Ik kan het niet laten hier te komen vermelden dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest van een telefoon.
De batterijduur is voor een smartphone met een 4,5" IPS scherm en quadcore CPU echt subliem (B107). Dit vind ik zodanig een issue, omdat het een bepaalde mate van rust geeft. Je hoeft niet panisch je telefoon bij iedere gelegenheid op te laden, als je hem gewoon bij het slapengaan aan de lader hangt zit je (haast) altijd goed.
Laatst was het 0800u opstaan, naar de les, hele dag druk in de weer (bellen, whatsap, internet, foursquare, enz) en dan 's avonds nog uitgaan tot 04-05, toen had ik bij thuiskomst nog gewoon 20% over... Heerlijk gewoon.
De CPU is goed genoeg om games als GTA3 mee te spelen en daarmee voormij voldoende krachtig, dankzij de SD-kaart heb ik altijd mijn 10gig aan muziek bij. De telefoon is trouwens ook erg robust, laatst van +- 1,5m laten vallen en hij was niet eens uitgevallen

. Door het opstaand randje langs het scherm amper een krasje te bespeuren. Toch wel fijn om te weten, gezien ik eigenlijk geen garantie heb

.
Enkel de camera maakt in low-light condities vaak onscherpe fotos, je moet hem goed stil houden, mijn vorige telefoon (Samsung omnia 7; WP7) deed dit beter maar naar wat ik op XDA heb gelezen is dit een issue specifiek van de 4.0 roms, dit zou in de 4.1's sterk verbeterd zijn. Ik wacht echter gewoon netjes op de officiële international 4.1 of 4.2, of op een mooie stabiele custom ROM met alle talen en gApps. Ik scoor trouwens 15188 op Antutu.
Ik krijg het toestel nog steeds op geen mogelijkheid geroot of de custom bootloader erop (7 pc's geprobeerd, met Linux, W7, W8), dat is het enige dat ik nog moet fixen.
Ik twijfelde lang tussen de Nexus 4 en deze en achteraf ben ik tevreden met mijn keuze. De Nexus 4 ziet er zeker cooler uit in de youtube filmpjes, foto's en reviews, maar als je hem dan in 'het echt' in gebruik hebt, is het toch al snel allemaal wat minder. Je laat hem vallen: barst in je glazen achterkant. Je bent wat langer van huis dan verwacht: batterij leeg. Op die manier is de lol er snel af, denk ik, het blijft toch een gebruiksvoorwerp dat moet functioneren. Plus je steekt natuurlijk €100+ in je broekzak.
Speakers zijn idd ook de beste die ik ooit op een telefoon gehad heb.
[
Voor 3% gewijzigd door
Qurius op 23-02-2013 19:50
]