[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 20:30
Ik heb het gevoel dat de dimmer switch door IConnectHue niet meer zo goed werkt.

Nu ik een scène wil starten moet ik 2x om ON (I) drukken, wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 23:44
Clubbtraxx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:58:
[...]

Het probleem is dit:

Dear customer,

The wireless ballasts from dresden-elektronik “FLS-PP lp” and “FLS-H lp” are ZigBee certified and thus they a compatible with ZigBee devices from other companies.

Recently Philips did a firmware release for the Philips Hue Bridge (Version: 01029624) and Bridge 2.0 (Version: 01029624). Because of this fact, it is right now no longer possible to control newly purchased FLS-ballasts with the Hue App and the Hue Bridge.
The same applies if the devices are setup to the factory settings. The lights do not appear anymore in the App.
Currently we are intensively working on the problem to find a solution as soon as possible.

Because the problem is caused by the Philips Hue Bridge, we kindly ask you to contact Philips’ support center directly to address your problem.

Geen bridge factory reset doen dus icm dresden voor nu...
Hier meer over deze onzalige ontwikkeling : http://www.developers.mee...rs-latest-firmware-update

Daar gaat het gebruik van mijn E14 fitting lampen van Osram....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:18
arjanw848 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:31:
[...]

Hier meer over deze onzalige ontwikkeling : http://www.developers.mee...rs-latest-firmware-update

Daar gaat het gebruik van mijn E14 fitting lampen van Osram....
Ik zag de bui al hangen nadat ik hier had gelezen over het probleem met de dresden ballast dus heb zelf nog even gewacht met het aanschaffen van wat Oram spul. Erg jammer dat Philips dit doet. Gelul over testen etc is onzin want Zigbee Light Link = Zigbee Light Link. Als iedereen zich netjes aan die standaard houd werkt het gewoon. Osram zie ik ook niet direct een 'friend of Hue' product worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Jammerlijke ontwikkeling. Vooral omdat de keuze voor velen ook met pasvorm en smaak te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 12-12-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 09:15
Scidd0w schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:49:
Same here. Jammer dat ze geen ZigBee Light Link hebben toegevoegd als extra aansturing o.i.d.
Komt heel misschien. Daar wacht ik nog even op :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

http://www.developers.mee...tation/friends-hue-update

Ze hebben blijkbaar een protocol update gedaan, en lampen van 3rd party kunnen ze niet updaten.
Vind het zeer storend en dit gaat ze zeker klanten kosten.. Heb ook een Dresden ballast en het is nu dus kwestie van tijd dat ik die niet meer kan besturen via de bridge...
Die lampen van andere fabrikanten vulden Hue juist zo mooi aan.. En nu hebben ze het systeem hermetisch afgesloten..

Is nu wachten op open source bridges die wel alles ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Is de Hue Lux niet de opvolger van de White? Wat is het verschil tussen die lampen? Is er een lamp die instelbaar is van koud-wit naar warm-wit, naast de rgb versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
White is de opvolger van Lux en is net wat 'warmer' wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:56
xburchartz schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:08:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Is de Hue Lux niet de opvolger van de White? Wat is het verschil tussen die lampen? Is er een lamp die instelbaar is van koud-wit naar warm-wit, naast de rgb versies?
Met de gekleurde lampen heb ik geen ervaring, maar met de witte wel. De oude editie heet Hue Lux en de nieuwe Hue White (ik heb ze beide). Als je nu op zoek bent naar een witte Hue lamp, zou ik de voor nieuwe versie gaan (de Hue White dus). Naast dat dit de nieuwste versie is, wordt deze ook goedkoper aangeboden. De (advies)prijs van een losse Hue Lux was destijds 29,95 euro. De prijs van de Hue White is 19,95 euro. Ook zijn beide startersets verschillend van prijs: Hue Lux met Bridge 1.0 was 99,95 euro, de Hue White met Bridge 2.0 (79,95 euro). Dus ook hier zou ik voor de nieuwste versie gaan.

De prijzen die ik hierboven noem zijn (waren) de adviesprijzen. De (oude) Hue Lux kun je goedkoper aanschaffen dan 29,95 euro, maar vaak zijn ze nog wel duurder dan de Hue White voor 19,95 euro.

Zelf heb ik mijn lampen met kortingsacties van 20/21/25% bij bouwmarkten (Praxis, Gamma) gekocht. Bij de Praxis kun je zelfs 25% bonnen van b.v. de Formido inwisselen. Ik zie trouwens wel een nieuwe ontwikkeling dat de Hue lampen bij bouwmarkten uitgezonderd zijn van acties. Voorheen kon je b.v. bij de Karwei ook Hue lampen kopen met korting, maar nu staat er expliciet aangegeven dat deze uitgezonderd zijn van acties.

Als je nog meer vragen hebt, laat het maar weten.

O ja, beide lampen (Hue Lux en Hue White) zijn warm wit (2700K) en verder niet qua warmte in te stellen. Dan doen moet je naar de nieuwe Hue RGBW lampen (een stuk duurder, 59,95 euro p/s) over stappen. Deze gekleurde lampen tref je trouwens niet in bouwmarkten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:56
GustavSan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:08:
White is de opvolger van Lux en is net wat 'warmer' wit.
Ik heb ze beide naast elkaar gezet, maar ik merkte niet echt verschil. Misschien toch nog een keer testen. Mijn vriendin vindt namelijk 2700K niet echt warm. Dus dan maar de Hue Whites in de lampen binnen en de Hue Lux buiten. Nu dus net andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
Ik weet het, mosterd na de maaltijd.
Maar de GU10 starterset met Bridge 2.0 was in de aanbieding bij Amazon.fr voor €129,00 in Promotions et Ventes Flash : Le rush de Noël
Mijn ervaring met dit soort aanbiedingen bij Amazon is dat ze vanaf nu nog een paar keer voorbij zullen komen.

EDIT
Ze zijn nu in de aanbieding bij Amazon.es voor 149,95

[ Voor 27% gewijzigd door Goldwing1973 op 12-12-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Clubbtraxx schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:17:
[...]

Had je beter hue white kunnen halen, meer licht en goedkoper dan de Lux.
Ze zijn overigens 2700K dus verre van koud wit, maar dat is kwestie van smaak en perceptie.
Het zijn Whites, geen Lux. Foutje.
Het zal zeker perceptie zijn. Maar feit is wel dat de 2 halogeens warmer waren. En best behoorlijk.

Zijn er fatsoenlijke (uit alpha status) open source zigbee oplossingen met een mooie api?

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 12-12-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Facebook pagina van Hue stroomt inmiddels ook vol met berichten van mensen die sinds de update geen 3rd party lampen meer kunnen bedienen.
Wat een enorme faal is dit zeg.. was fan van Hue, maar dit is echt een belachelijke move..
Ipv een open platform voor Zigbee Light Link certified devices te bieden, zoals altijd geadverteerd, is het nu ineens helemaal beperkt tot 'Friends of Hue'.. Wat enkel Philips eigen spul is..

Misschien iets voor in de topicwaarschuwing: installeer geen Hue updates voor de bridge meer als je (ooit) 3rd party lampen, zoals Osram Lightify en Dresden Elektronics wil aansturen!!
Heb gelukkig zelf nog niet geupdate..

Hoop echt dat Philips nog een draai gaat maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:51:
Facebook pagina van Hue stroomt inmiddels ook vol met berichten van mensen die sinds de update geen 3rd party lampen meer kunnen bedienen.
Wat een enorme faal is dit zeg.. was fan van Hue, maar dit is echt een belachelijke move..
Ipv een open platform voor Zigbee Light Link certified devices te bieden, zoals altijd geadverteerd, is het nu ineens helemaal beperkt tot 'Friends of Hue'.. Wat enkel Philips eigen spul is..

Misschien iets voor in de topicwaarschuwing: installeer geen Hue updates voor de bridge meer als je (ooit) 3rd party lampen, zoals Osram Lightify en Dresden Elektronics wil aansturen!!

Ik vraag me af in hoeverre Philips dit juridisch gezien wel mag.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_23-10-2014
En, nee hun algemene voorwaarden of excuus dat ze er geen rekening mee (hoeven te) houden gaat niet op, het heeft namelijk prima gefunctioneerd voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldwing1973 op 12-12-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:27:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre Philips dit juridisch gezien wel mag.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_23-10-2014
En, nee hun algemene voorwaarden of excuus dat ze er geen rekening mee (hoeven te) houden gaat niet op, het heeft namelijk prima gefunctioneerd voorheen.
Haha, als we in de US of A zouden wonen zou je misschien nog wel een kans maken met 'opzettelijk vernielen van functionaliteit' oid maar dat zie ik hier niet gebeuren. Veel lawaai maken richting Philips helpt misschien wel. Ook vraag ik me af of Philips het ZLL logo nu nog wel mag gebruiken aangezien het niet meer werkt met andere ZLL producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:26:
Ik weet het, mosterd na de maaltijd.
Maar de GU10 starterset met Bridge 2.0 was in de aanbieding bij Amazon.fr voor €129,00 in Promotions et Ventes Flash : Le rush de Noël
Mijn ervaring met dit soort aanbiedingen bij Amazon is dat ze vanaf nu nog een paar keer voorbij zullen komen.

EDIT
Ze zijn nu in de aanbieding bij Amazon.es voor 149,95
Balen zeg zat hierop te wachten. Heb er 5 nodig (2 sets). 129 is wel een hele mooie prijs. Verwacht je dat ze weer in FR langs gaan komen? En hoe weet je dit van te voren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:51:

Eigenlijk is hier sprake van kopersbedrog. Iedere koper voor de firmware update/strategiewijziging heeft de Hue gekocht onder de vermelding van een open Zigbee platform. Door de firmware update, waarbij absoluut geen opt-out is gegeven, is deze weggenomen door Philips. Ik ken de TOS of id. niet, maar dit neigt erg sterk naar kopersbedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:12
Hoe zit dit met livingwites en livingcolors, kunnen deze wel gebruikt blijven worden na de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
Hier werken ze nog prima en zit al op de nieuwste firmware dus dat zit wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist nog 4 livingWhites plugs gekocht. Vanavond eens kijken of ik mijn kerstverlichting er mee kan schakelen. Wat zijn die dingen lastig te krijgen trouwens. Mocht iemand interesse hebben, DM me even ik heb er zelf maar 2 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Scidd0w schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:37:
Hier werken ze nog prima en zit al op de nieuwste firmware dus dat zit wel goed...
Bestaande setup of pas toegevoegd na de laatste fw upgrade?
De Dresden ballast doet het ook, totdat je je bridge reset en 'm weer wilt toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 19:02
eXisTa schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:05:
Ik heb zojuist nog 4 livingWhites plugs gekocht. Vanavond eens kijken of ik mijn kerstverlichting er mee kan schakelen. Wat zijn die dingen lastig te krijgen trouwens. Mocht iemand interesse hebben, DM me even ik heb er zelf maar 2 nodig.
PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 03:00
Net te laat. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Clubbtraxx schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:33:
[...]Bestaande setup of pas toegevoegd na de laatste fw upgrade?
De Dresden ballast doet het ook, totdat je je bridge reset en 'm weer wilt toevoegen...
Bestaande setup ja. Volgens mij had ik mijn nieuwe living white plugs eerst toegevoegd en daarna geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Scidd0w schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:21:
[...]
Bestaande setup ja. Volgens mij had ik mijn nieuwe living white plugs eerst toegevoegd en daarna geupgrade.
Dus als je alles goed werkend wil hebben na een reset moet je alles eerst aanmelden op een bridge 1 met oude firmware en vervolgens alles via de normale manier migreren naar de 2.0 bridge met de nieuwe firmware.
Maar als het via een een migrate van bridge 1.0 naar bridge 2.0 kan, dan moet het op een andere manier ook mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Ik overweeg de overstap naar z-wave, heb er dan 6 ter overname. Doe een net voorstel per PM voor alle 6 in een keer...

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 19:02
Gerritjuh schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:03:
Ik overweeg de overstap naar z-wave, heb er dan 6 ter overname. Doe een net voorstel per PM voor alle 6 in een keer...
Je hebt DM niet aan staan. Bedoel je 6 plugs of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Gerritjuh schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:03:
Blijkbaar heb je berichten uit staan, ik kan je geen bericht sturen met m'n bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Ik heb berichten nu aangezet (tenminste ik denk dat het nu goed staat), het gaat inderdaad om 6 Living Whites plugs.

[ Voor 22% gewijzigd door Gerritjuh op 12-12-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Weet iemand of het mogelijk is om de complete configuratie in plain text uit de bridge te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Als iemand nog livingwhites plugs kwijt wil, dan neem ik ze graag over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Zoek er nog 1. Ik zie Pm knop niet.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je ook een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik kan bevestigen dat de LivingWhites plugs met de nieuwe bridge werken. Ook Siri controle werkt als een trein.

"Siri, zet kerstverlichting aan." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:23:
Weet iemand of het mogelijk is om de complete configuratie in plain text uit de bridge te halen?
Ja hoor. Gewoon de api uit vragen.
http://www.developers.mee...mentation/getting-started

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Zat even te kijken in de configuratie van de bridge via de api en ik zag dat iedere lamp/plug/Lightstrip een "uniqueid" heeft.
Ik vermoed dat dat uniqueid opgebouwd is uit een mac adres aangezien het erg op lijkt
"00:21:2e:ff:ff:00:74:6e-0a" is het uniqueid van een van mijn 1e Dresden FLS-PP en "00:21:2e:ff:ff:00:6c:02-0a" van mijn 2e Dresden FLS-PP.
Ze komen aardig overeen op de laatste 2 segmenten na.
Het -0a is volgens mij voor als een apparaat meerdere keren gekoppeld kan worden (0a voor uitgang 1, 0b voor uitgang 2, enz...) zoals de nieuwe FLS-PP's die je 2x in je devices lijst in de bridge ziet, 1x voor RGB en 1x voor W(wit)
De vraag is nu, hoe kom je achter het mac adres zonder dat je 'm ooit gekoppeld hebt aan een bridge?
Als je daar achter kan komen, dan kan je 'm -volgens mij- via de api koppelen op dezelfde manier dat de migratie van bridge 1.0 naar 2.0 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Staat dat niet op het doosje? En anders waarschijnlijk op de zigbee chip zelf, als je het kapje er af klikt ( gaat heel makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:49:
Staat dat niet op het doosje? En anders waarschijnlijk op de zigbee chip zelf, als je het kapje er af klikt ( gaat heel makkelijk).
Helaas kan ik dat niet (makkelijk) controleren, mijn FLS-PP's zitten helemaal ingebouwd in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:38:
[...]

Dus als je alles goed werkend wil hebben na een reset moet je alles eerst aanmelden op een bridge 1 met oude firmware en vervolgens alles via de normale manier migreren naar de 2.0 bridge met de nieuwe firmware.
Maar als het via een een migrate van bridge 1.0 naar bridge 2.0 kan, dan moet het op een andere manier ook mogelijk zijn
1.0 of 2.0 bridge doet niet terzake... Het gaat erom dat je bridge na de laatste fw upgrade geen 'vreemde' ZLL devices meer zal toelaten. Had je die al en heb je ondertussen de fw ge-upgrade dan werkt het nog, maar een nieuwe (of factory reset) bridge, zowel versie 1.0. of 2.0, zal met de laatste firmware geen dresden of osram devices herkennen.

De hamvraag is nu of dit ook geldt voor de living colors en living whites spulletjes. Wel Philips maar GEEN friends of Hue officieel... Iemand die het wil testen? Ik heb mijn bridge namelijk niet geupgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Imperial Guard schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:55:
Ik heb het gevoel dat de dimmer switch door IConnectHue niet meer zo goed werkt.

Nu ik een scène wil starten moet ik 2x om ON (I) drukken, wat is jullie ervaring hiermee?
Probleem gevonden heb verschillende acties bij short press en long press, wanneer ik later de fade time aanpas moet ik 2x een knop indrukken om de verlichting aan te zetten of uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als ze toegevoegd zijn voor de upgrade, en na de upgrade werken ze nog dan is dus alleen een check ingebouwd bij toevoegen lijkt het. Dan zal toevoegen via een api call ook niet gaan werken denk ik. Heb geen andere lampen nog, en ga ook niet meer upgraden nu ik dit weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Clubbtraxx schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:24:
[...]

1.0 of 2.0 bridge doet niet terzake... Het gaat erom dat je bridge na de laatste fw upgrade geen 'vreemde' ZLL devices meer zal toelaten. Had je die al en heb je ondertussen de fw ge-upgrade dan werkt het nog, maar een nieuwe (of factory reset) bridge vn versie 1.0. of 2.0 zal met de laatste firmware geen dresden of osram devices herkennen.

De hamvraag is nu of dit ook geldt voor de living colors en living whites spulletjes. Wel Philips maar GEEN friends of Hue officieel... Iemand die het wil testen? Ik heb mijn bridge namelijk niet geupgrade...
Nee, dat is niet helemaal waar.
Mijn Bridge 2.0 was VOORDAT ik de migratie deed geüpgraded naar de "slechte" firmware, maar de migratie heeft gewoon m'n FLS-PP's overgezet naar de 2.0 Bridge.
Dus het IS mogelijk om ze aan te melden, alleen niet via de app.
UltraSub schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:27:
Als ze toegevoegd zijn voor de upgrade, en na de upgrade werken ze nog dan is dus alleen een check ingebouwd bij toevoegen lijkt het. Dan zal toevoegen via een api call ook niet gaan werken denk ik. Heb geen andere lampen nog, en ga ook niet meer upgraden nu ik dit weet :)
Verklaar dan eens hoe de Bridge 1.0 de FLS-PP's overgezet heeft naar de Bridge 2.0 waar de "foute" firmware al op stond.

[ Voor 21% gewijzigd door Goldwing1973 op 12-12-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Gerritjuh schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:38:
Ik heb berichten nu aangezet (tenminste ik denk dat het nu goed staat), het gaat inderdaad om 6 Living Whites plugs.
Van alle biedingen en voorstellen die ik heb gehad, zat er slechts een bij die ik als serieus wil overwegen.

De kogel is wat betreft de HUE, door de spreekwoordelijke kerk en ik ga al mijn HUE spul van de hand doen, maar, ik moet even goed inventariseren wat ik heb en hoe ik dat kan vervangen.

Verwacht binnenkort hier of op marktplaats een compleet overzicht.

Ik wist wel dat er interesse was, maar zoveel had ik nier verwacht, dat en het feit dat ik plankgas met koorts in bed lig maakt het er nietmakkelijker op, mijn excuses daar oor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:30:
[...]

Nee, dat is niet helemaal waar.
Mijn Bridge 2.0 was VOORDAT ik de migratie deed geüpgraded naar de "slechte" firmware, maar de migratie heeft gewoon m'n FLS-PP's overgezet naar de 2.0 Bridge.
Dus het IS mogelijk om ze aan te melden, alleen niet via de app.
Dank je voor de aanvulling, de 1.0 -> 2.0+nieuwe fw migratie is dus nog weer een verhaal apart.
Dat bied dan wellicht nog mogelijkheden om na een bridge reset handmatig zaken toe te voegen eventueel met behulp van apps en/of scripting tot Philips ook dat achterdeurtje dichtgooit.
Het blijft hoe dan ook een waardeloze zet van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Ik ga volgende week eens stoeien met het toevoegen van een lamp via de api op een bridge.
Ik heb hier nog een 1.0 én een 2.0 liggen met oude firmware erop en een 1.0 en 2.0 met de nieuwe firmware erop (de 2.0 met nieuwe firmware is hier nu in gebruik)
Ik heb hier ook nog een Hue White lamp liggen die nog nooit is aangemeld op een bridge, als het met die lamp lukt, dan zou het in theorie ook moeten lukken met een Dresden, lightify en GE lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Maar voor niet technische mensen blijft het vanaf nu een beperking? Hier geen api ervaring..

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat laatste betwijfel ik, wat ik ervan begrijp is dat de 3rd party lampen wel aan het Zigbee netwerk gekoppeld worden (osram knippert dan ter bevestiging), maar dat de bridge ze vervolgens compleet negeert.
Anderzijds.. Blijkbaar is de bridge nu wel soort van coulant tov reeds gekoppelde 3rd party..
Wel interessant experiment, kan mogelijk een workaround zijn!

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-12-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
water_escape schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:17:
Maar voor niet technische mensen blijft het vanaf nu een beperking? Hier geen api ervaring..
De api is niet zo moeilijk hoor, het is gewoon XML
Als voorbeeld (en waar ik straks mee ga stoeien), dit is de api output van de configuratie van een LivingWhites Plug.

"3": {
"state": {
"on": true,
"bri": 145,
"alert": "none",
"reachable": true
},
"type": "Dimmable plug-in unit",
"name": "Koelkast en keukenraam",
"modelid": "LWL001",
"manufacturername": "Philips",
"uniqueid": "00:17:88:01:00:2e:bd:3b-0c",
"swversion": "1.0.1.4591"

De "3" is gewoon een opvolgend nummer en staat voor het 3e apparaat wat is aangemeld op de bridge.
"State" is de opsomming van de staat van het apparaat, "On": true betekend dat hij op dit moment aan staat.
"bri" staat voor Brightness en geeft weer in welke stand de dimmer staat (bij een gewone lamp is dat de felheid van de lamp)
"alert" geen idee (nog)
"reachable" is de lamp/plug bereikbaar op dit moment?
"type" welke lamp/plug/Lightstrip is het
"name" is de naam die je het zelf gegeven hebt via b.v. de app.
"modelid" interne modelnaam
"manufacturername" spreekt voor zich
"uniqueid" het macadres van de lamp/plug
"swversion" de softwareversie aanwezig op de lamp/plug.
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:21:
Dat laatste betwijfel ik, wat ik ervan begrijp is dat de 3rd party lampen wel aan het Zigbee netwerk gekoppeld worden (osram knippert dan ter bevestiging), maar dat de bridge ze vervolgens compleet negeert.
Anderzijds.. Blijkbaar is de bridge nu wel soort van coulant tov reeds gekoppelde 3rd party..
Wel interessant experiment, kan mogelijk een workaround zijn!
Uhhmm, als de osram knippert ter bevestiging dan negeert de bridge 'm dus niet compleet.
Het aanmelden van een device op de bridge gebeurd via een "challenge-response" methode, de bridge wordt in zoekmodes gezet, de lamp stuurt z'n serienummer (of uniqueid), wat weer opgepakt word door de bridge, vervolgens stuurt de bridge een "ack" (acknowledgment) naar de lamp, de lamp ontvangt die "ack" en gaat knipperen.
Dus er is interactie tussen de bridge en de lamp, alleen het proces NA de koppeling wordt niet afgemaakt op de bridge.
Ik vermoed omdat het komt doordat de lamp NA de "ack" de rest van de gegevens stuurt naar de bridge (fabrikant, type, modelid, manufacturername) en dat de bridge dat weigert en dus niet opslaat.
Resultaat, de lamp denkt dat hij gekoppeld is, maar de bridge heeft 'm weer verwijderd.

[ Voor 31% gewijzigd door Goldwing1973 op 12-12-2015 23:55 . Reden: , ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Voor de liefhebber: Hue E27 V2 starterskit voor 130 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
water_escape schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:17:
Als het al werkt is dat natuurlijk zo dicht te zetten door Philips in een volgende upgrade. Maar ik verwacht dat apps als iConnectHue dit wel zullen inbouwen als het werkt. Want zo spannend is het inderdaad niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Ik kan van een collega een nauwelijks gebruikt startset van de Hue Lux overnemen (dus bridge + twee lampen) voor een nette prijs. Alleen zie ik zojuist dat deze blijkbaar is vervangen door de Hue White? Als ik zelf een vergelijking maak lijk ik niet veel verschil te zien. Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie en wel het nodige ga missen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Franciscus7000 schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:44:
Ik kan van een collega een nauwelijks gebruikt startset van de Hue Lux overnemen (dus bridge + twee lampen) voor een nette prijs. Alleen zie ik zojuist dat deze blijkbaar is vervangen door de Hue White? Als ik zelf een vergelijking maak lijk ik niet veel verschil te zien. Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie en wel het nodige ga missen?

Thnx
Kwa lampen is er weinig verschil, alleen de bridge is vermoedelijk de ronde bridge (v1) die geen Apple HomeKit ondersteund.
Als je geen Apple gebruikt of geen interesse hebt om de verlichting via Siri te bedienen dan kan je prima overweg met de ronde bridge.
Wil je wel Siri kunnen gebruiken heb je de nieuwe vierkante bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Hue White & Color E27 in de flash sale nu bij amazon.fr. Helaas maar 1pp dus dan komt het met shipping niet echt goedkoop uit (~49 euro) maar toch een tientje korting.
http://www.amazon.fr/gp/p...tle_1&smid=A1X6FK5RDHNB96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Iemand een idee waar ik 2x living white plug kan kopen?

Hier in omgeving Enschede is het een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Beste kans is om gewoon bij lampenwinkels binnen te lopen en te vragen of ze nog iets hebben liggen. Of dit topic in de gaten te houden voor mensen die ze van de hand doen. Voor zover ik weet wordt het steeds moeilijker om ze te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Bij Philips support zijn ze ook goed bezig had vorige week ticket aangemaakt over dat mijn Dresden FLS-pp niet meer werkte. Dacht ga eens bellen wat de status is.. Nou wat ik toen hoorde.
Vertelde me dat ze er nog niks mee gedaan hadden om de medewerker de handleiding niet kon vinden ?
Hoezo tijd rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 08:34
Bij amazon.fr is een hue kit (2.0) nu 130 euro. Komt ongeveer 7 euro bij voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
lowfi schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:02:
Bij amazon.fr is een hue kit (2.0) nu 130 euro. Komt ongeveer 7 euro bij voor verzending.
Zou dit wel passen met de adapter hier in NL?

Kan er niet wijs uit worden: Électricité, Prise Femelle (= Elektriciteit, Female Socket)

Anders zeker wel interessant....

[ Voor 6% gewijzigd door Stimpy001 op 13-12-2015 14:37 ]

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 14:32

frG

lowfi schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:02:
Helaas alleen met creditcard te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Stimpy001 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:33:
[...]

Zou dit wel passen met de adapter hier in NL?

Kan er niet wijs uit worden: Électricité, Prise Femelle (= Elektriciteit, Female Socket)

Anders zeker wel interessant....
In Frankrijk hebben ze dezelfde stopcontacten als in ons land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Fly-guy schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:44:
[...]

In Frankrijk hebben ze dezelfde stopcontacten als in ons land...
niet waar ;)
In frankrijk hebben ze geen randaarde maar penaarde.
Er zijn stekkers die zowel over rand- als penaarde beschikken maar lang niet allemaal. Eurostekker type C kan wel gewoon gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 21:31
Ik kon het niet laten en heb die ook maar aangeschaft. Ik krijg volgende week de sleutels van mijn appartement waarin ik een groot deel van de lampen via Hue aan wel sturen. Ik heb nu twee Livingcolors lampen die met de bridge te koppelen zijn en twee starterkits (één oud en één nieuw). In totaal dus zes E27 lampen en twee grotere lampen. Ben zéér benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Hoe heb je hem betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
tozzke schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:58:
[...]

niet waar ;)
In frankrijk hebben ze geen randaarde maar penaarde.
Er zijn stekkers die zowel over rand- als penaarde beschikken maar lang niet allemaal. Eurostekker type C kan wel gewoon gebruikt worden
Je hebt inderdaad gelijk, ik dacht vanuit het perspectief van een Nederlandse stekker door vrijwel altijd in een Frans stopcontact past. Andersom inderdaad niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Had net cadeaubonnen toegevoegd, nu zijn de kits ineens op.. zit ik met me cadeaubonnen...

Waardeloos dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
frG schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:04:
[...]

Had net cadeaubonnen toegevoegd, nu zijn de kits ineens op.. zit ik met me cadeaubonnen...

Waardeloos dit :(
Gewoon even geduld hebben, dit soort aanbiedingen komen met enige regelmaat voorbij op Amazon, zeker nu met de aankomende feestdagen.

En het is wel geen HUE, maar ook een leuke gadget, het Netatmo weerstation voor €111,00 ipv €169,00
http://www.amazon.fr/gp/p...817707031_1_1&s=hi&sr=1-1
Wel even opletten, over 5:45 uur is de aanbieding voorbij

En de Hue TAP is morgen vanaf 18:30 in de aanbieding, prijs is nog onbekend.
http://www.amazon.fr/gp/p...rd_i=20&pf_rd_p=764387347

[ Voor 42% gewijzigd door Goldwing1973 op 13-12-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

De Hue Tap is bij Conrad overigens slechts 35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammer90
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 16:05
Jeroen V schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:45:
De Hue Tap is bij Conrad overigens slechts 35,-
Ik krijg deze aanbieding niet gevonden, kun je een link plaatsen?

Al gevonden, product staat meerdere keren op de site;
https://www.conrad.nl/nl/...8651.html?sc.ref=Homepage

[ Voor 24% gewijzigd door brammer90 op 13-12-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:57
Vandaag dan toch maar eens om hanglampen geweest voor de Hue. Heb voor deze gekozen: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/00037980/#/00037980

Ik moet zeggen dat het er prima uitziet i.c.m. de philips Hue kleurenlampen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
brammer90 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:12:
[...]

Ik krijg deze aanbieding niet gevonden, kun je een link plaatsen?

Al gevonden, product staat meerdere keren op de site;
https://www.conrad.nl/nl/...8651.html?sc.ref=Homepage
Voor mensen die nog twijfelen over een paar taps, koop ze nu want niemand snapt hoe het kan dat Conrad ze voor deze prijs aanbied. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit erg lang het geval blijft.

Ik heb er ook 2 gehaald en ze zijn 100% identiek aan de bijna 2x zo dure versie die ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:28:
[...]

Voor mensen die nog twijfelen over een paar taps, koop ze nu want niemand snapt hoe het kan dat Conrad ze voor deze prijs aanbied. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit erg lang het geval blijft.

Ik heb er ook 2 gehaald en ze zijn 100% identiek aan de bijna 2x zo dure versie die ik al had.
Had er net 1 besteld om 19.39. *O*

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Iemand ervaring met de Hue emulator?
https://github.com/SteveyO/Hue-Emulator

Ik wil kijken of ik hiermee ook "Niet Hue" lampen kan toevoegen aan mijn dimmer-switch. Dus lampen die bijvoorbeeld door Domoticz via een API call worden aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
BenEco schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:35:
[...]

Had er net 1 besteld om 19.39. *O*
Afgelopen vrijdag 2 besteld met nog 10% extra korting met een kortingscode.
Net bericht gekregen van PostNL, morgen krijg ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:04:
[...]

Welke code?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Heb daar al 4 taps van in gebruik. Zijn gewoon normale taps!

Ook de kit uit Frankrijk besteld.had nog 3 lampen nodig :).
Goldwing1973 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:04:
[...]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Laatst online: 18-08 16:07
Externe lampen worden door Philips niet meer ondersteund in de Hue app. Dus geen Dresden of Osram meer.
Bestaande Desden of Osram blijven werken, alleen nieuwe koppelen werkt dus niet meer.

@lucasgasenzer Hi,To guarantee the quality of consumer experience only Philips Hue and FoH lamps can be added using the Philips Hue app. 1/2

— Meet hue (@tweethue) December 8, 2015

bron: onemorething http://www.onemorething.n...rdt-een-gesloten-systeem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19
Vind dat niet echt kunnen. Ze hebben het ook gemarket alszijnde een open systeem. Ik heb twee Dresden strips die het nog doen, maar had er nog eentje die ik niet had aangesloten, die is nu dus waardeloos...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:46:
Vind dat niet echt kunnen. Ze hebben het ook gemarket alszijnde een open systeem. Ik heb twee Dresden strips die het nog doen, maar had er nog eentje die ik niet had aangesloten, die is nu dus waardeloos...
en aan de andere kant vindt ik het wel kunnen, bekijk het ook eens uit de kant van de leverancier (Philips)

Philips heeft een lijn gemaakt met andere fabrikanten (FoH) en hun eigen lampen (Hue). Nu kwamen er andere fabrikanten, die niet in FoH segment vallen, dus geheel zelfstandig hun zaakjes doen.

Ja ik vindt het zuur dat ze geen workaround bieden voor de Diehards, maar voor de simpele consument, welke verwachtingen heeft van het Hue systeem, kan ik het standpunt begrijpen.

#maarlatenweookevenwachtenopeenofficieeleuitspraakvanphilips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
vdpoorten schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:43:
Externe lampen worden door Philips niet meer ondersteund in de Hue app. Dus geen Dresden of Osram meer.
Bestaande Desden of Osram blijven werken, alleen nieuwe koppelen werkt dus niet meer.

@lucasgasenzer Hi,To guarantee the quality of consumer experience only Philips Hue and FoH lamps can be added using the Philips Hue app. 1/2

— Meet hue (@tweethue) December 8, 2015

bron: onemorething http://www.onemorething.n...rdt-een-gesloten-systeem/
Met een beetje pech kun je dadelijk ook geen LivingWhites en LivingColors meer koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Lekker begin om een open standaard weer de kop in te drukken. Dat was het voordeel tov van bijv Wemo spul. Ze moeten het niet te aantrekkelijk maken iedereen zometeen de lampen op een Homey of en Samsung Smartthing hub aan te laten sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Vorkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:51:
[...]

en aan de andere kant vindt ik het wel kunnen, bekijk het ook eens uit de kant van de leverancier (Philips)

Philips heeft een lijn gemaakt met andere fabrikanten (FoH) en hun eigen lampen (Hue). Nu kwamen er andere fabrikanten, die niet in FoH segment vallen, dus geheel zelfstandig hun zaakjes doen.

Ja ik vindt het zuur dat ze geen workaround bieden voor de Diehards, maar voor de simpele consument, welke verwachtingen heeft van het Hue systeem, kan ik het standpunt begrijpen.

De simpele consument gaat echt niet aan de slag met een Dresden unit en koopt gewoon lekker de setjes van Philips zelf. Ik snap dat ze een bepaalde kwaliteit willen garanderen, maar zet er dan een soort expert mode op of zorg dat het via de API nog wel werkt. Dit is te simpel als je eerst hebt aangekondigd dat het een open systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Met een beetje pech kun je dadelijk ook geen LivingWhites en LivingColors meer koppelen?
Dit vind ik ook nogal een ding, heb twee livingcolors nieuw in de doos staan om te gaan koppelen met mijn bridge samen met twee sets lampen. Heeft iemand een idee of hun eigen 'oude' lampen nog wel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vorkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:51:
[...]

Dan hadden ze het nooit moeten verkopen als een open systeem waarop mensen konden ontwikkelen en andere partijen ook producten voor konden gaan aanbieden.

Ze hebben zelfs support geleverd en geholpen andere merken er aan te koppelen...

Als je dan de support intrekt met een update, dan verdien je het om hier enorm gezeik mee te krijgen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Zowel Hue als Dresden even een tweet gestuurd wat ze hiermee gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 23:44
Link de tweet even, kunnen we retweeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Laatst online: 18-08 16:07
Net ook even Philips een tweet gestuurd en gevraagd of support voor Living Colors gen 2 en 3 blijft.

https://twitter.com/vdpoorten/status/676320158068170752

[ Voor 22% gewijzigd door vdpoorten op 14-12-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:22:
[...]

De simpele consument gaat echt niet aan de slag met een Dresden unit en koopt gewoon lekker de setjes van Philips zelf. Ik snap dat ze een bepaalde kwaliteit willen garanderen, maar zet er dan een soort expert mode op of zorg dat het via de API nog wel werkt. Dit is te simpel als je eerst hebt aangekondigd dat het een open systeem is.
Ik ben het ermee eens dat ze het te simpel hebben aangepakt, zoals ik aafgaf, de diehards / expertmode was vanuit Philips de beste oplossing. Disclaimer erbij en ze voorkomen gezeur. (Zie het als het ontwikkelaarsmenu van Android)
Hooglander1 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:33:
[...]

Dan hadden ze het nooit moeten verkopen als een open systeem waarop mensen konden ontwikkelen en andere partijen ook producten voor konden gaan aanbieden.

Ze hebben zelfs support geleverd en geholpen andere merken er aan te koppelen...

Als je dan de support intrekt met een update, dan verdien je het om hier enorm gezeik mee te krijgen.
Dit valt dan onder Expert mode en dat had ze inderdaad gesiert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
De code was ACTIELICHT maar is niet meer geldig.
Je kan nu alleen nog de code CONRAD2015 voor €7,50 korting gebruiken alleen moet je betelling wel meer dan €150,00 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Vorkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:51:
[...]
Ik ben het ermee eens dat ze het te simpel hebben aangepakt, zoals ik aafgaf, de diehards / expertmode was vanuit Philips de beste oplossing. Disclaimer erbij en ze voorkomen gezeur. (Zie het als het ontwikkelaarsmenu van Android)
[...]
Dit valt dan onder Expert mode en dat had ze inderdaad gesiert.
Volledig mee eens zou mooie oplossing zijn.

Anderzijds hoor ik hier niemand over de optie dat Dresden een "Friend of Hue" zou kunnen worden. Dan is toch alles opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:27
Hopelijk komt het support ervoor terug maar kan ook zijn dat Philips juist het dicht gaat timmeren om zijn eigen lampen meer te verkopen, wat geen onlogische stap zou zijn. Ga in ieder geval je tweets even in de gaten houden welke reactie er volgt

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 14-12-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat zou dus wel een onlogische stap zijn als je eerst de boel opengooit om fabrikanten en developers te trekken en dan de boel onaangekondigd ineens sluit. Heel smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 12:17
Iemand een idee of er van de nieuwe Lightstrip Plus ook een starterkit komt? Van de oude is deze er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
lubbertkramer schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:31:
[...]

Hopelijk komt het support ervoor terug maar kan ook zijn dat Philips juist het dicht gaat timmeren om zijn eigen lampen meer te verkopen, wat geen onlogische stap zou zijn. Ga in ieder geval je tweets even in de gaten houden welke reactie er volgt
Het is inderdaad een logisch stappenplan. Eerst de Hue White voor een lager bedrag verkopen en dan andere lampen blocken. In de VS kun je al tijden $15 lampen krijgen van oa GE, de enige reden dat die hier niet verkocht worden is frequentie en voltage. Maar het is een kwestie van tijd voordat dit wel gebeurt en dan is Philips bang voor hetzelfde als met de Senseo gebeurde, iedereen gaat 3rd party "vullingen" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weet iemand of de oude living white pluggen nog werken? Of zijn deze ook geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Psycho_Mantis schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:10:
Weet iemand of de oude living white pluggen nog werken? Of zijn deze ook geblokkeerd?
Op dit moment werken ze nog bij mij met 2nd gen bridge, nieuwe FW. Echter waren die pluggen al aangemeld op mijn systeem en ga ik niet proberen om ze te ontkoppelen en weer te connecten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Das een beetje het punt. Ik heb ook niet zo'n behoefte om het uit te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Scidd0w schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:27:
Das een beetje het punt. Ik heb ook niet zo'n behoefte om het uit te proberen...
Ik ook niet, ik heb liever dat iemand anders dat voor me doet :+
Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.