[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:51
Heb je geofencing aanstaan? Ik weet de huidige status niet maar bij de introductie van Android Lollipop waren er nogal wat problemen onder Android met de plaatsbepaling waardoor geofencing rare effecten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13

Argarath

MasterBlaster

Ja, ik had geofencing uitstaan in Iconnecthue, maar in de officiele app nog wel aanstaan. Ik ga eens kijken of dat het probleem is. Alvast bedankt!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:17

Ethirty

Who...me?

Met 4 Hue lampen en twee installaties/apps van Hueparty kan je een leuke lichtshow maken. Voordeel van 2 losse apps is dat je 2 patronen kan instellen. Nadeel is wel dat de bridge het niet zo leuk vindt, de lampen houden af en toe op met reageren.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Van het weekend een hue starter pakket, 3 extra lampen en een tap geïnstalleerd. Ben best tevreden, maar de tap functionaliteit is redelijk beperkt.
Gelukkig kan dit met de tapapp flink uit gebreid worden.
Ik heb nu de grote knop voor alles aan/uit, één knop voor dimDown, één voor dimUp en één om te switchen tussen een aantal geselecteerde scenes.

Wat helaas niet zo lekker werkt is dat de tapapp de scenes laat zien en gebruikt die in je bridge staan opgeslagen. Of en hoe de scenes in je bridge komen hangt af van de app waarmee je de scene aanmaakt. Voorzover ik kan zien slaat bijvoorbeeld lampshade de scenes niet op in de bridge en die zijn dan ook niet te gebruiken met de tap. Vervelender is dat de Philips app de scenes iedere keer als je iets aanpast opnieuw in de bridge opslaat, onder dezelfde naam en zonder de oude weg te gooien.
Na wat geëxperimenteer staat de bridge nu vol met duplicates en scènes met de zelfde naam maar andere settings. Ook kan ik sommige scenes niet zien in tapapp. Ook scenes die ik al lang heb gedelete in de Philips app staan nog in de bridge.

Op de playstore zegt tapapp daar niets aan te kunnen doen omdat dit ligt aan hoe andere apps de scenes opslaan.

Is het mogelijk om scenes uit de bridge te deleten zonder een complete reset?

En zo nee, hoe reset ik de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:51
Met de tapapp kun je het gebruikte geheugen van de bridge leeggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
Dat klopt, maar dat haalt dus niet de scenes weg. Of in ieder geval niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Knobby schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:41:
Van het weekend een hue starter pakket, 3 extra lampen en een tap geïnstalleerd. Ben best tevreden, maar de tap functionaliteit is redelijk beperkt.
Gelukkig kan dit met de tapapp flink uit gebreid worden.
Ik heb nu de grote knop voor alles aan/uit, één knop voor dimDown, één voor dimUp en één om te switchen tussen een aantal geselecteerde scenes.

Wat helaas niet zo lekker werkt is dat de tapapp de scenes laat zien en gebruikt die in je bridge staan opgeslagen. Of en hoe de scenes in je bridge komen hangt af van de app waarmee je de scene aanmaakt. Voorzover ik kan zien slaat bijvoorbeeld lampshade de scenes niet op in de bridge en die zijn dan ook niet te gebruiken met de tap. Vervelender is dat de Philips app de scenes iedere keer als je iets aanpast opnieuw in de bridge opslaat, onder dezelfde naam en zonder de oude weg te gooien.
Na wat geëxperimenteer staat de bridge nu vol met duplicates en scènes met de zelfde naam maar andere settings. Ook kan ik sommige scenes niet zien in tapapp. Ook scenes die ik al lang heb gedelete in de Philips app staan nog in de bridge.

Op de playstore zegt tapapp daar niets aan te kunnen doen omdat dit ligt aan hoe andere apps de scenes opslaan.

Is het mogelijk om scenes uit de bridge te deleten zonder een complete reset?

En zo nee, hoe reset ik de bridge?
Dit was mij ook al opgevallen. Die bridge heeft nodig een upgrade nodig om dit wat overzichtelijker te maken of de mogelijkheid geven oude rommel los op te ruimen. Ik heb nu al minstens 10 apps getest die dus ook allemaal "gebruikssporen" achter laten in de bridge.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13

Argarath

MasterBlaster

La_fusion: geofencing was idd het probleem. Dank voor de tip.

Sowieso grote problemen met geofencing en de Apple Iphone 5S. Werkt niet goed met Pilot / Geofancy en ook niet met Hue. Schijnen meerdere problemen mee te zijn, maar waar het hem in zit... Geen idee.

[ Voor 0% gewijzigd door Argarath op 02-06-2015 11:41 . Reden: spelling ]

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Kan iemand mij vertellen wat de laatste firmware is van de e27 lampen?

Ik heb al een tijd 3 e27 lampen en die zitten allen op firmware versie 66013452. Nu heb ik een nieuwe startset aangeschaft en daarvan heb ik 1 lamp nu voor een kleine week in gebruik en deze heeft versie 66013187.
Zou deze niet ondertussen ook geupdate moeten zijn? Ik heb mijn bridge al een keer aan en uit gehad zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat is er eigenlijk aan de firmware van de lampen aangepast afgelopen jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Scidd0w schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:58:
Kan iemand mij vertellen wat de laatste firmware is van de e27 lampen?

Ik heb al een tijd 3 e27 lampen en die zitten allen op firmware versie 66013452. Nu heb ik een nieuwe startset aangeschaft en daarvan heb ik 1 lamp nu voor een kleine week in gebruik en deze heeft versie 66013187.
Zou deze niet ondertussen ook geupdate moeten zijn? Ik heb mijn bridge al een keer aan en uit gehad zonder resultaat.
Ik heb hier exact hetzelfde. Defecte lamp werd vervangen en zit nu op ook op 187 ipv 452.
Het zal ooit wel komen gok ik, volgens mij is er ook niet echt iets noemenswaardigs veranderd ondertussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Ik had 4 Hue E27 lampen die in een kleine 1,5 jaar tijd dat ik ze had steeds harder zijn gaan piepen.

1 boven de eettafel en 1 in de keuken vond ik vervelend, maar niet zo'n heel groot probleem, dat merk je alleen als het stil is in de kamer.
2 in de slaapkamer vond ik een stuk storender. Als je er eenmaal op let, dan is het zo'n piep die je niet meer niet kan horen zeg maar :P.

Dit heb ik gemeld aan Philips en ik kreeg direct een DHL retour formulier. Hierop heb ik ze opgestuurd en een week later heb ik 4 nieuwe ontvangen. Deze zijn zonder de hinderlijke hoge toon.

Erg tevreden met deze goede service van Philips!

Helaas nu wel de bridge helemaal resetten om de oude lampen er uit te kunnen krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pusherman_ schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:22:
Helaas nu wel de bridge helemaal resetten om de oude lampen er uit te kunnen krijgen :(
Dat is als je alle updates heb gehad niet meer nodig ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ethirty schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:30:
[...]

Dat is als je alle updates heb gehad niet meer nodig ;)
oh beter, was me nog niet opgevallen. Dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Even een update over de Rabobank hypotheekactie. Tot en met gisteren werden Hue kortingscodes verstuurd aan Rabo Hypotheekklanten.

Ik heb geen code ontvangen, dus contact opgenomen met de Rabobank. Die stuurden me weer door naar Philips.

Daar vertelde de telefonist me dat hij meerdere telefoontjes had gehad van mensen die geen code hebben ontvangen maar wel hypotheekklant zijn bij de Rabo. Ze gingen het onderzoeken en zouden zo snel mogelijk met een oplossing komen.

Bottomline: Rabo hypotheekklant en geen kortingscode in je internetbankieren-berichtenbox? Bel Philips: 0800-023 0047

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Dat is dan wel jammerlijk want ik ben geen klant daar, ik zie overigens wel dat je meerdere pakket kunt bestellen voor 150 euro. Wellicht dat het mogelijk is om met iemand eentje mee te bestellen ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
Ik heb ze ook via die actie gekocht.
De code is eenmalig te gebruiken, heeft geen maximum bestelbedrag en geldt (voor zo ver ik kon zien) op het hele hue assortiment (dus niet alleen de paar producten die op de de actiepagina staan).

Kortom, een platte 25% korting op je rekening. Heeft mij 110 euro bespaard.
Met iemand mee bestellen is dus zeker mogelijk, mist je iemand bereid vindt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oodh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06-2023
Voor leden van pvcf (personeelsvereniging financien), ook daar e27 starterspakket voor rond € 150....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-10 07:24
Hallo,

Ik heb een Fibaro HC2 met daarop de Philips Hue "App"
Hiermee kan ik mijn lampen bedienen, dit is niks bijzonders want dit kan met de app van Philips zelf al.

Nu wil ik wanneer mijn Fibaro motion sensor een beweging detecteerd, dat dan mijn lampen aan gaan naar zonsondergang.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar dit werkend te krijgen in een scene.
Probeer ik dit met bijvoorbeeld de wall plug dan werkt dit wel (scene staat dus goed ingesteld)

Iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
volgens Philips krijgt HUE apple homekit ondersteuning in september:
https://www.facebook.com/huePhilips/videos/684021741729713/

[/quote]
Philips hue: Yes, the solution we are working on will work with all your existing and new Hue lights. To get details about how your existing Philips Hue products will work with HomeKit, please follow us on Twitter or Facebook get the latest details leading up to our launch in Fall 2015.
[quote]

[ Voor 55% gewijzigd door Dutchgrover op 08-06-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Dutchgrover schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:04:

[/quote]
Philips hue: Yes, the solution we are working on will work with all your existing and new Hue lights. To get details about how your existing Philips Hue products will work with HomeKit, please follow us on Twitter or Facebook get the latest details leading up to our launch in Fall 2015.
[quote]
Gelukkig compatibel met de bestaande lampen!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 16:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dat is goed nieuws!

Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Erhnam schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:29:
[...]

Gelukkig compatibel met de bestaande lampen!
Gelukkig wel, leek me ook wel logisch.
Straks dus alleen een nieuwe bridge aanschaffen waar de HomeKit chip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dutchgrover schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:04:

[/quote]
[quote]
Pfffff najaar 2015 pas, ben benieuwd of we ook weer van die "fantastisch" nieuwe producten krijgen zoals de 3d geprinte lampen :O :z

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:32
Klein vraagje: Ik wil een lamp aan hebben tussen zonsondergang en zonsopgang. In die periode moet de lamp van kleuren kunnen wisselen. Nu ben ik wezen spelen met IFTTT maar de opdracht om van kleur te veranderen zet ook gelijk de lamp aan (wat ik dus niet wil). Is er een workaround oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Fietsbel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:42:
[...]

Pfffff najaar 2015 pas, ben benieuwd of we ook weer van die "fantastisch" nieuwe producten krijgen zoals de 3d geprinte lampen :O :z
Joh, zometeen is de zomervakantie voor je het weet is het september/oktober en dan komen ze wellicht met Kerst. :D

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RobV schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Joh, zometeen is de zomervakantie voor je het weet is het september/oktober en dan komen ze wellicht met Kerst. :D
Dat is zeker waar! in elk geval geven de concurrent genoeg tijd! dus dat is ook iets positiefs :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

ThijsWTF schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:
Klein vraagje: Ik wil een lamp aan hebben tussen zonsondergang en zonsopgang. In die periode moet de lamp van kleuren kunnen wisselen. Nu ben ik wezen spelen met IFTTT maar de opdracht om van kleur te veranderen zet ook gelijk de lamp aan (wat ik dus niet wil). Is er een workaround oid?
Je wil een lamp die uit staat van kleur veranderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:32
Twan V schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Je wil een lamp die uit staat van kleur veranderen :?
Ik wil dat de lamp alleen van kleur veranderd als de lamp aan staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Oke, je wil dus de kleur veranderen als de lamp aan staat, maar dan springt de lamp aan en dat wil je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Met de code exclu10 krijgt iedereen 10 procent korting. Zag dat die al aangegeven was in dit topic maar ik denk ik stuur het nog eens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Kecin schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:41:
Met de code exclu10 krijgt iedereen 10 procent korting. Zag dat die al aangegeven was in dit topic maar ik denk ik stuur het nog eens.
Mischien handig om ook te vermelden waar je die kortingscode kan inwisselen...
philipsstore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zojuist via de Rabobank aanbieding 4 lampen besteld met een moodlight. Nice.
Totaal 254 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
ThijsWTF schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:
Volgens mij kan iConnectHue dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Vraag - ik heb nog een LivingWhite plug over en wil deze gebruiken om een plafondlamp mee te schakelen en dimmen. Mijn idee is om de LivingWhite in een stopcontact te plaatsen nabij de schakelaar, zodat deze stroom krijgt (plug heeft bruin & blauw nodig).

Vervolgens maak ik een kabel die aan de ene kant een stekker heeft voor in de LivingWhite plug, en die aan de andere kant met een enkele draad aan de zwarte schakeldraad naar de lamp wordt verbonden.

Het is dan volgens mij zaak te kijken waar in het stopcontact de bruine draad zit, en de stekker zo te plaatsen dat de pin met de draadverbinding hierop aangesloten wordt, en zo de plafondlamp geschakeld kan worden.

Klopt deze logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je genoeg plaats in de plafondlamp hebt, kan je de plug ook demonteren en de printplaat in de lamp monteren. Dat lijkt me netter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanTwan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01-2022
En vergeet de blauwe draad bij de lamp niet, heb er inmiddels 6 in huis hangen op deze manier. Het demonteren kan natuurlijk ook maar moet je wel weten waar je mee bezig bent.

Vandaag trouwens de gira enocean module binnen gekregen. Ziet er gelijk een stuk netter ipv de tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 18:23
Voor de mensen die nog wat willen kopen.

Bij de wehkamp krijg je 10 euro korting op alles behalve cadeaukaarten, g-star, boeken en pampers.

Minimale aankoop bedrag is 40 euro
Helaas door bezorgkosten krijg je maar enkele euros korting.

Link naar shop:
https://www.wehkamp.nl/Wi...Ntk=ART&VIEW=Grid&Ntt=Hue

Kortingscode:
spoiler:
kortingscode: sunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Fire69 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:26:
Als je genoeg plaats in de plafondlamp hebt, kan je de plug ook demonteren en de printplaat in de lamp monteren. Dat lijkt me netter :)
Dank voor de tips. Ik heb ervaring met demonteren, heb een LivingWhite printplaat al op een andere plek in de muur gebouwd.

Probleem met deze lamp is dat hij in een vide hangt, op ruim 5 meter hoogte, dus inbouwen in het plafond is niet echt een optie (tenzij ik een steiger ga huren...). En de ruimte bij deze schakelaar is te klein om de printplaat in te bouwen, plus ik zou de blauwe draad naar de schakelaar moeten doortrekken etc, dus mijn idee was om een flexibelere en simpele oplossing te vinden, al is hij minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
jeroen11 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:40:
[...]

Dank voor de tips. Ik heb ervaring met demonteren, heb een LivingWhite printplaat al op een andere plek in de muur gebouwd.

Probleem met deze lamp is dat hij in een vide hangt, op ruim 5 meter hoogte, dus inbouwen in het plafond is niet echt een optie (tenzij ik een steiger ga huren...). En de ruimte bij deze schakelaar is te klein om de printplaat in te bouwen, plus ik zou de blauwe draad naar de schakelaar moeten doortrekken etc, dus mijn idee was om een flexibelere en simpele oplossing te vinden, al is hij minder fraai.
Misschien te simpel gedacht, maar waarom vervang je de lamp in de plafondlamp niet voor een Hue LUX?
Is netter, en als je de Plug te koop aanbiedt op V&A ben je die in no-time kwijt voor -als je geluk hebt- hetzelfde bedrag als de Hue LUX lamp nieuw kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Goldwing1973 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:43:
[...]
Misschien te simpel gedacht, maar waarom vervang je de lamp in de plafondlamp niet voor een Hue LUX?
Is netter, en als je de Plug te koop aanbiedt op V&A ben je die in no-time kwijt voor -als je geluk hebt- hetzelfde bedrag als de Hue LUX lamp nieuw kost.
Was het maar zo simpel inderdaad ;-)

Het is een soort industriele hanglamp met een obscuur model fitting voor 5 lampen waarvan juist de gloeidraad zo mooi oplicht... 5x een Hue Lux erin zou ombouw vergen en de charme ervan zou weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen zo'n FLS-PP lp van Dresden Elektronik en apparaatjes als dit: http://www.aliexpress.com...tness-of/32249737260.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 18:46
Intru schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:48:
Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen zo'n FLS-PP lp van Dresden Elektronik en apparaatjes als dit: http://www.aliexpress.com...tness-of/32249737260.html ?
1: hij kan alleen warm wit en koud wit mixen. Geen kleuren dus.
2: er staat nergens dat hij ook zigbee light link certified is. Dus wrsch niet werkzaam vanuit de hue app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
HBSVDK schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:01:
[...]

1: hij kan alleen warm wit en koud wit mixen. Geen kleuren dus.
2: er staat nergens dat hij ook zigbee light link certified is. Dus wrsch niet werkzaam vanuit de hue app...
Dat eerste zal niet in alle gevallen een beperking zijn, maar die 2e natuurlijk wel behoorlijk. Het is dus wel Zigbee, maar niet Zigbee Light Link. Zouden ze dan een eigen sub-implementatie van Zigbee gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 18:46
nou zeker weet je niet dat hij niet zigbee LL is, maar ik verwacht het niet nee. En ja, ik geloof dat er een soort van extra sausje overheen gegoten zit. De basis is hetzelfde, met enkele extra's zodat er meer mogelijkheden zijn? maar dat weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zigbee heeft (jammergenoeg) een hoop profielen waarvan HA (Home Automation) het meest gebruikte is. Dus ik gok dat het die is.
Niet bruikbaar met de hub dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Hm.. inderdaad. Zigbee Home Automation lijkt ook ondersteuning te hebben voor lampen (http://www.zigbee.org/zig...rds/zigbeehomeautomation/). Dat maakt het allemaal natuurlijk niet echt makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Update, het is gelukt om de LivingWhite plug te gebruiken bij mijn plafondverlichting, via een kabel van de LivingWhite naar de zwarte draad op de plek van de muurschakelaar. Dimmen werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 19:54
Sinds kort is er een nieuwe bridge firmware met versie 01024156 (1.8.0). Weet iemand waar de changelog daarvan te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:19
Philips heeft hue labs aangekondigd, een soort bèta programma voor nieuwe functies: http://labs.meethue.com/

Vooral de odersteuning van native dynamic lighting vind ik interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 19:54
Virtual Reality schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:50:
Philips heeft hue labs aangekondigd, een soort bèta programma voor nieuwe functies: http://labs.meethue.com/

Vooral de odersteuning van native dynamic lighting vind ik interessant!
Leuk, maar de knop "Find Bridge" lijkt niet te werken onder IE (ook niet met compatabiliteitsweergave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:22
witterholt schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Leuk, maar de knop "Find Bridge" lijkt niet te werken onder IE (ook niet met compatabiliteitsweergave).
Bij mij onder Safari op mijn Macbook ging het moeizaam. Het ip adres van mijn bridge werd gevonden. Echter toen ik de knop van de bridge had gedrukt, gebeurde er weinig. Bij het refreshen van de pagina was kennelijk mijn bridge toch toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 22:08
En wat kunnen we er exact extra mee?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
water_escape schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:15:
En wat kunnen we er exact extra mee?
Zelf even op http://labs.meethue.com/ lijkt me toch geen grote moeite.... ;-)
De twee 'labs' voor de Hue Tab heeft me wel doen besluiten om een Tab te bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 15-06-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb Hue nu ongeveer een weekje geïnstalleerd, een starterpack en een lightstrip (gewonnen hier bij Tweakers! :D), maar de mogelijkheden in de standaard app vallen mij nogal tegen. Ik had verwacht dat er met Hue veel meer mogelijk was, zo kan ik niet eens ergens de mogelijkheid vinden om de lampen automatisch van kleur te laten veranderen, dat kan zelfs met mijn Philips Living Colors.

Hebben jullie tips voor echt een goede app (Android)?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:06:
Ik heb Hue nu ongeveer een weekje geïnstalleerd, een starterpack en een lightstrip (gewonnen hier bij Tweakers! :D), maar de mogelijkheden in de standaard app vallen mij nogal tegen. Ik had verwacht dat er met Hue veel meer mogelijk was, zo kan ik niet eens ergens de mogelijkheid vinden om de lampen automatisch van kleur te laten veranderen, dat kan zelfs met mijn Philips Living Colors.

De mogelijkheden in de standaard app zijn inderdaad niet erg uitgebreid. Wellicht kun je i.c.m. IFTTT nog wat meer inregelen. Hiermee kun je b.v. inregelen dat bij zonsondergang de lampen aan gaan. Echter weer niet zoveel minuten voor zonsondergang... Maar eigenlijk zou dit b.v. in de standaard app horen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

meesje schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:11:
[...]

Zelf even op http://labs.meethue.com/ lijkt me toch geen grote moeite.... ;-)
De twee 'labs' voor de Hue Tab heeft me wel doen besluiten om een Tab te bestellen.
jammer dat Philips dit nu pas uitbrengt, via de iConnectHue kunnen alle getoonde functies al en zijn ze meerdere keren toepasbaar. IconnectHue bied velemale meer functionaliteit, het wisselen van recepten zou wel een goede zijn, daar werk de app weer wat moeilijker mee is mijn ervaring.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik loop een beetje te stoeien met IFTT voor m'n Hue en dat werkt prima, maar is het ook mogelijk om te zeggen "Als ik thuis kom EN het is > zonsondergang dan doe je de lichten aan?" Nu gaan de lichten altijd aan als ik thuis kom... zelfs overdag xD

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
DennusB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:07:
Ik loop een beetje te stoeien met IFTT voor m'n Hue en dat werkt prima, maar is het ook mogelijk om te zeggen "Als ik thuis kom EN het is > zonsondergang dan doe je de lichten aan?" Nu gaan de lichten altijd aan als ik thuis kom... zelfs overdag xD
Dat kun je met de standaard app Hue van Philips zelf.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DennusB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:07:
Dat mis ik dus ook bij IF. Ik wil eigenlijk meer condities toevoegen, als in: zon gaat onder + ik ben thuis + kouder dan 20 graden = lampen aan.

Maar ik kan er slechts 1 variabele in kwijt.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

witterholt schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:58:
Sinds kort is er een nieuwe bridge firmware met versie 01024156 (1.8.0). Weet iemand waar de changelog daarvan te vinden is?
Meet hue
@BigMHoff relelase notes can be found here (not updated yet): https://t.co/cAvjH2t3QA Thx ^SC 2/2
3 days ago
Meet hue avatar
Meet hue
@BigMHoff Hi Morgan, Yes! new bridge software update 01024156 deployed :· Improved overall stability. Check Settings, About info. All 1/2
3 days ago

[ Voor 15% gewijzigd door Kecin op 15-06-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:06:

Zit er bijna in, geef me nog een uurtje en het is af denk ik :)
flipkipse in "[Hue] Huepp"

Edit: zit er in :)

Lil.nl krijg je 10% korting met de code: Vaderdag2015 op de HUE lampen :)

[ Voor 6% gewijzigd door flipkipse op 16-06-2015 10:08 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In de Philips medewerkersshop is er weer een actie dat je een starterpakket (E27) kan kopen met 40% korting :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Laatst online: 25-08 23:24
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:28:
In de Philips medewerkersshop is er weer een actie dat je een starterpakket (E27) kan kopen met 40% korting :)
Ik zie anders niks op de website, is er een mail o.i.d. verstuurd met een code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bert003 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:11:
[...]

Ik zie anders niks op de website, is er een mail o.i.d. verstuurd met een code?
Nee, maar het starterspakket is er wel fors goedkoper. Even zoeken naar het specifieke product dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:28:
alleen de startersset of ook de Ledstrip bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Pusherman_ schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:41:
[...]

alleen de startersset of ook de Ledstrip bijvoorbeeld?
Alleen de startersset is goedkoper, de rest is retailprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Hooglander1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:43:
[...]

Alleen de startersset is goedkoper, de rest is retailprijs.
Ok, tnx..

nouja... €120 voor 3x E27 lampen en een bridge is natuurlijk een mooie aanbieding!
Zouden ze van een oude voorraad afmoeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Jammer dat ik geen Philipsmedewerker ben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Als iemand (in de medewerker shop) misschien een setje of 2 extra wilt kopen voor mij en/of juptache. Dan houd ik me zeker aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:59
Voor mij ook een starterssetje extra bestellen, graag, als dat kan :-) Ik heb een goede V&A feedback :-)

[ Voor 66% gewijzigd door fl1p op 17-06-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik neem aan dat het gaat om de MyShop in het PSV stadion?
Daar kan ik iig producten kopen. Ik woon er ook vlak bij, maar heb er eerlijk gezegd weinig zin in om allemaal pakketten te gaan kopen en die dan weer op te moeten sturen, daarbij wil ik niet zo'n bedrag voorschieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Ik wil je het bedrag voor mijn setje wel voorschieten hoor... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
fl1p schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:23:
Ik wil je het bedrag voor mijn setje wel voorschieten hoor... :-)
Kom je het setje ook ophalen dan :')?

En ik ben trouwens geen Philips medewerker, maar dan moet ik het pasje weer van iemand gaan lenen die ik eigenlijk niet vaak meer zie, dus het is me eigenlijk iets teveel moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Haha, zeer begrijpelijk hoor :-) Geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 23:53
Aanbieding is alleen online, dus niet bij Philips Stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Bij Amazon.de de Hue E27 starterset voor €169,00 met gratis verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 15:16
onlangs twee elho buitenpotten gekocht waar een lichtbron inzit. Wil de lamp vervangen voor een hue lamp, echter past deze niet. De kap is te groot voor het gat. En als ik t gat vd pot groter maak, past de afdichting niet meer en is ie niet meer waterdicht. Iemand ervaringen hiermee? Zag op yt al een filmpje staan( mogelijk een tweaker?). Lijkt me een gaaf effect in de tuin. Hoor graag de ervaringen, ideeen

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 23:40
Heeft er iemand het armatuur Fluid van Muuto?

http://www.muuto.com/lighting/fluid

Lijkt mij een mooi armatuur voor de woonkamer icm met Hue, maar wel aan de prijzige kant...

Bedankt alvast voor een reactie/foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zelf niet in de Philips shop kijken, maar gaat het alleen om de e27 startersset, of ook gu10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Laatst online: 25-08 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:08:
Ik kan zelf niet in de Philips shop kijken, maar gaat het alleen om de e27 startersset, of ook gu10?
Helaas alleen de E27...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:46:
Zojuist mij eBay remote ontvangen. Ingesteld volgens stappenplan van beaumotica, en alles werkt gewoon. Ook het instellen van de 3 scenes onderin, gewoon iets van 5 sec. ingedrukt houden.
Remote zelfs een paar euro goedkoper gekregen, door een prijsvoordeel te doen op eBay, de lampen waren natuurlijk al duur genoeg :)
Heb ook de ovale AB's van Ebay (3 stuks) succesvol gekoppeld aan de bridge en HUE lampen. Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is om scenes op te slaan ( als ik de scène knop 5 seconden vasthoud piept de AB wel, maar gebeurt er vervolgens niets als ik scène weer oproep). Heb jij nog tips om dit werkend te krijgen?

Ook moet ik eerst met de pijltjes toetsen de juiste lamp selecteren voordat ik deze aan kan schakelen (ook al is er maar 1 lamp gekoppeld aan de AB) is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon het stappenplan van Beauimotica gevolgd, en herken deze problemen niet. Ik had al wel een ab van de Aura, een gen 3. Ik geloof dat dat een vereiste was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
ejsinke schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:23:
[...]

Heb ook de ovale AB's van Ebay (3 stuks) succesvol gekoppeld aan de bridge en HUE lampen. Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is om scenes op te slaan ( als ik de scène knop 5 seconden vasthoud piept de AB wel, maar gebeurt er vervolgens niets als ik scène weer oproep). Heb jij nog tips om dit werkend te krijgen?

Ook moet ik eerst met de pijltjes toetsen de juiste lamp selecteren voordat ik deze aan kan schakelen (ook al is er maar 1 lamp gekoppeld aan de AB) is dit normaal?
Beiden heb ik geen last van met dezelfde AB. Scenes werken en aan uit werkt op 1 lamp als 1 lamp gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
arjandijk162 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:57:
[...]

Beiden heb ik geen last van met dezelfde AB. Scenes werken en aan uit werkt op 1 lamp als 1 lamp gekoppeld is.
Ok, zal nog eens proberen alle stappen opnieuw te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

OMX2000

By any means necessary...

mistercage schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:15:
onlangs twee elho buitenpotten gekocht waar een lichtbron inzit. Wil de lamp vervangen voor een hue lamp, echter past deze niet. De kap is te groot voor het gat. En als ik t gat vd pot groter maak, past de afdichting niet meer en is ie niet meer waterdicht. Iemand ervaringen hiermee? Zag op yt al een filmpje staan( mogelijk een tweaker?). Lijkt me een gaaf effect in de tuin. Hoor graag de ervaringen, ideeen
Ik heb ook 3 van die potten, en ga binnenkort die potten modden. Waarschijnlijk heb jij ook dit filmpje op youtube gezien : https://youtu.be/HtD7631QIJg Ik hem had de vraag gesteld op youtube. Zijn antwoord was:
Ik heb de gaten iets groter moeten maken, tot aan de rand waar de afdichtingsringen inliggen. Zo blijven ze toch waterdicht en passen de Hue lampen er toch in.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 16:53
Hallo allen, wellicht heb ik er overheen gekeken en staat het wel beschreven (in dat geval mijn excuses) maar de situatie is als volgt:

Voor een sportschool wil ik graag een "circuit ruimte" inrichten. Normaal gesproken hebben we in de circuit ruimte een verkeerslicht hangen, welke 1 minuut groen licht geeft, 15 seconden oranje en 15 seconden rood.

Zou ik dit met een HUE ook zo in kunnen stellen?
In dat geval kan ik dat lelijke verkeerslicht namelijk vervangen door een nette hanglamp...

Excuses voor de eventueel domme vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Natuurlijk, is prima te scripten :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
En is dat "scripten" enigszins eenvoudig voor de (net iets meer dan) gemiddelde gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
arjandijk162 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:57:
[...]

Vandaag nogmaals alle stappen doorlopen. Koppelen van de AB's werkt zoals beschreven alleen blijft nog steeds dat ik eerst met "lamp selector" een HUE lamp moet selecteren (deze flikkert dan even aan/uit) voordat ik de lamp kan aanzetten/kleur veranderen ed. Ook scenes worden niet onthouden/knoppen doen niets.. Vreemde wat ik wel merkte is dat de eerste keer nadat een afstandbediening is gekoppeld aan een bepaalde lamp aan/uit wel werkt (dus zonder lamp selector). Als ik daarna de remote 1 a 2 minuten niet gebruik lukt het me niet meer om de lamp op deze manier te schakelen (daarna kan het dus alleen nog maar via eerst lamp selecteren dan aan/uit). Lijkt erop alsof de remote "vergeet" welke lamp hij moet aansturen oid. Dit is overigen reproduceerbaar door eerst de remote te disconnecten van een lamp (0 ingedrukt houden voor 10-15 seconden en weer opnieuw te koppelen aan de lamp. Daarna werkt het dus weer eenmalig...)

Kan iemand die het wel werkend heeft eens kijken wat het type nummer is van remote (staat in batterijcompartiment als je de linker batterij eruit haalt). Bij mij staat daar HRC0302/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hetzelfde typenummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

smoken schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:03:
Hallo allen, wellicht heb ik er overheen gekeken en staat het wel beschreven (in dat geval mijn excuses) maar de situatie is als volgt:

Voor een sportschool wil ik graag een "circuit ruimte" inrichten. Normaal gesproken hebben we in de circuit ruimte een verkeerslicht hangen, welke 1 minuut groen licht geeft, 15 seconden oranje en 15 seconden rood.

Zou ik dit met een HUE ook zo in kunnen stellen?
In dat geval kan ik dat lelijke verkeerslicht namelijk vervangen door een nette hanglamp...

Excuses voor de eventueel domme vraag..
Koop een Domoticz setje...
Koop een HUE incl bridge...

En een wereld zal openen voor je...
Alles wat jij wilt kun je schakelen..
Evt op weer.
Op je ip van telefoon enz enz enz enz

En weer sorry voor mijn verwijzing naar Domoticz, maar dit werkt hiermee heeeeeel simpel..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dylantje2 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:02:
[...]

maar dit werkt hiermee heeeeeel simpel..
Nou, na een uur klooien vond ik het helemaal niet zo simpel. Je kan hier wel elke keer roepen dat het fantastisch is, maar feit is gewoon dat het niet voor iedereen is. Zoveel mensen, zoveel wensen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zodra hij de kans krijgt komt hij weer met zn Domoticz

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zou het met de Schedules API puur in de Bridge opgelost kunnen worden? Het lijkt er wel op.
http://www.developers.mee...mentation/schedules-api-0

Je volgens die API kunt namelijk wel recurring timers aanmaken op seconde-schaal.
Dan heb je aan 3 timers genoeg, voor elke kleur een. Maar heb eigenlijk geen idee hoe dat precies werkt.
Er was volgens mij een app waarmee je veel van die functies kon aanspreken, misschien kan het zelfs wel met de standaard app met 'Timers' (kan dat op afstand niet checken).
Wel even uitvogelen hoe je die dan precies aligned krijgt, dat ze niet tegelijk starten maar achter elkaar.

Met domoticz of welk domotica systeem dan ook kan het uiteraard ook ja... en als je dat al hebt, dan is dat verkeerslicht toevoegen relatief simpel. Maar zoiets tuig je niet zomaar op en het is ook overkill.
Je moet echter kunnen programmeren en de Hue REST api kunnen aanroepen om het te scripten. Voorbeelden zijn er genoeg te vinden voor bijv. Python, Perl, Shell, PHP, JavaScript.
Misschien is JavaScript nog wel het handigste. Kun je draaien in een browser-tab die je in de sportschool vast wel open hebt. Bookmarkje maken om het verkeerslicht "op te starten" en klaar.

offtopic:
Ik snap het enthousiasme van Dylantje2 over opensource domotica wel (zelf ook razend enthousiast en gebruik geen Hue apps meer om licht te bedienen), maar het evangeliseren begint misschien een beetje te irriteren in dit Hue-only topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik ging/ga er eigenlijk van uit dat het ook zou moeten lukken zonder extra toevoegingen.....alleen heb ik niet echt een idee waar ik dan moet beginnen met zoeken.

DennusB gaf aan dat het prima te scripts is, kan iemand me een duwtje in de juiste richting geven wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je kunt proberen om 3 timers in te stellen met de officiele Hue app of met een uitgebreidere app uit de Play/App store:
timer 1: herhaalt elke 90 seconden, zet lamp op groen, start meteen
timer 2: herhaalt elke 90 seconden, zet lamp op oranje, start na 60 seconde
timer 3: herhaalt elke 90 seconden, zet lamp op rood, start na 75 seconde

De crux zit hem hier in het precies op het juiste moment starten van de 3 timers, dat gaat denk ik lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

smoken schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:35:
Ik ging/ga er eigenlijk van uit dat het ook zou moeten lukken zonder extra toevoegingen.....alleen heb ik niet echt een idee waar ik dan moet beginnen met zoeken.

DennusB gaf aan dat het prima te scripts is, kan iemand me een duwtje in de juiste richting geven wellicht?
Ik zou je willen aanraden, om hier te beginnen: http://www.developers.mee...mentation/getting-started als je daar uit komt, dan kan je daarna de stap maken naar wat ingewikkelders. Alle info is op de developers site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
CyBeRSPIN en Mystic Spirit: dank, ik ga ermee aan de slag!!

In de officiële app van Philips zelf kan ik volgens mij alleen per minuut schakelen, dus helaas lijkt dat niet te werken.
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.