[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.118 views

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
ATS schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:55:
Gisteren een tap ontvangen. Ik moet zeggen: hij valt me tegen. Ik vind hem niet goed aanvoelen. De keus om de beweging te gebruiken om energie uit te halen vind ik niet zo geslaagd. Het koppelen ging beroerd (tig keer proberen voordat er iets gebeurde) en ik merk dat je flink moet drukken om iets te laten gebeuren. Ik had het prettiger gevonden als een heel lichte aanraking voldoende geweest was. Zoveel batterij hoeft dat niet te kosten denk ik... Nu zit je met een ding dat je erg hard moet indrukken en dat daardoor erg plastic en wat gammel aanvoelt.

Ik laat hem tijdelijk liggen, maar ik ga op zoek naar een andere oplossing denk ik.
Ik denk dat je moet wennen aan het gebruik ervan. Als je "weet" dat je harder moet drukken doe je dat ook gewoon. Hang hem aan de muur en het is gewoon een fysieke lichtknop...

Koppelen ging bij mij juist erg gemakkelijk :)

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:25:
[...]

Ik denk niet dat het dat is wat hij wil. Hij wil als hij z'n badkamer verlichting aan doet na 11PM, dat dat op 20% gebeurt, zoniet op 100%.
Met IFTTT kan je die idd "om 11PM @ 20%" automatisch aan laten gaan, maar da's iets anders.
Zo zie ik het toch.
En zo gebruik ik het, net als jij, ook zelf, om een "schijnaanwezigheid" te creëren en om 's avonds niet in een donker huis thuis te moeten komen :)
Het enige spijtige is dat ik met IFTTT geen scene aan/af kan laten schakelen, enkel een individuele lamp of "alle lampen".

(Hoe hij het dan wel moet aanpakken, goede vraag...)
Precies, dat is de bedoeling.
En het moet mogelijk zijn vandaar dat ik me nu aan het storten ben op de API.
Daarbij denk ik al dat ik in theorie weet hoe het te doen en dan heb je geen IFTTT nodig, het is een kwestie van tijdzones aan de knop(pen) van de Tap hangen.
Van 07:00 tot 23:00 moet de knop op de Tap de scene badkamer-overdag starten en van 23:01 tot 06:59 de scene badkamer-nacht.
Via de lampen zelf proberen is veel lastiger.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ranzige pad schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:18:
[...]

das een beste lading lampen die je hebt, ik dach met 25stuks best ranzig bezig te zijn, maar dit is wel echt veel.

IFTTT is your friend hier voor. Je kunt met bepaalde recepies de lampen gedimt aan laten gaan. Heb het zelf werkend. lampen keuken gaan aan, en weer uit, dito in de tuin. Het geeft een gevoel van schijn aanwezigheid.
Met zoveel lampen en zo'n investering zou ik afstappen van zaken als IFTTT enz, maar gewoon een eigen domotica oplossing draaien als bijvoorbeeld Domoticz en lekker scripten. Veel flexibeler, en werkt ook zonder internetconnectie ;)

Had eerder ook IFTTT integratie, maar dat was het eerste wat werd uitgeschakeld toen ik Domoticz had draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 17-12-2015 16:13 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Goldwing1973 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:46:
[...]

Het begin is er dus, de verslaving is begonnen.
Hier het hele huis voorzien van Hue, en LivingWhites, zelfs het toilet beneden en de badkamer en tuin
12 LivingWhites Plugs
13 E27 Hue Color lampen
16 GU10
2 Hue Blooms
2 Hue Lux
2 Hue Whites
4 Lightstrip
2 Lightstrip+
2 Dresden FLS-PP
8 Hue Tap's
2 Hue Bridge V2
2 Hue Bridge V1
En 2 Dimmer Switches
Stuur je alles met maar 1 bridge aan? Dacht dat 50 lampen de limiet was namelijk.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik wil graag de lamp op de kinderkamer als een soort wakeuplight gebruiken voor mn dochtertje als ik onder de douche spring. Ik weet dat dit wel kan op een vast tijdstip, maar hoe kan ik dit los van de wekken doen. Dus met de druk op 1 knop. (liefst knop van de dimmer)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjandijk162 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:26:
Ik wil graag de lamp op de kinderkamer als een soort wakeuplight gebruiken voor mn dochtertje als ik onder de douche spring. Ik weet dat dit wel kan op een vast tijdstip, maar hoe kan ik dit los van de wekken doen. Dus met de druk op 1 knop. (liefst knop van de dimmer)
Kwestie van een rule maken die je triggert met de dimmer en dan een lange transition time instellen voor die lamp?

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 12:44
De wake-up light begint echt heel zachtjes met schijnen. Een Hue-bulb kan dit volgens mij niet.
Ik heb zelf twee LivingColors naast het bed staan die iedere ochtend infaden. Het startmoment begint echter op zo'n 30% van de maximale opbrengst, net als een Hue-bulb volgens mij doet. Dat kan best pijn doen 's ochtends :)

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Is het niet zo dat alle Hue producten uitgesloten zijn van die 25% omdat het een 'vaste lage prijs' heeft?

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
voorgaande keren niet iig

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:46:
[...]

De Osram Lightify Plug schijnt prima te werken (met de komende firmware uiteraard). Of je kijkt of je nog een livingwhites plug op de kop kan tikken ergens.
Was jij zelf niet op zoek naar meer stekkers? :+
Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:02:
Als je zulke dingen wilt moet je echt gaan kijken naar Domoticz. Wat overigens best aardig samenwerkt met Hue :)
Draai jij dit eigenlijk al? :>

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Mikey NL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:37:
[...]
Ik heb geprobeerd de switch aan te sluiten volgens jouw schema, maar dan helaas is de knop indeling dan niet helemaal naar m'n zin.
Linksboven = On
Linksonder = Dim up
Rechtsboven = Off
Rechtsonder = Dim down

Ik zou eigenlijk juist willen dat on en off boven elkaar zitten en dim up/down ook. Vanavond maar eens een multimeter halen om te zien of dat mogelijk is.
Hoi Mickey,
De knoppen zijn afzonderlijk te programmeren. Voor IOS gebruik ik daar iconnecthue voor. Voor android zal er ook wel een vergelijkbaar programma zijn.
Je kunt dan per knop instellen wat er moet gebeuren als je de knop kort en als je de knop langer indrukt.

• GustavSan
Boobybandit schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:39:
[...]

Vandaag toch eerder dan verwacht de strip binnen gekregen en sodeju wat is dat mooi! En voor de strip vind ik 60-80 euro dan weer geen geld! Vind het jammer dat ik er niet meer heb besteld. Toch maar weer even experimenteren en uitbreiden. Erg leuk boven kastjes, achter kastjes en dergelijke.
Als er binnenkort weer een mooie aanbieding is ga ik er ook nog 1 kopen. Ik heb in de woonkamer wat zwevende kasten en daar staat het mooi onder. Als amazon.de weer een keer de Go in de aanbieding heeft, die ik die ook nog een keer :).

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:19:
[...]

Stuur je alles met maar 1 bridge aan? Dacht dat 50 lampen de limiet was namelijk.
Officieel is het volgens Philips max 50 lampen.
Alleen, er is een groot verschil tussen wat Philips zegt en de realiteit.
Ik had ergens gelezen dat iemand al meer dan 230 lampen aan één bridge gekoppeld had en dat werkte zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Thank you for your feedback. We will be ready soon to roll out the reversal of the software upgrade for Philips Hue. We start in Germany, Belgium and the Netherlands tomorrow, 18 December. Worldwide roll out will be completed by end of day Monday, 21 December.

http://www.developers.mee...tation/friends-hue-update

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vanavond de Hue. Lightstrip en dimmer gegeven als cadeau. Gezien ze zelf ook van dit soort gadgets houdt was het een succes. Na Expeditie Robinson de Hue bridge gekoppeld (helaas een extra switch moeten plaatsen) en 1 lamp in een armatuur met dimmer geplaatst. Dit gaat goed als het ding op volle sterke draait.

De lightstrip in de bijkeuken zodat het de woonkamer "verlengt", en dit was erg simpel te realiseren. De dimmer onder de dimmers van de eettafel en woonkamer geplaatst en werkt ook perfect. De overige twee E27 lampen plaats ik morgen, eerst nog wat armaturen regelen. Dan morgenavond met Huey de TV projecteren als ik wat mensen over de vloer heb voor games. Tot nog toe: erg tevreden mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldwing1973
De nieuwe firmware voor de Bridge is uit. (01030262)
Installeren doe je door naar de Philips Hue App te gaan, dan "Instellingen", "Mijn Bridge", "Zoek naar Updates"

Voor iCoonectHue gebruikers, deze firmware is niet getest door de maker van iConnectHue dus er bestaat een kans dat sommige dingen niet meer (goed) werken.

[ Voor 92% gewijzigd door Goldwing1973 op 18-12-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Goldwing1973 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:23:
Installeren doe je door naar de Philips Hue App te gaan, dan "Instellingen", "Mijn Bridge", "Zoek naar Updates"

Voor iCoonectHue gebruikers, deze firmware is niet getest door de maker van iConnectHue dus er bestaat een kans dat sommige dingen niet meer (goed) werken.
Yup, heb hem, was wel een power cycle en of, force check voor nodig van iConnectHue.
unuuh, ik wou toch even een paar dagen niet aanklooien met instellingen. vinden ze hier thuis niet zo leuk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ranzige pad op 18-12-2015 11:51 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redness
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-07 22:26
Ik wilde ons bestaande Hue systeem uitbreiden met een Friends of Hue Iris lamp. Nu zie ik twee verschillende typenummers voorbij komen: 7199960PH en 7199961PH

Als ik bij Philips een vergelijking bekijk, zie ik vrijwel dezelfde specs, op de afmetingen na:

https://www.philips.nl/et...R&ctn=7199961PH,7199960PH

Klopt het dat die lamp er in twee maten is? Ik ken wel de LivingColours micro uitvoering, maar die is nog veel kleiner (en geen Hue).

Of zijn er wellicht andere verschillen? (Oude/nieuwe versie?) Volgens mij zijn het wel allebei Friends of Hue en geen LivingColours uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ze zijn precies hetzelfde, behalve dan dat bij de niet Friends versie een afstandsbediening zit en deze dus ook zo te gebruiken is.
Veelal is de niet Friends versie ook nog goedkoper, dus en goedkoper en een afstandsbediening die je nog kunt koppelen aan de bridge om hem met andere lampen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redness
OmeAnne schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:37:
Ze zijn precies hetzelfde, behalve dan dat bij de niet Friends versie een afstandsbediening zit en deze dus ook zo te gebruiken is.
Veelal is de niet Friends versie ook nog goedkoper, dus en goedkoper en een afstandsbediening die je nog kunt koppelen aan de bridge om hem met andere lampen te gebruiken.
Dank voor je reactie, maar volgens mij zijn het allebei Friends of Hue versies zonder afstandsbediening. Zie de vergelijkingslink. Blijft de vraag wat het verschil dan wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

redness schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:58:
[...]

Dank voor je reactie, maar volgens mij zijn het allebei Friends of Hue versies zonder afstandsbediening. Zie de vergelijkingslink. Blijft de vraag wat het verschil dan wel is...
productie jaar verwacht ik, als ik kiekeurig.nl er op na sla zie ik de 71999/61/PH uit 2014 komen en de 71999/60/PH uit 2015

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

iemand ervaring met HUE aansturen vanuit een Fibaro homecenter via een virtual device?

En dan met name gericht op het maken van complexe scenes en het aansturen via ZWAVE wandschakelaars/dimmers en het combineren met ZWAVE lichtpunten

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:26
Goldwing1973 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:23:

Komt hier niet binnen. "Je hebt de laatste software-versie al." Niet dus want er staat 01029624 op :O

edit: Nieuwe software gedownload, zal wel gefaseerd uitgerold worden.

[ Voor 6% gewijzigd door OkeOkeOke op 18-12-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Kleintje pils schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:18:
[...]

Bij deze: ik weet niet hoe groot je bomen zijn maar het aantal lumen bij de kleuren neemt snel af.

[afbeelding]
Bedankt voor je bericht. Dat ziet er gezellig uit.

Bedoel je met 'neemt snel af' dat de licht opbrengst snel terug loopt van de lampen? Of dat het buiten op grotere afstand de kleur niet goed zichtbaar meer is?

Mijn bomen zijn tussen de 6 en 8 meter en ik dacht dat 2 àu 3 lampen per boom eronder wel mooi zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Bij DealDonkey is de Philips LivingColors LED-lamp Bloom in de aanbieding voor €59,95 + €5,95 verzendkosten

En morgenmiddag vanaf 16:30 is de Philipe Hue Go in de aanbieding bij Amazon.fr. Er is nog geen aanbiedingsprijs bekend.

[ Voor 52% gewijzigd door Goldwing1973 op 18-12-2015 18:33 . Reden: Amazon.fr aanbieding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Goldwing1973 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:18:
Bij DealDonkey is de Philips LivingColors LED-lamp Bloom in de aanbieding voor €59,95 + €5,95 verzendkosten
Dat is toch nauwelijks een aanbieding te noemen? Inclusief verzenden nog duurder dan een Hue Bloom uit de pricewatch. Dan is amazon.de met 54 euro een betere optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
troftnom schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:50:
[...]

Dat is toch nauwelijks een aanbieding te noemen? Inclusief verzenden nog duurder dan een Hue Bloom uit de pricewatch. Dan is amazon.de met 54 euro een betere optie...
Ik had niet in de Pricewatch gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PM schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:47:
iemand ervaring met HUE aansturen vanuit een Fibaro homecenter via een virtual device?

En dan met name gericht op het maken van complexe scenes en het aansturen via ZWAVE wandschakelaars/dimmers en het combineren met ZWAVE lichtpunten
Probeer het Fibaro forum anders? In ons domotica forum werken de meesten met goedkopere open source oplossingen zoals OpenHAB en Domoticz. Daarmee is het koppelen van Z-Wave met Hue in ieder geval heel goed mogelijk (heb het zelf ook, zeer blij mee dat ik met normale schakelaars allerlei soorten verlichting in een groep kan schakelen en bewegingsmelders indirect kan koppelen aan Hue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
[/quote En morgenmiddag vanaf 16:30 is de Philipe Hue Go in de aanbieding bij Amazon.fr. Er is nog geen aanbiedingsprijs bekend.
[/quote]

Volgens mij kom ik die nu overal tegen in nederland op internet voor de amazon prijs van 99,00 euro, zelfs morgen in huis en zelfs nog goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Vanmiddag Hue White and Color Ambiance Starterkit besteld op vd.nl.

Nu in de aanbieding voor 184,95 en met kortingscode kerst2015 nog 25 euro extra korting. Verzenden is gratis boven de 75 euro dus heb hem morgen in huis voor 159,95.

Nu wil ik als ik mijn set binnen heb de lichtschakelaars doorverbinden en ze vervangen met een afstandbediening. Nu heb ik iets gelezen over de Eltako schakelaar die ik zou kunnen gebruiken in combinatie met de Hue Tap maar de exacte manier kan ik nergens terug vinden hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
pietpiet50 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:36:
[/quote En morgenmiddag vanaf 16:30 is de Philipe Hue Go in de aanbieding bij Amazon.fr. Er is nog geen aanbiedingsprijs bekend.
[/quote]

Volgens mij kom ik die nu overal tegen in nederland op internet voor de amazon prijs van 99,00 euro, zelfs morgen in huis en zelfs nog goedkoper
Er is nog geen aanbiedingsprijs bekend.
Met andere woorden, de prijs die er nu staat is de GEWONE prijs, en niet de prijs van de aanbieding.
Die prijs krijg je pas NA morgenmiddag 16:30 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 00:14
Black-Xjuh schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:08:

Nu in de aanbieding voor 184,95 en met kortingscode kerst2015 nog 25 euro extra korting. Verzenden is gratis boven de 75 euro dus heb hem morgen in huis voor 159,95.

Nu wil ik als ik mijn set binnen heb de lichtschakelaars doorverbinden en ze vervangen met een afstandbediening. Nu heb ik iets gelezen over de Eltako schakelaar die ik zou kunnen gebruiken in combinatie met de Hue Tap maar de exacte manier kan ik nergens terug vinden hier op het forum?
Tik eltako in het zoekveld en je vind alles wat je weten moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:52
Melding in de app dat er nieuwe software gevonden is. Neem aan dat dit dus de update is voor de 3rd party-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 23:42
Black-Xjuh schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:08:

...
Goeie tip! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Pino112 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:18:
Melding in de app dat er nieuwe software gevonden is. Neem aan dat dit dus de update is voor de 3rd party-lampen.
Yup, de Osrams, Dresdens, etc zouden nu weer gewoon koppelbaar moeten zijn na een reset of als de lamp nog niet was aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redness
redness schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:15:
Ik wilde ons bestaande Hue systeem uitbreiden met een Friends of Hue Iris lamp. Nu zie ik twee verschillende typenummers voorbij komen: 7199960PH en 7199961PH

Als ik bij Philips een vergelijking bekijk, zie ik vrijwel dezelfde specs, op de afmetingen na:

https://www.philips.nl/et...R&ctn=7199961PH,7199960PH

Klopt het dat die lamp er in twee maten is? Ik ken wel de LivingColours micro uitvoering, maar die is nog veel kleiner (en geen Hue).

Of zijn er wellicht andere verschillen? (Oude/nieuwe versie?) Volgens mij zijn het wel allebei Friends of Hue en geen LivingColours uitvoeringen.
Ik denk dat ik eruit ben: het lijkt alleen om een verschil in verpakking te gaan. De maatvoering is zo te zien gelijk.

De 7199960PH is de retail versie, met kleurrijke doos en de 7199961PH is de 'Frustration Free Packaging' (FFP) versie. Ook de andere Hue producten zie je veelal in twee uitvoeringen, waarbij de FFP versie staat voor de wat meer anonieme bruine kartonnen doosjes.

Zie ook de keuzemogelijkheid die Amazon.de biedt (Standardverpackung versus Frustfreie Verpackung):

http://www.amazon.de/dp/B00JGONFCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redness
Nog een tip: Gamma heeft vandaag een kortingsactie van 21% op alles, zowel in de winkel als online (zogenaamde BTW korting, wat natuurlijk flauwekul is). Ze hebben ook enkele Hue producten. En vanaf 30 euro gratis bezorging.

https://www.gamma.nl/zoeken/?text=hue

Voor de mensen die zich zorgen maken over typenummers (zie mijn posting hierboven): het gaat hier om de retail versies . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 17:08
Sinds een paar dagen de nieuwe bridge in huis. Leuk om met Siri te spelen, ik zit alleen met het probleem dat ik boven mijn eettafel twee lampen heb die ik beide met één commando wil kunnen bedienen. Met de spraakcommando's kan het alleen per lamp tenzij ik er scenes voor aanmaak, maar ik wil juist 30% of 65% of 14 of 39.... En dus niet talloze scenes aanmaken. Is daar een oplossing voor? De lampen dezelfde naam geven werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
redness schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 04:58:
Nog een tip: Gamma heeft vandaag een kortingsactie van 21% op alles, zowel in de winkel als online (zogenaamde BTW korting, wat natuurlijk flauwekul is). Ze hebben ook enkele Hue producten. En vanaf 30 euro gratis bezorging.

https://www.gamma.nl/zoeken/?text=hue

Voor de mensen die zich zorgen maken over typenummers (zie mijn posting hierboven): het gaat hier om de retail versies . :)
Jammer...geen Lightstrip Plus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
keko12 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:10:
Sinds een paar dagen de nieuwe bridge in huis. Leuk om met Siri te spelen, ik zit alleen met het probleem dat ik boven mijn eettafel twee lampen heb die ik beide met één commando wil kunnen bedienen. Met de spraakcommando's kan het alleen per lamp tenzij ik er scenes voor aanmaak, maar ik wil juist 30% of 65% of 14 of 39.... En dus niet talloze scenes aanmaken. Is daar een oplossing voor? De lampen dezelfde naam geven werkt niet.
Met een andere homekit app kan je "rooms" aanmaken. Ik gebruik daarvoor "Eve" en "Insteon+". Nu kan je roepen: "Zet de lampen in de keuken uit".
Support voor rooms zal wel binnenkort in de Hue app (moeten) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:26
In de Hue App de twee eettafel lampen in een groep zetten, en dezelfde naam geven. Dan het Siri commando bv lichten eettafel aan. Zo werkt het bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Bij mij begrijpt Siri wel als ik zeg zet de lamp bij de tv uit, dat hij de "lamp tv" uit moet zetten. Net zoals "lamp wc", dan snapt ie als ik zeg doe de lamp in de wc aan dat hij die aan moet doen.

Ook heb ik een staande lamp met 2 hues, die heten " staande lamp boven" en "staande lamp onder", als ik zeg doe de staande lamp aan, gaan ze beide aan.

Als je de lampen bv "eettafel l" en "eettafel r" (of voluit links/rechts) noemt, zou ie dat wel moeten kunnen begrijpen.

Ik heb wel met eve 2 rooms gemaakt, de woonkamer en de slaapkamer. Maar de wc en eettafel, tv enzo zijn geen rooms, en hij snapt dat wel. Al moet je soms wel goed duidelijk ABN spreken, hij verstaat geen dialect of tongval voor die dingen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand enig idee? Via ITTTT een recept al een hele tijd lopen. Elke avond bij zonsondergang, doe lampen aan. Helaas doet die ook de whites aan waardoor het heel fel is in huis, ik kan dus geen speciale scene instellen.
Iemand enig idee hoe ik dat wel kan :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:17:
Iemand enig idee? Via ITTTT een recept al een hele tijd lopen. Elke avond bij zonsondergang, doe lampen aan. Helaas doet die ook de whites aan waardoor het heel fel is in huis, ik kan dus geen speciale scene instellen.
Iemand enig idee hoe ik dat wel kan :)?
Je kunt toch per lamp een commando instellen? Ik weet het, het is veel werk als je veel lampen hebt. Zo heb, ik vier opdrachten in ifttt ingesteld (dim 60%) voor de vier hue white lampen in de tuin. Mijn hue lux lampen in de woonkamer stuur ik aan met de tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

meesje schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:31:
[...]

Je kunt toch per lamp een commando instellen? Ik weet het, het is veel werk als je veel lampen hebt. Zo heb, ik vier opdrachten in ifttt ingesteld (dim 60%) voor de vier hue white lampen in de tuin. Mijn hue lux lampen in de woonkamer stuur ik aan met de tap.
Dus een recept per lamp :)?
Dat is opzich wel te doen, heb nu 7 lampen. Dat is 7 min werk :+
Dank voor de tip!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Heeft iemand ervaring met deze luceplan costanza HUE lamp? Het lijkt er namelijk op dat gewoon de standaard costanza lamp geleverd wordt inclusief een HUE starterspack.

Of zou er wel slimmigheid in de lamp zitten waardoor de huidige dimstand ook in de app terug te zien is?

[ Voor 1% gewijzigd door Goochelaar op 19-12-2015 15:52 . Reden: correctie naam lamp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Goochelaar schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:52:
Heeft iemand ervaring met deze luceplan costanza HUE lamp? Het lijkt er namelijk op dat gewoon de standaard costanza lamp geleverd wordt inclusief een HUE starterspack.

Of zou er wel slimmigheid in de lamp zitten waardoor de huidige dimstand ook in de app terug te zien is?
Ga er maar vanuit dat er geen slimmigheid inzit en een normale dimmer is. Wat ook niet slim is want Philips geeft juist te kennen om geen dimmer te gebruiken met Hue.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 16:40
Goochelaar schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:52:

Om optimaal gebruik te maken van de lamp leveren we mee:

Costanza armatuur
Costanza lampenkap
Philips Hue bridge
Philips Hue LED 9W lichtbron
Ethernet kabel
Dit moet het uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Daar was ik al bang voor. Ik hoopte dat ze een een variant van de recent uitgebrachte dimmodule hadden ingebouwd. Dan heeft het weinig meerwaarde helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Sinds ruim een week ben ik ook een trotse hue bezitter en ben er erg blij mee. Nu heb ik een vraagje over het geofencen. Ik kan er veel over vinden maar niet mijn precieze probleem. In de Android app kan ik het netjes aan en uit zetten maar de locatie, het rode pinnetje zeg maar, staat een paar honderd meter naast mijn huis. Krijg het met geen mogelijkheid goed en nu gaat dus steeds het licht uit als ik thuis ben :S Onhandig en ook niet goed voor de WAF ;)
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
kan iemand mij helpen, ik ben nieuw met iconnect hue, en ik will op mijn dimmer remote eigen scenes koppelen bv knop 1 licht a aan, knop 2 licht a uit, knop 3 licht b aan etc
maar kan nergens vinden hoe ik dit moet doen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 17:08
Eve was hetgeen wat ik nodig had. Thnx voor de tips! Eigenlijk vind ik het alleen wel functionaliteit die ook in de hue-app zelf zou mogen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
sinovenator schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:18:
kan iemand mij helpen, ik ben nieuw met iconnect hue, en ik will op mijn dimmer remote eigen scenes koppelen bv knop 1 licht a aan, knop 2 licht a uit, knop 3 licht b aan etc
maar kan nergens vinden hoe ik dit moet doen helaas
Bijkijk eerst de help tour om te leren hoe je groepen en scenes (presets in iConnecthue) aan kunt maken. De lampen die je aan wilt schakelen moeten in een groep of een scene zitten.

Vervolgens kun je de dimmerswitch programmeren:

Ga naar settings>Bridges&Devices>je dimmer switch
Kies in het plaatje aan de bovenkant de knop die je wilt programmeren
Kies of je de actie voor kort indrukken (initial press) of voor lang indrukken (hold) wilt programmeren
Verwijder de actie die er al staat (naar links swipen)
Kies Add new action.
Om lampen aan te zetten kies je 'load preset' of 'switch groups'
Om lampen uit te zetten kies je 'switch groups' of 'turn lights off'
Bij preset schakelt hij de scene in, bij switch groups kun je een hele group aan of uit zetten en bij turn lights off kun je individuele lampen selecteren om uit te zetten.

iConnectHue is een programma met uitgebreide mogelijkheden maar je moet in het begin even in de gaten krijgen hoe het werkt. De tour en de helpfiles in het programma zelf helpen je een flink eind op weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchgrover
Dutchgrover schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:39:
[...]
Ik ben nog van plan om het ledje met een glasvezel te verbinden met de schakelaar zodat je optische feedback krijgt. Moet nog even uitzoeken waar ik een stukje glasvezel vandaan haal. Heeft er iemand een idee?
Ik heb nog wat geexperimenteerd met een toslink kabeltje dat ik nog had liggen. Een gedeeltelijk gestript kabeltje blijkt precies in het rubbertje boven de ledjes te passen. Het licht wordt mooi door het glasvezelkabeltje getransporteerd. Ik heb het uiteinde van het glasvezeltje onder het spleetje tussen te twee schakeldeksels geplaatst en het ledlicht is nu duidelijk zichtbaar als je een knopje indrukt. Op dit moment is het eigenlijk niet interessant maar ik ga ervan uit dat het ledje rood wordt wanneer het batterijtje leeg raakt. Zie hier voor meer foto's

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cOIY26ttQYOtMFUS9ksW0nTFqqzp2Mnsv05NiSgvevTxZbrUiDiioUSNjYc0vet9ZUttNyOsFLAgdYGAGL_bVtZr1hiRRs-olU_CVBKmx3tO_n-RzqAhwy0j9_sLEshI6JSUM3BXD4iZlhT2JHoH_4LqNSVXZoAbH5bs7gsnjSWo0htUTYF3qI1K11z4xY_CZ5BacNEb-qHi4rwBnrLB6vIwPY_OqZfSykkP8Lx3HpNmC0o5saG5aqMD-9YN4ulOUUVxkzEd9mUvxl3Pxwt3PAq6khveRkU61Z_R8ylfb2OQwcLW4OILyVPGoD9y0zXeU_bPMK7iP7IFTdzHVGrhXcoXcpTAdx-nUFFPqhIMRk-QLjxGGh17zXirjUfQMVJAuAuVG-LNQHgYBVP_1FVBPhk13FDB26wnf6hhl0UVFo7AWJ0u558sD-JivO4aoF2CymPwGFRSLVfd6f96s_MdIznLeGxCcGkDAztLf6ZMsjJNoK7sG4or-fA2esQoAiw03j_TVnDpwoz6VfFdUqInGrDSQbWXxsZlMQuD2iUQN67RdQA_rRc_2v3CFoDTE7GzGKVw=w300-h317-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/xTlI-IGsxsQsGl02WWdTHJZ0VKcm5AXMeMK9j8GyHYbV-8eC-OXWG0Y2Qyda6YXq52s9FuYCzFjA2_dxI5LUhBEdnMlHK0AEKTWx46Xb68QODqKaD_Qodu_webiCkrYNfg09pEJAHP9_uGBozO5fu52KNsHj4_rfkZa9yoaX0nMileboZFbABqwNY_YCSfPNQk_Yee5g90yb5OiJ-CoWhWjzuznEdhE2qBE_cdTe8H295wGmaprwsXkmEmOJjSXAHov3VYKIAD0HYnDKfsvNvKbzrijUrUQzJU_uWHaSxg5wZ4Uwm-y0v0HJ3e5DVH_tTP3txE2n4Edej62Qvr7UhI8vskj8yWsFFwaeDt5_IpgYuyZSljvTLJqNpj__MURAWNl2UrTCevAc3fdIYM1pCwq2XiBztSH8SHXb6u2ft_A7z_tua2pit4JEZFKn90Y00FS_1gCYTj_tKspvxa3RxNg84uD5RBleszyMTtAtl8Yk5hKf9EKMeqVaD1-5HwGrWZs9qyunQvkSDhUL_ToAcopqqCbbJapg9Ao2TjB6QWfSqZxFK4WuaSuLg3WZnYR_JyHw=w379-h300-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Za7o5F4hr7Wa7PQwTei_J2PVUyL7qkESSNKxHqdJYDQ8fQcJrlZlMqmNQFBLWCzhd89hv1tZ9vq9qPCuvvxL-FaBf9n1bMIfjrp_z_U7lIw1cw7Th2q8A3YHceVrG6GL91HV2BMyd_oyiGy2O6LyKPUz2s1xVJZ0v1wUB9ZTV88F-BuSi-Usk6M_V44iGxSR4dieHGlmIcoQHFpVMzSr_aCa8Qud5ILCX8fVNL4jdfkSu6bQhIHaqk6em0fEr0T_VzA4bPaPXfTHjWudIyc5wB42i0WjvMvlF7di67b1rtXzCEQF5fH99MnrazO4KtUrwwhBtZsLMnVbcJBBdOPqQr9kxtGzdA8M45ysMBmJr7cmQMiQkJCBNfwsh-7_tchLn3avhIXiiOkietPjSu_dO-xxGko4yDPCkuD3Ff47AJiY2IcJ82N8F2o4nn9ZQlIsehhZAV66gvz0Zhel6JuFGoXI9rAFuxY-KuFOBxq3mTWLOwHKVLdoavCXNa99tmDRjbdqlIhw47FAaFdA4nV2jTy42Z1UaDKjgmrZeKTkDIpYvXEgWXUlesz1PeaWmu_XDfhf=w569-h300-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dutchgrover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:59:
[...]

Ik heb nog wat geexperimenteerd met een toslink kabeltje dat ik nog had liggen. Een gedeeltelijk gestript kabeltje blijkt precies in het rubbertje boven de ledjes te passen. Het licht wordt mooi door het glasvezelkabeltje getransporteerd. Ik heb het uiteinde van het glasvezeltje onder het spleetje tussen te twee schakeldeksels geplaatst en het ledlicht is nu duidelijk zichtbaar als je een knopje indrukt. Op dit moment is het eigenlijk niet interessant maar ik ga ervan uit dat het ledje rood wordt wanneer het batterijtje leeg raakt. Zie hier voor meer foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi gedaan!
En wat bedient die schakelaar eigenlijk in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik gebruik de app: Home - Smart Home Automation. Vandaag heb ik deze moeten resetten, maar nu ben ik al mijn scenes kwijt.

Ik kan me herinneren dat ik ze de vorige keer kon importeren o.i.d., maar ik kan dat nu niet meer vinden. Weet iemand hoe het mogelijk is om de scenes die in de standaard hue app staan te delen met de home app?

EDIT: never mind. bij de hue app moest ik naar instellingen -> siri -> scenes. De geselecteerde scenes hadden een "!". Na er op geklikt te hebben, kwam er een vinkje en was die weer in de Home app beschikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Lekkerbek312 op 20-12-2015 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 18:47
Screw the christmas tree, use L-E-D.
(sound on :p)

De 2 Lighstrip Plus-sen achter de verticale lamellen zijn nieuw sinds gisteren.
Verder gebruik ik eigenlijk maar 3 scenes:
- TV-modus (blauw/oranje rondomrond en zwak, warm licht van bovenaan de lamellen),
- Movie-modus (donkerder & alles rood; de Hue bulb en de Iris links/rechts van de TV uit)
- Lees-modus (alles 100% aan op wit).

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooi effect die strips op de lamellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Buzz_Fuzz schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:40:

[video]

- TV-modus (blauw/oranje rondomrond en zwak, warm licht van bovenaan de lamellen),
- Movie-modus (donkerder & alles rood; de Hue bulb en de Iris links/rechts van de TV uit)
Zier er heel cool uit!! Waar heb je de lightstrips precies geplakt (welke schijnrichting, misschien een foto?)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Simpel, tussen de rails van de lamellen en het frame van het raam. Ze schijnen recht naar omlaag.
https://dl.dropboxusercon...h/IMG_20151220_172915.jpg
https://dl.dropboxusercon...c/IMG_20151220_172806.jpg

Het mooiste effect heb je natuurlijk als de lamellen dicht zijn en je geen individuele leds meer ziet, enkel het licht dat volledig op de stof kan vallen. Maar aangezien de rails een cm of 2-3 dik zijn en voor de strips hangen, moet je sowieso al tot een halve meter ofzo naderen om de individuele leds te zien te krijgen.

Een alternatief is ze op de achterkant van de rails kleven, naar het raam gericht. Dan zie je de leds nooit, maar dan verlies je wel wat lichtsterkte op de lamellen.
En de nieuwe strips zijn idd wel helder op neutral white. Heb bijna geen terrasverlichting meer nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Heeft iemand hier al eens geëxperimenteerd met een 2e bridge als repeater/versterker?

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 20-12-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Waarom zou je dat doen? Elke lamp is een repeater op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31
Wellicht sterke ratio in de bridge (lijkt me wel namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Buzz_Fuzz schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:44:
Simpel, tussen de rails van de lamellen en het frame van het raam. Ze schijnen recht naar omlaag.
https://dl.dropboxusercon...h/IMG_20151220_172915.jpg
https://dl.dropboxusercon...c/IMG_20151220_172806.jpg

Het mooiste effect heb je natuurlijk als de lamellen dicht zijn en je geen individuele leds meer ziet, enkel het licht dat volledig op de stof kan vallen. Maar aangezien de rails een cm of 2-3 dik zijn en voor de strips hangen, moet je sowieso al tot een halve meter ofzo naderen om de individuele leds te zien te krijgen.

Een alternatief is ze op de achterkant van de rails kleven, naar het raam gericht. Dan zie je de leds nooit, maar dan verlies je wel wat lichtsterkte op de lamellen.
En de nieuwe strips zijn idd wel helder op neutral white. Heb bijna geen terrasverlichting meer nodig :p
Thanks voor hetposten van de fotos! Net ook even uitgeprobeerd met de ledstrip van 2 meter. Mijn raam loopt "helaas" wat hoger door dan bij jouw, dus wat meer reflectie. Wij hebben de lamellen ook bijna nooit dicht maar met de lamellen open is het ook al een heel cool effect:) Ik ga nu extra meters bestellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Met de lamellen open is ook nog mooi hier, want dan worden nog altijd de muren links en rechts van het raam verlicht (waar de receiver hangt op de foto), geeft een mooi kader.

En ja, voor ik ze bovenaan de lamellen heb geprobeerd, wat altijd het oorspronkelijke plan was, "de laatste 2", en waar ik me nu met de verlofperiode eens op heb getrakteerd, heb ik ze eens doorheen de rest van het huis geprobeerd.....

Het resultaat: wil er nu nog een stuk of 5 bijkopen... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 20-12-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Dit is wel een beetje jammer:

"Can I get more light output by linking more extension meters to my 2 meter base set?

No, the total light output will remain at 1600 lumen. Extending the lightstrip will not result in a higher lumen output, but it will make sure light is better spread."

Ik heb net 8 meter extra lightstrip besteld, dacht dat met meer meters je ook meer licht zou krijgen maar de lichtsterkte blijft blijkbaar gelijk. Ik wilde in totaal 2 keer 6 meter maken, wel benieuwd hoe dat er dan nu uitgaat zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
mmmmmark schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:59:
Dit is wel een beetje jammer:

"Can I get more light output by linking more extension meters to my 2 meter base set?

No, the total light output will remain at 1600 lumen. Extending the lightstrip will not result in a higher lumen output, but it will make sure light is better spread."

Ik heb net 8 meter extra lightstrip besteld, dacht dat met meer meters je ook meer licht zou krijgen maar de lichtsterkte blijft blijkbaar gelijk. Ik wilde in totaal 2 keer 6 meter maken, wel benieuwd hoe dat er dan nu uitgaat zien......
Er komt toch niet meer licht uit omdat er meer lampen op zitten :?
De lampen geven bij elkaar wel meer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jochemd13 schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:23:
[...]

Vind het ook raar, maar hoe zwaar is de voeding van de nieuwe strip? Had de indruk dat dat bij lange na niet zwaar genoeg is voor hele lange strips. Zouden ze dan minder fel branden als je gaat verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Jochemd13 schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:23:
[...]

Als je 2 ledstrips hebt, waarvan 1 twee keer zo lang is met hetzelfde aantal ledjes etc, dan verwacht je toch dat de ledstrip die dubbel zolang is toch ook 2 keer meer licht geeft:? ?

De lampen geven dus bij philips niet meer licht het aantal lumen blijft immers gelijk, of ik snap er geen :F van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:32:
[...]

Vind het ook raar, maar hoe zwaar is de voeding van de nieuwe strip? Had de indruk dat dat bij lange na niet zwaar genoeg is voor hele lange strips. Zouden ze dan minder fel branden als je gaat verlengen?
Precies, dit dus (denk ik). De voeding blijft immers ook 20 watt (wat de 2 meter ook al verbruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als dat zo is dan kun je beter de Dresden ballast kopen, die kan tot 72W op 12V of 144W op 24V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Buzz_Fuzz schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:07:
Waarom zou je dat doen? Elke lamp is een repeater op zich.
Omdat de LivingWhites plug regelmatig niet reageerd (zit verstop achter een kast) en op die etage ook een WiFi AP zit die vermoedelijk de storende factor is.
Ik heb de LivingWhites plug nu (voor ter) even in de woonkamer hangen met een nachtlampje erin en werkt nu wel gewoon.
Dus het ligt aan de plek waar hij zit.
En ja, ik heb op die etage ook Hue E27 lampen (2) maar die zijn blijkbaar ook niet sterk genoeg om bij de Plug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

LivingWhites is geen Zigbee dacht ik? Is SmartLink, en zou maar zo kunnen dat die geen mesh ondersteunt. Was immers oorspronkelijk bedoeld voor bediening in dezelfde kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:37:
Als dat zo is dan kun je beter de Dresden ballast kopen, die kan tot 72W op 12V of 144W op 24V.
Na wat googlen het volgende gevonden. Blijkbaar vooral/alleen een effect wanneer je voor vol wit licht gaat

What I can tell you is, when the LightStrip Plus is extended all the way out to 10m, and it's tuned to any temperature white at full brightness, it draws a full ~25W.

Tests at 10m length, controller set to 100% brightness:

Whites:
2132º -> 24.9W
2703º (default/power on) -> 24.8W
3077º -> 24.9W
4200º -> 25.0W
6410º -> 25.1W

Whites (cut to 10% brightness)
2132º -> 0.5W
4200º -> 1.1W

Primary colors, full saturation, 100% brightness:
Red -> 13.4W
Blue -> 13.9W
Green -> 13.2W

So for fully saturated colors, you do actually get full brightness all the way out to 10m length. It's just when you mix in the WW and/or CW LEDs (in addition to the RGB) where the power supply/controller can't deliver enough juice to reach full brightness at 10m length. In these cases, the 10m strip is visibly dimmer than a 4m strip in the same environment.

Same test colors at the stock 2m length (no extensions), also set to 100% brightness:

Whites:
2132º -> 9W
2703º (default/power on) -> 7.9W
3077º -> 17.4W
4200º -> 19.6W
6410º -> 8.5W

Whites (cut to 10% brightness)
2132º -> 0.3W
4200º -> 0.5W

Primary colors, full saturation:
Red -> 3.4W
Blue -> 3.5W
Green -> 3.4W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:18:
LivingWhites is geen Zigbee dacht ik? Is SmartLink, en zou maar zo kunnen dat die geen mesh ondersteunt. Was immers oorspronkelijk bedoeld voor bediening in dezelfde kamer.
Dat zou het probleem dus verklaren, en het helemaal nodig maken om een 2e bridge in te zetten.
Dan rest nog de vragen, heeft iemand hier al eens mee gestoeid, is het mogelijk om een v1 als 2e in te zetten en toch gebruik kunnen blijven maken van Siri, ook op de lampen die zich dan automatisch aanmelden op de v1 omdat die een sterker signaal geeft.
Of moeten het beide een V2 zijn?
Heeft de 2e bridge ook een netwerkaansluiting nodig? Of repeat hij puur het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

2 bridges is niet echt een ondersteund scenario vrees ik.. dan zul je beide apart moeten aansturen en dat gaat met Siri dan zeker niet werken.
Philips gaat duidelijk voor het 'Friends of Hue' verhaal, en dus Zigbee LL only. Dan heb je een mesh netwerk, dus dan gaan ze echt niet support voor meerdere bridges ontwikkelen voor de hobbyist die creatief met oude SmartLink devices aan de slag is gegaan, met Friends of Hue heb je geen repeaters nodig.
Vraag me sowieso al af of je wel een 2e bridge in hetzelfde Zigbee netwerk kunt krijgen?

Je kunt je bridge niet zo centraal plaatsen dat het overal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:31:
2 bridges is niet echt een ondersteund scenario vrees ik.. dan zul je beide apart moeten aansturen en dat gaat met Siri dan zeker niet werken.
Philips gaat duidelijk voor het 'Friends of Hue' verhaal, en dus Zigbee LL only. Dan heb je een mesh netwerk, dus dan gaan ze echt niet support voor meerdere bridges ontwikkelen voor de hobbyist die creatief met oude SmartLink devices aan de slag is gegaan, met Friends of Hue heb je geen repeaters nodig.
Vraag me sowieso al af of je wel een 2e bridge in hetzelfde Zigbee netwerk kunt krijgen?

Je kunt je bridge niet zo centraal plaatsen dat het overal werkt?
Helaas is everyhue.com niet bereikbaar, maar via webarchive heb ik nog wel een pagina kunnen achterhalen waar meer info staat. http://web.archive.org/we...bridge-as-zigbee-repeater
Alleen, ze hebben het daar over dat de 2e bridge een Zigbee repeater wordt.
Ergens anders heb ik gelezen dat Smartlink ook een vorm van Zigbee is, maar geen Zigbee Light Link (ZLL), maar een voorloper ervan.
Omdat ik de bridge in eerste instantie met de remote van een LivingWhites plug starterset ingesteld heb, is de bridge dan een Smartlink bridge? Of is het een Light Link Bridge die óók Smartlink signalen verstuurd?
Als de het eerste het geval is, dan werkt het gehele mesh netwerk dus ook niet (Smartlink heeft geen mogelijkheid tot mesh), maar dit lijkt me onlogisch aangezien Smartlink maximaal 12 apparaten kan aansturen.
Als het 2e het geval is, gaat de 2e bridge dan ook de de Smartlink doorsturen?, ik heb op m'n bovenstaande link gelezen dat ik de 2e bridge moet koppelen op dezelfde manier als de eerste, door gebruik te maken van de LivingWhites Plug afstandsbediening.

Jammer dat er zo weinig technische documentatie te vinden is over Smartlink en Zigbee Light Link koppeling.

En, nee, het verplaatsen van de bridge gaat weer voor andere problemen zorgen, dan werken de LivingWhites Plugs in de schuur of achter de koelkast niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 21-12-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, dat linkje biedt wel hoop. Is wel uit 2013, toen alles nog lekker experimenteel was.
Iets zegt me echter dat SmartLink niet repeated wordt, maar gezien jij stapels bridges hebt kun je dat relatief makkelijk uittesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:37:
Ok, dat linkje biedt wel hoop. Is wel uit 2013, toen alles nog lekker experimenteel was.
Iets zegt me echter dat SmartLink niet repeated wordt, maar gezien jij stapels bridges hebt kun je dat relatief makkelijk uittesten ;)
Ga volgende week wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
Dutchgrover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:16:
[...]

Bijkijk eerst de help tour om te leren hoe je groepen en scenes (presets in iConnecthue) aan kunt maken. De lampen die je aan wilt schakelen moeten in een groep of een scene zitten.

Vervolgens kun je de dimmerswitch programmeren:

Ga naar settings>Bridges&Devices>je dimmer switch
Kies in het plaatje aan de bovenkant de knop die je wilt programmeren
Kies of je de actie voor kort indrukken (initial press) of voor lang indrukken (hold) wilt programmeren
Verwijder de actie die er al staat (naar links swipen)
Kies Add new action.
Om lampen aan te zetten kies je 'load preset' of 'switch groups'
Om lampen uit te zetten kies je 'switch groups' of 'turn lights off'
Bij preset schakelt hij de scene in, bij switch groups kun je een hele group aan of uit zetten en bij turn lights off kun je individuele lampen selecteren om uit te zetten.

iConnectHue is een programma met uitgebreide mogelijkheden maar je moet in het begin even in de gaten krijgen hoe het werkt. De tour en de helpfiles in het programma zelf helpen je een flink eind op weg.
dank je wel, ben nu een stuk verder !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Buzz_Fuzz schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:40:

[video]

Vet!

Ik heb in mijn appartement ramen tot de grond met witte gordijnen. Zou dit ook wel tof kunnen zijn, alleen weet ik niet hoe het eruit ziet als je het open hebt. Heb je ook een voorbeeld van wanneer de lamellen weggeschoven zijn?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik mijn 'slimme' Hue lampen écht slim kan gebruiken. Koppeling met de Nest is al gemaakt, dat helpt een beetje om alle lampen slim uit te krijgen als niemand thuis is. IF is te beperkt om het goed te laten werken. Als voorbeeld:

- Ik wil dat een aantal lampen aan gaan ALS ik verbind met mijn wifi netwerk EN het na 17:00 is.
- Ik wil dat de lampen uit gaan ALS ik disconnect van mijn wifi netwerk EN mijn vriendin ook disconnect
- Etc.

Technisch zou het eenvoudig moeten kunnen, maar IF houd het liever simpel en biedt geen EN of EN DAN koppelingen. Op zo'n manier gaan m'n lampen wél aan als ik binnen kom, maar dus ook om 13:00 op zaterdag. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Barns op 21-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan zul je je in Domotica moeten verdiepen en een losse domoticaserver op moeten tuigen. Iets als OpenHAB, home-assistant.io, Domoticz.

Wel het nodige om te leren en uit te zoeken, maar de mogelijkheden zijn dan echt eindeloos.

Wifi van telefoon als schakelaar/sensor gebruiken is trouwens niet aan te raden. In ieder geval iPhones disconnecten regelmatig van wifi om stroom te besparen als je ze niet gebruikt.
Je kunt dan beter een app als http://owntracks.org/ gebruiken, waarmee je devices zelf de locatie pushen (en die app is veilig, want je kunt ervoor kiezen om je eigen server te gebruiken ipv de cloud).

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-12-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:47
Nico111 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:17:
[...]

Bedankt voor je bericht. Dat ziet er gezellig uit.

Bedoel je met 'neemt snel af' dat de licht opbrengst snel terug loopt van de lampen? Of dat het buiten op grotere afstand de kleur niet goed zichtbaar meer is?

Mijn bomen zijn tussen de 6 en 8 meter en ik dacht dat 2 àu 3 lampen per boom eronder wel mooi zou staan.
Ja het eerste, maar je zou het kunnen proberen. Mijn 'boompjes' zijn een stuk kleiner.

Ik heb deze armaturen gebruikt:
https://www.conrad.nl/nl/...78184.html?sc.ref=Product Details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
Barns schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:42:
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik mijn 'slimme' Hue lampen écht slim kan gebruiken. Koppeling met de Nest is al gemaakt, dat helpt een beetje. IF is te beperkt om het goed te laten werken. Als voorbeeld:

- Ik wil dat een aantal lampen aan gaan ALS ik verbind met mijn wifi netwerk EN het na 17:00 is.
- Ik wil dat de lampen uit gaan ALS ik disconnect van mijn wifi netwerk EN mijn vriendin ook disconnect

Technisch zou het eenvoudig moeten kunnen, maar IF houd het liever simpel en biedt geen EN of EN DAN koppelingen. Op zo'n manier gaan m'n lampen wél aan als ik binnen kom, maar dus ook om 13:00 op zaterdag. Iemand een idee?
Zoals CyBeRSPiN al aangeeft is de WiFi onbetrouwbaar als sensor, de Hue heeft daar al een eigen vervanging voor, Geofencing.
Alleen is het wat meer werk om dit voor meerdere personen in te stellen (beetje lullig als jij weg gaat dat je vriendin opeens in het donker zit)
En ook dan is het nog niet geheel betrouwbaar (telefoon vriendin leeg, jij weg, en ze zit in het donker)
Meer uitleg over Geofencing voor meerdere personen staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik mijn 'slimme' Hue lampen écht slim kan gebruiken. Koppeling met de Nest is al gemaakt, dat helpt een beetje. IF is te beperkt om het goed te laten werken. Als voorbeeld:

Op welke manier helpt de koppeling met de Nest ? Gebruik je google now om door te hebben dat je thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:58:
[...]
Zoals CyBeRSPiN al aangeeft is de WiFi onbetrouwbaar als sensor, de Hue heeft daar al een eigen vervanging voor, Geofencing.
Alleen is het wat meer werk om dit voor meerdere personen in te stellen (beetje lullig als jij weg gaat dat je vriendin opeens in het donker zit)
En ook dan is het nog niet geheel betrouwbaar (telefoon vriendin leeg, jij weg, en ze zit in het donker)
Meer uitleg over Geofencing voor meerdere personen staat hier
Ja thanks, het nadeel van geofencing is dat ik midden in de stad woon. Het komt (te) regelmatig voor dat ik na het werk ergens een hap ga eten of naar vrienden ga (geldt voor mijn vriendin ook). Dan kan ik mijn geo-radius kleiner maken; maar door allerlei hoge gebouwen in de buurt is de accuraatheid weer minder, en dus moet eigenlijk de radius groter, met als gevolg dat (te) regelmatig de lampen voor niets aan gaan (precies wat ik niet wil), vandaar de trigger op wifi.

Maarrr ik ga het nog eens proberen hahaha, die link die je meestuurde kende ik nog niet. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Isniedood schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:01:
[...]
Op welke manier helpt de koppeling met de Nest ? Gebruik je google now om door te hebben dat je thuis bent?
Ja sorry, niet duidelijk genoeg. Ik bedoel dat de Nest koppeling al een beetje werkt om er voor te zorgen dat het allemaal net ff iets slimmer wordt dan alleen de boel met je smartphone bedienen. Als de Nest sensor niemand detecteert, dan gaat ie op auto-away, en dan kan ik met IF auto-away koppelen aan 'alle lampen' uit. Dus die slimmigheid is wel handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Barns op 21-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:15
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik mijn 'slimme' Hue lampen écht slim kan gebruiken. Koppeling met de Nest is al gemaakt, dat helpt een beetje om alle lampen slim uit te krijgen als niemand thuis is. IF is te beperkt om het goed te laten werken. Als voorbeeld:

- Etc.

Voor Android kun je met Tasker alles wel voor elkaar krijgen en met Yonomi kom je een héél eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik heb zelf een tijdje onderstaande ifttt recept gebruikt. Deze maakt gebruik van de life360 app en werkt best aardig.
https://ifttt.com/recipes...last-family-member-leaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Barns schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:02:
[...]

Ja thanks, het nadeel van geofencing is dat ik midden in de stad woon. Het komt (te) regelmatig voor dat ik na het werk ergens een hap ga eten of naar vrienden ga (geldt voor mijn vriendin ook). Dan kan ik mijn geo-radius kleiner maken; maar door allerlei hoge gebouwen in de buurt is de accuraatheid weer minder, en dus moet eigenlijk de radius groter, met als gevolg dat (te) regelmatig de lampen voor niets aan gaan (precies wat ik niet wil), vandaar de trigger op wifi.

Maarrr ik ga het nog eens proberen hahaha, die link die je meestuurde kende ik nog niet. Thanks :)
Precies hetzelfde. Ik woon in een appartement waar de gps sowieso niet werkt. Daaronder zit de AH en de bioscoop en nog wat restaurantjes en kroegjes. Niet echt een goede combi. Wellicht kun je dit soort dingen instellen met Tasker en de Hue plugin of HuePro met de tasker plugin. Heb ik zelf nog niet kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Barns schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:02:
[...]

Met bijvoorbeeld Domoticz kun je ook een combinatie maken van geofence en aanwezigheid op basis van wifistatus. Dat het licht aangaat als je zowel binnen je geofence zit én je telefoon met wifi verbonden is maar dat het licht uitgaat als je buiten de geofence zit. Zo heb je geen last van dat het licht uitgaat als je niet meer verbonden bent met wifi bijv doordat je telefoon in slaapstand gaat en de wifi even uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Thanks jongens voor de input +1 voor de hulp.
Kende de Life360 en Yonomi niet, ga ik mee aan de slag :)
Domoticz al eens op m'n RBP gezet, maar nooit verder mee gegaan; ook nog wel iets :)

[ Voor 29% gewijzigd door Barns op 21-12-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In het ergste geval kan je ook nog een bewegingssensor in de woonkamer plaatsen, dat in combinatie met andere triggers zou redelijk waterdicht moeten zijn. ;)

Maar als je dan toch voor volautomatisch gaat, hoe ga je oplossen dat ze aan blijven als jij wilt gaan slapen? Telefoon uit?

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 21-12-2015 13:14 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Gonadan schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:11:
In het ergste geval kan je ook nog een bewegingssensor in de woonkamer plaatsen, dat in combinatie met andere triggers zou redelijk waterdicht moeten zijn. ;)

Maar als je dan toch voor volautomatisch gaat, hoe ga je oplossen dat ze aan blijven als jij wilt gaan slapen? Telefoon uit?
Haha, het licht in de slaapkamer laat ik sowieso niet meetogglen. Om alle andere lampen ook uit te doen, schakelt IF alles uit na 01:00. Moet goed gaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Nu online
Heb in m'n slaapkamer een dimmer zitten. Geeft dit problemen als ik er een Hue lamp in de fitting draai? Las dat het met menig dimmer wel goed moet gaan, als die op maximaal staat.

Krijg last van een winterdip en dan komt Hue wel goed uit. 's Morgen automatisch de gewenste lampen (niet op volle sterkte) aan laten gaan. :p

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

VincentG schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:57:
Heb in m'n slaapkamer een dimmer zitten. Geeft dit problemen als ik er een Hue lamp in de fitting draai? Las dat het met menig dimmer wel goed moet gaan, als die op maximaal staat.

Krijg last van een winterdip en dan komt Hue wel goed uit. 's Morgen automatisch de gewenste lampen (niet op volle sterkte) aan laten gaan. :p
Als je de dimmer op maximale sterkte laat staan is het prima.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Nu online
Ok thnx.

Zie alleen nog geen Hue lampen met E14 fitting. Had gehoopt dat die er ondertussen ook wel zouden zijn.
Lamp in m'n keuken heeft 3 E14 lampen namelijk.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
VincentG schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:04:
Ok thnx.

Zie alleen nog geen Hue lampen met E14 fitting. Had gehoopt dat die er ondertussen ook wel zouden zijn.
Lamp in m'n keuken heeft 3 E14 lampen namelijk.
Staat ook op het verlanglijstje, maar is er nog niet, anders dan een verloopstuk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroymk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10-2022
Mijn ambilight (2 zijden) TV hangt aan de muur en er onder staat een audiomeubel dat niet al te hoog is en 200 cm breed.

Ik wil 2 lampen kopen - en deze achter het audiomeubel omhoog laten schijnen - zodat aan beide kanten van de tv meer/ook ambilight effect op de muur te zien is. Voorwaarde is wel, dat de lampen moeten kunnen worden aangestuurd door/via de bridge.

Ik zat te denken aan LivingColors Bloom. Dus via internet zoeken en zie ook Aura: daar komen dus mijn vragen uit voort:

Wat is het verschil tussen de Aura en de Bloom?
Ik heb het liefst twee zwarte lampen maar waarom is er ong 30€ prijsverschil tussen de witte en zwarte Bloom?

Heb ik met Bloom wel de juiste keuze gemaakt voor hetgeen ik wil.

Mettertijd wil ik aan de achterkant van dat audiomeubel (zo hoog mogelijk) nog lightstrips aanbrengen, zodat het amibieffect op de muur nog meer wordt. Goed idee of niet?
Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.