Ik moet zeggen dat die Dimmer switch bij mij nog wel eens een actie niet uitvoert. Dat heb ik met de Living Whites afstandsbediening die er naast ligt nooit. Die is weliswaar niet voor Hue gemaakt maar werkt desondanks betrouwbaarder hier.
Zo heb ik het ook gedaan. Geen gezeur meer met oude schakelaarsJur schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:03:
Toch ook maar een 4 tal setjes met dimmer van de Praxis gescoord.
De oude schakelaars van de muur gehaald.
De schakeldraad direct met de fase verbonden en de dimmer over de oude opbouwdoos geplakt (gelukkig waren dit nog opbouwdozen ik vraag me af of een inbouwdoos helemaal wordt afgedekt door de dimmer).
Geweldig! ook geen gezeur meer van per ongeluk schakelaars overhalen zodat alles fel gaat branden, voor 3 tientjes heb je dus een led lamp met dimmer volledig configureerbaar (zoals hotel schakelen etc.) dat is echt een koopje!
Dat valt me ook op inderdaad. Ik bediende alles met Kaku schakelaars via Domoticz en daar miste ik ook wel eens een schakelmoment, maar daar heb ik nu met de dimmers dus ook last van. Verschil met de LC remote is dat de dimmer met de bridge praat en de LC remote direct met de lampen. Volgens mij is het ook mogelijk de dimmer direct met de lampen te laten praten, maar dan kun je niet meer configureren met de app. Heb jij trouwens bridge 1.0 of 2.0. Hier 1.0Bert003 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:45:
Ik moet zeggen dat die Dimmer switch bij mij nog wel eens een actie niet uitvoert. Dat heb ik met de Living Whites afstandsbediening die er naast ligt nooit. Die is weliswaar niet voor Hue gemaakt maar werkt desondanks betrouwbaarder hier.
Ze staan jammergenoeg niet op hun site.MadDog11 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:35:
[...]
Zag vandaag in Roosendaal bij de Lampidee volgens mij 4 of 5 van deze adapters liggen van €29,95 voor €5,00 liggen, stond wel op de doos iets anders dan Hue, maar kan nog de vroegere naam zijn.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Heel erg bedankt voor de tip!MadDog11 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:35:
[...]
Zag vandaag in Roosendaal bij de Lampidee volgens mij 4 of 5 van deze adapters liggen van €29,95 voor €5,00 liggen, stond wel op de doos iets anders dan Hue, maar kan nog de vroegere naam zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Scidd0w op 19-11-2015 10:25 ]
Graag gedaan, kleine moeite, heb zelf geen Hue, maar lees uit interesse hier meeScidd0w schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:16:
[...]
Heel erg bedankt voor de tip!Heb ze gereserveerd en ga ze zeer binnenkort even ophalen!
Bridge versie 1. Dat die nieuwe dimmer met de bridge praat had ik me even niet gerealiseeerd, maar dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn voor de soms wat tragere respons.arjandijk162 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:49:
[...]
Dat valt me ook op inderdaad. Ik bediende alles met Kaku schakelaars via Domoticz en daar miste ik ook wel eens een schakelmoment, maar daar heb ik nu met de dimmers dus ook last van. Verschil met de LC remote is dat de dimmer met de bridge praat en de LC remote direct met de lampen. Volgens mij is het ook mogelijk de dimmer direct met de lampen te laten praten, maar dan kun je niet meer configureren met de app. Heb jij trouwens bridge 1.0 of 2.0. Hier 1.0
Op iBood vandaag een lamp die het prachtig zal doen met een Hue lamp, ware het niet dat er een touchdimmer in de tafellamp zit. Misschien er uit te halen?
http://home-living-nl-nl....o-by-philips-lamp-tulmis/
http://home-living-nl-nl....o-by-philips-lamp-tulmis/
[ Voor 5% gewijzigd door Bert003 op 19-11-2015 14:43 ]
Met hue in de keuken begonnen, wat een verademing! Nu wil ik de rest van het huis aan gaan pakken. Echter ik heb 6 armaturen met par30 spots. Ik dacht er zelf aan de reflector van die spots te gebruiken en hierin een gu10 hue spot te modden. Zijn er tweakers met ervaring hiermee toevallig?
Ik heb ook een dimmer switch gehaald. Ben benieuwd hoe jullie eigen scènes en handelingen koppelen aan de knoppen?
En dan voornamelijk via Android. Ik heb al gezien dat dit via de all4hue App kan. Werkt dit handig? (voor ik de pro versie koop).
Zijn er ook mogelijkheden om dit via m'n Windows pc te doen?
En dan voornamelijk via Android. Ik heb al gezien dat dit via de all4hue App kan. Werkt dit handig? (voor ik de pro versie koop).
Zijn er ook mogelijkheden om dit via m'n Windows pc te doen?
Ik heb laatst "voordelig" een Tap gekocht. Weet iemand of het ook mogelijk is om een scene zo in te stellen dat wanneer ik die start via de Tap, de lichten in de woonkamer met vertraging uitgaan? Het idee is dat wanneer ik ga slapen wel het licht in mijn woonkamer uit wil doen, maar niet per se als ik er nog ben.
Hi Budha ik heb geen aandelen of iets dergelijks maar met de iOS app iConnectHue kan je de tap programmeren met eigen fade instelling op de scene. Dus dan kan het iig met de API ook.
Oeh, jammer dat ik dat nu pas zie .MadDog11 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:35:
[...]
Kan er heel goed twee gebruiken voor lampen waar echt geen hue of white in gaat passen qua grootte en die ik uit sentiment ook niet wil vervangen door een andere lamp.
Mocht iemand nog een keer living white adapters zien of overhebben houd ik me aanbevolen.
[ Voor 7% gewijzigd door LoneWolf op 19-11-2015 20:48 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Allemaal?Scidd0w schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:16:
[...]
Heel erg bedankt voor de tip!Heb ze gereserveerd en ga ze zeer binnenkort even ophalen!
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb laatst bij de Praxis gevraagd, dus konden zo het systeem inzien waar ze nog op voorraad zijn. Prijs is volgens mij 29.95. Had het opgeschreven, maar ben briefje kwijt. Weet dat iig Raamsdonkveer er nog 4 moest hebben. Dus vraag de lokale praxis even.
Zelfs al heb je ze niet allemaal direct nodig, voor 5€/stuk zou ik ze ook allemaal meenemen!
Heeft iemand een idee of er waterdichte en vorstbestendige tuinlampen (bv van die palen) bestaan waar zo'n e27 hue lamp in kan?
Aangezien er vast al een eeuw waterdichte en vorstbestendige tuinlampen bestaan zal het toch wel niet al te ingewikkeld zijn om de gewone e27 voor een hue e27 te vervangen he?GustavSan schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:12:
Heeft iemand een idee of er waterdichte en vorstbestendige tuinlampen (bv van die palen) bestaan waar zo'n e27 hue lamp in kan?
[ Voor 9% gewijzigd door Clubbtraxx op 19-11-2015 22:44 ]
Er staat trouwens een verstopte LW Plug in VA
Ja allemaal.The Dolf schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:11:
[...]Allemaal?
Ik heb er nu 3 in mijn woonkamer. Heb wat armaturen waar heldere (bol) lampen beter tot hun recht in komen. Deze komen op de slaapkamer waar ik 2 e14 fitting tafel/nacht lampen heb en in de tuin. Ik houd er dan 1 of 2 over waar ik nog een bestemming voor moet vinden. Mocht dat niet lukken dan kan ik ze hier vast slijten.
Dan kan ik morgen dus uitslapen. en bedankt!Scidd0w schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:32:
[...]
Ja allemaal.
Ik heb er nu 3 in mijn woonkamer. Heb wat armaturen waar heldere (bol) lampen beter tot hun recht in komen. Deze komen op de slaapkamer waar ik 2 e14 fitting tafel/nacht lampen heb en in de tuin. Ik houd er dan 1 of 2 over waar ik nog een bestemming voor moet vinden. Mocht dat niet lukken dan kan ik ze hier vast slijten.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb er 3 in reserve, die gebruik ik bij halloween/kerst/... om versiering mee te schakelen
Hier 4 stuks in reserve, met hetzelfde doel

Ik overweeg om de iconnecthue app aan te schaffen. Ik heb echter nog 1 vraag m.b.t. de sunrise/sunset functie. Middels IFTTT is dit ook mogelijk, echter daarin kun je niet aangeven hoeveel minuten voor zonsondergang. Is dit in iconnecthue wel mogelijk? Kun je daarin het aantal minuten ingeven? Ik kan dit niet duidelijk uit de specs opmaken.
Dit is mogelijk met iconnecthue ja.meesje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:00:
Ik overweeg om de iconnecthue app aan te schaffen. Ik heb echter nog 1 vraag m.b.t. de sunrise/sunset functie. Middels IFTTT is dit ook mogelijk, echter daarin kun je niet aangeven hoeveel minuten voor zonsondergang. Is dit in iconnecthue wel mogelijk? Kun je daarin het aantal minuten ingeven? Ik kan dit niet duidelijk uit de specs opmaken.
Persoonlijk vind ik het overigens niet echt een fijne app. Ik heb hier en daar al wat glitches ervaren ( lampen die spontaan van kleur veranderen etc. ) . Bovendien maken ze gretig gebruik van de mogelijkheid tot in-app aankopen. Wil je de app dus een beetje compleet hebben ben je zo een 10-tje kwijt.
Maar goed, de meningen zijn er over verdeeld. Andere mensen zweren weer bij deze app.
Iemand al ervaringen met de Kontrol for homekit app ?
[ Voor 7% gewijzigd door netvista op 20-11-2015 10:11 ]
Die is al weg, alleen de advertentie nog nietarjandijk162 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:01:
Er staat trouwens een verstopte LW Plug in VA
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Thanks voor je reactie. Ik heb inderdaad gezien dat er in app aankopen zijn. Daar hou ik zelf eerlijk gezegd ook niet zo van. Ook is de app niet universeel.netvista schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:06:
[...]
Dit is mogelijk met iconnecthue ja.
Persoonlijk vind ik het overigens niet echt een fijne app. Ik heb hier en daar al wat glitches ervaren ( lampen die spontaan van kleur veranderen etc. ) . Bovendien maken ze gretig gebruik van de mogelijkheid tot in-app aankopen. Wil je de app dus een beetje compleet hebben ben je zo een 10-tje kwijt.
Maar goed, de meningen zijn er over verdeeld. Andere mensen zweren weer bij deze app.
Iemand al ervaringen met de Kontrol for homekit app ?
Ken je wellicht een alternatieve app waarin ook mogelijk is om in te stellen dat een X aantal minuten voor zonsondergang de lampen aan moeten gaan?
Ik ken zelf geen andere app maar als het je puur en alleen om deze functie is te doen dan heb je geen in-app aankopen nodig. Tevens gebruik ik de iPhone variant ook gewoon op mijn iPad en dat werkt prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Scidd0w op 20-11-2015 10:59 ]
Puur om het licht aan te doen een paar minuten voor zonsondergang kan je prima iftt gebruiken.
Je moet alleen even een andere plaats kiezen die wel in je timezone zit.
Kan het niet opzoeken maar hij gaat nu precies aan als het nodig is.
Je moet alleen even een andere plaats kiezen die wel in je timezone zit.
Kan het niet opzoeken maar hij gaat nu precies aan als het nodig is.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dit heb ik opgelost door bij Time Zone Berlijn te kiezen. Dit ligt oostelijker dan Amsterdam en daar is het dus ook eerder donker. En dat werkt prima.meesje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:00:
Have Fun Funske
Voor de sunset functie kun je ook Winhue overwegen.
Gratis, opensource tooltje waarmee je alles kunt beheren, instellen, opruimen, wat je maar wilt.
http://sourceforge.net/projects/winhue/
Gratis, opensource tooltje waarmee je alles kunt beheren, instellen, opruimen, wat je maar wilt.
http://sourceforge.net/projects/winhue/
Veel gezeur ivm twee defecte Hue lampen...
Weet iemand waar je in de WINKEL Hue color lampen kunt kopen?
Hornbach Alblasserdam verkoop alleen de Hue Whites
Als er dan een probleem is: lamp retour geven en een nieuwe uit het schap halen.
TIP: als je problemen hebt, gebruik maken van de retour regeling bij bestellen via internet en terug die zooi. Daarna nieuw spul bestellen.
De 'Philips Service' Soap:
Heb bij Beaumotica o.a. een Hue Color starter set gekocht met de 2.0 bridge.
27 okt set Hue lampen ontvangen van beaumotica
- Twee van de drie (nieuw model !) hue color lampen piepen hinderlijk
- email naar beaumotica, philips retour label ontvangen
29 okt de twee defecte hue lampen retour gezonden
10 nov twee verkeerde lampen ontvangen (Hue White ipv Hue White&Color)
- gebeld met beaumotica maar die adviseren: zelf contact met philips opnemen
- philips gebeld. “verkeerd ingevoerd in het systeem” en lampen zijn die avond opgehaald
17 nov maar één lamp ontvangen i.p.v. twee stuks. Wel de goede lamp nu.
- gebeld met philips, retourzending was verkeerd in de computer ingevoerd.
- 18 nov email van Philips: verzendmelding vervangende lamp
19 nov juiste hue color lamp ontvangen
- laatst ontvangen lamp piept ook.
We zijn inmiddels 3 weken verder...
6x een koerier aan de deur voor 1 setje lampen
Beaumotica is echt een prima zaak maar ze moeten niet klanten verwijzen naar Philips maar zelf de service leveren en het daarna regelen met Philips.
My 2 euro-cents
Als er dan een probleem is: lamp retour geven en een nieuwe uit het schap halen.
TIP: als je problemen hebt, gebruik maken van de retour regeling bij bestellen via internet en terug die zooi. Daarna nieuw spul bestellen.
De 'Philips Service' Soap:
Heb bij Beaumotica o.a. een Hue Color starter set gekocht met de 2.0 bridge.
27 okt set Hue lampen ontvangen van beaumotica
- Twee van de drie (nieuw model !) hue color lampen piepen hinderlijk
- email naar beaumotica, philips retour label ontvangen
29 okt de twee defecte hue lampen retour gezonden
10 nov twee verkeerde lampen ontvangen (Hue White ipv Hue White&Color)
- gebeld met beaumotica maar die adviseren: zelf contact met philips opnemen
- philips gebeld. “verkeerd ingevoerd in het systeem” en lampen zijn die avond opgehaald
17 nov maar één lamp ontvangen i.p.v. twee stuks. Wel de goede lamp nu.
- gebeld met philips, retourzending was verkeerd in de computer ingevoerd.
- 18 nov email van Philips: verzendmelding vervangende lamp
19 nov juiste hue color lamp ontvangen
- laatst ontvangen lamp piept ook.
We zijn inmiddels 3 weken verder...
6x een koerier aan de deur voor 1 setje lampen

Beaumotica is echt een prima zaak maar ze moeten niet klanten verwijzen naar Philips maar zelf de service leveren en het daarna regelen met Philips.
My 2 euro-cents
[ Voor 9% gewijzigd door domoticasmurf op 20-11-2015 15:50 ]
ik zelf heb:
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dan heb je wel meer speling door het hele jaar* heen omdat dat niet alleen oostelijker maar ook zuidelijker ligt. Persoonlijk zou ik de lengtegraad wijzigen, maar wel op dezelfde breedtegraad blijven. Dan is het verschil in minuten in principe gewoon altijd hetzelfde, als ik het goed heb.
*aangenomen dat je in Nederland woont en niet in (bijvoorbeeld) Rome
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
MediaMarkt in Dordrecht heeft een (altijd rommelig) schap met Hue's. iCentre aan de overkant wellicht ook.domoticasmurf schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:43:
Veel gezeur ivm twee defecte Hue lampen...
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Hoofddorp Sunset Today: 16:43
Skopje: Sunset Today: 16:10
berlijn zou misschien wel kunnen dan,
die ligt op dezelfde lijn dan
Sunset Today: 16:07
Dat heb ik dus al eerder aangegeven:TRaSH schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:39:
Hoofddorp Sunset Today: 16:43
funske schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:12:
[...]
Dit heb ik opgelost door bij Time Zone Berlijn te kiezen. Dit ligt oostelijker dan Amsterdam en daar is het dus ook eerder donker. En dat werkt prima.
Have Fun Funske
Hue Go vandaag voor € 65,- (€ 66,09 na btw correctie) bij Amazon.de.
Geen verzendkosten.
Geen verzendkosten.
Mooie aanbieding. Wel ben ik benieuwd hoe lang die batterij meegaat. Als de levensduur van de lamp door de batterij veel korter is dan de led is het wel een minder goede investering. Toch?brutusl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:03:
Geen verzendkosten.
Heeft iemand een lijst met alle Nederlandse Siri en hue commando's ?
Of een link.
En zijn en namen die mijn lampen hebben die niet werken. Ik merk dat "keuken" wel herkend wordt, maar badkamer is een stuk lastiger.
Robert
Of een link.
En zijn en namen die mijn lampen hebben die niet werken. Ik merk dat "keuken" wel herkend wordt, maar badkamer is een stuk lastiger.
Robert
Zelf ook over gedacht, maar aangezien ik bij zonsopkomst de buitenlamp weer uit wil hebben ook niet heel praktisch, dan gaat hij nl. al uit als het nog donker is...funske schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:12:
[...]
Dit heb ik opgelost door bij Time Zone Berlijn te kiezen. Dit ligt oostelijker dan Amsterdam en daar is het dus ook eerder donker. En dat werkt prima.
Merk dat IFTTT met sunset hier toch gewoon voldoende goed werkt, het is dan vaak wel al goed schemerig voor de lamp aangaat, maar 'good enough'.
moet je even zoeken op de "30min before sunset" bij IFTTT, die werk prima zo in de herfs/winter. voor de zomer gebruiki ik de gewone.JPDeckers schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:24:
[...]
Zelf ook over gedacht, maar aangezien ik bij zonsopkomst de buitenlamp weer uit wil hebben ook niet heel praktisch, dan gaat hij nl. al uit als het nog donker is...
Merk dat IFTTT met sunset hier toch gewoon voldoende goed werkt, het is dan vaak wel al goed schemerig voor de lamp aangaat, maar 'good enough'.
HT & NAS & Inventaris
Heb even gezocht maar kan niets vinden.ranzige pad schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:05:
moet je even zoeken op de "30min before sunset" bij IFTTT, die werk prima zo in de herfs/winter. voor de zomer gebruiki ik de gewone.
Kan me nog wel herinneren dat er zoiets op IFTTT stond, maar dat was gewoon de naam die iemand er aan had gegeven en werkte dus echt niet 30 minuten voor de zonsondergang.
Have Fun Funske
De Praxis mag haar medewerkers wel eens beter instrueren. Had net twee Hue Whites gekocht en had een 20% bon op m'n telefoon staan en liet dat zien. De mevrouw achter de kassa zei dat ze een bon voor 25% had op de lichtbronnen en die dus beter was dan de 20%.
De 25% bon was echter uitgezonderd van altijd goedkoop en op afstand bedienbare lichten....Maar blijkbaar weten ze niet welke lichtbronnen dat zijn.
Tis maar 5%, maar toch.
De 25% bon was echter uitgezonderd van altijd goedkoop en op afstand bedienbare lichten....Maar blijkbaar weten ze niet welke lichtbronnen dat zijn.
Tis maar 5%, maar toch.
[ Voor 6% gewijzigd door Nicap op 21-11-2015 14:30 ]
Bedankt voor de tip, ik zag alleen nog een leukere aanbieding, een Hue Dimmer + Hue Bridge 2.0 voor €50,00.laredo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:22:
Leuke combi te maken bij coolblue voor de draadloze dimmer. Die krijg je dan voor 15 euro thuisbezorgd. Genereer een 10 euro code door de verlengingschecker in te vullen.
https://coolblue.emsecure...82gdVyEifsUYu30OK_w9OpryC
En bestel via:
http://www.pdashop.nl/pro...hue-draadloze-dimmer.html
Geijk besteld, alleen toen ik de verzendbevestiging kreeg begon ik al te vermoeden dat het een fout op de site betrof.
In de verzendbevestiging stond namelijk dat de inhoud een Hue Dimmer en een Hue White lamp was, en jahoor vandaag de bestelling binnen, zonder de Bridge terwijl er op de meegezonden factuur WEL een bridge stond.
Na een melding via Whatsapp gedaan te hebben zijn ook zij tot de conclusie gekomen dat het een fout op de site was.
Maar... Ze sturen me nu alsnog een bridge 2.0 gratis op, en de Hue White Lamp en Hue Dimmer mag ik ook gewoon houden.
€50,00 - €10,00 voor een Hue Dimmer + Hue White Lamp + Hue Bridge 2.0.
Thx Coolblue!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dus profiteren hiervan gaat niet meer?Goldwing1973 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:12:
[...]
Bedankt voor de tip, ik zag alleen nog een leukere aanbieding, een Hue Dimmer + Hue Bridge 2.0 voor €50,00.
Geijk besteld, alleen toen ik de verzendbevestiging kreeg begon ik al te vermoeden dat het een fout op de site betrof.
In de verzendbevestiging stond namelijk dat de inhoud een Hue Dimmer en een Hue White lamp was, en jahoor vandaag de bestelling binnen, zonder de Bridge terwijl er op de meegezonden factuur WEL een bridge stond.
Na een melding via Whatsapp gedaan te hebben zijn ook zij tot de conclusie gekomen dat het een fout op de site was.
Maar... Ze sturen me nu alsnog een bridge 2.0 gratis op, en de Hue White Lamp en Hue Dimmer mag ik ook gewoon houden.
€50,00 - €10,00 voor een Hue Dimmer + Hue White Lamp + Hue Bridge 2.0.
Thx Coolblue!
Probleem met mijn telkens terugkerende software update lijkt opgelost. Op een of andere manier was het systeem een van m'n dimmer switches kwijt. Het ding werkte nog wel, maar had geen contact meer met de bridge. Dus daarom kon de software niet worden geupdate, denk ik. Ik heb de dimmer gereset en opnieuw aangemeld en nu is de melding verdwenen.
Dank voor de tip. Hier zat ik op te wachten!brutusl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:03:
Geen verzendkosten.
Zoals anderen kwam ik ook tot de conclusie dat de Hue Dimmer niet over een bestaande inbouwdoos heen past en zowel een dimmer als een wandschakelaar gaf ook wel eens verwarring bij visite enzo.
Gisteren heb ik een montageplaat gekocht bij de Praxis (Attema), volgens mij ook verkrijgbaar bij Gamma, Karwei etc waar de Dimmer precies oppast. Ik heb alleen de ring van de inbouwdoos waar de schroefgaten in zitten gedraaid (stonden horizontaal, nu verticaal).
Kosten, iets van 2 EUR.

Gisteren heb ik een montageplaat gekocht bij de Praxis (Attema), volgens mij ook verkrijgbaar bij Gamma, Karwei etc waar de Dimmer precies oppast. Ik heb alleen de ring van de inbouwdoos waar de schroefgaten in zitten gedraaid (stonden horizontaal, nu verticaal).
Kosten, iets van 2 EUR.

Hue Iris vandaag voor €50,xx bij Amazon.de....ook best nette prijs toch?
Sinds vandaag in het bezit van een Hue 2.0 bridge, en heb wat lampen en een ledstrip werkend. Nu ben ik aan het proberen om mijn LivingColor (Gen2) te koppelen aan de Hue bridge maar het lukt me nog niet echt.
1: Remote bij de LivingColor, aanknop ingedrukt. Deze gaat knipperen en na het knipperen laat ik aan knop los.
2: Bij de Hue bridge druk ik op de knop, en daarna de aan knop van de remote. De hue bridge ring gaat knipperen en als die stopt laat ik de knop los.
3: Ik start de HUE app, en zoek naar nieuwe lampen, maar hij kan hem niet vinden.
Iemand de gouden tip voor mij? Ik heb trouwens deze remote:
http://cdn.slashgear.com/...p_SlashGear_4-540x476.jpg
1: Remote bij de LivingColor, aanknop ingedrukt. Deze gaat knipperen en na het knipperen laat ik aan knop los.
2: Bij de Hue bridge druk ik op de knop, en daarna de aan knop van de remote. De hue bridge ring gaat knipperen en als die stopt laat ik de knop los.
3: Ik start de HUE app, en zoek naar nieuwe lampen, maar hij kan hem niet vinden.
Ik heb mijn oude lampen ook gekoppeld maar heb wel een andere afstandsbediening (een recentere versie, die helemaal rond is). Je kan pas vanaf een bepaalde generatie je oude lampen koppelen. Wellicht heb je een te oude lamp....Yahiko750 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:36:
Sinds vandaag in het bezit van een Hue 2.0 bridge, en heb wat lampen en een ledstrip werkend. Nu ben ik aan het proberen om mijn LivingColor (Gen2) te koppelen aan de Hue bridge maar het lukt me nog niet echt.
Alle lampen zijn te koppelen, ik me herinneren dat iemand in dit topic een site had waar alles uitgelegd stond, ik kan het niet zo vinden.mmmmmark schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:02:
[...]
Ik heb mijn oude lampen ook gekoppeld maar heb wel een andere afstandsbediening (een recentere versie, die helemaal rond is). Je kan pas vanaf een bepaalde generatie je oude lampen koppelen. Wellicht heb je een te oude lamp....
@Yahiko750, Vanaf gen2,Jochemd13 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:15:
[...]
Alle lampen zijn te koppelen, ik me herinneren dat iemand in dit topic een site had waar alles uitgelegd stond, ik kan het niet zo vinden.
http://www.beaumotica.nl/tips/tips-en-veel-gestelde-vragen
[ Voor 4% gewijzigd door BenEco op 22-11-2015 21:22 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Volgens mij is deze te oud. Ik had er ook zo een, en die heb ik om deze reden verkocht. Je hebt er een met een ronde ab nodig.Yahiko750 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:36:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Is er geen kleurverschil?
petermdevries schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:40:
Zoals anderen kwam ik ook tot de conclusie dat de Hue Dimmer niet over een bestaande inbouwdoos heen past en zowel een dimmer als een wandschakelaar gaf ook wel eens verwarring bij visite enzo.
Kosten, iets van 2 EUR.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Water-Escape
Heeft ook iemand led snoeren gekoppeld via living white plugs? Ik heb nog een paar plugs en wil onder de keuken kasjes led verlichting aanbrengen. Ik zit zelf te denken aan een dubbele, 1 keer wit en een keer blauw naast elkaar zodat je ook nog met 2 “kleuren” kan variëren. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 64% gewijzigd door mmmmmark op 22-11-2015 22:08 ]
Tja, er is iets kleurverschil... echt onoverkomelijk is het niet wel?
Dat afdekplaatje is al eens meer langsgekomen. Ik vind het nog niet zo'n gekke oplossing.
Is al redelijk oud nieuws, in maart was dit al bekend gemaakt.Slurpgeit schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:30:
Zou dit ook voor Hue gelden?
https://twitter.com/hanno/status/667996639890681857
https://www.reddit.com/r/...ee_light_link_master_key/
Alleen heb je er niet veel aan...
https://news.ycombinator.com/item?id=9249753
Hij bestaat inderdaad niet meer, het script werkt bij mij gelukkig nog wel.funske schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:41:
[...]
Heb even gezocht maar kan niets vinden.
Kan me nog wel herinneren dat er zoiets op IFTTT stond, maar dat was gewoon de naam die iemand er aan had gegeven en werkte dus echt niet 30 minuten voor de zonsondergang.
HT & NAS & Inventaris
Heb je de Hue dimmer vast kunnen schroeven of moeten plakken op de montageplaat?petermdevries schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:40:
Kosten, iets van 2 EUR.
Hulde voor je oplossing
Een lekenvraag: Zijn er twee versies van de Iris en de Bloom in de omloop? Een voor Hue en een Livingcolors-versie? Of gaat het gewoon om hetzelfde product, dat en met bridge (Hue) en zonder kan worden gebruikt (remote)?
Net een update van de Hue App voor iOS binnen gekregen (versie 1.10.2)
- We fixed an issue with the widget.
- Bug fixes and stability improvements.
- We now offer Siri voice control for Apple HomeKit enabled bridges. To enable Siri voice control for your Philips Hue lights go to the Siri voice control option in the Settings menu.
- Added support for transferring your settings to the Apple HomeKit enabled bridge. Simply plug in your new bridge in addition to your current one and you will be guided through the transfer.
- Added support for the new Philips Hue lightstrip plus.
- Updated privacy notice and terms of use.
- We fixed an issue with the widget.
- Bug fixes and stability improvements.
- We now offer Siri voice control for Apple HomeKit enabled bridges. To enable Siri voice control for your Philips Hue lights go to the Siri voice control option in the Settings menu.
- Added support for transferring your settings to the Apple HomeKit enabled bridge. Simply plug in your new bridge in addition to your current one and you will be guided through the transfer.
- Added support for the new Philips Hue lightstrip plus.
- Updated privacy notice and terms of use.
[ Voor 80% gewijzigd door Goldwing1973 op 23-11-2015 10:56 . Reden: Changelog toe gevoegd ]
Helaas, was kennelijk maar 1 dag... Als iemand nog een tip heeft voor de Go dan hoor ik het graagbrutusl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:03:
Geen verzendkosten.
Heb je een foto van het resultaat?water_escape schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:43:
Perfect! 1 op 1 over te zetten. Plug and plat. Hue tap is nu een mooie schakelaar op de muur!
[...]
Er zijn inderdaad meerdere versies in omloop. Het is of een oudere met remote of de nieuwere variant voor de Hue zonder remote.GustavSan schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:29:
Een lekenvraag: Zijn er twee versies van de Iris en de Bloom in de omloop? Een voor Hue en een Livingcolors-versie? Of gaat het gewoon om hetzelfde product, dat en met bridge (Hue) en zonder kan worden gebruikt (remote)?
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ow. Goed om te weten.Aurora schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:46:
[...]
Er zijn inderdaad meerdere versies in omloop. Het is of een oudere met remote of de nieuwere variant voor de Hue zonder remote.
Kan de oude versie wel via Hue (bridge/telefoon) bediend worden?
Het gaat overigens om deze Iris Livingcolor: http://www.philips.nl/c-p/7099960PH/livingcolors-tafellamp
[ Voor 13% gewijzigd door GustavSan op 23-11-2015 14:06 ]
Die staat al een aantal pagina's terug van iemand anders. Het is gewoon een originele schakelaar, alleen met de "klikker" uit de tap erin 
Water-Escape
Deze Livingcolors versie heb ik ook en ook gekoppeld aan de bridge. Werkt allemaal goed!GustavSan schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:04:
[...]
Ow. Goed om te weten.
Kan de oude versie wel via Hue (bridge/telefoon) bediend worden?
Het gaat overigens om deze Iris Livingcolor: http://www.philips.nl/c-p/7099960PH/livingcolors-tafellamp
MooiNuevocasa schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:27:
[...]
Deze Livingcolors versie heb ik ook en ook gekoppeld aan de bridge. Werkt allemaal goed!
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Ligt eraan. Kan het tzt met de Hue bridge worden aangestuurd? Zou flink wat $$ schelen voor personen die de kleurenleds tof vinden...buldogwtf schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:09:
Beetje off-topic maar is dit iets?
https://www.indiegogo.com...e-wi-fi-smart-bulb#/story
Dat zou nooit kunnen, want de Brdige communiceert alleen met ZigbeeLL devices. Het kan wel interessant zijn om met domoticz aan te sturen, maar je mist de compatibility van appz die met Hue praten. Voor dit geld zou ik het iig willen proberen.GustavSan schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:19:
[...]
Ligt eraan. Kan het tzt met de Hue bridge worden aangestuurd? Zou flink wat $$ schelen voor personen die de kleurenleds tof vinden...
Zijn er ook mogelijkheden om een logfile uit te lezen? Ik word helemaal gek want ik snap er niks meer van... Regelmatig veranderen al mijn lichten van instellingen, doordat een andere scene geactiveerd wordt. En ik kan niet vinden waar dat vandaan komt. Ik had IFTTT op 2 telefoons geinstalleerd, maar heb ik inmiddels verwijderd en het blijft toch doorgaan. Ik kan niet ontdekken welke app hiervoor verantwoordelijk is (er staan wat apps op m'n iPad en op 2 telefoons) Er staan geen schema's gescheduled.
Zal nog wel actief zijn op ifttt.com, kun je daar zo zien als je inlogt.
IFTTT heeft niks met je telefoon te maken, het spreekt rechtstreeks je bridge aanxburchartz schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:00:
[...]. Ik had IFTTT op 2 telefoons geinstalleerd, maar heb ik inmiddels verwijderd en het blijft toch doorgaan.
[...]
Het van je telefoon verwijderen is dus niet genoeg, je moet je recipe van IFTTT verdwijnen.
Dat kan dan weer wel via je telefoon
Sinds een paar maanden gebruik ik een Hue bloom op mijn zolder. Er is hier een prima WIFI signaal, en staat er hier ook een draadloze modem boven op zolder, net als in de meterkast beneden. Toch krijgt de bridge de lamp maar slecht te pakken. De ene keer gaat de lamp meteen aan. Een ander moment sta ik een paar minuten te pielen om hen aan te krijgen. Uit zetten werk dan precies ook zo. Dat kan minuten duren en het lijkt wel dat het maar niet is hoe de wind staat. Iemand een tip?
Of ergens een hue lamp ophangen op de middelste verdieping als daar nog niks hangt.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
De bridge werkt niet via WiFi, maar via zigbee. Je moet dus zorgen dat je lamp beter in het bereik van dat netwerk komt. Dat kan via het dichterbij brengen van de bridge of door andere zigbee apparaten tussen de bridge en de doellamp neer te zetten: elk apparaat werkt als een repeater (meshnetwerk).RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:31:
Sinds een paar maanden gebruik ik een Hue bloom op mijn zolder. Er is hier een prima WIFI signaal, en staat er hier ook een draadloze modem boven op zolder, net als in de meterkast beneden. Toch krijgt de bridge de lamp maar slecht te pakken. De ene keer gaat de lamp meteen aan. Een ander moment sta ik een paar minuten te pielen om hen aan te krijgen. Uit zetten werk dan precies ook zo. Dat kan minuten duren en het lijkt wel dat het maar niet is hoe de wind staat. Iemand een tip?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hm.. dat is wel balen wat de hele handel staat in de meterkast. Om nou een lamp van 40 euro aan te kopen om op de eerste verdieping ergens te hangen die dan 5 minuten per week schijnt, is ook weer wat.ATS schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:03:
[...]
De bridge werkt niet via WiFi, maar via zigbee. Je moet dus zorgen dat je lamp beter in het bereik van dat netwerk komt. Dat kan via het dichterbij brengen van de bridge of door andere zigbee apparaten tussen de bridge en de doellamp neer te zetten: elk apparaat werkt als een repeater (meshnetwerk).
Ik zal dan zeker een extra bridge aan moeten schaffen?
Of een Hue White voor 20.. (soms 15 als je even wacht op acties bij bouwmarkten). 15 euro is best okay toch?RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:05:
[...]
Hm.. dat is wel balen wat de hele handel staat in de meterkast. Om nou een lamp van 40 euro aan te kopen om op de eerste verdieping ergens te hangen die dan 5 minuten per week schijnt, is ook weer wat.
Ik zal dan zeker een extra bridge aan moeten schaffen?
Ahh okey, dus die doet het signaal dan doorsturen, ook als die zelf gewoon uit staat?SilentF0rce schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:08:
[...]
Of een Hue White voor 20.. (soms 15 als je even wacht op acties bij bouwmarkten). 15 euro is best okay toch?
Ja :-) Zie het bericht van ATS :-)RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:09:
[...]
Ahh okey, dus die doet het signaal dan doorsturen, ook als die zelf gewoon uit staat?
ATS schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:03:
[...]
De bridge werkt niet via WiFi, maar via zigbee. Je moet dus zorgen dat je lamp beter in het bereik van dat netwerk komt. Dat kan via het dichterbij brengen van de bridge of door andere zigbee apparaten tussen de bridge en de doellamp neer te zetten: elk apparaat werkt als een repeater (meshnetwerk).
Ja, maar niet als hij uit staat als in: er staat geen stroom op. Dan doet hij natuurlijk niets. Wel als hij uit staat via de app.RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:09:
[...]
Ahh okey, dus die doet het signaal dan doorsturen, ook als die zelf gewoon uit staat?
sorry, ik heb dat stukje overzien hihi. Ik denk dat ik voor dit setje gaat.
http://www.beaumotica.nl/...-en-dim-afstandsbediening
want alles via de iPad of iPhone is ook niet alles. Soms is de iPad leeg en staat de iPhone al uit, maar moet de verlichting nog uitgezet worden haha. Handig!
De aan / uit schakelaar kost ongeveer 25 euro. Dus voor 40 tientjes heb ik de schakelaar en voor 15 euro een lamp voor de eerste verdieping.
http://www.beaumotica.nl/...-en-dim-afstandsbediening
want alles via de iPad of iPhone is ook niet alles. Soms is de iPad leeg en staat de iPhone al uit, maar moet de verlichting nog uitgezet worden haha. Handig!
De aan / uit schakelaar kost ongeveer 25 euro. Dus voor 40 tientjes heb ik de schakelaar en voor 15 euro een lamp voor de eerste verdieping.
Probeer eens de bridge en je router zo ver mogelijk (als dat gaat in een meterkast) uit elkaar te zetten. zitten allebei op dezelfde frequentie en dat kan elkaar storing. Ander kanaal voor wifi op je router kan ook helpen.RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:31:
Ga ik zeker even proberen!!arjandijk162 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:43:
[...]
Probeer eens de bridge en je router zo ver mogelijk (als dat gaat in een meterkast) uit elkaar te zetten. zitten allebei op dezelfde frequentie en dat kan elkaar storing. Ander kanaal voor wifi op je router kan ook helpen.
En als je dan toch aan het proberen bent, je kan ook in de Hue app het Zigbee channel wijzigen.
Wie weet helpt het, maar ik denk dat de extra lamp voor jouw de betere oplossing zal zijn.
Bij de Praxis ben je nu voor 32 euro klaar: https://www.praxis.nl/ver...aadloze-dimmerset/5470886RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:28:
En aangezien Praxis ook voordeelbonnen van andere bouwmarkten accepteert kan je met bv de 25% korting bon van Formido van deze week nog goedkoper uit zijn.
Accepteren ze ook digitale versies? (wij hebben een Nee-Nee sticker op de brievenbus dus geen fysieke kortingsticker)noo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:22:
En aangezien Praxis ook voordeelbonnen van andere bouwmarkten accepteert kan je met bv de 25% korting bon van Formido van deze week nog goedkoper uit zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 24-11-2015 09:45 ]
JaTomba schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:44:
[...]
Accepteren ze ook digitale versies? (wij hebben een Nee-Nee sticker op de brievenbus dus geen fysieke kortingsticker)
39
Wellicht een tip voor luie
Hue fans die hun lichten ook met hun HTPC remote willen bedienen...omdat je die toch al in je hand hebt...
Er is al een tijdje een plugin voor Eventghost (Win). Hiermee kun je Hue commando's koppelen aan bijna elk HID (remotes, keyboards, etc), maar ook aan allerlei andere acties / events.

Meer info:
http://www.eventghost.org...9137962158b6334e8b4234331
Er is al een tijdje een plugin voor Eventghost (Win). Hiermee kun je Hue commando's koppelen aan bijna elk HID (remotes, keyboards, etc), maar ook aan allerlei andere acties / events.

Meer info:
http://www.eventghost.org...9137962158b6334e8b4234331
Heel vervelend dat ik gisteren erachter kwam dat je met de nieuwe bridge via Siri niet de Dresden ballast kan bedienen. In de app lijkt alles goed te staan, maar bij het aan of uitdoen van alle lampen, blijven de Dresdens hangen en zegt Siri dat niet alle lampen hebben gereageerd.
Ik kwam ook al een topic tegen op de Apple support site, maar dat loopt niet echt storm: https://discussions.apple.com/thread/7278874
Ik kwam ook al een topic tegen op de Apple support site, maar dat loopt niet echt storm: https://discussions.apple.com/thread/7278874
PSN: Sluuz
Hm, dat is balen.. Mocht het aan de Dresen unit zelf liggen, en er komt ooit een firmware update voor, dan moet je dus nog een Dresden Zigbee gateway aanschaffen om de firmware te kunnen updaten..
Hoe makkelijk werkt het nu eigenlijk echt met Siri en Homekit?
Ik snap het hoge nerd/gadget gehalte van spraakherkenning, maar werkt het nu echt handig?
Ik snap het hoge nerd/gadget gehalte van spraakherkenning, maar werkt het nu echt handig?
Het is maar wat je prettig vind. Siri is vergelijkbaar en ongeveer even snel als het openen van een app om je lampen te bedienen. Het is leuk dat het kan en het werkt betrouwbaar. Siri kan ook 100% van de tijd luisteren wanneer de iphone/ipad op netspanning werkt. Maar als je meer dan een meter verwijderd bent wordt het behoorlijk schreeuwen...CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:25:
Ik geef de voorkeur aan muurschakelaars (bv hue dimmer) en losse Hue remotes boven Siri/apps voor dagelijkse bediening.
Met mijn horloge is het wel handig. Even snel "Zet licht aan" zeggen en de lampen gaan aan. Maar ik gebruik het niet echt om scenes te activeren. Dat doe ik via mijn Hue Tap of via de iPhone (widget van iConnectHue)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.