[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat ambilight effect krijg je volgens mij nooit zo mooi als de ingebouwde. Ook kunnen Hue lampen niet zo vaak/snel geupdate worden qua kleur, daar is het simpelweg niet voor ontworpen.
Heb zelf een bloom in de buurt van mn tv (met zelfbouw ambilight rondom) en dat geeft wel een heel mooi effect (wel zorgen dat je niks aan de muur hebt hangen ivm schaduw), heb hem niet gekoppeld aan ambilight, maar gewoon een vaste kleur gegeven.
Wordt denk ik al snel een kermis als je die ook met ambilight mee laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
EDIT : verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Goldwing1973 op 21-12-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 16:40
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:51:
Dat ambilight effect krijg je volgens mij nooit zo mooi als de ingebouwde. Ook kunnen Hue lampen niet zo vaak/snel geupdate worden qua kleur, daar is het simpelweg niet voor ontworpen.
Heb zelf een bloom in de buurt van mn tv (met zelfbouw ambilight rondom) en dat geeft wel een heel mooi effect (wel zorgen dat je niks aan de muur hebt hangen ivm schaduw), heb hem niet gekoppeld aan ambilight, maar gewoon een vaste kleur gegeven.
Wordt denk ik al snel een kermis als je die ook met ambilight mee laat doen?
Ik heb zelf ook dat met ambilight dat de lampen dan ook niet altijd snel reageren, maar het is ook maar als decoratie bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:47
Buzz_Fuzz schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:40:
Screw the christmas tree, use L-E-D.
(sound on :p)
[video]
Isniedood schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:44:
[...]
Vet!

Ik heb in mijn appartement ramen tot de grond met witte gordijnen. Zou dit ook wel tof kunnen zijn, alleen weet ik niet hoe het eruit ziet als je het open hebt. Heb je ook een voorbeeld van wanneer de lamellen weggeschoven zijn?
Hieronder een video met color loop @ 50-75% helderheid (niet volledig representatief want camera kan geen manual video exposure), eerst met de lamellen gesloten, dan open gedraaid, dan volledig weggeschoven; dan nog wat verschillende scenes/willekeurig zowel open als gedraaid.

Het effect blijft natuurlijk het best als de lamellen niet volledig weggeschoven zijn, maar waardeloos zou dan weer een overstatement zijn. Meestal blijven ze toch halfdicht owv inkijk van de achterburen.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 23:41
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:34:

Aan de forum mod, dit is naar mijn idee geen vraag en aanbod aangezien ik ze zelf niet verkoop, ik probeer alleen andere ook mee te laten profiteren en verdien er ook 0,0 aan, soort van crowdfunding.
Ha, niet om vervelend te doen, maar dit is zelfs nog erger. Lijkt op een inkoopactie en die zijn al helemaal uit de gratie (lees: verboden) Tweakers.net ;)

Los daarvan, vind ik persoonlijk de prijs niet zo interessant? Ik heb meer bespaard door in de aanbieding bij Amazon diverse Hue producten te kopen.

Ik bedoel, als je er hier voor 22,50 per stuk, 3 koopt, worden ze gratis verzonden.

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 21-12-2015 19:50 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Boobybandit schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:49:
[...]

Ha, niet om vervelend te doen, maar dit is zelfs nog erger. Lijkt op een inkoopactie en die zijn al helemaal uit de gratie (lees: verboden) Tweakers.net ;)

Los daarvan, vind ik persoonlijk de prijs niet zo interessant? Ik heb meer bespaard door in de aanbieding bij Amazon diverse Hue producten te kopen.

Ik bedoel, als je er hier voor 22,50 per stuk, 3 koopt, worden ze gratis verzonden.
OK, ik verwijder m'n post, ik wist niet dat dit verboden was op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 23:41
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:35:
[...]

OK, ik verwijder m'n post, ik wist niet dat dit verboden was op tweakers.
offtopic:
Ja better safe than sorry toch? Wist het vroeger ook niet, maar soms kom je wel eens wat tegen...

Maar is de link van Lampenonline wat voor je? Let je trouwens ook op de post van hieronder dat de lichtopbrengst blijkbaar niet evenredig stijgt met het aantal meters uitbreiding. Ik was namelijk ook wel van plan een paar uitbreidingen te kopen, maar ik kijk het nog ff aan.
Buzz_Fuzz schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:10:
[...]

[...]

Hieronder een video met color loop @ 50-75% helderheid (niet volledig representatief want camera kan geen manual video exposure), eerst met de lamellen gesloten, dan open gedraaid, dan volledig weggeschoven; dan nog wat verschillende scenes/willekeurig zowel open als gedraaid.

[video]

Het effect blijft natuurlijk het best als de lamellen niet volledig weggeschoven zijn, maar waardeloos zou dan weer een overstatement zijn. Meestal blijven ze toch halfdicht owv inkijk van de achterburen.
Awesome man. Wil zoiets ook wel proberen bij de gordijnen, maar eenmaal dicht zie je bij ons helemaal niks meer :+

[ Voor 37% gewijzigd door B-Bandit op 21-12-2015 20:50 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Boobybandit schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:49:
[...]
offtopic:
Ja better safe than sorry toch? Wist het vroeger ook niet, maar soms kom je wel eens wat tegen...

Maar is de link van Lampenonline wat voor je? Let je trouwens ook op de post van hieronder dat de lichtopbrengst blijkbaar niet evenredig stijgt met het aantal meters uitbreiding. Ik was namelijk ook wel van plan een paar uitbreidingen te kopen, maar ik kijk het nog ff aan.
thanks voor de tip, maar ik had 'm al gezien.
Maar ik vind om eerlijk te zijn €20,00 voor een metertje LED lampjes al aan de prijzige kant, laat staan €22,00.
€80,00 voor 4 of €88,00 voor 4.... Liever de €80 of anders wacht ik nog wel even.

Ik zag net wel dat de E27 starterset met OUDE bridge bij Amazon.fr in de aanbieding komt.
Prijs is nu nog €170,54 met gratis verzending, maar gaat morgenmiddag vanaf 12:30 nog verder naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheN1ckname
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-03-2024
Heeft het zin om de nieuwe hue bridge te kopen, als je geen iOS devices hebt?
Ik heb zelf geen iPhone oid maar zag dat je nu nog met korting de nieuwe bridge kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Nee hoor, de 1.0 versie volstaat nog steeds

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroymk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10-2022
TheN1ckname schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:15:
Ik heb zelf geen iPhone oid maar zag dat je nu nog met korting de nieuwe bridge kon halen.
Waar...heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroymk
TheN1ckname schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:15:
Heeft het zin om de nieuwe hue bridge te kopen, als je geen iOS devices hebt?
Het enige verschil (naast de rechthoekige ipv ronde vorm) is volgens mjj de "homekit" welke in v2.0 zit, waardoor je via Siri (iOS) spraak besturingscommando's kunt geven. Je hebt geen iOS devices schrijf je, dus dan zal het zonde vh geld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
elroymk schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 06:50:
Het enige verschil (naast de rechthoekige ipv ronde vorm) is volgens mjj de "homekit" welke in v2.0 zit, waardoor je via Siri (iOS) spraak besturingscommando's kunt geven. Je hebt geen iOS devices schrijf je, dus dan zal het zonde vh geld zijn.
En daarnaast een betere processor en meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Buzz_Fuzz schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:10:
[...]

[...]

[video]

Echt onwijs mooi! tof hoor! Ik hoopte dat je nog wat meer zag met de lamellen open. Misschien dat ik het hier ook maar gewoon moet gaan testen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Is al een paar keer voorbij gekomen, maar hier kan je de nieuwe Hue Bridge krijgen voor €39,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Goldwing1973 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:58:
[...]
Is al een paar keer voorbij gekomen, maar hier kan je de nieuwe Hue Bridge krijgen voor €39,95
Wel met 6 tot 8 weken levertijd. Er staan er ook nog in de VA hier op tweakers... :+

[update]
Zojuist deze inbouw spots besteld voor in de keuken. Volgens mij wordt dat wel chique.

[ Voor 13% gewijzigd door Scidd0w op 22-12-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Scidd0w schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:04:
[...]
Wel met 6 tot 8 weken levertijd. Er staan er ook nog in de VA hier op tweakers... :+

[update]
Zojuist deze inbouw spots besteld voor in de keuken. Volgens mij wordt dat wel chique.
Ik hoop dat de lampen gaan passen, ik begreep dat het soms niet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
De lampen passen in dit armatuur! Heb hierover gebeld en ze hebben meerdere klanten die de Hue's gebruiken in combinatie met dit armatuur. Waar je mee uit moet kijken is dat je boven het armatuur genoeg ruimte hebt aangezien ze net iets langer zijn dan de halogeen gu10's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
Startsetje binnen, vanavond eens pielen met de bridge (2.0) en 3x GU10 lampies. Zit nog een strip te overwegen voor achter de TV / op de plank achter de TV, maar lees dat er bijzonder weinig 'licht' vanaf komt? Dat is nl. nu nog een hoek waar geen Hue zich zal bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
Heb een Plus strip onder de keukenkastjes hangen in een alu profiel met een melkwitte afdekkap, op volle sterkte en een wit/geelwit/blauw kleurtje is het meer dan voldoende als praktische verlichting. Denk dat voor wat omgevingsverlichting een Plus strip méér dan voldoende is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:21:
Startsetje binnen, vanavond eens pielen met de bridge (2.0) en 3x GU10 lampies. Zit nog een strip te overwegen voor achter de TV / op de plank achter de TV, maar lees dat er bijzonder weinig 'licht' vanaf komt? Dat is nl. nu nog een hoek waar geen Hue zich zal bevinden.
De plus versie gaat hard genoeg hoor, zeker voor achter een tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
3rd parties and HomeKit
We would like to let you know that we’ve rolled out worldwide software that replaces the previous 1.11 software update of Philips Hue. This means that lights from other brands will work as before with the Philips Hue system using interoperability provided by ZigBee Light Link.
The Philips Hue app will prompt you to update within the next 24 hours. If you can’t wait please unplug and re-plug your Philips Hue bridge to trigger the notification directly.

Philips Hue is part of the ‘Works with Apple HomeKit’ program. As you may know, Apple HomeKit is not governed by ZigBee Light Link interoperability and is intended to work only with Apple HomeKit certified products.

Before the 1.11 software update, a bug in the Philips Hue system allowed some non-Apple HomeKit certified lights to work with Apple HomeKit. Our 1.11 software update removed the bug with the result that non-Apple HomeKit certified lights no longer work with Apple HomeKit. This remains the case.

We’re sorry for any inconvenience caused and remain committed to the ZigBee standard for interoperability and to keeping Philips Hue open to third parties.
Bron

Als ik dit zo lees dan ben ik benieuwd of na de update mijn living white plugs nog werken met Siri. Heeft iemand dat al getest die op de laatste update zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Scidd0w schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:
[...]

Bron

Als ik dit zo lees dan ben ik benieuwd of na de update mijn living white plugs nog werken met Siri. Heeft iemand dat al getest die op de laatste update zit?
Volgens mij werkt het nog.
De kerstboom met de livingwhite plug ging volgens mij gewoon aan vanochtend. Maar ik zal als ik thuis ben het nog een keer proberen.

Maar als ik jou was zou ik niet updaten als alles werkt. Gewoon nooit meer.

Ook leuk dat ze het als een bug bestempelen. Ik had nog op facebook gevraagd welke 3th party's in het friends of hue programma zitten. Maar dat is dus geen enkel bedrijf 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door Psycho_Mantis op 22-12-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navale
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:06:
[...]

thanks voor de tip, maar ik had 'm al gezien.
Maar ik vind om eerlijk te zijn €20,00 voor een metertje LED lampjes al aan de prijzige kant, laat staan €22,00.
€80,00 voor 4 of €88,00 voor 4.... Liever de €80 of anders wacht ik nog wel even.

[...]
Als je iemand kent met een Philips MyShop-account, kan je ze ook bestellen voor € 18,69/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
navale schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:10:
[...]

Als je iemand kent met een Philips MyShop-account, kan je ze ook bestellen voor € 18,69/stuk.
Helaas, die ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:21:
Zelfs de non-plus is meer dan genoeg voor zo'n doeleinden hoor. Op die plek wil je toch geen fel licht, want dat stoort als je tv kijkt. Zie m'n video een paar posts hoger. De 3 strips achter de DVD rekken en achter de TV zijn non-plus strips.
Buzz_Fuzz in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik kan je zeggen dat de Plus strip echt een enorme bak licht geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:10
Ik zit zelf ook te twijfelen of ik de normale lightstrip moet halen of de plus, ik plaats de lichtstripaan de onderkant van een dekenkist / dressoir achting iets. Wat is wijsheid de lightstrip plus of de goedkopere variant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoals iemand al zei:

De Lightstrip plus is voor hoofdverlichting, de normale lightstrip voor sfeerverlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:10
Vorkie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:26:
Zoals iemand al zei:

De Lightstrip plus is voor hoofdverlichting, de normale lightstrip voor sfeerverlichting :)
Overheen gelezen, dan bestel ik de normale lightstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Maar...die plus kun je met dimmen toch ook minder intens laten branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
GustavSan schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:24:
Maar...die plus kun je met dimmen toch ook minder intens laten branden?
Ja dat kan, net als de gewone (niet plus) Lightstrip. maar die is wel weer een metertje langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik bedoel eigenlijk: Ik zou nu met dat tientje verschil standaard voor de plus gaan. Meer licht en mooi warm wit in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ik zit het op twee plekken te overwegen, onder een paar keukenkastjes (wit aanrecht, dus wil je verder ook niet teveel licht of het wordt al direct een kerstboom), en dus achter/bij mijn TV wat sfeerverlichting.

Ik moet zeggen dat het mij als redelijke leek een beetje onduidelijk is welke lijn nu wat is, er is dus een plus en normale? Waarschijnlijk te herkennen aan de lichtopbrengst, en hoop webshops hebben ook nog wat 'Friends of Hue' strips, ik zie bij Paradigit dan ook weer een 'indirect licht'-strip. Zie inderdaad wel dat er een 2m en 1m variant is, 1m is dus altijd Plus en 2m 'normaal'?

Heb het gevoel dat het assortiment van bv. een bol.com / Paradigit / Coolblue allemaal net een tikkie varieert, of ze pakken wat andere benamingen, kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als iemand een voorbeeld wil van de Hue Ledstrip Plus 2m, geef maar een seintje. Heb hem zelf in de bijkeuken onder de keukenkastjes geplaatst aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:22:
Ik zit het op twee plekken te overwegen, onder een paar keukenkastjes (wit aanrecht, dus wil je verder ook niet teveel licht of het wordt al direct een kerstboom), en dus achter/bij mijn TV wat sfeerverlichting.

Ik moet zeggen dat het mij als redelijke leek een beetje onduidelijk is welke lijn nu wat is, er is dus een plus en normale? Waarschijnlijk te herkennen aan de lichtopbrengst, en hoop webshops hebben ook nog wat 'Friends of Hue' strips, ik zie bij Paradigit dan ook weer een 'indirect licht'-strip. Zie inderdaad wel dat er een 2m en 1m variant is, 1m is dus altijd Plus en 2m 'normaal'?

Heb het gevoel dat het assortiment van bv. een bol.com / Paradigit / Coolblue allemaal net een tikkie varieert, of ze pakken wat andere benamingen, kan ook natuurlijk.
Heel verwarrend dat iedere andere benamingen gebruikt inderdaad. De indirect lichtstrip bij Paradigit heeft als EAN 8718696129388, wat bij CoolBlue de "PHILIPS HUE LIGHTSTRIP PLUS 2 METER" is. Op Tweakers is dat ook de Lightstrip Plus 2m

Het handigste is om gewoon de EAN's te vergelijken. Desnoods door ze gewoon in de zoekbalk van Tweakers te gooien. Sowieso verstandig om bij Hue-lampen even de EAN's te checken, omdat sommige webwinkels de oude LUX lampen als Philips Hue Wit (oid) verkopen, terwijl dit lijkt te wijzen op de nieuwe Philips Hue White-lampen, die een hogere lichtopbrengst hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door SilentF0rce op 22-12-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:22:

- De lightstrips zijn altijd 2m.
- De plus kan ingekort worden (definitief), of verlengd worden per meter. Of de non-plus kan ingekort worden, weet ik niet, maar die kan zeker niet verlengd worden.
- De Lightstrip Plus kan koud tot warmwit weergeven (2000-6500 Kelvin) terwijl bij de non-plus de beste benadering een zachte, gedesatureerde geel-oranje setting is (heeft geen witte leds). Als accent verlichting is dat echter geen beperking imo.
- De Plus heeft 1600 lumen, de non-plus amper 120. (MAAR: de plus is eigenlijk enkel zo fel als je de koud/warmwitte kleuren instelt. Enkel RGB is merkbaar zwakker.)

De plus is momenteel het goedkoopst bij coolblue (75€). Daar heb ik de mijne onlangs vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-12-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Thanks mannen, dan lijkt de Plus me sowieso de betere optie. Die kan je altijd nog dimmen tot een zwakker standje, en hou je gewoon een mooie warme kleur. Ga vanavond even meten en kijken, en dan wellicht even een 2m setje bestellen. Noob-vraag; is hij (out of the box) ook in stukken 'op te delen', dat je bijvoorbeeld een rechthoek á 80 - 20 - 80 - 20cm maakt? Neem aan van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:00:
Thanks mannen, dan lijkt de Plus me sowieso de betere optie. Die kan je altijd nog dimmen tot een zwakker standje, en hou je gewoon een mooie warme kleur. Ga vanavond even meten en kijken, en dan wellicht even een 2m setje bestellen. Noob-vraag; is hij (out of the box) ook in stukken 'op te delen', dat je bijvoorbeeld een rechthoek á 80 - 20 - 80 - 20cm maakt? Neem aan van niet...
Alleen als je "bochten" maakt, anders krijgen de losgesneden stukken "natuurlijk" geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
The_Admin schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:00:
Met andere (goedkopere) ledstrips kan dit wel, alleen niet met de Philips Hue serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:51:
- De plus kan ingekort worden (definitief), of verlengd worden per meter. Of de non-plus kan ingekort worden, weet ik niet, maar die kan zeker niet verlengd worden.
Is niet helemaal waar.
Als naar het uiteinde van de Lightstrip kijkt dan zie je daar gewoon contactpuntjes zitten.
Als je het plastic voorzichtig weghaalt zodat de contactpuntjes bloot komen kan je daar gewoon een andere Lightstrip aan bevestigen (ik heb het geprobeerd met een stukje wat ik van een andere afgehaald heb) en dat werkte prima.
Je hebt alleen wel een koppelconnector nodig.
Enigste waar je tegenaan kan lopen is het hogere verbruik doordat je 'm verlengt en de maximale capaciteit van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Amazon.it heeft de E27 starterset met oude bridge in de aanbieding voor €150,61

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Scidd0w schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:
[...]

Bron

Ik heb het nagecheckt, ik zit op de laatste firmware en mijn livingwhite pluggen werken nog met homekit.

Alles werkt nu, no way dat ik ooit nog een firmware update ga doen, nergens voor nodig. Tenzij er ooit nog friends of hue pluggen komen, dan durf ik het misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 00:14
Philips mag wel eens haast maken met meer toevoegingen inderdaad.

Een nieuwe plug evt weer met dimmer zoals de living whites zou mooi zijn en bv een bewegingsmelder.

Osram gaat lekker door, ze hebben plug op de markt en komen nu ook met een wandschakelaar.
Dat scheelt toch weer eltako's ombouwen met Tap binnenwerk.

Ook het feit dat de maatvoering van bv de Dimmer muurplaat niet over een standaard wcd past is zo'n misser dat ik me echt af vraag wat die lui bij Philips zoal roken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Precies waar blijven die sensoren Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 14:10
Ja daar wachten we al mooi een jaar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
frederick130391 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:17:
Ja daar wachten we al mooi een jaar op...
Precies, vooral de bewegingsmelder en de raam/deur sensor.
De temperatuur meter is hier niet zo belangrijk aangezien ik hier een Netatmo weerstation heb met in iedere kamer een module en alles gekoppeld via IFTTT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall
Vorkie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:26
Absoluut.

Hier foto's van een Plus onder keukenkastjes.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zyaliv.jpg

Opmerkingen;

1. Let niet op de rommel

2. Ik ben 2 meter, mijn vriendin 1.60 meter. De keuken is op mijn maat. Gevolg is dat mijn vriendin onder de kastjes in kan kijken zonder te bukken. Een nadeel van de Plus is dat de LEDs meer apart zitten. Gevolg is dat je dus 'felle' lichtbronnen ziet als je de strip gewoon onder de kastjes zou inplakken. Dit is opgelost door de strip niet rechtstreeks op de onderkant van de kastjes te kleven, maar deze te monteren in een alu profiel met melkwitte afdekkap. Ikzelf zou de Plus nooit monteren waar ik met het blote oog de LEDs kan zien, dat is een veel te hard licht. Dus of onzichtbaar monteren, of zichtbaar maar dan enkel in een profiel met iets van diffuus afdekking.

3. Meteen het nadeel van zo'n afdekkap, je verliest wel wat aan lichtkracht. Na montage van het profiel en de strip was het licht toch een tikkie feller dan erna, met de afdekkap gemonteerd. Maar nog altijd meer dan voldoende!

4. Je kan op de 2de foto de dimmer aan de muur zien, deze is enkel aan de strip gelinkt. Oorspronkelijk bediende deze ook een Hue White aan het plafond maar we leerden al snel dat enkel de strip al afdoende was om in de keuken te kunnen werken. Dus is dat terug een peertje geworden (die zelden of nooit meer aangaat)

5. Hond niet inbegrepen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik heb soortgelijk issue met een simpel L-profiel opgelost.

Zijaanzicht:
code:
1
2
3
-----------+
   [strip] |
           |

Geen verlies in lichtintensiteit, wel de ledjes zelf uit het zicht :)
Uiteraard wel iets andere hoek waaronder het licht valt.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-12-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall
Kan ook inderdaad. Je hebt trouwens ook profielen die een driehoek vormen specifiek om in een hoek geplaatst te worden;

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1j0m6o.png

Nuja, mijn 'recht' profiel heeft me 9 EUR gekost voor 3 meter, en gezien hoe het licht toch nog best in de keuken gegooid kan worden, ben ik wel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:58
waar heb je die strip gekocht ?
niet duur voor 3 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall
Dat was bij de Gamma in Sint-Truiden (BE)

Ze hadden er versies van 0.5 cm hoog, of 1.0 hoog. Zowel in stukken van 2 meter als van 1 meter.

Had 3 x 1 meter (0.5cm hoog) meegenomen om onder de kastjes te hangen, maar de Hue strip was net iets te breed om er mooi in te passen. Heb toen alles teruggebracht om deze om te ruilen naar 3 x 1 x 1.0cm, en bij het afrekenen is er ergens iets misgegaan...ik moest in weze 9 EUR bijbetalen omdat de hogere strips duurder waren, maar de kassierster heeft zich vergist en me alles terugbetaald om me daarna maar 9 EUR aan te rekenen...

Normaal gezien ben ik iemand die zo'n foutjes (als ik ze opmerk) laat rechtzetten, zodat de kassa klopt, maar gezien het feit dat ze 1. erg onvriendelijk was, 2. babbelen met collega's belangrijker vond dan de wachtenden aan de kassa te helpen en tot slot 3. onbekwaam was, heb ik het maar zo gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, ok.. vond 9 euro al bizar weinig..

Voor in de keuken zou ik wel voorkeur voor zoiets hebben ivm schoonhouden van de strip.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-12-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik neem aan dat de nieuwe E27 lampen werken in een E27 naar E14 adapter?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
donald_dick schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:18:
Ik neem aan dat de nieuwe E27 lampen werken in een E27 naar E14 adapter?
Ja, maar hij wordt wel een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb problemen met instellen van de Siri Homekit voor de Hue.

Op mijn iPhone ben ik admin van het huis en Siri werkt. Op mijn iPad werkt het ook. Echter als ik een familielid uitnodig, dan lijkt alles te werken en in Hue lijkt Siri dan correct geconfigureerd, maar als ik Siri dan wil gebruiken zegt ie dat ie geen lichten kan vinden...

Ik heb het al meerdere malen geprobeerd. Meerderen die hier last van hebben?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
Jirachi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:10:

Op mijn iPhone ben ik admin van het huis en Siri werkt. Op mijn iPad werkt het ook. Echter als ik een familielid uitnodig, dan lijkt alles te werken en in Hue lijkt Siri dan correct geconfigureerd, maar als ik Siri dan wil gebruiken zegt ie dat ie geen lichten kan vinden...

Siri werkt bij mij überhaupt niet, het zit vol met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ben ik nou scheel of staan er geen 1m strips in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jirachi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:10:

Ik heb het 2 keer geprobeerd en toen werkte het. Ik had wel dan mijn complete homekit configuratie verwijderd.
Ook lijkt het erop dat het altijd even duurt voor dat siri werkt, volgens mij moet het even syncen met icloud.
En je moet ook zorgen dat je scenes en lampen gesynct zijn in de Hue app uiteraard.

Nu werkt het al enkele weken helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
The_Admin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:59:
Ben ik nou scheel of staan er geen 1m strips in de Pricewatch?
Ze hebben alleen verlengstukken van 1m pricewatch: Philips Hue Friends Lightstrip Plus 1 Meter verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ah ja, zag het inmiddels. Beetje onduidelijk op de officiele Hue site, aangezien daar de naam van een PDF'je iets met 'blabla 1m' is, bij een strip die dus eigenlijk 2m is. Zijn er eigenlijk losse adapters/starters te krijgen zodat je van een 2m ook 2x1m kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
TooTall schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:23:
[...]

Absoluut.

Hier foto's van een Plus onder keukenkastjes.

[afbeelding]
Leuk! Bedankt voor het delen. Fijn om eens wat voorbeelden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Zo, helaas m'n strip plus niet vandaag bezorgd door CoolBlue, terwijl dat wel de bedoeling was (ruim op tijd besteld). €5 tegoedbon gekregen dus maar gelijk even de winkel geplunderd (je moet een goeie smoes hebben, toch?)

Dus nu hangt hier:

GU10 starterskit (3x GU10 spots)

en onderweg is:

- 1x GU10 spot
- 2x E27
- 2x Lightstrip Plus
- 1x Draadloze dimmer

Je moet een beetje bezig blijven rond die feestdagen hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
The_Admin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:57:
[...]

Ah ja, zag het inmiddels. Beetje onduidelijk op de officiele Hue site, aangezien daar de naam van een PDF'je iets met 'blabla 1m' is, bij een strip die dus eigenlijk 2m is. Zijn er eigenlijk losse adapters/starters te krijgen zodat je van een 2m ook 2x1m kan maken?
Je kan de strips knippen om de meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:15
SilentF0rce schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:44:
[...]

Leuk! Bedankt voor het delen. Fijn om eens wat voorbeelden te zien.
Dan ook maar even een voorbeeldje van mijn (nog niet opgeruimde) keuken;
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KbNMnQrfvQ73ZlvkgJ0ESAJp/thumb.jpg

Onder het werkblad een RGBW strip uit China met een Dresden controler.
Boven het eiland 3x een GU10 HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
remmuz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:53:
[...]

[afbeelding]

offtopic:
Dat behang :D

Erg gaaf!
Geeft die ledstrip eigenlijk wel goede kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:15
Jochemd13 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:55:
[...]

offtopic:
Dat behang :D

Erg gaaf!
Geeft die ledstrip eigenlijk wel goede kleuren?
Ik kan de kleuren goed matchen met de GU10; ik ben er erg tevreden over.
Het is zo'n strip waarbij de 4 kleuren in 1 module zitten, daardoor is het lichtbeeld heel egaal.
(Stuk beter dan de Philips strip, die heb ik om die reden weer terug gebracht)

(Het behang is inderdaad een beetje apart. Het komt op de foto helaas niet helemaal goed over. In het echt is het echt een super mooi effect!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Wat is jullie ervaring met Zigbee(hue) in combinatie met Z-wave?

Ik heb geprobeerd hier het werkend te krijgen, een Z-wave USB stick in mijn Nas, 2 Fibaro Wall pluggen... 0 bereik..

Zodra ik mijn Hue uit schakel, alle lampen (9 stuks) fysiek uitzet werken de pluggen vlekkenloos.

Hetzelfde Z-wave setje bij een vriend thuis geprobeerd (geen HUE) en ze werken fantastisch.

Het lijkt dus alsof beide protocollen elkaar gigantisch storen. Klopt dat? Is dat bekend bij jullie? Ervaringen/tips? Ik wil graag beide protocollen naast elkaar gebruiken omdat ik het domotica sigment van Hue gewoon te beperkt vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15
Jelleujelle schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:38:

Ik heb geprobeerd hier het werkend te krijgen, een Z-wave USB stick in mijn Nas, 2 Fibaro Wall pluggen... 0 bereik..

Zodra ik mijn Hue uit schakel, alle lampen (9 stuks) fysiek uitzet werken de pluggen vlekkenloos.

Hetzelfde Z-wave setje bij een vriend thuis geprobeerd (geen HUE) en ze werken fantastisch.

Het lijkt dus alsof beide protocollen elkaar gigantisch storen. Klopt dat? Is dat bekend bij jullie? Ervaringen/tips? Ik wil graag beide protocollen naast elkaar gebruiken omdat ik het domotica sigment van Hue gewoon te beperkt vind...
Heb er hier geen last van. Gebruik zowel Z-Wave als Hue en werkt zonder problemen naast elkaar. Zit ook op een andere frequentie (Z-Wave: 866 Mhz en Zigbee 2.4 Ghz uit mijn hoofd) dus zou elkaar niet mogen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 20:53
Jelleujelle schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:38:

Hier werkt zigbee / hue ook perfect samen met zwave; die twee zitten ook op totaal verschillende frequenties (2.4GHz vs 868 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:58
[...]

[afbeelding]

heb je meer informatie over welke module en strip je hebt gebruikt ?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
wmn79 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:19:
[...]

Heb er hier geen last van. Gebruik zowel Z-Wave als Hue en werkt zonder problemen naast elkaar. Zit ook op een andere frequentie (Z-Wave: 866 Mhz en Zigbee 2.4 Ghz uit mijn hoofd) dus zou elkaar niet mogen storen.
EricDH schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:22:
[...]

Hier werkt zigbee / hue ook perfect samen met zwave; die twee zitten ook op totaal verschillende frequenties (2.4GHz vs 868 MHz)
Weten jullie dat zeker? Ik las namelijk dit:

ZigBee operates in the industrial, scientific and medical (ISM) radio bands: 2.4 GHz in most jurisdictions worldwide; 784 MHz in China, 868 MHz in Europe and 915 MHz in the USA and Australia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 20:53
[quote][b]Jelleujelle schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:29:[/b

Weten jullie dat zeker? Ik las namelijk dit:

ZigBee operates in the industrial, scientific and medical (ISM) radio bands: 2.4 GHz in most jurisdictions worldwide; 784 MHz in China, 868 MHz in Europe and 915 MHz in the USA and Australia
[/quote
Jazeker, check de brochure van Philips maar : http://download.p4c.phili...18696511824_pss_nldnl.pdf

• SilentF0rce
[...]

[afbeelding]

Wauw! Wat een tof effect! Je keuken leent zich er ook wel erg goed voor!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Ik heb net mijn keuken en mijn woonkamer voorzien van 6xGU10 hue en 3x e27 hue lampen, graag wil ik nog achter de bank een bloom of een iris, deze dient als vervanging voor me oude beam led lamp, die ook wat kleuren heeft maar nog steeds handmatig geactiveerd moet worden.

Hoewel ik qua uiterlijk neig naar de bloom denk ik toch dat de iris een betere keuze is omdat deze bijna 2x zoveel licht kan geven, het enige jammer van deze 2 optie's is dat ze niet het hele kleuren bereik hebben zoals de gu10 en de e27 variant. Wat adviseren jullie?

In de keuken gebruik ik nog wel is de lichtschakelaar omdat ik dus niet altijd me telefoon op zak heb, is er een manier door middel van een module achter een puls schakelaar te plaatsen, om dan de 6x gu10 lampen te kunnen bereiken? Als de huidige ronde hue schakelaar nou gewoon in een normale giro/bj/jung zou passen zou dit natuurlijk een stuk simpeler zijn geweest.

Ben erg tevreden met de lampen, het brengt heel veel gemak, maar ook een andere manier van aanpak en ben nu juist op zoek naar een oplossing van best of both worlds.

[ Voor 7% gewijzigd door AngelusHD op 24-12-2015 09:13 ]

• Scidd0w
AngelusHD schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:07:
Hoewel ik qua uiterlijk neig naar de bloom denk ik toch dat de iris een betere keuze is omdat deze bijna 2x zoveel licht kan geven, het enige jammer van deze 2 optie's is dat ze niet het hele kleuren bereik hebben zoals de gu10 en de e27 variant. Wat adviseren jullie?
Ik zou zelf voor de Hue Go gaan. Heb zelf een iris en een Go maar de Iris gaat binnenkort vervangen worden voor nog een Go.
Voordelen: Beter dim bereik, beter matchende kleuren met standard Hue color lampen, mooier design, kleiner, portable. :)
AngelusHD schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:07:
In de keuken gebruik ik nog wel is de lichtschakelaar omdat ik dus niet altijd me telefoon op zak heb, is er een manier door middel van een module achter een puls schakelaar te plaatsen, om dan de 6x gu10 lampen te kunnen bereiken? Als de huidige ronde hue schakelaar nou gewoon in een normale giro/bj/jung zou passen zou dit natuurlijk een stuk simpeler zijn geweest.
Als je in dit topic zoekt op Eltako dan vind je een kostbare maar goede manier om de Hue tap in een standaard frame te plaatsen.
Als je heel handig met met electronica en solderen dan kan je ook de dimmer switch demonteren en in een standaard klik schakelaar plaatsen. Zie maar eens wat deze held heeft gedaan.
En hier het vervolg...

• Jochemd13
Scidd0w schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:22:
[...]

Ik zou zelf voor de Hue Go gaan. Heb zelf een iris en een Go maar de Iris gaat binnenkort vervangen worden voor nog een Go.
Voordelen: Beter dim bereik, beter matchende kleuren met standard Hue color lampen, mooier design, kleiner, portable. :)
Dat is een mening :P
Zelf ben ik het wel met je eens maar sommige mensen vinden de Iris ook nog mooi ;)

• Scidd0w
Voordelen: Beter dim bereik, beter matchende kleuren met standard Hue color lampen, mooier veelzijdiger design, kleiner, portable. :+

Je kan hem namelijk rechtop als een soort van schaaltje of op zijn kant gebruiken. Tevens licht hij in zijn geheel op en kan die dus ook op een hele lage dim stand nog gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.bloggersnetwork.nl/wp-content/uploads/2015/06/hue_go____bedside_table__white_web-600x400.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2015/04/img_9013.jpg?w=600

[update]
En hier voor €80.33 inclusief verzenden te koop... >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Scidd0w op 24-12-2015 10:41 ]

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ja die aanbieding voor de Go kreeg ik net ook in mijn mailbox. Zit er nu wel aan te denken om een derde te kopen :-)

Nog een pluspunt voor de Go is het maken van wit licht.

Eigenlijk vind ik dat de Iris en Bloom geupdate moet worden met witte leds.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De communicatie van de SmartLink controller met enkele LivingWhite plugs en zo'n bol is bij mij thuis niet om over naar huis te schrijven, regelmatig geeft hij de 'meh' en het is mij nooit gelukt om de sets van lampen op de juiste manier in te programmeren. Als ik nu wil 'bladeren' door de lampen kom ik maar bij één lamp, terwijl schema en lichtsterkte veranderen wel voor allemaal geldt. :')

Mogelijk komt dit door de hoeveelheid wi-fi die in de buurt heerst, locatie maakt nogal wat verschil namelijk. Zou het Hue systeem vanwege het nieuwere protocol hier veel beter mee werken of is de kans groot dat ik alsnog van dergelijke problemen ga ervaren?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• AngelusHD
Scidd0w schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:35:
Voordelen: Beter dim bereik, beter matchende kleuren met standard Hue color lampen, mooier veelzijdiger design, kleiner, portable. :+

Je kan hem namelijk rechtop als een soort van schaaltje of op zijn kant gebruiken. Tevens licht hij in zijn geheel op en kan die dus ook op een hele lage dim stand nog gebruikt worden.
Ik heb nog een cadeau bon van 50,- van me werkgever, deze kan ik mooi gebruiken bij vtwonen.nl, hierdoor komt het bedrag op 50,- voor de philips hue go (hij is helaas 100,- daar, maar voor 50,- is dit zeker een mooie prijs)

Ik vind de philips hue go ook mooier, hij komt alleen achter de bank te staan om de witte muur uit te lichten, net op de website gekeken, de Go geeft ook nog is meer licht dan de iris, is dit ook jouw ervaring? Ik vind het sowieso een pluspunt dat deze wel het hele spectrum aan kan en dat laat alweer zien dat de bloom en iris een oud product is.

Werkt de philips Go met de V1 bridge? ik zie nog niet heel veel voordelen met de 2.0, hoewel ik deze ooit wel wil zodra ik een iPhone 7/s heb ivm "hey siri" (heb nu nog een 6 plus die wel hey siri heeft maar dan moet hij aan de lader gehangen worden 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 24-12-2015 11:25 ]

• Jochemd13
AngelusHD schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:19:
[...]

Ik heb nog een cadeau bon van 50,- van mijn werkgever, deze kan ik mooi gebruiken bij vtwonen.nl, hierdoor komt het bedrag op 50,- voor de Philips Hue go (hij is helaas 100,- daar, maar voor 50,- is dit zeker een mooie prijs)

Ik vind de Philips Hue go ook mooier, hij komt alleen achter de bank te staan om de witte muur op te lichten, geeft de Go in verhouding met de Iris net zoveel licht? Ik vind het sowieso een pluspunt dat deze wel het hele spectrum aan kan en dat laat alweer zien dat de Bloom en Iris oude producten zijn.

Werkt de Philips Go met de V1 bridge? Ik zie nog niet heel veel voordelen met de 2.0, hoewel ik deze ooit wel wil zodra ik een iPhone 7/s heb ivm "hey siri" (heb nu nog een 6 plus die wel hey siri heeft maar dan moet hij aan de lader gehangen worden 8)7 )
De Philips Hue Go werkt gewoon met de V1 en de V2 bridge :)

• Scidd0w
AngelusHD schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:19:
[...]
Ik vind de philips hue go ook mooier, hij komt alleen achter de bank te staan om de witte muur uit te lichten, net op de website gekeken, de Go geeft ook nog is meer licht dan de iris, is dit ook jouw ervaring?
Ja. Heb hem dan ook nooit op vol staan want dan is heel het zitgedeelte van mijn woonkamer vol uitgelicht...

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 16:35
Achter mijn TV en/of achter mijn luidsprekers die naast de TV staan wil ik eigenlijk wat Hue lampen. Ik heb nog twee of drie E27 lampen over, maar die wil ik eigenlijk niet in een standaardje en met een met een lampenkap, maar gewoon aan de achterkant van de TV of een speaker.

Heeft iemand hier ervaring met de meest simpele oplossing van een Hue-lamp voeden, zoals bijvoorbeeld in een verhuisfitting-achtige oplossing die ik desnoods tegen de achterkant van de TV plak?

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 23:44

TRaSH

koffie ?

je zou kunnen kijken voor losse fittingen die een metalen beugel er op hebben zitten zodat je ze bv vast kan maken met een schroefje met de gaten in je TV die worden gebruikt om je TV op te hangen.
plakken zou ik niet doen aangezien ze nog best zwaar zijn en je zou niet willen dat ze er af vallen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• The_Admin
Bobbus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:43:
Achter mijn TV en/of achter mijn luidsprekers die naast de TV staan wil ik eigenlijk wat Hue lampen. Ik heb nog twee of drie E27 lampen over, maar die wil ik eigenlijk niet in een standaardje en met een met een lampenkap, maar gewoon aan de achterkant van de TV of een speaker.

Heeft iemand hier ervaring met de meest simpele oplossing van een Hue-lamp voeden, zoals bijvoorbeeld in een verhuisfitting-achtige oplossing die ik desnoods tegen de achterkant van de TV plak?
Is voor zoiets de lightstrip niet ideaal? Of brengt de Plus nog te weinig licht op? Die kan je gewoon achter je TV plakken, of op je TV-meubel oid.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 16:44
The_Admin schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:09:
[...]

Is voor zoiets de lightstrip niet ideaal? Of brengt de Plus nog te weinig licht op? Die kan je gewoon achter je TV plakken, of op je TV-meubel oid.
Ik heb de plus achter m'n tv geplakt en die geeft een gigantische bak licht, heb m meestal maar op een kwart helderheid staan!

Hebben anderen er ook wel eens last van dat bepaalde lampen niet aan gaan via geofencing? Via de dimmer switch doen wel altijd alle lampen mee. Geofencing werkt verder perfect, blijft toch tof om in een mooi verlicht huis thuis te komen.

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:40
Heeft iemand ervaring met deze spots van Innr?

http://www.verlichtingcen...innr-spot-gu10-5w-2x.html

Kwam ze toevallig tegen en er staat dat ze samen werken met Philips Hue... Zou een mooi alternatief zijn (ja en een risico ivm het hele friends of hue programma)

• elroymk
Ik ben op zoek gegaan naar hue producten en kwam via de website alibaba ontzettend lage prijze tegen. Allemaal wel hue produkten, dus met zigbee protocol. Echter, de meeste kwamen uit China, terwijl achter een aantal stond dat ze van Any Lamp B.V. uit Holland kwamen. Die website eens opgezocht en is een bedrijf uit Helmond en is beter bekend als lampdirect.nl. Zo kost de lightstrip daar 66,11€. Ofschoon niet direct vermeld is het wel degelijk de plus zo te zien, want er staat 1600 lm lichtopbrengst en als je goed op de doos kijkt staat er dus wel degelijk Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Scidd0w schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:33:
[...]
Ja. Heb hem dan ook nooit op vol staan want dan is heel het zitgedeelte van mijn woonkamer vol uitgelicht...
Zo net even besteld voor 49,95 zal wel na kerst komen maar dat maakt niet uit. Bedankt voor je reply, dit lijkt me een mooie vervanger.

• elroymk
Ik heb op dit forum eens gevraagd wat het verschil is tussen de Bloom en de Aura. Dat heb ik ook aan Philips gevraagd en kreeg recent dit antwoord:
U kunt dan het beste de Friends of Hue Iris of Bloom aanschaffen, dan weet u zeker, dat deze werkt met de Hue en ook alle updates zal krijgen.
Gewone LivingColors lampen werken misschien met de Hue, maar wij geven hierop geen support in die verbinding. Ook worden deze lampen niet ge-update.
Lampen worden niet ge-update..???

[ Voor 3% gewijzigd door elroymk op 24-12-2015 13:22 ]

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
elroymk schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:03:
Ik heb op dit forum eens gevraagd wat het verschil is tussen de Bloom en de Aura. Dat heb ik ook aan Philips gevraagd en kreeg recent dit antwoord:

[...]

Lampen worden niet ge-update..???
De lampen bevatten ook een stukje software deze wordt in sommige updates ook bijgewerkt.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Kleintje pils schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:23:
Heeft iemand ervaring met deze spots van Innr?

http://www.verlichtingcen...innr-spot-gu10-5w-2x.html

Kwam ze toevallig tegen en er staat dat ze samen werken met Philips Hue... Zou een mooi alternatief zijn (ja en een risico ivm het hele friends of hue programma)
Innr:
- Lichthoek: 36 °
- Helderheid: 350 Lumen

Hue
- Lichthoek: 160 °
- Helderheid: 600 Lumen

Vind het vrij mager eerlijk gezegd.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
xantos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:35:
[...]

De lampen bevatten ook een stukje software deze wordt in sommige updates ook bijgewerkt.
Ik vraag me wel af wat die firmware updates precies doen. De hue lampen doen volgens mij nog precies hetzelfde als toen ze uitkwamen.

• Goldwing1973
Hielko schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:44:
[...]

Ik vraag me wel af wat die firmware updates precies doen. De hue lampen doen volgens mij nog precies hetzelfde als toen ze uitkwamen.
Ik verwacht dat de updates voor de lampen meet betrekking hebben op de communicatie tussen lampen <-> lampen en lampen <-> bridge en niet zozeer op het verlichten an sig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Hielko schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:44:
[...]

Ik heb Hue al vrijwel sinds het begin en toen zijn er best wel flinke wijzigingen doorgevoerd @ firmware van de lampen zelf.
Zo duurde het met de eerste firmwares bijvoorbeeld zeker een seconde voordat de lamp aanging als je hem met de schakelaar bediende (wat op zich niet de bedoeling is... maar toch). Dat is met een update veranderd naar vrijwel direct ;)
Dit is eigenlijk de enige merkbare verandering voor mij geweest. Wat er allemaal achter de schermen gebeurt, merk je wellicht niet zoveel van.

[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 24-12-2015 13:56 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Ben nieuw in de wereld van Hue.
Maar zit er aan te denken om aan aantal lampen in huis te vervangen door Hue's
Ik zag dat de Hue go's ook een stroomstekker hadden. Deze kan je gewoon 24/7 aangesloten laten?
Of is het echt alleen bedoeld om hem op te laden. Dacht hem te gebruiken als nachtlampje en met IFTTT aan te sturen. Maar geen zin om stekker tekens los te halen (tenzij ik hem een x even draadloos wil gebruiken)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Scidd0w
Voor zover ik weet zit er intelligentie in die ervoor zorgt dat de batterij wordt uitgeschakeld als die volledig is opgeladen. Ik heb hem in ieder geval gewoon standaard aan het lichtnet hangen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

ok mooi.
Nu maar even wat leuke sets bij elkaar zoeken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kun je met Hue de wake up light simuleren, of kan een Hue lamp niet zo goed 'van uit naar langzaam aan' gaan? Een wake up light kopen is een optie, maar het is jammer dat er nog geen (goede) connectie is tussen beide systemen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.