Omdat Huawei vooral niet stil zit en dus blijkbaar geregeld een update uitrold denk ik dat het tijd is voor een iets makkelijkere update guide waarbij telkens de Huawei update methode als basis gebruikt word.
Stap 1.
Download de update van Huawei, maak zelf de keuze of je de stabiele wilt of ontwikkelings versie, ik zelf kies de stabiele versie altijd.
Stap 2.
Pak het update bestand uit en plaats de
dload folder op de root van je externe SD kaart ( Let op deze moet Fat32 zijn, NTFS werkt niet ).
Stap 3.
Open instellingen en ga naar
Over de telefoon en daarna
Systeemupdates en daarna
bijwerken via SD-krt, volg de stappen en wacht tot de update is uitgevoerd.
Stap 4.
De update is klaar maar we hebben nog geen root en Google apps, dit gaan we nu doen en daar hebben we twee bestanden voor nodig, de eerste is het
zipje om root te krijgen en de
tweede voor de Google apps.
Beide zipjes moeten geplaats worden op de root van de sd kaart of op het intern geheugen.
Stap 5.
Om de Google apps en root erop te krijgen hebben we een custom revovery nodig tijdelijk en deze downloaden we
hier, maar is helaas wel in het Chinees.
Het installeren van de custom recovery is eenvoudig, maar zorg ervoor dat je usb fout opsporing aan hebt staan.
Om de custom recovery te installeren, dien je het bestand dat we net gedownload hebben uit te voeren en de eerste optie kiezen, en de telefoon in fastboot modus zetten door te herstarten met powerknop en volume down tegelijk in te houden, hierna gaat alles vanzelf.
Stap 6.
Nu kunnen we eindelijk de Google apps flashen en root. Als eerste herstarten we naar custom recovery door het tegenlijk inhouden van powerknop en volume up, in de custom recovery kiezen we vervolgens de tweede optie en daarna de laatste optie wat de externe sd kaart is en kiezen we de gapps file en flashen deze door gewoon op de powerknop te drukken.
Het zelfde doe je voor de root en daarna als je klaar bent ga je helemaal terug naar het eerste menu en kiezen we de eerste optie voor herstarten.
Hierna optioneel kun je nog de originele recovery terug zetten met het zelfde bestand als waar je de custom recovery mee erop gezet heb, maar deze keer dien je de tweede optie te kiezen.
Optioneel kun je nog ervoor kiezen om de rom multilanguage te maken, maar met
morelocal2
gaat dat een stuk makkelijkere.
Overigens moet ik zeggen dat de Huawei Honor 2 wel tweakers vriendelijk is, bij mijn HTC Evo 3D moest ik de boot loader unlocken en dan heb je eigenlijk geen recht op garantie en het was ook permanent, je kon hem wel terug locken maar niet zoals hij origineel was.
Ik zie plots ook niet meer zo de noodzaak in van custom roms omdat ik er zelf een launcher op kan zetten en gapps en alles ook, dus custom roms mis ik niet zo zeer, maar moet dan ook zeggen dat Huawei wel erg vaak updates uitbrengt.
Het is nu al de vierde update sinds ze de stabiele Android 4.1.2 met emiu 1.5 hebben vrijgeven.
[
Voor 66% gewijzigd door
Anoniem: 318025 op 04-02-2013 05:02
]