PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar... Ik heb net 2 Blooms uit deze serie gekocht (nu snap ik ineens de korting; oude meuk verkopen en probleem is voor consument) #failvdpoorten schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:44:
Net ook even Philips een tweet gestuurd en gevraagd of support voor Living Colors gen 2 en 3 blijft.
https://twitter.com/vdpoorten/status/676320158068170752
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Ik heb zelf een losse LC Iris gekocht en een friends of hue variant en de firmware is exact gelijk. Ik vermoed dat daar intern geen onderscheid in zit.Hokkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:45:
[...]
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar... Ik heb net 2 Blooms uit deze serie gekocht (nu snap ik ineens de korting; oude meuk verkopen en probleem is voor consument) #fail
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Oja die heb ik ook nog staan... als die ook geblokkeerd zijn dan bij ik er echt klaar mee. Misschien bestaat er ook een 3th party bridge?Hokkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:45:
[...]
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar... Ik heb net 2 Blooms uit deze serie gekocht (nu snap ik ineens de korting; oude meuk verkopen en probleem is voor consument) #fail
Ze blijven op social media helaas vasthouden aan hun onverstandige beslissing, ze hadden het weekend kunnen gebruiken om de keutel in te trekken en het op een 'vergissing' kunnen houden...
Hoop dat Dresden en Osram snel 'Friends of Hue' worden anders, geen zin in meerdere bridges..
Voor mijn Dresden FLS PP is een update uitgekomen, waarmee je de White led van RGBW afzonderlijk als lamp kunt bedienen. Om die update te installeren zou ik nu de Dresden Zigbee gateway moeten kopen..
(Voor Z-Wave domotica geldt overigens hetzelfde issue.. alleen via de eigen bridges worden firmware updates verzonden)
Jammer genoeg kon de mederwerker mij niet meer vertellen als wat op der scherm stond.
Conclusie was eigenlijk gewoon u heeft pech gehad ....
Ze gaan nog een moeilijke tijd tegemoet, op sociale media wordt elke reclameuiting meteen voorzien van comments met geklaag over de laatste update en dat men er helemaal klaar mee is en spullen gaan terugbrengen..
De positieve vibe in de community is weg..
Daar ga ik snel achter komen, heb net een setje via MP op de kop getikt die vandaag geleverd worden.Psycho_Mantis schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:10:
Weet iemand of de oude living white pluggen nog werken? Of zijn deze ook geblokkeerd?
Jammer genoeg is ook mijn eigen bridge 1.0 vorige week net verkocht (voor een paar graaistuivers)
HT & NAS & Inventaris
Overigens krijg ik helemaal geen reactie op mijn tweets van Philips.
Ik heb ook nog een 1.0 bridge liggen, maar heb eigenlijk ook geen zin om die op te offeren.
een 1.0 bridge heb je zo weer te pakken, zelf met een zeer oude firmware, gewoon weer een outdated starter pack kopen voor weinigPsycho_Mantis schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:22:
Ik heb ook nog een 1.0 bridge liggen, maar heb eigenlijk ook geen zin om die op te offeren.
HT & NAS & Inventaris
KarmaCyBeRSPiN schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:07:
De positieve vibe in de community is weg..

MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:52:
Een open source ZLL bridge gaat nu wel een gat in de markt zijn..
http://www.getdroplit.com/index
Maar mocht dat niet lukken/werken dan ga Ik mijn bridge onder garantie terugsturen aangezien er door een software-update van Philips op de bridge mijn Desden's niet meer werken.
Ik heb gelukkig nog een paar oude en nieuwe bridges met oude firmware die ik als vervanger in kan zetten.
EDIT: Is dit geen goeie vervanger voor de Hue bridge?
https://www.dresden-elekt...trol/raspbee-gateway/?L=1
De Raspberry heb ik al liggen, het is alleen de RaspBee premium die nodig is.
[ Voor 25% gewijzigd door Goldwing1973 op 14-12-2015 14:11 ]
Het is overigens wel de vraag of je de Tap en Dimmers werkend kunt krijgen daarmee..
Zou wel fraai zijn, want dan zou je de Tap / Dimmer veel breder kunnen gebruiken en bijv ook niet-Hue of zelfs iets anders dan verlichting kunnen schakelen..
Wordt dan wel veel meer DIY dan menigeen leuk vindt..
Ah, hier staat de lijst met ondersteunde hardware: https://www.dresden-elekt...reless-light-control/?L=1
De Tap is wel supported, de Dimming switch vreemd genoeg niet..
De dimmer kun je ook inbouwen (weliswaar met solderen van schakelaars en door de print te snijden) maar hierdoor is het nog goedkoper in te bouwen dan de TAP. Is de enige voordeel dan dat hij batterijloos is?Goldwing1973 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:46:
[...]
Mogelijkheid tot inbouwen in muur en bestaande schakelaars vervangen (heb je alleen wel een andere ombouw nodig voor de TAP)
Dat is voor mij de belangrijkste reden.
Voordeel van de dimmer is dat je met Iconnect Hue 8 commando's kan programmeren onder de 4 knoppen.enzoR schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:33:
[...]
De dimmer kun je ook inbouwen (weliswaar met solderen van schakelaars en door de print te snijden) maar hierdoor is het nog goedkoper in te bouwen dan de TAP. Is de enige voordeel dan dat hij batterijloos is?
4 - short pressed en 4 - long pressed
Is geen echt voordeel over de TAP.Imperial Guard schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:37:
[...]
Voordeel van de dimmer is dat je met Iconnect Hue 8 commando's kan programmeren onder de 4 knoppen.
4 - short pressed en 4 - long pressed
Met iConnectHue kan je ook een extra functie aan de knoppen van de TAP geven door dubbel te drukken.
Dubbel drukken kun je ook aan de dimmer toevoegen, persoonlijk zie ik de dimmer wel als een voordeel.Goldwing1973 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:59:
[...]
Is geen echt voordeel over de TAP.
Met iConnectHue kan je ook een extra functie aan de knoppen van de TAP geven door dubbel te drukken.
Ik heb meerdere TAPS en dimmers, ik vind de dimmer prettiger ingebruik. Maar dat is mijn mening
Effect is schitterend. Wat een bak licht. Geen fan van kleuren, dus netjes wit licht.
http://www.developers.mee...riends-hue-program-update
Ze hebben wat meer achtergrond gegeven over het waarom, maar helaas nog geen oplossing voor iedereen die 3rd party lampen/strips heeft.. (behalve 'niet updaten').
Heb Dresden Elektronik gemaild met de vraag of ze van plan zijn om 'Friends of Hue' certified te gaan worden, ben benieuwd..
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-12-2015 16:29 ]
Dus via andere niet philips apps dia de API gebruiken moeten dus nog wel werken met andere lichten?Q: Is Philips Hue still an open system?
There is no change to Philips’ commitment towards an open system and ZigBee Light Link as the best standard for residential lighting control. Our lights continue to be fully standards compatible with differentiated features built on top of the standard and exposed via our bridge. Likewise our bridge remains ZigBee Light Link compatible and allows other devices to join its network. Controllers other than the Philips Hue bridge could still join the ZigBee network and control all lights inside it. The only things which is no longer possible is the control of those lights via apps from our ecosystem.
Nee, via andere niet-Philips Zigbee Controllers. Via hun eigen API / bridge blokkeren ze dus vanaf nu willens en wetens het kunnen bedienen van niet-Hue certified devices, ook al zijn het wel ZLL certified devices.Lennart_1337 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:53:
Ik lees in dat forun:
[...]
Dus via andere niet philips apps dia de API gebruiken moeten dus nog wel werken met andere lichten?
De devices mogen wel in het Hue Zigbee netwerk, maar worden dus genegeerd. Bedienen van die niet-Hue devices kan dus alleen via niet-Hue Zigbee controllers en dan alleen via niet-Hue apps.
Workaround zou daarbij de eerder hier besproken 'Hue Emulator' zijn, zodat je met een third party bridge/controller de officiele Bridge kunt emuleren om zo officiele Hue apps te gebruiken om alle lampen (Hue en niet-Hue) te kunnen bedienen.
Vervelende is dat er tot op dit moment (zover ik weet) nog niet zo'n Zigbee controller bestaat die alle functionaliteit kan overnemen.
Update over LivingColor en LivingWhite Plugs (bron: Facebook)
Dus.. dat is lekker nieuws voor diegenen die er nog veel hebben lopen sprokkelen..In regards to our older LivingColor lights and LivingWhite Plugs, they are based on SmartLink. Although both protocols show similarities they are not fully compatible. We cannot guarantee that these will work or stay working after a firmware update.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-12-2015 17:20 ]
Sluuz schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:25:
Op dit moment werken ze nog bij mij met 2nd gen bridge, nieuwe FW. Echter waren die pluggen al aangemeld op mijn systeem en ga ik niet proberen om ze te ontkoppelen en weer te connecten
Scidd0w schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:27:
Das een beetje het punt. Ik heb ook niet zo'n behoefte om het uit te proberen...
Nou, ik heb het voor je gedaan…..Psycho_Mantis schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:38:
Ik ook niet, ik heb liever dat iemand anders dat voor me doet

Vorige week heb ik geprobeerd om alles van mijn Brdige 1 over te zetten naar Bridge 2. Dit lukte alsmaar niet, dus heb ik op een gegegeven moment de Bridge 2 teruggezet naar de fabrieksinstellingen
Ook heb ik mijn remote terugebarcht naar de fabrieksinstellingen. Daarna heb ik m.b.v. de remote eerst de lampen gekoppeld aan mijn remote en daarna mijn 3 pluggen. Daarna heb ik deze gekoppeld met mijn Bridge 2.
En jullie kunnen gerust zijn, alles werkt prima!!!!
Have Fun Funske
funske schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:05:
[...]
[...]
[...]
Nou, ik heb het voor je gedaan…..![]()
Vorige week heb ik geprobeerd om alles van mijn Brdige 1 over te zetten naar Bridge 2. Dit lukte alsmaar niet, dus heb ik op een gegegeven moment de Bridge 2 teruggezet naar de fabrieksinstellingen
Ook heb ik mijn remote terugebarcht naar de fabrieksinstellingen. Daarna heb ik m.b.v. de remote eerst de lampen gekoppeld aan mijn remote en daarna mijn 3 pluggen. Daarna heb ik deze gekoppeld met mijn Bridge 2.
Water-Escape
Ik heb afgelopen weekend nog een schakelaar gemaakt in combinatie met een dimmer switch en nu wat foto's genomen.marsclone schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:31:
[...]
Is het voor een niet-techneut te doen om deze zes draadjes te solderen?
Ik denk dat ik een keer een poging ga wagen. Heb je misschien een overzichtje hoe deze draadjes op welke plek met elkaar verbonden moeten worden?
De omgebouwde dimmer switch ziet er als volgt uit (Meer foto's vind je hier):
Ik durf de print van de dimmer switch niet door midden te zagen zoals domoticasmurf gedaan heeft maar schuif de dimmerswitch als geheel in de muur. Ik heb een aantal holle wanden waar ik een gat maak in de inbouwdoos, de dimmerswitch schuift dan gedeeltelijk in de holle wand. Ik heb ook nog een paar bakstenen muren, ik ben van plan om hier een gat in de muur te boren vanuit de inbouw doos zodat ik de dimmer switch hierin kan schuiven. Een schakelaar zit aan de buitenkant van de meterkast. Ik denk dat ik een gat boor naar de binnenkant van de meterkast en de dimmerswitch met een wat langere kabel in de meterkast plaats. Kan ik makkelijk de batterij vervangen.
Via onderstaand schema kun je wat draadjes solderen aan dimmer switch. Het schema is gebaseerd op het werk van domoticasmurf (alle eer aan hem). Het solderen zelf is behoorlijk priegel werk, de draadjes maken makkelijk contact met de behuizing van de microswitches op de printplaat en dan werkt het niet. Ik controleer na het solderen met een eenvoudige multimeter of er geen contact is met de behuizing van de microswitch en of ik het indrukken van de microswitches kan meten.
Mijn eerste omgebouwde switch functioneerde in eerste instantie niet maar kreeg ik weer aan de praat door een slordig gesoldeerd draadje (sluiting) beter vast te maken.
Na het solderen maak ik de draadjes vast aan de printplaat met wat hotmelt om te voorkomen dat ik ze lostrek. Vervolgens zet ik de switch weer in elkaar, maar zonder de knoppen. De draadjes kunnen naar buiten via de openingen van de knoppen en de batterij weer normaal geplaatst worden.
Eventueel de bovenkant weer afdekken met een plaatje om te voorkomen dat de knopjes ongewenst ingedrukt worden.
Als inbouwschakelaar heb ik een 4 voudig maakcontact van gira gevonden (16,5 euro via warmteservice). Bij dit maakcontact hebben de contacten van de linker scakelknop en van de rechter schakelknop een gezamenlijke ingang maar dat is geen probleem met onderstaand schema.
Het resultaat werkt verbluffend goed. Ik heb de schakelaar zo geprogrammeerd dat een druk aan de bovenkant een scene aanzet en een druk aan de onderkant een scene weer uitzet. Je kunt eventueel nog een aparte scene programmeren voor als je de knop wat langer indrukt. De linker en rechter schakelaar gebruik ik nu voor twee verschillende groepen lampen (bv. eetkamer - keuken).
Het werkt zo simpel dat zelfs de werkster weet hoe ze de lampen moet schakelen, WAF gegarandeerd!
Ik heb ook nog wat kamers met goedkoop schakelmateriaal van de Gamma. In een volgend projectje ga ik nog proberen hier een 4 voudig maakcontact van te maken zoals domoticasmurf dat gedaan heeft. Ik post het resultaat hier wel maar dat zal wel na de kerst worden.
Ik ben nog van plan om het ledje met een glasvezel te verbinden met de schakelaar zodat je optische feedback krijgt. Moet nog even uitzoeken waar ik een stukje glasvezel vandaan haal. Heeft er iemand een idee?
Ingebouwd ziet het er als volgt uit:
update: Schema aangepast, duidelijker aangegeven welke knoppen geschakeld worden van een 4 voudig gira puls contact. Wanneer je 4 onafhankelijke pulscontacten hebt kun je de indeling zelf kiezen.
[ Voor 17% gewijzigd door Dutchgrover op 19-12-2015 23:21 ]
Yepwater_escape schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:14:
Maar heeft je bridge 2 die nieuwe firmware?
Als ik in de Hue app ga kijken bij Mijn Bridge, en dan bij Zoek naar updates, dan krijg ik de melding: “je hebt de laatste software-versie al”.
Dus dan lijkt het me toch echt wel de laatste versie…………
[ Voor 40% gewijzigd door funske op 14-12-2015 19:04 ]
Have Fun Funske
Bedankt voor het testen!funske schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:05:
[...]
[...]
[...]
Nou, ik heb het voor je gedaan…..![]()
Hoewel ben ik er niet echt gerust om na dat Facebook bericht van Philips. Er zijn geen nieuwe Hue pluggen en garanderen niet dat de oude blijven werken. Belachelijk voor zo'n duur systeem.
Bij trouwens op basis van dit bericht eens gaan kijken wat er eigenlijk nog meer aan Hue compatible lampen te krijgen is en ik kwam hierop: http://nl.aliexpress.com/...01644_0,searchweb201560_4
en deze:
http://www.aibulb.com/ind...atible-zigbee-smart-bulb/
Ik wist helemaal niet dat er in china Hue compatible spul werd gemaakt, of zit hier een truc achter?
Die Chinese klonen kende ik ook niet, maar zijn misschien wel de reden waarom ze de deur nu ineens met een klap hebben dichtgegooid...
Ergens geloof ik ze ook wel dat niet-Hue spul voor problemen zorgt en dat men dan toch altijd bij Philips aanklopt als het niet werkt. Mijn FLS PP strip valt ook regelmatig uit en moet ik powercyclen om weer werkend te krijgen.. Zal ook wel iets met compatibiliteit van doen hebben.
Laat ze ons dan op z'n minst de mogelijkheid geven om, desnoods met verlies van support, die 3rd party weer aan te kunnen sturen..
Ik kwam laatst op Reddit ook al op dit idee. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om met wat JavaScript een Hue-compatible API te maken. Daarnaast is er al een project wat HomeKit-ondersteuning kan geven aan niet-ondersteund spul: https://github.com/nfarina/homebridge.Goldwing1973 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:05:
EDIT: Is dit geen goeie vervanger voor de Hue bridge?
https://www.dresden-elekt...trol/raspbee-gateway/?L=1
De Raspberry heb ik al liggen, het is alleen de RaspBee premium die nodig is.
Misschien zou je dan zelfs een kalibratietool kunnen maken zodat je het kleurverschil tussen verschillende lampen kunt minimaliseren. Daarnaast ben ik benieuwd of je lampen ook vaker kunt refreshen als je een betere processor hebt, of dat dat echt een limitatie is van de lampen/het protocol.
Bobbus heeft de hamvraag... probeer het uit bobbus, eerst bridge naar nieuwste fw updaten en dan proberen je living colors te koppelen. Wij zijn benieuwd.Bobbus schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:28:
[...]
Dit vind ik ook nogal een ding, heb twee livingcolors nieuw in de doos staan om te gaan koppelen met mijn bridge samen met twee sets lampen. Heeft iemand een idee of hun eigen 'oude' lampen nog wel gaan?
Daarna een iris lamp met de afstandsbediening gekoppeld. Dit gaat prima. Ook in combinatie met de andere hue lampen die ik erbij gekocht heb.
Wel vreemd is dat de livingcolor iris niet bij alle standaard scènes aangezet kan worden
Dankjewel voor de toevoeging... Lijkt erop dat je de niet 'friends of hue' philips producten dus nog steeds kunt gebruiken. Hopelijk blijft dat zo.mdvdl schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:51:
Geen idee of dit helpt, maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb sinds vorige week een bridge 2.0. Meteen een updaten van de software uitgevoerd.
Daarna een iris lamp met de afstandsbediening gekoppeld. Dit gaat prima. Ook in combinatie met de andere hue lampen die ik erbij gekocht heb.
Wel vreemd is dat de livingcolor iris niet bij alle standaard scènes aangezet kan worden
De Livingcolor lampen kon je sinds een paar versie terug al niet meer aan de standaard scenes toevoegen.
Beetje vreemde zet want heel in het begin was dit wel gewoon mogelijk. Nouja beter dan helemaal geen support meer.
Blijft staan dat het behoorlijk naadje zou zijn als de Blooms ineens of na toekomstige updates niet meer gaan werken.
Heb het idee dat ze dit gewoon zeggen nu maar dat het ze vooral te doen is om lampen van derden. Zoals de Chinese clones hierboven gepost en goedkope Amerikaanse GE lampen e.d.Hokkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:31:
Ik wel of de update is nadat de Livingcolors is toegevoegd uitgevoerd, dat durf ik niet te zeggen. De scenes werken hier op 2 blooms.
Blijft staan dat het behoorlijk naadje zou zijn als de Blooms ineens of na toekomstige updates niet meer gaan werken.
Zit er volgens jou een verschil tussen friends of Hue en Livingcolors? Bijv de Iris?Clubbtraxx schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:01:
[...]
Dankjewel voor de toevoeging... Lijkt erop dat je de niet 'friends of hue' philips producten dus nog steeds kunt gebruiken. Hopelijk blijft dat zo.
De Livingcolor lampen kon je sinds een paar versie terug al niet meer aan de standaard scenes toevoegen.
Beetje vreemde zet want heel in het begin was dit wel gewoon mogelijk. Nouja beter dan helemaal geen support meer.
Edit: Gevonden
Wat is het verschil tussen de vroegere Bloom en de nieuwe Friends of Hue versie?
Het oorspronkelijke product maakt gebruik van het SmartLink signaal protocol. De nieuwe maakt gebruik van het zogenaamde LightLink protocol, dat connecteren toelaat op een meer intuïtieve manier, zoals bij de Hue ballonnetjes. Voorts kunnen de (Friends of) Hue producten up-to-date gehouden worden door regelmatig een software upgrade te doen, waardoor u steeds kan genieten van de laatste nieuwe mogelijkheden.
Geen idee wat de impact is.
[ Voor 32% gewijzigd door arjandijk162 op 15-12-2015 00:20 ]
Het jammere alleen is dat de Chinese clones hier wel weer een workaround voor zullen vinden zodat hun lampen wel weer werken met Hue.Scidd0w schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:08:
[...]
Heb het idee dat ze dit gewoon zeggen nu maar dat het ze vooral te doen is om lampen van derden. Zoals de Chinese clones hierboven gepost en goedkope Amerikaanse GE lampen e.d.
en begint het hele gebeuren weer van voren aan.
Goed voorbeeld is de Dreambox satelliet ontvanger, die zijn bijna doodgecloned door de Chinese namaakzooi.
Zolang Philips software updates kan sturen zullen ze dit voorblijven. Een workaround kan idd zoals hierboven genoemd is zijn om een Bridgeemulator met Zigbee ontvanger te maken.Goldwing1973 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:17:
[...]
Het jammere alleen is dat de Chinese clones hier wel weer een workaround voor zullen vinden zodat hun lampen wel weer werken met Hue.
en begint het hele gebeuren weer van voren aan.
Goed voorbeeld is de Dreambox satelliet ontvanger, die zijn bijna doodgecloned door de Chinese namaakzooi.
Op social media en bij winkel recensies (o.a. Amazon) worden ze helemaal afgebrand momenteel.. Alleen maar 1-ster recensies met harde woorden erbij.. Veel schrijnende gevallen ook met mensen die tientallen lampen hebben die nu ineens niet meer werken..
Dat hadden ze kunnen verwachten en hebben ze misschien ook wel ingecalculeerd.. Wellicht dat ze er op gokken dat de storm gaat liggen en men er mee weg komt door er een gesloten ecosysteem van te maken.
Waar ze kans hadden om de standaard hub in ieders huis te worden voor verlichting hebben ze nu wel heel veel goed te maken om dat vertrouwen weer terug te winnen. Deze blunder zal niet snel vergeten worden..
Wellicht dat alle ophef omtrent de 3rd party support de prijs drukt want ze zijn weer in de aanbieding!Scidd0w schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:45:
[...]
Balen zeg zat hierop te wachten. Heb er 5 nodig (2 sets). 129 is wel een hele mooie prijs. Verwacht je dat ze weer in FR langs gaan komen? En hoe weet je dit van te voren?
De GU10 starterset met V2 bridge en nieuwe lampen
Amazon.es dit keer. Ik heb net 2x besteld
In Spanje gebruiken ze als het goed is hetzelfde stekkersysteem als in NLD.
Kan nu mooi de hele woning gaan inrichten
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nu nog wel naar het schijnt, maar ze bieden geen enkele garantie voor de toekomst, want geen 'Friends of Hue'. Zou die dus niet nog aanschaffen als je niet bij elke update in onzekerheid wilt zitten of het daarna nog wel zal werken..Hielko schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 01:01:
Hoe zit het eigenlijk met de support van oude living colour lampen? Kan ik die nog toevoegen als ik mijn bridge nu ooit reset?
Dat werkt best aardig. Ik heb hier zelf ook naar gekeken om lampen gebaseerd op een esp8266 te besturen.arjandijk162 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:36:
Iemand ervaring met de Hue emulator?
https://github.com/SteveyO/Hue-Emulator
Ik wil kijken of ik hiermee ook "Niet Hue" lampen kan toevoegen aan mijn dimmer-switch. Dus lampen die bijvoorbeeld door Domoticz via een API call worden aangestuurd.
Uiteindelijk vond ik nog een mooiere oplossing, een proxy voor de hue bridge zetten. De proxy is een soort man in the middle die bij elke request naar de bridge extra lampen toevoegt, op die manier kan je en je hue lampen besturen en je "nep" lampen. Voordeel is dat alle Hue apps dan goed blijven werken. Ik kan mijn code daarvoor een keer opduiken als je geinteresseerd bent.
Alternatief is om iets van Domoticz te gebruiken om je lampen aan te sturen.
[ Voor 7% gewijzigd door rvtk op 15-12-2015 09:57 ]
Ook net een led strip en bridge 2.0 besteldBoobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]
Wellicht dat alle ophef omtrent de 3rd party support de prijs drukt want ze zijn weer in de aanbieding!
Amazon.es dit keer. Ik heb net 2x besteldOok 2x Ledstrip plus meegenomen voor een schamele 60 euro (hier niet onder de 73 te vinden)!
In Spanje gebruiken ze als het goed is hetzelfde stekkersysteem als in NLD.![]()
Nou inderdaad. Vooral de strip lijkt mij erg leuk. De plus versie geeft flink wat licht heb ik begrepen. Wellicht kan ik eindelijk mijn keuken grondig verlichten.VFRRijder schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:54:
[...]
Ook net een led strip en bridge 2.0 besteld. M'n eerste Hue...ben benieuwd.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ze deden niet mee met de color recipes, maar dat kwam omdat ze niet de specifieke kleurtemperatuur konden creeeren. Wel benaderen, maar het was nooit the real thing... Vandaar dat ze niet meededen volgens mij.Clubbtraxx schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:01:
[...]
Dankjewel voor de toevoeging... Lijkt erop dat je de niet 'friends of hue' philips producten dus nog steeds kunt gebruiken. Hopelijk blijft dat zo.
Wel kan je zelf een scene samenstellen met deze er in.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dank! Alles is in de aanbieding! Ook E27Boobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]
Wellicht dat alle ophef omtrent de 3rd party support de prijs drukt want ze zijn weer in de aanbieding!
Amazon.es dit keer. Ik heb net 2x besteldOok 2x Ledstrip plus meegenomen voor een schamele 60 euro (hier niet onder de 73 te vinden)!
In Spanje gebruiken ze als het goed is hetzelfde stekkersysteem als in NLD.![]()
Zover ik lees is die ledstrip de een uitbreidingsstrip en geen basissetBoobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]
Als dit de basisstrip is ( dus inclusief de voeding/zigbeecontroller ) dan is dit wel een heel interessante prijs
Gezien het typenummer 7190355PH en prijs is dit gewoon de startset inclusief voeding en driver. Zo te zien is de actie op amazon.es 25% korting op alles van Hue.lowo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:01:
[...]
Zover ik lees is die ledstrip de een uitbreidingsstrip en geen basissetzonder bridge?
Als dit de basisstrip is ( dus inclusief de voeding/zigbeecontroller ) dan is dit wel een heel interessante prijs
Wat is wel opvallend vind is de doorgestreepte prijs van de GU10 Starterset, de "normale prijs"Boobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]
EUR 132,72 EUR 149,95
€149,95 normale prijs?? is dit de voorbode op een prijsverlaging op Hue producten?
Toen de prijs van een GU10 set naar 149,- ging heb de gok genomen om toch nog te wachten. Gelukkig maar. Zojuist 2 sets besteld en losse E27.Boobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]
[update]
@Goldwing1973
Dat denk ik niet hoor. Deze is de afgelopen weken elke keer een tientje verlaagd tot de 149,- maar alleen bij Amazon.es. Volg het al een aantal weken...
[ Voor 8% gewijzigd door Scidd0w op 15-12-2015 11:19 ]
Maar goed, die hoop kunnen we voorlopig wel even laten varen.
Was voornemens om tzt eens een paar van die meer betaalbare Osram GU10 lampjes te scoren (gewoon wit is prima voor bijvoorbeeld in de gang; altijd handig dat ook daar een lichtje brand als je thuis komt), maar met de recente move van Philips (en daarbij de afhankelijkheid van de firmware op de osram Lightify GU10's) kan dat idee ook naar het eeuwige archief vrees ik. Vreselijk, vendor lock-ins anno 2015. Had gedacht dat bedrijven dat gedrag inmiddels wel afgeleerd waren.
De losse GU10 lampen zijn ook bij amazon.es in de aanbieding:xxxneoxxx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:26:
Zou leuk zijn als de losse GU10 lampjes een ergens leuk geprijsd worden.
Maar goed, die hoop kunnen we voorlopig wel even laten varen.
Was voornemens om tzt eens een paar van die meer betaalbare Osram GU10 lampjes te scoren (gewoon wit is prima voor bijvoorbeeld in de gang; altijd handig dat ook daar een lichtje brand als je thuis komt), maar met de recente move van Philips (en daarbij de afhankelijkheid van de firmware op de osram Lightify GU10's) kan dat idee ook naar het eeuwige archief vrees ik. Vreselijk, vendor lock-ins anno 2015. Had gedacht dat bedrijven dat gedrag inmiddels wel afgeleerd waren.
http://www.amazon.es/Phil...l-casquillo/dp/B00IHZJ51A
Interessant, ware het niet dat ik niet 100% zeker ben of deze gezien de lengte, in mijn armaturen passen.KoHa schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:30:
[...]
De losse GU10 lampen zijn ook bij amazon.es in de aanbieding:
http://www.amazon.es/Phil...l-casquillo/dp/B00IHZJ51A
De prijs is wel "netjes". Aan de andere kant, voor in de gang zou een gewone, witte HUE ook voldoen. Thanks in ieder geval voor het opmerken, hebben allicht andere users in dit topic ook nog wat aan.
Uhmm, er bestaan geen witte Hue GU10 lampen hoor..xxxneoxxx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:33:
[...]
Interessant, ware het niet dat ik niet 100% zeker ben of deze gezien de lengte, in mijn armaturen passen.
De prijs is wel "netjes". Aan de andere kant, voor in de gang zou een gewone, witte HUE ook voldoen. Thanks in ieder geval voor het opmerken, hebben allicht andere users in dit topic ook nog wat aan.
Cinta de extensión, 2 m staat erbij, oftewel uitbreidingsstrip 2m... zou de prijs verklaren.ralphm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:05:
[...]
Gezien het typenummer 7190355PH en prijs is dit gewoon de startset inclusief voeding en driver. Zo te zien is de actie op amazon.es 25% korting op alles van Hue.
Als ik zoek op het EAN nummer wat op Amazon.es erbij staat "He comprado: 'Philips Hue LightStrips Plus 915005109201 - Cinta de extensión, 2 m' de Phil.." kom ik uit op...Clubbtraxx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:45:
[...]
Cinta de extensión, 2 m staat erbij, oftewel uitbreidingsstrip 2m... zou de prijs verklaren.
pricewatch: Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter
Is dus de gewone Lightstrip+ van 2 meter, niet een verlengstuk.
http://www.verlichtingcen...ml#product_specifications
De verlengsets zijn ook steeds 1 meter, niet 2
PSN: Sluuz
Correct. Een van mijn gripes m.b.t. hun product portfolio. Daarom is 60 euro per lampje ook best veel als je die kleurtjes op bepaalde plekken niet per se nodig hebt. (in een gang bijvoorbeeld)Goldwing1973 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:41:
[...]
Uhmm, er bestaan geen witte Hue GU10 lampen hoor..
Ik gebruik mijn verlichting voornamelijk om de boel te verlichten. Op sommige plaatsen is het kunnen veranderen van kleur wel leuk en heeft het toegevoegde waarde (woonkamer, evt slaapkamer) maar op andere plekken heeft het niet zoveel toegevoegde waarde. In de gang heb ik een GU10 armatuurtje.. Hoef niet per se rood licht in de gang. Wat wel handig is m.i., is dat de lampen op een gezette tijd aan kunnen, of bijv. rond zons-ondergang. DUs daarvoor heb je toch smart lighting nodig.
Een mooie oplossing zouden dan de osram lightify GU10 spotjes zijn. Die doen naar mijn weten wel alleen "wit" licht. Alleen verhindert Philips met de laatste bridge update dus dat je die kan koppelen. Wat voorheen wel ging.
Verder inderdaad interessant om te zien dat de prijs lijkt verlaagd te zijn naar 150? In elk geval al blij dat ik 130 heb kunnen betalen. Maar ga even aankijken wat ik er allemaal mee wil doen, want heb inderdaad geen behoefte aan in alle gangen en hallen gekleurd licht...
Zat er wel aan te denken om 1 van de E27 lampen in onze badkamerlamp op te hangen. Denken jullie dat dit goed gaat ivm de vocht? Zou wel zonde zijn als een lamp van 60 euro gaat oxideren
Dat geldt voor de losse lampen, maar niet voor de set.Boobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:14:
Let op dat de GU10 bij Amazon.es de oude versie is. Ik geloof dat deze wat minder lichtopbrengst hebben.
Wat betreft de lichtopbrengst lees ik verschillende dingen. Het is mijn nog niet duidelijk of er echt een verschil is naast een nieuwe sticker.
Ik heb zelf nu een jaar 7 Hue lampen in mijn badkamer (naar volle tevredenheid trouwensBoobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:14:
[...]
Zat er wel aan te denken om 1 van de E27 lampen in onze badkamerlamp op te hangen. Denken jullie dat dit goed gaat ivm de vocht? Zou wel zonde zijn als een lamp van 60 euro gaat oxideren
Het ligt er natuurlijk aan hoe vochtig het is, heb zelf een goede afzuiginstallatie.
Er zit een ledstrip (oude variant) onder het bad. 3x E27 in inbouwspots van Philips (smartspot maar heb de vierkante variant) in het plafond en 2x GU10 in spatwaterdichte inbouw spots in de inloop douche.
Misschien binnenkort maar is een paar foto's en/of filmpje maken.
Nee klopt, daarom heb ik ook maar gewoon 2x de set gekocht. Die extra bridge geef ik wel cadeau of doe ik weg voor die prijs.Isniedood schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:20:
[...]
Dat geldt voor de losse lampen, maar niet voor de set.
Wat betreft de lichtopbrengst lees ik verschillende dingen. Het is mijn nog niet duidelijk of er echt een verschil is naast een nieuwe sticker.
Verder is het mij ook niet geheel duidelijk, maar heb ik uiteraard het liefst de nieuwste generatie lampen...al was het maar omdat daarvan zoals eerder in dit topic vermeldt ook de opgegeven levensduur langer is.
frederick130391 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:19:
Ik heb zowel living white's als de hue white buiten in armaturen zitten. Die niet vocht vrij zijn. Ze gaan toch al een klein jaar mee. Dus vocht lijkt me geen probleem te zijn.
Top, thanks voor jullie ervaringen. En sowieso mis ik inderdaad wat foto's in dit topic!Scidd0w schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:32:
[...]
Ik heb zelf nu een jaar 7 Hue lampen in mijn badkamer (naar volle tevredenheid trouwens)
Het ligt er natuurlijk aan hoe vochtig het is, heb zelf een goede afzuiginstallatie.
Er zit een ledstrip (oude variant) onder het bad. 3x E27 in inbouwspots van Philips (smartspot maar heb de vierkante variant) in het plafond en 2x GU10 in spatwaterdichte inbouw spots in de inloop douche.
Misschien binnenkort maar is een paar foto's en/of filmpje maken.
[ Voor 41% gewijzigd door B-Bandit op 15-12-2015 12:34 ]
Dat is wel interessant. Ik heb eigenlijk geen idee of je met een dimmer een lamp van een andere bridge kan bedienen, dus dat is ook nog even uitzoeken.rvtk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:47:
[...]
Dat werkt best aardig. Ik heb hier zelf ook naar gekeken om lampen gebaseerd op een esp8266 te besturen.
Uiteindelijk vond ik nog een mooiere oplossing, een proxy voor de hue bridge zetten. De proxy is een soort man in the middle die bij elke request naar de bridge extra lampen toevoegt, op die manier kan je en je hue lampen besturen en je "nep" lampen. Voordeel is dat alle Hue apps dan goed blijven werken. Ik kan mijn code daarvoor een keer opduiken als je geinteresseerd bent.
Alternatief is om iets van Domoticz te gebruiken om je lampen aan te sturen.
Dit is onwaar. Ik heb de oude en nieuwe GU10 spot naast elkaar hangen en er is geen enkel verschil in zowel behuizing (behalve een tekstuele opdruk) als lichtopbrengst/kleur.Boobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:14:
Let op dat de GU10 bij Amazon.es de oude versie is. Ik geloof dat deze wat minder lichtopbrengst hebben.
Er is wel verschil tussen de oude E27 en nieuwe E27, maar dus bij de GU10 niet.
PSN: Sluuz
Dus die zijn net zo slecht geinformeerd als wij..at the moment we have the problem, that we don’t know any conditions of this partner-program. If it is possible for us we will try to be a “Friend”.
Another possible solution could be our RaspBee Gateway. Philips Hue and Osram Lightify lights can be integrated. The Philips TAP and in the beginning of 2016 the Dimming Switch are supported devices.
Ze weten dus van Philips niet eens hoe ze 'Friends of Hue' certificering kunnen krijgen, maar Philips heeft ze dus wel uit 'voorzorg' uit de bridge geknikkerd..

Daarnaast goed to horen dat die RaspBee doorontwikkeld wordt en ook Dimmer Switch ondersteuning gaat krijgen! Dat biedt absoluut mogelijkheden dan!! Dan kun je de dimmer switch veel generieker gebruiken voor domotica in huis en niet alleen icm Hue lampen.
Lees alleen wel in reviews dat die RaspBee niet heel goed gedocumenteerd is en je echt een techneut moet zijn om het aan te praat te krijgen. Wachten op een hobbyist dus die er een Hue emulator voor maakt die out of the box werkt.
1 van mijn switches in de woonkamer reageert af en toe niet of nauwlijk, ik was benieuwd of het hangen van een lamp in de gang (richting boven waar de bridge staat) zin heeft voor de connectiviteit van de switch.
Uit de datasheet te vinden op de website van Dresden:ralphm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:15:
Zover ik heb begrepen ondersteunt de RaspBee ook alleen het ZigBee HA-profiel, en niet ZigBee LightLink. Maar ik wordt graag verbeterd op dit punt.
Mainly the RaspBee is designed to handle ZigBee Light
Link (ZLL) and ZigBee Home Automation (ZHA)
applications in connection with the RaspBee firmware and
RPi software deCONZ.
De dimmer switch wordt ook als pakket met een lamp verkocht waarbij wordt aangegeven dat een bridge niet nodig is. Hij werkt dus via het mesh netwerk.p0nts schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:12:
vraagje over de dimmer switch, connecten deze direct met de bridge of werken deze ook via het mesh netwerk van de lampen?
Verwijderd
Zopas een Hue-systeem geinstalleerd met 8x GU10 lampen. Alles is voorzien van de laatste updates / modellen.
Ik beschik over een Sony Bravia UHD televiesie. Is er een mogelijkheid om de lampen op één of ander manier te koppelen aan de televisie?
Alvast bedankt !!
Echt koppelen kan alleen als je een Philips Ambilight TV hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:17:
Hoi,
Zopas een Hue-systeem geinstalleerd met 8x GU10 lampen. Alles is voorzien van de laatste updates / modellen.
Ik beschik over een Sony Bravia UHD televiesie. Is er een mogelijkheid om de lampen op één of ander manier te koppelen aan de televisie?
Alvast bedankt !!
Er zijn wel apps die de camera van je telefoon gebruiken om Hue lampen aan te sturen, maar die werken verre van perfect.
Ah, dat is goed nieuws. Dank!Nicap schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:18:
[...]
Uit de datasheet te vinden op de website van Dresden:
Mainly the RaspBee is designed to handle ZigBee Light
Link (ZLL) and ZigBee Home Automation (ZHA)
applications in connection with the RaspBee firmware and
RPi software deCONZ.
Nee het is volgens mij niet mogelijk om het te koppelen, tenminste, als je een soort Ambilight bedoeld. Je zou de Huey app kunnen gebruiken. Die app kijkt met een camera naar de kleuren op je tv en past daar de kleuren van je lampen op aan. Ik moet wel zeggen dat de app er bij mijn heel vaak naast zit. Maar het idee is leuk. Ik gebruik het soms wel eens als ik ga gamen, maar dan moet ik wel mijn telefoon op een Tripod op mijn salontafel zetten, met een heel lang Lightning-snoer, omdat het behoorlijk wat batterij vreet. Het is wel leuk om te demonstreren :-)Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:17:
Hoi,
Alvast bedankt !!
Zo ja, zou je daarvan dan eens een paar foto's van willen plaatsen.
Ik heb namelijk 3 redelijk grote bomen in mijn achter tuin en het lijkt me fantastisch als ik deze een mooi kleurtje kan geven.
Niet direct en zonder trucs. Kodi kan het wel met een plug-in.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:17:
Hoi,
Alvast bedankt !!
Heb ook eens een projectje gezien op internet waarbij een rasp video analyseerde en ambilight nabootste maar weet even niet meer wat dat was.
Nu zit hier de nieuwe hub bij. Is het verstandig deze te gaan gebruiken? Ik gebruik namelijk ook living whites plugs.
Water-Escape
Als je nog geen update hebt gedraaid kun je de garden spots van osram gebruiken?Nico111 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:14:
Zijn er ook mensen die de Hue lampen (liefst kleur) als tuin verlichting gebruiken?
Zo ja, zou je daarvan dan eens een paar foto's van willen plaatsen.
Ik heb namelijk 3 redelijk grote bomen in mijn achter tuin en het lijkt me fantastisch als ik deze een mooi kleurtje kan geven.
Bijvoorbeeld hier te vinden
Dan zou ik zelf het zekere voor het onzekere nemen en voor zoiets als dit gaan in samenwerking met de standaard GU10 spot. Heb er alleen zelf (nog) geen ervaring mee.keko12 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:37:
[...]
Als je nog geen update hebt gedraaid kun je de garden spots van osram gebruiken?
Verwijderd
Alle tips om dit te realiseren zijn welkom ;-)
Verwijderd
http://www.bol.com/nl/p/p...NLTWE002035-QJPADGIHJJBOE
Vandaag net een set livingWhite plus ontvangen en via iconnecthue geregistreerd op mijn bridge 2.0 met laatste firmware,.water_escape schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:36:
Zondag besteld in Frankrijk en vandaag binnen. De aanbieding van de e27 startpakket.
Nu zit hier de nieuwe hub bij. Is het verstandig deze te gaan gebruiken? Ik gebruik namelijk ook living whites plugs.
HT & NAS & Inventaris
^ Post is hierboven!
Nee die is niet beschikbaar. Maar het zal je nog verbazen hoeveel licht er nog afkomt doordat het licht gebundeld is. Dus die 2xx lumen lijkt heel weinig maar het valt mij 100% mee.Strunkie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:01:
Heeft iemand enig idee of de GU10 starterskit ook beschikbaar is in 600 lumen?
Ik had 25watt lampen die vond ik niet sterk genoeg, daarom heb ik die veranderd naar 50watt. Ben echt bang dat 2xx lumen te weinig isBert003 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:16:
[...]
Nee die is niet beschikbaar. Maar het zal je nog verbazen hoeveel licht er nog afkomt doordat het licht gebundeld is. Dus die 2xx lumen lijkt heel weinig maar het valt mij 100% mee.
^ Post is hierboven!
keko12 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:37:
Als je nog geen update hebt gedraaid kun je de garden spots van osram gebruiken?
Bedankt voor de tips. Ik ben van plan het bij de originele lampen van Hue te blijven zodat er geen gedonder van komt, dus het zal wel zoiets worden als Scidd0w poste. Het is een plan die nog op de lange baan staat, want van mijn vrouw moet ik rustig aan doenScidd0w schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:47:
Dan zou ik zelf het zekere voor het onzekere nemen en voor zoiets als dit gaan in samenwerking met de standaard GU10 spot. Heb er alleen zelf (nog) geen ervaring mee.
Maar zijn er ook mensen die een sfeer foto van hun Hue verlicht tuin kunnen delen???
Van mijn normale halogeen kwam ook echt meer licht ja. Vind het zelf niet heel erg, maar krijg wel eens klachten als mensen wat kleinere letters willen lezen.Strunkie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:19:
[...]
Ik had 25watt lampen die vond ik niet sterk genoeg, daarom heb ik die veranderd naar 50watt. Ben echt bang dat 2xx lumen te weinig iszonde van t geld dan
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.