[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
HomeKit heeft bij mij 24 uur gewerkt, het is erg buggy en niet af. Siri opent als je de homeknop een paar seconden in drukt, het is wel makkelijk.

Zijn er hier mensen waarbij HomeKit wel is blijven werken? Heb niet zon zin om m'n bridge dagelijks te resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Irminsul schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:29:
HomeKit heeft bij mij 24 uur gewerkt, het is erg buggy en niet af. Siri opent als je de homeknop een paar seconden in drukt, het is wel makkelijk.

Zijn er hier mensen waarbij HomeKit wel is blijven werken? Heb niet zon zin om m'n bridge dagelijks te resetten...
Bij mij werkt het soms. Vaak zegt Siri dat hij de lichten niet kan vinden. Ik merk wel dat het vrijwel nooit werkt als het scherm vergrendeld is. Ontgrendeld lukt het meestal wel. Maar dat zijn meer handelingen dan een widget tevoorschijn halen, dus dat haalt wel het hele nut er een beetje af :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

RoyK schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:09:
[...]

Ahh okey, dus die doet het signaal dan doorsturen, ook als die zelf gewoon uit staat?
mits er wel spanning op staat natuurlijk

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:17
Irminsul schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:29:

Bij mij werkt het vaak maar af en toe kan Siri geen lampen vinden. Verbinding maken en schakelen met HUE app gaat dan wel. Daarna werkt Siri ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
chippie777 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:38:
[...]Bij mij werkt het vaak maar af en toe kan Siri geen lampen vinden. Verbinding maken en schakelen met HUE app gaat dan wel. Daarna werkt Siri ook weer.
Ik heb exact dezelfde ervaring. Over het algemeen werkt het wel aardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
ATS schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:03:
[...]

De bridge werkt niet via WiFi, maar via zigbee. Je moet dus zorgen dat je lamp beter in het bereik van dat netwerk komt. Dat kan via het dichterbij brengen van de bridge of door andere zigbee apparaten tussen de bridge en de doellamp neer te zetten: elk apparaat werkt als een repeater (meshnetwerk).
Is het bekend wat de exacte afstand is die er minimaal tot de bridge of tot een van de andere lampen in het netwerk moet zijn? Ik wil ook wat lampen in mijn werkkamer op zolder, maar ik maak mij na het lezen van deze informatie zorgen dat ik het niet ga redden. Is een simpele e27 Hue White op de 1e verdieping bv al voldoende?

Of kan ik misschien een 2e bridge in serie schakelen? Of is dit dan altijd een eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

GustavSan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:47:
[...]

Is het bekend wat de exacte afstand is die er minimaal tot de bridge of tot een van de andere lampen in het netwerk moet zijn? Ik wil ook wat lampen in mijn werkkamer op zolder, maar ik maak mij na het lezen van deze informatie zorgen dat ik het niet ga redden. Is een simpele e27 Hue White op de 1e verdieping bv al voldoende?

Of kan ik misschien een 2e bridge in serie schakelen? Of is dit dan altijd een eigen netwerk?
Ik denk dat daar weinig over te zeggen is. Het ligt, net als bij andere draadloze technieken, nogal aan de bouw van je huis en de omgeving (storingsbronnen?) Als het direct niet werkt met de lamp op de werkkamer zou ik het eerst proberen met een lamp ergens halverwege. Een extra bridge zou mijn laatste optie zijn. Afaik wordt dat inderdaad een eigen netwerk. Er zijn wel apps die daar mee om kunnen gaan, maar ideaal is anders lijkt me.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
GustavSan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:47:
[...]Is het bekend wat de exacte afstand is die er minimaal tot de bridge of tot een van de andere lampen in het netwerk moet zijn? Ik wil ook wat lampen in mijn werkkamer op zolder, maar ik maak mij na het lezen van deze informatie zorgen dat ik het niet ga redden. Is een simpele e27 Hue White op de 1e verdieping bv al voldoende?
Volgens mij is een extra lamp op de eerste verdieping voldoende. Ik heb verschillende lampen en door het hele huis prima ontvangst, ook op zolder. Zelfs ca. 20 m naar het schuurtje achter in de tuin gaat goed maar heb wel twee lampen dichtbij het achterraam hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 22:02
Heeft iemand hier toevalig nog een Livingwhites plug over of weet er ergens een te koop?
Ik heb er alleen gezien van Amazon.de maar daar kost ie 56 euries.. Beetje overdreven. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

chefspecial schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:21:
Heeft iemand hier toevalig nog een Livingwhites plug over of weet er ergens een te koop?
Ik heb er alleen gezien van Amazon.de maar daar kost ie 56 euries.. Beetje overdreven. Iemand nog tips?
Daar houdt ik mij ook voor aanbevolen.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
ranzige pad schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:07:
[...]

Daar houdt ik mij ook voor aanbevolen.
Ik snap niet dat ze niet meer leverbaar zijn :( heb het internet nu een maand lang in de gaten gehouden maar het is bagger wat aanbod betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
chefspecial schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:09:
[...]

Ik snap niet dat ze niet meer leverbaar zijn :( heb het internet nu een maand lang in de gaten gehouden maar het is bagger wat aanbod betreft
Probleem is dat ze niet meer gemaakt worden, dus wat er nu aangeboden word zijn oude voorraden die nog uit een stoffig magazijn komen.
Dus, dan is het wat de gek ervoor geeft.

*erg blij met de 4 reserve Livingwhite Plugs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Goldwing1973 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:28:
[...]

Probleem is dat ze niet meer gemaakt worden, dus wat er nu aangeboden word zijn oude voorraden die nog uit een stoffig magazijn komen.
Dus, dan is het wat de gek ervoor geeft.

*erg blij met de 4 reserve Livingwhite Plugs*
Ik stel voor dat je er 3 van maakt, neem dr graag een van je over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Btw. Alternatief is Osram. Daar moest je een geupdate plug voor hebben en dan kon je hem besturen met de hueapp.
Updaten kan zonder hoofd unit van osram ?
Zag overigens net ook belkin stekker. Die werkt via WeMo? Kan dat ook met hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Na eindeloos lezen in deze topic, nu toch maar de hue startset, 2x lightstrip plus en de dimmerswitch besteld.

Ik wil ook nog een hue tap, en een paar pagina's geleden kwam naar voren dat bij de conrad een goedkope en dure tap te bestellen is met verschillende ean codes.

Iemand al een idee of er verschil in zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12

robertwebbe

Robert Webbe

chefspecial schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:27:
Zag overigens net ook belkin stekker. Die werkt via WeMo? Kan dat ook met hue?
Nee, WeMo werkt alleen op WiFi, niet op Zigbee. Enige mogelijke koppeling is via ifttt maar dat is nogal beperkt.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 24-11-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42
robertwebbe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:46:
[...]

Nee, WeMo werkt alleen op WiFi, niet op Zigbee. Enige mogelijke koppeling is via ifttt maar dat is nogal beperkt.
Wemo Lamp werkt wel weer via Zigbee (duidelijk he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:50:
[...]

Wemo Lamp werkt wel weer via Zigbee (duidelijk he :) )
Maar blijkbaar niet samen met het hue systeem. Verschil zou hem zitten in Lightlink versus HomeAutomation.
Las ik net... Blijven er twee opties open ; Livingwhites plug en osram,waarvan de eerste niet leverbaar is en de tweede nergens voorradig 😂 drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Patrick80 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:33:
Na eindeloos lezen in deze topic, nu toch maar de hue startset, 2x lightstrip plus en de dimmerswitch besteld.

Ik wil ook nog een hue tap, en een paar pagina's geleden kwam naar voren dat bij de conrad een goedkope en dure tap te bestellen is met verschillende ean codes.

Geen idee wat het verschil is maar de goedkope heb ik vandaag binnen gekregen en hij zit gewoon in officiele doos en werkt uitstekend. Ik vind hem alleen oerlelijk dus ik denk dat ik er ook maar zo'n ombouwschakelaar bij ga halen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 19:07
Imperial Guard schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:45:
[...]

Heb je de Hue dimmer vast kunnen schroeven of moeten plakken op de montageplaat?

Hulde voor je oplossing :)
Montageplaat geschroefd, de dimmer er opgeplakt met de plakstrips die er standaard op zitten.
Dus als het weer een keer open moet, dan moet ik nieuwe tape hebben.

Bedenk me net dat ik eigenlijk niet eens heb gekeken of de schroefgaten niet toevallig passen.

[ Voor 11% gewijzigd door petermdevries op 25-11-2015 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Kreeg net een mailtje van Amazon.de

nur am 25.11. zwischen 17:00 und 21:00 Uhr zum Sonderpreis: Philips Hue Starter Set inklusive Bridge - aber nur, solange der Vorrat reicht

Dus, vanmiddag vanaf 5 uur tot vanavond 9 uur is de Hue E27 Starterset met NIEUWE bridge in de aanbieding op Amazon.de zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 10:29
Hier ook. Verschil is langere levertijd. Heb er 4. Werkt top maar ik haal ze uit elkaar en zet hem in een schakelaar .
Tomba schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:16:
[...]

Geen idee wat het verschil is maar de goedkope heb ik vandaag binnen gekregen en hij zit gewoon in officiele doos en werkt uitstekend. Ik vind hem alleen oerlelijk dus ik denk dat ik er ook maar zo'n ombouwschakelaar bij ga halen :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

water_escape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:53:
Hier ook. Verschil is langere levertijd. Heb er 4. Werkt top maar ik haal ze uit elkaar en zet hem in een schakelaar .

[...]
Had m binnen 2 dagen in huis :) Dus lange levertijd; geen last van. Welk inbouw materiaal heb jij gebruikt? Merk dat het toch niet praktisch is om steeds een GSM om rondslingerende LC remote te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Net even gebeld met ABB Ede, leverancier van Busch Jager.

Ze vertelde (met een slag om de arm) dat de Zigbee LL producten Januari/februari op de markt gaan komen.

Wat me niet duidelijk werd: hebben deze producten nog een update nodig van de Hue app? De dimmer en tap zijn specifiek opgenomen in de app, en deze schakelaars zullen ongeveer dezelfde functie vervullen.

Er komen in ieder geval een heel aantal interessante producten op de markt. Ook voor inbouw in de muur.

Afbeeldingslocatie: https://www.busch-jaeger.de/fileadmin/de.buschjaeger/content_de/produkte/produktbilder-content/NL/pl-fs-zigbee-light-link-01-NL.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door arjandijk162 op 25-11-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Ben erg benieuwd naar de prijzen. Een tap, Eltako set plus in mijn geval een Busch Jaeger afdekraam loopt aardig op qua kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Nu online
chefspecial schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:52:
[...]
Las ik net... Blijven er twee opties open ; Livingwhites plug en osram,waarvan de eerste niet leverbaar is en de tweede nergens voorradig 😂 drama
Ik heb hier gelezen dat de Osram plug in januari 2016 leverbaar wordt. Hij is volgens mij inderdaad nog nergens leverbaar. Wil er ook graag eentje proberen.

Het materiaal van Busch Jager ziet er ook interessant uit! :)

[ Voor 5% gewijzigd door davasch op 25-11-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

arjandijk162 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:49:

Ze vertelde (met een slag om de arm) dat de Zigbee LL producten Januari/februari op de markt gaan komen.

Wat me niet duidelijk werd: hebben deze producten nog een update nodig van de Hue app? De dimmer en tap zijn specifiek opgenomen in de app, en deze schakelaars zullen ongeveer dezelfde functie vervullen.

Er komen in ieder geval een heel aantal interessante producten op de markt. Ook voor inbouw in de muur.

[afbeelding]
Ik heb contact gehad met een leverancier in Duitsland die ze nu al kan leveren. Ze waren bereid naar .nl te versturen, maar ik wacht nog heel even af op dit moment.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
De eltako set zoals besproken in dit forum.
Tomba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:19:
[...]

Had m binnen 2 dagen in huis :) Dus lange levertijd; geen last van. Welk inbouw materiaal heb jij gebruikt? Merk dat het toch niet praktisch is om steeds een GSM om rondslingerende LC remote te zoeken.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Gaven ze een prijs?
ATS schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:18:
[...]

Ik heb contact gehad met een leverancier in Duitsland die ze nu al kan leveren. Ze waren bereid naar .nl te versturen, maar ik wacht nog heel even af op dit moment.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
petermdevries schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:40:
Zoals anderen kwam ik ook tot de conclusie dat de Hue Dimmer niet over een bestaande inbouwdoos heen past en zowel een dimmer als een wandschakelaar gaf ook wel eens verwarring bij visite enzo.

Gisteren heb ik een montageplaat gekocht bij de Praxis (Attema), volgens mij ook verkrijgbaar bij Gamma, Karwei etc waar de Dimmer precies oppast. Ik heb alleen de ring van de inbouwdoos waar de schroefgaten in zitten gedraaid (stonden horizontaal, nu verticaal).

Kosten, iets van 2 EUR.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Toevallig vorige en deze week ook bezig geweest nadat ik bij de praxis hetzelfde plaatje tegenkwam.

Zowel een losse in de slaapkamer
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XpYubPalMnsoMEhl2mmKxjcz/thumb.jpg
Als drie op een rij voor de woonkamer, keuken en buiten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fjyd8wp2irysUsbe3ZJSFYu2/thumb.jpg

Plaatjes passen vrijwel meteen, een klein beetje aanpassen was nodig.

(Geen idee waarom de pics gedraaid zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 25-11-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

€103 inclusief verzendkosten. Dat was wel voor de 4-voudige optie op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

water_escape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:19:
De eltako set zoals besproken in dit forum.

[...]
Ik zie deze op amazon staan:
Eltako FT55-RW
Is dat de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Patrick80 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:33:

Ik kreeg eergisteren de goedkope versie van Conrad binnen, na 16 dagen wachten.
Lijkt helemaal identiek aan de dure Hue Tap. Ziet er hetzelfde uit en werkt hetzelfde.
Bij Beaumotica snappen ze in ieder geval niet hoe Conrad.nl het voor zo'n lage prijs kan verkopen. Bij Beaumotica had ik namelijk een dure versie (normale prijs) besteld, die ik wilde annuleren omdat het prijsverschil zo hoog was. Uiteindelijk was ik lui en heb ik het ding niet terug gestuurd. Nu een Hue Tap in de slaapkamer en eentje in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ATS schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:54:
[...]

€103 inclusief verzendkosten. Dat was wel voor de 4-voudige optie op batterij.
Op de site zie je ook prijzen. Dat valt niet mee..... Bijna 80 euro voor de tussenstekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Zo hee, de tap is nu nog goedkoper geworden bij Conrad.
https://www.conrad.nl/nl/...e-schakelaar-1388651.html
Het is dat ik al een tap heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

meesje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:12:
Voor die prijs heb ik m vorige week al gescoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Yup. die krijg ik vandaag 4 binnen als het goed is.
Tomba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:56:
[...]

Ik zie deze op amazon staan:
Eltako FT55-RW
Is dat de juiste?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

water_escape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:10:
Yup. die krijg ik vandaag 4 binnen als het goed is.

[...]
Top, tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb interesse in een 2 GU10 lampen, om mijn basisset van 3x E27 uit te bereiden. Maar wat mij tegenvalt is de lichtopbrengst: 210 lm bij 3000 K. Mijn E27 lampen hebben 510 lm bij 3000 K.
Heeft iemand anders een vergelijking gedaan met een 35 of 50W halogeen GU10?

Ook zie ik dat er een nieuwe versie van de GU10 uit komt/is. Is het iemand duidelijk wat de verschillen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Gwannoes op 25-11-2015 13:31 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:37
Ik ben nu de hue dimmer aan het inregelen via de All 4 Hue Android app.
Alleen is me nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is bij de rules tussen short released en pressed.
Als ik short released in programmeer, dan werkt dit op de dimmer hetzelfde als dat ik de knop gewoon indruk.

Nog meer mensen hier tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vreemd dat daar niks over te vinden is, enkel dat er 4 states zijn per knop:
INITIAL_PRESSED, HOLD, SHORT_RELEASED, LONG_RELEASED

Maar na welke timing er een HOLD wordt gegeven en wanneer het SHORT_RELEASED is ipv LONG_RELEASED kan ik niet vinden.

Zou het als volgt zijn?

INITIAL_PRESSED -> SHORT_RELEASED
of
INITIAL_PRESSED -> HOLD -> LONG_RELEASED

Dus LONG_RELEASED alleen na beeindigen van de HOLD, en SHORT_RELEASE alleen na het kort genoeg indrukken zodat er van HOLD nog geen sprake was?

Als je de actie aan INITIAL_PRESSED hangt kun je nog geen onderscheid maken tussen kort indrukken of lang ingedrukt houden.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-11-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:37
CyBeRSPiN schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:13:
Vreemd dat daar niks over te vinden is, enkel dat er 4 states zijn per knop:
INITIAL_PRESSED, HOLD, SHORT_RELEASED, LONG_RELEASED

Maar na welke timing er een HOLD wordt gegeven en wanneer het SHORT_RELEASED is ipv LONG_RELEASED kan ik niet vinden.
Inderdaad... dat had ik ook al.

Ik zou graag de "dim up" button willen gebruiken om 1 lamp te besturen. Hij hoeft dan niet te dimmen, maar bv:
  1. dim up indrukken: lamp fel aan
  2. dim up langer indrukken: lamp op chille kleur
  3. dim up ingedrukt houden: lamp uit
zo kun je via de dim buttons ook nog 2 lampen of groupen apart aansturen.

Nu is het probleem dat als ik het zo instel als hierboven en ik hem ingedrukt hou, de lamp wel uitgaat, maar daarna weer aan in de chille kleur, dus hij ziet dat als ingedrukt houden en langer indrukken tegelijk ofzo.

zou het ook mogelijk zijn om de dim buttons zo in te stellen dat je hij bij normaal indrukken de lamp aan of uit zet (afhankelijk van of de lamp aan of uit staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pusherman_ schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:20:
[...]
zou het ook mogelijk zijn om de dim buttons zo in te stellen dat je hij bij normaal indrukken de lamp aan of uit zet (afhankelijk van of de lamp aan of uit staat)?
Denk het wel, zie http://www.developers.mee...ate-hue-tap-toggle-button
(maar vraag me af hoe robuust dat werkt, waarschijnlijk alleen als je enkel de knop gebruikt voor bedienen, en niet de app oid, want dan wordt de "sensor" (boolean variable met lamp status) niet geupdate).

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-11-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Gwannoes schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:29:
Ik heb interesse in een 2 GU10 lampen, om mijn basisset van 3x E27 uit te bereiden. Maar wat mij tegenvalt is de lichtopbrengst: 210 lm bij 3000 K. Mijn E27 lampen hebben 510 lm bij 3000 K.
Heeft iemand anders een vergelijking gedaan met een 35 of 50W halogeen GU10?

Ook zie ik dat er een nieuwe versie van de GU10 uit komt/is. Is het iemand duidelijk wat de verschillen zijn?
Ik heb 3x 'oude' GU10. Natuurlijk geven die minder licht als de E27 maar als je bedenkt dat GU10 voor spotverlichting is, dan geven ze genoeg licht vind ik.
De E27 moet omnidirectioneel licht geven en de GU10 alleen in een beperkte hoek.
Ik denk dat ze ongeveer evenveel wit licht geven als mijn GU10 Philips 4W Masterleds.

Het lijkt dat de GU10 helemaal niet gewijzigd is met de bridge update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Kan iemand me uitleggen wat nu precies de voordelen zijn van een Hue Tap in plaats van de Hue Dimmer? Buiten dat deze niet op batterijen werkt... Heb zelf nu een Hue Dimmer en heel tevreden over. Maar nu er een deal is van de Hue Tap, wil ik deze niet mislopen als ik deze voor iets kan gebruiken... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
Buiten de batterijen is er weinig voordeel als je hem niet in wilt inbouwen.
Mocht je dat willen dan kan je met wat extra investeringen (de in dit topic besproken Eltako set) hem in bestaand schakelmateriaal (inbouwraam e.d.) inbouwen. Je moet dan wel bereid zijn de behuizing eraf te halen en dus een extra set a €35+ aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Scidd0w schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:40:
[...]
Ik heb exact dezelfde ervaring. Over het algemeen werkt het wel aardig dus.
Hebben jullie ook meerdere iOS devices met hetzelfde Apple ID / icloud id? Philips/ apple komen als het goed Is met bugfixes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:05
xeeder schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:19:
Kan iemand me uitleggen wat nu precies de voordelen zijn van een Hue Tap in plaats van de Hue Dimmer? Buiten dat deze niet op batterijen werkt... Heb zelf nu een Hue Dimmer en heel tevreden over. Maar nu er een deal is van de Hue Tap, wil ik deze niet mislopen als ik deze voor iets kan gebruiken... ;-)
Je hebt natuurlijk meer keuzes, je kunt er drie verschillende scene's aan vast hangen. De dimmer is in principe aan uit en dimmen...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
kw_nl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:32:
[...]

Je hebt natuurlijk meer keuzes, je kunt er drie verschillende scene's aan vast hangen. De dimmer is in principe aan uit en dimmen...
Met de API en verschillende apps zijn er veel meer mogelijkheden met de dimmer switch. Je hebt in principe gewoon 4 knoppen waar je allerlei acties (of meerdere per knop) aan kan hangen. Niet anders dan bij de tap waar je ook 4 knoppen hebt.
Met als extra dat je zelfs nog onderscheid kan maken tussen kort of lang indrukken. Wat dan weer niet kan bij de Tap.

[ Voor 10% gewijzigd door Scidd0w op 25-11-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Goldwing1973 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:46:
Kreeg net een mailtje van Amazon.de

nur am 25.11. zwischen 17:00 und 21:00 Uhr zum Sonderpreis: Philips Hue Starter Set inklusive Bridge - aber nur, solange der Vorrat reicht

Dus, vanmiddag vanaf 5 uur tot vanavond 9 uur is de Hue E27 Starterset met NIEUWE bridge in de aanbieding op Amazon.de zolang de voorraad strekt.
Uiteindelijk was ie dus 155€. Ik was helaas te laat met dank aan de NS... Is het iemand hier gelukt om te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Was zelf ook te laat helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Tomba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:58:
[...]

Uiteindelijk was ie dus 155€. Ik was helaas te laat met dank aan de NS... Is het iemand hier gelukt om te bestellen?
Zal binnenkort heus wel weer zo'n aanbieding komen en mocht ik weer zo'n mailtje krijgen zal ik 'm hier weer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Er staat tussen 17:00 en 21:00 ? Dan moet he ttoch nog kunnen?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

ST10©DE

Dus.............

Om 22.00 uur zijn de losse Hue lampen aan de beurt

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
P. Mekes schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:00:
Als prime lid (eerste maand gratis, en opzegbaar voor einde van de eerste maand) om 21.29 al.

[ Voor 9% gewijzigd door wimstradamus op 25-11-2015 19:14 ]

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand nog tips mbt compatible bulbs, dus goedkopere niet-philips lampen? Ik heb wel wat witte gezien, maar met kleuren niet. Bestaan deze uberhaupt, of ben ik dan toch aangewezen op de originele? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 02:00
Osram Lightify ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

P. Mekes schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:00:
waar zie je dat staan dan ?
ben wezen zoeken maar kan het even niet zo snel vinden.
kijken of ik nog een losse kleur lamp kan scoren.
wil al een tijdje er 1 extra bij

[ Voor 2% gewijzigd door TRaSH op 25-11-2015 19:43 . Reden: gevonden 8)7 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 23:57
arjandijk162 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:49:

[afbeelding]
Busch-Jaeger komt zeker met interessant materiaal.
Wel prijzig maar dat is bij hen geen verrassing eigenlijk.

Ik zou er overigens maar niet op rekenen dat dit met de Hue app gaat samenwerken ofzo.
Mogelijk kan je wel via LL lampen en remotes koppelen door ze dichtbij elkaar te houden etc maar ik zie een Busch-Jaeger muurschakelaar niet zo 123 in de app tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

ST10©DE

Dus.............

[quote]TRaSH schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:40:
[...]

waar zie je dat staan dan ?
ben wezen zoeken maar kan het even niet zo snel vinden.
kijken of ik nog een losse kleur lamp kan scoren.
wil al een tijdje er 1 extra bij
[/quote

Hopelijk werkt de link

Afbeeldingslocatie: http://www.mekes.nl/img/amazon_hue.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 25-11-2015 20:53 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Zie er geen Philips staan

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
http://www.amazon.de/gp/p...rd_i=20&pf_rd_p=762392707

Nog minder dan een uur te gaan dus... maar niet bepaald een dikke aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door Clubbtraxx op 25-11-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Helaas alleen E27. Wil eigenlijk nog 2x gu10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Vandaag me dimmer binnen gehad :), werkt super.

Denk ik er nog 1 bestel voor de 2e helft van het huis aangezien je maar 1 scene kan programmeren erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Mektheb schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:25:
Vandaag me dimmer binnen gehad :), werkt super.

Denk ik er nog 1 bestel voor de 2e helft van het huis aangezien je maar 1 scene kan programmeren erop.
Ik heb vandaag ook de dimmer binnen gekregen.
Super ding! Werkt in mijn ogen beter dan de tap. Gebruik nu de dimmer voor buiten en de tap voor binnen.
Wel jammer dat je de knoppen van de dimmer niet kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20151125-w3qh-14kb.png

voor 22:00 alles verkocht aan prime members

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 23:40
TRaSH schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:34:
[afbeelding]

In de myshop van Philips voor werknemers ook in de aanbieding met 25% korting, maar zoals gewoonlijk daar: ook uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
chefspecial schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:32:
[...]

Ik heb vandaag ook de dimmer binnen gekregen.
Super ding! Werkt in mijn ogen beter dan de tap. Gebruik nu de dimmer voor buiten en de tap voor binnen.
Wel jammer dat je de knoppen van de dimmer niet kunt aanpassen.
Voor je wat brult, lees je je beter even in in de materie...
Zelfs op de datum van vandaag zie je genoeg berichten van mensen die hun dimmer knoppen voor vanalles en nog wat gebruiken. 3rd party apps nodig maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
TRaSH schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:34:
[afbeelding]

Heel jammer dit, maar ik heb geen zin om een Prime member te worden voor dit.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nou om 21:31 was het al uitverkocht,
Dus ze zullen ook niet zo een grote voorraad gehad hebben.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

meesje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:12:
Bedankt, toch ook maar besteld voor die prijs :P

39

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Wat is het verschil tussen de 2 hue TAP's die ze hebben bij Conrad? de ene is fors duurder

• arjandijk162
gezocht op Hue tap in dit topic? Dan zie je dat er gisteren een antwoord is gegeven...

• water_escape
arjandijk162 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:56:
gezocht op Hue tap in dit topic? Dan zie je dat er gisteren een antwoord is gegeven...
Idd, maar er is geen verschil :)

Water-Escape

• klbob
  • Laatst online: 30-09 13:18
Als ik een Philips Hue starter pack koop en hier nog Osram lampen bij zet.

Is het dan mogelijk als ik de Philips Hue tap gebruik dat de Osram gewoon het juiste licht geeft ondanks dat de kleuren leds niet gelijk zijn, is dit te programmeren?

Indien ik de app gebruik, kan ik dan alle Osram lampen in 1 groep zetten zodat deze het zelfde licht geven?

Ik probeer na te gaan of het handig is om Osram en Hue door elkaar te gebruiken.

alvast bedankt,

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
zojuist een Philips Hue Dim Kit gekocht bij de praxis voor €26,99

Ik heb de app geinstalleerd en mij aangemeld. Hierbij zat een kortingscode voor 20% korting. Tevens een Kortingsbon van €5,- op de mail ontvangen

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
klbob schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:49:
Als ik een Philips Hue starter pack koop en hier nog Osram lampen bij zet.

Is het dan mogelijk als ik de Philips Hue tap gebruik dat de Osram gewoon het juiste licht geeft ondanks dat de kleuren leds niet gelijk zijn, is dit te programmeren?

Indien ik de app gebruik, kan ik dan alle Osram lampen in 1 groep zetten zodat deze het zelfde licht geven?

Ik probeer na te gaan of het handig is om Osram en Hue door elkaar te gebruiken.

alvast bedankt,
Je kunt de Osram lampen gewoon gebruiken met de Hue bridge. Als je een scene maakt (om aan een tap te programmeren), dan kun je de Osram lampen groeperen en de Hue lampen groeperen. Je moet dan vervolgens op het oog de juiste kleur uitzoeken voor beide groepen, zodat ze hetzelfde zijn. Overigens weet ik niet of ze beiden hetzelfde deel van het kleurenspectrum kunnen weergeven, Hue is bijvoorbeeld niet zo goed in groen en heel slecht in turquoise.

Overigens zijn de Osram lampen niet te bedienen met HomeKit via de Hue bridge, alleen Philips lampen zijn te bedienen met HomeKit.

• klbob
  • Laatst online: 30-09 13:18
De HomeKit is Apple Siri support zie ik net.
Ik heb geen Apple producten en niet voor mij van belang.

Bedankt voor je uitleg.

Nog wel een vraag, welke geeft mooier gekleurd licht de Hue of Lightify ?

[ Voor 95% gewijzigd door klbob op 26-11-2015 16:51 ]

• turbomckwek
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-11-2022
Voor de liefhebber, heb zaterdag bij de praxis in Spijkenisse m'n lampen aangevuld en daar lagen ook nog 3 livingwhite pluggen.

Heb er eentje meegenomen, dus zouden er nog 2 moeten liggen.

• water_escape
Thx. Morgen even halen :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:52
Gisteren ook de dim kit gekocht maar wat een bak licht komt van die lamp af zeg. Kan je deze niet op een vaste waarde zetten wanneer je deze aanzet? Bijvoorbeeld 60%?
Volgens mij gaat de lamp altijd terug naar 100%.

Dan heb ik nog een vraag. Is de white nu de vervanger van de lux?

[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 27-11-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Jewel, gewoon scène maken en die aan die knop koppelen.
Neefdave schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:04:
Gisteren ook de dim kit gekocht maar wat een bak licht komt van die lamp af zeg. Kan je deze niet op een vaste waarde zetten wanneer je deze aanzet? Bijvoorbeeld 60%?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Neefdave schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:04:

White is inderdaad vervanger van de Lux. De lamp gaat inderdaad terug naar 100% als je de stroom eraf haalt. Als je gedimt hebt en je zet uit met de AB, dan gaat hij terug naar de laatste waarde als het hem aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28
Volgens mij een mooi prijs voor de nieuwe starterspack van Philips hue.

Philips Hue starterkit 2.0 E27 met Bridge Voor 177 euro:
https://www.lampentotaal....%20hue&rs[category_id]=-1

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pareuk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 15:52
jdiezrequejo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:18:

Ben je beter af bij Fnac: http://www.nl.fnac.be/PHI...3-AMPOULES-9W-A6/a9125748
Lid worden voor €10 en prijs zakt naar €149,94.
Extra Hue lamp kost voor leden ook maar €44,94.
op nieuwe Apple TV ook 20% ledenkorting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
pareuk schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:37:
[...]

Ben je beter af bij Fnac: http://www.nl.fnac.be/PHI...3-AMPOULES-9W-A6/a9125748
Lid worden voor €10 en prijs zakt naar €149,94.
Extra Hue lamp kost voor leden ook maar €44,94.
op nieuwe Apple TV ook 20% ledenkorting :)
Geld alleen voor de belgen onder ons voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
150 euro is wel de deal waar ik op zit te wachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Heb via via een Philips livingwhites plug weten te bemachtigen, een gebruikte.
Maar nu lukt het koppelen tot op heden niet. Heb Lampstealer op mn comp geinstalleerd, de bridge gekoppeld en op 20 cm hooguit de stekker in het stopcontact gedaan.
Elke keer krijg ik de melding geen nieuwe lichten gevonden. Wat proberen jullie dan meestal nog uit als Lampstealer hem niet vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 11:48
Misschien gebruik je een oude versie van de lampstealer, daar ben ik laatst in getrapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Kleintje pils schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:31:
Misschien gebruik je een oude versie van de lampstealer, daar ben ik laatst in getrapt 8)7
lol, heb die van http://www.everyhue.com/?page_id=167 voor windows...
Bridge connecten gaat prima, maar daarna na 2 seconden zoeken vind ie hem niet. Ook niet na 20 keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
chefspecial schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:35:
[...]lol, heb die van http://www.everyhue.com/?page_id=167 voor windows...
Bridge connecten gaat prima, maar daarna na 2 seconden zoeken vind ie hem niet. Ook niet na 20 keer 8)7
Al naar de versie gekeken in mijn link hierboven? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Scidd0w schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:40:
[...]
Al naar de versie gekeken in mijn link hierboven? 8)7
Is die nieuwer? Dat jar bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Dat weet ik niet (ik ken lamp stealer niet) maar deze werkt bij mij en komt officieel van de Philips site af en niet van een 3rd party support site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Lamp strealer maakt het proces niet af, maar als je in de hue app kijkt zie je hem er binnen een minuut wel bij komen staan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
water_escape schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:18:
Lamp strealer maakt het proces niet af, maar als je in de hue app kijkt zie je hem er binnen een minuut wel bij komen staan.
Klopt, dat las ik al.. Maar Lampstealer geeft ook aan dat hij geen lamp kan vinden. De app vind ook niets.
De plug knippert een keer kort blauw als hij in het stopcontact gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Heb je iOS dan kan je iConnectHue nog proberen die heeft ook een functie op naar living whites te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chefspecial
Nope, i'm an Android man! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 15:22
jdiezrequejo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:18:

Waar maak je uit op dat het de 2.0 versie is? Op de afbeelding is de 'oude' bridge nog te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Scidd0w schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:04:
Dat weet ik niet (ik ken lamp stealer niet) maar deze werkt bij mij en komt officieel van de Philips site af en niet van een 3rd party support site.
Heb de plug gevonden! :) top. Thanks
Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.