[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ATS schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:44:
[...]

Lijkt me van wel. Pen eraf slijpen en klaar; die wordt AFAIK toch niet gebruikt in dat ding... >:)
Dan past de stekker nog steeds niet in je geaarde stopcontact, in verband met de inkepingen aan de zijkant die je nodig hebt in de plug ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Nieuwe stekker plaatsen gaat sneller! kost je hooguit een paar euro

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:46:
[...]

Dan past de stekker nog steeds niet in je geaarde stopcontact, in verband met de inkepingen aan de zijkant die je nodig hebt in de plug ;)
Niet veel Nederlandse huizen hebben in leefruimtes geaarde WCD's... Daar passen ze dus wel in, want die zijn rond en hebben niet de uisparing nodig. Mijn huis in elk geval niet. Ik zeg niet dat dat een ideale situatie is, maar in dit geval komt het goed uit.
Hokkie schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:47:
Nieuwe stekker plaatsen gaat sneller! kost je hooguit een paar euro
Eh? Op een LivingWhite plug? Het is geen snoertje waar je even een andere stekker aan zet hoor...

[ Voor 29% gewijzigd door ATS op 28-12-2015 19:50 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

wat Hooglander1 bedoelt te zeggen, is dat die plugs met penaarde NIET in een wandcontactdoos/stopcontact passen met randaarde. Het deel wat in het stopcontact gaat, heeft geen uitsparing voor de randaarde.

Woningen waar sinds de jaren 80 (ish) weinig aan de elektrische installatie gedaan is, zullen vaak inderdaad beschikken over ongeaarde wcd's en heb je dit probleem niet. Tevens zijn vrijwel alle armaturen/schemerlampen uitgerust met een C-type stekker die gewoon in deze penaarde-pluggen passen

[ Voor 42% gewijzigd door tozzke op 28-12-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

ATS schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:48:
Eh? Op een LivingWhite plug? Het is geen snoertje waar je even een andere stekker aan zet hoor...
Sorry 8)7

Dacht Livingcolors te lezen ;) Zie nu dat jullie het over de plug hebben

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

tozzke schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:49:
Woningen waar sinds de jaren 80 (ish) weinig aan de elektrische installatie gedaan is, zullen vaak inderdaad beschikken over ongeaarde wcd's en heb je dit probleem niet. Tevens zijn vrijwel alle armaturen/schemerlampen uitgerust met een C-type stekker die gewoon in deze penaarde-pluggen passen
Dat is echt van nog veel recenter datum. Mijn huis is eind jaren '90 gebouwd maar heeft in alle leefruimtes ongeaarde WCD's. Er ligt overigens wel overal aardedraad achter getrokken (en ook naar de centraaldozen ligt bruin, zwart, blauw en geel/groen). In de technische ruimtes en de de keuken zitten wel geaarde WCD's.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zie net de topicwarning, dit is inderdaad niet de juiste plek.

[ Voor 69% gewijzigd door Hooglander1 op 28-12-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:06:
De vraag is dan: zou men die willen kopen als ik ze @ V&A zet? :+
Dat ligt aan het prijskaartje dat er aan komt te hangen lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zie aan de Topicwarning, dat dit niet de juiste plek is. Ik houd het bij V&A en DM's :)

[ Voor 83% gewijzigd door Hooglander1 op 29-12-2015 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Uit ervaring kan ik zeggen dat ze op marktplaats tussen de 35-45 opbrengen dus dat klinkt netjes. Dat was trouwens wel de NL versie
lucky58 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:36:
Kan een (losse) bewegingssensor gekoppeld worden aan de hue bridge of heb je een bijkomende controler nodig? Zo ja, iemand advies m.b.t. bewegingssensor voor in de hal & overloop?
Zelf wat maken met een ESP8266 is de manier om het zonder controller te doen. ESP8266 is niet zuinig genoeg om op batterij te werken.

Velen hier in het topic gebruiken Domoticz als controller. Ik heb zowel Zwave als RF433 sensoren. Er zit bij mij wel een paar seconden vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:46:
[...]

Ik heb 3 van die Franse LivingWhites Plugs.
Ik heb ze voorzichtig open gemaakt en de pen door ongeveer 50x heen en weer te buigen er helemaal afgekregen.
Zit nu een leeg gat waar die pen normaal naar buiten steekt.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/mr2ol086z/image.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-12-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Goldwing1973 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:52:
[...]

Ik heb 3 van die Franse LivingWhites Plugs.
Ik heb ze voorzichtig open gemaakt en de pen door ongeveer 50x heen en weer te buigen er helemaal afgekregen.
Zit nu een leeg gat waar die pen normaal naar buiten steekt.

[afbeelding]
En dan heb je zelf denk ik geen geaarde stopcontacten overal in je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:21
Gewoon verlengsnoertje van als ik het goed heb van onder de 3 euro bij de action kopen, die past er gewoon in, die hebben rand- en penaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:22:
[...]

En dan heb je zelf denk ik geen geaarde stopcontacten overal in je huis?
Ja die heb ik wel, en past gewoon hoor.
Ik kan de Plug in ieder stopcontact steken, geaard of niet geaard, en ik kan ook iedere stekker in de Plug steken.
Met die pen paste sommige stekkers net niet want dan zat die pen in de weg.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/4sc5ie7z7/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Goldwing1973 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:32:
[...]

Ik kan de Plug in ieder stopcontact steken, geaard of niet geaard, en ik kan ook iedere stekker in de Plug steken.

[afbeelding]
Dan heb jij weer een andere versie dan ik ooit had gekregen via Amazon marketplace. Die had een volledig ronde stekker zelf aan de plug zitten en was daardoor in mijn huis niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:56:
[...]

Dan heb jij weer een andere versie dan ik ooit had gekregen via Amazon marketplace. Die had een volledig ronde stekker zelf aan de plug zitten en was daardoor in mijn huis niet bruikbaar.
OK, ja, dan heb ik blijkbaar andere want zoals je op de foto kan zien is deze "normaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:09:
[...]

Zou ergens tussen de €10 en €20 komen te zitten, afhankelijk van mijn onderhandelingen :)
Conclusie is denk ik: die ga je wel kwijt raken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:43:
Zouden die LivingWhites Plug of stekkers met Franse penaarde in Nederland ook interessant zijn?

* Hooglander1 kan er misschien aan een aantal komen.

Werkt in principe prima met ongeaarde stopcontacten en eurostekkers (die lampen toch vaak hebben).
Hier zeker interesse :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

tozzke schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:25:
heb je apple devices of wil je apple homekit opties gebruiken?
Ik heb geen Apple devices :P
GustavSan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Ligt er natuurlijk aan. Om welke kit v1 gaat het precies? Een losse bridge v1 kost hoogstens €25 op MP. En daarbij nu dus 3 e27 kleurenlampen voor €105 via Amazon.es (er zitten er toch drie in de kit?). Hoeveel moet je voor de kit via MP betalen? Daarbij inderdaad: tenzij homekit essentieel is kun je nog prima uit de voeten met de v1.
Geen idee dus dat kan ik je niet vertellen, verder staat de prijs nu op €101 (en die zal wel oplopen denk ik) ik ga voor een bridge v2.

Bedankt voor de input

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hokkie schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:36:
Wie heeft ervaring met Elgato Eve iOS app? Ik heb vanmiddag 2x gu10 spot gekocht (€19,00 bij Gamma; kleur wit) van het merk Innr. De spotjes worden herkend door Philips HUE app en door iConnect HUE, maar niet door Eve.

Binnen deze app kan ik beter zones toevoegen die ook weer goed door Homekit en Siri worden ondersteund.

Iemand een idee? App verwijderen en opnieuw installeren/includen met de 2.0 bridge werkt niet.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Lampen van een ander merk dan Philips worden niet ondersteund via HomeKit. Dit omdat deze niet voldoen aan de Apple certificatie voor "Works with HomeKit".

Zie http://www.developers.mee...n/3rd-parties-and-homekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
Mikey NL schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:23:
Lampen van een ander merk dan Philips worden niet ondersteund via HomeKit. Dit omdat deze niet voldoen aan de Apple certificatie voor "Works with HomeKit".

Zie http://www.developers.mee...n/3rd-parties-and-homekit
a bug in the Philips Hue system allowed some non-Apple HomeKit certified lights to work with Apple HomeKit. Our 1.11 software update removed the bug with the result that non-Apple HomeKit certified lights no longer work with Apple HomeKit. This remains the case.

Eat een bulls*t verhaal zeg, de lampen zijn NOOIT Apple HomeKit gecertificeerd want een voorwaarde van Apple om HomeKit te implementeren is dat het HomeKit device NIET draadloos verbonden mag zijn met het netwerk maar altijd via een (UTP) kabel.
De lampen werken via Zigbee Light Link en dat heeft helemaal niks te maken met de werking van HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Goldwing1973 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:32:
[...]

[afbeelding]
Mijn franse LW plugs zien er ook zo uit en passen prima! Zelfs de pin in de plug zelf laat ik zitten want tot nu toe ben ik geen randaarde stekkers tegen gekomen die ook niet die pin uitsparing hebben.

Mochten ze beschikbaar zijn, ik hou me ook aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:09:
[...]

Zou ergens tussen de €10 en €20 komen te zitten, afhankelijk van mijn onderhandelingen :)
Hier ook interesse in 1 of 2 pluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kleintje pils schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:14:
[...]

Mijn franse LW plugs zien er ook zo uit en passen prima! Zelfs de pin in de plug zelf laat ik zitten want tot nu toe ben ik geen randaarde stekkers tegen gekomen die ook niet die pin uitsparing hebben.

Mochten ze beschikbaar zijn, ik hou me ook aanbevolen!
Ik heb ongeveer een jaar geleden een set besteld bij Amazon.de Marketplace, en die was geadverteerd met Nederlandse stekker, maar toen heb ik de Franse stekker ontvangen. Ik zou toen toch echt zweren dat er een volledig ronde kant aan zat, waardoor hij niet ging passen in mijn huis. Mijn herinnering zal dan toch echt vervuild zijn denk ik, want ik vraag me nu heel sterk af waarom ik die dingen ooit teruggestuurd heb als ze gewoon werkten... 8)7

offtopic:
En zet je DM even aan ;) https://gathering.tweakers.net/forum/preferences bij "Berichten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ook ik heb wel interesse in nog 2 pluggen

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hooglander1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:19:
[...]

Ik heb ongeveer een jaar geleden een set besteld bij Amazon.de Marketplace, en die was geadverteerd met Nederlandse stekker, maar toen heb ik de Franse stekker ontvangen. Ik zou toen toch echt zweren dat er een volledig ronde kant aan zat, waardoor hij niet ging passen in mijn huis. Mijn herinnering zal dan toch echt vervuild zijn denk ik, want ik vraag me nu heel sterk af waarom ik die dingen ooit teruggestuurd heb als ze gewoon werkten... 8)7

offtopic:
En zet je DM even aan ;) https://gathering.tweakers.net/forum/preferences bij "Berichten"
Het zou heel goed kunnen hoor. In Frankrijk gebruik(t)en ze ook het Type E stekker soort en die is volledig rond.
Afbeeldingslocatie: http://www.iec.ch/worldplugs/img/plugs_sockets/E_3d_plug_l.png

Dus het zou heel goed kunnen dat de eerste versie van de Philips Livinwhites plug zo'n stekker had en dit in een latere versie aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:43:
Zouden die LivingWhites Plug of stekkers met Franse penaarde in Nederland ook interessant zijn?

* Hooglander1 kan er misschien aan een aantal komen.

Werkt in principe prima met ongeaarde stopcontacten en eurostekkers (die lampen toch vaak hebben).
heb interesse in een stuk of 2...3

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik waardeer het, maar zullen we dit soort berichten voortaan gewoon in DM doen en inderdaad niet meer het topic mee vervuilen, dat is al veel meer gebeurd dan mijn bedoeling was.

Mocht men interesse hebben kan men hier kijken.

Dus geen berichten daarover meer in dit topic (zoals ook in de topicwarning vermeld staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Is het mogelijk om je HUE bridge zelf te "programmeren"? Als ik een HUE tap heb kan ik nu knop 1 programmeren om een lamp aan te zetten en knop 2 voor uit. Wat ik graag zou willen is dat wanneer knop 1 wordt ingedrukt er eerst wordt gekeken of de lamp aan staat, indien ja zet ie de lamp uit en anders juist aan.

Het idee is dus een enkele schakelaar die toggled tussen aan en uit voor een specifieke lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Black-Xjuh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:02:
Is het mogelijk om je HUE bridge zelf te "programmeren"? Als ik een HUE tap heb kan ik nu knop 1 programmeren om een lamp aan te zetten en knop 2 voor uit. Wat ik graag zou willen is dat wanneer knop 1 wordt ingedrukt er eerst wordt gekeken of de lamp aan staat, indien ja zet ie de lamp uit en anders juist aan.

Het idee is dus een enkele schakelaar die toggled tussen aan en uit voor een specifieke lamp.
Met Domoticz kan dat vast!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Black-Xjuh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:02:

Met Hue Labs kan je wel de tap laten schakelen, maar hij kijkt dan niet of de lamp aan is op dat moment. Maar misschien is het wel een simpele oplossing voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Voor de kerst een starterskit white and color gekocht. Heb de hele week zitten spelen met allerlei verschillende scenes. Super product en ben nu aan het kijken naar een setje GU10's :)

Ik kan alleen een ding niet vinden en misschien is het ook nog niet mogelijk.. maar kan ik ook groepen maken? Zo heb ik twee lampen in de slaapkamer die ik tegelijk wil bedienen zonder dat de lamp in de woonkamer ook mee veranderd..

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
TQAirstrike schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:09:
Voor de kerst een starterskit white and color gekocht. Heb de hele week zitten spelen met allerlei verschillende scenes. Super product en ben nu aan het kijken naar een setje GU10's :)

Ik kan alleen een ding niet vinden en misschien is het ook nog niet mogelijk.. maar kan ik ook groepen maken? Zo heb ik twee lampen in de slaapkamer die ik tegelijk wil bedienen zonder dat de lamp in de woonkamer ook mee veranderd..
Nieuwe scene aanmaken en alleen die lampen aanvinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 00:14
TQAirstrike schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:09:

Nieuwe scene en alleen die 2 lampen aanvinken is 1 manier. Je kan ook de 2 lampen over elkaar leggen in de colour picker, zo ontstaat er een groep en geven beide lampen dezelfde kleur weer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Drie color/white e27's van Amazon.es binnen. Dat was een fijne deal zeg.

Verder toch maar een tweede Lichtstrip Plus besteld...begint een dure hobby te worden....:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
GustavSan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:22:
Drie color/white e27's van Amazon.es binnen. Dat was een fijne deal zeg.

Verder toch maar een tweede Lichtstrip Plus besteld...begint een dure hobby te worden....:).
Hier zijn de e27's ook binnen, en ik kan het beamen dat het een dure hobbie is. Maar wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Als je een livingwhites plug aansluit, hoe is die dan zichtbaar in de app? Wordt het als een lamp gezien of als apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
xburchartz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:17:
Als je een livingwhites plug aansluit, hoe is die dan zichtbaar in de app? Wordt het als een lamp gezien of als apparaat?
Kijk maar naar "14" in mijn lijstje

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2uorpco.png

EDIT : Andere fotouploader gebruikt vanwege wazige screenshot

[ Voor 44% gewijzigd door Goldwing1973 op 29-12-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Iedereen is helemaal wild van die Living White adapters, want je kunt zo dus lampen in je netwerk hangen. Die pluggen zijn echter van de markt gehaald. Nu is iedereen er toch nog naar op zoek. Zijn er alternatieven beschikbaar die hetzelfde kunnen? Ik wil graag een paar lampen in het netwerk kunnen opnemen. Is de Livingwhite plug de enige manier om andere lampen toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GustavSan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:26:
Iedereen is helemaal wild van die Living White adapters, want je kunt zo dus lampen in je netwerk hangen. Die pluggen zijn echter van de markt gehaald. Nu is iedereen er toch nog naar op zoek. Zijn er alternatieven beschikbaar die hetzelfde kunnen? Ik wil graag een paar lampen in het netwerk kunnen opnemen. Is de Livingwhite plug de enige manier om andere lampen toe te voegen?
Je hebt wel nog een plug van Osram lightify, maar die kan niet dimmen. Dan is er nog een dimmer van Busch Jaeger die ook zigbee compatible is, maar die kost een kleine €100...

Dus ja, vandaar dat die dingen zo populair zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Hooglander1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:19:
[...]

Je hebt wel nog een plug van Osram lightify, maar die kan niet dimmen. Dan is er nog een dimmer van Busch Jaeger die ook zigbee compatible is, maar die kost een kleine €100...

Dus ja, vandaar dat die dingen zo populair zijn...
Begrijp ik het goed dat jij die verkoopt? Per 2 stuks voor het bedrag in de advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:17
mbitter schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:34:
[...]

De Gen3-remotes kun je via de spare-parts store van Philips krijgen: https://www.spareparts.li...egories/22/livingcolors/2

Ik weet niet of deze compatible zijn met de Gen2-lampen, ik verwacht van wel (maar dit zou je even uit moeten zoeken).
Vandaag had ik de Gen3 remote binnen. Remote werkt prima samen met de LivingColors Gen2. Maar uiteindelijk is ie alsnog niet te koppelen met m'n Bridge. Jammer dat Philips het systeem zo dichtgetimmerd heeft, want ik zie dat de Living Colors (aan de lichtsignalen) 'm wel ziet, maar de Bridge 'm gewoon niet opneemt in de lijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Froggle op 29-12-2015 20:18 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:57
Froggle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:17:
[...]

Vandaag had ik de Gen3 remote binnen. Remote werkt prima samen met de LivingColors Gen2. Maar uiteindelijk is ie alsnog niet te koppelen met m'n Bridge. Jammer dat Philips het systeem zo dichtgetimmerd heeft, want ik zie dat de Living Colors (aan de lichtsignalen) 'm wel ziet, maar de Bridge 'm gewoon niet opneemt in de lijst.
Moet wel lukken hoor, ik denk dat deze link je kan helpen: http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Het komt er op neer dat de remote een schakel tussen de bridge en de Gen2-lamp vormt. Dit principe werkt ook voor de LW Plugs en Gen3-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Misschien vergeet ik telkens nog een stap. Morgen nog even op m'n gemak nog een paar keer proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Froggle op 29-12-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:40
Amazon.es heeft de e27 color lampen weer. Zijn nu wel voor 39,36 euro.

http://www.amazon.es/gp/product/B016151IW6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
Froggle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:17:
[...]

mbitter schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:20:
[...]

Moet wel lukken hoor, ik denk dat deze link je kan helpen: http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Het komt er op neer dat de remote een schakel tussen de bridge en de Gen2-lamp vormt. Dit principe werkt ook voor de LW Plugs en Gen3-lampen.
Voor zover ik weet gaat je bridge je remote niet weergeven in de lijst van lampen of devices. Wel de livingcolors lamp, maar niet de afstandsbediening. De afstandsbediening communiceert namelijk direct met de lampen dat gaat niet via de bridge.

[ Voor 25% gewijzigd door wmn79 op 29-12-2015 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

ik heb er toch maar 2 besteld voor die prijs.. Verbaasd mij toch dat met creditcard om geen enkele controle gevraagd wordt, geeneens nummer op de achterkant of TAN code.

Anyway; ik ben nu sinds 2012 bezig met de living colours en hues; en moet jullie helaas mededelen dat het verlsavend is. Ik zit nu al op device #35.
In combinatie met domotica (in mijn geval Fibaro) kun je leuke dingen doen.
Bijvoorbeeld:
Als de binnenverlichting na 15.00u zakt tot onder de 50 LUX; start dan scene "schemering".
Zakt deze verder tot 30; start dan scene "avond".
De lichtsensor plaats je dus het best op een plek dat niet beinvloed kan worden door kunstlicht.
Als het na 23.00u is; en de stroomafname in de huiskamer < 20W (alle apparatuur idle) doe dan na 3 minuten het licht uit; maar verleng tijd zodra iemand door bewegingsmelder loopt.
Wij raken in huis al ruim een jaar geen lichtknopje meer aan :)

Dit zijn dingen die het zoveel leuker maakt wat met alleen een bridge niet gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

grote_oever schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:32:

http://www.amazon.es/gp/product/B016151IW6
Dank... laat ze maar eens komen met een goede GU10 aanbieding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 16:35
Kan ik van die standaard getallen van de lampen in de app af? Tenzij ik iets mis, snap ik absoluut in wat er handig zou moeten zijn aan een volgorde van getallen die binnen no-time helemaal niet klopt ;)

De naam is gelukkig te veranderen, maar het getal ervoor blijft..

[ Voor 14% gewijzigd door BobB op 29-12-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rrenzo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:46:
[...]

De lichtsensor plaats je dus het best op een plek dat niet beinvloed kan worden door kunstlicht.

[...]
Ik vraag me dan wel af waar je je sensor hebt hangen eigenlijk?
Want ik heb nu een sensor in het midden van de woonkamer hangen, dat gaat dus niet lukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
is er ook een simpel overzichtje beschikbaar welke lampen er afgezien van de originele philips lampen nog meer door de bridge ondersteund worden?
Ik wil namelijk ook buiten en in de kelder gekoppelde hue lampen aansluiten maar voor buiten is 59,00 voor een GU10 nogal aan de prijzige kant als ik ze alle 10 wil vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

ik heb een sensor op zolder bij het raam. De aeon multisensors kun je ook buiten gebruiken. heb je meteen je buitentemp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
wmn79 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:45:
[...]

[...]

Voor zover ik weet gaat je bridge je remote niet weergeven in de lijst van lampen of devices. Wel de livingcolors lamp, maar niet de afstandsbediening. De afstandsbediening communiceert namelijk direct met de lampen dat gaat niet via de bridge.
Volgens mij volg je me niet.

Ik heb de remote al gekoppeld met m'n Living Colors, maar wanneer ik m'n Bridge laat zoeken naar lampen, ziet ie wel de Living Colors (dat zie ik namelijk aan de handshake signalen die je ook krijgt op het moment dat je een remote koppelt), maar wordt er vervolgens niets mee gedaan.

Ik heb de stappen nog eens doorgenomen, maar ik doe exact wat erin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Froggle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:16:
[...]

Volgens mij volg je me niet.

Ik heb de remote al gekoppeld met m'n Living Colors, maar wanneer ik m'n Bridge laat zoeken naar lampen, ziet ie wel de Living Colors (dat zie ik namelijk aan de handshake signalen die je ook krijgt op het moment dat je een remote koppelt), maar wordt er vervolgens niets mee gedaan.

Ik heb de stappen nog eens doorgenomen, maar ik doe exact wat erin staat.
en heb je je bridge ook aan je remote "gekoppeld" zodat ze in hetzelfde zigbee netwerk zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Yep. Daarom ziet de Bridge waarschijnlijk ook die Living Colors. Maar waarom ik er uiteindelijk niets mee kan?

[ Voor 114% gewijzigd door Froggle op 29-12-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Weet er misschien iemand of de Wall Plug van Fibaro te koppelen is aan de Bridge, zodat met andere verbruikers kan in en uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
Goldwing1973 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:23:
[...]

Kijk maar naar "14" in mijn lijstje

[afbeelding]

EDIT : Andere fotouploader gebruikt vanwege wazige screenshot
offtopic:
Dressoir schrijf je zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:10
Kleintje pils schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:29:
[...]

offtopic:
offtopic:
Ah grammatica Nazi aanwezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Slaxxx schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:28:
Weet er misschien iemand of de Wall Plug van Fibaro te koppelen is aan de Bridge, zodat met andere verbruikers kan in en uitschakelen?
Nope, is een compleet ander protocol. Z-wave (die Fibaro) en Zigbee (Hue/Livingwhites) babbelen niet met elkaar

[ Voor 11% gewijzigd door tozzke op 29-12-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
wmn79 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:45:
[...]

[...]

Correct, maar zover ik begreep is dat wat Froggle wil? Bij hem zit de lamp nog niet in het netwerk van de bridge - maar is deze slechts met de remote gekoppeld. De handleiding van Beaumotica heb ik des tijds gevolgd, dit werkt voor zowel de LW Plugs, LW lampen als LC lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Het boeit me niet wat uiteindelijk koppelt met m'n Bridge, zolang die Living Colors op een of andere manier in die Bridge komt te staan vind ik het prima. Maar die handleiding van Beaumotica en nog een heleboel andere opties heb ik al geprobeerd. Lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Kleintje pils schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:29:
[...]

offtopic:
*geld terug vragen van school doet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Froggle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:49:
Het boeit me niet wat uiteindelijk koppelt met m'n Bridge, zolang die Living Colors op een of andere manier in die Bridge komt te staan vind ik het prima. Maar die handleiding van Beaumotica en nog een heleboel andere opties heb ik al geprobeerd. Lijkt niet te werken.
Ik heb voorheen ook een hoop moeite gedaan om m'n Bloom's te koppelen met de Philips Hue Bridge, kreeg het niet voor elkaar met de afstandsbediening van de Bloom.
Uiteindelijk heb ik het geprobeerd met een LivingWhites afstandsbediening (ronde grijze) die in een LivingWhites plug starterpack zat, en daar lukte het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Misschien dan nog een leuk hobby projectje op een regenachtige zondag, maar ik ben er voor nu wel weer klaar mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Froggle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:49:
Ik heb mijn Living Colors gekoppeld zonder afstandsbediening, kreeg dit ook niet voorelkaar. Ik heb toen de lampfinder programma gebruik die op de site van Beaumotica staat. Binnen enkele seconden was hij gevonden. Wel moet je de lamp dicht bij de bridge zetten, als hij aan het zoeken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
remmuz schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:24:
[...]

De E27 en GU10 kunnen minder intense kleuren weergeven dan de strip.
Ligt aan de kleur van de gebruikte LEDs.
In de iConnecthue app wordt dat ook netjes weergegeven. In de Philips app helaas niet.
Dat wist ik dus niet, dacht dat de nieuwe generatie lampen de zelfde kleuren konden weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Patrick80 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:00:
[...]

Ik heb mijn Living Colors gekoppeld zonder afstandsbediening, kreeg dit ook niet voorelkaar. Ik heb toen de lampfinder programma gebruik die op de site van Beaumotica staat. Binnen enkele seconden was hij gevonden. Wel moet je de lamp dicht bij de bridge zetten, als hij aan het zoeken is
Ook al geprobeerd. Bridge kan die niet vinden, terwijl die absoluut zeker in het netwerk zit. Lijkt alsof dat programma niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rrenzo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:15:
ik heb een sensor op zolder bij het raam. De aeon multisensors kun je ook buiten gebruiken. heb je meteen je buitentemp...
rrenzo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:46:
[...]

Als de binnenverlichting na 15.00u zakt tot onder de 50 LUX; start dan scene "schemering".
Zakt deze verder tot 30; start dan scene "avond".
[...]
Ik veronderstel dat je hier dan buitenverlichting bedoelde? :)
Lijkt me wel makkelijker te plaatsen zonder beïnvloeding van het licht binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Froggle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:07:
[...]

Ook al geprobeerd. Bridge kan die niet vinden, terwijl die absoluut zeker in het netwerk zit. Lijkt alsof dat programma niet meer werkt.
Hmm, vreemd 3 weken geleden nog gedaan, werkte prima. Misschien toch dat de laatste bridge update roet in het eten gooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb met de nieuwste, meest recente firmware nog een Iris gen (volgens mij) 3 gekoppeld aan de bridge via de beaumotica handleiding gekoppeld.

Heb je wel de 'favo scène 1' en uit-knop tegelijk ingedrukt naast de bridge? Ook de knoppen niet te kort indrukken zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je maakt jezelf niet helemaal duidelijk.
De bridge kan je lamp niet vinden, terwijl hij wel 'in het netwerk zit'. Wat bedoel je daarmee juist? :?

Eigenlijk is het heel simpel, maar je moet gewoon je remote eerst resetten (met het knopje onder het deksel) zodat die zijn netwerk-key vergeet.
Daarna druk je op de knop van de bridge en hou je de remote ertegen en blijf je op de I knop drukken. Dan zou hij na 10sec een muziekje moeten spelen.
Als dat gelukt is, ga je naar je lamp. Zelfde procedure als met je bridge, hou je remote ertegen en blijf op de I knop drukken. Dan zou hij na 10sec een muziekje moeten spelen en knippert de lamp even.
Daarna druk je terug op de knop van de bridge en hou je de remote ertegen en blijf je op de I knop drukken. Dan zou hij na 10sec een muziekje moeten spelen.

Als dat allemaal is goed gegaan, zou je lamp nu in de app moeten zichtbaar zijn EN ook via de remote bruikbaar zijn...
Irminsul schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:21:
[...]

Heb je wel de 'favo scène 1' en uit-knop tegelijk ingedrukt naast de bridge? Ook de knoppen niet te kort indrukken zover ik me kan herinneren.
Daar moet je wel mee opletten, want zo doe je een volledige reset van je bridge.
Voor beginners niet erg, mensen met een uitgebreide setup zijn daarmee meestal niet zo happy :P

In principe is het ook niet nodig, ik heb zo genoeg lampen/plugs toegevoegd zonder reset.
Belangrijkste is dat je je remote reset en daarna aan je bridge koppelt.

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 29-12-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

[...]

Heb je wel de laatste bridge firmware (01030262 van 15 december) en niet stiekem die van 1 december (01029624) waarin niet-Friends-of-Hue niet meer toegevoegd konden worden?
Fire69 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:24:
[...]

Daar moet je wel mee opletten, want zo doe je een volledige reset van je bridge.
Voor beginners niet erg, mensen met een uitgebreide setup zijn daarmee meestal niet zo happy :P

In principe is het ook niet nodig, ik heb zo genoeg lampen/plugs toegevoegd zonder reset.
Belangrijkste is dat je je remote reset en daarna aan je bridge koppelt.
Volgens mij was het juist zo dat je de bridge MOET resetten om hem in hetzelfde netwerk als de remote te krijgen? (als je de remote nog nooit gekoppeld hebt)

[ Voor 44% gewijzigd door tozzke op 29-12-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:24:
[...]

Volgens mij was het juist zo dat je de bridge MOET resetten om hem in hetzelfde netwerk als de remote te krijgen?
En wat doe je dan als je volgende maand een nieuwe lamp met remote erbij koopt, terug resetten?
Heb ik iig nooit gedaan :)
Je krijgt je remote er niet bij omdat die af fabriek al een andere key heeft. Normaal fix je dat dus met die eerste reset en koppeling aan je bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Fire69 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:56:
[...]

En wat doe je dan als je volgende maand een nieuwe lamp met remote erbij koopt, terug resetten?
Heb ik iig nooit gedaan :)
Je krijgt je remote er niet bij omdat die af fabriek al een andere key heeft. Normaal fix je dat dus met die eerste reset en koppeling aan je bridge.
Nee, dan link je de nieuwe lamp met de remote (lang bij de lamp houden en op 1 blijven drukken) die al in hetzelfde zigbee netwerk zit als de bridge

zie http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

[ Voor 12% gewijzigd door tozzke op 29-12-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat doe je met de bijgeleverde remote? Resetten en kopie maken van een bestaande remote. Dat doe je dus ook door een remote bij de bridge te houden (maar dan krijgt hij enkel de key, niet de lampen)

Ik kan je alleen maar zeggen hoe ik het al sinds eind 2012 doe, reset jij liever de eerste keer gans je bridge, mij niet gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

Fire69 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:11:
Ik veronderstel dat je hier dan buitenverlichting bedoelde? :)
Lijkt me wel makkelijker te plaatsen zonder beïnvloeding van het licht binnen :P
Nee, wat ik bedoel is dat als je een sensor buiten plaatst die geen last heeft van straatverlichting of welk licht dan ook, dan kun je die meetwaarden gebruiken om je binnenverlichting te schakelen. De nieuwste sensor meet overigens ook UV straling; dan weet je zeker dat het geen kunstlicht is. Maar dat schijnt nog niet lekker te werken in Fibaro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:10
Schijnbaar is de LightStrip Plus zeer slecht te krijgen bij de MediaMarkt. Alleen Roermond heeft ze op voorraad.

Gisteren werd mij verteld door een verkoper in de MM dat ze sinds eind november in bestelling staan en dat Philips ze niet kan leveren.

Aangezien ik met kerst een MM bon heb gekregen, kan ik ze helaas niet ergens anders bestellen.

Ik bestel ze wel via de website en ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rrenzo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:35:
[...]

Nee, wat ik bedoel is dat als je een sensor buiten plaatst die geen last heeft van straatverlichting of welk licht dan ook, dan kun je die meetwaarden gebruiken om je binnenverlichting te schakelen. De nieuwste sensor meet overigens ook UV straling; dan weet je zeker dat het geen kunstlicht is. Maar dat schijnt nog niet lekker te werken in Fibaro...
We zeggen het anders, maar bedoelen hetzelfde :P
Als mijn Homey is toegekomen ga ik ook maar eens kijken naar die Aeon Labs sensor, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik wil 2 of drie spotjes in de keuken plaatsen. Het plafond wordt hier binnenkort gestuct en ik kan het dus prima verlagen. Ik heb toevallig nog drie Philips Eco inbouwspots liggen (GU10), maar de inbouwdiepte is enorm (uiteindelijk komt het plafond zo'n 12/14cm lager te hangen). Dat vinden we zonde en we overwegen dus een paar zeer dunne led inbouwspots, met het nadeel dat in onze (relatief kleine) keuken geen Hue komt te draaien. Daarbij heb ik die spots al liggen, en hoef ik dus alleen nog de standaard Philips spots te vervangen voor de Hue versie.

Zijn er redenen waarom ik in de keuken absoluut Hue zou moeten hebben? Ik vind het eigenlijk niet echt nodig. De ruimte is maar 280x180....en we hebben in de aangrenzende woonkamer al zat Hue draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Er zijn nooit redenen waarom jij HUE zou moeten draaien :)

Ik heb in de woonkamer vanaf bouw GU10 spotjes in het plafond zitten. om de keuken te verlichten ga ik daar een koof maken van de wasumkap naar de buitenmuur toe.. Deze zal 25 CM lager komen. voordeel is dat ik dan ook voor de toekomst de uitlaat van de wasumkap naar buiten kan brengen.

Maar om nu te zeggen je moet HUE in je keuken monteren :+
Het is leuk mits goed afgesteld... Heb je al een idee hoe je het wil aansturen? bewegins sensor? Deur sensor? aan uit knop?

Bij ons is het idee het volgende..
Verlichting in de keuken zal bij verlichting woonkamer aan zwak aan gaan. Dan is de keuken niet zon donker hok vanuit de woonkamer gezien..
Als we willen koken zal de verlichting op de wasumkap aangaan. == energie verbruik == verlichting hoger van de spotjes.. Dat zorgt voor meer licht en pretiger verlichting om te werken. Ik zit ook nog aan een idee te denken in de vorm van een bewegin sensor die alleen de Keuken bekijkt.. als we weer uit de keuken zijn dan na 2 min licht weer dimmen.. mocht dat te weinig zijn.. Dan natuurlijk ophogen :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:16
GustavSan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:55:
Ik wil 2 of drie spotjes in de keuken plaatsen. Het plafond wordt hier binnenkort gestuct en ik kan het dus prima verlagen. Ik heb toevallig nog drie Philips Eco inbouwspots liggen (GU10), maar de inbouwdiepte is enorm (uiteindelijk komt het plafond zo'n 12/14cm lager te hangen). Dat vinden we zonde en we overwegen dus een paar zeer dunne led inbouwspots, met het nadeel dat in onze (relatief kleine) keuken geen Hue komt te draaien. Daarbij heb ik die spots al liggen, en hoef ik dus alleen nog de standaard Philips spots te vervangen voor de Hue versie.

Zijn er redenen waarom ik in de keuken absoluut Hue zou moeten hebben? Ik vind het eigenlijk niet echt nodig. De ruimte is maar 280x180....en we hebben in de aangrenzende woonkamer al zat Hue draaien.
is de let strip plus in een profiel niet een mooiere oplossing dan ?
en heel ondiep qua inbouw en ook nog eens goedkoper dan 3 gu10 spotjes

[ Voor 8% gewijzigd door sinovenator op 30-12-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Fire69 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 06:42:
En wat doe je met de bijgeleverde remote? Resetten en kopie maken van een bestaande remote. Dat doe je dus ook door een remote bij de bridge te houden (maar dan krijgt hij enkel de key, niet de lampen)

Ik kan je alleen maar zeggen hoe ik het al sinds eind 2012 doe, reset jij liever de eerste keer gans je bridge, mij niet gelaten :)
Dat doe je op de manier die hier beschreven staat
Dus de nieuwe remote resetten en touchlinken aan de remote die al in hetzelfde zigbee netwerk zit.

Als je nog géén remote in hetzelfde netwerk hebt, dien je toch echt (eenmalig) de bridge te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
To_Tall schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:13:
Bij ons is het idee het volgende..
Verlichting in de keuken zal bij verlichting woonkamer aan zwak aan gaan. Dan is de keuken niet zon donker hok vanuit de woonkamer gezien..
Als we willen koken zal de verlichting op de wasumkap aangaan. == energie verbruik == verlichting hoger van de spotjes.. Dat zorgt voor meer licht en pretiger verlichting om te werken. Ik zit ook nog aan een idee te denken in de vorm van een bewegin sensor die alleen de Keuken bekijkt.. als we weer uit de keuken zijn dan na 2 min licht weer dimmen.. mocht dat te weinig zijn.. Dan natuurlijk ophogen :)
Exact wat ik van plan ben. Op dit moment gaan de spotjes al mee in de sfeer van de woonkamer. Een bewegingssensor zal dan moeten zien wanneer je bij het aanrecht aan de slag wilt en daar de intensiteit verhogen zolang als nodig. Nu doe ik dat met een LivingsColors remote die aan de tegels hangt geplakt. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Ben inmiddels ook een tijdje geleden begonnen met Philips Hue!

Inmiddels heb ik de basis onder de knie en heb ik twee Lux lampen, twee 'normale' Hue lampen en de nieuwe Lightstrip hangen.

Ik heb nog een Bridge V1 maar gebruik toch de homekit functies doormiddel van Homebridge.

Ik heb nog wel een vraagje:

Ik heb nu de Dimmer switch hangen als lichtknop. Graag wil ik toch in een van mijn kamers dat de lichten automatisch aangaan als ik binnen kom (en als de zon bijvoorbeeld onder is). Nu zal ik dat moeten gaan doen doormiddel van een bewegingssensor lijkt mij.

Nu heb ik al even door het topic gelezen maar ik kan er niet echt concrete informatie over vinden. Het lijkt mij het slimst om Domoticz te gaan gebruiken, aangezien daar de mogelijkheden zo goed als oneindig mee zijn. Heeft iemand enig idee welke bewegingssensor ik het beste kan kopen, of ik verder nog iets nodig heb en of ik iets over het hoofd zie?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
GustavSan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:32:
[...]

Begrijp ik het goed dat jij die verkoopt? Per 2 stuks voor het bedrag in de advertentie?
Hooglander1 verkoopt ze inderdaad. Vanmorgen een nieuwe set gekocht met 2 pluggen en afstandsbediening. Zo’n zelfde set heb ik in 2013 nog gekocht voor € 32,50 en nu heb ik er €65,- voor betaald. Maar ja, dat krijg je als ze nergens meer te koop zijn.

Ook deze meteen even aangesloten en alles werkt prima!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Tim14ww schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:03:
Ben inmiddels ook een tijdje geleden begonnen met Philips Hue!

Inmiddels heb ik de basis onder de knie en heb ik twee Lux lampen, twee 'normale' Hue lampen en de nieuwe Lightstrip hangen.

Ik heb nog een Bridge V1 maar gebruik toch de homekit functies doormiddel van Homebridge.

Ik heb nog wel een vraagje:

Ik heb nu de Dimmer switch hangen als lichtknop. Graag wil ik toch in een van mijn kamers dat de lichten automatisch aangaan als ik binnen kom (en als de zon bijvoorbeeld onder is). Nu zal ik dat moeten gaan doen doormiddel van een bewegingssensor lijkt mij.

Nu heb ik al even door het topic gelezen maar ik kan er niet echt concrete informatie over vinden. Het lijkt mij het slimst om Domoticz te gaan gebruiken, aangezien daar de mogelijkheden zo goed als oneindig mee zijn. Heeft iemand enig idee welke bewegingssensor ik het beste kan kopen, of ik verder nog iets nodig heb en of ik iets over het hoofd zie?

Bedankt!
Zelf gebruik ik Domoticz in combinatie met Z-wave om Hue aan te sturen :)

Dan heb je dus deze stick nodig: https://www.momotica.nl/A...-met-batterij-Z-Wave-Plus
En ik gebruik deze bewegingssensor: https://www.momotica.nl/D...-Bewegingsmelder-FGMS-001

En natuurlijk iets om de stick in te steken.. Bijvoorbeeld een Synology of een Raspberry

[ Voor 3% gewijzigd door Jelleujelle op 30-12-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Fire69 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:24:
[...]

Je maakt jezelf niet helemaal duidelijk.
De bridge kan je lamp niet vinden, terwijl hij wel 'in het netwerk zit'. Wat bedoel je daarmee juist? :?

Eigenlijk is het heel simpel, maar je moet gewoon je remote eerst resetten (met het knopje onder het deksel) zodat die zijn netwerk-key vergeet.
Daarna druk je op de knop van de bridge en hou je de remote ertegen en blijf je op de I knop drukken. Dan zou hij na 10sec een muziekje moeten spelen.
Als dat gelukt is, ga je naar je lamp. Zelfde procedure als met je bridge, hou je remote ertegen en blijf op de I knop drukken. Dan zou hij na 10sec een muziekje moeten spelen en knippert de lamp even.
Daarna druk je terug op de knop van de bridge en hou je de remote ertegen en blijf je op de I knop drukken. Dan zou hij na 10sec een muziekje moeten spelen.

Als dat allemaal is goed gegaan, zou je lamp nu in de app moeten zichtbaar zijn EN ook via de remote bruikbaar zijn...
Misschien was ik inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik heb even een filmpje ervan gemaakt hoe het koppelen zou moeten werken. Vooraf is uiteraard de afstandbediening gereset.
[Vimeo: https://vimeo.com/150354897]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:48:
[...]

Misschien was ik inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik heb even een filmpje ervan gemaakt hoe het koppelen zou moeten werken. Vooraf is uiteraard de afstandbediening gereset.
https://vimeo.com/150354897
Permission Denied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
Froggle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:48:
[...]

[video]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij sla je een stap over; het resetten van de bridge. Zie Beaumotica; stap 2.2. Hier moet je de I en favoriet-1 knoppen tegelijk ingedrukt houden. In het filmpje zie ik niet goed of je ook de favoriet-1 knop indrukt.

Wat verder opvalt, is dat je app het meteen doet. Met een nieuwe 'key' zou de app opnieuw toegang moeten krijgen tot je bridge (en die vraag zie ik niet in beeld komen, of wel?). Heb je overigens de app ook afgesloten (stap 2.1)? Doorloop de handleiding nog een paar keer, het moet een keer lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Jelleujelle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:14:
[...]

Dan heb je dus deze stick nodig: https://www.momotica.nl/A...-met-batterij-Z-Wave-Plus
En ik gebruik deze bewegingssensor: https://www.momotica.nl/D...-Bewegingsmelder-FGMS-001

En natuurlijk iets om de stick in te steken.. Bijvoorbeeld een Synology of een Raspberry
Heb jij ook de Hue color lampen? On hoe stuur je die aan? Ook met Domoticz?

Sinds gister namelijk ook 3 lampen(amazon.es) binnengekregen, maar ik vind de colorwheel in Domoticz niet erg praktisch. Is er een makkelijkere/beter manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49
Jelleujelle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:14:
[...]

Mag ik vragen hoe de snelheid is? Ik heb weleens gespeeld met KaKu sensor in Domoticz, maar dan zat er bijna 2 seconden vertraging op. Dat wordt snel irritant. Want dan is op de schakelaar drukken sneller.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

kw_nl schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:38:
[...]

Mag ik vragen hoe de snelheid is? Ik heb weleens gespeeld met KaKu sensor in Domoticz, maar dan zat er bijna 2 seconden vertraging op. Dat wordt snel irritant. Want dan is op de schakelaar drukken sneller.
Snelheid is prima. Zeker ruim binnen een seconde. Ik gebruik ongeveer dezelfde setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:03
Mijn mooi gekleurde en versierde kerstboom oogt opeens ontzettend saai en vintage tussen al die Spaanse Hue's die net zijn binnen gekomen. Ik hoop dat ze volgend jaar ook kerstverlichting in het assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Naast dat ik alle lampen wil vervangen door philips zit ik er ook over na te denken om een paar lampen achter mijn tv neer te zetten. Wat kan ik dan het beste gebruiken? LED strips of een een staande spot zoals de iris?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
Scidd0w schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:35:
Voordelen: Beter dim bereik, beter matchende kleuren met standard Hue color lampen, mooier veelzijdiger design, kleiner, portable. :+

Je kan hem namelijk rechtop als een soort van schaaltje of op zijn kant gebruiken. Tevens licht hij in zijn geheel op en kan die dus ook op een hele lage dim stand nog gebruikt worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[update]
En hier voor €80.33 inclusief verzenden te koop... >:)
Net binnen gekregen via Amazon.de :) Mijn eerste Go, maar waarschijnlijk niet de laatste, wat een mooie toevoeging op de Hue collectie zeg! Het draagbare is leuk meegenomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
kw_nl schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:38:
[...]

De snelheid is bijna instant... Zit een halve seconde tussen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
Nicap schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:30:
[...]

Heb jij ook de Hue color lampen? On hoe stuur je die aan? Ook met Domoticz?

Sinds gister namelijk ook 3 lampen(amazon.es) binnengekregen, maar ik vind de colorwheel in Domoticz niet erg praktisch. Is er een makkelijkere/beter manier?
Je kán, maar daar ben ik nog mee aan het spelen, waardes uitlezen uit de bridge.. Dus je kan in de Hue app op je mobiel een stand aanzetten, de waardes daarvan uitlezen in Domoticz en die opslaan in een scene..
Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.