44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
67€: http://www.amazon.fr/Phil...sph%C3%A8re/dp/B009567QOS
Vrijwel gelijk de Android Tap app geïnstalleerd, omdat je daarmee veel meer mogelijkheden hebt. De grote knop cycled nu door mijn meest gebruikte scenes (incl uit), met 2 en 4 kan ik nu dimmen en voor knop 3 heb ik nog geen functie bedacht.
Jammer dat zo'n app er niet is voor IOS.
Edit: knop 3 is een random kleur geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 16-05-2015 01:35 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
De Tap die ik gebruik kan gewoon elke scène overnemen.
Oef, de oplossing van RobbieB scheelt flink wat knaken en dan krijg je er zo te zien ook nog remotes bij die je op Marktplaats wel kwijtraakt. Is het makkelijk om deze lampen gewoon via de Philips Hue (iOS) app te koppelen aan de bridge en om ze aan te spreken met de 2nd gen Livingcolors remote en eventueel 3rd party apps zoals iConnectHue?
Met die andere app kan je meer dan alleen scenes toewijzen. Meerdere scenes aan 1 knop, dimmen, random kleurtje, etc.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 01:46:
Wat bedoel je precies? Dat de standaard functionaliteit niet verder gaat dan het toewijzen van scenes? Dat je met een andere app extra functionaliteit hebt gevonden?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Met iConnectHue kan je toch ook al meer dan met de standaard app. Verschillende scenes toewijzen aan 1 knop, scenes elkaar laten opvolgen op 1 knop, of verschillende acties instellen bij het meerdere malen drukken op dezelfde knop (ik vermoed dat dat is wat jij cycle noemt).Ethirty schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:33:
Jammer dat zo'n app er niet is voor IOS.
Dimmen heb ik nog niet gevonden met iConnectHue, en een timer instellen bij het drukken op de knop zou ook leuk zijn (bvb: alle lichten uit na 6 minuten).
Met de tapp app kan je aan/uit switchen onder een knop. Met de gewone app heb je daar twee knoppen voor nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 01:46:
Wat bedoel je precies? Dat de standaard functionaliteit niet verder gaat dan het toewijzen van scenes? Dat je met een andere app extra functionaliteit hebt gevonden?
Ik bestel toch liever via Amazon, lijkt me minder gekloot als je garantie nodig hebt, nee? (ik heb geen ervaring met MP)Jermaine schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:38:
[...]
Oef, de oplossing van RobbieB scheelt flink wat knaken en dan krijg je er zo te zien ook nog remotes bij die je op Marktplaats wel kwijtraakt. Is het makkelijk om deze lampen gewoon via de Philips Hue (iOS) app te koppelen aan de bridge en om ze aan te spreken met de 2nd gen Livingcolors remote en eventueel 3rd party apps zoals iConnectHue?
Hoe je een Iris of andere lamp moet aanmelden is hier al heel vaak uitgelegd. Kijk eens op de site van Beaumotica, daar staat alles netjes uitgelegd.
Over het algemeen loopt de garantie direct via Philips, dus koop je 'm nieuw op MP met factuur zal je geen problemen hebben met garantie.Fire69 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:44:
[...]
Ik bestel toch liever via Amazon, lijkt me minder gekloot als je garantie nodig hebt, nee? (ik heb geen ervaring met MP)
Hoe je een Iris of andere lamp moet aanmelden is hier al heel vaak uitgelegd. Kijk eens op de site van Beaumotica, daar staat alles netjes uitgelegd.
Ik zie jullie tobben met een tab en scene via een app enz enz
Koop een rpi, en zet domoticz erop..[ ook apps voor aanwezig ]
Je mogelijkheden zullen veel meer zijn dan welke tab oid dan ook.
Schakelen op alle tijden je wilt, zon op en onder enz
Simpel ip pingen, telefoon weg lampen uit...
en dan nog maar te zwijgen over alle andere mogelijkheden.
Voor het geld van een tab heb je een rpi.
En er zal een wereld voor je open gaan.
Vragen pm me
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Helemaal mee eens! Mijn Philips Hue Lux lampen worden out of the box ondersteund.Dylantje2 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:34:
heren...
Vragen pm me
Middels IFTTT kun je ook best veel met Hue, maar je kunt niet aangeven dat b.v. 30 minuten voor zonsondergang de lampen aan moeten. Dit kan wel eenvoudig ingesteld worden via Domoticz. Ik had dit eerst draaiend op mijn Synology, maar dan staat ie constant aan/gaat nooit slapen.
Sinds woensdag heb ik mijn RPI2 binnen. Nu nog even wachten op voeding en behuizing uit China...
Hoezo tobben? Het enige wat een rpi niet kan is wat ik op dit moment wil: aan of uit als ik op een knop drukDylantje2 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:34:
heren...
Vragen pm me
Die rpi komt er ook nog wel een keer, maar dan niet alleen voor de Hue.
#team_UTC+1
Fout..Ethirty schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:47:
[...]
Hoezo tobben? Het enige wat een rpi niet kan is wat ik op dit moment wil: aan of uit als ik op een knop druk
als je RFXcomE erbij hebt..[ kost iets meer, maar dan heb je ook wat ]
Kun je zelfs met een ab van Kaku [ of meerdere kaku spullen ] je hue aan en uit zetten.
Zou zelfs dan kunnen zeggen buitentemp x dan fel licht.
Buiten temp y dan romantisch... [ dit ou ook zonder RFXcom kunnen trouwens ]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Heb zelf openhab en zwave trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-05-2015 18:31 ]
Ik zou voor z-wave gaan, maar wellicht beter om verder te gaan in het domoticz topic?Dylantje2 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:23:
[...]
Fout..
als je RFXcomE erbij hebt..[ kost iets meer, maar dan heb je ook wat ]
Kun je zelfs met een ab van Kaku [ of meerdere kaku spullen ] je hue aan en uit zetten.
Zou zelfs dan kunnen zeggen buitentemp x dan fel licht.
Buiten temp y dan romantisch... [ dit ou ook zonder RFXcom kunnen trouwens ]
Of raden jullie mij aan om toch voor het starterspakket te gaan en een Iris erbij te kopen? Ik weet niet wat het handigste is namelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2015 18:40 ]
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-05-2015 18:48 ]
[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2015 19:24 ]
Ik zou een Hue startset kopen (3 lampen + bridge dus) en een gewone (niet Friends of Hue) Iris erbij.
Ben je goedkoper uit, want die Friends of Hue vind ik maar geldklopperij...
Bij Conrad verkopen ze de Iris voor €75,00 en als je met IDEAL betaald is het gratis verzending.CptChaos schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:58:
Ik zit gewoon een beetje wat het handigste is om te doen, aangezien ik klein wil beginnen en eventueel uitbreiden.
Een nieuwe losse bridge heb je via de Tweakers V&A al voor €40,00 (woensdag of donderdag zet ik een nieuwe bridge op V&A).
Dat is een stuk goedkoper dan de €139,00 die je voor een Iris Starter Set betaald.
[ Voor 6% gewijzigd door Goldwing1973 op 17-05-2015 22:11 ]
Vergeet niet de afstandsbediening twv 25 euro die je er bij conrad bij krijgt.Goldwing1973 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:08:
[...]
Bij Conrad verkopen ze de Iris voor €75,00 en als je met IDEAL betaald is het gratis verzending.
Een nieuwe losse bridge heb je via de Tweakers V&A al voor €40,00 (woensdag of donderdag zet ik een nieuwe bridge op V&A).
Dat is een stuk goedkoper dan de €139,00 die je voor een Iris Starter Set betaald.
(met IDEAL 68,24 EUR.)
http://www.meerdanlicht.n...ors-helder-6914360ph.html
[ Voor 15% gewijzigd door BenEco op 19-05-2015 10:35 ]
Helaas betreft dit wel de Gen 2 met een ovalen Afstandsbediening. Dus ik denk dat hij niet te koppelen is met de HUE icm de ovalen AB. Mogelijk dat dat wel werkt met een Gen 2 ronde afstandsbediening (van de color of whites) en de gen 3 AB. Of ie dan wel te koppelen is weet ik niet precies. Maar dan moet je die ronde dus wel hebben liggen.BenEco schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:32:
Philips LC Gen2 voor 69,99 EUR.
(met IDEAL 68,24 EUR.)
http://www.meerdanlicht.n...ors-helder-6914360ph.html
[ Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 19-05-2015 18:47 ]
Volgens Beaumotica is hij gewoon te koppelen met de bijgeleverde afstandsbedieningHBSVDK schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:46:
[...]
Helaas betreft dit wel de Gen 2 met een ovalen Afstandsbediening. Dus ik denk dat hij niet te koppelen is met de HUE icm de ovalen AB. Mogelijk dat dat wel werkt met een Gen 2 ronde afstandsbediening (van de color of whites) en de gen 3 AB. Of ie dan wel te koppelen is weet ik niet precies. Maar dan moet je die ronde dus wel hebben liggen.
39
Mischien wordt het eens tijd om een opsomming te maken en door te gaan naar een "Deel 2" van dit topic.Fietsbel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 01:42:
En 10005533688 keer eerder in het topic voorbij gekomen
Want om als nieuwe gebruiker nou gelijk 240+ pagina's te moeten doorspitten in de hoop ergens een antwoord op te vinden werkt niet echt motiverend.
Als je hierboven in de zoekfunctie Gen 2 remote intikt, heb je als 2e post direct een volledige beschrijving van het proces.Goldwing1973 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:04:
[...]
Mischien wordt het eens tijd om een opsomming te maken en door te gaan naar een "Deel 2" van dit topic.
Want om als nieuwe gebruiker nou gelijk 240+ pagina's te moeten doorspitten in de hoop ergens een antwoord op te vinden werkt niet echt motiverend.
Me eens dat het in een deel 2 best in de TS zou kunnen. Maar een beetje zoekwerk kan geen kwaad toch?
Bepaalde apps kan ik hem mee aan- en uitzetten, Hij reageert wel op aan-uit commando op groep 0 (alle lampen), maar verder kan je de kleur niet via Hue instellen helaas.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Die Iris en Bloom zijn toch verschrikkelijk lelijke lampen..?? Ze zien er ook nog eens behoorlijk goedkoop uit... Nu een aantal weken een Hue Go in huis... Prachtig mooie lamp... Met accu dus kan ook nog eens 3 uren achterhuis branden als het moet... Maar mooie materialen, degelijke bouw...Goldwing1973 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:08:
[...]
Bij Conrad verkopen ze de Iris voor €75,00 en als je met IDEAL betaald is het gratis verzending.
Nee die Iris en Bloom een aantal keer in de Mediamarkt gezien... Zo'n product zou ik eerder van DX.com verwachten dan van Philips zelf...
Maar dat is persoonlijk he!
Zoals je al aangeeft, smaak is persoonlijk, zelf heb ik 2 bloom's als sfeerverlichting aan beide kanten van de TV op de muur gericht en dat is ook precies de reden waarom ik voor de bloom gegaan ben, ze staan schuin.DirectZ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:39:
[...]
Die Iris en Bloom zijn toch verschrikkelijk lelijke lampen..?? Ze zien er ook nog eens behoorlijk goedkoop uit... Nu een aantal weken een Hue Go in huis... Prachtig mooie lamp... Met accu dus kan ook nog eens 3 uren achterhuis branden als het moet... Maar mooie materialen, degelijke bouw...
Nee die Iris en Bloom een aantal keer in de Mediamarkt gezien... Zo'n product zou ik eerder van DX.com verwachten dan van Philips zelf...
Maar dat is persoonlijk he!
Lelijk, nee, eerder een moderne look, maar dat is mijn idee
Als iemand een goedkope afstandsbediening zoekt voor HUE, dan is deze wel een aanrader:Ethirty schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:47:
[...]
Hoezo tobben? Het enige wat een rpi niet kan is wat ik op dit moment wil: aan of uit als ik op een knop druk
http://www.ebay.com/itm/P...ain_0&hash=item3aa44d4436
Werkt perfect! Je heb wel 2 van deze remotes nodig om het te kunnen configuren. Je moet namelijk eerst alle lampen aan je remote koppelen en dan je HUE bridge resetten en koppelen aan je remote.
Vervolgens moet je de remote koppelen aan de andere remote, als dat is gebeurd kan je remote 1 weer resetten en koppelen aan de lampen waarvoor je hem wilt gebruiken en remote 2 kan je ook dan koppelen aan de gewenste lampen.
Even wat moeite, maar je bespaard er wel flink wat euro's ermee.
EDIT: misschien had ik even terug moeten lezen

Maar alsnog, hij werkt dus prima
[ Voor 3% gewijzigd door Psycho_Mantis op 20-05-2015 13:25 ]
Sja, leuk, maar wel 2x zo duur als een TAP.water_escape schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:08:
Wellicht een mooiere en betere hue tap
https://www.kickstarter.c...less-smart-home-interface
En daarbij, alles was je met dat ding kan, kan je ook met je iPhone/Android Phone, en die heb je normaliter ook altijd bij je.
Tevens -als ik naar het lijstje ondersteunde dingen kijk- vindt ik 'm nogal tegen vallen, erg beperkt, maar dat is mijn mening.
En werkt de draai functie wel als hij los op tafel ligt?water_escape schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:08:
In de video ziet het er mooi uit.
Ik heb hem ook besteld, juist om niet met telefoon / tablet in de weer te hoeven voor simpele commando's.water_escape schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:08:
Vergelijking met Tap:
- Nuimo is veelzijdiger dan Tap, Tap is te beperkt voor mij
- Tap is alleen voor Hue. Met Nuimo heb je meteen ook een afstandsbediening voor bijv. muziek of andere apps/apparaten (ze gaan ook desktop-apps ondersteunen)
- Tap heeft 3 commando's + uit-knop. Nuimo heeft veel meer manieren van interacties - klikken, draaien, stippen, gebaren. Hierdoor kun je een interactie kiezen die natuurlijk is voor de actie die je wil doen (draaien voor lichtsterkte, stippen voor volgende nummer, etc)
- Nuimo kan niet alleen acties (licht aan / uit) starten, maar ook waarden veranderen. Hierdoor kan het licht feller / minder fel gemaakt worden, geluid kan harder / minder hard gemaakt worden, etc en zit je niet vast aan voorgedefinieerde scenes. Bij Tap heb je 3 voorgedefinieerde scenes + uit (of meer acties als je Hue TapApp gebruikt).
- Nuimo kan op een simpele manier feedback geven via 11x11 dot-matrix scherm. Bij Tap heb je 3 voorgedefinieerde scenes die je moet onthouden. Als je Hue TapApp gebruikt moet je er nog meer onthouden.
- Wat wel een pluspunt is aan de Tap is de verbinding en het bereik - de Tap geeft zijn commando's via het Zigbee-meshnetwerk door en de Nuimo heeft een bluetooth-verbinding nodig. Die bluetoothverbinding kan dan door je telefoon of een ander apparaat gekoppeld worden aan Hue of andere apparaten.
- Het ophangen van de Tap is dan weer minder - het is een houder die je aan de muur moet schroeven. Bij Nuimo hebben ze dit magnetisch opgelost.
- Tap krijgt zijn stroom door het indrukken van knoppen, Nuimo moet opgeladen worden. Gelukkig is dat niet vaak - slechts eens per 4 maanden
- Tap is wat prijs betreft duidelijk in het voordeel, Nuimo is ongeveer 2x zo duur
- Nuimo is mooier vormgegeven dan Tap
[ Voor 2% gewijzigd door wind-rider op 23-05-2015 12:44 . Reden: prijs en uiterlijk toegevoegd aan vergelijking ]
Tja, de Nuimo is dus afhankelijk van een mobiel device, waar de Tap dat dus niet is. Iedereen in huis zijn eigen Nuimo, of moet je iedere keer pairen met het juiste toestel?wind-rider schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:39:
[...]
• Wat wel een pluspunt is aan de Tap is de verbinding en het bereik - de Tap geeft zijn commando's via het Zigbee-meshnetwerk door en de Nuimo heeft een bluetooth-verbinding nodig. Die bluetoothverbinding kan dan door je telefoon of een ander apparaat gekoppeld worden aan Hue of andere apparaten.
• Het ophangen van de Tap is dan weer minder - het is een houder die je aan de muur moet schroeven. Bij Nuimo hebben ze dit magnetisch opgelost.
En magnetisch ophangen handiger dan een houder aan de muur schroeven? De meeste oppervlakten in huis hier zijn niet magnetisch, dus vrij nutteloos.
Verder wel een mooi en veelzijdige controller, maar wat mij betreft geen concurrent voor een Tap (die overigens zeker niet perfect is).
#team_UTC+1
Los daarvan werkt het volgens mij niet zo dat je maar aan één apparaat gepaired kan zijn. Aan de andere kant is het denk ik ook niet de bedoeling dat commando's meerdere keren doorgegeven worden.
En om die reden ga ik voor de Homey, veel veelzijdiger, meer connectiviteit mogelijkheden (WiFi, Bluetooth, 433Mhz, Zigbee, Z-Wave, NFC en Infrarood), een veel hoger gadget gehalte en ziet er naar mijn mening nog vreselijk cool uit ook.arjandijk162 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:13:
Mooi apparaat, de functionaliteit zou ik graag willen hebben, maar ben ook geen voorstander van het koppelen met 1 telefoon. Werk nu met Domoticz, maar ik vermoed dat er veel functies weg zullen vallen als de daar een bluettoth stick in stopt
#team_UTC+1
Hij is wel een stuk duurder en ook de bediening (spraak of mobiel device) moet je van houden. Bij spraak moet het perfect werken, of je moet er van afzien. Niets zo irritant als een commando drie keer moeten herhalen voordat het goed herkend wordt. Daarnaast is het nog niet echt ingeburgerd om tegen een apparaat te praten.
Mobiel device betekent unlocken en app openen voor je iets kan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door wind-rider op 24-05-2015 12:54 ]
Met Homey ben je nog steeds niet van je knoppenprobleem af. Homey is een basestation, maar dit apparaat geeft vooral handige functies als er allerlei apps draaien op je telefoon/homeautomationsysteem.Goldwing1973 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:34:
[...]
En om die reden ga ik voor de Homey, veel veelzijdiger, meer connectiviteit mogelijkheden (WiFi, Bluetooth, 433Mhz, Zigbee, Z-Wave, NFC en Infrarood), een veel hoger gadget gehalte en ziet er naar mijn mening nog vreselijk cool uit ook.
De Homey vervangt al die apps door spraakcommando's uiteraard kan je de apps nog wel gebruiken maar dat is niet nodig i.c.m. de Homey.arjandijk162 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:17:
[...]
Met Homey ben je nog steeds niet van je knoppenprobleem af. Homey is een basestation, maar dit apparaat geeft vooral handige functies als er allerlei apps draaien op je telefoon/homeautomationsysteem.
Je koppeld al je apparaten aan de Homey en met de flow editor kan je sequences aanmaken.
B.v. "Ik wil naar Netflix kijken" en de Homey zet de TV aan op het kanaal van de Apple TV (Infrarood) en start vervolgens de app van Netflix, zet de Hue lampen in de woonkamer op 20% en de Blooms bij de TV op lichtblauw en 40%(Zigbee) en zet de reciever aan op HDMI 2. (Infrarood)
Doet de gordijnen dicht (Somfy, 433Mhz) en zet de voordeurbel uit (KaKu op voeding van deurbel of SkyBell/Deurbot via WiFi)
[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 24-05-2015 14:15 . Reden: Irritante spellingcorrector van iPad ]
Wil je in elke ruimte een homey?
Werkt/ontvangt hij echt alle protocollen?
Kan ik niet gewoon mijn schakelaars blijven gebruiken..
Enz enz
Ik heb nu Domoticz..[ wat een erg actieve cores heeft.. Homey is closed, dus je bent afhankelijk van ? ]
Bijna mijn huis vol hangen met domotica.
Maar besparen :-) zoals ze beloven hahaha
Als ik alles tel,red ik het niet met €2000 [ voordat ik dat heb terug verdient ]
Nog maar te zwijgen over dingen die niet goed gaan, en de uren..
Maar dan is het een leuke en verslavende hobby..
Dus eerst zien en dan geloven, is mijn advies,
Als je op je schakelaar drukt, ontvangt Homey een signaal en zet je hue aan.
Zo zou het het moeten werken...
Ben je wel 50€ per schakelaar kwijt
[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 24-05-2015 18:44 ]
Zo zou het moeten werken.. [ maar ]Fire69 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:42:
Je neemt een Homey, je houdt je originele schakelaar en hangt er een z-wave module achter, je hue lus je gewoon door zodat er altijd stroom op staat.
Een zwaveschakelaar kun je niet goed gebruiken icm een hue.
Vandaar €2000 is geen sprookje...
[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 24-05-2015 18:46 ]
Prijs zal wel, ik ben al 350€ kwijt enkel om 5 rolluiken aan te sturen...
[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 24-05-2015 18:48 ]
Omdat als je een HUE spanningsloos maakt, hij zijn laatste instelling kwijt is.Fire69 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:46:
En waarom dan niet?
En je dus fel wit licht hebt, als je hem weer aan zet
Een HUE moet spanning houden.
En een Zwave schakelaar wil perse iets schakelen
Fibaro kunnen werken zonder lamp erachter.
[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 24-05-2015 18:50 ]
Ja, vandaar een HUE moet spanning hebben.Fire69 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:49:
Dude, ik zeg toch net om hem gewoon door te lussen zodat er altijd stroom op staat?
ICM met een zwave?, leg dat schema dan even uit.
Als een zwave schakelaar een schakeling wil maken?
Maar die integratie / koppeling in de bridge moet je dan wel zelf instellen, en de bridge moet het ondersteunen.
Klopt deze koppeling heb ik met Domoticz.wind-rider schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:54:
Een z-wave kan niet rechtstreeks commando's geven aan Hue (Hue gebruikt zigbee) maar moet een commando geven aan een bridge die vervolgens een commando geeft aan Hue.
Maar die integratie / koppeling in de bridge moet je dan wel zelf instellen, en de bridge moet het ondersteunen.
Die schakelt een HUE.
Ik kan dus met een KaKu ab een HUE aan en uit zetten.
Met een Zwave deurschakelaar, deur open, HUE aan.
Maar met een lege Zwave inbouwschakelaar een lamp schakelen, lijkt me lastig.[ ik zeg niet onmogelijk ]
Fibaro zou het eventueel kunnen doordat deze potentiaalvrij kan werken, Qubino-modules bvb. kunnen dit niet.Dylantje2 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:58:
[...]
Klopt deze koppeling heb ik met Domoticz.
Die schakelt een HUE.
Ik kan dus met een KaKu ab een HUE aan en uit zetten.
Met een Zwave deurschakelaar, deur open, HUE aan.
Maar met een lege Zwave inbouwschakelaar een lamp schakelen, lijkt me lastig.[ ik zeg niet onmogelijk ]
Theoretisch kan je dan je controller (Homey in dit geval) zo instellen dat wanneer hij van de schakelaar doorkrijgt dat jij op de drukknop hebt geduwd de Hue aan moet gaan.
Maar dat zou dan moeten gecheckt worden bij de mensen van Homey...
Iemand een idee?
12 wattdeBennie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:00:
Ik kan het nergens vinden, maar wat is het verbruik van de Hue LED lightstrip op vol vermogen?
Iemand een idee?
Gevonden met de eerste hit op Google (bol.com)
[ Voor 10% gewijzigd door Goldwing1973 op 24-05-2015 21:18 ]
Waarom zou je dit doen. Je zet nu twee schakelaars achter elkaar. Dan heeft de Hue lamp toch geen toegevoegde waarde? Als je dan toch een Zwave schakelaar installeert kun je net zo goed een goedkope ledlamp erachter zetten.Fire69 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:42:
Je neemt een Homey, je houdt je originele schakelaar en hangt er een z-wave module achter, je hue lus je gewoon door zodat er altijd stroom op staat.
Omdat Fire69 de schakelaar passief gebruikt. Hij zendt alleen een signaal naar een hub die op zijn beurt een Hue lamp aanzet, of alle Hue lampen, of de helft van alle lampen en wat losse ontvangers.arjandijk162 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:27:
[...]
Waarom zou je dit doen. Je zet nu twee schakelaars achter elkaar. Dan heeft de Hue lamp toch geen toegevoegde waarde? Als je dan toch een Zwave schakelaar installeert kun je net zo goed een goedkope ledlamp erachter zetten.
#team_UTC+1
Zo, jij hebt het begrepenEthirty schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:50:
[...]
Omdat Fire69 de schakelaar passief gebruikt. Hij zendt alleen een signaal naar een hub die op zijn beurt een Hue lamp aanzet, of alle Hue lampen, of de helft van alle lampen en wat losse ontvangers.
Sommige Fibaro-modules (geen idee van andere merken) kunnen gewoon scenes starten door op een bepaalde manier een schakelaar te gebruiken (dubbel/triple-click, ...)
Dat heeft dus helemaal niks meer te maken met de (eventuele) lamp die erachter zou hangen.
Perfect bruikbaar voor een Hue dus, maar zoals ik al zei, je controller moet het wel ondersteunen.
Je schreef het vrij duidelijk, toch.
Plus ik overweeg zo iets zelf te bouwen (bij voorkeur alle lampen op 1 schakelaar), maar het is me nu nog iets te duur en tijdrovend. Eerst andere prioriteiten.
#team_UTC+1
Snotver, het 'lees meer' linkje over het hoofd gezien.Goldwing1973 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:16:
[...]
12 watt
Gevonden met de eerste hit op Google (bol.com)
Thx!
Water-Escape
jjbrrr schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:49:
Zijn dit dezelfde lampen? http://www.amazon.com/gp/...ID=31t3QQkCKJL&ref=plSrch Iemand ervaring met het kopen op Amazon? Lijkt op het eerste gezicht een stuk goedkoper..
En daarbij moet je ook nog invoerrechten en BTW over het totaalbedrag betalen, en dan is het gelijk een stuk duurder dan van uit de EU bestellen.Fire69 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:55:
Yep, dat zijn dezelfde. Maar je linkt naar de US-store, dus zijn het lampen die voor 110v gemaakt zijn, dus hier kan je ze eigenlijk niet gebruiken
[ Voor 31% gewijzigd door Goldwing1973 op 25-05-2015 20:13 ]
http://www.philipsstore.n..._nl_hue_rabobank___comurl
Water-Escape
Dat is een mooie actie, bijna jammer dat ik geen hypotheek bij de Rabobank heb, had graag nog wat spotjes bij gekocht.pielle007 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:29:
tussen 26 mei en 2 juni verstuurd Rabobank (naar iedereen met een hypotheek bij hen) een actiecode voor de Hue van 25% . Deze code is slechts eenmaal te gebruiken. Er is geen limiet aan het bestelbedrag.
http://www.philipsstore.n..._nl_hue_rabobank___comurl
Ik bedacht me onlangs dat ik ook gewoon NFC stickers op mijn lichtknoppen kan plakken. Moet je nog steeds een telefoon hebben, maar je hoeft geen app te openen en op te zoeken welke lamp je wil schakelen.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Precies. De heilige graal waar we naar op zoek zijn. Nou ja, het zou goedkoper moeten kunnen allemaal. Maar het gaat de goede kant op.Fire69 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:34:
[...]
Zo, jij hebt het begrepen
Sommige Fibaro-modules (geen idee van andere merken) kunnen gewoon scenes starten door op een bepaalde manier een schakelaar te gebruiken (dubbel/triple-click, ...)
Dat heeft dus helemaal niks meer te maken met de (eventuele) lamp die erachter zou hangen.
Perfect bruikbaar voor een Hue dus, maar zoals ik al zei, je controller moet het wel ondersteunen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Iemand postte net op het Homey-forum dat hij het zo gebruikt!OMX2000 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:08:
[...]
Precies. De heilige graal waar we naar op zoek zijn. Nou ja, het zou goedkoper moeten kunnen allemaal. Maar het gaat de goede kant op.
here some more info; I change the wiring of the dining table lamp. The black switch cable is disconnected from the wall switch and connected to 230V so the lights sockets always have 230V.
Then i connected the black switch cable to S1 of the fibaro module and powered the module to connect L&N. Now if you switch the wall light switch, the fibaro module will be triggered.
Now screw the HUE bulb in place, it will light up(because the socket has continuously 230V on it) and you are able to "switch" it with the HUE app.
After that i installed the HUE app on my Vera3 and added some custom code that;
watches the fibaro module to be triggered
if the fibaro module is triggered on; set HUE lamp setDimLevel(1), setColorTemperature(90), setDimLevel(50)
if the fibaro module is triggered off; set HUE lamp setDimLevel(0)
Now if you switch the wall lightswitch, the fibaro module will be triggered, the vera3 notices the triggered, runs the custom code and sets the HUE light bulb to the desired DimLevel and ColorTemperature

Er komt vanzelf over een paar jaar een moment dat je (of iemand anders) zich vergist en aan de 230V hangt. Dan zou ik effe een nieuw draadje trekken. Installatiedraad is voor korte stukjes niet heel duur en je kunt de zwarte draad meteen gebruiken als 'trekveer'
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Dan is het gemakkelijker om het einde van de zwarte draad met een stukje bruine isolatietape te markeren.Twan V schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:15:
Draden omprikken en op zwarte draden vaste spanning zetten...![]()
Er komt vanzelf over een paar jaar een moment dat je (of iemand anders) zich vergist en aan de 230V hangt. Dan zou ik effe een nieuw draadje trekken. Installatiedraad is voor korte stukjes niet heel duur en je kunt de zwarte draad meteen gebruiken als 'trekveer'
En daarnaast is het ook wel heel onverstandig om de draad niet eerst te meten voordat je m vastpakt.
Heb jij de Homey ge-pre ordered?Fire69 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:07:
[...]
Iemand postte net op het Homey-forum dat hij het zo gebruikt!![]()
[...]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja, da's niet zo slim maar daar ging mijn quote dus niet echt overTwan V schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:15:
Draden omprikken en op zwarte draden vaste spanning zetten...![]()
Nee, ik heb hem gebacked
Ben benieuwd welk protocol ze gebruiken, als het echt een "goedkoop" systeem is zou het mogelijk wel een optie zijn voor m'n tuinverlichting.deBennie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:12:
Hue concurrent van Ikea:
.........
Lees hier:
http://gizmodo.com/ikeas-...ile-smart-home-1707301488
Zeker als het (eventueel via een omweg) koppelbaar is aan Hue.
Werkten ze niet samen met Samsung?deBennie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:12:
Hue concurrent van Ikea:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lees hier:
http://gizmodo.com/ikeas-...ile-smart-home-1707301488
Maar dat plaatje links bovenin (de getekende lampjes) zijn kwa vorm exact gelijk aan de Hue-lampen

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 29-05-2015 09:37 ]
Nu kan de app regelmatig de lampen niet vinden, er staat dan een oranje ( ! ) teken achter de lamp. Ik heb al een reset van de bridge geprobeerd, ook mijn bridge heb ik proberen aan te sluiten. Stuit steeds op hetzelfde probleem. Lampstealer krijg ik niet aan de praat. (OS X 10.10.4)
Voorheen hadden wij nergens last van. Iemand nog tips hoe ik dit probleem kan fixen?
[ Voor 3% gewijzigd door Royal op 29-05-2015 09:48 ]
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ik heb een Bloom remote. Moet ik dan bij de lamp de uitknop ingedrukt houden? Ga ik vanavond gelijk proberen!la_fusion schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:57:
Heb je toevallig een remote van een Iris of Bloom? Daarmee kun je de lampen namelijk ook ontkoppelen waardoor ze weer automatisch gevonden worden.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Aangezien ik ondertussen 34 lampen en ledstrips heb van Hue is dat een beetje zonde en dus geen optie hier.Waah schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:36:
Als het een stuk goedkoper is dan Hue, en het komt ook in kleur, dan gaat Hue hier gewoon de deur uitHet hoeft van mij dan niet koppelbaar te zijn aan Hue.
Maar dat plaatje links bovenin (de getekende lampjes) zijn kwa vorm exact gelijk aan de Hue-lampen. Terwijl de lamp zelf gewoon een standaard bol is....
Maar, als jij je Hue de deur uit doet en je hebt nog een paar GU10 lampen, dan hou ik me aanbevolen.
34 lampen? Holy molyGoldwing1973 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:24:
[...]
Aangezien ik ondertussen 34 lampen en ledstrips heb van Hue is dat een beetje zonde en dus geen optie hier.
Maar, als jij je Hue de deur uit doet en je hebt nog een paar GU10 lampen, dan hou ik me aanbevolen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
HelaasGoldwing1973 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:24:
[...]
Aangezien ik ondertussen 34 lampen en ledstrips heb van Hue is dat een beetje zonde en dus geen optie hier.
Zelf kan ik prima met een app toe... Maar je bent toch afhankelijk van allerlei software en connectiviteit. En mijn vriendin is niet zo app-ig en het moet gewoon werken. Dan is Hue nog niet volwassen.
[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 29-05-2015 10:31 ]
Pfoe, even geleden dat ik het heb gedaan maar volgens mij wel. Anders even zoeken want staat vast ergens vermeld.Royal schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb een Bloom remote. Moet ik dan bij de lamp de uitknop ingedrukt houden? Ga ik vanavond gelijk proberen!
heel persoonlijk, maar goed. Mijn ervaringen met Ikea lampen zijn dat ze net even niet zo snel aangaan als een Philips LED lamp ook de kleur warm wit is mij net even niet warm wit genoeg tov de Philips LED's.Waah schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:36:
Als het een stuk goedkoper is dan Hue, en het komt ook in kleur, dan gaat Hue hier gewoon de deur uitHet hoeft van mij dan niet koppelbaar te zijn aan Hue.
Maar dat plaatje links bovenin (de getekende lampjes) zijn kwa vorm exact gelijk aan de Hue-lampen. Terwijl de lamp zelf gewoon een standaard bol is....
De Ikea lampen zitten dan ook mooi in kasten, berging, buiten verlichting waar goedkoop juist weer handig niet, en juist niet in woonvertrekken waar lichtkleur, starttijd parten spelen.
De serie zou inderdaad weer prima zijn voor andere verteken als woonkamers, keuken of slaapkamers.
Koppelbaar, zal niet een probleem zijn, eerder waren er ook lampen van Ikea die draadloos te bedienen zijn, welke weer via o.a domoticz te bedienen zijn.
HT & NAS & Inventaris
Scheelt centen met de 25% acties, dan is het leuk boodschappen doen. Korting geld op alle armaturen, tap enz....
Verbazend, ik heb pas geleden nog gevraagd of ze bij de Praxis de Hue gu10 konden bestellen, helaas, alleen de Hue Lightstrip starterset en losse strips, de Lux set of losse lamp en de Tap waren te bestellen, de rest niet.PlanTwan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:52:
laatst bij Praxis Breda geweest en tot mijn verbazing hebben ze daar het hele HUE assortiment in het schap liggen!
Scheelt centen met de 25% acties, dan is het leuk boodschappen doen. Korting geld op alle armaturen, tap enz....
Morgen eens bellen met Breda, vragen waarom zij wel en hier niet.
EDIT: Net gebeld met de Praxis in Breda, en wat ik al dacht klopte, ze verkopen alleen de Hue LUX lampen en de Lightstrips, geen Hue e27 (kleur) of GU10.
[ Voor 11% gewijzigd door Goldwing1973 op 30-05-2015 14:00 . Reden: Gebeld met praxis ]
Dat is balen, ze hadden een leuke omzet kunnen maken en heel veel mensen blijGoldwing1973 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:20:
[...]
Verbazend, ik heb pas geleden nog gevraagd of ze bij de Praxis de Hue gu10 konden bestellen, helaas, alleen de Hue Lightstrip starterset en losse strips, de Lux set of losse lamp en de Tap waren te bestellen, de rest niet.
Morgen eens bellen met Breda, vragen waarom zij wel en hier niet.
EDIT: Net gebeld met de Praxis in Breda, en wat ik al dacht klopte, ze verkopen alleen de Hue LUX lampen en de Lightstrips, geen Hue e27 (kleur) of GU10.
Gisteren heb ik een livingcolors iris gekocht, alleen de remote lijkt niet te werken. Als ik de iris aan zet, dan geeft ie de kleur dieporanje, en vervolgens kan ik niks veranderen met de remote (sterker nog, de remote kan helemaal niks, niet eens de lamp uit- of aanzetten bv). Ik heb al batterijen verwisseld, remote opnieuw gekoppeld, enz. Ik vraag me nu echt af of ik nou gewoon een doa heb, of weet iemand iets meer hier? Alvast bedankt.
Als 'm al opnieuw gekoppeld heb (veranderde de kleur toen je 'm koppelde?) en doet nog steeds niks zou ik 'm lekker terug brengen.Trishul schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:25:
Ik weet niet of dit echt het juiste topic is, maar ben inmiddels ten einde raad.
Gisteren heb ik een livingcolors iris gekocht, alleen de remote lijkt niet te werken. Als ik de iris aan zet, dan geeft ie de kleur dieporanje, en vervolgens kan ik niks veranderen met de remote (sterker nog, de remote kan helemaal niks, niet eens de lamp uit- of aanzetten bv). Ik heb al batterijen verwisseld, remote opnieuw gekoppeld, enz. Ik vraag me nu echt af of ik nou gewoon een doa heb, of weet iemand iets meer hier? Alvast bedankt.
De Iris met bijgeleverde afstandsbediening zou "out-of-the-box" gelijk moeten werken.
EDIT: voordat je jezelf op kosten jaagt om 'm terug te sturen, bel Philips!
Ze hebben een hele goeie garantie afhandeling en halen de Iris kosteloos op en bezorgen eveneens kosteloos een nieuwe mocht deze daadwerkelijk kapot zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Goldwing1973 op 31-05-2015 12:33 . Reden: Philips garantie toegevoegd ]
Bedankt voor je hulp! Ik heb zojuist weer geprobeerd de remote te koppelen, maar er gebeurd echt niks. Volgens de handleiding zou de iris dan groen moeten kleuren als koppelling voltooid is. Ook een channel switch werkt niet, ik denk dat of de remote kapot is, of dat de ontvanger in de iris kaduuk is.Goldwing1973 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:31:
[...]
Als 'm al opnieuw gekoppeld heb (veranderde de kleur toen je 'm koppelde?) en doet nog steeds niks zou ik 'm lekker terug brengen.
De Iris met bijgeleverde afstandsbediening zou "out-of-the-box" gelijk moeten werken.
EDIT: voordat je jezelf op kosten jaagt om 'm terug te sturen, bel Philips!
Ze hebben een hele goeie garantie afhandeling en halen de Iris kosteloos op en bezorgen eveneens kosteloos een nieuwe mocht deze daadwerkelijk kapot zijn.
Bedankt ook voor je tip mbt contact opnemen met philips, ik zag dat ze een gratis nummer hebben die op werkdagen tot 20:00 bereikbaar is, dat komt mij perfect uit. Morgenavond ga ik ze even bellen.
ik heb gisteren mijn HUE starterset binnengekregen. Op zich werkt alles redelijk, maar ik loop wel tegen wat gekke dingen aan. Wanneer de lampen aanstaan, gaan ze naar verloop van tijd weer uit. Ik heb geen timers of fade-outs ingesteld of wat dan ook. Ik stuur aan met zowel de standaard HUE app op de Iphone als de IconnectHue app.
Ik heb zojuist de bridge al even van de stroom gehad, maar dit lost het probleem niet op. Ik begrijp niet goed waar dit vandaan komt. Hebben jullie een idee?
Alvast bedankt!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.