Verwijderd

Topicstarter
Ja en inderdaad nieuws en weer kun je beter niet uitschakelen, want dan word het weer niet fatsoenlijk opgehaald.

Heb het nu bevestigd want nu haalde hij direct het nieuwe weer op, toch lastig die weer widgets, maar nu gebruik ik apex launcher en met deze launcher werken de huawei widgets dus wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:21:Heb het nu bevestigd want nu haalde hij direct het nieuwe weer op, toch lastig die weer widgets, maar nu gebruik ik apex launcher en met deze launcher werken de huawei widgets dus wel.
Goed dat je het zegt. Het was me in Apex launcher opgevallen dat de widgets van Huawei het inderdaad lijken te doen, en had uiteindelijk nova launcher nog aangeschaft, aangezien zij ook widgetlocker hadden gemaakt. Jammer van de widget issues daar. Weer terug op Apex. Heb alleen issues met de Me Widget. Contactpersoonfoto's worden niet ingeladen met Apex. De rest doet het wel.

Wordt nog een leuke uitdaging om een stijlvolle en functionele homescreen in elkaar te zetten :)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is altijd een uitdaging, ik zelf had hier voor een HTC en HTC heeft gewoon zeer goeie en mooie widgets, dus ik heb ook alles anders moeten instellen.

Maar Me Widget kun je volledig custumiseren, ik heb er alleen een 4x1 weer widget in, 2x1 klok en 2x1 muziek widget.

Apex launcher bevalt me in zoverre beter dan Nova launcher alleen al omdat de emui widgets van huawei er gewoon mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:27:
Apex launcher bevalt me in zoverre beter dan Nova launcher alleen al omdat de emui widgets van huawei er gewoon mee werken.
Ja dat is wel een relaxed punt. Vreemde is alleen dat sinds vandaag de foto's van contactpersonen in het Me widget niet meer worden getoond. Misschien is dat sinds de B615, had daarvoor wel B544... hmmm. Ik mis wel de mogelijkheid in de mail app tov van de HTC mail app om threaded conversations aan te zetten.

Vraagje, ik was bezig om de white languages aan te passen in hw_defaults.xml via ES Text editor, maar krijg telkens de melding dat er een fout is opgetreden en het bestand niet kan worden opgeslagen. Herken je dit? Enig idee waar het vandaan komt? Heb root en ES File Explorer ook juiste root rechten kunnen geven. Wilde kijken of ik daarmee aosp spellingcorrect voor NL kon aanzetten.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je moet dat met shady file manager doen, met ES file manager werkt dat niet.

Zo ziet mijn eerste thuis scherm uit, ik draai b544 dat is de laatste stabiele release voor de huawei honor 2.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OFKjyFOBKHjN9TU6xkld1qL3/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apelazarus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 23:54
Hier trouwens B544 gebruikers die last hebben van slechte GPS-ontvangst, met name binnenshuis? Heb nu B615 er maar opgezet en dat lijkt wat te helpen. Nog steeds niet zo goed als mijn vorige telefoon (X10 Mini Pro) maar het is tenminste iets.

Nog wel vaak voldoende satellieten maar met te weinig sterkte.
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/lz14muwa1/Screenshot_2013_02_15_22_05_59.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GPS ontvangst binnenshuis is altijd slecht, dus dat is niet zo raar, je moet buiten zijn voor beste GPS ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

In die chinese recovery kun je ook backups maken en restoren, op zich logisch natuurlijk. Ik heb ze gevonden via:

Backup maken: menu optie 6, menu optie 1.
Backup restoren: menu optie 6, menu optie 2 (kies daarna de folder van de backup 'yyyy.mm.dd.x*')

Handig als je snel tussen roms wil switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik heb net m´n Honor 2 binnengekregen (na betaling van 28,- aan de bezorger) en ben erg onder de indruk van de prestaties en camera. Het is geen iPhone qua ontwerp maar met een mooie case (onderweg) kom je een heel eind. Dit is m´n eerste Android telefoon. Nog tips voor must-have apps..?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor hoesje heb je besteld dan? Een must-have app vind ik momenteel apex launcher en Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:04:
Wat voor hoesje heb je besteld dan? Een must-have app vind ik momenteel apex launcher en Google apps.
Afbeeldingslocatie: http://www.kldphone.com/Content/upload/images/Enland-T8950_07.jpg

Dit is het hoesje: ziet er hier nog een beetje plastic-achtig uit maar het is leer en en ik heb een stuk betere foto's gezien.

Thanx voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh zo'n hoesje, persoonlijk vind ik zulke hoesje niet praktische, omdat ik het scherm vrijwel direct moet kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Ik begrijp wat je bedoelt. Hoesjes zijn een noodzakelijk kwaad. Ik heb jarenlang de mooi vormgegeven iPhone 3 in lelijke plastic hoesjes verpakt en nu ga ik de 'lelijke' Huawei opknappen met een fraai leren mapje. Ik verheug me erg op zo'n chique combinatie maar misschien kan ik dan maar beter niet meer telefoneren tijdens het fietsen...
Heb jij al een ander optie qua hoesje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een doorzichtig TPU hoesje, want ik heb de wit zwarte versie van de Huawei Honor 2 en met zo'n hoesje heb je prima bescherming.

V&A aangeboden: Huawei Ascend Honor 2 tpu hoesje

Kijk maar ik heb er nog een paar, maar dit werkt uitstekend voor mij en ik wou dat de witte achterkant met logo en alles gewoon nog zichtbaar bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:59:
Ik gebruik een doorzichtig TPU hoesje, want ik heb de wit zwarte versie van de Huawei Honor 2 en met zo'n hoesje heb je prima bescherming.

V&A aangeboden: Huawei Ascend Honor 2 tpu hoesje

Kijk maar ik heb er nog een paar, maar dit werkt uitstekend voor mij en ik wou dat de witte achterkant met logo en alles gewoon nog zichtbaar bleef.
Ik heb die ook en moet zeggen dat het gewoon netjes oogt en ik gewoon van mijn mooie Huawei kan genieten. Heb het hoesje ook via Diqui, en was top service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Een flipcase werkt op de fiets prima hoor, heb er jaren 1 gebruikt voor mijn toenmalige smartphone. En dat leer ziet er prima uit. Waar haal je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Jivebunny schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:05:
In die chinese recovery kun je ook backups maken en restoren, op zich logisch natuurlijk. Ik heb ze gevonden via:

Backup maken: menu optie 6, menu optie 1.
Backup restoren: menu optie 6, menu optie 2 (kies daarna de folder van de backup 'yyyy.mm.dd.x*')

Handig als je snel tussen roms wil switchen :)
Super... Heb je (of iemand anders) de volledige vertaling van de menu opties ? :?
Mijn chinese kennis is op het niveau van van Google translate.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik zag een paar foto's langskomen op XDA:

Hoofdmenu:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/ktBJT.jpg

Submenu na keuze 2 in hoofdmenu:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/3YnGR.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Jivebunny op 18-02-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:23
Wat is eigenlijk het verschil tussen de CWM backup en de Chineese backup?

offtopic:
Eerlijk gezegd valt het me tegen dat ze nog zoveel leestekens nodig hebben om iets te schrijven. Ik ging er onterecht van uit dat een zin in Chinees met 12.000 karakters minder karakters nodig zou hebben.

Misschien dat een gesneden brood bestellen bij de bakker wel met 1 karakter kan.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 18-02-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

guapper schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:59:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de CWM backup en de Chineese backup?
Voor zover ik heb kunnen zien maakt het niet veel. 1 van de dingen die anders zijn, is het secundaire menu. De eerste optie is een zip installeren van de SD kaart en de 4e optie is van het intern geheugen. Als je de officiële update.app in de dload folder bijvoorbeeld zoekt, is die alleen zichtbaar in de 4e optie, die /external_sd/ pakt. Ik kan daar bijvoorbeeld weer niet de MIUI Rom vinden die ik heb gedownload naar mijn SDcard in de folder /downloads/. Maar verder klopt het wel voor zover ik kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

MoiZie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:31:
Een flipcase werkt op de fiets prima hoor, heb er jaren 1 gebruikt voor mijn toenmalige smartphone. En dat leer ziet er prima uit. Waar haal je die vandaan?
eBay, tien euries incl verzenden, je ziet ze bij meerdere verkopers. Als ie een beetje ouder wordt, wordt ie steeds mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VideoWolf schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:44:
[...]

eBay, tien euries incl verzenden, je ziet ze bij meerdere verkopers. Als ie een beetje ouder wordt, wordt ie steeds mooier...
Is die specifiek voor de Huawei Honor 2 of eigenlijk voor een andere telefoon bedoeld? Want op eBay vind je vaak niet veel voor smartphones die niet in westen te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Heeft iemand al toevallig een goede (perfect passende) auto houder gespot voor deze telefoon. Ik zit nu te etteren met een stukje nostalgie die ik ooit had gekocht voor een mp3 speler met een HD erin.

Verder bevalt de telefoon zeer goed ik heb gisteren pas de 544 rom erop gezet het is weer even wennen er zit toch wel hier en daar wat verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Vertaling voor de genomod recovery:

https://www.dropbox.com/s...patalk_1361217675964.jpeg

[ Voor 53% gewijzigd door Jivebunny op 19-02-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:02:
[...]

Is die specifiek voor de Huawei Honor 2 of eigenlijk voor een andere telefoon bedoeld? Want op eBay vind je vaak niet veel voor smartphones die niet in westen te koop zijn.
Er staat expliciet voor de Honor 2... Je vindt trouwens best veel op eBay voor de Honor 2, als je bv op ´case huawei U9508´ zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Hoe is de batterijduur voor iedereen in het algemeen? Ik haal met medium gebruik (paar belletjes, 2 uur muziek koptelefoon, facebook/gmail/twitter/linkedin sync, 2 uur browsen - chrome browser en een half uurtje chatten) 20% tegen het naar bed gaan. Dan zit er 16 uur van de lader af op.

Ben benieuwd hoe zich dat een beetje verhoud en/of misschien 4.1.2 niet helemaal lekker is voor de batterij. Heb namelijk het gevoel dat de batterij met 4.0.4 langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Batterijduur is in algemeen best goed, als de Huawei Honor 2 in standby staat dan gaat hij heel langzaam leeg, maar als ik hem gebruik dan haal ik gemiddeld 3 uur schermtijd en kan ik maximaal 4 uur schermtijd halen als ik de batterij leeg trek.

Maar ik vind het nog steeds nodig om hem na een werkdag op te laden, al zou ik theoritische twee dagen met een lading kunnen doen, maar dan zal de batterij helemaal leeg zijn op de tweede dag.

EDIT 20-2-2013

Nu zit ik bijvoorbeeld bijna op twee uur schermtijd en heb ik nog 48% batterij over, dus mijn schatting klopt wel ongeveer denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Ik ervaar ongeveer hetzelfde als Jivebunny met de nieuwe rom (544) is de batterij wel sneller leeg. De 4.0.4 rom ging een stuk zuiniger met de batterij om.
Hopelijk is het met de nieuwe update weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat geen placeboo effect? Ik durf nou niet direct te zeggen dat batterij sneller leeg gaat met Android 4.1.2 of niet.

Maar ik vind Android 4.1.2 wel zodanig een must dat ik echt niet op Android 4.0.4 zou blijven draaien, al is daar wel een internationale rom voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:07:
Is dat geen placeboo effect? Ik durf nou niet direct te zeggen dat batterij sneller leeg gaat met Android 4.1.2 of niet.

Maar ik vind Android 4.1.2 wel zodanig een must dat ik echt niet op Android 4.0.4 zou blijven draaien, al is daar wel een internationale rom voor.
Ik twijfel ook en ga nu na een aantal dagen de boel te hebben gedraaid op b544 weer eens rustig kijken naar 4.0.4. Goede kans dat het placebo is maar toch :) 4.1.x staat erom bekend niet zuinig met batterijen om te gaan. Daarom ook in 4.2 de focus op de batterij.

Overigens, in de chinese recovery is menu 6,1 backup maken. 6,2 is backup restoren, en 6,3,1 backup verwijderen :) De 6,3,1 had ik nog niet ontdekt.

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Erg blij met 4.0.4 internationaal, mooi clean! ik wacht wel op de update

Verwijderd

Topicstarter
tBoz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:36:
Werkt op de internationale versie ook het Nederlands woordenboek? Want deze ontbreekt in b544 welke ik nu draai.

• tBoz
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Werkt op de internationale versie ook het Nederlands woordenboek? Want deze ontbreekt in b544 welke ik nu draai.
yes

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

tBoz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:36:
En ik. Ik hoef niet zo nodig naar 4.1.2, ook al is ie stable. Ik mis wat mooie widgets zo maar dat komt wel goed. Ik wacht op 4.2, en zelfs dan misschien nog op de internationale.

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel er niet zozeer eraan dat de internationale versie beter is voor ons westerlingen, maar ik heb b544 volledig in Nederlands werkend en Google apps erop enzo en alle Chinese bloatware verwijderd.

Enige wat ik mis is het Nederlandse woordenboek, als ik die zelf toe kon voegen zou perfect zijn, maar ik weet niet precies hoe ik dag moet doen.

Van de internationale Huawei Honor 2 zijn al duitse reviews zie ik net.

http://www.computerbase.d...test-huawei-ascend-g-615/

Ik was namelijk zoeken of er al custom roms voor waren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 14:36 ]

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:50:
Ik twijfel er niet zozeer eraan dat de internationale versie beter is voor ons westerlingen, maar ik heb b544 volledig in Nederlands werkend en Google apps erop enzo en alle Chinese bloatware verwijderd.

Enige wat ik mis is het Nederlandse woordenboek, als ik die zelf toe kon voegen zou perfect zijn, maar ik weet niet precies hoe ik dag moet doen.
Ik heb die ook helemaal getweaked en getuned gekregen, alleen het resetten op basis van white languages is niet genoeg. Sowieso gaat het niet lukken denk ik, omdat ik in de instellingen zag dat het standaard toetsenbord op AOSP is gebaseerd. En he AOSP Nederlands woordenboek is een lege bedoeling. Zijn meer mensen die zich al een aantal versies van Android zich aan opvreten. Ik dacht dat het in CM10.x wel was opgelost, maar ik had geen zin om dat allemaal uit te zoeken en heb gewoon Swiftkey 3 er maar opgeknald.

Ik ben blij met de internationale versie op dit moment. Batterij ziet er in de eerste cycle al goed uit: 74% op dit moment, waar ik voorheen al op 60% zat met b544 (na aantal cycles en dus gesettled) en hetzelfde gebruik tot nu toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zit er in de internationale rom ook geen Nederlands woordenboek? Of te wel, je kunt wel Nederlands instellen, maar het woordenboek is leeg.

Maar gaan jullie echt op 4.0.4 blijven omdat batterij iets langer mee te lijkt gaan? Ik vind Android 4.1.2 toch zodanige verbetering tegenover Android 4.0.4 in terms of performance dat ik Android 4.1.2 een must vind.

En bij iedere merk hoor je bij een grote update vaak dat de batterij minder lang mee gaat, ik geloof dat ik dat over HTC of Samsung ook vaak hoor.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Qua spellingcontrole heb ik op 4.0.4 de optie voor systeemtaal gebruiken en nog wat Europese talen, maar geen Nederlands. Ik heb het net even voor je getest en daar zit in ieder geval wel een werkend woordenboek in (via systeemtaal). Het probleem zo te zien met de Jellybean versies van EMUI op dit moment lijkt mij het gebruik van het AOSP toetsenbord. In de 4.0.4 zit in ieder geval een origineel Android toetsenbord in dat ook Nederlandse spellcheck doet :)

Ik heb geen moeite met de performance van 4.0.4 en ik mis voor mijn doen ook geen cruciale features in deze rom. En ja dat is vaak wel een veelvoorkomend probleem, maar van <50% rond deze tijd op de dag naar 69% as we speak, vind ik reden genoeg om hier nu op te blijven (en deze stats met 1e cycle na installatie).

Ik heb goede hoop voor 4.2 aangezien de core van 4.1.2 gewoon niet zo zuinig met de batterij omgaat, en dat in 4.2 aangepakt is. Dus ik wacht nog lekker even :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of we wel Android 4.2 zullen krijgen, want het verschilt echt weinig van Android 4.1.2 en verschil tussen 4.0.4 en 4.2.1 is dat 4.2.1 nog wat snellere is, dat was doel van project butter.

Maar ik betwijfel of de internationale Android 4.1.2 beter zal zijn dan huidige b544, maja ik heb weinig reden tot klagen, maar ik trek nu wel mijn batterij dagelijks leeg tot ongeveer 20% a 25% maar ik haal de dag prima dus.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

True. Ik heb liever wat meer batterij over dan features en performance. Ik ben sowieso een beetje een obsessieve rom flasher haha, dus ik zal nog wel wat keren heen en weer gaan tussen de roms 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Jivebunny op 21-02-2013 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo net ook eens een backup gemaak in de Chinese custom recovery en direct heb je dan intern geheugen vol, want daar word immers de backup opgeslagen.

En ik kopieer me dus maar mooi de map clockworldmod naar me computer, dan kan ik die backup bewaren. Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoeveel beter batterij duur is op die 4.0.4 rom.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

48% right now, met 16uur op de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een link waar je een originele Huawei Honor 2 battery kan kopen?
er zijn veel sites met zgn 3rd party batterijen, maar heb toch liever een originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat backuppen via custom recovery is leuk, maar met een backupje is het intern geheugen vol, dus ik heb de backup maar verwijderd.

Er is trouwens weer nieuwe update uit van de ontwikkelings versie, namelijk B618 die is vandaag gereleased.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de Duitse variant van dit toestel aangeschaft, werkt perfect! Nu vraag ik me eigenlijk alleen af of je screen captures kan maken en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Screenshots of video opnames van je scherm? Screenshots is gewoon onderste volume knop en powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@diqui-long heel erg bedankt, precies wat ik bedoelde! Maar is het dan uberhaupt mogelijk om video opnames van je scherm te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausva
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03-2022

mausva

iPad 1 - iPad 3

Ik heb is G615 gekocht en ik begrijp dat dit hetzelfde toestel is als de Honor 2? Das fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, alleen de Duitsers krijgen de inferieure versie van de Huawei Honor 2, namelijke de 1GB versie, waar in China de Huawei Honor 2 met 2GB Ram te krijgen is voor ongeveer hetzelfde geld.

Maar het betekend dus dat je op je G615 al Android 4.1.2 kan flashen door de Chinese update te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausva

mausva

iPad 1 - iPad 3

Kan je mij uitleggen wat het verschil in performance is tussen 1 en 2gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mausva schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:03:
Kan je mij uitleggen wat het verschil in performance is tussen 1 en 2gb?
Zal je weinig van merken denk ik, maar met 2GB Ram heb je nooit te weinig ram, waardoor er nooit ( bijna ) echt vertraging zal optreden, je hebt immers meer dan genoeg Ram.

Maar ik zie bij mij op B544 wel dat hij toch meer dan helft van ram gebruikt, maar dat is normaal. Maar 2GB Ram is gewoon meer future proof, maar voor rest zijn ze indentiek, alleen op het ram gedeelte is de duitse versie inferieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Zo te zien is de eerste custom rom voor onze U9508 verschenen. Zie http://lavx.hu/en/

Features:
Based on the latest EMUI (B618)
Removed the unnecessarry applications like MapBar. (chinese maps)
Working FastBoot
Working Power Off alarm clock
Better and faster applications like AOSP Browser instead the Huawei’s half chinese browser
Beautiful user interface
Fully supported multilanguage
Tweaks like no bootsound and every apps zipaligned.
Integrated Google Applications like Playstore and Talk!
Integrated SuperSU (root) and Busybox
etc…

Misschien wordt het tijd voor een upgrade van mijn huidige B107 :) Credits naar de developer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het gezien, maar wat ik niet begrijp is waarom die op de ontwikkeling versie gebaseerd word? Als die ontwikkeling versie Android 4.2 was dan begreep ik het nog wel.

Maar bij dagelijks gebruik ben je meestal het beste gebaat bij een stabiele rom. Maar verdere vind ik deze custom rom niet erg bijzonder, het is dat ik niet de skills heb ervoor, maar je kunt zelf ook wel die Chinese apps verwijderen en gapps flashen.

Dus voor als nog ben ik niet onder de indruk van deze custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Het enige waar ik benieuwd naar ben is de 'fully multilanguage supported', maar ik heb zo het vermoeden dat daar geen nederlands woordenboek bij zit :)

Maar goed, het is wel fijn dat iemand de moeite heeft genomen om een hoop werk al uit handen te nemen voor ons.

PS: De speakertjes op dit toestel zijn wel echt fenomenaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook, multilanguage is ja kwestie om een bestandje te veranderen, ik denk wel dat een goeie rom ontwikkelaar extra woordenboeken toe zou kunnen zoeken.

Ja inderdaad die stereo speakers zijn echt heel goed, dat viel me direct op toen ik hem net had en de camera is ook heel goed, als ik snel foto's wil maken dan zijn ze ook nog mooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ik kan het niet laten hier te komen vermelden dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest van een telefoon.

De batterijduur is voor een smartphone met een 4,5" IPS scherm en quadcore CPU echt subliem (B107). Dit vind ik zodanig een issue, omdat het een bepaalde mate van rust geeft. Je hoeft niet panisch je telefoon bij iedere gelegenheid op te laden, als je hem gewoon bij het slapengaan aan de lader hangt zit je (haast) altijd goed.
Laatst was het 0800u opstaan, naar de les, hele dag druk in de weer (bellen, whatsap, internet, foursquare, enz) en dan 's avonds nog uitgaan tot 04-05, toen had ik bij thuiskomst nog gewoon 20% over... Heerlijk gewoon.
De CPU is goed genoeg om games als GTA3 mee te spelen en daarmee voormij voldoende krachtig, dankzij de SD-kaart heb ik altijd mijn 10gig aan muziek bij. De telefoon is trouwens ook erg robust, laatst van +- 1,5m laten vallen en hij was niet eens uitgevallen :*). Door het opstaand randje langs het scherm amper een krasje te bespeuren. Toch wel fijn om te weten, gezien ik eigenlijk geen garantie heb :p.

Enkel de camera maakt in low-light condities vaak onscherpe fotos, je moet hem goed stil houden, mijn vorige telefoon (Samsung omnia 7; WP7) deed dit beter maar naar wat ik op XDA heb gelezen is dit een issue specifiek van de 4.0 roms, dit zou in de 4.1's sterk verbeterd zijn. Ik wacht echter gewoon netjes op de officiële international 4.1 of 4.2, of op een mooie stabiele custom ROM met alle talen en gApps. Ik scoor trouwens 15188 op Antutu.

Ik krijg het toestel nog steeds op geen mogelijkheid geroot of de custom bootloader erop (7 pc's geprobeerd, met Linux, W7, W8), dat is het enige dat ik nog moet fixen.

Ik twijfelde lang tussen de Nexus 4 en deze en achteraf ben ik tevreden met mijn keuze. De Nexus 4 ziet er zeker cooler uit in de youtube filmpjes, foto's en reviews, maar als je hem dan in 'het echt' in gebruik hebt, is het toch al snel allemaal wat minder. Je laat hem vallen: barst in je glazen achterkant. Je bent wat langer van huis dan verwacht: batterij leeg. Op die manier is de lol er snel af, denk ik, het blijft toch een gebruiksvoorwerp dat moet functioneren. Plus je steekt natuurlijk €100+ in je broekzak.

Speakers zijn idd ook de beste die ik ooit op een telefoon gehad heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Qurius op 23-02-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor rooten kun je dit tooltje gebruiken, op de Android 4.0 rom werkte deze methode, maar met de Android 4.1.2 rom werkte deze methode niet en heb ik dus de methode gebruik dat ik na de 4.1,2 update de custom recovery flash en daarna de root en gapps.

Ik zelf ben ook zeer tevreden over de batterij duur en ik draai B544 welke volgens vele meer verbruikt dan B107, wat ik best geloof, maar ik heb B544 zodanig aangepast dat hij multilanguage is en gapps heeft en met apex launcher mooi naar mijn eigen smaak ingericht.

Vrijdag zat ik op 2 uur en 21 minuten en was mijn batter voor de helft leeg en dus meer dan voldoende capaciteit om de dag door te komen, ik hoef ja niet constant mijn smartphone te gebruiken, maar muziek luisteren draint wel meer dan ik graag zou zien, zo'n 6% per uur namelijk, bijna dus 10%.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mo3VAEswPcXxbROVgZh4Mhc1/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FmpylFYCay2namsgFYZzDkmt/full.png

Verder is de telefoon echt zeer stabiel en snel, ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel beter kan dan dit, ja laad tijden van zwaardere apps zoals games dat zal wel altijd snellere kunnen, maar ik ben tevreden en ik hoef geen accu slurpend 1080p scherm of een GPU welke zeer krachtig is op papier, maar in praktijk toch die pure GPU kracht niet benut zal worden.

Er is alleen een bug in B544 dat wanneer ik de externe sd kaart koppel aan de computer dat mijn beltoon op stil gaat, maja de workaround is die mp3tjes gewoon op mijn interne sd kaart zetten.

En het duurt weer een tijdje tot ik bij al mijn muziek en foto's kan nadat ik de sd kaart aan de computer gekoppeld heb, ik dacht eerst dat wat mis was met mijn sd kaart, maar dat is niet zo, het is overigens echt toppie dat ik gewoon NTFS op mijn 32gb sd kaart kan gebruiken.

In deze Duitse review is trouwens ook duidelijk dat de batterij duur erg goed is.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:54:
Voor rooten kun je dit tooltje gebruiken, op de Android 4.0 rom werkte deze methode, maar met de Android 4.1.2 rom werkte deze methode niet en heb ik dus de methode gebruik dat ik na de 4.1,2 update de custom recovery flash en daarna de root en gapps.
Goed dat je me op dat tooltje wijst, was het nog niet eerder tegen gekomen!

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qurius schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:57:
[...]

Goed dat je me op dat tooltje wijst, was het nog niet eerder tegen gekomen!

8)7
Staat in dit topic vernoemd, ik heb het zelf bij vraag en antwoord neergezet.

Verwijderd in "[Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05 21:45
Hadden jullie problemen met de douane voor het CE certificaat dat deze telefoon niet heeft? Want Hotmid wil deze telefoon niet opsturen naar België omdat ze zeggen dat de Belgische douane dit gaat. tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

kanno schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:06:
Hadden jullie problemen met de douane voor het CE certificaat dat deze telefoon niet heeft? Want Hotmid wil deze telefoon niet opsturen naar België omdat ze zeggen dat de Belgische douane dit gaat. tegenhouden.
Ik kan niet voor België spreken, maar Nederland is bij mij erg goed gegaan via medetweaker Poehe. Misschien kan hij je helpen: poehechina@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:23
Misschien is het verstandiger om email adressen via DM door te geven?

edit: ik vindt dit eigenlijk wel een interessante vraag. Hotmid is ook de enige bij wie ik deze restrictie ben tegen gekomen.

[ Voor 57% gewijzigd door guapper op 25-02-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

guapper schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:16:
Misschien is het verstandiger om email adressen via DM door te geven?
Jep, is allemaal besproken en is geen probleem :) Hij heeft het zelf ook aangeboden in het topic over onbekende chinese telefoons en zodoende ben ik met hem in contact gekomen.

edit:
Dit hoort verder overigens in het levertijden en prijzen topic thuis

[ Voor 31% gewijzigd door Jivebunny op 25-02-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
België staat wel gekend als zijnde een veel strengere douane. Mijn toestel door een andere tweaker (G4u) laten opsturen naar NL (via DHL zelfs) en heb niets moeten betalen oid. Ik woon aan de grens en heb dus de keuze :).

Daarbij vraag ik me af of dit toestel nog zo interessant is als voorheen. Er is de G615 uit Duitsland (met 1GB ram, maar dat verschilt niet zo immens veel), de LG Optimus 4x HD, met NFC, een ietsje groter scherm en 1GB én dan is er nog de Nexus 4 voor 300-350€, die nu ruim in voorraad is op de Play store en die je dus via een duitse proxy kunt bestellen.

Allemaal toestellen met gelijkaardige specs én complete garantie.

Voor de rest kan ik enkel maar adviseren om het via een tweaker ter plaatse af te laten handelen, die kunnen het toestel een keer testen en veilig opsturen, ben je in ieder geval zeker dat je een correct en werkend toestel krijgt opgestuurd. Via die schimmige sites als fastcardtech moet je toch altijd maar afwachten, op dat vlak lijkt mistertao me zelfs nog betrouwbaarder.

@dique-long

Om nog even terug te komen op de batterijduur: in die review komt het toestel er juist maar heel matig uit, maar dat is volgens mij omdat ze enkel de scherm-tijd testen en niet de standby tijd. Dat is dan ook het sterke punt (volgens mij): hij verbruikt net zoveel als de rest als je het scherm aan hebt staan, maar in standby modus is hij gewoon verschrikkelijk zuinig. Nog geen dag gehad dat ik overdag heb moeten bijladen. _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Qurius op 26-02-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik vind het zelf eigenlijk erg prettig met het oog op de nabije toekomst dat het toestel al 2 gb aan boord heeft. Het maakt roms zoals Miui sowieso soepeler en sneller. Daarnaast heb ik de afgelopen 3 jaar met een toestel met 512 mb ram gedaan. Dat was in de tijd dat 384 standaard was en 512 eigenlijk wel ruim voldoende. Afgelopen 2 jaar heb ik me dood lopen ergeren aan het geheugen dat uiteindelijk altijd ruim vol zat en er toch vertragingen optraden her en der. Geheugen is nu bijna nooit vol, maar wel boven de 1 gb. Het is niet nodig op dit moment, ik weet het, maar ik heb het de moeite waard gevonden om de extra mile te gaan en 2gb te hebben nu. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qurius schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:51:
@diqiu-long

Om nog even terug te komen op de batterijduur: in die review komt het toestel er juist maar heel matig uit, maar dat is volgens mij omdat ze enkel de scherm-tijd testen en niet de standby tijd. Dat is dan ook het sterke punt (volgens mij): hij verbruikt net zoveel als de rest als je het scherm aan hebt staan, maar in standby modus is hij gewoon verschrikkelijk zuinig. Nog geen dag gehad dat ik overdag heb moeten bijladen. _/-\o_
Ja klopt wat je zegt, hij scoort nou niet bepaald goed als je hem vergelijkt met andere smartphones, maar in vergelijking met de Nexus 4 scoort hij beter en hij scoort ook beter dan de HTC One X, maar de HTC One X+ doet het weer net iets beter.

Ze hebben hem ja voornamelijk met de Nexus 4 vergeleken. Maar inderdaad standby is hij gewoon heel zuinig. Overigens hebben ze alleen een video afspeel duur gemeten, ik weet toevallig dat mijn Nexus 7 die een Tegra 3 heeft langer video's af kan spelen dan browsen.

Maar veel verschil zit er niet in eerlijk gezegd, ja er zijn wat telefoons die er boven uit springen, maar als ik hem vergelijk met mijn oude HTC Evo 3D dan kan ik echt veel langer met de batterij doen, vandaag had ik maar liefst 3u 28m scherm tijd en toen zat ik op 19%.

De Duitse media zetten de Huawei Honor 2 neer als de Nexus 4 killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben nu inmiddels weer eens gaan kijken bij MIUI en heb het nu voor elkaar om MIUI 3.2.22 te draaien met Nederlands woordenboek en Nederlandse taal.

Toch wel een aanrader als je van de kleine handigheden van MIUI houdt: http://miuiandroid.com/co...lang-3-2-22-ics-jb.19690/

Er zijn downloads voor ons toestel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 27-02-2013 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, als je Chrome gebruikt, installeer dan niet de nieuwe update want de nieuwe update heeft last van glitches en liet bij mij niet eens tweakers.net goed weergeven.

Ik denk dat het weinig met onze Huawei Honor 2 te maken heeft, en meer met deze nieuwe update.

• mausva

mausva

iPad 1 - iPad 3

@Diqiu-Long klopt had ik ook last van dacht eerst dat mijn toestel kapot was. chrome gestopt en updates verwijderd terug naar fabriekinstallatie van chrome:probleem opgelost.

heeft iemand ervaring met linpus launcher en dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:55:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, als je Chrome gebruikt, installeer dan niet de nieuwe update want de nieuwe update heeft last van glitches en liet bij mij niet eens tweakers.net goed weergeven.

Ik denk dat het weinig met onze Huawei Honor 2 te maken heeft, en meer met deze nieuwe update.
Ik heb dus gisteren die update geinstalleerd..dacht update is altijd wel goed, nu heb ik dus idd last van bovenstaande problemen :( en was zo dom geweest de chrome app helemaal te verwijderen en kan nu alleen de nieuwe niet werkende versie downloaden. iemand een idee waar ik de oude versie kan krijgen?

nvm: heb hem al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skywalker88 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:25:
[...]

Ik heb dus gisteren die update geinstalleerd..dacht update is altijd wel goed, nu heb ik dus idd last van bovenstaande problemen :( en was zo dom geweest de chrome app helemaal te verwijderen en kan nu alleen de nieuwe niet werkende versie downloaden. iemand een idee waar ik de oude versie kan krijgen?

nvm: heb hem al gevonden :)
Ik heb gewoon de backup terug gezet die ik met titanium backup gemaakt had. Ik gebruik de telefoon overigens op performance mode en de 2GB gebruikt hij wel, nooit helemaal, maar vaak voor de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Er komt een engelstalige recovery als het goed is :)
http://forum.xda-develope...p=38610546&postcount=1292

Ik gebruik de chrome browser niet meer. De standaard browser van MIUI is de bom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jivebunny schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:41:
Er komt een engelstalige recovery als het goed is :)
http://forum.xda-develope...p=38610546&postcount=1292

Ik gebruik de chrome browser niet meer. De standaard browser van MIUI is de bom :)
Ik gebruik de Chrome browser alleen omdat die sycroniseert met andere chrome browsers en dat is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Dat is inderdaad de feature die ik een beetje mis. Maar chrome to phone is meer dan genoeg voor mij daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo omdat ik toch benieuwd ben naar het verschil in B107 en B544 heb ik zojuist B107 op mijn Huawei Honor 2 gezet.

Ik hoor vooral veel berichten over slechtere batterij duur op B544 en ookal haal ik het wel iedere dag met een volle batterij lading, ik zie toch inderdaad dat batterij drain waarschijnlijk wat hogere is met Android 4.1, maar ik heb er eens op gegoogled en het is een bekend probleem.

Mijn sd kaartje is als NTFS geformateerd, op de B107 en B544 rom werkt het gewoon, maar om een andere rom te flashen moet ik er een fat32 kaartje in doen.

Ik test nu met AnTuTu Tester de batterij, dat kan namelijk een duidelijk beeld gegeven hoe de batterij het doet op B107.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:38
De officiële Android-update komt hopelijk toch één van de komende dagen uit zeker? Iemand enig idee of dit een update zal zijn naar 4.1 of naar de nieuwste 4.2? :)

Hier nog altijd heel tevreden van de Honor 2, wat een toptoestel ;).

Deze week trouwens een hardcase binnengekregen, besteld op eBay en zéér tevreden van: past perfect en de telefoon oogt er niet veel dikker door en hij ziet er ook een stuk stijlvoller door de textuur van de cover, want de back cover van het toestel zelf is nogal eenvoudig. Het gaat over deze cover: http://www.benl.ebay.be/i...&var=&hash=item747186fdc3

[ Voor 4% gewijzigd door spuke op 02-03-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een Android 4.1.2 update uit voor de Huawei Honor 2, alleen dat is niet voor de internationale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:49:
Er is al een Android 4.1.2 update uit voor de Huawei Honor 2, alleen dat is niet voor de internationale versie.
Dus moest ik die 4.1.2 update willen flashen op mijn internationale versie, moet ik waarschijnlijk al mijn apps opnieuw installeren? En dit is dus een stabiele 4.1.2 versie? Misschien toch nog even wachten voor de zekerheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spuke schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:48:
[...]

Dus moest ik die 4.1.2 update willen flashen op mijn internationale versie, moet ik waarschijnlijk al mijn apps opnieuw installeren? En dit is dus een stabiele 4.1.2 versie? Misschien toch nog even wachten voor de zekerheid :).
Ja dat is een stabiele 4.1.2 versie. Apps gewoon backuppen met Titanium backup.

Ik zie nu inderdaad hoe zuinig B107 is met de batterij, ik heb hem vanmorgen namelijk van de lader gehaald en nu zit ik op 87% en heb ik het scherm een half uurtje gebruikt.

B544 draint zeker weten sneller met licht verbruik, want B107 lijkt vooral minder in standby te verbruiken, ik heb hem verdere op performance mode staan.

5-3-2013

Nu B107 een paar dagen gebruikt te hebben en ook wat zwaardere gebruik merk ik direct dat voordeel van B107 weg is, waarschijnlijk is B107 bij licht gebruik zuinigere? Dat zou dus kunnen, maar er zit eigenlijk niet veel verschil in heb ik gemerkt.

Dus ik denk dat het gedeeltelijk wel een placeboo effect is, maar kan goed zijn dat hij zuinigere is in standby, verdere heeft B544 veel betere performance.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister en vandaag viel mijn telefoon, gister doordat mijn kat over de lader liep en vanmorgen omdat hij uit mijn jaszak viel toen toen ik een stukje was het rennen.

Gister helemaal geen schade en vanmorgen ook niet, alleen een paar krasjes op mijn TPU case, voor de rest niks, geen enkele schade aan de telefoon zelf.

Zo zie je maar weer dan zo'n TPU case niet verkeerd is, het maakt de telefoon wel dikker maar het bied hele goeie bescherming.

Overigens draai ik nu weer met volle tevredenheid B544, ook al zou B107 betere batterij duur hebben, toch vind ik B544 veel beter, de performance is gewoon duidelijk veel beter tegenover B107, alles gaat toch net wat vloeiender met Android 4.1.2.

Verder is er een klok app die ook een stopwatch, timer en wereldklokken heeft en vind ik de profielen harstikke handig, dat zijn eigelijk veel al dingen dat pure Android niet heeft.

Nu ik deze post schrijf zie ik dat er van de ontwikkeling versie weer een update uit gekomen is, namelijk B624, maar ik blijf er weg van want ze noemen het niet zomaar ontwikkeling versie en het is ook gewoon Android 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Iemand heeft ook al een custom rom gemaakt genaamd: Xiui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Kyhfin schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:58:
Iemand heeft ook al een custom rom gemaakt genaamd: Xiui
Ja, het is meer een mod dan een echte custom als je het mij vraagt. Hij had in 1.0 zoveel van EMUI gestript, dat het wel een echte custom was. Vervolgens zat iedereen op XDA weer: kun je niet dit terugzetten, en daarna dat etc. Nu is het weer bijn EMUI zelf met een paar kleine aanpassinkjes zoals standaard launcher en achtergronden etc. Ach ja, het is een begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Ja precies. Ik zit nu op MIUI en die bevalt eigenlijk wel goed, maar af en toe nog Chinese dingen. Ik kreeg alleen Exchange niet aan de praat bij die XIUI en aangezien daar me kalender en contacten in zitten, ben ik weer terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Kyhfin schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:04:
Ja precies. Ik zit nu op MIUI en die bevalt eigenlijk wel goed, maar af en toe nog Chinese dingen. Ik kreeg alleen Exchange niet aan de praat bij die XIUI en aangezien daar me kalender en contacten in zitten, ben ik weer terug gegaan.
Oh, ik heb geen chinese dingen meer gezien in de MIUI met multilangpack van miuiandroid.com. Haal nu ook makkelijker 3 uur schermtijd tegenwoordig en dan nog ~30% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jivebunny schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Ja, het is meer een mod dan een echte custom als je het mij vraagt. Hij had in 1.0 zoveel van EMUI gestript, dat het wel een echte custom was. Vervolgens zat iedereen op XDA weer: kun je niet dit terugzetten, en daarna dat etc. Nu is het weer bijn EMUI zelf met een paar kleine aanpassinkjes zoals standaard launcher en achtergronden etc. Ach ja, het is een begin :)
Inderdaad, ik noem dat ook geen echte custom rom, we kunnen zelf ook wel andere launchers en dergelijke erop zetten.

Ik zou zelf wel een CM10 rom willen zien, maar ben uiterst tevreden met B544 in combinatie met apex launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Een CM10 zie ik ook graag verschijnen :) En een engelse custom recovery hehe.

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 11-03-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:54:
Voor rooten kun je dit tooltje gebruiken, op de Android 4.0 rom werkte deze methode
Ik heb de video instructie bij dat tooltje gevolgd, kies optie 1 normaal, maar krijg het niet aan de gang.

De telefoon wil niet zelfstandig rebooten na de "Restore started" en "Restore ended" meldingen in het scherm. Wanneer ik de telefoon handmatig reboot, komt de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Please look at your device and click RESTORE!
If all is successful i will tell you, if not this shell will run forever.
Running ...
Successful, going to reboot your device in 10 seconds!
error: device not found
Waiting for device to show up again....
Going to copy files to it's place
mount: permission denied (are you root?)
You can close all open command-prompts now!
After reboot all is done! Have fun!
Bin4ry
Druk op een toets om door te gaan. . .

En zegt hij dat het gelukt is, maar de melding "mount: permission denied (are you root?)" is een foutmelding. Mijn telefoon is dus niet geroot.

Iemand enig idee?
Moet ik QQSecurity verwijderen voor het werkt?
Moet ik een wachtwoord invoeren bij "Please enter your device encryption password below" voor ik op de "Restore my data" knop druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R_Rabbit10 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:27:
[...]

Ik heb de video instructie bij dat tooltje gevolgd, kies optie 1 normaal, maar krijg het niet aan de gang.
Deze methode werkt niet altijd, op B107 werkte hij bij mij in iedere geval niet, alleen op de shipped rom die op mijn Huawei Honor 2 stond en ik had mijn Huawei Honor 2 direct gekocht toen ik in December hem van Amazon.cn kon bestellen.

Dus je kunt beste deze methode maar gebruiken, in grote lijnen leg ik daaruit hoe je naar de stabiele Android 4.1.2 update, maar je kunt die root methode die ik daar gebruik ook toepassen bij de 4.0 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 20:07

Zyron

BWRAAAAP

Hoe zit het eigenlijk met die Huawei Ascend G615? Is het nu de Honor 2 met een andere naam of.. ? Het is me niet geheel duidelijk.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:31:
[...]

Deze methode werkt niet altijd, op B107 werkte hij bij mij in iedere geval niet, alleen op de shipped rom die op mijn Huawei Honor 2 stond en ik had mijn Huawei Honor 2 direct gekocht toen ik in December hem van Amazon.cn kon bestellen.

Dus je kunt beste deze methode maar gebruiken, in grote lijnen leg ik daaruit hoe je naar de stabiele Android 4.1.2 update, maar je kunt die root methode die ik daar gebruik ook toepassen bij de 4.0 rom.
Thanks, maar je root en google apps zipje zijn van de server gedelete...
Ik heb rom B024 erop staan, heb hem net binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R_Rabbit10 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:38:
[...]

Thanks, maar je root en google apps zipje zijn van de server gedelete...
Ik heb rom B024 erop staan, heb hem net binnen gekregen.
Het waren niet mijn uploads.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998

Kijk anders hier of je de benodigheden vind, daar staan ze namelijk ook.
Zyron schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:35:
Hoe zit het eigenlijk met die Huawei Ascend G615? Is het nu de Honor 2 met een andere naam of.. ? Het is me niet geheel duidelijk.
De Huawei Ascend G615 is gewoon een Huawei Honor 2 met 1GB Ram, maar die G615 is voor de internationale markt, de roms van G615 werken ook op onze toestellen die met Chinese firmware kwamen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Wat is de beste manier om apps en data van een ander merk toestel te importeren ?
Heb niet veel zin om alles opnieuw te installeren..
Op beide staat android 4.1.2

Misschien met Titanium een update.zip maken ?
Wie heeft de gouden tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fotojunk schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:21:
Wat is de beste manier om apps en data van een ander merk toestel te importeren ?
Heb niet veel zin om alles opnieuw te installeren..
Op beide staat android 4.1.2

Misschien met Titanium een update.zip maken ?
Wie heeft de gouden tip..
Je zegt het zelf al, maar gewoon Titanium backup naar de backup op je SD kaart en dan de backups van je oude toestel terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:30:
[...]

Je zegt het zelf al, maar gewoon Titanium backup naar de backup op je SD kaart en dan de backups van je oude toestel terug zetten.
Bedankt voor je reactie..
Ik heb uiteraard een beetje rond gelezen maar moet ik nu ALLEEN de apps restoren of ook de data ?
Daar lees ik verschillend over..
Systeem moet ik excluden natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Hoe installeer ik de laatste stock ROM ? Krijg fout als ik via systemupdate doe..Boot wel naar recovery dan chinese foutmelding en spul zit vast..

Gelukt...

[ Voor 10% gewijzigd door fotojunk op 15-03-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij tweaker benbaba heeft dit topic nu een betere layout gekregen dan het eerst had.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Suggestie zet in de topictitel ook de europese naam Ascend G615.

In Duitsland koop je hem vanaf 285,- : http://www.heise.de/preis...g615-schwarz-a893489.html

Dan wordt importeren uit china al een stukje minder interessant.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mountainbiker schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:19:
Dan wordt importeren uit china al een stukje minder interessant.
Importeren is nog steeds interessant als je de 2GB versie wilt hebben en de G615 is alleen in Duitsland te krijgen zover ik weet.

De topic titel wil ik laten zoals hij is, want in topic is al paar keer genoemd dat de G615 gewoon een 1GB Huawei Honor 2 is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Zoekt toch veel gemakkelijker voor iemand die alleen op Ascend G615 gaat zoeken, en onbekend is met het feit dat de Ascend G615=Honor 2

Dat het genoemd wordt in het topic sneeuwt na verloop van tijd onder.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt het voorleggen aan een moderater, ik zelf kan sowieso geen topic titel veranderen, ik kan hoogsten in de op noemen dat Ascend G615 de internationale Honor 2 is.

Ik heb dit stukje in de op erbij gezet:
Een andere optie om een Huawei Honor 2 te bemachten is via Duitsland, daar word de 1GB versie verkocht als Huawei Ascend G615, welke onder andere door Amazon.de verkocht word.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 14:29 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.