[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53
Hmz,... dat valt dus tegen :-(
Veel en lang gezocht, maar ik komt er maar niet uit....bummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geef je het nu al op? Dit is Tweakers he.. ;)
Welke programmeertalen ben je thuis in? Wel eens wat met javascript gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Meet hue
@BigMHoff relelase notes can be found here (not updated yet): https://t.co/cAvjH2t3QA Thx ^SC 2/2
3 days ago
Meet hue avatar
Meet hue
@BigMHoff Hi Morgan, Yes! new bridge software update 01024156 deployed :· Improved overall stability. Check Settings, About info. All 1/2
3 days ago
June 22, 2015
Bridge software update 01024156
Improved overall stability

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is die friends of hue lightstrip eigenlijk een beetje bestand tegen damp? Maw, kun je die op de badkamer gebruiken (niet in de buurt van de douche)?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

knip, doe eens ff normaal

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 25-06-2015 09:29 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 25-06-2015 09:30 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

.

[ Voor 102% gewijzigd door teacher op 25-06-2015 09:30 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:34
OMX2000 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Ik heb ook 3 van die potten, en ga binnenkort die potten modden. Waarschijnlijk heb jij ook dit filmpje op youtube gezien : https://youtu.be/HtD7631QIJg Ik hem had de vraag gesteld op youtube. Zijn antwoord was:

[...]
Klopt inderdaad. Zijn idd dezelfde potten als ik ook heb. En Dat is inderdaad t filmpje. Kleine howto hier van je komende modaktie is dan ook van harte welkom :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:37:
Geef je het nu al op? Dit is Tweakers he.. ;)
Welke programmeertalen ben je thuis in? Wel eens wat met javascript gedaan?
Om heel eerlijk te zijn, ben ik met geen enkele programmeertaal écht bekend. Ik had daarom gehoopt dat er een app zou zijn waarmee ik eea zou kunnen instellen...

Via meethue snap ik wel een beetje hoe ik commando's naar de bridge kan sturen. Heb alleen geen idee hoe ik het scriptje zou moeten maken voor:

- 0700 lamp aan
- hele dag 15 sec oranje, 15 sec rood, 60 sec groen
- 2200 lamp uit

Het betreft hier dus maar 1 lamp, geen set.
Mocht een Tweaker die er goed in is een paar minuten over hebben en me willen helpen, dan ben ik buitengewoon dankbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
smoken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:14:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, ben ik met geen enkele programmeertaal écht bekend. Ik had daarom gehoopt dat er een app zou zijn waarmee ik eea zou kunnen instellen...

Via meethue snap ik wel een beetje hoe ik commando's naar de bridge kan sturen. Heb alleen geen idee hoe ik het scriptje zou moeten maken voor:

- 0700 lamp aan
- 2200 lamp uit

Het betreft hier dus maar 1 lamp, geen set.
Mocht een Tweaker die er goed in is een paar minuten over hebben en me willen helpen, dan ben ik buitengewoon dankbaar..
Heb je toevallig een oude android telefoon liggen? Ik gebruik zelf de app 'LampShade.io' ipv de Hue App, biedt een stuk meer mogelijkheden. Hierin kan je makkelijker timers opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Gaan we testen, dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Intru schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:02:
[...]

Heb je toevallig een oude android telefoon liggen? Ik gebruik zelf de app 'LampShade.io' ipv de Hue App, biedt een stuk meer mogelijkheden. Hierin kan je makkelijker timers opzetten
Dit bleek de gouden tip!
Die app doet inderdaad wat ik wil, en het werkt nu!
Gaat ook fijn verder nadat de lamp uitgeschakeld is geweest.
TX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
smoken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Dit bleek de gouden tip!
Die app doet inderdaad wat ik wil, en het werkt nu!
Gaat ook fijn verder nadat de lamp uitgeschakeld is geweest.
TX!!
Mooi! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok mooi. Maar moet je de app dan actief hebben of werkt het na instellen ook zonder de app?
Heb het idee dat de bridge dat technisch zou moeten kunnen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Voor zover ik het nu kan inschatten is die app alleen nodig om de scene te starten.

Ik heb de app geheel uitgeschakeld op de telefoon, de lamp een minuut uitgezet en weer aangezet en toen ging hij netjes verder met de scene. Dus het lijkt me inderdaad de Bridge die dit "gewoon" afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Herstel.....helaas toch niet....
Blijkbaar zet je Android een app anders uit dan dat ik gewend ben van Apple.
Als de app uit is (of de tel buiten bereik van het netwerk) dan stopt de lamp :-(

Dus toch weer verder op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Koop de goedkoopste android telefoon die die app aan kan, leg hem aan de lader ergens in een hoekje en je bent klaar. Iets anders kant en klaar ga je niet vinden en zonder programmeerskills kom je er niet (en dan moet je alsnog dat script ergens vanaf laten draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Of een Android stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

- 0700 lamp aan
- 2200 lamp uit
iconnectHue kan dit deels wel heb ik gezien, fade in fade out is per seconde instelbaar, daarmee is de oranje, rood, groen in te stellen, echter kan ik nog niet vinden hoe ik dit de hele dag door kan laten uitvoeren.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ga ik die APP ook eens bekijken, dank je!

In die Android app zit een handige "repeat" functie....die zorgt er dus voor dat het de rest van de dag gewoon door loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hu6o
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 15:58
dankzij dit topic ook maar aan de hue.

eerste post dus gelijk maar een tipje:

Voor wie nog aan het wachten was op de Rabo hypotheek actie (25% korting)
De lampjes zijn weer op voorraad bij Phillips, had 25 gu10 spotjes nodig dus tikt wel aan dan :)

Wie verder 25% korting op de Hue producten wil moet eerst wat (kleins) bestellen in de Phillips webshop, dan registreren, de volgende aankoop krijg je hoe dan ook 25% korting, ook op hue producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

inschrijven op de nieuwsbrief geeft direct 10%, mooie toevoeging voor je eerste bestelling

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
- 0700 lamp aan
- 2200 lamp uit
Dit kan je ook compleet op de bridge zelf laten draaien mbv wat schedules, sensors en rules.

1 schedule wat om 7 uur de lamp aan zet
1 schedule wat om 22 uur de lamp uit zet

1 sensor van het type "CLIPGenericStatus" om de toestand van lamp bij te houden/aan te geven.Ik heb gekozen voor status 1=oranje, 2=rood, 3=groen

En dan voor elke kleur (dus 3 setjes in dit geval)
- 1 timer schedule wat na X tijd (15 of 60 seconden) de status van de sensor aanpast (zet op "disabled" bij aanmaken)
- 1 rule die reageert op de status van de sensor. Dus als de status veranderd dan zet de lamp op de goede kleur en start de volgende timer schedule

Daarna start je 1 van de timerschedules en dan heb je een systeem waarbij een timer schedule de status van de sensor veranderd, die triggert een rule die de lamp op de goede kleur zet en het volgende timerschedule start die dan weer na een tijdje de status van de sensor veranderd enzovoort...

Er is helaas geen app die dit soort dingen voor je doet, maar je kunt het met de clip.html pagina die op http://www.developers.mee...mentation/getting-started gebruikt wordt allemaal invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Robsato: dat was mijn idee ook dat het mogelijk moet zijn.
Maar heb je het ook getest of dit echt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hallo Robsato,

Heel erg dank voor je reactie!
Omdat ik echt een "uber" n00b hoop ik op wat meer hulp, maar ik wil het forum niet vervuilen.
Je hebt privé berichten uitgeschakeld zie ik, maar wellicht kunnen we samen even verder per mail/prive bericht?

Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:55:
@Robsato: dat was mijn idee ook dat het mogelijk moet zijn.
Maar heb je het ook getest of dit echt kan?
Yup, ik heb dit werkend.
Ik zal eens kijken of ik vanavond de stappen in detail kan documenteren en ergens neer kan zetten. Het is wat veel voor een forumpost.

Ik doe het liever niet via PM want het lijkt me wel handig als iedereen het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Robsato schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:43:
[...]

Yup, ik heb dit werkend.
Ik zal eens kijken of ik vanavond de stappen in detail kan documenteren en ergens neer kan zetten. Het is wat veel voor een forumpost.

Ik doe het liever niet via PM want het lijkt me wel handig als iedereen het kan zien.
Liever niet via PM nee, ik ben hier ook wel benieuwd naar, al is het alleen maar om een concept te hebben voor toekomstige ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Super dat je het wilt posten Robsato!
Wist niet of men hier in het topic er wel/niet blij mee zou zijn,....vandaar mijn voorstel voor PM.
Maar sowieso super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 18:12
smoken schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:03:
Hallo allen, wellicht heb ik er overheen gekeken en staat het wel beschreven (in dat geval mijn excuses) maar de situatie is als volgt:

Voor een sportschool wil ik graag een "circuit ruimte" inrichten. Normaal gesproken hebben we in de circuit ruimte een verkeerslicht hangen, welke 1 minuut groen licht geeft, 15 seconden oranje en 15 seconden rood.

Zou ik dit met een HUE ook zo in kunnen stellen?
In dat geval kan ik dat lelijke verkeerslicht namelijk vervangen door een nette hanglamp...

Excuses voor de eventueel domme vraag..
Voor iOS gebruik ik de app HUE LIGHTS hiermee kun je lampen, kleuren en vertragingen handmatig middels scenes en scripts eenvoudig zelf instellen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
hu6o schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:40:

Wie verder 25% korting op de Hue producten wil moet eerst wat (kleins) bestellen in de Phillips webshop, dan registreren, de volgende aankoop krijg je hoe dan ook 25% korting, ook op hue producten.
Heb je wat meer info voor mij? Kan namelijk niks vinden op webshop. Moet na toch nog wat led-lampen kopen en deze zou ik dus mooi als eerste kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Zojuist een Hue Lux starterkit opgepikt bij de lokale appie heijn voor €50. Bridge meteen op marktplaats gezet dus hopelijk voor weinig centen weer 2 lampen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
grote_oever schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:59:
[...]

Heb je wat meer info voor mij? Kan namelijk niks vinden op webshop. Moet na toch nog wat led-lampen kopen en deze zou ik dus mooi als eerste kunnen kopen.
Is (lang geleden) wel in dit topic besproken, doe een zoekopdracht op "korting" en je vindt de meeste tips wel. Een snelle hit was deze post: fabstar81 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

De watertester was toen ik wilde bestellen zelfs uitverkocht, dus werd het een of andere rubber ring voor een willekeurig Philips-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

leuke site van Philips....:-(

Heb gister wel een bizar zware nacht gehad... :-)
Maar ik kan alleen inloggen en niet aanmelden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Heeft wat langer geduurd dan gepland, maar het is ook wat uitgebreider geworden dan in eerste instantie de bedoeling was :)

De beschrijving van hoe je een "stoplicht" kunt maken met Philips hue met alleen de bridge kan je hier vinden.
https://docs.google.com/d...rusIq2EPl72HbJjcnVPDs/pub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Helemaal geweldig Robsato, hier ga ik morgen mee aan de slag!

Heb al "even" gelezen en wil je enorm bedanken voor de tijd en moeite die je genomen hebt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Robsato schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
Heeft wat langer geduurd dan gepland, maar het is ook wat uitgebreider geworden dan in eerste instantie de bedoeling was :)

De beschrijving van hoe je een "stoplicht" kunt maken met Philips hue met alleen de bridge kan je hier vinden.
Enorm bedankt voor dit document!

Ik heb me al eens in de API verdiept en ben voornamelijk geïnteresseerd in de daylight sensor. Ik wil namelijk dat namelijk mijn lampen een X tijd voor zonsondergang aan gaan. Met IFTTT kun je wel inregelen dat dit bij aanvang van zonsondergang gebeurt, maar niet b.v. 20 minuten van te voren.

Ik heb geen ervaring met programmeren, maar door jouw uitleg is mij de syntax en werking wel duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leuk om te lezen Robsato en creatief opgelost met zo'n generieke sensor! En ik denk ook goed te volgen voor een 'uber noob' ;)
Het is wachten op apps om deze trucjes makkelijk mee te kunnen configureren, hoewel dit stoplicht misschien niet iets is wat veel mensen thuis willen.
Ik heb zelf nu een Hue lamp die ik aan zet zodra de wasmachine klaar is, maar beter/leuker zou zijn als deze in een kleurenpatroon knippert, dat kan hiermee makkelijker dan in mn domoticasysteem het patroon continu naar de bridge te moeten sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10-10 23:43
Hoe heb je je Hue aan de status van je wasmachine gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fire69 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:29:
Hoe heb je je Hue aan de status van je wasmachine gekoppeld?
Door met OpenHAB (open source domotica) een energiemeter uit te lezen en daarmee conclusies over de status van de wasmachine te trekken op basis van het actuele stroomgebruik (met dank aan mede-tweaker gertjuhh voor het idee).
Meer info: CyBeRSPiN in "Het Grote OpenHAB topic - deel 1"

Ik zet een Hue lamp aan en stuur daarnaast een notificatie naar mn telefoon zodra de wasmachine klaar is.
Moet nog regelen dat de lamp weer uit gaat als de wasmachine echt uit wordt gezet (hij blijft aan nadat ie klaar is en nog genoeg stroom gebruiken om dat te kunnen detecteren).
De wasmachine staat op zolder en vergat nog wel eens dat ie aan was gezet met tot gevolg dat de was veel te lang in de trommel bleef zitten. Dat die Hue lamp brand is een mooie subtiele indicator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ik ben wel benieuwd of die kortingscode bij tweede bestelling nog steeds werkt.. iemand die dat recent heeft geprobeerd? Het goedkoopste wat ik op die shop kon vinden waren waterhardheidstesters voor €1,49... met verzendkosten maakt dat €3,48. Iemand anders nog iets goedkopers gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee, is er al een iOS/Android app die goed omgaat met geofencing en meerdere apparaten? Nu als ik samen thuis ben, en ik ga weg dan gaan gewoon alle lampen uit... das niet echt handig.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken

Nogmaals dank Robsato!

Intussen heb ik het werkend bij ons in de sportschool!

Heb nog heel even moeten stoeien, omdat mijn collega's de volgorde graag anders hadden (eerst rood, dan groen, dan oranje). Na eerst een tijdje veel te moeilijk gedacht te hebben, bedacht ik me toen dat ik natuurlijk alleen maar de kleur in de rules aan hoefde te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:43
HooksForFeet schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:53:
Ik ben wel benieuwd of die kortingscode bij tweede bestelling nog steeds werkt.. iemand die dat recent heeft geprobeerd? Het goedkoopste wat ik op die shop kon vinden waren waterhardheidstesters voor €1,49... met verzendkosten maakt dat €3,48. Iemand anders nog iets goedkopers gevonden? :P
Helaas, bij mij werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
De iOS app Hue Widget is vandaag gratis te downloaden
https://appsto.re/nl/O9no3.i
Het voegt een widget toe aan het Berichtencentrum om je Hue lampen te bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
paul-s83 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:20:
Zojuist een Hue Lux starterkit opgepikt bij de lokale appie heijn voor €50. Bridge meteen op marktplaats gezet dus hopelijk voor weinig centen weer 2 lampen erbij.
Is dit een algemene actie? Kan er niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Laatst online: 10-10 22:08
Heeft er iemand een tip voor een app die multiple bridges support?
(ik heb namelijk 1 echte bridge en een python-emulated bridge die een microcontroller (esp8266) + ledstrip aanstuurt 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gewoon die emulated bridge laten proxyen naar de echte?
(en dan in alle responses je neppert als extra lamp-ID invoegen).

Als je zoekt op "multiple hue bridge" dan kom je trouwens wel e.e.a. tegen: MagicHue bijvoorbeeld: http://www.plaincode.com/products/magichue/

Heb trouwens net een Dresden unit besteld om een 5M waterproof RGBW strip aan te kunnen sturen voor mn tuinhuisje. Erg benieuwd naar het resultaat.
Moet wel een Hue lamp op zolder gaan hangen zodat het tuinhuisje bereikt kan worden, mn HR++ glas houdt alle signalen richting tuin tegen.
Heb nog een gebroken E27 bulb die mooi als repeater kan dienen :)

[ Voor 114% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
arjandijk162 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Is dit een algemene actie? Kan er niks over vinden
Geen algemene actie vrees ik aangezien dit soort berichten vaker voorbij komen in dit topic. Heb ze ook nog niet eerder gezien in de winkel dus wellicht dat ze met wat overtollige voorraden zitten die ze her en der zo af en toe willen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20
Kort vraagje, aangezien Hue ook mijn interesse heeft gewekt.

Het Hue 'pakket' is best al een tijd uit (eind 2012 meen ik). Nu 2,5 jaar later is de prijs nog steeds hetzelfde, 199 voor een starter pack met 3 lampen. Zijn er verbeteringen doorgevoerd, om de prijs na al die tijd zo 'hoog' te houden? Normaal gesproken daalt de prijs met de tijd.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:30

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

VincentG schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:41:
Kort vraagje, aangezien Hue ook mijn interesse heeft gewekt.

Het Hue 'pakket' is best al een tijd uit (eind 2012 meen ik). Nu 2,5 jaar later is de prijs nog steeds hetzelfde, 199 voor een starter pack met 3 lampen. Zijn er verbeteringen doorgevoerd, om de prijs na al die tijd zo 'hoog' te houden? Normaal gesproken daalt de prijs met de tijd.
Ik zie geen reden waarom ze dat zouden doen. Het wordt ook nog steeds actief geüpdatet door Philips, ook dat kost geld.
De hardware is van uitstekende kwaliteit, natuurlijk kan er altijd iets kapot gaan. Ook de support van de klantenservice is ook uitstekend.

Het is geen vervallen/verouderd product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
HBSVDK schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:41:
[...]

Helaas, bij mij werkt het niet
Deze actie is 1 jaar geldig, kan niet worden gecombineerd met andere actiecodes en is niet geldig voor Philips hue-producten. Als er meer dan één actiecode actief is, wordt de gunstigste promotie automatisch voor u geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, die Dresden lightstrip controller werkt echt prima. Stuk kleiner dan verwacht (3cm breed en net iets meer dan 1 cm hoog) en voelt beetje goedkoop aan, maar werd meteen herkend. Heb voor totaal 110 euro nu een 5 meter lange RGBW strip, controller en 12V 6A voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Begrijpt de bridge de W ook? Kun je de witte kleurtoon goed regelen?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, anders dan bij de officiele Hue Lightstrip kun je ook de witte toon regelen (bovenste gebied in de officiele app en ook de recipes als 'relax' en 'concentration').
Weet niet of het zo hoort, maar de witte leds zijn veel minder fel dan de RGB leds. Het resultaat is echter prima en fel genoeg voor mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:43
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:42:
Ja, anders dan bij de officiele Hue Lightstrip kun je ook de witte toon regelen (bovenste gebied in de officiele app en ook de recipes als 'relax' en 'concentration').
Weet niet of het zo hoort, maar de witte leds zijn veel minder fel dan de RGB leds. Het resultaat is echter prima en fel genoeg voor mijn doel.
Welke firmware heeft de Dresden strip volgens de hue app bij jou?
Hier 020C.2000004F
Las ooit dat updaten van de strip voeg via hue bridge kan. Alleen via hun eigen raspberry bridge. Ik heb hem al een half jaar, mogelijk heb jij dus een andere firmware met mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe zie je dat?
Volgens Hue app is het 32000079 - Model FLS-PP3.

----

Hmm, kom er nu achter dat ik net zo goed een RGB strip had kunnen kopen of beter een andere controller, want Hue kan geen RGBW aan (in ieder geval is de W niet los aan te sturen). De witte leds branden bijna nauwelijks, dacht eerst dat ze niet feller konden, totdat ik de W rechtstreeks aan de voeding aansloot... Enorme bak licht.

Hopelijk gaat Philips ooit de bridge geschikter maken voor third party lampen/controllers zodat je RGBW strips ten volle kunt benutten.

---

Heb Dresden inmiddels gemaild en kwam ook dit tegen:
Any ETA on when the FLS-PP lp will be updated so it can control the white LEDs in RGBW strips seperately from the RGB? (IE: Two Hue devices)

A: We are still working on this project. The release isn't clear right now, but it will be in summer. wireless by dresden elektronik answered on May 26, 2015
En dan is het inderdaad weer de vraag of/hoe je de firmware kan updaten..

Misschien toch maar overstappen op de Fibaro RGBW controller (zwave).

[ Voor 112% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-07-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:33:
Gewoon die emulated bridge laten proxyen naar de echte?
(en dan in alle responses je neppert als extra lamp-ID invoegen).

Als je zoekt op "multiple hue bridge" dan kom je trouwens wel e.e.a. tegen: MagicHue bijvoorbeeld: http://www.plaincode.com/products/magichue/
Goed idee van die proxy!, zo had ik het nog niet bedacht, voordeel is dan dat ik elke Hue app kan blijven gebruiken. Van de week ga ik aan de slag met https://code.google.com/p/proxpy/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:42
Hallo, ik heb een vraag. Is de Hue Lux bridge hetzelfde als de kleuren Hue Bridge? Ik heb namelijk een losse bridge gekocht van iemand, de bridge komt uit een pakket van de Hue Lux starters pack. Ik wil echter een losse HUE kleurenlamp kopen, kan ik deze verbinden met een HUE lux bridge? Of zijn deze sowieso hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:26
Viresh87 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:37:
Hallo, ik heb een vraag. Is de Hue Lux bridge hetzelfde als de kleuren Hue Bridge? Ik heb namelijk een losse bridge gekocht van iemand, de bridge komt uit een pakket van de Hue Lux starters pack. Ik wil echter een losse HUE kleurenlamp kopen, kan ik deze verbinden met een HUE lux bridge? Of zijn deze sowieso hetzelfde?
Ja, dat kan gewoon. Bridges zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
Wat heb je exact allemaal gekocht? En waar? Iedere ledstrip ok?

Ik wil 3 meter in de keuken.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:24:
Ok, die Dresden lightstrip controller werkt echt prima. Stuk kleiner dan verwacht (3cm breed en net iets meer dan 1 cm hoog) en voelt beetje goedkoop aan, maar werd meteen herkend. Heb voor totaal 110 euro nu een 5 meter lange RGBW strip, controller en 12V 6A voeding.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
water_escape schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:37:

[...]
Ja, in princiepe is iedere ledstrip ok, zelf heb ik via Wish 2x 5 meter gekocht + voeding + controller + afstandsbediening voor €17,00 + €4,00 verzendkosten.
Controller + afstandsbediening zijn gelijk de bak in gegaan aangezien ik de Dresden gebruik als controller.
Enige wat is moest doen was de plug van de ledstrip afknippen en met een soldeerbout de draadeinde vertint, maar dat is eigenlijk niet eens echt nodig (vond het netter)
OK, het is Chinese meuk, maar de ledstrips werken prima en een stuk goedkoper dan wat je hier koopt.
http://www.wish.com/c/53d75e8746188e1a7bd722b9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ah de voeding zat daar al bij en was dus direct goed.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ow, hoe zou hue op het nieuwe ambilight zijn... Damn wat mooi... http://youtu.be/zKJ2-CCwBHs

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

water_escape schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:37:

[...]
Ik had om die vraag voor te zijn juist linkjes gemaakt in mn post.. ;)
Je hebt een 12/24V strip met gedeelde + nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
water_escape schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:27:
Ow, hoe zou hue op het nieuwe ambilight zijn... Damn wat mooi... http://youtu.be/zKJ2-CCwBHs
Niks wat je met een ledstrip en hyperion ook niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fire69 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:54:
[...]

Niks wat je met een ledstrip en hyperion ook niet kan :)
Eh. Kijk het filmpje nog eens goed zou ik zeggen ;) bizar projector effect.
Maar Hue is niet snel genoeg om het bij te houden, is ook nooit voor dot soort snelle effecten bedoeld.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-07-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Dat is echt meer een projector dan Ambilight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:17:
[...]

Maar Hue is niet snel genoeg om het bij te houden, is ook nooit voor dot soort snelle effecten bedoeld.
Ben bang dat als je de TV plat tegen de muur hangt je weinig van het effect overhoud :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:17:
[...]

Dat had ik bij de eerste keer kijken gezien en bewust genegeerd, want da's duidelijk enkel voor de marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Wordt in november gereleased en vanaf 2016 bij de top modellen ingebouwd :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Om nog even op de Dresden Ledstrip driver terug te komen.
Kwam deze post tegen: http://community.smartthi...t-for-led-stripes/7405/60
Ze zijn bezig met een firmware update voor RGBW strips waarmee je 2 devices in je Hue krijgt, een voor de RGB ( a la originele Lightstrip) en een ander voor de W (a la Lux).

Heb dan helaas wel (tijdelijk) een extra Zigbee dongle nodig aangezien de Philips bridge geen 3rd party firmware updates kan uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Uhm ik bedenk mij net.. Hoe doen jullie het met bezoek / schoonouders etc die babysitten of op het huis passen / logeren.

Die kunnen de lampen niet bedienen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarvoor kan je LivingWhites/LivingColors remotes gebruiken, of Hue Tap.
Of je legt een tabletje ergens in het zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:35
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:24:
Wat ik me nu afvraag; De Philips LEDs trip is RGB waardoor de kleurweergave afwijkt van de HUE lampen.
Doet de RGBW strip dat beter? Worden de witte LEDs gebruikt om de kleur meer op die van de HUE lampen te laten lijken?
(Ik weet dat de HUE lampen LEDs gebruiken die niet de standaard RGB kleuren uitstralen; Het zou natuurlijk mooi zijn als dat geemuleerd zou kunnen worden d.m.v de witte LEDs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zoals ik in een later bericht schreef: de Witte leds worden nauwelijks aangestuurd door die Dresden controller omdat Hue geen support heeft voor echte RGBW strips. Momenteel hebben ze het zo geimplementeerd dat Wit meedoet met het kleurenspectrum dat je in de app kunt kiezen. Ze werken aan een update zodat je RGB en W afzonderlijk kunt instellen.
Met W (warm of koud wit) kun je de pastelkleuren maken die de standaard strip niet aan kan, maar kan dat nu nog niet testen (en die RGBW strip hangt bij mij al buiten, de originele strip binnen dus lastig te vergelijken).

Er is overigens geenszins een mogelijkheid om de boel te calibreren, dus een RGBW strip in een 'groep' zetten met Philips lampen gaat zeer waarschijnlijk geen matchende kleuren geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
De Philips Hue e27 starterset is (weer) in de aanbieding bij Amazon.de
€169,00 met gratis verzending
http://www.amazon.de/gp/p...264776&ref_=sr_1_1&sr=8-1

EDIT: Aanbieding is weer voorbij

[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 08-07-2015 09:38 . Reden: EDIT toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Iemand ervaring met Milight vs Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
In de API documentatie staat onder "supported sensors" de CLIP Presence sensor, wat een soort proximity sensor zou moeten zijn. Ik zie echter nergens staan wat dan de benodigde hardware is, of waar je die kan kopen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het is mij al niet duidelijk wat 'CLIP' nu inhoudt.. Ze hebben het over Zigbee en CLIP als 2 categorien, met de Tap als enige Zigbee 'sensor'.
Documentatie is erg summier.. Mogelijk loopt de API vooruit op toekomstige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Dat begreep ik dus ook al niet. Het enige wat ik kon vinden was iemand die speculeert dat het voor Connected Lighting Internet Protocol sensor staat, maar ja... Zelfs Hue Support op het forum weet het antwoord blijkbaar niet.

[ Voor 26% gewijzigd door HooksForFeet op 09-07-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
water_escape schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:28:
Uhm ik bedenk mij net.. Hoe doen jullie het met bezoek / schoonouders etc die babysitten of op het huis passen / logeren.

Die geef ik de livingcolors remote, ik zeg ze dat ze op 1 moeten drukken om de lampen aan te doen en op 0 om ze weer uit te doen. Daarna demonstreer ik dat nog een keer.
Wat ik vaak vergeet te vertellen is dat ze bij zonsondergang automatisch aan gaan en later op de avond ook automatisch weer uit. Sommigen schrikken! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Bij mij zijn alle lampen aangesloten op een muurschakelaar. Het fijne is dat als men via de schakelaar de hue lamp aanzet, deze standaard aangaat met de kleur warmwit.
water_escape schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber:
http://www.amazon.fr/gp/p...oduct_details?ie=UTF8&me=

Starterpack lightstrips, inclusief bridge. €122 incl. Verzending

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 20:15
rvtk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:54:
Bij mij zijn alle lampen aangesloten op een muurschakelaar. Het fijne is dat als men via de schakelaar de hue lamp aanzet, deze standaard aangaat met de kleur warmwit.
[...]
Heb je dit via zwave voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
marsclone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:23:
Heb je dit via zwave voor elkaar gekregen?
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik heb een normale lamp die ik schakel via een wandschakelaar vervangen door een Hue bulb. Als de schakelaar uit is (geen spanning op de lamp) dan is de Hue bulb uit (logisch). Wanneer ik de schakelaar aanzet, dan komt er 230V op de Hue bulb te staan en schakelt deze automatisch aan naar warmwit. Dit is een standaard feature van een Hue bulb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
rvtk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik heb een normale lamp die ik schakel via een wandschakelaar vervangen door een Hue bulb. Als de schakelaar uit is (geen spanning op de lamp) dan is de Hue bulb uit (logisch). Wanneer ik de schakelaar aanzet, dan komt er 230V op de Hue bulb te staan en schakelt deze automatisch aan naar warmwit. Dit is een standaard feature van een Hue bulb.
Ik kan mij wel herinneren ergens een keer gelezen te hebben dat de Hue's het volledig uitschakelen (spanning eraf halen) van de lampen niet erg fijn vinden, maar ik kan me vergissen..Laat maar, dit had ergens anders mee te maken. :F

[ Voor 5% gewijzigd door SkorpionNL op 10-07-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
Ah ok, bij mij schakelt de lamp naar een vervelende ziekenhuis wit licht. Geen enkele sfeer! Gaat het bij jou dan om een lux versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Ik heb de rgb lampen (de lux versie heb ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
Is er dan een bepaalde instelling die er voor zorgt dat de lamp schakelt naar warmwit? Bij mij schakelen de rgb lampen echt alleen maar naar een ziekenhuis wit licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de Ambify app niet meer aan de praat krijgen vanwege Apple Music?

Toen ik voor het eerst zag dat alle Apple Music afspeellijsten in Ambify stonden dacht ik dat het een geweldige toevoeging zou zijn. Totdat ik er achter kwam dat je geen enkel nummer meer kan aanklikken. Ook niet de nummers die gewoon vast op mijn iPad staan. Ambify is helaas onbruikbaar geworden. Of zijn er mensen die het wel aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
remmuz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:07:
[...]

Wat ik me nu afvraag; De Philips LEDs trip is RGB waardoor de kleurweergave afwijkt van de HUE lampen.
Doet de RGBW strip dat beter? Worden de witte LEDs gebruikt om de kleur meer op die van de HUE lampen te laten lijken?
(Ik weet dat de HUE lampen LEDs gebruiken die niet de standaard RGB kleuren uitstralen; Het zou natuurlijk mooi zijn als dat geemuleerd zou kunnen worden d.m.v de witte LEDs)
Ik heb zojuist mijn Dresden controller en 5mtr LED strip binnen gekregen en aangesloten. Hij wordt inderdaad probleemloos gezien en kan hem netjes aansturen. Wel zie ik dat de kleuren ten opzichte van de Philips LED strip behoorlijk afwijken (ik heb de Philips LED strip erlangs hangen), vooral roze en turquoise kan de Dresden niet zo goed weergeven. Ga je de uitersten van kleuren aansturen dan zijn ze zowat identiek.
Normaal zou ik mij niet zo druk maken om deze afwijking echter ga ik de Dresden controller gebruiken om mijn TV muur rondom indirect te verlichten. Deze wordt dan door Kodi aangestuurd zodat de kleuren van de film naar de LED strip worden gestuurd. Met deze controller wijken de kleuren nogal af van wat er in de film zit.

Zou het beter worden als ik een RGB strip op de Dresden controller aansluit ipv een RGBW strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met het risico om in herhaling te vallen, maar kijk eens naar Hyperion. Veel mooier dan met zo'n Philips strip en volgt ook de kleuren veel beter.
En kost je misschien nog minder ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Marcello83 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:52:
[...]

Ik heb zojuist mijn Dresden controller en 5mtr LED strip binnen gekregen en aangesloten. Hij wordt inderdaad probleemloos gezien en kan hem netjes aansturen. Wel zie ik dat de kleuren ten opzichte van de Philips LED strip behoorlijk afwijken (ik heb de Philips LED strip erlangs hangen), vooral roze en turquoise kan de Dresden niet zo goed weergeven. Ga je de uitersten van kleuren aansturen dan zijn ze zowat identiek.
Normaal zou ik mij niet zo druk maken om deze afwijking echter ga ik de Dresden controller gebruiken om mijn TV muur rondom indirect te verlichten. Deze wordt dan door Kodi aangestuurd zodat de kleuren van de film naar de LED strip worden gestuurd. Met deze controller wijken de kleuren nogal af van wat er in de film zit.

Zou het beter worden als ik een RGB strip op de Dresden controller aansluit ipv een RGBW strip?
Ligt niet alleen aan 'Dresden' maar net zo goed aan de strip zelf. Elke strip heeft weer andere kleurkarakteristieken. Lampen van Philips zijn onderling gecalibreerd.
Waarmee doe je die ambilight nu? Kun je daar geen fijnafstelling per kleur mee doen?
Hyperion werkt overigens met andere typen ledstrip (waarbij elke led afzonderlijk aan te sturen is ipv hele lengte ineens), dat gaat niet werken zonder alles opnieuw aan te schaffen. Werkt wel super :)

Support van Dresden is trouwens droevig: 2x mail gestuurd en na ruim een week nog 0,0 reactie...

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-07-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AXN01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik ben van plan om de starterset van hue te kopen, met wat extra hue lux lampen.
Als ik het goed begrijp is dat gewoon mogelijk toch? Stel dat ik dan 1 hue lux spot in de slaapkamer heb, 1 hue lux spot in de gang, en 3 normale hue lampen in de huiskamer, geeft dit dan een redelijke lichtopbrengst? En kleur in de huiskamer dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik gebruik de hue add-on voor kodi om mijn strip aan te sturen.
Dus de kleuren kunnen beter worden als ik er een andere led strip aan de dresden controller hang. Kan ik dan beter een RGB strip halen?
Heeft iemand een advies welke strip het meeste in de buurt komt van die van Philips zelf?
CyBeRSPiN schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:05:
[...]

Ligt niet alleen aan 'Dresden' maar net zo goed aan de strip zelf. Elke strip heeft weer andere kleurkarakteristieken. Lampen van Philips zijn onderling gecalibreerd.
Waarmee doe je die ambilight nu? Kun je daar geen fijnafstelling per kleur mee doen?
Hyperion werkt overigens met andere typen ledstrip (waarbij elke led afzonderlijk aan te sturen is ipv hele lengte ineens), dat gaat niet werken zonder alles opnieuw aan te schaffen. Werkt wel super :)

Support van Dresden is trouwens droevig: 2x mail gestuurd en na ruim een week nog 0,0 reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Dat kan je helaas niet instellen (hopelijk bij een toekomste firmware update, er zijn meer mensen die hierover klagen). Bij mij zijn ze dan wel warmwit, maar ik vind ze zelf ook nog te fel. Aan de andere kant, voor de visite/oppas is het natuurlijk prima.
marsclone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:35:
Is er dan een bepaalde instelling die er voor zorgt dat de lamp schakelt naar warmwit? Bij mij schakelen de rgb lampen echt alleen maar naar een ziekenhuis wit licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

mmm
dresden strips zijn wel goedkoper.... Maar iets minder goed, mag iets inleveren voor dat geld...
Maar zijn er ook andere merken lampen die goedkoper/vergelijkbaar/passen..... op de HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
rvtk schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:00:
Dat kan je helaas niet instellen (hopelijk bij een toekomste firmware update, er zijn meer mensen die hierover klagen).
[...]
Helaas: https://twitter.com/tweethue/status/617978499576557568

Ik snap dat je uit veiligheid in noodsituaties die lampen gewoon aan wil hebben met helder licht in plaats van paars sfeerlicht, maar bied dan een reeks wittinten aan waarbinnen je een default-waarde kan kiezen...

[ Voor 26% gewijzigd door HooksForFeet op 13-07-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:55
Tip: Bij bol.com kan je nu met 10% korting Philips Hue Starter kits kopen:

Dankzij:
user-100 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:10:
Kortingscode Bol.com 10% korting op woonartikelen.

www.bol.com

Code: WOONACTIE2015

Verloopt: 30-06-2015

Geldig op het gedeelte van Wonen & Slapen assortiment.
Korting 10%
Minimale bestedingswaarde €75
Niet geldig voor Artikelen van externe bol.com verkopers en i.c.m. andere kortingsacties.
Productgroep Wonen
Doe er je voordeel mee :P

Edit: Ik had een bericht gequote met de code, in de quote staat 30-6 op de website van bol staat tot 1 september

[ Voor 9% gewijzigd door NoFearWizz op 14-07-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verloopt: 30-06-2015
Ahum... :X
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.