je ook de rest vinden

http://www.sorexblog.altervista.org/SoreXblog/recovery.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

Allereerst moet je de Chinese Recovery hebben om Custom Rom's te flashen en op onderstaande link kan je ook de rest vinden

http://www.sorexblog.altervista.org/SoreXblog/recovery.php
ah heel erg bedankt voor het mee denken en de link! ik ga aan de slag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
ik heb nog een vraag. ik heb mn cache gewist en mn davik cache ook. en wipe data gedaan. nu heb ik mn telefoon weer aangezet en blijft hij hangen op het huawei logo. deze geeft wel de gloed vanaf het midden. betekend dit dat ik nu een soft brick heb? of moet ik hem langer de tijd geven? (nu ca 10 minuten bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Sorex heeft ook iets voor een softbrick.
http://www.sorexblog.altervista.org/SoreXblog/soft_brick.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
dat heb ik gelezen. maar daar lijkt het niet op omdat ik wel voorbij het ascend logo kom. maar hij daarna blijft hangen. zijn er andere mensen die SoreX P6-31 v2 draaiend krijgen/hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
ik heb net de Sorex unbrick geprobeerd nadat ik geprobeerd had om een andere Rom te flashen.
veranderd niks aan mijn situatie. hij blijft het huawei logo geven dat ik na de "swoosh" met het geluidje krijg.
heeft echt niemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
Hierzo ook n keertje de sorex v2 versie geprobeerd, vanuit de batty509 rom. En dat was helemaal goed gegaan, via de chinese recovery methode en werkte als een trein.
Dus ik kan je wel gerust stellen dat de rom betrouwbaar is.
Inmiddels ook weer een andere rom geflashed, dat ging ook wel probleemloos vanuit de Sorex.

Heb voor de flashes niet iets specifieks gedaan bij deze rom, daar weet ik helaas niet echt tips voor.

Elke keer heb ik wel altijd de chinese recovery methode toegepast. En daarmee gaat het bij mij supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf

8. installeren Gapps

Voor B550 heb je GEEN Chinese Recovery nodig om hem te flashen naar B550, je moet het via de normale manier doen.

Om hem te Rooten heb je ook Chinese Recovery NIET nodig

Je hebt Chinese Recovery alleen nodig om Gapps er op te zetten, verders niet.

Je kan een simpel te begrijpen uitleg vinden op mijn Forum hoe je hem moet flashen naar B550 en Rooten en Gapps er op moet zetten.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37682982#post37682982
damiii schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:54:
ik heb nog een vraag. ik heb mn cache gewist en mn davik cache ook. en wipe data gedaan. nu heb ik mn telefoon weer aangezet en blijft hij hangen op het huawei logo. deze geeft wel de gloed vanaf het midden. betekend dit dat ik nu een soft brick heb? of moet ik hem langer de tijd geven? (nu ca 10 minuten bezig)
Jammer man had je het maar op de manier gedaan zo als het moet, dan had je nu die problemen niet gehad, je kan dit nog proberen:

1. Connect phone to computer, (first install the Huawei USB Drivers) then put
one of the Custom Rom's on you intern or extern Storage, now power down phone.

2. Power up your phone whilst holding Power & - volume.

3. Now your phone should be stuck in the "Huawei Ascend" logo, now connect to computer and run recovery6.0.1.9_AscendHonor2.exe
and press 1 and enter.

Then if he ask something about 1 and 2 option, and nothing happens do this:

Press CTRL+C then N. And it should start.
Make sure fastboot is OFF and USB debugging is ON

4. Now you should have custom recovery (woo), disconnect usb and remove battery.

5. put battery in and boot phone with Power & + volume.

6. So now you notice everythings chinese MYGOOOD, so do this:

Menu button 2 --> Menu button 1 [zip from internal memory]
Menu button 2 --> Menu button 4 [zip from external memory]

And select your Custom Rom zip file.

Then a few seconds later Custom Rom is installed.

Then go back, Menu button 5 and then press menu button 1 (this will boot your phone).

Als Chinese Recovery er al op staat hoef je alleen 1, 4 en de rest te doen.

[ Voor 65% gewijzigd door AmigaWolf op 19-08-2013 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
AmigaWolf schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 02:23:
[...]

Voor B550 heb je GEEN Chinese Recovery nodig om hem te flashen naar B550, je moet het via de normale manier doen.

Je kan een simpel te begrijpen uitleg vinden op mijn Forum hoe je hem moet flashen naar B550 en Rooten en Gapps er op moet zetten.

[...]

Jammer man had je het maar op de manier gedaan zo als het moet, dan had je nu die problemen niet gehad, je kan dit nog proberen:

3. Now your phone should be stuck in the "Huawei Ascend" logo, now connect to computer and run recovery6.0.1.9_AscendHonor2.exe
and press 1 and enter.

4. Now you should have custom recovery (woo), disconnect usb and remove battery.

Then go back, Menu button 5 and then press menu button 1 (this will boot your phone).

bedankt, en jammer dat ik het al verprutst had |:( . heb de stappen doorlopen die je hierboven gaf. mocht alleen niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Laatst online: 20-08 11:00
@ damiii : En als je B107 download en die nog eens probeert ? Dus niet via recovery maar via "Geheugen" of "Over de telefoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
@ damiii had je dit ook al doorgenomen?
http://forum.xda-develope...hlight=brick#post42061378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good morning all I'm an italian user . I want to talk you about a project to bring cyanogen mod and costume kernel on our device (huawei G 615) .
But I want to use the world of the developer ,that are now on XDA .

http://forum.xda-develope...ad.php?t=2039998&page=423

[QUOTE=kholk;44707201]Hello everyone!

I'm the EternityProject Team Manager, and the user noohuawei has brought my attention to the Huawei Honor 2 / Ascend G615 case.
We've had a good talk with PMs and from what he said, the bootloader here is locked!

He asked me if I could help but, I told him that obviously I can't develop without having the device in my hands.

So, here's the full story:
This is a _really_ new device, containing a totally new SoC (HiSilicon K3V2) and we know practically nothing about it!
What's interesting about it is its security mechanism - aka - if it uses eFuses, HW encryption or whatever else (recalling OMAP and Tegra). He asked me if I can do anything about that bootloader thing and what I said to him is the same thing I said to the Optimus4X people when they wanted me to research: I'm not sure I can do it (obviously) as it depends from the SoC security _and_ the security of the software itself.
I don't know if there are any usable exploits or if the security can be easily broken, so I can't promise anything for sure.

The only thing I can do here is researching a way to unlock it and try to succeed.
I could try to develop the same I did for the Motorola RAZR XT910 (yeah, kexec).. but, again, it's just one of the possibilities that may succeed or not.

After unlocking/hacking it I will be able to develop a custom kernel for it, otherwise my work will be reduced to developing custom ROMs (for example, porting CyanogenMod etc).

So, that challenge is interesting for me.
After the conversation, he asked me to open a fundraising for letting me to buy the device and start the research.

If you want to support us, you can donate using the form on our website here:
http://www.eternityprojec...5-honor-2-u9508-research/

I'll be happy to reply to your questions if any.

Goedemorgen allemaal Ik ben een Italiaanse gebruiker. Ik wil met je praten over een project om cyanogen mod en kostuum kernel te brengen op onze apparaat (Huawei G 615).
Maar ik wil de wereld van de ontwikkelaar, die nu op XDA gebruiken.

http://forum.xda-develope...ad.php?t=2039998&page=423

[QUOTE = kholk; 44707201] Hallo iedereen!

Ik ben het EternityProject Team Manager, en de gebruiker noohuawei heeft mijn aandacht gebracht op de Huawei Honor 2 / Ascend G615 case.
We hebben een goed gesprek met de PM's en van wat hij gezegd had, is de bootloader hier opgesloten!

Hij vroeg me of ik kon helpen, maar, vertelde ik hem dat natuurlijk kan ik niet ontwikkelen zonder dat het toestel in mijn handen.

Dus, hier is het volledige verhaal:
Dit is een _really_ nieuw apparaat, met een totaal nieuwe SoC (Hisilicon K3V2) en we weten bijna niets over!
Wat is er interessant aan is haar beveiligingsmechanisme - aka - indien het gebruik maakt eFuses, HW encryptie of wat anders (herinnerend OMAP en Tegra). Hij vroeg me of ik iets kan doen over die bootloader ding en wat ik zei tegen hem is hetzelfde wat ik zei tegen de Optimus4X mensen als ze me aan het onderzoek wilde: Ik weet niet of ik het kan doen (uiteraard) als het afhankelijk is van de SoC beveiliging _and_ de beveiliging van de software zelf.
Ik weet niet of er bruikbare exploits of als de beveiliging gemakkelijk kan worden gebroken, dus ik kan niets beloven zeker.

Het enige wat ik kan doen hier is onderzoek naar een manier om het te ontgrendelen en te proberen om te slagen.
Ik kan proberen het zelfde deed ik voor de Motorola RAZR XT910 (ja, kexec) ontwikkelen .. maar, nogmaals, het is gewoon een van de mogelijkheden die niet kan slagen of.

Na het openen / hacken zal ik in staat zijn om een ​​aangepaste kernel te ontwikkelen voor het, anders wordt mijn werk zal worden teruggebracht tot het ontwikkelen van aangepaste ROMs (bijvoorbeeld porteren CyanogenMod etc).

Dus, die uitdaging is interessant voor mij.
Na het gesprek, vroeg hij mij om een ​​fondsenwerving voor me te laten om het apparaat te kopen en start het onderzoek te openen.

Als u ons wilt ondersteunen, kunt u doneren via het formulier op onze website hier:
http://www.eternityprojec...5-honor-2-u9508-research/

Ik zal blij zijn om te antwoorden op uw vragen indien van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmigaWolf schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 02:23:
[...]

[...]

and press 1 and enter.

Damiii vroeg wel hoe je Custom Rom flasht,en daar heb je WEL de Chinese recovery nodig!!
Ik vermoed dat het op punt 2 van zijn opsomming verkeerd gaat.
Het gaat om de B550 stock rom en hij zegt in punt 2 ".zip op de root van de SD kaart"
Volgens mij kan je een .zip alléén met de Chinese recovery flashen en wellicht is het daar fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damiii schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:32:
ik heb net de Sorex unbrick geprobeerd nadat ik geprobeerd had om een andere Rom te flashen.
veranderd niks aan mijn situatie. hij blijft het huawei logo geven dat ik na de "swoosh" met het geluidje krijg.
heeft echt niemand een idee wat dit zou kunnen zijn??
Als je PRECIES doet wat Sorex beschrijf ivm met de softbrick oplossing moet het lukken.
Ik had ook een softbrick en het is me zo gelukt.
Dit soort dingen moeten wel precies en in de juiste volgorde worden gevolgd.

En een stock rom kan je niet flashen met een .zip maar door de dload map die in de firmware download zit naar een geformatteerde SD kaart te kopieren en dan te flashen via de update toepassing die je bij geheugen in instellingen vindt,en dit kan dan weer alléén met de Engelse Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:59:
[...]

Damiii vroeg wel hoe je Custom Rom flasht,en daar heb je WEL de Chinese recovery nodig!!
Ik vermoed dat het op punt 2 van zijn opsomming verkeerd gaat.
Het gaat om de B550 stock rom en hij zegt in punt 2 ".zip op de root van de SD kaart"
Volgens mij kan je een .zip alléén met de Chinese recovery flashen en wellicht is het daar fout gegaan.
Damiii vroeg niet hoe je een Custom Rom most flashen, aangezien B550 NIET een Custom ROM is.

8. installeren Gapps

En je hebt absoluut NIET Chinese recovery nodig om B5*** en B6*** te flashen, dat doe je gewoon in Android Settings.

En ook om je telefoon te Rooten heb je Chinese recovery NIET nodig

Je hebt hem alleen nodig om GAPPS op je telefoon te zetten (en natuurlijk Custem Rom's).

Kan je duidelijk zien op mijn Forum.

Alleen wat ik net daar boven geplaatst heb is om Custom Roms te flashen, aangezien hij Chinese recovery op zijn telefoon gezet heb en hij niet na de cache gewist en mn davik cache ook en wipe data meteen de rom geflasht heeft maar zijn mobiel gereset heeft wat je pas moet dan NA dat je de ROM geflasht heb.

Hij heeft daarna (na dat B550 mislukt was) geprobeerd Custem Rom's te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
chokolademan2 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:30:

Je bedoelt zeker de Mediaserver?
Vraag me af wat deze app doet, iemand een idee?
Ik zie bij mij dat mediaserver ook veel verbruikt, welk app/process hoort daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo,

Is er ook iemand die wat meer over de B550 rom kan vertellen ?

Ik lees zo te zien dat dit wel een stock rom is maar is deze ook multilanguage ?

Voor diegenen die nog B107 met Android 4.04 draaien ; Ik heb de B509 geinstalleerd (gedownload via Huawei duitsland) en moet zeggen dat mij die al beter bevalt. Dit is ook te zien via Antutu Benchmark utility.

Vooral ook op een snelle manier de openstaande apps stoppen is erg fijn wat JellyBean met zich mee brengt.

Weet iemand toevallig ook of er een overzicht is van de verschillen in de verschillende ROM versies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:01:
[...]

Ik zie bij mij dat mediaserver ook veel verbruikt, welk app/process hoort daarbij?
Iets zegt me dat je de Mediaserver er echt niet uit moet slopen, volgens mij is dat een cruciaal onderdeel van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik laat de mediaserver lekker draaien.
Het is overigens wel lastig uit te vinden welke Chinese apps echt weg kunnen met Root App Delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
erwin_jong schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:24:
Hallo,

Ik lees zo te zien dat dit wel een stock rom is maar is deze ook multilanguage ?

Voor diegenen die nog B107 met Android 4.04 draaien ; Ik heb de B509 geinstalleerd (gedownload via Huawei duitsland) en moet zeggen dat mij die al beter bevalt. Dit is ook te zien via Antutu Benchmark utility.
Heb hierzo de b550 en b509 allebei n keer uitgeprobeerd.
Vind deze twee persoonlijk de beste van alle versies, crashvrij, veel snelheid, loopt lekker met games/apps en een hoop geheugen vrij.
b550 heeft een andere schil eromheen dan b509. Ik denk dat de b550 nog wat soepeler aanvoelt.
M'n persoonlijke testoordeel: met de 509 en 550 zit je allebei wel goed :) Denk een kwestie van welke schil je eromheen prefereert.
pinojo123 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:01:
[...]

Deze scant al je files in je telefoon om te detecteren of het mp3's, plaatjes of n ander soort media is.
Bij (sommige?) versies van android 4.1.2 heeft Mediaserver helaas een bugje, dan blijft ie maar scannen wat batterij kost.

Sommige apps rekenen er wel op, als je m uitzet, dan werkt b.v. de automatische plaatjes galerij niet meer. En het zoeken naar b.v. je ringtones of sommige mp3 players.

Vind persoonlijk zelf het Mediascannen vet irritant, want elk onzinnig plaatje en elke scheet wil ie automatisch toevoegen aan m'n Gallerij en Mp3 spelers. Dus was erg blij dat ik m eruituitgeknald had, plus de batterij was weer normaal geworden.

Heb zelf daarvoor in de plaats apps geinstalled, die de media zoekt in folders die ik zelf uitgekozen heb, duizend keer fijner vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
Oke, goed om te weten dat beide roms goed bevallen.

De B509 heeft de emotion UI 1.5 , heeft de B550 een andere ?

De B509 heeft I.i.g een hogere score dan B107 met antutu. Daarmee zie ik ook dat sommige android 4.2 hebben draaien die een nog hogere score halen. Er is dus nog genoeg verbetering te halen.

[ Voor 1% gewijzigd door erwin_jong op 19-08-2013 19:35 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmigaWolf schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:44:
[...]

Damiii vroeg niet hoe je een Custom Rom most flashen, aangezien B550 NIET een Custom ROM is.

[...]

En je hebt absoluut NIET Chinese recovery nodig om B5*** en B6*** te flashen, dat doe je gewoon in Android Settings.

En ook om je telefoon te Rooten heb je Chinese recovery NIET nodig

Je hebt hem alleen nodig om GAPPS op je telefoon te zetten (en natuurlijk Custem Rom's).

Kan je duidelijk zien op mijn Forum.

Alleen wat ik net daar boven geplaatst heb is om Custom Roms te flashen, aangezien hij Chinese recovery op zijn telefoon gezet heb en hij niet na de cache gewist en mn davik cache ook en wipe data meteen de rom geflasht heeft maar zijn mobiel gereset heeft wat je pas moet dan NA dat je de ROM geflasht heb.

Hij heeft daarna (na dat B550 mislukt was) geprobeerd Custem Rom's te flashen.
Dat heb ik toch gezegd :Stock Roms B.... met Engelese recovery via dload map en Custom roms via China recovery met .zip. Hij vraagt toch in zijn" edit "hoe het moet met de Custom Roms,waar ik op geantwoord heb,en nogmaals het is volgens mij mis gegaan omdat hij heeft geprobeerd een.zip te flashen via de SD card in de Engelse Recovery
Voor alle duidelijkheid:
Stock Rom B107...B???? in Engelse Recovery te flashen via dload map (geheugen,update)
Custom Rom ,Flashen via China en .zip op de Sd card.
Ok zo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwin_jong schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:24:
Hallo,

Vooral ook op een snelle manier de openstaande apps stoppen is erg fijn wat JellyBean met zich mee brengt.

Weet iemand toevallig ook of er een overzicht is van de verschillen in de verschillende ROM versies ?
Is die B509 multilingual en zit play store erin? Zoja,Graag de link aub. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Is die B509 multilingual en zit play store erin? Zoja,Graag de link aub. _/-\o_
http://www.huaweidevices.de/ascend-g615?show=downloads

Of Gapps erin zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
Die link naar huaweidevices.de bevat de B509 en die is multilanguage met gaps erin. Is ee stockrom waar je dus gewoon Nederlandse taal kan kiezen.

Alles werkt met o.a. De playstore,gemaild,maps,Google+ en play music. Moest heel even wennen en de emotion UI is niet helemaal mijn favoriet maar de werking van android bevalt een stuk beter dan de B107 met Android 4.04

Voor het Batterijgebruik nog een handige app wifimatic voor automatisch wifi en data uit- en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Gebruik op dit moment nog steeds B107, imo lekkerder dan B550 of andere, maar wordt zo langzamerhand een beetje simpel van het feit dat ik desktop mode niet permanent kan inschakelen. Op m'n SGS kon ik dat middels de useragent permanent instellen.
Iemand enig idee hoe dat met deG615 te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:58:
[...]

Dat heb ik toch gezegd :Stock Roms B.... met Engelese recovery via dload map en Custom roms via China recovery met .zip. Hij vraagt toch in zijn" edit "hoe het moet met de Custom Roms,waar ik op geantwoord heb,en nogmaals het is volgens mij mis gegaan omdat hij heeft geprobeerd een.zip te flashen via de SD card in de Engelse Recovery
Voor alle duidelijkheid:
Stock Rom B107...B???? in Engelse Recovery te flashen via dload map (geheugen,update)
Custom Rom ,Flashen via China en .zip op de Sd card.
Ok zo? :+
Stock Roms B1** B5** en B6** update je zo als je kan zien op mijn Forum via Systeeminstellingen.

En daar zie je ook een screenshot bij.

Dat is de beste en makkelijkste en veiligste manier om je Huawei te updaten.

En ja dload (wel eerst uitpakken) via Systeeminstellingen en Zip files zijn voor Chinese recovery (Zo als Custem Roms).
MAB The Frisian schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:32:
Gebruik op dit moment nog steeds B107, imo lekkerder dan B550 of andere, maar wordt zo langzamerhand een beetje simpel van het feit dat ik desktop mode niet permanent kan inschakelen. Op m'n SGS kon ik dat middels de useragent permanent instellen.
Iemand enig idee hoe dat met deG615 te doen ?
Nee ik was blij dat ik B550 Android 4.1.2 er op kon zetten, en met Apex Launcher heb je weer je App Drawer terug en meer, spellen en meer draait eenmaal beter op B550 dan op B107, in de B550 zitten updates die NIET in B107 zit, zo als nieuwe GPU Drivers en nog meer.

[ Voor 55% gewijzigd door AmigaWolf op 20-08-2013 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Is er ook een B550 om de B107 te vervangen zonder de hele handel te moeten aanpassen ? En dan bedoel ik uiteraard even software via geheugen installeren en niet chinese rommel e.d. moeten verwijderen.
Nee, B550 nogmaals geprobeerd maar moet die chinese handel verwijderen, alle apps opnieuw installeren, een url stoppen is omslachtiger en dan nog wel een paar dingen.
Reden genoeg voor mij om bij B107 te blijven, verschil is me te groot en niet in het voordeel van B550.
Ook die messaging in het begin is uitzonderlijk irri.
Wacht wel tot er een ROM komt welke prettiger werkt dan oa B550.

En zit nu na B550 installed te hebben met Gapps en Su te klooien met een chinese recovery. Via systeemupdate kom ik in recovery terecht en kan B107 dus niet installen op dit moment. Weer wat nieuws.
Na diverse malen geprobeerd te hebben toch weer B107 erop gekregen.

[ Voor 66% gewijzigd door MAB The Frisian op 21-08-2013 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RlesR2wASs9PSPZjNxCBWrIU/full.png

De score in Antutu is plots hogere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
AmigaWolf schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:33:
[...]

Stock Roms B1** B5** en B6** update je zo als je kan zien op mijn Forum via Systeeminstellingen.

En daar zie je ook een screenshot bij.

Dat is de beste en makkelijkste en veiligste manier om je Huawei te updaten.

En ja dload (wel eerst uitpakken) via Systeeminstellingen en Zip files zijn voor Chinese recovery (Zo als Custem Roms).
Heb mijn toestel gisteravond geüpdatet, maar nog niet alles werkt ok. Denk dat ik die gapps nog los moet installeren.
Is er een manier om aan die Chinese bootloader te komen zonder .exe? Anders moet ik eerst op zoek naar een windows computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
(jarig!)
mcDavid schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:04:
[...]

Heb mijn toestel gisteravond geüpdatet, maar nog niet alles werkt ok. Denk dat ik die gapps nog los moet installeren.
Is er een manier om aan die Chinese bootloader te komen zonder .exe? Anders moet ik eerst op zoek naar een windows computer...
Hier staan beide images die te flashen zijn met fastboot (stock + Chinees):

http://huaweiascendg615.wordpress.com/2013/05/19/recovery/

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Dat is een goede score, ik krijg met de nieuwste AnTuTu V3.4 15911 punten, dus ongeveer het zelfde als u, en dat is een normale Score, AnTuTu V3.4 is beter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AmigaWolf schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:40:
[...]

Dat is een goede score, ik krijg met de nieuwste AnTuTu V3.4 15911 punten, dus ongeveer het zelfde als u, en dat is een normale Score, AnTuTu V3.4 is beter gemaakt.
De truc bij mij altijd is om de telefoon eerst even idle te laten zijn en dan pas de benchmark uitvoeren.

Die donaties voor eventuele kernel ontwikkeling lopen ook best gesmeerd, ze zitten nu al op € 191, dus ze hebben niet meer zoveel nodig.

Persoonlijk zou ik best wel custom kernels zien, maar aan de andere kant heb ik weer geen geld over voor donaties, omdat ik eigenlijk ook tevreden ben met de stock roms van Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
peeter123 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:10:
[...]

Hier staan beide images die te flashen zijn met fastboot (stock + Chinees):

http://huaweiascendg615.wordpress.com/2013/05/19/recovery/
Thnx. Gelijk ook maar voor een custom rom gegaan. Draait toch lekker soepel, dat android 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
mcDavid schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:02:
[...]

Thnx. Gelijk ook maar voor een custom rom gegaan. Draait toch lekker soepel, dat android 4.1.
Dat vind ik ook, maar ik kan er genoeg die vinden dat ANdroid 4.1.2 slechter vind draaien, en dat vind ik heel vreemd want B550 of de rest er na zijn beter dan B107, fixes en GPU driver fixes zitten er in in B550 en B628 en hoger.

• MAB The Frisian
Iemand ook problemen met de marktplaats website. Als ik op auto's zoek kom ik telkens terug op de eerste pagina.

Net even alles geleegd en herstart maar hetzelfde probleem. Firefox hetzelfde probleem. Firefox is zowiezo geen suk6 imo.
De THL W8 van m'n vrouw heeft hetzelfde probleem.
Op auto's klikken, vervolgens een merk aanklikken en dan laten zoeken levert telkens www.marktplaats.nl/#lastPage/I1cars op.
Heb 'm dan wel op desktop staan.

[ Voor 66% gewijzigd door MAB The Frisian op 22-08-2013 18:14 ]

• mcDavid
Nee geen problemen mee. Lijkt me een browser-probleem, leeg de cache eens ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijne
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn dochter is sinds een week in het bezit van de Honor2. Sinds een paar dagen is het hommeles met het ding. Achtergronden verdwijnen spontaan, een app starten geeft standaard een zwart scherm met laad-teken. Ik was van plan de telefoon terug te zetten naar fabrieks instellingen om te kijken of het aan de apps ligt die ze er op heeft staan (MP3 downloader bijv, maar ook Avast en Taskkiller).

Mocht dit niet het gewenste effect hebben en ik ga met jullie upgrades naar 4.1.1 aan de gang, hoe zit het dan met garantie van Huawei?

Vreemd genoeg staat de G615/Honor2 helemaal niet op de website van Huawei en hoe zit het met de 3x3 aktie, waar meld ik de telefoon daar voor aan? Gekocht bij Kijkshop die toen dat logo in beeld had. Bij Kijkshop staat ie inmiddels niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Android 4.2 voor de Huawei Honor 2 is nu een feit, op Chinese Huawei fora hebben ze nu een aanmelding voor een gesloten beta lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Martijne schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
Mijn dochter is sinds een week in het bezit van de Honor2. Sinds een paar dagen is het hommeles met het ding. Achtergronden verdwijnen spontaan, een app starten geeft standaard een zwart scherm met laad-teken. Ik was van plan de telefoon terug te zetten naar fabrieks instellingen om te kijken of het aan de apps ligt die ze er op heeft staan (MP3 downloader bijv, maar ook Avast en Taskkiller).

Mocht dit niet het gewenste effect hebben en ik ga met jullie upgrades naar 4.1.1 aan de gang, hoe zit het dan met garantie van Huawei?

Vreemd genoeg staat de G615/Honor2 helemaal niet op de website van Huawei en hoe zit het met de 3x3 aktie, waar meld ik de telefoon daar voor aan? Gekocht bij Kijkshop die toen dat logo in beeld had. Bij Kijkshop staat ie inmiddels niet meer te koop.
Als u B550 Stable (Android 4.1.2) op u telefoon zet moet dat geen probleem wezen voor de garantie, maar ook niet andere versies B5** en B6**.

Want je doet het via Systeeminstellingen, en dat heeft Huawei juist gemaakt voor ons zo dat we onze telefoon kunnen updaten zonder Garantie problemen, alleen valt Chinese recovery daar denk ik niet onder, maar die heb je wel nodig om GAPPS op je telefoon te zetten.

Je kan HIER lezen hoe het moet, is erg simpel.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:06:
Android 4.2 voor de Huawei Honor 2 is nu een feit, op Chinese Huawei fora hebben ze nu een aanmelding voor een gesloten beta lopen.
Dat klopt, HIER is de link.

Kholk Heeft de €260,- nu binnen, nu zal hij er voor zorgen dat we een unlocked bootloader en CM krijgen op onze Huawei Honor 2 / Ascend G615.

[ Voor 57% gewijzigd door AmigaWolf op 23-08-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijne
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01-2023
Inmiddels dochter haar telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet. Draait nu best goed, even afwachten hoe het over een paar dagen is.

Info over 3x3 deal ook gevonden en aangemeld.

Dank je wel Amigawolf. Ik ga me er eens in verdiepen. Zou leuk zijn, 4.1.2 er op.

[ Voor 18% gewijzigd door Martijne op 23-08-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiChaDo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06-2023
zou jij de link willen plaatsen van de 3x3 deal?
Martijne schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:08:
Inmiddels dochter haar telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet. Draait nu best goed, even afwachten hoe het over een paar dagen is.

Info over 3x3 deal ook gevonden en aangemeld.

Dank je wel Amigawolf. Ik ga me er eens in verdiepen. Zou leuk zijn, 4.1.2 er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Om je registratie compleet te maken vragen wij je deze bevestigingsmail uit te printen en samen met een kopie van je aankoopbewijs (factuur, kassabon) en de originele streepjescode met IMEI nummer van de doos in een voldoende gefrankeerde envelop op te sturen naar:

ODC Benelux
T.a.v. Huawei 3x3 Smart Deal
Postbus 1252
3890 BB Zeewolde
Zodra wij alle bescheiden gecontroleerd en goedgekeurd hebben, ontvang je van ons per mail een bevestiging dat de registratie helemaal afgerond is.

https://www.huawei-smartservice.nl/be/info/3x3-smart-deal

[ Voor 5% gewijzigd door MAB The Frisian op 24-08-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

MAB The Frisian schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:56:
Om je registratie compleet te maken vragen wij je deze bevestigingsmail uit te printen en samen met een kopie van je aankoopbewijs (factuur, kassabon) en de originele streepjescode met IMEI nummer van de doos in een voldoende gefrankeerde envelop op te sturen naar:

ODC Benelux
Postbus 1252
3890 BB Zeewolde
Zodra wij alle bescheiden gecontroleerd en goedgekeurd hebben, ontvang je van ons per mail een bevestiging dat de registratie helemaal afgerond is.

en dat accoord doen ze echt snel heb ik uit eigen ervaring. Daarna niet vergeten om track and Protect nog te activeren.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
MAB The Frisian schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:56:

ODC Benelux
Postbus 1252
3890 BB Zeewolde

Geld dat ook als je hem uit China gekocht heb (NIEUW natuurlijk)?

Heb me net geregistreerd ik ben benieuwd .

Update: he jammer nou, nu zie ik in de e-mail die ik net binnen gehad heb dat je toestel NIET ouder dan een maand mag wezen, nou hoef ik ook niet een bevestigingsmail uit te printen en op te sturen, wat jammer nou :(

Let op: de 3x3 Smart Deal is alleen geldig op Huawei toestellen die binnen een maand na aankoop zijn geregistreerd voor deze service. De datum op het aankoopbewijs is hierin leidend.

[ Voor 28% gewijzigd door AmigaWolf op 24-08-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik zou er een mail aan wagen, nee heb je al.
Ze zijn vrij snel met antwoord via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Heeft er iemand ervaring met de B550 stable rom, ik draai nu naar redelijke tevredenheid de B509 maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is met de 550, ik lees vanalles over betere drivers, sneller reageren geen batterij drain, maar die heb ik nu ook niet, en een ander uiterlijk, en dat laatste kom ik niet uit wat het verschil nu is.

En als ik de 550 rom er op zet, zit dan google play er nu wel of niet al in?
En nog een laatste vraag, als ik een back-up maak met 509 kan ik die dan terugplaatsen in de 550 rom, of moet ik alles weer handmatig ordenen.

Ik hoop dat iemand 1 of meerdere antwoorden heeft, alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Doornekamp33 op 27-08-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B509 en B550 verschillen niet veel van elkaar en zover ik weet hebben beide roms de nieuwe gpu drivers, alleen is B509 voor de Europese markt en B550 voor de Chinese, dus zonder Gapps enzo.

Voor mensen met battery drain door Google services, dat is op te lossen door Locatieservice van Google uit te zetten. Het viel mij namelijk op dat Google services het drainen was en Google maps heb ik al gegreenify, maar het bleef door gaan en voor locatie bepaling kun je nog altijd de GPS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een manier om de G615 aan de tv te koppelen, heb ik een MHL adapter gehaald, wordt hij niet ondersteund, word moe van steeds altijd die verschillende verbindingen bij al die tablets/telefoons, kan er niet gewoon iets aangesloten worden en werken pff (Op Asus pad werkt MHL ook niet, de adapter was voor beiden bedoeld). Widi kan niet, te oude tv voor.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
Ik heb net een G615, draait nog op android 4.0.4, B107. Nu zag ik hier http://www.huawei-device.nl/support/downloads een update naar 4.1.2, deze link was ik nog niet tegengekomen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Henk Schuifkaas schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:14:
Ik heb net een G615, draait nog op android 4.0.4, B107. Nu zag ik hier http://www.huawei-device.nl/support/downloads een update naar 4.1.2, deze link was ik nog niet tegengekomen op het forum.
is gelijk aan die op de duitse site (B509)

roelbb

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
Gisteren m'n toestel geüpdatet naar 4.1.2 (B509), maar van die emotion UI wordt ik niet blij... Eens kijken of het went.
Met de vorige versie werkte Philips Dock Studio niet voor m'n wekkerradio, de bluetoothverbinding werd steeds verbroken. Dat lijkt nu wel weer te werken.

• mcDavid
Gewoon apex-launcher installeren. Ik heb ook een poosje de Emotion UI geprobeerd maar uiteindelijk is dit toch relaxter.

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
http://www.gizchina.com/2...s-waterproof-coating-308/

Honor 3 :)

Waterproof is een mooi extraatje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het gezien, maar het is niet een spectaculaire upgrade als je al een Honor 2 hebt, volgens mij gebruiken ze zelfs alweer de zelfde chipset zover ik kan zien, maar voor de prijs is het gewoon een goed toestel wat zeker wat mooie extraatjes heeft.

Na ruim acht maanden dit toestel te hebben kan ik toch concluderen dat het een goeie keuze is geweest, ik was net namelijk het topic van de Nexus 4 het lezen en ik zie heel veel problemen voorbij komen, drainende batterijen, hardware problemen.

Ik koos destijd namelijk voor de Huawei Honor 2 omdat deze goedkoper was en nog steeds is, ik betaalde er namelijk 1888 yuan voor, maar ik koos hem ook omdat de batterij verwisselbaar en er een sd kaartje in kan.

Ik vroeg mij net namelijk af of ik nu met de verlagende prijs van Nexus 4 wellicht mijn Huawei Honor 2 niet beter in kon ruilen voor een Nexus 4, maar mijn conclusie is nee, want je gaat er niet echt mee op vooruit en de Huawei Honor 2 heeft geen serieuze hardware issues zover ik weet.

Oh ik lees net op XDA dat de Android 4.2.2 update gepland staat voor 25 september.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 21:33 ]

• Thijs_g
Nee, inderdaad geen spectaculaire upgrade. Ik hoop wel dat als hij naar Europa komt, de 2 gb ram blijft. Want dat vind ik wel het enige minpuntje nu aan mijn g615, als ik niet regelmatig apps sluit, kan hij wel eens traag beginnen worden.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Over geheugen gesproken:
Als ik kijk in "over deze telefoon" staat er 1GB
Als ik kijk in "Apps\wordt uitgevoerd" en ik tel 'gebruikt' en 'vrij' bij elkaar op, kom ik maar op 715MB uit.
Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
Dr zit wel 1024 mb geheugen in, maar ze hebben 300 mb voor t besturingssysteem gereserveerd. Daarom zie je 700 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 11:52
rockhopper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:40:
[...]

Ik ben eigenlijk zelf benieuwd of de nieuwe android 4.1 update dit heeft gefixed.
Inmiddels draai ik B509 en ook in die versie werkt secure SMTP niet. Iemand intussen al een oplossing gevonden voor de standaard e-mail applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 02:52
Martijne schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
Is trouwens nog steeds te koop bij Kijkshop in sommige winkels:
http://www.kijkshop.nl/pr...-ascend-g615-simlockvrij/

Ik kocht toevallig de laatste exemplaar in een van de winkels vandaag, maar er zijn 25 andere winkels die het nog hebben.

Edit: Nou jammer, Kijkshop heeft de locaties van de winkels die het nog op voorraad hadden verwijderd of het is nu echt uitverkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Phantoman op 02-09-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op XDA is iemand zo aardig geweest en heeft de gesloten Android 4.2.2 update gelekt.

http://www.filedropper.com/update_6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Ben hem aan het downloaden en ga er dan een clean 4.2.2 van maken. Als die download een beetje vlot lukt dat relatief snel (heb er een scriptje voor gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou hem er ook al op gaan zetten, maar heb er helaas de tijd niet voor en de download die ik binnen gehaald heb is 524MB groot en dat is volgens mij ook te klein want die updates van Huawei zijn uitgepakt veel grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:47:
Ik wou hem er ook al op gaan zetten, maar heb er helaas de tijd niet voor en de download die ik binnen gehaald heb is 524MB groot en dat is volgens mij ook te klein want die updates van Huawei zijn uitgepakt veel grotere.
Download is zo'n 1.1GB. Zo te zien de hele handel in het chinees.
Eerst weer even terug naar B107 tot ik weer uitgezocht heb, en tijd, om dat te veranderen.
Iemand misschien even een linkje om snel chinees te vervangen door Nederlands ? Was even neuzen maar er zit Nederlands ingebakken.

[ Voor 34% gewijzigd door MAB The Frisian op 31-08-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de update erop gezet en eerste indruk is best goed, je vind bij de instellingen namelijk de Permission Manager, Startup Manager, iets wat standaard niet in Android zit.

Verder vind je er ook nog de power manager en die heeft nu iets meer instellingen dan voorheen, dus dat is mijn eerste indruk en voor rest zit emui 1.6 best goed uit.

Oh een tip voor mensen die deze Android 4.2.2 rom multilanguage willen maken, zoek in dit topic eens op ''hw_defaults''

Door in hw_defaults aan te passen word de rom namelijk multilanguage, enige wat na de aanpassing wel nodig is een factory rest via de stock recovery.

Oh er schijnt wel iets veranderd te zijn kwa de configuratie van de knoppen, de menu knop is nu ook de multitask knop 8)7

Oh om meer te lezen over de software en screenshots refeer ik naar de onderstaande review van de Ascend P6, deze draait namelijk dezelfde Android versie en emui.

reviews: Huawei Ascend P6: niet alleen dun, maar ook mager

Benchmarks

CPU

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ccy0X9wbLTyF2rQrKk7B3atZ/full.png

GPU

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uAFaha0JGxMvlN1bRiF7Q0uu/full.png
3DMark

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CnLQxOVZwdUFFAfB3NySj4cs/full.png
GFXBench Egypt HD 2.5

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6MKLVGVtMAnwOAp8IXKzIhxk/full.png
Nenamark 2.4

Uit de benchmarks valt duidelijk te zien dat de grafische performance een stuk minder is dan in B509 / B550, echter ondanks de lagere scores lijkt deze gesloten beta toch prima bruikbaar voor dagelijks gebruik, maar er is duidelijk nog werk aan winkel voor Huawei, maar de publieke release zou pas op 25 September zijn, dus er zal nog wel wat veranderen.

De score is een stuk hogere dan de Ascend P6.

Ik heb een stukje in mijn review geschreven over de nieuwe Android 4.2.2 update met Emui 1.6.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:15:
Ik heb net de update erop gezet en eerste indruk is best goed, je vind bij de instellingen namelijk de Permission Manager, Startup Manager, iets wat standaard niet in Android zit.

Verder vind je er ook nog de power manager en die heeft nu iets meer instellingen dan voorheen, dus dat is mijn eerste indruk en voor rest zit emui 1.6 best goed uit.

Oh een tip voor mensen die deze Android 4.2.2 rom multilanguage willen maken, zoek in dit topic eens op ''hw_defaults''

Door in hw_defaults aan te passen word de rom namelijk multilanguage, enige wat na de aanpassing wel nodig is een factory rest via de stock recovery.

Oh er schijnt wel iets veranderd te zijn kwa de configuratie van de knoppen, de menu knop is nu ook de multitask knop 8)7

Oh om meer te lezen over de software en screenshots refeer ik naar de onderstaande review van de Ascend P6, deze draait namelijk dezelfde Android versie en emui.

reviews: Huawei Ascend P6: niet alleen dun, maar ook mager

Uit de benchmarks valt duidelijk te zien dat de grafische performance een stuk minder is dan in B509 / B550, echter ondanks de lagere scores lijkt deze gesloten beta toch prima bruikbaar voor dagelijks gebruik, maar er is duidelijk nog werk aan winkel voor Huawei, maar de publieke release zou pas op 25 September zijn, dus er zal nog wel wat veranderen.

De score is een stuk hogere dan de Ascend P6.

Ik heb een stukje in mijn review geschreven over de nieuwe Android 4.2.2 update met Emui 1.6.
Om 3DMark en sommige andere Benchmarks/Games goed telaten draaien moet je naar Systeeminstellingen/Energiebesparing modus gaan en hem op Prestatie zetten in plaats van Gebalanceerd, dan krijg je in 3Dmark 3600 a 3700 punten, dan draaien sommige Benchmarks/Games wel goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De optie prestatie is er niet meer, dat heet nu in voedingsbeheer voedingsplan en daar heb je de opties normaal, slim en duurzaamheid en ik heb hem op normaal staan.

Overigens zat er in B702 geen Pmqos.apk ik heb die nu dus uit B509 gehaald en ben benieuwd of de benchmark hogere zou zijn dan.

En ja hoor, Pmqos.apk zit nu weer erin en de benchmark in Antutu is plots flink hogere.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NhEtnUD19EAbMQz21Bp1a93b/full.png

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 02:55
Ik denk dat deze vraag al eerder is gesteld maar ok.
Wat is e snelste manier om de telefoon te rooten met de 4.1 update?
En als ik de telefoon root heeft dat gevolgen voor de 3x3 smartdeal gerantie?

Mvg Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn meerdere manieren, ik doe het gewoon via via de Chinese custom recovery, dan flash ik de superuser zip gewoon en de stock recovery kun je weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
GMavak schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:58:
En als ik de telefoon root heeft dat gevolgen voor de 3x3 smartdeal gerantie?
rockhopper schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:13:
Overigens heeft bij de ibood van deze week waarin een huawei toestel langskwam een product-expert (iemand van huawei zelf dus) een uitspraak gedaan dat geroote toestellen gewoon onder garantie vallen. Samen met de huidige 3x3 actie een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
..

[ Voor 99% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-09-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
Ik probeerde zo efficiënt mogelijk om GMavak's vraag te beantwoorden :) Mijn excuses voor alle verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 02:55
Phantoman schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:00:
Ik probeerde zo efficiënt mogelijk om GMavak's vraag te beantwoorden :) Mijn excuses voor alle verwarring.
Heel erg bedankt voor het antwoord :)
dat wordt dus roote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto2310
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:30
Heeft iemand hier een screenprotector op dit toestel zitten of heeft iemand een tip voor een goede degelijke protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
Sinds ik de B509 draai lijkt het er op dat mn lockscreen eigenlijk nooit meer geactiveerd word, zijn er ook andere mensen die dat probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
Geen screenprotector en na +3 maanden nog geen noemenswaardige krassen, tenzij als je het in het licht houdt en er echt op zoek naar gaat.

@VNA9216: Geen problemen met lockscreen. Let er wel op dat bij beveiliging-> schermvergrendeling: huawei ontgrendelen geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Roberto2310 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:10:
Heeft iemand hier een screenprotector op dit toestel zitten of heeft iemand een tip voor een goede degelijke protector?
Ik heb hier een matte screenprotector gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/1x...ash=item257b1de740&_uhb=1

Hij is dik/stevig, past precies, en je kunt hem er daardoor makkelijk op zetten zonder luchtbelletjes.
Je beeldscherm wordt een tikje korreliger, maar na een paar dagen valt dat me niet meer op.
Je krijgt er twee. En dat voor 2,58 incl. verzending. Oh ja, snel opgestuurd ook.
Ze verkopen trouwens ook NIET-matte, via ebay. Anyways, ik ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
Thijs_g schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:37:
Geen screenprotector en na +3 maanden nog geen noemenswaardige krassen, tenzij als je het in het licht houdt en er echt op zoek naar gaat.

@VNA9216: Geen problemen met lockscreen. Let er wel op dat bij beveiliging-> schermvergrendeling: huawei ontgrendelen geselecteerd is.
Yup. dat staat gewoon goed ingesteld. Ik heb het ook al met een patroon geprobeerd omdat je dan te tijd tot hij lockt in kan stellen, maar dat doet het ook al niet.

Dan maar eens resetten, kijken of dat het oplost. Immers als jij er geen last van hebt zal het wel iets zijn dat later veroorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Roberto2310 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:10:
Ik heb ook een matte, van 3M. Gekocht op ebay duitsland. Werk super ook ivm reflecties.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
(jarig!)
Leuke teaser, hopelijk komt Cyanogenmod snel! :9~

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BTPwJjuIEAAkbR9.jpg

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al gezien op Twitter, maar ik hoop wel dat alles dan gewoon goed zou werken, want een ROM waar niet alle functies werken is ook niet fijn.

Nu loopt de Huawei Honor 2 trouwens nog maar een Android versie achter nu er Android 4.2.2 beschikbaar is al voor nu wel als gesloten beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Ik weet niet goed waar ik het moet vragen dus doe ik het in het topic van zijn voorganger...
Ik zou mij een Huawei Honor 3 willen aankopen, op Pandawill staat hij nu te koop, kan ik deze hier wel in België gebruiken en hoe zou deze toekomen bij mij ivm. de menu-taal ? zou alles in het chinees ingesteld staan of in het Engels ? kan ik er dan ook Nederlands opzetten ? en is dit moeilijk want ik ben nieuw op dit gebied... of zou ik nog even wachten tot deze in prijs gaat zakken ?(alhoewel ik vermoed dat dit niet rap zal gebeuren daar hij nog maar net uit is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostygod schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:30:
Ik weet niet goed waar ik het moet vragen dus doe ik het in het topic van zijn voorganger...
Ik zou mij een Huawei Honor 3 willen aankopen, op Pandawill staat hij nu te koop, kan ik deze hier wel in België gebruiken en hoe zou deze toekomen bij mij ivm. de menu-taal ? zou alles in het chinees ingesteld staan of in het Engels ? kan ik er dan ook Nederlands opzetten ? en is dit moeilijk want ik ben nieuw op dit gebied... of zou ik nog even wachten tot deze in prijs gaat zakken ?(alhoewel ik vermoed dat dit niet rap zal gebeuren daar hij nog maar net uit is...)
Wat is de reden voor de keuze voor de Honor 3?
Groter scherm: is een keuze
Water en stof bestendig: zou het niet geloven,zelfs SonyEriccson krijgt dat niet voor elkaar.
2 GB RAM : Ik heb de Ascend G615 met 1 GB RAM en die loopt als een trein en goedkoper en als je hem in europa koopt staat hij gelijk in het Nederlands,wel 4.0.3 ,was bij mij toch zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou gewoon de Honor 3 kopen, ook al is de chipset gewoon dezelfde, hij heeft wel een aantal punten die toch echt beter zijn dan de Honor 2, alleen voor ons Honor 2 bezitters is het natuurlijk niet waard om te upgraden, omdat het dan een dure upgrade zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
Ik zou het even afwachten. Hoewel de chipset het zelfde is kan het nog wel zijn dat er andere issues mee zijn. Helemaal als je hem uit china zou importeren denk ik dat je beter even de reacties daar af kan wachten.

Het probleem dat ik had met B509 is na een paar resets nu opgelost.
Het bleek dat na het terugzetten van de instellingen van de originele android versie 4.0.4 ofzo, het probleem iedere keer weer terug kwam. Nu heb ik alles behalve de systeeminstellingen herstelt en werkt het prima.

Het viel me wel op dat je na een reset de telefoon wel eerst een uur aan de lader wil hebben hangen. Dan zuipt hij echt met een belachelijke snelheid de accu leeg. (zelfs de lader kon er niet tegenop). Nu loopt het gelukkig weer "normaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
De reden dat ik voor de honor 3 zou kiezen is ;
ik werk in de bouw, telefoon zit in mijn frigobox, veel vocht daar in de zomer door de gekoelde dranken en ijs...
alsook voor het gebruik met natte handen, ik doe aan watersporten dus zou ideaal zijn.
en het scratchproof is ook een +punt voor mij.
als er nog iemand een betere telefoon weet met 2 gig ram,8gig opslag minimum 1.5gig, liefst nederlandse taal er al op,goede camera minimum 4.5 inch laat maar weten dan... mijn andere keuze was de huawei g700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostygod schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:18:
De reden dat ik voor de honor 3 zou kiezen is ;
ik werk in de bouw, telefoon zit in mijn frigobox, veel vocht daar in de zomer door de gekoelde dranken en ijs...
alsook voor het gebruik met natte handen, ik doe aan watersporten dus zou ideaal zijn.
en het scratchproof is ook een +punt voor mij.
als er nog iemand een betere telefoon weet met 2 gig ram, minimum 1.5gig, liefst nederlandse taal er al op,goede camera minimum 4.5 inch laat maar weten dan... mijn andere keuze was de huawei g700...
Gewoon géén enkele telefoon in een frigobox steken,zoals ik straks a al zei,Sony is er met zijn Xperia Z ook niet in geslaagd, ik heb hem gehad en na een week komen de rubberen deksels die de waterdichtheid moeten verzekeren gewoon los.Ik werk ook in de bouw en nog nooit problemen daaromtrent gehad.
Ik ben iemand die overdag zijn werk doet en dan hebt ge gewoon die problemen niet.
Kijk gewoon tijdens je pauze of er wat interreants is wat je toch maar zou kunnen gemist hebben.
Je baas zal je dankbaar zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
haha, ik doe overdag ook mijn werk hoor, de gsm blijft gewoon in men box zitten en daar word hij soms vochtig op het scherm, heb nu al een paar jaar de samsung galaxy ace en die doet het nu nog steeds ondanks elke dag in de frigobox.. ;-) maar ik ben aan vernieuwing toe nu, de opslag vh geheugen laat het afweten alsook de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
ghostygod schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:30:
Ja dat is mooie telefoon die Huawei Honor 3, alleen ik hoor niet altijd goede dingen over Pandawill, daarom heb ik mijn Huawei Honor 2 2GB bij HOTMID gekocht.

Die geven snel en duidelijk antwoord en hebben goede service.

En met MoreLocale 2 heb je bijna alle tallen die maar wil.

[ Voor 9% gewijzigd door AmigaWolf op 04-09-2013 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De ontwikkelaar die via donaties van mensen van onder andere XDA een Huawei Honor 2 gekocht heeft beweerd nu plots dat Huawei een neppe Android 4.2.2 heeft uitgegeven voor de U9508.

https://twitter.com/eternityprj/status/375546520671895552

Ik zie alleen geen bewijs of het ook echt zo is, want ik draait B702 nu ongeveer vier dagen en ik heb er eigenlijk niks over te klagen, vooral aangezien we deze update niet eens zouden moeten hebben, aangezien het een gesloten beta is.

• pinojo123
Misschien heeft de persoon die de versie geleverd heeft een fake versie gegeven!?

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:45:
Misschien heeft de persoon die de versie geleverd heeft een fake versie gegeven!?
Ja dat zou ook nog kunnen, want iemand heeft het gelekt en misschien as het niet de echte gesloten beta. Maar ik vind de tweet raar, ik kan ook in minder dan 140 tekens beweren dat iets nep is, maar dan moet je wel bewijs hebben en dat heeft hij niet gegeven.
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.