VincentG schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:40:
Kun je met Hue de wake up light simuleren, of kan een Hue lamp niet zo goed 'van uit naar langzaam aan' gaan? Een wake up light kopen is een optie, maar het is jammer dat er nog geen (goede) connectie is tussen beide systemen.
Ja en nee, je kan er prima een wakeuplight van maken alleen de lamp begint met +-25% aan en gaat vanafdaar feller branden tot 100%
Een echte wakeup light begint bij zo'n 5% en gaat tot 100%.
Dus als je een Hue ervoor gebruikt kan het zijn dat je al wakker wordt zodra hij aan gaat.
Wat je wel zou kunnen doen, om het starten minder fel te maken is beginnen met een diep rode kleur en zo in stapjes naar wit en feller.
mbitter schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:42:
[...]
Voor 25% van de prijs, met de helderheid van 3
Aura's/
Blooms (maar dan gericht), maar wél met dezelfde bedieningsmogelijkheden als Hue*? Zolang Philips geen GU10 versie van de Hue Whites biedt, lijkt me dit de gok best waard**. Uiteraard wel sterk afhankelijk van wat je wil verlichten.
*: Afstandsbedieningen van LivingColors zullen waarschijnlijk niet werken, maar domoticasystemen en de Hue apps wel.
**: Ik ga er hierbij vanuit dat de kleurtemperatuur en lichtopbrengst inderdaad is wat ze beloven, en dat "warm sfeervol licht" niet de lichtopbrengst van een aansteker is.
Persoonlijk zou ik dan toch liever wachten op een aanbieding op Amazon ofzo voor de Philips Hue GU10 spotjes of een Starterset, de Hue Bridge kan je weer proberen te verkopen voor een paar tientjes.
Een Starterset met nieuwe Bridge kost nu "maar" €149,00 bij Amazon.es, 3x zo'n kloon lampje á €37,50 komt uit op €112,50 en nog eventuele verzendkosten.
Dan is het verschil toch wel erg klein aan het worden, en je loopt geen risico dat ze het straks na een update van de Bridge niet meer doen.
[
Voor 57% gewijzigd door
Goldwing1973 op 24-12-2015 14:59
]