Ik heb al 2 jaar een Living White buiten en sinds verleden jaar ergens een GU10, doen het tot nu toe nog steeds goed
Ik hoop dat dat ook zo is met de nieuwe White lampen, die willen wij in de tuin gaan gebruikenFire69 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:17:
Ik heb al 2 jaar een Living White buiten en sinds verleden jaar ergens een GU10, doen het tot nu toe nog steeds goed
Soms moet je een gokje wagen...heb ik ook gedaan met mijn gekleurde Hue's...Jochemd13 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:28:
[...]
Ik hoop dat dat ook zo is met de nieuwe White lampen, die willen wij in de tuin gaan gebruiken
Waar heb je deze nu gekocht? In NL?
Heb je een foto? Past deze achter de huidige knop met dezelfde afdekplaat? Ik heb een afdekplaat van 4 schakelaars op de gang. Daar zou hij in moeten op een of andere manier.
Heb je een foto? Past deze achter de huidige knop met dezelfde afdekplaat? Ik heb een afdekplaat van 4 schakelaars op de gang. Daar zou hij in moeten op een of andere manier.
Clubbtraxx schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:34:
[...]
Zoals ik ook zelf pas hier ontdekt heb, kan het allemaal heel eenvoudig door het aanschaffen van een paar Hue Tap schakelaars en de modules daarvan vervolgens in te bouwen in een wandschakelaar.
Die wandschakelaars hebben namelijk een fysiek gelijke Enocean module ingebouwd, welke zo uit te wisselen is met die van de Hue Tap. Zoek maar even op Eltako FT55 in dit forum.
Water-Escape
Heb zelf een Hue Lux waar ik het glas van kapot heb laten vallen in de buitenlamp gedraaid. We zien wel hoe zich dat ontwikkelt, alhoewel de led chip nu direct bloot staat aan vocht / condens omdat de bulb zelf ontbreektJochemd13 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:00:
Ik wacht wel even met lampen buiten tot de eerste ervaringen er zijn
Ik heb gister bij de karwei met korting een Hue bloom gekocht nu moet ik nog een bridge aanschaffen en wil dan voor 2.0 gaan die momenteel rond de 55 euro word aangeboden maar bij Beaumotica.nl heb je een starterspakket voor 79 euro inclusief 2 lampen.
Maar ik vroeg me af kan ik deze lampen ook op een bestaand lichtpunt draaien en schakelen met zowel de app als met de huidige lichtnet schakelaar?
Maar ik vroeg me af kan ik deze lampen ook op een bestaand lichtpunt draaien en schakelen met zowel de app als met de huidige lichtnet schakelaar?
De eerste keer dat je op dit forum kijkt? Heb je al gezocht? Of hij zowel vanuit de app als met een gewone schakelaar te gebruiken is, is al heel vaak voorbij gekomen.Hooiopdevork schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:50:
Ik heb gister...

Hoeveel was je bij de Karwei kwijt voor de Bloom? Welke vestiging? En waren er nog meer?
Martino's | Google is your friend...
er zijn van die 20/25% kortingsbonnen op alles als ik me niet vergis.Martino-s schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:58:
[...]
Hoeveel was je bij de Karwei kwijt voor de Bloom? Welke vestiging? En waren er nog meer?
no comment
Okee duidelijk, ik was nu 55 euro kwijt bij de lokale karwei hiero(met kortingsbonnen, geldig tot en met zaterdag).Martino-s schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:58:
[...]
De eerste keer dat je op dit forum kijkt? Heb je al gezocht? Of hij zo...
Nu weten we precies waar
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Let op, dit zijn een beetje rotdingen. Je hebt maar twee scenes en je moet oneindig draaien voor een kleurverandering. De Touchafstandsbedieningen zijn veel fijner, daar druk je in een keer op de juiste kleur en heb je 3 scenes.hondapower schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
MP is niet eens nodig.
2 tientjes nieuw van Philips zelf....
2 scenes, dimmen, kleur wisselen en aan/uit.
Als je met b.v. de Hue app de lampen eerst instelt (kan dus per lamp anders zijn, of uit) zoals je wilt en je houdt dan een scenetoets ingedrukt dan dan slaat de LC remote die settings op als scene.
Deze heb ik toen voor 13 euro van ebay besteld
Karwei in Gemert, maar de actie is landelijk dus ook bij jouw plaatselijke Karwei.
Ja, werkt prima mits de lampen de nieuwe firmware hebben.P. Mekes schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:09:
Die Osram Lightify werkt toch ook met Hue:
Overigens heb ik my Lightify lampen weer geretourneerd, te veel kleurverschil met de Hue lampen. Dus als je ze koopt zou ik ze apart van Hue gebruiken, in een andere kamer bijvoorbeeld.
Zojuist 2 op Amazon gekocht. We gaan het proberen
.
water_escape schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:24:
Waar heb je deze nu gekocht? In NL?
[...]
Water-Escape
Geachte lezers...Gebruik van de zoekfunctie doet wonderen. Maak er gebruik vandeBennie schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:39:
De Eltako FT55-wg is binnen.
Dit zijn de onderdelen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand al wat gehoord over de nieuwe hue bridge met korting?
Dacht dat ze dat eind oktober zouden aanbieden?
Dacht dat ze dat eind oktober zouden aanbieden?
Yup. Is november
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Werkt echt prima weet ik inmiddels uit ervaring.water_escape schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:11:
Zojuist 2 op Amazon gekocht. We gaan het proberen.
[...]
Let er wel even op dat je ook het afdek plaatje erbij besteld of dat het meegeleverd wordt
Het stond bij mij wel op de fotos maar zat niet in de doos.
denk echt dat dit dan per verzender verschilt. Ik kreeg hem compleet, zoals ook op de foto's te zien van een ander forumlid waarvan ik enkele posts hierboven zijn foto's opnieuw heb herhaald.Clubbtraxx schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:41:
[...]
Werkt echt prima weet ik inmiddels uit ervaring.
Let er wel even op dat je ook het afdek plaatje erbij besteld of dat het meegeleverd wordt
Het stond bij mij wel op de fotos maar zat niet in de doos.
Ben zelf nu aan het proberen om mijn trap te verlichten als het wat donkerder wordt. Heb het nu( concept) met bewegingsensors gedaan en een philips hue lightstrip ( had er nog een over) maar betwijfel of ik voor philips hue strip ga kiezen( de plus variant met verleng, of dresden lightstrip)
Ik denk qua kosten dat dresden goedkoper zal worden.
Hier een filmpje hoe het nu half is( is nog niet klaar)
YouTube: 29 oktober 2015
Cool! Mooi project. Ben benieuwd welke bewegingsmelder je gekoppeld hebt? En heb je wel eens gedacht om te kijken naar de hoeveelheid licht? Dus als er voldoende licht is en er is beweging dan zet je de lightstrip niet aan.prld schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:18:
Ben zelf nu aan het proberen om mijn trap te verlichten als het wat donkerder wordt. Heb het nu( concept) met bewegingsensors gedaan en een philips hue lightstrip ( had er nog een over) maar betwijfel of ik voor philips hue strip ga kiezen( de plus variant met verleng, of dresden lightstrip)
Heb er 2 gekocht van KaKu, een voor boven en beneden. Wil zowieso dat het pas aangaat als de zon onder is gegaan of na een bepaalde tijd. mocht er ook iemand midden in de nacht wat water halen of iets dergelijke dat je niet de volle lading licht krijgt maar op 25%Adekka schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
Cool! Mooi project. Ben benieuwd welke bewegingsmelder je gekoppeld hebt? En heb je wel eens gedacht om te kijken naar de hoeveelheid licht? Dus als er voldoende licht is en er is beweging dan zet je de lightstrip niet aan.
Was tegenvallertje, het staat echter wel in de tekst vermeld (ohne Rahmen).mistercage schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:48:
[...]
denk echt dat dit dan per verzender verschilt. Ik kreeg hem compleet, zoals ook op de foto's te zien van een ander forumlid waarvan ik enkele posts hierboven zijn foto's opnieuw heb herhaald.
Op de bijbehorende fotos stond het wel gewoon afgebeeld, dus ik had er verder niet op gelet.
Nouja trek ik bij volgende bestelling wel weer recht...
Wat deed je besluiten om de bewegingsmelder te gebruiken? Is het niet makkelijker om het gewoon via een preset elke avond tussen x en x aan te zetten? LED is toch vrij zuinig? Of niet zuinig genoeg om die keuze te rechtvaardigen?prld schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:18:
Ik zou zelf dan bv eerder een sensor op de tussendeur willen hebben, als die 's avonds tussen x en x opengaat dan verlichting aan ofzo ?
Ja en nee, de deur gaat vaker open en dicht dan de bewegingssensor op de trap, die reageerd tot nu toe ook alleen als er iemand bij de trap staat, denk dat is met de kerst wel aan zal zijn beetje rood en groene sfeer😜 Het is nog een concept, ben nog aan het knutselen ermee😜GustavSan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:28:
[...]
Wat deed je besluiten om de bewegingsmelder te gebruiken? Is het niet makkelijker om het gewoon via een preset elke avond tussen x en x aan te zetten? LED is toch vrij zuinig? Of niet zuinig genoeg om die keuze te rechtvaardigen?
Ik zou zelf dan bv eerder een sensor op de tussendeur willen hebben, als die 's avonds tussen x en x opengaat dan verlichting aan ofzo ?
Ik heb net een starterset white met de bridge 2.0 opgepikt bij Karwei met 20% korting ☺
Questions must be asked
Leuk die trap.
Maar strip vraagt toch wel veel stroom nog om altijd aan te hebben. Ik dacht 12watt per meter, dus tel maar op.
Hoe doet de Philips voeding dat eigenlijk als je uiteindelijk 10meter aan elkaar hebt zitten!?
Maar strip vraagt toch wel veel stroom nog om altijd aan te hebben. Ik dacht 12watt per meter, dus tel maar op.
Hoe doet de Philips voeding dat eigenlijk als je uiteindelijk 10meter aan elkaar hebt zitten!?
Water-Escape
Netjes hoor. Daar heb ik ook wel interesse in.mauzwauz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:17:
Ik heb net een starterset white met de bridge 2.0 opgepikt bij Karwei met 20% korting ☺
Een paar weken is mijn bestelling voor de dimmer set (dimmer+white lamp) bij de Praxis geannuleerd. Ik ben opgebeld en ze gaven aan dat Philips de white lampen heeft teruggeroepen. Kennelijk is er een probleem met deze lampen.
Is dit nu dan opgelost? Of krijg jij straks ook met dit probleem te maken? Ik weet het, het klinkt vaag... Meer details over dit probleem zijn mij niet bekend.
Blijkbaar is het opgelost. Tot nu toe geen problemen met deze lampen. Deze set was net binnen en stond nog in het magazijn.meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:06:
[...]
Netjes hoor. Daar heb ik ook wel interesse in.
Een paar weken is mijn bestelling voor de dimmer set (dimmer+white lamp) bij de Praxis geannuleerd. Ik ben opgebeld en ze gaven aan dat Philips de white lampen heeft teruggeroepen. Kennelijk is er een probleem met deze lampen.
Is dit nu dan opgelost? Of krijg jij straks ook met dit probleem te maken? Ik weet het, het klinkt vaag... Meer details over dit probleem zijn mij niet bekend.
Questions must be asked
Ik gebruik nu een tijdje die Hue, vooral in combinatie met Domoticz, maar ik heb een vreemd probleem. Het lijkt alsof de Hue als ik niet thuis ben na een tijdje zich uitschakelt, ik zie dan ook het 1e lampje knipper op de bridge. Als ik de UTP kabel erin en ruit doe, is het weer oke. Als ik gewoon thuis ben en de lampen aan heb dan blijft het meestal wel werken, maar ik kan in de log zien dat als ik naar bed ga het vaak na enkele minuutjes al geen IP meer kan vinden.
Maar als ik in de router kijk zie ik wel dat hij bij aangesloten apparaten staat met het juiste IP adres. Toch knippert het lampje en kan ik de hue lampen niet bedienen. Iemand enig idee?
Maar als ik in de router kijk zie ik wel dat hij bij aangesloten apparaten staat met het juiste IP adres. Toch knippert het lampje en kan ik de hue lampen niet bedienen. Iemand enig idee?
Facts don't care about your feelings
Is het niet handiger om de UTP kabel er gewoon in te laten?YoshiBignose schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:37:
Als ik de UTP kabel erin en ruit doe, is het weer oke.
zo lang de lampen maar parallel geschakeld zijn, zonder trafo en dimmer aangestuurd worden lijkt het mij geen probleemVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:39:
Weet iemand of de gu10 lampen in een rail zijn te verwerken ?
HT & NAS & Inventaris
Wat bedoel je? De bridge wordt niet meer herkend op het netwerk (1e lampje knippert). Als ik dan de UTP erin en eruit doe, dan wordt hij wel weer herkend. Dat wilde ik alleen even aangeven.P. Mekes schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Is het niet handiger om de UTP kabel er gewoon in te laten?
Dat ding heeft een UTP kabel nodig om te werken. Dus logisch dat die herkent word als je de kabel er in stopt
Ja, snotneuzen
maar het is het dus niet logisch dat het niet werkt terwijl de UTP kabel er wel inzit. Het lijkt gewoon alsof hij zichzelf na een tijdje afsluit en niet meer wordt herkend. Wat dan helpt is de router herstarten of UTP kabel erin/eruit doen.
Mwah, om mij nou een snotneus te noemen.... Bovendien je zegt het hier weer:YoshiBignose schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:47:
Ja, snotneuzenmaar het is het dus niet logisch dat het niet werkt terwijl de UTP kabel er wel inzit. Het lijkt gewoon alsof hij zichzelf na een tijdje afsluit en niet meer wordt herkend. Wat dan helpt is de router herstarten of UTP kabel erin/eruit doen.
Misschien bedoel je eruit / erin, maar je omdat je dit dus consequent aangeeft, ga ik ervan uit dat je bedoelt wat je schrijft.Wat dan helpt is de router herstarten of UTP kabel erin/eruit doen.
zou het kunnen zijn dat er misschien een breuk in je netwerk kabel zit ?
evt een andere proberen.
bij mij was ooit met een pc de stekker niet goed meer.
dat plastic klemmetje was lam en klikte niet lekker.
nieuwe kabel loste het op
evt een andere proberen.
bij mij was ooit met een pc de stekker niet goed meer.
dat plastic klemmetje was lam en klikte niet lekker.
nieuwe kabel loste het op
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Yoshi bedoelt dat de lampen op een soort standby komen de staan en de connectie wegvalt. Zoals gezegd , al een andere utp kabel geprobeerd?
Verwijderd
zo lang de lampen maar parallel geschakeld zijn, zonder trafo en dimmer aangestuurd worden lijkt het mij geen probleem
[/quote]
Oké, ik denk dat ik dat spoedig 's ga proberen
[/quote]
Oké, ik denk dat ik dat spoedig 's ga proberen
Even een vraag zit heel erg te twijfelen om onze keuken te gaan vol hangen met de light strips plus set.
Dus dat word denk 6 a 7 meter totaal verdeeld over twee sets.
Wat is nu wijsheid om alles van philips te kopen of meer richting een dresden controllers met voeding en losse rgbw strips ?
Wat is nu wijsheid om alles van philips te kopen of meer richting een dresden controllers met voeding en losse rgbw strips ?
Ik heb voor een Dresden controller gekozen met 6 meter strip in drie stukken.Trunks81 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:45:
Even een vraag zit heel erg te twijfelen om onze keuken te gaan vol hangen met de light strips plus set.
Ik heb een Chinese strip met 4 in 1 LEDs. (R,G,B en W zitten in 1 chipje)
Deze geven een veel mooier lichtbeeld (egaler) dan de Philips strip.
Ik kan hiermee de kleur van de E27 Hue heel aardig benaderen.
Dresden controller was 75 euro, de strip en de voeding kosten elk 35 euro
Heb je misschien linkjes van de producten
.
remmuz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:33:
[...]
Ik heb voor een Dresden controller gekozen met 6 meter strip in drie stukken.
Ik heb een Chinese strip met 4 in 1 LEDs. (R,G,B en W zitten in 1 chipje)
Deze geven een veel mooier lichtbeeld (egaler) dan de Philips strip.
Ik kan hiermee de kleur van de E27 Hue heel aardig benaderen.
Dresden controller was 75 euro, de strip en de voeding kosten elk 35 euro
Water-Escape
Gisteren een dimmer switch opgepikt bij de Media Markt voor 25 euro, werkt perfect!
Die heb ik gisteren opgepikt bij karwei met een Hue white lamp voor 32 euro. Makkelijk voor als je telefoon/tablet niet binnen handbereik is.macmellow schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:18:
Gisteren een dimmer switch opgepikt bij de Media Markt voor 25 euro, werkt perfect!
Questions must be asked
Worden die Hue Whites al wel verkocht dan? Ik dacht dat ze nog helemaal niet gelanceerd waren?
Lijkt erop dat ze gewoon worden verkocht. Heb net via praxis.nl een dimmer + white binnengekregen voor €31,99. Praxis verstuurt schijnbaar gratis, lokale winkel heeft ze niet op voorraad (site 3 dagen geleden ook niet overigens). Nu even kijken waar ik een beetje betaalbaar de nieuwe starterkit kan bestellen.
Wel jammer is dat de dimmer prima lijkt te passen op een Amerikaanse wall socket maar niet op een Europese inbouwdoos van 55x55 :\ Jammer. Toch maar de schakeldraad doorverbinden, schakelaar afplakken en de dimmer er boven of naast dan. Gemiste kans van Philips.
Weet iemand wat een goedkope manier is om zonder de Bridge met de lampen en dimmerknoppen te praten? Grote nadeel van de bridge is dat deze alleen Hue spullen aan kan sturen en hij geeft ook geen statusveranderingen door. Ik wil de dimmerknoppen op termijn ook gebruiken om b.v. een Wifi, Z-wave of DMX dimmer aan te sturen, maar dat kan niet via de Hue. Zou dan mooi zijn als wat er op het Zigbee netwerk gebeurt op mijn Linux server of een Arduino binnenkomt. Ik heb wel deze gevonden:
https://www.dresden-elekt...radio-sticks/derfusb/?L=1
is op zich te doen (€70,-) maar vraag me af of er ook betaalbaardere (China) opties zijn?
Wel jammer is dat de dimmer prima lijkt te passen op een Amerikaanse wall socket maar niet op een Europese inbouwdoos van 55x55 :\ Jammer. Toch maar de schakeldraad doorverbinden, schakelaar afplakken en de dimmer er boven of naast dan. Gemiste kans van Philips.
Weet iemand wat een goedkope manier is om zonder de Bridge met de lampen en dimmerknoppen te praten? Grote nadeel van de bridge is dat deze alleen Hue spullen aan kan sturen en hij geeft ook geen statusveranderingen door. Ik wil de dimmerknoppen op termijn ook gebruiken om b.v. een Wifi, Z-wave of DMX dimmer aan te sturen, maar dat kan niet via de Hue. Zou dan mooi zijn als wat er op het Zigbee netwerk gebeurt op mijn Linux server of een Arduino binnenkomt. Ik heb wel deze gevonden:
is op zich te doen (€70,-) maar vraag me af of er ook betaalbaardere (China) opties zijn?
Kom net bij de KARWEI in Haarlem (Eysinkweg 63-65) vandaan.....een nieuwe Bloom, Iris en een Hue White Starterkit (met de nieuwe HUB gekocht) alles met 20% korting...!!!
Strip heb ik hier vandaan:water_escape schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:45:
Heb je misschien linkjes van de producten.
[...]
http://nl.aliexpress.com/...ip/1038079_501115385.html
En dan de 24v versie. IP65 warm wit
Je kunt ze per 10cm inkorten.
24 volt voeding is overal te krijgen. Weet niet meer waar ik die gekocht heb.
Dresden controller : http://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ?redirect=true
Heb je nog voor een specifieke reden gekozen voor de 24vdc ?remmuz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:12:
[...]
Strip heb ik hier vandaan:
http://nl.aliexpress.com/...ip/1038079_501115385.html
En dan de 24v versie. IP65 warm wit
Je kunt ze per 10cm inkorten.
24 volt voeding is overal te krijgen. Weet niet meer waar ik die gekocht heb.
Dresden controller : http://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ?redirect=true
Omdat er dan half zoveel stroom door je strip loopt. Je voeding hoeft dan ook maar half zoveel stroom te leveren bij hetzelfde vermogen.Trunks81 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:12:
[...]
Heb je nog voor een specifieke reden gekozen voor de 24vdc ?
De heu dimmer is trouwens prima te plaatsen over de bestaande knop.
Ik heb de knop en afdekplaat eraf gehaald. Stroomkabel doorgelust. Omdat de dimmer iets smaller is , met sierpleister vuller het gat wat kleiner gemaakt. Dit met wat verf bijgewerkt zodat het op de muur lijkt. Dagje laten drogen allemaal en daarna met tesa powerstrip de hue dimmer erop geplakt.
Geplakt omdat ik lijm of kit nog iets te enthousiast vindt
. Maar kan altijd nog.
Ik heb de knop en afdekplaat eraf gehaald. Stroomkabel doorgelust. Omdat de dimmer iets smaller is , met sierpleister vuller het gat wat kleiner gemaakt. Dit met wat verf bijgewerkt zodat het op de muur lijkt. Dagje laten drogen allemaal en daarna met tesa powerstrip de hue dimmer erop geplakt.
Geplakt omdat ik lijm of kit nog iets te enthousiast vindt
[ Voor 10% gewijzigd door water_escape op 01-11-2015 11:18 ]
Water-Escape
Ik heb van die wcd plaatjes op de inbouwdoos geschroefd en daar de dimmer op geplakt.
De dimmer zitten nu alleen horizontaal ipv verticaal

Jammer van Philips dat ze de dimmers niet een cm breder hebben gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door wimstradamus op 01-11-2015 11:29 . Reden: Foto dimmer toegevoegd ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Net via de email
The 1st of November has arrived and we are now ready to ship the new Philips Hue bridge to the US, and roll it out to Europe one week afterwards, on November 9th. US customers can now order the new Philips Hue bridge from our online shop at a discount. If you are in Europe we will get back to you with more details in the coming days.
is de hue e27 v2 single pack nu echt nergens te koop nog? ik zie wel deze, http://www.a-mac.nl/ipad/...7-led-lamp-single-pack-v2 .. maar uiteraard geen voorraad. Zal ook wel december worden dan?
Water-Escape
waarom doe je hem niet verticaal dan?
wimstradamus schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:25:
Ik heb van die wcd plaatjes op de inbouwdoos geschroefd en daar de dimmer op geplakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Water-Escape
Toch balen dat bij ons pas de 9de werkt.Pino112 schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:26:
[afbeelding]
Hoe het dus de 9e werkt qua korting.
Ik zie onder je link niet dat hier ook Hue mee aangestuurd kan worden. Het lijkt me persoonlijk ook erg complex. Wat wil je precies bereiken? De Hue Bridge houdt de status van je lampen perfect bij, je kunt zelf bepalen hoe vaak je je linuxserver laat vragen naar de actuele status. Je kunt idd niet de Philips Dimmer of tap gebruiken om andere apparaten in je netwerk aan te sturen, maar ik kan wel heel eenvoudig mijn Kaku schakelaars gebruiken om Hue te dimmen/schakelen. Dit zou ook met een DMX dimmer moeten kunnen.bartvb schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:54:
Overal waar ik lees dat mensen zelf aan de slag willen om direct via een Zigbee zender Hue lampen te sturen lopen ze tegen problemen aan. Ook de Homey doet het voorlopig gewoon via de Bridge en zijn API. Wat zijn daarin voor jou de beperkingen?
Had hem ook gekregen. Jammer dat we nog steeds moeten wachten. En uiteindelijk niet eens zo'n goede deal.
Bij Beaumotica kun je bijvoorbeeld een 2x Hue White starterset bestellen met 2.0 bridge voor €79,95. De lampen zijn €20 per stuk los dus dan betaal je €40 voor de hub, wat kennelijk ook de prijs wordt bij Philips voor de bridge voor 1.0 eigenaren. Dus als je (net als ik) nog een paar Hue White lampen zoekt kan je beter zo'n Hue White starterset kopen, is ook op voorraad...
omdat de schroef gaten alleen dan overeen komen met de inbouw doos.water_escape schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:35:
waarom doe je hem niet verticaal dan?
[...]
maar door jouw opmerking ben ik nog eens gaan kijken en heb er 2 gaatjes in geboord en nu hangen ze verticaal
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Goed idee, scheelt weer losse lampen kopen.jeroen11 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:03:
[...]
Had hem ook gekregen. Jammer dat we nog steeds moeten wachten. En uiteindelijk niet eens zo'n goede deal.
Bij Beaumotica kun je bijvoorbeeld een 2x Hue White starterset bestellen met 2.0 bridge voor €79,95. De lampen zijn €20 per stuk los dus dan betaal je €40 voor de hub, wat kennelijk ook de prijs wordt bij Philips voor de bridge voor 1.0 eigenaren. Dus als je (net als ik) nog een paar Hue White lampen zoekt kan je beter zo'n Hue White starterset kopen, is ook op voorraad...
Zojuist bij Karwei een hue dimming kit en een tap aangeschaft. Vraag mij alleen of of dit nu een nieuwere versie is, of de leftovers van de terugroepactie.
- NAC Breda -
Ik heb zo mijn vraagtekens bij de zogenaamde "terugroepactie"Ritchie schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:32:
Zojuist bij Karwei een hue dimming kit en een tap aangeschaft. Vraag mij alleen of of dit nu een nieuwere versie is, of de leftovers van de terugroepactie.
Zover ik heb kunnen zien is er geen officiele terugroepactie door Philips genoemd en is er alleen door de Praxis gezegd dat ze niet kunnen leveren omdat deze sets en lampen teruggehaald zouden zijn door Philips.
Ik heb de dimming set gewoon kunnen verkrijgen bij Conrad die deze volop op voorraad heeft.
Er lijken alleen leveringsproblemen te zijn voor de losse Hue White lampen maar dit kan goed komen doordat er volop vraag naar is en Philips een productieachterstand zou kunnen hebben.
Dus dat
.
Ga ik ook doen. Scheelt plamuren
Ga ik ook doen. Scheelt plamuren
wimstradamus schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:08:
[...]
omdat de schroef gaten alleen dan overeen komen met de inbouw doos.
maar door jouw opmerking ben ik nog eens gaan kijken en heb er 2 gaatjes in geboord en nu hangen ze verticaal
Water-Escape
Precies, bestelde die set voor 79e drie weken geleden online en werd gisteren bezorgd. Mijn rekentalent zegt met dat ik of die twee lampen goedkoop heb of die bridge voor weinig :-)jeroen11 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:03:
[...]
Het overzetten van de oude naar de nieuwe bridge ging soepel. Bleef hangen op het recette van de oude bridge, maa ik bedacht me dat ik dat niet nodig had voor de werking van de nieuwe nadat hij afgekoppeld was). Jammer dat de voeding-aansluiting veranderd is. Moest nu weer achter mijn meubel met alle electronica-meuk klimmen om de voedingskabel te vervangen. Even omprikken was er niet bij :-)
Het aansturen met Siri werkt op zich prima. Even wennen aan wat je precies tegen haar (ik heb de Vlaamse dame aan staan, klinkt sympathieker dan de Nederlandse meneer) zegt, maar het werkt als een trein. Het woord ' scene' wordt vaak verstaan als Seine (de rivier in Frankrijk), maar ze schakelt wel.
Weet niet of ik het heel frequent zal gebruiken, maar de eerste paar keer beetje mee showen is altijd leuk en eens een gadgetfreak .. altijd een ...
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
@arjandijk162; Die deRFusb stick is inderdaad niet specifiek voor de Hue maar is voor 2.4Ghz devices in bredere zin en sowieso voor alles via IEEE 802.15.4 waaronder ook 6LoWPAN (wat o.a. gebruikt wordt door de Loxone Air). Ik ben van plan Loxone in te zetten in mijn nieuwe huis.
Belangrijkste beperking die ik zie bij de Hue API/bridge is dat je prima de lampen aan kan sturen, maar om informatie uit de bridge te halen moet je gaan pollen en daarbij ben je vrijwel per definitie te laat. Dat is geen bruikbare optie om b.v. lampen van de 100% brightness te halen nadat ze weer stroom krijgen (als je een normale schakelaar gebruikt) en op die manier kan je de dimmer/remotes niet gebruiken voor je overige verlichting.
Overigens gok ik dat je ook als je direct Zigbee gebruikt je nog steeds veel te laat bent met het aanpassen van de lampen na het aanschakelen. Belangrijkste reden is dan het kunnen gebruiken van de dimmer/remotes maar dat is ook op te lossen door die te vervangen door knoppen/devices die makkelijker uit te lezen zijn. Op die manier komt al je input binnen op b.v. een Raspberry Pi of op een Loxone miniserver en vervolgens stuur je je Hue en DMX verlichting aan. Op die manier heb je veel meer flexibiliteit in het gebruik van verlichting en inputs.
Belangrijkste beperking die ik zie bij de Hue API/bridge is dat je prima de lampen aan kan sturen, maar om informatie uit de bridge te halen moet je gaan pollen en daarbij ben je vrijwel per definitie te laat. Dat is geen bruikbare optie om b.v. lampen van de 100% brightness te halen nadat ze weer stroom krijgen (als je een normale schakelaar gebruikt) en op die manier kan je de dimmer/remotes niet gebruiken voor je overige verlichting.
Overigens gok ik dat je ook als je direct Zigbee gebruikt je nog steeds veel te laat bent met het aanpassen van de lampen na het aanschakelen. Belangrijkste reden is dan het kunnen gebruiken van de dimmer/remotes maar dat is ook op te lossen door die te vervangen door knoppen/devices die makkelijker uit te lezen zijn. Op die manier komt al je input binnen op b.v. een Raspberry Pi of op een Loxone miniserver en vervolgens stuur je je Hue en DMX verlichting aan. Op die manier heb je veel meer flexibiliteit in het gebruik van verlichting en inputs.
Ik ben binnenkort ook eigenaar van de hue. Via beaumotica krijg je 20€ korting bij aanschaf van de v2 en minimale besteding van €250,-
Via amazon.it kun je de gu10 voor €47 bestellen. Alle beetjes helpen.
Heb via beaumotica alleen de lightstrip plus besteld maar lees net dat je het afgeknipte stuk niet makkelijk kan hergebruiken. Dat ze daar niks op verzonnen hebben vind ik echt beroerd.
Via amazon.it kun je de gu10 voor €47 bestellen. Alle beetjes helpen.
Heb via beaumotica alleen de lightstrip plus besteld maar lees net dat je het afgeknipte stuk niet makkelijk kan hergebruiken. Dat ze daar niks op verzonnen hebben vind ik echt beroerd.
Karwei heeft 20% korting. Gisteren even wat lampjes bijgekocht en de remote switch. Perfect!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Sowieso kun je bij Hue beter alle traditionele schakelaars en dimmers ertussenuit halen. Dat maakt ook alleen maar dat je je lampen niet meer kan benaderen. Als je alle controle wilt, zou ik een ander protocol kiezen. Zwave is dan meer geschikt, daar zijn ook betrouwbare USB ontvangers voor die ook bedoelt zijn voor een oplossing die jij beschrijft. Bij Hue is het meer een workaround. Hue is bedoeld om betrouwbaar via de eigen hub te werken.bartvb schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:17:
@arjandijk162; Die deRFusb stick is inderdaad niet specifiek voor de Hue maar is voor 2.4Ghz devices in bredere zin en sowieso voor alles via IEEE 802.15.4 waaronder ook 6LoWPAN (wat o.a. gebruikt wordt door de Loxone Air). Ik ben van plan Loxone in te zetten in mijn nieuwe huis.
\lowo schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:38:
[...]
Ik heb zo mijn vraagtekens bij de zogenaamde "terugroepactie"
Zover ik heb kunnen zien is er geen officiele terugroepactie door Philips genoemd en is er alleen door de Praxis gezegd dat ze niet kunnen leveren omdat deze sets en lampen teruggehaald zouden zijn door Philips.
Ik heb de dimming set gewoon kunnen verkrijgen bij Conrad die deze volop op voorraad heeft.
Er lijken alleen leveringsproblemen te zijn voor de losse Hue White lampen maar dit kan goed komen doordat er volop vraag naar is en Philips een productieachterstand zou kunnen hebben.
Ik heb 4 dimmers klaar laten leggen in Apeldoorn en werd meteen gebeld dat de producten niet op voorraad zijn en dat dat waarschijnlijk ook lastig wordt met de terugroepactie. Ik heb gezegd ze zaterdag pas op te halen dus ze houden me op de hoogte. Ik zou erg graag de dimmers voor 20 euro stuk kopen.
[ Voor 21% gewijzigd door arjandijk162 op 02-11-2015 11:26 ]
Karwei heeft alleen geen white and color e27 en gu10 lampen en geen starter kit van de betreffende lampen.Hokkie schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:19:
Karwei heeft 20% korting. Gisteren even wat lampjes bijgekocht en de remote switch. Perfect!
[ Voor 13% gewijzigd door Isniedood op 02-11-2015 11:31 ]
Op de website van Karwei zie ik dat er nu zelfs 25 procent korting is op Philips verlichting.Hokkie schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:19:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil mijn huis gaan voorzien van Philips Hue lampen.
Nu vroeg ik me af, in wat voor lampen komen de E27-lampen het best tot zijn recht?
Wat betreft hang lampen, volgens mij heeft bijvoorbeeld half Nederland inmiddels de IKEA Hektor Hanglamp hangen. Zou dat een goede lamp zijn voor een Phlips Hue lamp, of komt deze dan niet goed tot zijn recht??
Voor tafellampen heb ik op internet al vaak de IKEA Fado voorbij zien komen, ook hier op Tweakers. Hebben jullie nog tips voor andere tafellampen?
En staande lampen.. Maak het nog uit wat voor type staande lamp je neemt om een Philips Hue lamp goed tot z'n recht te laten komen? Is een lamp met Uplight dan aangeraden of juist niet? Is het beter om iets met een grote doorschijnende kap te kiezen?
Kortom, in welke type lampen komen de E27 lampen het best tot z'n recht.
PS. Ik heb voor het gemak even wat voorbeelden van de IKEA gekozen, maar het gaat me meer op het type lamp, niet per se de lampen uit de voorbeelden.
Nu vroeg ik me af, in wat voor lampen komen de E27-lampen het best tot zijn recht?
Wat betreft hang lampen, volgens mij heeft bijvoorbeeld half Nederland inmiddels de IKEA Hektor Hanglamp hangen. Zou dat een goede lamp zijn voor een Phlips Hue lamp, of komt deze dan niet goed tot zijn recht??
Voor tafellampen heb ik op internet al vaak de IKEA Fado voorbij zien komen, ook hier op Tweakers. Hebben jullie nog tips voor andere tafellampen?
En staande lampen.. Maak het nog uit wat voor type staande lamp je neemt om een Philips Hue lamp goed tot z'n recht te laten komen? Is een lamp met Uplight dan aangeraden of juist niet? Is het beter om iets met een grote doorschijnende kap te kiezen?
Kortom, in welke type lampen komen de E27 lampen het best tot z'n recht.
PS. Ik heb voor het gemak even wat voorbeelden van de IKEA gekozen, maar het gaat me meer op het type lamp, niet per se de lampen uit de voorbeelden.
Dat betekent dus 60 euro voor de White Starterset. Net gisteren bij Beaumotica besteld voor 80 euro.meesje schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:37:
[...]
Op de website van Karwei zie ik dat er nu zelfs 25 procent korting is op Philips verlichting.
Ik denk dat ik zo eventjes uit werk langs de Karwij ga dan
Terugsturen dus. Dat mag toch gewoon?Pino112 schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:14:
[...]
Dat betekent dus 60 euro voor de White Starterset. Net gisteren bij Beaumotica besteld voor 80 euro.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Volgens mij klopt er iets niet bij de karwij.
De advies prijs is 80 euro en met 25% korting is dat volgens hun 75 euro. Volgens mij kan iemand daar niet zo goed rekenen.
De advies prijs is 80 euro en met 25% korting is dat volgens hun 75 euro. Volgens mij kan iemand daar niet zo goed rekenen.

Ja klopt, maar Beaumotica is zo snel dat hij als het goed is vandaag binnenkomt. Aan de ene kant gun ik het hun dan ook wel.
Eerder op de dag kon je hem nog wel in de webshop bestellen, en toen ging de prijs naar 60 euro in de winkelmand.Psycho_Mantis schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:29:
Volgens mij klopt er iets niet bij de karwij.
@arjandijk162; Toch maar eens kijken naar Zwave dan.
Zit er wel aan te denken om een van m'n Hue dimmers open te maken en aan een 4-voudige gira impulsschakelaar te hangen tot ik tijd heb om me wat in Zwave te verdiepen. In de keuken kan ik nog wel een dimmer tegen de wand plakken, in de woonkamer ziet dat er niet uit.
@Pino112; of Beaumotica even mailen dat je dit wel een groot prijsverschil vindt en kijken of je op 70 euro uit kan komen? Scheelt een hoop gedoe met terugsturen e.d.
Zit er wel aan te denken om een van m'n Hue dimmers open te maken en aan een 4-voudige gira impulsschakelaar te hangen tot ik tijd heb om me wat in Zwave te verdiepen. In de keuken kan ik nog wel een dimmer tegen de wand plakken, in de woonkamer ziet dat er niet uit.
@Pino112; of Beaumotica even mailen dat je dit wel een groot prijsverschil vindt en kijken of je op 70 euro uit kan komen? Scheelt een hoop gedoe met terugsturen e.d.
Verwijderd
Ik heb gisteren bij de Praxis in Zwolle een dimming set met Hue White opgehaald die ik 2 weken geleden heb besteld met de vroege vogelactie voor 29,99. Nadat ik die had gehaald lag er nog 1 in het schap. Dus wat ik hier lees over terugroepactie en niet kunnen leveren is bij Praxis Zwolle dus niet het geval.
Jawel hoor. Ik heb alleen de LUX uitvoering en heb daar gisteren wel degelijk een e27 lamp en een e27 lamp met switch gekocht. De GU10 heb ik inderdaad niet gezien.Isniedood schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:30:
[...]
Karwei heeft alleen geen white and color e27 en gu10 lampen en geen starter kit van de betreffende lampen.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Zojuist bij Karwei een Hue white (lux) starterskit gehaald voor 59,99€. Dus nieuwe bridge met 2 lampen van 79,99 voor 59,99.
Ik zeg goede deal!
Ik zeg goede deal!
Been there, done that.bartvb schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:34:
Toch maar eens kijken naar Zwave dan.
Dat is is echt andere koek. Puur verlichting? Dan is dat mijn inziens (veel) te duur. Reken op 45 euro dimmermodule (Fibaro), 15 euro ombouwen schakelaar (pulsdrukker) en 10 euro LED lamp (dimbare). Tel daar een fatsoenlijk softwareprogramma en Z-Wave USB stick (aansturen) bij op en je kosten vliegen je om de oren.
Wil je allerlei apparaten, zoals ik had, aansturen? Dan is het heel mooi, maar zoek wel een goed stabiel systeem!!
Vanwege verhuizing alles verkocht en nu alleen nog maar HUE. Dat is een verademing! Het werkt gewoon
[ Voor 8% gewijzigd door Hokkie op 02-11-2015 14:22 ]
Hoe dan? Ze gaven in de winkel nog 20% bovenop die 25% die je al krijgt?laredo schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:12:
Zojuist bij Karwei een Hue white (lux) starterskit gehaald voor 59,99€. Dus nieuwe bridge met 2 lampen van 79,99 voor 59,99.
Ik zeg goede deal!
PSN: KeaveXL
Nee de prijs is 80 euro, dus met 25% kortting is het 60 euroKeaveXL schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:42:
[...]
Hoe dan? Ze gaven in de winkel nog 20% bovenop die 25% die je al krijgt?
De 20% korting actie is niet geldig op philips hue producten, helaas
Juist!!Psycho_Mantis schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:52:
[...]
Nee de prijs is 80 euro, dus met 25% kortting is het 60 euro![]()
Verwijderd
Dat snap ik niet, want in de folder staat duidelijk van 79,95 voor 74,95 net als op de website overigens. Dit staat toevallig op de pagina met de 25% korting op philips lichtbronnen. Graag even toelichting voor ik naar de bouwmarkt ga rijden voor niets ;-)Nee de prijs is 80 euro, dus met 25% kortting is het 60 euro![]()
Bij de kassa scant de starterskit 80€ en gaat er 20€ vanaf. Vanochtend zelf ondervonden bij een vestiging van Karwei.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:10:
[...]
Dat snap ik niet, want in de folder staat duidelijk van 79,95 voor 74,95 net als op de website overigens. Dit staat toevallig op de pagina met de 25% korting op philips lichtbronnen. Graag even toelichting voor ik naar de bouwmarkt ga rijden voor niets ;-)
vraagje aan de mensen die hem hebben: kan je ook nog de schakelaar gebruiken om je Hue aan en af te zetten? Ik zie mij eigenlijk zelden die app bovenhalen om gewoon een licht aan- of uit te zetten.
*knip*, kinderachtig, doe eens nietpina schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:17:
vraagje aan de mensen die hem hebben: kan je ook nog de schakelaar gebruiken om je Hue aan en af te zetten? Ik zie mij eigenlijk zelden die app bovenhalen om gewoon een licht aan- of uit te zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2015 07:53 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
@SilentF0rce: Mooi is natuurlijk een kwestie van smaak... Zelf ben ik fan van de (goedkope
) doorschijnende kap, waardoor de lamp zelf niet zo zichtbaar is en alle aandacht naar het licht gaat. Onze Hue's staan dan ook bijna allemaal in en op kasten in de bekende Fado-bollen. Daarnaast hebben we er één in een staande lamp, een uplight met doorschijnende kap (de IKEA Resele om precies te zijn). Deze hebben we ook gekozen omdat het snoer mooi onopvallend weg te werken is en de vorm goed bij de Fado's past.
Heb zelf een booglamp met witte bolvormige kap, die kleurt echt prachtig mee met de Hue.
Staat 99% van de tijd op een warm-witte kleur trouwens, in de praktijk heeft dat onze voorkeur ondanks alle fancy kleurtjes die de Hue kan weergeven..
Staat 99% van de tijd op een warm-witte kleur trouwens, in de praktijk heeft dat onze voorkeur ondanks alle fancy kleurtjes die de Hue kan weergeven..
Gedaan dmv de 'Ergens anders goedkoper'-knop. Lijkt op een speciale actie tussen Philips en Hue zeiden ze.bartvb schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:34:
Heb een kortingscode gekregen voor de volgende bestelling.
Het plan is om voor de verlichting vooral Hue te gebruiken maar Zwave voor de bediening. Ook heb ik hier een DMX controller en 5M RGBW ledstrip liggen, ik was ook van plan om een Ikea lamp met 3 E27 lampen op een dimmer te zetten, maar met die actie van Karwei wordt het eigenlijk wel interessant om dat gewoon met Hue Whites op te lossen.Hokkie schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:21:
Been there, done that.
Belangrijkst reden om Hue te gebruiken is dat het integreren van de bedieningskant van Hue in een andere installatie erg kansloos is, of in ieder geval lijkt. Voor Zwave heb ik alleen een paar modules nodig om een viervoudige schakelaar binnen een 55x55mm frame te bouwen. Tips daarvoor zijn erg welkom!
Server heb ik al draaien, server Zwave laten praten zal de hoofdprijs niet kosten en software kan ik vrij eenvoudig zelf knutselen. Eigenlijk het enige dat daar hoeft te gebeuren is het koppelen van die knoppen aan wat simpele Hue/DMX API calls/commando's.
Interessant, zo toch maar (weer) even langs de Karwei dan!laredo schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:15:
[...]
Bij de kassa scant de starterskit 80€ en gaat er 20€ vanaf. Vanochtend zelf ondervonden bij een vestiging van Karwei.
- NAC Breda -
Bedankt voor de tips! Ik ben ook van plan om Fado-bollen niet te zetten en daar past de Resele qua stijl heel goed bij inderdaad!sbrand schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:37:
@SilentF0rce: Mooi is natuurlijk een kwestie van smaak... Zelf ben ik fan van de (goedkope) doorschijnende kap, waardoor de lamp zelf niet zo zichtbaar is en alle aandacht naar het licht gaat. Onze Hue's staan dan ook bijna allemaal in en op kasten in de bekende Fado-bollen. Daarnaast hebben we er één in een staande lamp, een uplight met doorschijnende kap (de IKEA Resele om precies te zijn). Deze hebben we ook gekozen omdat het snoer mooi onopvallend weg te werken is en de vorm goed bij de Fado's past.
Bedankt voor je reactie! Klinkt goed, maar ik heb niet echt een beeld bij een bolvormige kap. Kan je op internet misschien een voorbeeld vinden met wat je bedoeld?CyBeRSPiN schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:44:
Heb zelf een booglamp met witte bolvormige kap, die kleurt echt prachtig mee met de Hue.
Ik kan je eigenlijk alleen maar vertellen hoe ik deze integratie tot stand heb gebracht. Mijn kennis rijkt niet verder dan een ervaren gebruikerbartvb schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:08:
[...]Tips daarvoor zijn erg welkom!
Destijds was de wens van vrouwlief dat zij alles gewoon kon bedienen met de reguliere schakelmateriaal (Berker M2). Dus geen telefoon, laptop of andere afstandsbedieningen.
Wat ik toen heb gedaan is alle wipschakelaars vervangen door pulsdrukkers (zelfde type uiteraard) en achter deze drukkers een Fibaro dimmer/switch module. Handmatig te bedienen met reguliere LED lampen (al dan niet met een LED bypass om het vermogen op de dimmer te verhogen). Zo kon iedereen lampen aan en uitzetten/dimmen, zonder tussenkomst systeem.
Het systeem (Indigo PRO > Mac OS X) draaide op een Mac Mini met en Aeon Labs Z-Stick transporter. Softwarematig kon ik zo scenes inregelen op een specifieke pulsdrukker. Zo had ik een scene dat als ik tweemaal kort achterelkaar op de pulsdrukker bij de deur drukte de lampen in de woonkamer uitgingen en de verlichting hal/trap aan ('s avonds naar bed gaan). Indigo ondersteund Philips Hue op haar beurt.
De mogelijkheden zijn oneindig!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.