Hmz,... dat valt dus tegen 
Veel en lang gezocht, maar ik komt er maar niet uit....bummer!
Veel en lang gezocht, maar ik komt er maar niet uit....bummer!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Kecin schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:58:
[...]
Meet hue @BigMHoff relelase notes can be found here (not updated yet): https://t.co/cAvjH2t3QA Thx ^SC 2/2 3 days ago Meet hue avatar Meet hue @BigMHoff Hi Morgan, Yes! new bridge software update 01024156 deployed :· Improved overall stability. Check Settings, About info. All 1/2 3 days ago
June 22, 2015 |
Bridge software update 01024156 |
Improved overall stability |
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 25-06-2015 09:29 ]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 25-06-2015 09:30 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
[ Voor 102% gewijzigd door teacher op 25-06-2015 09:30 ]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Klopt inderdaad. Zijn idd dezelfde potten als ik ook heb. En Dat is inderdaad t filmpje. Kleine howto hier van je komende modaktie is dan ook van harte welkomOMX2000 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:40:
[...]
Ik heb ook 3 van die potten, en ga binnenkort die potten modden. Waarschijnlijk heb jij ook dit filmpje op youtube gezien : https://youtu.be/HtD7631QIJg Ik hem had de vraag gesteld op youtube. Zijn antwoord was:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, ben ik met geen enkele programmeertaal écht bekend. Ik had daarom gehoopt dat er een app zou zijn waarmee ik eea zou kunnen instellen...CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:37:
Geef je het nu al op? Dit is Tweakers he..
Welke programmeertalen ben je thuis in? Wel eens wat met javascript gedaan?
Heb je toevallig een oude android telefoon liggen? Ik gebruik zelf de app 'LampShade.io' ipv de Hue App, biedt een stuk meer mogelijkheden. Hierin kan je makkelijker timers opzettensmoken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:14:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, ben ik met geen enkele programmeertaal écht bekend. Ik had daarom gehoopt dat er een app zou zijn waarmee ik eea zou kunnen instellen...
Via meethue snap ik wel een beetje hoe ik commando's naar de bridge kan sturen. Heb alleen geen idee hoe ik het scriptje zou moeten maken voor:
- 0700 lamp aan
- hele dag 15 sec oranje, 15 sec rood, 60 sec groen
- 2200 lamp uit
Het betreft hier dus maar 1 lamp, geen set.
Mocht een Tweaker die er goed in is een paar minuten over hebben en me willen helpen, dan ben ik buitengewoon dankbaar..
Dit bleek de gouden tip!Intru schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:02:
[...]
Heb je toevallig een oude android telefoon liggen? Ik gebruik zelf de app 'LampShade.io' ipv de Hue App, biedt een stuk meer mogelijkheden. Hierin kan je makkelijker timers opzetten
Mooi!smoken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Dit bleek de gouden tip!
Die app doet inderdaad wat ik wil, en het werkt nu!
Gaat ook fijn verder nadat de lamp uitgeschakeld is geweest.
TX!!
iconnectHue kan dit deels wel heb ik gezien, fade in fade out is per seconde instelbaar, daarmee is de oranje, rood, groen in te stellen, echter kan ik nog niet vinden hoe ik dit de hele dag door kan laten uitvoeren.smoken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:14:
- 0700 lamp aan
- 2200 lamp uit
HT & NAS & Inventaris
HT & NAS & Inventaris
Dit kan je ook compleet op de bridge zelf laten draaien mbv wat schedules, sensors en rules.smoken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:14:
- 0700 lamp aan
- 2200 lamp uit
Yup, ik heb dit werkend.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:55:
@Robsato: dat was mijn idee ook dat het mogelijk moet zijn.
Maar heb je het ook getest of dit echt kan?
Liever niet via PM nee, ik ben hier ook wel benieuwd naar, al is het alleen maar om een concept te hebben voor toekomstige ideeën.Robsato schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:43:
[...]
Yup, ik heb dit werkend.
Ik zal eens kijken of ik vanavond de stappen in detail kan documenteren en ergens neer kan zetten. Het is wat veel voor een forumpost.
Ik doe het liever niet via PM want het lijkt me wel handig als iedereen het kan zien.
Voor iOS gebruik ik de app HUE LIGHTS hiermee kun je lampen, kleuren en vertragingen handmatig middels scenes en scripts eenvoudig zelf instellen.smoken schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:03:
Hallo allen, wellicht heb ik er overheen gekeken en staat het wel beschreven (in dat geval mijn excuses) maar de situatie is als volgt:
Voor een sportschool wil ik graag een "circuit ruimte" inrichten. Normaal gesproken hebben we in de circuit ruimte een verkeerslicht hangen, welke 1 minuut groen licht geeft, 15 seconden oranje en 15 seconden rood.
Zou ik dit met een HUE ook zo in kunnen stellen?
In dat geval kan ik dat lelijke verkeerslicht namelijk vervangen door een nette hanglamp...
Excuses voor de eventueel domme vraag..
Keep rolling sixes!
Heb je wat meer info voor mij? Kan namelijk niks vinden op webshop. Moet na toch nog wat led-lampen kopen en deze zou ik dus mooi als eerste kunnen kopen.hu6o schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:40:
Wie verder 25% korting op de Hue producten wil moet eerst wat (kleins) bestellen in de Phillips webshop, dan registreren, de volgende aankoop krijg je hoe dan ook 25% korting, ook op hue producten.
Is (lang geleden) wel in dit topic besproken, doe een zoekopdracht op "korting" en je vindt de meeste tips wel. Een snelle hit was deze post: fabstar81 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"grote_oever schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:59:
[...]
Heb je wat meer info voor mij? Kan namelijk niks vinden op webshop. Moet na toch nog wat led-lampen kopen en deze zou ik dus mooi als eerste kunnen kopen.
Enorm bedankt voor dit document!Robsato schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
Heeft wat langer geduurd dan gepland, maar het is ook wat uitgebreider geworden dan in eerste instantie de bedoeling was
De beschrijving van hoe je een "stoplicht" kunt maken met Philips hue met alleen de bridge kan je hier vinden.
https://docs.google.com/d...rusIq2EPl72HbJjcnVPDs/pub
Leuk om te lezen Robsato en creatief opgelost met zo'n generieke sensor! En ik denk ook goed te volgen voor een 'uber noob'Robsato schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
Heeft wat langer geduurd dan gepland, maar het is ook wat uitgebreider geworden dan in eerste instantie de bedoeling was
De beschrijving van hoe je een "stoplicht" kunt maken met Philips hue met alleen de bridge kan je hier vinden.
Door met OpenHAB (open source domotica) een energiemeter uit te lezen en daarmee conclusies over de status van de wasmachine te trekken op basis van het actuele stroomgebruik (met dank aan mede-tweaker gertjuhh voor het idee).Fire69 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:29:
Hoe heb je je Hue aan de status van je wasmachine gekoppeld?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nogmaals dank Robsato!Robsato schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
Helaas, bij mij werkt het nietHooksForFeet schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:53:
Ik ben wel benieuwd of die kortingscode bij tweede bestelling nog steeds werkt.. iemand die dat recent heeft geprobeerd? Het goedkoopste wat ik op die shop kon vinden waren waterhardheidstesters voor €1,49... met verzendkosten maakt dat €3,48. Iemand anders nog iets goedkopers gevonden?
Is dit een algemene actie? Kan er niks over vindenpaul-s83 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:20:
Zojuist een Hue Lux starterkit opgepikt bij de lokale appie heijn voor €50. Bridge meteen op marktplaats gezet dus hopelijk voor weinig centen weer 2 lampen erbij.
[ Voor 114% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2015 11:51 ]
Geen algemene actie vrees ik aangezien dit soort berichten vaker voorbij komen in dit topic. Heb ze ook nog niet eerder gezien in de winkel dus wellicht dat ze met wat overtollige voorraden zitten die ze her en der zo af en toe willen slijten.arjandijk162 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:25:
[...]
Is dit een algemene actie? Kan er niks over vinden
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik zie geen reden waarom ze dat zouden doen. Het wordt ook nog steeds actief geüpdatet door Philips, ook dat kost geld.VincentG schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:41:
Kort vraagje, aangezien Hue ook mijn interesse heeft gewekt.
Het Hue 'pakket' is best al een tijd uit (eind 2012 meen ik). Nu 2,5 jaar later is de prijs nog steeds hetzelfde, 199 voor een starter pack met 3 lampen. Zijn er verbeteringen doorgevoerd, om de prijs na al die tijd zo 'hoog' te houden? Normaal gesproken daalt de prijs met de tijd.
Deze actie is 1 jaar geldig, kan niet worden gecombineerd met andere actiecodes en is niet geldig voor Philips hue-producten. Als er meer dan één actiecode actief is, wordt de gunstigste promotie automatisch voor u geactiveerd.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Welke firmware heeft de Dresden strip volgens de hue app bij jou?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:42:
Ja, anders dan bij de officiele Hue Lightstrip kun je ook de witte toon regelen (bovenste gebied in de officiele app en ook de recipes als 'relax' en 'concentration').
Weet niet of het zo hoort, maar de witte leds zijn veel minder fel dan de RGB leds. Het resultaat is echter prima en fel genoeg voor mijn doel.
En dan is het inderdaad weer de vraag of/hoe je de firmware kan updaten..Any ETA on when the FLS-PP lp will be updated so it can control the white LEDs in RGBW strips seperately from the RGB? (IE: Two Hue devices)
A: We are still working on this project. The release isn't clear right now, but it will be in summer. wireless by dresden elektronik answered on May 26, 2015
[ Voor 112% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-07-2015 23:26 ]
Goed idee van die proxy!, zo had ik het nog niet bedacht, voordeel is dan dat ik elke Hue app kan blijven gebruiken. Van de week ga ik aan de slag met https://code.google.com/p/proxpy/.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:33:
Gewoon die emulated bridge laten proxyen naar de echte?
(en dan in alle responses je neppert als extra lamp-ID invoegen).
Als je zoekt op "multiple hue bridge" dan kom je trouwens wel e.e.a. tegen: MagicHue bijvoorbeeld: http://www.plaincode.com/products/magichue/
Ja, dat kan gewoon. Bridges zijn hetzelfde.Viresh87 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:37:
Hallo, ik heb een vraag. Is de Hue Lux bridge hetzelfde als de kleuren Hue Bridge? Ik heb namelijk een losse bridge gekocht van iemand, de bridge komt uit een pakket van de Hue Lux starters pack. Ik wil echter een losse HUE kleurenlamp kopen, kan ik deze verbinden met een HUE lux bridge? Of zijn deze sowieso hetzelfde?
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:24:
Ok, die Dresden lightstrip controller werkt echt prima. Stuk kleiner dan verwacht (3cm breed en net iets meer dan 1 cm hoog) en voelt beetje goedkoop aan, maar werd meteen herkend. Heb voor totaal 110 euro nu een 5 meter lange RGBW strip, controller en 12V 6A voeding.
Water-Escape
Ja, in princiepe is iedere ledstrip ok, zelf heb ik via Wish 2x 5 meter gekocht + voeding + controller + afstandsbediening voor €17,00 + €4,00 verzendkosten.water_escape schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:37:
Wat heb je exact allemaal gekocht? En waar? Iedere ledstrip ok?
Ik wil 3 meter in de keuken.
[...]
Water-Escape
Water-Escape
Ik had om die vraag voor te zijn juist linkjes gemaakt in mn post..water_escape schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:37:
Wat heb je exact allemaal gekocht? En waar? Iedere ledstrip ok?
Ik wil 3 meter in de keuken.
[...]
Niks wat je met een ledstrip en hyperion ook niet kanwater_escape schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:27:
Ow, hoe zou hue op het nieuwe ambilight zijn... Damn wat mooi... http://youtu.be/zKJ2-CCwBHs
Eh. Kijk het filmpje nog eens goed zou ik zeggenFire69 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:54:
[...]
Niks wat je met een ledstrip en hyperion ook niet kan
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-07-2015 22:19 ]
Ben bang dat als je de TV plat tegen de muur hangt je weinig van het effect overhoudCyBeRSPiN schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:17:
[...]
Eh. Kijk het filmpje nog eens goed zou ik zeggenbizar projector effect.
Maar Hue is niet snel genoeg om het bij te houden, is ook nooit voor dot soort snelle effecten bedoeld.
Dat had ik bij de eerste keer kijken gezien en bewust genegeerd, want da's duidelijk enkel voor de marketingCyBeRSPiN schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:17:
[...]
Eh. Kijk het filmpje nog eens goed zou ik zeggenbizar projector effect.
Maar Hue is niet snel genoeg om het bij te houden, is ook nooit voor dot soort snelle effecten bedoeld.
Water-Escape
Water-Escape
Wat ik me nu afvraag; De Philips LEDs trip is RGB waardoor de kleurweergave afwijkt van de HUE lampen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:24:
Ok, die Dresden lightstrip controller werkt echt prima. Stuk kleiner dan verwacht (3cm breed en net iets meer dan 1 cm hoog) en voelt beetje goedkoop aan, maar werd meteen herkend. Heb voor totaal 110 euro nu een 5 meter lange RGBW strip, controller en 12V 6A voeding.
[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 08-07-2015 09:38 . Reden: EDIT toegevoegd ]
[ Voor 26% gewijzigd door HooksForFeet op 09-07-2015 17:00 ]
Die geef ik de livingcolors remote, ik zeg ze dat ze op 1 moeten drukken om de lampen aan te doen en op 0 om ze weer uit te doen. Daarna demonstreer ik dat nog een keer.water_escape schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:28:
Uhm ik bedenk mij net.. Hoe doen jullie het met bezoek / schoonouders etc die babysitten of op het huis passen / logeren.
Die kunnen de lampen niet bedienen.
water_escape schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:28:
Uhm ik bedenk mij net.. Hoe doen jullie het met bezoek / schoonouders etc die babysitten of op het huis passen / logeren.
Die kunnen de lampen niet bedienen.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 20:24 ]
Heb je dit via zwave voor elkaar gekregen?rvtk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:54:
Bij mij zijn alle lampen aangesloten op een muurschakelaar. Het fijne is dat als men via de schakelaar de hue lamp aanzet, deze standaard aangaat met de kleur warmwit.
[...]
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.marsclone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:23:
Heb je dit via zwave voor elkaar gekregen?
Ik kan mij wel herinneren ergens een keer gelezen te hebben dat de Hue's het volledig uitschakelen (spanning eraf halen) van de lampen niet erg fijn vinden, maar ik kan me vergissen..Laat maar, dit had ergens anders mee te maken.rvtk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:53:
[...]
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Ik heb een normale lamp die ik schakel via een wandschakelaar vervangen door een Hue bulb. Als de schakelaar uit is (geen spanning op de lamp) dan is de Hue bulb uit (logisch). Wanneer ik de schakelaar aanzet, dan komt er 230V op de Hue bulb te staan en schakelt deze automatisch aan naar warmwit. Dit is een standaard feature van een Hue bulb.
[ Voor 5% gewijzigd door SkorpionNL op 10-07-2015 22:07 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist mijn Dresden controller en 5mtr LED strip binnen gekregen en aangesloten. Hij wordt inderdaad probleemloos gezien en kan hem netjes aansturen. Wel zie ik dat de kleuren ten opzichte van de Philips LED strip behoorlijk afwijken (ik heb de Philips LED strip erlangs hangen), vooral roze en turquoise kan de Dresden niet zo goed weergeven. Ga je de uitersten van kleuren aansturen dan zijn ze zowat identiek.remmuz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:07:
[...]
Wat ik me nu afvraag; De Philips LEDs trip is RGB waardoor de kleurweergave afwijkt van de HUE lampen.
Doet de RGBW strip dat beter? Worden de witte LEDs gebruikt om de kleur meer op die van de HUE lampen te laten lijken?
(Ik weet dat de HUE lampen LEDs gebruiken die niet de standaard RGB kleuren uitstralen; Het zou natuurlijk mooi zijn als dat geemuleerd zou kunnen worden d.m.v de witte LEDs)
Ligt niet alleen aan 'Dresden' maar net zo goed aan de strip zelf. Elke strip heeft weer andere kleurkarakteristieken. Lampen van Philips zijn onderling gecalibreerd.Marcello83 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:52:
[...]
Ik heb zojuist mijn Dresden controller en 5mtr LED strip binnen gekregen en aangesloten. Hij wordt inderdaad probleemloos gezien en kan hem netjes aansturen. Wel zie ik dat de kleuren ten opzichte van de Philips LED strip behoorlijk afwijken (ik heb de Philips LED strip erlangs hangen), vooral roze en turquoise kan de Dresden niet zo goed weergeven. Ga je de uitersten van kleuren aansturen dan zijn ze zowat identiek.
Normaal zou ik mij niet zo druk maken om deze afwijking echter ga ik de Dresden controller gebruiken om mijn TV muur rondom indirect te verlichten. Deze wordt dan door Kodi aangestuurd zodat de kleuren van de film naar de LED strip worden gestuurd. Met deze controller wijken de kleuren nogal af van wat er in de film zit.
Zou het beter worden als ik een RGB strip op de Dresden controller aansluit ipv een RGBW strip?
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-07-2015 09:07 ]
CyBeRSPiN schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:05:
[...]
Ligt niet alleen aan 'Dresden' maar net zo goed aan de strip zelf. Elke strip heeft weer andere kleurkarakteristieken. Lampen van Philips zijn onderling gecalibreerd.
Waarmee doe je die ambilight nu? Kun je daar geen fijnafstelling per kleur mee doen?
Hyperion werkt overigens met andere typen ledstrip (waarbij elke led afzonderlijk aan te sturen is ipv hele lengte ineens), dat gaat niet werken zonder alles opnieuw aan te schaffen. Werkt wel super
Support van Dresden is trouwens droevig: 2x mail gestuurd en na ruim een week nog 0,0 reactie...
marsclone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:35:
Is er dan een bepaalde instelling die er voor zorgt dat de lamp schakelt naar warmwit? Bij mij schakelen de rgb lampen echt alleen maar naar een ziekenhuis wit licht?
Helaas: https://twitter.com/tweethue/status/617978499576557568rvtk schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:00:
Dat kan je helaas niet instellen (hopelijk bij een toekomste firmware update, er zijn meer mensen die hierover klagen).
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door HooksForFeet op 13-07-2015 14:02 ]
Doe er je voordeel meeuser-100 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:10:
Kortingscode Bol.com 10% korting op woonartikelen.
www.bol.com
Code: WOONACTIE2015
Verloopt: 30-06-2015
Geldig op het gedeelte van Wonen & Slapen assortiment.
Korting 10%
Minimale bestedingswaarde €75
Niet geldig voor Artikelen van externe bol.com verkopers en i.c.m. andere kortingsacties.
Productgroep Wonen
[ Voor 9% gewijzigd door NoFearWizz op 14-07-2015 08:29 ]
Ahum...Verloopt: 30-06-2015
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq