[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.143 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanTwan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01-2022
We zijn weer wat stappen verder en langzaamaan reageert het beter. Kijk bijvoorbeeld onder "My apps" op meethue.com mijn telefoon stond daar drie keer geregistreerd. Alles daar verwijderd, alle apparaten incl. Mijn router die dhcp uitdeelt waardoor alles nu een nieuwe ip heeft. Nu werk "he siri, zet mij lichten aan" goed. Alleen dat moet ik niet hebben aangezien mijn hele huis dan verlicht word. Nu volgende stap namen wijzigen alleen dat word nog even klooien met 5 lampen boven de eettafel

Ow ja, de wekkers van je oude bridge worden meegenomen maar kon ik na verhuizen niet meer wijzigen dus die heb ik allemaal opnieuw ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door PlanTwan op 15-11-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik ben ook nog geen steek verder en zit er aan te denken om dan ook maar alles te resetten en opnieuw te beginnen. Want op de Apple Watch snapt Siri er ook nog geen reet van. Nu zag ik net ik de Hue app dat de scene niet geëxporteerd is omdat er te weinig lampen inzitten. WFT??!! Er zit er (ter test) maar 1 in! 8)7

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CT2O7pIXAAA7psa.jpg

Het is toch om te huilen dit. Ook het aanmaken van een compleet nieuwe scene helpt niet.
Bedankt Philips, u heeft weer een Nederlander gefrustreerd gemaakt. Krijgt u daar misschien subsidie voor?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:35
rimave schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:00:
Ik ben ook nog geen steek verder en zit er aan te denken om dan ook maar alles te resetten en opnieuw te beginnen. Want op de Apple Watch snapt Siri er ook nog geen reet van. Nu zag ik net ik de Hue app dat de scene niet geëxporteerd is omdat er te weinig lampen inzitten. WFT??!! Er zit er (ter test) maar 1 in! 8)7

[afbeelding]

Het is toch om te huilen dit. Ook het aanmaken van een compleet nieuwe scene helpt niet.
Bedankt Philips, u heeft weer een Nederlander gefrustreerd gemaakt. Krijgt u daar misschien subsidie voor?
Nou, dit is gewoon aanstellen....

Is alles wel goed verbonden en werkt je internet wel helemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Is dit het grote Siri topic? Je zou het haast denken gezien de laatste reacties. :D

Verder: Apple mensen zijn gewend dat alles in 1 keer feilloos en als magisch werkt! Dus als dat even niet zo is dan is het direct een gevoel van machteloosheid of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Jochemd13 schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:06:
[...]

Nou, dit is gewoon aanstellen....

Is alles wel goed verbonden en werkt je internet wel helemaal?
Aanstellen? Wat denk jij. Het werkte gisteren allemaal goed en nu ineens komt deze melding naar voren.
Ik ben geen idioot. Internet werkt prima en de lampen gaan afzonderlijk ook aan en uit en ook de Hue tap werkt prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

xxxneoxxx schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:08:
Is dit het grote Siri topic? Je zou het haast denken gezien de laatste reacties. :D

Verder: Apple mensen zijn gewend dat alles in 1 keer feilloos en als magisch werkt! Dus als dat even niet zo is dan is het direct een gevoel van machteloosheid of zo.
ze zouden er bijna een aparte topic aan kunnen weiden.
de laatste paar bladzijdes gaat het alleen maar daar over en en heb jij de nieuwe hub al.
verder geen toegevoegde waarde tot de Philips Hue lampen/lijn.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
rimave schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:00:

[afbeelding]

Heb je misschien via een andere app acties toegevoegd aan die HomeKit action set? Een action set kan namelijk maar 50 acties bevatten en voor elke lamp worden er bijvoorbeeld al 4 gebruikt (power, brightness, hue, saturation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb alles wat ik resetten kon gereset, inclusief Homekit. Ik liep er namelijk ook steeds tegen aan dat Siri de naam van de scene al kende. Alles staat er nu weer in en het werkt nu goed (for the time being). Ik ben nog enigzins sceptisch. :)

Nu alleen de Apple Watch nog, want daar snapt Siri mij nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
rimave schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:11:
[...]

Aanstellen? Wat denk jij. Het werkte gisteren allemaal goed en nu ineens komt deze melding naar voren.
Ik ben geen idioot. Internet werkt prima en de lampen gaan afzonderlijk ook aan en uit en ook de Hue tap werkt prima.
Je begint op een toon waarbij ik denk: wat een niveau :F

Ontopic:
Is het slim om Hue lampen met het huidige weer buiten te hebben, zelf ben ik van plan om hier uiteindelijk de hele tuin in ieder geval via Homewizard te kunnen bedienen en dan met dimbare lampen van Hue.
Kunnen de lampen goed tegen Nederlands weer?

[ Voor 24% gewijzigd door Jochemd13 op 15-11-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Heeft iemand misschien ook een handleiding naar het instellen van de Apple Watch icm Siri en Hue?
Ik kom met Google namelijk ook niet veel verder.

Ik dacht ook dat Siri via de iPhone de Hue app aanstuurde, maar schijnbaar is dat niet zo, want de watch snapt mij niet en de iPhone wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 20:42
Jochemd13 schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:13:
[...]

Je begint op een toon waarbij ik denk: wat een niveau :F

Ontopic:
Is het slim om Hue lampen met het huidige weer buiten te hebben, zelf ben ik van plan om hier uiteindelijk de hele tuin in ieder geval via Homewizard te kunnen bedienen en dan met dimbare lampen van Hue.
Ik heb er sinds een aantal maanden drie buiten hangen. Tot nu toe doen ze het nog :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Jochemd13 schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:13:

Ik heb al een jaar 4 lampen buiten in redelijk "open" armaturen zitten. Werkt prima!

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 10:24
Installeren van nieuwe Hub ipv oude ronde, ging hier ook verre van vlekkeloos. Elke tussenstap in het installatieproces (overzetten van instellingen) werkte pas na tweede keer (kwestie van volhouden dus).
Verbinding van Hue app met bridge (of bridge met lampen) leek gister ook wat buggy, maar lijkt nu stabieler te zijn. Dat geldt ook voor verbinding tussen meethue.com en bridge. Vreemd, hoop dat het stabiel blijft.
Wat nog niet is opgelost is Siri, die "Activeer Rood" en "Activeer Geel" steeds als resp. "Road" en "Geil" verstaat (en dat laatste dus als oneerbaar voorstel).
Voorlopig maar even geen productdemonstratie mee geven dus ;-)
Iemand goede suggesties voor [Scene] en [Licht] namen die de Nederlandse Siri wel begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
witterholt schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:39:
[...]

Ik heb er sinds een aantal maanden drie buiten hangen. Tot nu toe doen ze het nog :-).
OnsDenis schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:34:
[...]

Ik heb al een jaar 4 lampen buiten in redelijk "open" armaturen zitten. Werkt prima!
Bedankt beiden voor de ervaringen :)

Zelf wil ik er de nieuwe Hue White in doen (dus de witte dimbare)
Dan komen ze in ieder geval in deze lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:13
Nou ik heb de HUE dimmer switch ook in gebruik, echt handig:)

Alleen heb ik het probleem dat ik de lampen die ik op mijn dimmer switch aansluit niet meer met de app kan bedienen.
kijk ik ergens overheen of kan dit gewoon echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ruudox schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:21:
Nou ik heb de HUE dimmer switch ook in gebruik, echt handig:)

Alleen heb ik het probleem dat ik de lampen die ik op mijn dimmer switch aansluit niet meer met de app kan bedienen.
kijk ik ergens overheen of kan dit gewoon echt niet?
Had je ze wel geconnect met de hub?
Hier heb je wat hulpfilmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ja, ik had ze op de bridge aangesloten.
Als ik de lampen nu weer op de bridge aansluit kan ik ze niet meer met de dimmer gebruiken:(.

Nu maar even uitzoeken hoe het zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Jochemd13 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:54:
[...]

[...]

Bedankt beiden voor de ervaringen :)

Zelf wil ik er de nieuwe Hue White in doen (dus de witte dimbare)
Dan komen ze in ieder geval in deze lamp :)
Ik heb 2 hue colors in mijn twee kunststof Elho vazen zitten. We gaan t meemaken deze winter, vooralsnog doen ze t prima, ook met al die regen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18
rimave schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:33:
Heeft iemand misschien ook een handleiding naar het instellen van de Apple Watch icm Siri en Hue?
Ik kom met Google namelijk ook niet veel verder.

Ik dacht ook dat Siri via de iPhone de Hue app aanstuurde, maar schijnbaar is dat niet zo, want de watch snapt mij niet en de iPhone wel.
Bij mijn werkt het via de Apple watch. Volgens mij heb ik er niet iets voor ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:29
Ruudox schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:06:
Ja, ik had ze op de bridge aangesloten.
Als ik de lampen nu weer op de bridge aansluit kan ik ze niet meer met de dimmer gebruiken:(.

Nu maar even uitzoeken hoe het zit :P
Je kunt de dimmer switch op twee manieren gebruiken. Direct (offline) met de lamp of aangesloten op de Bridge. Beide situaties maken gebruik van een ander netwerk. Het klopt dus dat als je de lamp aan de Bridge koppelt deze niet meer met een dimmer werkt die alleen direct met de lamp gekoppeld. Beide afzonderlijk met de Bridge koppelen gaat het waarschijnlijk oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom heeft Philips zelf nooit de HUE starterskit op voorraad in de online store? Ik heb nog een kortingscode maar nog nooit voorraad gezien. Daarnaast zie ik nog steeds alleen maar pics van de vorige generatie HUE in de Philips Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
arjandijk162 schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:24:
[...]

Je kunt de dimmer switch op twee manieren gebruiken. Direct (offline) met de lamp of aangesloten op de Bridge. Beide situaties maken gebruik van een ander netwerk. Het klopt dus dat als je de lamp aan de Bridge koppelt deze niet meer met een dimmer werkt die alleen direct met de lamp gekoppeld. Beide afzonderlijk met de Bridge koppelen gaat het waarschijnlijk oplossen
ah kijk
Jochemd13 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:29:
[...]

Had je ze wel geconnect met de hub?
Hier heb je wat hulpfilmpjes :)
Bedankt het is gelukt. Ik heb de dimmer nu met de bridge verbonden. Ik had deze functie niet op mijn Windows telefoon, maar het is via de pc gelukt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik zit met een probleem wat betreft de oudere Gen2 LivingColors generatie: Gisteren heb ik twee blooms en een bridge 2.0 gekocht. Ik had al twee livingcolor Gen 2's thuis (eentje met de nieuwe ronde remote, de andere met de allereerste ovalere remote zonder sceneinstellingen). Ik heb alle lampen eerst gepaired met de nieuwe ronde remote, dat werkte goed en ik kan alle lampen met de remote bedienen. Daarna heb ik deze remote gelinkt met de bridge, ook dat werkte goed. Echter, in de Hue app zie ik alleen de twee blooms en maar 1 livingcolor lamp. De andere livingcolor lamp staat er niet tussen, dat is de lamp waar de oudere remote bij zat.
Is er een mogelijkheid om deze oudere LivingColor lamp te linken met de bridge?

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 15-11-2015 23:34 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik ben eindelijk ook overstag gegaan en heb direct een startersset met 2 white lampen, 2 extra white lampen met dimmers, een color lamp, twee blooms en een iris gkocht. (lang leve de korting die tot gisteren bij Karwei was).

Ik zou nu graag willen de lampen in de hal automatisch aangaan als ik daar ben. Zijn er ook bewegingsmelders die ik kan koppelen? Moet dat meteen met een domotica-systeem? Zo ja, welke zouden jullie aanbevelen? En welke bewegingsmelders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:34
xburchartz schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:41:
Ik ben eindelijk ook overstag gegaan en heb direct een startersset met 2 white lampen, 2 extra white lampen met dimmers, een color lamp, twee blooms en een iris gkocht. (lang leve de korting die tot gisteren bij Karwei was).

Ik zou nu graag willen de lampen in de hal automatisch aangaan als ik daar ben. Zijn er ook bewegingsmelders die ik kan koppelen? Moet dat meteen met een domotica-systeem? Zo ja, welke zouden jullie aanbevelen? En welke bewegingsmelders?
Ik heb het zelf met homewizard en KaKu gedaan. Werkt voor mij gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 17:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vooralsnog alleen met een domoticasysteem, maar dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Zo kun je bijvoorbeeld zelf iets maken met een ESP8266 (EUR 4,13) en een PIR (EUR 0,85) en ben je dus voor 5 euro incl. verzenden klaar (voeding en behuizing uitgezonderd) en een leuk tweakers DIY projectje rijker ;)

HomeWizard is leuke basis om mee te beginnen, maar als je uiteindelijk wel twee-richtings verkeer wilt hebben tussen schakelaars en systeem, dan is het een desinvestering als je later voor Z-Wave gaat.
Voor domoticasystemen hangt het van je beschikbare budget, tijd en technische kennis af welke aan te raden is. Veel tweakers hebben iets met een Raspberry PI en een open source systeem draaien.
Neem eens een kijkje in Domotica. Ervaringen en vragen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-11-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik krijg Siri op de Apple Watch niet werkend met de HUE app.
Wat heb ik al gedaan:

- Apple Watch losgekoppeld van de iPhone en opnieuw ingesteld
- HUE app opnieuw geïnstalleerd
- Reset Homekit op de iPhone
- Reste HUE bridge

Ik kom er niet meer uit. Kan iemand mij verder helpen?
Siri blijft zeggen op de Watch: Sorry, dit kan ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

ff wat anders dan het bashen over siri en migratie problemen ;)

vraag heeft iemand als eens gekeken op zijn oude bridge en nieuwe bridge 2.0 of ook oude recepies mee verhuizen?

Philips verwijderd oude recepies namelijk niet, die blijven in het geheugen staan van de bridge vanwege een of ander versionings verhaal waar ik zelf niet zo in geloof(oude troep moet je kunnen opruimen). Denk eerder dat het een tekortkoming in de API is, vanuit huedevelopers is hier ook al vaker naar gevraagd.

Alleen dit is al een reden om te upgraden naar een bridge 2.0, sneller en meer geheugen, het laatste vooral handig om de oude recepies in op te slaan ;)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:16
xburchartz schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:41:

Als je nog een oud Android toestel hebt liggen kun je de camera misschien wel gebruiken als bewegingsmelder en dan kun je met een combi van apps de hue weer aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
In de online Apple store is de nieuwe bridge te koop voor nog geen 40 euro.
http://www.iculture.nl/ni...idge-korting-apple-store/
Je hoeft geen serienummer van je oude bridge in te geven. Gewoon bestellen.

Aangezien ik extra Hue White lampen wil hebben (ik heb nu vier 'oude' Hue Lux), ga ik zelf voor een Hue White starterset. Deze is in het online assortiment van Karwei en Gamma. Nu nog even wachten op een kortingsbon van 25 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voor de mensen die nog twijfelen.

Apple heeft de 2.0 Bridge voor 39,95 in hun online store staan I.p.v 59,95. Ook als je geen 1.0 hebt gehad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
Donstil schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:39:
Voor de mensen die nog twijfelen.

Apple heeft de 2.0 Bridge voor 39,95 in hun online store staan I.p.v 59,95. Ook als je geen 1.0 hebt gehad.
Altijd handig dubbele posts..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:41:
[...]

Altijd handig dubbele posts..... ;-)
Haha precies. Stond er nog niet toen ik het bericht tikte :) alleen had even telefoon dus verstuurde later.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
lijkt me ook een leuk moment om de hue eens te testen met die actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
mistercage schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:07:
[...]

Ik heb 2 hue colors in mijn twee kunststof Elho vazen zitten. We gaan t meemaken deze winter, vooralsnog doen ze t prima, ook met al die regen.
Lichtgevende bloempotten met gekleurd licht :P

Ik hoop dat het een keer gaat vriezen, dan kunnen we allemaal zien hoe die lampen op koude temperaturen reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Jochemd13 op 16-11-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 15:44
mistercage schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:07:
[...]

Welke Elho vazen zijn dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
HyperBart schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:40:
[...]

Welke Elho vazen zijn dat precies?
Deze: http://www.bol.com/nl/p/e...sparant/9200000019434281/

Heb T gat waar de fitting in gaat wat verruimd met een dremel omdat de lamp er anders niet doorheen ging. Gat is gemaakt voor zo'n tl spaarlamp. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een foto vanaf mijn ipad op t forum krijg maak ik even een fotootje.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
mistercage schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:53:
[...]

Deze: http://www.bol.com/nl/p/e...sparant/9200000019434281/

Heb T gat waar de fitting in gaat wat verruimd met een dremel omdat de lamp er anders niet doorheen ging. Gat is gemaakt voor zo'n tl spaarlamp. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een foto vanaf mijn ipad op t forum krijg maak ik even een fotootje.
Tinypic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
O-)
Jochemd13 schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:10:
[...]

Lichtgevende bloempotten met gekleurd licht :P

Ik hoop dat het een keer gaat vriezen, dan kunnen we allemaal zien hoe die lampen op koude temperaturen reageren.
Stop ik er stiekem nieuwe in en dan zeg ik dat ze t prima volhouden... O-) O-) :*)
Denk dat t wel losloopt zegt mijn gevoel...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
mistercage schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:57:
O-)
[...]

Stop ik er stiekem nieuwe in en dan zeg ik dat ze t prima volhouden... O-) O-) :*)
Denk dat t wel losloopt zegt mijn gevoel...
Zijn wel erg gave potten!

Mijn ouders vinden het helaas helemaal niks, past volgens hun niet bij onze tuin :P
Misschien wel leuk bij mij op het dakterras :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

gaaf effect!

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
En dan is de camera vd ipad echt bagger. In t echt is t vele malen mooier en veel minder wit. Ben zeer content ermee.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Yup, i know...was ook de bedoeling. Zie je gelijk t effect.. Wil je een foto, zet je em op pauze :P

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
Zijn er ook andere apps dan de matige philips app die in staat zijn om de dimmer switch te koppelen aan een scene. Hue pro vind ik wel een prettige app, maar hier kan ik de dimmerswitch niet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Voor Android kan je veel met all4hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
grrrrr... Ik zal de vlag hangen zodra flash verboden wordt.
Niet persoonlijk bedoeld, maar op een iDevice is flash niet te bekijken, dus geen filmpje
En ja, ik geef Apple wel gelijk waarom het niet toegelaten wordt op iOS, het is alleen stront irritant dat sites niet over gaan naar html5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Goldwing1973 schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:06:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, maar op een iDevice is flash niet te bekijken, dus geen filmpje
En ja, ik geef Apple wel gelijk waarom het niet toegelaten wordt op iOS, het is alleen stront irritant dat sites niet over gaan naar html5.
Geef mij maar aan hoe ik t anders kan doen. Knal ik er morgen nog wel een nieuw clipje op.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

mistercage schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:14:
[...]

Geef mij maar aan hoe ik t anders kan doen. Knal ik er morgen nog wel een nieuw clipje op.
YouTube werkt prima, ook op iOS.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:30
Android doet hij het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
Heel gaaf, en die armaturen, zijn die helemaal dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:49
Leuke combi te maken bij coolblue voor de draadloze dimmer. Die krijg je dan voor 15 euro thuisbezorgd. Genereer een 10 euro code door de verlengingschecker in te vullen.

https://coolblue.emsecure...SHhbZZ6nHm6DY9m5uHmBEGa5k

En bestel via:
http://www.pdashop.nl/pro...hue-draadloze-dimmer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Goldwing1973 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:51:
[...]

Heel gaaf, en die armaturen, zijn die helemaal dicht?
Yep, met een rubberen afdichtingsring.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Je hebt het gat groter gemaakt, dan heb je denk ik ook nieuwe ringen geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:06:
[...]

Hij werkt ook niet op Android :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
OmeAnne schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:27:
Je hebt het gat groter gemaakt, dan heb je denk ik ook nieuwe ringen geïnstalleerd?
Nee, dat was niet nodig. De ring kon gewoon in de bestemde uitsparing blijven zitten en het verruimde gat wordt dan ook nog steeds prima afgedicht door de armatuur.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Oeps foutje verkeerd gekeken :P

[ Voor 92% gewijzigd door Jochemd13 op 17-11-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Nee hoor, bij die eerste verwacht ik nog een hue Bridge! Althans in de titel, zal voor die paar euro meer wel niet echt een bridge bij zitten denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

OmeAnne schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:04:
Nee hoor, bij die eerste verwacht ik nog een hue Bridge! Althans in de titel, zal voor die paar euro meer wel niet echt een bridge bij zitten denk ik he?
dan moet het al haast een eerste generatie bridge zijn.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetsjie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik weet niet of dit een interessante aanbieding is, maar bij Paradigit krijg je een extra Hue Lux lamp (& en chocoladeletter!) bij een E27 startpakket.
http://www.paradigit.nl/p...aar/80035338/details.aspx

Lijkt me een mooi begin om eens aan domotica te gaan proeven. (Die simpele KiKa setjes vind ik niet meetellen).

Moet ik mij nog zorgen maken dat dit om de 1.0 bridge gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Roetsjie op 17-11-2015 17:03 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
Roetsjie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:38:
Nee, in principe niet. Philips heeft aangegeven dat ze niet stoppen met het ondersteunen van v1. Versie 2 heeft een snellere CPU, meer geheugen en homekit ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 20:42
witterholt schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:56:
[...]

Het is uiteindelijk gelukt door de BlueStacks Android emulator te installeren en daarna de officiële Philips Hue app voor Android te installeren. Daarna kon ik de bridge zonder problemen overzetten.

Ik heb nu nog één probleem: als ik op mijn Linksys EA8500 router d.m.v. dyndns port forwarding activeer dan kom ik via het lokale netwerk niet meer bij mijn bridge en lukt dat alleen nog via internet. Dit probleem had ik niet met mijn oude bridge.
Laatste probleem opgelost door vinkje "Filter doorsturen NAT" aan te zetten in mijn routerconfiguratie. Helemaal tevreden, de nieuwe bridge lijkt beter en sneller op app opdrachten te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Roetsjie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:38:
Ik weet niet of dit een interessante aanbieding is, maar bij Paradigit krijg je een extra Hue Lux lamp (& en chocoladeletter!) bij een E27 startpakket.
http://www.paradigit.nl/p...aar/80035338/details.aspx

Lijkt me een mooi begin om eens aan domotica te gaan proeven. (Die simpele KiKa setjes vind ik niet meetellen).

Wel voor die prijs denk ik, een oude starter set koop je voor 125,-
Dus de lux + letter kost je 70,- :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rol-Co schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:59:
[...]

:? 125,- ? toevallig een link? in pricewatch zie ik ze helaas niet voor die prijs.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Inmiddels al aardig opgeraakt zie ik, op marktplaats waren div verkopers met meerdere setjes, ik heb ze daar ook vandaan voor 125 in ongeopende doos.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ach, ik wil jullie toch even laten weten dat zomaar ineens Siri icm de Hue in staking is gegaan. Ik had het prachtig aan het werk op de iPhone, maar het werkt ineens niet meer.

Tuuurlijk gaf de app weer de bekende icloud error, dus moest ik eerst icloud op de iphone weer uitzetten. Daarna ging de app verder.

Maar ja, nu geeft de app aan dat ik siri al geconfigureerd heb en dat ik mijzelf moet vragen om de config te delen. Nou dat wil ik wel hoor, ondanks dat dat ook nog steeds niet gelukt is.

Dus ik denk dat ik de bridge maar even weer een paperclip in z'n kont moet drukken en weer kan beginnen bij "Er was eens..."

Ik moet er maar om lachen heb ik besloten, maar het is toch waardeloos dat Philips zo'n product in de markt zet wat gewoon niet af is. Of Apple is slecht bezig met z'n Homekit. Het werkt in elk geval nog voor geen meter. En dat de hue app wel ziet dat ik de bridge al eens met siri heb geconfigureerd, maar niet ziet dat dat met de iphone is waarmee ik de app opstart is an sich al vaag.

The saga continues....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanTwan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01-2022
In de instellingen van je iphone, onder privacy, " herstel homekit" al geprobeerd? Moet je daarna je verbinding met homekit weer opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb nu de dimmer met all4hue (android) zo ingesteld dat bij lang indrukken van de off knop alle lampen in huis uitgaan. Werkt perfect bij de dimmer die bij de buitendeur zit. Nu wil ik het volgende: Ik wil een andere scene starten met de Dimmer gebaseerd op de tijd van de dag. Kan dat met All4Hue of uberhaubt met de bridge? Ik heb het nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:05
Hoe bruikbaar zijn de Hue E27 lampen als gewone verlichting?
Situatie is zo:

Ik wil boven mijn eettafel in de woonkamer een armatuur met 3 E27 sockets hangen, waarin dan de Hue komt te zitten.
Omdat het een ruimte is waar dagelijks meermaals het licht aan/uit-geknipt wordt, zal de gewone muurschakelaar een belangrijk instrument blijven. Welk soort licht krijg je dan (koud wit?) en is dat bruikbaar qua lichtopbrengst? De Hue-sfeerfunctie wil ik voornamelijk gebruiken bij het avondeten, eetfeestjes of andere gelegenheden wanneer het gezelliger mag. Ik ben niet van plan om alle 5 voet mijn gsm of tablet bij de hand te nemen, mijn vriendin zou gek worden ervan.
Voor haar moet de gewone lichtfunctie dus ook voldoen.

Ervaringen met zo'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Via de knop komt er vrij warm wit vanaf dat ook nog eens best fel is. Ik weet niet of die standaard kleur aan te passen is eigenlijk.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Drwho1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:40:
Hoe bruikbaar zijn de Hue E27 lampen als gewone verlichting?
Situatie is zo:

Ik wil boven mijn eettafel in de woonkamer een armatuur met 3 E27 sockets hangen, waarin dan de Hue komt te zitten.
Omdat het een ruimte is waar dagelijks meermaals het licht aan/uit-geknipt wordt, zal de gewone muurschakelaar een belangrijk instrument blijven. Welk soort licht krijg je dan (koud wit?) en is dat bruikbaar qua lichtopbrengst? De Hue-sfeerfunctie wil ik voornamelijk gebruiken bij het avondeten, eetfeestjes of andere gelegenheden wanneer het gezelliger mag. Ik ben niet van plan om alle 5 voet mijn gsm of tablet bij de hand te nemen, mijn vriendin zou gek worden ervan.
Voor haar moet de gewone lichtfunctie dus ook voldoen.

Ervaringen met zo'n situatie?
Op zich werkt het prima, al staan ze wel op max brightness, wat bij ons in de woonkamer prima ging, maar in mijn keuken teveel is. Qua kleur vond ik het geen koud wit.

Eventueel, mocht het toch te fel zijn, kun je een hue dimmer koppelen en die op een centrale plaats houden. (Plus gebruiken als aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:05
Fly-guy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:48:
[...]

Op zich werkt het prima, al staan ze wel op max brightness, wat bij ons in de woonkamer prima ging, maar in mijn keuken teveel is. Qua kleur vond ik het geen koud wit.

Eventueel, mocht het toch te fel zijn, kun je een hue dimmer koppelen en die op een centrale plaats houden. (Plus gebruiken als aan/uit)
YoshiBignose schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:46:
Via de knop komt er vrij warm wit vanaf dat ook nog eens best fel is. Ik weet niet of die standaard kleur aan te passen is eigenlijk.
Thx voor jullie reacties. Warm wit, is goed ik dacht ooit eens gelezen te hebben koud wit. Max brightness zal ook wel geen probleem zijn.
Hue dimmer is inderaad misschien nog wel een optie, maar nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
standaard is 2700K, lumen is 800 per lamp (nieuwe lampen)

Tenminste als ik het goed onthouden heb ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetsjie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11-2024
Rol-Co schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:59:
[...]

Bedankt! Het bleek inderdaad bij deze actie om de 1.0 bridge te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01
IFTTT en gmail/HUE notificatie doet maar om de X aantal minuten pollen, 15 minuten dacht ik.

Zijn er manieren om dit realtime te laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Fly-guy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:48:
[...]

Ik vind het juist wel behoorlijk koud licht standaard. Heel ongezellig. Zijn in mijn geval wel de GU10's, maar volgens mij hebben die dezelfde eigenschappen verder.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Drwho1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:59:
[...]

[...]

Thx voor jullie reacties. Warm wit, is goed ik dacht ooit eens gelezen te hebben koud wit. Max brightness zal ook wel geen probleem zijn.
Hue dimmer is inderaad misschien nog wel een optie, maar nog niet aan de orde.
En het is irritant, want is de schakelaar uitstaat kun je de lamp niet bedienen vanaf je telefoon. Gewoon direct een dimmer installeren, anders ga je je alleen maar ergeren. Ik gebruik fel wit ligt boven de eettafel alleen als ik iets aan het knutselen ben, anders kies ik toch geler en minder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

En die dimmer kost maar 25 euro, wat peanuts is tov de rest van de beoogde aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:56
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:00:
En die dimmer kost maar 25 euro, wat peanuts is tov de rest van de beoogde aanschaf ;)
Die dimmer heb ik sinds gisteren (praxis, 20 euro met de 20% kortingscode). Toch wel erg makkelijk om gewoon een schakelaar te hebben in plaats van alles via een telefoon of een remote ergens in een laatje. En kwa prijs ook nog wel redelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:49
[...]

Die dimmer heb ik sinds gisteren (praxis, 20 euro met de 20% kortingscode). Toch wel erg makkelijk om gewoon een schakelaar te hebben in plaats van alles via een telefoon of een remote ergens in een laatje. En kwa prijs ook nog wel redelijk :+
[/quote]

Ik post dit bericht nog maar een keer:

Leuke combi te maken bij coolblue voor de draadloze dimmer. Die krijg je dan voor 15 euro thuisbezorgd. Genereer een 10 euro code door de verlengingschecker in te vullen.

https://coolblue.emsecure...82gdVyEifsUYu30OK_w9OpryC

En bestel via:
http://www.pdashop.nl/pro...hue-draadloze-dimmer.html

[ Voor 15% gewijzigd door laredo op 18-11-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Met wel het subtiele verschil dat je voor die 5 euro extra korting dus je telefoonnummer en emailadres verkoopt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik lees her en der dat de nieuwe hub sneller is. Heeft dat ook tot gevolg dat er bij het gebruik van de hue + ambilight app minder lag is?

Als ik hem nu aan heb staan lopen de kleuren van de hue lampen een seconde achter op de ambilight. Op zich is dat niet onoverkomelijk, maar als dat met de aanschaf van een nieuwe bridge te voorkomen/verminderen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Duci schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:56:
Ik lees her en der dat de nieuwe hub sneller is. Heeft dat ook tot gevolg dat er bij het gebruik van de hue + ambilight app minder lag is?

Als ik hem nu aan heb staan lopen de kleuren van de hue lampen een seconde achter op de ambilight. Op zich is dat niet onoverkomelijk, maar als dat met de aanschaf van een nieuwe bridge te voorkomen/verminderen is...
Ik heb geen ervaring met de eerste versie van de bridge, maar verwacht niet dat de nieuwe bridge sneller is. Hij loopt inderdaad hier ook iets korter dan een seconde achter. Maar dat is niet te voorkomen. Bij mij is de TV via wifi aangesloten. Dus de kleur codes gaan van de TV via wifi naar de router, van de router weer op wifi naar mijn mobiel, de appt communiceert weer terug via wifi naar de router, en van de router (bekabeld) naar de bridge. De bridge stuurt het again (zigbee) wireless naar de lamp. Dat zijn een hoop stappen :)

Persoonlijk stoort het mij niet, maar ik ga binnenkort wel iets proberen. Naast het feit dat ik mijn TV bekabeld ga aansluiten, probeer ik het onderstaande tooltje werkend te krijgen op mijn NUC, die 24/7 bekabeld aan staat. De ontwikkelaar geeft ook aan dat de lag hiermee te verbeteren valt. Je hebt dus geen mobiel meer nodig. Sterker nog, wanneer de TV aangaat, kunnen de lampen automatisch meesyncen. TV uit? Sync uit, of lampen uit. Ben benieuwd. Check maar even, er zijn nog meer opties en features:

http://amip.tools-for.net/wiki/misc/hambisync

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aurora schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:01:
[...]

Ik heb geen ervaring met de eerste versie van de bridge, maar verwacht niet dat de nieuwe bridge sneller is. Hij loopt inderdaad hier ook iets korter dan een seconde achter. Maar dat is niet te voorkomen. Bij mij is de TV via wifi aangesloten. Dus de kleur codes gaan van de TV via wifi naar de router, van de router weer op wifi naar mijn mobiel, de appt communiceert weer terug via wifi naar de router, en van de router (bekabeld) naar de bridge. De bridge stuurt het again (zigbee) wireless naar de lamp. Dat zijn een hoop stappen :)

Persoonlijk stoort het mij niet, maar ik ga binnenkort wel iets proberen. Naast het feit dat ik mijn TV bekabeld ga aansluiten, probeer ik het onderstaande tooltje werkend te krijgen op mijn NUC, die 24/7 bekabeld aan staat. De ontwikkelaar geeft ook aan dat de lag hiermee te verbeteren valt. Je hebt dus geen mobiel meer nodig. Sterker nog, wanneer de TV aangaat, kunnen de lampen automatisch meesyncen. TV uit? Sync uit, of lampen uit. Ben benieuwd. Check maar even, er zijn nog meer opties en features:

http://amip.tools-for.net/wiki/misc/hambisync
Interessant! Ik ga me er ook eens in verdiepen.

Ben wel benieuwd wat het bekabelen van je tv uit gaat maken overigens. Mijn lampen hebben ook ongeveer een seconde vertraging, maar de tv is in elk geval bekabeld.. Maar het zal inderdaad niet teruglopen naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Klein vraagje, op de doos van de hue lampen staat control with music and movies. Maar welke app is hier goed voor? Ik zie muesic staan of splyce ieman ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
prld schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:37:
Klein vraagje, op de doos van de hue lampen staat control with music and movies. Maar welke app is hier goed voor? Ik zie muesic staan of splyce ieman ervaring hier mee?
Er zijn heel veel verschillende apps voor, dat bedoel ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Jochemd13 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:24:
[...]

Er zijn heel veel verschillende apps voor, dat bedoel ze :)
Iemand een leuke suggestie dan voor een app of iets met muziek of film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
prld schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:25:
[...]

Iemand een leuke suggestie dan voor een app of iets met muziek of film?
Zelf goede ervaringen met de hueManic-app
Heb je ios, Android of WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
iConnectHue (iOS) update is uit met Hue dimmer switch support. Heb net mijn 3 switches opnieuw ingesteld en het werkt echt perfect!
Ik gebruik de 1e knop om tussen scenes te wisselen binnen een groep. De dim knoppen om de desbetreffende groep te dimmen de 4e knop om de groep uit te zetten en bij lang ingedrukt houden alle lichten in huis uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Scidd0w schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:26:
iConnectHue (iOS) update is uit met Hue dimmer switch support. Heb net mijn 3 switches opnieuw ingesteld en het werkt echt perfect!
Ik gebruik de 1e knop om tussen scenes te wisselen binnen een groep. De dim knoppen om de desbetreffende groep te dimmen de 4e knop om de groep uit te zetten en bij lang ingedrukt houden alle lichten in huis uit te zetten.
arjandijk162 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:30:
Ik heb nu de dimmer met all4hue (android) zo ingesteld dat bij lang indrukken van de off knop alle lampen in huis uitgaan. Werkt perfect bij de dimmer die bij de buitendeur zit. Nu wil ik het volgende: Ik wil een andere scene starten met de Dimmer gebaseerd op de tijd van de dag. Kan dat met All4Hue of uberhaubt met de bridge? Ik heb het nog niet gevonden.
Kun jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Bovenstaande kan in ieder geval nu nog niet met iConnectHue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Reset van de Homekit hielp voor siri niet, dus ik heb alles maar eens weer gereset.
Weer een frisse nieuwe start. :p Maar 't werkt nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Clubbtraxx schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:09:
[...]

Philips gaat die adapters echt niet meer leveren, mogelijk komt er ooit wel eens een nieuwe voor de Hue lijn. Wel echt een gemis, want ze zijn handig. De reden moet je denk ik zoeken in dat de marketing afdeling heeft bedacht dat mensen zo makkelijker extra Hue lampen en armaturen gaan aanschaffen ipv hun bestaande lampen proberen te schakelen.

Voor wat betreft het 'always on', ik weet niet waar jij woont, maar bij ons valt de stroom in het slechtste geval misschien 1x per jaar uit en dan meestal niet 'snacht's maar juist op piekuren... Weinig last van bijdehandte buurmannen dus hier.
Zag vandaag in Roosendaal bij de Lampidee volgens mij 4 of 5 van deze adapters liggen van €29,95 voor €5,00 liggen, stond wel op de doos iets anders dan Hue, maar kan nog de vroegere naam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 01-10 23:57
ATS schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:26:
[...]

Ik vind het juist wel behoorlijk koud licht standaard. Heel ongezellig. Zijn in mijn geval wel de GU10's, maar volgens mij hebben die dezelfde eigenschappen verder.
2700K is de norm voor warm wit, vergelijkbaar met de lichtkleur een traditionele gloeilamp.
Maar omdat smaken verschillen zou het wel handig zijn geweest als we de standaard kleur na wegvallen stroom zouden kunnen opslaan in de lamp. Er schijnt echter vanwege veiligheids redenen gekozen te zijn voor 2700K en max helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 01-10 23:57
MadDog11 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:35:
[...]

Zag vandaag in Roosendaal bij de Lampidee volgens mij 4 of 5 van deze adapters liggen van €29,95 voor €5,00 liggen, stond wel op de doos iets anders dan Hue, maar kan nog de vroegere naam zijn.
Da's een hele goeie deal, ik moet toevallig volgende week in Roosendaal zijn maar dan zijn ze vast al weg want er zitten hier heel veel oplettende lezertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Weet iemand hoe breed de Hue Lightstrip Plus is? Ik ben op zoek gegaan naar een wat groter hoekprofiel om er dan 3 strips naast elkaar in te plakken.

Het gaat om dit profiel:

http://www.ledstripkoning...et-inclusief-afdekkap-1m/

Ik schat dat je aan de zijkanten zo een 12mm breedte hebt, maar omdat ik de ledstrip zelf nog niet heb hoop ik dt iemand hem even op wil meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 23:40
Bert003 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:02:
Weet iemand hoe breed de Hue Lightstrip Plus is? Ik ben op zoek gegaan naar een wat groter hoekprofiel om er dan 3 strips naast elkaar in te plakken.

Het gaat om dit profiel:

http://www.ledstripkoning...et-inclusief-afdekkap-1m/

Ik schat dat je aan de zijkanten zo een 12mm breedte hebt, maar omdat ik de ledstrip zelf nog niet heb hoop ik dt iemand hem even op wil meten.
12mm it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Toch ook maar een 4 tal setjes met dimmer van de Praxis gescoord.

De oude schakelaars van de muur gehaald.

De schakeldraad direct met de fase verbonden en de dimmer over de oude opbouwdoos geplakt (gelukkig waren dit nog opbouwdozen ik vraag me af of een inbouwdoos helemaal wordt afgedekt door de dimmer).

Geweldig! ook geen gezeur meer van per ongeluk schakelaars overhalen zodat alles fel gaat branden, voor 3 tientjes heb je dus een led lamp met dimmer volledig configureerbaar (zoals hotel schakelen etc.) dat is echt een koopje!
Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.