Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171021

Mooie accuduur, maar je hebt dus praktisch 3 dagen helemaal niks met je telefoon gedaan..ik gebruik mijn telefoon ook voor entertainment ed. Dus die 3 dagen zal ik nooit halen. Bij normaal gebruik 30% batterij overhouden aan het einde van de dag ben ik dik tevreden mee :)

Ik zie dat je Emoticon UI hebt van Huawei zelf. Heb jij geen last van dat telefoonnummers opgeslagen in je contacten niet worden herkend als je gebeld wordt? Ik lees hier en op xda dat anderen er wel last van hebben. Dit weerhoudt mij eigenlijk toch om voorlopig bij de stock rom 4.04 te blijven..

Ze hadden gisteren wel een nieuwe update uitgebruikt. Misschien is het probleem hiermee opgelost:
http://www.huaweidevice.com/cn/downloadCenter.do?method=toDownloadFile&flay=software&softid=NDIyMzg=

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 171021 op 13-01-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Nee ik heb daar geen last van dat de telefoon nummers niet herkend worden, ik ben een keer door mijn zus gebeld en haar nummer werd herkend.

Wellicht zou een factory reset helpen? Want nadat ik die Google apps erop gezet heb doe ik een factory reset, dan heb ik de Google android setup.

Je linkje is stuk trouwens. Ik heb nog een tablet, dus ik wissel tussen beide, de smartphone is wat kleinere dus makkelijk bij me te dragen.

Die update is trouwens een ontwikkelings update, dus geen stabiele.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 12-01-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:47
Ook bij MIUI en na een factory reset speelt dit probleem nog steeds. Zeer frustrerend. Op MIUI.com op het forum heb ik dit ook al gemeld en de bug zou doorgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:04
Op xda staat het ook veelvuldig, dus Huawei zal het zelf misschien nog wel oplossen in een komende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403929

Zelf loop ik ook serieus na te denken om de HH2 te kopen, heb mijn vader ook geholpen aan de smartphone(Jiayu G3), maar deze werd zonder hoesje in mijn hand erg warm. Ik ben zelf niet bang voor hogere SAR waardes, maar toch liever oppassen, bij de FCC staat de Jiayu G3 niet, maar de HH2 wel!

Straling bij het hoofd(lijkt me rond de 0,4 zitten: is laag)

https://apps.fcc.gov/eas/...achment.html?id=184673777

Ik ga waarschijnlijk weer voor Mixeshop(ook voor G3 gedaan), heeft iemand de HH2 ook daar besteld? Is deze snel aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:01:
Ook bij MIUI en na een factory reset speelt dit probleem nog steeds. Zeer frustrerend. Op MIUI.com op het forum heb ik dit ook al gemeld en de bug zou doorgespeeld worden.
Wat wanneer je de nummers in internationaal formaat zet? Dus +316 want als iemand je belt dan zie je meestal het nummer zo.

Ik merk nu dat batterij nog minder snel leeg gaat nu ik GPS uit heb en boosdoener Google maps aangepakt heb.

Die nieuwe update skip ik trouwens voorlopig, want ik moet wel mijn root kunnen behouden en ik ben nog niet zo'n prerooted tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39
Ik zit op B540 en ook ik heb dat hij de nummers niet weergeeft. In welk formaat ook. +316 en hij geeft alsnog unknown contact (terwijl Nederlands heb ingesteld).

Mijne doet het verder prima, dus ik wacht af tot clockworkmod uitkomt en ook goede MIUI (of cyanogenmod) en ga dan wel weer verder. Ik heb mijn telefoon helemaal vol staan met apps die ik allemaal wou proberen en spelletjes die mijn oude mobiel niet aan kon en nog steeds loopt alles supersnel en ben echt positief daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ik heb hem net aangekregen, heel tevreden en mooi toestel!

Enkel wordt de play store precies geblokkeerd door iets. Ik heb normaal alles goed gedaan, maar iedere keer als ik de Play Store opstart sluit hij na een seconde weer, hij staat dan nog wel in de multi-task als open. Het lijkt wel alsof het toestel dit blokkeert.

Ik heb eigenlijk geen zin om hem nu al te rooten en vanalles te veranderen, ik zit in mijn examens en buiten whatsapp e.d. heb ik nog niet echt specifieke progs nodig.

balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dan heb je play store proberen te installeren door gewoon de .apk te openen. Dat gaat natuurlijk never nooit werken. Je hebt de hele google apps package nodig daarvoor (en die installeren werkt alleen met root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apelazarus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 22:36
Kyhfin schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:02:
Ik zit op B540 en ook ik heb dat hij de nummers niet weergeeft. In welk formaat ook. +316 en hij geeft alsnog unknown contact (terwijl Nederlands heb ingesteld).
Bij B543 is dit ook nog, doe geen moeite om te updaten :). Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ik heb alvast geen last van de nummers die niet werken, lucky me.

Misschien is het een idee om basic zaken in de OP te zetten? Via google is het allemaal lastig te vinden en de enige nuttige thread (tot nog toe) is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998
Met allemaal mensen die slecht engels spreken :/

Heb het gapps probleem opgelost btw. Root was de oplossing.

[ Voor 75% gewijzigd door Qurius op 13-01-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qurius schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:15:
Ik heb alvast geen last van de nummers die niet werken, lucky me.

Misschien is het een idee om basic zaken in de OP te zetten? Via google is het allemaal lastig te vinden en de enige nuttige thread (tot nog toe) is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998
Met allemaal mensen die slecht engels spreken :/

Heb het gapps probleem opgelost btw. Root was de oplossing.
Jij zit dan zeker op stock android 4.0.4. Daar speelt het probleem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qurius schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:23:
Ik heb hem net aangekregen, heel tevreden en mooi toestel!

Enkel wordt de play store precies geblokkeerd door iets. Ik heb normaal alles goed gedaan, maar iedere keer als ik de Play Store opstart sluit hij na een seconde weer, hij staat dan nog wel in de multi-task als open. Het lijkt wel alsof het toestel dit blokkeert.

Ik heb eigenlijk geen zin om hem nu al te rooten en vanalles te veranderen, ik zit in mijn examens en buiten whatsapp e.d. heb ik nog niet echt specifieke progs nodig.

balen.
Rooten is echt heel eenvoudig met dit toestel en daarna kun je zo'n zipje uitvoeren, in de tweede post staat hij bij vraag en beantwoord.

Daar staat trouwens ook een instructie hoe up te daten naar Android 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12-2021
Ik heb dit weekend ook mijn HH2 binnen gekregen, direct geflasht met b540sp02-root (4.1.2 met root, ook op xda te vinden) en daarna gapps_jb gedraait voor o.a. de play store. Na factory reset in de recovery kreeg ik bij opstarten de keuze uit chinees en engels. Later via de app Morelocale2 ook Nederlands kunnen instellen. Ik heb geen problemen ondervonden met de weergave van contacten bij oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ok, ik moet even terugkomen op min eerdere post, het werkt toch niet. Ik had het verder niet gechecked en dacht dat het wel zou werken, maar dat valt even tegen.

Er gaat iets mis tijdens het rooten, maar ik weet niet precies wat.
Mijn telefoon, met de sd kaart erin, in developer mode, unsigned apps toegestaan hang ik aan de pc in 'hisuite' modus, zodat het apparaat wordt herkend in 'deze computer'. Vervolgens in admin modus die batch opstarten en op 3 drukken. Ik heb ook al de nieuwere versie van bin4ry geprobeerd, maar dat maakt geen verschil, ook dat werkt niet. Als ik die HiSuite installeer, krijg ik met de nieuwere bin4ry dehele tijd 'daemon opstarten, adb niet gevonden,etc'. Met de oude bin4ry lukt het ook niet.

Hij vindt het apparaat precies niet... Raar.

Met de apks van mijn belangrijkste apps toch ook al ondervonden hoe snel dit ding is. Heerlijk. Ook lekker licht, dus niet zon baksteen en het scherm is echt fantastisch, kijkhoeken zijn ook best goed. Geluid is uitstekend en hij ligt goed in de hand, hoewel de grootte van het scherm imo echt op het randje is. Ik kom van 4" en daarvan dacht ik dat et nog wel wat bij kon, maar als ik dit zie weet ik toch dat de aankomende 5" modellen mij echt te groot gaan zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Qurius op 14-01-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
adb not found heeft niets te maken met het apparaat niet vinden. Weet je zeker dat je alles uitpakt uit die zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qurius schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:42:
Ok, ik moet even terugkomen op min eerdere post, het werkt toch niet. Ik had het verder niet gechecked en dacht dat het wel zou werken, maar dat valt even tegen.

Er gaat iets mis tijdens het rooten, maar ik weet niet precies wat.
Mijn telefoon, met de sd kaart erin, in developer mode, unsigned apps toegestaan hang ik aan de pc in 'hisuite' modus, zodat het apparaat wordt herkend in 'deze computer'. Vervolgens in admin modus die batch opstarten en op 3 drukken. Ik heb ook al de nieuwere versie van bin4ry geprobeerd, maar dat maakt geen verschil, ook dat werkt niet. Als ik die HiSuite installeer, krijg ik met de nieuwere bin4ry dehele tijd 'daemon opstarten, adb niet gevonden,etc'. Met de oude bin4ry lukt het ook niet.

Hij vindt het apparaat precies niet... Raar.
Heb je Hisuite wel gesloten nadat je het apparaat aangesloten aan je pc? volgens mij werkt het dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
MoiZie schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:01:
welke MIUI zit jij eigenlijk voor de HH2 zijn namelijk al uit: 2.12.21 2.12.29 en nu ook 3.1.11
Jou post is van 12 januari, dus weet niet of jij toen al wel op de 11 januari versie zat, maar misschien is het daar al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carrrlo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11-2024
Na dit topic al een tijdje in de gaten gehouden te hebben hebben mijn broertje en ik ook de telefoon aangeschaft en vandaag ontvangen. Mijn broertje zag ook niet wie er belde en alleen een nummer, ik zag wel wie belde. Het enige verschil was dat ik mijn contacten ook op mijn simkaart heb opgeslagen. Na zijn contacten ook op de simkaart op te slaan ziet hij nu ook wie hem belt. Deze app kan helpen hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn battery drain na de telefoon 11 en bijna 12 uur op slaap profiel gehad te hebben is 7%, maar gekke is dat weer Google Maps 3% verbruikte, okay op 7% is 3% niet veel, maar toch Google maps lijkt iets dus te doen, maar is maar heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Kyhfin schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:52:
[...]

welke MIUI zit jij eigenlijk voor de HH2 zijn namelijk al uit: 2.12.21 2.12.29 en nu ook 3.1.11
Jou post is van 12 januari, dus weet niet of jij toen al wel op de 11 januari versie zat, maar misschien is het daar al opgelost?
.29 is er nooit geweest voor de HH2, deze is blijven hangen op .28. .29 was namelijk een update voor ICS telefoons. Ik zat ten tijde van die post al op 3.1.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Apelazarus schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:30:
[...]

Nice, dit is van dat soort siliconen-achtige materiaal toch? Waar heb je deze vandaan? Kan 'm niet zo snel vinden namelijk.
Ik heb zelf in afwachting van de HH2 een Nillkin case gekocht bij Aliexpress incl gratis screen protector voor $9. http://www.aliexpress.com...8950D-G600/709224700.html

Erg veel aanbod daar qua TPU en siliconen cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ja ik sloot hisuite iedere keer, maar het lukte toch niet.ik zal er over,2 weken nog eens naar kijken en dan kijk ik wel verder, ik zit mok momenteel in mijn examen periode, dus niet echt het geschikte moment om me hier mee bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvm..

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 171021 op 16-01-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Oh ok. Ik wacht nog wel met updaten tot clockworkmod er is, want als ik een bootloop of zo krijg zoals anderen heb ik niet veel zin in met een Chinese recovery haha en behalve dat Unknown Contact doet hij het eigenlijk prima.

Ik moet ook zeggen dat hij lekker snel foto's maakt. Ik weet wel dat als ik foto's wou maken neem ik me foto toestel mee, maar soms wil je snel even een foto maken en heb je alleen je mobiel bij de hand. Deze telefoon doet dat ook echt snel. Je drukt en hij maakt hem bijna meteen. Ik vind dat een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Updaten naar 4.1.2 met root is heel eenvoudig, veel kan er niet mis gaan hoor, maar ik zelf zie ook geen reden om up te daten naar de nieuwste stabiele emui, omdat ik toch geen emui gebruik maar nova launcher.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 16-01-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ja, ik heb hetzelfde met Apex Launcher (redelijk hetzelfde). En ik erger me niet echt aan de apps die standaard van Huawei erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Laatst online: 27-10-2024
http://www.gsmarena.com/h...for_germany-news-5375.php

Dezelfde telefoon lijkt mij?

€300 uit Duitsland is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Yes, dezelfde. Ik hoop dat we die rom ook op de honor 2 kunnen installeren, dat scheelt een hoop gezeik met Chinese recoveries etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
De Chinese recovery wordt vast nog wel geport naar het Engels. Die 300 is wel voor een 1 GB versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope niet helemaal dezelfde telefoon lijkt me, maar inderdaad de specificaties zijn precies hetzelfde als bij de Huawei Honor 2 1GB, dus zal wel een internationale Huawei Honor 2 zijn.

Op zich mooi zo'n internationale release, maar hopelijk loopt straks nog niet iedereen met een Huawei rond, want dan is het niet meer zo exclusief.

Oh je kunt trouwens gewoon normaal updaten en rooten doe je dan met dit tooltje.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 22-01-2013 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Laatst online: 27-10-2024
Het is wel dezelfde telefoon, in het menu laat hij ook als modelnummer u9508 zien. Inderdaad wel met 1GB.

Omdat hij alleen in Duitsland uitkomt en niet de rest van Europe, lijkt het mij eerder een bold move van iemand hogerop bij Huawei Duitsland om de modellen te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat Duitsland gewoon hele interessante markt is om zo'n telefoon uit te brengen, de Duitsers doen ja veel zaken met de Chinezen.

Maar goed nu de Huawei Honor 2 dus naar europa komt geeft dat eigenlijk alleen maar voordelen, ja wil je de 2GB versie dan kom je alsnog uit China te importeren, maar op moment dat zo'n telefoon ook in het westen uit gebracht is dan is de kans groter dat er custom roms komen en dergelijke.

Wel gek dat ze hem een andere nummer gegeven hebben, maar hoe dan ook met Huawei kun je niet mis gaan, wat mij betreft is Huawei de nieuwe HTC eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze Duitse versie, zou een mooie opvolger zijn van mijn Desire HD. Ik heb familie in Duitsland wonen, dus ik denk dat ik 'm gelijk online bestel als hij uitkomt.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb deze op V&A ad opgezet voor mensen die nog een TPU hoesje zoeken, ik kan er namelijk wel een paar meenemen.

V&A aangeboden: Huawei Ascend Honor 2 tpu hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jivebunny schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:51:
[...]

'Geen rechten om deze advertentie te bekijken' 8)7
Sorry ik was wat langzamere dan normaal, ik was met tienduizend dingen tegelijk bezig, dat ik hem vergat live te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Anoniem: 318025 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:17:
[...]

Sorry ik was wat langzamere dan normaal, ik was met tienduizend dingen tegelijk bezig, dat ik hem vergat live te zetten.
Geen probleem! Ik wil wel graag dezelfde die jij ook hebt :)

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jivebunny schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:05:
[...]

Geen probleem! Ik wil wel graag dezelfde die jij ook hebt :)
Heb je al een Huawei Honor 2 besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:47
Die Huawei Honor 2 heeft geen nederlandse taal zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jawel met de app MoreLocal2 kan je gewoon nederlands op krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Anoniem: 318025 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:20:
[...]

Heb je al een Huawei Honor 2 besteld dan?
Nee, maar ga ik zeker nog wel doen. Voordat die coole cases van jou op zijn ;-)
Dit weekend nog geld collecteren van mijn verjaardag :P en dan kijken of ik em snel kan bestellen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
http://www.huaweidevice.c...=software&softid=NDcwNzM=

General Version Huawei Honor 2

Zelf meteen geïnstalleerd en werkt perfect!
- alle talen
- google apps out of the box
- nexus-style android

werkt perfect op iedere U9508 (op mijn chinese 2GB alvast prima!)

[ Voor 5% gewijzigd door Qurius op 26-01-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qurius schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 01:00:
http://www.huaweidevice.c...=software&softid=NDcwNzM=

General Version Huawei Honor 2

Zelf meteen geïnstalleerd en werkt perfect!
- alle talen
- google apps out of the box
- nexus-style android

werkt perfect op iedere U9508 (op mijn chinese 2GB alvast prima!)
En is het ook Android 4.1.2? Ik heb namelijk ook liever Nexus-style Android, maar dan wel Android 4.1.2. Nee dus het is Android 4.0.

Het maakt me echt niet zoveel uit dat ze er bij Android 4.1.2 emiu bij gedaan hebben, ik draai nu gewoon lekker Nova launcher.

Ik had de vorige update B542 nog niet geinstalleerd en nu is B543 blijkbaar alweer uit, ik ben er erg van onder de indruk, bij HTC duurt het een eeuwigheid tot je updates krijgt en voor de Huawei Honor 2 zijn er sinds de stabiele release van emiu 1.5 al 2 updates uit gekomen.

B540 de eerste stabiele Android 4.1.2 en daarna zijn nog B542 en B543 uit gekomen welke allemaal bugs fixen.

Is wel eens waar niet over de air, maar het is ook geen rocket science dat updaten.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 26-01-2013 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Wat verbetert 4.1.2 dan t.o.v. 4.0.4 ? Ik hoor namelijk enkel geluiden van verslechterde batterijduur, maar ik heb nog geen enkele reden gehoord om up te graden. Alle apps en games werken perfect, ding gaat meer dan een dag mee, waarom zou ik dan upgraden? Dan heb ik liever een out-of-the-box prima ervaring met standaard nederlands, google apps, enzovoorts. GPS en camera zijn trouwens een heel stuk beter bij deze rom, maar die verbeteringen zaten ook in 4.1.2. geloof ik.

Rooten en custom recovery installeren wou bij mij maar niet lukken (en geloof me vrij, ik heb praktisch alles geprobeerd), dus dan is dit the next best thing, gezien je root of recovery nodig hebt voor google apps.

[ Voor 9% gewijzigd door Qurius op 26-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou lees maar eens over Android 4.1.x het is in vergelijking met Android 4.0 gewoon net wat snellere, dat was ook ja het doel van Android 4.1.

De Nexus 7 bevatte een mindere snellere Tegra 3 dan andere tablets, maar omdat Nexus 7 met 4.1 kwam was hij toch snellere.

Maar goed visueel zit er weinig verschil in inderdaad, Android 4.0 ziet niet anders uit dan Android 4.1. Maar de 4.1.2 bevat net zo goed de Nederlandse taal en ik vind nou niet echt dat ik een slechtere batterij duur heb, maja echt vergeleken heb ik het nooit.

Overigens heb je voor rooten geen custom recovery nodig, rooten gaat gewoon met zo'n tooltje, staat ook in de op.

EDIT

Nou de oude root methode werkt niet meer, dus ik heb een andere methode gevonden om gapps erop te krijgen en rooten, namelijk met custom recovery.

Op XDA staat op pagina 52 en 54 van Huawei Honor 2 thread het een en andere uitgelegd en ik heb van 540 naar 543 geupdate en daarna custom recovery geinstalleerd.

En op pagina 54 vond ik root zipje.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 26-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVerhoeven
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
Wat voor sim-kaart gaat er eigenlijk in de Honor 2? Een gewone of een micro-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Een normale sim-kaart.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 10:34
Deze middag binnengekomen en hier de eerste indrukken....
(referentie materiaal: Iphone 3, Htc Desire, HTC desire S, Iphone 4S)

Snel, mooi kleuren en camera lijkt ongeveer zo goed als mijn Iphone 4S
Opladen is traaaaag in vergelijking met een Iphone. :-( (hebben mijn andere androids ook)

Maar nu het leuke.... hacken ;-) Eigenlijk heel simpel:
- Normale upgrade naar Jelly Bean met "B610"
- Effe van Chinees naar Engels zetten (altijd leuke puzzel.)
- Chinese recovery installeren
- SU en Google apps zips installeren via chinese recovery, reboot
- Morelocales installeren, Dutch kiezen....
- Tja eigenlijk klaar ... kat in bakkie.

Enige opmerking tot nu toe:
Op de standaard ICS rom kreeg ik een Antutu score van 15333 op Jelly bean 14367 ... ???

Grootste probleem: Welke launcher kiezen ... Al die keuzes ;)
Meer volgt .. Hebben/kennen/weten jullie nog andere dingen die leuk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Wat betreft launchers kan ik je van harte Nova Launcher adviseren.

Google Play: Nova Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sparck schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:42:
Deze middag binnengekomen en hier de eerste indrukken....
(referentie materiaal: Iphone 3, Htc Desire, HTC desire S, Iphone 4S)

Snel, mooi kleuren en camera lijkt ongeveer zo goed als mijn Iphone 4S
Opladen is traaaaag in vergelijking met een Iphone. :-( (hebben mijn andere androids ook)

Maar nu het leuke.... hacken ;-) Eigenlijk heel simpel:
- Normale upgrade naar Jelly Bean met "B610"
- Effe van Chinees naar Engels zetten (altijd leuke puzzel.)
- Chinese recovery installeren
- SU en Google apps zips installeren via chinese recovery, reboot
- Morelocales installeren, Dutch kiezen....
- Tja eigenlijk klaar ... kat in bakkie.

Enige opmerking tot nu toe:
Op de standaard ICS rom kreeg ik een Antutu score van 15333 op Jelly bean 14367 ... ???

Grootste probleem: Welke launcher kiezen ... Al die keuzes ;)
Meer volgt .. Hebben/kennen/weten jullie nog andere dingen die leuk zijn ?
toon volledige bericht
Ja zo moeilijk is het allemaal niet met dit toestel en het loopt ook nog heel snel en stabiel, je ziet dat Huawei echt aandacht aan hun software besteed.

Als je van een iPhone 4S komt is emiu toch de ideale launcher :+ Maar ik gebruik ook Nova launcher, die is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Ik probeer een "clockworkmod" te koken maar ik kan geen recovery.img dumpen.
Ik ontbreek de juiste disk indeling, krijgen jullie een ander resultaat met een "adb shell" ?
--
root@android:/proc # cat /proc/mtd
cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00400000 00001000 "block2mtd: /dev/block/mmcblk0p3"
root@android:/proc #
--

Thanks voor de bevestiging of nieuwe info.
(ter info rom version: U9508,EmotionUI 1.6, V100R001CHNC00B610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry over clockworkmod koken heb ik geen verstand van, ik gebruik de Chinese custom recovery en dat werkt als je weet welke optie wat is.

offtopic:
De TPU hoesjes zijn, ik heb vijf witte en drie zwarte.
V&A aangeboden: Huawei Ascend Honor 2 tpu hoesje

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 31-01-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Laatst online: 11-08-2022
Sparck schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:07:
Ik probeer een "clockworkmod" te koken maar ik kan geen recovery.img dumpen.
Ik ontbreek de juiste disk indeling, krijgen jullie een ander resultaat met een "adb shell" ?
--
root@android:/proc # cat /proc/mtd
cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00400000 00001000 "block2mtd: /dev/block/mmcblk0p3"
root@android:/proc #
--

Thanks voor de bevestiging of nieuwe info.
(ter info rom version: U9508,EmotionUI 1.6, V100R001CHNC00B610)
Krijg exect hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Mophun schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:18:
[...]
Krijg exect hetzelfde resultaat.
Thanks .. als je een recovery.img kan extracten, kun je een clockwork "koken" en dan kun je "rom manager" gebruiken... (heel handig voor backups, verschillende roms etc... en het scheelt een cursus chinees ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Laatst online: 11-08-2022
In het XDA forum zijn genoeg links te vinden, naar zipfiles waarin ook de recovery.img staat.
Waarom gebruik je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://speedy.sh/E7DsA/recovery6.0.1.9-AscendHonor2.zip

Hier ik heb die custom recovery even veranderd in een zip file dan kun je gewoon bij de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
hoe kun je eigenlijk terug naar de originele recovery? Ik weet dat je via de recovery app voor optie 2 moet kiezen maar dan gebeurt er verder niets... zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Thanks, ik heb al verschillende dumps kunnen maken en ik heb hem ook al "gebrickt" ! een slechte "dd" op partitie 10. ;) (dankzij een fastboot flash kunnen recoveren)

@tBoz: dit tooltje doet met adb een reboot en daarna een flash met fastboot.
kan je zelf een reboot doen met adb ?

of even unzippen en dan manueel ( lees de recovery.bat)
"fastboot flash recovery recovery-off.img"

Maar wel heel leuk speelgoed ;) Nu even testen met "MIUI ROM 3.1.25"

[ Voor 4% gewijzigd door Sparcky op 31-01-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Ik heb geforceerd herstart toen werd ie geflashed. Weer in orde dus.

Ik ga nu de internationale versie installeren. Hopelijk heb ik dan een mooie schone rom en google apps out of the box zoals eerder vermeld. En makkelijker te rooten via Bin4ry. helaas geen JB maar dat is niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blijkbaar is er een soort installatie ding om Google play op je Huawei Honor 2 te krijgen, ik kwam het net tegen op angeeks.com een van vele Android forums in China.

Google play installer.

En deze afbeelding dan:

Afbeeldingslocatie: http://attachment.angeeks.com/forum/201212/07/124541hfyrdggwadzdiumn.jpg

Ik kan geen Chinees, maar links zal wel de newbie zijn die het allemaal wat ingewikkeld vind.

Custom roms zijn er overigens ook al zo te zien, maar das maar handje vol.

Ben momenteel ook bezig om een bestandje aan te passen in de rom waardoor we alle talen kunnen selecteren, maar daarvoor moet je wel een factory reset voor uitvoeren, dus ik backup mijn apps even met Titaniumbackup.

Zo het is gelukt, maar niet met ES File explorer, maar met Google Play: Shady File Manager (root) Free

Wat je eigenlijk moet doen is deze file vinden
code:
1
/cust/channel/cn/xml/hw_defaults.xml
en die moet je dan gaan aanpassen en dan zijn er twee lijnen welke alleen Engels en Chinees bevatten, beide moet je volledig weg halen en daar moet je dus die lijn met al die talen vinden en dan zou het zo uit moeten zien.

code:
1
<string white_languages="zh_CN,en_GB,en_US,pt_PT,es_ES,fr_FR,de_DE,ru_RU,it_IT,zh_TW,zh_HK,es_US,pt_BR,ja_JP,sv_SE,nb_NO,da_DK,tr_TR,cs_CZ,sk_SK,hu_HU,pl_PL,el_GR,et_EE,lv_LV,lt_LT,sl_SI,fi_FI,mk_MK,bg_BG,hr_HR,ro_RO,ar_EG,sr_RS,vi_VN,in_ID,bs_BA,uk_UA,fa_IR,th_TH,ms_MY,nl_NL,ko_KR,en_AU"/>

Als je dit gedaan hebt moet je bestand opslaan, telefoon herstarten en daarna factory reset en je hebt dus native Nederlands, wat als voordeel brengt dat het woordenboek ook werkt. Volgens mij zit er geen Nederlands woordenboek in die rom van Huawei.

Er is nog een ding dat ik vergeten had, en dat was data/factory reset doen via originele recovery.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 01-02-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Zo mijn slagschip is vandaag dan eindelijk aangekomen ik heb even een foto gemaakt van de Honor 2 naast de Honor 1.
Voor degene die het willen weten ik heb hem bij hotmid vandaan er zat als extra een gratis eu stekker bij en een screen protector. Als je de telefoon daar besteld kies dan niet voor de voordeligste optie want die van mij heeft ruim een week op schiphol gelegen en ik moest evengoed €28.75 bijbetalen.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/Snoekebeest/2013/DSC02158.jpg

Zo en nu ga ik even spelen en die vervelende chinese apps er proberen vanaf te halen en natuurlijk kijken wat dit beestje allemaal kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou juist wel voor de goedkoopste verzendoptie kiezen want theoritische ben je sowieso kosten verschuldigd, alleen het word steek proef gewijs gedaan.

Die witte versie ziet flink anders uit dan de wit zwarte die ik heb, ligt het aan mij of word wit zwart niet meer verkocht? Anyway je kunt ondertussen al mooi naar Android 4.1.2 updaten, maar ik zou direct naar de nieuwste stabiele update updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09
Mijn ervaring met de goedkoopste verzendoptie van Pandawill (gratis airmail) is dat mijn tablet er 6 weken over deed (incl. douane en inklaring) om mij te bereiken.
Het is dus maar net hoe veel haast/geduld je hebt, en wat dat je waard is...
;)

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 02-02-2013 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik zit op B537 en ik wou eerst wachten op de Engelse clockworkmod om up te daten, maar volgens mij kan ik heel makkelijk naar een hogere versie zonder een Chinese recovery te krijgen? Ik zie namelijk dat er sinds vandaag stabiele B544 uit is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kyhfin op 02-02-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zit zelf sinds gisteren op B543 (stabiele versie) en zie idd ook dat er vandaag weer een nieuwe uit is haha..Je kan zelf heel makkelijk upgraden via de orginele recovery doormiddel de map dload/update.app op je sd-kaart te zetten. ik weet niet precies of het elke keer nodig is om daarna gapps weer te installeren op je telefoon, maar dat kan je wel makkelijk doen via de chinese recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat Huawei vooral niet stil zit en dus blijkbaar geregeld een update uitrold denk ik dat het tijd is voor een iets makkelijkere update guide waarbij telkens de Huawei update methode als basis gebruikt word.

Stap 1.

Download de update van Huawei, maak zelf de keuze of je de stabiele wilt of ontwikkelings versie, ik zelf kies de stabiele versie altijd.

Stap 2.

Pak het update bestand uit en plaats de dload folder op de root van je externe SD kaart ( Let op deze moet Fat32 zijn, NTFS werkt niet ).

Stap 3.

Open instellingen en ga naar Over de telefoon en daarna Systeemupdates en daarna bijwerken via SD-krt, volg de stappen en wacht tot de update is uitgevoerd.

Stap 4.

De update is klaar maar we hebben nog geen root en Google apps, dit gaan we nu doen en daar hebben we twee bestanden voor nodig, de eerste is het zipje om root te krijgen en de tweede voor de Google apps.

Beide zipjes moeten geplaats worden op de root van de sd kaart of op het intern geheugen.

Stap 5.

Om de Google apps en root erop te krijgen hebben we een custom revovery nodig tijdelijk en deze downloaden we hier, maar is helaas wel in het Chinees.

Het installeren van de custom recovery is eenvoudig, maar zorg ervoor dat je usb fout opsporing aan hebt staan.

Om de custom recovery te installeren, dien je het bestand dat we net gedownload hebben uit te voeren en de eerste optie kiezen, en de telefoon in fastboot modus zetten door te herstarten met powerknop en volume down tegelijk in te houden, hierna gaat alles vanzelf.

Stap 6.

Nu kunnen we eindelijk de Google apps flashen en root. Als eerste herstarten we naar custom recovery door het tegenlijk inhouden van powerknop en volume up, in de custom recovery kiezen we vervolgens de tweede optie en daarna de laatste optie wat de externe sd kaart is en kiezen we de gapps file en flashen deze door gewoon op de powerknop te drukken.

Het zelfde doe je voor de root en daarna als je klaar bent ga je helemaal terug naar het eerste menu en kiezen we de eerste optie voor herstarten.

Hierna optioneel kun je nog de originele recovery terug zetten met het zelfde bestand als waar je de custom recovery mee erop gezet heb, maar deze keer dien je de tweede optie te kiezen.

Optioneel kun je nog ervoor kiezen om de rom multilanguage te maken, maar met morelocal2
gaat dat een stuk makkelijkere.

Overigens moet ik zeggen dat de Huawei Honor 2 wel tweakers vriendelijk is, bij mijn HTC Evo 3D moest ik de boot loader unlocken en dan heb je eigenlijk geen recht op garantie en het was ook permanent, je kon hem wel terug locken maar niet zoals hij origineel was.

Ik zie plots ook niet meer zo de noodzaak in van custom roms omdat ik er zelf een launcher op kan zetten en gapps en alles ook, dus custom roms mis ik niet zo zeer, maar moet dan ook zeggen dat Huawei wel erg vaak updates uitbrengt.

Het is nu al de vierde update sinds ze de stabiele Android 4.1.2 met emiu 1.5 hebben vrijgeven.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 04-02-2013 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb gisteren voor het een OTA bericht gekregen dat ik van B543 naar B544 kon updaten. Heb het nog niet gedaan, want was toen niet thuis. Van de week eens proberen, vraag me wel af of je gapps weer opnieuw moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:12
Vandaag binnengekregen via Amazon.de (Ascend G615, andere naam zelfde model U9508), eerste indruk: wat een toptoestel voor 299 euro inclusief verzending! :)

Ik veronderstel dat ik met dit toestel ook in staat ben om de hier vernoemde ROMs te flashen, maar zijn deze ROMs volledig compatibel met alle europese apps enzo, nergens chinese menu's eens correct ingesteld en wat met de stabiliteit?

Ik zou liefst vanal de stock google 4.1.2 willen flashen zonder die Emotion UI, is dit mogelijk? ;)

Anders wacht ik nog wel even op de officiële ROM die er vermoedelijk aankomt in maart, want op 4.0.4 draait hij ook zéér vlotjes, nog geen vertragingen gemerkt, wat is die snel seg! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door spuke op 06-02-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja alle europese apps werken gewoon, ik heb tot nu toe namelijk nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:12
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:34:
Ja alle europese apps werken gewoon, ik heb tot nu toe namelijk nog geen problemen ondervonden.
Maar bij die 4.1.2 ROM heb je dus die (E)MUI schil? (sorry als deze vraag al gesteld is, maar was me niet meteen duidelijk) De internationale 4.0.4 versie die er nu opstaat is eigenlijk bijna volledig (ander lock screen en toetsenbord voor zover ik zie) de gewone stock google (nexus) android en die geniet wel m'n voorkeur ;).

[ Voor 5% gewijzigd door spuke op 06-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja das waar, maar zet er Nova launcher op en je hebt geen last van de emiu, je profiteert dan wel nog van elke handige features in de emiu rom.

Ik vind het zo echt perfect, het geeft je die Nexus feeling. Ik denk trouwens niet dat Huawei een Android 4.1.2 rom zal uitbrengen met Nexus feeling, ze willen hun eigen skin namelijk ook promoten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 06-02-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
We hebben zelfs een Nederlandse handleiding http://www.huaweidevice.c...=document&softid=NDcwODM=

Lijkt me dat deze telefoon dus ook in ons land uit gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zegt nog niet veel een Nederlandse handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Gister avond laat er even B615 erop gezet, daarna google apps en SU.
Google werkt goed maar su niet :-(
Ik vind de binary van su zelfs niet terug .... Iemand zelfde ervaring ? Of oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je weet dat B615 de ontwikkelings versie is he? Een paar posts hier boven kun je denk ik wel dat su bestandje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:33:
Je weet dat B615 de ontwikkelings versie is he? Een paar posts hier boven kun je denk ik wel dat su bestandje vinden.
Op B610 werkte het wel dus het bestandje is Ok . (het liefst heb ik zelfs alfa versies ... ;) )

Update: een volledige clean install en alles werkt perfect nu op B615 ..

[ Voor 10% gewijzigd door Sparcky op 08-02-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kankie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-02-2013
Na een dagje te spelen met mijn telefoon heb ik twee ergernissen ondervonden. Het sluitergeluid kan ik niet uitzetten en als ik typ of de unlock screen gebruik, dan trilt het. Aangezien ik mijn medemens niet tot last wil zijn als ik mijn telefoon gebruik, zou ik graag oplossingen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die ergernissen kunnen verholpen worden, het trillen van toetsenbord moet je bij instellingen, taal en invoer en dan Android-toetsenbord zijn.

En het geluid van schermvergrendeling kun je uitvinken bij instellingen en dan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
http://postimage.org/gallery/70ustyy/

wat fotootjes met de Honor 2 getrokken op vakantie. Niet slecht!

Hopen dat de 4.1 van de internationale versie snel uitkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Qurius op 10-02-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qurius schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:32:
http://postimage.org/gallery/70ustyy/

wat fotootjes met de Honor 2 getrokken op vakantie. Niet slecht!

Hopen dat de 4.1 van de internationale versie snel uitkomt.
Mooie foto's inderdaad, maar denk je dat de internationale rom voor Android 4.1 zoveel anders zal zijn? Ik vermoed dat ze ook internationaal hun emui gaan pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDrebel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53
Na 2 dagen spelen en tweaken heb ik de honor2 werkend naar mijn zin. Ik heb veel gehad aan de topics op XDA. Vooral deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039998
Een iets handiger uitleg staat op pagina 78.

Conclusie tot op heden: top ding!

MDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wisten jullie al dat de Huawei Honor 2 NTFS sd kaartjes ondersteund? Ik heb mijn sd kaart namelijk geformatteerd als NTFS en hij leest en schrijft er gewoon perfect op.

Want al mijn vorige Android toestellen ondersteunde alleen FAT32 en dan krijg je dus geen bestanden grotere dan 4GB op je sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Anoniem: 318025 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:50:
[...]

Mooie foto's inderdaad, maar denk je dat de internationale rom voor Android 4.1 zoveel anders zal zijn? Ik vermoed dat ze ook internationaal hun emui gaan pushen.
Natuurlijk gaan ze dat doen, maar zolang ik hem niet geroot krijg en/of de andere bootloader geïnstalleerd, blijf ik bij de internationale, gezien ik google apps nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qurius schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:46:
[...]

Natuurlijk gaan ze dat doen, maar zolang ik hem niet geroot krijg en/of de andere bootloader geïnstalleerd, blijf ik bij de internationale, gezien ik google apps nodig heb.
Rooten is piece of cake eerlijk gezegd, ik heb al paar keer geschreven hoe dat allemaal moet en het is echt niet moeilijk, want je hoeft geen bootloader te unlocken en dergelijke.

Ik ben bij mij zelfs zo ver gegaan dat ik hem nu gewoon in Nederlands in kan stellen zonder morelocale2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498671

Ik heb de Duitse versie hiervan besteld, moet je dan ook nog de playstore installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk het niet, ik geloof dat die op de Duitse versie er al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498671

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:00:
Ik denk het niet, ik geloof dat die op de Duitse versie er al op staat.
dankje dat is mooi :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 498671 op 12-02-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanno
  • Laatst online: 29-05 21:45
Zou er bij de Duiste versie (Ascend G615) al standaard de mogelijkheid zijn om Nederlands te selecteren of moet ik de telefoon daarvoor rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kanno schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:12:
Zou er bij de Duiste versie (Ascend G615) al standaard de mogelijkheid zijn om Nederlands te selecteren of moet ik de telefoon daarvoor rooten?
Ik denk dat het waarschijnlijk wel mogelijk is en hoogstwaarschijnlijk pakt hij je taal aan hand van je simkaart. Maar anders moet je met morelocale2 aan de slag en daar heb je geen root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Bij stap 5 in de guide van Diqui-Long loop ik tegen een probleem aan: Ik krijg de custom recovery niet geïnstalleerd:
Anoniem: 318025 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:51:
Stap 5.

Om de Google apps en root erop te krijgen hebben we een custom revovery nodig tijdelijk en deze downloaden we hier, maar is helaas wel in het Chinees.

Het installeren van de custom recovery is eenvoudig, maar zorg ervoor dat je usb fout opsporing aan hebt staan.

Om de custom recovery te installeren, dien je het bestand dat we net gedownload hebben uit te voeren en de eerste optie kiezen, en de telefoon in fastboot modus zetten door te herstarten met powerknop en volume down tegelijk in te houden, hierna gaat alles vanzelf.
Ik zit op versie 615, heb de telefoon op usb foutopsporing staan, heb de recovery gestart, optie 1 gekozen, fastboot op de telefoon gedaan (power + volume down) en wacht nu al meer dan 2 minuten maar zie niks gebeuren in de cmd prompt. Wel nog een keuze 1 en 2, maar heb elders gelezen dat ik hier niks zou hoeven te kiezen. Iemand tips?

edit:

Nopes, gebeurt weer niks. Moet ik niet eerst rooten en dan de custom rec proberen te installeren?

Nou ja, ben maar naar de generieke versie gegaan (internationaal), heb gapps nodig en liep tegen teveel problemen aan. Jammer.

[ Voor 56% gewijzigd door Jivebunny op 13-02-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je de drivers van de Huawei Honor 2 geinstalleerd? Meestal is dat een van reden waarom je zo'n custom recovery niet erop krijgt.

En 615 is een ontwikkeling versie, ik hoop dat je begrijpt dat die niet bedoeld zijn voor dagelijks gebruik, kan best zijn dat het prima werkt voor dagelijks gebruik, maar het is niet voor niets een ontwikkeling versie.

De drivers worden automatische geinstalleerd als je hisuite van Huawei op computer hebt, dus die even bij Huawei downloaden.

Ik vergeet zulke dingen meestal erbij te zetten omdat het voor mij vanzelfsprekend is dat je de drivers geïnstalleerd moet hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 13-02-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Anoniem: 318025 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:06:
Ik vergeet zulke dingen meestal erbij te zetten omdat het voor mij vanzelfsprekend is dat je de drivers geïnstalleerd moet hebben.
Thanks! Ik heb iedere keer de usb-driver gepakt die ook op XDA werd aangeboden. Misschien is dat wel de reden dat het niet goed gaat, ook al werd aangegeven dat het successvol werd geïnstalleerd. AVG ging wel over z'n nek met die driver, maar goed, toch even doorgezet in een Virtual Machine. Alle acties kon ik wel initiëren, echter kwam bij zowel het rooten als de custom recovery de succesmelding niet.

edit:

HiSuite USB driver was inderdaad de oplossing. Niet de USB driver vanuit de XDA topic pakken. Nu op naar root en Gapps en nieuwste update.

[ Voor 10% gewijzigd door Jivebunny op 13-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

-deleted-

[ Voor 96% gewijzigd door Jivebunny op 13-02-2013 14:04 . Reden: link bevatte ook spelletjes; zie reactie hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Alleen is dit illegaal delen van spelletjes, dus ik zou je link maar snel weghalen.

• Kyhfin
Ik bleef ook vastzitten in dat programma die recovery installeerde en hoefde enkel pc opnieuw op te starten.

Topicstarter
Batterij is meer dan prima, maar ik vandaag weer zo'n app die was me mooi de batterij het draaien, namelijk accuweather.

Maar ik vraag me af of ik de nieuws en weer app ingeschakeld moet hebben, want bij fancy widgets lijkt het weer vernieuwen niet echt te gaan.

En de officiele Huawei widgets kan ik niet gebruiken omdat ik nova launcher gebruik.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb nu een dag MIUI gedraaid omdat het ontbreken van een fatsoenlijk lockscreen me teveel een doorn in het oog was. Op zich happy genoeg, behalve dan dat de batterij voor mijn gevoel toch net even sneller leegliep.

Ik mis een fijn lockscreen en wat fijne security settings in EMUI, maar batterij gaat mij boven alles. Dus misschien toch weer terug naar EMUI, en gewoon de B615 draaien ipv de B544 die ik daarvoor draaide. Misschien in combinatie met Widgetlocker & Apex Launcher toch nog iets prettigs van te maken hoop ik.

Topicstarter
In emiu heb je ook de keuze uit verschillende lock screens, ik heb momenteel de standaard android lockscreen.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Anoniem: 318025 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:12:
In emiu heb je ook de keuze uit verschillende lock screens, ik heb momenteel de standaard android lockscreen.
Ja klopt. Mijn issue is dat ik voor mijn werk e-mail een pincode vergrendeling nodig heb (verplicht door exchange certificaat), en dit resulteert in standaard alleen de pincode als het toestel wordt gewekt/aangezet. Geen shortcuts meer en daarna de pincode zoals in andere roms wel mogelijk is. Hoop daar nog iets op te vinden want de EMUI was voor mijn gevoel verder wel erg goed afgestemd op het toestel. Beter dan MIUI.

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.