De theater mode daarvan is wel aan te raden. Gebruik het zelf ook.
Lampen dimmen tot X % als film start
Lampen dimmen tot X % als film start
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
https://github.com/michae...ilight/releases/tag/0.8b2 die dusrajackar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:31:
[...]
Dat moet makkelijk kunnen. Je kunt met een slider spelen om de variatie aan te passen.
Leuk detail is dat je één of meerdere lampen kan selecteren voor ambilight en de rest nog steeds als een theater kunt laten dimmen.
Je kunt hier de laatste versie vinden onder het development gedeelte. Dus niet de 7.x maar de 8.2b versie downloaden.
https://github.com/michaelrcarroll/script.kodi.hue.ambilight
@ Jeroen11: Gisteren getest met een Gen2 remote (ronde met touchbediening).jeroen11 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:37:
[...]
Ter verduidelijking, het lukt me al wel om de Lightstrip Plus te bedienen met een Livingcolors remote, alleen kan ik dan geen kleur kiezen, alleen de (warm) witte leds reageren. Ik krijg de indruk dat de kleuren en de witte leds apart aangestuurd worden... Vroeg me af of iemand dat herkent?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik wil ook zo'n ding halen, maar vraag me af of dat mat/-witglas niet teveel licht tegenhoudt.lowfi schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:39:
Top! Ga er vanmiddag 1 halen.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik kan de code niet vinden. Waar staat deze codeOutlandos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:19:
Hue startspakket V2 besteld op de website van Philips met een kortingscode van 35% die ik in het kortinscode topic zag staan. Ben erg benieuwd!
Was eenmalige korting:donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:57:
[...]
Ik kan de code niet vinden. Waar staat deze code
Voor Android schijnt deze app handig te zijn om je dimmer switch of tap te configureren. Heb hem zelf alleen nog niet uitgetest om dat ik merendeel iOS devices gebruik.DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:12:
[...]
Ahh ok. Cool. Weet je ook of er een android versie is toevallig?
Google Play: Hue TapApp
lijkt ook meer functionaliteit te bieden aan de Tap dan met de standaard Hue app.
Met de Hue Wireless Dimmerdonald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:53:
Kunnen Philips HUE White and Color lampen ook met een aparte dimmer gedimt worden? Of alleen maar door middel van de app?
Maar ik kan ze dus niet stoppen in een lamp die al een ingebouwde dimmer heeft ?
Nope, dan gaan ze vanzelf uit (en stuk)donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:17:
[...]
Maar ik kan ze dus niet stoppen in een lamp die al een ingebouwde dimmer heeft ?
Dat zal niet goed gaan. De lampen zijn via zichzelf dimbaar maar buitenaf (dus via dimmer) moet je niet doen.donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:17:
[...]
Nee, helaas. In ieder geval kun je de dimmer niet gebruiken.donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:17:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door juptache op 05-01-2016 16:22 ]
Ow, maar dat is geen probleem. En voor mijn vrouw koop ik dan wel een dimsetjejuptache schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:20:
[...]
Nee, helaas. In ieder geval kun je de dimmer niet gebruiken.
Ik heb een aantal staande lampen met ingebouwde dimmers, die gewoon helemaal vol open staan.
edit: lekker laat was ik. Maar je kunt er dus wel zonder gevolgen lampen in stoppen als de dimmers helemaal open staan.
Groeten hoeft niet hier hoorAnonymous_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:38:
Heren vraagje, ik zit met een dilemma,
Ik wil graag de starterpakket van de Philips Hue aanschaffen, ik heb het eigenlijk pas in augustus 2016 nodig omdat mijn appartement (nieuwbouw) afegrond is. Ik kan de Philips hue starter pakket met korting krijgen op dit moment (tot eind januari) maar ik ben bang dat er rond september al een versie word uitgebracht of staat deze nog niet in de planning? Wat raden jullie mij aan.
Andere vraag is. Ik wil de plafond van de woonkamer verlagen en de Hue GU10 spotjes in laten zetten, past deze wel voor een verlagende plafond? wat raden jullie mij aan?
Gr.
Bas
Ik zou er niet vanuit gaan dat er tegen die tijd alweer een nieuwe versie is.Anonymous_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:38:Ik kan de Philips hue starter pakket met korting krijgen op dit moment (tot eind januari) maar ik ben bang dat er rond september al een versie word uitgebracht of staat deze nog niet in de planning? Wat raden jullie mij aan.
Ja en nee. Op zich werkt het gewoon als domme lamp, maar elke lamp die via de gewone schakelaar is uitgezet is niet meer te zien door de app. Dus dan moet je eerst handmatig alle lampen weer aanzetten. Als je het dom gebruikt, kan het dus niet meer slimFranciscus7000 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:54:
[...]
Begrijp ik goed uit je verhaal dat het wel werkt, ondanks dat het dan 'domme lampen' zijn/ worden?
Anoniem: 723437
[ Voor 9% gewijzigd door Shapeshifter op 05-01-2016 20:31 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Als er al sensoren komen dan zullen deze snel kunnen reageren; immers, de bridge is vertraging niet. Als je op de Hue Tap klik gaat dit ook bijna instant.Shapeshifter schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:36:
... Ben wel benieuwd hoe ze die sensoren die in de toekomst mogelijk komen responsief gaan maken, want 4 seconden wachten als je een deur open doet is eigenlijk wel wat te veel en het feit dat ik zo'n geknutselde oplossing ...
Niet helemaal waar, ik heb twee lampen gehad die gingen zoemen als er een dimmer tussen zat, ook vol open dus. Dimmer doet toch wat... Liefst haal je deze weg, als ik het maar voor de veiligheid van je dure lampen.juptache schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:20:
[...]
Nee, helaas. In ieder geval kun je de dimmer niet gebruiken.
Ik heb een aantal staande lampen met ingebouwde dimmers, die gewoon helemaal vol open staan.
edit: lekker laat was ik. Maar je kunt er dus wel zonder gevolgen lampen in stoppen als de dimmers helemaal open staan.
Het verschil is alleen dat met het bedienen van de lamp het verkeer van de Bridge naar de lamp gaat (hoeft in principe geen bevestiging of iets terug te komen en als hij terugkomt kan hij die sturen nadat de lamp al is aangepast). Bij een sensor moet de communicatie van sensor naar Bridge, met een minder snelle processor en een minder grote antenne (denk ik). Natuurlijk zullen ze het vast voor elkaar krijgen, dus ik zit er niet zo over in. Hoop gewoon dat die krengen eens een keer op de markt worden gebracht, zou er leuke dingen mee kunnen doen...rrenzo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:36:
[...]
Als er al sensoren komen dan zullen deze snel kunnen reageren; immers, de bridge is vertraging niet. Als je op de Hue Tap klik gaat dit ook bijna instant.
Ik gebruik zelf Fibaro met bewegings sensoren. Ik meet of er beweging is, en alleen als de lichtsterkte onder de 50 lux is, stuur ik een scene on naar de bridge. Dit werkt zonder merkbare vertraging...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 05-01-2016 23:05 ]
Anoniem: 723513
Kleintje pils schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:31:
Dat mesh verhaal, werkt dat nou echt? Ik heb het idee dat sinds de laatste update (de terugdraai update betreffende 3rd party lights) mijn lampen op zolder (3x GU10 en 2x Hue white & color) veel slechter reageren. Regelmatig is ook een uitroepteken te zien in de Hue app. Ik heb op de 1e verdieping een Hue White er tussen gehangen maar dat geeft geen verschil. Iemand?
Water-Escape
Zelf gebruik ik: Philips myBathroom inbouwspot RootsAnoniem: 723513 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:48:
Ik heb mijn GU10 startset binnen. Volgende week wil ik een verlaagd stuk plafond (12,5cm) gaan maken boven mijn zithoek met inbouwspeakers en armaturen waarin ik de spots ga plaatsen.
Ruimte genoeg boven het plafond, maar nu nog op zoek naar de juiste armaturen, aangezien ze 7cm lang zijn tov standaard 5/5.5cm.
Welke armaturen kan ik het beste nemen? Bij een bouwmarkt vind ik vooral kant en klare incl. spots, maar liefst koop ik losse armaturen waar ik alleen maar de lamp in hoef te plaatsen en klaar, en vooral met de juiste maat! Dit is nogal lastig zoeken vind ik, of moet ik met de lamp naar een lichtspeciaalzaak en daar gaan passen ofzo? Liefst van ervaren gebruikers tips wat ik het beste kan doen!
Mvg!!
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Ok, dat herken ik niet, maar goed om te weten! Dimmer ertussenuit halen is inderdaad de beste oplossing, misschien ga ik dat ook gewoon doen, als dat makkelijk kan.arjandijk162 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:41:
[...]
Niet helemaal waar, ik heb twee lampen gehad die gingen zoemen als er een dimmer tussen zat, ook vol open dus. Dimmer doet toch wat... Liefst haal je deze weg, als ik het maar voor de veiligheid van je dure lampen.
Haha ja maar het grote nadeel van de Hue bridge is toch wel de vaste netwerk aansluiting, die moet je maar net in de buurt hebbenCyBeRSPiN schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:12:
Bridge centraler in je huis plaatsen misschien?
Geen idee of een nieuwe node (lamp) gelijk opgenomen wordt in het mesh-netwerk. De bridge al eens gereset toevallig?Kleintje pils schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:31:
Dat mesh verhaal, werkt dat nou echt? Ik heb het idee dat sinds de laatste update (de terugdraai update betreffende 3rd party lights) mijn lampen op zolder (3x GU10 en 2x Hue white & color) veel slechter reageren. Regelmatig is ook een uitroepteken te zien in de Hue app. Ik heb op de 1e verdieping een Hue White er tussen gehangen maar dat geeft geen verschil. Iemand?
Is zo aangelegd, en anders met Powerline adapter..Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Haha ja maar het grote nadeel van de Hue bridge is toch wel de vaste netwerk aansluiting, die moet je maar net in de buurt hebben
Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Haha ja maar het grote nadeel van de Hue bridge is toch wel de vaste netwerk aansluiting, die moet je maar net in de buurt hebben
Water-Escape
Een vraagje over de Hue Tab. Ik zit te overwegen om zelf in ieder geval acht Hue GU10 spots + bridge aan te schaffen voor in de woonkamer. Daar zitten op dit moment acht normale GU10 LED spots in welke 'dimbaar' werken (nu niet helemaal, want er zit nog een normale en geen LED dimmer in). Nu lijkt mij Hue een mooie oplossing, want dan hoef ik geen LED dimmer aan te schaffen (toch?DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:11:
je zou ook kunnen kijken naar een Hue Tap. Werkt zonder batterijen of stroom en kan je 4 zaken in programeren. Dus aan, uit, Scene1 en Scene2 bv,
Ben nu ook aan het kijken voor een hue set en neem ook een Tap voor de oppas die dan makkelijk eea kan bedienen zonder de app (zelfde geld voor de kinderen)
Surfin' paradise!
NeeSnappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
[...]
Een vraagje over de Hue Tab. Ik zit te overwegen om zelf in ieder geval acht Hue GU10 spots + bridge aan te schaffen voor in de woonkamer. Daar zitten op dit moment acht normale GU10 LED spots in welke 'dimbaar' werken (nu niet helemaal, want er zit nog een normale en geen LED dimmer in). Nu lijkt mij Hue een mooie oplossing, want dan hoef ik geen LED dimmer aan te schaffen (toch?). Wel wil ik in plaats van de dimmer welke nu op de muur gemonteerd zit een alternatief plaatsen, zodat vrienden / familie die in mijn huis zijn toch de lampen kunnen bedienen als ik er niet ben, en wel een klein beetje functionaliteit hebben. Enter Hue Tab dus zou je zeggen. Echter is deze draadloos en werkt op kinetische energie. Liefst heb ik gewoon daar een bedraad alternatief voor, maar wel met dezelfde functionaliteit.
Bestaat zoiets?
[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 06-01-2016 10:24 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Waarom perse bedraad?Snappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
[...]
Een vraagje over de Hue Tab. Ik zit te overwegen om zelf in ieder geval acht Hue GU10 spots + bridge aan te schaffen voor in de woonkamer. Daar zitten op dit moment acht normale GU10 LED spots in welke 'dimbaar' werken (nu niet helemaal, want er zit nog een normale en geen LED dimmer in). Nu lijkt mij Hue een mooie oplossing, want dan hoef ik geen LED dimmer aan te schaffen (toch?). Wel wil ik in plaats van de dimmer welke nu op de muur gemonteerd zit een alternatief plaatsen, zodat vrienden / familie die in mijn huis zijn toch de lampen kunnen bedienen als ik er niet ben, en wel een klein beetje functionaliteit hebben. Enter Hue Tab dus zou je zeggen. Echter is deze draadloos en werkt op kinetische energie. Liefst heb ik gewoon daar een bedraad alternatief voor, maar wel met dezelfde functionaliteit.
Bestaat zoiets?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Omdat de aansluiting er al zit en daar uiteindelijk ook wel een knop op zal blijven. Ik zie liever op die plek een Hue Tab gemonteerd zitten dan een gewone schakelaar. Op die plek zit natuurlijk ook al een stroomaansluiting, dus waarom zou je dan daar een gewone knop neerzetten en op een andere locatie ook nog eens een Hue Tab?DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:23:
[...]
Waarom perse bedraad?
Je hebt ook nog een dimmer voor hue. Maar die werkt op batterijen.
Wat levert een bedraade Hue Tab voor voordelen op?
Haha, dat snap iktozzke schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]
Ben je tevreden over de huidige LED spotjes of wíl je gewoon naar Hue? Een LED-dimmer is heel wat goedkoper dan 8 Hue spotjes namelijk
[ Voor 33% gewijzigd door Snappie88 op 06-01-2016 10:29 ]
Surfin' paradise!
Ben je tevreden over de huidige LED spotjes of wíl je gewoon naar Hue? Een LED-dimmer is heel wat goedkoper dan 8 Hue spotjes namelijkSnappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
[...]
Bestaat zoiets?
Wat let je op de plek van de huidige dimmer die Tap te plaatsen dan? Dat is een kwestie van de bruine en zwarte draad bij elkaar steken in een lasklem en de Tap over de doos zettenSnappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]
Omdat de aansluiting er al zit en daar uiteindelijk ook wel een knop op zal blijven. Ik zie liever op die plek een Hue Tab gemonteerd zitten dan een gewone schakelaar. Op die plek zit natuurlijk ook al een stroomaansluiting, dus waarom zou je dan daar een gewone knop neerzetten en op een andere locatie ook nog eens een Hue Tab?
Het kan ook zijn dat ik het concept verkeerd begrijp hoor, ik heb pas sinds 15 minuten interesse in Hue
[ Voor 25% gewijzigd door tozzke op 06-01-2016 10:29 ]
dan haal je de dimmer toch weg. en werk je de stroomdraden netjes weg. En sluit er een Tab op die plek aan.Snappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]
Omdat de aansluiting er al zit en daar uiteindelijk ook wel een knop op zal blijven. Ik zie liever op die plek een Hue Tab gemonteerd zitten dan een gewone schakelaar. Op die plek zit natuurlijk ook al een stroomaansluiting, dus waarom zou je dan daar een gewone knop neerzetten en op een andere locatie ook nog eens een Hue Tab?
Het kan ook zijn dat ik het concept verkeerd begrijp hoor, ik heb pas sinds 15 minuten interesse in Hue
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Idd. Als je aan/uit en wilt dimmen een goedkopere oplossing.Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:31:
Of je gaat voor deze optie:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45306569
Dat kan inderdaad, en ik geloof dat het ook zoiets moet worden danDarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:29:
[...]
dan haal je de dimmer toch weg. en werk je de stroomdraden netjes weg. En sluit er een Tab op die plek aan.
En als je dan wilt kan je de Tab losdraaien en meenemen naar de bank bv.
Die is handig, ben gelukkig niet de enige met dit 'probleem'Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:31:
Of je gaat voor deze optie:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45306569
[ Voor 22% gewijzigd door Snappie88 op 06-01-2016 10:35 ]
Surfin' paradise!
werkt deze dimmer op alle lampen van de Hue of alleen een specifieke set lampen?DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:32:
[...]
Idd. Als je aan/uit en wilt dimmen een goedkopere oplossing.
PSN: CobusNL
Alle lampen die op de bridge aangesloten worden.Cobus_NL schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:35:
[...]
werkt deze dimmer op alle lampen van de Hue of alleen een specifieke set lampen?
Cobus_NL schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:35:
[...]
werkt deze dimmer op alle lampen van de Hue of alleen een specifieke set lampen?
Denk niet dat dit het correcte antwoord is, toch?juptache schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:37:
[...]
Alle lampen die op de bridge aangesloten worden.
[ Voor 18% gewijzigd door TooTall op 06-01-2016 10:52 ]
thanks! dan weet ik weer even genoeg.TooTall schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:48:
[...]
Denk niet dat dit het correcte antwoord is, toch?
De Hue Dimmer kan je instellen dat hij op eender welke lamp werkt. Het is niet zo dat hij elke lamp gaat bedienen die aan je bridge hangen.
Je kan zelf selecteren welke lamp(en) je met de dimmer wil bedienen. 1, meerdere, allen.
PSN: CobusNL
Ik vatte de vraag op als "Werkt de Dimmer alleen met bv Hue White of ook met White&Color?"TooTall schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:48:
[...]
De Hue Dimmer kan je instellen dat hij op eender welke lamp werkt. Het is niet zo dat hij elke lamp gaat bedienen die aan je bridge hangen.
Je kan zelf selecteren welke lamp(en) je met de dimmer wil bedienen. 1, meerdere, allen.
Op zich wel.TooTall schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:48:
[...]
[...]
Ik heb zelf onderstaande inbouwspots aangeschaft. De Hue lampen passen hierin perfect. Ze hebben hier meerdere opties die de hue gu10's ondersteunen en een goede klantenservice (ik werk er niet hoor) dus je kan altijd voor de zekerheid even bellen.Anoniem: 723513 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:48:
Ik heb mijn GU10 startset binnen. Volgende week wil ik een verlaagd stuk plafond (12,5cm) gaan maken boven mijn zithoek met inbouwspeakers en armaturen waarin ik de spots ga plaatsen.
Ruimte genoeg boven het plafond, maar nu nog op zoek naar de juiste armaturen, aangezien ze 7cm lang zijn tov standaard 5/5.5cm.
Welke armaturen kan ik het beste nemen? Bij een bouwmarkt vind ik vooral kant en klare incl. spots, maar liefst koop ik losse armaturen waar ik alleen maar de lamp in hoef te plaatsen en klaar, en vooral met de juiste maat! Dit is nogal lastig zoeken vind ik, of moet ik met de lamp naar een lichtspeciaalzaak en daar gaan passen ofzo? Liefst van ervaren gebruikers tips wat ik het beste kan doen!
Mvg!!
Vertel, vertel!Outlandos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:19:
Hue startspakket V2 besteld op de website van Philips met een kortingscode van 35% die ik in het kortinscode topic zag staan. Ben erg benieuwd!
39
Ik had 'm gevonden. Helaas zag ik toen pas 'eenmalig gebruik'. Shit, wat balen zeg. Juist wanneer ik méér dan alleen een starter kit wil bestellen..
Ookal wou je slechts een starter kit kopen had je moeten balen.Blackvibes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:13:
[...]
Ik had 'm gevonden. Helaas zag ik toen pas 'eenmalig gebruik'. Shit, wat balen zeg. Juist wanneer ik méér dan alleen een starter kit wil bestellen..
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ook dat is terug te lezen: http://tweakers.net/shopr...er-dan-licht/shopreviews/Blackvibes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:31:
Gelukkig kan je bij meerdanlicht.nl alles van Hue met 10% korting kopen. Of heeft iemand hier negatieve ervaringen?
39
Osram heeft E14 lampen die (weer) met Hue werken. Ik hoop er deze week 3 van binnen te krijgen. Je loopt dan wel het risico dat Philips alsnog andere merken gaat blokkeren.VincentG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:24:
Met zo een korting had ik ook flink wat van Hue gekocht.
Binnenkort maar eens een set bestellen.
Verwacht niet snel iets met E14. Wordt nog even kijken of ik dan wat in de keuken ga doen qua Hue. Misschien een ledstrip op m'n kastjes, al zal vanuit de zithoek het effect beperkt zijn.
Na het bestellen kreeg ik ook nog eens een kortingscode van 25% voor mijn volgende bestelling. Dus dat is misschien een tip voor iemand die een grote bestelling wil plaatsen: koop eerst iets goedkoop, wacht de code af en plaats dan die grote bestelling met 25% korting.Blackvibes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:13:
[...]
Dat zou mooi zijn.Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]
Na het bestellen kreeg ik een kortingscode van 25% voor mijn volgende bestelling. Dus dat is misschien een tip voor iemand die een grote bestelling wil plaatsen: koop eerst iets goedkoop, wacht de code af en plaats dan die grote bestelling met 25% korting.
Er staat bij dat die 25% code niet werkt voor Hue verlichting, maar ik heb het net getest: werkt gewoon.DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:38:
[...]
Dat zou mooi zijn.
(jammer dat hue niet in de shell actie zit, dan had ik heel wat kunnen besparen)
[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 06-01-2016 15:08 ]
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 06-01-2016 15:40 ]
Heb je misschien meer foto's hoe je het één en ander aan elkaar heb gesoldeerd. Ben ik wel benieuwd naar! Ben je al verder met het ombouwen van de wisselschakelaar?Black-Xjuh schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:30:
[...]
Heb gister ook een poging gewaagd. De dimmer switches heb ik niet geïmplementeerd omdat ik een impulsschakelaar wil gebruiken met twee contacten. Wel heb ik wat betreft de modificatie nog wat wijzigingen om het naar mijn idee net iets makkelijker te maken.
De nieuwere White worden ook goedkoper gemaakt en vervangen de Lux.arjandijk162 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:54:
Ik snap nog steeds het prijsverschil tussen de Hue Lux en White niet helemaal. 23,95 voor de minder sterke 9 watt en 15,95 voor de nieuwe 9.5 watt....
Zeker leuk, alleen geen kleurlampen..matthijst schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:39:
Praxis heeft ook wat Hue spul, standaard 20% keuzekorting, net een witte Hue + dimmer opgepikt.
https://www.praxis.nl/search?text=hue
Is te zien waar die 25% op werkt?Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:39:
[...]
Er staat bij dat die 25% code niet werkt voor Hue verlichting, maar ik heb het net getest: werkt gewoon.
edit: mocht het niet werken dan ben ik natuurlijk niet verantwoordelijk he
edit2: de 25% code werkt op maar een beperkt aantal Hue producten zie ik nu.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Mensen zoeken altijd zo graag naar kortingscodes voor de starterspakket. Maar vaak is het handiger om even rond te kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 06-01-2016 16:09 ]
Op philipsstore.nl toch? Werkt het bijvoorbeeld met de Color starterset?Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:39:
[...]
Er staat bij dat die 25% code niet werkt voor Hue verlichting, maar ik heb het net getest: werkt gewoon.
edit: mocht het niet werken dan ben ik natuurlijk niet verantwoordelijk he
edit2: de 25% code werkt op maar een beperkt aantal Hue producten zie ik nu.
VincentG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:07:
[...]
Is te zien waar die 25% op werkt?
Wat ik wil gaan bestellen:
Hue E27 starterskit (color)
2x Hue White
En optioneel de 'goedkope' dimmer(s) en/of een Lightstrip Plus.
Net even getest, hij doet het op de color startset en op de Hue white met dimmer (die van 39,95). Alleen de Hue indirect licht lijkt niet te werken.juptache schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:52:
[...]
Op philipsstore.nl toch? Werkt het bijvoorbeeld met de Color starterset?
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 06-01-2016 18:50 ]
Wat is een Hue indirect licht?Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:50:
[...]
[...]
Net even getest, hij doet het op de color startset en op de Hue white met dimmer (die van 39,95). Alleen de Hue indirect licht lijkt niet te werken.
http://www.philipsstore.n...299351PH_NL_SHOPPUB/NL/nl
[ Voor 44% gewijzigd door outlandos op 06-01-2016 18:57 ]
Zojuist het Zigbee kanaal gewijzigd, deze staat nu op 20 ipv 11. Alles lijkt sneller te reageren, dat is dus positief. Er is alleen 1 maar... Mijn Lightify Garden Spots zijn niet meegekomen en reageren nu nergens meer opKleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:12:
Ik ga met de tips nog even aan de slag. Toch lijkt het na de laatste firmware update te komen. Met 5x GU10, 3x E27 W&C, 4x E27Lux, 1x E27 W, 1x Hue Go, 1x Lightify Garden spots en 8x LW plugs (die laatste dragen niet bij aan het mesh toch?) lijkt me dat ik een heel mesh netwerk in mijn huis moet hebben. Nu lijkt het wel een mess
Je zou eens kunnen kijken naar Tasker (op android).Bobbus schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:00:
Ik zit met IFTTT te klooien en op het eerste gezicht lijkt dat allemaal leuk, maar bij het uitdiepen van wat recipes loop je dan toch tegen problemen aan. Als ik met mijn WiFi verbind gaan mijn lampen aan. Prima, behalve natuurlijk als het buiten licht is. Ik mis dan eigenlijk nog een extra 'if' die de voorwaarde stelt dat de zon bijna onder is(of zo). Ik heb net al zitten Googlen, maar als ik het goed heb gaat dat feest niet door omdat je gewoon geen extra 'if' kunt toevoegen en je, als ik het goed heb, ook niet een recipe als trigger kunt instellen om ze zo aan elkaar te rijgen. Tips?
Als je naar links swiped, zie je de volgende pagina. Misschien staat ie daar?TheN1ckname schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:06:
Ik had een vraag over de hue android app, ik heb een aantal scene's gemaakt en deze staan keurig in het "scene" menu. Maar als ik nu een nieuwe scene toevoeg, kan ik deze niet terug vinden. De scene is wel beschikbaar als ik hem wil koppelen aan een hue tap of dimmer.
Er is maar 1 pagina met scenes, ik zie hier er ook maar 5 staan.mbitter schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:27:
[...]
Als je naar links swiped, zie je de volgende pagina. Misschien staat ie daar?
Waar heb je die Osram E14 Hue lampen gevonden?juptache schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:35:
[...]
Osram heeft E14 lampen die (weer) met Hue werken. Ik hoop er deze week 3 van binnen te krijgen. Je loopt dan wel het risico dat Philips alsnog andere merken gaat blokkeren.
[ Voor 5% gewijzigd door iDirk op 06-01-2016 22:50 ]
Ik heb ze bij reichelt.de besteld, maar ze zijn in NL ook wel te krijgen (conrad bijvoorbeeld). Sinds gisteravond nog geen problemen.iDirk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:31:
[...]
Waar heb je die Osram E14 Hue lampen gevonden?
(en werkt dat goed/zonder problemen?)
Bedankt voor de tip! 4x Hue White toegevoegd aan mijn collectiematthijst schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:39:
Praxis heeft ook wat Hue spul, standaard 20% keuzekorting, net een witte Hue + dimmer opgepikt.
https://www.praxis.nl/search?text=hue
Bij Hornbach krijg je ze nog een keer 10% goedkoper als iemand anders (Praxis) ze goedkoper heeft. (als het wel hetzelfde ean nummer heeft)Dennisvw schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:50:
[...]
Bedankt voor de tip! 4x Hue White toegevoegd aan mijn collectie
Er zit dubbelzijdig plakband aan de achterkant. Als je ondergrond goed schoon is moet dat gemakkelijk blijven zitten.DirectZ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:18:
Kan je een lightstrip ook monteren met bijvoorbeeld een punaise..?? Dus er iets doorheen prikken..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq