Vanochtend was de 2.0 bridge te zien op de afbeelding. De aanbieding zal wel gecorrigeerd zijn.DutchJudge schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:24:
[...]
Waar maak je uit op dat het de 2.0 versie is? Op de afbeelding is de 'oude' bridge nog te zien...
Nou aan het klussen geweest.
In iedere kamer de schakelaar van de muur en een hue dimmer over het gat geplaatst ( beetje bij plamuren en dan erop plakken)
Daarnaast 4x eltako en 4x taps uit elkaar gehaald en in de gangen voor de huidige schakelaars vervangen.
Werkt echt top en mis mooi zo en handig voor de schoonouders haha
In iedere kamer de schakelaar van de muur en een hue dimmer over het gat geplaatst ( beetje bij plamuren en dan erop plakken)
Daarnaast 4x eltako en 4x taps uit elkaar gehaald en in de gangen voor de huidige schakelaars vervangen.
Tomba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:56:
[...]
Ik zie deze op amazon staan:
Eltako FT55-RW
Is dat de juiste?
Water-Escape
Philips Hue E27 starterset met oude bridge voor €159,20 met gratis verzending
http://www.amazon.fr/Philips-E27-9W-LED-connectées/dp/B00IG18C9G/ref=sr_1_14?s=lighting&ie=UTF8&qid=1448642519&sr=1-14&keywords=Hue
Philips Hue GU10 starterset met nieuwe bridge voor €166,52 met gratis verzending
http://www.amazon.es/Phil...42765&sr=8-9&keywords=Hue
http://www.amazon.fr/Philips-E27-9W-LED-connectées/dp/B00IG18C9G/ref=sr_1_14?s=lighting&ie=UTF8&qid=1448642519&sr=1-14&keywords=Hue
Philips Hue GU10 starterset met nieuwe bridge voor €166,52 met gratis verzending
[ Voor 34% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-11-2015 17:51 ]
Thanks voor de tip! Ook maar even een kitje gehaald voor dat bedraghardtarget schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:53:
zojuist een Philips Hue Dim Kit gekocht bij de praxis voor €26,99
Ik heb de app geinstalleerd en mij aangemeld. Hierbij zat een kortingscode voor 20% korting. Tevens een Kortingsbon van €5,- op de mail ontvangen
Zijn dit ook de nieuwste E27 lampen?Goldwing1973 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:44:
Philips Hue E27 starterset met oude bridge voor €159,20 met gratis verzending
Ik denk dat ik er ook nog 2 bij ga halennielsgaastra schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:09:
[...]
Thanks voor de tip! Ook maar even een kitje gehaald voor dat bedrag
Gezien het feit dat er een oude bridge bij zit verwacht ik dat niet.
Ik vermoed dat ze oude voorraden aan het dumpen zijn.
Gebruik dan de kortingsbon van formido voor 25 procent korting icm de 5 euro..hardtarget schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:54:
[...]
Ik denk dat ik er ook nog 2 bij ga halen
Wordt t 24,99...
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Okay bedankt voor de tipLoneWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:24:
[...]
Gebruik dan de kortingsbon van formido voor 25 procent korting icm de 5 euro..
Wordt t 24,99...
Foutje bedankt.
[ Voor 93% gewijzigd door wimstradamus op 27-11-2015 23:37 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Volgens mij zijn dat geen Hue light strips. Zie Hue nergens in de omschrijving vermeldt staan en op de foto's is te zien dat er op het kastje in het snoer controls zitten, wat bij de Hue lightstrips niet zo is.
Ok thanks had ik niet opgemerkt.Mikey NL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:31:
Volgens mij zijn dat geen Hue light strips. Zie Hue nergens in de omschrijving vermeldt staan en op de foto's is te zien dat er op het kastje in het snoer controls zitten, wat bij de Hue lightstrips niet zo is.

Binnenkort gaan we er ook waarschijnlijk aan geloven.
Mijn plan is om nog voor de white te gaan. 4 in de plafond lamp. Er zitten nu pharox LED lampen in, maar we willen graag kunnen dimmen.
Nu is het ook zo dat we de gewone schakelaars willen gebruiken om de lampen iig aan en uit te zetten. Dimmen doen we wel met de app.
Nu is het alleen zo (wat we begrepen hebben) dat bij stroom erop, de lampen meteen max aan gaan. De pharox zijn 400 lumen en de nieuwe whites zijn 800 lumen. Weet niet of het echt een verdubbeling is,dat zou teveel van het goede zijn.
Nadeel is dat bijna iedereen die lampen gebruikt icm de philips schakelaars. Maar we hebben overal hout en goudkleurig. Wat het dus geen gezicht maakt.
Middels google is er echt bar weinig te vinden over deze setup.
Bijvoorbeeld een basis stand oid.
Voor ons zou het iig een basis set van 2 lampen en bridge en dan 2 a 3 lampen erbij. 1 voor in een staande lamp naast de bank.
Lekker voor tv of film kijken en alles kunnen dimmen.
Mijn plan is om nog voor de white te gaan. 4 in de plafond lamp. Er zitten nu pharox LED lampen in, maar we willen graag kunnen dimmen.
Nu is het ook zo dat we de gewone schakelaars willen gebruiken om de lampen iig aan en uit te zetten. Dimmen doen we wel met de app.
Nu is het alleen zo (wat we begrepen hebben) dat bij stroom erop, de lampen meteen max aan gaan. De pharox zijn 400 lumen en de nieuwe whites zijn 800 lumen. Weet niet of het echt een verdubbeling is,dat zou teveel van het goede zijn.
Nadeel is dat bijna iedereen die lampen gebruikt icm de philips schakelaars. Maar we hebben overal hout en goudkleurig. Wat het dus geen gezicht maakt.
Middels google is er echt bar weinig te vinden over deze setup.
Bijvoorbeeld een basis stand oid.
Voor ons zou het iig een basis set van 2 lampen en bridge en dan 2 a 3 lampen erbij. 1 voor in een staande lamp naast de bank.
Lekker voor tv of film kijken en alles kunnen dimmen.
Is het mogelijk om een Philips LivingColors Iris te pairen met een Hue bridge 2.0? Het valt me op dat Philips een HUE Iris heeft en een LivingColors Iris. De tweede is vaak goedkoper. Op YT kon ik een filmpje over het pairen vinden, maar twijfel over de echtheid ervan...
Ben helemaal nieuw met HUE en mijn bridge 2.0 moet nog binnen komen..
Gaaf! Hoe heb je de knoppen geprogrammeerd?water_escape schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:42:
Nou aan het klussen geweest.
[...]
Ja dat kan, maar je moet wel je bridge resetten. Heb het zelf ook gedaan via deze handleiding.Reb87 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:36:
Is het mogelijk om een Philips LivingColors Iris te pairen met een Hue bridge 2.0? Het valt me op dat Philips een HUE Iris heeft en een LivingColors Iris. De tweede is vaak goedkoper. Op YT kon ik een filmpje over het pairen vinden, maar twijfel over de echtheid ervan...
[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 28-11-2015 10:52 ]
Top bedankt. Ik heb deze besteld: http://www.amazon.de/gp/p...ref_=od_aui_detailpages00 . Lijkt me een hele mooie deal bij elkaar. 40 euro voor een bridge 2.0 bij Apple en dan deze Iris erbij voor 50!Tomba schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:48:
[...]
Gaaf! Hoe heb je de knoppen geprogrammeerd?
[...]
Ja dat kan, maar je moet wel je bridge resetten. Heb het zelf ook gedaan via deze handleiding.
Hij is nu ook in de aanbieding bij Amazon.de voor 49,99 inclusief verzending: http://www.amazon.de/gp/p...9567QOS/&tag=angebot00-21Reb87 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:36:
edit: dat wist je dus al
EDIT : Spuit 11, niet goed gelezen.
[ Voor 96% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-11-2015 11:24 ]
ben nog aan het puzzelen wat fijn is (wat de vrouw fijn vind)Tomba schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:48:
[...]
Gaaf! Hoe heb je de knoppen geprogrammeerd?
[...]
dimmer slaapkamer: (op plek waar originele schakelaar zat)
- 1x klikken beide lampen gedimd aan
- 2x klikken alleen voorste lamp gedimd aan
- dim functies om te dimmen
- en uit alles uit in die kamer
tap slaapkamer:
om vanuit bed alles aan of uit te zetten. ook hele huis.
Dimmer babykamer:(op plek originele schakelaar)
- 1x klikken lampen gedimd aan
- 2x klikken alleen grondlamp gedimd aan
Overloop 1:(op plek originele schakelaar)
2x tap = 8 functies
- alleen lamp overloop aan gedimd (boven klik)
- overloop uit (onder klik)
- lampen beide overlopen aan gedimd (boven klik)
- overlopen uit (onder klik)
- alleen lamp overloop aan fel (boven klik)
- lampen beide overlopen aan fel (boven klik)
Overloop 2:(op plek originele schakelaar)
2x tap = 8 functies -> zelfde als hierboven
de UIT knoppen van de tap kunnen dus nog meer functies krijgen omdat in principe 1 knop voor uit al genoeg is.
dan nog een dimmer in de gang voordeur.
- klik 1 = lamp gang aan gedimd
- klik 2 = gang en overloop 1 gedimd
- klik 3 = gang en overlopen gedimd aan.
wil ik feller kan dat met de dim knoppen
Dimmer woonkamer:
alles aan dim (maar zit ook op automatische timer via de app)
wordt nog een tap op de originele schakelaar.
zo is het nu. maar zal nog wel veranderen adhv de ervaring.
Water-Escape
Leuke aanbieding Philips LivingColors Iris:
49,99 inclusief verzendkosten.topee schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 04:08:
bij Amazon.de:
Philips Living Colors Iris, Energiebesparende LED-Technologie 10 Watt,16 miljoen kleuren, met afstandsbediening. In transparant en in zwart. Adviesprijs € 129,- net gekocht voor voor € 49,-
Dat is erg goedkoop en zal vast niet heel lang duren.![]()
Link naar de aanbieding: www.amazon.de/gp/product/B009567QOS/&tag=angebot..
Pricewatch: pricewatch: Philips LivingColors Iris Black
[afbeelding]
Is al drie keer gemeld op deze pagina, tweede bericht boven je eigen bericht....Outlandos schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:27:
[...]
49,99 inclusief verzendkosten.

Gisteren de bridge 2.0 opgehaald bij Mediamarkt voor € 40,-. Ik denk mooi, voor dat bedrag wil ik wel hé Siri kunnen zeggen. Maar dat viel even vies tegen...
Had eerst de oude bridge ontkoppeld, vervolgens de nieuwe aangesloten. Toen kwam er een scherm om alles te transferen maar dat lukte niet dus ik sloot daarnaast ook nog maar eens de oude bridge weer aan op het netwerk maar er bleef helaas een kruisje staan...
Toen dacht ik nou dan begin ik maar opnieuw maar toen kwam er een conflict, hij bleef steeds maar weer de oude bridge vinden die ik uiteindelijk heb kunnen ontkoppelen via meethue.
Sindsdien werden al mijn 7 hue lampen niet meer automatisch gevonden en heb ik ook zitten spelen met applicaties als Hue Lamp Finder en Lampstealer. Ben vanaf 21:15 tot 00:30 aan het pielen geweest zonder succes.
Vanmorgen samen met het vrouwtje alle serienummers genoteerd en handmatig de lampen toegevoegd, nu werken ze gelukkig in ieder geval wel weer. Althans op 6 lampen, tot overmaat van ramp heeft het vrouwtje 1 lamp laten vallen, schade dus € 60,-.
Tot slot ook vreemd dat er nog steeds 2 bridges gevonden worden in mijn netwerk, zelfs na reset van de oude bridge en reset van mijn modem, en dit dus terwijl de oude bridge helemaal niet meer is aangesloten.
Had eerst de oude bridge ontkoppeld, vervolgens de nieuwe aangesloten. Toen kwam er een scherm om alles te transferen maar dat lukte niet dus ik sloot daarnaast ook nog maar eens de oude bridge weer aan op het netwerk maar er bleef helaas een kruisje staan...
Toen dacht ik nou dan begin ik maar opnieuw maar toen kwam er een conflict, hij bleef steeds maar weer de oude bridge vinden die ik uiteindelijk heb kunnen ontkoppelen via meethue.
Sindsdien werden al mijn 7 hue lampen niet meer automatisch gevonden en heb ik ook zitten spelen met applicaties als Hue Lamp Finder en Lampstealer. Ben vanaf 21:15 tot 00:30 aan het pielen geweest zonder succes.
Vanmorgen samen met het vrouwtje alle serienummers genoteerd en handmatig de lampen toegevoegd, nu werken ze gelukkig in ieder geval wel weer. Althans op 6 lampen, tot overmaat van ramp heeft het vrouwtje 1 lamp laten vallen, schade dus € 60,-.
Tot slot ook vreemd dat er nog steeds 2 bridges gevonden worden in mijn netwerk, zelfs na reset van de oude bridge en reset van mijn modem, en dit dus terwijl de oude bridge helemaal niet meer is aangesloten.
Dat is bij mij ook zo; echt heel apart!joeyke87 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:24:
En ook ik heb geen idee hoe ik die oude bridge “er uit” kan halen, want is helemaal niet meer aangesloten??
Have Fun Funske
Vreemd.. Op mijn afbeelding is de 2.0 versie te zien. (De vierkante bridge)DutchJudge schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:24:
[...]
Waar maak je uit op dat het de 2.0 versie is? Op de afbeelding is de 'oude' bridge nog te zien...
En het staat ook in de titel ;-)
Edit: Prijs is omhoog gegaan. Van 177 naar 189 zag ik net.. Betreft wel de 2.0 versie nog steeds.
[ Voor 12% gewijzigd door jdiezrequejo op 28-11-2015 13:17 ]
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Dit werkt toch ook met HUE samen?Outlandos schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:27:
[...]
49,99 inclusief verzendkosten.
Heb je de 2.0 helemaal aangesloten zoals Philips dit heeft aangegeven op deze pagina?joeyke87 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:24:
Gisteren de bridge 2.0 opgehaald bij Mediamarkt voor € 40,-. Ik denk mooi, voor dat bedrag wil ik wel hé Siri kunnen zeggen. Maar dat viel even vies tegen...
http://www2.meethue.com/nl-nl/support/
Kies dan voor het filmpje bridge transfer. In eerste instantie wist ik niet hoe het moest en lukte het dus ook niet, na dit filmpje zonder problemen overgezet naar 2.0
Nog bedankt voor de tip, donderdagavond gelijk gebeld met Praxis Spijkenisse en ze apart laten leggen.turbomckwek schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:21:
Voor de liefhebber, heb zaterdag bij de praxis in Spijkenisse m'n lampen aangevuld en daar lagen ook nog 3 livingwhite pluggen.
Heb er eentje meegenomen, dus zouden er nog 2 moeten liggen.
En, er lagen er ook nog 2 bij de Praxis in Bergschenhoek.
Vandaag van Alphen a/d Rijn naar Bergschenhoek en door naar Spijkenisse en weer terug naar huis met 4 LivingWhites Plugs.
Voor degene die nog zoeken naar een Livingwhite Plug, ik heb van de Praxis de laatste twee adressen gekregen waar ze nog liggen.
Praxis Sneek, heeft er nog 2 op voorraad.
En Praxis Leek heeft er ook nog 2 op voorraad.
Dit zijn de laatste nog verkrijgbaar bij de Praxis.
Bel wel eerst even om te controleren of ze ze nog hebben, en om ze apart te laten leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-11-2015 17:21 ]
je kan zonder de bridge te resetten de Living Colors Iris toegevoegen met het programma lampfinderReb87 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:36:
zie http://www.beaumotica.nl/...-zonder-afstandsbediening
volg de stappen onder het kopje "Hoe kan ik koppelen met Hue Lamp Finder"
werkt als een speer (via mijn mac)
3360 Wp, M3
Wat was/is de prijs eigenlijk?Goldwing1973 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:20:
[...]
Nog bedankt voor de tip, donderdagavond gelijk gebeld met Praxis Spijkenisse en ze apart laten leggen.
Vandaag van Alphen a/d Rijn naar Bergschenhoek en door naar Spijkenisse en weer terug naar huis met 4 LivingWhites Plugs.
Voor degene die nog zoeken naar een Livingwhite Plug, ik heb van de Praxis de laatste twee adressen gekregen waar ze nog liggen.
Bel wel eerst even om te controleren of ze ze nog hebben, en om ze apart te laten leggen.
€29,95 maar ik heb de 25% kortingsbon van de Formido gebruikt, dus uiteindelijk €22,50 per stuk
Gisteren een nieuwe hanglamp opgehangen boven eettafel, daar zat een halogeendimmer op de wand.
Deze had ik laten zitten en wilde het gewoon ff proberen met hue lux hoe de lamp erop reageerde.
Hij knippert dus niet als hij gewoon volop staat. Pas als je hem dimt met de draaiknop tot 20% gaat hij iets flikkeren. Ofterwijl het is dus niet direct verplicht om een aan/uit schakelaar op de wand te schroeven? Scheelt weer iets 😁
Deze had ik laten zitten en wilde het gewoon ff proberen met hue lux hoe de lamp erop reageerde.
Hij knippert dus niet als hij gewoon volop staat. Pas als je hem dimt met de draaiknop tot 20% gaat hij iets flikkeren. Ofterwijl het is dus niet direct verplicht om een aan/uit schakelaar op de wand te schroeven? Scheelt weer iets 😁
Lijkt mij niet verstandig de situatie zo te laten met een dimmer ertussen.chefspecial schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:54:
Gisteren een nieuwe hanglamp opgehangen boven eettafel, daar zat een halogeendimmer op de wand.
Je schrijft wat de Hue doet als hij volop brand en je dan met de wanddimmer probeert te dimmen.
Wat gebeurt er echter als je met de app dimt en dan met de wanddimmer verder probeert te dimmen?
Zover mij bekend is de Hue erg gevoelig hiervoor en het zal dan ook in ieder geval de levensduur niet ten goede komen.
( nb: een wandschakelaar is toch ook helemaal niet nodig? Gewoon de draden doorverbinden zodat de Hue altijd stroom heeft )
Ik weet niet of dit schadelijk is. Ik kon wel dimmen met de app. Gewoon de draaiknop voluit laten staan.lowo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:01:
[...]
Lijkt mij niet verstandig de situatie zo te laten met een dimmer ertussen.
Je schrijft wat de Hue doet als hij volop brand en je dan met de wanddimmer probeert te dimmen.
Wat gebeurt er echter als je met de app dimt en dan met de wanddimmer verder probeert te dimmen?
Zover mij bekend is de Hue erg gevoelig hiervoor en het zal dan ook in ieder geval de levensduur niet ten goede komen.
( nb: een wandschakelaar is toch ook helemaal niet nodig? Gewoon de draden doorverbinden zodat de Hue altijd stroom heeft )
Het punt bij mij is dat er meerdere spotjes plus de hanglamp op één dimmer zitten. Onlogisch, i know. Maar ja de vorige bewoners he.......
Geen dank hoor, maar dan heb je een leuk rondje gehad vandaag!!Goldwing1973 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:20:
[...]
Nog bedankt voor de tip, donderdagavond gelijk gebeld met Praxis Spijkenisse en ze apart laten leggen.
Half uurtje naar Bergschenhoek, 25 minuten door naar Spijkenisse en 50 minuten terug.turbomckwek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:11:
[...]
Geen dank hoor, maar dan heb je een leuk rondje gehad vandaag!!
Maar het was me het absoluut wel waard, zeker omdat ze zo moeilijk te krijgen zijn (en straks helemaal niet meer).
Al onze kerstverlichting kan nu ook per stuk aangestuurd worden (voorheen was het één plug voor de verlichting voor en één plug achter, wat regelmatig een knipperend blauw lampje op de plug gaf)
En, ik wil er eentje slopen en inbouwen in de muur in de hal op de 1e etage zodat die wandlamp (takkenbos) ook met de dimmerswitch bediend kan worden.
En dan is het wachten op de Philips Hue Motion Sensor (die vorig jaar aangekondigd was).
Ik had nog een v2 iris in de kamer, al helemaal opgeborgen. Echter met de link van hierboven/onder toch toe kunnen voegen. Nice, nooit verwacht dat een 3 jaar oude livingcolor gewoon werkte op bridge 2 😎
Blij mee.
no comment
Haha,Goldwing1973 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:20:
[...]
Ik had hier laatst ook een hint naar een aantal vestigingen gezet. Je kunt ze gewoon opvragen bij de balie bij Praxis. Geloof dat er nog 20 totaal in Nederland waren, nu dus wat minder
Heel wat minder, nog maar 4.arjandijk162 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:12:
[...]
Haha,
Ik had hier laatst ook een hint naar een aantal vestigingen gezet. Je kunt ze gewoon opvragen bij de balie bij Praxis. Geloof dat er nog 20 totaal in Nederland waren, nu dus wat minder
Is er ergens nog een e27 color, oude of nieuwe maakt niet uit, in de aanbieding?
Gadverdamme! Welke hobbist heeft bij Philips die Siri ondersteuning ingebouwd. Er is hier in huis niets veranderd. Ik zeg tegen Siri dat ze de woonkamer op 10% moet zetten. Dat snapt ze niet. In de Philips Hue app kan ik de Siri settings weer eens niet zien omdat er een icloud sync bezig is. Wachten daarop is zinloos. Schijnt (ook) een bug te zijn, zoek maar op Google.
Dus. Weer uitloggen uit icloud. Nu kom ik wel in de Siri settings en de app zegt doodleuk weer dat de Homekit al aan een ander apparaat gekoppeld is. Ja, dat is verdomme de iPhone waarmee ik op dat moment in de app zit. Hue + Siri kan in de stront zakken! Ik ben er klaar mee! Ik doe het wel met de schuifjes in de app. Sjonge jonge, laat Philips alles eerst eens goed testen voor het op de markt gezet wordt.
Dus. Weer uitloggen uit icloud. Nu kom ik wel in de Siri settings en de app zegt doodleuk weer dat de Homekit al aan een ander apparaat gekoppeld is. Ja, dat is verdomme de iPhone waarmee ik op dat moment in de app zit. Hue + Siri kan in de stront zakken! Ik ben er klaar mee! Ik doe het wel met de schuifjes in de app. Sjonge jonge, laat Philips alles eerst eens goed testen voor het op de markt gezet wordt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
E27 starterkit v1 op Amazon voor 139,-
Philips hue - LED personal wireless lighting - 3 x 9W A60 E27 - Starter Kit inkl. hue Bridge https://www.amazon.de/dp/...r_other_awd_RgKwwb6CA69G3
Philips hue - LED personal wireless lighting - 3 x 9W A60 E27 - Starter Kit inkl. hue Bridge https://www.amazon.de/dp/...r_other_awd_RgKwwb6CA69G3
Zoals ik het lees heeft Philips een nieuwe GU10 spot ontwikkeld. Is hier iemand die weet of deze al ergens beschikbaar zijn? Wil enkele halogeen spotjes (50W) vervangen door Hue.
Zie bijvoorbeeld deze site: http://www.meerdanlicht.n...=40&product_code=94987230
Staat verwachte levering 9 december. Wil niet een bestelling doen en dan 2 maanden wachten...
Hier staan de twee naast elkaar http://tweakers.net/price...3451/428482;472660/serie/
Zie bijvoorbeeld deze site: http://www.meerdanlicht.n...=40&product_code=94987230
Staat verwachte levering 9 december. Wil niet een bestelling doen en dan 2 maanden wachten...
Hier staan de twee naast elkaar http://tweakers.net/price...3451/428482;472660/serie/
[ Voor 10% gewijzigd door FicoF op 29-11-2015 09:01 ]
remmuz schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:19:
Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe GU10 dan?
Google!
[ Voor 3% gewijzigd door Jochemd13 op 29-11-2015 09:38 ]
Voor de volledigheid. Dit is de versie 1 bridge. De versie 2 bridge is nog steeds 199 euro.wimstradamus schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:08:
E27 starterkit v1 op Amazon voor 139,-
https://www.amazon.de/gp/...fRID=3NMQMR9SQSY4TR4V8R5A
versie 2 is niet voor iedereen interessant of een meerwaarde,
maar je hebt wel voor 46,33 3 rgb lampen erbij
en die bridge kan je weg gooien aangezien je ze nu aan de straat stenen niet kwijt kan
en die bridge kan je weg gooien aangezien je ze nu aan de straat stenen niet kwijt kan
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik denk eigenlijk dat Philips hier maar weinig aan kan doen. Philips maakt alleen maar gebruik van de api die Apple aanbiedt voor homekit (zowel aan de appkant als de hardware kant). Dingen als iCloud syncing worden voor zover ik kan zien niet door Philips zelf geïmplementeerd maar zitten gewoon in het OS.rimave schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:05:
Gadverdamme! Welke hobbist heeft bij Philips die Siri ondersteuning ingebouwd. Er is hier in huis niets veranderd. Ik zeg tegen Siri dat ze de woonkamer op 10% moet zetten. Dat snapt ze niet. In de Philips Hue app kan ik de Siri settings weer eens niet zien omdat er een icloud sync bezig is. Wachten daarop is zinloos. Schijnt (ook) een bug te zijn, zoek maar op Google.
En als je wat reviews bekijkt van andere HomeKit hardware, dan zie je daar vaak soortgelijke ervaringen staan.
Zie bijvoorbeeld deze review waar de gebruiker ook ineens geen admin van z'n HomeKit home meer was: http://www.macrumors.com/...with-homekit-integration/
Klopt. Ik kwam op internet ook meer van dit soort problemen tegen. Vooral dat icloud sync issue komt erg vaak voor. Ik hoop toch wel dat dit in de toekomst nog gaat verbeteren.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het is hier geen afhaalbalie waar je je vraag dropt en iemand een antwoord levert.chefspecial schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:52:
Is er ergens nog een e27 color, oude of nieuwe maakt niet uit, in de aanbieding?
Eigen inzet is verplicht.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2015 11:43 ]
oude: http://download.p4c.phili...80/8718696485880_pss_.pdfremmuz schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:19:
Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe GU10 dan?
nieuwe: http://download.p4c.phili...18291770923_pss_enggb.pdf
Enige verschil is levensduur (korter) en meer lichtopbrengst zoals ik het lees:
Nieuwe:
Technical specifications
• Lumen output: 145 lm @ 2000 K, 210 lm @ 3000
K, 230 lm @ 6500 K, 600 lm @ 4000 K, 250
lm @ 4000 K
Environmental
• Operational humidity: 0%<H <80% (non
condensing)
• Operational temperature: 0°C - 40°C
What's in the box
• hue light bulbs: 1
The bulb
• Fitting: GU10
• Form factor: GU10
• Lifetime: 15,000 hour(s)
• Light output: 16 million colours, Beam angle - 160°
+- 20°, Dimmable via smart device only, From
warm to cold white colour, Functional white light
• Mains voltage: 230 V
• Max. operation power: 6.5 W
• Max. standby power: 0.45 W
• Software upgradable
• Start up: Instant 100% light output
Oude:
The bulb
• Fitting: GU10
• Form factor: GU10
• Lifetime: 25000 hour(s)
• Wattage: 6.5 W
• Light output: 16 million colors, Functional white
light, All shades of white, From warm to cold white
color, Dimmable via smart device only, Beam angle
- 160° +- 20°
• Lumen output: 145 lm @ 2000K, 210
lm @ 3000K, 250 lm @ 4000K, 230 lm @ 6500K,
38 lm/W efficacy @4000K, Default start-up
195lm @ 2700K, >80 CRI from 2000–4000K
• Software upgradable
• Start up: Instant 100% light output
• Height: 71 mm
• Width: 50 mm
Overigens wel onduidelijk of websites nou de oude of nieuwe aanbieden: is dit bijvoorbeeld de nieuwe versie? http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier
Levensduur 15000 uur .........zie boven.FicoF schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:57:
Overigens wel onduidelijk of websites nou de oude of nieuwe aanbieden: is dit bijvoorbeeld de nieuwe versie? http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier
[ Voor 84% gewijzigd door Anjos op 29-11-2015 12:30 ]
Nu mijn nieuwe appartement in zicht is lijkt het me leuk om in de Hue in te stappen. De dagaanbieding van de starterset zoals hierboven gezegd wordt lijkt in eerste instantie leuk, maar wat is het verschil met de V2? Het verschil in de Hub snap ik (HomeKit), maar zit er nog verschil in de lampen?
Tevens heb ik gisteren twee maal deze besteld. Maar, straks is deze in de aanbieding voor een nog onbekend bedrag. Wat is nu het verschil tussen dìe twee? Ze werken als het goed is allebei met de hub, dan zie ik 't verschil niet zo heel erg. Wat mis ik?
Tevens heb ik gisteren twee maal deze besteld. Maar, straks is deze in de aanbieding voor een nog onbekend bedrag. Wat is nu het verschil tussen dìe twee? Ze werken als het goed is allebei met de hub, dan zie ik 't verschil niet zo heel erg. Wat mis ik?
de eerste kan ook zonder Hub bediend worden,
maar kan wel via een omweg aan een hub gekoppel worden.
zie een paar posts terug.
de 2de werkt alleen met de hub en kan je zo aanmelden aan je hub.
maar kan wel via een omweg aan een hub gekoppel worden.
zie een paar posts terug.
de 2de werkt alleen met de hub en kan je zo aanmelden aan je hub.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Degene zonder afstandsbediening lekker laten liggen. 1 afstandsbediening is erg handig, die set heb ik ook gekocht.Bobbus schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:36:
Nu mijn nieuwe appartement in zicht is lijkt het me leuk om in de Hue in te stappen. De dagaanbieding van de starterset zoals hierboven gezegd wordt lijkt in eerste instantie leuk, maar wat is het verschil met de V2? Het verschil in de Hub snap ik (HomeKit), maar zit er nog verschil in de lampen?
Over de starterkit. De nieuwe Hub is leuk, maar als je op Youtube reviews gaat kijken komen de nieuwe lampen (E27) er niet beter uit. Ik heb daarom ook deze set besteld.
[ Voor 13% gewijzigd door arjandijk162 op 29-11-2015 12:44 ]
Ik zal wel ergens iets gemist hebben, aar hoe pas jij het reageren van je knoppen aan op de dimmer of tap?water_escape schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:23:
[...]
ben nog aan het puzzelen wat fijn is (wat de vrouw fijn vind)
dimmer slaapkamer: (op plek waar originele schakelaar zat)
- 1x klikken beide lampen gedimd aan
- 2x klikken alleen voorste lamp gedimd aan
tap slaapkamer:
om vanuit bed alles aan of uit te zetten. ook hele huis.
Dimmer babykamer:(op plek originele schakelaar)
- 1x klikken lampen gedimd aan
- 2x klikken alleen grondlamp gedimd aan
Overloop 1:(op plek originele schakelaar)
2x tap = 8 functies
- alleen lamp overloop aan gedimd (boven klik)
- lampen beide overlopen aan gedimd (boven klik)
- alleen lamp overloop aan fel (boven klik)
- lampen beide overlopen aan fel (boven klik)
Overloop 2:(op plek originele schakelaar)
2x tap = 8 functies -> zelfde als hierboven
de UIT knoppen van de tap kunnen dus nog meer functies krijgen omdat in principe 1 knop voor uit al genoeg is.
dan nog een dimmer in de gang voordeur.
- klik 1 = lamp gang aan gedimd
- klik 2 = gang en overloop 1 gedimd
- klik 3 = gang en overlopen gedimd aan.
wil ik feller kan dat met de dim knoppen.
Dimmer woonkamer:
alles aan dim (maar zit ook op automatische timer via de app)
wordt nog een tap op de originele schakelaar.
zo is het nu. maar zal nog wel veranderen adhv de ervaring.
Als je nu gaat vergelijken is het prijsverschil eigenlijk best klein als je de bridge als waardeloos ziet. Een nieuwe bridge doet 40 euro op marktplaats, een nieuwe starterkit doet 190 euro, Amazon kost met verzenden 141 euro. Als je de nieuwe bridge voor 40 euro verkoopt heb je 3 nieuwe lampen voor 149. Tja, nu al besteldTRaSH schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:15:
versie 2 is niet voor iedereen interessant of een meerwaarde,
Overigens lijken ze bij Karwei een beetje klaar met iedereen met de kortingsbonnetjes voor Hue lampen:

[ Voor 24% gewijzigd door arjandijk162 op 29-11-2015 12:56 ]
Hier precies hetzelfde, alleen je bridge resetten helpt. Alleen dan werkt het na een dag weer niet. Heb je toevallig meerdere iOS devices met hetzelfde account?rimave schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:05:
Hoe zijn de ervaringen van de gebruikers hier met de V2 lampen? Is het nog te verantwoorden om een V1-set te kopen of zijn de verschillen niet zo bijzonder?
Paradigit heeft een aanbieding voor alle Hello Fresh klanten. De link is echter gewoon openbaar: http://www.paradigit.nl/g..._startpakket/default.aspx
http://www.xbmcfreak.nl/
Dat staat ook bij CoolBlue, maar op de afbeelding staat de oude bridge. Lekker vaag vind ik het.
http://www.verlichtingcen...ds#product_specifications
Bij Bol.com is de nieuwe set een tientje goedkoper.Erhnam schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:48:
Paradigit heeft een aanbieding voor alle Hello Fresh klanten. De link is echter gewoon openbaar: http://www.paradigit.nl/g..._startpakket/default.aspx
[ Voor 36% gewijzigd door FicoF op 29-11-2015 13:55 ]
Nog 10 uur bij Amazon.de in de CyberWoch aanbieding:
Philips hue LED personal wireless lighting - 3 x 9W A60 E27 - Starter Kit mét Hue Bridge voor € 139,-
http://www.amazon.de/gp/product/B015..angebot0
PW: pricewatch: Philips Hue Lamp Starter Pack (E27, 3 lampen, met Bridge)
Philips hue LED personal wireless lighting - 3 x 9W A60 E27 - Starter Kit mét Hue Bridge voor € 139,-
http://www.amazon.de/gp/product/B015..angebot0
PW: pricewatch: Philips Hue Lamp Starter Pack (E27, 3 lampen, met Bridge)
[ Voor 11% gewijzigd door topee op 29-11-2015 14:04 ]
RT
Ja, een iPad en een iPhone.Irminsul schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:54:
[...]
Hier precies hetzelfde, alleen je bridge resetten helpt. Alleen dan werkt het na een dag weer niet. Heb je toevallig meerdere iOS devices met hetzelfde account?
Da's gelijk ook zo vaag. Je kunt de instellingen niet delen en de twee Hue apps worden volledig onafhankelijk van elkaar geconfigureerd. Die hue cloud account is dus ook ietswat zinloos.
.
[ Voor 99% gewijzigd door remmuz op 29-11-2015 16:16 ]
Volgens mij had FicoF het al aardig duidelijk geplaatst door de verschillen vet gedrukt te maken.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45351196
Lukt het trouwens die nieuwe bridge goed te verkopen via marktplaats? De sets zijn op diverse sites in de aanbieding en ga zo'n 6 lampen bestellen. Als ik het via zo'n set doe betaal ik 179,- voor drie,als ik de bridge kan verkopen voor €40 betaal ik €46 per lamp.
Via het philips upgrade programma kost de bridge 40 euro. Ook is de bridge in de online Apple store te koop voor hetzelfde bedrag. Zelfs denk ik dat 40 euro een te hoge prijze is voor marktplaats, maar er zijn genoeg mensen die zich niet goed verdiepen.FicoF schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:41:
Lukt het trouwens die nieuwe bridge goed te verkopen via marktplaats? De sets zijn op diverse sites in de aanbieding en ga zo'n 6 lampen bestellen. Als ik het via zo'n set doe betaal ik 179,- voor drie,als ik de bridge kan verkopen voor €40 betaal ik €46 per lamp.
Ook is homekit/sire nog erg buggy. Dat zal wellichg mensen weerhouden op nu al te upgraden. Ik heb zelf gisteren bij de gamma (21 procent kortingsactie) een Hue White set (met bridge 2.0) besteld voor 63,xx euro, maar ik overweeg om de bestelling te annuleren (terug te brengen). Het gaat mij voornamelijk om een uitbreiding op mijn Hue Lux lampen. Homekit/siri leek me wel grappig, maar gezien dit nu nog buggy is en waarschijnlijk de app op je iphone openen net zo snel is, hou ik het denk ik wel bij mijn oude bridge.
Het ligt aan het gebruik van meerdere apparaten. Er zitten bugs in waardoor het gewoon niet werkt. Jammer maar helaas, maar hopelijk komt er wel een fix, want hetrimave schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:08:
[...]
Ja, een iPad en een iPhone.
Da's gelijk ook zo vaag. Je kunt de instellingen niet delen en de twee Hue apps worden volledig onafhankelijk van elkaar geconfigureerd. Die hue cloud account is dus ook ietswat zinloos.
Is wel erg onprofessioneel van Apple en Philips.
Ik denk dat je nu blij moet zijn als iemand €20,00 tot €25,00 voor een bridge 2.0 geeft.FicoF schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:41:
Zoals hierboven al aangegeven kost een nieuwe bridge bij Apple momenteel €39,00 met gratis verzending.
Als jij 'm kosten koper moet versturen is het "kosten bridge" + €6,95 en dan is het voordeel voor de koper wel erg klein aan het worden.
Precies en voor 25 koop ik de bridge wel nieuw!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Veel verschil maakt het niet. Bij bol.com is er losse gu10 spot €59,95 en de de set €179,95. Losse lampen kopen is dus 10 cent goedkoper. Bij beaumotica zijn de lampen bin 3 €54,85 per stuk dus in totaal €164,55, scheelt €15 euro.
Als ik hem verkoop voor 20 euro is het al prima. Misschien geef ik hem voor die prijs wel weg aan familie ofzo..
Als ik hem verkoop voor 20 euro is het al prima. Misschien geef ik hem voor die prijs wel weg aan familie ofzo..
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld.
Maar het lijkt niet uit te maken waar ik wat doe.
Voorbeeld:
Via Dimmer lampen op overlopen aan en feller zetten.
Via tap overloop 2 , beide overlopen weer op gedimt aan zetten.
Op overloop 1, via tap alles uit zetten.
Ik roep overal een scène aan, geen lampen ingesteld.
Moet ik iets testen? Roep maar
Voorbeeld:
Beekforel schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:49:
[...]
Ik zal wel ergens iets gemist hebben, aar hoe pas jij het reageren van je knoppen aan op de dimmer of tap?
Water-Escape
Je schrijft dat je meerdere functies aan de dimmer hebt dmv vaker klikken, dat is een optie die ik niet terug kan vinden in de app?water_escape schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:52:
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld.
Voorbeeld:
[...]
Er zijn meerdere apps daarvoor in de play storeBeekforel schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:16:
[...]
Je schrijft dat je meerdere functies aan de dimmer hebt dmv vaker klikken, dat is een optie die ik niet terug kan vinden in de app?
Als je zoekt Philips Hue vind je het wel
Vandaag toch maar weer in de auto gesprongen om nog een paar extra Philips LivingWhites Plugs te halen.
Nu heb ik er genoeg om iedere -niet Hue- lamp hier in huis te koppelen.
2 Plugs ga ik uit elkaar halen zodat ik de PCB in het armatuur van de plafond en wandlamp kan bouwen, rest gaat of in een stopcontact of ergens verborgen in/onder een kastje/tafeltje.
2 Plugs ga ik uit elkaar halen zodat ik de PCB in het armatuur van de plafond en wandlamp kan bouwen, rest gaat of in een stopcontact of ergens verborgen in/onder een kastje/tafeltje.

Dat betreft de dimmers bij mij. Maar bij de tap kan dat ook. Zijn meerder apps voor om uit kiezen.
Beekforel schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:16:
[...]
Je schrijft dat je meerdere functies aan de dimmer hebt dmv vaker klikken, dat is een optie die ik niet terug kan vinden in de app?
Water-Escape
Ben ik ook wel benieuwd naar.Jochemd13 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:17:
[...]
Er zijn meerdere apps daarvoor in de play store
Als je zoekt Philips Hue vind je het wel
Heb nu all4hue als enige gevonden waar het bij zou moeten kunnen
Waar heb je die nog gevonden!?!?Goldwing1973 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:35:
Vandaag toch maar weer in de auto gesprongen om nog een paar extra Philips LivingWhites Plugs te halen.
[afbeelding]
En ben je nu niet geruïneerd? Die dingen zijn duur geworden!
Praxis Bergschenhoek, Praxis Spijkenisse en Praxis Oosterhout.Fire69 schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:32:
[...]
Waar heb je die nog gevonden!?!?![]()
En ben je nu niet geruïneerd? Die dingen zijn duur geworden!
€29,95 per stuk, alleen heb ik ook nog de kortingsbon van de Formido gebruikt van 25%.
Dus uiteindelijk €22,50 per stuk betaald, en een tank benzine armer
[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 29-11-2015 22:42 ]
Dit ziet er interessant uit! Eigenlijk gewoon op afstand bestuurbare stopcontacten als ik het goed begrijp?Goldwing1973 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:35:
[afbeelding]
Ik heb een HUE bridge + Iris gekocht om te gebruiken met sleep cycle. Het zou echt super zijn als mijn nieuwe elektrische kachel ook aan gaat in het wekproces (heel slecht geïsoleerd huis
Zou dat mogelijk zijn met een dergelijke stekker, of kan ik dat beter niet proberen?
Een elektrische kachel zou ik niet aansturen met deze tussenstekker. Deze is dimbaar en de kachel zal daar niet vrolijk van worden.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Geen goed plan. Die livingwhites plugs kunnen maximaal 300 Watt aan. Jouw kacheltje trekt waarschijnlijk het 5-voudige of meer.Reb87 schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:59:
[...]
Dit ziet er interessant uit! Eigenlijk gewoon op afstand bestuurbare stopcontacten als ik het goed begrijp?
Ik heb een HUE bridge + Iris gekocht om te gebruiken met sleep cycle. Het zou echt super zijn als mijn nieuwe elektrische kachel ook aan gaat in het wekproces (heel slecht geïsoleerd huis).
Zou dat mogelijk zijn met een dergelijke stekker, of kan ik dat beter niet proberen?
De dimmerfunctie van de plug kan dmv een schakelaar op de plug uitzetten, dan is het alleen een aan/uit plugHokkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:02:
Een elektrische kachel zou ik niet aansturen met deze tussenstekker. Deze is dimbaar en de kachel zal daar niet vrolijk van worden.
Hij zou het wel voor elkaar kunnen krijgen met een relais die de kachel schakelt achter de Plug.netvista schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:03:
[...]
Geen goed plan. Die livingwhites plugs kunnen maximaal 300 Watt aan. Jouw kacheltje trekt waarschijnlijk het 5-voudige of meer.
Wat is volgens jullie de beste iOS app voor Hue? het moet geen disco ervaring zijn maar een goed werkende app die wat voorgeprogrammeerde sfeersettings heeft en wisselende schema's zou zeer leuk zijn.
Philips gemaild en het is dus nu voor altijd duidelijk:hardtarget schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:02:
Wat is het verschil tussen de 2 hue TAP's die ze hebben bij Conrad? de ene is fors duurder
Geachte heer <>,
Hartelijk dank voor uw e-mail naar Philips.
Philips heeft maar een Hue Tap. Meer dan een EAN nummer is mogelijk ook voor dezelfde product.
Mogelijk heeft Conrad een antwoord op, waarom zij een Tap goedkoper verkopen dan een ander.
Zaterdag bij Gamma de Hue starterset gekocht voor 63 euro. Leuk begin.
Iemand ervaring met de Huetro app? Klopt het dat de standard Scenes niet werken bij de lampen met alleen wit licht?
Iemand ervaring met de Huetro app? Klopt het dat de standard Scenes niet werken bij de lampen met alleen wit licht?
Heb je Goshes al eens bekeken? http://www.goshes.com/Scidd0w schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:06:
Voor sfeersettings en wisselende schema's zijn er twee iOS apps die je zeker moet proberen. OnSwitch & Espresso.
De eerste gebruik ik het meest maar voor veel scenes moet je extra in-app betalen das wel jammer. Heb nog geen gratis equivalent gevonden.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe de dimmer technische werkt? Ik bedoel, praat de dimmer met de app of de bridge?
Ik gebruik Hue Pro omdat deze het meest prettig werkt en kleuren eenvoudiger in te stellen zijn.
Deze ondersteund de dimmer echter niet.
Een andere app (All 4 Hue) doet dat wel. Zou ik de dimmer kunnen activeren/instellen met All 4 Hue ondanks dat ik een andere app gebruik?
Ik gebruik Hue Pro omdat deze het meest prettig werkt en kleuren eenvoudiger in te stellen zijn.
Een andere app (All 4 Hue) doet dat wel. Zou ik de dimmer kunnen activeren/instellen met All 4 Hue ondanks dat ik een andere app gebruik?
Ik heb net een tijdje zitten Googlen, maar vond niets aan informatie wat ik nodig heb omtrent de Tap.
Die tap heb ik namelijk alsvolgt ingesteld:
knop 1 - aan & uit (via HueLabs de Toggle functie)
knop 2 - 6 verschillende scenes gekoppeld
knop 3 - nu leeg
knop 4 - dimmen in 3 standen (via HueLabs de Dimmer functie)
Wat ik nu wil is dat knop 3 ook 3 standen dimmer krijgt, voor 1 lamp. Is dit mogelijk? Via de Hue Tap App kun je alleen dimmer up eenmalig 20% doen of dimmer down 20% eenmalig.
Via HueLabs kun je ook eenmalig de dimmer instellen op een knop.
Zie ik wat over het hoofd of gaat het niet lukken wat ik graag wil?
Die tap heb ik namelijk alsvolgt ingesteld:
knop 1 - aan & uit (via HueLabs de Toggle functie)
knop 2 - 6 verschillende scenes gekoppeld
knop 3 - nu leeg
knop 4 - dimmen in 3 standen (via HueLabs de Dimmer functie)
Wat ik nu wil is dat knop 3 ook 3 standen dimmer krijgt, voor 1 lamp. Is dit mogelijk? Via de Hue Tap App kun je alleen dimmer up eenmalig 20% doen of dimmer down 20% eenmalig.
Via HueLabs kun je ook eenmalig de dimmer instellen op een knop.
Zie ik wat over het hoofd of gaat het niet lukken wat ik graag wil?
Vraagje;
Ik weet dat de Livingcolors op de bridge kunnen worden gekoppeld (ook op de 2.0 versie, welk ik nu nog niet heb). Maar welke functionaliteit mis ik als ik deze ga kopen?
Kan ik toch beter voor de "Friends of HUE" Bloom gaan?
Ik weet dat de Livingcolors op de bridge kunnen worden gekoppeld (ook op de 2.0 versie, welk ik nu nog niet heb). Maar welke functionaliteit mis ik als ik deze ga kopen?
Je kunt 10 apps door elkaar gebruiken als je wil. De app geeft direct een commando aan de bridge en die communiceert met de lampen. Als het gaat om het instellen van de voorkeuren bij het indrukken van een dimmerknop, dan klopt het dat dit direct in de bridge wordt geprogrammeerd met All4Hue. Dit kun je zelf namelijk ook doen met de API van Philips, All4Hue is hier gewoon een gebruiksvriendelijke schil voor.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:27:
Kan iemand mij vertellen hoe de dimmer technische werkt? Ik bedoel, praat de dimmer met de app of de bridge?
Je ziet ook al meteen alle voorinstellingen die al aanwezig zijn in jou dimmer (door Philips geplaatst)
[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 30-11-2015 14:21 ]
Die vraag is een pagina geleden nog gesteld en beantwoord (iets voor in de openingspost?). Geen verschil tussen de versies, los van dat deze met een remote wordt geleverd.Hokkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:20:
Vraagje;
Is die remote vanuit een app later ook te programmeren zodat hij niet alleen die ene lamp aanstuurt, maar bv 2 tegelijk?arjandijk162 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:22:
[...]
Die vraag is een pagina geleden nog gesteld en beantwoord (iets voor in de openingspost?). Geen verschil tussen de versies, los van dat deze met een remote wordt geleverd.
Nee, die praat direct met je lampen, zonder bridge: Je bridge weet niet van zijn aanwezigheid. Je kunt wel meerdere lampen aan de afstandsbediening toevoegen. Alle instructies bij onderstaande link.
Lees dit ook even door:
http://www.beaumotica.nl/...toe-in-de-philips-hue-app
Lees dit ook even door:
[ Voor 19% gewijzigd door arjandijk162 op 30-11-2015 14:33 ]
*lama* ik moet beter lezenarjandijk162 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:32:
Nee, die praat direct met je lampen, zonder bridge: Je bridge weet niet van zijn aanwezigheid. Je kunt wel meerdere lampen aan de afstandsbediening toevoegen. Alle instructies bij onderstaande link.
Lees dit ook even door:
[ Voor 18% gewijzigd door Martinus op 30-11-2015 14:42 ]
no comment
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.