CyBeRSPiN in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"SilentF0rce schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:25:
[...]
Bedankt voor je reactie! Klinkt goed, maar ik heb niet echt een beeld bij een bolvormige kap. Kan je op internet misschien een voorbeeld vinden met wat je bedoeld?
Verwijderd
59,96 idd bij formido (Arnhem) voor de white starterkit met nieuwe bridge. Foutje in de kassa denk ik, want de van prijs zou 99,99 moeten zijn aldus het schap! Rennen voor dit hersteld wordt!
Dat is dan omdat ze kunstmatig de prijzen hebben verhoogd zodat de korting geen korting is. Die set hoort gewoon €80,- te zijn. Naaiers.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:03:
59,96 idd bij formido (Arnhem) voor de white starterkit met nieuwe bridge. Foutje in de kassa denk ik, want de van prijs zou 99,99 moeten zijn aldus het schap! Rennen voor dit hersteld wordt!
Formido in Arnhem, waar???? Bedoel je niet de Karwei?Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:03:
Zit nog even naar de voedingen te kijken is er over het algemeen nog een voorkeur voor de standaard zwarte dichte blokken of de open voedingen ?Trunks81 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:12:
[...]
Heb je nog voor een specifieke reden gekozen voor de 24vdc ?
Bedankt voor de tips.
Zojuist ook een startset gehaald voor €59,96 bij de Karwei. Tevens 2 dimmer sets besteld voor 29,96 per stuk.
Prima prijzen.
Voor €120, 4 Hue white lampen, 2 dimmers en een nieuwe bridge!
Zojuist ook een startset gehaald voor €59,96 bij de Karwei. Tevens 2 dimmer sets besteld voor 29,96 per stuk.
Prima prijzen.
Ik heb ook een setje kunnen scoren met de nieuwe bridge en 2 hue white lampen 
Wat een gedoe om homekit op 2 apparaten werkend te krijgen, de iPhone van mijn vriendin gaf de hele tijd aan dat hij geen lampen kon vinden. Na 2 keer koppelen werkte het eindelijk.
Wat een gedoe om homekit op 2 apparaten werkend te krijgen, de iPhone van mijn vriendin gaf de hele tijd aan dat hij geen lampen kon vinden. Na 2 keer koppelen werkte het eindelijk.
De prijzen waren ook idioot hoog. Een dimmer is na korting nog steeds duurder dan zonder korting bij praxis.meesje schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:37:
[...]
Op de website van Karwei zie ik dat er nu zelfs 25 procent korting is op Philips verlichting.
Busch jaeger heeft die. Staan ook gelinkt een paar pagina's terug in dit topic.bartvb schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:08:
Voor Zwave heb ik alleen een paar modules nodig om een viervoudige schakelaar binnen een 55x55mm frame te bouwen. Tips daarvoor zijn erg welkom!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik heb net ook 2 whites en een white/dimmer setje gekocht. Ben benieuwd....:)
Basic knowledge misschien, maar hoe kan ik de volledige hue controle delen met iemand anders?
Mijn vrouw wil namelijk ook dezelfde controle over de hue en scenes hebben als ik....;)
Ik zie zo 123 geen optie om dat te bewerkstelligen
Mijn vrouw wil namelijk ook dezelfde controle over de hue en scenes hebben als ik....;)
Ik zie zo 123 geen optie om dat te bewerkstelligen
Inloggen met hetzelfde meethue.com account via de hue app?
Je kan ook de telefoon/tablet/etc. van je vrouw linken aan de bridge, maar niet hetzelfde account gebruiken, zodat jullie beide jullie eigen scenes kunnen opslaan.
Jullie kunnen zelfs andere apps gebruiken van elkaar.
Je kan ook de telefoon/tablet/etc. van je vrouw linken aan de bridge, maar niet hetzelfde account gebruiken, zodat jullie beide jullie eigen scenes kunnen opslaan.
Jullie kunnen zelfs andere apps gebruiken van elkaar.
Dat heb ik gedaan uiteraard, scenes werken idd, alleen worden mijn scènes niet gesynced met die van haar en andersom. Ook werken bij haar de siri commands niet, terwijl dat bij mij prima werkt. Zij krijgt elke keer de melding dat er geen lampjes gevonden worden....
Kan het zijn dat haar iPhone/iPad in het Nederlands staat maar dat de Hue Scenes Engelse namen hebben? Dat schijnt namelijk vaak fout te gaan las ik op iCulture (geloof ik).netvista schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:25:
Dat heb ik gedaan uiteraard, scenes werken idd, alleen worden mijn scènes niet gesynced met die van haar en andersom. Ook werken bij haar de siri commands niet, terwijl dat bij mijn mij prima werkt. Zij krijgt elke keer de melding dat er geen lampjes gevonden worden....
[ Voor 1% gewijzigd door SilentF0rce op 02-11-2015 22:30 . Reden: Weet niet meer zeker waar ik het gelezen heb.. ]
Net even geverifieerd, maar onze beide iPhones staan op NL. Dus nog even een summary:
- Beide iPhones staan op NL
- Hue apps op beide iPhones zijn ingelogd met hetzelfde account
Probleem:
- Ik kan alles bedienen, zowel via de app als via Siri, maar mijn vrouw kan alleen de standaard scenes gebruiken. Niet mijn scenes en ook niks via siri. Via siri krijgt ze de melding dat er geen lights beschikbaar zijn.....
- Mijn scenes verschijnen niet in haar Hue app.
Probleem:
- Ik kan alles bedienen, zowel via de app als via Siri, maar mijn vrouw kan alleen de standaard scenes gebruiken. Niet mijn scenes en ook niks via siri. Via siri krijgt ze de melding dat er geen lights beschikbaar zijn.....
Heb je bij instellingen de optie "scenes delen" aangevinkt?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Voor zover ik weet gaat het in dit topic vooral over een Enocean schakelaar die compatible is met de Hue Tap module. Op die manier blijf je toch weer helemaal binnen het Hue/Zigbee ecosysteem terwijl ik op zoek ben naar een meer open oplossing. Maar misschien wat te off-topic voor hier.ATS schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:12:
[...]
Busch jaeger heeft die. Staan ook gelinkt een paar pagina's terug in dit topic.
Verwijderd
De startset is overigens ook weer online te bestellen bij Karwei voor 74,95. Die prijs in de winkel is echt niet correct. Maar profiteer ervan, zolang het kan zou ik zeggen.
Had ik ook, heb het opgelost door heel de homekit configuratie te verwijderen en weer opnieuw te doen.netvista schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:39:
Net even geverifieerd, maar onze beide iPhones staan op NL. Dus nog even een summary:
Probleem:
Helaas is het niet mogelijk om scenes aan te passen op meerdere toestellen, kan maar op een enkel toestel.
Ja, en nee. Het is inderdaad Zigbee, geen ZWave. Daar vergiste ik me. Maar nee, het is niet de Enocean schakelaar waar je dan een Hue Tap in kan prutsen. Het gaat om dit spul.bartvb schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 06:46:
[...]
Voor zover ik weet gaat het in dit topic vooral over een Enocean schakelaar die compatible is met de Hue Tap module. Op die manier blijf je toch weer helemaal binnen het Hue/Zigbee ecosysteem terwijl ik op zoek ben naar een meer open oplossing. Maar misschien wat te off-topic voor hier.

Ik wil het graag proberen, maar heb het nog niet gevonden in Nederland.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ben gister overgestapt op de 2.0 Bridge maar niet vlekkeloos verlopen. Het afmelden van de oude bridge werkte niet, ik heb op de 'pinhole' gedrukt wat ik wilde (kort, 3 seconden, 10 seconden, alles) maar de app kon zien dat de oude bridge 'cleared' was. Omdat je geen annuleer optie hebt in de flow (alleen een retry) heb ik de app hard gestopt en opnieuw gestart. Ik kan nu de nieuwe bridge wel gebruiken om lampen te bedienen maar als ik zoek op het netwerk vindt de app nog wel de oude bridge (terwijl deze uit staat). Hoop dat dat niet voor problemen zorgt.
Iemand anders een probleem gehad met afmelden oude Bridge? Enig idee hoe ik alsnog de oude bridge definitief kan verwijderen?
Overigens heb ik ook wat issues met Siri bediening en delen van Homekit configuratie tussen meerdere (iCloud) accounts maar daar moet ik me eerst zelf nog wat meer in verdiepen.
Iemand anders een probleem gehad met afmelden oude Bridge? Enig idee hoe ik alsnog de oude bridge definitief kan verwijderen?
Overigens heb ik ook wat issues met Siri bediening en delen van Homekit configuratie tussen meerdere (iCloud) accounts maar daar moet ik me eerst zelf nog wat meer in verdiepen.
Voor zover ik kan zien heeft alleen de dimmer los een hogere adviesprijs dan bij de Praxis. Valt nog wel mee dus hoe idioot die prijzen zijn.arjandijk162 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:56:
[...]
De prijzen waren ook idioot hoog. Een dimmer is na korting nog steeds duurder dan zonder korting bij praxis.
Dat zie ik nu inderdaad ook. Mijn bij Praxis bestelde dimmers die onderdeel zouden zijn van een terugroepactie worden wel geleverd kreeg ik vandaag te horen 
Kijk eens in het Domoticz topic. Veel Hue gebruikers daar die dit soort problemen zijn tegengekomen. Ik stuur zelf nu aan met Klikaanklikuit wandschakelaar maar moet regelmatig 2x drukken voor resultaat. Zwave is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder.bartvb schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 06:46:
[...]
Voor zover ik weet gaat het in dit topic vooral over een Enocean schakelaar die compatible is met de Hue Tap module. Op die manier blijf je toch weer helemaal binnen het Hue/Zigbee ecosysteem terwijl ik op zoek ben naar een meer open oplossing. Maar misschien wat te off-topic voor hier.
Dat is ook mijn mening. Voor verlichting werkt Hue gewoon goed. Zwave heeft toch iets meer haken en ogen. Misschien is dat anders als je een Fibaro controller gebruikt met allemaal Fibaro spul, maar een eigen servertje met USB stick ligt er om een op andere reden nog wel eens uit.Hokkie schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:21:
[...]
Been there, done that.
Dat is is echt andere koek. Puur verlichting? Dan is dat mijn inziens (veel) te duur. Reken op 45 euro dimmermodule (Fibaro), 15 euro ombouwen schakelaar (pulsdrukker) en 10 euro LED lamp (dimbare). Tel daar een fatsoenlijk softwareprogramma en Z-Wave USB stick (aansturen) bij op en je kosten vliegen je om de oren.
Wil je allerlei apparaten, zoals ik had, aansturen? Dan is het heel mooi, maar zoek wel een goed stabiel systeem!!
Vanwege verhuizing alles verkocht en nu alleen nog maar HUE. Dat is een verademing! Het werkt gewoon
Ik vraag me sterk af hoe dit moet gaan werken. De nu bekende schakelaar Tap en Dimmer zijn door Philips toegevoegd aan de app. Het lijkt daarom dat schakelaars en sensors alleen kunnen werken als Philips dat ondersteund of zie ik iets over het hoofd. Ik zou deze erg graag gebruiken trouwens.ATS schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:33:
[...]
Ja, en nee. Het is inderdaad Zigbee, geen ZWave. Daar vergiste ik me. Maar nee, het is niet de Enocean schakelaar waar je dan een Hue Tap in kan prutsen. Het gaat om dit spul.
[afbeelding]
Ik wil het graag proberen, maar heb het nog niet gevonden in Nederland.
[ Voor 57% gewijzigd door arjandijk162 op 03-11-2015 11:45 ]
Herkenbaar. Ik ben zo'n type wat gewoon gaat aansluiten en niet de handleiding leest....was een beetje jammer gister met de upgrade naar bridge 2.0 van mijn Hue white starterset. Wat ik heb gedaan is het volgende:jeroen11 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:53:
Ben gister overgestapt op de 2.0 Bridge maar niet vlekkeloos verlopen. Het afmelden van de oude bridge werkte niet, ik heb op de 'pinhole' gedrukt wat ik wilde (kort, 3 seconden, 10 seconden, alles) maar de app kon zien dat de oude bridge 'cleared' was. Omdat je geen annuleer optie hebt in de flow (alleen een retry) heb ik de app hard gestopt en opnieuw gestart. Ik kan nu de nieuwe bridge wel gebruiken om lampen te bedienen maar als ik zoek op het netwerk vindt de app nog wel de oude bridge (terwijl deze uit staat). Hoop dat dat niet voor problemen zorgt.
1. stroom eraf
2. bridge 1.0 ontkoppelt
3. bridge 2.0 aangesloten
4. stroom erop
5. app geopend
6. bridge gezocht en gevonden (de oude bridge blijft ook zichtbaar)
7. lampen niet te vinden
Uiteindelijk gelukt om 1 lamp alsnog aan te sluiten (een Hue white). Een andere Hue (color) lamp krijg ik niet aangesloten en ik blijf ook maar 2 bridges zien in de app en hue site. Iemand tips om een lamp geforceerd te verbinden? En hoe je een bridge kunt verwijderen?
Volgens mij wis je de bridge onmiddellijk als je onderaan het knopje indrukt.jeroen11 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:53:
Ben gister overgestapt op de 2.0 Bridge maar niet vlekkeloos verlopen. Het afmelden van de oude bridge werkte niet, ik heb op de 'pinhole' gedrukt wat ik wilde (kort, 3 seconden, 10 seconden, alles) maar de app kon zien dat de oude bridge 'cleared' was.
Dan is er natuurlijk ook niet veel meer over te zetten naar de nieuwe bridge
In zaandam is de bridge 74,95 komt geen extra korting op.
Balen 😡
Balen 😡
[ Voor 15% gewijzigd door prld op 03-11-2015 14:09 ]
Alle lampen die je als voorbeelden geeft zijn allemaal prima. Ik heb 6 lampen in huis en merk dat het vooral belangrijk is dat het licht z'n weg kan vinden (naar boven en beneden of i.g.v. een hanglamp naar beneden). Ik heb een oude belichtingslamp voor fotografie, dat is echt een schijnwerper, waardoor de lichtstralen sterk gebundeld de ruimte in gaan. Dat geeft helaas weinig licht, dus ik heb andere lampen nodig om wat licht de kamer in de brengen. Nogmaals, alle lampen die jij aangeeft hebben prima lichtuitstraling (zo is mijn ervaring).SilentF0rce schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:10:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil mijn huis gaan voorzien van Philips Hue lampen.
Nu vroeg ik me af, in wat voor lampen komen de E27-lampen het best tot zijn recht?
Wat betreft hang lampen, volgens mij heeft bijvoorbeeld half Nederland inmiddels de IKEA Hektor Hanglamp hangen. Zou dat een goede lamp zijn voor een Phlips Hue lamp, of komt deze dan niet goed tot zijn recht??
Voor tafellampen heb ik op internet al vaak de IKEA Fado voorbij zien komen, ook hier op Tweakers. Hebben jullie nog tips voor andere tafellampen?
En staande lampen.. Maak het nog uit wat voor type staande lamp je neemt om een Philips Hue lamp goed tot z'n recht te laten komen? Is een lamp met Uplight dan aangeraden of juist niet? Is het beter om iets met een grote doorschijnende kap te kiezen?
Kortom, in welke type lampen komen de E27 lampen het best tot z'n recht.
PS. Ik heb voor het gemak even wat voorbeelden van de IKEA gekozen, maar het gaat me meer op het type lamp, niet per se de lampen uit de voorbeelden.
Even om me zelf te quoten,prld schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:08:
In zaandam is de bridge 74,95 komt geen extra korting op.
Balen 😡
Net naar een andere karwei geweest voor de kit, ook voor 74,95 maar op de website staat bij de kit 25% korting.
Dus liet de website zien en toen werd de prijs aangepast naar 59 euro
Bedankt voor de uitleg! Echt goed om te weten.Barns schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:32:
[...]
Alle lampen die je als voorbeelden geeft zijn allemaal prima. Ik heb 6 lampen in huis en merk dat het vooral belangrijk is dat het licht z'n weg kan vinden (naar boven en beneden of i.g.v. een hanglamp naar beneden). Ik heb een oude belichtingslamp voor fotografie, dat is echt een schijnwerper, waardoor de lichtstralen sterk gebundeld de ruimte in gaan. Dat geeft helaas weinig licht, dus ik heb andere lampen nodig om wat licht de kamer in de brengen. Nogmaals, alle lampen die jij aangeeft hebben prima lichtuitstraling (zo is mijn ervaring).
Bizar dat Philips zelf niet gewoon een paar tips geeft over hoe hun lampen het best tot z'n recht komen. Je zou toch verwachten dat het bedrijf wil dat mensen de optimale ervaring van hun lampen krijgen. Ik ga vanavond eens bij een paar winkels langs op te shoppen :-)
Je had dus inderdaad de oude bridge niet moeten loskoppelen. Ik denk dat je beter de app opnieuw kan installeren en je bridge een reset geven. Gewoon opnieuw beginnen dus.laredo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:43:
[...]
Herkenbaar. Ik ben zo'n type wat gewoon gaat aansluiten en niet de handleiding leest....was een beetje jammer gister met de upgrade naar bridge 2.0 van mijn Hue white starterset. Wat ik heb gedaan is het volgende:
1. stroom eraf
2. bridge 1.0 ontkoppelt
3. bridge 2.0 aangesloten
4. stroom erop
5. app geopend
6. bridge gezocht en gevonden (de oude bridge blijft ook zichtbaar)
7. lampen niet te vinden
Uiteindelijk gelukt om 1 lamp alsnog aan te sluiten (een Hue white). Een andere Hue (color) lamp krijg ik niet aangesloten en ik blijf ook maar 2 bridges zien in de app en hue site. Iemand tips om een lamp geforceerd te verbinden? En hoe je een bridge kunt verwijderen?
ik krijg siri niet werken op mijn vriendin zijn telefoon heb haar uit genodigt via home kit maar krijg steeds de melding dat er geen\ lampen gevonden zijn
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Perfect! 1 op 1 over te zetten. Plug and plat. Hue tap is nu een mooie schakelaar op de muur!
water_escape schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:11:
Zojuist 2 op Amazon gekocht. We gaan het proberen.
[...]
Water-Escape
Gewoon de beste oplossing die er is. Wel duur , maar geen ergernis na een paar maanden .water_escape schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:43:
Perfect! 1 op 1 over te zetten. Plug and plat. Hue tap is nu een mooie schakelaar op de muur!
[...]
Veel plezier ervan (nickname komt me bekend voor..Audiforum?)
Handig, de nieuwe bridge loopt 2 keer per dag vast 
De hue app kan niet meer verbinden en siri zegt niet te kunnen communiceren.
Meer die dit probleem hebben?
De hue app kan niet meer verbinden en siri zegt niet te kunnen communiceren.
Meer die dit probleem hebben?
zo , mijn eerste starterset is binnen
Philips Hue white , kan dus uitgebreid worden en ik heb leuke korting gekregen naar aanleiding van dit topic !
Ik heb zelfs extra korting omdat de kassa mevrouw de korting van de 75 euro heeft afgetrokken ipv de 80 euro
kortom ik was slechts 56 euro kwijt !
Vraagje voor ik alles ga instellen , (moet me er nog in verdiepen cq handleiding lezen hoor, eerst de pc kamer opruimen anders heb ik (terecht ) slaande ruzie met de vrouw des huizes
)
moet ik de hub eerst upgraden naar 2.0 dmv firmware .. dit is namelijk nieuw terrein voor me !
ga dit hier volgen lijkt me een leuk gadget en ook functioneel !
Philips Hue white , kan dus uitgebreid worden en ik heb leuke korting gekregen naar aanleiding van dit topic !
Ik heb zelfs extra korting omdat de kassa mevrouw de korting van de 75 euro heeft afgetrokken ipv de 80 euro
Vraagje voor ik alles ga instellen , (moet me er nog in verdiepen cq handleiding lezen hoor, eerst de pc kamer opruimen anders heb ik (terecht ) slaande ruzie met de vrouw des huizes
moet ik de hub eerst upgraden naar 2.0 dmv firmware .. dit is namelijk nieuw terrein voor me !
ga dit hier volgen lijkt me een leuk gadget en ook functioneel !
Hier in de Karwei werd wel ff navraag gedaan omdat het niet klopte korting is alleen op lichtbronnen.prld schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:04:
[...]
Even om me zelf te quoten,
Net naar een andere karwei geweest voor de kit, ook voor 74,95 maar op de website staat bij de kit 25% korting.
Dus liet de website zien en toen werd de prijs aangepast naar 59 euro
Maar uiteindelijk toch pakketje meegenomen voor actie prijs.
Via Praxis kortingen voor mooie prijs inmiddels 4 whites, bridge 2 en 3 dimmers bemachtigd en aangesloten/ingesteld.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om limited access te geven aan andere gebruikers, zoals vrouw, (schoon)ouders etc? Gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. Wordt wel ooit over groepen gesproken, maar ook die zie ik nergens op de site/in-app (iOS)
Wil nl. (bijv) voorkomen dat de buitenlamp wordt uitgezet (overal een 'all off' knop nl. in de hue app), want die hangt aan een IFTTT-recipe, etc. Zo te zien heeft iedereen die bij de bridge kan komen en op de knop kan drukken meteen fully approved ?
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om limited access te geven aan andere gebruikers, zoals vrouw, (schoon)ouders etc? Gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. Wordt wel ooit over groepen gesproken, maar ook die zie ik nergens op de site/in-app (iOS)
Wil nl. (bijv) voorkomen dat de buitenlamp wordt uitgezet (overal een 'all off' knop nl. in de hue app), want die hangt aan een IFTTT-recipe, etc. Zo te zien heeft iedereen die bij de bridge kan komen en op de knop kan drukken meteen fully approved ?
Is er iemand die de nieuwe Lightstrip Plus al heeft en mij kan zeggen hoe lang de stroomkabel is? Zit daar ook nog zo'n bakje tussen zoals bij de oude Lightstrip en zoja, op welke afstand bevindt die zich?
Ik overweeg die strips tussen m'n raam en de verticale lamellen te monteren aan de bovenkant. Lijkt me wel een mooi effect als de strips zo op de lamellen schijnen van bovenaf... Maar dan ben ik dus wel benieuwd of ik met de kabel tot bovenaan het raam geraak...
Ik overweeg die strips tussen m'n raam en de verticale lamellen te monteren aan de bovenkant. Lijkt me wel een mooi effect als de strips zo op de lamellen schijnen van bovenaf... Maar dan ben ik dus wel benieuwd of ik met de kabel tot bovenaan het raam geraak...
Geen idee wat je Recipe is, maar de lamp zou daar toch gewoon op moeten reageren ookal staat hij (soft) uit?JPDeckers schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:33:
Via Praxis kortingen voor mooie prijs inmiddels 4 whites, bridge 2 en 3 dimmers bemachtigd en aangesloten/ingesteld.
Die gaat via IFTTT simpel aan/uit bij zonsondergang/opgang, maar wil dus gewoon niet dat ze die lamp aan/uit kunnen zetten. Vandaar de user-rechten vraag.P. Mekes schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:29:
Geen idee wat je Recipe is, maar de lamp zou daar toch gewoon op moeten reageren ookal staat hij (soft) uit?
Dat kan dus niet.JPDeckers schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:19:
[...]
Die gaat via IFTTT simpel aan/uit bij zonsondergang/opgang, maar wil dus gewoon niet dat ze die lamp aan/uit kunnen zetten. Vandaar de user-rechten vraag.
Wat je wel kan doen: Als je nog een oude bridge heb liggen (of je moet er even eentje scoren), dan koppel je die lamp aan de andere bridge.
Er zijn genoeg apps die 2 bridges ondersteunen, als je die simpelweg niet koppelt met andere kunnen ze ook die lamp niet bedienen.
Voor deze situatie heb je geen bridge 2.0 nodig lijkt mij.
Dat weet ik en ik heb het stappenplan van Philips gevolgd. Het wissen van de oude bridge gebeurt pas nadat alles is overgezet naar de nieuwe bridge. Dat laatste is gelukt (al mijn lampen zijn zo te zien overgezet) maar het lijkt dat de oude bridge blijft 'spoken'.Fire69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:55:
[...]
Volgens mij wis je de bridge onmiddellijk als je onderaan het knopje indrukt.
Dan is er natuurlijk ook niet veel meer over te zetten naar de nieuwe bridge
Tijdens de (bij mij dus niet gelukte) stap in het proces zegt de Hue app:
To avoid interference between your old and Hue bridge, you must clear your old Hue bridge by pressing the "restore factory settings" pinhole on the back of the old Hue bridge for three seconds. Please note this step is crucial for your Hue system to work correctly.
Hij vindt echter de oude Hue niet en daarna staat er "Pinhole press not detected - we did not detect that you cleared your Hue bridge' en alleen een 'Try Again' knop daaronder - een loop waar ik niet uitkwam.
Maar kennelijk ligt het aan mijn specifieke situatie, zo te zien gaat de migratie bij andere gebruikers wel goed.
Wel nog een vraag. Hoe is dit om te zetten in Bosch jaeger behuizing? Ik wil het nu op meerdere plekken gaan doen. Maar welk afdekraam van busch jaeger is dan nodig?
Nickname klopt
.
Nickname klopt
mistercage schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:09:
[...]
Gewoon de beste oplossing die er is. Wel duur , maar geen ergernis na een paar maanden .
Veel plezier ervan (nickname komt me bekend voor..Audiforum?)
Water-Escape
Even een tip ik zie hier dat men de kortingen leuk vind maar mis hornbach hierin,
Deze geven mits je op papier hebt 10% extra korting zo heb ik gisteren de e27 gehaald voor €13.50 per lamp.
Dus totaal 35% korting. Zo ook van de week bloom en iris lampen gehaald voor 30% korting.
En hun prijzen zijn al scherp niet dat je standaard al teveel betaald zodat je nog steeds uitkomt op een advies prijs,
Deze geven mits je op papier hebt 10% extra korting zo heb ik gisteren de e27 gehaald voor €13.50 per lamp.
Dus totaal 35% korting. Zo ook van de week bloom en iris lampen gehaald voor 30% korting.
En hun prijzen zijn al scherp niet dat je standaard al teveel betaald zodat je nog steeds uitkomt op een advies prijs,
Ik heb gisterenavond precies hetzelfde ondervonden. Heb uiteindelijk de oude bridge afgekoppeld en ben de nieuwe gaan gebruiken. Voor zover ik kan zien heb ik geen last van de "spook" bridge.jeroen11 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:55:
[...]
Dat weet ik en ik heb het stappenplan van Philips gevolgd. Het wissen van de oude bridge gebeurt pas nadat alles is overgezet naar de nieuwe bridge. Dat laatste is gelukt (al mijn lampen zijn zo te zien overgezet) maar het lijkt dat de oude bridge blijft 'spoken'.
Tijdens de (bij mij dus niet gelukte) stap in het proces zegt de Hue app:
To avoid interference between your old and Hue bridge, you must clear your old Hue bridge by pressing the "restore factory settings" pinhole on the back of the old Hue bridge for three seconds. Please note this step is crucial for your Hue system to work correctly.
Hij vindt echter de oude Hue niet en daarna staat er "Pinhole press not detected - we did not detect that you cleared your Hue bridge' en alleen een 'Try Again' knop daaronder - een loop waar ik niet uitkwam.
Maar kennelijk ligt het aan mijn specifieke situatie, zo te zien gaat de migratie bij andere gebruikers wel goed.
Waar vind je die kortingen dan op hun site? Kan alleen Hue producten vinden met adviesprijzen?!Trunks81 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:41:
Even een tip ik zie hier dat men de kortingen leuk vind maar mis hornbach hierin,
Dit valt onder hun laagste prijs garantie, Dus karwei heeft 20% korting is karwei goedkoper door hun garantie gaan zijn er met 10% onder zodat ze als nog de goedkoopste zijn. Geld nu ook voor de 25% actie.Scidd0w schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:48:
[...]
Waar vind je die kortingen dan op hun site? Kan alleen Hue producten vinden met adviesprijzen?!
Je zal er niet veel over vinden, maar regels staan onder prijsgarantie. Is trouwens alleen in de winkel te regelen. Via webshop weet ik niet hoe werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Trunks81 op 04-11-2015 10:02 ]
BuschJaeger Reflex SI waarschijnlijk? Dit zit standaard in veel nieuwbouwhuizen..https://www.busch-jaeger.de/produkte/schalterprogramme/reflex-sisi-linear/water_escape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:13:
Wel nog een vraag. Hoe is dit om te zetten in Bosch jaeger behuizing? Ik wil het nu op meerdere plekken gaan doen. Maar welk afdekraam van busch jaeger is dan nodig?
Nickname klopt.
[...]
Check de website maar even. Veel bouwmarkten hebben deze lijn wel hangen, aangezien het een standaard is.
dat is raar. die serie heb ik hangen. maar daar past het niet in... mis ik iets?
deze is vierkanter: http://www.amazon.de/gp/p...ue&ref_=pd_hud_ysc_orders
mistercage schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:05:
[...]
BuschJaeger Reflex SI waarschijnlijk? Dit zit standaard in veel nieuwbouwhuizen..https://www.busch-jaeger.de/produkte/schalterprogramme/reflex-sisi-linear/
Check de website maar even. Veel bouwmarkten hebben deze lijn wel hangen, aangezien het een standaard is.
Water-Escape
je hebt de Eltako FT4 WG ? Je moet de Eltako FT55 serie hebben...water_escape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:17:
dat is raar. die serie heb ik hangen. maar daar past het niet in... mis ik iets?
[...]
Die heb ik en past prima.
deze heb ik: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00
[ Voor 11% gewijzigd door mistercage op 04-11-2015 10:23 ]
heb je daar een link van? ook met de 2 (dus4) toetsen?
mistercage schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:21:
[...]
je hebt de Eltako FT4 WG ? Je moet de Eltako FT55 serie hebben...
Water-Escape
zie bovenstaande postwater_escape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:24:
heb je daar een link van? ook met de 2 (dus4) toetsen?
[...]
Ik heb zelf onderstaande busch-jaeger schakel materiaal.mistercage schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:21:
[...]
je hebt de Eltako FT4 WG ? Je moet de Eltako FT55 serie hebben...
https://www.busch-jaeger....programmas/future-linear/
http://www.busch-jaeger-c.../1751-0-3024,artikel.html
Weet jij of ik dan genoeg heb aan de Eltako van jouw link en of dit gaat passen/werken?
Dat is een bizar lage prijs! Gelijk maar even besteld. Bedankt voor de tip!water_escape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:57:
hue tap momenteel 35,- bij conrad.
https://www.conrad.nl/nl/...m_campaign=feed&insert=8T
ziet er niet naar uit dat dat gaat passen gezien het design van jouw schakelaars... Maar ik ben helaas geen expert op t gebied van allerlei type schakelaars.. Wellicht kun je contact opnemen met busch danwel Eltako en de situatie voorleggen ?Scidd0w schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:07:
[...]
Ik heb zelf onderstaande busch-jaeger schakel materiaal.
https://www.busch-jaeger....programmas/future-linear/
http://www.busch-jaeger-c.../1751-0-3024,artikel.html
Weet jij of ik dan genoeg heb aan de Eltako van jouw link en of dit gaat passen/werken?
Voordat je de oude bridge naar de nieuwe gaat overzetten, geef dan eerst beide bridges een vast ip adres in je router. Bij herstarten tijdens het overzetten kan het anders gebeuren dat de IP adressen veranderen waardoor het proces verstoord wordt.
Dus niks geen "spook-bridge", de oude bridge heeft gewoon een ander IP adres gekregen tijdens boot waardoor de app niet kan detecteren dat de oude bridge gewist is.
Dus niks geen "spook-bridge", de oude bridge heeft gewoon een ander IP adres gekregen tijdens boot waardoor de app niet kan detecteren dat de oude bridge gewist is.
[ Voor 4% gewijzigd door domoticasmurf op 04-11-2015 11:47 ]
Was bij mij ook, maar de lampen waren al in connectie met de nieuwe bridge. Heb simpelweg de oude van het lichtnet afgehaald en de UTP ontkoppeld en de bridge in de lade met alle andere afgedankte gadgets gemikt. Works like a charm :-)jeroen11 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:55:
[...]
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Ah, komt dus meer voor... Als je bij 'find bridge' in settings kijkt, zie je dan 1 bridge of 2 staan? Bij mij 2 verschillende... Dat bedoel ik met 'spook bridge'.Scidd0w schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:42:
Ik heb gisterenavond precies hetzelfde ondervonden. Heb uiteindelijk de oude bridge afgekoppeld en ben de nieuwe gaan gebruiken. Voor zover ik kan zien heb ik geen last van de "spook" bridge.
Mijn oude bridge had een handmatig ingesteld vast IP adres, verder heb ik niet gezien dat ik voor de nieuwe tijdens het migratie proces ik een vast adres kon invoeren, die zal via DHCP zijn toegewezen. Bij de migratie stap waar hij blijft steken zit je in een loop, alleen retry is mogelijk, en je kunt dan niet een IP adres (van de oude of nieuwe) instellen. Na de app gekilld en gestart te hebben is de migratie optie verdwenen, maar vind de app nog wel de oude bridge onder 'find bridge', ook al is die niet meer in gebruik (van stroom & netwerk af).domoticasmurf schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:42:
Voordat je de oude bridge naar de nieuwe gaat overzetten, geef dan eerst beide bridges een vast ip adres in je router. Bij herstarten tijdens het overzetten kan het anders gebeuren dat de IP adressen veranderen waardoor het proces verstoord wordt.
Overigens als juiste migratie vaste IP adressen vereist zal dat bij het overgrote deel van de mensen misgaan, DHCP is default manier voor bridges om een IP adres te krijgen.
Verwijderd
Wel gek, leverbaar binnen 4 weken. En op de zelfde site staat hij nogmaals, maar dan voor 58,99 en is hij in voorraad.water_escape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:57:
Ik had er van de week 1 besteld voor € 39,-, toen stond hij op 6 weken levertijd. Ik had hem binnen 2 dagen binnenVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:47:
[...]
Wel gek, leverbaar binnen 4 weken. En op de zelfde site staat hij nogmaals, maar dan voor 58,99 en is hij in voorraad.
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
bij mij stond 3 weken
. we zullen zien. heb er 4 gehaald voor in de wandschakelaars
Water-Escape
Ja, je hebt gelijk, ik vond het ook absurd dat het om die reden misging bij mijn installatie van de nieuwe bridge! In mijn geval telkens een foutmelding dat de transfer van data (toch wel erg belangrijk) niet was gelukt. Ik zoeken en vond een bericht dat je dan de IP adressen vast moet zetten en dat was inderdaad de oplossing.jeroen11 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:43:
[...]
Overigens als juiste migratie vaste IP adressen vereist zal dat bij het overgrote deel van de mensen misgaan, DHCP is default manier voor bridges om een IP adres te krijgen.
Dus nog een verbeterpuntje voor Philips....
Net de Tap opgehaald bij de Hornbach voor €31.50water_escape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:57:
Alleen toevoegen is een drama 10 sec indrukken en er gebeurd niks.
Ook als ik per kamer scenes maak en deze een eigen blad geef synct de app wel de scenes maar niet de tabbladen
[ Voor 17% gewijzigd door Trunks81 op 04-11-2015 15:30 ]
Ben zelf even op onderzoek uit gegaan. Eltako verkoopt ook de FT4F en deze lijkt te passen.mistercage schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:30:
[...]
ziet er niet naar uit dat dat gaat passen gezien het design van jouw schakelaars... Maar ik ben helaas geen expert op t gebied van allerlei type schakelaars.. Wellicht kun je contact opnemen met busch danwel Eltako en de situatie voorleggen ?
http://www.amazon.de/Elta...Funktaster/dp/B003VL39RQ/
Op pagina 25 van onderstaande pdf staat:
De Eltako kaders kunnen bij de montage altijd verwisseld worden met kaders met
als binnenmaat 63x63mm van andere fabrikanten.
http://www.eltako.com/fil...Eltako-Wireless_flaem.pdf
Vind het alleen veel geld om even uit te proberen mocht het niet werken...
Ik lees dat de white dimmer ook alle knoppen toe te wijzen zijn aan scenes en functies.
Zijn er hierin veel verschillen tussen de tap en de whitedimmer behalve het design en dat de tap geen batterijen nodig heeft?
Ik twijfel namelijk om bij conrad de tap te kopen...
Zijn er hierin veel verschillen tussen de tap en de whitedimmer behalve het design en dat de tap geen batterijen nodig heeft?
Morgen ook maar even langs. Hoe gaat dat in zijn werk bij de Hornbach, linkje naar de Conrad site laten zien?Trunks81 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:19:
[...]
Net de Tap opgehaald bij de Hornbach voor €31.50
Alleen toevoegen is een drama 10 sec indrukken en er gebeurd niks.
Ook als ik per kamer scenes maak en deze een eigen blad geef synct de app wel de scenes maar niet de tabbladen
Neem even contact op met water_escape. Hij heeft volgens mij de verkeerde en voor jou juiste in zijn bezit.Scidd0w schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:27:
[...]
Ben zelf even op onderzoek uit gegaan. Eltako verkoopt ook de FT4F en deze lijkt te passen.
http://www.amazon.de/Elta...Funktaster/dp/B003VL39RQ/
Op pagina 25 van onderstaande pdf staat:
De Eltako kaders kunnen bij de montage altijd verwisseld worden met kaders met
als binnenmaat 63x63mm van andere fabrikanten.
http://www.eltako.com/fil...Eltako-Wireless_flaem.pdf
Vind het alleen veel geld om even uit te proberen mocht het niet werken...
Bedankt voor het meedenken mistercage maar volgens mij klopt het niet. Deze heeft namelijk een binnenmaat van 55x55cm terwijl die ik nodig heb een binnenmaat van 63x63cm heeft.
pffff wat een uitzoekwerk. Heb jij trouwens wel de wipjes gebruikt van Eltako? Of kon je de wipjes van Busch Jaeger erop plaatsen?
pffff wat een uitzoekwerk. Heb jij trouwens wel de wipjes gebruikt van Eltako? Of kon je de wipjes van Busch Jaeger erop plaatsen?
Beste is om even een uitdraai te maken van de website van conrad met daarop prijs.Beekforel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:56:
[...]
Morgen ook maar even langs. Hoe gaat dat in zijn werk bij de Hornbach, linkje naar de Conrad site laten zien?
Ze zullen daar ook nog ff dubbel checken maar jij moet een uitdraai met de prijs bij hebben.
Sommige doen er totaal niet moeilijk over maar er zitten er tussen. Laat vaak mijn mobiel zien kijk hier.
En dan zoeken ze het op voor me en maken daar een uitdraai.
Yep, wippers van eltako. Die van busch passen niet omdat deze anders op de schakelaar zijn bevestigd. Is dan ook een ander schakel mechanisme..Scidd0w schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:15:
Bedankt voor het meedenken mistercage maar volgens mij klopt het niet. Deze heeft namelijk een binnenmaat van 55x55cm terwijl die ik nodig heb een binnenmaat van 63x63cm heeft.
Ach, t is even wat uitzoekwerk, ben ik met je eens, maar als dan weet wat je moet hebben dan is t peanuts. T is een duurdere, maar een zoveel mooiere oplossing dan, en dit is niet negatief bedoeld, het gefreubel met dimmers en taps op de muur plakken wat ik hier nu zie....maar goed zo kijk er tegenaan.
EAN's zijn wel verschillend:Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:47:
[...]
Wel gek, leverbaar binnen 4 weken. En op de zelfde site staat hij nogmaals, maar dan voor 58,99 en is hij in voorraad.
"Goedkope" tap : 8718696498026
"Dure" tap: 8718291790198
Het zijn niet 100% dezelfde tap's blijkbaar, al kan ik zo 123 niet het verschil ontdekken.
[ Voor 5% gewijzigd door netvista op 04-11-2015 19:17 ]
In de PW staat nog weer een andere EAN. Ik heb de 'goedkope' bij Conrad besteld toen ie nog 40 was en die is vanmiddag binnengekomen. Is idd de xx8026. Lijkt voor de rest wel gewoon normaal.netvista schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:59:
[...]
EAN's zijn wel verschillend:
"Goedkope" tap : 8718696498026
"Dure" tap: 8718291790198
Het zijn niet 100% dezelfde tap's blijkbaar, al kan ik zo 123 niet het verschil ontdekken.
Neem aan dat je de oude E27 versie hebt opgehaald? Net de Hornbach website bekeken maar daar is de nieuwe niet te vinden, evenals de nieuwe bridge.Trunks81 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:41:
Tenzij de website nog niet up-to-date is met de nieuwste versies
Ondertussen ruim een dag verder en ik ben er nog eens rustig voor gaan zitten. Nadat ik de code van lamp in de app had toegevoegd werd mijn ontbrekende lamp wel gevonden en is de set nu dus weer compleet (2x hue white "new" en 1x hue color "old"). Ook bleek dat mijn "spookbridge" niet meer zichtbaar is bij het zoeken naar de bridge. Lijkt erop "problem solved". Vrouwlief verklaart mij uiteraard voor gek maar ik vind siri echt ideaal om lampen aan en uit te zetten.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:19:
[...]
Je had dus inderdaad de oude bridge niet moeten loskoppelen. Ik denk dat je beter de app opnieuw kan installeren en je bridge een reset geven. Gewoon opnieuw beginnen dus.
Tap heb ik teruggestuurd, wat een lelijk ding is dat zeg. vind de dimmer switch veel mooier en is spotgoedkoop met korting. Maar je kunt niet zomaar scènes aan de knoppen toevoegen. (Deze is niet bedoeld als vervanging van de tap.) Ik heb dat gedaan via de API maar makkelijker is om te wachten tot je dit via iConnectHue kunt doen.Lennart_1337 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:47:
Ik lees dat de white dimmer ook alle knoppen toe te wijzen zijn aan scenes en functies.
[ Voor 3% gewijzigd door domoticasmurf op 04-11-2015 22:26 ]
Had idd de oude versies e27, nieuwe bridge daar nog niet gezien.paul-s83 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:31:
[...]
Neem aan dat je de oude E27 versie hebt opgehaald? Net de Hornbach website bekeken maar daar is de nieuwe niet te vinden, evenals de nieuwe bridge.
Tenzij de website nog niet up-to-date is met de nieuwste versies
En ondanks dat ik vandaag mzzl heb gehad scheen ean van de hue tap bij hornbach anders gezien.
Moet zelf zo ook nog ff controleren.
Wat is iConnectHue? Dat is niet van Philips zelf toch?domoticasmurf schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:23:
[...]
Ik heb dat gedaan via de API maar makkelijker is om te wachten tot je dit via iConnectHue kunt doen.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! ik heb helaas geen apple devices maar android en denk dat ik dan maar voor de tab ga, ik kan dan altijd nog de dimmer switches bijkopen mochten die meer ondersteuning krijgen.domoticasmurf schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:23:
[...]
Tap heb ik teruggestuurd, wat een lelijk ding is dat zeg. vind de dimmer switch veel mooier en is spotgoedkoop met korting. Maar je kunt niet zomaar scènes aan de knoppen toevoegen. (Deze is niet bedoeld als vervanging van de tap.) Ik heb dat gedaan via de API maar makkelijker is om te wachten tot je dit via iConnectHue kunt doen.
Klopt ik heb 55x55 van binnen.
Maar deze gebruik ik alsnog als single raam. Deze werken gewoon niet op de plek waar ze ingebouwd worden in een 4deksraam. dat past helaas niet maar bestel ik anderen voor.
Maar deze gebruik ik alsnog als single raam. Deze werken gewoon niet op de plek waar ze ingebouwd worden in een 4deksraam. dat past helaas niet maar bestel ik anderen voor.
Scidd0w schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:15:
Water-Escape
Krijg met geen mogelijkheid de Tap toegevoegd, Al diverse dingen geprobeerd.
2 minuten lang de drukknop steeds indrukken zodat deze zicht beetje kan opladen.
ook de bridge al meerdere keren van kanaal laten schakelen.
Meer opties kan ik zo even niet terug vinden.
2 minuten lang de drukknop steeds indrukken zodat deze zicht beetje kan opladen.
ook de bridge al meerdere keren van kanaal laten schakelen.
Meer opties kan ik zo even niet terug vinden.
Philips Support is erg goed, neem contact me ze op.. Misschien is er wat mis met je Tap.
Ok, vraagje: Ik wil het volgende realiseren:
Met behulp van een druk:
- een lamp aan laten gaan
- deze tien minuten laten branden op een bepaalde waarde
- daarna in 15 minuten dimmen tot een bepaalde waarde
- vervolgens na 1 uur helemaal uit.
Is dit te realiseren? Zo ja hoe? Heb wat gevogeld met WinHue maar dat lukte niet (ook veel vastlopers in dat programma overigens) Moet het via de api? Dan moet ik heel wat inleeswerk doen, en de vraag is dan hoe ik deze actie kan oproepen?
Wie heeft er tips?
Met behulp van een druk:
- een lamp aan laten gaan
- deze tien minuten laten branden op een bepaalde waarde
- daarna in 15 minuten dimmen tot een bepaalde waarde
- vervolgens na 1 uur helemaal uit.
Is dit te realiseren? Zo ja hoe? Heb wat gevogeld met WinHue maar dat lukte niet (ook veel vastlopers in dat programma overigens) Moet het via de api? Dan moet ik heel wat inleeswerk doen, en de vraag is dan hoe ik deze actie kan oproepen?
Wie heeft er tips?
dit is goed te doen vanuit domoticz, vermoedelijk ook met ifttt, maar dan moet je nog bedenken hoe die knop moet communiceren.
Vraagje aan de rest. Ik wil graag een ESP8266 gebruiken als wandschakelaar, deze wil ik liefst niet voeden met batterij, maar ik hoop uit de doorgeluste wandschakelaar 220 af te tappen en daar via een adapter 3.3v van te maken. Iemand daar ervaring mee? Staat er inderdaad constant 220 op de wandschakelaar als je m doorlust?
Vraagje aan de rest. Ik wil graag een ESP8266 gebruiken als wandschakelaar, deze wil ik liefst niet voeden met batterij, maar ik hoop uit de doorgeluste wandschakelaar 220 af te tappen en daar via een adapter 3.3v van te maken. Iemand daar ervaring mee? Staat er inderdaad constant 220 op de wandschakelaar als je m doorlust?
Dit is te realiseren, maar ik ken geen apps die je hiermee helpen dus je zult het met de API moeten doen.
Voor de API zou je de volgende stappen moeten doen.
Voorbereiding:
* Maak een /schedule aan die na 10 minuten een command start om de lamp in 15 minuten naar de gewenste waarde te zetten. Zorg dat het schedule "autodelete":false heeft en "status":"disabled" is.
* Maak een /schedule aan die na 1 uur met een command de lamp uit zet. Zorg dat het schedule "autodelete":false heeft en "status":"disabled" is.
Nu kan je een /rule aanmaken die reageert op de knop en die dan de volgende akties doet:
* Zet de lamp aan
* Zet /schedule van 10 minuten op "enabled"
* Zet /schedule van 1 uur op "enabled"
Dit zou moeten werken.
Het wordt echter interressant als je binnen de tijd dat dit "programma" loopt je iets anders wilt met de lamp of dat je nog een keer op de knop drukt. Wat wil je dan dat er gebeurd?
Wil je het "programma" ook kunnen stoppen?
Dit zijn allemaal dingen die het weer complexer maken.
Als je naar de API gaat kijken, kijk dan ook in de Application Design Guidance sectie voor voorbeelden over hoe een Tap of Dimmer te programmeren. Dat geeft net wat meer info dan kale API lezen.
Voor de API zou je de volgende stappen moeten doen.
Voorbereiding:
* Maak een /schedule aan die na 10 minuten een command start om de lamp in 15 minuten naar de gewenste waarde te zetten. Zorg dat het schedule "autodelete":false heeft en "status":"disabled" is.
* Maak een /schedule aan die na 1 uur met een command de lamp uit zet. Zorg dat het schedule "autodelete":false heeft en "status":"disabled" is.
Nu kan je een /rule aanmaken die reageert op de knop en die dan de volgende akties doet:
* Zet de lamp aan
* Zet /schedule van 10 minuten op "enabled"
* Zet /schedule van 1 uur op "enabled"
Dit zou moeten werken.
Het wordt echter interressant als je binnen de tijd dat dit "programma" loopt je iets anders wilt met de lamp of dat je nog een keer op de knop drukt. Wat wil je dan dat er gebeurd?
Wil je het "programma" ook kunnen stoppen?
Dit zijn allemaal dingen die het weer complexer maken.
Als je naar de API gaat kijken, kijk dan ook in de Application Design Guidance sectie voor voorbeelden over hoe een Tap of Dimmer te programmeren. Dat geeft net wat meer info dan kale API lezen.
Nogal jammer dat dat geen universal application is. Om nu 2x €4.99 neer te leggen...Scidd0w schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:38:
3rd party Hue Controller app voor iOS. Mijns inziens de beste.
http://iconnecthue.com/
Hij legt op onderstaande link wel uit waarom.
Ik heb zelf nu nog gewoon de iPhone variant draaien op mijn iPad en dat werkt prima wat mij betreft. Maar neem tzt denk ook wel de iPad versie af. Al was het maar om de ontwikkelaar te ondersteunen.
http://iconnecthue.com/?page_id=109
Ik heb zelf nu nog gewoon de iPhone variant draaien op mijn iPad en dat werkt prima wat mij betreft. Maar neem tzt denk ook wel de iPad versie af. Al was het maar om de ontwikkelaar te ondersteunen.
http://iconnecthue.com/?page_id=109
klopt, vind ik ook, gebruik hem zelf op de ipad. de app is wel verekte handig voor koppeling van acties aan hue tab knoppen, denk aan acties als dimmer, 4 stappen, acties als 4,2,0 lampen aan/uit. colorwheel functies. daglicht aan/uit voor een cluster. ben d'r eigenlijk wel gek mee, een maal geconfigureerd zie ik de meerwaarde voor de extra iphone app ook niet.ATS schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:28:
[...]
Nogal jammer dat dat geen universal application is. Om nu 2x €4.99 neer te leggen...
HT & NAS & Inventaris
Zijn er eigenlijk ook Philips Hue / Zigbee Light Link dimmers? Bij voorkeur iets dat je gewoon in een stopcontact kan prikken? Heb in de woonkamer een staande lamp van Ikea staan met 3 dimbare LED lampen erin. Kan die vervangen door een paar Hues maar dat kost minimaal 90 euro + verloop van E14 naar E27.
Volgens mij moet je dan opzoek naar Living White plugs. Staan nog wel ergens op Ebay gok ik. Ik geloof dat Osram inmiddels ook een lightify plug heeft. Wat deze kan weet ik niet.bartvb schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:58:
Zijn er eigenlijk ook Philips Hue / Zigbee Light Link dimmers? Bij voorkeur iets dat je gewoon in een stopcontact kan prikken? Heb in de woonkamer een staande lamp van Ikea staan met 3 dimbare LED lampen erin. Kan die vervangen door een paar Hues maar dat kost minimaal 90 euro + verloop van E14 naar E27.
Heb hier gezocht, maar dat de light strips plus meer licht opbrengen is het enigste wat ik kan vinden.
Wat ik zou willen weten is wat de kleuren spectrum tegenover de gewone Hue is.
Ik zoek namelijk iets voor boven de keuken kastjes heb daar zeker 50 cm ruimte tot aan het plafond (open keuken) zat te denken aan 2 Hue E27 lampen in van die Ikea bollen.
Maar zo een light strip zou een stuk goedkoper wezen ook.
Maar aangezien ik ook een Hue bol tegen de hoge keuken kast aan hebt staan zou ik niet een te groot kleur verschil willen.
Had wel hier gelezen dat de oude strips nogal een groot kleur verschil hadden wegens het missen van wit en de lage licht opbrengst.
Ik zoek namelijk iets voor boven de keuken kastjes heb daar zeker 50 cm ruimte tot aan het plafond (open keuken) zat te denken aan 2 Hue E27 lampen in van die Ikea bollen.
Maar aangezien ik ook een Hue bol tegen de hoge keuken kast aan hebt staan zou ik niet een te groot kleur verschil willen.
Had wel hier gelezen dat de oude strips nogal een groot kleur verschil hadden wegens het missen van wit en de lage licht opbrengst.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Het kleurenspectrum is in principe hetzelfde als de oude strip, maar omdat er ook warmwitte en koudwitte LEDs op de strip zitten is het mogelijk om kleuren te mengen zodat ze de HUE lampen benaderen.TRaSH schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:42:
Heb hier gezocht, maar dat de light strips plus meer licht opbrengen is het enigste wat ik kan vinden.
Het is wel jammer dat de LEDs op de strip een stukje uit elkaar zitten. Een mooi egaal lichtbeeld krijg je daardoor niet.
Ik bereik zelf een beter resultaat (vind ik) met een 4-in1 LED strip. (R,G, B en warmwit in 1 chipje) en een Dresden controler
Op de foto komt het niet goed over maar om toch een idee te geven hoe een gemengde blauwe kleur eruit ziet:

[ Voor 9% gewijzigd door remmuz op 06-11-2015 08:19 ]
Klein verschil tussen de oude en nieuwe lightstrip. De oude heeft gamut A, de nieuwe gamut C:

@P. Mekes; Thanks! Gaan we daar eens naar zoeken.

@P. Mekes; Thanks! Gaan we daar eens naar zoeken.
Hier wat eer informatie over de Lightify plugs. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee.bartvb schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:58:
https://www.reddit.com/r/...plug_compatible_with_hue/
http://www.osram.nl/osram...s/lightify-plug/index.jsp
Zelf heb ik in mijn woonkamer 3 living white plugs (jaar geleden gekocht op amazon.de). Deze werken super in combi met mijn Hue bridge met dimming en alles!
Lijkt erop dat de Osram plugs alleen aan/uit doen, geen dimmen. Die Philips LivingWhites plugs lijken niet meer geleverd te worden. Eens kijken of ik ze toch nog ergens vandaan kan toveren...
Ze zijn wel duur geworden, jaartje geleden kreeg je voor dit bedrag via amazon.de twee stuks inclusief remote... Maar het zijn ideale dingen voor tuinverlichting en kerstboom :-)bartvb schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:34:
Lijkt erop dat de Osram plugs alleen aan/uit doen, geen dimmen. Die Philips LivingWhites plugs lijken niet meer geleverd te worden. Eens kijken of ik ze toch nog ergens vandaan kan toveren...
http://www.amazon.de/Philips-Leuchtenadapter-kompatibel-Steckern-zus%C3%A4tzlicher/dp/B00LEL8TY8/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1446807143&sr=8-2&keywords=living+whites
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.