Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Ik gebruik alleen maar de huawei roms en geen customs, ben ik niet zo'n voorstander van, nu weer 703 er op gezet en nu kan ik wel achtergronden veranderen.
Met de 706 rom vind ik het ook raar dat er bepaalde standaard apps zoals de mail in het engels blijven, de 703 is gewoon alles in NL, zou er nog een verbeterde europese versie komen gebaseerd op de 706 rom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee B703 is de nieuwste Europese update, maar ik maak mezelf altijd de Chinese rok multillanguage.

Ik betwijfel het dat er korte termijn een verbeterde Europese update komt meer de verbeteringen uit B706.

Ik heb vandaag trouwens toch moeten vast stellen daar ik toch mijn telefoon moest herstarten omdat nadat mijn telefoon in roaming gaat en terug keert naar gewone thuis netwerk, dan kan ik mijn mobiel internet niet aan zetten.

Maja ik zit ook bij een virtuele provider namelijk Kruidvat mobiel en ik heb nu gewoon auto reboot weer aangezet, dan laat ik me telefoon iedere morgen om 8:15 opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Dat herstarten vind ik geen probleem, dat doe ik toch al dagelijks om de problemen te voorkomen, ik vraag me wel af of de SMS functie in B706 ook in het NL te krijgen is, deze is standaard in het Engels.

Heb nu B703 draaien, en de bleutooth doet het dus niet goed, en ik vind dat nog het meest belangrijke omdat ik dagelijks op de weg zit en veel moet bellen, en dan kan ik het me niet veroorloven om het toestel aan mijn oor te houden, beetje duur en onprofesioneel als beroeps chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zou de sms apk van B703 ook op B706 kunnen zetten denk ik, maar hangouts kun je ook voor sms gebruiken.

Nee dat herstarten vind ik ook niet zo erg, maar ik automatiseer het liever, want anders als ik op wc op werk zit en ik wil snel even mijn whatsapp checken dan moet ik eerst de telefoon herstarten en nu heb ik met Autoreboot dat geautomatiseerd.

Alleen in weekend hoeft het herstarten niet perse, want ik ben dan toch thuis of bij me vriendin en op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:01:
Je zou de sms apk van B703 ook op B706 kunnen zetten denk ik, maar hangouts kun je ook voor sms gebruiken.

Nee dat herstarten vind ik ook niet zo erg, maar ik automatiseer het liever, want anders als ik op wc op werk zit en ik wil snel even mijn whatsapp checken dan moet ik eerst de telefoon herstarten en nu heb ik met Autoreboot dat geautomatiseerd.

Alleen in weekend hoeft het herstarten niet perse, want ik ben dan toch thuis of bij me vriendin en op wifi.
Vreemd ik hoef mijn telefoon niet te herstarten iedere dag of om de dag, kom vaak bij mijn ouders en heb (bijna) nooit problemen als ik dan hun Wifi ga gebruiken, en daarna weer mijne.

Maar ik zet ook mijn wifi en 3G uit (op mijn mobiel) als ik ze niet gebruik, zet ze alleen aan als ik het nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AmigaWolf schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:37:
[...]

Vreemd ik hoef mijn telefoon niet te herstarten iedere dag of om de dag, kom vaak bij mijn ouders en heb (bijna) nooit problemen als ik dan hun Wifi ga gebruiken, en daarna weer mijne.

Maar ik zet ook mijn wifi en 3G uit (op mijn mobiel) als ik ze niet gebruik, zet ze alleen aan als ik het nodig vind.
Ik woon bij de Duitse grens en als ik vaak onder in keuken komt switch mijn telefoon op het Duitse netwerk en als ik dan weer terug op Nederlands netwerk ben krijg ik mijn mobiel internet niet aan en moet ik dus herstarten.

Met WiFi speelt dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Nou 706 vind ik op de accu duur geen verbetering, daar ik met 509 zeker twee dagen kon doen was mijn accu vandaag na een dagje standby in de binnenzak al terug naar 20% ipv de gebruikelijke 65/75% die ik normaal nog heb, kan er nu niks goed gaan bij mij, anderen hebben een langere accu duur.

Denk dat ik nog maar een keer 509 er op zet, kijken of de bleutooth nu wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Houd er rekening mee dat het wat dagen duurt eer de accu duur zich stabiliseert en als ie in de standby tot 20% gedropt is dan is er duidelijk een app die draint en die zou ik dan Greenifyen of de energie beheer van emui zelf gebruiken.

Dankzij die energie beheer krijg je een notificatie wanneer apps veel energie gebruiken. Voor mij is de batterij duur hetzelfde gebleven, ik heb geen merkbare verbetering of verslechtering gemerkt, maar ik verwacht ook geen verbetering van de batterij duur, want een A9 quadcore chipset is helaas niet zo zuinig, maar wel krachtig.

Als je een zuinige smartphone wilt dan is de minder krachtigere, maar zuinigere a7 quadcore wel geschikt, maar die drainen net zo goed natuurlijk, alleen iets minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:44:
[...]

Ik woon bij de Duitse grens en als ik vaak onder in keuken komt switch mijn telefoon op het Duitse netwerk en als ik dan weer terug op Nederlands netwerk ben krijg ik mijn mobiel internet niet aan en moet ik dus herstarten.

Met WiFi speelt dit probleem niet.
Aha nou begrijp ik het.
Doornekamp33 schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:34:
Nou 706 vind ik op de accu duur geen verbetering, daar ik met 509 zeker twee dagen kon doen was mijn accu vandaag na een dagje standby in de binnenzak al terug naar 20% ipv de gebruikelijke 65/75% die ik normaal nog heb, kan er nu niks goed gaan bij mij, anderen hebben een langere accu duur.

Denk dat ik nog maar een keer 509 er op zet, kijken of de bleutooth nu wel goed werkt.
Ja wat Diqiu-Long al zij, en ik heb all een keer met een volle accu 5 dagen en 2 uur gedaan met mijn Huawei Honor 2 met B706, en met een scherm tijd van 1 uur en 7 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Waar heb je in hemelsnaam een smartphone voor als je 'm in 5 dagen tijd maar een uurtje gebruikt? :P

Even iets anders. Ik vind de Emotion UI launcher er soms best lang over doen om te laden. Is hier wat aan te doen? Bij Apex kon je geloof ik aanzetten dat de launcher altijd in het geheugen bleef, volgens mij hielp dat wel. Bestaat zoiets voor Emotion UI? heb het nog niet kunnen vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door mcDavid op 30-12-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou doordeweeks kan ik ook makkelijk drie dagen met de batterij doen, want op het werk kan ik de smartphone alleen tijdens pauzes en toilet bezoek gebruiken.

Wat betreft Emotion UI, ik zou bij energie besparing dan eerst op normaal zetten en kijken of het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Maar dat is het nu juist, er zit geen enkele app extra op die energie slurpt, ik had hem gisteren de hele dag in mijn zak, is er niet uit geweest, wiffi, bleutooth en gps uit, en dan doe ik normaal 2 of 3 dagen met een volle accu, nu haalde ik hem gisteren uit mijn zak en nog maar 20% accuduur over, en ik heb niet kunnen achterhalen waar dit aan op is gegaan.
Vandaag gewoon met 509 er op regelmatig gebeld en ik kom thuis 35% accu over, dus als jij het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je direct een andere firmware versie erop zet kunnen wij je ja ook niet echt verdere helpen. Soms is een battery drain gewoon niet te verklaren, maar meestal is er een app die dat veroorzaakt.

Ook is de batterij duur natuurlijk niet elke dag hetzelfde. Maar als B509 beter voor je werkt dan is het geen slecht idee om B509 te gebruiken, maar ik persoonlijk heb niks te klagen met B706.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Doornekamp33 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:50:
Maar dat is het nu juist, er zit geen enkele app extra op die energie slurpt, ik had hem gisteren de hele dag in mijn zak, is er niet uit geweest, wiffi, bleutooth en gps uit, en dan doe ik normaal 2 of 3 dagen met een volle accu, nu haalde ik hem gisteren uit mijn zak en nog maar 20% accuduur over, en ik heb niet kunnen achterhalen waar dit aan op is gegaan.
Vandaag gewoon met 509 er op regelmatig gebeld en ik kom thuis 35% accu over, dus als jij het weet.
gewoon even Easy Battery Calibration gebruiken (hij heeft wel ROOT nodig), dan hoort je accu het weer goed te doen.

Heb ik ook een keer moeten gebruiken met een andere Firmware, en werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Gezien de positieve ervaringen die ik lees over de B706 wil ik de mijne een upgrade geven van B509 to B706. Zijn er hier die deze B706 op een 1GB versie van de U9508 hebben gestalleerd? Is dit voldoende geheugen? En wat is de makelijkste manier om die B706 erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een custom rom flashen vind ik redelijk makkelijk, maar het schoonste vind ik gewoon door zelf de officiele update te flashen en dan zelf Apex launcher erover heen gooien.

Want die custom roms maken ook zaken stuk, zoals een achtergrond instellen voor het vergrendelscherm en je kunt geen thema's maar instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:57:
Als je direct een andere firmware versie erop zet kunnen wij je ja ook niet echt verdere helpen. Soms is een battery drain gewoon niet te verklaren, maar meestal is er een app die dat veroorzaakt.

Ook is de batterij duur natuurlijk niet elke dag hetzelfde. Maar als B509 beter voor je werkt dan is het geen slecht idee om B509 te gebruiken, maar ik persoonlijk heb niks te klagen met B706.
Tja was dat maar zo makkelijk, heb mijn telefoon dagelijks nodig en vooral het bleutooth gedeelte, werkte altijd goed met 509 maar nu wil het niet meer werken, zelfde met 703 bleutooth wil niet meer goed koppelen op 3 toestellen en valt soms spontaan weg in een gesprek.

In het begin ook last van toen ik eerst 509 er op had, toen volgens mij de chinese 705 er op gezet, die werkte heel beroert terug naar 509 en alle problemen waren weg, nu werkt het om de 1 of andere onverklaarbare wijze niet meer, en 706 had die baterij drain en als ik niet in de wagen zit kan ik niet tussendoor opladen en krijg ik een belangrijk telefoontje en is die dan leeg dan heb ik een probleem, is toch geld.

Ik heb nu 706 er weer op en dat tooltje geprobeert maar die wil niet werken, geeft een foutmelding, maar vandaag deed de accu het redelijk goed, zit nu op 40% en heb 1 keer geladen, wat wel redelijk normaal is voor mij, hang gedurig meer dan een uur aan de lijn en dan gaat het hard.

Ga het nu een poosje aankijken, mede doordat alleen 706 geen bleutooth problemen heeft, krijg ik weer problemen gaat het toestel op de hoop en neem ik een ander toestel die niet zoveel problemen heeft als je een keer een update doet, achteraf heb ik een klein beetje spijt dat ik het geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Ravefiend schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:02:
Gezien de positieve ervaringen die ik lees over de B706 wil ik de mijne een upgrade geven van B509 to B706. Zijn er hier die deze B706 op een 1GB versie van de U9508 hebben gestalleerd? Is dit voldoende geheugen? En wat is de makelijkste manier om die B706 erop te zetten?
Als je op mijn forum kijk heb je met 5 a 10 minuutjes (licht er aan hoeveel Apps je op je mobiel heb) B706 en GAPPS en geroot, en alle chineesse Apps die jij niet wil er af gehaald, met een Custom Rom MOET je Chinese Recovery erop zetten, en er zijn Apps die een hoop mensen handig vinden en die zijn er allemaal afgehaald van de Custom Roms.

Eerst backup je alles met Back-up op je SD-kaart (vooral Google Play Store en Google Play-services, zo dat je GAPPS weer heb op je nieuwe Firmware), zet met de dload manier met een paar klikken B706 er op (en hij zal automatisch de taal worden waar jij het de laatste keer opgezet heb), en dan met Back-up zet je al je Apps er weer terug op en ook meteen GAPPS, en dan met AnzhiRoot_U9508 Root je je telefoon is maar 3 seconden werk, en dan haal je met Final Cleaner & Task Killer de chinesse Apps er af die je niet wil, is ook maar een paar minuten werk.

En klaar ben je, is in mijn ogen de beste manier, JIJ kiest er dan voor welke App er dan nog op staat en welke niet, en NIET de gene die de Custom Rom gemaakt heeft, ook zoals Diqiu-Long zegt.

Alles kan je vinden op mijn forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dan SuperSU zelf nog installeren? Anzhiroot geeft aan dat mijn telefoon root heeft, maar systeembestanden aanpassen lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJvM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-08 18:24
Anzhi Root gaf bij mij problemen met Exposed Framework. Inmiddels opgelost met behulp van Eroot.
Zie dit (Italiaanse) forum.

Eroot is een Chinees root/unroot-programma. De eerste keer op het vierkantje klikken hielp me van Anzhi af. Daarna opnieuw opstarten en klikken op het vierkantje zorgde voor rooten met Superuser. Daarna werkte Exposed Framework als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:33:
Moet je dan SuperSU zelf nog installeren? Anzhiroot geeft aan dat mijn telefoon root heeft, maar systeembestanden aanpassen lukt niet...
Ja SuperSU gewoon even van Google Play downloaden, kost je maar een paar seconden, en snap niet dat je geen systeem bestanden kan aanpassen want ik heb daar geen last van.

Gewoon even Root Checker er op zetten, en dan zie je meteen of hij geroot is, erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eroot en dat italiaanse forum had ik ook al gevonden, Root checker gaf aan dat ik root had, toch kon ik vold.fstab niet saven ...
Met geen stokken in orde te krijgen.

Ik ben terug naar 4.0.4 aangezien het swappen van interne en externe sd op 4.2.2 wat voeten in de aarde lijkt te hebben, de look-and feel van emotion UI mij niet echt aan stond en bovendien was er ook nog een callback voip app die ik gebruik die niet 100% werkte.

Toch bedankt!
Ik wacht tot er van 4.2.2 een "cleane", liefst al geroot ROM komt, maar ik w8 nog even want ik heb genoeg aan mijn telefoon geprutst voor een tijdje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clean roms zijn er al, maar dat zijn dan custom roms die niet alleen de boel schoon maken om zo tot een Nexus look komen, maar ook sommige functies stuk maken.

Als je de stuk gemaakte functies niet gebruikt dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar wat wel best storend kan zijn is dat ze zoveel Huawei apps verwijderen en sommige Huawei apps zijn gewoon goed en naar mijn mening beter dan de vervangende Nexus apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent "Nexus Look" ook dat je weer een gewoon een app menu (middelste "knop" van de 5 op je startscherm) hebt? Ik vond het super irritant dat uit Emotion UI verdwenen was, de icoontjes schoven niet vanzelf op als je apps verwijderde enzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJvM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-08 18:24
Mosterd na de maaltijd, begrijp ik, maar toch.
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:54:
Eroot en dat italiaanse forum had ik ook al gevonden, Root checker gaf aan dat ik root had, toch kon ik vold.fstab niet saven ...
Met geen stokken in orde te krijgen. (...)
Misschien scheelt dit: ik heb in ES File Explorer, bij Root Explorer 'Laden als R/W" ingesteld.
Maar misschien ook niet ... Ik zit in het trial & error-stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik (natuurlijk) ook gecheckt/geprobeerd. Er was 1 rootchecker app die "niet geroot" aangaf, de andere drie die ik probeerde zeiden van wel, maar systeem bestanden editen ging gewoon niet, niet met ES File explorer of Root Browser, noch na manueel mounten van /system in r/w mode via adb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:03:
Betekent "Nexus Look" ook dat je weer een gewoon een app menu (middelste "knop" van de 5 op je startscherm) hebt? Ik vond het super irritant dat uit Emotion UI verdwenen was, de icoontjes schoven niet vanzelf op als je apps verwijderde enzo ...
Ja dat betekend Nexus look ook inderdaad. Maar hetzelfde kun je bereiken met Apex launcher en zo kun je ook nog de Huawei widgets gebruiken, al zijn die waarschijnlijk uit een clean rom met nexus look eruit gesloopt.

En Apex launcher heeft nu ook een Kit Kat look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat wist ik niet, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Dat kun je weten als je gewoon even op mijn forum keek, want dat had ik daar neer gezet.

Even Apex Launcher er op en klaar is kees, en als hij geroot is kan je systeem Apps verwijderen, en dat kan niet zonder hem te rooten, en ik kon gewoon systeem Apps verwijderen, dus AnzhiRoot_U9508 werkt gewoon.

En met Root Browser kan ik gewoon van alles aanpassen in mijn telefoon als ik dat wil, maar je moet wel weten wat je moet doen.

[ Voor 19% gewijzigd door AmigaWolf op 04-01-2014 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:51
Ik heb een paar maanden geleden Android 4.2 geprobeerd op dit toestel, mijn bevindingen waren dat bluetooth slecht tot niet werkte en het toestel erg slecht bereik had.

Het bereik van wifi is slecht, het toestel is constant aan het roamen tussen 2 accesspoints. Tussen dit roamen gaat het toestel vaak terug naar het mobiele netwerk. Vervolgens raakt het toestel ook nog z'n mobiele verbinding kwijt. Ook de signal indicator in de notificatiebalk geeft volgensmij een lagere signal strength aan in vergelijking met 4.1 roms.

Toen ik hoorde dat met b706 bluetooth weer werkt heb ik deze geprobeerd. Nog steeds heb ik slecht bereik. Hebben meer mensen hier last van? En is hier iets aan te doen? Anders ga ik weer terug naar de oude rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
PSU_freak schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:53:
Ik heb een paar maanden geleden Android 4.2 geprobeerd op dit toestel, mijn bevindingen waren dat bluetooth slecht tot niet werkte en het toestel erg slecht bereik had.

Het bereik van wifi is slecht, het toestel is constant aan het roamen tussen 2 accesspoints. Tussen dit roamen gaat het toestel vaak terug naar het mobiele netwerk. Vervolgens raakt het toestel ook nog z'n mobiele verbinding kwijt. Ook de signal indicator in de notificatiebalk geeft volgensmij een lagere signal strength aan in vergelijking met 4.1 roms.

Toen ik hoorde dat met b706 bluetooth weer werkt heb ik deze geprobeerd. Nog steeds heb ik slecht bereik. Hebben meer mensen hier last van? En is hier iets aan te doen? Anders ga ik weer terug naar de oude rom.
Sorry geen probleem met het bereik van mijn Wifi signaal, en ook niet een slechte Bluetooth signaal, en ook
nog geen last gehad dat ik weg viel tijdens het bellen, ik heb zo een beetje 80 a 70% Wifi bereik als ik boven in mijn huis zit, aan de andere kant van mijn huis en dat is zo een beetje 10 meter door een betonnen plafon.

Dus nee het licht niet aan B706 dat je Wifi bereik slecht is, maar aan je telefoon of aan je modem of je router, of een andere Wifi signaal stort jou Wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb sinds ik B703 geinstalleerd heb ook het idee dat het databereik wat minder geworden is. Heb nu ineens 2 plekken op mijn dagelijkse treintraject waar ik de verbinding even kwijt raak... Voorheen was daar de verbinding minimaal (GPRS) maar wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello all

last night I upgraded my G615 from B107 to B703 .
Upgrade went smooth.
Everything is fine except I can not connect my phone to my carkit via Blue Tooth any more.
Before I decide to downgrade i would love to hear some advice what to do and how to fix it :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:38:
Hello all

last night I upgraded my G615 from B107 to B703 .
Upgrade went smooth.
Everything is fine except I can not connect my phone to my carkit via Blue Tooth any more.
Before I decide to downgrade i would love to hear some advice what to do and how to fix it :-(
Yes install B706, it has the Bluetooth fix.

You can download him from MY FORUM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:40
oeps

[ Voor 76% gewijzigd door Niconing op 09-01-2014 13:41 . Reden: oeps verkeerd geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, because I needed my phone in the car to work today , last night I downgraded back from B703 to B107.
If i want to try to install B706. Can I upgrade directly from B107 to B706?
Do I only have to do the "upgrade via SDcard"as you describe at your forum ?
So nothing to do with removing chinese stuff ?
Is google play store available.
sorry for all the question I am a newbie
Thanks for your reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:51:
Ok, because I needed my phone in the car to work today , last night I downgraded back from B703 to B107.
If i want to try to install B706. Can I upgrade directly from B107 to B706?
Do I only have to do the "upgrade via SDcard"as you describe at your forum ?
So nothing to do with removing chinese stuff ?
Is google play store available.
sorry for all the question I am a newbie
Thanks for your reply
Yes you can use the upgrade via SD card method, but don't forget to use Back-up to backup Google Play Store and Google Play-services so you have Google Play on B706.

You don't have to remove the Chinese stuff, but if you want to, it is gone be very easy, you can read it on my forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Hmm, heb sinds mei 2013 deze telefoon. Was er heel tevreden mee, helaas de laatste weken merkte ik dat de telefoon zichzelf herstartte. Nu krijg ik de telefoon niet meer aan of reset de telefoon zichzelf ergens in de opstartcyclus.

Ik heb geprobeerd te starten zonder simcard, met oplader, accu eruit voor een aantal minuten, sd-card eruit. Vreemd probleem, hebben anderen hier ook last van of gehad? Ik ga morgen de telefoon terugbrengen voor reparatie. Dat is voor mij een teleurstelling omdat ik de telefoon nog geen jaar in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Upgraded van B509 naar B706 maar ik krijg mijn contacten niet meer gesynced met mijn GMail account.

1. Stock B509
2. Backup naar SD met de standaard Backup app (incl Google Apps)
3. U9508_EmotionUI_1.6_V100R001CHNC00B706.zip gedownload
4. Extract naar SD
5. Reboot
6. Firmware upgrade .. OK
7. Reboot
8. De default language was Chinese dus dat maar even naar English gezet
9. Restore Backup (All but "System Settings" --> Incompatible with your phone)
10. Settings ---> Account --> Add Google account
11. Home
12. People --> Contacts to display: enkel maar Phone & SIM

Lijkt me eens probleem dat wel meer voorkomt maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Heb ik ergens een stap gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms wilt het helpen om naar zo'n upgrade nog even een factory reset te doen ;) en ik zelf flash gewoon de gapps via de Chinese custom recovery en dan doe ik weer een factory reset en dan heb ik feitelijk een rom met Google apps en root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Thx! .... daar ga ik even me aan de slag. Eerst even de batterij wat bijladen .... ;)

Edit: No luck either: factory reset en backup restore. Nog steeds niet mogelijk om mijn contacts uit GMail te synchronizeren. What's next?

Edit2: Chinese Recovery erop, GAPPS ZIP geinstalleerd maar nu start 'ie niet meer op. SIM PIN ingegeven en dan geraakt 'ie niet voorbij de Wizard, com.google.process.gapps die crasht. Terug naar stock recovery & factory reset maar geen succes. Nog steeds die com.google.process.gapps error waar ik niet voorbij geraak. |:(

Edit3: Of course, gapps-jb-20121011-signed.zip is voor 4.1.2 en niet de 4.2.2 die B706 is. Crap*

Hoe downgrade ik dit weer naar B509? Ik heb de U9508 V100R001C00B509.zip met dload/UPDATE.APP en vendor_dload/UPDATE.APP maar hoe zet ik dit er weer op met stock recovery?

Edit4: Just ja, de tripple button method .. alle drie de knoppen tegelijk indrukken om het toestel op te starten. :+

[ Voor 111% gewijzigd door Ravefiend op 17-01-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Ravefiend schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:50:
Thx! .... daar ga ik even me aan de slag. Eerst even de batterij wat bijladen .... ;)

Edit: No luck either: factory reset en backup restore. Nog steeds niet mogelijk om mijn contacts uit GMail te synchronizeren. What's next?

Edit2: Chinese Recovery erop, GAPPS ZIP geinstalleerd maar nu start 'ie niet meer op. SIM PIN ingegeven en dan geraakt 'ie niet voorbij de Wizard, com.google.process.gapps die crasht. Terug naar stock recovery & factory reset maar geen succes. Nog steeds die com.google.process.gapps error waar ik niet voorbij geraak. |:(

Edit3: Of course, gapps-jb-20121011-signed.zip is voor 4.1.2 en niet de 4.2.2 die B706 is. Crap*

Hoe downgrade ik dit weer naar B509? Ik heb de U9508 V100R001C00B509.zip met dload/UPDATE.APP en vendor_dload/UPDATE.APP maar hoe zet ik dit er weer op met stock recovery?

Edit4: Just ja, de tripple button method .. alle drie de knoppen tegelijk indrukken om het toestel op te starten. :+
Als je gapps-jb-20121011-signed.zip via mijn website ge installeert heb dan sorry, heb Mijn Forum net geupdate, dus nu zie je duidelijk welke GAPPS is voor Android 4.1.2 of 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Nou afgelopen week een tijdje vrij genomen dus de tijd om de B706 te testen zonder stress.
Na wat apps te hebben verwijdert die voor mij en vele andere nutteloos waren werkt het op zich heel erg goed, beter dan voorheen de 509 deed en daar was ik ook tevreden over, accu duur is nu stabiel en zelfs iets beter dan met B509 en daar was het al meer dan prima.

Ik mis alleen 1 ding, op het meldingsscherm had ik bij B509 de sneltoestsen om wifi, bleutooth, scherm roteren en dergelijke snel te kunnen instellen, dit mist in B706 en kan je ook niet instellen, veld is grijs, is dit op de 1 of andere manier toch toe te voegen, daar ik dat wel erg handig vond, nu is het zoeken om bepaalde zaken aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

AmigaWolf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 02:14:
[...]
Als je gapps-jb-20121011-signed.zip via mijn website ge installeert heb dan sorry, heb Mijn Forum net geupdate, dus nu zie je duidelijk welke GAPPS is voor Android 4.1.2 of 4.2.2.
Applogies accepted! :P Blijft een beetje gek dat het bij mij niet werkt dus bij deze even een quick poll: zijn er hier die successful van B509 naar B706 zijn gegaan door GAPPS via de standard Backup terug te zetten? Kan je nog steeds je contacts syncen met GMail ?

Ondertussen probeer ik het morgen wel weer eens als ik er wat meer tijd voor heb. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ravefiend op 18-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Geen enkel probleem met Gapps, werkt bij mij zoals het hoort via de huawei backup,
contacten syncen met Gmail doe ik niet, maak geen gebruik van Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Ravefiend schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:27:
[...]

Applogies accepted! :P Blijft een beetje gek dat het bij mij niet werkt dus bij deze even een quick poll: zijn er hier die successful van B509 naar B706 zijn gegaan door GAPPS via de standard Backup terug te zetten? Kan je nog steeds je contacts syncen met GMail ?

Ondertussen probeer ik het morgen wel weer eens als ik er wat meer tijd voor heb. ;)
Ik ging van B509 Stable (Android 4.1.2) naar B704 Stable (Android 4.2.2) en toen naar B706 en had geen problemen met GAPPS die ik mee nam via Back-up.

En Gmail gebruik ik niet, dus dat zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 02:52
Helaas werkt Bluetooth nog steeds niet goed in mijn auto met B706. Het duurt een paar minuten voordat de verbinding automatisch tot stand komt. Het bedienen van de telefoon via Bluetooth lukt ook niet zo best (bellen, opnemen, ophangen), werkt alleen af en toe. Verder heb ik ook geen toegang tot mijn gesprekkenlijst zoals dat wel het geval was met de B509.

Met de B509 had ik problemen met het signaal die plotseling wegviel. Dat was ook super irritant, vandaar dat ik het maar erop waagde om te upgraden naar de B703 en daarna de B706.

Ik ben nu van plan om te downgraden naar B107. Had deze versie ook soortgelijke problemen ? Ik ging nl. direct naar B509 toen ik het gekocht had. Weet iemand toevallig ook of ik de Huawei backup van B509 kan restoren in B107 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Phantoman schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:23:
Helaas werkt Bluetooth nog steeds niet goed in mijn auto met B706. Het duurt een paar minuten voordat de verbinding automatisch tot stand komt. Het bedienen van de telefoon via Bluetooth lukt ook niet zo best (bellen, opnemen, ophangen), werkt alleen af en toe. Verder heb ik ook geen toegang tot mijn gesprekkenlijst zoals dat wel het geval was met de B509.

Met de B509 had ik problemen met het signaal die plotseling wegviel. Dat was ook super irritant, vandaar dat ik het maar erop waagde om te upgraden naar de B703 en daarna de B706.

Ik ben nu van plan om te downgraden naar B107. Had deze versie ook soortgelijke problemen ? Ik ging nl. direct naar B509 toen ik het gekocht had. Weet iemand toevallig ook of ik de Huawei backup van B509 kan restoren in B107 ?
Nou SMSjes en Tel nrs moet geen probleem wezen met Back-Up, maar de Apps diet het alleen in Android 4.2 of 4.1 het alleen doen zullen niet werken in Android 4.0 na een restore van de backup die je gamaakt heb in Android 4.2 of 4.1.

Je kan B107 link van MIJN FORUM afhalen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Phantoman schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:23:
Waar maak je contact mee in de auto, mijn verbinding is juist beter geworden na de update naar B706 bij 509 was het goed genoeg om te bellen, audio werkte niet, nu werkt alles en ook nog eens goed, wel duurt het koppelen een minuutje, maar dat komt omdat de radio eerst volledig moet opstarten.
Misschien heeft je systeem in de auto wel een update nodig na de update naar B706.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 02:52
AmigaWolf schreef op zondag 26 januari 2014 @ 02:52:
[...]

Nou SMSjes en Tel nrs moet geen probleem wezen met Back-Up, maar de Apps diet het alleen in Android 4.2 of 4.1 het alleen doen zullen niet werken in Android 4.0 na een restore van de backup die je gamaakt heb in Android 4.2 of 4.1.

Je kan B107 link van MIJN FORUM afhalen als je wil.
Ik heb de B107 van de Huawei site genomen. Helaas kon ik geen restore doen van de B509 backup, want de B107 app zag het niet aan als een backup. Nou geen ramp, want na een week testen ben ik weer op weg naar B509 :/ Bluetooth werkte weer prima in B107, maar ik had alweer last dat mijn telefoon spontaan naar mijn SIM pincode vroeg en waardoor ik dus ik geen signaal meer had (niet meer bereikbaar). Een soort soft-reboot als het ware. Had ook hetzelfde probleem in B509, dus liever maar upgraden waar ik alles kan restoren.
Doornekamp33 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:49:
[...]

Waar maak je contact mee in de auto, mijn verbinding is juist beter geworden na de update naar B706 bij 509 was het goed genoeg om te bellen, audio werkte niet, nu werkt alles en ook nog eens goed, wel duurt het koppelen een minuutje, maar dat komt omdat de radio eerst volledig moet opstarten.
Misschien heeft je systeem in de auto wel een update nodig na de update naar B706.
Met de Bluetooth van mijn autoradio. Kwam zo vanuit de Opel-fabriek met bedieningsknoppen op het stuur. Misschien heb je wel een punt, ik zal het wel even navragen bij de dealer om te kijken of de firmware van de radio geupdate kan worden. Trouwens met B107 en B509 duurt het bij mij een kwestie van seconden om een verbinding te maken met de radio. Daarna nog een paar seconden voordat mijn gesprekkenlijst zichtbaar wordt in de radio.

Tja, voorlopig maar leven met die spontane soft-reboots. Ik neem wel een van deze dagen contact op met Huawei, misschien hebben zij wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Phantoman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:58:
[...]

Ik heb de B107 van de Huawei site genomen. Helaas kon ik geen restore doen van de B509 backup, want de B107 app zag het niet aan als een backup. Nou geen ramp, want na een week testen ben ik weer op weg naar B509 :/ Bluetooth werkte weer prima in B107, maar ik had alweer last dat mijn telefoon spontaan naar mijn SIM pincode vroeg en waardoor ik dus ik geen signaal meer had (niet meer bereikbaar). Een soort soft-reboot als het ware. Had ook hetzelfde probleem in B509, dus liever maar upgraden waar ik alles kan restoren.

[...]

Met de Bluetooth van mijn autoradio. Kwam zo vanuit de Opel-fabriek met bedieningsknoppen op het stuur. Misschien heb je wel een punt, ik zal het wel even navragen bij de dealer om te kijken of de firmware van de radio geupdate kan worden. Trouwens met B107 en B509 duurt het bij mij een kwestie van seconden om een verbinding te maken met de radio. Daarna nog een paar seconden voordat mijn gesprekkenlijst zichtbaar wordt in de radio.

Tja, voorlopig maar leven met die spontane soft-reboots. Ik neem wel een van deze dagen contact op met Huawei, misschien hebben zij wel een oplossing.
Dan legt het aan je Mobiel want ik heb geen probleem gehad dat mijn telefoon spontane soft-reboots had, met geen enkel Firmware (ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:37:
[...]

Ja dat betekend Nexus look ook inderdaad. Maar hetzelfde kun je bereiken met Apex launcher en zo kun je ook nog de Huawei widgets gebruiken, al zijn die waarschijnlijk uit een clean rom met nexus look eruit gesloopt.

En Apex launcher heeft nu ook een Kit Kat look.
Een jaar lang de Huawei G615 met heel veel plezier in gebruik gehad. Vorige week vrijdag de Nexus 5 gekocht. Wat een verschil met de Huawei G615. De Nexus is vele malen sneller dan de Huawei, de vormgeving is beter en mooier, en de meest recente Android updates van Google.
Nadeel van de Nexus is geen uitbreidbaar geheugen en geen verwisselbare accu. Maar dat mag de pret niet drukken!

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xfile schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:34:
[...]

Een jaar lang de Huawei G615 met heel veel plezier in gebruik gehad. Vorige week vrijdag de Nexus 5 gekocht. Wat een verschil met de Huawei G615. De Nexus is vele malen sneller dan de Huawei, de vormgeving is beter en mooier, en de meest recente Android updates van Google.
Nadeel van de Nexus is geen uitbreidbaar geheugen en geen verwisselbare accu. Maar dat mag de pret niet drukken!
Je bent nu wel een vorige generatie het vergelijken met de huidige generatie en het zou niet goed zijn als je Nexus 5 langzamer was want dat toestel heeft zo'n beetje de nieuwste hardware.

Maar toch zal ik mijn Huawei Honor 2 2GB niet vervangen door een Nexus 5, want ik heb ook serieus er over nagedacht en belangrijkste vond ik de batterij en niet de snellere chipset, want ik denk dat je daar niet zoveel van merkt bij normaal gebruik.

En dan kwam ik bij Nexus 5 tot de conclusie dat het kwa batterij duur nou niet zoveel beter zou zijn en dan nog het niet hebben van uitbreidbaar geheugen en daarom vind ik het de meer prijs niet waard en mijn Huawei Honor 2 is net 1 jaar en 1 maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Je bent nu wel een vorige generatie het vergelijken met de huidige generatie en het zou niet goed zijn als je Nexus 5 langzamer was want dat toestel heeft zo'n beetje de nieuwste hardware.
Klopt. Plus de meest recente Android versies.

Helaas is Huawei niet zo snel met Android updates; ik was het ook een beetje zat om elke keer een goede rom te vinden voor de Huawei.

Maar verder is de Huawei een prima smartphone.
Maar toch zal ik mijn Huawei Honor 2 2GB niet vervangen door een Nexus 5, want ik heb ook serieus er over nagedacht en belangrijkste vond ik de batterij en niet de snellere chipset, want ik denk dat je daar niet zoveel van merkt bij normaal gebruik.
Ik had de Huawei G615 met 1GB ramgeheugen.
En dan kwam ik bij Nexus 5 tot de conclusie dat het kwa batterij duur nou niet zoveel beter zou zijn en dan nog het niet hebben van uitbreidbaar geheugen en daarom vind ik het de meer prijs niet waard en mijn Huawei Honor 2 is net 1 jaar en 1 maand oud.
Ach men past zich vanzelf aan de batterijduur. Net zoals men van een eenvoudige Nokia naar de smartphone ging.
Maar het is ook hoe je de Nexus 5 hebt ingesteld: je kan veel onnodige applicaties uitzetten, en dat scheelt in stroomgebruik.

De prijs viel trouwens wel mee: € 336 voor de Nexus 5.
Vorige jaar kocht ik de Huawei voor € 297.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 03-02-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik draai nu een maandje b703 van de duitse huawei site. Ik heb alleen telkens last dat mn homescreen crashed en allerlei apps lijken telkens volledig opnieuw op te starten. Ik heb een stability test gedraaid en die draaide 14 uur zonder problemen. De vorige stock rom had ik ook dit probleem.

Wat denken jullie, weer een andere rom of is de hardware toch niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Met die roms blijf je mee spelen wat dat betreft is een Huawei nog steeds geen gebruiksvriendelijk (out of the box) telefoon.
Ik las nu pas dat de bootloader nu eindelijk unlocked is. Helaas betekend dit waarschijnlijk ook dat we geen update's van Huawei meer hoeven te verwachten.
Ik ga morgen eens kijken of de 707 rom wel stabieler is met de 706 heb ik toch wel wat ongemakken om het zo maar even te noemen.
Edit; vandaag gespeeld met 707 maar nog steeds problemen met de parrot carkit dus ik ga maar terug naar de 509 :(

[ Voor 12% gewijzigd door Snoekebeest op 06-02-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Snoekebeest schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:19:
Met die roms blijf je mee spelen wat dat betreft is een Huawei nog steeds geen gebruiksvriendelijk (out of the box) telefoon.
Ik las nu pas dat de bootloader nu eindelijk unlocked is. Helaas betekend dit waarschijnlijk ook dat we geen update's van Huawei meer hoeven te verwachten.
Ik ga morgen eens kijken of de 707 rom wel stabieler is met de 706 heb ik toch wel wat ongemakken om het zo maar even te noemen.
Edit; vandaag gespeeld met 707 maar nog steeds problemen met de parrot carkit dus ik ga maar terug naar de 509 :(
Heb je de laatste Firmware wel in je parrot ?

[ Voor 0% gewijzigd door fotojunk op 09-02-2014 18:56 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snoekebeest schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:19:
Daar ben ik het volledige oneens mee, aangezien ik eigenlijk geen echte problemen met deze smartphone heb en de profielen wisselaar vind ik echt geniaal, al mijn andere smartphones hadden zo'n software functie niet.
Dat de bootloader nu te unlocken is vind ik juist een goede zaak, al had me koud gelaten wanneer Huawei het niet gedaan heb.

Of ze nog updates uitbrengen weet ik niet, maar ik vind wel dat ze al veel verbeterd hebben met alle updates tot nu toe.
Ah er is dus weer een nieuwe update, ik zit nog steeds op B706 en dat werkt uitstekend voor mij en heb verder ook niet echt meer het XDA topic gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
De laatste rom die ik installeerde op Huawei was die van MoiZie http://huaweiascendg615.w...nrom-b705-v1-1-by-moizie/ . Een heel stabiele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in principe is dat niet veel meer dan een stock rom die uitgekleed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik draai de officiële B703. Meer mensen die daarmee last hebben van een constant vastlopende google agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je de gapps erop gezet? Ik lees namelijk ook berichten dat men die gapps terug zet via de backup die gemaakt is met HiSuite en persoonlijk ben ik bang dat het niet de schoonste manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Gapps zitten gewoon in de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:21:
Hoe heb je de gapps erop gezet? Ik lees namelijk ook berichten dat men die gapps terug zet via de backup die gemaakt is met HiSuite en persoonlijk ben ik bang dat het niet de schoonste manier is.
Ja GAPPS zit standaard bij B509 en B703, en als je B706 of B707 er op zet maak dan eerst een backup van Google Play Store en Google Play-services met Back-Up, de App die standaard bij de Huawei komt.

Dan hoef je alleen maar met Back-up ze terug te zetten en heb je GAPPS (Google Play) weer op je mobiel,
zonder eerst Chinese recovery er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Laatst online: 11:52
Ik draai nu een week of twee B703 en ben blij dat de e-mail applicatie het eindelijk normaal doet (problemen met secure SMTP eindelijk opgelost).

Helaas geeft deze firmware ook op mijn toestel problemen met bluetooth waardoor het toestel niet meer in de auto is te gebruiken. De vorige twee officiele versie werkten probleemloos in de auto, dus daar ligt het niet aan. Dat zijn toch bugs die voor een fabrikant als Huawei eigenlijk onacceptabel zijn in officiele releases, het gaat hier immers om basisfunctionaliteit!

Uit dit draadje kan ik niet goed opmaken of het bluetooth probleem in latere builds weer goed is opgelost, is dat nu wel of niet het geval?

En weet iemand of er uberhaupt nog een nieuwe officiele Android release voor dit toestel te verwachten is?

[ Voor 5% gewijzigd door zordaz op 17-02-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou ervanuit gaan dat we geen nieuwe update naar een recentere Android versie krijgen. Over onacceptabel gesproken, je denkt toch niet dat een Samsung, iPhone, of HTC geen bugs heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Ik vond dat Huawei het toch nog redelijk lang support gaf maar het is net als de honor 1 ze maken het niet af. Ik hoop dat er nog een stabielere rom met bleutooth fix komt maar het lijkt erop dat Huawei de developers blij heeft gemaakt met een dooie mus want het schijnt dat lang niet alles is vrijgegeven.

De hardware is niks mee maar de support wel bij Huawei en dat is iets waar ik toch wel wat in teleurgesteld ben en niet alle fabrikanten zijn perfect maar mijn volgende telefoon word geen Huawei meer denk ik er zaten toch wel wat te veel 'foutjes' bij elke laatste releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
zordaz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:50:
Ik draai nu een week of twee B703 en ben blij dat de e-mail applicatie het eindelijk normaal doet (problemen met secure SMTP eindelijk opgelost).

Helaas geeft deze firmware ook op mijn toestel problemen met bluetooth waardoor het toestel niet meer in de auto is te gebruiken. De vorige twee officiele versie werkten probleemloos in de auto, dus daar ligt het niet aan. Dat zijn toch bugs die voor een fabrikant als Huawei eigenlijk onacceptabel zijn in officiele releases, het gaat hier immers om basisfunctionaliteit!

Uit dit draadje kan ik niet goed opmaken of het bluetooth probleem in latere builds weer goed is opgelost, is dat nu wel of niet het geval?

En weet iemand of er uberhaupt nog een nieuwe officiele Android release voor dit toestel te verwachten is?
B706 en verders heeft de Bluetooth en Volume fix, en ik denk dat er nog een Stable versie uit komt.

Die kan je via een snelle link (MEGA) van mijn Forum downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door AmigaWolf op 17-02-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:12:
Ik zou ervanuit gaan dat we geen nieuwe update naar een recentere Android versie krijgen. Over onacceptabel gesproken, je denkt toch niet dat een Samsung, iPhone, of HTC geen bugs heeft?
Bugvrij bestaat natuurlijk niet, maar basis functionaliteit dient gewoon goed te werken in officiele releases. En de twee bugs waaraan ik refereer (email / smtp en nu bluetooth) beschouw ik toch echt als basis functies.

Ik heb ook de eerste Samsung Galaxy S 9000 gehad, genoeg bugs inderdaad. Maar nooit problemen met de belangrijkste functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zordaz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Bugvrij bestaat natuurlijk niet, maar basis functionaliteit dient gewoon goed te werken in officiele releases. En de twee bugs waaraan ik refereer (email / smtp en nu bluetooth) beschouw ik toch echt als basis functies.

Ik heb ook de eerste Samsung Galaxy S 9000 gehad, genoeg bugs inderdaad. Maar nooit problemen met de belangrijkste functies.
Ik heb nog nooit problemen gehad met dit toestel en ook niet met de bluetooth en eerlijk gezegd zal het erg per gebruiker verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:38:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met dit toestel en ook niet met de bluetooth en eerlijk gezegd zal het erg per gebruiker verschillen.
Met B706 heb ik ook geen probleem meer met Bluetooth en Volume, verders heb ik ook geen problemen gehad met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
ik had met 509 geen problemen met de bleutooth, die zijn gekomen nadat ik met 703 en 704 ben begonnen, nu draaid het met 706 goed maar niet probleemloos ben ik achter gekomen, bellen gaat prima maar heel soms duurt het heel lang voordat die koppelt, en met 509 kon ik ook media gebruiken, maar met de B706 is media niet te koppelen.
Zoals al eerder gezegt, heb er spijt van dat ik toen ben gaan updaten naar 703, sindsdien wil 509 ook niet meer, en het rare, ik ben toen van 704 terug gegaan naar android 4.0 en toen weer naar 509 en echt alles werkte, mail, bleutooth en volume zoals het hoorde, en nu lukt dat niet meer, dus ergens blijft er wat achter wat niet te herstellen is.
Maar nog een paar maandjes, dan gaan we wel opzoek naar een nieuw toestel, of dat weer een huawei word, zou kunnen, maar kan ook dat het wat anders word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Doornekamp33 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:04:
ik had met 509 geen problemen met de bleutooth, die zijn gekomen nadat ik met 703 en 704 ben begonnen, nu draaid het met 706 goed maar niet probleemloos ben ik achter gekomen, bellen gaat prima maar heel soms duurt het heel lang voordat die koppelt, en met 509 kon ik ook media gebruiken, maar met de B706 is media niet te koppelen.
Zoals al eerder gezegt, heb er spijt van dat ik toen ben gaan updaten naar 703, sindsdien wil 509 ook niet meer, en het rare, ik ben toen van 704 terug gegaan naar android 4.0 en toen weer naar 509 en echt alles werkte, mail, bleutooth en volume zoals het hoorde, en nu lukt dat niet meer, dus ergens blijft er wat achter wat niet te herstellen is.
Maar nog een paar maandjes, dan gaan we wel opzoek naar een nieuw toestel, of dat weer een huawei word, zou kunnen, maar kan ook dat het wat anders word.
Al een factory reset gedaan na al je updates? Wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Die doe ik elke keer, dus daar ligt het niet aan, wel bedenk ik me nu dat ik toen de chinese 704 er heb opgezet en zonder ben terug gegaan via 4.0 naar B509 en dat het toen probleemloos was, maar zoals het nu is werkt het goed genoeg voor me, hoop dat er nog een europesche update komt op B703 met de fix en dat die wel goed werkt, de chinees laat ik liggen, want soms krijg je nog wel eens een chinees scherm als je wat veranderd in de indtelingen, zoals het aanzetten van de GPS, dan druk ik maar ergens op en is die ok weer weg.

Maar ik zag dat er een opvolger van de P6 aan zit te komen, de P7 met android 4.4.2, als die op tijd is word het die denk ik, huawei bevalt toch wel hoor, en anders word het een nexus, lekker kaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Doornekamp33 op 19-02-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
AmigaWolf schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:14:
[...]

Met B706 heb ik ook geen probleem meer met Bluetooth en Volume, verders heb ik ook geen problemen gehad met deze telefoon.
In dat geval ook geen problemen met Caller ID Lag ?
Ik draai nu B703 maar dat geeft bij mij toch wel een probleem met de caller id
ziet het nummer wel maar geen fotos erbij
heb de +31 ervoor gedaan ook geen verschil

dan zou je ook nog de built.prop kunnen aanpassen met ro.config.hwft_MatchNum=11
Echter deze komt niet voor in het lijstje

dus wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Gman2oo6 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:43:
[...]

In dat geval ook geen problemen met Caller ID Lag ?
Ik draai nu B703 maar dat geeft bij mij toch wel een probleem met de caller id
ziet het nummer wel maar geen fotos erbij
heb de +31 ervoor gedaan ook geen verschil

dan zou je ook nog de built.prop kunnen aanpassen met ro.config.hwft_MatchNum=11
Echter deze komt niet voor in het lijstje

dus wat nu ?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee, heb al mijn tel nummers op mijn Sim alleen staan, en niet op mijn telefoon, dus geen foto's bij de nummers, en ja ik moet +31 doen om de namen te zien als ik gebeld word, maar dat zou kunnen omdat ik de Huawei Honor 2 heb met chinees firmware en niet de Ascend G615.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
Afgelopen zomer bij de kijkshop de G615 gekocht, met die 3x3 deal erbij, en ben best tevreden ermee.
Twee weken geleden geupgrade van 4.0.4 naar de 4.2.2 van de duitse site. ik wil het bij officiele roms houden i.v.m. die 3 jaar garantie en support enz. Het toestel doet en kan ook alles wat ik ervan verwacht, zonder custom roms.

Upgraden was een eitje. Na me aanmelden op de telefoon werden automatisch weer alle apps die ik eerst had, weer gedownload en geinstalleerd. Vond ik handig, maar kost ook wel wat tijd.

De verschillen:
-Ik had 4.0.4 met Nova launcher. De telefoon had de neiging om af en toe uit zichzelf te rebooten terwijl hij niet gebruikt werd. Om de 3-4 dagen of zo. Kon ik mee leven. De launcher (m''n bureaublad met icoontjes en widgets) werd best wel vaak herladen/gereboot en soms vond ik dat wel irritant.
-Ik heb nu 4.2.2 met apex launcher. De telefoon heeft zich nog niet uit zichzelf herstart. M'n bureaublad met widgets enz. wordt veel minder vaak herladen; ze staan er gewoon als ze ermoeten staan.
Verder lijkt het navigeren tussen verschillende schermen (instellingen e.d.) nog iets sneller/soepeler te gaan. Deze nieuwere android lijkt ook wat uitgebreider em completer.

Accuduur is misschien iets teruggelopen. In ieder geval niet echt verbeterd.
Ik doe zo''n twee dagen met in totaal drie uur schermtijd met m''n telefoon, en dan doe ik lichte smartphonedingen als: in de snackbar wat wordfeud, in de tram wat twitter lezen, op kantoor wat mailen, onderweg een reisplanner of wat surfen, altijd en overal m''n agenda, en thuis natuurlijk 4,5,6 keer per uur de telefoon pakken om te kijken of er nog iets nieuws is.

Ik was al prima tevreden met de telefoon, maar nu nog blijer met 4.2.2 want stabieler, sneller en completer.
Ik heb geen backups gedaan, dus ben ik kwijt: gespreksgeschiedenis, whatsapgeschiedenis en m''n SMSjes. Boeit me niet.

p.s. Ik gebruik geen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
zetje01 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:23:
Afgelopen zomer bij de kijkshop de G615 gekocht, met die 3x3 deal erbij, en ben best tevreden ermee.
Twee weken geleden geupgrade van 4.0.4 naar de 4.2.2 van de duitse site. ik wil het bij officiele roms houden i.v.m. die 3 jaar garantie en support enz. Het toestel doet en kan ook alles wat ik ervan verwacht, zonder custom roms.

Upgraden was een eitje. Na me aanmelden op de telefoon werden automatisch weer alle apps die ik eerst had, weer gedownload en geinstalleerd. Vond ik handig, maar kost ook wel wat tijd.

De verschillen:
-Ik had 4.0.4 met Nova launcher. De telefoon had de neiging om af en toe uit zichzelf te rebooten terwijl hij niet gebruikt werd. Om de 3-4 dagen of zo. Kon ik mee leven. De launcher (m''n bureaublad met icoontjes en widgets) werd best wel vaak herladen/gereboot en soms vond ik dat wel irritant.
-Ik heb nu 4.2.2 met apex launcher. De telefoon heeft zich nog niet uit zichzelf herstart. M'n bureaublad met widgets enz. wordt veel minder vaak herladen; ze staan er gewoon als ze ermoeten staan.
Verder lijkt het navigeren tussen verschillende schermen (instellingen e.d.) nog iets sneller/soepeler te gaan. Deze nieuwere android lijkt ook wat uitgebreider em completer.

Accuduur is misschien iets teruggelopen. In ieder geval niet echt verbeterd.
Ik doe zo''n twee dagen met in totaal drie uur schermtijd met m''n telefoon, en dan doe ik lichte smartphonedingen als: in de snackbar wat wordfeud, in de tram wat twitter lezen, op kantoor wat mailen, onderweg een reisplanner of wat surfen, altijd en overal m''n agenda, en thuis natuurlijk 4,5,6 keer per uur de telefoon pakken om te kijken of er nog iets nieuws is.

Ik was al prima tevreden met de telefoon, maar nu nog blijer met 4.2.2 want stabieler, sneller en completer.
Ik heb geen backups gedaan, dus ben ik kwijt: gespreksgeschiedenis, whatsapgeschiedenis en m''n SMSjes. Boeit me niet.

p.s. Ik gebruik geen bluetooth.
Jammer dat je niet even de app Back-Up gebruikt had die bij je telefoon komt, dan was je niet all je gegevens kwijt zo als Gespreksgeschiedenis, Whatsapp + geschiedenis, SMSjes, Agenda, en gegevens van je Apps, en meer.

Maar ja ik vind de Huawei telefoon ook erg lekker werken, ik heb hem al 13 maanden in bezit, en hij doet het nog steeds fantastisch, ik zelf heb de Huawei Honor 2 2GB, met B706 (Bluetooth en Volume fix).

[ Voor 4% gewijzigd door AmigaWolf op 23-02-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
@AmigaWolf:
Je hebtwel gelijk hoor, ik had best wel de Back-Up app van Huawei kunnen bekijken en gebruiken.
Maar ik wilde echt een ''kale'' installatie doen en niks van de oude installatie meenemen. Om te kijken of de kleine onhebbelijkheden van de telefoon opgelost zouden zijn. En dat is gelukt, want nog geen spontane reboots gehad (ik was bang dat dat rebooten een hardware-probleem was), en de launcher draait beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
zetje01 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:42:
@AmigaWolf:
Je hebtwel gelijk hoor, ik had best wel de Back-Up app van Huawei kunnen bekijken en gebruiken.
Maar ik wilde echt een ''kale'' installatie doen en niks van de oude installatie meenemen. Om te kijken of de kleine onhebbelijkheden van de telefoon opgelost zouden zijn. En dat is gelukt, want nog geen spontane reboots gehad (ik was bang dat dat rebooten een hardware-probleem was), en de launcher draait beter.
Ok, in ieder geval mooi om te horren dat alles het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had gisteren eens een nieuwe accu app gedownload, 3g uitgeschakeld en automatische update rotzooi uitgezet, met nachtmodus aan stond de telefoon gisteren op 82% en vanochtend ook nog.

Eergisteren was dat in slaapmodus nog 10% eraf in een nacht. Wat me opvalt is dat de wifi niet meer uitgaat, eerder was dat na ongeveer 10-15 min omdat de tel dan in slaapmodus gaat, echter na veel langere poos blijft wifi nu nog aan. En het vreet de accu op :( Heb geen zin om elke keer handmatig de wifi aan/uit te zetten. Ik snap niet waardoor het komt, het heeft altijd goed gewerkt. Maar nu is de tel 2x zo snel leeg dus, tenzij ik de accu app inschakel.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
Bij de geavanceerde wifi-instellingen kun je aangeven of wifi aan moet blijven in de slaapstand, misschien daar wat anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik op 'alleen aanblijven indien aangesloten' maar nu gewoon uitgevinkt. Ik draai gewoon 4.0.4, ik snap niet waar deze 'keep-alive' vandaan komt en hoe ik die kan vinden. Heb sowieso laatste apps eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ligt een app je accu te drainen ofzo ;) En kun je die beste het zwijgen opleggen met Greenify ofzo.

En die accu apps gebruik ik niet, ik maak gewoon gebruik van de profielen app van Huawei zelf.

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
Ik draai de laatste officiele versie, B703 4.2.2 en ik krijg automatisch een melding als een app de batterij meer dan normaal gebruikt. Dan kan ik kiezen voor sluiten of negeren, werkt prima. Alleen de bluetooth van deze versie is vreselijk, kan nergens mee verbinden...

• AmigaWolf
Henk Schuifkaas schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:02:
Ik draai de laatste officiele versie, B703 4.2.2 en ik krijg automatisch een melding als een app de batterij meer dan normaal gebruikt. Dan kan ik kiezen voor sluiten of negeren, werkt prima. Alleen de bluetooth van deze versie is vreselijk, kan nergens mee verbinden...
Als je bluetooth wil gebruiken met Android 4.2.2 zou je B706 moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Henk Schuifkaas schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:02:
Je kunt die notificaties ook uitzetten, want soms krijg je voor iedere schijt zo'n notificatie en het is niet geheel onlogisch dat een app veel verbruikt wanneer je die actief gebruikt.

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:42:
[...]

Je kunt die notificaties ook uitzetten, want soms krijg je voor iedere schijt zo'n notificatie en het is niet geheel onlogisch dat een app veel verbruikt wanneer je die actief gebruikt.
Hoe doe je dat dan?
Ik zoek daar al tijden naar want het irriteert mij mateloos......

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gP7eWcbPb1191WuRp1ZY016n/full.png

Gewoon die schakelaar omzetten ;)

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
En die schakelaar heb ik dus niet........
B704
Kennelijk zal ik daarvoor moeten updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
AmigaWolf schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:41:
[...]

Als je bluetooth wil gebruiken met Android 4.2.2 zou je B706 moeten installeren.
Dan is B706 voor mij misschien toch te overwegen. Zitten er nog bijzonderheden / bugs etc. in waar ik van te voren rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
zordaz schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:04:
[...]

Dan is B706 voor mij misschien toch te overwegen. Zitten er nog bijzonderheden / bugs etc. in waar ik van te voren rekening mee moet houden?
Je hebt kans als je de Huawei Ascend G615 heeft dat je balk aan de bovenkant van je scherm leeg is (je weet wel waar Wifi en Bluetooth en zo in zit) en het niet doet, maar daar kan je altijd losse van downloaden op Google Play, als je dat niet erg vind.

Maar voor de rest is hij het zelfde als B703, maar dan met Bluetooth en Volume fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
AmigaWolf schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:21:
[...]

Je hebt kans als je de Huawei Ascend G615 heeft dat je balk aan de bovenkant van je scherm leeg is (je weet wel waar Wifi en Bluetooth en zo in zit) en het niet doet, maar daar kan je altijd losse van downloaden op Google Play, als je dat niet erg vind.
Waar moet ik dan zijn om dat via play binnen te halen, ik mis hem ook in 706 en je kan wel snel in die instellingen komen, maar die knopjes daarboven waren handiger.
Misschien dan toch 707 eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Doornekamp33 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:44:
[...]

Waar moet ik dan zijn om dat via play binnen te halen, ik mis hem ook in 706 en je kan wel snel in die instellingen komen, maar die knopjes daarboven waren handiger.
Misschien dan toch 707 eens proberen.
Dan zou ik voor B708 gaan, maar die is ook uit China, en dus ook waarschijnlijk zonder je balk (Meldingen Paneel) aan de bovenkant van je scherm.

Je kan deze Meldingen Panelen gebruiken:

Notification Toggle

Gemakkelijk Android Panel

TogglePanel

Control Panel PRO

Notification Bar Deluxe

[ Voor 45% gewijzigd door AmigaWolf op 01-03-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Is inmiddels 708 er ook al, staat nog niet op je Forum, bedankt gaan we die proberen ipv 707.
En die bars zijn ook mooi, eens kijken welke ik neem ook daarvoor bedankt.

Zou er nog een update komen vanuit huawei naar 4.3 want 4.4 zal zeker nooit komen, of hebben ze het toestel vroegtijdig afgeschreven.

Update, heb nu die B708 er op gezet, weinig verschil met B706 maar misschien lost het het probleem met de soms haperende bleutooth wel op.

Maar toch een vraagje, bij de contacten heb je nu achter het nummer een telefoon hoorntje staan en daarachter staat een telefoontje met IP erbij, is dat weg te halen, gebruik het niet maar nergens er iets over vinden in de instellingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Doornekamp33 op 02-03-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Doornekamp33 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 06:55:
Is inmiddels 708 er ook al, staat nog niet op je Forum, bedankt gaan we die proberen ipv 707.
En die bars zijn ook mooi, eens kijken welke ik neem ook daarvoor bedankt.

Zou er nog een update komen vanuit huawei naar 4.3 want 4.4 zal zeker nooit komen, of hebben ze het toestel vroegtijdig afgeschreven.

Update, heb nu die B708 er op gezet, weinig verschil met B706 maar misschien lost het het probleem met de soms haperende bleutooth wel op.

Maar toch een vraagje, bij de contacten heb je nu achter het nummer een telefoon hoorntje staan en daarachter staat een telefoontje met IP erbij, is dat weg te halen, gebruik het niet maar nergens er iets over vinden in de instellingen.
Ja ik zal B708 op mijn Forum zetten, en geen idee hoe je de telefoontje met IP weg moet hallen, en nee ik denk dat we geen Android 4.3 of 4.4 update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:55:
Waarschijnlijk ligt een app je accu te drainen ofzo ;) En kun je die beste het zwijgen opleggen met Greenify ofzo.

En die accu apps gebruik ik niet, ik maak gewoon gebruik van de profielen app van Huawei zelf.
Heb het nog niet echt kunnen vinden, weet dat het met wifi te maken heeft/had, ik had vorige week 1x tel even aangezet na 23:00(na 23:00 = airplane mode, dus had even omschakeling naar normaal + wifi)

Let op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0ivkzFuoEs7ch04HKJrYOrvj/medium.png

Die piek die omhoog gaat was dus van airplane naar normaal en die enorme daling was snachts. Maar nu lijkt het normaler, zaterdagnacht de boel opgeladen, vannacht 0 % eraf en zit nu nog op 72%. Misschien een hik-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dat mijn Huawei Honor 2 op de originele Chinese B706 nogal veel tijd nodig had om een fix te krijgen, in meer dan 1 min en 30 sec.

Dus vanmiddag heb ik even gekeken op internet en toen kwam ik de GPS fix van Lavx tegen, maar helaas waren de bestanden offline, dus heb ik CLEANROM B705 V1.1 BY MOIZIE gedownload en de twee bestanden die ik nodig had eruit gehaald.

En daarna was het een kwestie van kopieren naar /system/etc en volgens mij werkt de GPS nu veel beter, want voorheen werkte het wel, maar het duurde veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
AmigaWolf schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:07:
[...]

Ja ik zal B708 op mijn Forum zetten, en geen idee hoe je de telefoontje met IP weg moet hallen, en nee ik denk dat we geen Android 4.3 of 4.4 update krijgen.
B708 heeft toch nog wel wat kuren, zo heeft die meer problemen met de bleutooth als B706, maar het meeste hij loopt regelmatig vast, heb nu twee keer een fabrieks reset gedaan maar het blijft terugkomen.
Ben er wel achter dat de 4.2 rom nog niet helemaal uitontwikkeld is, dus ze moeten maar gewoon met een goede 4.4 komen. ;) ;) ;)

Update 10/3 Rom B708 heeft wel erg veel bugs bij mij, bleutooth is een drama valt steeds uit al je gekoppelt hebt, sms app werkt niet, en mail wil ook niet zoals het moet, veel te vaak geen verbinding kunnen maken, en onregelmatig onverklare herstarts.

Na een tijdje het aangezien te hebben toch maar weer een plan gemaakt, eerst terug gegaan naar de originele 4.0, toen B509 erop, nog steeds probleem met de rom, en toen als wanhoop B703 erop, laatste kans en wat blijkt, het werkt allemaal probleemloos op dit moment, al 2 dagen geen enkel probleem waar ik tegenop liep, apex launcher stopt niet voordurend, bleutooth verbind met beide toestellen die ik heb binnen een paar seconden, valt niet meer weg tijdens verbinding, kan normaal mailen, sms en internetten zonder vastloper of onverklaarbare herstart, nu dus niet meer aankomen, lekker zo laten, wat was ik de wanhoop nabij. |:( |:( |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Doornekamp33 op 10-03-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serioussiem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09-2024
over die 3x3 deal. Mijn telefoon had laatst een goed stootje gehad, nergens schade te zien op de telefoon maar geen werkende software meer, enkel een lichtgevend scherm (moederboard kapot waarschijnlijk).

Bummer, maarja 3x3 deal toch?!?! Contact opgenomen met huawei en dynafix zou hem ophalen en repareren. Dinsdag opgehaald, ik redelijk gestrest doordat ie toch ook wel door eigen stootschade het niet meer deed, maar ik had hem donderdag weer terug met een vervangen moederboard en geen enkele software mankementjes of iets na 2 maanden (nu). Als ik verhalen van mensen die zoiets via vodafone moeten regelen moet ongeveer 5 weken wachten en dan krijgen ze soms nog een kapotte telefoon terug.

Wat huawei 3x3 service betreft, goede shit!
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken, voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen.