De api is niet zo moeilijk hoor, het is gewoon XML
Als voorbeeld (en waar ik straks mee ga stoeien), dit is de api output van de configuratie van een LivingWhites Plug.
"3": {
"state": {
"on": true,
"bri": 145,
"alert": "none",
"reachable": true
},
"type": "Dimmable plug-in unit",
"name": "Koelkast en keukenraam",
"modelid": "LWL001",
"manufacturername": "Philips",
"uniqueid": "00:17:88:01:00:2e:bd:3b-0c",
"swversion": "1.0.1.4591"
De "3" is gewoon een opvolgend nummer en staat voor het 3e apparaat wat is aangemeld op de bridge.
"State" is de opsomming van de staat van het apparaat, "On": true betekend dat hij op dit moment aan staat.
"bri" staat voor Brightness en geeft weer in welke stand de dimmer staat (bij een gewone lamp is dat de felheid van de lamp)
"alert" geen idee (nog)
"reachable" is de lamp/plug bereikbaar op dit moment?
"type" welke lamp/plug/Lightstrip is het
"name" is de naam die je het zelf gegeven hebt via b.v. de app.
"modelid" interne modelnaam
"manufacturername" spreekt voor zich
"uniqueid" het macadres van de lamp/plug
"swversion" de softwareversie aanwezig op de lamp/plug.
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:21:
Dat laatste betwijfel ik, wat ik ervan begrijp is dat de 3rd party lampen wel aan het Zigbee netwerk gekoppeld worden (osram knippert dan ter bevestiging), maar dat de bridge ze vervolgens compleet negeert.
Anderzijds.. Blijkbaar is de bridge nu wel soort van coulant tov reeds gekoppelde 3rd party..
Wel interessant experiment, kan mogelijk een workaround zijn!
Uhhmm, als de osram knippert ter bevestiging dan negeert de bridge 'm dus niet compleet.
Het aanmelden van een device op de bridge gebeurd via een "challenge-response" methode, de bridge wordt in zoekmodes gezet, de lamp stuurt z'n serienummer (of uniqueid), wat weer opgepakt word door de bridge, vervolgens stuurt de bridge een "ack" (acknowledgment) naar de lamp, de lamp ontvangt die "ack" en gaat knipperen.
Dus er is interactie tussen de bridge en de lamp, alleen het proces NA de koppeling wordt niet afgemaakt op de bridge.
Ik vermoed omdat het komt doordat de lamp NA de "ack" de rest van de gegevens stuurt naar de bridge (fabrikant, type, modelid, manufacturername) en dat de bridge dat weigert en dus niet opslaat.
Resultaat, de lamp denkt dat hij gekoppeld is, maar de bridge heeft 'm weer verwijderd.
[
Voor 31% gewijzigd door
Goldwing1973 op 12-12-2015 23:55
. Reden: , ]