[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:49
Goldwing1973 schreef op zondag 06 december 2015 @ 09:22:
[...]

Een 169.x.x.x IP betekend dat de bridge geen IP adres krijgt toegewezen van de DHCP server (meestal de router).
Ik zou als eerste proberen om die even uit en weer aan te zetten en als die weer helemaal opgestart is de Bridge even uit en weer aan.
Thxs, had ik al gedaan. Kom vanmorgen weer beneden om te checken en ja hoor weer 169.xxx. Het was hier voor net terug naar 192.xxx
Krijg hier wel tabak van, dat update is kennelijk nooit een garantie.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Is het mogelijk om meerdere remotes met de bridge (2.0) te pairen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:18
Nounou, die 2.0 bridge is me een drama als ik het allemaal zo lees de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
robnieuw schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:52:
[...]

Ik heb het probleem dat ik ook geen connectie meet heb zelf niet het IP adres. er branden maar 2 lampje het is een versie 2.0 en harde reset werkt ook niet :(
Klinkt als een gevalletje garantie claimen.
Blijkbaar -van wat ik hier hoor- zorgt de update ervoor dat de DHCP Client op de bridge niet meer werkt.
Zal vanavond m'n eigen 2.0 bridge eens gaan installeren en kijken of ik deze problemen ook krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 08:01
Zie hier en toe tips voor kortingacties.

Net 1 maal Philips HUE E27 10W RGBW lamp besteld voor 53,10 incl verzendkosten; Conrad geeft 10% korting op verlichting.

Geldig van 4 t/m 10 december 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 20:50

Wokker

De avond wokkel

Ben al tijdje aan het google geweest naar het verschil tussen de hue u10 en een normale halogeen spot (35w). En dan voornamelijk in het aantal lumen (kan de hue net zo vel als de halogeen spot) en is het belichting gebied net zo groot?

Ik heb deze site gevonden -> http://www.ledbenchmark.c...278&name=Philips+Hue+GU10 maar die doet suggereer dat het een normale halogeen 2x zoveel licht op brengt, klopt dat?

We hebben nu een plafond verlichting met 4 spots er in, welke de hele woonkamer verlichten. En wil niet dat ik straks 4x een hue gu10 lamp heb waar ik niet zoveel aan heb. :)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Je vergelijkt daar een 50w GU10 halogeen met een Hue... nogal wiedes dat die meer licht geeft.
Als het je om alleen de lichtopbrengst gaat kan je misschien beter gewone GU10 MasterLED halen van philips. Probleem bij jouw lamp gaat namelijk ook de maatvoering van de Hue GU10 zijn. De 'trompet' van de Hue is namelijk een stuk langer dan standaard GU10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Goldwing1973 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:12:
[...]

Klinkt als een gevalletje garantie claimen.
Blijkbaar -van wat ik hier hoor- zorgt de update ervoor dat de DHCP Client op de bridge niet meer werkt.
Zal vanavond m'n eigen 2.0 bridge eens gaan installeren en kijken of ik deze problemen ook krijg.
Garantie? Als je geen geldig IP krijgt van je router kan je altijd nog eentje handmatig in de juiste range zetten van je router, een die niet ook al door je DHCP server verstrekt wordt. Dan werkt het tenminste gewoon weer totdat Philips een bugfix er voor uit doet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Jirachi schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:27:
Het gaat erom dat je bridge en tenminste 1 remote dezelfde sleutel gebruiken.
Remote's kan je dan naar believen toevoegen door de remotes bij elkaar te houden en te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Clubbtraxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:08:
[...]
Garantie? Als je geen geldig IP krijgt van je router kan je altijd nog eentje handmatig in de juiste range zetten van je router, een die niet ook al door je DHCP server verstrekt wordt. Dan werkt het tenminste gewoon weer totdat Philips een bugfix er voor uit doet gaan.
Mijn router deelt alleen maar vaste ips uit. Herkent het MAC adres om dezelfde ip te geven. So far so good.. Ben benieuwd naar een nachtje slapen 😎

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Jirachi schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:27:
Kijk even op beaumotica.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Clubbtraxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:08:
[...]

Op het moment dat de DHCP Client van de Bridge niet goed meer werkt en dus geen IP adres meer aanvraagt door een foutieve update van Philips is de bridge ook niet meer benaderbaar.
Dan is het een kwestie van terug sturen onder garantie.
Op het moment dat je nog wel bij de bridge kan komen om 'm een ander IP (al dan niet static) te geven is er netwerk technisch wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Goldwing1973 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:59:
[...]

Op het moment dat de DHCP Client van de Bridge niet goed meer werkt en dus geen IP adres meer aanvraagt door een foutieve update van Philips is de bridge ook niet meer benaderbaar.
Dan is het een kwestie van terug sturen onder garantie.
Op het moment dat je nog wel bij de bridge kan komen om 'm een ander IP (al dan niet static) te geven is er netwerk technisch wat anders aan de hand.
Aangezien degene die dit probleem het eerst meldde zei dat z'n bridge een 169.x.x.x adres had mag ik aannenmen dat ie er via dat netwerk nog bij kon komen anders kon hij dat ook niet weten.... Maar ik ben het verder met je eens, als het niet meer te benaderen is gaat het lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Clubbtraxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:11:
[...]

Aangezien degene die dit probleem het eerst meldde zei dat z'n bridge een 169.x.x.x adres had mag ik aannenmen dat ie er via dat netwerk nog bij kon komen anders kon hij dat ook niet weten.... Maar ik ben het verder met je eens, als het niet meer te benaderen is gaat het lastig worden.
Zat me eerst af te vragen hoe hij wist dat z'n bridge een 169 adres had, maar dit is vanaf een Linux bak te controleren.
arp -an | grep 169
Dat zou in theorie het IP adres van de Bridge moeten laten zien in het 169.x.x.x subnet

[ Voor 10% gewijzigd door Goldwing1973 op 06-12-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
Hier wordt toch werkelijk waar gestoord van. Ik heb nu voor de 10e keer de bridge 2.0 opnieuw ingesteld omdat Siri last van Alzheimer kreeg. Dat was een week geleden. Nu, een week later, snapt ze mij weer niet. Wat is dit voor half bakken product?! Ik begin hier zo langzaamaan SCHIJTZIEK van te worden!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
rimave schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:13:
Hier wordt toch werkelijk waar gestoord van. Ik heb nu voor de 10e keer de bridge 2.0 opnieuw ingesteld omdat Siri last van Alzheimer kreeg. Dat was een week geleden. Nu, een week later, snapt ze mij weer niet. Wat is dit voor half bakken product?! Ik begin hier zo langzaamaan SCHIJTZIEK van te worden!
Serieus 10x?? Als het 1 of 2 keer niet werkt, dan werkt het meestal de 3e t/m 10e keer en verder ook niet ;-)

Oftewel, je kan het blijven proberen maar het lijkt er op of er nog aardig wat werk aan de winkel is bij Apple en Philips voor wat betreft HomeShit integratie. Geduld is een schone zaak in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41
Ik heb iconnecthue gedownload maar wat een draak van een app zeg. Ik wil dat wanneer ik mijn dimmer beneden uitzet boven de overloop lamp aangaat maar ik zie niet hoe ik dit in deze app voor elkaar moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Clubbtraxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:11:
[...]
Goldwing1973 schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:43:
[...]
Zat me eerst af te vragen hoe hij wist dat z'n bridge een 169 adres had, maar dit is vanaf een Linux bak te controleren.
arp -an | grep 169
Dat zou in theorie het IP adres van de Bridge moeten laten zien in het 169.x.x.x subnet
je kan in de app naar je bridge zoeken, daar staat dan het IP. Gister nieuw kabeltje geplaatst vandaag nog steeds een 192. xx IP, fingers crossed O-)

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Neefdave schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:35:
Ik heb iconnecthue gedownload maar wat een draak van een app zeg. Ik wil dat wanneer ik mijn dimmer beneden uitzet boven de overloop lamp aangaat maar ik zie niet hoe ik dit in deze app voor elkaar moet krijgen.
Ik vind het een geweldig programma al moet je wel even het welkomsbericht afspelen om de werking te begrijpen. Het programma biedt wat mij betreft de meeste mogelijkheden op IOS.

Zo programmeer je de dimmer switch op de manier die jij wilt denk ik:
  • Ga naar settings>Bridges&Devices>je dimmer switch
  • Kies in het plaatje aan de bovenkant de knop die je wilt programmeren
  • Kies of je de actie voor kort indrukken (initial press) of voor lang indrukken (hold) wilt programmeren
  • Verwijder de actie die er al staat (naar links swipen)
  • Kies Add new action. Kies hier het uitschakelen van een groep en selecteer de groep met lampen beneden. (Je moet wel een keer de lampen beneden in een groep gezet hebben)
  • Kies nog een keer 'Add new action'. Kies nu voor een preset en kies de preset met de lamp op de overloop (je moet wel eerst een preset aanmaken voor de lamp op de overloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
Clubbtraxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:55:
[...]

Serieus 10x?? Als het 1 of 2 keer niet werkt, dan werkt het meestal de 3e t/m 10e keer en verder ook niet ;-)

Oftewel, je kan het blijven proberen maar het lijkt er op of er nog aardig wat werk aan de winkel is bij Apple en Philips voor wat betreft HomeShit integratie. Geduld is een schone zaak in deze.
10 keer was wat overdreven, maar ik laat het eerst rusten. Er is idd nog wat te doen voor Philips. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toch maar eens kijken naar een Hue pakket met gekleurde lampen. Lees hier dat een dimmer de Hue sloopt. Is dat ook zo bij een armatuur met een dimschakelaar die vol open wordt gezet en blijft staan? Of kent dat andere nadelen?

Liefst zou ik ook nog een Ambilight-achtige strip willen die te koppelen is een aan Sony Bravia, maar dat is alleen mogelijk met een Lightberry achtige opstelling. Ook hebben we nog drie LivingColors in huis, maar eerste generatie (met de ronde remote). Die zijn niet te koppelen zie ik.

Deze set: http://www.bol.com/nl/p/p...-bridge/9200000050550463/ heeft drie witte lampen, maar die zijn toch in te stellen op andere kleuren? Wat is dan het verschil met deze?

http://www.bol.com/nl/p/p...-bridge/9200000023269501/

[ Voor 36% gewijzigd door Exorcist op 07-12-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hmm, tegen eerste ding al aangelopen na het in gebruik nemen van Bridge 2.0
Ik heb een Scene met 25 lampen en Plugs en die kan ik niet via Siri bedienen want, teveel lichten.
Gaat nog leuk worden, heb totaal 53 Hue en Livingwhites in huis hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Exorcist schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:02:
Deze set: http://www.bol.com/nl/p/p...-bridge/9200000050550463/ heeft drie witte lampen, maar die zijn toch in te stellen op andere kleuren? Wat is dan het verschil met deze?

http://www.bol.com/nl/p/p...-bridge/9200000023269501/
Je 2e link heeft nog de oude bridge en oude lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Goldwing1973 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:41:
[...]

Je 2e link heeft nog de oude bridge en oude lampen
Helder. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Exorcist schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:02:
Toch maar eens kijken naar een Hue pakket met gekleurde lampen. Lees hier dat een dimmer de Hue sloopt. Is dat ook zo bij een armatuur met een dimschakelaar die vol open wordt gezet en blijft staan? Of kent dat andere nadelen?
De dimmer vervangen door een wipdrukker is wat je moet doen. De HUE lampen kun je met een HUE tap/switch of app gewoon dimmen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hokkie schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:56:
[...]

De dimmer vervangen door een wipdrukker is wat je moet doen. De HUE lampen kun je met een HUE tap/switch of app gewoon dimmen.
Thanks. Het betreft echter een lamp met de dimmer in het snoer zeg maar, dus geen opbouwdimmer. Ben echter voornemens om deze dan maar om te ruilen met een lamp in de kamer van m'n dochter die gewoon aan/uit is.

Net het setje besteld en een lichtslang van 2 meter voor de bijkeuken. Las dat je met bepaalde apps ook je TV kunt "scannen" waardoor de lampen kleuren naar hetgeen op je beeld is. Ditzelfde geldt voor muziek. Mooi stukje techniek denk ik en een leuk kerstcadeau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Exorcist schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:07:
[...]

Thanks. Het betreft echter een lamp met de dimmer in het snoer zeg maar, dus geen opbouwdimmer. Ben echter voornemens om deze dan maar om te ruilen met een lamp in de kamer van m'n dochter die gewoon aan/uit is.
Kabel doorknippen (wel even stekker uit stopcontact :+ ) en een schakelaar tussen het snoer zetten?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hokkie schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:16:
[...]

Kabel doorknippen (wel even stekker uit stopcontact :+ ) en een schakelaar tussen het snoer zetten?
Goede optie! Will do 8)
Huey ziet er als app ook geinig uit, jammer dat ik pas eind deze maand ermee kan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Martinus schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:47:
[...]

[...]

je kan in de app naar je bridge zoeken, daar staat dan het IP. Gister nieuw kabeltje geplaatst vandaag nog steeds een 192. xx IP, fingers crossed O-)
Ben nu aan het spelen met de bridge, ook de laatste software update geinstalleerd en hij heeft gewoon z'n 192 adres.
Lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat het aan je kabeltje ligt aangezien je App de bridge wel kon vinden (gaat via zelfde kabeltje/aders in kabeltje als DHCP Request)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Goldwing1973 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:49:
[...]

Ben nu aan het spelen met de bridge, ook de laatste software update geinstalleerd en hij heeft gewoon z'n 192 adres.
Lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat het aan je kabeltje ligt aangezien je App de bridge wel kon vinden (gaat via zelfde kabeltje/aders in kabeltje als DHCP Request)
geen idee, maar logisch dat die hem vind, immers 169, is intern netwerk ip. Heeft voorlopig nog steeds 192.xx.
wellicht heeft de kabel ergens een knauw gehad.. wie zal het zeggen, hoop dat die gewoon "normaal" blijft doen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hmmm ik heb een nieuwe scene aangemaakt "Kerst" met 3 Livingwites plugs en 2 Ledstrips erin, brul ik tegen siri "Zet Kerst uit".
Krijg ik als antwoord : Sorry ik kan geen scene's uitzetten" najaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

ton_adam schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:39:
Zie hier en toe tips voor kortingacties.

Net 1 maal Philips HUE E27 10W RGBW lamp besteld voor 53,10 incl verzendkosten; Conrad geeft 10% korting op verlichting.

Geldig van 4 t/m 10 december 2015
hij lijkt alweer weg te zijn.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
domoticasmurf schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:27:
Het is gelukt... Ik heb een Hue Dimmer Switch in de muur gebouwd en kan m'n eigen schakelmateriaal gebruiken. Ben er super blij mee! :)
Respect! domoticasmurf voor jouw hue schakelaar projectje!! _/-\o_

Ik heb afgelopen weekend wat geexperimenteerd maar ik durfde de printplaat niet door midden te zagen. Wat een priegelwerk is dat solderen :? ! Ik kon het niet laten en heb tocht wat geprobeerd maar dan met een hele printplaat.

Wij hebben gira schakelmateriaal aan de muur hangen en ik vond een 4-voudig maak contact dat ik gebruikt heb, dan hoef ik niet te experimenteren met microswitches (16,5 euro via warmteservice). Het integreert zo wel perfect met het andere schakelmateriaal.

Ik heb de dimmerswitch zo veel mogelijk intact gelaten en alleen draadjes gesoldeerd aan de contactpuntjes van de microswitches op de printplaat (SW1, SW2, SW3 en SW4). In het Gira schakelblok hebben steeds twee maakcontacten dezelfde ingang maar dat is geen probleem bleek uit jouw schema. Uiteindelijk lopen er dus 6 draadjes van de dimmerswitch naar het Gira schakelblok.

In eerste instantie deed de dimmerswitch het niet meer, oeps! Ik denk dat ik met solderen ergens sluiting gemaakt had. Mijn soldeerbout(je) voelt als een enorme pook als ik die draadjes vast probeer te maken. Ik zal wel niet het juiste gereedschap hebben voor dit gepriegel. Nadat ik twee draadjes opnieuw gesoldeerd had werkte het gelukkig weer.

Omdat de inbouwdoos in een holle wand zit kon ik vrij eenvoudig een sleuf in de inbouwdoos maken waardoor ik de dimmerswitch gedeeltelijk in de holle wand kan schuiven, daardoor past hij gewoon. Dat leek me een makkelijkere oplossing als het doormiddenzagen van de printplaat.

Het resultaat werkt verbluffend goed. Ik heb een schakelaar die niet te onderscheiden is van de rest van het schakelmateriaal met 4 verschillende knoppen. Met iConnectHue (iOS) vervolgens alle knoppen individueel geprogrameerd. Leuk dat je onderscheid kunt maken tussen kort en lang indrukken waardoor je 8 mogelijkheden hebt.
Uiteindelijk heb ik heb geprogrammeerd voor twee verschillende lampengroepen met boven aan en onder uit, zoals een conventionele dubbele schakelaar ook zou reageren. Snapt mijn vriendin tenminste ook hoe het werkt :+ Met als uitbreiding dat lang indrukken een tweede scene activeert. Ben er super blij mee.

Heb helaas geen foto's gemaakt en het ding zit inmiddels in de muur ingebouwd. Zal bij de volgende ombouw wat plaatjes maken. Even aankijken hoe het in de praktijk functioneert maar ik denk dat dit mijn standaard schakelsysteem voor hue wordt en dat ik op termijn mijn overige schakelaars (gebaseerd op de remotes) ga vervangen.

Het resultaat ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.elektroshop.nl/images/detailed/43/Gira_drukvlakschakelaar_serie_zuiver_wit_glanzend_wip_rechtstaand_012503.jpg?t=1427298142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Netjes, ik zat inderdaad ook te denken om ergens een 4 voudige schakelaar te lenen. Ben niet ze heel blij met de kaku schakelaars, maar ze zouden wel prima als bron hiervoor kunnen dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 29-09 20:50

Wokker

De avond wokkel

Clubbtraxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:03:
Je vergelijkt daar een 50w GU10 halogeen met een Hue... nogal wiedes dat die meer licht geeft.
Als het je om alleen de lichtopbrengst gaat kan je misschien beter gewone GU10 MasterLED halen van philips. Probleem bij jouw lamp gaat namelijk ook de maatvoering van de Hue GU10 zijn. De 'trompet' van de Hue is namelijk een stuk langer dan standaard GU10.
Dat is wel een beetje jammer dat formaat. Misschien dan toch voor Osram gaan. Heb al een (nieuwe Hue bridge) weet iemand of dit goed samen werkt?

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:57
arjandijk162 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:20:
Netjes, ik zat inderdaad ook te denken om ergens een 4 voudige schakelaar te lenen. Ben niet ze heel blij met de kaku schakelaars, maar ze zouden wel prima als bron hiervoor kunnen dienen.
Mag ik vragen waarom je niet zo blij bent met de Kaku schakelaars?

Ik heb een paar weken geleden al mijn wandschakelaars aan AWMT-003's gekoppeld. In combinatie met Domoticz had ik last van een flinke vertraging maar inmiddels ben ik overgestapt naar Home Assistant en schakelen de lampen vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:30
Timmy schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:24:
[...]

Uiterlijk kan een punt zijn, Wij vonden ze te plastic en goedkoop uitzien om thuis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Dutchgrover schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:24:

Ik heb de dimmerswitch zo veel mogelijk intact gelaten en alleen draadjes gesoldeerd aan de contactpuntjes van de microswitches op de printplaat (SW1, SW2, SW3 en SW4). In het Gira schakelblok hebben steeds twee maakcontacten dezelfde ingang maar dat is geen probleem bleek uit jouw schema. Uiteindelijk lopen er dus 6 draadjes van de dimmerswitch naar het Gira schakelblok.
Is het voor een niet-techneut te doen om deze zes draadjes te solderen?
Ik denk dat ik een keer een poging ga wagen. Heb je misschien een overzichtje hoe deze draadjes op welke plek met elkaar verbonden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:57
Jochemd13 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:29:
Uiterlijk kan een punt zijn, Wij vonden ze te plastic en goedkoop uitzien om thuis te gebruiken.
Daar kan ik in meekomen en dat is ook de reden dat ik de oorspronkelijke switches heb laten zitten maar ze heb aangesloten op de AWMT-003's in plaats van netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Wokker schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:59:
[...]

Dat is wel een beetje jammer dat formaat. Misschien dan toch voor Osram gaan. Heb al een (nieuwe Hue bridge) weet iemand of dit goed samen werkt?
Dat ze zoveel groter zijn is een behoorlijk minpunt idd. De Osram lightify GU10 zijn kwa maat wel goed.
Er zijn mensen die de Osram lampen gebruiken in een Hue setup maar of het helemaal perfect werkt weet ik ook nog niet. Je zou met 1 Osram GU10 lampje kunnen beginnen en het uitproberen?

Zelf kijk ik naar de Osram aan/uit stekker maar nog nergens kunnen vinden of die nou echt werkt met Hue, ik vraag me met name af hoe die in de App zou moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:48
Met de oude bridge werkte de GU10 van Osram niet, helaas weer terug gestuurd voor ik de bridge 2.0 binnen kreeg. De garden spots werken goed op beide bridges, maar... als ik een scene via Siri aanroep met deze gardenspots er in gaan deze niet aan en de rest van de lampen (en omgebouwde living white plug) wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
[...]

Ik heb een paar weken geleden al mijn wandschakelaars aan AWMT-003's gekoppeld. In combinatie met Domoticz had ik last van een flinke vertraging maar inmiddels ben ik overgestapt naar Home Assistant en schakelen de lampen vrijwel direct.
Exact mijn probleem met Domoticz. Er zit bijna 2 seconden vertraging tussen het indrukken van de knop en het aangaan van verlichting. De kinderen of visite heeft de knop dan alweer drie keer ingedrukt...Misschien maar eens gaan verdiepen in Home Assistant.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
[...]

Ze zijn traag (maar dat is meer domoticz) en vooral niet betrouwbaar. Ik moet met regelmaat meerdere keren drukken voor een succesvol signaal. Zigbee geeft iig bevestiging of het signaal is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Trunks81 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:46:
Heel vreemd probleem nu, Heb drie sets met FLS-PP van dresden. Ik zet de eerste set aan deze knippert wit. Laat daarna de Hue app zoeken naar nieuwe lampen ik zie dat de FLS-pp Groen word wat wil zeggen dat hij toegevoegd is ? Echter komt hij niet in de lijst erbij te staan.
Ik heb dit euvel nu met alle sets van dresden. Ook een reset zoals op hun site staat maakt niks uit
Dus 4*aan voor 2 sec daarna 10* Knipperen en weer 2 aan zou hij gereset moeten zijn. Maar krijg dan exact zelfde als voorheen.
Trunks81 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:32:
[...]

Na contact gehad te hebben met dresden gaven zij aan dit probleem van nog enkele gebrukiers gehoord te hebben. En waarschijnlijk komt door een recente update van Philips.
Nu in iedergeval bij beide firma''s een ticket open staan. Word vervolgt dus.
Vandaag mijn FLS-PP ontvangen en ik heb hetzelfde probleem. Ik hoop dat er snel een oplossing hiervoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
s.vanrussel schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:50:
[...]

[...]

Vandaag mijn FLS-PP ontvangen en ik heb hetzelfde probleem. Ik hoop dat er snel een oplossing hiervoor komt.
Bij mij nog geen problemen met de FLS-PP. Hebben jullie de oude of de nieuwe bridge?
(ik heb de oude bridge met software versie 01029624)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 21:50
remmuz schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:07:
[...]

Bij mij nog geen problemen met de FLS-PP. Hebben jullie de oude of de nieuwe bridge?
(ik heb de oude bridge met software versie 01029624)
Hier ook geen problemen met de FLS-PP. Ik draai op een nieuwe bridge.

Edit: de bridge draait 01029624 en de FLS-PP: 32000079

[ Voor 12% gewijzigd door EricDH op 08-12-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Mijn vrouw en ik konden er niet echt uitkomen welke lamp er boven onze tafel moest komen (zijn nu 9 maanden verder).

Nu had ik dit weekend onze eerste 2 Hue lampen (Go's) gekocht en een bridge 2.0. Wat is het Hue systeem toch prachtig. Ik vind de Siri comando's ook erg snel en goed werken.
Bij het uitzoeken kwamen we ook de Beyond hanglamp tegen en waren meteen verliefd. Dit weekend stond hij nog voor +/- 450e in de pricewatch, maar Bol.com heeft hem nu voor 350e
http://www.bol.com/nl/p/p..._all&originalSection=main
Nog steeds een hoop geld voor een lamp, maar ik kan niet wachten tot hij binnenkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb mijn Go net een weekje binnen en vind het ook een beregaaf ding. Batterijduur lekker lang, maar vooral lekker klein en onopvallend.

Ik zit ook met de tafellamp, maar ga sowieso voor 3 lampen met Hue White bulbs (hoef geen kleur boven de tafel). Ik zit het internet af te speuren naar een DIY voor een soort bak die ik aan het plafond kan bevestigen en daar dan de drie hanglampen in kan verwerken. Ik dacht eigenlijk aan de standaard IKEA hangbollen (zie foto). Iemand tips hoe ik het beste zo'n bak kan maken voor op het plafond? Of worden hiervoor ook standaard oplossingen verkocht (dus eigenlijk een makkelijke manier om de stroomkabels etc netjes weg te werken, verlaagd plafond is even geen optie).

Afbeeldingslocatie: http://www.vanilya.nl/tmp/lampen-ikea.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door GustavSan op 08-12-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:19

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Goldwing1973 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:17:
Hmmm ik heb een nieuwe scene aangemaakt "Kerst" met 3 Livingwites plugs en 2 Ledstrips erin, brul ik tegen siri "Zet Kerst uit".
Krijg ik als antwoord : Sorry ik kan geen scene's uitzetten" najaaaaaa
Ik heb het opgelost door een scene te maken waarin de lampen uit staan. Zoiets als "Activeer kerst uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43

ST10©DE

Dus.............

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:04:
[...]

Ik heb het opgelost door een scene te maken waarin de lampen uit staan. Zoiets als "Activeer kerst uit"
Is mijns inziens de enige optie. Wat wil je bereiken met het uitzetten van een scene? Wil je de lampen uit doen? Dan kan dat met lampen uit. Wil je een andere scene? Dan doe je wat Psuycho_Mantis zegt. De optie om een scene uit te zetten bestaat naar mijn menig ook niet in software (app's) of de tap's of dimmers?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
P. Mekes schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:35:
[...]

Is mijns inziens de enige optie. Wat wil je bereiken met het uitzetten van een scene? Wil je de lampen uit doen? Dan kan dat met lampen uit. Wil je een andere scene? Dan doe je wat Psuycho_Mantis zegt. De optie om een scene uit te zetten bestaat naar mijn menig ook niet in software (app's) of de tap's of dimmers?
Niet helemaal waar, in de Widget van de Philips Hue app voor iOS zit wel die mogelijkheid.
1x drukken op de scene in de Widget is lampen aan, als je dan nog een keer drukt gaan diezelfde lampen weer uit.
Vandaar dat ik de aanname had dat het op die manier ook via Siri moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Sinds de laatste bridge firmware moet ik zeggen dat de lampen echt veel sneller reageren op commando's. Ik heb een mix van ongeveer 2/3 Hue en 1/3 Living Colors lampen, 40 stuks in totaal over 3 ruimtes. Iemand anders ook een verschil gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
s.vanrussel schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:50:
[...]

[...]

Dresden geeft het volgende aan.. Ik gebruik overigens V2.0 van Hue bridge.

Dear customer,

The wireless ballasts from dresden-elektronik “FLS-PP lp” and “FLS-H lp” are ZigBee certified and thus they a compatible with ZigBee devices from other companies.

Recently Philips did a firmware release for the Philips Hue Bridge (Version: 01029624) and Bridge 2.0 (Version: 01029624). Because of this fact, it is right now no longer possible to control newly purchased FLS-ballasts with the Hue App and the Hue Bridge.
The same applies if the devices are setup to the factory settings. The lights do not appear anymore in the App.
Currently we are intensively working on the problem to find a solution as soon as possible.

Because the problem is caused by the Philips Hue Bridge, we kindly ask you to contact Philips’ support center directly to address your problem.

Thank you for your appreciation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Behalve de Dresden ballast ben ik bang dat daarmee ook andere 3rd party hardware zoals de Osram lampen wel eens niet meer kunnen werken... Iemand hier die lightify lampjes heeft samen met hue en recentelijk de nieuwe firmware heeft binnengehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik heb daarstraks drie nieuwe living white plugs toegevoegd aan mijn bridge (via de iConnectHue app dit keer en was 2 min werk). Hierna de kerstverlichting erop aangesloten. Wat is het toch een fijn systeem... Gelijk wat timers ingesteld en alles was binnen no time up & running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag de Hue set en dimmer ontvangen, de lightstrip volgt nog. Onuitgepakt onder de boom gelegd. Ook maar net, maar dan écht voor mezelf, een Raspberry PI 2b besteld om vooruit te lopen op zaken. Wil daar iets mee doen zodat ik met iedere console, film of wat dan ook de lichten kan aansturen. Leuk voor de domotica.

Over Toon van Eneco twijfel ik ook nog. Met bijna 300 Euro vind ik het veel te prijzig, spijt dat ik destijds niet voor de gratis variant ging (zonder ander contract) in het beginstadium. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Laatst online: 11:48
Clubbtraxx schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:07:
Behalve de Dresden ballast ben ik bang dat daarmee ook andere 3rd party hardware zoals de Osram lampen wel eens niet meer kunnen werken... Iemand hier die lightify lampjes heeft samen met hue en recentelijk de nieuwe firmware heeft binnengehaald?
Zoals ik gisteren schreef werken mijn tuinspots nog steeds, alleen niet op een Siri command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Kleintje pils schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:56:
[...]

Zoals ik gisteren schreef werken mijn tuinspots nog steeds, alleen niet op een Siri command.
Mooi, zou jammer zijn als Philips de boel opzettelijk aan het dichttimmeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertLeendert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2020
Las net in het ontwikkelaarsforum van Philips Hue de volgende aankondiging van Philips:

Error: Sharing of HomeKit configuration fails
should be solved with iOS 9.2

Error: iCloud syncing in progress
should be solved with iOS 9.2

Error: Bridge already paired
Should be solved in the new HUE app being released mid/end December

Wat zijn jullie ervaringen na de update iOS 9.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Nico111 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:07:
Mijn vrouw en ik konden er niet echt uitkomen welke lamp er boven onze tafel moest komen (zijn nu 9 maanden verder).

Nu had ik dit weekend onze eerste 2 Hue lampen (Go's) gekocht en een bridge 2.0. Wat is het Hue systeem toch prachtig. Ik vind de Siri comando's ook erg snel en goed werken.
Bij het uitzoeken kwamen we ook de Beyond hanglamp tegen en waren meteen verliefd. Dit weekend stond hij nog voor +/- 450e in de pricewatch, maar Bol.com heeft hem nu voor 350e
http://www.bol.com/nl/p/p..._all&originalSection=main
Nog steeds een hoop geld voor een lamp, maar ik kan niet wachten tot hij binnenkomt :9~
Ze zijn inderdaad flink aan het stunten waar ze de beyonds nog hebben. Een vriend had de laatste bij Wehkamp zelfs voor 275. Maar goed, wel de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Exorcist schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:30:
Vandaag de Hue set en dimmer ontvangen, de lightstrip volgt nog. Onuitgepakt onder de boom gelegd. Ook maar net, maar dan écht voor mezelf, een Raspberry PI 2b besteld om vooruit te lopen op zaken. Wil daar iets mee doen zodat ik met iedere console, film of wat dan ook de lichten kan aansturen. Leuk voor de domotica.

Over Toon van Eneco twijfel ik ook nog. Met bijna 300 Euro vind ik het veel te prijzig, spijt dat ik destijds niet voor de gratis variant ging (zonder ander contract) in het beginstadium. Maar wie weet.
Je kunt ook een Toon van Marktplaats halen. Scheelt bijna 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb een paar weken geleden een Philips Hue Bridge gekocht met een Bloom lamp, nu ben ik verder aan het kijken wat er allemaal mogelijk is en zou graag van jullie willen zien hoe jullie Philips Hue gebruiken.
Ik ben op zoek naar wat inspiratie voor in mijn huiskamer en/of keuken, dus als je wat foto's hebt dan plaats deze graag in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

arjandijk162 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:48:
[...]

Je kunt ook een Toon van Marktplaats halen. Scheelt bijna 200 euro.
Is wel het overwegen waard. Denk dat de installatie ook wel meevalt, al heb ik wel een digitale meter maar zonder P1 poort (niet slim dus). Deze moet dan de LED monitoren gok ik/ZWave. Ketel is een Remeha Calenta 28c met iSense thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 12:43
Ik heb half maandje geleden mijn Hue Bridge 1.0 op marktplaats gezet. Nu vraagt een geinteresseerde of de laatste firmware er NIET op staat. Kennelijk is hij dan wel geinteresseerd. Wat weet hij wat ik niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Niet online
Trunks81 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:11:
[...]

Dresden geeft het volgende aan.. Ik gebruik overigens V2.0 van Hue bridge.

Dear customer,

The wireless ballasts from dresden-elektronik “FLS-PP lp” and “FLS-H lp” are ZigBee certified and thus they a compatible with ZigBee devices from other companies.

Recently Philips did a firmware release for the Philips Hue Bridge (Version: 01029624) and Bridge 2.0 (Version: 01029624). Because of this fact, it is right now no longer possible to control newly purchased FLS-ballasts with the Hue App and the Hue Bridge.
The same applies if the devices are setup to the factory settings. The lights do not appear anymore in the App.
Currently we are intensively working on the problem to find a solution as soon as possible.

Because the problem is caused by the Philips Hue Bridge, we kindly ask you to contact Philips’ support center directly to address your problem.

Thank you for your appreciation.
Ik vrees dat Philips niet veel zal doen om dit te verhelpen.

Ik heb de Hue bridge 1.0 met firmware 01029624.

Kan iemand mij vertellen of de bridge automatisch wordt geüpdatet of dat je dit altijd handmatig moet doen? Ik sta op het punt een bridge te kopen die de laatste update van 1 december nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Niet online
goodfella schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:21:
Ik heb half maandje geleden mijn Hue Bridge 1.0 op marktplaats gezet. Nu vraagt een geinteresseerde of de laatste firmware er NIET op staat. Kennelijk is hij dan wel geinteresseerd. Wat weet hij wat ik niet weet?
Grappig ik zie net je bericht, dat ben ik geweest.
Ik wil proberen om mijn FLS-PP te laten werken, vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
arjandijk162 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:47:
[...]

Ze zijn inderdaad flink aan het stunten waar ze de beyonds nog hebben. Een vriend had de laatste bij Wehkamp zelfs voor 275. Maar goed, wel de laatste :)
Auw, het kon dus nog goedkoper :) Ik wist niet dat deze lampen er uitging. Vanavond komt de postbode dus ik ben er benieuwd.
Van mij mogen ze de iris en bloom ook wel updaten, zodat deze ook wit licht kunnen geven net zoals de Go.

[ Voor 11% gewijzigd door Nico111 op 09-12-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
s.vanrussel schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:26:
[...]

Ik vrees dat Philips niet veel zal doen om dit te verhelpen.

Ik heb de Hue bridge 1.0 met firmware 01029624.

Kan iemand mij vertellen of de bridge automatisch wordt geüpdatet of dat je dit altijd handmatig moet doen? Ik sta op het punt een bridge te kopen die de laatste update van 1 december nog niet heeft.
Update moet je zelf starten.

Vraag me af wat ze bedoelen met 'newly purchased'?
Mijn FLS-pp is drie maanden oud maar werkt gewoon vanuit de app, ook met de nieuwste firmware op de bridge (versie 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Niet online
remmuz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:04:
[...]

Update moet je zelf starten.

Vraag me af wat ze bedoelen met 'newly purchased'?
Mijn FLS-pp is drie maanden oud maar werkt gewoon vanuit de app, ook met de nieuwste firmware op de bridge (versie 1)
Ik had voor de zekerheid op mijn router ingesteld dat de Hue geen verbinding met internet mag maken, dat kan ik dus weer ongedaan maken.

Ik denk dat het probleem zich alleen voordoet wanneer je een nieuwe FLS-PP probeert te koppelen met de bridge die reeds is voorzien van de laatste firmware (01029624).

Als de FLS-PP reeds is gekoppeld en je gaat daarna pas de firmware updaten, dan zou het waarschijnlijk wel blijven werken (totdat je de bridge reset).

Ik ben inmiddels wel een stap verder. Ik heb een bridge van een medetweaker overgenomen. Hierop stond nog een oudere firmware (01028090), en de FLS-PP wordt direct gekoppeld en is zichtbaar in de lijst.

Wat me wel opvalt, is dat de Hue app mijn oude bridge nog steeds ziet, zelf wanneer ik de stroom van al mijn Hue apparaten eraf haal en de bridge heb gereset. Ik dacht dat er misschien iets op mijn telefoon wordt opgeslagen, maar zelfs met een telefoon die ik nooit eerder voor Hue heb gebruikt blijf ik de oude bridge nog zien.

Voor nu werkt het gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Goldwing1973 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:46:
[...]

Niet helemaal waar, in de Widget van de Philips Hue app voor iOS zit wel die mogelijkheid.
1x drukken op de scene in de Widget is lampen aan, als je dan nog een keer drukt gaan diezelfde lampen weer uit.
Vandaar dat ik de aanname had dat het op die manier ook via Siri moet kunnen.
De app voor Android heeft deze functie bij mij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Ik zie in de pricewatch de opmerking "multiprotocol" staan bij de V2 bridge en V2 lampensets met bridge. De V1 heeft alleen Zigbee. Wie kan mij vertellen waar multiprotocol in de praktijk bij de V2's voor staat. Is dat de homekit ondersteuning van de V2 bridge of toch wat anders? (NB. met V1 lampen en een V2 bridge werkt dat ook prima trouwens).

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Ik wil een Starter Pack kopen, maar 1 van de lampen gebruiken voor de buitenlamp, kan dat ? Ik bedoel eigenlijk vooral qua temperatuur en vochtigheid (maar ook bereik).

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

elcastel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:34:
Ik wil een Starter Pack kopen, maar 1 van de lampen gebruiken voor de buitenlamp, kan dat ? Ik bedoel eigenlijk vooral qua temperatuur en vochtigheid (maar ook bereik).
ja,ja, ervaringen genoeg te vinden in het topic.....

39

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Bedankt voor je snelle antwoord, kan ik gelijk bestellen. Dit weekend het hele topic eens doornemen.

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

elcastel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:34:
Geen probleem, heb er twee in de tuin. Lampen zijn dicht en komt geen vocht in. Qua temperatuur trekken ze het nogsteeds. Het bereik is prima, 15m uit de gevel is de verste en schakelen iedere avond netjes aan.

HT & NAS & Inventaris

• Goldwing1973
s.vanrussel schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:27:
[...]

Grappig ik zie net je bericht, dat ben ik geweest.
Ik wil proberen om mijn FLS-PP te laten werken, vandaar de vraag
Ik heb er nog een liggen zonder de laatste firmware (uit een GU10 starterset)
Maar, wat is je probleem met de FLS-PP dan?
Ik heb er hier 2 in gebruik samen met een bridge 2.0 en dat werkt prima.
Alleen via Siri werken ze niet, maar dat zal ook niet werken op een 1.0 bridge.

[ Voor 23% gewijzigd door Goldwing1973 op 10-12-2015 23:56 ]

• Clubbtraxx
Goldwing1973 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:51:
[...]

Ik heb er nog een liggen zonder de laatste firmware (uit een GU10 starterset)
Maar, wat is je probleem met de FLS-PP dan?
Ik heb er hier 2 in gebruik samen met een bridge 2.0 en dat werkt prima.
Het probleem is dit:

Dear customer,

Geen bridge factory reset doen dus icm dresden voor nu...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurensvr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 15:43
Momenteel is de Hue Tap voor 34,99 incl verzending beschikbaar bij Conrad.

Als je geluk hebt doet de actiecode "ACTIELICHT" het nog voor een extra 10% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
laurensvr schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:00:
Momenteel is de Hue Tap voor 34,99 incl verzending beschikbaar bij Conrad.

Als je geluk hebt doet de actiecode "ACTIELICHT" het nog voor een extra 10% korting.
Thx voor de tip, net 2 extra TAP's besteld, en de kortingscode werkte nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
De tap en de dimmer hebben allebei 4 knoppen. De dimmer kan per knop 2 functies bevatten (kort drukken en lang drukken). De dimmer is goedkoper dan de tap. Zelfs als je de Conrad aanbieding neemt is de dimmer goedkoper.

Kan iemand me vertellen waarom ik dan nog de tap zou willen kopen? Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

xburchartz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:32:
De tap en de dimmer hebben allebei 4 knoppen. De dimmer kan per knop 2 functies bevatten (kort drukken en lang drukken). De dimmer is goedkoper dan de tap. Zelfs als je de Conrad aanbieding neemt is de dimmer goedkoper.

Kan iemand me vertellen waarom ik dan nog de tap zou willen kopen? Wat zie ik over het hoofd?
batterij powered versus kinetische energy powered?

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973

Mogelijkheid tot inbouwen in muur en bestaande schakelaars vervangen (heb je alleen wel een andere ombouw nodig voor de TAP)
Dat is voor mij de belangrijkste reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111

Kan je bij dan dimmer dan wel scenes toevoegen? Die kan het toch alleen aan en uit zetten en de helderheid aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Gaarne even zoeken op dimmer switch in dit topic. Er is meerdere malen aangeven dat en hoe je de switch volledig kan programmeren met scenes en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Hebben jullie deze al op kickstarter gezien? Jammer dat ik geen zin heb in nog een losse besturing.

FLUXO – The World’s First Truly Smart Lamp https://www.kickstarter.c...ds-first-truly-smart-lamp

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Same here. Jammer dat ze geen ZigBee Light Link hebben toegevoegd als extra aansturing o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de LivingColors, niet de Friends of Hue dus niet te gebruiken met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:56:
[...]

Dit zijn de LivingColors, niet de Friends of Hue dus niet te gebruiken met Hue.
Maakt niets uit, zijn prima te gebruiken met Hue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Virtual Reality schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:56:
[...]

Hoe koppel je die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtual Reality schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:56:
[...]

Ok, las op Bol.com dat dat niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:15
Zijn verschillende mogelijkheden voor; met de remote of met apps:
http://www.beaumotica.nl/...-zonder-afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Als het goed is handmatig met het serienummer. Mijn Livingcolors Iris werkt prima idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Ik heb hier 2 Bloom's die prima samen werken met Hue.
Gewoon de afstandsbediening gebruikt om de bridge op hetzelfde kanaal te zetten als de bloom's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Heb hier een iris die ook prima samenwerkt. Maar nu ik sinds kort een Hue Go heb ben ik toch van plan deze te gaan vervangen voor een Go. Het formaat, design, portabiliteit en de mogelijkheden tot meerdere wit-waarden geven hierin de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
De Go's zijn echt heel fijn met de verschillende wit waardes. Echt mooie kleine kommetjes met een hoge lumen.
Van mij hadden ze er alleen twee versies van mogen maken, met en zonder accu (-20e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Eens. Ik vind de Go vele malen mooier en toffer. Ook dat je ze mee kunt nemen is prettig (bv tuin of picknic...).

Mijn Iris krijgt nog wel een plekje op de werkkamer...beneden zeker nog een Go als er weer eens een mooie prijs is (had de mijne lekker goedkoop via Amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Boven mijn eettafel 2 halogeen vervangen door Hue Lux. Ben er niet echt van gecharmeerd. Rest van mijn Hue's zijn behoorlijk warmer, en dat valt op. Nou zou ik de rest kouder kunnen maken, maar ik denk dat ik de Lux ga vervangen door RGB.

De straalhoek valt ook wel op dat die stuk minder is, maar dat zullen de RGB's ook wel hebben dan.

[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 11-12-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
UltraSub schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:13:
Boven mijn eettafel 2 halogeen vervangen door Hue Lux. Ben er niet echt van gecharmeerd. Rest van mijn Hue's zijn behoorlijk warmer, en dat valt op. Nou zou ik de rest kouder kunnen maken, maar ik denk dat ik de Lux ga vervangen door RGB.

De straalhoek valt ook wel op dat die stuk minder is, maar dat zullen de RGB's ook wel hebben dan.
Had je beter hue white kunnen halen, meer licht en goedkoper dan de Lux.
Ze zijn overigens 2700K dus verre van koud wit, maar dat is kwestie van smaak en perceptie.
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.