[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:20
Kijk online of IFTTT wel de opdracht verstuurd en daar kun je ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:40:
Ik heb al uren gezocht, maar kan het antwoord niet vinden. Mijn lampen gaan te laat aan, als ik de sunset instelling gebruik. Ik zou ze graag een kwartiertje of een half uurtje eerder aan laten gaan. Ik heb de app iconnecthue gekocht, omdat ik had gelezen dat het hiermee kon, maar daar zit de optie niet in, dit komt nog wel, volgens de ontwikkelaar. Ik heb hier wel gelezen dat je de tijdzone aan moet passen, maar hoe?
Sluit Domoticz aan.[ made in china voor paar tienen ]
Kun je zonder veel moeite alles regelen
Per minuut
per ip
per telefoon
per zonstand
per wind
per kaku schakelaar
per x minuut maximaal aan :-) [ een timer op de lamp..nooit meer overbodig stroom verbruik, is al laag, maar toch ]
per wat je eigenlijk maarwilt...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:56
peptalk schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:02:
Kijk online of IFTTT wel de opdracht verstuurd en daar kun je ook testen.
Yes, hij zei van wel :) ook dat hij het gister had gedaan. Vervolgens ging ik de tijd bekijken wanneer die is aangegaan,,,,, half 11 in de avond, dat is te laat... toen was mijn lamp ook al aan inmiddels. Is er iemand die dit ook met IFTTT doet en wil diegene misschien even deze link delen? Ik doe vast iets fout ofzo :P

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:20
Royy90 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:28:
[...]

Yes, hij zei van wel :) ook dat hij het gister had gedaan. Vervolgens ging ik de tijd bekijken wanneer die is aangegaan,,,,, half 11 in de avond, dat is te laat... toen was mijn lamp ook al aan inmiddels. Is er iemand die dit ook met IFTTT doet en wil diegene misschien even deze link delen? Ik doe vast iets fout ofzo :P
Er valt geen link te sturen, maar misschien dat er ergens een verkeerde tijd(zone) of locatie staat ingesteld. Je kunt ook de app hue Daylight proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Nu ook een update van iConnectHue dat je achter 1 tapknop meerdere acties achter elkaar kunt laten uitvoeren. Dus scene a uit en scene b aan...

Thuis maar eens even uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
DirectZ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:55:
Nu ook een update van iConnectHue dat je achter 1 tapknop meerdere acties achter elkaar kunt laten uitvoeren. Dus scene a uit en scene b aan...

Thuis maar eens even uitproberen...
Begrijp ik hieruit dat iConnectHue de Hue Bridge programmeert en daarin de "groepen" aanmaakt en de functies van de Hue Tap zet?

Kan ik dan ook een "groep" selecteren in IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Kwam deze site tegen: http://huelampen.ccvshop....dge-(gekleurd-licht).html

Starterskit voor € 125,- en de lux versie voor € 75,-

To good to be true... Wie durft het aan om daar wat te bestellen? Of wie woont er in de buurt om het te kunnen ophalen?

[ Voor 9% gewijzigd door arjentjuh op 18-04-2015 20:28 ]

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:F komop zeg, copy paste voorwaarden, een gmail adres, el-cheapo hosting, prijzen veel te goedkoop en layout ziet er niet uit. Maar door de lage prijs toch nog denken om een gokje te wagen.... :N -O-

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Is het normaal dat het witte gedeelte van de Lux heet is?
Zo heet dat je 'm niet kan beethouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:48:
Is het normaal dat het witte gedeelte van de Lux heet is?
Zo heet dat je 'm niet kan beethouden.
Het kan wel warm worden, maar niet heel erg warm/heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Jochemd13 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:49:
[...]

Het kan wel warm worden, maar niet heel erg warm/heet.
Maandag Philips bellen dan maar, want hij is echt kokend heet.
Gelukkig is het hier als buiten lamp in gebruik, dus mocht ie doorbranden is er in ieder geval geen brandgevaar.

En een tip,

Bij de Praxis is de Friends of Hue Lightstrip starterpack in de aanbieding.
Van €199,00 voor €139,00
Je zal 'm niet op de site vinden maar als je het EAN nummer doorgeeft kunnen ze 'm gewoon bestellen voor je. (EAN nummer is 8718291488750)
Ik weet alleen niet hoe lang de aanbieding nog geldig is (ik kwam er vandaag toevallig achter omdat ik een setje met een kortingsbon van een andere bouwmarkt wou bestellen).
En..... dat vertel ik als ik de set binnen heb.......

[ Voor 40% gewijzigd door Goldwing1973 op 18-04-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Fietsbel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:32:
:F komop zeg, copy paste voorwaarden, een gmail adres, el-cheapo hosting, prijzen veel te goedkoop en layout ziet er niet uit. Maar door de lage prijs toch nog denken om een gokje te wagen.... :N -O-
Dat zag ik ook wel maar zegt dat altijd zoveel? Kleine shops die betrouwbaar zijn hebben ook copy paste voorwaarden. Zou het wel interessant vinden als iemand in de buurt kan kijken om zo'n setje op te halen.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

arjentjuh schreef op zondag 19 april 2015 @ 01:54:
[...]

Dat zag ik ook wel maar zegt dat altijd zoveel? Kleine shops die betrouwbaar zijn hebben ook copy paste voorwaarden. Zou het wel interessant vinden als iemand in de buurt kan kijken om zo'n setje op te halen.
Ook de voorwaarden van Thuiswinkel waarborg terwijl ze niet zijn aangesloten? alles bij elkaar maakt het verdacht. Nogmaals, ik zal je niet tegenhouden, vooral bestellen en wie weet heb je wel de deal van het jaar :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Fietsbel schreef op zondag 19 april 2015 @ 01:58:
[...]

Ook de voorwaarden van Thuiswinkel waarborg terwijl ze niet zijn aangesloten? alles bij elkaar maakt het verdacht. Nogmaals, ik zal je niet tegenhouden, vooral bestellen en wie weet heb je wel de deal van het jaar :+
Heb gevraagd om op te halen of PayPal betaling. Ben benieuwd wat ze erop reageren.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had donderdag ook besteld bij Bol.com kon wel gelijk zien dat het een kleine shop is maar toch besloten om het gokje te wagen, ze zijn wel hun woord nagekomen want had hem de volgende werkdag thuisbezorgd gekregen door die dudes van de postnl. die hue lampen zijn vet gaaf en ben van plan om er meer te bestellen, die man van de webshop zei dat er maximaal 50 stuks aan een bridge gekoppeld kunnen worden klopt dat?

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 19-04-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
De aanbieding bij de Praxis van de Friends of Hue Lightstrip starterpack is tot en met vandaag geldig.
Van €199,00 voor €139,00 (2 strips en een bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
arjentjuh schreef op zondag 19 april 2015 @ 02:08:
[...]

Heb gevraagd om op te halen of PayPal betaling. Ben benieuwd wat ze erop reageren.
Hebben ze al iets gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:16:
Had donderdag ook besteld bij Knip kon wel gelijk zien dat het een kleine shop is maar toch besloten om het gokje te wagen, ze zijn wel hun woord nagekomen want had hem de volgende werkdag thuisbezorgd gekregen door die dudes van de postnl. die hue lampen zijn vet gaaf en ben van plan om er meer te bestellen, die man van de webshop zei dat er maximaal 50 stuks aan een bridge gekoppeld kunnen worden klopt dat?
Niet persoonlijk bedoeld, en ja, mischien zie ik spoken.
Maar ik vind het wel heel toevallig dat iemand die vandaag geregistreerd is op Tweakers -en dus al eerder de set heeft besteld zonder zich te mengen in het gesprek- zo'n positieve ervaring heeft en er gelijk "meer te bestellen". (Losse lampen zijn goedkoper, je hebt maar één bridge nodig zoals je zelf al aangeeft met maximaal 50 lampen)

Ik vermoed dat we hier te maken hebben met iemand van de webshop die op deze manier reclame probeerd te maken.

[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 19-04-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:26:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, en ja, mischien zie ik spoken.
Maar ik vind het wel heel toevallig dat iemand die vandaag geregistreerd is op Tweakers -en dus al eerder de set heeft besteld zonder zich te mengen in het gesprek- zo'n positieve ervaring heeft en er gelijk "meer te bestellen". (Losse lampen zijn goedkoper, je hebt maar één bridge nodig zoals je zelf al aangeeft met maximaal 50 lampen)

Ik vermoed dat we hier te maken hebben met iemand van de webshop die op deze manier reclame probeerd te maken.
Ik dacht bijzonder genoeg hetzelfde, maar ik zei eerst maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Jochemd13 schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:28:
[...]

Ik dacht bijzonder genoeg hetzelfde, maar ik zei eerst maar niks...
Persoonlijk zou ik m'n geld niet riskeren op die webshop zonder de mogelijkheid tot afhalen met contante betaling of betaling via Paypal.
"If it's to good to be true, it usually is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan denk je dat maar, ik wou eigenlijk gewoon mijn mening geven en ook vragen stellen over het product en wordt gelijk aangevallen wahwhaouw. Ik doe maar even alsof je niet bestaat en stel alsnog mijn vraag aan anderen: Ik had ergens gelezen dat er ook een GU10 Hue lamp of iets bestaat kan iemand mij daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:56:
Nou, dan denk je dat maar, ik wou eigenlijk gewoon mijn mening geven en ook vragen stellen over het product en wordt gelijk aangevallen wahwhaouw. Ik doe maar even alsof je niet bestaat en stel alsnog mijn vraag aan anderen: Ik had ergens gelezen dat er ook een GU10 Hue lamp of iets bestaat kan iemand mij daar meer over vertellen?
Ja bestaat
pricewatch: Philips Hue Lamp Starter Pack (GU10, 3 lampen, met Bridge)
pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (GU10 fitting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
PayPal betaling is niet mogelijk. Heb ze nu gemailt dat ik een aantal setjes wil ophalen. Ben benieuwd hoe ze reageren maar ik ga er nu ook vanuit dat het niet klopt. Ik hou jullie van het verloop op de hoogte. Mocht ik ze kunnen ophalen dan haal ik gelijk een groot aantal ik ga er namelijk vanuit dat er hier wel tweakers zijn die een setje dan willen overnemen.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
arjentjuh schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:37:
PayPal betaling is niet mogelijk. Heb ze nu gemailt dat ik een aantal setjes wil ophalen. Ben benieuwd hoe ze reageren maar ik ga er nu ook vanuit dat het niet klopt. Ik hou jullie van het verloop op de hoogte. Mocht ik ze kunnen ophalen dan haal ik gelijk een groot aantal ik ga er namelijk vanuit dat er hier wel tweakers zijn die een setje dan willen overnemen.
Ja :Y :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:56:
Net zoals jij je mening mag geven heb ik dat recht ook, ik heb het nooit als een persoonlijke aanval bedoeld, vandaar dat ik in de eerste regel ook zei dat het niet persoonlijk bedoeld was.
Ik heb gewoon mijn mening gegeven -waar ik dus blijkbaar niet de enigste in was- omdat het verhaal zo vreemd overkwam.
Ook ik ben niet perfect en kan het fout hebben, en als de webshop het goed heeft afgehandeld bij jou, ben ik blij voor je.
Maar dat neemt niet mijn twijfels weg.
Zodra de webshop Paypal of afhalen met contante betaling zou accepteren komt het een stuk "veiliger" over.
Bij deze wil ik voorstellen om deze discussie af te sluiten en verder te gaan met de discussies waarvoor dit topic bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb ook de naam van de shop wat "aangepast" :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Haha, terecht. Grappige nick ook van iemand "die gewoon zijn mening wil geven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:49
Mocht je ze kunnen ophalen mag je ook een setje voor mij meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Schrijf mij maar op voor 2 losse Hue lampen.
Aangezien het zeer waarschijnlijk om oplichting gaat koop ik ze wel ergens anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldwing1973 op 20-04-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik ben ook wel in voor een starterssetje :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55

TRaSH

koffie ?

Ik ben wel geïnteresseerd in 2X losse hue lampen.
Ben benieuwd

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Ben benieuwd of je af kunt halen....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Ze reageren ineens niet meer snel terug. Ik gok ook dat ajaxdebeste bij de shop hoort. Ik ga zo nog even een mailtje sturen en als ze niet reageren wil ik dit ergens melden. Bij Philips zelf of ergens anders? Iemand tips? Mijn excuses trouwens dat ik dit topic zo vernachel hierdoor... Kan misschien later even opgeruimd worden?

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Moet zeggen dat dit topic ineens een stuk spannender is geworden ;)

Overigens staan deze bedrijven op hetzelfde adres geregistreerd. Met telefoonnummer en foto':

http://www.arpalight.nl/ons_team/
http://www.qcfactory.com/index1.htm

[ Voor 56% gewijzigd door arjandijk162 op 20-04-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Ik heb net gebeld met ccvshop, en de webwinkel is in onderzoek.
Vannochtend heeft de mogelijke eigenaar van het KVK nummer zich gemeld bij ccvshop dat zijn KvK gebruikt werd zonder zijn toestemming.
Echt veel kon de man van ccvshop niet zeggen omdat het onderzoek nog liep.
Daarbij waren er al meerdere klachten over deze webshop binnen gekomen.

Dus, een gewaarchuwd mens telt voor twee.

[ Voor 6% gewijzigd door Goldwing1973 op 20-04-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:46
Ik wil/mag niet direct conclusies trekken, maar dan zit de kans er absoluut in dat ajaxdebeste achter de site zit, gezien hij wel een 'levering' heeft gehad;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
En de site is offline gehaald.. als je nu naar de webwinkel gaat krijg je dit te zien.

Website onbereikbaar

Deze webwinkel is tijdelijk door administratieve redenen onbereikbaar. Mogelijker wijs is deze webwinkel binnenkort weer beschikbaar. Hieronder vindt u contactgegevens waarop u de webwinkel kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbrrr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02 15:09
Hallo mensen,
Ik volg dit topic al een tijdje, op zoek naar een aanbieding voor een mooie startersset. Ik hoor veel mensen over de praxis praten, verschillende sets zijn reeds voorbij gekomen..

Ik hoor echter niemand of ook de starterset 200 euro is te bestellen na het doorgeven van de EAN code. Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik heb reeds gevraagd naar de set en de tap ze zeiden echter dat ze deze niet konden bestellen, had verder geen EAN codes bij me.

Misschien iemand die dit al wel geprobeerd heeft? 25% korting zou toch niet mis zijn voor deze mooie set. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:58
jjbrrr schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:09:
Hallo mensen,
Ik volg dit topic al een tijdje, op zoek naar een aanbieding voor een mooie startersset. Ik hoor veel mensen over de praxis praten, verschillende sets zijn reeds voorbij gekomen..

Ik hoor echter niemand of ook de starterset 200 euro is te bestellen na het doorgeven van de EAN code. Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik heb reeds gevraagd naar de set en de tap ze zeiden echter dat ze deze niet konden bestellen, had verder geen EAN codes bij me.

Misschien iemand die dit al wel geprobeerd heeft? 25% korting zou toch niet mis zijn voor deze mooie set. Ik hoor het graag!
De 200 euro starterset hebben ze volgens mij niet bij de Praxis. De Tap is wel verkrijgbaar bij hun. Blader maar een (flink) aantal pagina's terug. Volgens mij degene zelfs de EAN code genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Goldwing1973 schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:29:
En de site is offline gehaald.. als je nu naar de webwinkel gaat krijg je dit te zien.

Website onbereikbaar

Deze webwinkel is tijdelijk door administratieve redenen onbereikbaar. Mogelijker wijs is deze webwinkel binnenkort weer beschikbaar. Hieronder vindt u contactgegevens waarop u de webwinkel kunt bereiken.
Mooi geregeld. Hoop dat ze een flinke straf krijgen.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
jjbrrr schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:09:
Hallo mensen,

De praxis verkoopt NIET de E27 Hue lampen, de set niet en ook geen losse lampen.
Ze verkopen wel de LUX Starterset (EAN 8718291797098)
Ze verkopen ook de LUX Lamp (EAN 8718291744818)
En ze verkopen de Hue TAP (EAN 8718291790198)
En ook de Friends of Hue Lightstrips Starterpack (EAN 8718291488750 en EAN 8718291488934 voor de losse Lightstrip)

Zo, ik heb nog niet gevraagd of ze de Hue GU10 lampen verkopen, dat vraag ik morgen als ik mijn Lightstrip Starterpack op ga halen.
EDIT: Gevraagd, en nee ze verkopen ook de GU10 lampen en startersetje niet.

En als laatste, ik weet niet of er praxis filialen zijn de de artikelen van Philips Hue ook daadwerkelijk in de winkel hebben liggen, maar ik ben er vorige week achtergekomen dat ze regelmatig aanbiedingen hebben van Hue maar dit nergens promoten, niet in een folder of op internet.
Beschouw het maar als de geheime aanbieding ;)
Dus regelmatig vragen of er aanbiedingen zijn op de EAN nummers kan geen kwaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Goldwing1973 op 21-04-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Over de Hue lampen shop:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nhi2wTIU5Qlk6ZPnvlitMPfc/full.jpg

Hopelijk gaat Philips sterkere lampen uitbrengen, de E27 lamp is voor mijn eettafellamp net te zwak, en bevat daarom nog als enige een non led lamp in m;n hele huis. En wat meer informatie over de koppeling met Homekit zou ook gaaf zijn, wie weet dit jaar met de WWDC van Apple in juni.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb je de livingwhites bekeken? Wellicht iets minder sfeervol maar wel een stuk meer licht dan de RGB en de LUX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Fietsbel schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:16:

Hopelijk gaat Philips sterkere lampen uitbrengen, de E27 lamp is voor mijn eettafellamp net te zwak, en bevat daarom nog als enige een non led lamp in m;n hele huis. En wat meer informatie over de koppeling met Homekit zou ook gaaf zijn, wie weet dit jaar met de WWDC van Apple in juni.
Ik heb m'n hoop op Homekit ondertussen al opgegeven, we zijn nu bijna een jaar verder sinds de introductie van Homekit en er is nog géén één apparaat dat je kan koppelen aan Homekit.
En om nou de bridge (als het alleen al de bridge is) te vervangen plus nog veel andere domotica apparatuur omdat het een Homekit chip moet hebben vind ik t ver gaan.
Daarbij zal Homekit veel dingen niet ondersteunen omdat de fabrikanten geen licentie willen/kunnen afnemen.
Ik heb meer hoop op Homey www.athom.nl aangezien die veel meer apparatuur aankan en flexibeler is qua programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Ik verwacht zelf dat we bij het volgende event op 8 juni meer van HomeKit gaan zien. Tenminste.. als ik de theorieën over het logo moet geloven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Adekka op 21-04-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

arjandijk162 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:48:
Heb je de livingwhites bekeken? Wellicht iets minder sfeervol maar wel een stuk meer licht dan de RGB en de LUX
Dat is een goede tip, eens kijken of dat wilt passen in de krappe lamp.
Iemand in dit topic die het breedste punt wilt opmeten bij zijn/haar livingwhites lamp?

De hue past zonder het glas er net in (4,7cm).
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/veNddMVtyB4jMv6eFHDQWDQp/full.png
Goldwing1973 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb m'n hoop op Homekit ondertussen al opgegeven, we zijn nu bijna een jaar verder sinds de introductie van Homekit en er is nog géén één apparaat dat je kan koppelen aan Homekit.
En om nou de bridge (als het alleen al de bridge is) te vervangen plus nog veel andere domotica apparatuur omdat het een Homekit chip moet hebben vind ik t ver gaan.
Daarbij zal Homekit veel dingen niet ondersteunen omdat de fabrikanten geen licentie willen/kunnen afnemen.
Ik heb meer hoop op Homey www.athom.nl aangezien die veel meer apparatuur aankan en flexibeler is qua programmeren.
Tijdens de presentatie oogde HomeKit geweldig maar daarna bleef het akelig stil. Dat alles weer een aparte chip nodig heeft helpt inderdaad niet voor de adaptatie. De Homey lijkt mij inderdaad een goed alternatief, maar ik wacht eerst even op de user reviews hoe de Homey in de praktijk werkt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbel schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:13:
[...]

Dat is een goede tip, eens kijken of dat wilt passen in de krappe lamp.
Iemand in dit topic die het breedste punt wilt opmeten bij zijn/haar livingwhites lamp?

De hue past zonder het glas er net in (4,7cm).
[afbeelding]

[...]
Gaat niet lukken, het 'gekrulde' gedeelte is 6cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fire69 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:56:
[...]

Gaat niet lukken, het 'gekrulde' gedeelte is 6cm breed.
Bedankt voor het opmeten, jammer dat de lamp net te breed is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe armatuur installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Op 123led.nl verkopen ze ook led strips, zelfs tot 150 watt.
Nu weet ik dat de Dresden Lightstrip set max 72 watt aan kan (eerder in dit topic gelezen) maar ze verkopen op 123led.nl ook een 60 watt 5 meter lange ledstrip maar wel 24 volt.
Kan ik deze ook gebruiken met de Dresden controller, of is dat alleen 12 volt? Of kan de controller met 24 volt max 36 watt aan?

EDIT: blijkbaar kan deze wel 24 volt aan http://www.amazon.de/Funkvorschaltgerät-FLS-PP-PWM-Schnittstelle-RGB-Leuchten-LED-Streifen/dp/B00NMSQ4QQ/ref=pd_sim_k_1?ie=UTF8&refRID=1F1EVF89NC6EAA24RE02
Maar is dat dezelfde controller als in de set? En hoeveel watt kan hij aan op 24 volt?
Klopt mijn berekening van 72 watt op 12 volt = 36 watt op 24 volt?

[ Voor 40% gewijzigd door Goldwing1973 op 22-04-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net andersom: Max. 6A, dus of 12V x 6A = 72W of 24V x 6A = 144W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Setje van Dresden (amazon.de) besteld, zodra die binnen is een voeding en LED strip bij 123LED bestellen.
Ben benieuwd hoe het als hoofdverlichting onder de keukenkastjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:02
Wie heeft er ervaring met Hue in de tuin? Onze tuin wordt op dit moment helemaal opnieuw gelegd en we hebben alle hoeken en halverwege van stroom laten voorzien. Dat betekent dat er 6 lampen opgehangen kunnen worden en het liefst willen wij lampen die we op afstand kunnen bedienen en ook die van kleur kunnen veranderen.

Zijn nu dus op zoek naar mooie strakke armaturen voor in de tuin waar eventueel Hue's in zouden kunnen.... mits ze onze koude winters of überhaupt buitenweer kunnen doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Valderrama schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:58:
Wie heeft er ervaring met Hue in de tuin? Onze tuin wordt op dit moment helemaal opnieuw gelegd en we hebben alle hoeken en halverwege van stroom laten voorzien. Dat betekent dat er 6 lampen opgehangen kunnen worden en het liefst willen wij lampen die we op afstand kunnen bedienen en ook die van kleur kunnen veranderen.

Zijn nu dus op zoek naar mooie strakke armaturen voor in de tuin waar eventueel Hue's in zouden kunnen.... mits ze onze koude winters of überhaupt buitenweer kunnen doorstaan.
Als je op de site van Philips kijkt, dan zie je dat de lampen werken in minimaal 0 graden Celcius en max 40 graden Celcius.
Dus, een beetje vorst zullen ze wel aankunnen, maar zodra het wat strenger gaat vriezen loop je risico dat ze kapot gaan.
Daarbij, als je zo'n armatuur in de tuin hangt in het zonlicht kan het aardig oplopen qua temparatuur in het armatuur, lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de werking van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik heb nu in de tuin een aantal LivingWhite lampen (omdat ik daar geen kleur nodig heb) en die hebben al twee winters zonder problemen overleefd. Ik zou niet weten waarom een Hue lamp onder het vriespunt ineens niet meer zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here, LW werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Bij de Formido hebben ze nu kortingsbonnen van 25%
Ideaal voor als je bij de praxis een Philips Lux (setje), Philips Friends of Hue Lightstrips (setje) of Philips Hue TAP wil aanschaffen.

http://www.formido.nl/aanbiedingen/koninklijke-korting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03-2022
Heb mijn Philips Hue GU10 startersset ook binnen. Deze komen in het verlaagde plafond boven mijn keukeneiland. Echter wil ik ook rondom een LED strip doen. En dat is al gauw 7,5 meter aan LED strip.

Maar dat is enorm duur en onhandig met die 2 meter hue LED lightstrip. Nu had ik al ergens eerder in de topic gelezen dat het eventueel ook met een andere LED strip mogelijk is om deze als extended te gebruiken en dus ook volledig als een HUE lightstrip kan gebruiken.

Ik heb zelf denk een LED RGBW Lightstrip nodig.

Maar wat heb ik nu precies allemaal nodig om een langere lightstrip (10 meter) op de HUE (met volledige HUE mogelijkheden) aan te sluiten?

Zitten hier ook nadelen aan? Misschien slechte kwaliteit LED strip?

(Heb namelijk weleens eerder paar jaar geleden een LED strip vanuit China besteld, maar adapter daarvan is denk ik doorgebrand met een plof geluidje erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:53:
Bij de Formido hebben ze nu kortingsbonnen van 25%
Ideaal voor als je bij de praxis een Philips Lux (setje), Philips Friends of Hue Lightstrips (setje) of Philips Hue TAP wil aanschaffen.

http://www.formido.nl/aanbiedingen/koninklijke-korting.html
Hebben ze wel Philips Hue dan bij Formido? Volgens zoekfunctie van de site namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
MmarkM schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:56:
[...]

Hebben ze wel Philips Hue dan bij Formido? Volgens zoekfunctie van de site namelijk niet.
Yup, die verkopen ze, niet bij de Formido maar bij de Praxis, en alleen op bestelling (Praxis accepteerd kortingsbonnen van andere bouwmarkten)
Zie mijn bericht een pagina eerder. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44103182

Als je naar de info balie gaat en het EAN nummer opgeeft kunnen ze het gewoon bestellen voor je

[ Voor 21% gewijzigd door Goldwing1973 op 26-04-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij op weg kunnen helpen met een goede set? Mijn plan is als volgt. Ik wil 8 meter RGBW ledstrip op de Bridge aansluiten. Ik begreep dat de ZigBee Light Link van Dresden dat met hetzelfde gemak doet als een gewone Hue lamp. Voor 8 meter ledstrip heb je vast een bepaalde voeding nodig om de boel goed van stroom te voorzien. Wat heb ik in dit geval precies nodig? Een specifiek type RGBW ledstrip, een ZigBee Light Link en een voeding? Voldoet elk soort RGBW strip met een bepaald voltage?

Ik wil het wel gaan oppakken maar heb in het begin even hulp nodig bij het maken van de juiste keuzes.

Als ik resultaat heb zal ik wat foto's plaatsen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hue bedienen dmv Siri via homekit (je moet een HomeKitBridge app draaien op een mac):

http://www.reddit.com/r/h...h_siri_and_homekit_using/

Werkt prima :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:22:
Zou iemand mij op weg kunnen helpen met een goede set? Mijn plan is als volgt. Ik wil 8 meter RGBW ledstrip op de Bridge aansluiten. Ik begreep dat de ZigBee Light Link van Dresden dat met hetzelfde gemak doet als een gewone Hue lamp. Voor 8 meter ledstrip heb je vast een bepaalde voeding nodig om de boel goed van stroom te voorzien. Wat heb ik in dit geval precies nodig? Een specifiek type RGBW ledstrip, een ZigBee Light Link en een voeding? Voldoet elk soort RGBW strip met een bepaald voltage?

Ik wil het wel gaan oppakken maar heb in het begin even hulp nodig bij het maken van de juiste keuzes.

Als ik resultaat heb zal ik wat foto's plaatsen. :)
In theorie zou deze samen met de Dresden prima moeten werken

De strip is max 17 watt per meter = 136 watt voor 8 meter.
De Dresden kan op 24 volt max 144 watt aan, dus je zit er nog net onder.

[ Voor 10% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-04-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je wel! Daar zit meteen de voeding bij of moet ik deze ook nog los aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:07:
Ok dank je wel! Daar zit meteen de voeding bij of moet ik deze ook nog los aanschaffen?
Ja, Bij de LED strip set zit een voeding en een controller+afstandsbediening, alleen die controller en afstandsbediening ga je niet gebruiken omdat je de controller van Dresden gaat gebruiken.
Je zou kunnen proberen om een mailtje te sturen om te kijken of er wat van de prijs af kan als je aangeeft dat je alleen de strip en voeding nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik doen. Nogmaals bedankt voor de hulp. Dit project ga ik binnen nu en een maandje oppakken. Wordt vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.T.
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-12-2019
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:29:
Ga ik doen. Nogmaals bedankt voor de hulp. Dit project ga ik binnen nu en een maandje oppakken. Wordt vervolgt!
Ik heb 2x 5 meter 3528 rgb strips uit china besteld. Dit zijn kleinere leds dan de 5050's.
Bij mij is het de bedoeling dat ze onder mijn bar en de onderkant van mijn keukenkastjes komen. Dit in combinatie met de FLS-PP-LP van Dresden. Deze controler kan max 6A leveren op 12v & 24v. De 3528 strips hebben minder stroom nodig dan de 5050's en geven in mijn geval voldoende licht. Een 12v 6a adapter is dus voldoende voor ruim 8 meter.
Ik heb nu dezelfde strip boven op mijn slaapkamer en moet deze 's avonds zelfs dimmen. Deze strip loopt niet via een FLS-PP-LP controller maar via mijn logitech
Harmony. Dit maakt voor het aantal lumen (lichtopbrengst) echter niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Mr.T. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 01:31:
[...]

Ik heb 2x 5 meter 3528 rgb strips uit china besteld. Dit zijn kleinere leds dan de 5050's.
Bij mij is het de bedoeling dat ze onder mijn bar en de onderkant van mijn keukenkastjes komen. Dit in combinatie met de FLS-PP-LP van Dresden. Deze controler kan max 6A leveren op 12v & 24v. De 3528 strips hebben minder stroom nodig dan de 5050's
........
Alleen dit is naar mijn mening toch wel een groot nadeel
Het verschil tussen 5050 smd ledstrips RGB en 3528 smd ledstrips RGB zit hem in de LEDs. De 5050smd leds hebben de drie primaire kleuren in een LED. (=lees drie zijden) en de 3528 smd ledstrips hebben drie aparte LEDs achter elkaar met elk een primaire kleur. De 3528 smd ledstrips RGB zijn daardoor minder geschikt voor het creëren van kleureffecten doordat de kleuren (=lees LEDs)verder uit elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:12:
[...]

Alleen dit is naar mijn mening toch wel een groot nadeel
Het verschil tussen 5050 smd ledstrips RGB en 3528 smd ledstrips RGB zit hem in de LEDs. De 5050smd leds hebben de drie primaire kleuren in een LED. (=lees drie zijden) en de 3528 smd ledstrips hebben drie aparte LEDs achter elkaar met elk een primaire kleur. De 3528 smd ledstrips RGB zijn daardoor minder geschikt voor het creëren van kleureffecten doordat de kleuren (=lees LEDs)verder uit elkaar liggen.
Krijg je dit soort kleuren
Afbeeldingslocatie: http://www.led-wel.nl/web_images/fe6l5m-rgb-3528-smd-non-waterproof-300-led-strips-60leds-m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het meedenken!

Omdat we al een originele Hue lightstrip hebben wil ik het liefst iets wat er het meeste op lijkt. Dan mag het wel een paar tientjes extra kosten. De RGBW strip van 8 meter komt hier denk ik het dichtst bij in de buurt toch?

Ik ben wel een beetje in de war geraakt over de voeding. Wat is uiteindelijk de beste voeding voor het 8 meter lange snoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:36:
Bedankt voor het meedenken!

Omdat we al een originele Hue lightstrip hebben wil ik het liefst iets wat er het meeste op lijkt. Dan mag het wel een paar tientjes extra kosten. De RGBW strip van 8 meter komt hier denk ik het dichtst bij in de buurt toch?
Zo op het eerste gezicht lijkt hij aardig op de Philips Hue variant, maar je hebt recht om 'm terug te sturen als het niet bevalt.
Ik ben wel een beetje in de war geraakt over de voeding. Wat is uiteindelijk de beste voeding voor het 8 meter lange snoer?
Bij de set die ik eerder linkte zit een passende voeding, en die lijkt me adequaat genoeg voor wat jij ermee wil doen.

Vanmiddag krijg ik m'n Dresden setje binnen, zal de Lightstrip die daarbij geleverd is vergelijken met m'n Hue strips

[ Voor 7% gewijzigd door Goldwing1973 op 29-04-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig! Dankjewel!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
8) Net m'n setje van Dresden binnen gekregen, en uiteraard gelijk aangesloten en getest.
Het valt mij op dat de kleuren van de Philips Hue Lightstrip wat fletser zijn dan die van de Desden Lightstrip.
Om dezelfde kleuren te selecteren heb ik de Philips Hue en de Dresden in een groep gemaakt en met die groep Rood, Groen en Blauw aangezet.
De lichtopbrengst van de Dresden is ook veel hoger.

Oordeeld u zelf, bovenste is Dresden, onderste is Philips Hue.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ppkltu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qjejus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ka19uo.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Goldwing1973 op 30-04-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
is de strip ook van Dresden? Heb je een RGBW strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
arjandijk162 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:27:
is de strip ook van Dresden? Heb je een RGBW strip?
Nee, de Dresden strip die meegeleverd is, is een RGB strip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Goldwing1973 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:52:
Net m'n setje van Dresden binnen gekregen, en uiteraard gelijk aangesloten en getest.
Het valt mij op dat de kleuren van de Philips Hue Lightstrip wat fletser zijn dan die van de Desden Lightstrip.
Om dezelfde kleuren te selecteren heb ik de Philips Hue en de Dresden in een groep gemaakt en moet die groep Rood, Groen en Blauw aangezet.
De lichtopbrengst van de Dresden is ook veel hoger.

Oordeeld u zelf, bovenste is Dresden, onderste is Philips Hue.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat waren de totale kosten als ik vragen mag? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
ephymerous schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:31:
[...]

Ziet er goed uit! Wat waren de totale kosten als ik vragen mag? :)
De Dresden set met 3 meter Lightstrip is gewoon bij Amazon.de voor €84,95 gekocht
De Hue Lightstrip komt bij de Praxis vandaan €67,42 (zat 25% korting op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Werkt de Philips Hue systeem goed met spraakcommando's en het Apple ecosysteem? Of is daar jailbreak software voor vereist, zoals siriproxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Goldwing1973 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:41:
[...]
De Dresden set met 3 meter Lightstrip is gewoon bij Amazon.de voor €84,95 gekocht
De Hue Lightstrip komt bij de Praxis vandaan €67,42 (zat 25% korting op)
Dus voor hetzelfde geld heb je nu een LED strip die 1 meter langer is..?? (gerekend zonder korting)

Op dit moment heb ik achter in mijn zonnescherm een lichtslang zodat we 's avonds gezellig licht hebben... Deze wil ik misschien vervangen voor een ledstrip van 5 meter... Maar is dat spul wel een beetje geschikt voor buiten..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
Wanneer je een LED strip (8 meter) op stopcontact aansluit en deze er continue in laat zitten. Zorgt de HUE app er dan ook voor dat er geen onnodig stroom wordt gebruikt wanneer je de LED strip uitgeschakeld met de app?

Of is het misschien beter om de voeding op een stopcontact aan te sluiten, die vervolgens met een wandschakelaar uitgeschakeld kan worden?

[ Voor 24% gewijzigd door Fsollios op 30-04-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens de datasheet gebruikt ie '< 0,35 W' in Standby. Niet iets om je druk over te maken dus. Ook zonde om alsnog weer een handmatige schakelaar er tussen te doen, dan heb je er toch weinig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:11:
Volgens de datasheet gebruikt ie '< 0,35 W' in Standby. Niet iets om je druk over te maken dus. Ook zonde om alsnog weer een handmatige schakelaar er tussen te doen, dan heb je er toch weinig aan?
Maar ik gebruik voor de LED strip deze voeding die erbij zit.

Sluit ik vervolgens de FLS-PP lp aan op bovenstaande voeding, of dient de FLS-PP lp apart op een stopcontact aangesloten te worden?

(Het wordt namelijk aangesloten in een verlaagd plafond, zodat ik weet hoe ik het precies moet aansluiten, aangezien ik er later lastig bij kan om te veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je strip uit staat zal die 0,35W nog door die voeding lopen en daarbij opgeteld nog wat verlies.. Zeg dat het dan 2W is. Dan bespaar je hooguit 2 euro per jaar als je hem altijd consequent uit zou zetten, ben je 3 jaar bezig om je schakelaar terug te verdienen ;)
Zou trouwens wel zorgen dat je altijd bij alle onderdelen kan komen, alles kan een keer stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben toch ook wel benieuwd of de Dresden implementatie nog iets van beperkingen heeft met de Hue app/controller? Of werkt alles net zo goed als origineel Hue spul?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zoals je had kunnen lezen, want het komt ontzettend vaak voorbij :z , werkt het allemaal even goed, zo niet beter omdat je meer/betere kleuren kan genereren.

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 30-04-2015 12:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er wel veelbelovend uit. Kleurverschil zou ik nog per thema kunnen bijstellen. Wat ik vooral mooi vind is dat de afstand en het formaat van de LEDs gelijk is aan de Hue lightstrip.

Bedankt voor de moeite die je hebt gedaan. Ik denk dat meer mensen hier wat aan hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

ja maar ik begreep eerder dat je niet de hue apps kunt gebruiken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:19:

Bedankt voor de moeite die je hebt gedaan. Ik denk dat meer mensen hier wat aan hebben!
Graag gedaan :)
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:24:
Ja hoor, kan prima.
De onderste is de Dresden Lightstrip.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30boaog.png

[ Voor 26% gewijzigd door Goldwing1973 op 30-04-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:40
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:24:
Volgens mij de apps wel, maar een livingcolors remote niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21
Mede tweakers:
Ik heb sinds kort ook drie prachtige Hue lampen uit het starter pack. En nu wil ik uitbreiden. Ik wil mijn oude living colors (eerste generatie) weg doen, en een nieuwe neerzetten (om zo de whiskey hoek goed uit te lichten). nu kwam ik er achter dat de Bloom en Iris veel minder lichtopbrengst hebben dan een standaard Hue lamp en daarbij een stuk duurder zijn. Ik ben op zoek naar een armatuur voor op de grond, waar ik de standaard bolletjes in kan draaien. iemand een idee? De Ikea site bied geen opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 08:51
goodfella schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:56:
Werkt de Philips Hue systeem goed met spraakcommando's en het Apple ecosysteem? Of is daar jailbreak software voor vereist, zoals siriproxy?
Omdat de realisatie van Apple's HomeKit wat achterblijft is er nu nog extra software voor vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TunderNerd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:16:
Mede tweakers:
Ik heb sinds kort ook drie prachtige Hue lampen uit het starter pack. En nu wil ik uitbreiden. Ik wil mijn oude living colors (eerste generatie) weg doen, en een nieuwe neerzetten (om zo de whiskey hoek goed uit te lichten). nu kwam ik er achter dat de Bloom en Iris veel minder lichtopbrengst hebben dan een standaard Hue lamp en daarbij een stuk duurder zijn. Ik ben op zoek naar een armatuur voor op de grond, waar ik de standaard bolletjes in kan draaien. iemand een idee? De Ikea site bied geen opties...
Ik denk dat als je een beetje creatief te werk gaat, je ook op een andere manier een lamp kan maken. Ga bijvoorbeeld op zoek naar een ronde/bolle kunststof vaas. Als je deze langzaam verwarmt op één plek kan je daar een vlakke kant maken door de bol voorzichtig op een vlak oppervlak te duwen. Dan heb je al een kap die blijft staan. Als je zelf een vitting monteerd (gaatje boren en vastzetten) heb je al bijna een Iris.

De Iris en Bloom gebruiken een lens maar hebben dan ook niks voor de LEDs zelf als difuser. De Hue bulb zal denk ik zonder lens al voor genoeg verspreiding zorgen.

Dit soort projecten kunnen erg leuk zijn mits je geluk hebt met het vinden van goed basismateriaal zoals een bolle vaas die je kan gebruiken als kap.

Wie weet heb je er wat aan! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jopth schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:38:
[...]

Omdat de realisatie van Apple's HomeKit wat achterblijft is er nu nog extra software voor vereist.
Maar geen jailbreak, check http://www.reddit.com/r/h...h_siri_and_homekit_using/

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat als je een beetje creatief te werk gaat, je ook op een andere manier een lamp kan maken. Ga bijvoorbeeld op zoek naar een ronde/bolle kunststof vaas. Als je deze langzaam verwarmt op één plek kan je daar een vlakke kant maken door de bol voorzichtig op een vlak oppervlak te duwen. Dan heb je al een kap die blijft staan. Als je zelf een vitting monteerd (gaatje boren en vastzetten) heb je al bijna een Iris.

De Iris en Bloom gebruiken een lens maar hebben dan ook niks voor de LEDs zelf als difuser. De Hue bulb zal denk ik zonder lens al voor genoeg verspreiding zorgen.

Dit soort projecten kunnen erg leuk zijn mits je geluk hebt met het vinden van goed basismateriaal zoals een bolle vaas die je kan gebruiken als kap.

Wie weet heb je er wat aan! :)
Na een nacht vol google geweld heb ik een nieuw plan, en dat is iets met een 3d printer :)

Keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:33
Mede tweakers:
Ik heb deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Geeft echt prachtig licht met een Hue er in. En kan je gewoon op de grond zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Pusherman_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Geeft echt prachtig licht met een Hue er in. En kan je gewoon op de grond zetten.
Zou je daar aub eens foto's van willen maken hoe dat er uit ziet met die lamp?

Ik ben wel benieuwd!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
Mede tweakers:
Ik heb de wellner lamp van philips
http://www.beaumotica.nl/...lner-tafellamp-wit-26-8cm

Plaatjes met hue op deense site
http://www.lampeguru.dk/hue-philips-wellner-bordlampe.html

Mooie vorm van matglas. Werkt erg mooi met hue lamp. Verkrijgbaar in een klein en groot model (ik heb de kleine)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchgrover op 01-05-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:42
Ik heb zelf overigens een tweetal Living Colors gemonteerd op een Rodd standaard: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00192400/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Pusherman_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:32:
[...]

...en met wat hobby werk kan de Fado ook aan 't plafond :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nczcsw.png
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.