Gisteren HUE tap bij hornbach mee proberen te krijgen, maar ze gaven het niet mee voor de gereduceerde prijs omdat de EAN nummers verschillend zijn. Dat conrad zelf ook 2 taps met verschillende EAN nummers en prijzen aanbied sterkte ze alleen maar meer in dat ik ze niet mee kreeg
Ik las op reddit dat het het opgelost zou zijn in een firmware update. Maarja daar heb je natuurlijk niets aan zonder Osram controller.bartvb schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:34:
Lijkt erop dat de Osram plugs alleen aan/uit doen, geen dimmen. Die Philips LivingWhites plugs lijken niet meer geleverd te worden. Eens kijken of ik ze toch nog ergens vandaan kan toveren...
Ik kon het natuurlijk niet laten: heb een gloednieuwe Dimmer Switch opgeschroefd, kijk later wel of het nog werkt... De behuizing is niet zonder schade te openen! Maar wel goed met wat hotglue weer in elkaar te zetten.

Ik hoopte eigenlijk dat ik de pcb in kan korten zodat deze in een inbouwdoos past, moet er nog naar kijken maar ik denk wel dat het mogelijk is.
De antenne en electronica zit bovenin de pcb, onderin alleen de batterij waarvoor ik een losse houder moet kopen.
Ben benieuwd...
Meer foto's kan je HIER zien...
EDIT 15-11-06:
Het ziet er goed uit! de print kan doormidden
Alles doorgemeten en geen gekke dingen tegengekomen.
Wordt vervolgd...

Ik hoopte eigenlijk dat ik de pcb in kan korten zodat deze in een inbouwdoos past, moet er nog naar kijken maar ik denk wel dat het mogelijk is.
De antenne en electronica zit bovenin de pcb, onderin alleen de batterij waarvoor ik een losse houder moet kopen.
Ben benieuwd...
Meer foto's kan je HIER zien...
EDIT 15-11-06:
Het ziet er goed uit! de print kan doormidden
Wordt vervolgd...
[ Voor 17% gewijzigd door domoticasmurf op 06-11-2015 18:35 . Reden: openen behuizing uitgelegd ]
@Psycho_Mantis; men lijkt daar te doelen op een probleem in de firmware waardoor een LED lamp die uitgeschakeld werd toch nog op een heel laag niveau bleef branden? Voor zover ik kan zien is er geen update waarmee je een lamp ergens tussen 0 en 100% kan dimmen. Het is aan of (vrijwel helemaal) uit.
@domoticasmurf; heel veel dank! Een dimmer open slopen stond hier ook nog op de planning
Inderdaad ook met het plan om de dimmer PCB in een inbouwdoos te plaatsen met wat draadjes naar een viervoudige impuls schakelaar. Het lijkt (!) erop dat het onderste deel van de PCB er zo vanaf kan? Daar zitten eigenlijk alleen een bergje test-pads. Dan moet je vooral zorgen dat je de voeding, twee microswitches en de reset weer beschikbaar maakt.
@domoticasmurf; heel veel dank! Een dimmer open slopen stond hier ook nog op de planning
Zijn de lampen van de startersset alleen warm wit? Zou graag in de ochtend wat meer blauw licht willen en in de avond rood licht. Kun je dat met de kleurenlampen wel voor elkaar krijgen?
@bartvb: Ja ik zou heel graag een alternatief hebben voor de dure maar mooie tap met inbouwframe. Ik vind de tap ook wat luidruchtig dus zelf met 4 impuls schakelaar iets maken zou super zijn.
Alleen vraag ik me af of het zo simpel is. moet nog veel nameten en een schema maken van de pcb traces en componenten aan de onderkant van de dimmer switch pcb.
Zou reset dmv de button hetzelfde zijn als de batterij eruit halen? denk het niet maar dat zou het makkelijker maken, nog even testen ook.
Ik ga ook op zoek naar meer info over de tap/EnOcean. Ik zou graag willen weten of je die zou kunnen voeden met een batterij i.p.v. de energie die wordt opgewekt tijdens het indrukken van een knop. Misschien heeft iemand dat al uitgevogeld met een EnOcean module, de tap broer/zus... Dan heb je ook weer veel mogelijkheden.
Leuke puzzel.
Voor mijn eigen referentie en geïnteresseerden wat Hue TAP info.
De Hue TAP is een EnOcean SZV-PTM215Z module, aangepast voor Philips.
Uitgebreide test info met foto's etc
FCC ID SZV-PTM215Z
SZVPTM215Z, SZV PTM215Z, SZV-PTM215Z, SZV-PTM2I5Z
EnOcean GmbH 2405 MHz - 2480 MHz transmitter
ARS Technica review
Heise Online, de Hue TAP video review, inbouw in ander frame
Alleen vraag ik me af of het zo simpel is. moet nog veel nameten en een schema maken van de pcb traces en componenten aan de onderkant van de dimmer switch pcb.
Zou reset dmv de button hetzelfde zijn als de batterij eruit halen? denk het niet maar dat zou het makkelijker maken, nog even testen ook.
Ik ga ook op zoek naar meer info over de tap/EnOcean. Ik zou graag willen weten of je die zou kunnen voeden met een batterij i.p.v. de energie die wordt opgewekt tijdens het indrukken van een knop. Misschien heeft iemand dat al uitgevogeld met een EnOcean module, de tap broer/zus... Dan heb je ook weer veel mogelijkheden.
Leuke puzzel.
Voor mijn eigen referentie en geïnteresseerden wat Hue TAP info.
De Hue TAP is een EnOcean SZV-PTM215Z module, aangepast voor Philips.
Uitgebreide test info met foto's etc
FCC ID SZV-PTM215Z
SZVPTM215Z, SZV PTM215Z, SZV-PTM215Z, SZV-PTM2I5Z
EnOcean GmbH 2405 MHz - 2480 MHz transmitter
ARS Technica review
Heise Online, de Hue TAP video review, inbouw in ander frame
[ Voor 26% gewijzigd door domoticasmurf op 06-11-2015 15:49 . Reden: referentie TAP toegevoegd ]
Yep, Hue White lampen zijn 2700Kelvin, een warme tint.Aniki schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:01:
Zijn de lampen van de startersset alleen warm wit? Zou graag in de ochtend wat meer blauw licht willen en in de avond rood licht. Kun je dat met de kleurenlampen wel voor elkaar krijgen?
Met de Hue Color&White zoals ze nu heten kan je alle kanten op, precies zoals je wilt.
Laatste 300 posts doorgenomen, hopelijk heb ik het antwoord dan ook niet gemist. Maar stel dat je begint met de startsersset white, kun je dan later alsnog eenvoudig de kleurlampen toevoegen?
Ik zie op de website van Philips of in de 4 reviews hier er geen antwoord op.
Op zich heb ik maar 1 gekleurde lamp nodig eigenlijk namelijk.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja, elke startkit zit dezelfde bridge bij. Let wel op dat je er nu wel twee bridges zijn, namelijk de eerste versie en de 2.0 versie (vierkant).Trevor schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:16:
Laatste 300 posts doorgenomen, hopelijk heb ik het antwoord dan ook niet gemist. Maar stel dat je begint met de startsersset white, kun je dan later alsnog eenvoudig de kleurlampen toevoegen?
Jup! Je kunt gewoon alle Hue producten op de elke bridge gebruiken (zit bij elke startersset dezelfde bridge, op versie 1 en 2.0 na dan).Trevor schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:16:
Zo kun je ook bijv. een Hue Lightstrip, Hue White en Hue White and color op één bridge gebruiken.
Dank beiden. Dan daar maar eens mee beginnen. Als ik het goed begrijp is die versie van de bridge alleen voor applegebruikers verder interessant. Ga eens goed verder kijken. Een start van 75 euro is toch heel wat anders dan gelijk met 200 te moeten instappen
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
en bij de karwei kost een witte hue lamp nu 15 euro
dus hier nu 4 witte lampen gekocht (met hub ) en een iris lamp voor in de hue set !
Me is happy !
Me is happy !
Blijf me toch afvragen of ze toch een paar kekke Android features er in gaan stoppen. Anders is het zo dat je een "kreupel" systeem hebt met een Android telefoon. Strategisch niet zo handig lijkt me. Zouden ze de siri functionaliteit niet kunnen aanpassen zodat het ook op Android werkt?Trevor schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:22:
Dank beiden. Dan daar maar eens mee beginnen. Als ik het goed begrijp is die versie van de bridge alleen voor applegebruikers verder interessant. Ga eens goed verder kijken. Een start van 75 euro is toch heel wat anders dan gelijk met 200 te moeten instappen
Als Tweaker is dat wel te doen toch: http://lifehacker.com/how...tasker-and-aut-1282209195arjandijk162 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:28:
[...]
Blijf me toch afvragen of ze toch een paar kekke Android features er in gaan stoppen. Anders is het zo dat je een "kreupel" systeem hebt met een Android telefoon. Strategisch niet zo handig lijkt me. Zouden ze de siri functionaliteit niet kunnen aanpassen zodat het ook op Android werkt?
Ik kan via HTTP commando's aan mijn (Homeseer) domoticasysteem geven, dit kun je vervolgens met spraak wel weer aansturen. Heb het wel werkend gehad, maar zag er niet zo veel meerwaarde in.
Spraakbesturing moet ook in Android kunnen werken, maar zolang dat de enige functie is die de Apple app wel heeft en Adroid niet zal het mij worst wezen. Ik ga niet tegen mijn telefoon of tablet lopen roepen.arjandijk162 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:28:
[...]
Blijf me toch afvragen of ze toch een paar kekke Android features er in gaan stoppen. Anders is het zo dat je een "kreupel" systeem hebt met een Android telefoon. Strategisch niet zo handig lijkt me. Zouden ze de siri functionaliteit niet kunnen aanpassen zodat het ook op Android werkt?
Sterker nog,de app gebruik ik zelden, het is veel handiger om dmv vaste schakelaars of ab a la dimmer switch zaken te schakelen naar mijn mening. Dat homekit met Siri is dus 3 keer leuk om aan je bekenden te laten zien en daarna geloof ik het wel... Ider z'n ding natuurlijk maar voor mij hoeft het niet zo.
En als het wel aanslaat, dan volgt er wel een simpele implementatie op Android zonder dat Philips allerlei hardware moet aanpassen met chips en flauwekul en zonder dat je een nieuwe telefoon of bridge hoeft te kopen.
Zojuist een lightstrip plus gekocht en moest er, helaas, 33cm van afhalen. Netjes gedaan op de plek waar het schaartje staat natuurlijk. Zet hem weer aan en nu doen de witte leds in de laatste 33cm van de strip het niet meer!!!
Hebben hier meer mensen last van?
hoe bedoel je "mits op papier" ?Trunks81 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:41:
Even een tip ik zie hier dat men de kortingen leuk vind maar mis hornbach hierin,
Deze geven mits je op papier hebt 10% extra korting zo heb ik gisteren de e27 gehaald voor €13.50 per lamp.
Dus totaal 35% korting. Zo ook van de week bloom en iris lampen gehaald voor 30% korting.
En hun prijzen zijn al scherp niet dat je standaard al teveel betaald zodat je nog steeds uitkomt op een advies prijs,
ik zou wel een Iris willen hebben voor in de slaapkamer.
30% eraf zou niet verkeerd wezen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Beste is om een printscreen te maken van de website met daarop prijs en korting.TRaSH schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:21:
[...]
hoe bedoel je "mits op papier" ?
ik zou wel een Iris willen hebben voor in de slaapkamer.
30% eraf zou niet verkeerd wezen.
Zij moeten namelijk bewijs op papier hebben, En sommige doen moeilijker als zij het moeten printen.
En schijnbaar had ik van de week mzzl met de Hue tap omdat zij een andere EAN verkopen als op dat moment bij de Conrad.
en dat mag ook van een webwinkel wezen zonder een fysieke winkel ?
dus ik zeg dat ik hem gezien heb bij LampenOnline voor 75 en dan geven ze 35% kortings als ik een print screen laat zien
dus ik zeg dat ik hem gezien heb bij LampenOnline voor 75 en dan geven ze 35% kortings als ik een print screen laat zien
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Je komt aan die korting doordat bv de karwei de lamp normaal verkoopt voor €79.95.TRaSH schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:21:
en dat mag ook van een webwinkel wezen zonder een fysieke winkel ?
Zij geven deze week 20% korting. Dan is de karwei goedkoper als de hornbach.
In dit geval bij deze website is die maar €5 goedkoper als hornbach want vanuit hun krijg je 10% als je het ergens anders goedkoper vind mits de webshop aangesloten zit bij een stichting (welke weet ff niet)
Ik kom aan 30% omdat karwei 20% geeft en hornbach daar weer 10% bovenop.
In geval van jouw winkel is het maar 6.5% korting plus hornbach erbij maar totaal 16.5% korting.
Gisteren de Wireless dimming kit gekocht om een beetje uit te proberen voor mijn nieuwe huis straks. Ik zit aan het Hue systeem te denken voor meerdere plekken in huis. Alleen nu vind ik de kleurechtheid wat tegenvallen tov m'n huidige halogeenspots. Die tomaat was meer oranje-rood met de Hue dan echt mooi rood onder de halogeen. Is het ook mogelijk om halogeen (keukenspots) en gloeilamp (eettafel) te combineren met Hue? Dus dat je wel vanuit de app/dimmer/tap kan dimmen en scenario's maken voor de niet Hue producten?
Ik heb led spots in mijn kippenren en die zijn op dit moment aan en uit te zetten dmv klik aan uit.. Is er een stekker of iets wat met de Philips hue app werkt? Zou toch wel rete fijn zijn als ik al mijn buiten verlichting aan kan doen met de phone...
De Livingwhites dimmer plugs zijn helaas bijna niet meer te krijgen in de randaarde-variant maar nog wel mondjesmaat in de penaarde-variant.chefspecial schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:56:
Ik heb led spots in mijn kippenren en die zijn op dit moment aan en uit te zetten dmv klik aan uit.. Is er een stekker of iets wat met de Philips hue app werkt? Zou toch wel rete fijn zijn als ik al mijn buiten verlichting aan kan doen met de phone...
Deze werken perfect icm Hue en ik heb er zelf 3 in gebruik (toentertijd voor €14,99 per stuk gekocht...)
Ahh, thnxx!tozzke schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:27:
[...]
De Livingwhites dimmer plugs zijn helaas bijna niet meer te krijgen in de randaarde-variant maar nog wel mondjesmaat in de penaarde-variant.
Deze werken perfect icm Hue en ik heb er zelf 3 in gebruik (toentertijd voor €14,99 per stuk gekocht...)
Deze werken via de hue app en kan ook worden toegevoegd aan de hue tap?
Ze mogen eigenlijk alleen niet dimmen, die leds knipperen dan. Zijn ze dus niet voor geschikt.
Je kunt een schakelaartje omzetten op de plug zelf en dan schakelen zechefspecial schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:34:
[...]
Ahh, thnxx!
Ze mogen eigenlijk alleen niet dimmen, die leds knipperen dan. Zijn ze dus niet voor geschikt.
Of ze ook met een tap werken, durf ik niet te zeggen. De hue app en andere apps werken prima
Op zoek naar zo'n plug dus!tozzke schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:42:
[...]
Je kunt een schakelaartje omzetten op de plug zelf en dan schakelen ze
Of ze ook met een tap werken, durf ik niet te zeggen. De hue app en andere apps werken prima
Lastig te krijgen merk ik al wel.... Pfff
Ik vermoed dat je kortsluiting hebt op het uiteinde. Kun je daar een goede foto van maken? Wellicht is het zo eenvoudig als een extra mm afknippen...Rendo schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:31:
Zojuist een lightstrip plus gekocht en moest er, helaas, 33cm van afhalen. Netjes gedaan op de plek waar het schaartje staat natuurlijk. Zet hem weer aan en nu doen de witte leds in de laatste 33cm van de strip het niet meer!!!
Wat betreft die LivingWhites pluggen. Ik heb daar nog nooit een schakelaar op kunnen vinden, kan iemand dat beter uitleggen?
PhilipsFan schreef op maandag 09 november 2015 @ 01:18:
[...]
Ik vermoed dat je kortsluiting hebt op het uiteinde. Kun je daar een goede foto van maken? Wellicht is het zo eenvoudig als een extra mm afknippen...
Wat betreft die LivingWhites pluggen. Ik heb daar nog nooit een schakelaar op kunnen vinden, kan iemand dat beter uitleggen?

Op eBay DE verkrijgbaar. Net 2 binnen gekregen en werkt top met hue
Water-Escape
Juist. Die kende ik wel uiteraard. Verkeerd begrepen, ik dacht dat het om een knopje ging om ter plekke de lamp aan of uit te schakelen. Een groot gemis, het is niet altijd praktisch om de app te gebruiken.
Bij welke aanbieder heb je deze gekocht als ik vragen mag? En werkt dat gelijk met goed Hue samen zonder trucks & omwegen ?water_escape schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:00:
Zojuist bericht gekregen voor het bestellen van de bridge met korting(via philips zelf). Echter is de website engels, en ook in het boodschappen mandje verschijnt Bridge UK
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Hier exact het zelfde en je kan alleen betalen met een credit cardAppie Heijn schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:28:
Zojuist bericht gekregen voor het bestellen van de bridge met korting(via philips zelf). Echter is de website engels, en ook in het boodschappen mandje verschijnt Bridge UK
Daqt laatste heb ik geen problemen mee maar ik zie de bui al weer hangen, UK stekker eraan, en een hoop tijd kwijt om EU versie te ontvangen.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Bij mij blijft hij hangen op processing. En inderdaad ook UK plug.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Met die link krijg je deze melding als je je kortingscode invult.
This coupon is not available in this region
This coupon is not available in this region
Waar ik hem van had zijn op. Maar zie er meerdere staan. Helaas wel duurder, 40,-.
Ik heb ze dicht bij mij hub in het stopcontact gedaan. Even later vond hij ze in de app. En anders even met lampfinder toevoegen. 2 minuten werk.
Ik heb ze dicht bij mij hub in het stopcontact gedaan. Even later vond hij ze in de app. En anders even met lampfinder toevoegen. 2 minuten werk.
netvista schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:22:
[...]
Bij welke aanbieder heb je deze gekocht als ik vragen mag? En werkt dat gelijk met goed Hue samen zonder trucks & omwegen ?
Water-Escape
Ik zie mensen die op Twitter een berichtje naar Philips sturen, dan fixen ze het blijkbaar!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
@johoo:
oh, daar heb ik nog niet naar gekeken want ik heb momenteel geen inzicht in mijn serienummer
oh, daar heb ik nog niet naar gekeken want ik heb momenteel geen inzicht in mijn serienummer
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
@Freeman, Kun je gewoon zien als je inlogt op de webapp.
[ Voor 9% gewijzigd door johoo op 09-11-2015 11:26 ]
Op de oorspronkelijke link (naar de bridge met uk-plug) kreeg ik wel de korting, maar pas als ik handmatig de product-id inklopte ipv knip/plak werk van mijn instellingenpagina. Ik strandde overigens na het uitchecken met mijn creditcard gegevens. De pagina met eu-plug is geen doorkomen aan op dit moment.
Ik zou toch ook even checken met dimmen. Veel dimmers kunnen inderdaad niet met LED overweg. Maar deze dimmers (want het is in principe een dimmer met draadloze verbinding) is wel geschikt voor LED. Ik heb zelf ook een ledstrip eraan hangen, en die dimt ook prima.chefspecial schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:34:
[...]
Ahh, thnxx!
Net gewoon zonder hulp door de order gekomen voor de EU versie. Duurde wel lang, maar ik heb een bevestiging dat ze de order ontvangen hebben. Nog geen bevestigingsmail trouwens.
Gewone dimmer hebben een variabele weerstand waardoor er een variabel voltage wordt gestuurd. LED worden gedimt met PWM (led knippert heel snel en staat bij lage intensiteit vaker uit dan aan). Dimbare leds zetten een variable voltage om naar PWM. Het enige dat Hue doet om de LED lampen te dimmen is de PWM die in de lamp zit aansturen.Waah schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:46:
[...]
Ik zou toch ook even checken met dimmen. Veel dimmers kunnen inderdaad niet met LED overweg. Maar deze dimmers (want het is in principe een dimmer met draadloze verbinding) is wel geschikt voor LED. Ik heb zelf ook een ledstrip eraan hangen, en die dimt ook prima.
Een dimmer achter een Hue ledlamp is inderdaad een slecht idee. Zelfs bij 100% heb je grote kans op een bromtoon in de lamp.
Mijn order voor de UK-versie kwam gelukkig niet door, maar de EU versie is uiteindelijk gelukt, met ordernr als bevestiging/referentie.TranceSetter schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:51:
Net gewoon zonder hulp door de order gekomen voor de EU versie. Duurde wel lang, maar ik heb een bevestiging dat ze de order ontvangen hebben. Nog geen bevestigingsmail trouwens.
Hier ook ein-de-lijk door het bestelproces heen gekomen van de EU versie. Nu wachten op de mail en leverdatum
Heb je ook een link naar waar je besteld hebt? Ik kan 'm nergens vinden. Heb een e-mail gehad maar die verwijst gewoon naar de standaard website van hue.sww89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:06:
Hier ook ein-de-lijk door het bestelproces heen gekomen van de EU versie. Nu wachten op de mail en leverdatum
Ja, daar staat gewoon de nieuwe bridge. Zonder korting.johoo schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:12:
zie bericht Freeman 11:16
Ja hallo, lees even je mailtje door wat je gekregen hebt. Daar staat alles netjes uitgelegd. :-)
Die mail heb ik dus niet gekregen, blijkbaar. Alleen een algemene mail dat het kan vanaf 9 november...johoo schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:14:
Ja hallo, lees even je mailtje door wat je gekregen hebt. Daar staat alles netjes uitgelegd. :-)
Edit: gelukt. Je moet het product-id van je oude bridge als kortingscoupon gebruiken. Kom er maar eens op...
[ Voor 15% gewijzigd door PhilipsFan op 09-11-2015 12:20 ]
Dat staat in de mail die men krijgt.PhilipsFan schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:16:
[...]
Die mail heb ik dus niet gekregen, blijkbaar. Alleen een algemene mail dat het kan vanaf 9 november...
Edit: gelukt. Je moet het product-id van je oude bridge als kortingscoupon gebruiken. Kom er maar eens op...
1. Sign in or create an account on MyHue (my.meethue.com)
2. Go to “Settings" --> "My bridge" --> "More bridge details” to obtain your "Product ID”. This is your discount coupon code.
3. Click the SHOP NOW button below to visit the online store
4. At Check Out, enter your Product ID as the Coupon code for your discount
Er is een reservering van het bedrag via "Philips Hue Webstore Dublin 15 IE" alleen staat er geen ordernr bij die transactie, dus hopelijk van de EU-versie bestelling en niet van de UK-versie, waar ik nooit een scherm met ordernr heb gekregen tijdens de betalingscheckout.eXisTa schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:35:
Iemand anders ook nog geen bevestiging ontvangen en perongeluk de UK versie besteld?
laatste 8 pagina's slechts 1 interessante foto gezien. Ik zou graag wat meer foto's willen zien van de manier waarop te zien is hoe jullie de lampen hebben toegepast
...en waarom?
Via Twitter kon Philips me verzekeren dat het druk is maar dat het zeker goed gaat komen. Het lijkt me sowieso gek als men UK bridges gaat sturen naar Nederlands klanten.
Hoeveel korting krijg je eigenlijk? Ik heb al een nieuwe bridge en de oude losgekoppeld. Moet straks thuis maar is het prductid opzoeken....
20 euro.Scidd0w schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:59:
Hoeveel korting krijg je eigenlijk? Ik heb al een nieuwe bridge en de oude losgekoppeld. Moet straks thuis maar is het prductid opzoeken....
33%. Dus dan betaal je via store.meethue.com nog maar €39,95.Scidd0w schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:59:
Ik vind het wel een twijfel gevalletje... 40 euro voor alleen Siri... Of zit er nog meer bij?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Nog maar 39.95? Is niet goedkoper als in een combi pack met lampen!sww89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:01:
[...]
33%. Dus dan betaal je via store.meethue.com nog maar €39,95.
Ik vind het persoonlijk niet een heel goede deal. Als ze nu 33% korting gaven op een product uit de lijn bijv. een set met 3 lampen en bridge, was het een ander verhaal.
Dat is inderdaad iets waar ik ook achter probeer te komen. Ik heb daarom eerder vandaag via Twitter gevraagd of er anders dan Homekit ondersteuning nog verschillen zijn of dat die in de toekomst te verwachten zijn. Ik laat het weten als ik een reactie krijg.kw_nl schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:04:
Ik vind het wel een twijfel gevalletje... 40 euro voor alleen Siri... Of zit er nog meer bij?
Heb je het over de adapter/plug wat ik vroeg of over de bridge?water_escape schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:00:
Indien adapter/plug... Waar zou je die nog meer kunnen kopen dan?
Precies! Heb mijn nieuwe bridge plus 2 white lampen voor 60 euro bij de Karwei gehaald...Jasper1975 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:05:
[...]
Nog maar 39.95? Is niet goedkoper als in een combi pack met lampen!
Ik vind het persoonlijk niet een heel goede deal. Als ze nu 33% korting gaven op een product uit de lijn bijv. een set met 3 lampen en bridge, was het een ander verhaal.
Maar dat krijg je nu toch ook niet meer voor elkaar? Op de Karwei website staat in ieder geval dat je die starterset niet mag combineren met andere kortingsacties omdat ze die reeds in de 'actie' hebben gedaan waardoor je de 20% niet kunt verzilveren?Scidd0w schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:20:
[...]
Precies! Heb mijn nieuwe bridge plus 2 white lampen voor 60 euro bij de Karwei gehaald...
Daar komt bij dat de losse lamp nu €15 euro kost en dat zal in de toekomst ook nog wel vaker voorkomen. Dan ben ik €70 kwijt voor een losse bridge v2 en twee lampen. Nou over die 10 euro in mijn nadeel kan ik wel heen komen aangezien ik die extra lampen nu niet direct nodig heb...
Waarom ik het wel doe is omdat ik verwacht dat ze met updates meer gaan toevoegen aan de nieuwe hub en de oude 'uitfaseren'.kw_nl schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:04:
Ik zou het gewoon is in de winkel proberen. Ik kreeg vorige week in de winkel gewoon 25% korting op de startset zonder wedervragen of iets...sww89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:43:
[...]
Maar dat krijg je nu toch ook niet meer voor elkaar? Op de Karwei website staat in ieder geval dat je die starterset niet mag combineren met andere kortingsacties omdat ze die reeds in de 'actie' hebben gedaan waardoor je de 20% niet kunt verzilveren?
Daar komt bij dat de losse lamp nu €15 euro kost en dat zal in de toekomst ook nog wel vaker voorkomen. Dan ben ik €70 kwijt voor een losse bridge v2 en twee lampen. Nou over die 10 euro in mijn nadeel kan ik wel heen komen aangezien ik die extra lampen nu niet direct nodig heb...
Hieronder wat plaatjes.PhilipsFan schreef op maandag 09 november 2015 @ 01:18:
[...]
Ik vermoed dat je kortsluiting hebt op het uiteinde. Kun je daar een goede foto van maken? Wellicht is het zo eenvoudig als een extra mm afknippen...

Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en ze gaan hem omruilen. Dat is op zich dan wel weer goed nieuws. Heb nog een 2e strip liggen, maar durf er nu niet meer zo goed in te knippen....
[ Voor 0% gewijzigd door Rendo op 09-11-2015 15:12 . Reden: HelPdesk ipv heldesk... ]
Heb je misschien een linkje? Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar krijg ze niet gevonden :\ Merci!water_escape schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:00:
Ondertussen van Philips 2 bevestigingsmailtjes gekregen voor de EU bridge. 1 met de verontschuldigingen voor de vertraging, maar dat ze de order wél ontvangen hebben, en 1 met de daadwerkelijke bevestiging en order details.
Staat meteen bovenaan als je ze zoekt. Mijn leverancier heeft ze niet meer en zie nu duurdere, maar zijn er wel :
http://m.ebay.de/itm/Phil...-/361424261083?nav=SEARCH
bartvb schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:21:
[...]
Heb je misschien een linkje? Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar krijg ze niet gevonden :\ Merci!
Water-Escape
Jammer alleen dat ze niet naar NL versturen...water_escape schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:33:
Staat meteen bovenaan als je ze zoekt. Mijn leverancier heeft ze niet meer en zie nu duurdere, maar zijn er wel :
[...]

Is er dan geen enkele andere adapter/stekker die met hue werkt? Osram of zo?
Ook dat is al eerder aangegeven. Het werkt, na de update van de stekkers.chefspecial schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:14:
Is er dan geen enkele andere adapter/stekker die met hue werkt? Osram of zo?
Het topic begint wel non stop dezelfde vragen te worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 09-11-2015 20:54 ]
39
Oh sorry! Heb het niet zien staan....Fietsbel schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:53:
[...]
Ook dat is al eerder aangegeven. Het werkt, na de update van de stekkers.
Ik was me daar ook niet van bewust, en om voor dat antwoord 323 pagina's door te bladeren is ook weer zo wat. Als het zo vaak gevraagd ( en beantwoord word ) is het wellicht verstandig om daar een verwijzing naar in de topic start te zetten.Fietsbel schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:53:
[...]
Ook dat is al eerder aangegeven. Het werkt, na de update van de stekkers.
Er is een verschil tussen 323 paginas en de b.v laatste 5, maargoed, het is natuurlijk zwart/wit.
De TS zou inderdaad wel een mooie update kunnen gebruiken.
De TS zou inderdaad wel een mooie update kunnen gebruiken.
39
Heb alleen de verontschuldiging pas... Heb rond 11 u besteld denk ik.TranceSetter schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:52:
Ondertussen van Philips 2 bevestigingsmailtjes gekregen voor de EU bridge. 1 met de verontschuldigingen voor de vertraging, maar dat ze de order wél ontvangen hebben, en 1 met de daadwerkelijke bevestiging en order details.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Is creditcard de enige optie? Voor de bridge email.....
Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama
Daar heb ik me nog nooit door laten afschrikken.netvista schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:11:
[...]
Jammer alleen dat ze niet naar NL versturen...![]()
[afbeelding]
Gewoon contact opnemen met die verkoper en zeggen dat je ze graag wilt hebben.
Bij mij werkt het meestal en toevallig in Januari dit jaar bij dezelfde verkoper ook 2 stuks gekocht.
Succes!
Of je gebruikt de zoekfunctie....daar istie tenslotte voor gemaakt..netvista schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:06:
[...]
Ik was me daar ook niet van bewust, en om voor dat antwoord 323 pagina's door te bladeren is ook weer zo wat. Als het zo vaak gevraagd ( en beantwoord word ) is het wellicht verstandig om daar een verwijzing naar in de topic start te zetten.
Wellicht een idee dat mensen verder hun ervaringen delen in een apart topic over het bestellen van de nieuwe bridge? Hoe hij werkt is wel weer interessant om hier te melden natuurlijk :-)
Gisteren besteld via de link in de mail. Ging opzich goed. Alleen alles ging heel traag, waardoor ik 2x op place order gedrukt heb.
Zag net dat de 39,95 2x gereserveerd staat en heb ik ook 2x een bevestiging gehad. Handig...
Iemand belang bij een bridge? Heb er 1 teveel haha!
Zag net dat de 39,95 2x gereserveerd staat en heb ik ook 2x een bevestiging gehad. Handig...
Iemand belang bij een bridge? Heb er 1 teveel haha!
Shit klopt. Ik heb adres in DE idd dus ik let daar niet op 
netvista schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:11:
[...]
Jammer alleen dat ze niet naar NL versturen...![]()
[afbeelding]
Water-Escape
Ik zie zojuist dat Karwei de adviesprijs van een losse dimmer heeft aangepast. Ze zijn nu, met de 25% kortingsactie, goedkoper dan de rest van de aanbieders!arjandijk162 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:56:
[...]
De prijzen waren ook idioot hoog. Een dimmer is na korting nog steeds duurder dan zonder korting bij praxis.
Nu nog 25% korting op de Hue White starters (i.p.v. 5 euro korting)...Scidd0w schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:49:
[...]
Ik zie zojuist dat Karwei de adviesprijs van een losse dimmer heeft aangepast. Ze zijn nu, met de 25% kortingsactie, goedkoper dan de rest van de aanbieders!
Op dit forum heb ik wel al gelezen dat je in de winkel wel een kans hebt op 25% korting.
Dit klinkt goed. Wil ik ook :-)Scidd0w schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:20:
[...]
Precies! Heb mijn nieuwe bridge plus 2 white lampen voor 60 euro bij de Karwei gehaald...
Is dat een aanbieding van deze week??
Ik heb de startset vorige week maandag gekocht in de winkel. Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben ze de actie later aangepast en de startset eruit gehaald. Om het zeker te weten zou ik even naar een fysieke winkel gaan. De actie van 25% op Philips lichtbronnen loopt bij mijn weten t/m de 15e.
Ik heb hier nog niks gelezen over homekit en Siri problemen.
http://www.developers.mee...d-another-user-fix-needed
https://discussions.apple.com/thread/7275389
Ik heb sinds vandaag een hue homekit bridge, startersset gekocht. Bij het configureren via de hue app ook de homekit configuratie doorlopen. Heeft toen even gewerkt met Siri commands.
Vervolgens ook de app geïnstalleerd op mijn iPad die geconfigureerd is met hetzelfd icloud account. Ik denk dat het daar mis is gegaan, homekit werkt nu in z'n geheel niet meer. Enerzijds de foutmelding 'een andere gebruiker heeft homekit al gekoppeld vraag deze gebruiker het te delen' of 'icloud data sync is in gebruik, probeer het over een paar minuten'.
Schijnbaar geen oplossing voor, toch wel enigzins teleurgesteld dat de homekit ondersteuning zo slecht en buggy is.
Iemand ervaringen of een oplossing?
Ik heb sinds vandaag een hue homekit bridge, startersset gekocht. Bij het configureren via de hue app ook de homekit configuratie doorlopen. Heeft toen even gewerkt met Siri commands.
Vervolgens ook de app geïnstalleerd op mijn iPad die geconfigureerd is met hetzelfd icloud account. Ik denk dat het daar mis is gegaan, homekit werkt nu in z'n geheel niet meer. Enerzijds de foutmelding 'een andere gebruiker heeft homekit al gekoppeld vraag deze gebruiker het te delen' of 'icloud data sync is in gebruik, probeer het over een paar minuten'.
Schijnbaar geen oplossing voor, toch wel enigzins teleurgesteld dat de homekit ondersteuning zo slecht en buggy is.
Verwijderd
nou even een account aangemaakt om mee te discussiëren in dit topic. ik had hetzelfde probleem. mijn oplossing (op zowel ipad iphone en apple watch werkend met siri) is om de Bridge een factory reset te geven. en vervolgens de iphone te gebruiken als eerste apparaat met een homekit koppeling. Vervolgens de andere apparaten laten aanmelden middels de app en het werkt. Ik heb ook ergens een filmpje opgenomen met het resultaat. Mocht het nodig zijn kan ik die ook wel posten.Irminsul schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:34:
Ik heb hier nog niks gelezen over homekit en Siri problemen.
Ik heb 3 x Fado verspreid over de woonkamer staan. Gaat prima, mensen denken wel vaak dat het van die LED bollen zijn die je met IR kan bedienen dus das wel jammerSilentF0rce schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:10:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil mijn huis gaan voorzien van Philips Hue lampen.
Nu vroeg ik me af, in wat voor lampen komen de E27-lampen het best tot zijn recht?
Wat betreft hang lampen, volgens mij heeft bijvoorbeeld half Nederland inmiddels de IKEA Hektor Hanglamp hangen. Zou dat een goede lamp zijn voor een Phlips Hue lamp, of komt deze dan niet goed tot zijn recht??
Voor tafellampen heb ik op internet al vaak de IKEA Fado voorbij zien komen, ook hier op Tweakers. Hebben jullie nog tips voor andere tafellampen?
En staande lampen.. Maak het nog uit wat voor type staande lamp je neemt om een Philips Hue lamp goed tot z'n recht te laten komen? Is een lamp met Uplight dan aangeraden of juist niet? Is het beter om iets met een grote doorschijnende kap te kiezen?
Kortom, in welke type lampen komen de E27 lampen het best tot z'n recht.
PS. Ik heb voor het gemak even wat voorbeelden van de IKEA gekozen, maar het gaat me meer op het type lamp, niet per se de lampen uit de voorbeelden.
Bedankt, Siri op mijn iPhone werkt na een rest. Het delen van de instellingen naar mijn eigen @icloud account werkt echter niet. De deel functie werkt überhaupt alleen als ik mijn iCloud account verwijder op mijn iPhone.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:54:
[...]
nou even een account aangemaakt om mee te discussiëren in dit topic. ik had hetzelfde probleem. mijn oplossing (op zowel ipad iphone en apple watch werkend met siri) is om de Bridge een factory reset te geven. en vervolgens de iphone te gebruiken als eerste apparaat met een homekit koppeling. Vervolgens de andere apparaten laten aanmelden middels de app en het werkt. Ik heb ook ergens een filmpje opgenomen met het resultaat. Mocht het nodig zijn kan ik die ook wel posten.
Verwijderd
Ik had hetzelfde. alles stond goed maar bleef de melding krijgen mbt het delen van de homekit of iets dergelijks. Factory reset van de bridge heeft het bij mij verholpen in ieder geval. Had je ook al de laatste bridge update op je bridge ?Irminsul schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:02:
[...]
Bedankt, Siri op mijn iPhone werkt na een rest. Het delen van de instellingen naar mijn eigen @icloud account werkt echter niet. De deel functie werkt überhaupt alleen als ik mijn iCloud account verwijder op mijn iPhone.
Ik had de laatste update al geïnstalleerd. Ik kan na de factory reset Siri tenminste gebruiken op m'n iPhone, eerst helemaal niet. Als m'n vriendin zo thuis is zal ik proberen homekit op haar iPhone werkend te krijgen. Ik moet dan wel zoals vermeld icloud verwijderen op mijn telefoon, vervolgens is de deel functie wel beschikbaar. Anders blijf ik dit zien:Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:12:
[...]
Ik had hetzelfde. alles stond goed maar bleef de melding krijgen mbt het delen van de homekit of iets dergelijks. Factory reset van de bridge heeft het bij mij verholpen in ieder geval. Had je ook al de laatste bridge update op je bridge ?

Al een tijdje kijk ik naar de ontwikkelingen in de Philips HUE markt.
Nu heb ik inmiddels de knoop doorgehakt en besloten dat het er komt (Leuk Kerst cadeau voor mezelf zeg maar).
Ik zit er aan te denken om het volgende te kopen.
Starter kit met Home 2.0 en 3 lampen (Voor de drie staanders in de woonkamer).
2x Ledstrip (1x Onderop tv, 1x bovenop tv)
2x Losse lamp voor in Ikea fitting (Ronde lamp) ook in de buurt van de Tv.
Ik denk dat ik dan voor de woonkamer wel de goeie spullen in gedachten heb maar vraag mij af hoe de rest werkt.
Op de Philips site zie ik wel dat ze te koppelen zijn aan Film/muziek maar hoe gaat dit?
Gaat dit met een Microfoon op dat home ding (en dus vertraging) of gaat dit met software op de Mac? Of moet ik hier nog wat extra's voor aanschaffen?
Nu heb ik inmiddels de knoop doorgehakt en besloten dat het er komt (Leuk Kerst cadeau voor mezelf zeg maar).
Ik zit er aan te denken om het volgende te kopen.
Starter kit met Home 2.0 en 3 lampen (Voor de drie staanders in de woonkamer).
2x Ledstrip (1x Onderop tv, 1x bovenop tv)
2x Losse lamp voor in Ikea fitting (Ronde lamp) ook in de buurt van de Tv.
Ik denk dat ik dan voor de woonkamer wel de goeie spullen in gedachten heb maar vraag mij af hoe de rest werkt.
Op de Philips site zie ik wel dat ze te koppelen zijn aan Film/muziek maar hoe gaat dit?
Gaat dit met een Microfoon op dat home ding (en dus vertraging) of gaat dit met software op de Mac? Of moet ik hier nog wat extra's voor aanschaffen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Appje op je telefoon..
Die luister naar je muziek via mic en stuurt daarmee de lampen aan..
Die luister naar je muziek via mic en stuurt daarmee de lampen aan..
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.