mbitter schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:55:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij sla je een stap over; het resetten van de bridge. Zie Beaumotica; stap 2.2. Hier moet je de I en favoriet-1 knoppen tegelijk ingedrukt houden. In het filmpje zie ik niet goed of je ook de favoriet-1 knop indrukt.
Wat verder opvalt, is dat je app het meteen doet. Met een nieuwe 'key' zou de app opnieuw toegang moeten krijgen tot je bridge (en die vraag zie ik niet in beeld komen, of wel?). Heb je overigens de app ook afgesloten (stap 2.1)? Doorloop de handleiding nog een paar keer, het moet een keer lukken...
Als ik het filmpje bekijk gaat het bij stap 1 al niet goed, in de Hue app is al 1 aangemelde lamp te zien.Stap 1, Koppel al je lampen (Philips Living Colors, Whites, Hue en Ambiance) met de afstandsbediening, als volgt:
1.Zorg dat de stroom van de lamp(en) aan staat
2.Houd de afstandsbediening dichtbij je lamp. Is dichtbij niet voldoende kunt u nog tegen de lamp aan de kant van de lichtbundel proberen.
3.Druk de aanknop (I) in gedurende minimaal 10 seconden, de lamp gaat knipperen. Je kunt de knop loslaten zodra je lamp is opgehouden met knipperen en (indien van toepassing) van kleur veranderen.
De lamp is nu aangemeld
4.Herhaal dit voor alle lampen, ook voor de Hue lampen.
(Aanvullende lampen later toevoegen kan ook altijd, op dezelfde wijze, door ze met de aanknop op de afstandsbediening aan te melden in je netwerk)
5.Controleer of je alle lampen met de afstandsbediening kan bedienen. Indien een lamp niet te bedienen is, herhaal dan het koppelen van die lamp.
* let op: Philips Living Ambiance armaturen bestaan uit 2 delen: een witlicht deel en een kleurenled. Het witlicht meld je aan bij de plafondplaat (hanglamp) of bij de lampvoet (tafellamp en vloerlamp) en de kleurenled meld je aan bij de kleurenled zelf.
Controlevraag: Heb je ook de Hue LED-lampen gekoppeld met de afstandsbediening? Dat is noodzakelijk (kan ook op een later moment), anders hebben die namelijk nog de huidige huiscode van uw Bridge, terwijl de Bridge zometeen de huissleutel van de afstandsbediening ontvangt. Volg bovenstaande stappen dus voor alle lampen, ook de losse Hue led lampen.
Alle lampen hebben nu dezelfde netwerksleutel en kunnen elkaar zien. In de volgende stap gaan we ook de Hue Bridge toegang geven.
Dit zou niet kunnen, omdat eerst alle lampen via de afstandsbediening gekoppeld moeten worden zodat ze de zelfde sleutel hebben.
En zoals mbitter aangeeft moet de app ook nog helemaal geen connectie hebben met de bridge.