[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Man man man geofencing valt niet mee zeg. Hij blijft bij herhaling de instellingen naar de scene terugzetten dat ik aankom. Alsof ik telkens weer opnieuw binnenloop. Bovendien zit er onder mijn appartement (11 hoog) ook een kroeg en het licht hoeft niet aan als ik daar ben. Graag had ik kunnen aangeven dat geofencing aan moest wanneer ik verbinding maakte met Wifi.

Wat mij verder tegenvalt is de functionaliteit van de standaard heb. Dat je niet aan kunt geven dat de lampen langzaam van kleur moeten veranderen.

Geofencing zou ik ook met een tijdsklok en IFTTT kunnen oplossen, maar helaas is IFTTT echt wel heel erg beperkt. Dan zouden de lampen ook aan gaan als ik niet thuis ben en dat is wel heel onwenselijk.

Tot zo ver het negatieve. Het licht bevalt me wel en de ontwikkelingen door de open api ook. Dimmer switch ga ik binnenkort wel halen om niet iedere keer mijn telefoon te moeten pakken als ik thuis kom. Disco app is ook wel geinig, al vraag ik me af hoe goed het voor je lampen is. Iemand die mij kan vertellen of de lampen daar snel van slijten?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Scidd0w schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:49:
[...]
Ik zie zojuist dat Karwei de adviesprijs van een losse dimmer heeft aangepast. Ze zijn nu, met de 25% kortingsactie, goedkoper dan de rest van de aanbieders!
Bedankt voor de tip. Die dingen zijn echt een uitkomst, ze hadden dat ding een paar jaar eerder moeten maken. Hij is nog steeds veel te duur, maar ik denk niet dat hij snel goedkoper gaat worden. Ik ga er even twee halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:13:
Appje op je telefoon..

Die luister naar je muziek via mic en stuurt daarmee de lampen aan..
mm dat is dus altijd vertraging.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
De oude bridge zou toch compatible worden met Apple Homekit?
Ik lees nu dit verhaal: http://www.onemorething.n...it-upgrade-actie-gestart/

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:55
Philips heeft voor zover ik weet nooit geroepen dat hun huidige bridge compatible wordt met Apple Homekit, maar dat hun Hue-systeem compatible wordt met homekit. Dit was ook wel te verwachten, aangezien er een specifieke chip (hardware) in moet zitten om het Homekit compatible te maken, en die heeft de originele bridge niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 22:01
TranceSetter schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:32:
Philips heeft voor zover ik weet nooit geroepen dat hun huidige bridge compatible wordt met Apple Homekit, maar dat hun Hue-systeem compatible wordt met homekit. Dit was ook wel te verwachten, aangezien er een specifieke chip (hardware) in moet zitten om het Homekit compatible te maken, en die heeft de originele bridge niet.
Ah, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat het met een firmware nog op te lossen was.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 09:31
TranceSetter schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:32:
rimave schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:44:
Ah, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat het met een firmware nog op te lossen was.
voor 20 euro korting kan je nu een nieuwe bridge kopen met het productID uit je oude bridge.

[ Voor 58% gewijzigd door NoFearWizz op 10-11-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met support voor de oude bridge? Hier komt geen Apple product het huis binnen, dus die nieuwe bridge hoef ik niet. Maar het zou heel vervelend zijn als hij niet meer compatibel is met spullen die ze in de toekomst uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
eew schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:08:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met support voor de oude bridge? Hier komt geen Apple product het huis binnen, dus die nieuwe bridge hoef ik niet. Maar het zou heel vervelend zijn als hij niet meer compatibel is met spullen die ze in de toekomst uitbrengen.
Ik kreeg gemeld dat het enige verschil tussen versie 1 en 2 van de bridge de Homekit chip is. Verder zouden er geen verschillen zijn en zou V1 geupdate blijven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 13:46
What are the differences between the new square-shaped Philips Hue bridge and the old round-shaped Philips Hue bridge?

Date published 7-10-2015 - Last edited 26-10-2015
The new square-shaped Hue bridge adds Apple HomeKit compatibility. Besides HomeKit, the new Hue bridge offers all the existing features and compatibility with existing Hue lights, Hue taps, Hue wireless dimmer switches, Philips Hue apps for iOS and Android and the broad range of third party Hue apps.

The new Hue bridge is ready for the future as it has way more internal memory and more powerful processor than the old Hue bridge. For more information on HomeKit visit www.meethue.com/apple-homekit

You can recognize the new Hue bridge by its square shape versus the old round shaped bridge.
Bron:

http://www2.meethue.com/n...detail/philips-hue-bridge

- NAC Breda -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Het is gelukt... Ik heb een Hue Dimmer Switch in de muur gebouwd en kan m'n eigen schakelmateriaal gebruiken. Ben er super blij mee! :)

Ik heb het originele schakelgedeelte uit de wandschakelaar gesloopt en heb 4 microswitches erin gelijmd.
Je hoort nu een zachte klik als je een toets bedient. In mijn ogen beter dan het lompe geluid dat de EnOcean schakelaar maakt. ;)

Kosten: 15 euro voor de dimmer switch (aanbieding Karwei -/- 25%) en 4 microschakelaars à 85 cent.

Het programmeren moet nu nog via de API maar dat is niet zo ingewikkeld als je het een keer gedaan hebt en is nog leuk ook.

Elke van de 4 knoppen knoppen krijgen 2 functies dus in theorie 8 scenes of 6 scenes en 2x OFF bijv.
Ik heb nu via de API code x002 (SHORT_RELEASED) gebruikt maar het moet mogelijk zijn ook x003 (LONG_RELEASED) en zelfs x001 (HOLD) te gebruiken maar de combinatie van die twee laatste codes moet ik nog testen.

Meer foto's van de ombouw HIER

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/01img_0305_web.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/02img_0309_web.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/03img_0297_web.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/04img_0273_web.jpg

Aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/huedimmersw.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door domoticasmurf op 11-11-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:00
Isniedood schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:14:
Man man man geofencing valt niet mee zeg. Hij blijft bij herhaling de instellingen naar de scene terugzetten dat ik aankom. Alsof ik telkens weer opnieuw binnenloop. Bovendien zit er onder mijn appartement (11 hoog) ook een kroeg en het licht hoeft niet aan als ik daar ben. Graag had ik kunnen aangeven dat geofencing aan moest wanneer ik verbinding maakte met Wifi.

Wat mij verder tegenvalt is de functionaliteit van de standaard heb. Dat je niet aan kunt geven dat de lampen langzaam van kleur moeten veranderen.

Geofencing zou ik ook met een tijdsklok en IFTTT kunnen oplossen, maar helaas is IFTTT echt wel heel erg beperkt. Dan zouden de lampen ook aan gaan als ik niet thuis ben en dat is wel heel onwenselijk.

Tot zo ver het negatieve. Het licht bevalt me wel en de ontwikkelingen door de open api ook. Dimmer switch ga ik binnenkort wel halen om niet iedere keer mijn telefoon te moeten pakken als ik thuis kom. Disco app is ook wel geinig, al vraag ik me af hoe goed het voor je lampen is. Iemand die mij kan vertellen of de lampen daar snel van slijten?
Tasker met de autohue plug in gaan gebruiken, eventueel de autovoice plug in er bij en dan met spraak te bedienen zonder de nieuwe bridge nodig te hebben. Mits je een Android toestel hebt, dat is dan wel weer een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
domoticasmurf schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:27:
Het is gelukt... Ik heb een Hue Dimmer Switch in de muur gebouwd en kan m'n eigen schakelmateriaal gebruiken. Ben er super blij mee! :)

Ik heb het originele schakelgedeelte uit de wandschakelaar gesloopt en heb 4 microswitches erin gelijmd.
Je hoort nu een zachte klik als je een toets bedient. In mijn ogen beter dan het lompe geluid dat de EnOcean schakelaar maakt. ;)

Kosten: 15 euro voor de dimmer switch (aanbieding Karwei -/- 25%) en 4 microschakelaars à 85 cent.

Meer foto's HIER

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Aansluitingen:
[afbeelding]
Leuk gedaan!

Alleen 'cut pcb here with chainsaw' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02
Gaaf gedaan! Met die microschakelaar heb je een standaard schakelaar omgebouwdnaar Pulse? Wel slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 11:53
@domoticasmurf; Wow, super gedaan! Erg goed detectivewerk ook :)
Die gaat hier op de weekendlijst...

Super tof :j Welke microswitches heb je hiervoor misbruikt trouwens? Binnenkort eens een schakelaar openschroeven hier.

Nu hopen dat Philips het op niet al te lange termijn mogelijk gaat maken om API calls naar buiten te doen vanuit de bridge. Dat zou dit helemaal fantastisch maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domoticasmurf
bartvb schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:30:
@domoticasmurf; Wow, super gedaan! Erg goed detectivewerk ook :)
Die gaat hier op de weekendlijst...

Super tof :j Welke microswitches heb je hiervoor misbruikt trouwens? Binnenkort eens een schakelaar openschroeven hier.

Nu hopen dat Philips het op niet al te lange termijn mogelijk gaat maken om API calls naar buiten te doen vanuit de bridge. Dat zou dit helemaal fantastisch maken.
Hoi bartvb, ik heb bij hier wat hoge kwaliteit Omron switches gekocht. Per 10 wat goedkoper ook nog.
Heb eerst geprobeerd ze plat te monteren maar toen bleef de microswitch-'hefboom' soms wat haken aan de middelste pin die heen en weer gaat als je de wandschakelaar omzet. Verticaal ging dat beter.

Let er op dat de afgezaagde pcb TWEE VCC connecties moet hebben zoals je op de foto van de pcb kunt zien. Ik was er 1 vergeten de eerste testpoging en toen gebeurde er niet veel en kreeg ik zowat een hartverzakking. ;)

De hoogte van het hele 'pakket' viel mee, 3,5 cm meen ik. ondanks dat ik de halve philips behuizing heb gebruikt ivm de batterij en resetknop die nog gewoon werkt nu. Alleen voor de LED's moet ik nog wat beters bedenken. Ik mis het nu niet maar wil bij de volgende ombouw deze ook meer zichtbaar maken door ze misschien achter een van de schakelaars te lijmen zodat het doorschijnt en je de status kunt zien. als er geen bereik is bijv. brandt de oranje led even. handig misschien.

Ja ben ook benieuwd wat Philips gaat doen! Hopelijk maken ze het tweakers nog wat makkelijker ;)
overigens vandaag een update ontvangen voor de Dimmer Switches, geen idee wat dat inhield.

Succes met de bouw, laat wat foto's zien misschien? Kan ik wat bijleren.

[ Voor 8% gewijzigd door domoticasmurf op 11-11-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Gaaf! Wie gaat massa productie doen haha ;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Laatst online: 22:13
Leuk project domoticasmurf. Misschien ga ik dit ook wel doen :)

Heeft iemand de nieuwe bridge al ontvangen via de meethue.com store? Of een tracking code? Ik heb maandag besteld en alleen nog maar de bevestigingsmail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Fire69 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:19:
[...]

Leuk gedaan!

Alleen 'cut pcb here with chainsaw' 8)7
Dat las ik ook als eerste....dapper! Lintzaag snap ik.
Maar super gedaan. Ik denk niet dat ik dat zo mooi kan.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

@webmastermick
Heb de tracking code voor de bridge vandaag gehad, komt vanuit Berlijn !
Gaat dus paar daagjes duren denk ik zo.

[ Voor 28% gewijzigd door LoneWolf op 11-11-2015 09:58 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
Philips Hue is nu mijn hoofdverlichting maar ik heb een aantal E14 lampjes die ook aan gaan 's avonds...

Omdat ik nu mooie Hue wandschakelaars heb, wilde ik niet de kamer rondrennen om de rest ook aan te doen dus heb een oude chinese Master-Slave schakelaar uit een bak gevist en deze tussen een Hue lamp gezet en aangesloten op een KlikAanKlikUit inbouw zender AWMT-003

Als nu de Hue verlichting aan gaat, detecteert de MasterSlave schakelaar dat er stroom verbruikt wordt en trekt het relais aan welke vervolgens de KlikAanKlikUit zender activeert. De rest van de KlikAanKlikUit schakelaars reageren -tegelijk- op de uitgezonden code en alle verlichting brandt. Werkt erg goed en snel.

===
PAS OP: ik heb de MasterSlave schakelaar wel aangepast!! op de slave uitgang staat normaal 230Volt dus heb de relais contacten grondig 'los' gemaakt van het 230V deel van de pcb en daar 2 draden aan gesoldeerd zodat ik een potentiaalvrij contact heb.
===

De KlikAanKlikUit inbouw zender AWMT-003 is super handig want je hebt geen puls input nodig! Als je van 1 van de ingangen de 2 aansluitingen met elkaar verbindt zend de zender een AAN signaal uit en stopt daarna met zenden totdat je de contacten weer verbreekt en zendt dan een UIT signaal. Precies wat ik nodig had voor mijn situatie.

In afwachting van de Hue E14 lampen hoop ik dat anderen hier ook plezier van hebben.
KlikAanKlikUit spul is erg goedkoop, zeker als je de 20% kortingsbonnen van Karwei gebruikt. ;)

Snel in elkaar gezet, ziet er beroerd uit maar het werkt
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/export_img_0258.jpg

Een oude van conrad, erg gevoelig dus schakelt al bij 3-4 watt verbruik door de master
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/webimg_0220aa.jpg

levensgevaarlijk print ontwerp als je het mij vraagt...
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/webimg_0219a.jpg

ruw schema gemaakt van de pcb, maar ik ben bezig met een eigen versie.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/webimg_0218a.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door domoticasmurf op 11-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Vraagje over die actie bij Karwei. Ik wil twee kennissen een setje cadeau doen (ze hebben hier wat werk verricht) en die starterset Hue White incl. Bridge kost €74.95. Krijg ik hier dan nog die Philips 25% korting over, of is die €74.95 de laagste prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 20:30
GustavSan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:27:
Vraagje over die actie bij Karwei. Ik wil twee kennissen een setje cadeau doen (ze hebben hier wat werk verricht) en die starterset Hue White incl. Bridge kost €74.95. Krijg ik hier dan nog die Philips 25% korting over, of is die €74.95 de laagste prijs?
Het is mij gisteren niet gelukt, ik kreeg als antwoord dat het al een aparte actie is en korting op korting kunnen ze niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ja. Ik zie en begrijp het al. Slim door die €5 euro korting te geven, zodat het al een aanbieding is en je die 25% op Philips producten niet kunt pakken. Ook een beetje jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Aha dus dat is de truc die ze hebben uitgehaald met die 5 euro. Ben ik blij dat ik toch gelijk naar de winkel ben gegaan die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Bij mij hebben ze mij de set meegegeven voor de oorspronkelijke prijs 79 EUR en dan de 20% keuze voordeel er overheen. Dus ik was 63 EUR kwijt. Ook een nette prijs :)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
domoticasmurf schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:27:
Geweldig gedaan domoticasmurf

Ik gebruik thuis 7 ingebouwde living whites/colours switches en die werken vrij goed maar deze oplossing ziet er ook puik uit. Ik denk dat ik dit binnenkort ook eens ga proberen. Grote voordeel is dat het er voor niet techneuten begrijpelijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het is toch wel een behoorlijke 'hack' oplossing, wel mooi, creatief en hoog 'Tweakers' gehalte :)
Je moet behoorlijke DIY / soldeerskills hebben om dit na te doen.

Een ZWave stick, een paar ZWave inbouwmodules en een gratis open source domotica pakket (OpenHAB, Domoticz, etc) zou ik eerder aanraden, is iets duurder, maar veel breder dan enkel Hue / verlichting te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 21:17
Maandag de vervangende bridge besteld, vandaag geleverd en aangesloten. Erg grappig om met je stem, via siri, je lampen te bedienen. Dit is wel een super gadget geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:25:
Het is toch wel een behoorlijke 'hack' oplossing, wel mooi, creatief en hoog 'Tweakers' gehalte :)
Je moet behoorlijke DIY / soldeerskills hebben om dit na te doen.

Een ZWave stick, een paar ZWave inbouwmodules en een gratis open source domotica pakket (OpenHAB, Domoticz, etc) zou ik eerder aanraden, is iets duurder, maar veel breder dan enkel Hue / verlichting te gebruiken.
@CyBeRSPiN: Bedankt maar helemaal met je eens... Ik heb net een Arduino Mega geflashed met de RFLink software om deze te gebruiken met een RPi dus nog maar net 'bezig' met Domoticz. Wil heel graag Domoticz met ZWave gebruiken voor o.a. m'n toekomstige ZWave zonwering schakelaars. Twijfel wel tussen Domoticz of een Vera maar Domoticz is goedkoop en een goed begin. Na X10, FS20 en KlikaanKlikuit icm HomeWizard wil ik nu graag wat beters.

Die maffe Master Slave switch kan later de deur uit als Domoticz werkt, het is nu een tussen oplossing omdat HW Hue niet goed ondersteund.

Hue is qua verlichting super vind ik. Zou niet anders willen. Hopelijk werkt Hue goed samen met Domoticz maar ik moet wat dat betreft nog een hele berg info lezen op de div. fora. B)

Maar tot die tijd kan mijn vrouw de boel 'normaal' aan en uit doen, ik wil niet dat ze last heeft van mijn hobby en ik heb ondertussen weer wat bijgeleerd.

@Dutchgrover: Eigenlijk vind ik jouw LW kunstwerkjes veel mooier maar de WAF is belangrijk dus heb ik het zo gedaan...

[ Voor 8% gewijzigd door domoticasmurf op 11-11-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

chippie777 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:41:
Maandag de vervangende bridge besteld, vandaag geleverd en aangesloten. Erg grappig om met je stem, via siri, je lampen te bedienen. Dit is wel een super gadget geworden.
Hoe doe je dat dan? Ik krijg de hue app niet eens gestart met siri, hij maakt er alles van behalve de app starten.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 17:49
Rol-Co schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:40:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik krijg de hue app niet eens gestart met siri, hij maakt er alles van behalve de app starten.
Siri activeren en zeggen 'Zet de lampen in <kamer> aan/uit/op x %'. Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ah, dat scheelt, als je hue moet zeggen word het een ramp.
:)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
domoticasmurf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:28:
[...]

@CyBeRSPiN: Bedankt maar helemaal met je eens... Ik heb net een Arduino Mega geflashed met de RFLink software om deze te gebruiken met een RPi dus nog maar net 'bezig' met Domoticz. Wil heel graag Domoticz met ZWave gebruiken voor o.a. m'n toekomstige ZWave zonwering schakelaars. Twijfel wel tussen Domoticz of een Vera maar Domoticz is goedkoop en een goed begin. Na X10, FS20 en KlikaanKlikuit icm HomeWizard wil ik nu graag wat beters.

Die maffe Master Slave switch kan later de deur uit als Domoticz werkt, het is nu een tussen oplossing omdat HW Hue niet goed ondersteund.

Hue is qua verlichting super vind ik. Zou niet anders willen. Hopelijk werkt Hue goed samen met Domoticz maar ik moet wat dat betreft nog een hele berg info lezen op de div. fora. B)

Maar tot die tijd kan mijn vrouw de boel 'normaal' aan en uit doen, ik wil niet dat ze last heeft van mijn hobby en ik heb ondertussen weer wat bijgeleerd.

@Dutchgrover: Eigenlijk vind ik jouw LW kunstwerkjes veel mooier maar de WAF is belangrijk dus heb ik het zo gedaan...
Tot nu toe is mijn ervaring met Kaku wandzenders en Zwave PIRs dat als je deze wil gebruiken om via domoticz een Hue lamp aan te sturen de delay erg groot is (tot 5 seconden, dan ben ik de ruimte alweer uit). Daarom heb ik ook 4 remote dimmers gekocht. Ik gebruik een RPI1+RFXcom+Aeotec stick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

m0nk

16-09-2003 15.15

Vandaag een presentatie gehad van iemand van Philips over zijn persoonlijke ervaringen met Hue. Maar daarna over het Philips project in het gebouw van Deloitte (The Edge). Damn wat gaaf zeg. Niet helemaal Hue, maar wel hoever ze zijn met licht en hoe het toegepast wordt in het bedrijfsleven (en ook in de zorg). Demofilmpje wat ze hebben geschoten: YouTube: Hoe beleven kinderen The Edge, het gebouw van de toekomst?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 21:57
arjandijk162 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:46:
[...]

Tot nu toe is mijn ervaring met Kaku wandzenders en Zwave PIRs dat als je deze wil gebruiken om via domoticz een Hue lamp aan te sturen de delay erg groot is (tot 5 seconden, dan ben ik de ruimte alweer uit). Daarom heb ik ook 4 remote dimmers gekocht. Ik gebruik een RPI1+RFXcom+Aeotec stick
Acties op Kaku-schakelaars reageren bij mij na ongeveer een seconde. Niet zo snel als ik zou willen, maar wel snel genoeg (en niet veel langzamer dan een Dimmer Switch die ik ook aan de muur heb hangen). Ik gebruik geen ZWave, dus ik verwacht dat daar de vertraging bij jou door veroorzaakt wordt. Mijn advies: Migreer naar een RPI 2 B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
Hebben jullie ook problemen met de nieuwste update? Ik krijg telkens de melding dat er een update is (op iPhone en iPad, officiele Hue app), deze installeer ik dan, er verschijnt een balkje dat volloopt en als ie klaar is zegt ie doodleuk weer dat er een update is??? Inmiddels al een keer of 10 'geupdate'. Originele bridge, firmware 102ABB.

• Scidd0w
Er is een update van de iConnectHue HD app met volledig support voor de dimmer switches! Gisteravond even mee zitten spelen met de twee switches die ik heb en het werkt simpel & perfect!

Voor de mensen die iConnectHue in samenwerking met de tap kennen deze oplossing werkt exact hetzelfde maar dan me de switches. Je kan dus (meerdere) acties hangen aan het indrukken van de 4 verschillende knoppen of aan herhaalde keren een knop indrukken. Maar als extra ten opzichte van de tap heb je nu dus ook lang ingedrukt houden van een knop waar je andere acties aan kan hangen.

Op de site staat trouwens het volgende over iPhone support:
When will the Dimmer switch be supported?
It is already released for the iPad, in version 2.3.2. The same release for the iPhone got stuck in the review process, but will hopefully be available soon.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjandijk162 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:46:
[...]

Hier ook wel wat latency, maar zeker niet meer dan 1 seconde.
(OpenHAB 1.7.1@RPI1+Aeotec+Fibaro Zwave PIR)
RPI2 is inderdaad wel stuk sneller, misschien dat dat helpt om Domoticz sneller te laten reageren.

• arjandijk162
Ik heb er een liggen, dus even plannen hoe ik de overstap doe, maar het is zeker een test waard.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Is hier toevallig iemand die iets kan zeggen over de verschillen tussen de nieuwe en "oude" E27 color lampen? Ik weet dat deze een extra LED hebben gekregen voor wit licht en dat er wat overige hardware wijzigingen zijn maar ik ben eigenlijk benieuwd of de kleurweergave beter is geworden en of het de moeite waard is om mijn "oude" E27 lampen te vervangen.

• Scidd0w
Voor zover ik weet zijn alleen de Hue Lux (de witte) lampen vervangen door een nieuw model de Hue White. Ik kan nergens ergens iets vinden over vernieuwingen in de Hue Color lampen behalve de naam en verpakking...

[update]
Toch wel iets veranderd volgens deze review.
Unlike the original bulbs, which won't shine any brighter than 600 lumens, the second-gen versions go up to 800 lumens, finally hitting 60-watt equivalence. The rub is that you only get that extra brightness at certain color temperatures -- and not at the default, 2,700K setting. The colors also aren't any better than the original bulbs, and suffer from the same weak spots, like yellowy green tones and purplish blues. If you were hoping that generation two would bring you noticeably better bulbs (or noticeably less expensive ones), then you'll be disappointed.

[ Voor 63% gewijzigd door Scidd0w op 12-11-2015 10:37 ]

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Scidd0w schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:34:
Voor zover ik weet zijn alleen de Hue Lux (de witte) lampen vervangen door een nieuw model de Hue White. Ik kan nergens ergens iets vinden over vernieuwingen in de Hue Color lampen behalve de naam en verpakking...

[update]
Toch wel iets veranderd volgens deze review.

[...]
Het zou volgens deze bron iets meer licht moeten geven maar de kleurweergave gaat er niet op vooruit (op basis van deze bron dus niet echt een reden om nieuwe lampen aan te schaffen). Zijn er al Tweakers met ervaringen? :).

• Imperial Guard
Gisteren de Philips Hue draadloze dimmer, ik had het idee om deze te plaatsen op de plek van de orginele schakelaar alleen wat een waardeloze maatvoering. Ik ben er vanaf afgestapt en deze ga ik gebruiken voor in de woonkamer dat ik makkelijk even de lampen aan kan doen en of dimmen en ligt standaard op de salontafel vanaf nu.

Voor alle andere Hue lampen in huis moet ik nog een goed alternatief zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Imperial Guard op 12-11-2015 12:01 ]

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Imperial Guard schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:58:
Gisteren de Philips Hue draadloze dimmer, ik had het idee om deze te plaatsen op de plek van de orginele schakelaar alleen wat een waardeloze maatvoering. Ik ben er vanaf afgestapt en deze ga ik gebruiken voor in de woonkamer dat ik makkelijk even de lampen aan kan doen en of dimmen en ligt standaard op de salontafel vanaf nu.

Voor alle andere Hue lampen in huis moet ik nog een goed alternatief zoeken.
klopt, heb je gelijk in. Kwam er ook achter na aankoop dat hij niet handig over een standaard inbouw doos past. Heb het opgelost door door even wat korreplijster bij te werken en de hue dimmer met dubbelzijdig kleefband aan de muur te plakken.

Op het dressoir heb ik een hue tab liggen voor de rest van de activiteiten/schemas/recepies

HT & NAS & Inventaris

• water_escape
Precies zo heb ik het ook. Erg netjes.
En voor de tap , die kan je gewoon ombouwen in je schakelaar. En op vorige pagina heeft iemand dat zelfs ook met de dimmer gedaan.
ranzige pad schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:04:
[...]

klopt, heb je gelijk in. Kwam er ook achter na aankoop dat hij niet handig over een standaard inbouw doos past. Heb het opgelost door door even wat korreplijster bij te werken en de hue dimmer met dubbelzijdig kleefband aan de muur te plakken.

Op het dressoir heb ik een hue tab liggen voor de rest van de activiteiten/schemas/recepies

Water-Escape

• Imperial Guard
water_escape schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:39:
Precies zo heb ik het ook. Erg netjes.
En voor de tap , die kan je gewoon ombouwen in je schakelaar. En op vorige pagina heeft iemand dat zelfs ook met de dimmer gedaan.
[...]
Hebben jullie wat voorbeelden van de dimmer op de muur? Ben wel erg benieuwd naar het resultaat.

• water_escape
Ik kan geen foto plaatsen volgens de website.
https://dyp.im/mbApXhZRt5

Maar dat ziet er hetzelfde uit als je huidige knop. Of als je de dimmer gewoon ergens opplakt aan de muur.

Alleen heb ik hem netjes op de plek van de oude schakelaar gemaakt. Gat is idd te breed, dus even wat pleistervuller op gedaan, bijgewit, en dan past het perfect met tape aan de muur over het oude gat. (Wel even de kabels door lussen met kroonsteentje :) )
Imperial Guard schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:06:
[...]

Hebben jullie wat voorbeelden van de dimmer op de muur? Ben wel erg benieuwd naar het resultaat.

Water-Escape

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Iemand er al achter hoe je alle lichten in je huis uitkrijgt met behulp van Siri? Als ik zeg 'alle lichten uit', 'licht uit' zegt Siri; Sorry, maar dat kan ik niet doen.

Kan dit wel? Of moet ik hier omslachtig een scene voor aanmaken en dan 'activeer alle lichten uit' zeggen?

Edit: 'Zet alle lampen uit', 'schakel lichten uit', 'schakel de verlichting uit' werkt wel..

[ Voor 14% gewijzigd door Fruitschaal op 12-11-2015 14:29 ]

PSN: Fruitschaaltje

• Scidd0w
bij mij werkt "lichten uit" en "doe het licht uit" gewoon

[ Voor 28% gewijzigd door Scidd0w op 12-11-2015 14:29 ]

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Nipje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:57:
[...]

Het zou volgens deze bron iets meer licht moeten geven maar de kleurweergave gaat er niet op vooruit (op basis van deze bron dus niet echt een reden om nieuwe lampen aan te schaffen). Zijn er al Tweakers met ervaringen? :).
Ik heb beide lampen naast elkaar aan gehad, zowel verschil in kleurbereik als verschil in lichtsterkte zijn niet of nauwelijks te merken. De maximale lichtsterke voor beide versies is gedefinieerd bij 4000K, deze kleurtemperatuur gebruik ik nooit, veel te wit. Bij 2000K zijn de lampen qua lichtsterkte gelijk.

edit: Video toegevoegd, met mooie vergelijking tussen de oude en de nieuwe bulb:
https://www.youtube.com/watch?v=PrcgC2eVruA

[ Voor 9% gewijzigd door wizzmic op 12-11-2015 14:33 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22
wizzmic schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:28:
[...]

Ik heb beide lampen naast elkaar aan gehad, zowel verschil in kleurbereik als verschil in lichtsterkte zijn niet of nauwelijks te merken. De maximale lichtsterke voor beide versies is gedefinieerd bij 4000K, deze kleurtemperatuur gebruik ik nooit, veel te wit. Bij 2000K zijn de lampen qua lichtsterkte gelijk.

edit: Video toegevoegd, met mooie vergelijking tussen de oude en de nieuwe bulb:
https://www.youtube.com/watch?v=PrcgC2eVruA
Mooi filmpje!
Het laat wel duidelijk het verschil zien.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

wimstradamus schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:25:
Ik heb van die wcd plaatjes op de inbouwdoos geschroefd en daar de dimmer op geplakt.
De dimmer zitten nu alleen horizontaal ipv verticaal
[afbeelding]

Jammer van Philips dat ze de dimmers niet een cm breder hebben gemaakt.

[afbeelding]
Ik wil net als bovenstaande de standaard wandschakelaar verwijderen en de dimmer switch eroverheen plaatsen. Bij mij is hij breed genoeg om er knap uit te zien.

Kan ik de zwarte en bruine kabel van de wandschakelaar met elkaar verbinden door middel van een lasklemmetje? Dan plak ik de dimmer switch over het gat heen en zie je er niks meer van.

Op de verpakking staat dat verschillende kleuren kabels niet met elkaar verbonden mogen worden terwijl de man van de formido mij dit aanraadde.

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Isniedood schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:31:
[...]

Kan ik de zwarte en bruine kabel van de wandschakelaar met elkaar verbinden door middel van een lasklemmetje? Dan plak ik de dimmer switch over het gat heen en zie je er niks meer van.

Op de verpakking staat dat verschillende kleuren kabels niet met elkaar verbonden mogen worden terwijl de man van de formido mij dit aanraadde.
ja kan is veilig, heb ik ook gedaan met een wago las klem

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

wimstradamus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:41:
[...]

Awesome thanks! gat afdichten met alleen de dimmer switch is dan voldoende?

• PhilipsFan
Hmm. Heb de nieuwe bridge zojuist ontvangen. Het overzetten van alle lampen, scenes etc werkt prima. Helaas is Siri/Homekit een grote, nee enorme teleurstelling. In de praktijk totaal onbruikbaar. Zeer duidelijke instructies als "Doe het licht in de gang aan" leiden tot pure flauwekul antwoorden. Het meest gehoord: "Sorry, ik krijg op dit moment geen reactie van de lichten". Maar soms geeft ie een andere kulopmerking en een heel enkele keer gaat het goed. Terwijl de lampen via de app gewoon te bedienen zijn (er is gewoon een lamp die 'gang' heet). Wat een aanfluiting!

Overigens krijg ik NOG STEEDS elke keer bij het starten van de app de melding dat er nieuwe software is, die ik dan keurig installeer, waarna ie WEER meldt dat er nieuwe software is. Ik heb het Hue systeem nu ruim 2 jaar en ben er altijd tevreden over geweest, maar nu raken ze de weg een beetje kwijt...

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
PhilipsFan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:39:
Overigens krijg ik NOG STEEDS elke keer bij het starten van de app de melding dat er nieuwe software is, die ik dan keurig installeer, waarna ie WEER meldt dat er nieuwe software is.
Al een keer de app geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik heb iets soortgelijks gehad, een nieuwe installatie loste het probleem op.

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
PhilipsFan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:39:
Hmm. Heb de nieuwe bridge zojuist ontvangen. Het overzetten van alle lampen, scenes etc werkt prima. Helaas is Siri/Homekit een grote, nee enorme teleurstelling. In de praktijk totaal onbruikbaar. Zeer duidelijke instructies als "Doe het licht in de gang aan" leiden tot pure flauwekul antwoorden. Het meest gehoord: "Sorry, ik krijg op dit moment geen reactie van de lichten". Maar soms geeft ie een andere kulopmerking en een heel enkele keer gaat het goed. Terwijl de lampen via de app gewoon te bedienen zijn (er is gewoon een lamp die 'gang' heet). Wat een aanfluiting!

Overigens krijg ik NOG STEEDS elke keer bij het starten van de app de melding dat er nieuwe software is, die ik dan keurig installeer, waarna ie WEER meldt dat er nieuwe software is. Ik heb het Hue systeem nu ruim 2 jaar en ben er altijd tevreden over geweest, maar nu raken ze de weg een beetje kwijt...
Hmm vreemd. Ik moet zeggen dat Siri bij mij echt prima reageert op vrijwel alle opdrachten die ik geef met betrekking tot Hue. Vreemde perikelen met updates e.d. ervaar ik ook niet. Misschien even alles resetten en vanaf scratch beginnen?

Ik ben overigens aangenaam verrast over het bereik van die nieuwe bridge. Vandaag is mijn bestelde living whites plug binnen gekomen voor de tuinlamp. Die plug hangt in de schuur en de bridge hangt in de meterkast. Hemelsbreed 20 meter van elkaar verwijderd met 3 dikke muren er tussen....maar het werkt desondanks prima. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
Hier werkt Siri helemaal top! Ik heb wel verschillende ruimtes (woonkamer, gang en slaapkamer) aangemaakt in de app Home.

Ik zeg bijvoorbeeld, "Hey Siri, ik ben thuis", en de lampen gaan beneden aan.
"Hey Siri, ik ga naar boven" en de lampen gaan beneden uit en boven aan.
Maar ook "Zet de lampen beneden uit" werkt gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Fuwor op 12-11-2015 21:16 ]

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

netvista schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:02:
[...]

Hmm vreemd. Ik moet zeggen dat Siri bij mij echt prima reageert op vrijwel alle opdrachten die ik geef met betrekking tot Hue. Vreemde perikelen met updates e.d. ervaar ik ook niet. Misschien even alles resetten en vanaf scratch beginnen?

Ik ben overigens aangenaam verrast over het bereik van die nieuwe bridge. Vandaag is mijn bestelde living whites plug binnen gekomen voor de tuinlamp. Die plug hangt in de schuur en de bridge hangt in de meterkast. Hemelsbreed 20 meter van elkaar verwijderd met 3 dikke muren er tussen....maar het werkt desondanks prima. _/-\o_
En hoe ver is het dichtbijzijnste hue-device van die plug verwijderd?
Zigbee (dus Hue) is een mesh-netwerk ;)

• PhilipsFan
netvista schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:02:
[...]
Misschien even alles resetten en vanaf scratch beginnen?
Met 21 lampen, 3 taps, 2 dimmers, koppeling met Nest en HomeWizard? Dat is niet "even", maar het lijkt erop dat ik dat wel ga doen...

• netvista
tozzke schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:42:
[...]

En hoe ver is het dichtbijzijnste hue-device van die plug verwijderd?
Zigbee (dus Hue) is een mesh-netwerk ;)
Pakweg een meter of 10 met 2 gemetselde muren er tussen.

• netvista
PhilipsFan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:51:
[...]

Met 21 lampen, 3 taps, 2 dimmers, koppeling met Nest en HomeWizard? Dat is niet "even", maar het lijkt erop dat ik dat wel ga doen...
Ik snap dat het aardig wat werk is, maar het kan wellicht een oplossing bieden gezien voor zover ik hier lees de meesten hier geen issues mee hebben.

Die homeward is überhaupt een onding. Zelf heb ik er ook 2 jaar mee gespeeld, maar die gaat nu de deur uit. Veelzijdig apparaat met relatief goedkope accessoires, maar omdat die accessoires geen terugkoppeling geven kan je er gewoon simpelweg niet op bouwen. Vaak werkt het, maar vaak ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door netvista op 12-11-2015 22:06 ]

• PlanTwan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01-2022
Zelfde problemen hier, met 31 lampen en 3 taps is siri nu niet mijn beste vriend. Rare opmerkingen zoals kan geen scenes uitzetten of kan je lampen niet vinden "activeer woonkamer" werkt dan weer wel perfect. Vind de opmerking vooral raar dar siri geen scenes uit kan zetten.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Hier gaat t vrij goed met Siri, ook de woonkamer en slaapkamer ingericht via "eve". Werkt ook.
"Maar ik ben thuis " geeft alleen een reactie: "inderdaad" en doet niets met de lampen.
Ik ga slapen ook niet.. Dan wenst ie me alleen weltrusten.

• PlanTwan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben alles eens goed aan het doorlezen maar krijg het gevoel dat je scenes alleen nog maar aan kan zetten middels "activeer" maar niet uit kan zetten? Misschien een toekomst dingetje?

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Isniedood schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:47:
[...]

Awesome thanks! gat afdichten met alleen de dimmer switch is dan voldoende?
Yep

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04

swv

PlanTwan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:51:
Ik ben alles eens goed aan het doorlezen maar krijg het gevoel dat je scenes alleen nog maar aan kan zetten middels "activeer" maar niet uit kan zetten? Misschien een toekomst dingetje?
Klopt, maar er loopt wel een proef mee op http://labs.meethue.com. Het heet Tap Toggle en kun je op dit moment koppelen aan slechts één scene helaas. Maar het werkt wel prima. Vooral wel fijn bij de Hue Tab, want het voelt veel natuurlijker een knop zowel te gebruiken als aan als voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

wimstradamus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:41:
[...]

hier dito, gewoon zwart aan bruin met een wago
Yep 2

vanochtend nog even aangekloot met iconnecthue, de dimmer switch is daar recentelijk in toegevoegd. De dubbel werking van de dimmer knoppen heb ik aangepast.
Knop aan, schakelt nu de tafellamp aan, knop aan hold schakelt nu de keuken lampen aan. zelfde voor uit, dim up, dim down. Handig, hoef ik geen tweede schakelaar te kopen;(

andere vraag voor diegene die meegedaan hebben aan het hue bridge 2.0 discount programma, hoelang duurde het bij jullie voor hij binnen was?

[ Voor 62% gewijzigd door ranzige pad op 13-11-2015 09:14 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Hoop dat Philips toch de hue whites adapters weer gaat leveren, zo kan ik dan toch nog wat sfeerlampjes, en een bijzondere lamp waar geen hue in past schakelen met siri. (dat kan ook wel met een andere home kit adapter, maar dan kan t weer niet met een hue tap of dimmer switch (waf wel een beetje er in houden)

't wordt nu ook wel interessant om in de badkamer en wc een hue white neer te hangen.

Als er dan ook nog van die kaars bulbjes komen, kan ik de gang ook ervan voorzien.

Over het "always on" zetten van de lampen (lasklem):
Na een stroom uitval gaan de hues aan, volle sterkte wit licht..... Heerlijk helder licht midden in de nacht :+
(of je komt thuis na je werk, en de buurman zegt, goh je had je lampen laten branden toen je wegging vanmorgen)

Ik zet er een kaku minischakelaar (amwr-230) of bij losse lampen met stekker een stekkerdoos schakelaar (acd-1000) tussen. Die zorgt er voor dat je de boel met een remote of de bestaande wip schakelaar nog stroomloos kan maken, en deze blijft uit na stroom uitval, dus geen

@ranzige pad
Maandag rond 11 uur besteld, donderdag rond 12-13u binnengekomen...

Had overigens gelezen dat mensen problemen hadden met het weer gebruiken van extra devices, dus had van alle andere devices behalve mijn telefoon de hue app en settings vooraf gedelete (ook via mijn hue de devices gedisabled), en deze na de bridge transfer weer geïnstalleerd en geconfigureerd. Is iets meer werk maar nu geen probleem.

[ Voor 74% gewijzigd door LoneWolf op 13-11-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Isniedood schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:31:
[...]

Verschillende kleuren kabels mag je niet doorverbinden omdat je dan normaal kortsluiting krijgt of de aardlek omgaat.
Behalve bij zwart, dat is een schakeldraad. Aan de ene kant van de schakelaar zit bruin, en daar staat altijd spanning op. Aan de andere kant van de schakelaar zit dan zwart. Dit is de schakeldraad die naar de lamp gaat. Dus als je bruin en zwart doorverbind dan staat er altijd spanning op de schakeldraad en dus de lamp.
In dit geval precies wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
ranzige pad schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:04:
[...]

andere vraag voor diegene die meegedaan hebben aan het hue bridge 2.0 discount programma, hoelang duurde het bij jullie voor hij binnen was?
Dinsdag besteld, woensdag verzonden, donderdag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dinsdag besteld, dinsdag verzonden, woensdag ontvangen.

De transfer ging ook prima van de oude naar de nieuwe bridge.

Ik vraag me alleen of hoe ik achter het MAC-adres van de nieuwe bridge kan komen? Op de oude bridge stond hij met een sticker op de achterkant, maar bij de nieuwe niet. En mijn router geeft alleen voor WiFi apparaten de DHCP-IP en Mac aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

gebruik bv fing om je netwerk te scannen, dan zie je hem en kan je t mac adres ook zien. Fing scant niet alleen de wifi, maar gewoon je hele netwerk.

[ Voor 55% gewijzigd door LoneWolf op 13-11-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu een paar dagen de white, maar wil de kleurbulb snel aanschaffen. Maar ik ben nu al twee dagen aan het googlen en apps aan het testen op zoek naar een optie om de kleuren en intensiteit door de dag heen automatisch te regelen. Dus dat hij ook door blijft faden.

voorbeeldje:
6:30 donker rood, bijna helemaal gedimd (99%), 4 minuten fade naar 25% dim geel, 15 minuten faden naar 2700k 0% dim
7:45 begin met faden naar 3500K voor 30 minuten

mag best in 2 alarmsettings, maar ik wil dus alles gelijkmatig hebben qua overgangen.
Ik kan alleen nergens vinden of dat uberhaupt kan als alarm, en zoja met welke app (android)

Ik zie wel apps die gelijkmatig van kleur veranderen, maar niet met alarmsettings erbij en dat soort dingen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Trevor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:34:
Ik heb nu een paar dagen de white, maar wil de kleurbulb snel aanschaffen. Maar ik ben nu al twee dagen aan het googlen en apps aan het testen op zoek naar een optie om de kleuren en intensiteit door de dag heen automatisch te regelen. Dus dat hij ook door blijft faden.
Leuk idee. Dit soort dingen zijn echter wel lastig omdat ze eigenlijk vanuit de app zouden moeten worden gedaan. De bridge ondersteunt wel timers, maar dan zou je dus elke dag alle timers moeten aanpassen.

Wat makkelijker is, is zelf ergens een servertje draaien en de commando's in url-vorm naar de bridge sturen. Dat is relatief gemakkelijk. Maar als je het wilt combineren met schakelen vanaf verschillende punten, dan loop je toch weer tegen problemen aan. Bijvoorbeeld, je servertje stuurt elk kwartier een nieuwe kleur naar de lampen, maar die heb je net handmatig via de app uitgezet. Dan gaan de lampen dus elk kwartier weer aan.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Net via iConnectHue mijn tap buttons zo ingesteld dat 1x drukken=aan, nog een x drukken = uit. Maar als je 'm aanzet en dan vervolgens vanaf een andere tap of app uitzet, en je drukt weer op die oorspronkelijke tap button, dan gebeurt er dus niks. De tap verstuurt dan het 'uit' commando, hij weet niet dat de lamp al uit is. Eigenlijk zou de bridge de status van alle lampen actief moeten bijhouden en de schakelcommando's op een intelligente manier interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ah dank je, die url commando's was ik nog niet tegengekomen tijdens het zoeken. Mooi systeem inderdaad gewoon direct via een webpagina de bridge kunnen aanspreken. Daar kan ik inderdaad ook wel verder mee. Wel echt tweakspul zeg :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:44:
Eigenlijk zou de bridge de status van alle lampen actief moeten bijhouden en de schakelcommando's op een intelligente manier interpreteren.
Zie hier: http://www.developers.mee...ate-hue-tap-toggle-button

Als je met de hand de diverse taps programmeert kan de status bijgehouden worden. Werkt prima! Hou je nog steeds wel het probleem dat je af en toe twee keer moet drukken als er iets anders dan een tap gebruikt is om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
LoneWolf schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:31:
gebruik bv fing om je netwerk te scannen, dan zie je hem en kan je t mac adres ook zien. Fing scant niet alleen de wifi, maar gewoon je hele netwerk.
Thanks. Het is gelukt :) Nu kan ik namelijk dmv. mijn router een vast IP aan de bridge hangen zoals ik met al mijn andere netwerk apparatuur ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Trevor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:34:

voorbeeldje:
6:30 donker rood, bijna helemaal gedimd (99%), 4 minuten fade naar 25% dim geel, 15 minuten faden naar 2700k 0% dim
7:45 begin met faden naar 3500K voor 30 minuten

mag best in 2 alarmsettings, maar ik wil dus alles gelijkmatig hebben qua overgangen.
Ik kan alleen nergens vinden of dat uberhaupt kan als alarm, en zoja met welke app (android)

Ik zie wel apps die gelijkmatig van kleur veranderen, maar niet met alarmsettings erbij en dat soort dingen.
Ik doe dat nu met lampshade.io, en heb het via tasker aan de wekker gekoppeld. Ik vind het alleen geen ideale situatie dat mijn telefoon deze signalen de hele tijd moet sturen. Ik ga het binnenkort overzetten naar een Raspberry Pi met Domoticz en python scripts. Die scripts trigger ik kan in JSON via Tasker op dezelfde tijd als ik nu de lampshade.io plugin gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 02-10 15:16
eew schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:03:
[...]

Ik doe dat nu met lampshade.io, en heb het via tasker aan de wekker gekoppeld. Ik vind het alleen geen ideale situatie dat mijn telefoon deze signalen de hele tijd moet sturen. Ik ga het binnenkort overzetten naar een Raspberry Pi met Domoticz en python scripts. Die scripts trigger ik kan in JSON via Tasker op dezelfde tijd als ik nu de lampshade.io plugin gebruik.
Ik heb dit via de API direct in de bridge gezet. Geen telefoon of wat dan ook nodig;
Via 3 schedules die alleen op maandag t/m vrijdag moet worden gedraaid;

Schedule 1;
6:14 aan op donkerrood met waarde bri 1

Schedule 2;
6:15 beginnen met fade naar geel, bri 255 in tijdsbestek van 15 minuten.

Schedule 3;
6:30 zet lamp maar weer uit

Werkt prima en geen telefoon nodig :) hooguit als ik mijn lamp handmatig wil bedienen.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

NeoFoX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:04:
[...]

Ik heb dit via de API direct in de bridge gezet. Geen telefoon of wat dan ook nodig;
Via 3 schedules die alleen op maandag t/m vrijdag moet worden gedraaid;

Schedule 1;
6:14 aan op donkerrood met waarde bri 1

Schedule 2;
6:15 beginnen met fade naar geel, bri 255 in tijdsbestek van 15 minuten.

Schedule 3;
6:30 zet lamp maar weer uit

Werkt prima en geen telefoon nodig :) hooguit als ik mijn lamp handmatig wil bedienen.
Ik heb twee lampen in mijn slaapkamer in een Ikea plafoniere, wat ze (in de winter) s'ochtends moeten doen is heel ingewikkeld, en er zouden veel te veel bridge commands nodig zijn om dat voor elkaar te krijgen. Ook heb ik het gekoppeld aan de tijd van de wekker, als ik in Sleep as Android de wekker verzet dan gaan de lampen dus ook op een andere tijd aan. Op deze manier kan ik dus de wekker veranderen hoe ik wil zonder dat ik mij zorgen hoef te maken over tijd in de lampen. Maar nu ik Domoticz draai voor andere zaken denk ik dat het een goed idee is om de boel te gaan centraliseren, en dus moet mijn telefoon af van deze taak. Ook heb ik met scripts meer controle dan met de mood bouwer van lampshade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 22:37
LoneWolf schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:19:
Hoop dat Philips toch de hue whites adapters weer gaat leveren, zo kan ik dan toch nog wat sfeerlampjes, en een bijzondere lamp waar geen hue in past schakelen met siri. (dat kan ook wel met een andere home kit adapter, maar dan kan t weer niet met een hue tap of dimmer switch (waf wel een beetje er in houden)

't wordt nu ook wel interessant om in de badkamer en wc een hue white neer te hangen.

Als er dan ook nog van die kaars bulbjes komen, kan ik de gang ook ervan voorzien.

Over het "always on" zetten van de lampen (lasklem):
Na een stroom uitval gaan de hues aan, volle sterkte wit licht..... Heerlijk helder licht midden in de nacht :+
(of je komt thuis na je werk, en de buurman zegt, goh je had je lampen laten branden toen je wegging vanmorgen)
Philips gaat die adapters echt niet meer leveren, mogelijk komt er ooit wel eens een nieuwe voor de Hue lijn. Wel echt een gemis, want ze zijn handig. De reden moet je denk ik zoeken in dat de marketing afdeling heeft bedacht dat mensen zo makkelijker extra Hue lampen en armaturen gaan aanschaffen ipv hun bestaande lampen proberen te schakelen.

Voor wat betreft het 'always on', ik weet niet waar jij woont, maar bij ons valt de stroom in het slechtste geval misschien 1x per jaar uit en dan meestal niet 'snacht's maar juist op piekuren... Weinig last van bijdehandte buurmannen dus hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:41
Ik heb sinds gister de bridge 2.0, maar ik heb alleen Windows smartphones en computers en ik kan dus niet de app van Philips gebruiken om mijn lampen van de ene naar de andere bridge over te zetten.
Ik gebruik daarentegen Huetro For Hue als app om de bridge aan te sturen. Na de oude bridge in de fabrieksinstellingen te hebben gezet en daarna te hebben ontkoppeld, kan ik met de nieuwe bridge geen enkele lamp vinden tijdens het koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
via meethue.com kan je ook je bridge overzetten van oud naar nieuw.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:41
Ik heb gekeken, maar er wordt alleen verwezen naar de Google en IOS apps. Ik kan in de site alleen mijn bridge zien en wat meta data daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Laatst online: 22:13
Ik heb sinds gisteren de nieuwe bridge. Siri commands werken erg goed :) Je kan lampen ook op een standaard kleur zetten met "maak de woonkamer lamp rood", of een scene toepassen op één lamp met "zet lamp woonkamer op [lezen]".

De lampen heb ik in kamers/zones ingedeeld d.m.v. de Elgato EVE app. Daar staat ook een scene "i'm leaving" in. Daar heb ik een actie onder gehangen welke alle lampen moet uitzetten. Als ik tegen Siri zeg "Ik ga weg" zet hij de lampen helaas niet uit. Weten jullie of dit zou moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04

swv

Ik kreeg m vandaag binnen. Siri is inderdaad een dingetje. Gaat bij mij niet vlekkeloos. Het helpt om de scene's een goede naam te geven waar Siri niet over struikelt. Helaas werken bij mij niet alle gesugereerde commando's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Helaas werk van buiten bedienen nog niet goed met Siri. Heb een Apple tv 3e generatie, alleen wel het 1e type, niet de nieuwere variant. Zou t daar aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Nu online
Vandaag de nieuwe Bridge met Homekit support geinstalleerd, had al een oude bridge dus het gebruik gemaakt van de transfer optie.
Ik moet zeggen, dat ging erg vlotjes - geen problemen en in een keer minuten was ik klaar. Daarna moest ik nog de Bridge koppelen aan de Home kit software dmv de 8-cijferige code en ook dat ging vlot (kon code vanaf de verpakking vd bridge inscannen).
Moest toen nog even wachten totdat Siri ook op de hoogte was van alle lichten en scenes, maar daarna snapte hij precies wat ik bedoelde (Lampen uit, tafellamp aan).
Tot nu toe erg positief moet ik zeggen.