• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 06:55
Het developer menu ontbreekt, dit is pas vanaf JB 4.2 zo. Dus het is wel degelijk android 4.2.

Verwijderd

MoiZie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:59:
Het developer menu ontbreekt, dit is pas vanaf JB 4.2 zo. Dus het is wel degelijk android 4.2.
Developer menu is ontwikkelaars opties neem ik aan?
Kan je dan nog usb opsporing aanzetten wanneer dat menu ontbreekt? Of zit de usb opsporing dan elders?

Verwijderd

Topicstarter
En volgens mij zat in 4.2 ook bescherming tegen gehoor beschadiging wanneer je een headset gebruikt, want dat heb ik met B702 ook nu dat ik het volume niet maximaal kan zetten zonder dat ik gewaarschuwd word.

Ik heb er even op gezocht en ik kom al gauw op internet tegen dat ook iets van Android 4.2 is.

Dus ik denk ook dat het gewoon Android 4.2.2 en ik weet niet hoe EternityProject erbij komt dat B702 een neppe Android 4.2.2 update is, maar zou niet eerste keer zijn dat een hobby ontwikkelaar gewoon onzin uit kraamt.

Zo heeft Chad Goodman eens aangetoond dat er ook ontwikkelaars zouden zijn neppe overclocks maakte.

http://www.pocketables.co...-galaxy-s-iii-kernel.html
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:46:
[...]

Developer menu is ontwikkelaars opties neem ik aan?
Kan je dan nog usb opsporing aanzetten wanneer dat menu ontbreekt? Of zit de usb opsporing dan elders?
Je kunt hem te voorschijn halen door snel meerdere keren op het build nummer te tappen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 16:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:50:
En volgens mij zat in 4.2 ook bescherming tegen gehoor beschadiging wanneer je een headset gebruikt, want dat heb ik met B702 ook nu dat ik het volume niet maximaal kan zetten zonder dat ik gewaarschuwd word.

Ik heb er even op gezocht en ik kom al gauw op internet tegen dat ook iets van Android 4.2 is.

Dus ik denk ook dat het gewoon Android 4.2.2 en ik weet niet hoe EternityProject erbij komt dat B702 een neppe Android 4.2.2 update is, maar zou niet eerste keer zijn dat een hobby ontwikkelaar gewoon onzin uit kraamt.

Zo heeft Chad Goodman eens aangetoond dat er ook ontwikkelaars zouden zijn neppe overclocks maakte.

http://www.pocketables.co...-galaxy-s-iii-kernel.html

[...]

Je kunt hem te voorschijn halen door snel meerdere keren op het build nummer te tappen.
Ah ok,waarom makkelijk als het ook moeilijk kan,eerst Awesome Drop niet meer bruikbaar na Android 3,dan sedert ICS app2sd niet meer bruikbaar en nu dit weer.
8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op XDA komt nu de aap uit de mouw, EternityProject bedoelde iets heel anders dan ze daadwerkelijk deden tweeten.

Eigenlijk gaat het erover dat ze de zelfde kernel in B702 gebruiken die ze in B509 / B550 ook gebruiken, maar dat noem ik absoluut niet nep en ik snap ook zijn probleem niet want Linux kernel 3.0.x word nog steeds ondersteund.

Het geheugen in onze Huawei Honor 2 is trouwens heel snel, in RL Benchmark scoorde ik 17.104 secs, mijn Nexus 7 scoort veel slechtere namelijk 40.672 secs.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:57:
Op XDA komt nu de aap uit de mouw, EternityProject bedoelde iets heel anders dan ze daadwerkelijk deden tweeten.

Eigenlijk gaat het erover dat ze de zelfde kernel in B702 gebruiken die ze in B509 / B550 ook gebruiken, maar dat noem ik absoluut niet nep en ik snap ook zijn probleem niet want Linux kernel 3.0.x word nog steeds ondersteund.

Het geheugen in onze Huawei Honor 2 is trouwens heel snel, in RL Benchmark scoorde ik 17.104 secs, mijn Nexus 7 scoort veel slechtere namelijk 40.672 secs.
Hallo DexterMorganNL alles goed, en wat een geklaag toch op XDA over onze telefoon, word daar een beetje moe van, koop dan een andere telefoon zou ik denken.

Voor de mensen die het leuk vinden AnTuTu 4.0 is uit en is totaal vernieuwt, ik krijg een score van 16084, dat is toch netjes zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AmigaWolf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 02:09:
[...]

Hallo DexterMorganNL alles goed, en wat een geklaag toch op XDA over onze telefoon, word daar een beetje moe van, koop dan een andere telefoon zou ik denken.

Voor de mensen die het leuk vinden AnTuTu 4.0 is uit en is totaal vernieuwt, ik krijg een score van 16084, dat is toch netjes zou ik zeggen :)
Ja ik wordt ook een beetje moe van dat geklaag en het heeft blijkbaar ook weinig zin om ze tegen te spreken, want ze zijn zo update geil dat het nooit goed voor ze zal zijn en ook niet bij een nieuwe telefoon en dan vinden ze ook wat om te klagen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AOfDjxbeIwEyaLPrO5v8m0Hf/full.png
B702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
AmigaWolf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 02:09:
[...]

Kom deze gebruiker hier niet in dit topic tegen dus een linkje naar evt. reacties, waar dan ook, maakt jouw reactie zinvoller.

Met B107 wordt hier 16508 aangegeven.

Is er ook een mogelijkheid om de desktop mode permanent in te stellen ? Wordt gallisch van het heen en weer springen van desktop naar mobiel.

[ Voor 12% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-09-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
VNA9216 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:19:
Sinds ik de B509 draai lijkt het er op dat mn lockscreen eigenlijk nooit meer geactiveerd word, zijn er ook andere mensen die dat probleem hebben?
Ik had hetzelfde probleem. Heb je bij "Opties voor ontwikkelaars" de vensteranimatieschaal toevallig uitgezet? Zet die maar terug op 1x 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door kwabbernootje op 06-09-2013 12:46 ]

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best handig al die managers in Emui 1.6, want nu weet ik ook dat Google Chrome Power intensive is.

Alleen het probleem is ik kan er weinig aan veranderen, ik heb al gekeken of Dolphin browser een verschil maakte, maar die word ook aangemerkt als power intensive.

En soms krijg ik dus een push message als een app power intensive is, best handig, maar in geval van Google Chroma kan ik er toch weinig aan veranderen.

Ik heb B702 overigens flink liggen tweaken en wat apps uit /system/apps verwijderd die ik niet gebruik of overbodig vind.

Aangezien B702 een gesloten beta is ben ik vrij verrast dat hij toch goed draait en geschikt is voor dagelijks gebruik, er zijn wel wat bugs natuurlijk, maar geen die erg storend zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uzeZGqVq3dqZJs9AYVV4otT6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:38:
Best handig al die managers in Emui 1.6, want nu weet ik ook dat Google Chrome Power intensive is.

Alleen het probleem is ik kan er weinig aan veranderen,
Chrome vervangen met de oude stock browser overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwabbernootje schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:11:
[...]
Chrome vervangen met de oude stock browser overwogen?
Je bedoeld de stock browser die Huawei mee levert? Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, maar Google Chrome gebruik ik eigenlijk op al mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:18:
[...]

Je bedoeld de stock browser die Huawei mee levert? Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, maar Google Chrome gebruik ik eigenlijk op al mijn devices.
Ik gebruik de AOSP Browser ipv Chrome in mijn rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die zou volgens voedingsbeheer inderdaad minder power intensive zijn, dus dat is wel goed, ik vind alleen de interface niet fijn.

Ik heb nu dus Maxthon Web Browser erop gezet en die lijkt het ook wel goed te doen en gaat automatisch full screen, in custom roms die ik vroeger op mijn HTC Evo 3D deed zetten werd deze browser ook vaak ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:05:
[...]

Ja ik wordt ook een beetje moe van dat geklaag en het heeft blijkbaar ook weinig zin om ze tegen te spreken, want ze zijn zo update geil dat het nooit goed voor ze zal zijn en ook niet bij een nieuwe telefoon en dan vinden ze ook wat om te klagen.

[afbeelding]
B702
Nette score heb je, die Android 4.2.2 ziet er goed uit, hoop dat hij op 25 Sep uit komt, want het is niet abnormaal dat een Smartphone provider maanden later pas komen met de update die ze belofte hebben, maar op zich heb ik daar ook geen probleem mee want B550 Android 4.1.2 doet het ook lekker op deze telefoons.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:38:

Alleen het probleem is ik kan er weinig aan veranderen, ik heb al gekeken of Dolphin browser een verschil maakte, maar die word ook aangemerkt als power intensive.

En soms krijg ik dus een push message als een app power intensive is, best handig, maar in geval van Google Chroma kan ik er toch weinig aan veranderen.

Ik heb B702 overigens flink liggen tweaken en wat apps uit /system/apps verwijderd die ik niet gebruik of overbodig vind.

Aangezien B702 een gesloten beta is ben ik vrij verrast dat hij toch goed draait en geschikt is voor dagelijks gebruik, er zijn wel wat bugs natuurlijk, maar geen die erg storend zijn.

[afbeelding]
Ja heb je de stock browser al overwogen, ik vind Chrome na die paar updates echt een shit browser geworden, ik gebruik nu de stock browser het meest, samen met UC Browser.

[ Voor 41% gewijzigd door AmigaWolf op 07-09-2013 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik draai al een tijdje TWRemixV3 van jawadely en ben er tevreden over. Alleen heb ik laatst Layar maar weer eens erop gezet maar die crashed direct bij opstarten. Heeft iemand hier iets over?

http://huaweiascendg615.wordpress.com/author/jawadely/

[ Voor 13% gewijzigd door Fishie op 08-09-2013 18:56 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Fishie schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:35:
Ik draai al een tijdje TWRemixV3 van jawadely en ben er tevreden over. Alleen heb ik laatst Layar maar weer eens erop gezet maar die crashed direct bij opstarten. Heeft iemand hier iets over?
Op een G615 ? TWRemix V3. En die is based op B631 ?

Linkjes e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-09-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Layar crasht bij mij ook(g615), en ik draai de stock 4.1 rom

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNA9216
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
kwabbernootje schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:36:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Heb je bij "Opties voor ontwikkelaars" de vensteranimatieschaal toevallig uitgezet? Zet die maar terug op 1x 8)7
Daar heb ik zelf niet aangezeten, maar het kan best zo zijn dat dat bij het herstellen van de instellingen van de vorige versie een niet werkende waarde heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die notificaties van power intensieve apps ging zo vaak af dat ik de complete app verwijderd heb in B702, want ik heb uiteindelijk van zoiets, ja ik weet ook wel dat Google Maps power intensief is en dat is slecht een van de voorbeelden.

Ik mis dus gewoon optie waar ik kan zeggen dat hij me voor sommige apps niet meer hoeft te waarschuwen. Voor rest draait B702 gewoon goed en zijn er een paar bugs, een daarvan is dat Temple run 2 bij schone install wel valt te spelen, maar daarna plots niet meer.

En als je verbind met een wifi netwerk waar je in moet loggen dan komen er ook fout meldingen, maar dit zijn dan zo'n beetje de enige bugs die soms irritant kunnen zijn.

Ik heb me gister toch B509 van kwabbernootje terug gezet omdat voor dagelijks gebruik toch de laatste stabiele versie beter is, want er waren toch een paar vreemde dingen aan hand met B702, zo werden sommige apps vaak gesloten.

Al heb ik wel gewoon het weekend in Londen overleeft met B702, overigens draaide ik op de Nexus 7 ook Android 4.1.2 omdat Android 4.2.2 te buggy was op de Nexus 7, dus ik hoop niet dat het ook geval met onze telefoon zou zijn, want dan blijf ik liever op Android 4.1.2 want die loopt gewoon heel goed.

Oh er schijnt nu overigens een B703 te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:44 ]

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nu ben ik erg onder de indruk van de specs van de G615, maar kan iemand mij vertellen hoe de processor van de G615 zich verhoudt tot bijv. een snapdragon 200 uit de HTC desire 500?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zo snel op Google zie zal de proccesor van de G615 wel een stuk snellere zijn dan de snapdragon 200.

Sowieso als je naar de totale specificaties kijkt van de HTC Desire 500, dan is de Huawei overduidelijk veel beter.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:41:
Wat ik zo snel op Google zie zal de proccesor van de G615 wel een stuk snellere zijn dan de snapdragon 200.

Sowieso als je naar de totale specificaties kijkt van de HTC Desire 500, dan is de Huawei overduidelijk veel beter.
Overall specs zijn inderdaad beter, maar keiharde data/benchmarks van de processor heb ik nog niet kunnen vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Teleluvr schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:02:
[...]

Overall specs zijn inderdaad beter, maar keiharde data/benchmarks van de processor heb ik nog niet kunnen vinden...
Nee die kon ik ook niet vinden, maar de Antutu score van die HTC was iets van 11.000 nog wat, dus het lijkt me wel duidelijk welke er beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Heb er even 2 roms uitgegooid:
Clean B509 (384.9 MB)
https://mega.co.nz/#!HVlA...pmdhJ98hpEQyHUCJGWDm8WJVE

Clean B703 (472.7 MB)
https://mega.co.nz/#!7Akl...5SywGjTP1aGxrvzctIPjNQV7Q

B509 werkt mogelijk niet goed qua systemui.apk. Dit moet je even vervangen door iets van b550 of zo :)

Ik raad overigens B703 aan, tot nu toe werkt alles perfect.
Antutu 15475

[ Voor 28% gewijzigd door MoiZie op 13-09-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
mega.co.nz kan ik niet van downloaden met FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
De app van Mega werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Kan het op m'n eigen niet toestaan maar van de vrouw wel. Beide FF maar blijkbaar iets andere instellingen oid.
Zal B703 eens proberen.

Kan geen sys apps meer verwijderen mbv rad. Kan geen andere achtergrond instellen. En zal nog wel meer zijn, nog even neuzen.
Kan me niet bekoren, terug naar B107.

[ Voor 27% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-09-2013 09:18 ]

• AmigaWolf
MoiZie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:11:
Clean B509 (384.9 MB)

Clean B703 (472.7 MB)

B509 werkt mogelijk niet goed qua systemui.apk. Dit moet je even vervangen door iets van b550 of zo :)

Antutu 15475
uhhh sorry maar B509 is all clean, er zit geen chinees rotzooi meer op hoor, alleen EmotionUI 1.5.

Ik weet niet welke vreemde versie jij gedownload heb van B509, maar kan je vertellen dat B509 erg GOED draait en stabiel is, logies het is ook de Stable versie, en er staat all Play Store op en hij is multi language.

www.huaweidevices.de/getAttachment.php?file=U9508_V100R001C00B509.zip&force=true

En als ik je zou wezen zou ik niet B702 of B703 er op zetten, die kan je nog geen eens Beta noemen, en over maar +/- 2 weken (25 Sep) komt de Stable versie van Android 4.2.2 uit.
MAB The Frisian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:48:
mega.co.nz kan ik niet van downloaden met FF.
Heb de zelfde probleem, kan ook niet met FireFox iets van MEGA downloaden, je moet Internet Explorer gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door AmigaWolf op 14-09-2013 00:52 ]

• MoiZie
Pff negatieveling. Ik bied de roms aan voor mensen die ze willen hebben en geen gehannes willen met dload / update.app etc. Die gelijk root willen, bepaalde optimalisaties doorgevoerd krijgen etc.

En b702 en b703 draaien rete-stabiel, dus het kan mij niet schelen wat je ze al dan niet kan noemen, 'jou' 'weest' mij niet.

En Clean is gewoon het type rom dat door mij wordt uitgegeven.

Maar goed, als ik er een werkende versie van CM uitgeperst krijg, zal ik hem Clean alpha noemen. Zodat jij hem in ieder geval nooit zal hoeven draaien. :/

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk waardeer ik zulke roms wel, dat scheelt heel wat tijd met de boel zelf optimaliseren, al snap ik ook wel AmigaWolf gedachte.

Maar op XDA doet men het altijd een gesloten beta of gelekte ROM een beetje optimaliseren en dan uitbrengen als custom ROM.

• AmigaWolf
MoiZie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:23:
Pff negatieveling. Ik bied de roms aan voor mensen die ze willen hebben en geen gehannes willen met dload / update.app etc. Die gelijk root willen, bepaalde optimalisaties doorgevoerd krijgen etc.

En b702 en b703 draaien rete-stabiel, dus het kan mij niet schelen wat je ze al dan niet kan noemen, 'jou' 'weest' mij niet.

En Clean is gewoon het type rom dat door mij wordt uitgegeven.

Maar goed, als ik er een werkende versie van CM uitgeperst krijg, zal ik hem Clean alpha noemen. Zodat jij hem in ieder geval nooit zal hoeven draaien. :/
Welke gehannes met dload?? ik heb het via de telefoon (dload) al meerdere keren gedaan en simpeler dan dat kan haast niet, met een paar clicken staat de nieuwste versie er op, en met B509 staat alles er al op, Play Store en Meerdere Talen, en Rooten is ook binnen 1 minuut gedaan.

En ik kan NERGENS vinden dat die Custom Roms (buiten CyanogenMod) echt beter draaien dan B509, het zou me niks verbazen dat het een placebo effect is dat mensen de Custom Rom beter vinden draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Tot zekere zin is het gewoon dezelfde B509 of B703 als die Huawei, alleen MoiZie die verwijderd dan flink wat apps en dergelijke en voegt root toe.

Voor mij persoonlijk is updaten via custom recovery wel erg handig, want mijn sd kaart is geformatteerd als NTFS en dan moet ik dus een apart SD kaartje gebruiken welke wel als Fat32 is geformatteerd.

En gapps, rooten, multilanguage maken kost mij trouwens wel meer dan een min, want voor dload moet de stock recovery terug gezet worden en dload wist ook de sd kaart, al is dat niet zo'n nadeel omdat bijna alles op mijn externe SD kaart staat.

Maar cyanogenmod zal echt niet direct beter draaien dan bijvoorbeeld de stock ROM, vaak zijn die nog buggier dan de stock ROM en soms werkt niet alle functionaliteit.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:23
Ik draai al een tijdje naar volle tevredenheid U9508_EmotionUI_1.5_V100R001CHNC00B550.
Als launcher gebruik ik Apex.
Het enige dat ik mis is de knopjes van bluetooth, wifi, helderheid, etc. als je het menu van boven naar benden swiped.
Weet iemand hoe ik die er op kan krijgen zonder de hele boel op nieuw te moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
pinojo123 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:40:
Ik draai al een tijdje naar volle tevredenheid U9508_EmotionUI_1.5_V100R001CHNC00B550.
Als launcher gebruik ik Apex.
Het enige dat ik mis is de knopjes van bluetooth, wifi, helderheid, etc. als je het menu van boven naar benden swiped.
Weet iemand hoe ik die er op kan krijgen zonder de hele boel op nieuw te moeten installeren?
Je kan andere Notification Bars installeren, zo als 1Tap Quick Bar -Quick Settings, of Notification Bar Deluxe of Espier Notifications, of Omega StatusBar, want de probleem die jij hebt gebeurt soms bij mensen die eerst een Custom Rom er op gehad hebben en toen deze er op gingen flashen.

Sommige zeggen dat je eerst moet Wipe Data/Wipe Cache en dan weer opnieuw B550 of beter B509 (daar staat al Play Store en Meerdere Talen op) er op flashen, om weer je Notification Bar weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Dank Amiga, 1Tap Quick Bar is het geworden.
Ik ben van de standaard ROM naar de B550 gegaan zonder Wipe Data/Wipe Cache uit te voeren.
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de 550 voor China is en de 509 voor Europa.
Ik wacht op de nieuwe 'Stable' versie, dan voer ik Wipe Data/Wipe Cache wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:11:
Clean B509 (384.9 MB)

Clean B703 (472.7 MB)

Antutu 15475
Ik mis eigenlijk wel wat apps, zoals de Huawei apps enzo, zou je die kunnen uploaden?

Voor de rest is het een prima custom rom, maar ik mis gewoon de huawei klok app onder andere en de muziek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is MoiZie's doel nou niet om juist van die vreselijke Huawei apps af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pimorez schreef op maandag 16 september 2013 @ 01:01:
Is MoiZie's doel nou niet om juist van die vreselijke Huawei apps af te komen?
Ja dat is het, maar hij heeft er ook een paar essentiele Huawei apps verwijderd en persoonlijk vind ik de Huawei widgets best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 06:59:
[...]

Ja dat is het, maar hij heeft er ook een paar essentiele Huawei apps verwijderd en persoonlijk vind ik de Huawei widgets best goed.
Heb ik niet meer, sorry. Kan zelf Clock 4.2 aanraden, evenals Music van cyanogenmod (werkt gewoon op deze rom).

Je zou ook nog kunnen proberen of de 4.1 versies nog werken.

Edit: Scratch that, de map stond nog in de trashcan :)

app.zip (214.5 MB)
https://mega.co.nz/#!ed0S...EssDz5yjtSLYABqgaVf9Xdil4
Niet flashable!

[ Voor 18% gewijzigd door MoiZie op 16-09-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 4.1 versies werken helaas niet, voorlopig gebruik ik even wat alternatieven.

Alleen om de iconen naar jellybean thema te veranderen heb ik de thema app nodig en die heb ik niet, ik had wel wat backups, maar uitgerekende die apps worden geen backups van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt hij ook op stock, zullen inderdaad instellingen zijn...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 06:59:
[...]

Er zijn geen Huawei apps welke essentiëel zijn voor deze telefoon?
RonaldDesigns schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:56:
[...]

Hier werkt hij ook op stock, zullen inderdaad instellingen zijn...
Voor de duidelijkheid, de gebruiker hier meldde dat hij niet van de mega.co.nz website kon downloaden via FireFox. Er is nergens iets gezegd over de Mega app door MAB The Frisian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pimorez schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:25:
[...]

Er zijn geen Huawei apps welke essentiëel zijn voor deze telefoon?
[...]
Naar mijn bescheiden mening zijn die er wel en een daarvan is de thema app, want daarmee kun je zorgen dat de iconen gewoon stock Android zijn.

En verder vind ik de weer widget en app van Huawei wel goed, maar essentieel zijn die inderdaad niet.

Maar voor mijzelf zijn sommige Huawei apps gewoon essentieel, dat hoef voor een andere gebruiker natuurlijk niet te zijn, maarde camera app van Huawei is ook veel beter dan die van stock Android bijvoorbeeld.
MoiZie schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:10:
[...]

Heb ik niet meer, sorry. Kan zelf Clock 4.2 aanraden, evenals Music van cyanogenmod (werkt gewoon op deze rom).

Je zou ook nog kunnen proberen of de 4.1 versies nog werken.

Edit: Scratch that, de map stond nog in de trashcan :)

app.zip (214.5 MB)
https://mega.co.nz/#!ed0S...EssDz5yjtSLYABqgaVf9Xdil4
Niet flashable!
Bedankt voor die apps, daarmee kon ik de apps terug gezetten die ik wou hebben en daar heb ik nu mooi een Titanium backup van.

Overigens is er een tweak die ik nog in de rom toegepast heb om hem multilanguage te maken, ik heb de file hwdefaults aangepast.

En B703 doet het inderdaad heel erg goed, ik heb net Antutu benchmark v4.0.1 gedraaid en ik scoorde 16759, dat is nog iets hogere dan ik laatste scoorde met B509. En de problemen met Temple Run 2 zijn nu ook weg, dat had ik met B702 namelijk, daar had Temple Run 2 glitches.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DWhCuuvPllXPf0yrv1sqQ4Vy/full.png

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@ Diqiu-Long : Bij mij met B107 16753, dus hoef niet zo nodig naar een andere ROM vwb snelheid.
Wel zijn er dingen die me nogal storen en welke ik met m'n SGS icm custom ROM niet had, oa het niet permanent in desktop mode willen blijven en als ik gmail omlaag trek om een mailtje te openen heb ik vaak een wit scherm waarna ik dus weer terug moet klikken om dan alsnog de mail te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai B703 nu enkele dagen, met dank aan MoiZie voor de custom rom en de rom loopt echt heel goed en ik ben met MoiZie eens dat B703 rete-stabiel draait en gelukkig is de ervaring met Android 4.2.2 niet het zelfde als met mijn Nexus 7, want bij de Nexus 7 maakte die update mijn Nexus 7 juist flink langzamere.

En de accu manager is echt goed, daardoor krijg ik inzicht welke apps mijn batterij liggen te drainen, zo kwam ik er achter dat de foto widget die ik gebruik blijkbaar onnodig de batterij het drainen was en deze heb ik dus mooi gegreenify.

En een weerwidget die ik uit playstore gedownload was ook onnodig de batterij het drainen en heb ik de locaties handmatig ingesteld en daarmee lijkt de drain verdwenen en verschijnt hij ook niet meer als power intensive.

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 19:06
Sinds ongeveer een maand heb ik een G615.
Gezien ik niet bijzonder veel ervaring heb met smartphones, en de werking ervan, zit ik met een paar vragen:
1) Op de telefoon staat Android-versie 4.0.4. Ik zie hier op het forum dat 4.2 ook al beschikbaar is. Is het verstandig om te updaten, en zo ja, hoe?
2) Ik heb standaard WiFi aanstaan, maar ik merk soms dat de telefoon niet standaard mijn WiFi thuis pakt, en gewoon op 3G blijft werken. Ik verwacht dat dit een instelling is (automatisch connectie maken), maar ik kan deze niet vinden.
3) Er staat geen standaard document lezer op de telefoon (.doc/.xls/.pdf/etc.). Hebben jullie tips voor een goede app?

Uiteraard zijn andere tips ook meer dan welkom. BVD!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
1) blader maar een stukje terug in dit topic, er staan genoeg links naar Android 4.1 en 4.2 ROM's. Zelf draai ik 4.1 en dat bevalt prima.
2) is een mij onbekend probleem. Als Wi-Fi aan staat en het netwerk bekend is, hoort hij deze gewoon op te pakken.
3) Kingsoft Office

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 17:25
Beste allemaal,

Ik heb mijn Newman N2 vandaag terug gestuurd omdat deze teveel problemen levert in het dagelijks gebruik (niet willen opladen, erg warm worden, kapot scherm en app's laten crashen).
Ik zit dus een beetje te twijfelen tussen de Jiayu G4 en de Huawei Honor 2. Nou ben ik geneigd voor de laatste te gaan omdat deze betere spec's heeft.
Heeft deze telefoon software of hardwarematige problemen zoals de Newman of draait deze ondanks alles gewoon soepel?

Ik snap dat deze geroot moet worden en dat gapps erop gezet moet worden maar dit was hetzelfde geval bij de Newman dus dat zal niet zo'n groot probleem zijn.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
@timpy:
De G615 zoals ik hem bij de kijkshop gekocht heb staat alles (google) al op. Hij hoeft enkel nog geroot te worden (als je dat wilt). Het enige dat ik heb gedaan is een andere launcher i.v.m. de zoekbalk widget op m'n homescreen. Oh ja, die stock rom is prima stabiel, nog geen crashes gehad. Wel zo ééns in de week even opnieuw opstarten, maar dat is bij alle smartfones aan te bevelen.

• Der Heino
mcDavid schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:04:
1) blader maar een stukje terug in dit topic, er staan genoeg links naar Android 4.1 en 4.2 ROM's. Zelf draai ik 4.1 en dat bevalt prima.
2) is een mij onbekend probleem. Als Wi-Fi aan staat en het netwerk bekend is, hoort hij deze gewoon op te pakken.
3) Kingsoft Office
1) Wat zijn de voordelen van deze ROM's t.o.v. de huidige versie die ik draai?
2) Ik google nog wat verder hierop, mocht iemand anders dit zelfde "probleem" ervaren, hoor ik het graag!
3) Duidelijk. Thanks!

• timpy007
@zetje01,
Dankje voor de snelle reactie. Ik ben zelf van plan hem uit china te halen gezien ik mijn Newman daar vandaan heb gehaald en ik daar dus even een andere telefoon ga regelen.
Daar ga ik voor de versie met 2GB RAM i.p.v. de 1GB die hier standaard is.
Gezien ik zoveel problemen heb met mijn Newman zit het een beetje in mijn achterhoofd dat alle telefoons problemen hebben, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.

@ Der Heino,
In Android 4.1 hebben ze project Butter aangebracht, dit zorgt ervoor dat Android zelf in de homescreens soepeler draait dan in de vorige versies. Android 4.2 is officieel nog niet beschikbaar voor deze telefoon (komt 25 september zover ik heb gelezen) maar er zijn al wel stabiele beta's gelekt.
In deze review schrijft Diqiu-Long over de verschillen tussen 4.0 en 4.1.

• Der Heino
Bedankt voor de info!
Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de Android kan upgraden (de link in de review is naar een Chinese website), maar ik zal de officiële 4.2 wel afwachten.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Der Heino schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:58:
Bedankt voor de info!
Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de Android kan upgraden (de link in de review is naar een Chinese website), maar ik zal de officiële 4.2 wel afwachten.
Typ voor de grap eens "hoe voer ik een update uit" in de zoekbalk bovenaan deze pagina en zorg ervoor dat je "zoek in dit topic" aan hebt staan. Een beetje moeite mag je zelf ook wel doen hoor :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• pinojo123
Ter info de mensen van the Eternity project hebben de eerste versie van Cyanogenmod 10.1 uitgerold.
Voor dit toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door pinojo123 op 18-09-2013 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wanneer die custom rom stabiel is en alle functies werken, want Cyanogenmod 10.1 is gewoon een kale Android 4.2.2 en dat kan je eigenlijk ook bijna bereiken door gewoon Apex Launcher te draaien enzo op B703.

Dus het is wel mooi om deze custom rom te zien, maar er zijn nog teveel bugs om nu al die custom rom te proberen, zo werkt de camera onder andere niet.

Bij mijn vorige smartphones duurde het altijd heel lang eer eigenlijk alles werkende was en wanneer het dan stabiel is dan zijn er nog een paar functies die niet werken.

• AmigaWolf
Der Heino schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:15:
Sinds ongeveer een maand heb ik een G615.
Gezien ik niet bijzonder veel ervaring heb met smartphones, en de werking ervan, zit ik met een paar vragen:
1) Op de telefoon staat Android-versie 4.0.4. Ik zie hier op het forum dat 4.2 ook al beschikbaar is. Is het verstandig om te updaten, en zo ja, hoe?
Nee zou ik niet doen, Android 4.2.2 B703 is nog steeds een Beta, ook all zeggen mensen hier dat hij stabiel is, het is een Beta, wacht tot einde van deze maand dan komt HUAWEI met een Stabiele Android 4.2.2.
2) Ik heb standaard WiFi aanstaan, maar ik merk soms dat de telefoon niet standaard mijn WiFi thuis pakt, en gewoon op 3G blijft werken. Ik verwacht dat dit een instelling is (automatisch connectie maken), maar ik kan deze niet vinden.
Geen probleem hier, als ik hem thuis of bij andere hem op wifi zet gaat 3G automatisch uit en gaat alles via Wifi, en als ik Wifi uit zet gaat 3G weer automatisch aan, ik gebruik B550 Stable Android 4.1.2.
3) Er staat geen standaard document lezer op de telefoon (.doc/.xls/.pdf/etc.). Hebben jullie tips voor een goede app?
Ja Kingsoft Office is een van de beste, en die kan 23 soorten bestanden lezen, zo als DOC/DOCX/TXT/XLS/XLSX/PPT/PPTX/PDF en nog VEEL meer.
timpy007 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:47:
Beste allemaal,

Ik heb mijn Newman N2 vandaag terug gestuurd omdat deze teveel problemen levert in het dagelijks gebruik (niet willen opladen, erg warm worden, kapot scherm en app's laten crashen).
Ik zit dus een beetje te twijfelen tussen de Jiayu G4 en de Huawei Honor 2. Nou ben ik geneigd voor de laatste te gaan omdat deze betere spec's heeft.
Heeft deze telefoon software of hardwarematige problemen zoals de Newman of draait deze ondanks alles gewoon soepel?

Ik snap dat deze geroot moet worden en dat gapps erop gezet moet worden maar dit was hetzelfde geval bij de Newman dus dat zal niet zo'n groot probleem zijn.
Ik zou voor de Jiayu G4 Advanced gaan, die heeft 2GB RAM en een sneller CPU 1.5GHz (in plaats van 1.2GHz) en een betere GPU (geen problemen in spellen), en de Huawei Honor 2 kan ook erg warm worden en daar door langzaam worden, zit 32GB intern geheugen in en zit al standaard al Android 4.2 op.

Bij Jiayunederland voor €319

Bij Pandawill voor $284.99

Bij Mixeshop voor € 241.90

Of je gaat voor de POMPking2 W99 zelfde hardware maar dan met een 5.0" IPS scherm en voor maar €185,45 hij is in Zwart en Wit.

Maar er zijn er genoeg met een MTK6589T Quad-Core (1,5GHz) CPU te koop bij DealeXtreme.

[ Voor 42% gewijzigd door AmigaWolf op 18-09-2013 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je geen geklooi wilt met Google apps en playstore enzo kun je het beste B509 erop zetten, dat is de Android 4.1.2 firmware voor europa en die komt met Google apps en dus ook playstore.

B703 is inderdaad nog een beta, maar we zitten hier op Tweakers en vele van ons hebben geen probleem ermee om een beta te draaien en vaak werkt het ook nog gewoon goed, want op XDA worden weet ik hoe vaak custom roms gebaseerd op een uitgelekte beta van de fabrikant.

• Pimorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:38:
Ik ben benieuwd wanneer die custom rom stabiel is en alle functies werken, want Cyanogenmod 10.1 is gewoon een kale Android 4.2.2 en dat kan je eigenlijk ook bijna bereiken door gewoon Apex Launcher te draaien enzo op B703.

Dus het is wel mooi om deze custom rom te zien, maar er zijn nog teveel bugs om nu al die custom rom te proberen, zo werkt de camera onder andere niet.

Bij mijn vorige smartphones duurde het altijd heel lang eer eigenlijk alles werkende was en wanneer het dan stabiel is dan zijn er nog een paar functies die niet werken.
Wat je hier zegt slaat kant noch wal. Je kunt geen 'kale Android' krijgen met een Launcher theme want dan krijg je precies wat je kunt verwachten: een andere theme. Stock Android ('kaal') is Android zoals je het van AOSP kunt downloaden, hier zitten dus niet de extra toevoegingen, aanpassingen of verwijderede dingen bij van Huawei, Samsung etc. Dit is dus Android exclusief de themes/skins van Huawei, Samsung, HTC en al die andere themes van Launchers of Custom ROMs.

[ Voor 5% gewijzigd door Pimorez op 18-09-2013 22:18 ]

• timpy007
Ik zou voor de Jiayu G4 Advanced gaan, die heeft 2GB RAM en een sneller CPU 1.5GHz (in plaats van 1.2GHz) en een betere GPU (geen problemen in spellen), en de Huawei Honor 2 kan ook erg warm worden en daar door langzaam worden, zit 32GB intern geheugen in en zit al standaard al Android 4.2 op.

Bij Jiayunederland voor €319

Bij Pandawill voor $284.99

Bij Mixeshop voor € 241.90

Of je gaat voor de POMPking2 W99 zelfde hardware maar dan met een 5.0" IPS scherm en voor maar €185,45 hij is in Zwart en Wit.

Maar er zijn er genoeg met een MTK6589T Quad-Core (1,5GHz) CPU te koop bij DealeXtreme.
Ik zat inderdaad ook te kijken naar de G4 Advanced, maar degene die jij bedoeld met de 1.5Ghz CPU is de G4T, deze heeft dan ook weer 1GB RAM. de G4 Advanced heeft inderdaad 2GB RAM maar loopt op 1.2 GHz (ik heb ook al zeer uitgebreid naar deze zitten kijken).

Ik wou voor de Honor 2 gaan i.c.m. 2GB RAM omdat die op de ARM A9 architectuur is gebaseerd ten opzichte van de A7 in de G4(T), dit zou betekenen dat de HH2 sneller is dan de G4. Ook dacht ik dat de GPU in de HH2 sneller was maar dat weet ik niet geheel zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Pimorez schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:57:
[...]

Wat je hier zegt slaat kant noch wal. Je kunt geen 'kale Android' krijgen met een Launcher theme want dan krijg je precies wat je kunt verwachten: een andere theme. Stock Android ('kaal') is Android zoals je het van AOSP kunt downloaden, hier zitten dus niet de extra toevoegingen, aanpassingen of verwijderede dingen bij van Huawei, Samsung etc. Dit is dus Android exclusief de themes/skins van Huawei, Samsung, HTC en al die andere themes van Launchers of Custom ROMs.
Nee een kale Android zul je niet krijgen, maar ik bedoelde meer de look en feel en die kun je gewoon krijgen met een andere launcher zoals Apex launcher bijvoorbeeld.

Ik vind het zelfs nog beter dan een echte kale Android, want echte kale Android is ook echt kaal en bevat een waardeloze camera app en andere apps die net wat minder goed zijn.

Die Jiayu G4 is alleen superior kwa batterij, voor de rest is de Huawei Honor 2 gewoon beter, want een A9 cpu is beter dan een A7 en de GPU van die MT6589(t) is ook niet veel bijzonders, lees maar eens de Chinese smartphone review die arnoud wokke geschreven heeft.

En de GPU in de HH2 is ook overduidelijk beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 23:16 ]

• AmigaWolf
timpy007 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:02:
[...]

Ik zat inderdaad ook te kijken naar de G4 Advanced, maar degene die jij bedoeld met de 1.5Ghz CPU is de G4T, deze heeft dan ook weer 1GB RAM. de G4 Advanced heeft inderdaad 2GB RAM maar loopt op 1.2 GHz (ik heb ook al zeer uitgebreid naar deze zitten kijken).

Ik wou voor de Honor 2 gaan i.c.m. 2GB RAM omdat die op de ARM A9 architectuur is gebaseerd ten opzichte van de A7 in de G4(T), dit zou betekenen dat de HH2 sneller is dan de G4. Ook dacht ik dat de GPU in de HH2 sneller was maar dat weet ik niet geheel zeker.
Je hebt 2 versies van de Jiayu G4 Advanced, een op 1.2GHz en een op 1.5GHz.

Op de officiële Nederlandse website van Jiayu (http://jiayunederland.nl/) staat de Jiayu G4 Advanced op 1.5GHz, specs:

http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-advanced/

IPS beeldscherm
Hoge resolutie video/fotocamera
Werkt op Android 4.2
Opladen met Micro USB
Snelle Quad-core processor (1.5 GHz)
2 GB RAM
32GB intern geheugen

En dat zie je ook bij mixeshop

Maar als je het echt goed wil doen ga je voor de Jiayu S1, die heeft dit:

CPU: Qualcomm APQ8064 1.7GHz
GPU: Adreno 320
RAM: 2GB,DDR3
Storage: 32GB

En die is lekker snel sneller dan de Huawei Honor 2 / Ascend G615, en kost €219.19
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:11:
[...]

Nee een kale Android zul je niet krijgen, maar ik bedoelde meer de look en feel en die kun je gewoon krijgen met een andere launcher zoals Apex launcher bijvoorbeeld.

Ik vind het zelfs nog beter dan een echte kale Android, want echte kale Android is ook echt kaal en bevat een waardeloze camera app en andere apps die net wat minder goed zijn.

Die Jiayu G4 is alleen superior kwa batterij, voor de rest is de Huawei Honor 2 gewoon beter, want een A9 cpu is beter dan een A7 en de GPU van die MT6589(t) is ook niet veel bijzonders, lees maar eens de Chinese smartphone review die arnoud wokke geschreven heeft.

En de GPU in de HH2 is ook overduidelijk beter.
En de GPU is helemaal niet zo snel, de GPU stelt eigenlijk niet veel voor vind ik van de Huawei Honor 2.

In Epic Citadel haalt de Huawei Honor 2 +/- 38FPS MAX, wanneer de Jiayu G4 +/- 52FPS MAX haalt, Epic Citadel Benchmark werkt op de Unreal 3 engine.

En die spellen (zijn er genoeg) zien er het beste uit en draaien erg goed op de PowerVR SGX 544, beter dan de 16-core (dat zeggen ze) HiSilicon GPU.

Hier zie je Epic Citadel draaien op de Jiayu G4, Epic Citadel begint op 57:08:

http://www.youtube.com/watch?v=mUzyvGntHw4

Dus dat de Jiayu G4 niet zoveel voor stelt tegen over de Huawei Honor 2 is niet echt waar, de CPU is langzamer (al zou dat bij de 1.5GHz versie een stuk minder schelen) maar de GPU is dat niet, en die heb je bij spellen (vooral 3D games) het meeste nodig.

Wat Unreal 3 engine Games: Wild Blood en Real Boxing en EPOCH en BlastPoints en Monster Madness: Grave Danger en Dark Meadow: The Pact en Renaissance Blood THD en DEMONS' SCORE THD en Cypress Inheritance, en die spellen zien er fantastisch uit, en mat de App Chainfire3D kan je ook de Nvidia Tegra spellen spellen.

[ Voor 49% gewijzigd door AmigaWolf op 19-09-2013 01:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja de GPU is sneller dan die uit de SGS3 en de HTC One X. Ik heb Epic Citadel nog nooit gedraaid op de Huawei Honor 2, maar het is niet echt een benchmark tool die ik terug zie bij tweakers.net zelf. In de onderstaande review scoort de Jiayu G4 juist slecht kwa GPU.

reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?

En deze gaat over de Huawei Ascend P6 wat precies dezelfde chipset heeft als de Huawei Honor 2

reviews: Huawei Ascend P6: niet alleen dun, maar ook mager

Maar het kan zijn dat een PowerVR SGX 544 beter ondersteund is dan de Vivante GC4000, maar in de nieuwste gesloten beta firmware draait Temple Run 2 zonder problemen op de hoogste graphics.

• AmigaWolf
Ik had mijn telefoon gebrickt en had blijkbaar problemen met mijn SD kaart want wat ik ook probeerde ik kreeg niet B509 op mijn telefoon in Original Recovery, en dus maar Chinese recovery er op gezet en na erg veel gehannes had ik XiUI_v1.2_stable er op gezet, maar die vond ik niks dus maar weer Original Recovery er op gezet en via XiUI_v1.2_stable maar B509 er op geflasht, en alles werkt goed behalve mijn Meldingenpaneel (Notification Bar), die is leeg, en ik weet niet hoe ik die weer in orde kan krijgen, vind die losse Meldingenpanelen (Notification Bars) Apps maar niks, werkt niet zo lekker als de originele.

Kan iemand me helpen A.U.B. want dit komt door de Custom Rom, want met B544 en B550 heb ik nooit dit probleem gehad.

• timpy007
Dan zou ik denk ik wel voor de Jiayu gaan. Probleem is dat ze diegene bij Pandawill niet hebben (als ik de spec. lijst mag geloven) en daar zit ik wel een beetje aan vast gezien mijn mobiel daar al vandaan kwam en ik niet weet of ze m'n geld zomaar willen teruggeven.
Dus het valt en staat een beetje met wat Pandawill allemaal voor me wil doen =]

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
weet toevallig iemand hoelang t duurde voor de europa versie uit kwam na de eerste stable van 4.1? tegelijkertijd of veel later?

iaw moet ik wachten op de europa versie (van 4.2), of kan ik beter zelf multilang en gapp erop prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyDiks
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-05-2024
Hallo, ik heb al eerder in deze topic vermeld dat ik er geen mail mee kan versturen. Inmiddels is er intensief contact geweest met Huawei China en ze hebben erkend dat dit een probleem is met deze telefoons (software bug). Huawei heeft een tijdelijk update aan mij gemaild met een software versie welke WEL mailt. Het is nog steeds Android 4.0.4 met een B120 versie van de software. Werkt naar behoren. Er is mij beloofd door Huawei dat er eind oktober een update komt waar deze bug in opgelost zou zijn. Zijn we weer op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
@EddyDiks, wat voor update, de voor 25 september aangekondige versie van de 4.2 rom of een update op de mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
EddyDiks schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:10:
Hallo, ik heb al eerder in deze topic vermeld dat ik er geen mail mee kan versturen. Inmiddels is er intensief contact geweest met Huawei China en ze hebben erkend dat dit een probleem is met deze telefoons (software bug). Huawei heeft een tijdelijk update aan mij gemaild met een software versie welke WEL mailt. Het is nog steeds Android 4.0.4 met een B120 versie van de software. Werkt naar behoren. Er is mij beloofd door Huawei dat er eind oktober een update komt waar deze bug in opgelost zou zijn. Zijn we weer op de hoogte.
Gebruik anders gewoon een andere app? Ik heb yahoo en gebruik de door hun gemaakte app (die overigens 100x beter is dan de stock app imo iig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik heb sinds dit weekend een Huawei Ascend G615 en heb daar de B509 update opgezet (Android 4.1.2). Gisteravond heb ik de telefoon opgeladen tot 100%, daarna heeft deze nog ongeveer 1,5 uur op standby gestaan. Bij het uitzetten voor het slapen gaan was de accu 97%. Vanochtend zet ik het toestel aan en zie tot mijn verbazing dat de accu op 80% zit. In het verbruiksscherm zie ik staan dat de mediaserver ruim 80% van het verbruik voor zijn rekening heeft genomen (bijna 8 uur), en dat terwijl het toestel is uitgeschakeld?!
Iemand enig idee hoe dit kan en wat er eventueel aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
Daar heb ik af en toe ook last van. Een reboot helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 11:52
jiquera schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:18:
[...]

Gebruik anders gewoon een andere app? Ik heb yahoo en gebruik de door hun gemaakte app (die overigens 100x beter is dan de stock app imo iig :P)
Het gaat hier niet om webbased maildiensten als gmail/hotmail-outlook/yahoo mail.

EddyDiks heeft net als ik problemen met SMTP icm. de standaard e-mail applicatie. Deze bevat waarschijnlijk een niet goed werkende SSL library o.i.d. (daar kreeg ik althans een aantal keren meldingen van). Workaround is een andere e-mail applicatie zoals K-9mail, maar die werkt toch wat minder fijn dan de standaard applicatie en ondersteunt geen MS Exchange.

Een definitieve oplossing zou dus prettig zijn, want dit speelt zowel in de e-mail app van Huawei's B509/Android 4.1.2 als in B107 (Android 4.0.4).

@EddyDiks: Is inmiddels duidelijk of dit een aparte update wordt of dat deze meegaat in de Android 4.2 update?

[ Voor 7% gewijzigd door zordaz op 24-09-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de bootloader is gekraakt door EternityProject team.

Maar enige waar ik interesse in heb is een custom kernel waar de CPU mee overklokt zou kunnen worden, want Huawei heeft hem juist lagere gezet in onze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
SpitfireFrl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:26:
Ik heb sinds dit weekend een Huawei Ascend G615 en heb daar de B509 update opgezet (Android 4.1.2). Gisteravond heb ik de telefoon opgeladen tot 100%, daarna heeft deze nog ongeveer 1,5 uur op standby gestaan. Bij het uitzetten voor het slapen gaan was de accu 97%. Vanochtend zet ik het toestel aan en zie tot mijn verbazing dat de accu op 80% zit. In het verbruiksscherm zie ik staan dat de mediaserver ruim 80% van het verbruik voor zijn rekening heeft genomen (bijna 8 uur), en dat terwijl het toestel is uitgeschakeld?!
Vreemd ik heb de zelfde telefoon maar dan de 2GB versie (Huawei Honor 2), en daar draait B509 officiële (niet een Custom ROM versie van de B509) versie op en ik heb maar minstens +/- 5% minder op mijn telefoon als ik hem vol geladen heb en ga slapen, en dan 8 uur later wakker word, ik ben erg tevreden met B509, de beste ROM tot nu toe voor deze telefoon vind ik.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:22:
En de bootloader is gekraakt door EternityProject team.

Maar enige waar ik interesse in heb is een custom kernel waar de CPU mee overklokt zou kunnen worden, want Huawei heeft hem juist lagere gezet in onze telefoon.
Dat is goed nieuws om te horen, maar als ik je was zou ik hem niet gaan OC, want de Huawei Honor 2 / Ascend G615 word al goed warm als je gamed of veel er op bezig bent, en dan kan OC niet echt bevorderlijk zijn voor de telefoon, dat is misschien ook wel de reden dat hij iets lager geklokt is.

[ Voor 25% gewijzigd door AmigaWolf op 24-09-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AmigaWolf schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:30:
[...]
Dat is goed nieuws om te horen, maar als ik je was zou ik hem niet gaan OC, want de Huawei Honor 2 / Ascend G615 word al goed warm als je gamed of veel er op bezig bent, en dan kan OC niet echt bevorderlijk zijn voor de telefoon, dat is misschien ook wel de reden dat hij iets lager geklokt is.
Ik zou hem hoogstens 100Mhz sneller willen laten draaien, meer niet en dan moet inderdaad ook stabiel zijn en dergelijke.

Maar een OC is ook vaak een beetje omdat het kan, ik draai mijn Nexus 7 nu namelijk ook weer de stock kernel.

• XIII
  • Laatst online: 23:20
SpitfireFrl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:26:
beste mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt, bij mij lukt dat gewoonweg niet, ik gebruik deze versie

http://www.huawei-device.nl/support/downloads

blijkbaar mis ik daar een folder „dload“.

Ronny

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
Daar heb ik 'm update ook vandaan. Heb je al in de zip-file gekeken?

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik heb het zelf via de Duitse site gedownload waar de update anders gedaan wordt.

Maar zoals het op de Nederlandse site staat moet je zelf even een dload map aanmaken op de SD-kaart en daar de gedownloade update.app in zetten.

[ Voor 43% gewijzigd door SpitfireFrl op 25-09-2013 09:48 ]

• zordaz
Vandaag zou Android 4.2.2. mogelijk beschikbaar komen via een officiele ROM. Iemand daar al iets van gezien of vernomen? Ik heb zelf nog niets gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door zordaz op 25-09-2013 11:46 ]

• jiquera
  • Niet online
ik wacht ook met smart... maar stiekem denk ik dat we nog even moeten wachten... (software is nooit klaar op de geplande datum (hardware al helemaal niet trouwens))

Verwijderd

Topicstarter
zordaz schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:45:
Vandaag zou Android 4.2.2. mogelijk beschikbaar komen via een officiele ROM. Iemand daar al iets van gezien of vernomen? Ik heb zelf nog niets gevonden.
Ja deze is al te downloaden en de update heet B704. Ik ga hem als ik thuis kom waarschijnlijk wel even downloaden, al zit ik nu op B703, maar volgens de changelog zijn er nog genoeg bugs gefixt in B704.

Dus als ik tijd heb update ik even, helaas betekend dat via de officiële weg wel dat ik weer allee terug mag zetten, want officiële update doet ook een Factory feesten wist de interne SD kaart ook.

• jiquera
  • Niet online
link?

• MAB The Frisian
Kleintje dit maal. Iets van 562.701.476 hier.

Geïnstalleerd maar toch maar weer terug naar B107. Je moet PS weer installeren en alle andere apps, kan ze niet vinden terwijl ze nog steeds geïnstalleerd worden aangegeven, en heb op dit moment geen tijd en zin om te zitten klooien daarmee. Eenmaal terug naar B107 en alles is weer te vinden etc.etc.
Buiten dat kan ik ook echt niet zeggen dat B704 voor mij een verbetering is.

[ Voor 80% gewijzigd door MAB The Frisian op 26-09-2013 07:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de update er al opgezet en voor mensen die notificatie panel terug willen, een factory reset via de stock recovery helpt daarbij.

Google zou trouwens alle niet gecertificeerde smartphones geblokkeerd hebben van gebruik van Google locatie service, dus daarom schijnt dat niet te werken, al zet ik het toch uit omdat het een battery drainer is.

• AmigaWolf
Ik vind Huawei erg goed bezig, ik kan weinig bedrijven die zich aan hun woord houd, Zat hier voor bij LG en die hield zich NOOIT aan hun woord, iedere keer werd de datum verplaats.

[ Voor 11% gewijzigd door AmigaWolf op 26-09-2013 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het helemaal mee eens dat Huawei goed bezig is. We kregen ons toestel namelijk geleverd met Android 4.0.4 en binnen no time rolde ze Android 4.1.2 uit wel eens waar werd er ook emui bij mee gepushed, maar vanwege de nuttige apps in emui vind ik dat helemaal niet erg.

En we kregen na een tijdje ook een internationale Android 4.1.2 B509 welke de verbeterde GPU drivers bevatte welke de performance mooi opschroefde en nu hebben we dan Android 4.2.2 en daarmee liggen we feitelijk nog maar een Android versie achter.

B704 draait overigens prima, maar ik heb wel flink weer wat getweaked en dergelijke, maar ik denk dat we nog wel een paar Android 4.2.2 updates van Huawei kunnen verwachten, want B704 is pas ee eerste stable van Huawei.

• MoiZie
cleanb704.zip (493.9 MB)
https://mega.co.nz/#!fBUQ...XjNE4ZW5YDuIABGPMjlNX_1xI

[ Voor 50% gewijzigd door MoiZie op 26-09-2013 17:03 ]

• jiquera
  • Niet online
Moizie wat haal je er eigenlijk allemaal uit bij jouw clean builds? revert je ook naar stock ui?

stop je er ook dingen bij? gapp? of multilang?

[ Voor 20% gewijzigd door jiquera op 26-09-2013 12:04 ]

• zordaz
Qua updates mogen we zeker niet klagen over Huawei, alleen is het natuurlijk niet echt gebruikersvriendelijk voor de niet-tweaker. 'De gewone man/vrouw' is alleen geholpen met een OTA update zonder factory reset en zover is Huawei duidelijk nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
zordaz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:08:
Qua updates mogen we zeker niet klagen over Huawei, alleen is het natuurlijk niet echt gebruikersvriendelijk voor de niet-tweaker. 'De gewone man/vrouw' is alleen geholpen met een OTA update zonder factory reset en zover is Huawei duidelijk nog niet...
Nou je hoef helemaal geen factory reset doen, je hoeft zo goed als niks te doen, je zet de dload folder op je SD-Card en dan ga je naar: Settings - Storage - Software Update - SD card Upgrade of je gaat naar Settings - About phone - System update - Update via SD Card, en klaar kees.

En met B509 Stable hoef je verders niks meer te doen.

En voor de mensen die een link willen hebben om B704 Stable (Android 4.2.2) SNEL te downloaden is hier een goede link voor jullie: B704 Stable

En als B509 op je telefoon heb staan en wil B704 met GAPPS hebben is dit een makkelijke truck:

Eerst maak je een backup van alles (juist ook de Google Apps) met de App Back-up die met je telefoon mee komt, en dan flash je B704 er op zo als je hier boven kan lezen, dan zet je alles weer terug met Back-up, en whala GAPPS staat nu er ook op, je hebt Chinese Recovery niet nodig.

Je hebt alleen Chinese Recovery nodig als je alle Chinese Apps van je telefoon wil hebben, je moet hem dan Rooten en je zet dan Root Uninstaller er op en haal alles binnen 5 minuten er af.

Hoe je moet rooten en meer kan je vinden op mijn forum.

[ Voor 42% gewijzigd door AmigaWolf op 27-09-2013 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goirle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik heb nu de B509 stable erop staan en heb hem niet geroot,

als ik jouw B704 installeer zoals je aangeeft, is hij dan nog in het nederlands,

krijg ik ook de chinese apps erbij, die ik dan weer moet verwijderen?

Of zou ik dan de clean B704 van MoiZie erop moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Als ik jou zo hoor is het veel makkelijker om mijn rom te installeren. Hier hoef je niets aan te doen en bevat alles wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behalve wat apps terug zetten omdat ie een beetje te clean is, althans dat vind ik persoonlijk, maar ik heb ook geen enkele moeite om apps zelf terug te setten, voor rest is jou ROM inderdaad een goeie uitkomst, maar dload gaat zonder custom recovery.

Deze keer heb ik gewoon via dload gedaan, ook omdat mijn interne SD kaart een gewiped mocht worden en dat gebeurt met dload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Laatst online: 23:20
AmigaWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 04:35:
[...]

Nou je hoef helemaal geen factory reset doen, je hoeft zo goed als niks te doen, je zet de dload folder op je SD-Card en dan ga je naar: Settings - Storage - Software Update - SD card Upgrade of je gaat naar Settings - About phone - System update - Update via SD Card, en klaar kees.

En voor de mensen die een link willen hebben om B704 Stable (Android 4.2.2) SNEL te downloaden is hier een goede link voor jullie: B704 Stable

En als B509 op je telefoon heb staan en wil B704 met GAPPS hebben is dit een makkelijke truck:

Eerst maak je een backup van alles (juist ook de Google Apps) met de App Back-up die met je telefoon mee komt, en dan flash je B704 er op zo als je hier boven kan lezen, dan zet je alles weer terug met Back-up, en whala GAPPS staat nu er ook op, je hebt Chinese Recovery niet nodig.

Je hebt alleen Chinese Recovery nodig als je alle Chinese Apps van je telefoon wil hebben, je moet hem dan Rooten en je zet dan Root Uninstaller er op en haal alles binnen 5 minuten er af.

Hoe je moet rooten en meer kan je vinden op mijn forum.
Bedankt AmigaWolf.
rooten is gelukt met Motochopper, :) met de Chinese tool lukte het niet zo goed. :-(
als ik nu de 4.2 op de telefoon wil moet je dan terug rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
AmigaWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 04:35:
[...]

Voor een gewone gebruiker is dit echt al te ingewikkeld hoor! Wij komen daar natuurlijk prima uit.
Ik denk dat 99% van de gebruikers helemaal nooit upgrade naar een andere firmware op zijn smartphone / tablet etc. tenzij de update gepushed wordt via OTA. Maar goed we gaan een beetje offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:06:
Behalve wat apps terug zetten omdat ie een beetje te clean is, althans dat vind ik persoonlijk, maar ik heb ook geen enkele moeite om apps zelf terug te setten, voor rest is jou ROM inderdaad een goeie uitkomst, maar dload gaat zonder custom recovery.

Deze keer heb ik gewoon via dload gedaan, ook omdat mijn interne SD kaart een gewiped mocht worden en dat gebeurt met dload.
Tja, Clean is Clean he :P Waar alternatieven voor mogelijk zijn, verwijder ik de Huawei app. Dat is de helft van alle voorgeïnstalleerde apk's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goirle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-02-2014
MoiZie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:26:
Als ik jou zo hoor is het veel makkelijker om mijn rom te installeren. Hier hoef je niets aan te doen en bevat alles wat je wilt.
Dit kan alleen via de chinese recovery tool toch?

Staat er inmiddels op wel ff app installeren maar das geen probleem ;)

Thnx

[ Voor 12% gewijzigd door Goirle op 27-09-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
XIII schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:18:
[...]

Bedankt AmigaWolf.
rooten is gelukt met Motochopper, :) met de Chinese tool lukte het niet zo goed. :-(
als ik nu de 4.2 op de telefoon wil moet je dan terug rooten.
Je moet hem dan weer rooten, want ik kreeg het alleen met Chinese Recovery voor elkaar met B704 Stable.

En graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serioussiem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09-2024
Oke ik heb een probleem!

Ik heb zonder de telefoon enigszins te rooten of the backuppen de 704 firmware er opgezet.

Hoe kan ik de telefoon alsnog rooten vanuit deze halve chinese appstore figuratie, hoe krijg ik de google appstore er op??

En wat moet ik nu eigenlijk precies doen? Is er ook een mogelijkheid om die 704 firmware weer helemaal weg te halen? Ik kan nu praktisch niks met m'n telefoon qua apps :( Ik ben helaas zo'n persoon die niet veel van rooten af weet, ik kom ook niet zoveel verder op de rootwebsites. Iemand een tip??
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.