Respect! domoticasmurf voor jouw hue schakelaar projectje!!
Ik heb afgelopen weekend wat geexperimenteerd maar ik durfde de printplaat niet door midden te zagen. Wat een priegelwerk is dat solderen

! Ik kon het niet laten en heb tocht wat geprobeerd maar dan met een hele printplaat.
Wij hebben gira schakelmateriaal aan de muur hangen en ik vond een 4-voudig maak contact dat ik gebruikt heb, dan hoef ik niet te experimenteren met microswitches (16,5 euro via
warmteservice). Het integreert zo wel perfect met het andere schakelmateriaal.
Ik heb de dimmerswitch zo veel mogelijk intact gelaten en alleen draadjes gesoldeerd aan de contactpuntjes van de microswitches op de printplaat (SW1, SW2, SW3 en SW4). In het Gira schakelblok hebben steeds twee maakcontacten dezelfde ingang maar dat is geen probleem bleek uit jouw schema. Uiteindelijk lopen er dus 6 draadjes van de dimmerswitch naar het Gira schakelblok.
In eerste instantie deed de dimmerswitch het niet meer, oeps! Ik denk dat ik met solderen ergens sluiting gemaakt had. Mijn soldeerbout(je) voelt als een enorme pook als ik die draadjes vast probeer te maken. Ik zal wel niet het juiste gereedschap hebben voor dit gepriegel. Nadat ik twee draadjes opnieuw gesoldeerd had werkte het gelukkig weer.
Omdat de inbouwdoos in een holle wand zit kon ik vrij eenvoudig een sleuf in de inbouwdoos maken waardoor ik de dimmerswitch gedeeltelijk in de holle wand kan schuiven, daardoor past hij gewoon. Dat leek me een makkelijkere oplossing als het doormiddenzagen van de printplaat.
Het resultaat werkt verbluffend goed. Ik heb een schakelaar die niet te onderscheiden is van de rest van het schakelmateriaal met 4 verschillende knoppen. Met iConnectHue (iOS) vervolgens alle knoppen individueel geprogrameerd. Leuk dat je onderscheid kunt maken tussen kort en lang indrukken waardoor je 8 mogelijkheden hebt.
Uiteindelijk heb ik heb geprogrammeerd voor twee verschillende lampengroepen met boven aan en onder uit, zoals een conventionele dubbele schakelaar ook zou reageren. Snapt mijn vriendin tenminste ook hoe het werkt

Met als uitbreiding dat lang indrukken een tweede scene activeert. Ben er super blij mee.
Heb helaas geen foto's gemaakt en het ding zit inmiddels in de muur ingebouwd. Zal bij de volgende ombouw wat plaatjes maken. Even aankijken hoe het in de praktijk functioneert maar ik denk dat dit mijn standaard schakelsysteem voor hue wordt en dat ik op termijn mijn overige schakelaars (gebaseerd op de remotes) ga vervangen.
Het resultaat ziet er ongeveer zo uit: