Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.773 views

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Isniedood schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:41:
Inmiddels ben ik mij ook aan het verdiepen in Philips hue. Ik heb het volgende voor ogen:

1 Kodi dat hue als ambilight gebruikt.
2 Wekker en licht werkt samen
3 Licht gaat aan als het donker is en ik thuis kom.
Wbt wens nummer1, zou ik niet doen. Gaat niet lekker werken met Hue. Hue systeem is veel te traag en de LEDs zijn niet individueel aan te sturen.
Boblight (of Hyperion, etc) met een Arduino (of Teensy, Rpi, etc) oplossing werk hiervoor wel erg goed!
...en is ook nog eens veel goedkoper. (€20 voor bordje en €40 voor 5meter ws2801+5050 LED strip)
Check google :)

Ambilight: Teensy + ws2801 + Kodi Windows
Led strips op de TV
Bijvoorbeeld deze ws2801 led strip

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:58
Net de plus verleng strip besteld. Heeft iemand hier al zo'n extension gekocht van de Plus strip?
Is dit een kant en klaar stripje of moet er nog wat gesoldeerd worden?
Bij mn oude rgb strips had ik nml altijd 4 van die pinnetjes waarmee je kon verlengen,geldt dat bij Philips ook?
En kun je deze gewoon op ieder willekeurige plaats afknippen? Las ergens om de 33cm.

[ Voor 21% gewijzigd door chefspecial op 20-10-2015 17:34 ]

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:01
chefspecial schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:13:
Net de plus verleng strip besteld. Heeft iemand hier al zo'n extension gekocht van de Plus strip?
Is dit een kant en klaar stripje of moet er nog wat gesoldeerd worden?
Bij mn oude rgb strips had ik nml altijd 4 van die pinnetjes waarmee je kon verlengen,geldt dat bij Philips ook?
En kun je deze gewoon op ieder willekeurige plaats afknippen? Las ergens om de 33cm.
kunt de extensions met 4 stekkertje direct erop drukken,,kunt om de 30 cm knippen. maximale lengte 10m

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ritchie schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:19:
[...]

Tip:

Google Play: Hue Pro

Ikzelf gebruik de standaard Hue app niet meer.
Inmiddels ook getest en werkt inderdaad een stuk beter. Jammer dat het er uit ziet als een app uit het tijdperk honeycomb, maar goed, het lijkt te voldoen aan de wensen. Jammer dat je niet de scenes van de officiële app/site kan kopiëren, tenzij ik verkeerd kijk.
Ritchie schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Overigens heeft Philips het gebruik als wekker en aangaan bij het donker worden in het experimentele HueLabs ondergebracht.

[afbeelding]
Ik kan mijn bridge niet connecten met hue labs. Hij vindt de bridge wel, maar wanneer ik op de "link button" druk, gebeurt er helemaal niets, afgezien van de statusbar die netjes afloopt.

Is dat iets wat jij ook tegengekomen bent?

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 20:27

Isniedood

nee, echt niet!

Ritchie schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Voor stap 2 en 3 zou je eens moet gaan kijken in:
Domoticz - open source domotica systeem - deel 2

Overigens heeft Philips het gebruik als wekker en aangaan bij het donker worden in het experimentele HueLabs ondergebracht.

[afbeelding]
en die rating is wat mensen ervan vinden? Das niet heel positief..

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 20:27

Isniedood

nee, echt niet!

wizzmic schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Wbt wens nummer1, zou ik niet doen. Gaat niet lekker werken met Hue. Hue systeem is veel te traag en de LEDs zijn niet individueel aan te sturen.
Boblight (of Hyperion, etc) met een Arduino (of Teensy, Rpi, etc) oplossing werk hiervoor wel erg goed!
...en is ook nog eens veel goedkoper. (€20 voor bordje en €40 voor 5meter ws2801+5050 LED strip)
Check google :)

Ambilight: Teensy + ws2801 + Kodi Windows
Led strips op de TV
Bijvoorbeeld deze ws2801 led strip
Thanks! Klinkt als een flink hobby project, waarvan ik niet weet of ik het kan, maar ik ga mij er eens in verdiepen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:07
Isniedood schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:03:
[...]

Thanks! Klinkt als een flink hobby project, waarvan ik niet weet of ik het kan, maar ik ga mij er eens in verdiepen.
En hier kun je ook nog heel veel info vinden/vragen
DIY Ambilight howto?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Fly-guy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:02:
[...]

Jammer dat het er uit ziet als een app uit het tijdperk honeycomb, maar goed, het lijkt te voldoen aan de wensen.
Ik heb de beta versie 2 en die ziet er gelukkig een heel stuk netter uit. Versie 1 werkt uitstekend maar qua looks is het de "ipcam viewer" onder de Hue apps :-)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bert003 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Ik heb de beta versie 2 en die ziet er gelukkig een heel stuk netter uit. Versie 1 werkt uitstekend maar qua looks is het de "ipcam viewer" onder de Hue apps :-)
Wachten we even op versie twee, want de werking is inderdaad prima..

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-10 21:09
Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een juiste oplossing voor in huis wat betreft de verlichting/domotica.

De apps van philips en andere ontwikkelaars voldoen niet aan mijn verwachtingen.
Graag zou ik willen zien dat deze doormiddel van bewing mijn lampen schakelt.

Iemand enig idee/ervaring of dit makkelijk te realiseren is met een zipato zibabox icm de zigbee module?

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-11 19:10
Onlangs een Hue-ledstrip op mijn televisiekast geplaatst, zeer geslaagd. Heb meteen de Hue-pro app geinstalleerd en daarna ook Hue Pro Tasker.
Ingesteld dat de Hue moet aanspringen 30min voor zonsondergang. Dat werkt goed zolang ik op mijn thuiswifi zit, maar eens uit huis op mobiel netwerk doet hij dat niet....logisch, de Hue is met mijn wifi verbonden denk ik dan.

Maar ik zou dus willen dat die taak altijd werkt, ook al ben ik niet thuis. Andere app nodig? Instelling?

Het is in elk geval niet mijn laatste Hue, meer van dat! Heb nog wat armaturen te kopen voor in huis. :Y

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:35
Drwho1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
Ingesteld dat de Hue moet aanspringen 30min voor zonsondergang. Dat werkt goed zolang ik op mijn thuiswifi zit, maar eens uit huis op mobiel netwerk doet hij dat niet....logisch, de Hue is met mijn wifi verbonden denk ik dan.

Maar ik zou dus willen dat die taak altijd werkt, ook al ben ik niet thuis. Andere app nodig? Instelling?
Je zou naar labs.meethue.com kunnen gaan. Daar staat een "away from home" functie. Alleen, je kan geen offset aangeven maar het tijdstip dat je verlichting aangaat wordt keurig dagelijks bijgewerkt.

• RAW1973
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-02-2021
Drwho1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:

Het is in elk geval niet mijn laatste Hue, meer van dat! Heb nog wat armaturen te kopen voor in huis. :Y
Ik gebruik IFTTT "At sunset turn on hue lights", waarbij ik channel "Weather" heb geconfigureerd voor de locatie Graz, Austria... Daar gaat de zon ongeveer een half uur eerder onder dan hier...

Remco

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

De hue is binnen! Leuk speelgoed al gebruik ik pas 2 lampen. Wel vroeg ik mij af hoe dat gaat als je 4 of meer lampen hebt aangezien hij ze nu nummert als 1-2-3, dan heb je met 4 lampen dus iets 2x ?

Zijn er misschien nog tweakers hier die een of twee losse lamp over hebben?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 12:40
Rol-Co schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:37:
De hue is binnen! Leuk speelgoed al gebruik ik pas 2 lampen. Wel vroeg ik mij af hoe dat gaat als je 4 of meer lampen hebt aangezien hij ze nu nummert als 1-2-3, dan heb je met 4 lampen dus iets 2x ?

Zijn er misschien nog tweakers hier die een of twee losse lamp over hebben?
Hij telt gewoon door. Gelukkig kun je de naam vd lamp wijzigen. Maakt t wat makkelijker. Let wel op bij de volgorde van aanmelden. Dit is bepalend voor de volgorde in de app.

PV Output

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:40

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

robertwebbe schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Jee, dat is toevallig. Een half uurtje eerder stond die nog niet op de conrad.nl site. Maar nu dus wel met een levertijd van circa 6 dagen. Laat zeker nog even in dit topic weten wat je bevinden zijn. Meerderen zijn op zoek naar een alternatief van de Philips Living White plug (welke ook kon dimmen).

[afbeelding]
Inmiddels is mn bestelling aangepast naar zo'n 3 weken levertijd.. dus gaat nog even duren

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 13:45
meesje schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:49:
[...]

Zoiets (dat de Hue Whites terug geroepen zijn) kreeg ik dus afgelopen zaterdag telefonisch te horen nadat ik online bij de Praxis een bestelling had geplaatst voor de set met dimmer en lamp. Ik kreeg als tip van een mede-tweaker om deze vraag via twitter @tweethue te stellen. Dit heb ik nog niet gedaan.
Omdat mijn dimmer na een paar dagen goed gewerkt te hebben (op de 10 Hue/LivingColors lampen in mijn woonkamer) het opeens niet meer deed, en het opnieuw toevoegen vanuit de Hue App (op Android) niet meer mogelijk was, heb ik zojuist telefonisch contact gehad met de afdeling Philips Hue Lighting.

Gisteren was het resetten van de Hue Dimmer en het uit- en weer aanzetten van de bridge geen oplossing, maar toen ik zojuist vanuit de Hue App (vanaf mijn iPad) de verbinding opnieuw tot stand liet brengen, werd de Hue Dimmer wel weer gevonden en kon ik deze (opnieuw) koppelen.

Aan de Philips-medewerker gevraagd of het wegvallen van de Dimmer mogelijk een bekend probleem is, omdat ik gelezen heb dat er een terugroepactie was van de Hue Dimming Kit. Dit blijkt niet te gaan om de Dimmer maar om de Hue White Lamp. (zoals hierboven ook genoemd)

Mochten anderen ook het probleem hebben dat de Dimmer spontaan de verbinding met alle lampen verliest, dan hoor ik het graag, want dan kan ik mijn case bij Philips opnieuw openen.

[ Voor 0% gewijzigd door Martino-s op 22-10-2015 14:25 . Reden: typo ]

Powered by nieuwsgierigheid en AI

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RAW1973 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Ik gebruik IFTTT "At sunset turn on hue lights", waarbij ik channel "Weather" heb geconfigureerd voor de locatie Graz, Austria... Daar gaat de zon ongeveer een half uur eerder onder dan hier...
Dat is handig :) die site kende ik nog niet

https://ifttt.com/recipes...unset-turn-on-your-lights

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:49
Gebruikt er al iemand al (i)beacons en/of Eddystone d.m.v. het liefst (iets oudere) Android telefoons als beacon te gebruiken, maar het mag ook een echte beacon zijn i.c.m. hue?
Ik kan wel wat voor iOS vinden aan apps, maar voor Android is het moeilijk. Er zijn wel apps die van je telefoon een beacon maken, maar iets vinden om het te triggeren is lastiger. Ook in Tasker is dit volgens mij nog niet aanwezig, die gebruiken BT near volgens mij en huebeacon lijkt ook niet meer echt bijgehouden te worden.
Wat ook wel handig kan zijn is bijvoorbeeld de app Yonomi. Kun je ook weer bepaalde apparaten koppelen met hue. Ik gebruik een Jawbone Up Move activity tracker om de lichten uit te zetten als ik de slaapstand inschakel, dat kan met deze tracker namelijk niet met IFTTT.

[ Voor 33% gewijzigd door peptalk op 22-10-2015 15:52 ]

• chefspecial
Na de eerste maanden gebruik zijn er zijn wel flinke verbeter punten aan de officiële app van Philips en de lampen zelf is mij opgevallen.

-Groepen aanmaken zou handig zijn, daar gebruik ik nu lampshade voor.

-Bij scenes ipv ballonnetjes met nummertjes zou het handig zijn als er ook iets van tekst in staat, bijv Bar of kamer. Nu is het altijd maar gissen welke de juiste is. Zeker als je 20+ aantallen hebt.

-gu10 spotjes zijn op de minimale stand nog te fel mijn inziens

-Hue Go heeft 3 tot 3.5 uur standby tijd, redelijk prima, al mocht dat wel iets langer. Wat echter wel minpunt is is dat als hij uit staat en van de accu af is hij ook binnen een paar uurtjes leeg is. Vind ik zelf redelijk vreemd. De losse bulbs verbruiken 0,... watt en de go lijkt mij dan ook zoiets. Dan vind ik t vreemd dat als ie uit staat toch de accu snel leeg trekt.

-Ik heb buiten en binnen hue. Het zou handig zijn als je dat kan scheiden in scenes. Nu maak ik er savonds wel eens een aan, en dan springen ook alle lampen buiten aan. Ook als je iets wil dimmen binnen schuif je soms per ongeluk over een buitenlamp, die dan ook aan gaat zonder dat je het weet....

-Als je een lamp hebt die kapot is of eentje die je verkoopt, blijft hij qua getal in het systeem staan. De eerst volgende lamp die je koppelt is dan niet dat nummer wat weg is maar automatisch het nummer die als allerlaatste komt. Een functie waarmee je de nummers kan wijzigen was handig geweest

-Tot op de dag van vandaag elke dag ruzie met de tap... Heb via de hue tap app meerdere scenes toegewezen aan een knop en dan gaan alle lampen tussendoor in een keer uit. Wazig gedoe dus. Daar zou de officiële app ook meer ondersteuning voor moeten bieden. Zo'n tap is prachtig maar de standaard beperkte opties en mogelijkheden doet afbraak van de tap

[ Voor 23% gewijzigd door chefspecial op 22-10-2015 19:39 ]

• kippewit
  • Laatst online: 29-04 01:23
De native Hue app zou inderdaad wel een stuk beter kunnen. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid iConnectHue. Kost amper wat en het is z'n geld zeker waard. Werkt woveel makkelijker met verschillende groepen + timers + ... En de hue tap kan je er ook nog extra opties mee geven die de standaard Hue app niet biedt.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 08:58
De dimmer ook? Kan je daar ook meer mee dan de standaard aan uit van 1 scène?

Water-Escape

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-11 19:47
Martino-s schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:21:
[...]

Omdat mijn dimmer na een paar dagen goed gewerkt te hebben (op de 10 Hue/LivingColors lampen in mijn woonkamer) het opeens niet meer deed, en het opnieuw toevoegen vanuit de Hue App (op Android) niet meer mogelijk was, heb ik zojuist telefonisch contact gehad met de afdeling Philips Hue Lighting.

Gisteren was het resetten van de Hue Dimmer en het uit- en weer aanzetten van de bridge geen oplossing, maar toen ik zojuist vanuit de Hue App (vanaf mijn iPad) de verbinding opnieuw tot stand liet brengen, werd de Hue Dimmer wel weer gevonden en kon ik deze (opnieuw) koppelen.

Aan de Philips-medewerker gevraagd of het wegvallen van de Dimmer mogelijk een bekend probleem is, omdat ik gelezen heb dat er een terugroepactie was van de Hue Dimming Kit. Dit blijkt niet te gaan om de Dimmer maar om de Hue White Lamp. (zoals hierboven ook genoemd)

Mochten anderen ook het probleem hebben dat de Dimmer spontaan de verbinding met alle lampen verliest, dan hoor ik het graag, want dan kan ik mijn case bij Philips opnieuw openen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, de dimmer (uit een dimming kit) verloor na enkele dagen zijn verbinding en kon niet meer bereikt worden door de bridge. Voor het gemak heb ik de dimmer vervolgens direct aan de lampen gekoppeld. Enkele dagen later heb ik hem verwijderd uit de app (Android), gereset (10 seconden de reset-knop ingedrukt houden), en na een paar herhalingen (en lang wachten...) kreeg ik hem weer toegevoegd. Oorzaak van het probleem kan bij een update van de bridge of app gelegen hebben, die is ook rond die tijd uitgevoerd.

Af en toe werkt de 'scene on' knop niet (rode led brandt), bij een tweede poging vindt hij de bridge dan wel (groene led) en gaat de scene aan.

• chefspecial
By the way, als je de tap in stelt via de hue tap app zie je ook al die oude scenes en bepaalde scenes die schijnbaar meerdere Keren zijn aangepast. Daar is niks aan te doen hé?...

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-11 15:46
kippewit schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35:
De native Hue app zou inderdaad wel een stuk beter kunnen. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid iConnectHue. Kost amper wat en het is z'n geld zeker waard. Werkt woveel makkelijker met verschillende groepen + timers + ... En de hue tap kan je er ook nog extra opties mee geven die de standaard Hue app niet biedt.
Zelf heb ik enkel de normale Hue app omdat ik alleen Hue Lux gebruik, daarvoor is het goed genoeg voor mij :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:16
chefspecial schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:10:
By the way, als je de tap in stelt via de hue tap app zie je ook al die oude scenes en bepaalde scenes die schijnbaar meerdere Keren zijn aangepast. Daar is niks aan te doen hé?...
Je kan die scenes via de Mijn Hue pagina's online verwijderen. Kies een scene en klik op "meer details" en vink dan alle apparaten uit voor die scene. Er staat ook bij dat dan de scene wordt verwijderd.
Of dit echt een harde delete is waarbij hij ook uit je bridge wordt gehaald weet ik niet.

Dit dus (persoonlijke data even zwart gemaakt):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/438213/Hue.png

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 23-10-2015 09:25 ]

PSN: Sluuz

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-11 19:10
Timmy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:29:
[...]

Je zou naar labs.meethue.com kunnen gaan. Daar staat een "away from home" functie. Alleen, je kan geen offset aangeven maar het tijdstip dat je verlichting aangaat wordt keurig dagelijks bijgewerkt.
Thx, werkt zoals verwacht. Doet ze ook uit op een vastgesteld uur.

Als ik thuis ben op wifi springt de Hue aan via mijn Tasker app, indien uit huis op mobiel netwerk dan is het via de labs.

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
heeft iemand ook het probleem dat als je spotify op je Ipad aan hebt staan en je tegelijkertijd de Heu Disco app start dat dan spotify op de Ipad stopt met spelen? en is er een oplossing voor? erg irritant...

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Sowieso zijn eigenlijk alle apps op een of andere manier beperkt, one way or another.. Heb op de Ipad de officiele Hue app. Pro's: je kunt snel scenes e.d. aanmaken, en lampen koppelen via serienummer. Cons: app zit m.i. onlogisch in elkaar. Is verder qua scheduling nogal beperkt naar mijn idee.

Gebruik verder Huetro op Windows Phone. Cons: geen optie tot koppelen lampen op S/n.. Is om een of andere reden thuis nodig, op de normale manier koppelen via de bridge/app lukt iig niet met onze LUX lampen. Lampen worden nooit gevonden.. Koppelen via serienummer werkt vervolgens altijd. Prima, doen we dat. Pro's: verder alles eigenlijk. Mooie, snelle app voor dagelijks gebruik!

Verder kan ik via Huetro wel de Hue tap goed programmeren m.b.t. scenes.. Waarbij ook bij een scene andere lampen met rust gelaten worden (dus niet ook automatisch mee aan/uit gaan) wat bij de officiële IOS app ook maar half/half werkt. Wat wel weer vreemd is binnen Huetro, is dat bij het programmeren van de Hue tap, alleen weer met scenes en groups gewerkt kan worden bij bijvoorbeeld uitzetten van lampen. Dus weer geen individuele lamp. Zou voor de meeste mensen geen issue zijn, behalve dan als je bijv. maar 1 lamp hebt in de woonkamer die je met de tap snel uit wilt kunnen zetten. Van 1 lamp kan je weer geen group maken, dus dan heb je gewoonweg pech. :P Een knop toewijzen aan 1 enkele lamp kan in de officiële IOS app dan weer wel volgens mij.

Sowieso is het delen van scenes tussen apps onderling ook een beetje.. Iets wat niet kan volgens mij, lol. Gebruik verder de officiele app en huetro naar volle tevredenheid, maar elke app lijkt toch zo zijn eigen beperkingen te hebben.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36

Ethirty

Who...me?

Dewoudloper schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:39:
heeft iemand ook het probleem dat als je spotify op je Ipad aan hebt staan en je tegelijkertijd de Heu Disco app start dat dan spotify op de Ipad stopt met spelen? en is er een oplossing voor? erg irritant...
Ik heb een andere "disco" app die precies hetzelfde doet. De balk bovenaan de iPad wordt ook rood (recording). Zal wel te maken hebben met het op de achtergrond actief kunnen blijven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• water_escape
zijn de nieuwe e27 al ergens te koop? En heeft het zin om de nieuwe te nemen tov de oude. heb er maar 2 nodig eigenlijk momenteel.

Water-Escape

• chefspecial
Sluuz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

Je kan die scenes via de Mijn Hue pagina's online verwijderen. Kies een scene en klik op "meer details" en vink dan alle apparaten uit voor die scene. Er staat ook bij dat dan de scene wordt verwijderd.
Of dit echt een harde delete is waarbij hij ook uit je bridge wordt gehaald weet ik niet.

Dit dus (persoonlijke data even zwart gemaakt):
[afbeelding]
Dat klopt, maar dat maakt geen verschil.. Gebruiken jullie hier geen tap met de hue tap app? Als je dan scenes aan een knop wil toewijzen, staan er allerlei vage scene namen zoals bijv sunset off en nog een keer of 3 sunset. Staan zeker 40 scenes bij mij, terwijl ik er maar 6 op de app heb.
Het zou handig zijn als je gewoon uit de scenes van de officiële app kan kiezen...

• m.theloosen
  • Laatst online: 27-11 20:58
water_escape schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:08:
zijn de nieuwe e27 al ergens te koop? En heeft het zin om de nieuwe te nemen tov de oude. heb er maar 2 nodig eigenlijk momenteel.
Kijk jij nooit op de Pricewatch?

• water_escape
m.theloosen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:28:
[...]

Kijk jij nooit op de Pricewatch?
Moment ;) .. Geef ik zo antwoord op.

Water-Escape

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-11 15:46
water_escape schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Moment ;) .. Geef ik zo antwoord op.
Ze zijn al lang te koop :P

• water_escape
Maar niet los? Of ik zie het verschil niet..

Water-Escape

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:01
Iemand al de nieuwe gu10 Oskam lightify RgBW spots geprobeerd op de Philips 2.0 bridge? Wil liever deze gebruiken omdat deze volgens mij wel passen in mijn bestaande spotjes.

[ Voor 3% gewijzigd door jschoorl2 op 24-10-2015 10:23 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• YoshiBignose
  • Laatst online: 26-11 12:03
Ik heb 2 Hue White lampen en 2 color. Als ik de Color met de wandschakelaar uit/aan zet gaat hij in een soort standaard kleur. Deze is bijna hetzelfde als de Hue White lamp. Weet iemand wat de kleurcode hiervan is? Volgens mij is de scene Lezen ook hetzelfde.

Facts don't care about your feelings

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 21:02
In het topic is al een paar keer de vraag langsgekomen hoe dat nu zit met verlengen en afknippen van de nieuwe lightstrips. Hieronder een fotoverhaal hoe het er uit ziet, wat de nadelen zijn en hoe je die door tweaken kunt overwinnen :)

Allereerst een foto die laat zien hoe het nu zit met verlengen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/sh/csx3h84o3eiir1y/AADKVrulLYJQOE9lSOzT0wSOa/hue0.jpg

Onderop is te zien hoe het standaard 2-meter lichtsnoer eindigt in een connectortje. Daarboven het begin van een extension lichtsnoer. De andere kant van die extension heeft natuurlijk net zo'n female connector als die van het standaardsnoer.

Bovenstaande foto laat ook meteen zien waarom je niet op willekeurige plekken kunt knippen: her en der zitten wat smd-tjes. Daardoor verwijder je stukken van het circuit als je niet op de aangegeven plek knipt.

Die connectortjes zitten dus netjes aan de uiteinden van het snoer. Het snoer is opgedeeld in segmenten van 33 centimeter. De overgangen daartussen zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/fws08tiatgyi979/hue1.jpg

Uit die foto's blijken de nadelen van dit systeem:
- Verlengen kan alleen maar met hele stukken lichtsnoer. Zodra je gaat knippen eindigt het snoer niet meer in een connector. Je kunt dus alleen maar doorlopende lichtsnoeren maken van 2, 3, 4, etc tot 10 meter.
- Knippen kan alleen maar op de aangegeven plaatsen. Per 33 centimeter dus.
- Knippen op de aangegeven plaats zorgt ervoor dat je het resterende eind weg kan gooien.

Nu heb ik een boekenkast waar ik het standaardsnoer bovenop heb liggen. Dat verlicht de muur boven de kast prima, maar de kast zelf is nog een donker gat. Daarom wil ik onder een paar planken een stuk lichtsnoer aanbrengen. Met het standaardsysteem zou dat alleen maar kunnen door een heel lang ononderbroken snoer te maken van een meter of 6. Maar het ziet er natuurlijk niet uit als dat door de halve boekenkast loopt, en bovendien zou de totale prijs oplopen tot bijna 200 euro.

Kijkend naar de overgang tussen twee segmenten dacht ik dat het redelijk eenvoudig moet zijn om met wat soldeerwerk en flatcable de boel te kunnen tweaken. Door niet op de aangegeven plek te knippen maar halverwege de soldeereilandjes moest dat mogelijk zijn. Dus vanmiddag een extensie gekocht om te experimenteren.

Allereerst de rubberslang t.h.v. de soldeereilandjes met een scalpel verwijderen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/8euwn5msm030g9d/hue2.jpg

Vervolgens met diezelfde scalpel geprobeerd de boel halverwege de eilandjes door te snijden. Dat bleek niet te lukken, daar is de boel ter plekke te dik voor/zit er teveel tin. Uiteindelijk met een (scherp!) kniptangetje doorgeknipt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/x9hygjdqhj6at6w/hue3.jpg

Bij de electronicazaak heb ik een paar meter flatcable gekocht. Nou kan je natuurlijk die kabel direct tussen beide uiteinden solderen, maar ik heb ervoor gekozen om er nog zelf connectortjes tussen te solderen. Helaas hadden ze in de winkel geen connectortjes met dezelfde steek. Dus heb ik maar iets grotere connectors gekocht en die met een klein stukje flatcable ertussen gezet:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/donh1qispfayb1u/hue4.jpg

Vervolgens heb ik aan het andere segment een lang stuk flatcable met de connector gesoldeerd. Daarna was het moment van uitproberen gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/6s7w6u8csf674pp/hue5.jpg

En nog even een overzichtsfoto waar duidelijk te zien is dat het laatste segmentje los van de rest ligt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/gn27w91xzhp9ih8/hue6.jpg

Hiermee zal het wel lukken om mijn boekenkast van losse segmenten lichtsnoer te voorzien! *O*

• Rol-Co

Rol-Co

Super gedaan!
Zijn ze apart of als 1 te zien in de app?

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 15:08
@sambalbai

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
http://www.amazon.de/Schn...r-Connector/dp/B00DSG5D32
Of
http://www.amazon.de/Schn...tor-iFoxtek/dp/B00F9VRNC8

Ik gebruik zelf de eerste link, en het is gewoon een kwestie van doorknippen op de metaalpuntjes met een scherpe tang of klusschaar en je schuift de strips gewoon in de connector, dichtklikken en klaar.

[ Voor 52% gewijzigd door Goldwing1973 op 24-10-2015 22:28 ]

• Caelarius
@rolco: het snoer zelf bevat geen aansturing, die zit in een apart kastje voor het snoer. Alles is dus zichtbaar/aanstuurbaar als 1 enkele lamp.

@goldwing: die zijn maar 4-aderig, het hue lichtsnoer gebruikt 6 aders. De connectoren waren ook niet het belangrijkste, het ging mij er om om te zien of het snoer te splitsen was op de soldeereilandjes zonder dat het stuk ging. En dit is tenslotte tweakers.net ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelarius op 24-10-2015 22:35 ]

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
sambalbai schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:55:
In het topic is al een paar keer de vraag langsgekomen hoe dat nu zit met verlengen en afknippen van de nieuwe lightstrips. Hieronder een fotoverhaal hoe het er uit ziet, wat de nadelen zijn en hoe je die door tweaken kunt overwinnen :)
Door niet op de aangegeven plek te knippen maar halverwege de soldeereilandjes moest dat mogelijk zijn.

Vervolgens met diezelfde scalpel geprobeerd de boel halverwege de eilandjes door te snijden. Dat bleek niet te lukken, daar is de boel ter plekke te dik voor/zit er teveel tin. Uiteindelijk met een (scherp!) kniptangetje doorgeknipt:
Kijk dit is nu precies waar ik op hoopte! Ik had dit ook zo willen proberen. Gewoon door de soldeereilandjes heen.
Het enige wat ik zou doen is om met de-soldeerdraad eerst het overtollige soldeer van de soldeereilandjes weg te halen en hem dan pas door te knippen. Dan heb je ook een iets betere controle of de printbanen elkaar niet raken. Ik ga zelf proberen om de strip in 2 x 3 stukken achter mijn luidsprekers te monteren.

Denk je dat de hoeveelheid licht van 3 stukken van 30 cm parallel net zo veel licht geeft als 1 E27?

[ Voor 4% gewijzigd door Bert003 op 24-10-2015 23:28 ]

• Caelarius
Desolderen kan inderdaad werken, maar tussen de twee segmenten en aan de onderkant zit ook nog wat tin.

Ik vermoed dat het meer licht geeft dan een E27, je hebt dan 18x3 ledjes redelijk dicht op elkaar zitten.

• Jeroen_dD
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-11 08:04
Vraag voor deze groep HUE Tweakers!
Ik heb een zwevende vitrine kast en wil daar Philips HUE Lightstrip in maken, zonder enige mogelijkheid voor een stopcontact in de buurt (zou er ook raar uitzien).
Nu heb ik bij de Action een soortgelijke LED strip gekocht, 1m lang en wordt gevoed voor 3x AA batterijen.
Nu is mijn vraag, aangezien ik vooral HUE in huis gebruik.

Is er een mogelijkheid om de stekker (met behoud van Zigbee kastje) er vanaf te knippen en er dan een kastje met batterijen aan vast te maken (solderen), mag ook een kastje met meer dan 3x AA zijn hoor, zelfs een kleine accu behoort tot de mogelijkheden. Gevoel zegt dat het qua stroomverbruik waarschijnlijk wel kan?
Graag jullie 'onderbouwde' reacties ;) Alvorens dank!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
De leds gebruiken op hun felste stand 24 watt voor 2 meter. Stel voor het plaatje dat je daadwerkelijk 24V wil creeren met penlites, dan zou je er 16 nodig hebben. Deze hebben dan bij 3000mah een vermogen om de lamp op felste stand ruim 4 uur te laten draaien. Dan heb ik het verbruik van de Zigbee unit nog niet meegerekend. Ik denk dat in jouw geval een Hue Go een betere accuoplossing is.

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 21:34
Hue starterspack v1 nu ook in de aanbieding bij amazon.de.
144 euro (wordt iets meer ivm de Nederlandse btw die net iets hoger is).
Amazon.de link

• Rol-Co

Rol-Co

Op mp div te koop voor 125,- nieuw. V1

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb de Hue Dimmer switch gekocht en er is gelukkig meer mogelijk dan via de Hue app. Via de app kun je slechts een scène of groepje van los geselecteerde lampen toevoegen die je met de knoppen kunt inschakelen, dimmen of uitschakelen. Via de api zijn de knoppen wel individueel te programmeren en kun je bijvoorbeeld net als bij de Tap aan iedere knop een scène te hangen.

Helaas heb ik nog geen apps gevonden die iets met de Dimmer kunnen. Ik heb daarom via de API Debug tool de configuratie van de Dimmer veranderd. Ik heb een Dimmer in de hal op de begane grond gehangen die ik via de api zo ingesteld heb dat zowel de lamp in de hal (bovenste twee knoppen) als een scène op de eerste verdieping (onderste twee knoppen) aan en uit te schakelen zijn. Omdat dimmen met deze knop momenteel niet kan, heb ik er stickertjes opgeplakt die de huidige functionaliteit wat duidelijker maken. Misschien dat ik in de toekomst de symbolen van de knoppen weghaal, die zijn immers alleen maar verwarrend als je de knop naar wens kunt instellen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z6hw36m.jpg

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
Kun je de code delen? Vond het zelf nog niet zo eenvoudig

• chefspecial
Heeft iemand de nieuwe GU10 white and color al naast de klassieke hue gu10 gehad?
Wat zijn de verschillen en zit er kleurverschil in en hoe is de sterkte t.o.v. de oude GU10?
Zit te twijfelen of ik de nieuwe of oude aan moet schaffen voor in de woonkamer.

EDIT: die nieuwe dimmer kan die alleen white lampen bedienen? opzicht zou die wel goed passen voor mijn buitenverlichting, alleen dat zijn een aantal lux lampen.

[ Voor 24% gewijzigd door chefspecial op 26-10-2015 13:19 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57
Ik zit te twijfelen om de witte hue's toe te voegen aan mijn configuratie, maar vroeg mij af of je de licht tempratuur kan instellen, of dat het 1kleur wit is.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 21:34
-Jaap-io schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:49:
Ik zit te twijfelen om de witte hue's toe te voegen aan mijn configuratie, maar vroeg mij af of je de licht tempratuur kan instellen, of dat het 1kleur wit is.
1 temp: 2700K

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 08:11
Ik heb nu al redelijk wat hue verlichting in huis, maar mis toch de mogelijkheid om deze te schakelen middels mijn vaste wandschakelaars. Nu ben ik aan het onderzoeken om dit voor elkaar te krijgen via z-wave modules in combinatie met pulsschakelaars. Volgens mij kan ik dan zowel scenes starten als dimmen. Nu is de werking van een pulsschakelaar zo, dat bij een eerste druk de verlichting aan gaat en bij een volgende druk weer uit. De hue verlichting dient echter altijd van stroom te zijn voorzien om bijvoorbeeld ook te kunnen reageren op een app of een bewegingssensor. Is er een mogelijkheid om bij het uitschakelen van de hue verlichting middels de z-wave wandschakelaar dat op de achtergrond er toch stroom op de verlichting blijft staan?

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 15:27
chefspecial schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:24:
Heeft iemand de nieuwe GU10 white and color al naast de klassieke hue gu10 gehad?
Wat zijn de verschillen en zit er kleurverschil in en hoe is de sterkte t.o.v. de oude GU10?
Zit te twijfelen of ik de nieuwe of oude aan moet schaffen voor in de woonkamer.

EDIT: die nieuwe dimmer kan die alleen white lampen bedienen? opzicht zou die wel goed passen voor mijn buitenverlichting, alleen dat zijn een aantal lux lampen.
Nieuwe of oude GU10 zit geen verschil in kwa kleurbereik of aantal lumen.

De dimmer kan je aan alles knopen wat je maar wilt, dus ook aan je Lux lampen.

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
arjandijk162 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:55:
Ik moest ook even zoeken maar vond deze website.

Als je je als developer hebt geregistreerd en de stappen volgt in de weblink hiervoor, kan je in je Hue Bridge inloggen en de (dimmer switch) configuratie bekijken en wijzigen.

Wees wel voorzichtig, als je niet zeker weet wat je doet, dan liever niets doen...

Ik ben gefascineerd door de Dimmer Switch, wat een mooi ding.
Het is een geweldige vervanging voor de Hue tap: 3 toetsen voor scenes en 1 voor uitzetten van de lampen.
(Daar is wel programmeren voor nodig via de API, wat ik aan het uitzoeken ben)

Standaard hebben de toetsen al meerdere functies:

Aan toets: 1x drukken: licht snel aan aan
Dim up: 1x drukken: 1 stap dim-up, 2x snel drukken: meerdere stappen dim-up, vasthouden: continue dim-up
Dim down: 1x drukken: 1 stap dim-down, 2x snel drukken: meerdere stappen dim-down, vasthouden: continue dim-down
Uit toets: 1x drukken: licht langzaan uit, 2x snel drukken: licht snel uit

[ Voor 34% gewijzigd door domoticasmurf op 26-10-2015 20:50 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:12

tozzke

aka tozzert

marsclone schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:47:
Ik heb nu al redelijk wat hue verlichting in huis, maar mis toch de mogelijkheid om deze te schakelen middels mijn vaste wandschakelaars. Nu ben ik aan het onderzoeken om dit voor elkaar te krijgen via z-wave modules in combinatie met pulsschakelaars. Volgens mij kan ik dan zowel scenes starten als dimmen. Nu is de werking van een pulsschakelaar zo, dat bij een eerste druk de verlichting aan gaat en bij een volgende druk weer uit. De hue verlichting dient echter altijd van stroom te zijn voorzien om bijvoorbeeld ook te kunnen reageren op een app of een bewegingssensor. Is er een mogelijkheid om bij het uitschakelen van de hue verlichting middels de z-wave wandschakelaar dat op de achtergrond er toch stroom op de verlichting blijft staan?
Volgens mij zou het moeten kunnen met bijvoorbeeld Domoticz. Je dient de Hue dan niet fysiek op de uitgang van zo'n Z-wave schakelaar aan te sluiten, maar alleen het Z-wave signaaltje op te vangen en de Hue door Domoticz aan te sturen.

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10 22:43
Weet iemand waar ik de Hue Dimmer (set) nog kan krijgen? Bij de Praxis zijn ze volledig uit voorraad (helaas - gezien de vele kortingen).

• Clubbtraxx
marsclone schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:47:
Zoals ik ook zelf pas hier ontdekt heb, kan het allemaal heel eenvoudig door het aanschaffen van een paar Hue Tap schakelaars en de modules daarvan vervolgens in te bouwen in een wandschakelaar.
Die wandschakelaars hebben namelijk een fysiek gelijke Enocean module ingebouwd, welke zo uit te wisselen is met die van de Hue Tap. Zoek maar even op Eltako FT55 in dit forum.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Misschien rare vraag, maar zijn er ook websites waar je mooie lampen kunt kopen voor het Hue systeem. Dan bedoel ik vooral een beetje 'Hue Approved' lampen (dus waarbij de e27 past etc), en tevens de lampen een beetje in dezelfde stijl zijn als de Philips eigen producten? Heb al wel wat inspiratie opgedaan, maar kom toch niet de ultieme lamp tegen (voor boven eettafel - liefst 2x) en als plafondlamp in woonkamerdeel...

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

arjandijk162 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:55:
Via de eerder genoemde pagina met informatie over de dimmer switch vind je de informatie over de dimmer switch. Iedere knop heeft een code voor normaal drukken: 1000, 2000, 3000 en 4000. Via de informatiepagina's vind je onder Getting Started hoe je de webinterface bereikt en een gebruiker aanmaakt op je bridge, dat moet je eerst doen.

Als je de dimmer via de app programmeert, worden de regels en de dimmer aangemaakt in je bridge. Deze kun je uitlezen in de api met GET-commando's. Je vindt het nummer van je sensor (dimmer) via het commando in het veld URL: /api/<gebruikersnaam>/sensors. Hier zie je welk nummer je sensor heeft, bijvoorbeeld 3 in het geval van mijn dimmer. De regels voor de knoppen vind je via het commando /api/<gebruikersnaam>/rules. Je zult zien dat er rules zijn die de code /sensors/<sensornummer>/state/buttonevent bevatten. Dat zijn de verschillende acties die de app aan de knoppen heeft toegekend. Deze acties bevatten ook de in de api genoemde knopcode naast de value, bijvoorbeeld "value": 1000.

Normaal gesproken bevat knop 3000 een commando dat het dimniveau regelt. Je kunt deze echter omprogrammeren om een scene te starten. De nummers van de scenes in je bridge achterhaal je via een GET op /api/<gebruikersnaam>/groups. De code om een rule toe toevoegen is als volgt. Deze code voegt code toe voor knop 3000 (de onderste dimknop) op sensor 3 (mijn dimmer) die een scene start (group 4).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
{
  "name": "Dimmer 3.3 Lichten",
  "conditions": [
    {
      "address": "/sensors/3/state/buttonevent",
      "operator": "eq",
      "value": "3000"
    },
    {
      "address": "/sensors/3/state/lastupdated",
      "operator": "dx"
    }
  ],
  "actions": [
    {
      "address": "/groups/4/action",
      "method": "PUT",
      "body": {
        "on": true
      }
    }
  ]
}

De code om een scene uit te zetten is overigens hetzelfde, maar je zet dan "false" waar nu "true" staat. Die kun je bijvoorbeeld toekennen aan knop 4000.

Ik heb als "name" de naam overgenomen van de regel die voor de betreffende knop al bestond. Je zet de code in je bridge door de code in het veld "Message Body" te plakken. In het veld URL: tik je /api/<username>/rules. Via de knop POST voeg je de regel toe aan je bridge. Er is nu één probleem: er staan nu twee regels voor knop 3000 in de bridge. Ik heb de oude regel voor knop 3000 verwijderd via het Windows-programma WinHue. In het veld Rules zitten in mijn voorbeeld nu vier regels met de naam "Dimmer 3.3 Lichten" waarvan twee de knop 3000 aansturen. Door met rechts op de betreffende rules te klikken en te kiezen voor Edit rule kun je achterhalen welke de verkeerde regel voor 3000 is. Deze kun je verwijderen door met rechts te klikken en te kiezen voor Delete. Overigens zitten de regels voor het langer indrukken van de dimknoppen nog in de bridge, maar ik heb hier verder geen last van. Je kunt ze eventueel wel verwijderen.

Ik heb ook geëxperimenteerd met regels voor lang indrukken (bijvoorbeeld knop 3001), maar voor zover ik kan zien wordt voordat lang indrukken wordt uitgevoerd ook altijd de actie voor kort indrukken uitgevoerd. Bij dimmen maakt dat niet uit, maar voor twee verschillende scenes is het wat lastig. Misschien heb ik dat fout, maar ik moet nog een keertje verder experimenteren. Voorlopig doet mijn knop wat hij moet doen.

Doe je trouwens iets fout en sloop je de configuratie van de knop, dan kun je wat rules verwijderen en dan via de officiële app de knop opnieuw configureren .De app geeft dan een foutmelding, waarna je de knop opnieuw kunt programmeren en de rules schoon terugkomen in je bridge.

• mistercage
Clubbtraxx schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:34:
[...]

Zoals ik ook zelf pas hier ontdekt heb, kan het allemaal heel eenvoudig door het aanschaffen van een paar Hue Tap schakelaars en de modules daarvan vervolgens in te bouwen in een wandschakelaar.
Die wandschakelaars hebben namelijk een fysiek gelijke Enocean module ingebouwd, welke zo uit te wisselen is met die van de Hue Tap. Zoek maar even op Eltako FT55 in dit forum.
En ??? Tevreden met de nieuwe aankoop vd schakelaars? Werkt zoveel beter dan alleen een hue tap hè, en makkelijk om te bouwen toch? Zou Philips gewoon moeten maken ipv de huidige producten zoals een dimmer op batterijen...

PV Output

• Clubbtraxx
mistercage schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

En ??? Tevreden met de nieuwe aankoop vd schakelaars? Werkt zoveel beter dan alleen een hue tap hè, en makkelijk om te bouwen toch? Zou Philips gewoon moeten maken ipv de huidige producten zoals een dimmer op batterijen...
Heel makkelijk en het werkt inderdaad perfect... jammer genoeg stond op de plaatjes bij Amazon van de FT55R het afdekframe wel afgebeeld, maar zat het niet in het doosje. Busch-Jaeger spul past dan weer in Eltako dus dat komt wel goed. Ga er op termijn nog een paar bestellen voor in m'n nieuwe huis volgend jaar.

Ik snap ook de redenatie van Philips niet om bv de schroefgaatjes van de tap en dimmer muurplaat weer net niet gelijk te maken aan standaard schakelmateriaal. Echt te dom gewoon.

En ja, net wat je zegt, Philips zou zoiets als de Eltako inderdaad zelf op de markt moeten brengen.
Ik denk dat Hue dan juist nog een veel groter succes zal gaan worden.

• mistercage
Clubbtraxx schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:28:
[...]

Heel makkelijk en het werkt inderdaad perfect... jammer genoeg stond op de plaatjes bij Amazon van de FT55R het afdekframe wel afgebeeld, maar zat het niet in het doosje. Busch-Jaeger spul past dan weer in Eltako dus dat komt wel goed. Ga er op termijn nog een paar bestellen voor in m'n nieuwe huis volgend jaar.

Ik snap ook de redenatie van Philips niet om bv de schroefgaatjes van de tap en dimmer muurplaat weer net niet gelijk te maken aan standaard schakelmateriaal. Echt te dom gewoon.

En ja, net wat je zegt, Philips zou zoiets als de Eltako inderdaad zelf op de markt moeten brengen.
Ik denk dat Hue dan juist nog een veel groter succes zal gaan worden.
Wij snappen t in ieder geval .. :*) :*) :*)

PV Output

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
sambalbai schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:34:
@rolco: het snoer zelf bevat geen aansturing, die zit in een apart kastje voor het snoer. Alles is dus zichtbaar/aanstuurbaar als 1 enkele lamp.

@goldwing: die zijn maar 4-aderig, het hue lichtsnoer gebruikt 6 aders. De connectoren waren ook niet het belangrijkste, het ging mij er om om te zien of het snoer te splitsen was op de soldeereilandjes zonder dat het stuk ging. En dit is tenslotte tweakers.net ;)
Mooi gedaan. Bedankt voor het delen! Gewetensvraag; Als je voor je volgende boekenplank bezig zou gaan, zou je het dan aandurven om te knippen voor het scalperen? Dus gewoon die eilandjes doorknippen incl plastic omhulsel? Daarna de contactpuntjes strippen voor het solderen lijkt me dan makkelijker. Ben benieuwd naar je mening hierover.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• marsclone
tozzke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:37:
[...]

Volgens mij zou het moeten kunnen met bijvoorbeeld Domoticz. Je dient de Hue dan niet fysiek op de uitgang van zo'n Z-wave schakelaar aan te sluiten, maar alleen het Z-wave signaaltje op te vangen en de Hue door Domoticz aan te sturen.
Bedankt! Ik ga in het 'Domoticz' topic verder op onderzoek.

• Sluuz
  • Laatst online: 28-11 14:16
chefspecial schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:24:
Ja, ik heb 3 GU10's naast elkaar waarvan 1 oude en 2 nieuwe. Zijn exact gelijk, zowel qua kleur als qua lichtsterkte.

PSN: Sluuz

• marsclone
Clubbtraxx schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:34:
[...]

Als de optie met z-wave te lastig wordt, ga ik voor deze optie ja. Heb jij nu achter de schakelaar de stroom draden gekoppeld, zo dat er continu stroom op staat?
Zitten hier nog bezwaren aan of kan dit geen kwaad? In het geval van een herstel na een stroomstoring zullen alle lampen aan gaan? Geen extra stroomverbruik neem ik aan?

• mistercage
marsclone schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

Als de optie met z-wave te lastig wordt, ga ik voor deze optie ja. Heb jij nu achter de schakelaar de stroom draden gekoppeld, zo dat er continu stroom op staat?
Zitten hier nog bezwaren aan of kan dit geen kwaad? In het geval van een herstel na een stroomstoring zullen alle lampen aan gaan? Geen extra stroomverbruik neem ik aan?
De Enocean module behoeft geen stroom, dus de stroomdraden kun je gewoon afdoppen. Dat is t mooie aan t geheel. Ze verbuiken geen stroom.
https://www.enocean.com/en/switch/

De lampen gaan sowieso weer aan na een stroomuitval. Dit staat los van de schakelaar.

PV Output

• Barns
  • Laatst online: 28-11 12:42
Ik heb al flink gezocht, maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden. Ik heb in totaal 6 Hue lampen. Boven de eettafel hangen 2 lampen, met allebei een Hue-lamp er in. Ik zou graag beide lampen bedienen als één lamp in de Hue-app. Kan dat?

• GustavSan
Is het verschil tussen de Hue brigde v1 vs v2 puur de Apple connectivity en de vorm? Ik kom op de Philips website niet een makkelijk schema tegen met de verschillen/verbeteringen. Heb nu een bridge 1 maar nog geen lampen gekocht. Zijn er meer voordelen?

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31

Lief Adje

Love is in the air

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• mistercage
Barns schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:38:
Ik heb al flink gezocht, maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden. Ik heb in totaal 6 Hue lampen. Boven de eettafel hangen 2 lampen, met allebei een Hue-lamp er in. Ik zou graag beide lampen bedienen als één lamp in de Hue-app. Kan dat?
Maak een groep aan voor deze twee lampen. Dit doe je door ze op elkaar te schuiven in de app. Geef de groep een naam en je bent klaar.

PV Output

• Barns
mistercage schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Maak een groep aan voor deze twee lampen. Dit doe je door ze op elkaar te schuiven in de app. Geef de groep een naam en je bent klaar.
Hmm, ja ik kan in het kleurenpallet een groep maken, maar dan reageert de schuif om de lampen te dimmen of feller te laten branden nog niet synchroon. Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/6rklqp95v/Screenshot_20151027_105847.png

Ik wil dus Eettafel L en Eettafel R als één lamp bedienen in de app. Dus dezelfde kleur, dezelfde felheid; zonder gepruts met precies het schuifje goed zetten.

• mistercage
Barns schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Hmm, ja ik kan in het kleurenpallet een groep maken, maar dan reageert de schuif om de lampen te dimmen of feller te laten branden nog niet synchroon. Zie hieronder:

[afbeelding]

Ik wil dus Eettafel L en Eettafel R als één lamp bedienen in de app. Dus dezelfde kleur, dezelfde felheid; zonder gepruts met precies het schuifje goed zetten.
Je moet een nieuwe licht scene maken en dan alleen de twee eettafellampen selecteren. Vervolgens deze opslaan. Dan kun je deze evt als widget kiezen zodat deze als snelkoppeling verschijnt op je smartphone.
Ik heb exact hetzlfde gedaan en daarna de scene onder een knop van mijn ingebouwde hue tap geprogrammeerd. Druk ik dan op de schakelaar, dan gaan alleen de twee lampen bij mijn tafel aan. In de scene zit ook een schuif om beiden te laten dimmen.
Wellicht,als nieuwe Hue gebruiker, is t raadzaam om eerst de mogelijkheden van de oplossing in te lezen, aangezien dit toch echt een van de basics is...

PV Output

• mistercage
GustavSan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:53:
Is het verschil tussen de Hue brigde v1 vs v2 puur de Apple connectivity en de vorm? Ik kom op de Philips website niet een makkelijk schema tegen met de verschillen/verbeteringen. Heb nu een bridge 1 maar nog geen lampen gekocht. Zijn er meer voordelen?
Volgens mij buiten de apple chip, wat extra geheugen ( voor toekomstige upgrades...?) en het design zijn er volgens mij geen verschillen...of ik moet t mis hebben.
Upgrade is dus zoals ik t zie alleen interessant voor de Apple fanboys and girls..

PV Output

• Barns
mistercage schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:09:
[...]

Je moet een nieuwe licht scene maken en dan alleen de twee eettafellampen selecteren. Vervolgens deze opslaan. Dan kun je deze evt als widget kiezen zodat deze als snelkoppeling verschijnt op je smartphone.
Ik heb exact hetzlfde gedaan en daarna de scene onder een knop van mijn ingebouwde hue tap geprogrammeerd. Druk ik dan op de schakelaar, dan gaan alleen de twee lampen bij mijn tafel aan. In de scene zit ook een schuif om beiden te laten dimmen.
Wellicht,als nieuwe Hue gebruiker, is t raadzaam om eerst de mogelijkheden van de oplossing in te lezen, aangezien dit toch echt een van de basics is...
Dank voor je uitgebreide antwoord. Zo had ik het inderdaad al staan (heb al vanaf de release Hue-lampen), ik vind widgets echter storend, en het is me nog niet gelukt mijn exacte voorkeuren in scenes te zetten. Soms komen er ongepland vrienden langs en borrelen we aan de eettafel, dan moeten ze snel gedimd worden, soms werk ik 's avonds laat nog even achter m'n laptop, dan wil ik ze kort wat feller, bij het lezen van de krant er tussen in. Kortom, vastgezette scenes krijg ik nog niet lekker passend.

Dé oplossing die ik zoek is om de lampen te combineren in het screenshot wat ik hierboven plaatste. Maar blijkbaar gaat dat (nog) niet ;)

• mistercage
Barns schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord. Zo had ik het inderdaad al staan (heb al vanaf de release Hue-lampen), ik vind widgets echter storend, en het is me nog niet gelukt mijn exacte voorkeuren in scenes te zetten. Soms komen er ongepland vrienden langs en borrelen we aan de eettafel, dan moeten ze snel gedimd worden, soms werk ik 's avonds laat nog even achter m'n laptop, dan wil ik ze kort wat feller, bij het lezen van de krant er tussen in. Kortom, vastgezette scenes krijg ik nog niet lekker passend.

Dé oplossing die ik zoek is om de lampen te combineren in het screenshot wat ik hierboven plaatste. Maar blijkbaar gaat dat (nog) niet ;)
Jawel, koop een LC afstandsbediening op MP en programmeer die voor de twee lampen. Heb je direct twee of drie presets...

PV Output

• GustavSan
mistercage schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:14:
[...]

Volgens mij buiten de apple chip, wat extra geheugen ( voor toekomstige upgrades...?) en het design zijn er volgens mij geen verschillen...of ik moet t mis hebben.
Upgrade is dus zoals ik t zie alleen interessant voor de Apple fanboys and girls..
Ah ok. Dan nog geen reden om te upgraden nee :).

Andere vraag aan de kenners. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Binnenkort komt de Hue White op de markt. Het lijkt erop dat het een directe vervanging is van de Hue Lux. Heeft iemand enig idee wat de verbeteringen (verschillen) zijn? Is het puur dat de White ook met die dimmer unit werkt (waarvan ik het flink jammer vind dat die niet passend met gangbaar schakelmateriaal is gemaakt). Ik kom er niet uit op de Philips website, die simpelweg de White beschrijft, terwijl de Lux ook nog overal te koop is?

[ Voor 8% gewijzigd door GustavSan op 27-10-2015 11:33 ]

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
domoticasmurf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:35:
[...]

Ik moest ook even zoeken maar vond deze website.

Als je je als developer hebt geregistreerd en de stappen volgt in de weblink hiervoor, kan je in je Hue Bridge inloggen en de (dimmer switch) configuratie bekijken en wijzigen.

Wees wel voorzichtig, als je niet zeker weet wat je doet, dan liever niets doen...

Ik ben gefascineerd door de Dimmer Switch, wat een mooi ding.
Het is een geweldige vervanging voor de Hue tap: 3 toetsen voor scenes en 1 voor uitzetten van de lampen.
(Daar is wel programmeren voor nodig via de API, wat ik aan het uitzoeken ben)

Standaard hebben de toetsen al meerdere functies:

Aan toets: 1x drukken: licht snel aan aan
Dim up: 1x drukken: 1 stap dim-up, 2x snel drukken: meerdere stappen dim-up, vasthouden: continue dim-up
Dim down: 1x drukken: 1 stap dim-down, 2x snel drukken: meerdere stappen dim-down, vasthouden: continue dim-down
Uit toets: 1x drukken: licht langzaan uit, 2x snel drukken: licht snel uit
Goed om te horen dat je zelf veel kan doen als je handig bent met de API.
Voor de mensen met iOS komt er binnenkort een makkelijkere manier. Ik heb contact gehad met de developer van iConnectHue en hij komt binnenkort met een update met volledige support voor de Hue Dimmer switch zoals er ook al uitgebreide mogelijkheden voor de tap zijn!
Barns schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Kijk eens of Hue Control je bevalt.
Daarmee kan je een echte groep maken (wordt in de bridge opgeslaan) en zo kan je de 2 lampen perfect samen gebruiken.
(Of je koop een remote zoals mistercage zegt, da's ook handig :) )

• Barns
Fire69 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Kijk eens of Hue Control je bevalt.
Daarmee kan je een echte groep maken (wordt in de bridge opgeslaan) en zo kan je de 2 lampen perfect samen gebruiken.
(Of je koop een remote zoals mistercage zegt, da's ook handig :) )
Thanks, had ik al gezien ga ik eens naar kijken, ook mistercage dank voor je remote idee.

• Martino-s
  • Laatst online: 14-11 13:45
matz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:27:
Weet iemand waar ik de Hue Dimmer (set) nog kan krijgen? Bij de Praxis zijn ze volledig uit voorraad (helaas - gezien de vele kortingen).
In het postcodegebied waar ik woon (3362) hebben alle Praxis bouwmarkten de Dimmer switch nog op voorraad. (wel met indicatie 'lage voorraad'). Dat de Dimming Kit niet leverbaar is, komt door de terugroepactie van Philips voor de Hue Whites.