[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Over de nieuwe firmware update om "niet geteste lampen" te blokkeren: die zogezegd niet geteste lampen werden enkele maanden geleden volgens Philips zelf nog ok bevonden:
https://twitter.com/tweethue/status/567368692452048896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
  • Laatst online: 06-09 03:00
Comments op Hue Facebook zijn niet mals en aan de antwoorden van het social media team te zien waren ze hier niet op voorbereid. Niet erg handig om je klanten net voor kerst letterlijk in het donker te zetten. Gaat een behoorlijk staartje krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Tja.. soms kan je strategie veranderen. Ik vraag me af of het slim is, maar eigenlijk denk ik dat ze er wel mee weg komen. Ze steken met hun technologie met kop en schouders boven de concurrenten uit.

De mensen die al producten van Philips Hue hebben zullen niet snel hun kapitaal weggooien, maar eerder uitbreiden met originele Hue lampen want ondanks dat ze ontevreden zijn, wil niemand in het donker zitten.

Mensen die nog geen Philips Hue hebben laten zich hier denk ik niet door tegen houden. Ik had me wel goed ingelezen en wist van Osram, maar kocht toch Philips Hue lampen met het idee.. als we er toch aan beginnen, dan maar direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Laatst online: 29-04 01:23
Ik vrees eerlijk gezegd dat dit geen staartje gaat krijgen. Volgens mij hopen ze op een storm die gaat overwaaien en zullen ze daar nog gelijk in krijgen ook.
Ik voel me persoonlijk "gepakt", hoewel ik op dit moment niet eens osram of dresden lampen heb, maar die stonden wel op mijn verlanglijstje voor volgend jaar. Simpelweg omdat er van Philips geen E14 lampen zijn en geen witte GU10 spots. Ik hoef geen gekleurd licht van 60 euro per stuk in de gang, maar vind het wel prettig als het licht 's ochtends langzaam aan gaat. Dat kan dus nu niet meer, tenzij ik er nog een extra Osram bridge bij ga kopen.

Ik voel me echt belachelijk gemaakt als klant. Als iemand die er vroeg bij was, die vrienden en familie heeft overtuigd heeft om die lampen te kopen. Ik word gewoon niet serieus genomen als klant. Dat blijkt ook wel uit alle standaard copy paste antwoorden die Hue druk aan het posten is op alle plaatsen waar er negatief wordt gesproken. Mijn vader heeft me vroeger altijd gezegd "nooit iets van Philips te kopen omdat daar alleen maar problemen van komen". Heb 1 dvd-writer gehad, die was na 4 maanden stuk. Vervangen door een nieuwer model, na 6 maanden stuk. Stofzuiger na 8 maanden stuk. 2 gewone witte Philips ledlampen gekocht, de ene gaat nu regelmatig uit en dan weer aan, de andere heeft vorige week, na anderhalf jaar, de geest gegeven.

Voor mij hoeft het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
SilentF0rce schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:16:
[...]
Mensen die nog geen Philips Hue hebben laten zich hier denk ik niet door tegen houden. Ik had me wel goed ingelezen en wist van Osram, maar kocht toch Philips Hue lampen met het idee.. als we er toch aan beginnen, dan maar direct goed.
Same here. Wilde in de keuken eigenlijk alleen wit GU10 en zat wel te denken aan Osram maar wilde toch bij Philips blijven. Heb gisteren de knoop doorgehakt en 2 startersets in de aanbieding gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
xburchartz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:57:
[...]

De dimmer switch wordt ook als pakket met een lamp verkocht waarbij wordt aangegeven dat een bridge niet nodig is. Hij werkt dus via het mesh netwerk.
bedankt voor je antwoord, ik heb de bridge er nu inderdaad tussen uit gehaald en de dimmer direct gekoppeld met een aantal lampen waarmee het probleem omtrent het bereik is opgelost.

ik had echter gehoopt de lampen dan nog wel aan de bridge te kunnen koppelen en de dimmer zo te laten, alleen worden de lampen nu niet meer herkent met een auto search, ik moet manual nog proberen. wellicht krijgen de lampen ook een "stand alone" status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
In feite is het gewoon kopersbedrog. Ik hoop stiekem dat iemand een fundraiser start om een class action lawsuit te beginnen. Ik vraag me ook af of je in Nederland juridisch gezien een sterke zaak hebt.

Het lijkt me bovendien ook wenselijk dat er gekeken wordt naar consumentenrechten tov domoticaproducten. Dat een conglomeraat als Philips je met lokkertjes als "third party" "open protocol" een apparaat in huis laat halen wat na een paar jaar, onaangekondigd, volledig op slot gaat vind ik nogal dubieus. Het is per slot van rekening het licht in je huis, niet een gameconsole of een senseo.

De vrees die ik heb is dat ik (ooit)
de bridge een keer moet resetten en de livingwhite pluggen niet meer kan pairen. Dan zijn die pluggen gewoon waardeloos.

Is trouwens voor mij ook het laatste Philips product wat ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
Ik heb zelf momenteel enkel de Philips Hue startersset (gen 1 rgb) en een livingwhites plug + dimmer switch. Mijn idee was om ook uit te breiden naar de slaapkamers/gamekamer. Maar na deze "actie" ga ik toch maar kijken naar een alternatief.

Voor mij ook geen Philips meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:11
Sorry maar hier zelf ook een Hue owner maar ik vind sommige reacties hier best overtrokken. Ja het is klote dat Philips de boel (tijdelijk) op sluit gooit, maar een Osram en dergelijke hebben de kans om "friends of Hue" te worden en zo alsnog te werken. Dit is toch geen verantwoordelijkheid van Philips of ze dit wel of niet doen? Om dan gelijk maar te gaan roepen om een class action lawsuits en dergelijke |:( (Note: Vraag mij ook af hoe sterk je daarin zou staan, het is een Hue Bridge en niet de koppel-alles-maar-aan-bridge)

Ik vind het aan de ene kant niet raar dat Philips zichzelf in bescherming neemt, want dit zie je constant. Neem als voorbeeld Apple met de oplaadkabels uit China waarbij die "ineens" niet meer werkten na een software update. Philips in dit geval staat vrij om zich te beschermen tegen "chinese" praktijken.

Wat ik schofteriger vind is het feit dat Philips zijn eigen producten niet Hue maar die wel met de bridge werken en eigenlijk als "friends van hue" gezien kunnen worden geen garantie geeft dat die blijven werken.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
Ernst033 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:47:
In feite is het gewoon kopersbedrog. Ik hoop stiekem dat iemand een fundraiser start om een class action lawsuit te beginnen. Ik vraag me ook af of je in Nederland juridisch gezien een sterke zaak hebt.
.........
De vrees die ik heb is dat ik (ooit)
de bridge een keer moet resetten en de livingwhite pluggen niet meer kan pairen. Dan zijn die pluggen gewoon waardeloos.
Als iemand zo'n fundraiser start kan die op mijn donatie rekenen, ik vind dit gewoon een naaistreek van Philips, en het is dat ik al (teveel) heb uitgegeven aan de HUE lampen, LivingWhites Plugs en Lightstrips anders had ik het hele zooitje vervangen.

En, ja die vrees heb ik ook, ik heb gelukkig nog een paar v1 en v2 Bridges liggen met oude firmware, en ik ga nooit meer (gelijk) updaten, ik wacht wel eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

Sabbi

je denkt aan mij.

lubbertkramer schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:56:
Sorry maar hier zelf ook een Hue owner maar ik vind sommige reacties hier best overtrokken. Ja het is klote dat Philips de boel (tijdelijk) op sluit gooit, maar een Osram en dergelijke hebben de kans om "friends of Hue" te worden en zo alsnog te werken. Dit is toch geen verantwoordelijkheid van Philips of ze dit wel of niet doen? Om dan gelijk maar te gaan roepen om een class action lawsuits en dergelijke |:(

Ik vind het aan de ene kant niet raar dat Philips zichzelf in bescherming neemt, want dit zie je constant. Neem als voorbeeld Apple met de oplaadkabels uit China waarbij die "ineens" niet meer werkten na een software update. Philips in dit geval staat vrij om zich te beschermen tegen "chinese" praktijken.

Wat ik schofteriger vind is het feit dat Philips zijn eigen producten niet Hue maar die wel met de bridge werken en eigenlijk als "friends van hue" gezien kunnen worden geen garantie krijgen dat die blijven werken.
Het verschil tussen deze situatie en bv Apple is dat Apple zichzelf nooit gepromoot heeft als een open bedrijf. Het hele idee van Apple is dat je in een gesloten ecosysteem zit waarin alles perfect op elkaar aansluit. Dan is het niet raar dat dodgy kabels geblokkeerd worden.

Maar Philips promootte Hue juist wel als een open standaard, en sluiten dan opeens na een paar jaar de rest uit. Zelfs mijn Philips Livingwhites plugs en Lampen, die specifiek dmv Smartlink compatible zouden zijn doen het straks niet meer. Die mag ik dus allemaal vervangen van Philips. Dat is gewoon een naaistreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

wat mij nu niet duidelijk is, filtert de hue app nu de lampen of de bridge.?

Gisteren heb ik mijn set met living white plugs binnen gekregen en kon deze gelukkig vrij eenvoudig koppelen, heb dit gedaan met iconnecthue. Zou het daarmee ook misschien mogelijk zijn om een osram of Dresden driver te koppelen?

Wat ik nog niet voor elkaar heb is het toevoegen van de living white remote, deze had ik actief, maar nam de volledige regie over op een ledstrip, deze was daarna niet meer bedienbaar via de hue app of hue tab. Heb de lamp software matige moeten verwijderen en activeren om weer de controller over hem te krijgen.

Ik heb daarnaast niet kunnen vinden hoe ik een lamp koppel aan de remote, dit is bij mij op volstrekt willekeurige manier gebeurt. Hoe kan ik selecteren welke lamp ik wil gebruiken van de remote komt in de hue lijst van apparaten niet terug.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Sorry maar hier zelf ook een Hue owner maar ik vind sommige reacties hier best overtrokken. Ja het is klote dat Philips de boel (tijdelijk) op sluit gooit, maar een Osram en dergelijke hebben de kans om "friends of Hue" te worden en zo alsnog te werken. Dit is toch geen verantwoordelijkheid van Philips of ze dit wel of niet doen? Om dan gelijk maar te gaan roepen om een class action lawsuits en dergelijke |:(

Wat ik schofteriger vind is het feit dat Philips zijn eigen producten niet Hue maar die wel met de bridge werken en eigenlijk als "friends van hue" gezien kunnen worden geen garantie krijgen dat die blijven werken.
Het probleem is dat Philips volledig de controle houdt over wie er friends of Hue kan worden. Dat is volledig ondoorzichtig. Als ze dus geen concurrentie van Osram willen, waar dit op lijkt, dan zullen ze hen geen friends laten worden, of te veel laten betalen om dit te zijn.

Dat een bedrijf in het verleden het systeem promoot als open en zelfs op twitter compatible noemde met b.v. Osram en dat nu terug draait is niet goed te praten.

Dat ze met een simpele update mensen hun investeringen van enkele honderden euro's (b.v. osram apparatuur) alsnog onbruikbaar maken valt niet recht te praten hoe je het ook went of keert. Ze doen hun early adopters, die het belangrijkste zijn geweest voor het succes van Hue, enorm veel schade aan.

Ik zit er net ook volle bak in en ben hier ook wel aardig ziek van. Bovendien is hun systeem nog niet uitgebreid genoeg qua fittingen waardoor sommige mensen ook nog eens gedwongen worden met meerdere systemen te werken. Ze zijn voor een stap als deze niet eens klaar.

Op het moment dat je op een dergelijke manier jezelf 'in bescherming' neemt dan heb je gewoon niet genoeg vertrouwen in je eigen toegevoegde waarde. Ze kunnen zich op genoeg manieren onderscheiden van de chinezen maar dit is NIET de manier.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik wil niet zover gaan om Hue de rug toe te keren, de lampen zijn echt super, de bridge ook nooit issues mee gehad en de api is makkelijk te gebruiken, goed gedocumenteerd en er worden continue nieuwe features aan toegevoegd. Vind het wel een zeer smerig spel wat nu gespeeld wordt, omdat het zo abrubt en onaangekondigd wordt gedaan (en vast niet toevallig zo vlak voor Kerst).
Als ze 'Friends of Hue' nu hadden aangekondigd en 3rd parties een jaar de tijd hadden gegeven, en tot die tijd een disclaimer: "we helpen je alleen met issues als je ze ook hebt wanneer je geen enkele 3rd party lamp in je netwerk hebt" en bij aansluiten nieuwe lamp 'let op, deze lamp wordt niet door ons ondersteund' dan was het een heel ander verhaal en was iedereen nog wel positief gebleven.

Ik geloof nog wel in de rationale om een extra partner programma op te zetten. Want 3rd party kan wel zeggen ZLL certified te zijn, maar ik heb zo'n gevoel dat ze net genoeg hebben geimplementeerd om met eigen hub en met de Philips bridge van 2013 te werken.
Inmiddels is Philips meer en meer van de ZLL standaard aan het gebruiken, complexere Scene commando's, dimmer switches die rechtstreeks met lampen kunnen communiceren, etc. En als dat dan niet ingebakken zit dan leidt dat blijkbaar soms tot problemen die dan bij Philips op het bordje komen.

Het grote issue momenteel is dat firmware updates voor de lampen enkel via eigen bridges gepushed kunnen worden. Dresden heeft bijv al een aantal updates uit, die ik nu niet kan installeren zonder de RaspBee Gateway aan te schaffen.
Als 'friends of hue' betekent dat firmware updates voortaan ook via Philips Hue kunnen lopen, dan zijn we op den duur wel beter af.
Maar dat Dresden nu nog totaal geen informatie over 'Friend of Hue' heeft, en hoe daarbij aan te sluiten en tegen welke prijs en voorwaarden is toch wel een teken aan de wand.. Dan heeft het er toch wel de schijn van dat ze de boel snel dichtgooien voordat er nog meer goedkope concurrenten komen die mee willen liften op succes van Hue.

Ik wil ze nog een tweede kans geven afhankelijk van of er op korte termijn daadwerkelijk 3rd party 'Friends' bijkomen. Tot nu toe is dat alleen 'Apple HomeKit' en zag 'Nest' staan, maar is nu weer weg.. Beide geen lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Sabbi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:03:
[...]

Het verschil tussen deze situatie en bv Apple is dat Apple zichzelf nooit gepromoot heeft als een open bedrijf. Het hele idee van Apple is dat je in een gesloten ecosysteem zit waarin alles perfect op elkaar aansluit. Dan is het niet raar dat dodgy kabels geblokkeerd worden.

Maar Philips promootte Hue juist wel als een open standaard, en sluiten dan opeens na een paar jaar de rest uit. Zelfs mijn Philips Livingwhites plugs en Lampen, die specifiek dmv Smartlink compatible zouden zijn doen het straks niet meer. Die mag ik dus allemaal vervangen van Philips. Dat is gewoon een naaistreek.
Apple was een voorbeeld maar zo zijn er wel meer. Ze zeggen inderdaad een open protocol te gebruiken / neer te zetten maar daar zijn ook wel meerdere voorbeelden van dat er toch een eigen interpretatie is van het woord "open / open source" Ik denk dat het afsluiten van niet Philips producten geen stap is die niet te verwachten was, zeker gezien de opmars van Chinese producten hier in NL (ook voor de niet Tweaker/gewone huis-teun-keuken gebruiker). Zoals hierboven ook genoemd dit zal niet 100% werken en kost meer tijd/energie om ze compatibel te houden doordat oa updates niet via de Bridge verlopen. Hiermee dwingt Philips oa af dat dit via de bridge kan/moet ipv via eigen tools/hardware bij third party lampen.

Wat het tweede deel ben ik het met je eens zoals ik ook zei in het laatste stuk van mijn vorige post. Philips heeft zelf zijn niet Hue producten compatibel gemaakt met de bridge dan moeten ze dat ook zo houden of nieuwe producten niet meer laten werken met de bridge en langzaam uitfaseren.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:08:
Inmiddels is Philips meer en meer van de ZLL standaard aan het gebruiken, complexere Scene commando's, dimmer switches die rechtstreeks met lampen kunnen communiceren, etc. En als dat dan niet ingebakken zit dan leidt dat blijkbaar soms tot problemen die dan bij Philips op het bordje komen.
Dit is wel een sterk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
Ik vind een class action lawsuit niet overdreven om als instrument in te zetten tegen multinationals die de boel belazeren. Dit is gewoon de spelregels veranderen tijdens de wedstrijd. Bij de lauch van dit product wist iedere leek dat er lampen uit China zouden komen die zouden conflicteren met die van Philips. Toch had Philips voor een open platform gekozen, waarbij er veel support was voor third party ontwikkelaars en die Facebookpagina echt als community werd gebruikt om ideeen te delen. Als je dan lukraak en zonder opt out de boel dichtgooit, dan mag je van mij echt aan de hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Isniedood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:06:
[...]

Het probleem is dat Philips volledig de controle houdt over wie er friends of Hue kan worden. Dat is volledig ondoorzichtig. Als ze dus geen concurrentie van Osram willen, waar dit op lijkt, dan zullen ze hen geen friends laten worden, of te veel laten betalen om dit te zijn.

Dat een bedrijf in het verleden het systeem promoot als open en zelfs op twitter compatible noemde met b.v. Osram en dat nu terug draait is niet goed te praten.

Dat ze met een simpele update mensen hun investeringen van enkele honderden euro's (b.v. osram apparatuur) alsnog onbruikbaar maken valt niet recht te praten hoe je het ook went of keert. Ze doen hun early adopters, die het belangrijkste zijn geweest voor het succes van Hue, enorm veel schade aan.

Ik zit er net ook volle bak in en ben hier ook wel aardig ziek van. Bovendien is hun systeem nog niet uitgebreid genoeg qua fittingen waardoor sommige mensen ook nog eens gedwongen worden met meerdere systemen te werken. Ze zijn voor een stap als deze niet eens klaar.

Op het moment dat je op een dergelijke manier jezelf 'in bescherming' neemt dan heb je gewoon niet genoeg vertrouwen in je eigen toegevoegde waarde. Ze kunnen zich op genoeg manieren onderscheiden van de chinezen maar dit is NIET de manier.
Ernst033 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:17:
[...]

Ik vind een class action lawsuit niet overdreven om als instrument in te zetten tegen multinationals die de boel belazeren. Dit is gewoon de spelregels veranderen tijdens de wedstrijd. Bij de lauch van dit product wist iedere leek dat er lampen uit China zouden komen die zouden conflicteren met die van Philips. Toch had Philips voor een open platform gekozen, waarbij er veel support was voor third party ontwikkelaars en die Facebookpagina echt als community werd gebruikt om ideeen te delen. Als je dan lukraak en zonder opt out de boel dichtgooit, dan mag je van mij echt aan de hoogste.
Maar zoals al meerdere malen aangehaald en ik denk dat onderstaande quote het niet duidelijker kan verwoorden
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:08:
Want 3rd party kan wel zeggen ZLL certified te zijn, maar ik heb zo'n gevoel dat ze net genoeg hebben geimplementeerd om met eigen hub en met de Philips bridge van 2013 te werken.

Het grote issue momenteel is dat firmware updates voor de lampen enkel via eigen bridges gepushed kunnen worden. Dresden heeft bijv al een aantal updates uit, die ik nu niet kan installeren zonder de RaspBee Gateway aan te schaffen.
Als 'friends of hue' betekent dat firmware updates voortaan ook via Philips Hue kunnen lopen, dan zijn we op den duur wel beter af.
Philips krijgt van de wat meer huis-tuin-keuken-gebruiker dit wel op zijn bordje dat het niet werkt en opzich vind ik het niet vreemd om een soort "kwaliteit" te waarborgen waardoor je ook zeker bent van wat je krijgt/koopt voor het geld wat je neerlegt.

Uiteraard ben ik het totaal met je eens dat het zuur is dat het nu ineens is gedaan vanuit het niets zonder verdere aankondiging vooraf of vermelding bij de third party. Zoals eerder aangehaald wist een Dresden nog nergens vanaf, hoe moeten ze dan Friends of Hue worden. Philips had beter eerst Osram, Dresden etc kunnen inlichten en ze een halfjaar de tijd geven om te certificeren als Friends of Hue om vervolgens deze update door te voeren. Dan kon er namelijk gewezen worden naar de third party dat zij niet de overstap maken en je ook voor support icm met de bridge bij de third party moet zijn en niet bij Philips en dat je er zelf voor gekozen hebt om (vanaf nu nog steeds) deze third party aan te schaffen.

En laten we niet vergeten, alles wat je nu al gekoppeld hebt werkt dus het gaat vooral om nieuwe aankopen, dus je geld ben je (nog) niet kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ernst033 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:17:
[...]

Is de API dan dichtgegooid voor de softwareschrijvers? en de mogelijkheid tot aansluiten bij FoH weggehaald voor de hardwareboeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vorkie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:22:
[...]

Is de API dan dichtgegooid voor de softwareschrijvers? en de mogelijkheid tot aansluiten bij FoH weggehaald voor de hardwareboeren?
Is dat relevant? wat zou je er van vinden als je Linksys-router morgen besluit om alleen nog maar verbinding te maken met "Friends of Linksys" netwerkkaarten? Of je nVidia videokaart alleen blijft werken in een "Friends of nVidia" moederbord? etc etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52
Goed nieuws :

We recently upgraded the software for Philips Hue to ensure the best seamless connected lighting experience for our customers. This change was made in good faith. However, we under estimated the impact this would have on a small number of customers who use lights from other brands which could not be controlled by the Philips Hue software. In view of the sentiment expressed by our customers, we have decided to reverse the software upgrade so that lights from other brands continue to work as they did before with the Philips Hue system.

We are working on the reversal of the upgrade and will shortly confirm when this will be available.

Zie http://www.developers.mee...riends-hue-program-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hielko schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:25:
[...]

Is dat relevant? wat zou je er van vinden als je Linksys-router morgen besluit om alleen nog maar verbinding te maken met "Friends of Linksys" netwerkkaarten? Of je nVidia videokaart alleen blijft werken in een "Friends of nVidia" moederbord? etc etc
Dat is wel zeker relevant, zoals het gesteld wordt nu heeft philips alle mogelijkheden weggenomen, terwijl er een nuance is in het hele plaatje, ze hebben de ondersteuning van 3departij producten uit de Hue bridge gehaald welke niet voldoen aan de FoH eisen. Als de leveranciers van de 3departij producten zich zouden aansluiten bij FoH en hun "oude"producten updaten kunnen ze weer verbonden worden.

Ja, voor de mensen die wat technischer zijn en dus het bestaan van de 3departij lampen hebben ontdekt betekend dit dat ze met de gebakken peren zitten dat ze dus lampen hebben die eerst wel werkten en nu niet meer. Maar de mensen, die, of niet de kennis hebben, of zoals ik, gewoon het ecosysteem wilt aanhouden voor de beste ervaring, veranderd er niets.

Ik had al eerder gezegd, ja, het had Philips gesiert een overgangsregeling aan te houden, of een "ontwikkelaarsoptie"

En zoals ik lees gaat Philips er al actie op ondernemen, wat ik wel had verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 16-12-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
arjanw848 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:37:
Goed nieuws :

We recently upgraded the software for Philips Hue to ensure the best seamless connected lighting experience for our customers. This change was made in good faith. However, we under estimated the impact this would have on a small number of customers who use lights from other brands which could not be controlled by the Philips Hue software. In view of the sentiment expressed by our customers, we have decided to reverse the software upgrade so that lights from other brands continue to work as they did before with the Philips Hue system.

We are working on the reversal of the upgrade and will shortly confirm when this will be available.

Goed nieuws inderdaad met het is nu natuurlijk wachten op het moment dat het weer dichtgaat.Ze zullen nu de third party de tijd geven zich te verbinden met Friends of Hue en kunnen later terugvallen op kleine letters die mee gaan komen dat de terugkeer maar tijdelijk is en dat toekomstig alleen Friends of Hue toegelaten gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
lubbertkramer schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:17:

Philips krijgt van de wat meer huis-tuin-keuken-gebruiker dit wel op zijn bordje dat het niet werkt en opzich vind ik het niet vreemd om een soort "kwaliteit" te waarborgen waardoor je ook zeker bent van wat je krijgt/koopt voor het geld wat je neerlegt
Zo'n gebruiker heeft geen livingwhite pluggen in huis liggen en gebruikt de lampen van Philips zelf, vandaar dat ik niet zo geloof in het verhaal wat Philips naar buiten brengt. Het feit alleen al dat ze dit pas achteraf na een boel commotie verklaren en niet voordat je je bridge update, laat al zien dat er iets niet in de haak is.

Een disclaimer dat ze geen support geven op third party hardware was voldoende geweest. Dat gebeurt immers al als het gaat om apps van andere ontwikkelaars.

En die pluggen werken nu nog wel ja, maar het is aannemelijk dat dat ook niet lang meer gaat duren.

Edit: Opgelucht na dat bericht, was compleet onhoudbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Goed nieuws indeed!
Hopelijk krijgen we straks best of both worlds, dat 3rd parties ook firmware updates via de Hue bridge kunnen gaan pushen. Want feit is wel dat het niet altijd soepel werkt als je 3rd party lampen in je systeem hebt.

Mn Dresden strip valt bijvoorbeeld geregeld weg en moet ik van stroom halen om weer te laten werken (ik vermoed omdat ie te ver van de bridge zit en enkel via andere lampen bereikt kan worden), dat zou ik graag opgelost zien zonder een RaspBee te moeten kopen. Dat kan alleen maar met inzet van Dresden en Philips samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 22:04
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:44:

Mn Dresden strip valt bijvoorbeeld geregeld weg en moet ik van stroom halen om weer te laten werken (ik vermoed omdat ie te ver van de bridge zit en enkel via andere lampen bereikt kan worden), dat zou ik graag opgelost zien zonder een RaspBee te moeten kopen. Dat kan alleen maar met inzet van Dresden en Philips samen.
Ik heb inderdaad hetzelfde sinds een maand of 2 gok ik.
Heb niet kunnen achterhalen waar dit door zou komen. De afstand is niet veranderd en zigbee werkt toch als mesh.

Irritant want mijn dressie heb ik achter de plint in de keuken weggewerkt.
Denk dat een firmware update van de dressie misschien een keer nodig is. Moet ik alleen nog zon gateway op de kop zien te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Kunnen we niet met een paar Dresden gebruikers zo'n ding kopen en om en om onze dingen updaten? Zie het nut niet echt om dat ding permanent te hebben.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

m-ruiter227 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:02:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde sinds een maand of 2 gok ik.
Heb niet kunnen achterhalen waar dit door zou komen. De afstand is niet veranderd en zigbee werkt toch als mesh.
Ok, dan ligt het daar dus niet aan.. Bij mij ook idd sinds paar maanden, werkte eerder voor langere tijd goed. Bij mij hangt ie rond het dak van mn tuinhuisje, echt heel mooi effect, maar moet steeds vaker resetten en daar begin ik wel van te balen inmiddels.
Sluuz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:03:
Kunnen we niet met een paar Dresden gebruikers zo'n ding kopen en om en om onze dingen updaten? Zie het nut niet echt om dat ding permanent te hebben.
Kan.. maar niet heel praktisch. Hij kost 45 euro. Steeds verzenden kost geld, en dan zou je na elke nodige update weer rond moeten sturen.
Is er uberhaubt al iemand hier die de RaspBee heeft en de strip heeft geupdate?

@hieronder: spuit elf!

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-12-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 20:53
Als dit waar is :-) :

Friends of Hue - Update

Philips remains committed to providing our customers with the best possible connected lighting experience. That is why we launched the Friends of Hue partnership program to test and certify that products and platforms from other brands work seamlessly with Philips Hue. Customers using uncertified lights may continue to have the same incompatibility issues as before, such as lights not dimming to off, creating the right colors or scene experience.

Philips welcomes other brands to join as Friends of Hue so that we can work together to ensure seamless and great lighting experiences.

Bron: http://www.developers.mee...tation/friends-hue-update

EDIT: zie nu pas dat arjanw848 mij net voor was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
arjanw848 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:37:
Goed nieuws :

Beste nieuws van vandaag, nu maar hopen dat de update snel uitkomt en niet weer andere verassingen met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
kippewit schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:48:
Over de nieuwe firmware update om "niet geteste lampen" te blokkeren: die zogezegd niet geteste lampen werden enkele maanden geleden volgens Philips zelf nog ok bevonden:
https://twitter.com/tweethue/status/567368692452048896
Gezien alle vragen die vervolgens op deze Tweet volgen zie ik ook wel een reden waarom ze het gedaan hebben... Alle vragen die gesteld worden, zijn vragen die eigenlijk bij de andere fabrikant gesteld moesten worden... En als het verbinden dan niet lukt wordt Philips als de boeman aangewezen...

Dus dit werkt 2 kanten op blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Ach top dit toch. Als bedrijf kan je soms een keuze maken die in de praktijk blijkt tegen te vallen als in dit geval meer klanten dan je dacht producten gebruiken die niet onder Friends of Hue vallen. Alleen maar top dat je dan ook zo'n besluit durft terug te draaien d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geeft ook wel de kracht van social media aan. Als een paar invloedrijke gebruikers iets niet zint dan gaat je hele reputatie naar de knoppen in zeer korte tijd, en dit gaat niet snel meer hersteld worden..
Amazon ratings van 5 naar 2 sterren, en geklaag bij elke uiting op Facebook en Twitter, zodat ook gebruikers die nergens last van hadden er lucht van krijgen dat er iets niet in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 00:14
Ik zei al veel lawaai maken bij Philips is het beste wat we kunnen doen.
Sociale media zijn daar ideaal voor en en zie daar, het werkt ook nog.
Goede zaak dat men bij Philips zo nu en dan toch lijkt te luisteren naar hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Kan ook nog steeds soort van ingecalculeerd zijn denk ik. Even kijken hoeveel impact het heeft. Hoeveel mensen gaan roepen. Wat gebruiken mensen zoal. Een push aan derden om lid te worden van Friends of Hue.
Ik vind het programma nog steeds niet zo'n slecht idee maar dan moeten ze het gefaseerd en op een correcte manier gaan uitrollen en fabrikanten en klanten de tijd geven om erop in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 22:04
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:47:
Geeft ook wel de kracht van social media aan. Als een paar invloedrijke gebruikers iets niet zint dan gaat je hele reputatie naar de knoppen in zeer korte tijd, en dit gaat niet snel meer hersteld worden..
Amazon ratings van 5 naar 2 sterren, en geklaag bij elke uiting op Facebook en Twitter, zodat ook gebruikers die nergens last van hadden er lucht van krijgen dat er iets niet in de haak is.
Wil niet zeggen dat ik invloedrijk ben.
Maar iedere media bericht van de afgelopen 2 weken op internet heb ik volledig dichtgespamd met waarschuwingen en afzeik teksten..

Zeiken helpt, ook naast de pot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
;)
zeiken dat kunnen we goed in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
m-ruiter227 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:01:
[...]

Wil niet zeggen dat ik invloedrijk ben.
Maar iedere media bericht van de afgelopen 2 weken op internet heb ik volledig dichtgespamd met waarschuwingen en afzeik teksten..

Zeiken helpt, ook naast de pot :)
Mag je wel even dweilen...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 27-09 18:47
Iemand die de nieuwe Lightstrip Plus al heeft en mij kan zeggen wat de lengte van de stroomkabel is?
Ik kan die info nergens terugvinden...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
2mtr stroomkabel en nog eens 25cm tussen adapter en het begin van de lightstrip plus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
Why have you reversed your strategy?
We underestimated the impact this would have upon the small number of our customers who currently use uncertified lights from other brands in the Philips Hue system. We have decided to continue to enable our customers who wish to integrate these uncertified products within their Philips Hue system.

When will the software upgrade be reversed?
We are currently finalizing a new software upgrade and will let you know shortly when this will be available.

How will you ensure compatibility with untested products?
Building an interoperable and future proof system like Philips Hue requires us to continually add functionality. This means we must put products from other brands under continuous tests and upgrades. We do this through our Friends of Hue partnership program, which enables us to certify and ensure compatibility with Philips Hue. We will not actively block them and will continue to rely on the level of compatibility offered by ZigBee certification.

What specific compatibility issues will remain after the roll back?
All compatibility issues that were present previously will remain, such as lights not dimming to off, creating the right colors or scene experience. Compatibility issues may arise as new products and features become available that are not Friends of Hue.

How can customers get back to their old situation?
Once rolled out, our customers will be prompted to install the new firmware via the Philips Hue app. For lights that have compatibility issues with Philips Hue scenes, the user may have to edit and re-save the scene in the Philips Hue app to regain the old functionality. If these scenes are used with our physical switches the newly saved scene will need to be configured for use.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08
De belangrijkste quote van Philips is imo:

"We recently upgraded the software for Philips Hue to ensure the best seamless connected lighting experience for our customers. This change was made in good faith. However, we under estimated the impact this would have on a small number of customers who use lights from other brands which could not be controlled by the Philips Hue software. In view of the sentiment expressed by our customers, we have decided to reverse the software upgrade so that lights from other brands continue to work as they did before with the Philips Hue system."

Dat geeft toch wel aan dat ze luisteren naar de klanten. De mensen die hierboven dus hebben zitten klagen dat ze niets meer van Philips kopen etc. hebben te vroeg gesproken. Ik snap de frustratie, maar zo zie je maar dat wanneer je met een hoop man opstaat zelfs de grote bedrijven buigen. Ik denk dat Philips hier goed gerealiseerd heeft dat dit een giga deuk in een Hue lijn zou kunnen opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

TranceSetter schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:41:
...
De mensen die hierboven dus hebben zitten klagen dat ze niets meer van Philips kopen etc. hebben te vroeg gesproken...
Nee hoor, juist door deze mensen is het teruggedraaid. Als het ze geen (imago)schade op zou leveren hadden ze dit niet gedaan. Hopelijk voor Phillips komen die mensen er nu op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08
Isniedood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:50:
[...]

Nee hoor, juist door deze mensen is het teruggedraaid. Als het ze geen (imago)schade op zou leveren hadden ze dit niet gedaan. Hopelijk voor Phillips komen die mensen er nu op terug.
Quote, nee, mensen die door 1 verandering meteen dreigen daar doet een bedrijf niets mee, wel als het constructieve kritiek/feedback is. Naar mensen die inderdaad aangeven dat ze hier niet blij mee zijn en aangeven waarom zal sneller naar worden geluisterd dan mensen die meteen de hele handel van het bedrijf afkraken ook al heeft het niet met die productlijn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

TranceSetter schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:11:
[...]

Quote, nee, mensen die door 1 verandering meteen dreigen daar doet een bedrijf niets mee, wel als het constructieve kritiek/feedback is. Naar mensen die inderdaad aangeven dat ze hier niet blij mee zijn en aangeven waarom zal sneller naar worden geluisterd dan mensen die meteen de hele handel van het bedrijf afkraken ook al heeft het niet met die productlijn te maken.
Enige interessante is de hoeveelheid herrie die geschopt wordt en waarom. Op welke manier is relatief oninteressant. Het gaat allemaal om de hoeveelheid impact.

Bovendien zijn het geen loze bedreigingen, ik denk dat een aardig deel echt weg wil als de openheid weg is en als een deel van hun lampen niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
Isniedood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:21:
[...]

Enige interessante is de hoeveelheid herrie die geschopt wordt en waarom. Op welke manier is relatief oninteressant. Het gaat allemaal om de hoeveelheid impact.

Bovendien zijn het geen loze bedreigingen, ik denk dat een aardig deel echt weg wil als de openheid weg is en als een deel van hun lampen niet meer werkt.
Ik vraag me af hoe erg dat voor ze is. "Weg willen" vind ik ook een beetje vreemd gekozen, aangezien het niet een soort abonnement is. Jij hebt hun producten al gekocht en wil/kan ze blijkbaar ook niet uitbreiden met Philips Hue lampen, want je koopt 3rd-party lampen. Zoveel hebben ze dan toch niet meer aan jou als klant lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

SilentF0rce schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:28:
[...]

Ik vraag me af hoe erg dat voor ze is. "Weg willen" vind ik ook een beetje vreemd gekozen, aangezien het niet een soort abonnement is. Jij hebt hun producten al gekocht en wil/kan ze blijkbaar ook niet uitbreiden met Philips Hue lampen, want je koopt 3rd-party lampen. Zoveel hebben ze dan toch niet meer aan jou als klant lijkt me.
Het gaat niet zozeer om de huidige klanten als wel om de Net Promotor Score en de potentiele verkopen.

Als men echt op vrij grote schalen returns heeft aangemeld bij Amazon en men de reviewscores ziet zakken op grote schaal dan draait men wel mee.

Ik denk dat juist de groep die 3rd party spul er aan heeft hangen hele sterke promoters waren, als dat weg valt en die groep negatief over je merk gaat denken, dan heb je echt wel een probleem.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
Hooglander1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:30:
[...]

Het gaat niet zozeer om de huidige klanten als wel om de Net Promotor Score en de potentiele verkopen.

Als men echt op vrij grote schalen returns heeft aangemeld bij Amazon en men de reviewscores ziet zakken op grote schaal dan draait men wel mee.

Ik denk dat juist de groep die 3rd party spul er aan heeft hangen hele sterke promoters waren, als dat weg valt en die groep negatief over je merk gaat denken, dan heb je echt wel een probleem.
Goed punt! Lage scores/negatieve reacties zijn niet goed voor de verkopen. Zo had ik het nog niet bekeken.

Toch denk ik, zoals ik eerder al zei, dat het de verkopen in ieder geval in de beginfase eerder een boost zal geven dan dat het zal zakken. Alle mensen met 3rd party lampen hebben helemaal geen zin om weer terug te gaan naar ouderwetse lampen, ook al zijn ze zeer ontevreden, en gaan dan toch maar een nieuw setje Hue Color-lampen kopen om de Osrams te vervangen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

SilentF0rce schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:40:
Alle mensen met 3rd party lampen hebben helemaal geen zin om weer terug te gaan naar ouderwetse lampen, ook al zijn ze zeer ontevreden, en gaan dan toch maar een nieuw setje Hue Color-lampen kopen om de Osrams te vervangen gok ik.
Dan gaat men snel kijken naar andere lightlink alternatieven. Vergeet niet dat voor veel toepassingen er geen Philips alternatief is. De Hue lampen zijn volgens mij hands-down de beste die er zijn. Maar met een kleinere fitting of met een langere led-strip had je gewoon een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Hooglander1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:30:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel met impact. Momenteel scoort de Hue starter kit op amazon.de 1.9 ster.

Puur door dit. alle laatste reviews op welke site dan ook krijgen 1 ster met hele verhalen met waarom je dit product moet vermijden.

Vergis je niet in het belang van het tevreden houden van je early adopters, je ambassadeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 16:40
Isniedood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:54:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel met impact. Momenteel scoort de Hue starter kit op amazon.de 1.9 ster.

Puur door dit. alle laatste reviews op welke site dan ook krijgen 1 ster met hele verhalen met waarom je dit product moet vermijden.

Vergis je niet in het belang van het tevreden houden van je early adopters, je ambassadeurs.
Blijkt dus ook hoeveel mensen 'niet Hue' producten gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Volgens het Hue support team is dat toch maar ~1%.
Roughly 1% of our Philips Hue customer base currently use lights from other brands.

Hue Developers Support - Niek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jochemd13 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:26:
[...]

Blijkt dus ook hoeveel mensen 'niet Hue' producten gebruiken :P
Die conclusie kun je niet trekken. Ook veel Hue gebruikers die (nog) geen 3rd party hadden, maar erg geschrokken waren van de plotse wending in de ZLL ondersteuning en open standaard die ze in de toekomst dachten te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Scidd0w schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:37:
Volgens het Hue support team is dat toch maar ~1%.

[...]
Denk dat het getal zo laag is omdat niet iedereen hun bridge gereset heeft.
Is dat geen zin had om oude router aan te sluiten (ivm nieuwe) maar een reset gegeven anders was ik er ook niet achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:46
Iig goed nieuws. Dan ga ik zodra die update er is de nieuwe switch gebruiken. De v1 gaat dan als Back-up in de kast mocht er zoiets weer gebeuren.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Strunkie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:19:
[...]

Ik had 25watt lampen die vond ik niet sterk genoeg, daarom heb ik die veranderd naar 50watt. Ben echt bang dat 2xx lumen te weinig is :( zonde van t geld dan :)
Gewoon bestellen en retourneren als ze niet bevallen. Dan kan gedurende 21 dagen bij Philips online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
water_escape schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:22:
Iig goed nieuws. Dan ga ik zodra die update er is de nieuwe switch gebruiken. De v1 gaat dan als Back-up in de kast mocht er zoiets weer gebeuren.
Is er een nieuwe switch? Heb ik iets gemist, of bedoel je de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb sinds vandaag ook de startersset binnen. Nu probeer ik mijn oude livingcolourslamp (ovale afstandsbediening (niet de ronde versie)) te koppelen. Dit schijnt te kunnen volgens deze site:

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb ook de 2.0-versie en wellicht zijn de stappen anders. Kan het ook niet zo snel vinden op google, weet iemand dit toevallig?

Wat zijn aan te raden apps op android en ipad? Is voiceherkenning aan te raden als je geen Siri gebruikt (ik heb een Ipad2)

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
iOS > iConnectHue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:46
xburchartz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:11:
[...]

Is er een nieuwe switch? Heb ik iets gemist, of bedoel je de hub?
Hub idd. Vierkante ipv ronde.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Vandaag wilde ik bij de Praxis een aantal Hue White lampen meenemen omdat er geadverteerd werd met 30% korting. Ik kreeg ze daarvoor helaas niet mee omdat dit m.u.v. lampen met afstandbediening was. Mijn verweer dat deze lampen geen afstandbediening hebben (er zat geen dimmer switch bij) vond geen gehoor bij de filiaalleider.
Echter, de kassiere fluisterde de tip in mijn oor om zaterdag tussen 9 en 11 terug te komen, omdat deze lampen dan wel onder de korting vallen.

Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

xburchartz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:49:

Echter, de kassiere fluisterde de tip in mijn oor om zaterdag tussen 9 en 11 terug te komen, omdat deze lampen dan wel onder de korting vallen.

Doe er je voordeel mee :)
Waarom zou het dan wel in de korting zijn, ik zie het niet terug op de site :?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 22:00

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
Boobybandit schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]

Wellicht dat alle ophef omtrent de 3rd party support de prijs drukt want ze zijn weer in de aanbieding!

De GU10 starterset met V2 bridge en nieuwe lampen

Amazon.es dit keer. Ik heb net 2x besteld >:)
Bij deze een bedankje voor de tip over amazon.es, heb dinsdag de 15de voor een kleine 400 EUR aan Hue besteld, de dag erna 3 x een busje aan de deur gehad met pakjes uit heel Europa!

Me gisteravond eens bezig gehouden, en ik kan maar 1 ding zeggen; dit had ik véél eerder moeten doen...

Zelfs mijn vriendin (die meestal nogal meewarig naar mijn tech-aankopen kijkt...) vond het allemaal erg leuk! :P

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
TooTall schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:32:
[...]

Bij deze een bedankje voor de tip over amazon.es, heb dinsdag de 15de voor een kleine 400 EUR aan Hue besteld, de dag erna 3 x een busje aan de deur gehad met pakjes uit heel Europa!

Me gisteravond eens bezig gehouden, en ik kan maar 1 ding zeggen; dit had ik véél eerder moeten doen...

Zelfs mijn vriendin (die meestal nogal meewarig naar mijn tech-aankopen kijkt...) vond het allemaal erg leuk! :P
Haha jij hebt duidelijk gekozen voor versnelde verzending :) ik krijg zaterdag en volgende week pas de spotjes en strip binnen. De E27 wel inmiddels opgehangen en het is inderdaad prachtig. Ook in de badkamer geeft het een prachtig effect.

Ook bij mijn vrouw is het goed bevallen. Kreeg dit keer niet eens de vraag hoeveel het had gekost (gelukkig). Sterker nog, ze wilde het ook graag in de slaapkamer :)F nu ja, kon ik haar informeren dat die dus al besteld waren haha.

Maar inderdaad, hoge aanschafprijs, maar zeer de moeite waard!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
Was inderdaad de versnelde verzending, ik had gister verlof dus dat kwam mooi uit. En met het prijsverschil kon ik gerust de verzending wat duurder betalen, alhoewel dat ik in alle eerlijkheid 15 EUR (zoiets was het toch) totaal niet duur vond voor dit de dag erna in m'n handen te hebben.

Achteraf gezien had ik gerust nog wat meer willen bestellen, maar in onze nieuwbouwwoning hangen op de meeste plaatsen nog geen armaturen maar van die verhuis-stekkers. Weet dus niet hoeveel ik er juist nodig heb... Maar we hebben wél het voordeel dat we bij het rondkijken voor armaturen meteen E27/G10 versies kunnen zoeken, en geen E14.

Waar ik wel al erg over te spreken ben is de Lightstrip Plus en Extension, deze werken erg fijn!

[ Voor 44% gewijzigd door TooTall op 17-12-2015 09:23 ]

• Scidd0w
Krijg de mijn bestelling ook dinsdag geloof ik. Als ik dan alles heb hangen is mijn gehele beneden verdieping verHue'ed :P
1x Dimmer switch, 2x Tap, Go, Iris, 2x E27 RGB, 5x RGB GU10, 5 LivingWhite Plugs en 5 E27 Whites :D

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Ik heb een start pakket. Deze werkt zalig. Ik heb hier nog een bol staan Gen2 maar ik krijg deze niet gekoppeld met de nieuwe bridge. Ik hou bij de lamp op de originele afstandsbediening de I in tot hoe groen wordt en doen dan bij de bridge hetzelfde, maar krijg dan een "error" geluidje. Enig idee hoe je een gen2 koppelt aan een nieuwe bridge?

Thanks.

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

bigbuddha schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:26:
Ik heb een start pakket. Deze werkt zalig. Ik heb hier nog een bol staan Gen2 maar ik krijg deze niet gekoppeld met de nieuwe bridge. Ik hou bij de lamp op de originele afstandsbediening de I in tot hoe groen wordt en doen dan bij de bridge hetzelfde, maar krijg dan een "error" geluidje. Enig idee hoe je een gen2 koppelt aan een nieuwe bridge?

Thanks.
zo:
http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

of zoals ik zelf gedaan heb met mijn living white plugs via iConnectHue

HT & NAS & Inventaris

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Boobybandit schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:54:
[...]

Haha jij hebt duidelijk gekozen voor versnelde verzending :) ik krijg zaterdag en volgende week pas de spotjes en strip binnen. De E27 wel inmiddels opgehangen en het is inderdaad prachtig. Ook in de badkamer geeft het een prachtig effect.

Ook bij mijn vrouw is het goed bevallen. Kreeg dit keer niet eens de vraag hoeveel het had gekost (gelukkig). Sterker nog, ze wilde het ook graag in de slaapkamer :)F nu ja, kon ik haar informeren dat die dus al besteld waren haha.

Maar inderdaad, hoge aanschafprijs, maar zeer de moeite waard!
Zeer herkenbaar. Mijn vrouw was niet happy met de kosten (voor dat soort 'onzin')...maar nu het er hangt wil ze meer. We doen niet aan kleurtjes, maar het warme wit van de Lightstrip Plus is schitterend. Erg sfeervol.

Verwijderd

Waar halen jullie ze goedkoop vandaan? ik ben al paar dagen aan het zoeken. maar blijf zo rond de 17,95 voor de witte, en 53,95 voor de gekleurde lampen. Wij willen in de woonkamer alles gekleurd, zodat we leuke sfeertjes kunnen creëren en natuurlijk kicken met feestjes.

Zijn er bijv. ook GU10 met enkel wit?

Wel jammer dat ze nog geen ad-ons hebben waarmee je andere lampen kan schakkelen, bijv slimmer stekkers etc.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:45:
Wel jammer dat ze nog geen ad-ons hebben waarmee je andere lampen kan schakkelen, bijv slimmer stekkers etc.
De Osram Lightify Plug schijnt prima te werken (met de komende firmware uiteraard). Of je kijkt of je nog een livingwhites plug op de kop kan tikken ergens.

• To_Tall
  • Laatst online: 26-09 19:06
Waar halen jullie ze goedkoop vandaan? ik ben al paar dagen aan het zoeken. maar blijf zo rond de 17,95 voor de witte, en 53,95 voor de gekleurde lampen. Wij willen in de woonkamer alles gekleurd, zodat we leuke sfeertjes kunnen creëren en natuurlijk kicken met feestjes.

Eerste reactie op het forum of tweakers überhaupt..

beetje zoeken op internet en je komt zelf bedrijven tegen die wel goedkoper zijn.

DE GU10, zoals je kan zien op de Philips website bestaat "nog" niet.

Addons?? Nee niet direct op de hub.. Systeem zoals domoticz zou je daarbij kunnen helpen.. Dat is homeAutomation.. HUE is echt alleen verlichting.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:46:
[...]

De Osram Lightify Plug schijnt prima te werken (met de komende firmware uiteraard). Of je kijkt of je nog een livingwhites plug op de kop kan tikken ergens.
die Osram Lightify Plug ga ik proberen (als de update er is) LivingWhites is heeeeel moeilijk te krijgen zie ik ;w

• SilentF0rce

Philips Hue lampen zijn nou eenmaal duur. Vooral dit topic in de gaten houden voor acties. Bijvoorbeeld bij de Praxis, waar ze een aantal Hue producten verkopen en regelmatig 25% korting geven. Hornbach idem begrijp ik uit eerdere berichten. Op dit moment bij Amazon.es ook 25% korting.

De GU 10 is van Philips Hue alleen beschikbaar in kleur. Voor witte GU10's moet je bij 3rd party leveranciers (Osram bijv.) zijn.

Verwijderd

To_Tall schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:48:
[...]

Eerste reactie op het forum of tweakers überhaupt..

beetje zoeken op internet en je komt zelf bedrijven tegen die wel goedkoper zijn.

DE GU10, zoals je kan zien op de Philips website bestaat "nog" niet.

Addons?? Nee niet direct op de hub.. Systeem zoals domoticz zou je daarbij kunnen helpen.. Dat is homeAutomation.. HUE is echt alleen verlichting.
Eerste post idd sherlock :/ moet ergens beginnen. O+
Het mooie is dat de Hue producten (zelf in eu) wisselen per land. Gezien deze post al wat langer bestaat ideale plek om te checken of dit te krijgen is.

Thanks anyway :)

• Scidd0w

Amazon winkels in Europa goed in de gaten houden. Begin deze week hadden ze in Spanje 25% korting op alle Hue spullen. En ze hebben sowieso al betere prijzen daar vaak.

GU10 starterset nog steeds voor 149,- bijvoorbeeld:
http://www.amazon.es/gp/p...350283&ref_=sr_1_1&sr=8-1

• To_Tall
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:57:
[...]

Eerste post idd sherlock :/ moet ergens beginnen. O+
Het mooie is dat de Hue producten (zelf in eu) wisselen per land. Gezien deze post al wat langer bestaat ideale plek om te checken of dit te krijgen is.

Thanks anyway :)
wat wissel er dan per land???

HUE hier of in US of in DE of in UK allemaal hetzelfde.. E27 == standaard GU10 == standaard..
Bridge is ook overal gelijk.. Alleen de stekker van de Brige is per land anders..

ik begrijp dus niet wat er anders in een anderland is behalve de taal op de verpakking :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
de prijs :-)

• To_Tall
ooohhhh.. ja die is zelfs per winkel, dag, weer en tijd anders :+...

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ik heb geprobeerd de switch aan te sluiten volgens jouw schema, maar dan helaas is de knop indeling dan niet helemaal naar m'n zin.
Linksboven = On
Linksonder = Dim up
Rechtsboven = Off
Rechtsonder = Dim down

Ik zou eigenlijk juist willen dat on en off boven elkaar zitten en dim up/down ook. Vanavond maar eens een multimeter halen om te zien of dat mogelijk is.

• Goldwing1973
Scidd0w schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:30:
Krijg de mijn bestelling ook dinsdag geloof ik. Als ik dan alles heb hangen is mijn gehele beneden verdieping verHue'ed :P
1x Dimmer switch, 2x Tap, Go, Iris, 2x E27 RGB, 5x RGB GU10, 5 LivingWhite Plugs en 5 E27 Whites :D
Het begin is er dus, de verslaving is begonnen.
Hier het hele huis voorzien van Hue, en LivingWhites, zelfs het toilet beneden en de badkamer en tuin
12 LivingWhites Plugs
13 E27 Hue Color lampen
16 GU10
2 Hue Blooms
2 Hue Lux
2 Hue Whites
4 Lightstrip
2 Lightstrip+
2 Dresden FLS-PP
8 Hue Tap's
2 Hue Bridge V2
2 Hue Bridge V1
En 2 Dimmer Switches

Iedere lamp hier in huis is nu bedienbaar via de Hue App of via de Taps gemonteerd in die kamer.
Met iedere Tap kan je ook de verlichting in de hal aan en uitzetten.
Wat ik nog graag wil, tijdschema's voor verlichting (als je na b.v. 11 uur s'avonds de verlichting in de badkamer aan zet dat het op 20% aan gaat ipv de 100% normaal)
En, de Hue bewegingsensors dat ijkt me helemaal geweldig, dat als je een ruimte binnenkomt en het is na zonsondergang dat de verlichting automagisch aan gaat.
De verlichting is ondertussen wel al gekoppeld aan m'n Nest thermostaat en via de Nest aan m'n Kwikset Kevo deursloten, deur op slot en de thermostaat gaat laag en de verlichting (op een lamp na) gaat uit.
Voor de slaapkamer is Hue gekoppeld aan m'n Logitech Harmony Hub, zodra je s'avonds de TV uit zet gaat de slaapkamerverlichting ook uit na 30 seconden.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:46:
[...]

Hier het hele huis voorzien van Hue, en LivingWhites, zelfs het toilet beneden en de badkamer en tuin
12 LivingWhites Plugs
13 E27 Hue Color lampen
16 GU10
2 Hue Blooms
2 Hue Lux
2 Hue Whites
4 Lightstrip
2 Lightstrip+
2 Dresden FLS-PP
8 Hue Tap's
2 Hue Bridge V2
2 Hue Bridge V1
En 2 Dimmer Switches

Iedere lamp hier in huis is nu bedienbaar via de Hue App of via de Taps gemonteerd in die kamer.
Wat ik nog graag wil, tijdschema's voor verlichting (als je na b.v. 11 uur s'avonds de verlichting in de badkamer aan zet dat het op 20% aan gaat ipv de 100% normaal)
En, de Hue bewegingsensors dat ijkt me helemaal geweldig, dat als je een ruimte binnenkomt en het is na zonsondergang dat de verlichting automagisch aan gaat.
De verlichting is ondertussen wel al gekoppeld aan m'n Nest thermostaat en via de Nest aan m'n Kwikset Kevo deursloten, deur op slot en de thermostaat gaat laag en de verlichting (op een lamp na) gaat uit.
Voor de slaapkamer is Hue gekoppeld aan m'n Logitech Harmony Hub, zodra je s'avonds de TV uit zet gaat de slaapkamerverlichting ook uit na 30 seconden.
Waarom zoveel bridges??

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Goldwing1973
Zaten bij de Starterkits die ik gekocht had.
Heb ze nu op de plank liggen als reserve en voor testdoeleinden (ben met de API van de bridge aan het spelen)

• SilentF0rce
[...]

12 LivingWhites Plugs
13 E27 Hue Color lampen
16 GU10
2 Hue Blooms
2 Hue Lux
2 Hue Whites
4 Lightstrip
2 Lightstrip+
2 Dresden FLS-PP
8 Hue Tap's
2 Hue Bridge V2
2 Hue Bridge V1
En 2 Dimmer Switches

Wauw! Klinkt goed! Ik heb pas 6 Hue lampen (5 colors en 1 white) en heb nu wat GU10's besteld voor in de gang. Maar ik mis een beetje inspiratie voor wat ik er allemaal nog meer mee kan doen. Jammer dat er zo weinig foto's worden gepost van setups.

Anyway..Dat van het dimmen na 11 uur lijkt me redelijk simpel op te lossen met IFTTT toch? Ik gebruik het zelf niet, want ik heb nog niet van die ingewikkelde wensen, maar ik zag daar wel Hue Recipes staan om de helderheid aan te passen van je lampen. If it's after 11PM and Brightness is 100% then..

[ Voor 6% gewijzigd door SilentF0rce op 17-12-2015 13:51 ]

• Scidd0w
[...]
12 LivingWhites Plugs
13 E27 Hue Color lampen
16 GU10
2 Hue Blooms
2 Hue Lux
2 Hue Whites
4 Lightstrip
2 Lightstrip+
2 Dresden FLS-PP
8 Hue Tap's
2 Hue Bridge V2
2 Hue Bridge V1
En 2 Dimmer Switches
[KNIP]
Haha altijd baas boven baas eh. Met benedenverdieping bedoelde ik ook al mijn tuintje daar hangen namelijk 2 Whites. Tevens ben ik met de 1e verdieping ook al een eind op weg met m'n verslaving.
Badkamer: 3x E27 Color, 1x lightstrip, 2x GU10.
Slaapkamer: 1x White, 2x E27 RGB
Hal: 1x White

• ATS
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Dat soort dingen kunnen geloof ik wel, maar niet vanuit de app. Dan moet je met de API e.e.a. opzetten en wat trucjes gebruiken om iets anders te laten gebeuren voor dezelfde actie afhankelijk van de tijd.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
SilentF0rce schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:50:
[...]
Anyway..Dat van het dimmen na 11 uur lijkt me redelijk simpel op te lossen met IFTTT toch? Ik gebruik het zelf niet, want ik heb nog niet van die ingewikkelde wensen, maar ik zag daar wel Hue Recipes staan om de helderheid aan te passen van je lampen. If it's after 11PM and Brightness is 100% then..
Je kan ook recipies maken o.b.v. tijd. Na tijd x scene/groep x aan/uit. Laatst even naar gekeken. Wel handig dat ik een recipy heb die een half uur voor schemer de lamp(en) in woonkamer alvast aanzet, maar met vakanties ver weg is het ook handig als tzt het licht weer uit gaat ipv 2/3/4 weken volcontinue licht te hebben branden daar. :D

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 17-12-2015 14:12 ]

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

xxxneoxxx schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:11:
[...]

Je kan ook recipies maken o.b.v. tijd. Na tijd x scene/groep x aan/uit. Laatst even naar gekeken. Wel handig dat ik een recipy heb die een half uur voor schemer de lamp(en) in woonkamer alvast aanzet, maar met vakanties ver weg is het ook handig als tzt het licht weer uit gaat ipv 2/3/4 weken volcontinue licht te hebben branden daar. :D
Dat vind ik het hele beperkte van Hue. Het liefst zou ik het volgende hebben:

Ik kom thuis. Ligt gaat aan in scene a tussen x en y uur of scene b tussen y en z uur. Als ik EN mijn vriendin het huis uit zijn gaat het licht uit.

Geofencing is hiervoor ongeschikt omdat het niet werkt in mijn appartement en al helemaal niet met 2 personen. Dan kom je op standaard tijden alles aan laten gaan. Nu is mijn ritme niet zo vast dat ik dat kan doen zonder dat de lampen onnodig veel branduren maken. Bovendien wil ik helemaal niet dat lampen aan gaan als ik er niet ben.

Qua licht vind ik de hue geniaal, maar qua automatisering nog erg onvriendelijk. Als de geofencing met wifi zou werken werd het al een stuk fijner.

De harmony remote is trouwens nog wel erg beperkt in combinatie met hues. Je moet daarbij voor iedere activiteit de lampen individueel instellen qua kleur. Ik zou bij activiteit x scene y willen starten. Helaas kan dat niet. Ook kun je geen knoppen van de afstandsbediening koppelen aan de Hue.

• SilentF0rce
Isniedood schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:41:
[...]

Ik kom thuis. Ligt gaat aan in scene a tussen x en y uur of scene b tussen y en z uur. Als ik EN mijn vriendin het huis uit zijn gaat het licht uit.

Geofencing is hiervoor ongeschikt omdat het niet werkt in mijn appartement en al helemaal niet met 2 personen. Dan kom je op standaard tijden alles aan laten gaan. Nu is mijn ritme niet zo vast dat ik dat kan doen zonder dat de lampen onnodig veel branduren maken. Bovendien wil ik helemaal niet dat lampen aan gaan als ik er niet ben.
Ja daar zoek ik ook nog een oplossing voor. Vorige keer vergat ik Geofencing even. Toen ging ik even boodschappen doen en zat een vriend van me thuis in het donker, zonder te weten hoe hij het licht weer aan kreeg (hij drukte Hue Tap-knopjes niet hard genoeg in)

• ATS

ATS

Dat soort dingen lukt inderdaad nog niet met alleen Hue. Je hebt een heel simpel servertje nodig. Dan kan het wel. Maar ik denk dat het sowieso heel lastig is om echt goede automatisering te bouwen voor dit soort dingen, zeker als je niet een heel regelmatig leven hebt. Kost meer tijd dan het je ooit gaat besparen denk ik...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je zulke dingen wilt moet je echt gaan kijken naar Domoticz. Wat overigens best aardig samenwerkt met Hue :)

• To_Tall
ATS schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:58:
Dat soort dingen lukt inderdaad nog niet met alleen Hue. Je hebt een heel simpel servertje nodig. Dan kan het wel. Maar ik denk dat het sowieso heel lastig is om echt goede automatisering te bouwen voor dit soort dingen, zeker als je niet een heel regelmatig leven hebt. Kost meer tijd dan het je ooit gaat besparen denk ik...
Het zou wel kunnen..
Je zou een BlueTooth walloutlet kunnen kopen.. Die in je slaapkamer zettten. Indien jouw telefoon in de oplader zit en in je slaapkamer is + die van je vriendin.. Dan licht in heel het huis uit..

Dat kan je ook doen met andere zaken.. B.v. als telefoon in de slaapkamer in de oplader zit. Dan alarm triggeren op ARM.. Je kan veel automatischeren.. Maar je moet het wel goed uitdenken..

• Buzz_Fuzz
@Isniedood

Hou ook Homey in de gaten...
Kan je bv ook met je IR remote je Hue bedienen... (of "zou moeten kunnen"). Wifi geofencing heb je dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 17-12-2015 15:11 ]

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:07
Nico111 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:14:
Zijn er ook mensen die de Hue lampen (liefst kleur) als tuin verlichting gebruiken?
Zo ja, zou je daarvan dan eens een paar foto's van willen plaatsen.

Ik heb namelijk 3 redelijk grote bomen in mijn achter tuin en het lijkt me fantastisch als ik deze een mooi kleurtje kan geven.
Bij deze: ik weet niet hoe groot je bomen zijn maar het aantal lumen bij de kleuren neemt snel af.

Hue garden

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

[...]

das een beste lading lampen die je hebt, ik dach met 25stuks best ranzig bezig te zijn, maar dit is wel echt veel.

IFTTT is your friend hier voor. Je kunt met bepaalde recepies de lampen gedimt aan laten gaan. Heb het zelf werkend. lampen keuken gaan aan, en weer uit, dito in de tuin. Het geeft een gevoel van schijn aanwezigheid.
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:11:
@Isniedood

Hou ook Homey in de gaten...
Kan je bv ook met je IR remote je Hue bedienen... (of "zou moeten kunnen"). Wifi geofencing heb je dan ook.
dat zou ook met de nieuwe logitech harmony moeten kunnen

[ Voor 6% gewijzigd door ranzige pad op 17-12-2015 15:19 ]

HT & NAS & Inventaris

• Buzz_Fuzz
ranzige pad schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:18:
[...]

das een beste lading lampen die je hebt, ik dach met 25stuks best ranzig bezig te zijn, maar dit is wel echt veel.

IFTTT is your friend hier voor. Je kunt met bepaalde recepies de lampen gedimt aan laten gaan. Heb het zelf werkend. lampen keuken gaan aan, en weer uit, dito in de tuin. Het geeft een gevoel van schijn aanwezigheid.
Ik denk niet dat het dat is wat hij wil. Hij wil als hij z'n badkamer verlichting aan doet na 11PM, dat dat op 20% gebeurt, zoniet op 100%.
Met IFTTT kan je die idd "om 11PM @ 20%" automatisch aan laten gaan, maar da's iets anders.
Zo zie ik het toch.
En zo gebruik ik het, net als jij, ook zelf, om een "schijnaanwezigheid" te creëren en om 's avonds niet in een donker huis thuis te moeten komen :)
Het enige spijtige is dat ik met IFTTT geen scene aan/af kan laten schakelen, enkel een individuele lamp of "alle lampen".

(Hoe hij het dan wel moet aanpakken, goede vraag...)

[ Voor 14% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 17-12-2015 15:28 ]

• ATS

ATS

Wat je kan doen is een virtuele sensor aanmaken op je bridge, en deze schakelen op tijd met behulp van een extern script/domoticz/whatever. De sensor kan je vervolgens gebruiken in je acties.

[ Voor 15% gewijzigd door ATS op 17-12-2015 15:40 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
GustavSan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:17:
[...]

Zeer herkenbaar. Mijn vrouw was niet happy met de kosten (voor dat soort 'onzin')...maar nu het er hangt wil ze meer. We doen niet aan kleurtjes, maar het warme wit van de Lightstrip Plus is schitterend. Erg sfeervol.
Vandaag toch eerder dan verwacht de strip binnen gekregen en sodeju wat is dat mooi! En voor de strip vind ik 60-80 euro dan weer geen geld! Vind het jammer dat ik er niet meer heb besteld. Toch maar weer even experimenteren en uitbreiden. Erg leuk boven kastjes, achter kastjes en dergelijke.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ATS

ATS

Gisteren een tap ontvangen. Ik moet zeggen: hij valt me tegen. Ik vind hem niet goed aanvoelen. De keus om de beweging te gebruiken om energie uit te halen vind ik niet zo geslaagd. Het koppelen ging beroerd (tig keer proberen voordat er iets gebeurde) en ik merk dat je flink moet drukken om iets te laten gebeuren. Ik had het prettiger gevonden als een heel lichte aanraking voldoende geweest was. Zoveel batterij hoeft dat niet te kosten denk ik... Nu zit je met een ding dat je erg hard moet indrukken en dat daardoor erg plastic en wat gammel aanvoelt.

Ik laat hem tijdelijk liggen, maar ik ga op zoek naar een andere oplossing denk ik.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.