Ik heb begin april een G615 gekocht via amazon.de
Tot nu toe zeer tevreden van het toestel op alle vlakken, tot ik vorige week problemen kreeg met de batterij.
Begon toen ik op vakantie ging, toestel uitgeschakeld voor de reis en toen ik het na enkele dagen weer wou opzetten bleek batterij volledig leeg (batterij stond op +90% bij uitschakelen). Geen probleem, even opnieuw laden en weer starten.
In de dagen nadien bleek echter mijn batterij veel sneller leeg te lopen. Waar ik voordien bij een dag doorsnee gebruik 's avonds rond de 40 à 50 % overhield, kwam ik nu de dag niet meer door.
Telefoon is niet geroot, geen recent nieuwe app's geïnstalleerd en geen wijziging in mijn gebruikspatroon. Ik wist dus niet onmiddellijk een reden om het grote verschil te verklaren. Heb dan alle locatieservices van google maps uitgeschakeld, apps die syncen minder frequent gezet etc. Echter zonder veel resultaat, batterij loopt zienderogen achteruit tegen minsten 10% per uur wanneer de telefoon gewoon in slaapstand zit.
Gisterennacht dan telefoon volledig opgeladen, BetterBatteryStats geïnstalleerd om te kijken of er zich wakelocks voordoen die mijn batterij opvreten. Telefoon in m'n broekzak en gaan werken. Na ongeveer 5 uur slechts 20% batterijniveau meer over, telefoon werd slechts een tiental minuten gebruikt. Geen mogelijkheid om op te laden dus heb ik het toestel in vliegtuig modus gezet (had al gemerkt dat het batterijniveau dan wel vrij stabiel bleef).
Op het einde van de werkdag bleek het toestel echter uitgevallen, batterij volledig leeg.. Telefoon heeft nu volledige nacht en voormiddag opgeladen, echter lukt het nog steeds niet om hem opnieuw op te zetten. De animatie van het opladen komt wel op het scherm, echter blijft na al die uren nog op 0 staan, led blijft ook rood. Inschakelen lukt niet, zelfs geen opstartscherm, gewoon niets.
Enig idee? Is mijn batterij gewoon reeds defect na 2 maanden?
Ik dacht eerst dat een van mijn apps mijn toestel niet in slaapstand liet gaan en hierdoor de batterij drainde. Maar nu hij zelfs niet meer oplaadt vermoed ik dat het probleem eerder bij de batterij ligt. Of heeft iemand andere vermoedens?
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 24-06-2013 15:23
]