[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
arjandijk162 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 00:31:
[...]

De livingwhites hebben precies wat jij zegt. Als die via app of ab uit zijn gezet dan blijven ze uit. Superirritant. Als je dan de lichtschakelaar gebruikt gebeurt er niks, weet je niet meer of de lamp aan of uit staat en kun je in een donkere kamer niets anders dan een halve minuut prutsen met je telefoon. Komt de WAF niet ten goede. Hoe het nu in de hue is, is top. Tenzij je in een derde wereldland woont waat de stroom er om de haverklap uitvliegt....
Je hebt twee versies van die lamp. De 1200lumen versie waar jij t over hebt en de 1160lumen variant. Die laatste doet hetzelfde als een hue. Gaat aan bij stroomonderbreking. Alleen als het een korte is van <2 sec dan gaat hij niet aan. Best of both worlds dus.
Ik heb beide Livingwhites. Afhankelijk van de plek waar ik ze gebruik heb ik mijn voorkeur: wc lamp die niet al te fel hoeft en gewoon met lichtschakelaar kan bedienen of als buitenlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Zou iemand mij kunnen vertellen welke led-strip ik zou moeten kopen om de hue led-strips te verlengen?

Ik heb enkele led-strips gekocht, maar 2 meter is natuurlijk te kort. Ik verwacht dat ik met anderhalve meter erbij nog geen problemen moet krijgen met de led-driver. Echter kom ik er niet helemaal achter welke led-strip ik dan moet nemen.

Het zijn 30 leds per meter, maar wel allemaal RGB leds. Ik heb nl ook led-strips gezien waarbij rood, groen en blauw aparte leds waren. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik de exacte led-strip zou kunnen vinden welke Philips zelf ook gebruikt.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog een strip kopen dan? Wordt wel prijzig..

Ik denk dat het lastig wordt om een andere stip te vinden die dezelfde kleureigenschappen heeft, en dan ga je precies de overgang van eigen naar andere strip zien.

Je weet dat er van Dresden Elektronik een Hue-compatible RGB-strip driver is?
Die kan tot 6A aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:20:
Hallo,

ik heb zelf ook de toon en de hue, ben alleen geen lid van eneco dus lees nu mijn stroom en gas verbruik actueel af. heb je enig idee behalve lid worden van eneco hoe ik toch die hue bediening op mijn toon kan krjgen?

[...]
Als je het op de toon niet kan instellen (omdat je geen abo hebt), dan zou ik het niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
CyBeRSPiN schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:19:

Ik denk dat het lastig wordt om een andere stip te vinden die dezelfde kleureigenschappen heeft, en dan ga je precies de overgang van eigen naar andere strip zien.

Ziet er gelikt uit, maar ik kan nergens vinden hoeveel leds per meter die strip heeft of hoeveel lumen hij kan produceren.
Ook is het niet duidelijk of de meegeleverde led strip verlengt kan worden. blijkbaar kan dat, je moet 2 strips aan elkaar solderen.
Weet iemand deze dingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 30-03-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
ja, je kunt de ledstrips solderen, alleen is de adapter van 2 ampere niet genoeg. Dus dan moet er een zwaardere gekocht worden (4-6 ampere, max 6.)
Het is een rgb strip van 30lampjes/meter geloof ik. Lumen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Tot en met 6 april is bij de Praxis het Hue Lux Startpakket voor 78,99 te koop (korting wordt verrekend in de winkelmand).
https://www.praxis.nl/ver...et/5371916?shdSelect=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik neem aan dat bij alle starterkits dezelfde bridge zit?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
The Dolf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:27:
Waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik neem aan dat bij alle starterkits dezelfde bridge zit?
Yep. De spotjes en de gewone lampen werken allemaal op dezelfde bridge.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Mooi. Ga ik zo eens een lux starterkit kopen met twee normale hue lampen.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 14:19
Eindelijk me hue's binnen voor op de slaapkamer :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HmBhCbpbHy7BNrxLu9kN3Xpx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IsWpxWhUC7AKYTUPlq8GdPOT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:04:
Eindelijk me hue's binnen voor op de slaapkamer :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf!
Maar waar zitten de lampen nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

meesje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:03:
Tot en met 6 april is bij de Praxis het Hue Lux Startpakket voor 78,99 te koop (korting wordt verrekend in de winkelmand).
https://www.praxis.nl/ver...et/5371916?shdSelect=true
In het krantje van de praxis zitten ook nog twee bonnen voor 21% korting op een product naar keuze :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 14:19
Jochemd13 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:15:
[...]

Gaaf!
Maar waar zitten de lampen nou eigenlijk?
In een ikea lamp aan het plafond :) :+ owhja en in de ikea bol :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
He, interessant, een meter extra voor ongeveer dezelfde prijs (komt nog BTW bij, alleen de driver kost ook al bijna E75, best aan de prijs). Wat ik er van zie gebruiken ze Zigbee Light Link. Betekent dit dat elke lampenboer lampen kan maken die door de Hue Bridge aangestuurd kunnen worden, zolang het maar Zigbee Light Link ondersteund? Kunnen we dan binnenkort crappy maar goedkope LED bij DX verwachten die je kunt aansturen met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:24:
[...]

Zelf heb ik ook een Ikea lamp (Husinge om precies te zijn) maar ik ben ook wel van plan om wat Hue's te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Banzi schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:59:
Zou iemand mij kunnen vertellen welke led-strip ik zou moeten kopen om de hue led-strips te verlengen?

Ik heb enkele led-strips gekocht, maar 2 meter is natuurlijk te kort. Ik verwacht dat ik met anderhalve meter erbij nog geen problemen moet krijgen met de led-driver. Echter kom ik er niet helemaal achter welke led-strip ik dan moet nemen.

Het zijn 30 leds per meter, maar wel allemaal RGB leds. Ik heb nl ook led-strips gezien waarbij rood, groen en blauw aparte leds waren. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik de exacte led-strip zou kunnen vinden welke Philips zelf ook gebruikt.
Het gaat heel lastig worden om dezelfde tinten als de Hue te vinden. Ik heb 15 meter LED-strip van ebay op mijn trap hangen ($25) en ik merk dat die veel meer groen hebben dan de Hue lampen. Overigens kun je LED-strips gewoon doorlussen, zolang je maar genoeg stroom er doorheen duwt. Die 15 meter hangen aan een laptopadapter van 10A (volgens mij gebruiken ze 8A als ze vol aanstaan). Als je echt hele lange strengen gaat maken kan het zijn dat ze dichter bij de stroombron wat harder branden dan ver weg, meestal volstaat het dan om halverwege ook stroom in te voeden.

Ik zou gewoon aparte LED-strips van ebay ofzo halen en niet de hue strips die zwaar overpriced zijn en die lekker aansturen met een Raspberry Pi, Arduino of FLS-PP.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Chester schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Nope... Alleen die grote ronde IKEA LED lamp werkt er in. Zelfs een normale IKEA lamp werkt er niet in.

[...]

Hmm, in dat geval heb ik misschien een kapotte Hektar.
Hoi mensen. Ik heb even gezocht op Hektar van Ikea en zag dat twee mensen in ieder geval deze lampen hebben. Ik heb namelijk twee hektar spots hier met E14. (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80215308/)

Nu twijfel ik wat ik moet doen. Verloopfittingen gaan waarschijnlijk uitsteken. Kan ik deze lampen ombouwen op de een of andere manier? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:13
Ethirty schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:13:
[...]

Hier is die ook eindelijk binnen. Eindelijk lampen verwijderen. *O*
Hoe kun je de lampen dan verwijderen? Alleen via de API zeker?
In de Philips App heb ik het niet kunnen vinden of zie ik iets over het hoofd?

@Goldwing1973: Mijn dank straks thuis eens even proberen.

Werkt i.d.d. prima op IOS dan. Op Android niet terug kunnen vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door scubamichel op 01-04-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
scubamichel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:07:
[...]

Hoe kun je de lampen dan verwijderen? Alleen via de API zeker?
In de Philips App heb ik het niet kunnen vinden of zie ik iets over het hoofd?
Ga in de (iOS) app naar "Instellingen" en dan naar "Mijn lichten".
Rechtsboven in het scherm zie je een prullenbakje staan, druk daarop en duk dan op de lamp die je wil verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Goldwing1973 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:51:
[...]
Ga in de (iOS) app naar "Instellingen" en dan naar "Mijn lichten".
Rechtsboven in het scherm zie je een prullenbakje staan, druk daarop en duk dan op de lamp die je wil verwijderen.
Ja werkt mooi... Eindelijk die ene lamp met de naam: "LAMP NIET MEER AANWEZIG" uit mijn lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:04

ikookhier

>hijdiehieris<

In de Android app zie ik de optie tot verwijderen nog niet.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Twan V schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:14:
[...]

In het krantje van de praxis zitten ook nog twee bonnen voor 21% korting op een product naar keuze :)
Dus, wat kost zo set dan als je het in de winkel haald?
En deze bridge die erbij zit, die is nu voor de Lux versie of kan die ook met de gekleurde HUE lampen overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 08-10 22:52
Frid0 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:41:
[...]

En deze bridge die erbij zit, die is nu voor de Lux versie of kan die ook met de gekleurde HUE lampen overweg?
Google/search en een rekenmachine gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

HBSVDK schreef op maandag 30 maart 2015 @ 00:57:
[...]

Je hebt twee versies van die lamp. De 1200lumen versie waar jij t over hebt en de 1160lumen variant. Die laatste doet hetzelfde als een hue. Gaat aan bij stroomonderbreking. Alleen als het een korte is van <2 sec dan gaat hij niet aan. Best of both worlds dus.
Ik heb beide Livingwhites. Afhankelijk van de plek waar ik ze gebruik heb ik mijn voorkeur: wc lamp die niet al te fel hoeft en gewoon met lichtschakelaar kan bedienen of als buitenlamp.
Ik heb er een in de badkamer (ik weet niet welke), en ik word gek van dat ding. Als gasten hem met de lichtschakelaar willen bedienen kost het mij minstens 30 seconden om hem aan te krijgen. Je kan hem niet aanzetten door de schakelaar over te halen, maar soms werkt dat toch. Ik zal eens kijken of het aan de tijd ligt. Ik wilde dat ding oorspronkelijk gaan gebruiken als douchetimer, maar ik heb nog geen goede manier gevonden om dat te doen. De badkamer heeft geen raam, dus uitzetten is niet de goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Frid0 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:41:
[...]

EUR 78.99

En ja, werkt met alle lampen.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
eew schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Ik heb er een in de badkamer (ik weet niet welke), en ik word gek van dat ding. Als gasten hem met de lichtschakelaar willen bedienen kost het mij minstens 30 seconden om hem aan te krijgen. Je kan hem niet aanzetten door de schakelaar over te halen, maar soms werkt dat toch. Ik zal eens kijken of het aan de tijd ligt. Ik wilde dat ding oorspronkelijk gaan gebruiken als douchetimer, maar ik heb nog geen goede manier gevonden om dat te doen. De badkamer heeft geen raam, dus uitzetten is niet de goede oplossing.
Als je met de app hebt geschakeld doet de lichtknop niks, als de lamp aanstond tijdens gebruik schakelaar dan gaat deze daarna weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
The Dolf schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
[...]

EUR 78.99

En ja, werkt met alle lampen.
Bedankt!

Op zich een mooie prijs om mee te beginnen, toch?
Kijken of het wat is.

Kunnen deze lampen ook dimmen met een inbouwdimmer in de muur?
Of kan dat alleen met de App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Frid0 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Bedankt!

Kijken of het wat is.

Ik snap dat je geen zin hebt om alle pagina's van dit topic door te ploegen, maar ietsje meer onderzoek zelf doen kan toch geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

CyBeRSPiN schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:19:

Begrijp ik goed dat wanneer ik een Hue Startersset koop met 2 Hue lampen ik deze Dresden led-strip op die controller kan aansluiten? Maar betekent dat ook dat het dan voor alle apps als een Hue ledstrip gezien wordt? Of bedien ik dan also nog de Dresden strip met hun eigen app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee, zover ik begrijp koppel je die Dresden-driver aan de Hue bridge, die het dan als een ledstrip ziet en je dus alles via de Hue app(s) kunt doen.
De app van Dresen werkt alleen icm met de Raspberry Pi met Zigbee interface "Raspbee" (oftewel een kloon van de Hue gateway).

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-03-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Frid0 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Bedankt!

Kijken of het wat is.

Het kan zelfs nog 4 euro goedkoper. Ik heb zojuist bij de Praxis voor 74,99 euro het Hue Lux startpakket gekocht. Hiervoor heb ik een kortingsbon van de Formido gebruikt (25% korting op een artikel naar keuze). Deze kun je printen via de volgende pagina: http://www.formido.nl/aanbiedingen/keuzekortingsbon1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Laatst online: 09-10 21:34
Twan V schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:32:
[...]

Ik snap dat je geen zin hebt om alle pagina's van dit topic door te ploegen, maar ietsje meer onderzoek zelf doen kan toch geen kwaad?
+1
Vragen zijn meerdere keren gesteld.
Wellicht een idee om de openingspost aan te vullen met een q&A?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Die Hue Lux starter kit is eigenlijk best wel overpriced. Bij een Hue starter kit krijg je 3 lampen van 60 euro en een bridge voor 200 euro. Dus kennelijk is de bridge zo'n 20 euro. Bij de Hue Lux starter kit daarentegen krijg je 2 lampen van 30 euro en een bridge voor 100 euro. Dus kennelijk is de bridge dan zo'n 40 euro... Ik had 75 euro een logischere prijs gevonden denk ik.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Shapeshifter schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:28:
Die Hue Lux starter kit is eigenlijk best wel overpriced. Bij een Hue starter kit krijg je 3 lampen van 60 euro en een bridge voor 200 euro. Dus kennelijk is de bridge zo'n 20 euro. Bij de Hue Lux starter kit daarentegen krijg je 2 lampen van 30 euro en een bridge voor 100 euro. Dus kennelijk is de bridge dan zo'n 40 euro... Ik had 75 euro een logischere prijs gevonden denk ik.
Nogal ja. Maar bij de praxis is het tijdelijk iets minder dan EUR 80 dus de 'normale' prijs.
En dat is ideaal voor mensen zoals ik om even te kijken of het wel bevalt. Helaas werkt het op WP niet echt lekker en voor mijn oude android heb ik niet echt een goede app kunnen vinden.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Blijkbaar heeft niet iedere praxis de Hue Lux in het standaard assortiment zitten, net bij de locale praxis geweest (Alphen aan den Rijn) om een startersetje te halen met 21% korting.
Maar helaas, moet 1 tot 2 weken wachten op de bestelling.
Uiteraard krijg ik nog wel de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goldwing1973 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:31:
Blijkbaar heeft niet iedere praxis de Hue Lux in het standaard assortiment zitten, net bij de locale praxis geweest (Alphen aan den Rijn) om een startersetje te halen met 21% korting.
Maar helaas, moet 1 tot 2 weken wachten op de bestelling.
Uiteraard krijg ik nog wel de korting.
Via de website kun je checken of het artikel bij jouw vestiging op voorraad is. Je korting had nog 4 euro meer kunnen zijn met de bon van de Formido.

Wat mij trouwens vandaag op viel is dat ze ook de Hue Tap hebben, terwijl deze niet op de website vermeld wordt. Met een kortingsbon van Formido kun je 'm voor 45 euro meenemen. Zo'n tap hoeft voor mij (nog) niet. Ik probeer het eerst wel alleen iphone/ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:24:
[...]

Toevallig heb ik die bol vandaag ook gekocht voor een hue. Wat ziet het er elegant uit! :D

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

robertwebbe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:19:
Ik kreeg zojuist een software-update van de bridge binnen: 01023599.

Er zijn nog geen releasenotes gepost op http://www2.meethue.com/en-us/release-notes/.
ikookhier schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:11:
In de Android app zie ik de optie tot verwijderen nog niet.
Ik heb eveneens een Android-smartphone en ook voor mij ontbreekt de optie om een lamp te verwijderen. Maar dat is toe te schrijven aan het feit dat ik bovenstaande software-update nog niet heb binnen gekregen. Mijn Hue bridge zit namelijk nog steeds vast op versie 01018228. In de Android-app heb ik al meermaals handmatig gechecked voor updates, maar ik blijf de melding krijgen dat ik reeds de laatste versie heb. Ook een power cycle van de bridge heeft daar niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09-10 23:18
Ik heb het via @tweethue gevraagd en de firmware wordt per land uitgerold. NL heeft hem normaalgezien gekregen, andere landen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
meesje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Via de website kun je checken of het artikel bij jouw vestiging op voorraad is. Je korting had nog 4 euro meer kunnen zijn met de bon van de Formido.

Wat mij trouwens vandaag op viel is dat ze ook de Hue Tap hebben, terwijl deze niet op de website vermeld wordt. Met een kortingsbon van Formido kun je 'm voor 45 euro meenemen. Zo'n tap hoeft voor mij (nog) niet. Ik probeer het eerst wel alleen iphone/ipad.
Weet jij toevallig het artikelnummer wat de praxis hanteert van de Hue Tap?
Dan ga ik er morgen nog 1 bestellen

Eerder had ik al aangegeven dat ik een "ongehoorzame" Hue lamp had, en aangezien ik deze als startpakket bij Apple gekocht had nog geen 1.5 jaar geleden Apple zou bellen voor garantie.
Dit viel zwaar tegen, blijkbaar geeft Apple GEEN 2 jaar garantie (wat ze wel wetterlijk verplicht zijn) maar 1 jaar en verwijzen ze je dan door naar Phillips zelf.
Ik ben zelf ondernemer in de ICT en heb ze (Apple) verwezen naar de consumentenwetgeving waarin duidelijk staat dat de leverancier de garantie moet overnemen die de fabriekant geeft (met een minimum van 2 jaar of de gemiddelde levensduur van het onderdeel)
De medewerker wou daar geen gehoor aan geven, waarna ik de medewerker informeerde over de bestaande regelgeving.
Vervolgens bood de medewerker aan dat ik teruggebeld kon worden door een afdelingschef, wat ik uiteraard accepteerde.
Resultaat, Apple stuurt me een nieuwe startset op, en ik moet de complete bestaande startset terug sturen en krijg over de nieuwe set vanuit Philips weer 2 jaar garantie.
M.A.W.
Apple support is heel goed, als je je niet laat afschepen.

[ Voor 45% gewijzigd door Goldwing1973 op 31-03-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

<quote> M.A.W.
Apple support is heel goed, als je je niet laat afschepen.</Quote>

Dus als je heel eerlijk bent.....

Is het dus een $#^@%$%^& service......

aangezien Philips direct vervangt :-)

En Apple haar machts .. enz enz enz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het in een van de twee Apple stores in Amsterdam of Den Haag of was het een Apple reseller? Dat is nogal een verschil namelijk. Bij de tweede gaat het om een winkelier die zijn beleid uitvoert en niet Apple.

Neemt niet weg dat het algemeen consumentenrecht Europees geregeld is. Je hebt altijd twee jaar garantie en de verkopende partij heeft de verantwoordelijkheid om de garantiereparatie of omruiling voor de klant te regelen.

Naast de verplichte twee jaar garantie heb je als consument ook recht op een redelijke levensduur van een apparaat. Dat wil zeggen dat je een beroep mag doen op een coulanceregeling. Dat is dan wel iets dat je als consument met de fabrikant zelf moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goldwing1973 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:50:
[...]

Weet jij toevallig het artikelnummer wat de praxis hanteert van de Hue Tap?
Dan ga ik er morgen nog 1 bestellen
Nee sorry, ik zag alleen de (lege) doosjes in het schap staan. Vanwege diefstal gevoeligheid staat de inhoud van de doosjes achter de balie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:20:
Was het in een van de twee Apple stores in Amsterdam of Den Haag of was het een Apple reseller? Dat is nogal een verschil namelijk. Bij de tweede gaat het om een winkelier die zijn beleid uitvoert en niet Apple
Nee, dit was gewoon het algemene telefoonnummer van Apple zelf.
meesje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:45:
[...]

Nee sorry, ik zag alleen de (lege) doosjes in het schap staan. Vanwege diefstal gevoeligheid staat de inhoud van de doosjes achter de balie.
En bij welke praxis was dit? Dan bel ik ze namelijk even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goldwing1973 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:49:
[...]
En bij welke praxis was dit? Dan bel ik ze namelijk even.
Lelystad Palazzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 21:42
Hoppa! Vandaag update van de IOS Hue app gehad. Lampen en apparaten verwijderen is de grootste toevoeging! Heel erg fijn! Op het werk verschillende bridges hangen en daar is hier en daar wel iets mis gegaan met het zoeken naar lampen. Fijn dat ik ze nu kan verwijderen zonder de bridge te moeten resetten!!

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 08:49
(jarig!)
Weet iemand of de bridge ook via Power-over-Ethernet gevoed kan worden? Anders moet ik weer ergens een contactdoos bij knutselen of een verlengsnoer aan de adapter hangen. Niet de meest fraaie oplossing.

(sorry als deze vraag al eerder gesteld is, kwam tot de 5e pagina van dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Sleurhutje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:03:
Weet iemand of de bridge ook via Power-over-Ethernet gevoed kan worden? Anders moet ik weer ergens een contactdoos bij knutselen of een verlengsnoer aan de adapter hangen. Niet de meest fraaie oplossing.

(sorry als deze vraag al eerder gesteld is, kwam tot de 5e pagina van dit topic)
Native heeft de bridge geen POE optie, maar dat kan je wel zelf aanpassen door een kabelsetje te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDQzWDUwMA==/z/qScAAOxyHIlTX~h-/$_12.JPG

Let wel, ik weet niet zeker of de powerplug in dit kabelsetje gelijk past, het kan zijn dat je een koppelstukje moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

En dan nog zorgen voor juiste voltage, vast niet het officiele PoE voltage..
De bridge heeft een aardig bereik, dus overal waar je met netwerkkabel kunt komen kun je die bridge kwijt.
De lampen onderling vormen een mesh netwerk, dus evt slecht bereik los je op door extra lampen :)

Let wel: de bridge moet wel makkelijk bereikbaar zijn, want elke app gaat je weer verzoeken om de knop op de bridge in te drukken ter bevestiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
CyBeRSPiN schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:54:
En dan nog zorgen voor juiste voltage, vast niet het officiele PoE voltage..
De bridge heeft een aardig bereik, dus overal waar je met netwerkkabel kunt komen kun je die bridge kwijt.
De lampen onderling vormen een mesh netwerk, dus evt slecht bereik los je op door extra lampen :)

Let wel: de bridge moet wel makkelijk bereikbaar zijn, want elke app gaat je weer verzoeken om de knop op de bridge in te drukken ter bevestiging...
Het PoE kabelsetje maakt gebruik van de originele voeding van de Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
(jarig!)
Okay, dan zal de Bridge waarschijnlijk zelf licht gaan geven (waarschijnlijk ook met rookeffecten). ;) Inderdaad heb ik in huis HP ProCurve 2920-48 802.3af PoE+ switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:04

ikookhier

>hijdiehieris<

fanatic_david schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:31:
[...]

[...]

Ik heb eveneens een Android-smartphone en ook voor mij ontbreekt de optie om een lamp te verwijderen. Maar dat is toe te schrijven aan het feit dat ik bovenstaande software-update nog niet heb binnen gekregen. Mijn Hue bridge zit namelijk nog steeds vast op versie 01018228. In de Android-app heb ik al meermaals handmatig gechecked voor updates, maar ik blijf de melding krijgen dat ik reeds de laatste versie heb. Ook een power cycle van de bridge heeft daar niets aan veranderd.
Nu net nog een update binnen, prullenbak staat er nu wel :)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sinds gisteravond heb ik een Philips Hue Lux startset. Tot nu toe bevalt deze zeer goed. Net als heel veel andere LED lampen vind het licht wel wat minder warm dan een ouderwetse gloeilamp, ook al hebben vrijwel alle LED lampen 2700k als warmte. Maar ja, dat is nu eenmaal inherent aan LED licht. Als optie zou ik kunnen gaan voor de duurdere Hue lampen, maar al die kleuren hoeven van mij niet perse.

Voordat ik me de Lux had gekocht, heb ik ook naar de LED lampen van Belkin Wemo gekeken. Deze set is net zo duur als de Hue Lux. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Lux omdat deze goedkoop bij de bouwmarkten te verkrijgen zijn met kortingsbonnen (ik heb er 75 euro voor betaald). Ik denk ook wel dat de community voor Hue (Lux) groter is dan die voor Wemo.

Het mooie van Wemo is wel dat ze ook een switch hebben die op afstand aan/uit gezet kan worden. Deze switch plaats je tussen je lamp en het stopcontact. Dit lijkt me wel aardig voor de lampen waar de Hue Lux te groot (hoog) voor zijn.

Ik heb gelezen dat je via IFTTT je de Wemo's kunt laten communiceren met de Hue (Lux). Op de site van IFTTT lees ik allerlei voorbeelden van "als je de Wemo aan zet, dan gaan ook de Hue's aan". Maar ik lees nergens van dat via IFTTT ook kunt communiceren van "als je de Hue's aan zet, gaat ook de Wemo switch aan". Hebben jullie hier ervaring mee? Of ergens gelezen dat dat ook mogelijk is? Of moet ik maar voor 40 euro zo'n switch kopen en het uit aan proberen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
En bedankt, vanmiddag gebeld en gelijk bij de lokale praxis 2 stuks besteld met een Formido kortingsbon van 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
vandaag de philips hue gekoppeld met de Logitech Harmony smart hub. Werkt best netjes en leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Sleurhutje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:12:
Okay, dan zal de Bridge waarschijnlijk zelf licht gaan geven (waarschijnlijk ook met rookeffecten). ;) Inderdaad heb ik in huis HP ProCurve 2920-48 802.3af PoE+ switch.
Ik weet niet of je in de nabijheid van de bridge iets hebt met een USB-poort (modem, router, domoticacontroller...), anders is dit kabeltje misschien een optie:

http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1423.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:43
meesje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:01:
Het mooie van Wemo is wel dat ze ook een switch hebben die op afstand aan/uit gezet kan worden. Deze switch plaats je tussen je lamp en het stopcontact. Dit lijkt me wel aardig voor de lampen waar de Hue Lux te groot (hoog) voor zijn.
De Philips Livingwhites Plug klinkt als hetgeen wat je zoekt, deze is ook via de Hue bridge aan te sturen. Deze worden echter niet/nauwelijks meer nieuw verkocht.
Ik heb er laatst toevallig nog een gevonden bij Lichtstroom in Maastricht , maar ze zijn op eBay ook nog wel te vinden volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31X5TWMji0L._SY445_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
nielsgaastra schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:58:
[...]

De Philips Livingwhites Plug klinkt als hetgeen wat je zoekt, deze is ook via de Hue bridge aan te sturen. Deze worden echter niet/nauwelijks meer nieuw verkocht.
Ik heb er laatst toevallig nog een gevonden bij Lichtstroom in Maastricht , maar ze zijn op eBay ook nog wel te vinden volgens mij.

[afbeelding]
Deze gebruik ik voor mijn lightstrips naast de TV. Is een RGB strip maar die is natuurlijk niet in RGB aan te sturen zo. Maar hij onthoud de kleur gelukkig wel, en gebruik toch maar 1 kleur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:59
Weer een nieuwe Hue lamp aangekondigd door Philips: Hue Go
http://www.slashgear.com/...table-led-light-02376934/

Bevat een batterij zodat deze dus ook gebruikt kan worden op plaatsen waar je geen stroom hebt.

Daarnaast wordt vermeld dat Philips de adviesprijzen voor de Lux starterset en lampen heeft verlaagd naar $79.95 en $19.95 per extra lux lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 02:31
Met die prijs is het wel erg interessant om meer luxjes aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
19.95 voor een Lux lamp vind ik geen geld! Dan ga ik er nog wel een paar halen :) Nu de prijs van de RGB lamp nog omlaag :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
(jarig!)
Twan V schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:08:
[...]
Ik weet niet of je in de nabijheid van de bridge iets hebt met een USB-poort (modem, router, domoticacontroller...), anders is dit kabeltje misschien een optie:

http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1423.l2649
Nee, helaas niet. Dat wordt dan open breken en zelf PoE er in knutselen. Eerder gedaan met andere kleine devices, werkt uitstekend. Ik gebruik hiervoor een kleine module van Freetronics. Meet een kleine aanpassing van twee weerstandjes levert deze module 5.02V. 8)

http://www.freetronics.co...ethernet-regulator-8023af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Virtual Reality schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:07:
Weer een nieuwe Hue lamp aangekondigd door Philips: Hue Go
http://www.slashgear.com/...table-led-light-02376934/

Bevat een batterij zodat deze dus ook gebruikt kan worden op plaatsen waar je geen stroom hebt.

Daarnaast wordt vermeld dat Philips de adviesprijzen voor de Lux starterset en lampen heeft verlaagd naar $79.95 en $19.95 per extra lux lamp.
Ze moeten standby verbruik van flink hebben aangepakt, want dat zat nog rond 1/2 watt in de E27 lampen, als dit op batterijen een tijd moet meegaan.....

Fijn dat de Lux goedkoper wordt. Waarschijnlijk lijden ze pijn door de GE lampen van 15 dollar ps. Deze zijn in Europa nog niet te krijgen, maar in de VS vaak uitverkocht en te koppelen met de Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:41
arjandijk162 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:10:
[...]
Waarschijnlijk lijden ze pijn door de GE lampen van 15 dollar ps. Deze zijn in Europa nog niet te krijgen, maar in de VS vaak uitverkocht en te koppelen met de Hue
Welke lampen zijn die GE lampen dan, als ik vragen mag?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:08
Zou er ook nog ooit een GU10 Lux variant komen?
Want voor 20 euro per stuk is het wel interessant om wat spotjes te vervangen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
arjandijk162 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:10:
Fijn dat de Lux goedkoper wordt. Waarschijnlijk lijden ze pijn door de GE lampen van 15 dollar ps. Deze zijn in Europa nog niet te krijgen, maar in de VS vaak uitverkocht en te koppelen met de Hue
Waar lees jij dat deze te koppelen zijn met de Hue??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Waar lees jij dat deze te koppelen zijn met de Hue??
Onder andere hier

Maar als je even GElink en Hue intikt in Google vind je nog veeel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

De GU10-Lux variant zou zeer welkom zijn net als een wakuplight met HUE.
E14 gebruik ik niet veel in huis, maar het moet toch wel mogelijk zijn die electronica smaller en vooral langer te maken, de gewone GU10/HUE(lux) is ook langer dan een reguliere lamp.

De lightstrip valt mij persoonlijk erg tegen. De Bloom/iris hadden ze de inhoud van een GU10 voor moeten gebruiken, dan warden de kleuren beter matchend.

aanwezig in huis:
8*GU-10
4* HUE lux
2* Bloom
1* LED strip
1 * HUE TAB.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

ranzige pad schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:32:
...

De lightstrip valt mij persoonlijk erg tegen. De Bloom/iris hadden ze de inhoud van een GU10 voor moeten gebruiken, dan warden de kleuren beter matchend.

...
Ik dacht al dat ik de enige was.

Vorige week de Hue startset gehaald en ik was meteen ontzettend onder de indruk van het kleurenspectrum. Vanuit mijn werk zie ik veel ledlampen, zowel chinameuk als pro-spul, maar het kleurgamma van de Hue is veel 'echter'.

Dus daags daarna de ledstrip gehaald. Maar die haalt het absoluut niet qua kleurgamma, los van dat het gebrek van amber/wit echt een gemiste kans is. Zelfs met 21% korting (Praxis) eigenlijk het geld niet waard... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Snap het ook niet. Mogelijk lukt het ze niet omdat er geen diffuser over de strip hangt die de kleuren goed kan mengen? Of zou het opgenomen vermogen te ver oplopen waardoor de voeding te groot/zwaar/duur wordt voor het mooie?
De strip (en Bloom/Iris) worden m.i. wel als 'effect' gepositioneerd, niet als algemene 'lamp' (bijv. om bij te lezen, werken, etc).

Ik wil ook nog wel ledstrips, o.a. in de keuken, maar dan wil ik wel ook de (warm) witte kleuren kunnen aanspreken, denk dat ik dat maar doe buiten Hue om.

Ben benieuwd of er meer Zigbee/Hue compatible spul komt van andere fabrikanten die dit gat gaan opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als Philips de LUX lampen in G10 formaat uit zou brengen koop ik er gelijk een paar, zo vreemd dat Philips zo lang op zich laat wachten. Maar wel "design" lampen uitbrengen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Fietsbel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:25:
Als Philips de LUX lampen in G10 formaat uit zou brengen koop ik er gelijk een paar, zo vreemd dat Philips zo lang op zich laat wachten. Maar wel "design" lampen uitbrengen.
precies, dat heb ik nu ook. De Hue/GU10 hebben ze ook in RGB en van de lux alleen de E27, prop die elektronica nu eens in een GU10, dan heb je simpel een GU10 LUX. Of denk ik nu moeilijk/gemakkelijk?

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Je kunt nu van elke Hue lamp een wakeuplight maken met de app die zo flexibel is als je wil, waarom zou je daar weer een losse "processormodule" aan toe willen voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

arjandijk162 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:46:
[...]

Je kunt nu van elke Hue lamp een wakeuplight maken met de app die zo flexibel is als je wil, waarom zou je daar weer een losse "processormodule" aan toe willen voegen?
omdat het kan;) , ik wil de radio van de wakeuplight gebruiken, bijvoorkeur dan ook een upgrade naar DAB+ en koppeling naar een 2de of 3de lamp (iris/bloom/enz) via de brdge.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik kreeg vanochtend een update van de Android app binnen met de mogelijkheid om lampen te verwijderen. Ik ben dus eindelijk van mijn ongebruikte lamp af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@ranzige pad: Dan kun je beter in het Domotica topic kijken. Je kunt niet verwachten dat alle apparaten alles kunnen met alle andere apparaten en continu cutting edge technology ondersteunen. Met een centraal, onafhankelijk, domoticasysteem ben je veel beter af (mits je een echte tweaker bent B) ).
Dan schakel je een DAB+ radio in en stuur je de Hue's in je slaapkamer aan (en koffiezetapparaat, gordijnen open, etc).

Philips moet zich m.i. richten op verlichting met Hue en de api nog beter maken. Meer modellen met GU10, E14, etc.
Niet teveel geneuzel met sensoren, want Hue is van nature geen generiek domoticasysteem.

Die wakeup light zou idealiter een API moeten hebben die events kan sturen waar weer op getriggered kan worden (niet enkel een 2e/3e Hue, maar alles wat je wilt laten schakelen als je wakker wilt worden of nog wilt uitstellen met de snooze knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Iemand een idee waar de livingwhites Plugs nog te krijgen zijn. Desnoods een lokale winkel waar ik kan bestellen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Art.b schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:36:
Iemand een idee waar de livingwhites Plugs nog te krijgen zijn. Desnoods een lokale winkel waar ik kan bestellen?

Alvast dank!
Philips is al meer dan een jaar gestopt met het produceren van de Plug (helaas) dus de kans dat je ze nog in een winkel tegen komt is erg klein.
De beste kans maak je op eBay, en als je ze vind, koop er dan gelijk 1 of 2 extra voor als er één kapot gaat of als je wilt uitbreiden.
Zelf heb ik er 4 gekocht 3-4 maanden geleden op eBay.de voor 19,95 per stuk, 2 in gebruik en 2 als reserve.
Het waren wel de Franse versies met een aarde-pen die uitsteekt maar die was heel makkelijk te verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Goldwing1973 op 02-04-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Goldwing1973 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:44:
[...]

Philips is al meer dan een jaar gestopt met het produceren van de Plug (helaas) dus de kans dat je ze nog in een winkel tegen komt is erg klein.
De beste kans maak je op eBay, en als je ze vind, koop er dan gelijk 1 of 2 extra voor als er één kapot gaat of als je wilt uitbreiden.
Zelf heb ik er 4 gekocht 3-4 maanden geleden op eBay.de voor 19,95 per stuk, 2 in gebruik en 2 als reserve.
Het waren wel de Franse versies met een aarde-pen die uitsteekt maar die was heel makkelijk te verwijderen.
Thanks voor je snelle reactie. Op ebay zie ik momenteel alleen een set van 144 euro voor 3 incl. afstandsbediening. Eigenlijk heb ik er maar 1 nodig. Hooguit 2. En zonder afstandsbediening. Daar wil ik best 19,95 per stuk voor betalen, maar niet 144 euro. Ik houd het even in de gaten. Als iemand er nog 1 teveel heeft houdt ik me aanbevolen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb al vanaf het begin dat mijn verbinding tussen de bridge en mijn telefoons vaak wegvallen. Nu staat er op dit moment een acces point op een afstand van ongeveer een meter van die bridge vandaan. Neem aan dat het daar aan ligt dat ze elkaar storen. Hoeveel afstand van elkaar is aan te raden? Het betreft een AP die momenteel op 600mW zendt.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Haal je niet wat dingen door elkaar? Je bridge is via een netwerkkabel met je router/AP verbonden.
Je telefoon connecteert via wifi op die router/AP.
Als je verbinding wegvalt, is het dan niet eerder een wifi-probleem?
Moest de bridge last hebben van het wifi-signaal, zou je wel de bridge zien, maar zou je bridge de lampen niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

CyBeRSPiN schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:20:
Snap het ook niet. Mogelijk lukt het ze niet omdat er geen diffuser over de strip hangt die de kleuren goed kan mengen? Of zou het opgenomen vermogen te ver oplopen waardoor de voeding te groot/zwaar/duur wordt voor het mooie?
Dat is toch gewoon omdat ze in alles behalve de Hue lampen zelf alleen RGB en geen RGBW gebruiken?

Die duitse led-strip die laatst hier werd genoemd heeft wel ondersteuning voor warm/koud wit en is compatible. Ben benieuwd hoe de kleuren ervan matchen.

Ik heb vanavond in ieder geval een 4e Hue E27 gehaald. Nu ik er eentje in de slaapkamer gebruik als wake-up light viel er een "gat" in de woonkamer. Wel bijzonder dat de metalen sokkel onderaan de lamp een compleet andere kleur is.

Dus om mismatches te voorkomen die maar in de slaapkamer gehangen en die van de slaapkamer terug naar de woonkamer gehaald. Nu alleen de scenes weer allemaal omzetten -O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:46:
Haal je niet wat dingen door elkaar? Je bridge is via een netwerkkabel met je router/AP verbonden.
Je telefoon connecteert via wifi op die router/AP.
Als je verbinding wegvalt, is het dan niet eerder een wifi-probleem?
Moest de bridge last hebben van het wifi-signaal, zou je wel de bridge zien, maar zou je bridge de lampen niet meer zien.
Wifi valt niet weg.
En als ik de doos moet geloven werken die lampen en bridge ook op de 2.4GHz band.
En de bridge vindt af en toe lampen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door The Dolf op 02-04-2015 21:01 ]

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
The Dolf schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:58:
[...]

Wifi valt niet weg.
En als ik de doos moet geloven werken die lampen en bridge ook op de 2.4GHz band.
En de bridge vindt af en toe lampen niet.
Wifi en Zigbee werken inderdaad beide op 2.4Ghz.
Maar kan je misschien even wat uitgebreider uitleggen wat er dan juist gebeurd?
Je zegt dat de verbinding tussen bridge en telefoon wegvalt. Maar daar heeft zigbee niks mee te maken want die verbindt enkel naar je lampen, niet je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Wat me zojuist eigenlijk pas opvalt is dat de nieuwe Hue Phoenix serie ook een inbouwspotje (14cm) omvat voor maar €49. Misschien interessant voor mensen die nieuwe spotjes met GU10 op de planning hebben staan. De rest van de lampen moet maar net je ding zijn (en ook weer niet goedkoop), maar de spotjes zijn veel breder toepasbaar.

Wel opletten dat het geen RGBW lampen zijn, maar alleen verschillende wit-tinten. Ergens tussen de Hue en Hue Lux lampen in dus.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads//2015/03/Hue-Phoenix-Cooking-dinner-Lifestyle-150x150.jpg
http://www.newscenter.phi...te-light.wpd#.VR2yceJdarU

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13

robertwebbe

Robert Webbe

Philips kondigt draagbare hue Go verlichting aan

donderdag 02-04-2015 14:00

Dit is een origineel bericht van Koninklijke Philips

Draadloos eigen lichtsfeer creëren waar dan ook in huis en tuin

- Philips introduceert draagbare hue verlichting

Eindhoven, Nederland - Vanaf vandaag kunnen mensen hun hue verlichting overal mee naar toe nemen, van een diner voor twee in huis tot zelfs een romantisch moment onder de sterrenhemel in de tuin. Philips lanceert de Philips hue Go en verlegt daarmee opnieuw de grenzen van hoe licht zowel binnen als buiten kan worden gebruikt. De Philips hue Go is een draagbare en draadloze lamp met alle slimme connectiviteitseigenschappen van Philips hue en wist recent zowel een iF DESIGN AWARD 2015 als Red Dot Award 2015 in de wacht te slepen.

De Philips hue Go is een aanvulling op het uitgebreide Philips hue-gamma en laat mensen op een nog persoonlijker manier licht beleven. Dankzij de vijf nieuwe dynamische lichteffecten kan kan men speciale momenten opluisteren en door zijn interactie met meer dan 200 beschikbare apps biedt de Hue Go een totale vrijheid van licht.

"Het digitaliseren van licht opende een heel nieuwe wereld van mogelijkheden. Het stelde ons in staat om met een simpele vingerbeweging licht in onze woningen te creëren én te regelen", verklaart Leonardo Avezzano, Product Marketing Director van Philips hue. "Met hue Go zet Philips de volgende stap die totale vrijheid van licht biedt en het voor ons mogelijk maakt om op ieder gewenst moment elke ruimte in een bepaalde sfeer onder te dompelen."

Licht in beweging
Philips hue Go is een veelzijdige lamp die de manier waarop licht in de woning wordt gebruikt volledig verandert, maak hem los van de netspanning en hij wordt een draagbaar kunstwerk. Volledig opgeladen kan de Philips hue Go drie uur lang branden en verplaatst worden van de tuin naar de woonkamer naar de slaapkamer zonder het hoofd (en benen) te breken over snoeren. Met hue Go kan men telkens weer licht creëren en genieten van een nieuwe sfeer. Versterk de sfeer in de woonkamer door de lamp tegenover een wand te plaatsen en deze zo te overspoelen met licht; geef extra sfeer aan een intiem diner door hue Go midden op de tafel te plaatsen of vestig de aandacht op een kunstwerk door het licht precies zo te richten waar men verlichting wenst te brengen. De dikwandige bolvormige achterkant van Philips hue Go tilt vormgeving naar een hoger niveau. Het design van hue Go straalt compactheid en materiaalrijkdom uit, terwijl zijn doorschijnende vorm de indruk wekt van puur licht.

Stel hue Go af op persoonlijke stemming
Via de bedieningsknop op de lamp kan makkelijk het licht zelf aangepast worden als smartphone of tablet niet bij de hand zijn. Er kan worden gekozen uit zeven verschillende lichteffecten gaande van functioneel warmwit licht en koel vitaliserend daglicht tot één van de vijf natuurlijke dynamische effecten: Cozy Candle, Sunday Coffee, Meditation, Enchanted Forest en Night Adventure. Elk effect heeft zijn eigen kenmerkende vloeiende gloed en mengeling van kleuren, wat zorgt voor 'levend' licht - een verrijking voor een romantisch diner, een ontspannen bad of een Zenmoment. Met de Philips hue-app kan men functioneel wit licht selecteren voor alledaagse taken en de optimale instellingen vinden die gebruikers helpen bij het ontspannen, lezen, concentreren en energie opdoen. Ze kunnen kiezen uit meer dan 16 miljoen kleuren om hun verlichting te personaliseren en aan te passen aan elke gelegenheid, stemming of moment.

Maak verbinding
Net als Philips hue kan ook hue Go mensen via een vriendelijke 'lichtmelding' discreet waarschuwen als er een nieuwe e-mail binnenkomt of als het weer verandert, waar ze ook in huis zijn. Eveneens kan hij momenten creëren waarbij de hele kamer betrokken wordt bij het tv-kijken, of die het spelen van games naar een hoger niveau tillen via de integratie met hue apps. Philips hue Go werkt naadloos samen met alle Philips hue- en Friends of hue-producten, en is gemakkelijk te integreren in een bestaand netwerk. Een nieuw netwerk instellen is ook erg eenvoudig: men hoeft zich enkel te verzekeren dat de Philips hue bridge (afzonderlijk te koop) verbonden is met het draadloze netwerk, download dan de Philips hue-app naar de smartphone of tablet en sluit de Philips hue Go aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Hue Go wel een geinig product.

Maar wat een ontzettend slecht geschreven stuk zeg. Is dit echt een persbericht van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:55:

Maar wat een ontzettend slecht geschreven stuk zeg. Is dit echt een persbericht van Philips?
"Slecht vertaalde handleidingen" (met dank aan Fok)
Dit toestel voortbreng, gebruikte en uitsral het radio freqentie energie kunnen, als het niet overeenstemmend met de onderwijzen geinstalleerd en gebruikt, mag de nadelig storing ter radio communicaties veroorzaken.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RobV schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:30:
[...]

"Slecht vertaalde handleidingen" (met dank aan Fok)

[...]
Soort van Google vertalen tekst ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:55:

http://www.perssupport.nl...rt+draagbare+Hue+Go_pspdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

even een tip:

fonq.nl,
kortingscode FREEBILLIE0104

krijg je 10 euro korting mee, vanaf 40 euro.
Meerdere keren per persoon bruikbaar lijkt t. dus doe er je voordeel mee.....

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 22:25
Art.b schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:49:
[...]

Thanks voor je snelle reactie. Op ebay zie ik momenteel alleen een set van 144 euro voor 3 incl. afstandsbediening. Eigenlijk heb ik er maar 1 nodig. Hooguit 2. En zonder afstandsbediening. Daar wil ik best 19,95 per stuk voor betalen, maar niet 144 euro. Ik houd het even in de gaten. Als iemand er nog 1 teveel heeft houdt ik me aanbevolen :P
Ik zoek er ook nog eentje en eventueel een spare. Ik heb wel een Duitse verkoper gevonden op Ebay die er 3 tientjes voor vraagt, maar die vertikt naar Nederland te sturen.
Wellicht kunnen we samen wat regelen met die gast in Engeland?
En anders kijken ik of ik kan bestellen via een Duitse vriend, maar dat is weer zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Pulp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:46:
[...]

Wellicht kunnen we samen wat regelen met die gast in Engeland
Let wel dat ze in Engeland een andere stekker hanteren dan de rest van Europa, per plug heb je dan ook een UK->EU en EU->UK verloopstekker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Binnenkort krijg ik een nieuwe keuken en ben daarvoor nu het lichtplan aan het maken. Mijn hele huis hangt vol met Hue's en zoek dus ook iets voor in de keuken dat daarmee op zijn minst aan te sturen is. Nu heb ik het volgende bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/3ua8qdjt7/Perspectief_02_lichtbalk.jpg

Je ziet dat in de keuken een lichtbalk is getekend waarin rechts het zijaanzicht is uitgetekend. Daarin liggen dus LED-strips. Nu komt het probleem: de Philips Hue-strips leveren veel te weinig licht als algemene verlichting. Zo'n 120 lumen per strip. Ter vergelijk: 1 Hue Bulb is 600 lumen.

Nu heb ik LED-strips gevonden die +- 2000 lumen per meter leveren. Da's fantastisch voor algemene verlichting (absurd overdreven eigenlijk), maar weer minder geschikt voor 's avonds. Dimmen dus! Maar graag wel via Hue.

Na lang nadenken bedacht ik mij het volgende: ik regel ergens een LivingWhites Plug vandaan. Daarmee kan ik ze in elk geval aan en uit schakelen. Maar ook dimmen. Ik heb zelf niet genoeg verstand van elektronica om het volgende probleem op te lossen:
- LivingWhites Plug output 230V AC.
- LEDs hebben 12V DC nodig.

Vraag 1: wanneer je LivingWhites Plug dimt, gaat dan het voltage omlaag? M.a.w.: daalt de output dan naar bijvoorbeeld 90V AC?
Vraag 2: wat gebeurt er met de 230V > 12V transformator als er ineens nog maar 90V binnen komt?
Vraag 3: als het antwoord op vraag 2 is "stuk", hoe los ik dit dan op? ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Goldwing1973 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:17:
[...]

Let wel dat ze in Engeland een andere stekker hanteren dan de rest van Europa, per plug heb je dan ook een UK->EU en EU->UK verloopstekker nodig.
Was bekend. Gek genoeg biedt deze verkoper zowel UK als Franse setjes aan. En ik begrijp dat van die franse die aardpen er gemakkelijk uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk. Je zou zeggen dat ze een redacteur hebben voor dit soort berichtgeving. Dit kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Plague schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:40:
Binnenkort krijg ik een nieuwe keuken en ben daarvoor nu het lichtplan aan het maken. Mijn hele huis hangt vol met Hue's en zoek dus ook iets voor in de keuken dat daarmee op zijn minst aan te sturen is. Nu heb ik het volgende bedacht:
[afbeelding]

Je ziet dat in de keuken een lichtbalk is getekend waarin rechts het zijaanzicht is uitgetekend. Daarin liggen dus LED-strips. Nu komt het probleem: de Philips Hue-strips leveren veel te weinig licht als algemene verlichting. Zo'n 120 lumen per strip. Ter vergelijk: 1 Hue Bulb is 600 lumen.

Nu heb ik LED-strips gevonden die +- 2000 lumen per meter leveren. Da's fantastisch voor algemene verlichting (absurd overdreven eigenlijk), maar weer minder geschikt voor 's avonds. Dimmen dus! Maar graag wel via Hue.

Na lang nadenken bedacht ik mij het volgende: ik regel ergens een LivingWhites Plug vandaan. Daarmee kan ik ze in elk geval aan en uit schakelen. Maar ook dimmen. Ik heb zelf niet genoeg verstand van elektronica om het volgende probleem op te lossen:
- LivingWhites Plug output 230V AC.
- LEDs hebben 12V DC nodig.

Vraag 1: wanneer je LivingWhites Plug dimt, gaat dan het voltage omlaag? M.a.w.: daalt de output dan naar bijvoorbeeld 90V AC?
Vraag 2: wat gebeurt er met de 230V > 12V transformator als er ineens nog maar 90V binnen komt?
Vraag 3: als het antwoord op vraag 2 is "stuk", hoe los ik dit dan op? ;)

Thanks!
LEDs dimmen is wel even wat anders dan een gloeilamp dimmen. Je hebt er doorgaans andere dimmers voor nodig. Dikke kans dus dat die LivingWhites Plug dus niet doet wat je wilt. Als je er al eentje kunt bemachtigen.
Ik ben met een vergelijkbaar project bezig voor boven de eettafel. Hier wil ik een wireless ballast van Dresden Electronik voor gaan gebruiken. 12V voeding erbij en je bent klaar.
Welke LEDS heb je gevonden? Waar ik naar zit te kijken momenteel is RGBW strips met 84 LEDs per meter en 12 lumen per LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Pulp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:25:
[...]

Was bekend. Gek genoeg biedt deze verkoper zowel UK als Franse setjes aan. En ik begrijp dat van die franse die aardpen er gemakkelijk uit kan.
Ja, dat klopt, kwestie van de Plug openmaken en dan de aardpen zo'n 25x heen en weer buigen en hij breekt netjes los, vervolgens plug weer dichtklikken en je ziet (op het gaatje na waar de aardpen zat) er niks meer van.
Pulp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:34:
[...]

LEDs dimmen is wel even wat anders dan een gloeilamp dimmen. Je hebt er doorgaans andere dimmers voor nodig. Dikke kans dus dat die LivingWhites Plug dus niet doet wat je wilt. Als je er al eentje kunt bemachtigen.
Ik ben met een vergelijkbaar project bezig voor boven de eettafel. Hier wil ik een wireless ballast van Dresden Electronik voor gaan gebruiken. 12V voeding erbij en je bent klaar.
Welke LEDS heb je gevonden? Waar ik naar zit te kijken momenteel is RGBW strips met 84 LEDs per meter en 12 lumen per LED.
En toch heb ik het hier zonder problemen werkend, gekleurde kerstverlichting (led) in een nepplant op de koelkast en prima te dimmen met de plug.

[ Voor 48% gewijzigd door Goldwing1973 op 03-04-2015 18:40 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.