MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Woonkamer dimmer:
Wanneer ik aan druk alle lampen aan. Wanneer ik uit druk alle lampen uit en overloop lamp aan.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Scène maken.Neefdave schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:29:
Ik heb nu twee dimmers. Ik ben op zoek naar een oplossing met deze dimmers om het volgende voor elkaar te krijigen:
Woonkamer dimmer:
Wanneer ik aan druk alle lampen aan. Wanneer ik uit druk alle lampen uit en overloop lamp aan.
1: scène alle lampen aan selecteren
2: scène alle lampen uit behalve overloop. Die zet je op aan.
Water-Escape
Dan kan je dus eenvoudig deze actie instellen:
knop 4:
actie 1: Preset overloop
actie 2: Lampen woonkamer uit
Niet uit een app te programmeren, maar je kan 'm wel koppelen aan je bridge en aan de lampen die je wilt bedienen. Zo maak je bv in de app een scene aan met de lampen waar je remote ook mee is gepaired, de settings die je lampen dan hebben kan je dan vervolgens opslaan op je remote, door een scene knopje lang ingedrukt te houden. Klinkt ingewikkelder dan het is.xburchartz schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:25:
[...]
Is die remote vanuit een app later ook te programmeren zodat hij niet alleen die ene lamp aanstuurt, maar bv 2 tegelijk?
Lees anders hier effe: http://www.everyhue.com/?...n-the-same-zigbee-network
Top! Bedankt voor deze tipScidd0w schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:20:
Ik heb al mijn switches (tap & dimmer) geconfigureerd met iConnectHue.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Via de API.Neefdave schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:29:
Ik heb nu twee dimmers. Ik ben op zoek naar een oplossing met deze dimmers om het volgende voor elkaar te krijigen:
Woonkamer dimmer:
Kort drukken kan dan worden lampen uit. En 0 langer indrukken kan dan overloop aan worden.
Ik heb nu nog niet zo'n ouder type, maar overweeg hem te kopen vanwege de remote. Kan ik dan met die remote de kleuren van de lampen die dat ondersteunen wijzigen?Clubbtraxx schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:41:
[...]
Niet uit een app te programmeren, maar je kan 'm wel koppelen aan je bridge en aan de lampen die je wilt bedienen. Zo maak je bv in de app een scene aan met de lampen waar je remote ook mee is gepaired, de settings die je lampen dan hebben kan je dan vervolgens opslaan op je remote, door een scene knopje lang ingedrukt te houden.
Met de remote met tiptoets bediening kan je alles wat de app ook kan in feite en dus ook kleuren wijzigen.xburchartz schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:49:
[...]
Ik heb nu nog niet zo'n ouder type, maar overweeg hem te kopen vanwege de remote. Kan ik dan met die remote de kleuren van de lampen die dat ondersteunen wijzigen?
Nog niet nee. Hij staat al een tijdje op mijn telefoon zonder koppeling met mijn bridge. Ik zal er vanavond is naar gaan kijken.remmuz schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:18:
[...]
Heb je Goshes al eens bekeken? http://www.goshes.com/
Dank u!
[ Voor 26% gewijzigd door Roksilis op 01-12-2015 10:29 ]
Ja, de lamp dimt zelf.Roksilis schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:25:
Ik ben van plan om een nieuwe lamp te kopen en daar een Philips Hue lamp in te plaatsen. De website geeft aan dat de lamp niet dimbaar is. Kun je een Philips Hue lamp gebruiken in een niet dimbare lamp? Kun je de lamp dan wel dimmen?
Scène 1 : Alle lampen aan op overloop na, overloop uit.Neefdave schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:45:
Ja maar overloop is boven. Beetje nutteloos om die aan te hebben wanneer ik beneden zit.
Scène 2 : Alle lampen uit, overloop aan.
Knop 1 - scène 1
Knop 2 - scène 2
1. Mbv de AB van de Living Colors Iris lamp.
2. Met Lamp Finder (Java applicatie op PC).
Optie 1 vergt o.a. een reset van de bridge. En zoals ik de handleiding lees bedient de AB daarna dan álle aangemelde lampen? Zit ik niet op te wachten.
Lamp Finder uit optie 2 heb ik in het verleden met een onwillige lamp al eens gebruikt. Werkte prima.
Toch lijken mensen hier op het forum optie 1 aan te raden. Waarom is dat? Zijn er nadelen aan optie 2?
Kun kunt daarna alle lampen bedienen, maar alleen als je ze allemaal koppelt aan de AB. Je kunt gewoon kiezen door ze een voor een langs te lopen, ab ernaast te houden en te koppelen
Klopt, een Living Colors Iris is makkelijk op te pakkenScidd0w schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:48:
Ik heb zelf altijd de lamp finder methode gebruikt. Nadeel is dat je je lampen dan eenmalig dichtbij de bridge moet houden maar dat lijkt me over het algemeen geen probleem toch.
Ik heb een heel stel Hue lampen, dimmer switches, scènes, etc. Dus een Bridge reset kost mij veel werk.arjandijk162 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:48:
Omdat het gewoon erg makkelijk is om lampen aan en af te kunnen melden met een AB. Die reset hoef je alleen maar de te doen bij je eerste AB. Daarna kun je elke nieuwe lamp koppelen met de AB en direct weer ontkoppelen waardoor de lamp meteen in het goede netwerk zit.
Kun kunt daarna alle lampen bedienen, maar alleen als je ze allemaal koppelt aan de AB. Je kunt gewoon kiezen door ze een voor een langs te lopen, ab ernaast te houden en te koppelen
Als ik met Lamp Finder de LC Iris kan toevoegen aan de Bridge én daarna kan bedienen met de Hue app, terwijl de originele AB ook nog werkt, dan ben ik in no time klaar.
Ik zou een Bridge reset niet zo erg vinden als ik daarmee Siri op zowel iPad én iPhone werkend krijg (met 1 iCloud account), maar ik weet dat dit niet het geval is.
Het is in ieder goed om te weten dat beide methodes werken
Ik gebruik de bridge icm Experiabox v8 en las de onderstaande quote:
Siri stembediening werkt nu prima, echter wanneer je op één switch zowel een computer als een TV decoder heb aangesloten is deze oplossing wellicht niet ideaal. Ik heb echter alles gescheiden dus voor mij zorgt het uitzetten van IGMP snooping nog niet voor problemen.Ik heb op de experia V8 in het menu "WLAN, SETTINGS" de "IGMP snooping" uitgezet.
Nu kan ik zonder problemen vanaf de iPad met AirPrint naar mijn HP-5520 printen.
Zet ik de IGMP snooping weer aan, dan vind de iPad weer geen printer meer.
Hier ligt voor mij dus duidelijk de oorzaak!
Succes!
Vraag mij wel af of de Experiabox v10 mDNS (Bonjour) ondersteunt, kan hier nog geen informatie over vinden.
Powered by KPN
Als je de AB ook wilt gebruiken gaat optie 2 volgens mij niet werken. De Bridge en de AB moeten op de zelfde frequentie/ kanaal zitten, dit stel je in met optie 1.BanRay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:34:
[...]
Ik heb een heel stel Hue lampen, dimmer switches, scènes, etc. Dus een Bridge reset kost mij veel werk.
Als ik met Lamp Finder de LC Iris kan toevoegen aan de Bridge én daarna kan bedienen met de Hue app, terwijl de originele AB ook nog werkt, dan ben ik in no time klaar.
Ik zou een Bridge reset niet zo erg vinden als ik daarmee Siri op zowel iPad én iPhone werkend krijg (met 1 iCloud account), maar ik weet dat dit niet het geval is.
Het is in ieder goed om te weten dat beide methodes werken
Euh, ik kan dus de lampen ook weer ontkoppelen van die AB die hier nu in de la ligt als "master"? Hoe doe ik dat?arjandijk162 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:48:
Omdat het gewoon erg makkelijk is om lampen aan en af te kunnen melden met een AB. Die reset hoef je alleen maar de te doen bij je eerste AB. Daarna kun je elke nieuwe lamp koppelen met de AB en direct weer ontkoppelen waardoor de lamp meteen in het goede netwerk zit.
Kan via Google niet zo vlug vinden wat de eventuele veranderingen zijn
Heb ergens gelezen het omgekeerde van het koppelen, dus de AB bij de lamp houden en de 0 toets ingedrukt houdenBeekforel schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:32:
[...]
Euh, ik kan dus de lampen ook weer ontkoppelen van die AB die hier nu in de la ligt als "master"? Hoe doe ik dat?
Op meethue.com staat onderaan een changelog.patrickt35 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:32:
Kreeg net een firmware update voor mijn Bridge(2.0)
Kan via Google niet zo vlug vinden wat de eventuele veranderingen zijn
Bridge software 01029624
Support for rooms
Improved scene sharing
Support to remove the HomeKit pairing from the bridge
Stability and performance improvements
M'n bedoeling is om dit

In te bouwen in dit

Eerste stap is om een andere behuizing te vinden voor de PCB van de LivingWhites Plug aangezien het armatuur waar ik het in wil bouwen van metaal is en ik niet zo'n fan ben van "schokkende ervaringen"
En een gaatje in de rand van het armatuur boren waar ik de LED's van de LivingWhites kan plaatsen zodat ze toch zichtbaar zijn.
Ga je plaats genoeg hebben in die voet? Ik had in de keuken een lamp met hele grote voet, alleen was hij net niet diep genoeg.

Ik heb het dan achter de schakelaar ingebouwd
[edit]
Ik heb trouwens nog 2 van die printplaatjes over (3 binnenkort), voor wie er nog zoekt...
[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 01-12-2015 23:07 ]
Hmmm, ik ga er later deze week mee stoeien zodra de lamp bezorgd is. Wordt vervolgd...Nuevocasa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:06:
[...]
Als je de AB ook wilt gebruiken gaat optie 2 volgens mij niet werken. De Bridge en de AB moeten op de zelfde frequentie/ kanaal zitten, dit stel je in met optie 1.
Ik wil de witte led aan de voorkant zichtbaar hebben voor als ik 'm opnieuw moet koppelen met de afstandsbediening, en de blauwe led omdat ik wil kunnen zien of er stroom op de lamp staat aangezien het straks alleen uitgezet kan worden door de hoofdstop in de meterkast uit te zettenFire69 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:06:
Waarom wil je die led zichtbaar hebben?
Ga je plaats genoeg hebben in die voet? Ik had in de keuken een lamp met hele grote voet, alleen was hij net niet diep genoeg.
Ik heb het dan achter de schakelaar ingebouwd
[edit]
Ik heb trouwens nog 2 van die printplaatjes over (3 binnenkort), voor wie er nog zoekt...
Meestal zit een lamp niet helemaal strak tegen het plafond. Misschien is die ruimte gewoon voldoende hiervoor?Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:11:
[...]
Ik wil de witte led aan de voorkant zichtbaar hebben voor als ik 'm opnieuw moet koppelen met de afstandsbediening, en de blauwe led omdat ik wil kunnen zien of er stroom op de lamp staat aangezien het straks alleen uitgezet kan worden door de hoofdstop in de meterkast uit te zetten
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nee, deze lamp zit wel strak tegen de muur, maar het gedeelte wat tegen de muur zit is wel redelijk dik (2CM).ATS schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:20:
[...]
Meestal zit een lamp niet helemaal strak tegen het plafond. Misschien is die ruimte gewoon voldoende hiervoor?
Het gaat wel passen en meten worden, want in het midden zit een grote bout en aan de rechterkant het kroonsteentje die ook met een metale pen vast zit.
De lamp zelf knippert ook voor zover ik weet. Dus die led is niet daarvoor nodig.Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:11:
[...]
Ik wil de witte led aan de voorkant zichtbaar hebben voor als ik 'm opnieuw moet koppelen met de afstandsbediening, en de blauwe led omdat ik wil kunnen zien of er stroom op de lamp staat aangezien het straks alleen uitgezet kan worden door de hoofdstop in de meterkast uit te zetten
En die blauwe led is nogal aan de felle kant, heb je misschien meer last van dan dat het voordeel oplevert.
Ben benieuwd of het signaal dan nog wel binnenkomt, die voet van metaal werkt als een mooie afscherming..Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:46:
Net de eerste LivingWhites Plug opengemaakt.
M'n bedoeling is om dit
[afbeelding]
In te bouwen in dit
[afbeelding]
Eerste stap is om een andere behuizing te vinden voor de PCB van de LivingWhites Plug aangezien het armatuur waar ik het in wil bouwen van metaal is en ik niet zo'n fan ben van "schokkende ervaringen"
En een gaatje in de rand van het armatuur boren waar ik de LED's van de LivingWhites kan plaatsen zodat ze toch zichtbaar zijn.
Zal haast wel, iets met Apple premium reseller oid. Blijkbaar wordt de RGB als een premium product in de markt gezet en de White als een gangbaar product.arjandijk162 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:49:
Wat me overigens opvalt is dat geen van de bouwmarkten Hue RGB lampen heeft. De witte lampen kunnen we vaak genoeg met korting kopen, maar ik heb nog nooit de kleurenlampen met korting ergens gezien. Uberhaubt voeren de bouwmarkten deze lampen niet. Zou dat bewust beleid zijn van Philips?
Ik heb al van alles geprobeerd: uitloggen iCloud, iPad opnieuw opstarten, inloggen iCloud, sleutelhanger uit/aan gezet. Niks heeft geholpen.
Op internet kwam ik dit artikel tegen: http://huetips.com/new-bridge-problems/
Het artikel dateert van 5 oktober. Ze geven aan dat mijn probleem een bug is en opgelost moet worden door Philips en/of Apple.
Hebben jullie last van hetzelfde probleem? Klopt het dat er nog geen oplossing hiervoor is? Mijn nieuwe bridge is voorzien van de laatste firmware. Dus waarschijnlijk totdat er een oplossing is kan ik alleen praten met Siri op mijn iPhone.
Zelfde issue, nog geen oplossing voor zover ik weet.meesje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:41:
Sinds vandaag heb ik mijn Hue Lux lampen aangevuld met een paar Hue White lampen. Ook maar gelijk de bridge geüpgrade naar 2.0. Op mijn iPhone werkt alles goed, ook Siri. Echter wanneer ik op mijn iPad Siri wil instellen in de Hue app krijg ik de melding "Een andere gebruiker heeft de HomeKit ondersteunende bridge al gekoppeld."
Ik heb al van alles geprobeerd: uitloggen iCloud, iPad opnieuw opstarten, inloggen iCloud, sleutelhanger uit/aan gezet. Niks heeft geholpen.
Het artikel dateert van 5 oktober. Ze geven aan dat mijn probleem een bug is en opgelost moet worden door Philips en/of Apple.
Hebben jullie last van hetzelfde probleem? Klopt het dat er nog geen oplossing hiervoor is? Mijn nieuwe bridge is voorzien van de laatste firmware. Dus waarschijnlijk totdat er een oplossing is kan ik alleen praten met Siri op mijn iPhone.
Nothing to see here
ik ben nu een Hue switch + witte lamp verder welke ik geplaatst heb op de eerste verdieping (de lamp dan) zodat er een betere dekking zou zijn voor Hue richting zolder. Helaas is er op de zolder met vlagen contact te krijgen met mijn (middels) twee blooms. De ene keer lukt het gelijk, en dan uit het niets niet. Of met 1 lamp wel en de ander niet. Geen touw aan vast te knopen. Ik heb de bridge al veranderd van zender maar geen effect. De bridge heb ik helemaal tot aan het plafond opgehangen in de meterkast zodat het bijna een halve meter van de wifi router afzit en weer een halve meter dichterbij zolder is. Iemand nog tips? Ik heb niet zo een trek om nog eens 50 euro neer te moeten leggen voor een bridge na ruim 400 euro aan licht geïnvesteerd te hebben.
Bedankt voor de bevestiging.itsme schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:48:
[...]
Zelfde issue, nog geen oplossing voor zover ik weet.
Jamarkweb4871 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:12:
Is het mogelijk om de Philips Hue DIM Switch te gebruiken in combinatie met het Philips HUE starterspakket; 1 bridge en 3 hue lampen E27 9W?
No offence, maar volgens mij haal je oud en nieuw door elkaar.FicoF schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:47:
[...]
oude: http://download.p4c.phili...80/8718696485880_pss_.pdf
nieuwe: http://download.p4c.phili...18291770923_pss_enggb.pdf
Enige verschil is levensduur (korter) en meer lichtopbrengst zoals ik het lees:
Nieuwe:
Technical specifications
• Lumen output: 145 lm @ 2000 K, 210 lm @ 3000
K, 230 lm @ 6500 K, 600 lm @ 4000 K, 250
lm @ 4000 K
Environmental
• Operational humidity: 0%<H <80% (non
condensing)
• Operational temperature: 0°C - 40°C
What's in the box
• hue light bulbs: 1
The bulb
• Fitting: GU10
• Form factor: GU10
• Lifetime: 15,000 hour(s)
• Light output: 16 million colours, Beam angle - 160°
+- 20°, Dimmable via smart device only, From
warm to cold white colour, Functional white light
• Mains voltage: 230 V
• Max. operation power: 6.5 W
• Max. standby power: 0.45 W
• Software upgradable
• Start up: Instant 100% light output
Oude:
The bulb
• Fitting: GU10
• Form factor: GU10
• Lifetime: 25000 hour(s)
• Wattage: 6.5 W
• Light output: 16 million colors, Functional white
light, All shades of white, From warm to cold white
color, Dimmable via smart device only, Beam angle
- 160° +- 20°
• Lumen output: 145 lm @ 2000K, 210
lm @ 3000K, 250 lm @ 4000K, 230 lm @ 6500K,
38 lm/W efficacy @4000K, Default start-up
195lm @ 2700K, >80 CRI from 2000–4000K
• Software upgradable
• Start up: Instant 100% light output
• Height: 71 mm
• Width: 50 mm
De nieuwe zou juist een levensduur moeten hebben van 25.000 uur genaamd "Hue white and colour" en de oude lampen zouden een levensduur moeten hebben van 15.000 uur. Zie bijvoorbeeld de datumstempels onderaan de laatste pagina's van de PDF.
[ Voor 14% gewijzigd door sunnybird op 02-12-2015 15:31 ]
Indien ik direct "Dim lamp X naar 50 procent" inspreek, krijg ik wel een bevestiging van Siri dat het gebeurd is maar de lamp blijft uit.
Vergelijk de lampen in de PDF's eens met deze afbeelding. Deze worden geleverd met de nieuwe bridge.sunnybird schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:31:
Dat zou vreemd zijn dat de nieuwe GU10 lampen minder lumen geven dan de oude. Of zie ik het nu verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 02-12-2015 15:34 ]
Kan je deze plugs aanmelden bij een Hue Bridge? Zo ja, waar verkopen ze die? Kan het niet zo snel vinden.Goldwing1973 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:35:
Vandaag toch maar weer in de auto gesprongen om nog een paar extra Philips LivingWhites Plugs te halen.
Nu heb ik er genoeg om iedere -niet Hue- lamp hier in huis te koppelen.
2 Plugs ga ik uit elkaar halen zodat ik de PCB in het armatuur van de plafond en wandlamp kan bouwen, rest gaat of in een stopcontact of ergens verborgen in/onder een kastje/tafeltje.
[afbeelding]
Bedankt!
Ze worden nog amper verkocht, maar ze zijn te koppelenton_adam schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:16:
[...]
Kan je deze plugs aanmelden bij een Hue Bridge? Zo ja, waar verkopen ze die? Kan het niet zo snel vinden.
Bedankt!
YouTube: iConnectHue - save energy with Philips Hue and Living Whites plugston_adam schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:16:
[...]
Kan je deze plugs aanmelden bij een Hue Bridge? Zo ja, waar verkopen ze die? Kan het niet zo snel vinden.
Bedankt!
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Die PDF van die oude klopt niet. er staat 2x 4000K in.sunnybird schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:31:
Dat zou vreemd zijn dat de nieuwe GU10 lampen minder lumen geven dan de oude. Of zie ik het nu verkeerd.
Als je een beetje goed leest dan zijn ze identiek qua lichtopbrengst.
Wat dacht je van de hue website?SebasFM schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:45:
Heeft iemand ervaring met zowel de oude Lightstrip als de nieuwe Lightstrip Plus? Schijnt dat de oude slechts 120 lumen licht geeft en de nieuwe maar liefst 1600 lumen. Dat is een ruime factor 13 meer licht. Iemand die dit kan bevestigen?
Philips Hue lightstrip plus 1600lm
Philips Hue lightstrip 120lm
Daar heb ik de info vandaan, maar het lijkt me erg sterk dat de nieuwe versie direct een factor 13 meer licht geeft dan de oude.Fly-guy schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:02:
[...]
Wat dacht je van de hue website?
Philips Hue lightstrip plus 1600lm
Philips Hue lightstrip 120lm
Ik hoor en lees ook telkens 1600lmn...
Het enige gegeven wat nog ontbreekt is bij welke lengte van de LED strip. Is dat bij de standaard 2 meter, bij 1 meter zoals hier wordt gesuggereerd, of bij de maximaal uitbreidbare lengte van 10 meter? Blijft m.i. allemaal heel vaag als ik de bronnen er op na sla.GustavSan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:14:
Was die nieuwe maar factor 13 langer.
Ik hoor en lees ook telkens 1600lmn...
[ Voor 2% gewijzigd door SebasFM op 02-12-2015 17:19 . Reden: typo ]
Standaard 2 meterSebasFM schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:17:
[...]
Het enige gegeven wat nog ontbreekt is bij welke lengte van de LED strip. Is dat bij de standaard 2 meter, bij 1 meter zoals hier wordt gesuggereerd, of bij de maximaal uitbreidbare lengte van 10 meter? Blijft m.i. allemaal heel vaag als ik de bronnen er op na sla.
Er staat ook iets verder naar onder: Philips Hue lightstrip plus - 2m set
Verlengstuk is 30 euro per meter
[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 02-12-2015 17:36 ]
Praxis Leek en Praxis Sneek hebben er mischien nog een paar liggen, anders ben ik bang dat ze niet meer verkrijgbaar zijn op een enkeling na op eBay die ze voor woekerprijzen verkooptton_adam schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:16:
[...]
Bedankt!
RoyK schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:15:
okey mensen,
ik ben nu een Hue switch + witte lamp verder welke ik geplaatst heb op de eerste verdieping (de lamp dan) zodat er een betere dekking zou zijn voor Hue richting zolder. Helaas is er op de zolder met vlagen contact te krijgen met mijn (middels) twee blooms. De ene keer lukt het gelijk, en dan uit het niets niet. Of met 1 lamp wel en de ander niet. Geen touw aan vast te knopen. Ik heb de bridge al veranderd van zender maar geen effect. De bridge heb ik helemaal tot aan het plafond opgehangen in de meterkast zodat het bijna een halve meter van de wifi router afzit en weer een halve meter dichterbij zolder is. Iemand nog tips? Ik heb niet zo een trek om nog eens 50 euro neer te moeten leggen voor een bridge na ruim 400 euro aan licht geïnvesteerd te hebben.
Water-Escape
Ik heb dit euvel nu met alle sets van dresden. Ook een reset zoals op hun site staat maakt niks uit
Dus 4*aan voor 2 sec daarna 10* Knipperen en weer 2 aan zou hij gereset moeten zijn. Maar krijg dan exact zelfde als voorheen.
Ik heb de bridge nu naar zolder verplaatst. De woonkamer kan hij blijkbaar prima benaderen. Maar mijn twee blooms op zolder ziet hij nog steeds niet. Ook niet als ik ze met de hand benader via serial nummer.water_escape schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:02:
En als je nou eens een test doet door de lampen naast de bridge te zetten of de bridge op zolder te zetten. Werkt alles dan wel? Dan heb je toch nog niet genoeg signaal gecreëerd . Werkt het niet ligt het ergens anders aan.
[...]
De slaapkamer op de eerste verdieping lijkt hij ook niet goed te kunnen bereiken. Beetje gaar dit
Ik zal het ZigBee eens op een ander kanaal laten zetten (heb ik vanmiddag ook gedaan)
kijken wat er dan gebeurd.
EDIT:
stekker eruit en erin heeft voor de lampen geholpen. Nadeel is dat de lamp op de slaapkamer (had ik even niet bij stil gestaan) altijd aan moet staan en je die dus met de app moet bedienen. Dat gaat hem denk ik in praktijk niet worden als je mobiel uit ligt op het nachtkastje. Hmm... Toch proberen de bridge op een 1 of andere manier naar de slaapkamer te verplaatsen.
[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 02-12-2015 20:58 ]
Schakelaars uiteraard nooit neer gebruiken. Of zoals vele hier vervangen voor een dimmerswitch of tap.RoyK schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:46:
[...]
Ik heb de bridge nu naar zolder verplaatst. De woonkamer kan hij blijkbaar prima benaderen. Maar mijn twee blooms op zolder ziet hij nog steeds niet. Ook niet als ik ze met de hand benader via serial nummer.
De slaapkamer op de eerste verdieping lijkt hij ook niet goed te kunnen bereiken. Beetje gaar dit
Ik zal het ZigBee eens op een ander kanaal laten zetten (heb ik vanmiddag ook gedaan)
EDIT:
stekker eruit en erin heeft voor de lampen geholpen. Nadeel is dat de lamp op de slaapkamer (had ik even niet bij stil gestaan) altijd aan moet staan en je die dus met de app moet bedienen. Dat gaat hem denk ik in praktijk niet worden als je mobiel uit ligt op het nachtkastje. Hmm... Toch proberen de bridge op een 1 of andere manier naar de slaapkamer te verplaatsen.
Water-Escape
Verder zou - als ik het hier zo lees - een soort bridge repeater ook niet vreemd zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door GustavSan op 02-12-2015 21:55 ]
Of een remote erbij kopen. Praat direct met je lampen, dus geen bereik nodig van de bridgeRoyK schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:46:
[...]
Ik heb de bridge nu naar zolder verplaatst. De woonkamer kan hij blijkbaar prima benaderen. Maar mijn twee blooms op zolder ziet hij nog steeds niet. Ook niet als ik ze met de hand benader via serial nummer.
EDIT:
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Heb je toevallig ook een keer in het verleden je Apple email adres (en dus je inlogaccount) gewijzigd? Ik heb het gevoel dat het hierdoor komt bij mij....meesje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:41:
Dat kan bij mij in ieder geval niet de oorzaak zijn, want ik heb mijn apple id / inlog nooit veranderd.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:05:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Heb je toevallig ook een keer in het verleden je Apple email adres (en dus je inlogaccount) gewijzigd? Ik heb het gevoel dat het hierdoor komt bij mij....
Het schijnt dat je een 2e bridge ook als repeater op kunt nemen in je netwerk.GustavSan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:38:
Verder zou - als ik het hier zo lees - een soort bridge repeater ook niet vreemd zijn.
Het klopt wel dat die nieuwe mega veel licht geven. Ik had de oude voorheen en nu de nieuwe. Met de oude kon ik net de bar tot op de vloer goed verlichten, de nieuwe kan ik de hele woonkamer mee verlichten als hij volop staat.SebasFM schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:45:
Heeft iemand ervaring met zowel de oude Lightstrip als de nieuwe Lightstrip Plus? Schijnt dat de oude slechts 120 lumen licht geeft en de nieuwe maar liefst 1600 lumen. Dat is een ruime factor 13 meer licht. Iemand die dit kan bevestigen?
Gaaf! Dan ga ik dit weekend er ook een halen voor achter mijn zelfbouw TV meubel.chefspecial schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:37:
[...]
Het klopt wel dat die nieuwe mega veel licht geven. Ik had de oude voorheen en nu de nieuwe. Met de oude kon ik net de bar tot op de vloer goed verlichten, de nieuwe kan ik de hele woonkamer mee verlichten als hij volop staat.
Vandaag de LivingColors Iris ontvangen. Ik heb hem met Lampfinder gekoppeld met mijn bridge. De originele AB werkt nu inderdaad niet meer. Ik vond die draaischijf toch al niet geweldig, dus bediening met de app vind ik meer dan prima. Het is nu dus eigenlijk een Hue Iris gewordenNuevocasa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:06:
[...]
Als je de AB ook wilt gebruiken gaat optie 2 volgens mij niet werken. De Bridge en de AB moeten op de zelfde frequentie/ kanaal zitten, dit stel je in met optie 1.
[update]
Bij nader inzien gaat dit niet op voor jou aangezien je ze dan alsnog eerst aan de remote moet koppelen... Sorry.
[ Voor 20% gewijzigd door Scidd0w op 03-12-2015 15:31 ]
Zelfde issues hier, er is ook geen oplossing voor. Waarschijnlijk werkt Siri na een paar dagen helemaal niet meer, ook niet op je iPhone. Door je bridge te resetten kun je het herstellen, maar of je dat moet willen...meesje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:41:
Sinds vandaag heb ik mijn Hue Lux lampen aangevuld met een paar Hue White lampen. Ook maar gelijk de bridge geüpgrade naar 2.0. Op mijn iPhone werkt alles goed, ook Siri. Echter wanneer ik op mijn iPad Siri wil instellen in de Hue app krijg ik de melding "Een andere gebruiker heeft de HomeKit ondersteunende bridge al gekoppeld."
Het heeft te maken met meerdere apparaten met hetzelfde iCloud account.
Na contact gehad te hebben met dresden gaven zij aan dit probleem van nog enkele gebrukiers gehoord te hebben. En waarschijnlijk komt door een recente update van Philips.Trunks81 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:46:
Heel vreemd probleem nu, Heb drie sets met FLS-PP van dresden. Ik zet de eerste set aan deze knippert wit. Laat daarna de Hue app zoeken naar nieuwe lampen ik zie dat de FLS-pp Groen word wat wil zeggen dat hij toegevoegd is ? Echter komt hij niet in de lijst erbij te staan.
Ik heb dit euvel nu met alle sets van dresden. Ook een reset zoals op hun site staat maakt niks uit
Dus 4*aan voor 2 sec daarna 10* Knipperen en weer 2 aan zou hij gereset moeten zijn. Maar krijg dan exact zelfde als voorheen.
Nu in iedergeval bij beide firma''s een ticket open staan. Word vervolgt dus.
Voor de duidelijkheid, er is geen sprake van een oude strip en een nieuwe strip. Het zijn twee aparte producten, die naast elkaar worden verkocht.SebasFM schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:07:
[...]
Daar heb ik de info vandaan, maar het lijkt me erg sterk dat de nieuwe versie direct een factor 13 meer licht geeft dan de oude.
De "gewone" Lightstrip dient enkel en alleen voor om sfeerlicht te creëren, daar hoeft en wil je echt geen bak licht voor hebben. Ik heb deze strip aan de achterkant van mijn bureau. Met Albedo simuleer ik een soort van Ambilight voor mijn display. In ieder geval voor rustig, indirect sfeerlicht gebruik je deze strip.
Daarnaast heb je dus de Lightstrip Plus, deze strip is een slag groter ten opzichte van normale Lightstrip. Ze halen die 1600 lumen met grotere LED's. Wat deze strip ook "Plus" maakt is dat deze verlengd kan worden. Dit kan niet met de normale strip. Tot slot heeft de Plus een beter dim bereik en produceert betere wit tinten (groter bereik kleurtemperatuur: 2000-6500 Kelvin). Met de normale versie is dit moeilijk. Het is of te koud of te warm wit, als je snapt wat ik bedoel. Maar dat is op zich niet belangrijk voor sfeerlicht.

Hier een goed vergelijkingsfilmpje van (onder andere) de normale en de Plus versie.
YouTube: Philips Hue 2.0 and New Lightstrip Plus - Review and Comparison
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Het is heel simpel. Als je de AB hebt gekoppeld met je bidge (zie beaumotica) dan zitten ze op hetzelfde netwerk, voor de rest is er geen communicatie tussen de bridge en AB.xburchartz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:32:
Ik zou dat op zich wel willen proberen: die remote op e-bay kopen en dan mijn lampen ermee bedienen. Mijn vragen daarbij: zijn die knoppen nog op de een of andere manier in te stellen? Hij praat dus rechtstreeks met de lampen die eraan gekoppeld zijn. Is dat een groep van lampen die je zelf kunt definieren? Zitten ze op een eigen Zigbee kanaal? Kan het een combi zijn van bv een Bloom, Iris, E27 color en een E27 White? Of moeten het dan allemaal kleurenlampen zijn bv?
Met de AB ga je lamp voor lamp af die je ermee wil bedienen. Zo heb je dan je groep gemaakt. Alle gekoppelde lampen kun je dan tegelijk bedienen. Je kunt met de pijltjestoetsen ook lampen apart bedienen, maar dat werkt niet heel handig.
Als je bijv je hele woonkamer aan de AB hebt hangen, roep je vanuit de App een mooie scene op. Als je tevreden bent over deze scene dan houd je een van de drie sceneknoppen op de AB in en hoor je even later een geluidje. Op dat moment is de kleur en lichtsterkte van alle aangesloten lampen opgeslagen in de scene. Die kun je daarna dus weer oproepen. Simple as that.
De Lightstrip Plus heeft alleen maar voordelen t.o.v. de oude Lightstrip, inclusief groter dimbereik, ze kosten beide hetzelfde, maar de plus en de gewone blijven beide te koop beweer je...Aurora schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 02:14:
[...]
Voor de duidelijkheid, er is geen sprake van een oude strip en een nieuwe strip. Het zijn twee aparte producten, die naast elkaar worden verkocht.
De "gewone" Lightstrip dient enkel en alleen voor om sfeerlicht te creëren, daar hoeft en wil je echt geen bak licht voor hebben. Ik heb deze strip aan de achterkant van mijn bureau. Met Albedo simuleer ik een soort van Ambilight voor mijn display. In ieder geval voor rustig, indirect sfeerlicht gebruik je deze strip.
Daarnaast heb je dus de Lightstrip Plus, deze strip is een slag groter ten opzichte van normale Lightstrip. Ze halen die 1600 lumen met grotere LED's. Wat deze strip ook "Plus" maakt is dat deze verlengd kan worden. Dit kan niet met de normale strip. Tot slot heeft de Plus een beter dim bereik en produceert betere wit tinten (groter bereik kleurtemperatuur: 2000-6500 Kelvin). Met de normale versie is dit moeilijk. Het is of te koud of te warm wit, als je snapt wat ik bedoel. Maar dat is op zich niet belangrijk voor sfeerlicht.
[afbeelding]
Hier een goed vergelijkingsfilmpje van (onder andere) de normale en de Plus versie.
YouTube: Philips Hue 2.0 and New Lightstrip Plus - Review and Comparison
Ik kan geen reden bedenken waarom ik als consument nog een oude strip zou kopen en als ik Philips was kan ik niet 1 reden bedenken om de oude strip te blijven verkopen.
Voor mij 100% zeker dat als de winkelvoorraden verkocht zijn er geen Lightstrip (de oude) meer te koop is.
Ik weet niet waar de bewering omtrent de prijs vandaan komt, maar de normale strip kun je al krijgen vanaf 53 euro, de Plus vanaf 71 euro en maar bij een select aantal winkels.Bert003 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:36:
[...]
De Lightstrip Plus heeft alleen maar voordelen t.o.v. de oude Lightstrip, inclusief groter dimbereik, ze kosten beide hetzelfde, maar de plus en de gewone blijven beide te koop beweer je...
Ik kan geen reden bedenken waarom ik als consument nog een oude strip zou kopen en als ik Philips was kan ik niet 1 reden bedenken om de oude strip te blijven verkopen.
Voor mij 100% zeker dat als de winkelvoorraden verkocht zijn er geen Lightstrip (de oude) meer te koop is.
En nogmaals, Lightstrip is sfeerlicht en verbruikt minder energie. De Plus verlicht je hele woonkamer in zijn eentje, waarbij het verbruik uiteraard hoger is.
Aan de markttechnische naam lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat de Plus een opvolger is van de normale Lightstrip. Plus suggereert een aanvulling op het bestaande. Fabrikanten gebruiken deze term regelmatig, zoals Samsung. Anders zou het wel Lightstrip 2 heten, of Hue kennende, gewoon "Lightstrip", net zoals andere lampen die wel een opvolger hebben en dezelfde naam behouden en je goed moet kijken of je wel de nieuwe versie in handen hebt.
Hoe dan ook, je kent nu de verschillen, dus je weet waar je voor moet gaan voor jouw doeleinden.
De feiten zijn:Aurora schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:01:
[...]
Ik weet niet waar de bewering omtrent de prijs vandaan komt, maar de normale strip kun je al krijgen vanaf 53 euro, de Plus vanaf 71 euro en maar bij een select aantal winkels.
En nogmaals, Lightstrip is sfeerlicht en verbruikt minder energie. De Plus verlicht je hele woonkamer in zijn eentje, waarbij het verbruik uiteraard hoger is.
Aan de markttechnische naam lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat de Plus een opvolger is van de normale Lightstrip. Plus suggereert een aanvulling op het bestaande. Fabrikanten gebruiken deze term regelmatig, zoals Samsung. Anders zou het wel Lightstrip 2 heten, of Hue kennende, gewoon "Lightstrip", net zoals andere lampen die wel een opvolger hebben en dezelfde naam behouden en je goed moet kijken of je wel de nieuwe versie in handen hebt.
Hoe dan ook, je kent nu de verschillen, dus je weet waar je voor moet gaan voor jouw doeleinden.
Wat de lightstrip kan, kan de lightstrip plus ook. Andersom niet. Verbruik neemt af met dimmen, bij dezelfde hoevelheid afgegeven licht verbruikt de plus ongeveer hetzelfde als de oude. Ik heb ze beide trouwens.
Mijn mening:
Als je echt die 2 tientjes meerprijs niet wilt uitgeven koop dan de oude, in alle andere gevallen de nieuwe.
[ Voor 5% gewijzigd door Bert003 op 05-12-2015 00:19 ]
Weet iemand een betaalbare platte aluminium LED-profiel (met opaal afdekkap/diffuser)?
[ Voor 13% gewijzigd door samplemans op 05-12-2015 02:04 ]
Feit: Lightstrip en Lightstrip Plus staan op zichzelf met elk hun eigen eigenschappen en prijskaartje.
Advies: Check wat bij je past en punt.
Goed punt om rekening mee te houden!samplemans schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:31:
Doordat de Lightstrip Plus breder is geworden (15mm) past deze niet in de meeste platte LED-profielen (12,2mm).
[ Voor 30% gewijzigd door Aurora op 05-12-2015 11:28 ]
Het werkt echt erg mooi! Echter... gisteravond was spontaan 1 lamp naar een groenige kleur veranderd. Een andere deze ochtend. Wanneer ik de stroom er af haal en er weer op zet, komt de groene kleur gewoon terug.
Ook kan de bridge deze lampen niet meer zien.
Heeft iemand dit gedrag al eens eeder gezien en weet iemand hoe dit op te lossne is, of is de lamp nu gewoon stuk?
Bijv:samplemans schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:31:
Doordat de Lightstrip Plus breder is geworden (15mm) past deze niet in de meeste platte LED-profielen (12,2mm).
Weet iemand een betaalbare platte aluminium LED-profiel (met opaal afdekkap/diffuser)?
http://www.ledstripkoning...-rechte-afdekkap-1-meter/
Eventueel zou je de kunststof huls van de strip kunnen weghalen. Als het in een alu profiel gaat is dat een beetje dubbelop. Zorg in dat geval dat de achterkant van de ledstrip geen contact maakt met het alu profiel.
Zelf ga ik experimenteren met 3 Lightstrip Plus strips naast elkaar in dit profiel:
http://www.ledstripkoning...t-inclusief-afdekkap-15m/
Als je de achterkant er af haalt dan maakt je strip contact met het profiel en: kortsluitingsunnybird schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:07:
@Bert003, waarom mag de Lightstrip Plus geen contact maken met het alu profiel. Hoeft de strip niet gekoeld te worden?
Het is inderdaad dat de soldeervlakken geen kortsluiting maken., maar je kunt het plastic omhulsel precies op de breedte van de strip afsnijden en die dan met dubbelzijdig tape op de achterkant vd strip plakken. Wellicht de plakrand gebruiken die er al op zit door hem om te draaien.sunnybird schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:07:
@Bert003, waarom mag de Lightstrip Plus geen contact maken met het alu profiel. Hoeft de strip niet gekoeld te worden?
Er bestaat ook dubbezijdig tape wat 3 of 4 mm dik is, daarmee lukt het ook wel
Water-Escape
Niemand die dit probleem ook ervaart? Of praat hier niemand met Siri? ;-)meesje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:32:
Nog wat gespeeld met Siri, maar klopt het dat je eerst een lamp aan moet zetten en dan pas een dim commando kan inspreken. Dus eerst "Zet lamp X aan" en dan pas "Dim lamp X naar 50 procent"?
Indien ik direct "Dim lamp X naar 50 procent" inspreek, krijg ik wel een bevestiging van Siri dat het gebeurd is maar de lamp blijft uit.
Ik heb nog geen tijd gehad om m'n Bridge 2 aan te sluiten, dus weet ik nog niet of het werkt.meesje schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:42:
[...]
Niemand die dit probleem ook ervaart? Of praat hier niemand met Siri? ;-)
Maar heb je al eens geprobeerd "Zet lamp X aan op 50%"?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
LOL!!!LoneWolf schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:16:
Werkt niet, Siri is een echte man en kan maar 1 ding tegelijk helaas ......
no comment
Daar zit wat in, gewone ledstrips hebben ook een dunne kleeflaag. De print zelf zal ook wel een laklaag hebben wat isoleert. Maar gevoelsmatig heb ik liever wat meer zekerheid.PlanTwan schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:22:
Volgens mij prima mogelijk om de strip op een aluminium profiel te plakken hoor. In de handleiding omschrijft men alleen dat je bij gebruik op een metalen ondergeond dat je het aard. Strips zijn allemaal smd volgens mij, waardoor de geleidende delen bovenop zitten.
Nou dat gaat niet hangen maar staan op een tv meubel, achter de luidsprekers. Ik knip een lightstrip plus in 6 stukken en die gaan 3 om 3 naast elkaar. Onderling koppel ik ze door met 6 polige Molex Minifit jr. stekkertjes.water_escape schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:40:
Waar ga je het hangen? Dat profiel?
Licht achter de speakers werkte eerder erg mooi met 2 E27 Hue lampen maar het nadeel is dat het wat groot is en als je onder een hoek kijkt keek je in de lamp. Maar het effect van een speaker met ambilight is prachtig :-)
Nu worden het dus twee 35 cm hoge ledstrips waar je niet in kijkt en die net zo veel licht geven als 2 Hue lampen. Voor de prijs van 1 Hue lamp. Win-win. Als het allemaal lukt tenminste zoals ik het bedacht heb.
Bert003 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:06:
[...]
Nou dat gaat niet hangen maar staan op een tv meubel, achter de luidsprekers. Ik knip een lightstrip plus in 6 stukken en die gaan 3 om 3 naast elkaar. Onderling koppel ik ze door met 6 polige Molex Minifit jr. stekkertjes.
Licht achter de speakers werkte eerder erg mooi met 2 E27 Hue lampen maar het nadeel is dat het wat groot is en als je onder een hoek kijkt keek je in de lamp. Maar het effect van een speaker met ambilight is prachtig :-)
Nu worden het dus twee 35 cm hoge ledstrips waar je niet in kijkt en die net zo veel licht geven als 2 Hue lampen. Voor de prijs van 1 Hue lamp. Win-win. Als het allemaal lukt tenminste zoals ik het bedacht heb.
Water-Escape
Een 169.x.x.x IP betekend dat de bridge geen IP adres krijgt toegewezen van de DHCP server (meestal de router).Martinus schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:30:
heb bij de laatste update geen connectie meer, alleen nog 169.... ip-nummer, damn gaat mn itfff zaken. Iemand een idee? of harde reset maar?
Ik zou als eerste proberen om die even uit en weer aan te zetten en als die weer helemaal opgestart is de Bridge even uit en weer aan.
Ik heb het probleem dat ik ook geen connectie meet heb zelf niet het IP adres. er branden maar 2 lampje het is een versie 2.0 en harde reset werkt ook nietMartinus schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:30:
heb bij de laatste update geen connectie meer, alleen nog 169.... ip-nummer, damn gaat mn itfff zaken. Iemand een idee? of harde reset maar?
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.