[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Zijn er nog geruchten over eventuele nieuwe producten in de Hue lijn van Philips? Ik zou het wel vet vinden als er bewegingsdetectors voor uit zouden komen.

In mijn nieuwe huis moet alles nog gestuct worden, zit eraan te denken om een aantal wandschakelaars permanent door te verbinden en af te laten dekken.
Ik zit ook nog te kijken naar een oplossing met een hele lange ledstrip die ik kan onderbreken zodat ik stroken onder de treden van de trap kan maken. Misschien doe ik dat wel met een thirdparty ledstrip(s) en koppel ik die met een living whites adapter. De hoeveelheid kleuren maakt hierbij minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:24:
Ik heb zelf overigens een tweetal Living Colors gemonteerd op een Rodd standaard: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00192400/
Of deze staande lamp van IKEA die bij mij in de kamer staat...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30184168/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Marcello83 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:29:
Zijn er nog geruchten over eventuele nieuwe producten in de Hue lijn van Philips? Ik zou het wel vet vinden als er bewegingsdetectors voor uit zouden komen.

In mijn nieuwe huis moet alles nog gestuct worden, zit eraan te denken om een aantal wandschakelaars permanent door te verbinden en af te laten dekken.
Ik zit ook nog te kijken naar een oplossing met een hele lange ledstrip die ik kan onderbreken zodat ik stroken onder de treden van de trap kan maken. Misschien doe ik dat wel met een thirdparty ledstrip(s) en koppel ik die met een living whites adapter. De hoeveelheid kleuren maakt hierbij minder uit.
Philips heeft wat sensors gedemonstreerd met het idee dat 3rd party deze zou gaan ontwikkelen. Volgens mij gaan ze deze niet zelf uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
ok, ja als een 3rd party zoiets uitbrengt vind ik het ook prima! Hopelijk komt dit snel, zou een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TunderNerd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:46:
[...]

Na een nacht vol google geweld heb ik een nieuw plan, en dat is iets met een 3d printer :)

Keep you updated!
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

Goldwing1973 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:33:
[...]

Graag gedaan :)

[...]

Ja hoor, kan prima.
De onderste is de Dresden Lightstrip.

[afbeelding]
Ik dacht een hoop lampen te hebben, maar 30stuks is erg veel:)

Philips mag wel een licht sensor uit brengen die hue lampen kan dimmen op basis van de hoeveelheid licht. ( kan ook via domoticz weet ik)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
ranzige pad schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:40:
[...]

Ik dacht een hoop lampen te hebben, maar 30stuks is erg veel:)

Philips mag wel een licht sensor uit brengen die hue lampen kan dimmen op basis van de hoeveelheid licht. ( kan ook via domoticz weet ik)
Hele huis is hier voorzien van Philips Hue, in de tuin heb ik 2 Lux lampen.
En ook ik wacht op de sensors, bewegingssensor in toilet en badkamer, voordeur en tuin.
Lichtsensor bij achterraam in woonkamer.
Ben nog aan het stoeien om in de winter tijdens vorst de Lux lampen in de tuin overdag op een lage stand te laten branden ivm vorst(schade)

Houd je als hobbyist lekker bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 07:26
Goldwing1973 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:04:
[...]

Hele huis is hier voorzien van Philips Hue, in de tuin heb ik 2 Lux lampen.
En ook ik wacht op de sensors, bewegingssensor in toilet en badkamer, voordeur en tuin.
Lichtsensor bij achterraam in woonkamer.
Ben nog aan het stoeien om in de winter tijdens vorst de Lux lampen in de tuin overdag op een lage stand te laten branden ivm vorst(schade)

Houd je als hobbyist lekker bezig :)
Ik dacht hetzelfde.
Inmiddels zijn we in het bezit van 14 lampen.

2x Hue
6x Lux
5x Hue GU10
1x LC Iris

Nu ben ik aan het twijfelen investeren in een Domitcz systeem met Zwave controller of te wachten op Homey van Athom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
I
Imperial Guard schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:31:
[...]

Ik dacht hetzelfde.
Inmiddels zijn we in het bezit van 14 lampen.

2x Hue
6x Lux
5x Hue GU10
1x LC Iris

Nu ben ik aan het twijfelen investeren in een Domitcz systeem met Zwave controller of te wachten op Homey van Athom.
11x Hue e27
8x Hue gu10
3x Hue Lightstrip
1x Dresden met 5 meter RGBW Lightstrip.
2x Lux
5x Philips LivingWhites Plug (+ 3 reserve die nog niet eens aangemeld zijn)

En aan het wachten op de Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Goldwing1973 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:46:
I
[...]

11x Hue e27
8x Hue gu10
3x Hue Lightstrip
1x Dresden met 5 meter RGBW Lightstrip.
2x Lux
5x Philips LivingWhites Plug (+ 3 reserve die nog niet eens aangemeld zijn)

En aan het wachten op de Homey.
Heb je een pre-order geplaatst? Enig idee wanneee Homey leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Imperial Guard schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:21:
[...]

Heb je een pre-order geplaatst? Enig idee wanneee Homey leverbaar is?
Nee, ik heb nog geen pre-order geplaatst, dit omdat ik eerst zeker wil weten of mijn zonneschermen ook door Homey aangestuurd kunnen worden.
Ik heb ondertussen een test-apparaatje gekocht (en binnen) op advies van de ontwikkelaars van Homey en ga daar deze week mee stoeien.
Als dat positief uitpakt ga ik er een pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Goldwing1973 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Nee, ik heb nog geen pre-order geplaatst, dit omdat ik eerst zeker wil weten of mijn zonneschermen ook door Homey aangestuurd kunnen worden.
Ik heb ondertussen een test-apparaatje gekocht (en binnen) op advies van de ontwikkelaars van Homey en ga daar deze week mee stoeien.
Als dat positief uitpakt ga ik er een pre-orderen.
Wat voor een testapparaat praat je over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Imperial Guard schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:55:
[...]

Wat voor een testapparaat praat je over?
Lees deze thread maar even door, dan snap je makkelijker waar het over gaat. En daar staat ook de link naar het test apparaatje in.
https://forum.athom.nl/di...s-will-homey-support-them

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Goldwing1973 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Lees deze thread maar even door, dan snap je makkelijker waar het over gaat. En daar staat ook de link naar het test apparaatje in.
https://forum.athom.nl/di...s-will-homey-support-them
Ah die thread heb ik al eens door gelezen.

Ben jij van plan voornamelijk Zwave devices te gaan gebruiken in samenwerking met Hue?

Prijstechnisch is klikaanklikuit goedkoper maar ik wil een redelijk idioot proof systeem zodat mijn vriendin er ook mee overweg kan, aangezien ik regelmatig weg ben voor het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Imperial Guard schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:14:
[...]

Ah die thread heb ik al eens door gelezen.

Ben jij van plan voornamelijk Zwave devices te gaan gebruiken in samenwerking met Hue?

Prijstechnisch is klikaanklikuit goedkoper maar ik wil een redelijk idioot proof systeem zodat mijn vriendin er ook mee overweg kan, aangezien ik regelmatig weg ben voor het werk.
Ja, KaKu is goedkoper, ik heb ook een shitload KaKu zooi hier liggen, maar er zijn/waren teveel KaKu gebruikers hier in m'n wijk.
Om de haverklap ging er wel ergens een lamp aan of uit zonder dat wij iets deden.
Ander kanaal kiezen, en ja hoor, ging er weer een andere lamp spontaan uit.
Was het zo zat dat ik een maand lang een 1 watt blokgolf generator op de frequenties van KaKu gezet heb. (Overal gingen de lampen spontaan aan en uit, en ja, ik weet, kutstreek maar ik was gewoon zwaar over de zeik, hoop geld uitgegeven aan KaKu voor niks)
Nu gebruikt niemand hier meer KaKu maar ik wou herhaling voorkomen vandaar een ander systeem.
Zigbee is beveiligd en zal dit soort dingen niet krijgen.
Mijn zonneschermen werken op 433mhz maar op een redelijk onbekend systeem voor NL (systeem komt uit Italië)
En Z-Wave, sja, als het veilig is, en werkt, waarom niet. En ook ik moet een systeem hebben die m'n vrouw begrijpt (ze wordt nu al gek van alle domotica hier) vandaar de Homey. Ze begrijpt hoe SIRI op haar iPad werkt dus de overstap naar Homey moet (hopelijk) niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:11:
Volgens de datasheet gebruikt ie '< 0,35 W' in Standby. Niet iets om je druk over te maken dus. Ook zonde om alsnog weer een handmatige schakelaar er tussen te doen, dan heb je er toch weinig aan?
Alleen gaat dat philips hue spul aan na stroom uitval, dus ik zet er meestal een kaku schakelaar voor (die dus normaliter altijd aan staat, en alleen na een stroom uitval dus weer even aangeschakeld moet worden)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:22

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

En, zijn er nog forum-lezers die afgelopen week blij zijn gemaakt door Philips met gratis setjes Hue lampen? :) (Dit nav de actie die Philips samen met Tweakers.net had opgezet.)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Martino-s schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:13:
En, zijn er nog forum-lezers die afgelopen week blij zijn gemaakt door Philips met gratis setjes Hue lampen? :) (Dit nav de actie die Philips samen met Tweakers.net had opgezet.)
Ik hoorde dat de winnaars nog niet bekend zijn, dus voor veel mensen wordt dat nog spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
LoneWolf schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:07:
[...]

Alleen gaat dat philips hue spul aan na stroom uitval, dus ik zet er meestal een kaku schakelaar voor (die dus normaliter altijd aan staat, en alleen na een stroom uitval dus weer even aangeschakeld moet worden)
Hoe vaak heb jij dan last van een stroomuitval? Is niet iets dat bij mij meer dan 1 keer per 2 jaar gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Jochemd13 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:55:
[...]

Ik hoorde dat de winnaars nog niet bekend zijn, dus voor veel mensen wordt dat nog spannend ;)
Je kunt hier de inzendingen nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
arjandijk162 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:32:
[...]
Hoe vaak heb jij dan last van een stroomuitval? Is niet iets dat bij mij meer dan 1 keer per 2 jaar gebeurt
Afgelopen nacht rond 5:40 hier een heel kort dipje waardoor alle hue lampen aan sprongen inclusief de slaapkamer lamp. Dat is toch wat vervelend.

Dipje was zo kort dat de raspberry pi met domoticz wel up bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Wildy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:16:
[...]

Afgelopen nacht rond 5:40 hier een heel kort dipje waardoor alle hue lampen aan sprongen inclusief de slaapkamer lamp. Dat is toch wat vervelend.

Dipje was zo kort dat de raspberry pi met domoticz wel up bleef.
Kun je in Domoticz geen scriptje maken dat deze stroomuitval opvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:07

Wom

Kon het zo snel in dit topic niet vinden, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij een lamp na verloop van tijd zijn instelling mist? Uit- en aanzetten verhelpt het probleem tijdelijk, maar toch zal na verloop van tijd de lamp weer naar de standaard instelling terug gaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat bedoel je met "instelling missen"?
Er is wel een known issue bij de eerste generatie dat als lampen heel zacht gedimd staan ze soms ineens op 100% felheid gaan branden, dat had met de voeding te maken en is kwestie van support request indienen om ze om te laten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:07

Wom

Wanneer je de eerste keer de lampen installeert geven deze een standaard wat gelig licht. Na verloop van tijd springen ze daar op terug, met inderdaad ook een hogere felheid. Maar als het known issue is dan zal ik Philips contacteren. Heb inderdaad de allereerste generatie gekocht, zo'n twee (?) jaar geleden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

arjandijk162 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:27:
[...]

Kun je in Domoticz geen scriptje maken dat deze stroomuitval opvangt?
Dan nog gaan ze eerst vol aan... lekker als je lekker ligt te slapen... domoticz kan daar ook niets tegen beginnen. (ik heb ook domoticz) vandaar de kaku ervoor.

(Stroomuitval 1 a 2x Per jaar misschien... Maar vaak in de nacht of vroege ochtend. Of als ik niet thuis ben....)

[ Voor 17% gewijzigd door LoneWolf op 05-05-2015 12:52 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

heb je zo vaak last van stroomuitval dan?

Ik heb een stuk of 5 hue lampen hangen, maar heb dat nog niet meegemaakt...
Heb zelfs even getest, als ik de wandschakelaar heel snel uit en aandoe, dan gaat ie nog niet aan... de stroom moet er wel een seconde af zijn.

Volgens mij is het ook 'per design', zodat als je de lampen om 1 of andere reden niet via je bridge kan schakelen, je niet met een donker huis zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Precies. Al zou het fraai zijn als je een default aan elke lamp zou kunnen toekennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 10-10 11:15
Ik heb de Hue lampen nu gekoppeld met het Busch-Jaeger Free@home systeem, dat werkt verrassend goed. Je kunt zelfs meerdere bridges koppelen mocht één niet genoeg zijn. Bewegingsmelder, lichtsensor en schakelen op tijd relatief tot zonsondergang en -opkomst werken in ieder geval goed.

Tweede voordeel is dat je met de schakelaars op de muur nu wel een bepaalde helderheid en kleur in kunt schakelen, dat was toch waar ik nog op zat te wachten. Bedienen met je telefoon is leuk maar soms is het gewoon handig om op een schakelaar te meppen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Jiriki schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:57:
Ik heb de Hue lampen nu gekoppeld met het Busch-Jaeger Free@home systeem, dat werkt verrassend goed. Je kunt zelfs meerdere bridges koppelen mocht één niet genoeg zijn. Bewegingsmelder, lichtsensor en schakelen op tijd relatief tot zonsondergang en -opkomst werken in ieder geval goed.

Tweede voordeel is dat je met de schakelaars op de muur nu wel een bepaalde helderheid en kleur in kunt schakelen, dat was toch waar ik nog op zat te wachten. Bedienen met je telefoon is leuk maar soms is het gewoon handig om op een schakelaar te meppen.
Interessant! Maar wat kost een systeem zoals dit? Is het makkelijk in te bouwen in bestaande woningen?

[ Voor 3% gewijzigd door Imperial Guard op 05-05-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:38
Wellicht toch maar een smart watch dan voor hue :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Imperial Guard schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:03:
[...]

Interessant! Maar wat kost een systeem zoals dit? Is het makkelijk in te bouwen in bestaande woningen?
Ik heb net even gezocht op Google, de "basis unit" €299,00
Een 7" bedieningspaneel, €950,00
Een voeding voor in de meterkast, tussen de €165,00 en €315,00
Actors variërend van €43 to over de €150.

Persoonlijk vindt ik dit aardig aan de prijzige kant als je alles bij elkaar gaat optellen.
En, daarbij moet je ook nog extra bedrading door de leidingen naar de wandschakelaars trekken.
Voor nieuwbouw is het nog wel te doen maar wet bestaande bouw gaat het wel wat hoofdbrekers veroorzaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Goldwing1973 op 05-05-2015 13:08 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
Jiriki schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:57:

Ziet er mooi uit, maar lijkt mij een aardig prijzig systeem?

De mogelijkheden die je beschrijft zijn ook mogelijk met een systeem zoals bijvoorbeeld Domoticz. Ook daarbij kun je Hue acties koppelen aan een wandschakelaar. Het tweaker gehalte is wel even een stukje hoger dan een gemiddeld kant en klaar systeem, maar je kan er een hoop mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 07:28
Ik wil een hue lightstrip kopen om deze achter mn nieuwe Samsung tv te plakken.
Ik had eerder een Philips tv met ambilight en wil hetzelfde effect (op het dynamisch meekleuren van het tv-beeld na dan) op de Samsung tv.

Ik wil die led strip dus achterop de Samsung tv plakken, en wel zo:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2wmp2s4.jpg

Maar ik heb het idee dat dat helemaal niet gaat lukken omdat ik die strip niet 90graden kan 'vouwen'.

Of heeft iemand hier daar wel een oplossing voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:02
deBennie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:14:
Ik had eerder een Philips tv met ambilight en wil hetzelfde effect (op het dynamisch meekleuren van het tv-beeld na dan) op de Samsung tv.

[afbeelding]

Maar ik heb het idee dat dat helemaal niet gaat lukken omdat ik die strip niet 90graden kan 'vouwen'.

Strip knippen en met draadjes verbinden (speciale clips of solderen, geen hogere wiskunde).
OF je buigt de strip niet 90 graden, maar met een boog.

Beide niet zo lastig. Kwa effect scheelt het denk ik niet eens zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:51
Waarom niet dynamisch meekleuren :)

Werkt hier prima, en heb het al gedeeltelijk voor elkaar gekregen dat mijn hue lampen ook meekleuren met de TV.

En ik heb ze overigens niet achter de TV geplakt maar aan de zijkant, dan kon ik met 3.5m strip mooi helemaal rond de TV.

[ Voor 21% gewijzigd door Tinusvolkel op 06-05-2015 13:24 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 07:28
Ik maakte op de Philips tv al geen gebruik van het dynamisch meekleuren, had het ambilight altijd op een witte kleur staan. Ik vond het licht achter de tv altijd erg prettig. Een andere optie is natuurlijk een lampje op de tvmeubel, maar vind licht wat zich direct achter de tv bevind prettiger.

Ik ga gewoon een poging wagen met vouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

deBennie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:38:
Ik maakte op de Philips tv al geen gebruik van het dynamisch meekleuren, had het ambilight altijd op een witte kleur staan. Ik vond het licht achter de tv altijd erg prettig. Een andere optie is natuurlijk een lampje op de tvmeubel, maar vind licht wat zich direct achter de tv bevind prettiger.

Ik ga gewoon een poging wagen met vouwen :)
Moet het perse een strip zijn? Ik heb een gewone Hue lamp in een IKEA Kvintett achter op mijn TV hangen (op een strip MDF die aan de VESA mount gaten is geschroefd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Tinusvolkel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:21:
Waarom niet dynamisch meekleuren :)

Werkt hier prima, en heb het al gedeeltelijk voor elkaar gekregen dat mijn hue lampen ook meekleuren met de TV.

En ik heb ze overigens niet achter de TV geplakt maar aan de zijkant, dan kon ik met 3.5m strip mooi helemaal rond de TV.
Wat voor lag zit er normaalgesproken op Ambilight? Want als ik met mijn Raspberry Pi mijn Hue lampen in discomode zet en ik stuur een groep aan moet ik toch wel een seconde tussen de kleurwisselingen houden. Als ik individuele lampen aanstuur is het iets minder, maar alsnog niet instantaan.

Er schijnen wel trucjes te zijn om ze sneller te laten schakelen, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973

[afbeelding]

KUCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Shapeshifter schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Wat voor lag zit er normaalgesproken op Ambilight? Want als ik met mijn Raspberry Pi mijn Hue lampen in discomode zet en ik stuur een groep aan moet ik toch wel een seconde tussen de kleurwisselingen houden. Als ik individuele lampen aanstuur is het iets minder, maar alsnog niet instantaan.

Er schijnen wel trucjes te zijn om ze sneller te laten schakelen, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.
Op de "echte" zit volgens mij geen enkele lag. niet dat ik merk tenminste op mijn Ambilight.
Op ambivision lijkt ook vrijwel geen lag te zitten...

Komt waarschijnlijk doordat een speciale chip-decoder het werk doet in deze. Nog voordat het beeld op de tv komt. Dat kan de Raspberry pi niet. Je kan de lag wel bijna weg krijgen volgens mij. Maar zeker weet ik dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zal in de tientallen milliseconden zitten wat de lag is als je een videograbber gebruikt.
Die lag is niet zo boeiend. Sterker nog, je wil het effect soepeler maken en dan wil je niet 24x per seconden refreshen, eerder 10x per seconde met nog een smoothing filter eroverheen.
Origineel ambilight is ook soepel en lang niet zo direct/snel als je met een zelfbouw strip kunt maken.

Shapeshifter heeft het over Philips Hue lampen. Die kunnen inderdaad niet zo snel gerefresht worden ivm het Zigbee protocol en de bridge die er tussen zit 10x per seconde 1 lamp updaten. Bij meerdere lampen tegelijk gaat daar de refresh rate dus hard omlaag (is Hue m.i. ook helemaal niet voor ontworpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Alle vele sites bezocht en naar mijn antwoorden gezocht, maar natuurlijk; Ik moet bij Tweakers zijn...

Ik ben me al enige tijd al aan het oriënteren op de Hue-lampen en ga binnenkort ws. wel tot aanschaf over. Heb echter wel enige zaken die mij een beetje tegenhouden. Misschien dat jullie het antwoord weten (en natuurlijk ga ik de 236 pagina's nog even doorworstelen).

2 wanden in mijn woonkamer hebben een groenegrijze kleur. Bij daglicht duidelijk groenig en bij gloeilamplicht lijkt het meer grijs. Daarboven loopt een halfrond (gebogen dus) wit plafond. Ben dus bang dat de kleuren HUE's het niet zullen zijn voor mij, daar het kleuren-effect misschien niet zo mooi zal zijn. Kortom, bij die muren kies ik voor de witte variant. Of zal dat meevallen?

Echter, dan de vraag wat voor ' lampenkappen' (armaturen --> E27 is me duidelijk) heb ik nodig, stralen die lampen ook rondom' licht uit (zoals bij een gloeilamp) of is het een meer gerichte stralenbundel? Moet de lampenkap 'doorzichtig' zijn of kan het ook een gesloten variant zijn voor het meest mooie effect? (heb nu hanglampen met dichte kap).

Hoe zit het met van die plafonnières met zo'n matglazen lichtschaal (als het überhaupt past), zal daar zo'n lamp tot zijn recht in komen?

Kortom, wellicht wat veel vragen, maar ze weerhouden me echt van aanschaf. Terwijl ik als gadgetfreak het toch wil hebben eigenlijk. Om nu aan te schaffen, te proberen en terug te brengen, vind ik ook zo wat.

Hopelijk zitten er hier ervaringsdeskundigen. Hoor graag.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Sorcerer_NL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:32:
Alle vele sites bezocht en naar mijn antwoorden gezocht, maar natuurlijk; Ik moet bij Tweakers zijn...

Ik ben me al enige tijd al aan het oriënteren op de Hue-lampen en ga binnenkort ws. wel tot aanschaf over. Heb echter wel enige zaken die mij een beetje tegenhouden. Misschien dat jullie het antwoord weten (en natuurlijk ga ik de 236 pagina's nog even doorworstelen).

2 wanden in mijn woonkamer hebben een groenegrijze kleur. Bij daglicht duidelijk groenig en bij gloeilamplicht lijkt het meer grijs. Daarboven loopt een halfrond (gebogen dus) wit plafond. Ben dus bang dat de kleuren HUE's het niet zullen zijn voor mij, daar het kleuren-effect misschien niet zo mooi zal zijn. Kortom, bij die muren kies ik voor de witte variant. Of zal dat meevallen?

Echter, dan de vraag wat voor ' lampenkappen' (armaturen --> E27 is me duidelijk) heb ik nodig, stralen die lampen ook rondom' licht uit (zoals bij een gloeilamp) of is het een meer gerichte stralenbundel? Moet de lampenkap 'doorzichtig' zijn of kan het ook een gesloten variant zijn voor het meest mooie effect? (heb nu hanglampen met dichte kap).

Hoe zit het met van die plafonnières met zo'n matglazen lichtschaal (als het überhaupt past), zal daar zo'n lamp tot zijn recht in komen?

Kortom, wellicht wat veel vragen, maar ze weerhouden me echt van aanschaf. Terwijl ik als gadgetfreak het toch wil hebben eigenlijk. Om nu aan te schaffen, te proberen en terug te brengen, vind ik ook zo wat.

Hopelijk zitten er hier ervaringsdeskundigen. Hoor graag.
Hier mijn ervaring met verschillende kleuren muren.

1 Hue in de welbekende Ikea bol op de slaapkamer, stond in de hoek bij een gebroken witte muur / grijze muur. Kleuren als wakeup light (geel licht) kwamen zeer goed tot zijn recht en als nacht programma (zwakste stond donkerblauw) dan kan de vrouw rustig slapen en ik nog even rustig op de tablet met iets omgevings licht. Inmiddels is de grijze muur veranderd in een lichte zalm kleur en komt het ook nog steeds goed tot z'n recht.

1 Hue in een staande lamp bij een groene muur op een donkere vloer en donkere meubels, persoonlijk vind ik daar het licht ook zeer goed tot z'n recht komen.

Ik zal zeggen probeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

ik heb een hue ledstrip achter mijn tv meubel voor een rode muur. Niet alle kleuren zien er dan lekker uit, wit, oranje, rood & paars plus alle tussen liggende tinten zijn mooi, maar groen en blauw levert een vieze kleur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

CyBeRSPiN schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:05:
Zal in de tientallen milliseconden zitten wat de lag is als je een videograbber gebruikt.
Die lag is niet zo boeiend. Sterker nog, je wil het effect soepeler maken en dan wil je niet 24x per seconden refreshen, eerder 10x per seconde met nog een smoothing filter eroverheen.
Origineel ambilight is ook soepel en lang niet zo direct/snel als je met een zelfbouw strip kunt maken.

Shapeshifter heeft het over Philips Hue lampen. Die kunnen inderdaad niet zo snel gerefresht worden ivm het Zigbee protocol en de bridge die er tussen zit 10x per seconde 1 lamp updaten. Bij meerdere lampen tegelijk gaat daar de refresh rate dus hard omlaag (is Hue m.i. ook helemaal niet voor ontworpen).
Ik doelde inderdaad op de Hue lampen zelf, het lijkt me namelijk wel zo prettig als ze gelijklopen met je ambilight.

Het punt is dat wanneer je een lamp aan elke kant van de TV hebt je die paar honderd milliseconden helaas wel gaat merken...

In ander nieuws, er is wel een ongedocumenteerd deel van de API waarmee je lampen kunt laten stroben. Voorzover ik het begrijp wordt er eerst een commando in de lamp zelf gezet waarna de bridge de lampen het commando laat uitvoeren. Hierdoor heb je geen lag. Heb een (toegegeven erg brak) filmpje gemaakt die het effect illustreert:

https://vid.me/57Ly

Niet voor mensen met epilepsie :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hue lampen kun je simpelweg niet en realtime en snel achterelkaar updaten. Dan zul je met DMX (bedraad) oid aan de slag moeten, buiten de scope van dit topic.
Philips heeft wel een koppeling tussen een TV en Hue lampen gemaakt, maar die Hue's worden daarbij volgens mij als sfeerlampen ingezet die heel rustig een kleur aannemen die bij het beeld past en zeker niet 'meeflitsen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

CyBeRSPiN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:44:
Hue lampen kun je simpelweg niet en realtime en snel achterelkaar updaten. Dan zul je met DMX (bedraad) oid aan de slag moeten, buiten de scope van dit topic.
Philips heeft wel een koppeling tussen een TV en Hue lampen gemaakt, maar die Hue's worden daarbij volgens mij als sfeerlampen ingezet die heel rustig een kleur aannemen die bij het beeld past en zeker niet 'meeflitsen'.
Klopt, ik heb zelf de lampen ook niet om die reden gekocht, maar ik blijf het op zijn minst opmerkelijk en op zijn meest misleidend vinden dat Philips reclame maakt met het feit dat je ze kunt gebruiken om je ambilight mee uit te breiden terwijl ze zelf heel goed weten dat die bridge dat niet kan (in ieder geval niet op dezelfde manier als je standaard ambilight). Dit zou zelfs niet mogelijk zijn als ze een minibridge in de ambilight televisie zouden bouwen die de lamp direct aanstuurt.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je videobestanden die je afspeelt van tevoren parsed en de lichten het signaal al stuurt voor het desbetreffende gedeelte weergegeven wordt zodat je om de lag heen kunt werken, maar zoals je zelf al aangeeft is dat volgens mij helemaal niet de intentie van die lampen.

Hoe dan ook, ik vind het gewoon wel leuk om de grenzen op te zoeken van wat die lampen kunnen hebben en opzich werkt mijn partymode al best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Shapeshifter schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je videobestanden die je afspeelt van tevoren parsed en de lichten het signaal al stuurt voor het desbetreffende gedeelte weergegeven wordt zodat je om de lag heen kunt werken, maar zoals je zelf al aangeeft is dat volgens mij helemaal niet de intentie van die lampen.
Dat is waar ze o.a. ook mee bezig zijn ja:
With the partnership between Syfy Sync and Philips hue, there's also a whole other feature you can use. By using the Syfy Sync app with Philips hue lightbulbs, your lights will react to what’s happening on screen—be it to reflect the mood of the scene or directly relating to the action (thunderstorm = flashing lights) — changing colors to match the action of the show.
http://www.syfy.com/apps/syfy-sync

Effect is geinig maar ook bij lange na niet in sync als ik dit filmpje zie: YouTube: 12 Monkeys Synced with Philips Hue Lights

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-05-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Syfy Sync analyseert het beeld niet. Er wordt gewoon een light-track gemaakt, waarbij gedefinieert wordt op welke moment de lampen een bepaalde kleur moeten hebben.

Als je echt het beeld wilt analyseren, bestaan er andere oplossingen: DIY Ambilight howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klopt, dat bedoelde Shapeshifter toch met "Het enige wat ik me kan bedenken is dat je videobestanden die je afspeelt van tevoren parsed en de lichten het signaal al stuurt voor het desbetreffende gedeelte weergegeven wordt".
Dat heeft SyFy dus bij een zeer beperkt aantal video's gedaan en ik vind de 'sync' van die light-track daarbij dus tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:29

[afbeelding]

Werkt hier perfect hoor. Nee geen 90°, maar je kan toch scherpe bochten maken, de ledstrips wijzen in de hoeken dan wel naar buiten ipv naar achter, maar dat doet helemaal niets af aan het effect op de muur imo.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 10-10 11:15
SkorpionNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:06:
[...]
Ziet er mooi uit, maar lijkt mij een aardig prijzig systeem?

De mogelijkheden die je beschrijft zijn ook mogelijk met een systeem zoals bijvoorbeeld Domoticz. Ook daarbij kun je Hue acties koppelen aan een wandschakelaar. Het tweaker gehalte is wel even een stukje hoger dan een gemiddeld kant en klaar systeem, maar je kan er een hoop mee. :)
Klopt, het is wel een prijzig systeem - geen KNX, maar ook geen kaku. Je kunt er dan ook meer mee en omdat ik toch de elektra aan het vervangen was en een goed en niet draadloos domotica systeem wilde installeren was dit een van de geselecteerde systemen. De aansturing van Hue maakte het lijstje compleet en is dit de keuze geworden.

Er zijn inderdaad ook andere en zeker goedkopere opties, maar omdat ik het ook aan onder andere het alarmsysteem wil koppelen, de buitenverlichting lichtgestuurd en het toilet en de trapverlichting met een bewegingsmelder vielen er een hoop af. Tel daarbij op bedraad maar niet via het elektriciteitsnet dan blijven er maar een paar over. Niko heeft bijvoorbeeld ook een leuk systeem maar ABB is meer bezig met koppelen aan andere merken en dat is leuk om mee te prutsen. Aansturing van de verwarming ben ik nu mee bezig :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

CyBeRSPiN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:54:
Klopt, dat bedoelde Shapeshifter toch met "Het enige wat ik me kan bedenken is dat je videobestanden die je afspeelt van tevoren parsed en de lichten het signaal al stuurt voor het desbetreffende gedeelte weergegeven wordt".
Dat heeft SyFy dus bij een zeer beperkt aantal video's gedaan en ik vind de 'sync' van die light-track daarbij dus tegenvallen.
Dat vond ik dus ook, als je dan van tevoren alles bepaald zou het naadloos aan moeten sluiten. Wat trouwens ook nog een optie is dat je in de TV zelf het signaal gewoon een seconde delayed, processed en naar de Bridge stuurt. Misschien niet leuk als je voetbal aan het kijken bent en je de buren kunt horen juichen, maar voor het gros van de content een afdoende oplossing...
Jiriki schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:14:
[...]

Klopt, het is wel een prijzig systeem - geen KNX, maar ook geen kaku. Je kunt er dan ook meer mee en omdat ik toch de elektra aan het vervangen was en een goed en niet draadloos domotica systeem wilde installeren was dit een van de geselecteerde systemen. De aansturing van Hue maakte het lijstje compleet en is dit de keuze geworden.

Er zijn inderdaad ook andere en zeker goedkopere opties, maar omdat ik het ook aan onder andere het alarmsysteem wil koppelen, de buitenverlichting lichtgestuurd en het toilet en de trapverlichting met een bewegingsmelder vielen er een hoop af. Tel daarbij op bedraad maar niet via het elektriciteitsnet dan blijven er maar een paar over. Niko heeft bijvoorbeeld ook een leuk systeem maar ABB is meer bezig met koppelen aan andere merken en dat is leuk om mee te prutsen. Aansturing van de verwarming ben ik nu mee bezig :)
Het is natuurlijk niet voor iedereen, maar ik heb alles gewoon zelf gemaakt. Naar alle ruimtes ligt ethernet en kastjes voor de gordijnen en zonnescherm, mediacenter, mechanische ventialtie, de trap, de bridge, deurbel, weerstation etc. via Raspberry Pi's gekoppeld op het netwerk (moet nog even een slimme thermostaat halen ooit die niet via een cloud gaat en een API heeft). Die communiceren met elkaar via TCP sockets. Heb er een Android appje bij geschreven als afstandsbediening, maar het meeste gaat al automatisch. Kosten vallen dus wel mee, zit vooral veel tijd in, maar ook weer een hoop van geleerd wat ik weer kan toepassen op mijn werk.

En als de vrouw dan van huis is kan ik lekker mijn gang gaan :P

https://vid.me/Y64q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik mis nog een ambilight-diy setje Shapeshifter. Verder wel vet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
@Shapeshifter,

Mooi gedaan. Hoe heb je de bekabeling op je open trap weggewerkt? Die zag ik namelijk niet zo 123 op de video. 👍🏼

[ Voor 6% gewijzigd door SkorpionNL op 08-05-2015 10:29 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
Recentelijk ben ik verhuist en ik heb nu (tijdelijk) 3 HUE lampen in de woonkamer op rij. Het valt me nu op dat één van de drie veel minder sterk kleurt dan de andere. Deze is veel witter, welke kleur je ook kiest. Ik bedien ze via zo'n remote die je bij zo'n living colors krijgt, dus met het draai wiel geef ik ze alle drie verschillende kleuren en bij elke stand valt het op dat die ene HUE véél lichter is. Zou ik daarmee terug naar Philips? Ik heb ze in Maart 2013 gekocht via de applestore online, dus de gewone garantie periode is verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

je saturatie voor die eene lamp staat waarschijnlijk niet goed.
even op de rechterkant van het wieltje van de ab drukken, en even ingedrukt houden. je kan ook de intensiteit aanpassen, dat is de bovenkant van het wieltje.

(links/rechts is saturatie, boven/onder is intensiteit)

[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 08-05-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb alle tips langs zien komen om goedkoop een Hue tap of Lux te kopen bij Praxis oid, maar is er nog een manier om te besparen op HUE RGB lampen? Deze zijn niet standaard bij Praxis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Hebben jullie ervaring met IFTTT i.c.m. de Hue lampen? Ooit heb ik hier eens mee gespeeld, maar toen lukte het met niet om iets simpels werkend te krijgen zoals: bij zonsondergang de lampen aan laten gaan. In de specs van het Weather channel staat aangegeven dat ongeveer 15 min. voor zonsondergang de trigger af gaat. Echter dit werkte bij mij niet. Mijn woonplaats/tijdzone had ik wel goed ingesteld. Het liefst zou ik de 15 minuten ook willen aanpassen naar b.v. 30 minuten.

Deze week gespeeld met Domoticz op mijn NAS. Hiermee lukt het wel om de lampen op x minuten voor zonsondergang aan te laten gaan. Echter Domoticz vind ik best overkill voor alleen mijn Hue lampen. Het is wel een heel mooi project (hulde aan de ontwikkelaar!). Maar voor de geavanceerdere oplossingen is het mij te technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik was ook opzoek naar een setje met korting maar niet te vinden dus maar de volle mep betaald.
Net alles aangesloten wat heel makkelijk gaat.

Maar nu komt het; 1 lamp geeft een andere kleur, na wat aan en uit zetten en testen blijkt dat blauw niet meedoet bij deze lamp... Vind het nogal wat, 3 lampen waarvan meteen 1 stuk... Kan ik weer met de webshop pakketjes over en weer sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:39:
Nou, ik was ook opzoek naar een setje met korting maar niet te vinden dus maar de volle mep betaald.
Net alles aangesloten wat heel makkelijk gaat.

Maar nu komt het; 1 lamp geeft een andere kleur, na wat aan en uit zetten en testen blijkt dat blauw niet meedoet bij deze lamp... Vind het nogal wat, 3 lampen waarvan meteen 1 stuk... Kan ik weer met de webshop pakketjes over en weer sturen..
Niet doen, gewoon gelijk Philips bellen, heb je de 2 dagen later een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:39:
[...] Vind het nogal wat, 3 lampen waarvan meteen 1 stuk...
Kan ook zijn dat ze op 1000 verkochte eentje stuk hebben en dat jij net pech hebt ;)
Goldwing1973 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:49:
[...]

Kan ik beamen. Ik heb een lamp van 2.5 jaar oud die het bekende reset-defect heeft.
Gisteren tweet gestuurd, ze hebben direct support-ticket en me een UPS-label opgestuurd!
Super service! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

SkorpionNL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:28:
@Shapeshifter,

Mooi gedaan. Hoe heb je de bekabeling op je open trap weggewerkt? Die zag ik namelijk niet zo 123 op de video. 👍🏼
Het is natuurlijk de bedoeling dat je het zo min mogelijk ziet :P Heb een kabelgoot aangebracht op de rand langs de trap en daarin gaatjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y8yAD9Hl.jpg

Boven en onderaan de trap zitten standaard PIR bewegingssensoren waarvan ik het bereik wat kleiner gemaakt heb door er een stukje pen op te plakken (anders gaat hij constant aan als je ook maar in de buurt komt):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J8Zfb9vl.jpg

Dit alles komt samen in het bordje dat elke trede apart kan aansturen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qtrF41Ul.jpg

Je ziet een Raspberry Pi met drie PWM bordjes, een flink aantal darlingtons en wat sensoren. Heb er een plexiglas plaat voor gemaakt om te voorkomen dat de kinderen eraan gaan zitten, maar die zat ten tijde van de foto niet helemaal vast :P...

Ik wilde er een PCB voor ontwerpen, maar toen ik zag hoe duur dat werd heb ik het maar op een perma protobord gesoldeerd. Heeft uiteindelijk alsnog wel 150 euro gekost alles bij elkaar denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Shapeshifter op 08-05-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de goede hoop. Ben wel fan van Philips alleen met de airfryer laatst met een cashback toen liep ineens alles heel moeilijk voor 20,-. Vertrouwen dus een stuk minder terwijl ik een kapitaal aan Philips zooi heb staan en ik er eigenlijk wel tevreden over ben.
Fire69 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:56:
[...]

Kan ook zijn dat ze op 1000 verkochte eentje stuk hebben en dat jij net pech hebt ;)

[...]

Kan ik beamen. Ik heb een lamp van 2.5 jaar oud die het bekende reset-defect heeft.
Gisteren tweet gestuurd, ze hebben direct support-ticket en me een UPS-label opgestuurd!
Super service! _/-\o_
Bedankt voor de goede hoop. Ben wel fan van Philips alleen met de airfryer laatst met een cashback toen liep ineens alles heel moeilijk voor 20,-. Vertrouwen dus een stuk minder terwijl ik een kapitaal aan Philips zooi heb staan en ik er eigenlijk wel tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ Shapeshifter

Bizar mooi!!!!
Misschien niet beter de kabelgoot onder de trap kunnen maken?

Maar dit stond al even op mijn wishlist..
Ken iemand die het met arduino had gemaakt, maar dat was niet stable, kwam hij achter na het monteren. :-(...

Ik zie een Pi...

Wat zijn je opties?
Waarom een Lan?
Heb je een boodschappenlijstje?
Deel je de software?
Meerdere kleuren opties?
Zichtbaar of aan te sturen in een domotica?

Lijkt me wel wat voor de tijd die ik niet over heb, maar toch...

Complimenten

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Dylantje2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:22:
@ Shapeshifter

Bizar mooi!!!!
Misschien niet beter de kabelgoot onder de trap kunnen maken?

Maar dit stond al even op mijn wishlist..
Ken iemand die het met arduino had gemaakt, maar dat was niet stable, kwam hij achter na het monteren. :-(...

Ik zie een Pi...

Wat zijn je opties?
Waarom een Lan?
Heb je een boodschappenlijstje?
Deel je de software?
Meerdere kleuren opties?
Zichtbaar of aan te sturen in een domotica?

Lijkt me wel wat voor de tijd die ik niet over heb, maar toch...

Complimenten
Dank je. De kabelgoot onder de trap had gekund, maar dan kijk je er vanuit de woonkamer steeds tegenaan. Lood om oud ijzer dus (uiteindelijk heb ik er zo het minste last van).

Ik begrijp niet zo goed wat je met opties bedoelt, maar in principe gaat hij aan als je van boven naar beneden loopt of van beneden naar boven als het donker is (of op een timer) en kan hij elk trede een kleur geven op een bepaalde snelheid (bijvoorbeeld langzaam in elkaar overlopend voor een mood light, of juist snel en willekeurig voor een disco-effect).

Ik heb gekozen voor LAN omdat het stabiel is. Met WiFi had ik nog wel eens dat de SSH verbinding wegviel als ik aan het rommelen was, maar met LAN heb ik dat nooit gehad. Met het aanleggen van de vloerverwarming was er een gat door de vloer geboord, dus daar heb ik gewoon een ethernetkabel doorheen getrokken. Wireless gebruik ik alleen voor smartphone, de rest zit aan draad.

Als je echt een gedetaileerd boodschappenlijstje wil moet ik er even voor gaan zitten, maar basically:

1 Raspberry Pi
3 Adafruit PWM drivers (https://www.adafruit.com/products/815)
6 Darlington arrays (https://www.adafruit.com/products/970)
15m RGB LED strip
1 12V - 10A Adapter
50m? telefoondraad (https://www.kabeltje.com/...abel-op-rol-van-150-meter)
eventueel 2 PIR sensoren (https://www.adafruit.com/products/189)
(de rest zijn sensoren die niet echt nodig zijn, temperatuur, licht e.d.)

LED strips en adapter heb ik gewoon van ebay gehaald.

Software (Python) wil ik best delen, maar ik ben geen programmeur van beroep, dus het zal vast lelijke code zijn.

Stuur hem momenteel aan met een zelfgemaakte app waar ik onder anderen ook de Hue lampen mee aanstuur, maar kan ook gewoon via Python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooi diy project Shapeshifter! Kun je filmpje maken van zo'n effect waar tredes afzonderlijk kleuren? :) Maak je daar vaak gebruik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@Shapeshifter

Opties bedoelde ik mee.
Heb je hem op een domotica oid? [ een app? ] [ Domoticz niets voor je? ]
Zo zou je misschien wel in domotica de leds kleuren kunnen geven op een bepaald tijdstip.
De lan bedoelde ik mee, dat hij in netwerk te besturen is? [ hij kan dus ook als stand a lone werken?]
Maar wat doe je allemaal met de pi in je lan? [ kan het een eerste Pi zijn? ]

Wat kun je met die Darlington, of waarom zit deze er tussen?
Wat doet die,PWM/Servo Driver en waarom zo duur?

Code een haos, als hij werkt zul je mij als dombo programmeur niet horen.
En tsja een schemaatje zou dan ook helemaal top zijn.

Maar het lijkt me een erg mooie uitdaging..[ ga toch mijn gang binnenkort onder handen nemen,dus zou mooi moment zijn ]
Naast mijn bedrand verlichting...
En mijn kastdeurverlichtingsproject wat nog niet af is.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Iemand hier ervaring met het kopen van een starterspakket via Marktplaats en die laten versturen? Ik heb een leuke deal gevonden, maar is net iets te ver weg. Nu wil ik het laten opsturen. Meneer zegt dat ze nooit gebruikt zijn en er nog 24 maanden garantie op zit. Ben een beetje huiverig dat t kapot gaat of t niet doet thuis.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 12:53
Kijk heel erg uit met oplichters op marktplaats met Hue lampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Decennia schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:41:
Iemand hier ervaring met het kopen van een starterspakket via Marktplaats en die laten versturen? Ik heb een leuke deal gevonden, maar is net iets te ver weg. Nu wil ik het laten opsturen. Meneer zegt dat ze nooit gebruikt zijn en er nog 24 maanden garantie op zit. Ben een beetje huiverig dat t kapot gaat of t niet doet thuis.
Kopen via Marktplaats is altijd een risico als je voor verzenden kiest.
Maar, als ik zo brutaal mag wezen, ik heb net even gekeken op Marktplaats, en heb om eerlijk te zijn niet een aanbieding gezien waarvan ik dacht, WoW..
De Lux startersetjes die daar aangeboden worden kan je voor nagenoeg dezelfde prijs bij de lokale Praxis kopen.
De Hue lampen, zelfde prijs nieuw bij meerdanlicht.

Mischien dat ik wat over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
Kijk altijd hoe lang iemand al actief is... Minder dan een jaar? Dan voorzichtig zijn...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een extra check kan zijn: Stel voor om de set bij hem thuis op te halen omdat je het werkend wil zien. Als hij daarmee instemt maak je een afspraak en vraag je de adresgegevens. Een dag van te voren zeg je af, maak je in overleg het geld over en laat je het opsturen.

Misschien een beetje gek maar je moet creatief zijn om jezelf te beschermen bij dit soort aankopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:20:
[...]

Een extra check kan zijn: Stel voor om de set bij hem thuis op te halen omdat je het werkend wil zien. Als hij daarmee instemt maak je een afspraak en vraag je de adresgegevens. Een dag van te voren zeg je af, maak je in overleg het geld over en laat je het opsturen.

Misschien een beetje gek maar je moet creatief zijn om jezelf te beschermen bij dit soort aankopen. ;)
pfff.

Voor die paar euro zonder garantie
enz enz enz enz

Jullie lezen toch ook wel eens, als het te mooi is om waar te zijn....

Koop gewoon bij bol oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:13:
[...]

pfff.

Voor die paar euro zonder garantie
enz enz enz enz

Jullie lezen toch ook wel eens, als het te mooi is om waar te zijn....

Koop gewoon bij bol oid...
Ik heb hier voor 2K aan nieuwe Hue verlichting in huis. Dan nog, niks mis met een aankoop op Marktplaats. Je moet gewoon slimmer dan de oplichters zijn om jezelf te beschermen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:44:
[...]

Ik heb hier voor 2K aan nieuwe Hue verlichting in huis. Dan nog, niks mis met een aankoop op Marktplaats. Je moet gewoon slimmer dan de oplichters zijn om jezelf te beschermen.
Heh, en toch neem ik niet het risico met marktplaats als ik niet persoonlijk kan ophalen.
En ook ik heb voor meer dan 2K aan verlichting van Philips Hangen, alleen ik maak gebruik van de aanbiedingen waardoor ik meestal 25% korting binnenhark en één keer (door een foutje van de winkelier) zelf 55% op een E27 starterset (gelijk 5 gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Dylantje2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:57:
@Shapeshifter

Opties bedoelde ik mee.
Heb je hem op een domotica oid? [ een app? ] [ Domoticz niets voor je? ]
Zo zou je misschien wel in domotica de leds kleuren kunnen geven op een bepaald tijdstip.
De lan bedoelde ik mee, dat hij in netwerk te besturen is? [ hij kan dus ook als stand a lone werken?]
Maar wat doe je allemaal met de pi in je lan? [ kan het een eerste Pi zijn? ]

Wat kun je met die Darlington, of waarom zit deze er tussen?
Wat doet die,PWM/Servo Driver en waarom zo duur?

Code een haos, als hij werkt zul je mij als dombo programmeur niet horen.
En tsja een schemaatje zou dan ook helemaal top zijn.

Maar het lijkt me een erg mooie uitdaging..[ ga toch mijn gang binnenkort onder handen nemen,dus zou mooi moment zijn ]
Naast mijn bedrand verlichting...
En mijn kastdeurverlichtingsproject wat nog niet af is.
Hij valt te besturen met een app en met elke PC in huis. Domoticz enzo is wel aardig spul, maar dan ben ik weer gebonden aan een framework, terwijl ik nu gewoon lekker iets erbij kan klussen als ik dat wil. Ik kan al op tijden schakelen, want ik draai mijn eigen taskserver (die regelt ook wanneer de meterstanden opgenomen worden en wanneer de film en muziek databases bijgewerkt worden). Hij zou in principe stand-alone kunnen werken, maar dan kun je hem geen opdrachten geven (dus misschien als moodlight ofzo). Verder dus nog Raspberry Pi's voor de mediahoek op zolder (OpenELEC met Kodi), mechanische ventilatie en weerstation / deurbel / gordijnen / uitlezen meterstanden (en binnenkort een voor het brandweerbed dat we aan het bouwen zijn voor ons zoontje),

Een Darlington is grofweg een transistor voor wat hogere stromen. Je kunt er dus een grotere stroom mee schakelen dan je met een Raspberry Pi kunt leveren. Zo kan ik dus met de GPIO pinnen van de Pi die maar 16mA kunnen leveren een stroom schakelen van enkele honderden mA. Die PWM bordjes heb je nodig omdat de Raspberry Pi alleen maar digitale GPIO pinnen heeft (nouja, 1 PWM pin volgens mij). Dat zou dus betekenen dat een trede alleen maar aan of uit zou kunnen staan en alleen maar kleuren die bestaan uit een combinatie van 100% rood, groen en blauw. Ik heb nog geprobeerd te softPWMen met shift registers en hoewel dat in principe werkte was het veel te langzaam om goed te werken.
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:53:
Mooi diy project Shapeshifter! Kun je filmpje maken van zo'n effect waar tredes afzonderlijk kleuren? :) Maak je daar vaak gebruik van?
Dank je. Mijn vrouw kan er niet zo goed tegen, dus meestal als zij weg is zet ik alles op mood of disco lighting afhankelijk van wat ik aan het doen ben :P Per trede ziet het er zo uit:

https://vid.me/K8Lk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Shape...
Moo..
Toch jammer dat je niets bij Domoticz zoekt.. ;)
Je kunt er echt je ei in kwijt..[ en wie weet je nog meer tegen komt. ]
Mogelijkheden te over!!!

Als je tzt eea wilt delen graag..

Ziet er te gek uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
De advertentie uit Olst was een oplichter. Hoop dat je daar niet in bent getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik had net een philips remote waarvan de batterijen leeg waren. Nieuwe batterijen erin, geen response bij de lampen. Dus dacht even in de buurt houden en pairen. Echter nu is mijn bridge de connectie verloren met de lampen.

Kan iemand mij op weg helpen de lampen opnieuw te koppelen zonder dat ik alle scenes opnieuw moet instellen? De lampen zijn nog wel te zien in de interface maar de bridge heeft geen verbinding zegt ie.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Appie Heijn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:15:
Ik had net een philips remote waarvan de batterijen leeg waren. Nieuwe batterijen erin, geen response bij de lampen. Dus dacht even in de buurt houden en pairen. Echter nu is mijn bridge de connectie verloren met de lampen.

Kan iemand mij op weg helpen de lampen opnieuw te koppelen zonder dat ik alle scenes opnieuw moet instellen? De lampen zijn nog wel te zien in de interface maar de bridge heeft geen verbinding zegt ie.
Via de App naar nieuwe lampen laten zoeken, vervolgens handmatig kiezen en de serienummers die op de lamp staat invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:25:
Ok, na wat lees en uitzoekwerk ben ik er ongeveer achter hoe je een eigen (langere) ledstrip kunt aansluiten op de controller van de Hue led strip.
Een bericht op Everyhue.com bevestigt dat dit werkt:

http://www.everyhue.com/v...o-or-more-lightstrips-/p2

[...]

De amplifier waar hij het over heeft is deze:
http://dx.com/p/144w-rgb-...dc-12v-73695#.Ut_wH9Lb9uQ

...
Is het inmiddels iemand al gelukt om een dergelijk project in elkaar te draaien? Ik wil graag met dit hobby project starten, maar zou wat meer vertrouwen geven als iemand in NL het al gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:46:
[...]

Is het inmiddels iemand al gelukt om een dergelijk project in elkaar te draaien? Ik wil graag met dit hobby project starten, maar zou wat meer vertrouwen geven als iemand in NL het al gelukt is. :)
Mischien een stomme vraag, maar waarom zou je een Philips lightstrip á €89,00 met daarbij een vervangende ledstrip á €20.00 - € 70.00 + ledstrip amplifier €10,00 gebruiken terwijl je ook een Dresden controller €73,90 of een Dresden controller + 3 meter RGB ledstrip + voeding voor €84,00 kan gebruiken?
Daarbij kan de Dresden tot 144 watt aan op 24 volt, dat is een ledstrip van ongeveer 8 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Goldwing1973
Thanks, tis gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:33
Goldwing1973 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Mischien een stomme vraag, maar waarom zou je een Philips lightstrip á €89,00 met daarbij een vervangende ledstrip á €20.00 - € 70.00 + ledstrip amplifier €10,00 gebruiken terwijl je ook een Dresden controller €73,90 of een Dresden controller + 3 meter RGB ledstrip + voeding voor €84,00 kan gebruiken?
Daarbij kan de Dresden tot 144 watt aan op 24 volt, dat is een ledstrip van ongeveer 8 meter.
Ik heb het gedaan omdat de Dresden niet kan worden aangestuurd met de Living Colors remotes. En aangezien ik die vrijwel alleen maar gebruik, werkt dit voor mij het beste.
Ik heb wel mijn Hue ledstrip gratis verkregen via airmiles en mijn 5 meter rgb ledstrip had ik al in huis, dat heeft het voor mijn portemonnee nog acceptabel gehouden.

Toch zit ik nu ook te denken om het in de tuin ook te gaan aanleggen en vanwege besturing met remote ga ik denk ik toch weer voor deze oplossing kiezen.

Dit is hoe ik het heb aangepakt en hoe het goed werkt:

Ik heb een hue lightstrip gekocht, met het doel om de controller te gebruiken om mijn 5 meter Quintezz RGB Ledstrip ( 300x EPISTAR RGB SMD LED (60/m) 5050 3-chip) aan te sturen.

Dit heb ik gedaan, zoals nlecaude dit ook heeft gedaan in dit topic:

http://www.everyhue.com/v...g-two-or-more-lightstrips
  1. voeding en controller van Hue ledstrip gebruiken
  2. deze verbinden met deze RGB amp: http://www.dx.com/p/144w-...-strip-light-dc-12v-73695 (die gebruikt nlecaude ook)
  3. de RGB amp voeden met een 12v voeding (deze zat bij mij al bij de 5m ledstrip)
  4. op de RGB amp de 5 meter RGB Quintezz Ledstrip aansluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door Pusherman_ op 13-05-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Hoe is de lichtkleur tov de philips strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
arjandijk162 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:46:
Hoe is de lichtkleur tov de philips strip?
vrijwel identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ook als het gaat om de daglichtkleuren? Blauw tot warm geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
arjandijk162 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:45:
Ook als het gaat om de daglichtkleuren? Blauw tot warm geel?
naar mijn herinnering scheelde het erg weinig. Denk dat er ook nog wel een of ander afhankelijk is van welke ledstrip je zelf gaat gebruiken.

Ik kan nu alleen niet meer vergelijken, aangezien mijn Hue ledstrip is afgeknipt tbv m'n 5 meter ledstrip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:49:
[...]

Maandag gebeld en kreeg een retour etiket. Lamp direct afgegeven bij een UPS punt. 2 dagen later was gister. Vandaag hemelvaart dus hopelijk dan morgen.

Alhoewel mij aan de telefoon werd verteld dat het 2 weken kan duren... Je ziet meteen dat dat ding geen blauw weergeeft. Hoef ik toch niet 2 weken te wachten op een nieuwe?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:41:
[...]

Maandag gebeld en kreeg een retour etiket. Lamp direct afgegeven bij een UPS punt. 2 dagen later was gister. Vandaag hemelvaart dus hopelijk dan morgen.

Alhoewel mij aan de telefoon werd verteld dat het 2 weken kan duren... Je ziet meteen dat dat ding geen blauw weergeeft. Hoef ik toch niet 2 weken te wachten op een nieuwe?!?
Mijn lamp had het (bekende) voedingsprobleem, gebeld en uitleg gegeven, UPS gebeld om lamp te halen op dezelfde dag, volgende dag kreeg ik al een mail van UPS dat er een pakketje onderweg was, volgende dag had ik m'n nieuwe lamp.
Dus 2 weken lijkt me sterk maar dat zullen ze wel zeggen om een slag om de arm te houden voor als er problemen met leveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
De Hollander komt in me omhoog en ik ben op zoek naar een leuke aanbieding voor mijn Philips Hue collectie; weet iemand of er een leuke setaanbieding van twee Hue Iris lampen zonder bridge te vinden is voor een leuke prijs? De laagst geprijsde kom ik nu tegen bij Fonq, voor €190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
De losse iris lampen van de 3e generatie gaan nu voor ~€75 weg. Deze zijn ook gewoon met hue te gebruiken. Bv. hier: http://www.lamp123.nl/mer...olors-iris-7099960ph.html

Heb er zelf vorige week een nieuw via MP voor €65 kunnen krijgen (incl verzending). Geweldig ding, zeker vergeleken met de bloom (alhoewel die vanwege zijn kleinere profiel ook wel wat heeft)

[ Voor 59% gewijzigd door RobbieB op 14-05-2015 18:20 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Zeker geen stomme vraag, ik weet dat er goedkopere/betere alternatieven zijn. Maar mijn huis hangt inmiddels vol met Hue en is dit een toevoeging voor in de woonkamer. Op een plek waar juist een langere ledstrip gewenst is. :)

Het gemak om alles binnen 1 ecosysteem te hebben vind ik de investering waard. :)

Edit: na wat doorlezen op de product pagina snap ik nu pas dat de kit van Dresden al gewoon Hue ondersteund. Thanks voor de tip!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:16:
De losse iris lampen van de 3e generatie gaan nu voor ~€75 weg. Deze zijn ook gewoon met hue te gebruiken. Bv. hier: http://www.lamp123.nl/mer...olors-iris-7099960ph.html

Heb er zelf vorige week een nieuw via MP voor €65 kunnen krijgen (incl verzending). Geweldig ding, zeker vergeleken met de bloom (alhoewel die vanwege zijn kleinere profiel ook wel wat heeft)
Gewoon bij Amazon halen, daar zijn ze ook 65€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Moet je alleen wel een Duits adres hebben
Leider versendet dieser Verkäufer nicht in die Niederlande

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, ik zal straks mijn collega eens vragen welke hij op Amazon dan besteld heeft, die heeft maandag nog eentje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
RobbieB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:16:

Heb je met deze geen afwijkende kleuren meer tov de HUE's zoals ik nu heb met de Philips Cone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar dat heb je met de 'Friend of Hue' Iris ook.
Het zijn gewoon andere lampen, daar is niks aan te doen.
Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.