CyBeRSPiN schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:31:
2 bridges is niet echt een ondersteund scenario vrees ik.. dan zul je beide apart moeten aansturen en dat gaat met Siri dan zeker niet werken.
Philips gaat duidelijk voor het 'Friends of Hue' verhaal, en dus Zigbee LL only. Dan heb je een mesh netwerk, dus dan gaan ze echt niet support voor meerdere bridges ontwikkelen voor de hobbyist die creatief met oude SmartLink devices aan de slag is gegaan, met Friends of Hue heb je geen repeaters nodig.
Vraag me sowieso al af of je wel een 2e bridge in hetzelfde Zigbee netwerk kunt krijgen?
Je kunt je bridge niet zo centraal plaatsen dat het overal werkt?
Helaas is everyhue.com niet bereikbaar, maar via webarchive heb ik nog wel een pagina kunnen achterhalen waar meer info staat.
http://web.archive.org/we...bridge-as-zigbee-repeater
Alleen, ze hebben het daar over dat de 2e bridge een Zigbee repeater wordt.
Ergens anders heb ik gelezen dat Smartlink ook een vorm van Zigbee is, maar geen Zigbee Light Link (ZLL), maar een voorloper ervan.
Omdat ik de bridge in eerste instantie met de remote van een LivingWhites plug starterset ingesteld heb, is de bridge dan een Smartlink bridge? Of is het een Light Link Bridge die óók Smartlink signalen verstuurd?
Als de het eerste het geval is, dan werkt het gehele mesh netwerk dus ook niet (Smartlink heeft geen mogelijkheid tot mesh), maar dit lijkt me onlogisch aangezien Smartlink maximaal 12 apparaten kan aansturen.
Als het 2e het geval is, gaat de 2e bridge dan ook de de Smartlink doorsturen?, ik heb op m'n bovenstaande link gelezen dat ik de 2e bridge moet koppelen op dezelfde manier als de eerste, door gebruik te maken van de LivingWhites Plug afstandsbediening.
Jammer dat er zo weinig technische documentatie te vinden is over Smartlink en Zigbee Light Link koppeling.
En, nee, het verplaatsen van de bridge gaat weer voor andere problemen zorgen, dan werken de LivingWhites Plugs in de schuur of achter de koelkast niet meer.
[
Voor 3% gewijzigd door
Goldwing1973 op 21-12-2015 00:14
]