[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 13:54
@plague kun je mij de link geven van die led strips die ca. 2000 lumen leveren. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Goldwing1973 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:36:
[...]

En toch heb ik het hier zonder problemen werkend, gekleurde kerstverlichting (led) in een nepplant op de koelkast en prima te dimmen met de plug.
dit kan ik bevestigen. de leds moeten wel dimbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pulp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:34:
[...]

LEDs dimmen is wel even wat anders dan een gloeilamp dimmen. Je hebt er doorgaans andere dimmers voor nodig. Dikke kans dus dat die LivingWhites Plug dus niet doet wat je wilt. Als je er al eentje kunt bemachtigen.
Ik ben met een vergelijkbaar project bezig voor boven de eettafel. Hier wil ik een wireless ballast van Dresden Electronik voor gaan gebruiken. 12V voeding erbij en je bent klaar.
Welke LEDS heb je gevonden? Waar ik naar zit te kijken momenteel is RGBW strips met 84 LEDs per meter en 12 lumen per LED.
Dank voor je reactie. Dat apparaatje ziet er veelbelovend uit zeg, mooi. Wist niet dat die 3rd party bestonden. Da's een stuk betere optie dan geklooi met zelfbrouwsels. Wat is jouw planning, qua aanschaf? Anders wellicht samen bestellen?

Ik had deze LED-strips gevonden: http://www.immers.info/ledstrip-5630smd
Vanmiddag de eigenaar van de toko even aan de lijn gehad en die zei dat dit echt ruimschoots voldoende is qua lichtopbrengst. Dat lijkt mij ook wel, met >2000 lm/m :X Is overigens wel 1 kleur. Dat is de trade-off die ik niet kan oplossen. Er bestaan geen 'goede' RGB-LED-strips voor mijn soort gebruik,

Ondertussen zie ik wel dat deze LED-strips een CRI van 75 hebben. Dat is wel echt belabberd, zeker voor algemene verlichting. Ik ben dus ook even verder gaan Googlen en kom een volgens mij erg fijn Chinees bedrijf tegen: http://www.yujiintl.com/high-cri-led-lighting
90-95% CRI is echt ontzettend goed en gaat mij echt blij maken, qua uitstraling. Kleuren knallen dan echt i.p.v. fletse spaarlamp-achtige deprimerendheid.

Deze strips kun je in diverse soorten en maten krijgen, al naar gelang je toepassing:
- 1900K/2700K/3200K/4000K/5000K/5600K
- CRI 90/CRI 95
- 750 - 1200 lm/m al naar gelang bovenste 2 opties

Zie: http://store.yujiintl.com...30-smd-60-led-m-90-95-cri

Zoals ik zei: een Hue Bulb is 600lm, dus 750lm/m voor 3200k/CRI95+ is echt zat. Enige probleem: ze zijn op het moment uitverkocht. Ik heb ze gemaild wanneer e.e.a. weer beschikbaar komt, want dit lijken wel erg fijne LED-strips.

Hoeveel meter heb jij nodig? Ik heb 6m nodig, dus dan zou ik 2x5m moeten bestellen en 4m over hebben. Wellicht combinatie-inkoopje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:17:
[...]

Wifi en Zigbee werken inderdaad beide op 2.4Ghz.
Maar kan je misschien even wat uitgebreider uitleggen wat er dan juist gebeurd?
Je zegt dat de verbinding tussen bridge en telefoon wegvalt. Maar daar heeft zigbee niks mee te maken want die verbindt enkel naar je lampen, niet je telefoon.
Is inmiddels verholpen door de bridge te verplaatsen en het AP qua vermogen iets terug te schroeven.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Pulp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:25:
[...]

Was bekend. Gek genoeg biedt deze verkoper zowel UK als Franse setjes aan. En ik begrijp dat van die franse die aardpen er gemakkelijk uit kan.
Art.b schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:36:
Iemand een idee waar de livingwhites Plugs nog te krijgen zijn. Desnoods een lokale winkel waar ik kan bestellen?

Alvast dank!
Kwam ze toevallig net tegen, helaas niet goedkoop maar wel nieuw en gratis verzending.

KLIK

Ik heb net een mail gestuurd naar een winkel in Duitsland die nog een redelijke vooraad van de Philips Livingwhites plug 6916531PH heeft.
Aangezien ik een UPS account heb kan ik zelf het transport naar hier regelen.
Ik heb in de eerste mail gevraagd of ik er 10 kan bestellen en de prijs voor degene die interesse hebben zal tussen de 30 en 35 euro liggen. (Aankoopprijs + deel transportkosten)
Mocht er interesse zijn laat het dan even weten via een PM.

[ Voor 23% gewijzigd door Goldwing1973 op 03-04-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Zit je een beetje te zoeken naar Hue opties kom je dit tegen: Philips PAR16 E26 spot. Dat is "onze" GU10 spot, maar dan met E26/E27 fitting en iets andere afmetingen.

Waarom hebben wij die hier niet? :-( Ik wil een E14 als alternatief ook best accepteren O-)

Wel mooi trouwens dat er nu ook fabrikanten komen die 100% compatible zijn met de Hue bridge (GE Link, Dresden), wie weet over niet al te lang een veel bredere keuze dan wat Philips ons wil geven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
L
Ethirty schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:03:
Zit je een beetje te zoeken naar Hue opties kom je dit tegen: Philips PAR16 E26 spot. Dat is "onze" GU10 spot, maar dan met E26/E27 fitting en iets andere afmetingen.

Waarom hebben wij die hier niet? :-( Ik wil een E14 als alternatief ook best accepteren O-)

Wel mooi trouwens dat er nu ook fabrikanten komen die 100% compatible zijn met de Hue bridge (GE Link, Dresden), wie weet over niet al te lang een veel bredere keuze dan wat Philips ons wil geven.
Jammer voor ons, maar het aanbod van Philips Hue in de US is veel groter dan in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Goldwing1973 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:46:
L
[...]

Jammer voor ons, maar het aanbod van Philips Hue in de US is veel groter dan in de EU.
Nou ja, vooral de BR30 en PAR16 spots dus. Kennelijk gebruiken we in Europa geen spotjes.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Laatst online: 09-10 15:44
Ethirty schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:36:
[...]

Nou ja, vooral de BR30 en PAR16 spots dus. Kennelijk gebruiken we in Europa geen spotjes.
Staat ook nergens waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnrlu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:29
Sinds afgelopen weekend heb ik ook een HUE starter pakket en één extra HUE lamp aangeschaft. Tot nu toe bevalt het me uitstekend!

Ik heb behoorlijk wat pagina's van dit topic doorgenomen, maar 229 pagina's zijn toch wel wat erg veel, dus stel dan maar even zo de vraag: zijn er inmiddels meer (inbouw)schakelaars (zoals bijv. de HUE TAP)?

Ik heb ook omgebouwde varianten van de HUE TAP gezien met een klik aan klik uit (dubbele wandschakelaar). Zijn er meer van dit soort opties? Bij voorkeur goedkoper dan de TAP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hnrlu schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:22:
Sinds afgelopen weekend heb ik ook een HUE starter pakket en één extra HUE lamp aangeschaft. Tot nu toe bevalt het me uitstekend!
Top! :)
Ik heb behoorlijk wat pagina's van dit topic doorgenomen, maar 229 pagina's zijn toch wel wat erg veel, dus stel dan maar even zo de vraag: zijn er inmiddels meer (inbouw)schakelaars (zoals bijv. de HUE TAP)?
Nope, de tap is de enige op het moment
Ik heb ook omgebouwde varianten van de HUE TAP gezien met een klik aan klik uit (dubbele wandschakelaar). Zijn er meer van dit soort opties? Bij voorkeur goedkoper dan de TAP ;)
Het ombouwen van een tap is de enige optie als je die wilt inbouwen/verbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2015 23:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonnieK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 16:37
Hoi allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier, heb een aardige verzameling aan Hue producten. Vandaag heb ik een Clear Iris gekocht (met afstandsbediening) Maar zo makkelijk als de installatie van de eerder aangeschafte Hue verlichting ging, zo lastig gaat de installatie van de Clear Iris.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Iris aan kan sluiten op de bridge? en dus kan besturen via de app? En kan ik met de afstandsbediening ook nog meer dan alleen de Iris aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Fietsbel schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:24:

Nope, de tap is de enige op het moment

[...]

Het ombouwen van een tap is de enige optie als je die wilt inbouwen/verbouwen.
Of, je moet een eigen Domotica server gaan draaien zoals FHEM, deze support Philips Hue en de schakelaars van EnOcean (binnenwerk van de Hue Tap is een aangepaste EnOcean)
EnOcean heeft verschillende in/opbouw wandschakelaars, Google maar eens op de gira 242201 of PTM 215 (de Hue Tap heeft een PTM 215 als binnenwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
SjonnieK schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:01:
Hoi allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier, heb een aardige verzameling aan Hue producten. Vandaag heb ik een Clear Iris gekocht (met afstandsbediening) Maar zo makkelijk als de installatie van de eerder aangeschafte Hue verlichting ging, zo lastig gaat de installatie van de Clear Iris.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Iris aan kan sluiten op de bridge? en dus kan besturen via de app? En kan ik met de afstandsbediening ook nog meer dan alleen de Iris aansturen?
Volgens deze handleiding :) https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als ik een Hue lightstrip bestel kan ik die strip dan simpel vervangen voor een strip van Ebay ?

ik heb namelijk 3 meter nodig ipv 2 of is het mogelijk 2 hue strips te verlegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Mr. Noodle schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:30:
Als ik een Hue lightstrip bestel kan ik die strip dan simpel vervangen voor een strip van Ebay ?

ik heb namelijk 3 meter nodig ipv 2 of is het mogelijk 2 hue strips te verlegen ?
Lees even terug, deze vraag is pas geleden nog gesteld.
Begin op pagina 225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonnieK
Super! Maar klopt het dat je of via de afstandbediening kunt werken of via de app en niet allebei? Mijn Hue app geeft nu aan dat de lampen niet bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
SjonnieK schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:26:
[...]

Super! Maar klopt het dat je of via de afstandbediening kunt werken of via de app en niet allebei? Mijn Hue app geeft nu aan dat de lampen niet bereikbaar zijn.
Volgens mij gewoon allebij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonnieK
Dan ga ik het zo nog even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonnieK
Het is me nu gelukt, ik kan nu zowel de afstandsbediening gebruiken als de Hue App. Maar nu zit ik nog met het volgende. Ik heb een buitenlamp, deze heb ik niet meegenomen in de aanmeld procedure omdat ik deze natuurlijk niet met de afstandsbediening in/uit wil schakelen, maar deze moet gewoon via de alarmen en timers ingeschakeld worden. Nu merk ik dat ik hem niet meer kan vinden, ook niet als ik het serie nummer handmatig invoer. Heeft iemand tips hoe ik de lamp in mijn hue app krijg, maar uit kan sluiten van de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
@plaque ik heb ca. 2 meter nodig. Ik zie dat de prijs van die strip nu ca. € 35,00 per meter is en dat komt toch aardig in de buurt van mijn optie die een CRI heeft van ca. 85 alleen 1 kleur is en volgens hun opgave ca. 2000 lumen oplevert. Ik heb een 0,5 meter hier uitgeprobeerd en die levert voldoende licht om het aanricht goed uit te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Maar in ieder geval bedankt voor het zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

SjonnieK schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:47:
Het is me nu gelukt, ik kan nu zowel de afstandsbediening gebruiken als de Hue App. Maar nu zit ik nog met het volgende. Ik heb een buitenlamp, deze heb ik niet meegenomen in de aanmeld procedure omdat ik deze natuurlijk niet met de afstandsbediening in/uit wil schakelen, maar deze moet gewoon via de alarmen en timers ingeschakeld worden. Nu merk ik dat ik hem niet meer kan vinden, ook niet als ik het serie nummer handmatig invoer. Heeft iemand tips hoe ik de lamp in mijn hue app krijg, maar uit kan sluiten van de afstandsbediening?
Houd de remote dicht bij die bewuste lamp (waar de spanning dus wel op staat) en druk lang op de 1 zodat hij gekoppeld wordt met de remote. Nu zou je hem in de app moeten kunnen vinden.
Houd de remote vervolgens weer dicht bij die lamp en houd nu lang de 0 ingedrukt. Nu blijft de lamp in hetzelfde zigbee-netwerk zitten (en dus kun je hem blijven bedienen met de app) maar is ontkoppeld van de remote.

Het punt is namelijk dat je alle lampen in hetzelfde netwerk moet hebben om ze te kunnen bedienen :)

PS: het ontkoppelen dmv de 0 kan best lang duren, langer dan het koppelen. De 0 dus gewoon ingedrukt houden tot je een bevestiging krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnrlu
Ik heb nog een vraag mbt een Philips LivingColors Micro (Disney Cars) icm de HUE bridge.

In de handleiding van de LC staat dat deze Zigbee gecertificeerd is, echter als ik op internet zoek lijkt het erop dat de Micro niet te koppelen is met bridge.

Ik heb geprobeerd de LC te koppelen met de "HUE Lampfinder" programma en dan binnen 30 cm van de bridge houden, echter krijg ik dan de melding dat er geen lamp is gevonden.

Doe ik iets verkeerd of is de Micro echt niet te koppelen met de Bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
hnrlu schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:19:
........

Doe ik iets verkeerd of is de Micro echt niet te koppelen met de Bridge?
Op de Hue Bridge aan te melden met een afstandsbediening of zonder afstandsbediening via Philips Hue Lamp Finder:

Philips Living Whites spaarlampen
Philips Living Whites adapter
Philips Living Colors (2e generatie en latere modellen, exclusief LivingColors Mini en Micro)
Philips Living Ambiance

BRON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnrlu
Goldwing1973 schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:07:
[...]

Op de Hue Bridge aan te melden met een afstandsbediening of zonder afstandsbediening via Philips Hue Lamp Finder:

Philips Living Whites spaarlampen
Philips Living Whites adapter
Philips Living Colors (2e generatie en latere modellen, exclusief LivingColors Mini en Micro)
Philips Living Ambiance

BRON
Dit had ik ook gelezen, echter waarom schrijft Philips dan in de handleiding dat de LC wel Zigbee gecertificeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
@hrnlu

Dat iets Zigbee gecertificeerd is betekend niet dat het gelijk met de Philips Hue bridge hoeft te werken, het betekend alleen dat het het Zigbee protocol en frequentie gebruikt.
Er komt ook nog een stukje software bij kijken die de uiteindelijke koppeling verzorgd.
Vergelijk het als een Sony afstandsbediening die op de zelfde lichtfrequentie werkt als een Yamaha reciever, maar de reciever reageerd er niet op. Zelfde manier van overdracht (infrarood), zelfde protocol (lichtfrequentie) maar andere software (de pulsering)

Ik moet wel toegeven dat het erg lullig is van Philips dat ze dit niet compatibel gemaakt hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 06-04-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:28:
@hrnlu

Dat iets Zigbee gecertificeerd is betekend niet dat het gelijk met de Philips Hue bridge hoeft te werken, het betekend alleen dat het het Zigbee protocol en frequentie gebruikt.
Er komt ook nog een stukje software bij kijken die de uiteindelijke koppeling verzorgd.
Vergelijk het als een Sony afstandsbediening die op de zelfde lichtfrequentie werkt als een Yamaha reciever, maar de reciever reageerd er niet op. Zelfde manier van overdracht (infrarood), zelfde protocol (lichtfrequentie) maar andere software (de pulsering)

Ik moet wel toegeven dat het erg lullig is van Philips dat ze dit niet compatibel gemaakt hebben.
Meer info:

ZigBee bestaat uit een aantal sub-protocollen.
Een ervan is de z.g. ZigBee Light-Link protocol.
Dit is wat Philips gebruikt en ook volgens deze standaard.
Als je dus een ZigBee controller hebt die Light-Link ondersteunt (en je uiteraard weet hoe je dit moet aansturen), kan je via deze protocol alle Hue bronnen opvragen (je lampen). En deze dus ook rechtstreeks aansturen. De Light-Link protocol omvat namelijk ook alle commando's en bijbehoren parameters om lichtsterkte/kleur door te geven.
Dus Philips houdt zich hierbij aan de specificaties.

Let wel...
Er kan maar 1 controller zijn...
Dus als je je eigen controller gebruikt, dient de Hue-router eruit te worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
hnrlu schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:19:Doe ik iets verkeerd of is de Micro echt niet te koppelen met de Bridge?
Een Micro is volgens mij alleen te bedienen met de knoppen op de lamp zelf. Ik zie zo in de handleidingen van de Micro op de Philips site ook geen verwijzing naar Zigbee.

Alleen de normale/grote LivingColors hebben Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 12:55
Heb een aantal losse wipjes (en andere inbouw onderdelen) kunnen fixen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/wipjes.jpg
De wipjes hebben functioneel geen externe componenten nodig. Ze zitten aan beiden kanten vast en drukken ook het stroom generatie mechanisme in.

[ Voor 33% gewijzigd door ice-T106 op 07-04-2015 09:56 ]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:10
ice-T106 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:54:
Heb een aantal losse wipjes (en andere inbouw onderdelen) kunnen fixen:
[afbeelding]
De wipjes hebben functioneel geen externe componenten nodig. Ze zitten aan beiden kanten vast en drukken ook het stroom generatie mechanisme in.
Hoe heb jij dit weten te fixen?

Zelf ben ik voor de relatief dure weg gegaan en de nodige componenten los aangeschaft waardoor bij mij thuis de Hue tap module verwerkt zit in hetzelfde schakelmateriaal wat ik thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Ben er ook erg benieuwd naar, zou graag ook inbouwmateriaal en wipjes kopen als deze voor een redelijke prijs leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hier nog een, ik heb nu 6 Hue Tap schakelaars die ik graag wil voorzien van gewone wipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Heb er aardig wat gekocht gelijk om wat andere tweakers blij te maken.
PM me maar bij interesse.
Heb zelfs ook nog een aantal houders kunnen regelen voor inbouw en opbouw dozen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zo te zien gaat het om Vimar Eikon wipjes. Snap ook wel dat jij je investering wil terugverdienen, maar je kan toch gewoon aangeven hoe je eraan komt? Iedereen heeft ander schakelmateriaal in huis en de meesten, net als ik, zouden het liefst wipjes hebben die passen bij de rest. En bij deze is nog maar de vraag hoe je die gaat monteren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik heb zelf via domoticz een aantal kaku 8802 schakelaars gebruikt. Dit werkt perfect met de Hue. Prijs is +- 18 euro en geen inbouw/soldeergedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat gebruik je aan de domoticz kant als ontvanger? Ik zit zelf toch ook te denken aan een domoticz systeem en ik heb al een aantal kaku schakelaars.
Nevermind, ik zie nu dat de Rfxcom een 2-weg unit is. Ik dacht dat het alleen een zender was.

[ Voor 25% gewijzigd door Ethirty op 07-04-2015 11:46 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Ethirty schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:06:
Zo te zien gaat het om Vimar Eikon wipjes. Snap ook wel dat jij je investering wil terugverdienen, maar je kan toch gewoon aangeven hoe je eraan komt? Iedereen heeft ander schakelmateriaal in huis en de meesten, net als ik, zouden het liefst wipjes hebben die passen bij de rest. En bij deze is nog maar de vraag hoe je die gaat monteren.
Inderdaad "gewoon" Vimar wipjes. Rechtstreeks bij de importeur gekocht. Met name de beugels om de modules vast te houden kon ik toevaliig mee bestellen en zijn normaal alleen per 200 stuks te leveren. Hoef hier echt geen business te maken, wil juist paar andere tweakers helpen.
Vimar was het enige wat ik kon regelen, zou zelf ook liever losse Gira hebben, maar nog steeds veel beter te integreren dan zonder wipjes (kan eventueel ook wat foto's posten met Vimar brackets en raampjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Philips Hue Beyond momenteel iets goedkoper te krijgen bij deze Belgische website:
http://www.dmlights.nl/search.action?searchquery=hue+

Bijvoorbeeld de plafonniere inclusief bridge kost bij betaling met Credit Card EUR 441, met gratis levering naar Nederland. De goedkoopste Nederlandse website die ik kan vinden levert voor EUR 498.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 08:49
(jarig!)
Kan iemand meten hoe groot de afstand is van het dunne stuk van de GU10 fitting? Hiermee bedoel ik het stuk waar de twee pennen aan zitten tot waar de verdikking begint.

In het verleden heb ik al vele LED versie van de GU10 gehad maar 75% past niet in mijn huidige ornamenten (inbouw dubbele spots). Reguliere halogeen versies passen altijd. De verdikking zorgt ervoor dat niet elke GU10 past.

Alvast dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Pulp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:34:
[...]

LEDs dimmen is wel even wat anders dan een gloeilamp dimmen. Je hebt er doorgaans andere dimmers voor nodig. Dikke kans dus dat die LivingWhites Plug dus niet doet wat je wilt. Als je er al eentje kunt bemachtigen.
Ik ben met een vergelijkbaar project bezig voor boven de eettafel. Hier wil ik een wireless ballast van Dresden Electronik voor gaan gebruiken. 12V voeding erbij en je bent klaar.
Welke LEDS heb je gevonden? Waar ik naar zit te kijken momenteel is RGBW strips met 84 LEDs per meter en 12 lumen per LED.
Ik heb inmiddels de high-CRI ledstrips besteld. Nu die controller, dat ziet er nog steeds briljant uit. Ik zie alleen wel dat deze middels PWM gestuurd worden. Nu is dat vrij normaal volgens mij, maar alles valt of staat met de 'refresh rate' van de PWM. Heb jij enig idee op hoeveel Hz deze gemoduleerd worden? Want het laatste waar ik natuurlijk zin in heb, zijn knipperende lampjes ;)

Vermogen LEDstrips
Dan nog een andere vraag, wederom ingegeven door mijn beperkte elektro-kennis: de individuele LED's op die strips kunnen maximaal 680mW aan, haal ik uit de datasheet. Dat zou bij een strip van een meter dus betekenen dat hij maximaal bijna 41W verstookt. Da's veel.

Echter, op één of andere manier heb ik het idee dat dit een soort maximale belastbaarheid is voor de boel doorbrand, ofzo. Want de lampjes zouden in theorie 90lm/W moeten leveren en de strips waarop ze verwerkt zitten hebben een opbrengst van 1150lm/m. Dat zou betekenen dat ze bij 1150lm/m / 90lm/W = +-13W/m gebruiken.

De controller
Dan kom ik op het volgende. Ik ga de strips aansturen met dat ZigBee compatible ding van Dresden Elektronic. Die heeft een maximale input van 6A @ 12VDC. Da's dus grofweg 72 Watt. Nu is mij altijd geleerd dat je een iets overgedimensioneerde voeding moet pakken, al is het maar omdat 'ie dan het efficientst loopt. Dus zeg 85W ofzo.
Stel dat mijn aanname van 13W/m correct is en ik sluit 7 meter aan, dan krijg ik een maximaal verbruik van 91W.

Quizvraag: Wat gaat er nu kapot?
a.) De controller (Want: komt 85W doorheen waar slechts 72W aankan)
b.) De voeding (Want: max 85W output, terwijl 91W gevraagd wordt)
c.) Beide: je overvraagt de voeding en ramt teveel vermogen door de controller
d.) Geen van beide, de lampjes branden op max 80% = 72W van de controller
e.) Geen van beide, de lampjes branden op max 93,5% = 85W van de voeding
f.) Anders, namelijk...

Dat brengt mij op 2 concrete vragen:
1) Klopt het in het eerste stuk gestelde aanname over maximale belastbaarheid per lampje vs. maximaal verbruik van de strip per meter?
2) Wat gebeurt er als ik op de controller van Dresden Elektronic een te zware voeding aansluit? Of wanneer ik deze voeding overvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Sleurhutje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:52:
Kan iemand meten hoe groot de afstand is van het dunne stuk van de GU10 fitting? Hiermee bedoel ik het stuk waar de twee pennen aan zitten tot waar de verdikking begint.

In het verleden heb ik al vele LED versie van de GU10 gehad maar 75% past niet in mijn huidige ornamenten (inbouw dubbele spots). Reguliere halogeen versies passen altijd. De verdikking zorgt ervoor dat niet elke GU10 past.

Alvast dank. _/-\o_
Ongeveer 22mm van waar de pen de behuizing inloopt tot waar hij dikker wordt.

En ik weet wel bijna zeker dat ze niet passen/uitsteken. Goede armaturen vinden voor de Hue's is een drama. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
(jarig!)
Plague schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:59:
[...]
Ongeveer 22mm van waar de pen de behuizing inloopt tot waar hij dikker wordt.

En ik weet wel bijna zeker dat ze niet passen/uitsteken. Goede armaturen vinden voor de Hue's is een drama. :)
Dat ze aan de voorkant uitsteken, is geen probleem. Maar ik moet ze er dan wel in kunnen krijgen. :P Ongeveer 22mm is nog niet zo bruikbaar helaas. Een exacte maat zou erg gewaardeerd worden alvorens honderden euro's te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Sleurhutje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:03:
[...]

Dat ze aan de voorkant uitsteken, is geen probleem. Maar ik moet ze er dan wel in kunnen krijgen. :P Ongeveer 22mm is nog niet zo bruikbaar helaas. Een exacte maat zou erg gewaardeerd worden alvorens honderden euro's te investeren.
Die 22mm heb ik zojuist opgemeten met een liniaal, dus met 'ongeveer' bedoel ik give or take 1mm, maar dat is het toch wel. :) En als het echt zo nauw komt, dan gewoon eentje kopen, erin proberen te krijgen en in het geval het niet lukt terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
(jarig!)
Plague schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:08:
[...]
Die 22mm heb ik zojuist opgemeten met een liniaal, dus met 'ongeveer' bedoel ik give or take 1mm, maar dat is het toch wel. :) En als het echt zo nauw komt, dan gewoon eentje kopen, erin proberen te krijgen en in het geval het niet lukt terugbrengen.
Okay, helder. Dan ga ik even controleren of dat past. Met +- 1mm is dat genoeg. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
ice-T106 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:26:
[...]
Inderdaad "gewoon" Vimar wipjes. Rechtstreeks bij de importeur gekocht. Met name de beugels om de modules vast te houden kon ik toevaliig mee bestellen en zijn normaal alleen per 200 stuks te leveren. Hoef hier echt geen business te maken, wil juist paar andere tweakers helpen.
Vimar was het enige wat ik kon regelen, zou zelf ook liever losse Gira hebben, maar nog steeds veel beter te integreren dan zonder wipjes (kan eventueel ook wat foto's posten met Vimar brackets en raampjes)
Foto's hoe het er uitziet na montage zijn zeer welkom. Ik zou er zelf graag eentje bij je bestellen alvast, met als het werk de behoefte aan meer... Ik zal je een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Net m'n bestelde Philips Hue Tap schakelaars en Philips Lux startersetje opgehaald met nog een aantal andere dingen.
Bij het afrekenen vond ik de totaalprijs al zo laag, maar dacht, zal wel goed zijn.
Na controle thuis van de bon ben ik erachter wat er fout gegaan was, ik had de Taps en Lux besteld met de kortingsbon Formido á 25%, de verkoopster had heel duidelijk gezegd dat ik die kortingsbon moest inleveren als ik de spullen kwam afhalen.
Wat blijkt, de korting had ze er al afgehaald toen ik de bestelling plaatste, en de korting werd er wėėr door de cassiere afgehaald toen ik ze kwam halen vandaag.
Philips Hue Lux starterset €56,24 ipv €99,99
Philips Hue Tap (2 stuks) €67,48 ipv €119,98

Dank je Praxis!

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-04-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Goldwing1973 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:12:
Net m'n bestelde Philips Hue Tap schakelaars en Philips Lux startersetje opgehaald met nog een aantal andere dingen.
Bij het afrekenen vond ik de totaalprijs al zo laag, maar dacht, zal wel goed zijn.
Na controle thuis van de bon ben ik erachter wat er fout gegaan was, ik had de Taps en Lux besteld met de kortingsbon Formido á 25%, de verkoopster had heel duidelijk gezegd dat ik die kortingsbon moest inleveren als ik de spullen kwam afhalen.
Wat blijkt, de korting had ze er al afgehaald toen ik de bestelling plaatste, en de korting werd er wėėr door de cassiere afgehaald toen ik ze kwam halen vandaag.

Dank je Praxis!
Kijk, dat zijn de betere deals :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:33
Plague schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:56:
[...]

Ik heb inmiddels de high-CRI ledstrips besteld. Nu die controller, dat ziet er nog steeds briljant uit. Ik zie alleen wel dat deze middels PWM gestuurd worden. Nu is dat vrij normaal volgens mij, maar alles valt of staat met de 'refresh rate' van de PWM. Heb jij enig idee op hoeveel Hz deze gemoduleerd worden? Want het laatste waar ik natuurlijk zin in heb, zijn knipperende lampjes ;)

Vermogen LEDstrips
Dan nog een andere vraag, wederom ingegeven door mijn beperkte elektro-kennis: de individuele LED's op die strips kunnen maximaal 680mW aan, haal ik uit de datasheet. Dat zou bij een strip van een meter dus betekenen dat hij maximaal bijna 41W verstookt. Da's veel.

Echter, op één of andere manier heb ik het idee dat dit een soort maximale belastbaarheid is voor de boel doorbrand, ofzo. Want de lampjes zouden in theorie 90lm/W moeten leveren en de strips waarop ze verwerkt zitten hebben een opbrengst van 1150lm/m. Dat zou betekenen dat ze bij 1150lm/m / 90lm/W = +-13W/m gebruiken.

De controller
Dan kom ik op het volgende. Ik ga de strips aansturen met dat ZigBee compatible ding van Dresden Elektronic. Die heeft een maximale input van 6A @ 12VDC. Da's dus grofweg 72 Watt. Nu is mij altijd geleerd dat je een iets overgedimensioneerde voeding moet pakken, al is het maar omdat 'ie dan het efficientst loopt. Dus zeg 85W ofzo.
Stel dat mijn aanname van 13W/m correct is en ik sluit 7 meter aan, dan krijg ik een maximaal verbruik van 91W.

f.) Anders, namelijk...

1) Klopt het in het eerste stuk gestelde aanname over maximale belastbaarheid per lampje vs. maximaal verbruik van de strip per meter?
2) Wat gebeurt er als ik op de controller van Dresden Elektronic een te zware voeding aansluit? Of wanneer ik deze voeding overvraag?
geen antwoord op deze vragen, maar wel een waarschuwing.
De controller van Dresden kan NIET worden aangestuurd door Living Colors remotes, alleen door de Hue App.

Hier kwam ik gelukkig net achter voor ik hem bestelde. Ik vind het erg jammer, want het is verder een ideaal apparaat. Als dit geen dealbreaker voor je is, dan is het natuurlijk een mooie aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Hier een overzicht van de mogelijke onderdelen die in elkaar passen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/alles.jpg
Inbouw met wipjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/inbouw.jpg
Opbouw compleet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/assembled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:12:

Dank je Praxis!
Raar dat ik de tap niet op de site kan vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:43:
[...]

Raar dat ik de tap niet op de site kan vinden :/
Klopt, maar als je het EAN nummer (8718291790211) doorgeeft kunnen ze 'm gewoon bestellen.
Hetzelfde geld voor de Friends of Hue Lightstrips. Starterset (8718291488750) en losse strip (8718291488934)

[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 08-04-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:27:
[...]

Klopt, maar als je het EAN nummer (8718291790211) doorgeeft kunnen ze 'm gewoon bestellen.
Hetzelfde geld voor de Friends of Hue Lightstrips. (starter en losse strip)
Vreemd dat ze dat dan zo doen :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:28:
[...]

Vreemd dat ze dat dan zo doen :? :? :?
Het is zelfs nog raarder, de Friends of Hue Lightstrips staan in de categorie TL-Buizen en armaturen in de computer bij de Praxis.
Als ze zoeken op HUE vinden ze niks, maar op EAN nummer wel met een hele rare omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Pusherman_ schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:42:
[...]

geen antwoord op deze vragen, maar wel een waarschuwing.
De controller van Dresden kan NIET worden aangestuurd door Living Colors remotes, alleen door de Hue App.

Hier kwam ik gelukkig net achter voor ik hem bestelde. Ik vind het erg jammer, want het is verder een ideaal apparaat. Als dit geen dealbreaker voor je is, dan is het natuurlijk een mooie aankoop.
Ah, goed dat je het meldt. In mijn geval maakt dat echter niet uit, ik gebruik alleen de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
*knip*, voor dit soort zaken hebben we V&A

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 09-04-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Gisteren ook mijn Tap opgehaald bij de Praxis (helaas maar 1x 25% korting gekregen).

Out of the box vind ik eerlijk gezegd de functies wat tegenvallen. Je kunt buttons assignen aan een scene, of aan 'alles aan' of 'alles uit'. Ik wilde graag button 1 als schakelaar (aan als ze uit zijn, uit als ze aan zijn) en een button om door scenes heen te rouleren.

Protip: De TapApp (Google Play: Hue TapApp) kan deze functies wel in de Tap zetten.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of zelf klussen met de Rules API (dat doet die TapApp): http://www.developers.meethue.com/documentation/rules-api
(De functies zet je overigens niet IN de Tap, maar in de Bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand die Hue Go lamp al eens in het echt gezien..?? Of ergens te koop gezien..??

Ben wel heel benieuwd naar dat ding... En dan vooral naar de grootte en het materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:28
Ik heb 'm gezien bij de Apple store gezien maar niet uit de doos kunnen halen. Wat voor materiaal er gebruikt wordt zou ik dus niet zo snel weten. Maar op de Hue website staan in ieder geval de afmetingen (120 x 70 x 120 mm) en technische specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 12:26
Collega van me heeft hm zojuist binnen gekregen nadat ie hm online bestelde in de Apple Store.
Sjiek ding hoor! Dikke (mat)plastic randen maar volledig doorzichtig en best compact. Hij lijkt een beetje op een puddingkommetje. Je kunt hm ook zonder app gebruiken door de knop in te drukken aan de onderkant/achterkant. Dan heb je een paar kleuropties.

De stekker die eraan zit is wel wat raar. Die zit aan de onderkant als je hm (schuin) neerzet. Beetje onhandig misschien, maar zodra je hem op een muur richt kun je hm wel mooi wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Hmmm... Wil hem wel bestellen... Maar dan krijg je nu dat ding pas op de 16e geleverd.. Dat is toch niet meer van deze tijd man... Gisteravond om 21:00 uur nog een BluRay bij Bol besteld... Die is vanmiddag binnen...

Maar ja hij is ook niet overal te krijgen... Keuzes keuzes keuzes...

UPDATE: Ok toch maar besteld bij Apple... :)

[ Voor 7% gewijzigd door DirectZ op 10-04-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:37
Vraagje, ik zie af en toe 2 versies voorbij komen van de Hue lampen, namelijk eentje met 11 leds die je vanaf het begin zag:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/articles/phlips-hue-leds-comp.jpg

en eentje met slechts 7 leds:
Afbeeldingslocatie: http://sixes.net/rdcHQ/lab/lightmapping/Philips_Hue/05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sixes.net/rdcHQ/lab/lightmapping/Philips_Hue/02.jpg
Nu vermoed ik dat de versie met 7 leds een nieuwe versie is (ook door de "connected bulb xost down L2" markering op de pcb van de leds) die goedkoper te produceren is door Philips.

Echter vroeg ik mij af of mensen verschil in lichtopbrengst en/of kleur hebben gemerkt? Of dat iemand weet of dit al eens is getest door een website?

[ Voor 5% gewijzigd door Virtual Reality op 10-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Mijn vriendin heeft een van mijn gekleurde hue lampen laten vallen met als gevolg dat het glas is gebroken. Kan ik dit nog laten maken door er een nieuw glas op te zetten of is het einde verhaal van de hue lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
AkTje schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:53:
Mijn vriendin heeft een van mijn gekleurde hue lampen laten vallen met als gevolg dat het glas is gebroken. Kan ik dit nog laten maken door er een nieuw glas op te zetten of is het einde verhaal van de hue lamp?
Het glas is alleen een diffuser, dus de lamp werkt nog gewoon, alleen de verdeling van de kleuren gebeurd niet meer goed.
Dit zou je kunnen oplossen door de lamp te gebruiken in een witte bol-lamp
Je zou ook een telefoontje naar Philips kunnen wagen, kijken wat zij kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Er zijn ook 3D prints te vinden als je beetje Googled voor een nieuwe diffusor te printen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Net even een Google gedaan, en het schijnt dat een IKEA LEDARE lamp een perfect passende diffuser heeft, en kost maar €4,99

http://www.everyhue.com/v...broken-hue-bulb-diffusers

[ Voor 33% gewijzigd door Goldwing1973 op 12-04-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Plague schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:56:
[...]

Vermogen LEDstrips

De controller

f.) Anders, namelijk...

Klein schopje van een eerdere post.

Inmiddels heb ik van de fabrikant van de LED-strips gehoord dat de strips +- 17W/m verbruiken op vol vermogen. Dat bevestigt mijn vermoeden van maximale (thermische) belastbaarheid van individuele LEDs vs. opgenomen vermogen.

Zijn er nog elektronica experts die antwoord kunnen geven op de Quizvraag en #2? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
"Te zware" voeding met het correcte voltage is normaal gesproken nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al uren gezocht, maar kan het antwoord niet vinden. Mijn lampen gaan te laat aan, als ik de sunset instelling gebruik. Ik zou ze graag een kwartiertje of een half uurtje eerder aan laten gaan. Ik heb de app iconnecthue gekocht, omdat ik had gelezen dat het hiermee kon, maar daar zit de optie niet in, dit komt nog wel, volgens de ontwikkelaar. Ik heb hier wel gelezen dat je de tijdzone aan moet passen, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Met tijdzones ga je uren schuiven, geen kwartiertjes..
Beste is om dit zelf te scripten, de Hue api is niet zo ingewikkeld. Moet je wel een apparaat hebben die continue aan staat (bijv. een NAS).
Als je dit te technisch vindt dan kun je kijken of IFTTT beter werkt, met dit recipe bijv. https://ifttt.com/recipes...lips-hue-lights-at-sunset
Maar ook daar geen finetuning mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je antwoord. Ik denk dat ik maar moet leren werken met API. Kan dit ook op een rpi draaien? IFTT heb ik nu, maar dat is het hem niet. Hoe kan ik dan een uur schuiven met tijdzones? Dat is nu net het gedeelte dat ik niet kan vinden, in de hue app ander land gekozen, maar dat verandert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

Ino Dekker

Mr. Guide

Als je een Android device hebt kun je hue Daylight proberen: https://play.google.com/s...s?id=nu.thien.huedaylight

Anders check de API voor de Daylight sensor: http://www.developers.mee...ntation/supported-sensors en http://www.developers.meethue.com/documentation/sensors-api (wel even registreren om de API te kunnen bekijken)
Als je de GPS coördinaten van jou locatie configureert, zal de 'daylight' state van waarde veranderen als het donker/licht wordt. Met 'sunriseoffset' en 'sunsetoffset' kun je deze momenten met een vaste offset eerder of later zetten.

Daarna kun je met rules (http://www.developers.meethue.com/documentation/rules-api) gedrag koppelen aan de daylight sensor.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, dank je. Ik zal er in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die Daylight app lijkt die 'sensor' inderdaad te gebruiken, en heeft als voordeel dat je niets hoeft te scripten en ook geen apparaat aan hoeft te houden.
Het is eigenlijk geen sensor, maar een ingebouwde functie in de bridge die aan de hand van GPS locatie aanwezigheid van daglicht berekent met idd mogelijkheid tot offset +/- 0..120 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen Android, dus lastig. Maar komt goed, ik ben nu een stuk verder, hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Met http://stackoverflow.com/...e-sunset-and-sunrise-data, een 'rest client addon' voor je browser (of ga naar http://{ip van bridge}/debug/clip.html ) en de GPS coordinaten van je huis moet je een eind komen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-04-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, nogmaals dank. Ik hoop dat ik het rustig heb op mijn werk morgen. Genoeg uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb sinds kort de geofencing optie aangezet op de android van mijn vriendin... maar dan gaat het licht snachts ook aan... hebben we geen last van, omdat het licht beneden aangaat maar wel onhandig...

Is daar een oplossing voor? of is het een brakke implementatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Waah schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:13:
Heb sinds kort de geofencing optie aangezet op de android van mijn vriendin... maar dan gaat het licht snachts ook aan... hebben we geen last van, omdat het licht beneden aangaat maar wel onhandig...

Is daar een oplossing voor? of is het een brakke implementatie?
Hoe heb je de geofencing ingesteld? Als hij te dicht bij je huis al aan moet gaan, dan geeft dat soms problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
arjandijk162 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:43:
[...]

Hoe heb je de geofencing ingesteld? Als hij te dicht bij je huis al aan moet gaan, dan geeft dat soms problemen.
de 1 a hoogste. Maar hij zou toch niet OPNIEUW aan moeten gaan terwijl de telefoon het gebied (huis) niet verlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
GPS heeft slecht signaal, denk dat je bij huis weg bent: Licht uit (was het al)
GPS pikt signaal weer op, ziet dat je thuis bent: Licht aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
arjandijk162 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:34:
GPS heeft slecht signaal, denk dat je bij huis weg bent: Licht uit (was het al)
GPS pikt signaal weer op, ziet dat je thuis bent: Licht aan
Beetje vreemd systeem om dan te gebruiken toch? gps is toch best wel een indoor-systeem. Maak het dan via wifi ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:28
Virtual Reality schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:34:
Vraagje, ik zie af en toe 2 versies voorbij komen van de Hue lampen, namelijk eentje met 11 leds die je vanaf het begin zag:

Nu vermoed ik dat de versie met 7 leds een nieuwe versie is (ook door de "connected bulb xost down L2" markering op de pcb van de leds) die goedkoper te produceren is door Philips.

Echter vroeg ik mij af of mensen verschil in lichtopbrengst en/of kleur hebben gemerkt? Of dat iemand weet of dit al eens is getest door een website?
Op de PCB van de versie met 7 LEDs staat een datum van 20130109
Op de versie met 11 LEDs staat 120822
Het lijkt er dus op dat Philips al vrij snel overgestapt is naar de 7 LEDs versie. Ik denk dat de meesten van ons die versie in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Waah schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:37:
[...]

Beetje vreemd systeem om dan te gebruiken toch? gps is toch best wel een indoor-systeem. Maak het dan via wifi ofzo...
Ik veronderstel ook maar wat he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
arjandijk162 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:52:
[...]

Ik veronderstel ook maar wat he :)
Dat snap ik :) Maar hebben andere mensen dan geen problemen met de Geofencing en lampen die aangaan nadat ze uit zijn gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:12
Waah schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:56:
[...]

Dat snap ik :) Maar hebben andere mensen dan geen problemen met de Geofencing en lampen die aangaan nadat ze uit zijn gezet?
Ik zit met hetzelfde probleem.. dat 's nachts mijn lampen beneden plotseling aan gaan. Ik heb als tussenoplossing enkele wekkers gemaakt die zorgen dat mijn lichten 's nachts uitgaan.. maar ideaal is dit niet. Als iemand een fix kent, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik heb dat probleem ook en is bij mij ontstaan nadat ik mijn telefoon geupdate heb naar Android Lollipop.
Heel vervelend want hij zette ook de lampen uit terwijl ik gewoon in de woonkamer zat... paf alles uit :/
Ik heb het nu maar uitgezet want werkt voor geen meter, maakt niet uit welke omvang van geofencing zone ik pakte. Hoop dat ze dit snel oplossen want ik vond het wel gaaf dat ik bij het inrijden van de straat mijn lampen aan zag gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ik weet dat er nieuwe Phoenix lampen zijn, maar ik zag deze nog niet: http://www.beaumotica.nl/...PTSCXAeyccgdQJxoCxQXw_wcB

Als je bij de foto's kijkt zie je ook een dubbele lamp langs gaan.
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.beaumotica.nl/media/catalog/product/cache/3/image/16bbee25c23a77be9bd542651460046c/p/h/philips-hue-phoenix-8718696126622-20167954_50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een alternatief voor de Hue aangekondigd: http://aeotec.com/z-wave-led-lightbulb

Wel niet compatibel met de Hue-lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Fire69 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 06:00:
Nog een alternatief voor de Hue aangekondigd: http://aeotec.com/z-wave-led-lightbulb

Wel niet compatibel met de Hue-lampen...
Ben vooral benieuwd naar de prijs en hoe de kwaliteit is tov Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Gister onze Hue Go ontvangen... Wat een leuke lamp is dat zeg... en verrekte handig dat hij het ook doet op de accu... Kwaliteit is goed en een leuke toevoeging op de collectie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25
Virtual Reality schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:34:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn Hue Lux zijn twee maanden oud, ik zal vanavond eens kijken hoeveel leds ik heb. Ik heb er namelijk eentje met een kapotte kap die echter nog perfect werkt omdat hij in een matglazen bol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Kan iemand mij vertellen of de Dresden Lightstrip (Amazon.de) een hogere lichtopbrengst heeft dan de Philips Hue Lightstrip?
Ik heb een Hue Lightstrip en die wou ik in eerste instantie als hoofdverlichting voor boven het aanrecht gebruiken in de keuken (onder de keukenkastjes wegwerken) alleen geeft het naar mijn mening te weinig licht.
Is die van Dresden beter of vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
Goldwing1973 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:06:
Kan iemand mij vertellen of de Dresden Lightstrip (Amazon.de) een hogere lichtopbrengst heeft dan de Philips Hue Lightstrip?
Ik heb een Hue Lightstrip en die wou ik in eerste instantie als hoofdverlichting voor boven het aanrecht gebruiken in de keuken (onder de keukenkastjes wegwerken) alleen geeft het naar mijn mening te weinig licht.
Is die van Dresden beter of vergelijkbaar?
Afhankelijk van de gekozen ledstrip. Maar hij kan tot 72 watt op 12 volt, dus vergeleken met de 12 of 18 watt(?) Hue strip kan hij dus absoluut een stuk feller.

Dus zoek een strip met lichtopbrengst naar keuze met een adapter met genoeg ampère op 12 volt. (Max 6A)

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 15-04-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
HBSVDK schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:47:
[...]

Afhankelijk van de gekozen ledstrip. Maar hij kan tot 72 watt op 12 volt, dus vergeleken met de 12 of 18 watt(?) Hue strip kan hij dus absoluut een stuk feller.

Dus zoek een strip met lichtopbrengst naar keuze met een adapter met genoeg ampère op 12 volt. (Max 6A)
Ik doelde eigenlijk op het setje van Dresden, of is dat niks?
http://www.amazon.de/gp/p...=455353807&pf_rd_i=301128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
Ik zou zeggen, probeer t uit. Hij is vast niet minder. Mocht t niks zijn heb je voor 10 euro meer een ledstrip plus adapter. Dat is niet zo gek. Dan hoef je ook niet 3 weken te wachten op je ledstrips van aliexpress.

Ik gebruik de Fls-pp met mijn Ikea ledstrip, en de dresdenstrip zit nog in de doos. Heb m wel besteld, omdat ik die voor 10 euro niet wilde laten liggen, plus ik er een adapter bij kreeg welke ik wel gebruik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je Duits kunt, dan zijn de bijbehorende reviews precies wat je vraagt: http://www.amazon.de/Stre...t-sinnvoll-Ausleuchtungstärke-Farbtemperatur/forum/Fx2DTTK65H2B0YO/Tx2CKCGNYV98DUR/1/ref=cm_cd_dp_aar_al_a?_encoding=UTF8&asin=B00PQINDM8

Samenvatting: meningen zijn verdeeld :)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-04-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Waah schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:49:
[...]

Ben vooral benieuwd naar de prijs en hoe de kwaliteit is tov Hue.
Inderdaad een leuk alternatief. Heb Domoticz met Zwave en dit zorgt ervoor dat ik mijn Zwave PIRs direct kan koppelen met een lamp, nu zit domoticz ertussen en dat zorgt voor ruim een seconde vertraging.

Je kunt nu al kiezen voor een gele lamp:http://www.nuonwebwinkel.nl/smart-light.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 18:21
Ook eindelijk in het bezit van een Hue. Werkt erg goed. In de ochtend gaat alles zoals verwacht via de officiële iOS app. Alleen bij sunset de lampen aan laten gaan lukt nog niet helemaal goed, lampen blijven gewoon uit. Heb het gedaan via IFTTT maar ze gingen niet aan... zowel gister als vandaag. Ze gaan overigens wel aan met Geofencing. Iemand die me hiermee op weg kan helpen? Probleem met zulke dingen is dat je het maar 1x per dag kan testen he :p

PSN Profile

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.