[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
mbitter schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:55:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij sla je een stap over; het resetten van de bridge. Zie Beaumotica; stap 2.2. Hier moet je de I en favoriet-1 knoppen tegelijk ingedrukt houden. In het filmpje zie ik niet goed of je ook de favoriet-1 knop indrukt.

Wat verder opvalt, is dat je app het meteen doet. Met een nieuwe 'key' zou de app opnieuw toegang moeten krijgen tot je bridge (en die vraag zie ik niet in beeld komen, of wel?). Heb je overigens de app ook afgesloten (stap 2.1)? Doorloop de handleiding nog een paar keer, het moet een keer lukken...
Stap 1, Koppel al je lampen (Philips Living Colors, Whites, Hue en Ambiance) met de afstandsbediening, als volgt:

1.Zorg dat de stroom van de lamp(en) aan staat
2.Houd de afstandsbediening dichtbij je lamp. Is dichtbij niet voldoende kunt u nog tegen de lamp aan de kant van de lichtbundel proberen.
3.Druk de aanknop (I) in gedurende minimaal 10 seconden, de lamp gaat knipperen. Je kunt de knop loslaten zodra je lamp is opgehouden met knipperen en (indien van toepassing) van kleur veranderen.
De lamp is nu aangemeld
4.Herhaal dit voor alle lampen, ook voor de Hue lampen.
(Aanvullende lampen later toevoegen kan ook altijd, op dezelfde wijze, door ze met de aanknop op de afstandsbediening aan te melden in je netwerk)
5.Controleer of je alle lampen met de afstandsbediening kan bedienen. Indien een lamp niet te bedienen is, herhaal dan het koppelen van die lamp.
* let op: Philips Living Ambiance armaturen bestaan uit 2 delen: een witlicht deel en een kleurenled. Het witlicht meld je aan bij de plafondplaat (hanglamp) of bij de lampvoet (tafellamp en vloerlamp) en de kleurenled meld je aan bij de kleurenled zelf.

Controlevraag: Heb je ook de Hue LED-lampen gekoppeld met de afstandsbediening? Dat is noodzakelijk (kan ook op een later moment), anders hebben die namelijk nog de huidige huiscode van uw Bridge, terwijl de Bridge zometeen de huissleutel van de afstandsbediening ontvangt. Volg bovenstaande stappen dus voor alle lampen, ook de losse Hue led lampen.

Alle lampen hebben nu dezelfde netwerksleutel en kunnen elkaar zien. In de volgende stap gaan we ook de Hue Bridge toegang geven.
Als ik het filmpje bekijk gaat het bij stap 1 al niet goed, in de Hue app is al 1 aangemelde lamp te zien.
Dit zou niet kunnen, omdat eerst alle lampen via de afstandsbediening gekoppeld moeten worden zodat ze de zelfde sleutel hebben.

En zoals mbitter aangeeft moet de app ook nog helemaal geen connectie hebben met de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

Nicap

Tsssk....

Jelleujelle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:48:
[...]

Je kán, maar daar ben ik nog mee aan het spelen, waardes uitlezen uit de bridge.. Dus je kan in de Hue app op je mobiel een stand aanzetten, de waardes daarvan uitlezen in Domoticz en die opslaan in een scene..
Mocht je dat een keer willen uitleggen, of waar ik die info kan vinden, dan graag. Wil graag alles via 1 app kunnen regelen. Heb Hue pro aangeschaft om daar wat in te stellen, maar kan geen waardes vinden die ik in kan vullen in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Count_B schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:27:
Naast dat ik alle lampen wil vervangen door philips zit ik er ook over na te denken om een paar lampen achter mijn tv neer te zetten. Wat kan ik dan het beste gebruiken? LED strips of een een staande spot zoals de iris?
Ik heb zelf 1 bloom achter de tv. Deze geeft het minste licht van alle modellen en dan nog moet ik hem dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
Naast dat ik alle lampen wil vervangen door philips zit ik er ook over na te denken om een paar lampen achter mijn tv neer te zetten. Wat kan ik dan het beste gebruiken? LED strips of een een staande spot zoals de iris?
En ik heb een ledstrip (niet de plus versie) achter m'n tv gehangen om de muurbeugel heen zodat de leds naar buiten schijnen en niet naar achteren.
Dat geeft een hele mooie gloed achter de tv vandaan op de muur en plafond.
Aan beide kanten naast-schuin-onder de TV heb ik ook blooms staan die dezelfde kleur uitstralen als de ledstrip

[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 30-12-2015 23:31 ]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 22:45
Ik heb een Hue ledstrip plus gekocht voor in de keuken. Als testje had ik hem even achter de TV gelegd. Gevolg: ik houd hem achter de TV, het effect is echt prima. Bij de ledstrip plus zijn de kleuren veel dieper dan de kleuren van Hue color lampen.

Zie het onderstaande plaatje. De strip is een stapje gedimd:

Philips Hue lightstrip plus

Ik heb zowel oude als nieuwe Hue color lampen. Ik zie eigelijk zo op het oog weinig verschil in felheid. Op zich hoop ik dat de lampen in de 3e generatie compactere sokkels krijgen door vergaande miniaturisering en dat er een extra blauwe led bijgezet gaat worden om de kleuren intenser te maken. Dat dat bij de net geintroduceerde 2e versie nog niet doorontwikkeld is lijkt mij een gemiste kans. De electronica wordt steeds kleiner, Hue lampen lijken daar nog niet van te profiteren. Met name voor de Led spotjes zou een iets kleinere behuizing ze onopvallender maken.

Een update met verbetering van de Philips Hue app zou onderweg zijn. Ik ben benieuwd. Hue is erg in trek trouwens, laatst trof ik overal lege rekken die ik een paar weken eerder nog vol had gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 31-12-2015 00:14 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Jelleujelle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:46:
[...]

De snelheid is bijna instant... Zit een halve seconde tussen..:)
Ik heb een dikke vertraging, inmiddels staat mijn domoticz idx nummer op 500 dus de lijst met devices is groot, misschien dat daar nog wat te winnen is. Ik heb de Aeon usb stick voor zwave, wat gebruik jij?

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
arjandijk162 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:41:
[...]

Ik heb een dikke vertraging, inmiddels staat mijn domoticz idx nummer op 500 dus de lijst met devices is groot, misschien dat daar nog wat te winnen is. Ik heb de Aeon usb stick voor zwave, wat gebruik jij?
Hoe is het bereik van de stick? Mijn tuin schakelt ook een (stuk) later dan de schakelaar vlak naast de stick...

Ik heb deze stick.

• arjandijk162
Ik heb de voorloper, zonder Zwave+

• rrenzo

rrenzo

Beetje late vraag:

Ik heb twee color/white hue bombillas besteld op amazon.es (wordt ergens 1e week januari geleverd), maar ik zie nu waarom ze goedkoop zijn.
Je kunt kiezen tussen paquete abrefácil (39 euro) of paquete del fabricante (65). Abrefácil betekent iets van 'gemakkelijk te openen'. Of bedoelen zij: 'reeds geopend / gebruikt'?
Degenen die al iets van Amazon hebben ontvangen, hoe ziet de verpakking eruit?

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
rrenzo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:35:
Beetje late vraag:

Ik heb twee color/white hue bombillas besteld op amazon.es (wordt ergens 1e week januari geleverd), maar ik zie nu waarom ze goedkoop zijn.
Je kunt kiezen tussen paquete abrefácil (39 euro) of paquete del fabricante (65). Abrefácil betekent iets van 'gemakkelijk te openen'. Of bedoelen zij: 'reeds geopend / gebruikt'?
Degenen die al iets van Amazon hebben ontvangen, hoe ziet de verpakking eruit?
Hier al 3 stuks binnen. Zwager ook al 2 binnen. Worden in dezelfde verpakking als bv Coolblue en Fonq geleverd; dus niet in zo'n mooie doos met kleurenfoto, maar gewoon in de kartonnen verpakking met zo'n klein opdrukje. Geen franje dus, wel een gloednieuwe lamp.

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
domoticasmurf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:42:
[...]

Let er op dat de afgezaagde pcb TWEE VCC connecties moet hebben zoals je op de foto van de pcb kunt zien. Ik was er 1 vergeten de eerste testpoging en toen gebeurde er niet veel en kreeg ik zowat een hartverzakking. ;)
Heb gister ook een poging gewaagd. De dimmer switches heb ik niet geïmplementeerd omdat ik een impulsschakelaar wil gebruiken met twee contacten. Wel heb ik wat betreft de modificatie nog wat wijzigingen om het naar mijn idee net iets makkelijker te maken.

Als je net rechts van de omcirkelde via zaagt blijven de twee VCC sporen met elkaar verbonden en heb je voor de voeding maar 1 draadje op de overgebleven print te solderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/hqvsvw2nogi.png
Deze twee draadjes voor de voeding heb ik niet gesoldeerd door op de print te krassen maar door ze bij de wat grotere soldeervlakken op de print erbij te solderen. Rood voor de VCC en blauw voor de GND.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/wyadbryvgsb.png
Aan de twee voedingsdraadjes heb ik vervolgens een CR2450 houder gesoldeerd. De reset knop heb ik in mijn versie dus ook niet geïmplementeerd, maar volgens mij is dit ook niet meer nodig als je hem eenmaal een keer hebt geprogrammeerd? Eventueel kan ik hier nog een klein extra schakelaartje voor gebruiken in het vervolg.

Uiteraard wil ik domoticasmurf bedanken voor het uitzoekwerk, dit heeft mij een hoop tijd bespaard ;) In een minuut of 10 had ik mijn dimmer gemodificeerd tot een device met daaruit een common draadje en twee schakeldraadjes.

Zoals ik al zei wil ik nu een impulsschakelaar gebruiken om de draadjes door te verbinden. Weet iemand of het heel lastig is om mijn wisselschakelaar om te bouwen naar een impulsschakelaar? Eigenlijk wil ik de "klik" eruit hebben en zo modificeren dat de schakelaar in het midden staat en ik kan schakelen met een tikje naar boven dan wel beneden.

[ Voor 6% gewijzigd door Black-Xjuh op 31-12-2015 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 22:35
Lightstrip Plus binnen en geplakt onder de oude dekenkist van me vriendin, de kist is nog van haar oma geweest. Het is een antieke kist (bijna 100jaar oud) en we hebben de deal gemaakt jij mag de kist in de woonkamer neerzetten en ik mag er een Lightstrip onder plakken! Win - Win :D

[ Voor 7% gewijzigd door Imperial Guard op 31-12-2015 11:17 ]

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 10:12

bitflusher

flushed die *** pc

Net de livingwhites plug binnen van Hooglander binnen. De stekker kant is gewoon met inkepingen wat handig is aangezien ik blijkbaar geen ongeaard stopcontact rond mijn bridge heb. De pen in het stopcontact gedeelte krijgt later wel een dremel-kuurtje. Voor nu is de kerstboom op de laatste 3 dagen dat hij nog staat in ieder geval op afstand te bedienen.
Installatie was geen enkel probleem, dicht bij hub in stopcontact en zoeken met lampfinder van philips. toevoegen aan groep "huiskamer" en klaar
hue-plug

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zojuist de LivingWhites plug starterset van Hooglander1 van het afhaalpunt PostNL gehaald, en geïnstalleerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door BenEco op 31-12-2015 11:55 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

• arjandijk162
arjandijk162 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:41:
[...]

Test gedaan op een cleane domoticz met RFXCOM en Zwave stick aangesloten. Ruim 1 sec voor RFXCom en 1,5 sec voor zwave vertraging. Deze tijd loopt op met een gevulde domoticz

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 14:56
Hallo allen,

Ik heb voor kerst een Bloom starter kit (71994) gekregen, deze bevat een bridge en twee lampen. Nu heb ik dit aangesloten, en alle lampen worden herkend door de app.

Wanneer ik echter op de knop 'alles uit' druk, gaat lamp 2 wel uit maar lamp 1 niet. Lamp 1 doet ook niet altijd mee wanneer ik een scene activeer, maar blijft op de bestaande kleur staan.

Is lamp 1 defect, of is het waarschijnlijk dat ik nog iets anders in moet stellen?

• rrenzo

rrenzo

crepkon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:03:

Wanneer ik echter op de knop 'alles uit' druk, gaat lamp 2 wel uit maar lamp 1 niet. Lamp 1 doet ook niet altijd mee wanneer ik een scene activeer, maar blijft op de bestaande kleur staan.

Is lamp 1 defect, of is het waarschijnlijk dat ik nog iets anders in moet stellen?
als hij het soms wel doet en soms niet zou ik zeggen dat hij defect is. Aangenomen dat je ze naast elkaar hebt geprobeerd zodat ze dezelfde signaal sterkte hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 22:35
Hier ook de LivingWhites Plug van Hooglander binnen. Werkt perfect! Ben er blij mee.

• crepkon
rrenzo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:11:
[...]

als hij het soms wel doet en soms niet zou ik zeggen dat hij defect is. Aangenomen dat je ze naast elkaar hebt geprobeerd zodat ze dezelfde signaal sterkte hebben...
Ik heb ze naast elkaar, direct naast de bridge geprobeerd. Ik kan nog eens proberen om de bridge te resetten.... En anders maar contact opnemen met bol.com of ze het kunnen ruilen.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:05
arjandijk162 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:31:
[...]

Test gedaan op een cleane domoticz met RFXCOM en Zwave stick aangesloten. Ruim 1 sec voor RFXCom en 1,5 sec voor zwave vertraging. Deze tijd loopt op met een gevulde domoticz
Heb jij hem ook op een Raspberry Pi2 draaien? Misschien dat die gewoon te traag is voor zit soort zaken?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Hier ook de Living Whites binnen ban Hooglander... Alleen werkt het bij mij niet. Ik zoek in de app zowel auto als manual via het serial number naar nieuwe lampen, alleen kan hij gewoon niks vinden. De Living Whites zitten in het stopcontact, er brandt een blauw ledje op de voorkant en het schakelaartje staat op on/off ipv dim. Doe ik iets grandioos fout of moet ik de bridge proberen te resetten?

• crepkon
crepkon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:27:
[...]

Ik heb ze naast elkaar, direct naast de bridge geprobeerd. Ik kan nog eens proberen om de bridge te resetten.... En anders maar contact opnemen met bol.com of ze het kunnen ruilen.
Ik heb de bridge gereset, en daarna de lampen handmatig toegevoegd aan de scenes. Nu werkt het wel! Ik denk dat de instellingen uit de fabriek, of na een update, niet goed stonden...

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Zojuist mijn bridge gereset en weer vindt hij de Living Whites niet, zowel op basis van serienummer zoeken of automatisch zoeken. Help. ;(

-edit-
Ha! Het werkte! Door middel van wat gehack tegen de API aan in de browser:
https://nohats.ca/wordpre...p-stealer/#comment-127501

Door middel van touchlink dus de Living Whites op 30cm afstand van de bridge 'overgenomen'! 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Pimmeh op 31-12-2015 16:13 ]

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Pimmeh schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:35:
Zojuist mijn bridge gereset en weer vindt hij de Living Whites niet, zowel op basis van serienummer zoeken of automatisch zoeken. Help. ;(
Je kunt de living whites niet automatisch vinden of dmv serienummer.
Je zult een tooltje van Philips moeten gebruiken.

Deze kun je hier vinden:
Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor windows: http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar

Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor Mac: http://www.developers.mee...files/lampfinder_v1.0.jar

Zorg ervoor dat de living white in de buurt is van je bridge (< 30cm), want anders werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
Iedereen hier alvast een geweldig 2016 gewenst en dat alle wensen uit mogen komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Goldwing1973 op 31-12-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
kw_nl schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:41:
[...]

Heb jij hem ook op een Raspberry Pi2 draaien? Misschien dat die gewoon te traag is voor zit soort zaken?
Draait hier op een Model B met een load van 1.5 en nog steeds behoorlijk responsief. Twijfel tussen nu upgrade naar model 2 of ff afwachten op een nieuwe ESX server. Maar loopt gewoon snel op een model 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
UltraSub schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 01:38:
[...]

Draait hier op een Model B met een load van 1.5 en nog steeds behoorlijk responsief. Twijfel tussen nu upgrade naar model 2 of ff afwachten op een nieuwe ESX server. Maar loopt gewoon snel op een model 1.
Ik had B en nu 2B, maar geen verschil in response. De test is gedaan met B. Denk als de sensors in sleep staan dat vertraging groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 09:02
Hallo,

'k heb een osram lightify succesvol toegevoegd aan mijn hue bridge, doch deze gaat na het uitzetten random steeds terug aan.

Iemand enig ideen hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

'k heb een osram lightify succesvol toegevoegd aan mijn hue bridge, doch deze gaat na het uitzetten random steeds terug aan.
Ik heb zelf een osram lightify garden gehad. Ik kreeg hem alleen aangemeld als hij in de buurt van de bridge was. Nadat ik de lampjes in de tuin plaatste reageerde hij alleen nog op bestaande scenes waarin ik de lightify had opgenomen. Als ik de scene dan wilde aanpassen zei de app dat de lightify onbereikbaar was. Het lijkt erop dat Osram niet alles goed heeft geimplementeerd. Ik heb hem er dan ook maar weer uitgeknikkerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

lucky58 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:04:
Hallo,

Iemand enig ideen hoe dit komt?
Ik had dat met de normale lampen en geofencing op android. Misschien is het heel iets anders maar het is gemakkelijk uit te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 09:02
bitflusher schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Ik had dat met de normale lampen en geofencing op android. Misschien is het heel iets anders maar het is gemakkelijk uit te sluiten..
Enig idee hoe spontaan aanflitsen van de osram te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

lucky58 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Enig idee hoe spontaan aanflitsen van de osram te verhelpen?
Ik heb zelf (nog) geen osram maar ik zou zelf proberen in een andere fitting, dicht bij de bridge, uitsluiten van groups en scenes, eventueel verwijderen en opnieuw toevoegen. Kijken of dat helpt en dan langzaam opbouwen naar de gewenste situatie en kijken op welk punt het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Net de Livingwhites pluggen startset binnen van hooglander1.

Direct mee aan de slag gegaan.
plug dichtbij de bridge in stopcontact gedaan en met het programma lampfinder de pluggen laten zoeken. binnen 20sec stonden ze in de hue app.
Dit zonder enige reset of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
Vraagje. Ik gebruik nu een stopcontact aan-uit schakelaar voor m'n lampen. Klopt het dat de Hue (nog steeds) zijn kleuren niet onthoudt en altijd op wit aan gaat als je ze daarmee zou gebruiken?

Zo te zien zit er bij de hue geen fysieke afstandsbediening meer? iPhones en iPads in huis, maar werkt het in de praktijk een beetje lekker om voor aan- en uitzetten van je lampen je telefoon te moeten zoeken (zou daarom de lampen liever achter de aan/uit schakelaar hangen)?

En nog een uit de categorie het-zal-wel maar ff zeker weten 8)
Heb 3 van dit soort lampen gekocht. Nu al een paar flames geprobeerd, maar zijn allemaal gelig, of wit, dus vandaar de interesse in Hue, maar: gaan Philips Hue's hier ook gewoon licht in geven, of zijn ze meer bedoeld als spotjes (model lijkt meer op een spot dan op de oldschool peertjes)?
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8819264258078-424-424.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 02-01-2016 20:30 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:06
matthijst schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:26:
Vraagje. Ik gebruik nu een stopcontact aan-uit schakelaar voor m'n lampen. Klopt het dat de Hue (nog steeds) zijn kleuren niet onthoudt en altijd op wit aan gaat als je ze daarmee zou gebruiken?
ja, ze springen (gelukkig) weer terug naar wit (2700K)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Zo te zien zit er bij de hue geen fysieke afstandsbediening meer? iPhones en iPads in huis, maar werkt het in de praktijk een beetje lekker om voor aan- en uitzetten van je lampen je telefoon te moeten zoeken (zou daarom de lampen liever achter de aan/uit schakelaar hangen)?

Heb 3 van dit soort lampen gekocht. Nu al een paar flames geprobeerd, maar zijn allemaal gelig, of wit, dus vandaar de interesse in Hue, maar: gaan Philips Hue's hier ook gewoon licht in geven, of zijn ze meer bedoeld als spotjes (model lijkt meer op een spot dan op de oldschool peertjes)?
[afbeelding]
Nee helaas kan dat niet, op het Philips Hue forum loopt er een (voor die community) een lang draadje over. http://www.developers.mee...-way-change-startup-color na lange tijd heeft Philips er een antwoord op gegeven. IVM "veiligheid" wordt deze optie niet geboden...
Zwak maar het lijkt niet toegevoegd te gaan worden als feature.
Ik heb zelf inmiddels 2 dimmer switches om alles aan te kunnen zetten op de scene die jij wilt. Alleen via telefoon/tablet zou hier ook niet geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bitflusher schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Nee helaas kan dat niet, op het Philips Hue forum loopt er een (voor die community) een lang draadje over. http://www.developers.mee...-way-change-startup-color na lange tijd heeft Philips er een antwoord op gegeven. IVM "veiligheid" wordt deze optie niet geboden...
Zwak maar het lijkt niet toegevoegd te gaan worden als feature.
Ik heb zelf inmiddels 2 dimmer switches om alles aan te kunnen zetten op de scene die jij wilt. Alleen via telefoon/tablet zou hier ook niet geaccepteerd worden.
OK thanks. Dus dan ff een startset kopen. Kleuren instellen via de app. Dimmerswitch erbij en dan gewoon via die switch alle 3 tegelijk aan en uit zetten? Klinkt goed :)

Nog een mening over type lamp waarin ik ze zou willen gebruiken? Komt licht er redelijk "rondom" uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

matthijst schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:06:
[...]

OK thanks. Dus dan ff een startset kopen. Kleuren instellen via de app. Dimmerswitch erbij en dan gewoon via die switch alle 3 tegelijk aan en uit zetten? Klinkt goed :)

Nog een mening over type lamp waarin ik ze zou willen gebruiken? Komt licht er redelijk "rondom" uit?
Ik heb alleen de laatste whites, deze doen wat mij betreft redelijk "rondom", zeker geen schijnwerper.

Als je de api van philips hue door ploegt kun je de dimmer switch trouwens best leuk aanpassen op eigen functies. ik heb de 4 knoppen nu zo ingesteld dat de aan/uit knoppen voor de hele verdieping aan/uit zijn (4 lampen+plug). De kleine knoppen zijn voor het inschakelen van respectievelijk huiskamer (2 lampen+plug) en keuken+bijkeuken (2lampen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
Vanavond is mij het volgende opgevallen: als ik een scene activeer met Siri wijken de kleuren wat af van activatie d.m.v. de Hue app. Dit lijkt bij alle scenes te gebeuren, maar valt vooral op met een warme witte kleur en brightness op 80%.

Als ik de scene in de Hue app activeer en daarna met Siri, dan zie ik de kleur wat warmer worden.

Hebben jullie dit probleem ook? Heb voor de zekerheid de Homekit scene met behulp van Insteon+ verwijderd en vanuit de Hue app opnieuw gesynced, maar dit lost het probleem niet op.

Ik heb de API gebruikt om de actuele kleuren op te vragen.
Hue app
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        "bri": 205,
        "hue": 14019,
        "sat": 184,
        "effect": "none",
        "xy": [
            0.4883,
            0.4149
        ],
        "ct": 417,
        "alert": "none",
        "colormode": "xy",

Siri
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        "bri": 204,
        "hue": 13238,
        "sat": 197,
        "effect": "none",
        "xy": [
            0.5022,
            0.4129
        ],
        "ct": 447,
        "alert": "none",
        "colormode": "xy",

[ Voor 30% gewijzigd door webmasternick op 03-01-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
Ik heb een starterpack van de nieuwste hue bridge met color lampen uitgebreid met een losse color lamp echter kan ik deze lamp alleen bedienen via de app en gaat de lamp niet mee in de scenes die ik gemaakt heb.
Ik heb de lamp uiteraard wel toegevoegd aan de scenes en hij staat dan ook gewoon aangevinkt.
iemand hier enig idee hoe ik dit op kan lossen?

inmiddels is het opgelost door de bridge nog maar weer een keertje gereset te hebben. :)

[ Voor 11% gewijzigd door transformer op 03-01-2016 14:41 ]

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

[afbeelding]
Heb zelf ook een vergelijkbaar type lamp, met van dat melkglas. Hue doet het heel mooi daarin.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
We willen op de babykamer zo'n wolkenlamp ophangen met de hue lux plus afstandsbediening. Als ik deze van prik ing voorzien en ik stel de lamp op een laag niveau in met de afstandsbediening, als ik deze met de afstandsbediening uitschakel en later weer in, blijft dan de lage instellingen onthouden zodat de lamp dan niet vol aan gaat?
Kan het niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

Nicap

Tsssk....

Arunia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:24:
We willen op de babykamer zo'n wolkenlamp ophangen met de hue lux plus afstandsbediening. Als ik deze van prik ing voorzien en ik stel de lamp op een laag niveau in met de afstandsbediening, als ik deze met de afstandsbediening uitschakel en later weer in, blijft dan de lage instellingen onthouden zodat de lamp dan niet vol aan gaat?
Zo lang er spanning op blijft staan onthoud de lamp de laatste instelling. Hier iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nicap schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:27:
[...]

Zo lang er spanning op blijft staan onthoud de lamp de laatste instelling. Hier iig wel.
Heel erg bedankt. Dan verwacht ik deze set binnenkort aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Arunia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:24:
Toevallig heb ik hier ook een Hue Lux achter de wolkenlamp hangen. Gekoppeld met dimmer switch. Als je de lamp uit en aanzet start deze in de laatste configuratie. Je kunt bij de dimmer ook kiezen voor een Scene ipv gewoon aan. In dat geval kun je de intensiteit in de scene instellen.

Wat mij tegenvalt is hoeveel licht de wolkenlamp tegenhoudt. Mijn idee was om via een timer de lamp als wakeuplight te gebruiken. (aanzetten vlak voordat we gaan douchen, in een kwartier de kamer helemaal verlicht zodat ze iets wakkerder is als ik de kamer binnenloop). Ik heb het eerst met de Hue lux geprobeerd, maar daar komt echt nauwelijks licht vanaf, toen heb ik er een 20W livingwhites ingedraaid en nog steeds is de kamer niet echt fel verlicht. Misschien ook niet echt raar, aangezien Ikea 3 lampen met de sterkte van een lux erin te draaien ipv 1.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/skojig-plafondlamp-wit__0102602_PE247848_S4.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 03-01-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
arjandijk162 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Toevallig heb ik hier ook een Hue Lux achter de wolkenlamp hangen. Gekoppeld met dimmer switch. Als je de lamp uit en aanzet start deze in de laatste configuratie. Je kunt bij de dimmer ook kiezen voor een Scene ipv gewoon aan. In dat geval kun je de intensiteit in de scene instellen.

Wat mij tegenvalt is hoeveel licht de wolkenlamp tegenhoudt. Mijn idee was om via een timer de lamp als wakeuplight te gebruiken. (aanzetten vlak voordat we gaan douchen, in een kwartier de kamer helemaal verlicht zodat ze iets wakkerder is als ik de kamer binnenloop). Ik heb het eerst met de Hue lux geprobeerd, maar daar komt echt nauwelijks licht vanaf, toen heb ik er een 20W livingwhites ingedraaid en nog steeds is de kamer niet echt fel verlicht. Misschien ook niet echt raar, aangezien Ikea 3 lampen met de sterkte van een lux erin te draaien ipv 1.

[afbeelding]
Wij gaan voor deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/1000_1999/1700/1700/1709/1008125_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Geen idee hoe die het doet wbt licht tegenhouden.
Maar het is meer een soort nachtlampje voor aan de muur.
Als we dan toevallig de luier moeten verschonen of iets en als onze kleine meid wellicht bang zou zijn in het donker. Dat we hem later uit kunnen zetten op afstand etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier over notificatie's maar ik krijg het zelf niet voor elkaar. moet ik hiervoor een abonnement nemen?

wat me ook niet lukt is schakelen obv zonsondergang heb ik hiervoor een weerstation nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:16:
ik lees hier over notificatie's maar ik krijg het zelf niet voor elkaar. moet ik hiervoor een abonnement nemen?

wat me ook niet lukt is schakelen obv zonsondergang heb ik hiervoor een weerstation nodig?
Kijk eens hier: http://labs.meethue.com/
Kun je mooie dingen doen en ook nog eens lampen bij zonsondergang aan laten gaan en op een ingestelde tijd weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Ik wil graag een hue color e27 laag op de grond zetten. Deze moet natuurlijk in een fitting ed. Ik zoek hier een goedkope oplossing. Deze hue is "over".

Een soort poor mans bloom/hue go ;)

Iemand al tegen iets soort gelijks aangelopen? Ik heb bij ikea, gamma praxis ed gekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door lowfi op 03-01-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
lowfi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:32:
Ik wil graag een hue color e27 laag op de grond zetten. Deze moet natuurlijk in een fitting ed. Ik zoek hier een goedkope oplossing. Deze hue is "over".

Iemand al tegen iets soort gelijks aangelopen? Ik heb bij ikea, gamma praxis ed gekeken.
Heb je een voorbeeld van wat je ongeveer bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jochemd13 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Heb je een voorbeeld van wat je ongeveer bedoelt?
Zoiets denk ik: https://www.brinklicht.nl...afel-tafellamp-zwart.html
Een houder met E27 fitting die je op de muur kunt richten a la de bloom/iris.
Alleen dan goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
CyBeRSPiN schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Zoiets denk ik: https://www.brinklicht.nl...afel-tafellamp-zwart.html
Een houder met E27 fitting die je op de muur kunt richten a la de bloom/iris.
Alleen dan goedkoop ;)
Ik vind het meer op zo'n tafellamp lijken. Daarvan zijn er genoeg te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Hebben jullie ook dat de geofencing de laatste tijd erg slecht werkt? Ik ben een paar keer 's nachts wakker geworden doordat alle lampen aan waren. Eerst dacht ik dat het misschien een storing was of dat ik zoveel geknoeid heb dat het niet meer goed werkt. Maar toen kwam ik op het idee om de notificaties voor geofencing eens aan te zetten (ik gebruik de officiele Hue app). Blijkt dat deze zo'n 2x per nacht constateert dat ik thuiskom (en dus alle lampen aan doet).

Misschien komt het doordat ik in huis meerdere accesspoints heb voor hetzelfde draadloze netwerk. Het probleem is wel ongeveer begonnen toen ik die heb geinstalleerd. Maar de app zou toch moeten constateren dat beide access points (met hetzelfde ssid) zich op dezelfde locatie bevinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag dan de remote met lamp set gehaald.
Werkte in eerste instantie niet vanuit de doos (itt wat er aangegeven staat).
Maar, mijn vrouw had de oplossing van toen we onze Living Colors kochten.
De aan knop lang ingedrukt houden.
Maar wat schetst onze verbazing! Zowel de Hue White als de LC reageerden beide.
Dit terwijl ons model LC de ovale en niet ronde afstandsbediening heeft. Uiteraard doet hij maar 1 kleur, maar toch.

Nadeel, hij ontkoppelt nu niet meer van de andere afstandsbediening...
Als ik de oude AB pak en hetzelfde doe, reageert hij wel alsof hij hier aan koppelt, maar reageert dan niet meer. Gaat lekker, want de gekochte set was voor boven bedoeld. >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Arunia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:37:

Als ik de oude AB pak en hetzelfde doe, reageert hij wel alsof hij hier aan koppelt, maar reageert dan niet meer. Gaat lekker, want de gekochte set was voor boven bedoeld. >_<
De uitknop lang ingedrukt houden. Vlak bij de lamp die je wilt ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

PhilipsFan schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:25:
Hebben jullie ook dat de geofencing de laatste tijd erg slecht werkt? ...
Yep, heb ik ook. Op willekeurige momenten gingen al mijn lampen aan of uit. Heb het dus maar uitgezet. Trouwens in combinatie met de officiële android app.

Overigens heb ik met een deel van Noord-Nederland last van knipperende lampen, het blijken stroomdippen te zijn. Ik net een middag api hacken teruggedraaid.... jammer...

[ Voor 20% gewijzigd door bitflusher op 03-01-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gwannoes schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Heb zelf ook een vergelijkbaar type lamp, met van dat melkglas. Hue doet het heel mooi daarin.
Vandaag de set opgepikt, net aangesloten.
Perfect inderdaad! Denk dat ik d'r binnenkort nog een paar bij ga kopen zodat de woonkamer "hue" is :)
Mooi spul, nu al (pas kort mee geklooid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Arunia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:37:
Vandaag dan de remote met lamp set gehaald.
Werkte in eerste instantie niet vanuit de doos (itt wat er aangegeven staat).
Maar, mijn vrouw had de oplossing van toen we onze Living Colors kochten.
De aan knop lang ingedrukt houden.
Maar wat schetst onze verbazing! Zowel de Hue White als de LC reageerden beide.
Dit terwijl ons model LC de ovale en niet ronde afstandsbediening heeft. Uiteraard doet hij maar 1 kleur, maar toch.

Er is een ovale Gen2 afstandsbediening, kan zijn dat je die hebt.

Toen ik bij Hooglander de LW plugs oppikte vertelde hij dat hij een Gen1 had gekoppeld aan zijn systeem, kleuren werkte niet, maar helderheid wel, zaten nog wel wat haken en ogen aan als ik het zo hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
lowfi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:32:

Ikea verkoopt zo'n witte bol. Prima voor diffuus licht. Kost volgens mij €19,99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt
lowo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:12:
[...]

Kijk eens hier: http://labs.meethue.com/
Kun je mooie dingen doen en ook nog eens lampen bij zonsondergang aan laten gaan en op een ingestelde tijd weer uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo

rrenzo

Ik heb het filmpje bekeken en wat mij opviel is dat het groen en blauw van het spotje overeenkomt met die van de iris. Dat lijkt de presentator ook te bevestigen. De spots die hier te krijgen zijn hebben een GU10 fitting en hebben net als de peertjes geen echte groen of blauw... Heeft iemand die Amerikaanse dingen wel eens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Weet iemand hoe je een LivingColors remote correct koppelt aan de Lightstrip Plus? Ik kan nu alleen de witte leds bedienen, maar krijg hem niet in kleur als ik aan het kleurenwiel draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Laatst online: 15:33
GustavSan schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:38:
[...]

Ikea verkoopt zo'n witte bol. Prima voor diffuus licht. Kost volgens mij €19,99?
De Fado kost maar €10.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Hier heb ik er ook 2 van in de woonkamer ter vervanging van 2 living colors. Meer licht en minder energieverbruik. Ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Top! Ga er vanmiddag 1 halen.

Gebruikte de verkeerde zoektermen waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
jeroen11 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:48:
Weet iemand hoe je een LivingColors remote correct koppelt aan de Lightstrip Plus? Ik kan nu alleen de witte leds bedienen, maar krijg hem niet in kleur als ik aan het kleurenwiel draai.
In het algemeen moet je (als de remote dezelfde netwerksleutel heeft als de bridge) de remote dicht bij het led driver kastje houden en de knop aan (1) ingedrukt houden totdat je een terugmelding krijgt van de strip doordat hij even knippert.

Anders misschien even ontkoppelen en opnieuw koppelen?

Het zou ook kunnen dat de Lightstrip plus niet meer compatible is met de remote en dat jij hier als eerste achter komt. Laten we hopen van niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Bert003 op 05-01-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bert003 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:57:
[...]

In het algemeen moet je de remote dicht bij het led driver kastje houden en de knop aan (1) ingedrukt houden totdat je een terugmelding krijgt van de strip doordat hij even knippert.
Dan trek je wel de lightstrip van de bridge af als die twee nog niet in hetzelfde netwerk zaten.
Anders misschien even ontkoppelen en opnieuw koppelen?

Het zou ook kunnen dat de Lightstrip plus niet meer compatible is met de remote en dat jij hier als eerste achter komt. Laten we hopen van niet...
Zou kunnen, maar aangezien het protocol niet veranderd is lijkt mij dat vrij raar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Barns schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:02:
Ja thanks, het nadeel van geofencing is dat ik midden in de stad woon...

Maarrr ik ga het nog eens proberen hahaha, die link die je meestuurde kende ik nog niet. Thanks :)
Heb jij dit nog geprobeerd (dat van die link)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
matthijst schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:20:
[...]

Heb jij dit nog geprobeerd (dat van die link)?
Nee, test nu eerst nog met Yonomi en IF. Heb al wel een Raspberry, maar moet er nog een schermpje bij fixen, dan ga ik eens klungelen met Linux en geofencing zaken, volgens dit linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OK, vanavond maar 's ff een poging wagen.
Geofencing op iphone schiet niet op als ie non stop die GPS aan moet hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
matthijst schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:48:
OK, vanavond maar 's ff een poging wagen.
Geofencing op iphone schiet niet op als ie non stop die GPS aan moet hebben staan :)
Volgens mij is dat niet het geval, en werkt het meer aan de hand van met welke telefoonmast je verbonden bent enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
Hielko schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Volgens mij is dat niet het geval, en werkt het meer aan de hand van met welke telefoonmast je verbonden bent enzo.
Geofence werkt binnen IOS inderdaad los van GPS, maar op basis van info vanuit WiFi en telefoonmasten.

Met de app iConnectHue op IOS kun je bij geofence aangeven welke straal gehanteerd wordt, tussen de 25m en 100m. Ik weet niet hoe dat zit met de officiële Hue app.

[ Voor 11% gewijzigd door NRG-81 op 04-01-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hooglander1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Dan trek je wel de lightstrip van de bridge af als die twee nog niet in hetzelfde netwerk zaten.

[...]

Zou kunnen, maar aangezien het protocol niet veranderd is lijkt mij dat vrij raar.
Ter verduidelijking, het lukt me al wel om de Lightstrip Plus te bedienen met een Livingcolors remote, alleen kan ik dan geen kleur kiezen, alleen de (warm) witte leds reageren. Ik krijg de indruk dat de kleuren en de witte leds apart aangestuurd worden... Vroeg me af of iemand dat herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hielko schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Oh, OK.
Zag GPS icoontje staan toen ik geofence aanzette, niet langer gewacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Sta op het punt om een Hue White startset te kopen. Ben alleen nog benieuwd naar hoe het werkt zonder gebruikmaking van de app. Partner en ik installeren deze uiteraard wel maar voor de oppas heb ik het liever niet. Daar de lampen in de woonkamer gebruikt gaan worden is het wel van belang. Met ander woorden: wat doet het licht als ik of mijn partner de lampen volledig uitzetten met de app? Kunnen anderen deze dan niet meer activeren? Of moet het dan allemaal alsnog met de lichtschakelaar op de muur?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Franciscus7000 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:51:
Sta op het punt om een Hue White startset te kopen. Ben alleen nog benieuwd naar hoe het werkt zonder gebruikmaking van de app. Partner en ik installeren deze uiteraard wel maar voor de oppas heb ik het liever niet. Daar de lampen in de woonkamer gebruikt gaan worden is het wel van belang. Met ander woorden: wat doet het licht als ik of mijn partner de lampen volledig uitzetten met de app? Kunnen anderen deze dan niet meer activeren? Of moet het dan allemaal alsnog met de lichtschakelaar op de muur?

Bedankt alvast!
Als je de normale huidige schakelaars blijft gebruiken worden het weer "domme" lampen, ze gaan aan op volle sterkte en gaan uit en kunnen niet meer bediend worden.
Zelf heb ik dimmer switches aangeschaft en laat de normale schakelaars altijd op aan staan. Behalve aan uit en dimmen ben ik via de api bezig met verder programmeren om de knoppen andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

je zou ook kunnen kijken naar een Hue Tap. Werkt zonder batterijen of stroom en kan je 4 zaken in programeren. Dus aan, uit, Scene1 en Scene2 bv,
Ben nu ook aan het kijken voor een hue set en neem ook een Tap voor de oppas die dan makkelijk eea kan bedienen zonder de app (zelfde geld voor de kinderen)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
matthijst schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Oh, OK.
Zag GPS icoontje staan toen ik geofence aanzette, niet langer gewacht :)
Als ik voor de deur parkeer zie ik de lamp in de gang aan gaan. Dus ja, op zich perfecte timing :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:08
GustavSan schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:38:
[...]

€9,95 mosterd :+ Laatst drie stuks aangeschaft. Bevalt erg goed 8)

[ Voor 5% gewijzigd door despijker op 04-01-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
bitflusher schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:59:
[...]

Als je de normale huidige schakelaars blijft gebruiken worden het weer "domme" lampen, ze gaan aan op volle sterkte en gaan uit en kunnen niet meer bediend worden.
Zelf heb ik dimmer switches aangeschaft en laat de normale schakelaars altijd op aan staan. Behalve aan uit en dimmen ben ik via de api bezig met verder programmeren om de knoppen andere functies.
Mooi dat ik het nog even vraag want het blijkt dus allemaal wat omslachtiger dan ik dacht...

Begrijp ik goed uit je verhaal dat het wel werkt, ondanks dat het dan 'domme lampen' zijn/ worden? Daar kan ik prima mee leven, pech voor de oppas dat ze niet gebruik kan maken van alle opties. Draadloze dimmer ziet er prima uit, alleen dan wéér een extra kastje thuis. Juist dit wil ik voorkomen, ook ivm kleine kinderen (en daarom dacht ik juist dat het systeem ideaal was, 'smart' voor mij en partner, 'dom' voor de kinderen en oppas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06
DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:11:
je zou ook kunnen kijken naar een Hue Tap. Werkt zonder batterijen of stroom en kan je 4 zaken in programeren. Dus aan, uit, Scene1 en Scene2 bv,
Ben nu ook aan het kijken voor een hue set en neem ook een Tap voor de oppas die dan makkelijk eea kan bedienen zonder de app (zelfde geld voor de kinderen)
Met apps als iConnectHue kan je verder gaan dan vier, dus dat is nog handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Pino112 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:04:
[...]

Met apps als iConnectHue kan je verder gaan dan vier, dus dat is nog handiger.
dan dus weer een app nodig. Gaat er mij om dat de oppas gewoon fysiek op een knop kan drukken.
Zoals ze nu ook doet. En dan vind ik de Hue Tap wel mooi vanwege geen batterijen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06
DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:08:
[...]

dan dus weer een app nodig. Gaat er mij om dat de oppas gewoon fysiek op een knop kan drukken.
Zoals ze nu ook doet. En dan vind ik de Hue Tap wel mooi vanwege geen batterijen.
Sorry, beetje onduidelijk. Bedoel dat je in iConnectHue die Tap kan instellen met meer dan vier acties. Bijv 2x drukken op knop II of 3x. Per druk op de knop een andere scène.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 14:36
Ik wil binnen nu en twee weken ook mijn eerste Hue set gaan aanschaffen. Alleen toch nog wat vragen..
Mijn kamer zelf is ongeveer 4,5m x 3m. Het betreft nu puur de slaap/werk/studeer/game kamer.
  1. Ik wil één kleurlamp aan het plafondhangen en het liefst de gehele ruimte van een sfeerkleur voorzien. Lukt dat met een glazen bol hang lamp en één kleurlamp? Bijvoorbeeld met deze Ikea lamp?
  2. Ik heb géén AmbiLight TV, wel een simpele niet-zo-smart smart TV (Toshiba 40RL938). Daarnaast heb ik KPN iTV, Chromecast en Apple TV, waarbij laatste twee genoemde films afspelen vanaf mijn Synology NAS. Kunnen de kleuren van de film/tv worden nagebootst met de lampen? Een soort Hue Theatre mood?
  3. Diezelfde plafondlamp wil ik koppelen aan de Hue dimmer zodat ik als ik wakker word/de kamer binnenstap/uitloop direct het licht aan/uit kan doen, zonder bijkomst van de mobiele App (= sneller). Kan de dimmer zo worden ingesteld worden dat bij gebruik van deze de lamp over schakelt op wit licht i.p.v. de laatst gekozen instelling (i.e. een kleur)? Oftewel: App gebruik = kleur; Dimmer = Wit licht
  4. Indien bij de vorige vraag 'ja' kan worden geantwoord: Is het mogelijk de helderheid van het witte licht te koppelen aan de tijd? Doe ik 'm 's ochtends aan dan is het licht 50%, maar 's middags 100%. Als ik zo de vorige reactie van Pino lees is misschien de tap wat meer voor mij. 1x drukken op 1-4 = 100%; 2x drukken =75%; 3x drukken is 50% helderheid. Maar toch lijkt mij een dimmer prettiger. Deze kan je koppelen aan één lamp, toch? Niet perse allemaal
  5. En als laatste: Waar kan je het beste Hue/Starterkit kopen op dit moment?
Ik heb een iPhone en alles van Apple, fyi. :)

Ik denk dat ik hiermee goed voorzien zal zijn.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sjeefr op 04-01-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Pino112 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Sorry, beetje onduidelijk. Bedoel dat je in iConnectHue die Tap kan instellen met meer dan vier acties. Bijv 2x drukken op knop II of 3x. Per druk op de knop een andere scène.
Ahh ok. Cool. Weet je ook of er een android versie is toevallig?

Google Play: Hue TapApp
lijkt ook meer functionaliteit te bieden aan de Tap dan met de standaard Hue app.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkSide op 04-01-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Iemand ook problemen dat http://labs.meethue.com/ alleen werkt met IE en niet met Chrome / FF?
Ik kan mijn bridge niet vinden (dynamisch zoeken dan wel statisch IP invullen).

Wil graag die laatste functie namelijk eens proberen;
Away from Home
The Away from Home feature automatically turns on your lights when it’s getting dark outside.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Blackvibes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:10:
Ik wil binnen nu en twee weken ook mijn eerste Hue set gaan aanschaffen. Alleen toch nog wat vragen..
Mijn kamer zelf is ongeveer 4,5m x 3m. Het betreft nu puur de slaap/werk/studeer/game kamer.
  1. Ik wil één kleurlamp aan het plafondhangen en het liefst de gehele ruimte van een sfeerkleur voorzien. Lukt dat met een glazen bol hang lamp en één kleurlamp? Bijvoorbeeld met deze Ikea lamp?
  2. Ik heb géén AmbiLight TV, wel een simpele niet-zo-smart smart TV (Toshiba 40RL938). Daarnaast heb ik KPN iTV, Chromecast en Apple TV, waarbij laatste twee genoemde films afspelen vanaf mijn Synology NAS. Kunnen de kleuren van de film/tv worden nagebootst met de lampen? Een soort Hue Theatre mood?
  3. Diezelfde plafondlamp wil ik koppelen aan de Hue dimmer zodat ik als ik wakker word/de kamer binnenstap/uitloop direct het licht aan/uit kan doen, zonder bijkomst van de mobiele App (= sneller). Kan de dimmer zo worden ingesteld worden dat bij gebruik van deze de lamp over schakelt op wit licht i.p.v. de laatst gekozen instelling (i.e. een kleur)? Oftewel: App gebruik = kleur; Dimmer = Wit licht
  4. Indien bij de vorige vraag 'ja' kan worden geantwoord: Is het mogelijk de helderheid van het witte licht te koppelen aan de tijd? Doe ik 'm 's ochtends aan dan is het licht 50%, maar 's middags 100%. Als ik zo de vorige reactie van Pino lees is misschien de tap wat meer voor mij. 1x drukken op 1-4 = 100%; 2x drukken =75%; 3x drukken is 50% helderheid. Maar toch lijkt mij een dimmer prettiger. Deze kan je koppelen aan één lamp, toch? Niet perse allemaal
Ik weet het helaas niet maar moet wel de vraag stellen. Heb je een Android / Windows Phone / Iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 14:36
Rockvee2 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:36:
[...]

Ik weet het helaas niet maar moet wel de vraag stellen. Heb je een Android / Windows Phone / Iphone ?
Ik zet 't even in mijn eigen post, maar hier dus ook:
Ik heb een iPhone :) (En alles van Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
NeoFoX schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:28:
Iemand ook problemen dat http://labs.meethue.com/ alleen werkt met IE en niet met Chrome / FF?
Ik kan mijn bridge niet vinden (dynamisch zoeken dan wel statisch IP invullen).

Wil graag die laatste functie namelijk eens proberen;
Away from Home
The Away from Home feature automatically turns on your lights when it’s getting dark outside.
Nope! Ik gebruik de Chrome browser en alles werkt gewoon.
Mijn bridge wordt direct gevonden als ik de website bezoek :)

Ik gebruik hier de functies " waking up" en "away from home"
Werkt prima en de lampen gaan op de ingestelde tijd langzaam aan ( waking up ) en bij Away from home lopen de tijden mooi met de zonsondergang. De eindtijd heb ik vast ingesteld ( 23:59 alles uitschakelen )

[ Voor 18% gewijzigd door lowo op 04-01-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
kwam vandaag thuis en mn plafondspotjes deden het niet meer.
Blijkt mn livingwhites adapter opeens niet meer te werken. Blauwelampje was uit. In ander stopcontact ook geen geluk. 1x bleef lampje heel snel knipperen (boven de 300w dacht ik, zat alleen niks in nu)

Is de plug nog te resetten of repareren? Heeft ongeveer 18 maanden gewerkt met 3 spotjes met een led lampje er in.

Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
pietpiet50 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:30:
kwam vandaag thuis en mn plafondspotjes deden het niet meer.
Blijkt mn livingwhites adapter opeens niet meer te werken. Blauwelampje was uit. In ander stopcontact ook geen geluk. 1x bleef lampje heel snel knipperen (boven de 300w dacht ik, zat alleen niks in nu)

Is de plug nog te resetten of repareren? Heeft ongeveer 18 maanden gewerkt met 3 spotjes met een led lampje er in.

Iemand ervaringen mee?
Hier ook een keer gehad, verwijderen uit de Hue Bridge via de app en opnieuw toevoegen heeft hier de oplossing gegeven.
En dat het blauwe lampje uit gaat zodra je 'm in het stopcontact steekt is heel normaal, dan staat de LivingWhites plug gewoon uit.
Het blauwe lampje gaat pas branden als hij in de "aan" stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

• Ik heb géén AmbiLight TV, wel een simpele niet-zo-smart smart TV (Toshiba 40RL938). Daarnaast heb ik KPN iTV, Chromecast en Apple TV, waarbij laatste twee genoemde films afspelen vanaf mijn Synology NAS. Kunnen de kleuren van de film/tv worden nagebootst met de lampen? Een soort Hue Theatre mood?
Je kunt de lampen met bovenstaande niet direct aansturen.
Er zijn wel apps te krijgen die via de camera van je telefoon kijken naar de kleuren op het scherm en daar het licht op aanpassen. Maar dan moet je dus de hele film lang de telefoon op het scherm gericht houden, en het vreet batterij.

Ik heb zelf een Raspberry Pi 2 met Kodi (OSMC) media player. Daarvoor is een Hue plugin te krijgen die de Hue aanstuurt. Je kan lampen dimmen bij het starten en stoppen van media en een soort Ambilight functie aan een aantal lampen toewijzen. Werkt erg leuk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

5. En als laatste: Waar kan je het beste Hue/Starterkit kopen op dit moment?
Ik heb een iPhone en alles van Apple, fyi. :)

Ik gebruik zelf HueImmersive op mijn Plex Mediaplayer (Windows10) om een Ambilight achtig effect te creeeren.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
rajackar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:59:
[...]
Ik heb zelf een Raspberry Pi 2 met Kodi (OSMC) media player. Daarvoor is een Hue plugin te krijgen die de Hue aanstuurt. Je kan lampen dimmen bij het starten en stoppen van media en een soort Ambilight functie aan een aantal lampen toewijzen. Werkt erg leuk.
Kan je daar eens wat meer over vertellen? Heb nl. zitten zoeken, en vond wel een add-on, maar volgens de documentatie ondersteunt die op de RPI geen ambilight-achtige meuk, vanwege de manier waarop de RPI video rendert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32
Hue startspakket V2 besteld op de website van Philips met een kortingscode van 35% die ik in het kortinscode topic zag staan. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

The_Admin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Kan je daar eens wat meer over vertellen? Heb nl. zitten zoeken, en vond wel een add-on, maar volgens de documentatie ondersteunt die op de RPI geen ambilight-achtige meuk, vanwege de manier waarop de RPI video rendert.
Klopt, dat heb ik ook gelezen. Maar het werkt prima op de RP2. Verwacht overigens geen wonderen. Het is leuk maar werkt niet zo precies en snel als Ambilight zelf.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
rajackar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Klopt, dat heb ik ook gelezen. Maar het werkt prima op de RP2. Verwacht overigens geen wonderen. Het is leuk maar werkt niet zo precies en snel als Ambilight zelf.
Neuh snap ik, hoeft ook niet zo overheersend van mij, maar ik heb een strip achter op de TV en op de kast tegenover de TV (achter de bank), kan wel leuk zijn als die een béétje meekleuren zo af en toe. Eens mee pikvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

The_Admin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:29:
[...]

Neuh snap ik, hoeft ook niet zo overheersend van mij, maar ik heb een strip achter op de TV en op de kast tegenover de TV (achter de bank), kan wel leuk zijn als die een béétje meekleuren zo af en toe. Eens mee pikvogelen.
Dat moet makkelijk kunnen. Je kunt met een slider spelen om de variatie aan te passen.
Leuk detail is dat je één of meerdere lampen kan selecteren voor ambilight en de rest nog steeds als een theater kunt laten dimmen.
Je kunt hier de laatste versie vinden onder het development gedeelte. Dus niet de 7.x maar de 8.2b versie downloaden.
https://github.com/michaelrcarroll/script.kodi.hue.ambilight

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.