Kijk maar op MIJN FORUM, daar heb ik duidelijk neer gezet hoe je alles moet doen.serioussiem schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:50:
Oke ik heb een probleem!
Ik heb zonder de telefoon enigszins te rooten of the backuppen de 704 firmware er opgezet.
Hoe kan ik de telefoon alsnog rooten vanuit deze halve chinese appstore figuratie, hoe krijg ik de google appstore er op??
En wat moet ik nu eigenlijk precies doen? Is er ook een mogelijkheid om die 704 firmware weer helemaal weg te halen? Ik kan nu praktisch niks met m'n telefoon qua appsIk ben helaas zo'n persoon die niet veel van rooten af weet, ik kom ook niet zoveel verder op de rootwebsites. Iemand een tip??
Heeft iemand al ervaring met de accuduur van deze ROM t.o.v. bijv. de Clean B630 ROM.MoiZie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:04:
cleanb704.zip (493.9 MB)
https://mega.co.nz/#!fBUQ...XjNE4ZW5YDuIABGPMjlNX_1xI
Ook werkt de GPS bij mij nu niet goed (B630), fix duurt lang of komt helemaal niet. Is dit verbeterd bij B704?
Bij mij werkt GPS, en ook in Maps doet hij het erg goed, AGPS doet het nu wel in Maps.Da-WiZZy0n schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:23:
[...]
Heeft iemand al ervaring met de accuduur van deze ROM t.o.v. bijv. de Clean B630 ROM.
Ook werkt de GPS bij mij nu niet goed (B630), fix duurt lang of komt helemaal niet. Is dit verbeterd bij B704?
Ik gebruik B704 Stable met GAPPS en geroot.
[ Voor 5% gewijzigd door AmigaWolf op 28-09-2013 18:52 ]
Werkt allemaal prima hier. Accu is onveranderd ten opzichte van alle 4.1+ roms, ik red het met 1 lading net 1 dag, intensief gebruik.Da-WiZZy0n schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:23:
[...]
Heeft iemand al ervaring met de accuduur van deze ROM t.o.v. bijv. de Clean B630 ROM.
Ik heb nu b704 geïnstalleerd op op mijn telefoon via de makkelijkste weg, via b509 en wil nu mijn telefoon rooten om de Chinese apps er af te halen? Weet een van jullie of de mod chopper methode ook kan zonder de Chinese recovery? Vast bedankt!
Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.
Ik kreeg het niet voor elkaar met Motochopper en Genotools in B704 Stable, alleen via Chinese Recovery, zoals ik heb neer gezet op mijn Forum.simon1980 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:08:
Ik heb nu b704 geïnstalleerd op op mijn telefoon via de makkelijkste weg, via b509 en wil nu mijn telefoon rooten om de Chinese apps er af te halen? Weet een van jullie of de mod chopper methode ook kan zonder de Chinese recovery? Vast bedankt!
cleanb704a.zip (503.3 MB)
https://mega.co.nz/#!HQV0...iRVX31JV84eEWtrHChu8tJCC4
CleanB704 is verwijderd.
Changelog
Panorama functie werkt.
Stock 4.2 clock ipv aftermarket
Modemimage update
CleanB704 is verwijderd.
Changelog
Panorama functie werkt.
Modemimage update
Beeld blijft zwart, zie geen apps, wel instellingen als ik van boven naar beneden swipe, maar geen normaal scherm met de apssMoiZie schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:34:
cleanb704a.zip (503.3 MB)
CleanB704 is verwijderd.
Changelog
Panorama functie werkt.
Modemimage update
Ik heb nu B704 geïnstalleerd, maar heb problemen met de locaties. Is er misschien een rom gebaseerd op B509 waar de locatiefix al inzit?
Beste
bij mij lukt het niet, bij installatie van de B 704 was alles in het Chinees, gelukkig kunnen omschakeling naar het Nederlands.
bij het rooten gaat er geen een van de drie!!!! wat zou ik verkeerd doen.
bij mij lukt het niet, bij installatie van de B 704 was alles in het Chinees, gelukkig kunnen omschakeling naar het Nederlands.
bij het rooten gaat er geen een van de drie!!!! wat zou ik verkeerd doen.

AmigaWolf schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:48:
[...]
Ik kreeg het niet voor elkaar met Motochopper en Genotools in B704 Stable, alleen via Chinese Recovery, zoals ik heb neer gezet op mijn Forum.
Terug naar b509 met root gegaan, heb daar overheen de locationfix gezet, hierna terug naar de internationale stockrecovery. Had hierna het probleem dat mijn UPC modem+router flipte. Heb hierna de energiebesparing op gebalanceerd gezet, problemen lijken nu opgelost.
Dan doe je toch iets fout, je zet eerst Chinese Recovery op je telefoon, en dan zet je CWM-SuperSU-v0.99.zip op je SD-kaart, en dan doe je je telefoon uit en weer aan met Power + Volume omhoog knoppen, en dan:XIII schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:32:
Beste
bij het rooten gaat er geen een van de drie!!!! wat zou ik verkeerd doen.![]()
[...]
Menu button 2 --> Menu button 4 [zip from external memory]
En selecteer CWM-SuperSU-v0.99.zip file.
En dan een paar seconden later CWM-SuperSU-v0.99.zip (SuperSU 0.99) is geïnstalleerd.
dan ga je terug, Menu button 5 en druk op menu button 1 (dit zal je telefoon resetten).
Nou dat is alles, simpeler dan dit kan haast niet.
Zijn er mensen die op B704 wel eens een paar keer freezes gehad hebben? Mijn toestel is nu al paar keer gefreezed en daar krijg ik hem alleen uit met een genoot, het gebeurde de laatste twee keer overigens in Google Chrome.
En ik heb nu maar weer pqmos.APK verwijderd, omdat deze niet origineel in de B7xx zit.
En ik heb nu maar weer pqmos.APK verwijderd, omdat deze niet origineel in de B7xx zit.
nogmaals bedankt voor de hulp, straks nog eens proberen.
nu zie ik wat ik fout heb gedaan
, direct proberen in het Nederlands om te zetten mocht ik niet gedaan hebben.
ronny
nu zie ik wat ik fout heb gedaan

ronny
AmigaWolf schreef op maandag 30 september 2013 @ 06:00:
[...]
Dan doe je toch iets fout, je zet eerst Chinese Recovery op je telefoon, en dan zet je CWM-SuperSU-v0.99.zip op je SD-kaart, en dan doe je je telefoon uit en weer aan met Power + Volume omhoog knoppen, en dan:
Menu button 2 --> Menu button 4 [zip from external memory]
En selecteer CWM-SuperSU-v0.99.zip file.
En dan een paar seconden later CWM-SuperSU-v0.99.zip (SuperSU 0.99) is geïnstalleerd.
dan ga je terug, Menu button 5 en druk op menu button 1 (dit zal je telefoon resetten).
Nou dat is alles, simpeler dan dit kan haast niet.
Is er ergens een duidelijk stappenplan te vinden, zodat er nieuwe firmware (4.2.2?) op gezet kan worden in het Nederlands? Voor de onervaren gebruiker is het misschien handig om de programma's / apps te vermelden waarmee dit allemaal gebeurt.
Simpel Google Translate gebruiken, en zo moeilijk is simpel Engels wat ik gebruik toch niet?acidd91 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:35:
Is er ergens een duidelijk stappenplan te vinden, zodat er nieuwe firmware (4.2.2?) op gezet kan worden in het Nederlands? Voor de onervaren gebruiker is het misschien handig om de programma's / apps te vermelden waarmee dit allemaal gebeurt.
Huawei Honor U9508 2, Install ROM, Installeren gapps, Root.
[ Voor 13% gewijzigd door AmigaWolf op 30-09-2013 21:28 ]
Site al doorgelezen. Moeilijk lange beschrijving om allerlei dingen te installeren, hoe kan ik daaruit bepalen wat ik nodig heb voor een simpele update? Daarom vroeg ik een wat duidelijker stappenplan.AmigaWolf schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:26:
[...]
Simpel Google Translate gebruiken, en zo moeilijk is simpel Engels wat ik gebruik toch niet?
Huawei Honor U9508 2, Install ROM, Installeren gapps, Root.
Ik ben het met je eens dat het redelijk intimiderend overkomt met al die links etc... maar als je gewoon had geprobeerd was het je vast gelukt. Hier zonder links te geven:
- Zoek officiele update: in dit topic staan genoeg links en anders google
- Als het een zip is zoek in de mappen naar de "dload" map
- Als het een update.app is plaats deze in een map genaamd "dload"
- plaats deze map ("dload" dus) op een sd-kaartje (die dus in je foon past). NIET in submappen maar gewoon direct op t kaartje (in de root dus)
- Kaartje in je foon en dan op je foon naar Settings/Instellingen -> Storage/Opslag -> Software Update
That's it
Dit werkt alleen voor officiele updates, voor custom roms moet je meer doen...
- plaats deze map ("dload" dus) op een sd-kaartje (die dus in je foon past). NIET in submappen maar gewoon direct op t kaartje (in de root dus)
- Kaartje in je foon en dan op je foon naar Settings/Instellingen -> Storage/Opslag -> Software Update
That's it
[ Voor 6% gewijzigd door jiquera op 01-10-2013 21:36 ]
acidd91 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:03:
[...]
Site al doorgelezen. Moeilijk lange beschrijving om allerlei dingen te installeren, hoe kan ik daaruit bepalen wat ik nodig heb voor een simpele update? Daarom vroeg ik een wat duidelijker stappenplan.
En het leuke is zo simpel staat het ook op mijn Forum, maar hier dan maar een Nederlandse vertaling:jiquera schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:33:
Ik ben het met je eens dat het redelijk intimiderend overkomt met al die links etc... maar als je gewoon had geprobeerd was het je vast gelukt. Hier zonder links te geven:
That's it
Voordat u begint met de firmware hebt u eerst dit nodig:
1. Download B704 Stable (Android 4.2.2)
2. SD-kaart van minstens 2GB
3. Telefoon met een opgeladen batterij ten minste 50%
1. Plug de telefoon in de computer.
2. Pak de zip bestand uit (met de firmware B704 Stable) en gooi DLOAD map naar de root van de geheugenkaart.
3. Haal de stekker van de telefoon van de computer.
4. In het menu van de telefoon - Instellingen - Opslag - Software Update - SD-kaart Upgrade (of Instellingen - Over de telefoon - System update - update via SD-kaart).
5.De telefoon zal opnieuw opstarten en beginnen met de update-proces (even geduld het kan enkele minuten duren).
Maak eerst een backup van al uw applicaties en uw Massages en browsergeschiedenis en Call logs en meer met Back-up, dat is een applicatie die bij uw telefoon is geleverd.
Na de update start de telefoon opnieuw op (ook even geduld hebben).
Zo moeilijk is dat toch niet?
[ Voor 14% gewijzigd door AmigaWolf op 02-10-2013 00:48 ]
Zijn er nog mensen met bluetooth problemen?
Ik heb de B704 clean draaien. Autoconnectie met de wagen (Volvo) werkt niet en wanneer ik manueel connecteer wordt de connectie telkens verbroken, soms na 15min, soms na 1 min.
Mijn vorige telefoon (Galaxy S plus) draaide CM10.1, ook Android 4.2.2 dus en deze had dit probleem niet.
Iemand een idee aan wat dit kan liggen, of een mogelijke oplossing?
Ik heb de B704 clean draaien. Autoconnectie met de wagen (Volvo) werkt niet en wanneer ik manueel connecteer wordt de connectie telkens verbroken, soms na 15min, soms na 1 min.
Mijn vorige telefoon (Galaxy S plus) draaide CM10.1, ook Android 4.2.2 dus en deze had dit probleem niet.
Iemand een idee aan wat dit kan liggen, of een mogelijke oplossing?
@jiquera & AmigaWolf bedankt voor jullie geduldige uitleg.
Ik kan de inzet zeker waarderen!
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Deze B704 Stable, is deze multilingual+appstore ?AmigaWolf schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:39:
[...]
[...]
En het leuke is zo simpel staat het ook op mijn Forum, maar hier dan maar een Nederlandse vertaling:
Voordat u begint met de firmware hebt u eerst dit nodig:
1. Download B704 Stable (Android 4.2.2)
2. SD-kaart van minstens 2GB
3. Telefoon met een opgeladen batterij ten minste 50%
1. Plug de telefoon in de computer.
2. Pak de zip bestand uit (met de firmware B704 Stable) en gooi DLOAD map naar de root van de geheugenkaart.
3. Haal de stekker van de telefoon van de computer.
4. In het menu van de telefoon - Instellingen - Opslag - Software Update - SD-kaart Upgrade (of Instellingen - Over de telefoon - System update - update via SD-kaart).
5.De telefoon zal opnieuw opstarten en beginnen met de update-proces (even geduld het kan enkele minuten duren).
Maak eerst een backup van al uw applicaties en uw Massages en browsergeschiedenis en Call logs en meer met Back-up, dat is een applicatie die bij uw telefoon is geleverd.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Daarvoor moet je eerst met de huawei Backup app alle apps backuppen.
Daarna kan je als de update geinstalleerd is alle apps terugzetten, incl. playstore
Daarna kan je als de update geinstalleerd is alle apps terugzetten, incl. playstore
Verwijderd
Ik zit al een tijdje dit topic te volgen..
Maar hoe is de Performance van de 4.2.2 ROM?
En zijn er veel bugs?
Grt Rico,
En zijn er veel bugs?
Grt Rico,
Graag gedaanrockhopper schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:11:
@jiquera & AmigaWolf bedankt voor jullie geduldige uitleg.
Ja de Bluetooth kan een probleem wezen, dat autoconnectie het niet doet, en dat de connectie telkens verbroken word, verders heb ik nog niks vreemd mee gemaakt, en ik gebruik hem nu 7 dagen, een week dus.Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:56:
Ik zit al een tijdje dit topic te volgen..
En zijn er veel bugs?
Grt Rico,
En bij mij heeft hij last dat ik geen autoconnectie heb, en het handmatig moet doen, ik heb geen idee of bij mij Bluetooth uit valt.
[ Voor 16% gewijzigd door AmigaWolf op 03-10-2013 01:52 ]
Kun je misschien opnieuw proberen om dit uit te leggen? Ik vind het nogal cryptisch en weet nou niet wat er nou precies mis is en of dit een bug is of alleen bij jou een probleem.AmigaWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 01:50:
Ja de Bluetooth kan een probleem wezen, dat autoconnectie het niet doet, en dat de connectie telkens verbroken word, verders heb ik nog niks vreemd mee gemaakt, en ik gebruik hem nu 7 dagen, een week dus.
En bij mij heeft hij last dat ik geen autoconnectie heb, en het handmatig moet doen, ik heb geen idee of bij mij Bluetooth uit valt.
Ik draai nu Batty86 B704 v2.0 en deze werkt echt goed en heeft ook gewoon stock Android iconen, maar zoals bij elke ROM zijn er veel apps van Huawei verwijderd en beltonen en dat is enige wat ik een beetje jammer vind.
Maar voor rest fixt het wel die bug met locatie toegang via Google en als je liever een Nexus look hebt dan is deze ROM ook wel fijn.
Mijn Huawei Honor 2 dien ik trouwens minimaal een keer per dag op te laden en wanneer ik niks te doen heb op werk soms twee keer op een dag, maar met de meeste smart phones schijnt dat zo te zijn.
Een beetje offtopic, maar Huawei is niet enige die "vals" zouden spelen met benchmarks, al zit pmqos of hoe precies heet niet meer in B7xx roms, maar sommige custom rom ontwikkelaars stoppen het er wel in en daardoor zijn benchmark scores iets hoger.
Telefoonfabrikanten spelen vals in benchmarks voor Android http://nu.nl/tech/3591833...n-benchmarks-android.html via @NUnl
Maar voor rest fixt het wel die bug met locatie toegang via Google en als je liever een Nexus look hebt dan is deze ROM ook wel fijn.
Mijn Huawei Honor 2 dien ik trouwens minimaal een keer per dag op te laden en wanneer ik niks te doen heb op werk soms twee keer op een dag, maar met de meeste smart phones schijnt dat zo te zijn.
Een beetje offtopic, maar Huawei is niet enige die "vals" zouden spelen met benchmarks, al zit pmqos of hoe precies heet niet meer in B7xx roms, maar sommige custom rom ontwikkelaars stoppen het er wel in en daardoor zijn benchmark scores iets hoger.
Telefoonfabrikanten spelen vals in benchmarks voor Android http://nu.nl/tech/3591833...n-benchmarks-android.html via @NUnl
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 10:56 ]
Ja, hier doet ie 't ook niet altijd goed. Maakt wel zonder problemen verbinden met carkit, maar met m'n philips dock http://www.philips.nl/c/voor-android-as111_12/prd/ gaat het niet altijd goed. De verbinding wordt wel gemaakt zodra ik 'm erop zet, maar als ik dan dockstudio start voor m'n alarm wordt de bluetooth verbinding soms verbroken. Niet altijd, maar wel een paar keer per week. Met m'n galaxy S nooit problemen mee gehad, daar startte dockstudio zelfs automatisch als er verbinding werd gemaakt.klecocq schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:30:
Zijn er nog mensen met bluetooth problemen?
Oja, ik zit op B509.
Dit toestel heeft van zichzelf al behoorlijk luid geluid, want als de wekker afgaat smorgens ben ik binnen ik best snel wakker omdat geluid behoorlijk luid is.
Verwijderd
Ben nog geen enkele smartphone tegengekomen die een beter geluid biedt dan de G615.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:16:
Dit toestel heeft van zichzelf al behoorlijk luid geluid, want als de wekker afgaat smorgens ben ik binnen ik best snel wakker omdat geluid behoorlijk luid is.
Ik heb een Acer laptop van 1.300 euro en het geluid van de G615 is beter,hij heeft dan ook 2 speakers.
Ik denk dat XIII beter voor een hoorapparaat gaat shoppen als deze niet luid genoeg gaat.
Er zijn trouwens apps waar je de geluidsterkte mee kan opschroeven.
Ik spreek toch duidelijk Nederlands, dacht ik zo.Pimorez schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:05:
[...]
Kun je misschien opnieuw proberen om dit uit te leggen? Ik vind het nogal cryptisch en weet nou niet wat er nou precies mis is en of dit een bug is of alleen bij jou een probleem.
Ik zeg dat als je je Bluetooth apparaat hebt gekoppeld met je telefoon (Huawei Honor 2 / Ascend G615), en dat als je de Bluetooth apparaat uit zet en later weer aan zet, dat hij niet automatisch gaat koppelen met je telefoon, en dat je dat moet doen in Systeeminstellingen/Bluetooth en dan je apparaat moet aan klikken, handmatig dus, en dat als je dat gedaan heb zomaar je apparaat loskoppelt van je telefoon.
En dat hebben meer mensen last van met B704 Stable (Android 4.2.2), dus NEE het licht niet aan mij, en het gaat over verschillende Bluetooth apparaten.
[ Voor 3% gewijzigd door AmigaWolf op 03-10-2013 20:38 ]
Hoi allemaal,
Ik volg dit topic al een tijdje met veel plezier. Tot nu toe ben ik altijd erg huiverig geweest voor het sleutelen aan mijn telefoon. Vanavond heb ik dan toch aan de hand van het stappenplan van AmigaWolf de update B704 geïnstalleerd. (Dank voor de heldere uitleg!) Dat ging goed en ik kon ook prima mijn back-up van verschillende data terugplaatsen. Helaas kom ik er nu achter dat ik de apps, waaronder de Play-store NIET op de backup had staan. Daar heb ik overheen gelezen.:-\ Nu heb ik geprobeerd om de telefoon naar fabrieksinstellingen terug te zetten. De update wordt daarmee echter niet ongedaan gemaakt.
Ik heb nu echt geen idee wat ik kan doen. Het topic op XDA bevat wel alle informatie volgens mij, maar de samenhang is niet duidelijk voor een leek. Moet ik eerst rooten voordat ik GAPPS kan installeren? Moet ik dan eerst of later een recovery gebruiken? Wordt mij niet duidelijk. Kan iemand mij de opties die ik heb vertellen? Dankjewel alvast!
Zellaz
Ik volg dit topic al een tijdje met veel plezier. Tot nu toe ben ik altijd erg huiverig geweest voor het sleutelen aan mijn telefoon. Vanavond heb ik dan toch aan de hand van het stappenplan van AmigaWolf de update B704 geïnstalleerd. (Dank voor de heldere uitleg!) Dat ging goed en ik kon ook prima mijn back-up van verschillende data terugplaatsen. Helaas kom ik er nu achter dat ik de apps, waaronder de Play-store NIET op de backup had staan. Daar heb ik overheen gelezen.:-\ Nu heb ik geprobeerd om de telefoon naar fabrieksinstellingen terug te zetten. De update wordt daarmee echter niet ongedaan gemaakt.
Ik heb nu echt geen idee wat ik kan doen. Het topic op XDA bevat wel alle informatie volgens mij, maar de samenhang is niet duidelijk voor een leek. Moet ik eerst rooten voordat ik GAPPS kan installeren? Moet ik dan eerst of later een recovery gebruiken? Wordt mij niet duidelijk. Kan iemand mij de opties die ik heb vertellen? Dankjewel alvast!
Zellaz
Ik heb nu mijn ideale telefoonconfig. Ik draai nu b704 met apex launcher pro en een root zodat ik airplay heb kunnen inbouwen. Nu hoef ik mijn ipad niet persé te gebruiken om spotify te streamen naar mijn mediapctje. Als remote is de huawei namelijk een stuk handzamer dan de ipad. Locatie functie werkt nu eindelijk goed. Had daar met b509 ondanks fix toch last mee. Ook de WiFi werkt nu stabiel, wat bij b509 een drama was.
Twee nadeeltjes:
- de stock ui werkt niet goed, thema's en achtergronden veranderen werkt niet, vandaar Apex.
- De knoppen op het notificatiepanel zijn er niet, opgelost met widget.
Tot slot nog een installtip: Het is beter met ern schone lei te beginnen, ik heb dus geen back-up teruggezet van de google apps, heb alleen de laatste .apk van de google AppStore geïnstalleerd en ben vandaar gaan opbouwen, lost locatiebepalingbug op. Om de Chinese apps te verwijderen komt een root van pas. Met de app root uninstaller even alle Chinese meuk eraf gehaald.
Twee nadeeltjes:
- de stock ui werkt niet goed, thema's en achtergronden veranderen werkt niet, vandaar Apex.
Tot slot nog een installtip: Het is beter met ern schone lei te beginnen, ik heb dus geen back-up teruggezet van de google apps, heb alleen de laatste .apk van de google AppStore geïnstalleerd en ben vandaar gaan opbouwen, lost locatiebepalingbug op. Om de Chinese apps te verwijderen komt een root van pas. Met de app root uninstaller even alle Chinese meuk eraf gehaald.
Ja en nee, je Nederlands is op zich niet slecht maar je praat vaak met onnodig veel komma's en halve zinnen door elkaar heen. Je Engels is ook niet altijd even makkelijk om te lezen trouwens..AmigaWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:33:
[...]
Ik spreek toch duidelijk Nederlands, dacht ik zo.
Ik zeg dat als je je Bluetooth apparaat hebt gekoppeld met je telefoon (Huawei Honor 2 / Ascend G615), en dat als je de Bluetooth apparaat uit zet en later weer aan zet, dat hij niet automatisch gaat koppelen met je telefoon, en dat je dat moet doen in Systeeminstellingen/Bluetooth en dan je apparaat moet aan klikken, handmatig dus, en dat als je dat gedaan heb zomaar je apparaat loskoppelt van je telefoon.
En dat hebben meer mensen last van met B704 Stable (Android 4.2.2), dus NEE het licht niet aan mij, en het gaat over verschillende Bluetooth apparaten.
Bedankt voor het herhalen, ik snap het nu. Ik stap denk ik pas over op 4.2.2 wanneer ik er zin in heb of wanneer er een stabiele, bug-vrije Custom ROM uit komt gebaseerd op de Project Eternity souce-code. Gelukkig gebruik ik Bluetooth nooit dus als die bug er dan nog in zit zal het voor mij niet veel uit maken.
@zellaz Download Playstore via http://google-play-apk.nl.softonic.com/android en zet deze op je telefoon. Via Appinstaller is deze dan te installeren.
Ja dat werkt niet, want die oudere staat er niet meer op, dan moet je op de zelfde manier 509 Stable er op zetten en dan weer Back-up gebruiken, en deze keer WEL Google Play Store en Google Play-services gaan backupen.zellaz schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:03:
Hoi allemaal,
Zellaz
Maar probeer eerst op de manier zo als simon1980 het zegt.
Download Playstore via http://google-play-apk.nl.softonic.com/android en zet deze op je telefoon. Via Appinstaller is deze dan te installeren.
En als dat niet lukt kan je het ook doen met Chinese Recovery , zo als je kan zien op mijn Forum.
[ Voor 4% gewijzigd door AmigaWolf op 04-10-2013 01:34 ]
Simon & AmigaWolf bedankt! Ik had zelf ook al bedacht dat downgraden naar B509 het proberen waard was. Is allemaal gelukt en werkt prima. Binnenkort probeer ik B704 er weer op te zetten. Ditmaal aan de hand van een volledige backup. ;-)
Ok man dat is mooi, we horren wel als je hulp nodig heb met iets.zellaz schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:35:
Simon & AmigaWolf bedankt! Ik had zelf ook al bedacht dat downgraden naar B509 het proberen waard was. Is allemaal gelukt en werkt prima. Binnenkort probeer ik B704 er weer op te zetten. Ditmaal aan de hand van een volledige backup. ;-)
Verwijderd
@AmigaWolfAmigaWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 01:50:
[...]
Graag gedaan
[...]
Ja de Bluetooth kan een probleem wezen, dat autoconnectie het niet doet, en dat de connectie telkens verbroken word, verders heb ik nog niks vreemd mee gemaakt, en ik gebruik hem nu 7 dagen, een week dus.
Lijkt me wel lastig van dat Bluetooth.
Ik wacht nog wel even tot de officiële update er is.
M.v.g Rico,
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om mijn G615 te rooten heeft iemand een tutorial hoe je em kan rooten? Ik draai android 4.1
even dit topic doorgekeken en verschillende methodes geprobeerd maar het is uiteindelijk gelukt via
Motochopper
Bedankt
even dit topic doorgekeken en verschillende methodes geprobeerd maar het is uiteindelijk gelukt via
Motochopper
Bedankt
[ Voor 30% gewijzigd door GMavak op 07-10-2013 11:04 ]
Zijn er meer mensen die plotseling geen ontvangst meer hebben (dus geen signaal meer) op hun G615 en die dus ook niet meer kunnen bellen ? De signaalindicator is dus leeg (het driehoekje). Het handmatig selecteren van een provider werkt ook niet, want die vind geen provider. De enige oplossing is om de telefoon te herstarten, dan heb ik plotseling weer signaal. Ik heb dit probleem minstens een keer per week.
Ik zit op de officiële B509 firmware van Huawei. Verder had ik dit probleem niet met mijn oude HTC Legend + dezelfde simkaart.
Ik zit op de officiële B509 firmware van Huawei. Verder had ik dit probleem niet met mijn oude HTC Legend + dezelfde simkaart.
Verwijderd
Ik had dit probleem ook met b509. Sinds ik geupdate ben naar de update die AmigaWolf hierboven beschrijft, heb ik dit probleem niet meer.Phantoman schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:57:
Zijn er meer mensen die plotseling geen ontvangst meer hebben (dus geen signaal meer) op hun G615 en die dus ook niet meer kunnen bellen ? De signaalindicator is dus leeg (het driehoekje). Het handmatig selecteren van een provider werkt ook niet, want die vind geen provider. De enige oplossing is om de telefoon te herstarten, dan heb ik plotseling weer signaal. Ik heb dit probleem minstens een keer per week.
Goed om te weten! Ik maak mij nu alleen zorgen over die bluetooth probleem in B704, want ik gebruik bluetooth dagelijks in de auto voor handsfree bellen. Ik denk er wel even verder over na, maar tenminste weet ik dat het aan de firmware ligt. Thanks!Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:03:
[...]
Ik had dit probleem ook met b509. Sinds ik geupdate ben naar de update die AmigaWolf hierboven beschrijft, heb ik dit probleem niet meer.
Bovenstaand verhaal is eigenlijk wat ik ook graag zou willen voor mijn g615.simon1980 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:13:
Ik heb nu mijn ideale telefoonconfig. Ik draai nu b704 met apex launcher pro en een root zodat ik airplay heb kunnen inbouwen. Nu hoef ik mijn ipad niet persé te gebruiken om spotify te streamen naar mijn mediapctje. Als remote is de huawei namelijk een stuk handzamer dan de ipad. Locatie functie werkt nu eindelijk goed. Had daar met b509 ondanks fix toch last mee. Ook de WiFi werkt nu stabiel, wat bij b509 een drama was.
Twee nadeeltjes:
Ik ben al zover dat uj b704 erop heb gezet, maar rooten krijg ik niet voor elkaar.
De USB debugging mode staat aan, de nieuwste huawei drivers zijn geinstalleerd op mijn pc, maar als ik de telefoon aan mijn pc koppel, en motochopper (run.bat) start, dan komt er bij het starten van het rooten de melding "[-] Failure." Hierna moet ik op een toets drukken en start mijn telefoon opnieuw op, zonder te rooten.
Heeft iemand idee wat ik verkeerd doe?
edit: na het opnieuw opstarten, krijg ik op de telefoon de melding "Install Superuser; The su binary is out of date."
Hier zou het mee te maken kunnen hebben. Ik krijg echter bij de Superuser app een foutmelding als ik op install klik.
[ Voor 6% gewijzigd door Der Heino op 07-10-2013 21:07 ]
Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar, je moet even kijken of Hi-suite wel afgesloten is, die werkte bij mij tegen omdat die automatisch op de achtergrond opstarte.
Ook met Hi-suite afgesloten krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb ook GenoTools geprobeerd, zoals uitgelegd op het forum van Amigawolf, maar helaas ook geen resultaat.
Dit werkt allemaal prima, ik zit alleen met een probleempje ik kan mijn google agenda niet meer instellen bij de agenda app, heeft/had iemand hier eenzelfde probleem en misschien een oplossing?simon1980 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:13:
Twee nadeeltjes:
Een andere app kan eventueel ook maar dan wel graag een waarmee ik ook met mijn google agenda kan communiceren, mijn vriendin zet daar alle gezamelijke afspraken in het is dus wel zo handig om dit te kunnen blijven doen.
Verwijderd
@ AmigaWolf ,Ik heb B704 Stable erop gezet maar zie nergens de ontwikkelaars instellingen meer in instellingen dus ik krijg USB debugging niet aan
,ook ben ik het notificatie panel kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 14:03 ]
Druk 7 keer op het build nummer.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:48:
@ AmigaWolf ,Ik heb B704 Stable erop gezet maar zie nergens de ontwikkelaars instellingen meer in instellingen dus ik krijg USB debugging niet aan,ook ben ik het notificatie panel kwijt.
Verwijderd
[quote]pinojo123 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:34:
[...]
Druk 7 keer op het build nummer.
[/quote
Top ,bedankt ,je moet het maar weten,misschien kan AmigaWolf dat melden op zijn forum bij de B704 Stable
[...]
[/quote
Top ,bedankt ,je moet het maar weten,misschien kan AmigaWolf dat melden op zijn forum bij de B704 Stable
Een klein groepje mensen verspreid over de wereld doet net alsof ze in de meerderheid zijn wanneer men weer eens voor de zoveelste keer zit te klagen over non issues.
Want de Huawei Honor 2 presteert gewoon heel goed en de firmware is in algemene zin net zo stabiel als die van de concurrentie en ze hebben ons tenminste voorzien van Android 4.2.2 en toch zijn er nog mensen die maken van een mug een olifant.
Een poging om de bootloader te kraken is blijkbaar niet zo goed afgelopen voor een tester en hij zit nu met een dode Huawei Honor 2 en dat is natuurlijk een reden om Huawei maar af te kraken.
En persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat de bootloader niet unlocked is, want zelfs zonder die unlocked boatloader kan ik me toestel rooten en de firmware zelf tweaken en ik draai B704 nou weer paar weken denk ik en die firmware werkt gewoon heel goed.
De firmware is namelijk stabiel en reageert gewoon heel goed, dus soms snap ik echt niet hoe sommige mensen erbij komen dat de stock firmware zo slecht zou zijn, want dat ervaar ik zelf beslist niet.
En firmware updates kunnen wel verbeteringen met zich mee brengen, maar als je echt een beter toestel wenst dan kun je beter toestel kopen als de Nexus 5 wanneer die uit is, maar Nexus toestellen hebben natuurlijk ook zijn issues, maar uiteraard zal die Nexus 5 wel veel beter zijn, maar daarom is dit toestel ook weer bijna een jaar op de markt en is het eigenlijk altijd een mis end toestel geweest.
Want de Huawei Honor 2 presteert gewoon heel goed en de firmware is in algemene zin net zo stabiel als die van de concurrentie en ze hebben ons tenminste voorzien van Android 4.2.2 en toch zijn er nog mensen die maken van een mug een olifant.
Een poging om de bootloader te kraken is blijkbaar niet zo goed afgelopen voor een tester en hij zit nu met een dode Huawei Honor 2 en dat is natuurlijk een reden om Huawei maar af te kraken.
En persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat de bootloader niet unlocked is, want zelfs zonder die unlocked boatloader kan ik me toestel rooten en de firmware zelf tweaken en ik draai B704 nou weer paar weken denk ik en die firmware werkt gewoon heel goed.
De firmware is namelijk stabiel en reageert gewoon heel goed, dus soms snap ik echt niet hoe sommige mensen erbij komen dat de stock firmware zo slecht zou zijn, want dat ervaar ik zelf beslist niet.
En firmware updates kunnen wel verbeteringen met zich mee brengen, maar als je echt een beter toestel wenst dan kun je beter toestel kopen als de Nexus 5 wanneer die uit is, maar Nexus toestellen hebben natuurlijk ook zijn issues, maar uiteraard zal die Nexus 5 wel veel beter zijn, maar daarom is dit toestel ook weer bijna een jaar op de markt en is het eigenlijk altijd een mis end toestel geweest.
Ben ook tevreden met mijn G615, maar toch....
Ik heb geprobeerd de stock B704 rom te installeren maar kan met geen mogelijkheid de notification bar meer terugkrijgen.
Ben na een hele middag klooien, ROM's erop ROM's er weer af, toch maar voor Batty's B704 V1 gegaan.
Daar zit die handige bar wel in, en is gelijk de reden dat ik wel voor een custom ROM moet gaan.
Nog geen rare dingen tegengekomen en een battery life van ruim 3 dagen.
Ik heb geprobeerd de stock B704 rom te installeren maar kan met geen mogelijkheid de notification bar meer terugkrijgen.
Ben na een hele middag klooien, ROM's erop ROM's er weer af, toch maar voor Batty's B704 V1 gegaan.
Daar zit die handige bar wel in, en is gelijk de reden dat ik wel voor een custom ROM moet gaan.
Nog geen rare dingen tegengekomen en een battery life van ruim 3 dagen.
Die notification bar kun je terug krijgen door in de stock recovery een Factory reset uit te voeren, want ik was hem ook kwijt toen ik via dload de telefoon deed bij werken naar firmware b704.
En omdat ik altijd ook een multi language tweak doe toepassen moest OK toch even factory reset doen en toen was de notificatie bar ook terug.
En omdat ik altijd ook een multi language tweak doe toepassen moest OK toch even factory reset doen en toen was de notificatie bar ook terug.
Een devstock recovery, is dat op de telefoon bij instellingen, of via een app ofzo?
Zal ik doen, ik zal het op mijn Forum plaatsen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:09:
[quote]pinojo123 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:34:
[...]
[/quote
[ Voor 8% gewijzigd door AmigaWolf op 08-10-2013 23:48 ]
Update via devstock heb ik ook uitgevoerd.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:42:
Die notification bar kun je terug krijgen door in devstock recovery een Factory reset uit te voeren, want ik was hem ook kwijt toen ik via dload de telefoon deed bij werken naar firmware b704.
Eerst stock recovery erop, factory reset/wipe data daarna de B509.
Opnieuw aanmelden met account, backup apps en settings maken.
Daarna via de instellingen een update van de B704 uitgevoerd, backup van de apps teruggezet.
Geen notification bar
Meerdere malen geprobeerd.
Een quote over missende notificatie paneel/niet in kunnen stellen van thema's etc.
//
To have a working notification bar, there are a few conditions to be achieved by the rom:
-the file cust/channel/*countryname*/xml/hw_defaults.xml must contain two lines:
<integer toolBoxSwitch="1"/>
<string toolBoxDisplayWidgetNameArray="com.huawei.android. toolbox,com.huawei.android.toolbox.ToolBoxProvider "/>
-the file system/build.prop must contain the line: ro.config.hw_toolbox=true
-the updater-script must contain the correct symlink, like: symlink("/cust/channel/cn", "/data/cust");
When using an original update from a country different than the phone's country, there is no symlink made, so all the files in the cust partition are not seen by the phone, which leads to no notification bar and other issues!
In a custom rom the symlink is forced in the updater-script, so if everything else is ok, everything works!
Also, if someone flash eg my rom, and clean data after flashing, the symlink leads to a deletion of the cust partition, so again we have no notification bar and so on.
I hope it's a bit more clear now
//
To have a working notification bar, there are a few conditions to be achieved by the rom:
-the file cust/channel/*countryname*/xml/hw_defaults.xml must contain two lines:
<string toolBoxDisplayWidgetNameArray="com.huawei.android. toolbox,com.huawei.android.toolbox.ToolBoxProvider "/>
-the updater-script must contain the correct symlink, like: symlink("/cust/channel/cn", "/data/cust");
When using an original update from a country different than the phone's country, there is no symlink made, so all the files in the cust partition are not seen by the phone, which leads to no notification bar and other issues!
In a custom rom the symlink is forced in the updater-script, so if everything else is ok, everything works!
Also, if someone flash eg my rom, and clean data after flashing, the symlink leads to a deletion of the cust partition, so again we have no notification bar and so on.
Via stock recovery.Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 06:59:
Heb je die factory reset vanuit Android uitgevoerd of via de stock recovery?
Dank Signs, ik was al op zoek naar dit stukje van BattySigns schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:08:
Een quote over missende notificatie paneel/niet in kunnen stellen van thema's etc.
//
Het lijkt erop eens weg altijd weg, ik heb het in ieder geval nog niet voor elkaar gekregen met stock ROM's
Ook in WhatsApp heb ik dat elk woord dat ik typ rood wordt onderlijnd, heeft lijkt me ook iets te maken met de B550 ROM die ik hiervoor draaide, B550 was voor China geloof ik.
De andere google agenda uit de play store gebruiken heeft voor mij dit probleem opgelost!Niconing schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:32:
[...]
Dit werkt allemaal prima, ik zit alleen met een probleempje ik kan mijn google agenda niet meer instellen bij de agenda app, heeft/had iemand hier eenzelfde probleem en misschien een oplossing?
Een andere app kan eventueel ook maar dan wel graag een waarmee ik ook met mijn google agenda kan communiceren, mijn vriendin zet daar alle gezamelijke afspraken in het is dus wel zo handig om dit te kunnen blijven doen.
Ik vond het erger dat mijn contacten niet gesynct werden, dit heb ik opgelost door Go contacts Ex te gaan gebruiken.
Toen syncte alles weer met mijn gmail account.
"Soylent Green is people!"
Thanks ga er mee aan de slagGrrRon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:51:
[...]
De andere google agenda uit de play store gebruiken heeft voor mij dit probleem opgelost!
Ik vond het erger dat mijn contacten niet gesynct werden, dit heb ik opgelost door Go contacts Ex te gaan gebruiken.
Toen syncte alles weer met mijn gmail account.
Verwijderd
Ik krijg steeds de melding Exange services gestopt.
Iemand die weet hoe dit komt en hoe het op te lossen is?
Iemand die weet hoe dit komt en hoe het op te lossen is?
Verwijderd
Heb gezien dat het erbij staat. TOP !!AmigaWolf schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:42:
[...]
Zal ik doen, ik zal het op mijn Forum plaatsen.
Ik heb deze ROM er nu op.pinojo123 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 05:46:
[...]
Update via devstock heb ik ook uitgevoerd.
Eerst stock recovery erop, factory reset/wipe data daarna de B509.
Opnieuw aanmelden met account, backup apps en settings maken.
Daarna via de instellingen een update van de B704 uitgevoerd, backup van de apps teruggezet.
Geen notification bar
Meerdere malen geprobeerd.
En heb wel notification panel..
Zie mijn printscreen..
Ik heb een probleem met mijn g615:
Volgens het eerder genoemde forum (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136791) heb ik van 4.2.1 geupdate naar 4.2.2. Dit ging goed.
Hierna kreeg ik met motochopper de telefoon om onduidelijke reden niet geroot, maar met genotools leek het wel gelukt.
Vervolgens heb ik Gapps gedownload en willen installeren volgens de handleiding. Dat leek goed te gaan, totdat de telefoon opnieuw opstartte.
Het opstarten gaat nog, maar op het moment dat ik de telefoon van de lock afhaal, komt de volgende foutmelding: "Het proces com.google.process.gapps is gestopt." Ik kan alleen op OK klikken, waarna ik de foutmelding "Installatiewizard is gestopt." krijg. Deze blijft constant openen.
Ik heb al van alles geprobeerd (Google is your best friend, or isn't it?), tot aan een factory reset aan toe (via Android, want ik kom wel in het instellingen menu), maar niets lijkt te werken.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen! BVD!
Volgens het eerder genoemde forum (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136791) heb ik van 4.2.1 geupdate naar 4.2.2. Dit ging goed.
Hierna kreeg ik met motochopper de telefoon om onduidelijke reden niet geroot, maar met genotools leek het wel gelukt.
Vervolgens heb ik Gapps gedownload en willen installeren volgens de handleiding. Dat leek goed te gaan, totdat de telefoon opnieuw opstartte.
Het opstarten gaat nog, maar op het moment dat ik de telefoon van de lock afhaal, komt de volgende foutmelding: "Het proces com.google.process.gapps is gestopt." Ik kan alleen op OK klikken, waarna ik de foutmelding "Installatiewizard is gestopt." krijg. Deze blijft constant openen.
Ik heb al van alles geprobeerd (Google is your best friend, or isn't it?), tot aan een factory reset aan toe (via Android, want ik kom wel in het instellingen menu), maar niets lijkt te werken.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen! BVD!
Neem de ROM die boven jouw post staat daar zit alles in en werkt tot nu toe goed...
Heb bluetooth nog niet kunnen testen..
Heb bluetooth nog niet kunnen testen..
[ Voor 29% gewijzigd door fotojunk op 11-10-2013 22:13 ]
Helaas kom ik nu ineens ook niet meer in de instellingen, dus ik zou niet weten hoe de ROM te installeren xD
Denk dat dit je wel verder kan helpen.Der Heino schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:15:
Helaas kom ik nu ineens ook niet meer in de instellingen, dus ik zou niet weten hoe de ROM te installeren xD
Sectie: Guides:
Want een kutapparaat(die van mij iig) die ascend g615. Ik heb hem nu een half jaartje(zonder rooten oid). Ik gebruik de android 4.1.2 firmware.
Nu heb ik heel erg last van de volgende problemen. Wanneer ik van internet/whatsapp/camera/andere grotere apps weer naar m'n homescreen ga krijg ik een blanko beeld waarna 2/3 seconden de appsicoontjes verschijnen. Een behoorlijke Latency, verre van vloeiend.
Het openen van whatsapp duurt ook zeker 2 seconden.
Ik heb 1 spelletje en een paar standaar nieuws apps en nog faalt het apparaat een vloeiende probleemloze ervaring neer te zetten.
Nu vraag ik me af waaraan dat ligt, want hij heeft wel de strakke specificaties(of is m'n telefoon ziek?). Iemand tips?
Nu heb ik heel erg last van de volgende problemen. Wanneer ik van internet/whatsapp/camera/andere grotere apps weer naar m'n homescreen ga krijg ik een blanko beeld waarna 2/3 seconden de appsicoontjes verschijnen. Een behoorlijke Latency, verre van vloeiend.
Ik heb 1 spelletje en een paar standaar nieuws apps en nog faalt het apparaat een vloeiende probleemloze ervaring neer te zetten.
Nu vraag ik me af waaraan dat ligt, want hij heeft wel de strakke specificaties(of is m'n telefoon ziek?). Iemand tips?
Vreemd, ik heb met Android 4.1.2 (B544 en B550) nooit die problemen gehad en ook nu niet met Android 4.2.2 (B704), alles draait lekker soepel.serioussiem schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:22:
Want een kutapparaat(die van mij iig) die ascend g615. Ik heb hem nu een half jaartje(zonder rooten oid). Ik gebruik de android 4.1.2 firmware.
Probeer hem is naar B704 Stable te flashen zoals ik op Mijn Forum geplaatst heb.
Huawei bellen, het kan namelijk goed wezen dat je toestel gewoon niet 100% werkt en dus een defect heeft. Want naar mijn ervaring werkt dit toestel gewoon heel vloeiend.serioussiem schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:22:
Enige waar ik nog aan kan denken is dat jou toestel nog op de energie spaarstand staat en dan loopt ie gewoon wat minder snel, dus die je hem op performance te zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 22:44 ]
Verwijderd
goeiemorgen iedereen,
ik ben nu al een tijdje aan het lezen en hebt geprobeer om mijn toestel aan te passen en zit nu op de umi 1.6 maar geraak er nie meer aan uit (en ja ik weet dat het misschien niet zo moeilijk is voor jullie maar ik volg het niet meer
)
ik ben een volledige leek en heb al de forums gelezen maar de gapps krijg ik er niet op dus is er iemand van Limburg of Vlaams brabant die eens 10 min tijd heeft dan spreken we eens af en kom ik wel eens af.
ik hoor het wel of er iemand bereid is om mij slimmer te maken
ik ben nu al een tijdje aan het lezen en hebt geprobeer om mijn toestel aan te passen en zit nu op de umi 1.6 maar geraak er nie meer aan uit (en ja ik weet dat het misschien niet zo moeilijk is voor jullie maar ik volg het niet meer
ik ben een volledige leek en heb al de forums gelezen maar de gapps krijg ik er niet op dus is er iemand van Limburg of Vlaams brabant die eens 10 min tijd heeft dan spreken we eens af en kom ik wel eens af.
ik hoor het wel of er iemand bereid is om mij slimmer te maken
Heb je al de officiële geprobeerd.
http://google-play-apk.nl.softonic.com/android
http://google-play-apk.nl.softonic.com/android
Doet bluetooth het al goed ?AmigaWolf schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:35:
[...]
Vreemd, ik heb met Android 4.1.2 (B544 en B550) nooit die problemen gehad en ook nu niet met Android 4.2.2 (B704), alles draait lekker soepel.
Probeer hem is naar B704 Stable te flashen zoals ik op Mijn Forum geplaatst heb.
Is notification bar al terug ?
Indien beide ja flash ik hem er ook op..
Hallo,
Heb de G615 sinds gisteren. Ik wil hem rooten en MIUI erop zetten.
- hij is geroot (supersu staat erop en ik kan apps root rechten geven)
- er draait nu al emui 1.6 op (beetje bagger)
Maar ik kan de e3 (bootloader?) niet unlocken om unsigned zips te flashen Ik wil er zo CWM 6 en MIUI op flashen.
Ik heb voor zover
- in download mode met een .exe e3 willen unlocken
- recovery file in system/bin geplaatst (er werd niets vervangen?)
Niets werkte voor zover, ik kan nog steeds geen unsigned zip flashen.
Maar ik kan de e3 (bootloader?) niet unlocken om unsigned zips te flashen Ik wil er zo CWM 6 en MIUI op flashen.
Ik heb voor zover
- recovery file in system/bin geplaatst (er werd niets vervangen?)
Verwijderd
Zoals algemeen geweten is de bootloader op de G615 gelockt en het ziet er niet naar uit dat het snel zal gebeuren dat hij onlocked wordt. Trouwens het is duidelijk dat je hier nog niet veel hebt gelezen anders zou je dit weten.brecht_vb schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:16:
Hallo,
Ik heb voor zover
- recovery file in system/bin geplaatst (er werd niets vervangen?
Uiteindelijk is het gelukt, plots stond de chinese recovery erop, en heb ik met de menu items MIUI kunnen flashen. Negeer mijn post voor de rest.
Ben op zich wel tevreden van de G615, hij is goed snel, degelijke behuizing, goed geluid.
Het scherm is nog altijd wel een pak minder dan de superamoled van mijn galaxy s plus
Ben op zich wel tevreden van de G615, hij is goed snel, degelijke behuizing, goed geluid.
Het scherm is nog altijd wel een pak minder dan de superamoled van mijn galaxy s plus
Ik heb dit soms ook, maar dan alleen als ik een zwaar spel bijv lange tijd speel en de tel goed heet wordt. Maar bij bijv. whatsapp gebeurt niet snel.Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:42:
[...]
Huawei bellen, het kan namelijk goed wezen dat je toestel gewoon niet 100% werkt en dus een defect heeft. Want naar mijn ervaring werkt dit toestel gewoon heel vloeiend.
Enige waar ik nog aan kan denken is dat jou toestel nog op de energie spaarstand staat en dan loopt ie gewoon wat minder snel, dus die je hem op performance te zetten.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Om van mega.co.nz te downloaden moet ik eerst chrome installeren, krijg ahw een dwangbevel, en dan stopt het downloaden ook nog eens bij 61%. Kom dus niet verder.
Waarom zo moeilijk doen, gebruik Internet Explorer, of nog makkelijker gebruik de App MEGA uit Google Play.MAB The Frisian schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:49:
Om van mega.co.nz te downloaden moet ik eerst chrome installeren, krijg ahw een dwangbevel, en dan stopt het downloaden ook nog eens bij 61%. Kom dus niet verder.
Alleen Bluetooth doet raar verders geen enkele problemen nog gehad, en bij mij doet notification bar het gewoon, maar sommige (1 a 2%) hebben die probleem, en ja je moet maar net in die 1 a 2% zitten.fotojunk schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:15:
[...]
Doet bluetooth het al goed ?
Is notification bar al terug ?
Indien beide ja flash ik hem er ook op..
Het gebeurt ook wel als men een Custom Rom op hun mobiel hebben gehad.
En dit is de beste en makkelijkste manier van updaten van je Firmware (Android).
Voordat u begint met de firmware hebt u eerst dit nodig of moet u nog doen:
Vergeet niet eerst Huawei USB Drivers te installeren, kan het makkelijker makken, als u via de Computer B704 Stable op je Telefoon zet.
1. Maak eerst een backup van al uw applicaties (vooral Google Play Store en Google Play-services) en uw Massages en browsergeschiedenis en Call logs en meer met Back-up, dat is een applicatie die bij uw telefoon is geleverd.
2. Download B704 Stable (Android 4.2.2) werkt het makkelijks met de App MEGA die je gratis van Google Play kan download, dan word het meteen op je telefoon gedownload.
3. SD-kaart van minstens 2GB
4. Telefoon met een opgeladen batterij ten minste 50%
1. Plug de telefoon in de computer, als u via de Computer B704 Stable op je Telefoon zet.
2. Pak de zip bestand uit (met de firmware B704 Stable) en gooi DLOAD map naar de root van de SD-kaart (NIET je interne opslag), kan makkelijk met Easy Unrar, Unzip & Zip.
3. Haal de stekker van de telefoon van de computer, als je het via de computer deed.

Vervolgens gebruikt je Back-up opnieuw en installeer je al de Apps weer op je telefoon, waaronder Google Play Store en Google Play-services, en nu zal Google Play weer
werken en hoef je niet Chinese recovery te installeren, dus als je B509 (of ouder B544 of nog ouder) op je telefoon had staan met GAPPS (Google Play en zo), hoeft je geen Chinese recovery te gebruiken om GAPPS op je telefoon te zetten.
Voor meer info kan je op mijn Forum kijken.
[ Voor 90% gewijzigd door AmigaWolf op 14-10-2013 21:26 ]
Nou leuk dan, ik hoor bij de 1 a 2 % dus die die bar kwijt is, en geen achtergronden kan selecteren.terug naar stock B509 omdat die eigenlijk prima was, nooit iets anders er op gehad als de stock B509 en nu alleen maar problemen, systeem ui word steeds gestopt, start weer op en stopt weer, en ik maar op OK drukken toestel dus onbruikbaar.
Dan maar weer naar B704 kijken wat het word. desnoods een mod erbij, maar dat is eigenlijk niet mijn sterkste kant.
Dan maar weer naar B704 kijken wat het word. desnoods een mod erbij, maar dat is eigenlijk niet mijn sterkste kant.
[ Voor 6% gewijzigd door Doornekamp33 op 14-10-2013 09:45 ]
Geweldige functie die netwerktoestemmingen in permissie beheer, want het werkt echt, ik was namelijk vergeten het internet daar weer aan te zetten en dus dacht ik dat T-Mobile een storing had, maar bleek ik de instelling van weekend nog niet veranderd te hebben en kon ik alleen whatsappen.
Dus een mooie toevoeging zou profielen zijn, want op mijn Duitse simkaart limiteer ik het gebruik tot whatsapp, maar met mijn *Bliep simkaart kan ik onbeperkt internet gebruiken en blokkeer ik alleen paar games tot de toegang van internet i.v.m. ads
Dus een mooie toevoeging zou profielen zijn, want op mijn Duitse simkaart limiteer ik het gebruik tot whatsapp, maar met mijn *Bliep simkaart kan ik onbeperkt internet gebruiken en blokkeer ik alleen paar games tot de toegang van internet i.v.m. ads
Nu wilde ik weer terug via 4.0.4 naar b509, blijft mijn telefoon nu hangen op de huawei embleem, nu zit ik met de handen in het haar, wie weet raad.
Ik had mijn huawei een half jaar zonder problemen. Nu wou ik de update uitvoeren en heb ik exact jouw stappenplan gevolgd... Ipv wat er op jou plaatje staat, kwam er bij mij op: failed. En nu is mijn telefoon bricked, start gewoon niet meer op, ik kan enkel nog in recovery als ik de plus ingedrukt houd. En alles wat ik daar doe gaat niet, wil ik alsnog updaten via de geheugenkaart dan heeft hij problemen met het lezen van die kaart. Van wat ik ervan begrijp is mijn gsm soft brickedAmigaWolf schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:05:
[...]
Waarom zo moeilijk doen, gebruik Internet Explorer, of nog makkelijker gebruik de App MEGA uit Google Play.
[...]
Alleen Bluetooth doet raar verders geen enkele problemen nog gehad, en bij mij doet notification bar het gewoon, maar sommige (1 a 2%) hebben die probleem, en ja je moet maar net in die 1 a 2% zitten.
Het gebeurt ook wel als men een Custom Rom op hun mobiel hebben gehad.
En dit is de beste en makkelijkste manier van updaten van je Firmware (Android).
Voordat u begint met de firmware hebt u eerst dit nodig of moet u nog doen:
Vergeet niet eerst Huawei USB Drivers te installeren, kan het makkelijker makken, als u via de Computer B704 Stable op je Telefoon zet.
1. Maak eerst een backup van al uw applicaties (vooral Google Play Store en Google Play-services) en uw Massages en browsergeschiedenis en Call logs en meer met Back-up, dat is een applicatie die bij uw telefoon is geleverd.
2. Download B704 Stable (Android 4.2.2) werkt het makkelijks met de App MEGA die je gratis van Google Play kan download, dan word het meteen op je telefoon gedownload.
3. SD-kaart van minstens 2GB
4. Telefoon met een opgeladen batterij ten minste 50%
1. Plug de telefoon in de computer, als u via de Computer B704 Stable op je Telefoon zet.
2. Pak de zip bestand uit (met de firmware B704 Stable) en gooi DLOAD map naar de root van de geheugenkaart, kan makkelijk met Easy Unrar, Unzip & Zip.
3. Haal de stekker van de telefoon van de computer, als je het via de computer deed.
[afbeelding]
Vervolgens gebruikt je Back-up opnieuw en installeer je al de Apps weer op je telefoon, waaronder Google Play Store en Google Play-services, en nu zal Google Play weer
werken en hoef je niet Chinese recovery te installeren, dus als je B509 (of ouder B544 of nog ouder) op je telefoon had staan met GAPPS (Google Play en zo), hoeft je geen Chinese recovery te gebruiken om GAPPS op je telefoon te zetten.
Voor meer info kan je op mijn Forum kijken.
Ik probeer dit: http://www.sorexblog.altervista.org/SoreXblog/soft_brick.php
put on battery, and power on your phone in fastboot mode (power + volume down)
the phone will be block on 'Huawei Ascend' screen, it's normal in fastboot mode
now plug-in your phone to your pc, you must sent the sound of USB plugged device
Now you can work on your phone via Fastboot, if you're an expert, don't read anymore
Now you must download this unbrick-rom
for download, tou must click the centered button with the text "419.75MB"
after download, extract all files in a folder
double click on flash_all.bat
you can thee a DOS screen, with green background
press ENTER, the background will be red
wait about 10 minutes, until boot.img, recovery.img and system.img it is flashed on phone
The unplug you phone and reboot
How you have stock recovery and a developing rom installed
Now you can update the rom with an official update, with dload method
maar dat werkt ook niet het dos ding blijft een groene achtergrond hebben.
Ik ben echt radeloos, ik ben helemaal geen expert, ik kan alleen stappen opvolgen.
En zelfs dan loopt het blijkbaar mis..
Ik ga het ook proberen, kijken of het deze dummy lukt, heb je wel de USB driver er op staan van huawei.
Sorry man maar dan heb je toch echt wat fout gedaan, want zo goed als iedereen die het gedaan heeft (als wat ik boven geplaatst heb) werkt het perfect zonder problemen.Tarrot schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:26:
[...]
Ik had mijn huawei een half jaar zonder problemen. Nu wou ik de update uitvoeren en heb ik exact jouw stappenplan gevolgd... Ipv wat er op jou plaatje staat, kwam er bij mij op: failed. En nu is mijn telefoon bricked, start gewoon niet meer op, ik kan enkel nog in recovery als ik de plus ingedrukt houd. En alles wat ik daar doe gaat niet, wil ik alsnog updaten via de geheugenkaart dan heeft hij problemen met het lezen van die kaart. Van wat ik ervan begrijp is mijn gsm soft bricked
Ik probeer dit: http://www.sorexblog.altervista.org/SoreXblog/soft_brick.php
now plug-in your phone to your pc, you must sent the sound of USB plugged device
Now you can work on your phone via Fastboot, if you're an expert, don't read anymore
press ENTER, the background will be red
wait about 10 minutes, until boot.img, recovery.img and system.img it is flashed on phone
Now you can update the rom with an official update, with dload method
maar dat werkt ook niet het dos ding blijft een groene achtergrond hebben.
Ik ben echt radeloos, ik ben helemaal geen expert, ik kan alleen stappen opvolgen.
En zelfs dan loopt het blijkbaar mis..
Ik heb het ook al 4x op deze manier gedaan, en ook geen enkele probleem gehad, en ook niet de mensen op mijn forum, anders bedanken ze me ook niet, als het niet gelukt was.
En het moet wel je SD-Kaart wezen waar je de DLOAD folder op moet zetten, NIET je interne opslag, heb ik nog maar even aangepast voordat mensen dat vergeten, ook al heb ik dat al meerdere keren gezegd.
[ Voor 5% gewijzigd door AmigaWolf op 14-10-2013 21:25 ]
ik wilde weer via 509 terug naar 107 , gisteren 3 x zonder problemen terug naar 509, nu bleef die hangen en gaat niet meer verder, nu staat die nog steeds op dat logo te knipperen.
Maar gaat goed komen, desnoods via de 3x3 deal.
ff stappenplan hierboven volgen..Doornekamp33 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:38:
ik wilde weer via 509 terug naar 107 , gisteren 3 x zonder problemen terug naar 509, nu bleef die hangen en gaat niet meer verder, nu staat die nog steeds op dat logo te knipperen.
Effe zeg je, moet je wel dat bestand binnenkrijgen, hij staat al eventjes te zuigen maar hij moet nog een 415 van de 419 MB, wat een trage server.
Naar mijn weten heb ik jouw stappenplan exact opgevolgd. Ik geloof best dat het al vaak gelukt is, maar op een of andere manier heeft het bij mij dus wel een soft brick veroorzaak. De SoreX methode heeft wel gewerkt en ik heb terug leven in mijn g615 gekregen. Nu zit ik wel met zijn chinese versie, maar ik probeer asap opnieuw via jouw stappenplan up te daten. Als ik weer problemen heb, mag ik jou dan via PM contacteren?AmigaWolf schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:18:
[...]
Sorry man maar dan heb je toch echt wat fout gedaan, want zo goed als iedereen die het gedaan heeft (als wat ik boven geplaatst heb) werkt het perfect zonder problemen.
Ik heb het ook al 4x op deze manier gedaan, en ook geen enkele probleem gehad, en ook niet de mensen op mijn forum, anders bedanken ze me ook niet, als het niet gelukt was.
En het moet wel je SD-Kaart wezen waar je de DLOAD folder op moet zetten, NIET je interne opslag, heb ik nog maar even aangepast voordat mensen dat vergeten, ook al heb ik dat al meerdere keren gezegd.
[ Voor 22% gewijzigd door Tarrot op 14-10-2013 23:32 ]
Wat is PM, bedoel je Personal message?Tarrot schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:59:
[...]
Naar mijn weten heb ik jouw stappenplan exact opgevolgd. Ik geloof best dat het al vaak gelukt is, maar op een of andere manier heeft het bij mij dus wel een soft brick veroorzaak. De SoreX methode heeft wel gewerkt en ik heb terug leven in mijn g615 gekregen. Nu zit ik wel met zijn chinese versie, maar ik probeer asap opnieuw via jouw stappenplan up te daten. Als ik weer problemen heb, mag ik jou dan via PM contacteren?
Geen idee, werkt dat via Tweakers, heb nog nooit daar gebruik van gemaakt op Tweakers, wel op XDA.
Ja, ik bedoelde personal message. Dat was gewoon maar om dit topic niet teveel te spammen met mijn probleem. Ik ben nu dus klaar om opnieuw te proberen. Ik heb er een develloping rom opstaan na de sorex reparatie en ik vind in de instellingen niet terug waar ik de sd kaart update moet uitvoeren (stap 4 in jouw uitleg)AmigaWolf schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:11:
[...]
Wat is PM, bedoel je Personal message?
Geen idee, werkt dat via Tweakers, heb nog nooit daar gebruik van gemaakt op Tweakers, wel op XDA.
Hetzelfde probleem (softbrick) had ik ook na de bovenstaande handleiding te hebben gevolgd, dus ik vind het wel interessant om te volgen hier.
Als oplossing heb ik overigens voor de 3x3 gekozen, gezien ik toch amper tijd had (willen maken) om de telefoon zelf te fixen.
Als oplossing heb ik overigens voor de 3x3 gekozen, gezien ik toch amper tijd had (willen maken) om de telefoon zelf te fixen.
Nou ik wil het wel zelf fixen, maar dat bestand krijg ik niet volledig binnen, kan iemand hem hier ergens uploaden zodat het wat sneller kan, ik heb al 5 pogingen gedaan en het meeste wat ik binnen krijg is 177 mb.

[ Voor 5% gewijzigd door Doornekamp33 op 15-10-2013 15:20 ]
Blijkbaar was ik dan toch niet de enige. Waarmee ik niet wil zeggen dat Amiga zijn info niet klopt.Der Heino schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:09:
Hetzelfde probleem (softbrick) had ik ook na de bovenstaande handleiding te hebben gevolgd, dus ik vind het wel interessant om te volgen hier.
Als er toch nog mensen in de problemen komen met het updaten, zal ik zeggen hoe ik het opgelost heb.
1 Volg de stappen op SoreX zijn blog.
installed (if it isn't already installed) the Huawei USB driver
power off your phone, it necessary to take off battery
press ENTER, the background will be red -------------->(je moet hier nog wel 1 of 2 selecteren)
**Nu heb je een dev rom en de taal staat in het chinees, verander de taal in het nederlands of engels). Niet alles werkte hier op. Dus heb ik ervoor gekozen om toch een costum rom te flashen. Ik heb gekozen voor een stock android, dus zonder EMUI. Deze is gemaakt door BATTY86. Je kan deze op de volgende link vinden:
http://huaweiascendg615.w...v2-0-by-batty86/#more-342
Je kan hier ook een rom vinden met EMUI, internationaal en gapps voorgeinstalleerd. Maar ik vind de stock android zeer degelijk, je hebt hier ook meer vrij ram geheugen dan bij EMUI. Download dus je favoriete rom en plaats deze via je pc op je sd kaartje. Vervolgens moet je de chinese recovery installeren**
Volg de stappen op de SoreX blog:
You need a pc with Windows Operating System (XP, Vista, 7,
Unable fastboot option on the phone, and enable 'USB Debug' on Settings->Developer options
Download and install the Huawei USB driver
plug-in the phone to pc (not in USB3 port, please!), the phone will be recognized
Download the Chinese Custom Recover 6.0.19
Run Recovery6.0.19_AscendHonor2.exe, insert 1 from keyboard then 'enter'
The phone will reboot once or twice, don't panic !
unplug and turn off the phone
Hold on 'volume up' and 'power' button together to enter in recovery mode
**op de Sorex blog staat de vertaling van wat je in het Chinese revovery menu leest. Ik heb eerst optie4 gekozen (wipe data / cache) en vervolgens optie 2 en in dat sub menu optie 4 (installeer zip van sd kaartje). Dan heb ik het ding laten doen en vervolgens optie 1 gekozen (reboot). Dat was het voor mij, ik ben tevreden met de stock android, net alsof ik een nexus 4 in mijn handen heb. LET OP, je huawei backup app kan je met de stock android niet gebruiken, je smssen kan je niet restoren (je kan de backup later mss wel nog gebruiken als je toch de EMUI gaat installeren.**
Zo dit is dus hoe ik het opgelost heb, hopelijk heeft iemand anders hier ook iets aan. Je hoeft hier zeker geen ervaren tweaker voor te zijn. Maar als je niet zeker bent, doe dan als heino en ga naar de winkel en gebruik je garantie. Als een expert ziet in mijn uitleg dat "gevaarlijk" is of je best niet kan doen, moeten ze het maar zeggen. Dan zal ik het aanpassen of volledig verwijderen. Bij mij werkte dit in ieder geval!
Nou het is gelukt, niet met sorex of met wat anders, nee ik las ineens ergens dat je kan updaten door de power on geluid up en down tegelijk ingedrukt te houden je een update kan doen, dus kaartje met dload erin en warempel hij deed het, dus weer fijn terug op B509 rom, voor mij voorlopig niets anders.
En nu werkt de standaard mail app ook, ben er dus op vooruit gegaan.
En nu werkt de standaard mail app ook, ben er dus op vooruit gegaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Doornekamp33 op 15-10-2013 16:30 ]
Ik heb de kwabbernoot build 509 al een hele tijd in gebruik (sinds deze hier in het forum gepost werd) en ben er heel erg blij mee. Lekker kaal, en blijft goed werken.
Helaas heb ik straks per ongeluk SuperSU verwijderd (bij de vraag doorgaan/annuleren klikte ik per ongeluk op doorgaan...en niet eens vanwege de snelheid :\ ) en nu ben ik root kwijt.
Hoe kreeg ik dat ook alweer?\
Dit al geprobeerd, maar nog steeds geen root
Pimorez in "[Huawei Honor 2 / Ascend G615 ] Ervaringen en Discussie"
Of kan ik beter de rom even opnieuw installeren?
Helaas heb ik straks per ongeluk SuperSU verwijderd (bij de vraag doorgaan/annuleren klikte ik per ongeluk op doorgaan...en niet eens vanwege de snelheid :\ ) en nu ben ik root kwijt.
Hoe kreeg ik dat ook alweer?\
Dit al geprobeerd, maar nog steeds geen root
Pimorez in "[Huawei Honor 2 / Ascend G615 ] Ervaringen en Discussie"
Of kan ik beter de rom even opnieuw installeren?
[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 16-10-2013 17:06 ]
Ik heb het nu ook geprobeerd met Motochopper, maar ook daarmee geen root.
Die lijkt ook een foutje te geven: bij Pushing root tools
Die lijkt ook een foutje te geven: bij Pushing root tools
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [*] Waiting for device... * daemon not running. starting it now on port 5037 * * daemon started successfully * [*] Device found. [*] Pushing exploit... 2278 KB/s (1283460 bytes in 0.550s) [*] Pushing root tools... 3097 KB/s (91980 bytes in 0.029s) 3541 KB/s (1867568 bytes in 0.515s) 3818 KB/s (969701 bytes in 0.248s) pkg: /data/local/tmp/Superuser.apk Failure [INSTALL_FAILED_ALREADY_EXISTS] [*] Rooting phone... [+] This may take a few minutes. [+] Success! cp: no such tool [*] Cleaning up... [*] Exploit complete. Press enter to reboot and exit. |
Verwijderd
ik had eerst de mui 1.6 erop staan en wou nu deze BATTY86 erop zetten.
Dus ik heb de zip uitgepakt in de dload folder op mijn sd kaart en nu ik wou uopdaten (instellingen-over de telefoon-systeem update-lokale update) krijg ik volgende tekst (het upgradepakket werd niet gevonden, bevestig het pakket en voer vervolgens de upgrade uit.Kan er mij iemand vertellen wat ik mis doe?
dank je wel voro de hulp
Dus ik heb de zip uitgepakt in de dload folder op mijn sd kaart en nu ik wou uopdaten (instellingen-over de telefoon-systeem update-lokale update) krijg ik volgende tekst (het upgradepakket werd niet gevonden, bevestig het pakket en voer vervolgens de upgrade uit.Kan er mij iemand vertellen wat ik mis doe?
dank je wel voro de hulp
Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.