[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 06:53
De theater mode daarvan is wel aan te raden. Gebruik het zelf ook.

Lampen dimmen tot X % als film start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 15:13
rajackar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:31:
[...]

Dat moet makkelijk kunnen. Je kunt met een slider spelen om de variatie aan te passen.
Leuk detail is dat je één of meerdere lampen kan selecteren voor ambilight en de rest nog steeds als een theater kunt laten dimmen.
Je kunt hier de laatste versie vinden onder het development gedeelte. Dus niet de 7.x maar de 8.2b versie downloaden.
https://github.com/michaelrcarroll/script.kodi.hue.ambilight
https://github.com/michae...ilight/releases/tag/0.8b2 die dus :Y

Ga er eens mee spelen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 12:01
jeroen11 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Ter verduidelijking, het lukt me al wel om de Lightstrip Plus te bedienen met een Livingcolors remote, alleen kan ik dan geen kleur kiezen, alleen de (warm) witte leds reageren. Ik krijg de indruk dat de kleuren en de witte leds apart aangestuurd worden... Vroeg me af of iemand dat herkent?
@ Jeroen11: Gisteren getest met een Gen2 remote (ronde met touchbediening).
De Lightstrip Plus reageert netjes op het kleurenwiel, alle LEDs worden aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 15:26
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik wil ook zo'n ding halen, maar vraag me af of dat mat/-witglas niet teveel licht tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 10-07 06:53
Mijn bevindingen zijn goed. Hiervoor had ik een Gen1 livingcolors. Deze kan het licht wat beter richten. Echter zijn hiervan de schaduwen lelijk doordat de afstand tussen de leds zo groot is. Dubbele schaduweffect.

Met een Fado + E27 hue is het licht wat meer difuse natuurlijk. Wel veel egaler ook en de lichtopbrengst is naar mijn idee juist meer. De LC gen1 stond altijd op 100% de E27 Hue op 60% uit mijn hoofd, zit nu op mijn werk dus kan niet controleren.

Het geheel staat bij mij achter een grote plantenpot.

Goeie deal voor €10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Kunnen Philips HUE White and Color lampen ook met een aparte dimmer gedimt worden? Of alleen maar door middel van de app?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Outlandos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:19:
Hue startspakket V2 besteld op de website van Philips met een kortingscode van 35% die ik in het kortinscode topic zag staan. Ben erg benieuwd!
Ik kan de code niet vinden. Waar staat deze code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Ik kan de code niet vinden. Waar staat deze code :)
Was eenmalige korting:

peer1979 in "Meld hier uw kortingscodes/coupons"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:54
DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:12:
[...]
Ahh ok. Cool. Weet je ook of er een android versie is toevallig?
Google Play: Hue TapApp
lijkt ook meer functionaliteit te bieden aan de Tap dan met de standaard Hue app.
Voor Android schijnt deze app handig te zijn om je dimmer switch of tap te configureren. Heb hem zelf alleen nog niet uitgetest om dat ik merendeel iOS devices gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:59
donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:53:
Kunnen Philips HUE White and Color lampen ook met een aparte dimmer gedimt worden? Of alleen maar door middel van de app?
Met de Hue Wireless Dimmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Jochemd13 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:27:
[...]

Met de Hue Wireless Dimmer ;)
Maar ik kan ze dus niet stoppen in een lamp die al een ingebouwde dimmer heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:17:
[...]

Maar ik kan ze dus niet stoppen in een lamp die al een ingebouwde dimmer heeft ?
Nope, dan gaan ze vanzelf uit (en stuk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Nee dat kan zelfs nadelige gevolgen hebben voor de levensduur van de lamp volgens Philips. Dimmen kan alleen via de lamp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
[...]

Dat zal niet goed gaan. De lampen zijn via zichzelf dimbaar maar buitenaf (dus via dimmer) moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Duidelijk zo toch.... :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
[...]

Nee, helaas. In ieder geval kun je de dimmer niet gebruiken.
Ik heb een aantal staande lampen met ingebouwde dimmers, die gewoon helemaal vol open staan.

edit: lekker laat was ik. Maar je kunt er dus wel zonder gevolgen lampen in stoppen als de dimmers helemaal open staan.

[ Voor 14% gewijzigd door juptache op 05-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
juptache schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:20:
[...]

Ik heb een aantal staande lampen met ingebouwde dimmers, die gewoon helemaal vol open staan.

edit: lekker laat was ik. Maar je kunt er dus wel zonder gevolgen lampen in stoppen als de dimmers helemaal open staan.
Ow, maar dat is geen probleem. En voor mijn vrouw koop ik dan wel een dimsetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08-2023
Heren vraagje, ik zit met een dilemma,

Ik wil graag de starterpakket van de Philips Hue aanschaffen, ik heb het eigenlijk pas in augustus 2016 nodig omdat mijn appartement (nieuwbouw) afegrond is. Ik kan de Philips hue starter pakket met korting krijgen op dit moment (tot eind januari) maar ik ben bang dat er rond september al een versie word uitgebracht of staat deze nog niet in de planning? Wat raden jullie mij aan.

Andere vraag is. Ik wil de plafond van de woonkamer verlagen en de Hue GU10 spotjes in laten zetten, past deze wel voor een verlagende plafond? wat raden jullie mij aan?

Gr.
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Wat is de prijs die je tot eind januari betaald voor de startset (minus de korting) ?

Een Hue GU10 spot heeft dezelfde afmetingen als een standaard GU10 spot maar ze zijn alleen wat langer. Ongeveer 1cm. Als er dus genoeg ruimte boven je spots is en je hebt het juist armatuur dan is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:26
Anonymous_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:38:
Heren vraagje, ik zit met een dilemma,

Ik wil graag de starterpakket van de Philips Hue aanschaffen, ik heb het eigenlijk pas in augustus 2016 nodig omdat mijn appartement (nieuwbouw) afegrond is. Ik kan de Philips hue starter pakket met korting krijgen op dit moment (tot eind januari) maar ik ben bang dat er rond september al een versie word uitgebracht of staat deze nog niet in de planning? Wat raden jullie mij aan.

Andere vraag is. Ik wil de plafond van de woonkamer verlagen en de Hue GU10 spotjes in laten zetten, past deze wel voor een verlagende plafond? wat raden jullie mij aan?

Gr.
Bas
Groeten hoeft niet hier hoor ;)

Je moet er bij inbouwen dat ze langer zijn dan normale spots:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-1pr8XX4QYY8/VOieYBl5lBI/AAAAAAAAAts/h9eP_wbZLPA/s640/huegu10hoogte.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
Anonymous_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:38:Ik kan de Philips hue starter pakket met korting krijgen op dit moment (tot eind januari) maar ik ben bang dat er rond september al een versie word uitgebracht of staat deze nog niet in de planning? Wat raden jullie mij aan.
Ik zou er niet vanuit gaan dat er tegen die tijd alweer een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Bij mij scheelde het maar 1 cm met de spots die er eerst inzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 12:44
Een veel voorkomende GU10 hoogte is 58mm, de HUE GU10 is ~70mm dus daar moet je dus minimaal rekening mee houden met je verlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
Franciscus7000 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:54:
[...]

Begrijp ik goed uit je verhaal dat het wel werkt, ondanks dat het dan 'domme lampen' zijn/ worden?
Ja en nee. Op zich werkt het gewoon als domme lamp, maar elke lamp die via de gewone schakelaar is uitgezet is niet meer te zien door de app. Dus dan moet je eerst handmatig alle lampen weer aanzetten. Als je het dom gebruikt, kan het dus niet meer slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723437

Wie heeft een oplossing: sinds dat ik de afstandsbediening in gebruik heb gaan mijn lampen spontaan uit zonder dat de ab is gebruikt. Zet ik de lampen met de ab weer aan gaan ook lampen branden die niet middels de ab bediend kunnen worden. Zet ik de lampen via de app weer aan gaan ze ook weer uit. Het is nu enkele weken goed gegaan maar nu begint het weer. Heb inmiddels de bridge gereset. Maar dat is blijkbaar niet de oplossing. Heb ook de laatste firmware in gebruik.
Ik weet het niet meer. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 30-06 22:37

Shapeshifter

Get it over with

Heb in de vakantie mijn Hue Python class maar eens herschreven en er gelijk een functie aan toegevoegd die periodiek de Bridge uitleest en kijkt of er toevallig lampen onverklaarbaar uit of aan gegaan zijn (lees: iemand heeft aan de schakelaars gezeten). In principe kan ik de lampen nu handmatig bedienen en wordt mijn database vanzelf geüpdatet. Liep wel tegen een paar interessante dingen aan:
  • Als een lamp hard uitgezet wordt blijft hij in principe zijn state houden ("on" = True), alleen wordt de "reachable" property uiteindelijk False.
  • Het duurt vrij lang voordat de Bridge ziet dat een lamp niet meer reachable is, over het algmeen wel een minuut of twee.
  • Als de lamp hard aangezet wordt duurt het heel even voordat de lamp reachable wordt, over het algmeen een seconde of 4 (ik vermoed dat dit veel sneller is omdat de lamp actief met de Bridge kan communiceren zodra er weer stroom op staat).
  • Als de lamp weer reachable is kan het gerust nog 4 seconden (maar ook 40 seconden) duren voordat hij zijn interne status ook weer heeft geüpdatet (colormode = ct en ct = 369), maar je kunt hem wel meteen op een andere stand zetten, dus je hoeft er niet per se op te wachten.
Ondanks deze dingen vind ik het wel acceptabel dat het een paar seconden duurt voordat de lampen op de warmste stand worden gezet als ze met de knop worden aangezet (of elke andere willekeurige stand die ik wil). Tevens is het handig dat ik nu een functie heb die een lijstje uitpoept met lampen die uit zijn gezet zodat ik deze even aan kan zetten als ik thuis kom (ik kan het zo maken dat als een lamp handmatig aangezet wordt binnen 5 minuten dat ik thuis kom hij gewoon uitgaat, dan zit hij tenminste weer op het systeem). Ben wel benieuwd hoe ze die sensoren die in de toekomst mogelijk komen responsief gaan maken, want 4 seconden wachten als je een deur open doet is eigenlijk wel wat te veel en het feit dat ik zo'n geknutselde oplossing hiervoor nodig heb in plaats van dat de Bridge gewoon die waarden pushed (of via een long poll oid) is natuurlijk ook een beetje jammer...

[ Voor 9% gewijzigd door Shapeshifter op 05-01-2016 20:31 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Shapeshifter schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:36:
... Ben wel benieuwd hoe ze die sensoren die in de toekomst mogelijk komen responsief gaan maken, want 4 seconden wachten als je een deur open doet is eigenlijk wel wat te veel en het feit dat ik zo'n geknutselde oplossing ...
Als er al sensoren komen dan zullen deze snel kunnen reageren; immers, de bridge is vertraging niet. Als je op de Hue Tap klik gaat dit ook bijna instant.
Ik gebruik zelf Fibaro met bewegings sensoren. Ik meet of er beweging is, en alleen als de lichtsterkte onder de 50 lux is, stuur ik een scene on naar de bridge. Dit werkt zonder merkbare vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
juptache schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:20:
[...]

Niet helemaal waar, ik heb twee lampen gehad die gingen zoemen als er een dimmer tussen zat, ook vol open dus. Dimmer doet toch wat... Liefst haal je deze weg, als ik het maar voor de veiligheid van je dure lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 30-06 22:37

Shapeshifter

Get it over with

rrenzo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:36:
[...]

Als er al sensoren komen dan zullen deze snel kunnen reageren; immers, de bridge is vertraging niet. Als je op de Hue Tap klik gaat dit ook bijna instant.
Ik gebruik zelf Fibaro met bewegings sensoren. Ik meet of er beweging is, en alleen als de lichtsterkte onder de 50 lux is, stuur ik een scene on naar de bridge. Dit werkt zonder merkbare vertraging...
Het verschil is alleen dat met het bedienen van de lamp het verkeer van de Bridge naar de lamp gaat (hoeft in principe geen bevestiging of iets terug te komen en als hij terugkomt kan hij die sturen nadat de lamp al is aangepast). Bij een sensor moet de communicatie van sensor naar Bridge, met een minder snelle processor en een minder grote antenne (denk ik). Natuurlijk zullen ze het vast voor elkaar krijgen, dus ik zit er niet zo over in. Hoop gewoon dat die krengen eens een keer op de markt worden gebracht, zou er leuke dingen mee kunnen doen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 14:10
Omdat men wel vaker wat foto's wil zien, dacht ik, laat ik eens wat posten:

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/hue5.jpg

Het is nog een beetje een bende aangezien ik echt nét alle lampen op heb gehangen (net verhuisd). U ziet:
  • Twee wandlampen van Rietveld (er moet nog een mat glaasje onder die het licht meer verspreidt zoals aan de bovenkant)
  • Een wandlamp met pendel van Rietveld (met matte blender eronder voor goede verspreiding van het licht. Eenzelfde soort lampenkamp heb ik als hanglamp boven de eettafel, die is alleen nog niet aangesloten
  • Een kerstboom die met een Living Whites-stopcontact ook bestuurbaar is via de Hue Dimmer Switch die ik heb liggen. Een Hue Tap is nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
Dat mesh verhaal, werkt dat nou echt? Ik heb het idee dat sinds de laatste update (de terugdraai update betreffende 3rd party lights) mijn lampen op zolder (3x GU10 en 2x Hue white & color) veel slechter reageren. Regelmatig is ook een uitroepteken te zien in de Hue app. Ik heb op de 1e verdieping een Hue White er tussen gehangen maar dat geeft geen verschil. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Vraagje.
Ik heb nu mijn Living Colors remote gekoppeld aan de hue set van 3 lampen.
Scène ingesteld, maar dan zijn ze alle 4 hetzelfde (zo ingesteld).
Is het nu ook nog mogelijk om de 3 lampen op 1 kleur te laten, maar de LC door zijn kleuren heen te laten lopen? Zo ja: hoe stel je dat nu nog in?
Voordat ik de remote gekoppeld had drukte je op die knop linksonder, maar als ik dat nu doe worden de 3 Hue's wit en gaat de LC door z'n kleuren lopen.

Edit. Kan wel in twee stappen, door eerst de LC in kleurenloop te zetten en dan de 3 lampen met een scène aan te zetten, maar kan je alles ook in 1 scène krijgen (dat loopen van de LC).

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 05-01-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723513

Ik heb mijn GU10 startset binnen. Volgende week wil ik een verlaagd stuk plafond (12,5cm) gaan maken boven mijn zithoek met inbouwspeakers en armaturen waarin ik de spots ga plaatsen.

Ruimte genoeg boven het plafond, maar nu nog op zoek naar de juiste armaturen, aangezien ze 7cm lang zijn tov standaard 5/5.5cm.

Welke armaturen kan ik het beste nemen? Bij een bouwmarkt vind ik vooral kant en klare incl. spots, maar liefst koop ik losse armaturen waar ik alleen maar de lamp in hoef te plaatsen en klaar, en vooral met de juiste maat! Dit is nogal lastig zoeken vind ik, of moet ik met de lamp naar een lichtspeciaalzaak en daar gaan passen ofzo? Liefst van ervaren gebruikers tips wat ik het beste kan doen!

Mvg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 12:44
Speakers in verlaagd plafond met spots? Succes...
Gaat makkelijk resoneren/rammelen hou daar rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Dat idee heb ik ook.
Maar hoe op te lossen?
Kleintje pils schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:31:
Dat mesh verhaal, werkt dat nou echt? Ik heb het idee dat sinds de laatste update (de terugdraai update betreffende 3rd party lights) mijn lampen op zolder (3x GU10 en 2x Hue white & color) veel slechter reageren. Regelmatig is ook een uitroepteken te zien in de Hue app. Ik heb op de 1e verdieping een Hue White er tussen gehangen maar dat geeft geen verschil. Iemand?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bridge centraler in je huis plaatsen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:49
Anoniem: 723513 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:48:
Ik heb mijn GU10 startset binnen. Volgende week wil ik een verlaagd stuk plafond (12,5cm) gaan maken boven mijn zithoek met inbouwspeakers en armaturen waarin ik de spots ga plaatsen.

Ruimte genoeg boven het plafond, maar nu nog op zoek naar de juiste armaturen, aangezien ze 7cm lang zijn tov standaard 5/5.5cm.

Welke armaturen kan ik het beste nemen? Bij een bouwmarkt vind ik vooral kant en klare incl. spots, maar liefst koop ik losse armaturen waar ik alleen maar de lamp in hoef te plaatsen en klaar, en vooral met de juiste maat! Dit is nogal lastig zoeken vind ik, of moet ik met de lamp naar een lichtspeciaalzaak en daar gaan passen ofzo? Liefst van ervaren gebruikers tips wat ik het beste kan doen!

Mvg!!
Zelf gebruik ik: Philips myBathroom inbouwspot Roots
Verkrijgbaar in wit en metaal (glans of mat)

Hier krijg je wel standaard halogeen lampjes bij, maar die kun je makkelijk vervangen door de hue's. Als je hier plaatjes van zoekt op internet, dan zie je dat deze een fitting hebben aan een draadje. Dit soort zou je nodig hebben voor de iets langere hue's!

Speakers heb ik ook in het plafond. Doordat het al een houten plafond was, heb ik hier overal isolatie-wol in gemaakt. Op de plek van de spots wat weggehaald ivm mogelijke warmte-ontwikkeling.
Op de plek van de speakers heb ik juist extra geluids-isolatie erbij gedaan.

Ik denk wel dat het afhangt van de kwaliteit van je speakers en het eventuele gebruik van DSP's hoe het uiteindelijk gaat klinken.

Succes!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
arjandijk162 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:41:
[...]

Niet helemaal waar, ik heb twee lampen gehad die gingen zoemen als er een dimmer tussen zat, ook vol open dus. Dimmer doet toch wat... Liefst haal je deze weg, als ik het maar voor de veiligheid van je dure lampen.
Ok, dat herken ik niet, maar goed om te weten! Dimmer ertussenuit halen is inderdaad de beste oplossing, misschien ga ik dat ook gewoon doen, als dat makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
CyBeRSPiN schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:12:
Bridge centraler in je huis plaatsen misschien?
Haha ja maar het grote nadeel van de Hue bridge is toch wel de vaste netwerk aansluiting, die moet je maar net in de buurt hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

tozzke

aka tozzert

Kleintje pils schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:31:
Geen idee of een nieuwe node (lamp) gelijk opgenomen wordt in het mesh-netwerk. De bridge al eens gereset toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Ik twijfelde of mijn bridge (beneden in de meterkast) het wel zou redden tot aan mijn zolder. Uiteindelijk lukte dit zonder problemen. Heb een tap met 2 hue white en 1 LC Iris. Alles werkt perfect op de tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:37:
[...]

Haha ja maar het grote nadeel van de Hue bridge is toch wel de vaste netwerk aansluiting, die moet je maar net in de buurt hebben :(
Is zo aangelegd, en anders met Powerline adapter..

Maar nog even een andere suggestie: je kunt het Zigbee kanaal wijzigen in de bridge, heb je daar al mee geexperimenteerd?
menu -> Settings -> My Bridge -> ZigBee Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
En het werkt al een jaar goed tot nu...
Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:37:
[...]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
Ik ga met de tips nog even aan de slag. Toch lijkt het na de laatste firmware update te komen. Met 5x GU10, 3x E27 W&C, 4x E27Lux, 1x E27 W, 1x Hue Go, 1x Lightify Garden spots en 8x LW plugs (die laatste dragen niet bij aan het mesh toch?) lijkt me dat ik een heel mesh netwerk in mijn huis moet hebben. Nu lijkt het wel een mess :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:11:
je zou ook kunnen kijken naar een Hue Tap. Werkt zonder batterijen of stroom en kan je 4 zaken in programeren. Dus aan, uit, Scene1 en Scene2 bv,
Ben nu ook aan het kijken voor een hue set en neem ook een Tap voor de oppas die dan makkelijk eea kan bedienen zonder de app (zelfde geld voor de kinderen)
Een vraagje over de Hue Tab. Ik zit te overwegen om zelf in ieder geval acht Hue GU10 spots + bridge aan te schaffen voor in de woonkamer. Daar zitten op dit moment acht normale GU10 LED spots in welke 'dimbaar' werken (nu niet helemaal, want er zit nog een normale en geen LED dimmer in). Nu lijkt mij Hue een mooie oplossing, want dan hoef ik geen LED dimmer aan te schaffen (toch? :P). Wel wil ik in plaats van de dimmer welke nu op de muur gemonteerd zit een alternatief plaatsen, zodat vrienden / familie die in mijn huis zijn toch de lampen kunnen bedienen als ik er niet ben, en wel een klein beetje functionaliteit hebben. Enter Hue Tab dus zou je zeggen. Echter is deze draadloos en werkt op kinetische energie. Liefst heb ik gewoon daar een bedraad alternatief voor, maar wel met dezelfde functionaliteit.

Bestaat zoiets?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Snappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
[...]

Een vraagje over de Hue Tab. Ik zit te overwegen om zelf in ieder geval acht Hue GU10 spots + bridge aan te schaffen voor in de woonkamer. Daar zitten op dit moment acht normale GU10 LED spots in welke 'dimbaar' werken (nu niet helemaal, want er zit nog een normale en geen LED dimmer in). Nu lijkt mij Hue een mooie oplossing, want dan hoef ik geen LED dimmer aan te schaffen (toch? :P). Wel wil ik in plaats van de dimmer welke nu op de muur gemonteerd zit een alternatief plaatsen, zodat vrienden / familie die in mijn huis zijn toch de lampen kunnen bedienen als ik er niet ben, en wel een klein beetje functionaliteit hebben. Enter Hue Tab dus zou je zeggen. Echter is deze draadloos en werkt op kinetische energie. Liefst heb ik gewoon daar een bedraad alternatief voor, maar wel met dezelfde functionaliteit.

Bestaat zoiets?
Nee

Maar waarom zou je dat willen als je lampen verder volledig draadloos functioneren :? Wat verwacht je te bereiken met een draadje? Waar zou dat draadje uberhaupt naar toe moeten gaan? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 06-01-2016 10:24 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Bestaat zoiets?
Waarom perse bedraad?
Je hebt ook nog een dimmer voor hue. Maar die werkt op batterijen.
Wat levert een bedraade Hue Tab voor voordelen op?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:23:
[...]

Waarom perse bedraad?
Je hebt ook nog een dimmer voor hue. Maar die werkt op batterijen.
Wat levert een bedraade Hue Tab voor voordelen op?
Omdat de aansluiting er al zit en daar uiteindelijk ook wel een knop op zal blijven. Ik zie liever op die plek een Hue Tab gemonteerd zitten dan een gewone schakelaar. Op die plek zit natuurlijk ook al een stroomaansluiting, dus waarom zou je dan daar een gewone knop neerzetten en op een andere locatie ook nog eens een Hue Tab?

Het kan ook zijn dat ik het concept verkeerd begrijp hoor, ik heb pas sinds 15 minuten interesse in Hue :P
tozzke schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Ben je tevreden over de huidige LED spotjes of wíl je gewoon naar Hue? Een LED-dimmer is heel wat goedkoper dan 8 Hue spotjes namelijk ;)
Haha, dat snap ik ;) Ik heb die LED spotjes voor relatief weinig op de kop getikt en ben er uiteraard tevreden over. Echter was de voornaamste reden besparing op elektriciteit (ik ben van 770W naar 88W gegaan door mijn hele huis heen). Die besparing heb ik met Hue ook (tvt zal wel wat langer zijn), maar Hue bied natuurlijk ook een stukje woonbeleving en plezier. Due overgebleven LED's verkoop ik wel of zet ik op een andere plek in.

[ Voor 33% gewijzigd door Snappie88 op 06-01-2016 10:29 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

tozzke

aka tozzert

[...]

Bestaat zoiets?
Ben je tevreden over de huidige LED spotjes of wíl je gewoon naar Hue? Een LED-dimmer is heel wat goedkoper dan 8 Hue spotjes namelijk ;)
Snappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Omdat de aansluiting er al zit en daar uiteindelijk ook wel een knop op zal blijven. Ik zie liever op die plek een Hue Tab gemonteerd zitten dan een gewone schakelaar. Op die plek zit natuurlijk ook al een stroomaansluiting, dus waarom zou je dan daar een gewone knop neerzetten en op een andere locatie ook nog eens een Hue Tab?

Het kan ook zijn dat ik het concept verkeerd begrijp hoor, ik heb pas sinds 15 minuten interesse in Hue :P
Wat let je op de plek van de huidige dimmer die Tap te plaatsen dan? Dat is een kwestie van de bruine en zwarte draad bij elkaar steken in een lasklem en de Tap over de doos zetten

[ Voor 25% gewijzigd door tozzke op 06-01-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Snappie88 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]

dan haal je de dimmer toch weg. en werk je de stroomdraden netjes weg. En sluit er een Tab op die plek aan.
En als je dan wilt kan je de Tab losdraaien en meenemen naar de bank bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd. Als je aan/uit en wilt dimmen een goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:29:
[...]

dan haal je de dimmer toch weg. en werk je de stroomdraden netjes weg. En sluit er een Tab op die plek aan.
En als je dan wilt kan je de Tab losdraaien en meenemen naar de bank bv.
Dat kan inderdaad, en ik geloof dat het ook zoiets moet worden dan :P

Ik kon niet direct opmaken dat je de Tab ook los kon draaien, dat maakt het een stukje praktischer.
Die is handig, ben gelukkig niet de enige met dit 'probleem' :P bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Snappie88 op 06-01-2016 10:35 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Idd. Als je aan/uit en wilt dimmen een goedkopere oplossing.
werkt deze dimmer op alle lampen van de Hue of alleen een specifieke set lampen?

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
Cobus_NL schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:35:
[...]

werkt deze dimmer op alle lampen van de Hue of alleen een specifieke set lampen?
Alle lampen die op de bridge aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Cobus_NL schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:35:
[...]
juptache schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:37:
[...]
Alle lampen die op de bridge aangesloten worden.
Denk niet dat dit het correcte antwoord is, toch?

De Hue Dimmer kan je instellen dat hij op eender welke lamp werkt. Het is niet zo dat hij elke lamp gaat bedienen die aan je bridge hangen.

Je kan zelf selecteren welke lamp(en) je met de dimmer wil bedienen. 1, meerdere, allen.

[ Voor 18% gewijzigd door TooTall op 06-01-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
TooTall schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:48:
[...]

De Hue Dimmer kan je instellen dat hij op eender welke lamp werkt. Het is niet zo dat hij elke lamp gaat bedienen die aan je bridge hangen.

Je kan zelf selecteren welke lamp(en) je met de dimmer wil bedienen. 1, meerdere, allen.
thanks! dan weet ik weer even genoeg. :)

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
[...]

Ik vatte de vraag op als "Werkt de Dimmer alleen met bv Hue White of ook met White&Color?"

De dimmer koppel je net als de lampen met de bridge en via de bridge stel je in welke lampen 'ie bedient (en dat kunnen volgens mij alle lampen zijn die aan de bridge zijn gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
[...]

[...]

Op zich wel. :+
Alle lampen die op de bridge aangesloten zijn, kunnen bediend worden met de dimmer. Niets aan gelogen. Tis net hoe je hem leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Anoniem: 723513 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:48:

Mvg!!
Ik heb zelf onderstaande inbouwspots aangeschaft. De Hue lampen passen hierin perfect. Ze hebben hier meerdere opties die de hue gu10's ondersteunen en een goede klantenservice (ik werk er niet hoor) dus je kan altijd voor de zekerheid even bellen.

Keuken
http://www.ledlampendirec...no-wit-rond-verdiept.html

Douche
http://www.ledlampendirec...-ip54-spatwaterdicht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Outlandos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:19:
Hue startspakket V2 besteld op de website van Philips met een kortingscode van 35% die ik in het kortinscode topic zag staan. Ben erg benieuwd!
Vertel, vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Ik had 'm gevonden. Helaas zag ik toen pas 'eenmalig gebruik'. Shit, wat balen zeg. Juist wanneer ik méér dan alleen een starter kit wil bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Blackvibes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Ik had 'm gevonden. Helaas zag ik toen pas 'eenmalig gebruik'. Shit, wat balen zeg. Juist wanneer ik méér dan alleen een starter kit wil bestellen.. :)
Ookal wou je slechts een starter kit kopen had je moeten balen.
De code zelf kan maar 1x gebruikt worden. Dus geen korting meer. Dacht ook das mooi een starter kit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Met zo een korting had ik ook flink wat van Hue gekocht. :p

Binnenkort maar eens een set bestellen.

Verwacht niet snel iets met E14. Wordt nog even kijken of ik dan wat in de keuken ga doen qua Hue. Misschien een ledstrip op m'n kastjes, al zal vanuit de zithoek het effect beperkt zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ja e14 is jammer. Heb veel met e14. Waar geen converter inpast en dan ook nog een lamp.
Ook heb ik veel g4 lampen. Die wil ik dan ook gaan vervangen.
Denk dat ik maar even moet sparen en mijn bonus van dit jaar ga inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Gelukkig kan je bij meerdanlicht.nl alles van Hue met 10% korting kopen. Of heeft iemand hier negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Blackvibes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:31:
Gelukkig kan je bij meerdanlicht.nl alles van Hue met 10% korting kopen. Of heeft iemand hier negatieve ervaringen?
Ook dat is terug te lezen: http://tweakers.net/shopr...er-dan-licht/shopreviews/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
VincentG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:24:
Met zo een korting had ik ook flink wat van Hue gekocht. :p

Binnenkort maar eens een set bestellen.

Verwacht niet snel iets met E14. Wordt nog even kijken of ik dan wat in de keuken ga doen qua Hue. Misschien een ledstrip op m'n kastjes, al zal vanuit de zithoek het effect beperkt zijn.
Osram heeft E14 lampen die (weer) met Hue werken. Ik hoop er deze week 3 van binnen te krijgen. Je loopt dan wel het risico dat Philips alsnog andere merken gaat blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 09-07 17:25
Blackvibes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Na het bestellen kreeg ik ook nog eens een kortingscode van 25% voor mijn volgende bestelling. Dus dat is misschien een tip voor iemand die een grote bestelling wil plaatsen: koop eerst iets goedkoop, wacht de code af en plaats dan die grote bestelling met 25% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]

Na het bestellen kreeg ik een kortingscode van 25% voor mijn volgende bestelling. Dus dat is misschien een tip voor iemand die een grote bestelling wil plaatsen: koop eerst iets goedkoop, wacht de code af en plaats dan die grote bestelling met 25% korting.
Dat zou mooi zijn.
(jammer dat hue niet in de shell actie zit, dan had ik heel wat kunnen besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DarkSide schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:38:
[...]

Dat zou mooi zijn.
(jammer dat hue niet in de shell actie zit, dan had ik heel wat kunnen besparen)
Er staat bij dat die 25% code niet werkt voor Hue verlichting, maar ik heb het net getest: werkt gewoon.

edit: mocht het niet werken dan ben ik natuurlijk niet verantwoordelijk he ;)

edit2: de 25% code werkt op maar een beperkt aantal Hue producten zie ik nu.

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 06-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Praxis heeft ook wat Hue spul, standaard 20% keuzekorting, net een witte Hue + dimmer opgepikt.
https://www.praxis.nl/search?text=hue

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 06-01-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik snap nog steeds het prijsverschil tussen de Hue Lux en White niet helemaal. 23,95 voor de minder sterke 9 watt en 15,95 voor de nieuwe 9.5 watt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 20:36
Black-Xjuh schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:30:
[...]

Heb gister ook een poging gewaagd. De dimmer switches heb ik niet geïmplementeerd omdat ik een impulsschakelaar wil gebruiken met twee contacten. Wel heb ik wat betreft de modificatie nog wat wijzigingen om het naar mijn idee net iets makkelijker te maken.
Heb je misschien meer foto's hoe je het één en ander aan elkaar heb gesoldeerd. Ben ik wel benieuwd naar! Ben je al verder met het ombouwen van de wisselschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
arjandijk162 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:54:
Ik snap nog steeds het prijsverschil tussen de Hue Lux en White niet helemaal. 23,95 voor de minder sterke 9 watt en 15,95 voor de nieuwe 9.5 watt....
De nieuwere White worden ook goedkoper gemaakt en vervangen de Lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
matthijst schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:39:
Praxis heeft ook wat Hue spul, standaard 20% keuzekorting, net een witte Hue + dimmer opgepikt.
Zeker leuk, alleen geen kleurlampen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Er staat bij dat die 25% code niet werkt voor Hue verlichting, maar ik heb het net getest: werkt gewoon.

Is te zien waar die 25% op werkt?

Wat ik wil gaan bestellen:

Hue E27 starterskit (color)
2x Hue White

En optioneel de 'goedkope' dimmer(s) en/of een Lightstrip Plus.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
Mensen zoeken altijd zo graag naar kortingscodes voor de starterspakket. Maar vaak is het handiger om even rond te kijken.

Zo was laatste op Amazon.es de e27 lampen te koop voor 33 euro per stuk (met max van 3). Zo had ik voor 100 euro drie lampen. Een bridge v1 (als je toch geen Siri ondersteuning zoekt) kun je op marktplaats voor 20 euro kopen, wat uitkomt op 120 euro in het totaal. Ga je toch niet voor een oude bridge dan kun je voor 40 euro een nieuwe bridge kopen. Totaalbedrag is gewoon goedkoper dan een starterskit kopen.

Dus staar je niet blind op de aanbiedingen van de starterskit.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 06-01-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Op philipsstore.nl toch? Werkt het bijvoorbeeld met de Color starterset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
VincentG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:07:
[...]

Is te zien waar die 25% op werkt?

Wat ik wil gaan bestellen:

Hue E27 starterskit (color)
2x Hue White

En optioneel de 'goedkope' dimmer(s) en/of een Lightstrip Plus.
juptache schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:52:
[...]

Op philipsstore.nl toch? Werkt het bijvoorbeeld met de Color starterset?
Net even getest, hij doet het op de color startset en op de Hue white met dimmer (die van 39,95). Alleen de Hue indirect licht lijkt niet te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 06-01-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Outlandos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:50:
[...]

[...]

Net even getest, hij doet het op de color startset en op de Hue white met dimmer (die van 39,95). Alleen de Hue indirect licht lijkt niet te werken.
Wat is een Hue indirect licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jochemd13 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Wat is een Hue indirect licht?
http://www.philipsstore.n...299351PH_NL_SHOPPUB/NL/nl

Overigens, even heel iets anders.

Ik heb net mijn pakketje van Philips geopend, en er is iets goed mis gegaan: er zit enkel een ''White and color ambiance extension bulb'' in.... op de bon staan ook 2 artikelnummers: één ervan is het starterspakket die ik besteld heb en het andere nummer hoort inderdaad bij die extension bulb, maar die heb ik nooit besteld :? Raden jullie aan te mailen of te bellen? Als ik mail kan ik direct een foto meesturen van de bon. Hopelijk fixen ze het netjes..

[ Voor 44% gewijzigd door outlandos op 06-01-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Categorie Hue Indirect licht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

bitflusher

flushed die *** pc

Naast de 4 white lampen, 2 dimmers en een white plug vandaag in een opwelling een ledstrip aangeschaft.
Hoewel het een mooi product is en ik het "spelen" met kleuren leuk vind weet ik niet of de strip echt wat toe voegt. Hij is nu langs een paar kastjes en op de rugleuning van de bank geweest en het is nog niet het wow effect wat ik er van verwacht had.
Ik denk dat de volgende aanvulling eerder een (kleuren) peertje gaat zijn dan een extra led strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Merk nu toch wel dat ik het matchen van kleuren steeds belangrijker vind. Met 2 lightstrips en een Go valt het teveel op dat de witkleuren niet hetzelfde zijn. We kiezen vaak standaard een warme kleur en dan zien de 4 Hue Whites er toch niet zo heel leuk uit.

Denk dat ik dus de Whites maar omwissel voor de Color versie....ben al aardig op weg met de colors van amazon.se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
Kleintje pils schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:12:
Ik ga met de tips nog even aan de slag. Toch lijkt het na de laatste firmware update te komen. Met 5x GU10, 3x E27 W&C, 4x E27Lux, 1x E27 W, 1x Hue Go, 1x Lightify Garden spots en 8x LW plugs (die laatste dragen niet bij aan het mesh toch?) lijkt me dat ik een heel mesh netwerk in mijn huis moet hebben. Nu lijkt het wel een mess :*)
Zojuist het Zigbee kanaal gewijzigd, deze staat nu op 20 ipv 11. Alles lijkt sneller te reageren, dat is dus positief. Er is alleen 1 maar... Mijn Lightify Garden Spots zijn niet meegekomen en reageren nu nergens meer op :(

Iemand enig idee hoe ik die er bij kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
In plaats van de color starters pack met 3 lampen heeft Philips me 1 van deze toegestuurd:

pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (E27 fitting, Kleur, 25.000 uur leve...

Hopelijk sturen ze de starters pack alsnog op en mag ik die single lamp houden voor de moeite :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 13:35
Ik zit met IFTTT te klooien en op het eerste gezicht lijkt dat allemaal leuk, maar bij het uitdiepen van wat recipes loop je dan toch tegen problemen aan. Als ik met mijn WiFi verbind gaan mijn lampen aan. Prima, behalve natuurlijk als het buiten licht is. Ik mis dan eigenlijk nog een extra 'if' die de voorwaarde stelt dat de zon bijna onder is(of zo). Ik heb net al zitten Googlen, maar als ik het goed heb gaat dat feest niet door omdat je gewoon geen extra 'if' kunt toevoegen en je, als ik het goed heb, ook niet een recipe als trigger kunt instellen om ze zo aan elkaar te rijgen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheN1ckname
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-03-2024
Bobbus schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:00:
Ik zit met IFTTT te klooien en op het eerste gezicht lijkt dat allemaal leuk, maar bij het uitdiepen van wat recipes loop je dan toch tegen problemen aan. Als ik met mijn WiFi verbind gaan mijn lampen aan. Prima, behalve natuurlijk als het buiten licht is. Ik mis dan eigenlijk nog een extra 'if' die de voorwaarde stelt dat de zon bijna onder is(of zo). Ik heb net al zitten Googlen, maar als ik het goed heb gaat dat feest niet door omdat je gewoon geen extra 'if' kunt toevoegen en je, als ik het goed heb, ook niet een recipe als trigger kunt instellen om ze zo aan elkaar te rijgen. Tips?
Je zou eens kunnen kijken naar Tasker (op android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheN1ckname
Ik had een vraag over de hue android app, ik heb een aantal scene's gemaakt en deze staan keurig in het "scene" menu. Maar als ik nu een nieuwe scene toevoeg, kan ik deze niet terug vinden. De scene is wel beschikbaar als ik hem wil koppelen aan een hue tap of dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:27
TheN1ckname schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:06:
Ik had een vraag over de hue android app, ik heb een aantal scene's gemaakt en deze staan keurig in het "scene" menu. Maar als ik nu een nieuwe scene toevoeg, kan ik deze niet terug vinden. De scene is wel beschikbaar als ik hem wil koppelen aan een hue tap of dimmer.
Als je naar links swiped, zie je de volgende pagina. Misschien staat ie daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheN1ckname
mbitter schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:27:
[...]

Als je naar links swiped, zie je de volgende pagina. Misschien staat ie daar?
Er is maar 1 pagina met scenes, ik zie hier er ook maar 5 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDirk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2024
juptache schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:35:
[...]

Osram heeft E14 lampen die (weer) met Hue werken. Ik hoop er deze week 3 van binnen te krijgen. Je loopt dan wel het risico dat Philips alsnog andere merken gaat blokkeren.
Waar heb je die Osram E14 Hue lampen gevonden?
(en werkt dat goed/zonder problemen?)

[ Voor 5% gewijzigd door iDirk op 06-01-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
iDirk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Waar heb je die Osram E14 Hue lampen gevonden?
(en werkt dat goed/zonder problemen?)
Ik heb ze bij reichelt.de besteld, maar ze zijn in NL ook wel te krijgen (conrad bijvoorbeeld). Sinds gisteravond nog geen problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-07 13:26
matthijst schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:39:
Bedankt voor de tip! 4x Hue White toegevoegd aan mijn collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Dennisvw schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor de tip! 4x Hue White toegevoegd aan mijn collectie :)
Bij Hornbach krijg je ze nog een keer 10% goedkoper als iemand anders (Praxis) ze goedkoper heeft. (als het wel hetzelfde ean nummer heeft)
Bij Praxis staat het ean nummer op de site en is dat makkelijk te controleren door de medewerkers van Hornbach in de winkel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Kan je een lightstrip ook monteren met bijvoorbeeld een punaise..?? Dus er iets doorheen prikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

bitflusher

flushed die *** pc

DirectZ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:18:
Kan je een lightstrip ook monteren met bijvoorbeeld een punaise..?? Dus er iets doorheen prikken..
Er zit dubbelzijdig plakband aan de achterkant. Als je ondergrond goed schoon is moet dat gemakkelijk blijven zitten.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.