[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.195 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Barns schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Met een kortingscode ergens snoep je er een keer €5 af. Daarnaast via sites als shopkorting.nl scheelt het je soms nog 3-5%. Dat helpt toch weer een beetje ;)
Ik heb heel bewust alleen maar lampen in de aanbieding gekocht en dat heeft met toch wel iets meer opgeleverd dan €5,-

Eerste aanbieding bij de Wehkamp, een starterkit met losse lamp: €200,- (€60,- korting)
Vervolgens bij de PSV shop 2 ambilight startkits voor €200,- maar Bridges verkocht voor €50,- (€90,- korting)
Als laatste twee Hue Lux bij de Praxis voor ~€45 (€15,- korting)

Bij elkaar dus voor €560,- aan lampen gekocht, maar €395,- betaald (€ 165 korting). Je moet alleen wat geduld hebben en er snel bij zijn.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Shapeshifter schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01:
Mijn vrouw claimde gisteren een piep uit een van de lampen te horen en vanochtend hoorde ik er ook een licht zoemen, dacht al wel eens eerder gelezen te hebben dat mensen daar last van hadden. Heeft dat nog met leeftijd / model oid te maken?
Als ik er heel dichtbij ga staan kan ik (alle 6) mijn lampen ook licht horen zoemen. Het is echter heel zacht en vanwege de redelijk hoge toonfrequentie op een normale afstand ook niet hoorbaar voor mij. Dus ja, je kan ze heel goed horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:51
Bvelleko schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:58:
[...]

Als ik er heel dichtbij ga staan kan ik (alle 6) mijn lampen ook licht horen zoemen. Het is echter heel zacht en vanwege de redelijk hoge toonfrequentie op een normale afstand ook niet hoorbaar voor mij. Dus ja, je kan ze heel goed horen.
Al mijn Hue E27's (4stuks) zoemen ook licht en als ze standby staan, dus wel stroom er op maar geen licht geven dan komt er een zure hoge piep uit. Dit is in m'n keuken en boven eetkamer niet zo vervelend, maar ik heb er ook eentje achter mijn boxspring staan en ik zit er ernstig over te denken om die weer weg te halen, want het is heel irritant.
Zo'n geluidje wat je soms wel en soms niet hoort, maar als je hem eenmaal hoort, dan raak je het ook niet meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 12:26
Ik heb ook een vervelend (brommend) geluid gehad uit een van de lampen bij m'n ouders. Kun je gewoon bij Philips aangeven, die ruilen hem dan om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Laatst nog nagevraagd bij mijn lokale Praxis en daar verkochten ze de Hue niet, maar misschien dus nog opzoek naar een grotere praxis in de buurt.
Want het assortiment blijkt dus niet overal hetzelfde te zijn.

Maar bevind zich jouw Praxis toevallig in de buurt van oost Brabant RTB?
In mijn geval gaat het om Praxis Hengelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Ik ook brommers..
Duurt ff, maar wel nieuwe gekregen...
Tegenvaller..
Dure lampen en dan zo'n geluidje....

Maar beter is dat wel is opgelost

Nadeel..
Reset om je oude lampen eruit te krijgen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog enkele dagen en die reset is hopelijk niet meer nodig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Heb inmiddels drie hue spots gekocht. Erg gaaf! *D

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

Winkiller

De Mopperpot

Wij hebben nogal vaak last van stroomuitval in onze woonplaats waardoor 's ochtends alle 5 de lampen volluit staan te branden, is daar al een oplossing voor ?

Ik bedoel dan een soort van actie waardoor ze bv. na een aantal minuten zichzelf uitschakelen na een stroomstoring, bv. als de eigenaar niets doet of zo iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik weet de situatie bij je thuis niet, maar ik heb in dit topic wel eens gelezen dat als je er KaKu schakelingen/sensors tussen hebt, dat het dan niet gebeurd, misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Winkiller schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:34:
Wij hebben nogal vaak last van stroomuitval in onze woonplaats waardoor 's ochtends alle 5 de lampen volluit staan te branden, is daar al een oplossing voor ?

Ik bedoel dan een soort van actie waardoor ze bv. na een aantal minuten zichzelf uitschakelen na een stroomstoring, bv. als de eigenaar niets doet of zo iets dergelijks...
Ik denk dat je dit met API redelijk kunt doen. Er is namelijk een standaardgroep waar alle lampen in zitten (groep 0). Ik heb bijvoorbeeld in de meterkast een raspberry pi hangen die eigenlijk een soort cronserver is. Hij checkt elke minuut of hij een taak moet uitvoeren en doet dat dan. Zoiets zou je de opdracht kunnen geven om te checken of alle lampen aan staan tussen bijvoorbeeld 0.00 en 08.00. Ik weet niet hoe veel lampen je hebt, maar bij mij komt het haast nooit voor dat alle lampen tegelijkertijd aanstaan, dus bij mij zou dit weinig false positives opleveren (zelfs dan zullen ze niet allemaal op hun standaardinstelling staan, dus dat kun je ook nog checken).

[ Voor 4% gewijzigd door Shapeshifter op 25-03-2015 13:08 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Shapeshifter schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat je dit met API redelijk kunt doen. Er is namelijk een standaardgroep waar alle lampen in zitten (groep 0). Ik heb bijvoorbeeld in de meterkast een raspberry pi hangen die eigenlijk een soort cronserver is. Hij checkt elke minuut of hij een taak moet uitvoeren en doet dat dan. Zoiets zou je de opdracht kunnen geven om te checken of alle lampen aan staan tussen bijvoorbeeld 0.00 en 08.00. Ik weet niet hoe veel lampen je hebt, maar bij mij komt het haast nooit voor dat alle lampen tegelijkertijd aanstaan, dus bij mij zou dit weinig false positives opleveren (zelfs dan zullen ze niet allemaal op hun standaardinstelling staan, dus dat kun je ook nog checken).
Dat is in mijn situatie niet mogelijk, ik heb geen raspberry pi en zelf programeren :N

@OmeAnne, het lijkt me dat het zonder extra apparatuur ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:37
Zouden jullie dit idee even een kudo willen geven op de website? https://community.spotify...ith-Spotify/idi-p/1036042

Hopelijk komt er dan native support in Spotify voor de Philips Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:05:
[...]

@OmeAnne, het lijkt me dat het zonder extra apparatuur ook moet kunnen.
Dat betwijfel ik, het zit gewoon zo in de firmware van de lampen geprogrammeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Fire69 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Dat betwijfel ik, het zit gewoon zo in de firmware van de lampen geprogrammeerd...
Inderdaad en daarom denk ik waarom kan dat, uitschakelen na 10 minuten na een stroomuitval, dan niet als extra optie daar of in de bridge in geprogrameerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Winkiller schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Inderdaad en daarom denk ik waarom kan dat, uitschakelen na 10 minuten na een stroomuitval, dan niet als extra optie daar of in de bridge in geprogrameerd worden.
Kun je mij uitleggen hoe een lamp (zonder hulp van de bridge) het verschil kan zien tussen 'schakelaar uit' en 'stroomuitval'.

Met de hulp van de bridge zou het eventueel kunnen, want "hey ik ben uit geweest, dat klopt vast niet", en "hey ik ben uitgeweest zonder powerdown, maar de lampen zijn aan.. hmmmm".

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

RobV schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:27:
[...]

Kun je mij uitleggen hoe een lamp (zonder hulp van de bridge) het verschil kan zien tussen 'schakelaar uit' en 'stroomuitval'.

Met de hulp van de bridge zou het eventueel kunnen, want "hey ik ben uit geweest, dat klopt vast niet", en "hey ik ben uitgeweest zonder powerdown, maar de lampen zijn aan.. hmmmm".
Nee kan ik niet, maar er staat altijd een beetje spanning op de lampen, als dat plots wegvalt ?!
Er zit een print in die lampen, daar moet volgens mij meer mee kunnen.

Maar ik ga ook meer uit van de bridge dan de lampen, het moet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de nacht, om het half uur via IFTTT een commando "alle lampen uit" instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Eerlijker gezegd zou ik het logischer vinden dat jouw woonplaats iets zou doen aan het frequente stroomprobleem dan dat Philips rare constructies moet beginnen maken om dat probleem te omzeilen ;)

Ik heb momenteel nog enkele lampen die ik gewoon via een schakelaar bedien en waar dus gewoon de stroom af gaat om ze uit te zetten. Dat zou met jouw oplossing dus niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:36:
[...]

In de nacht, om het half uur via IFTTT een commando "alle lampen uit" instellen?
Dit ken ik (nog) niet, ik zal mij eens gaan inlezen, bedankt voor de tip.

@Fire69: Ja daar zijn ze al een paar jaar mee bezig samen met de Stedin maar het is nog steeds ruk.
We hebben ook vaak (zeer) korte onderbrekingen die net genoeg zijn om een Pc te doen uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:37
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar Hue lampen: Philips Outlet is ze aan het dumpen op marktplaats http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Dit is al de derde dag op rij dat Philips ze aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Tijdelijk gratis. Normaal 3 euro. Ken de app zelf nog niet maar ziet er goed uit.

Hue LIFX Scintillator by Flaming Pear Software
https://appsto.re/nl/6Ie1N.i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
ThijsWTF schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:59:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar Hue lampen: Philips Outlet is ze aan het dumpen op marktplaats http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Dit is al de derde dag op rij dat Philips ze aanbied.
Maar het leuke is is dat mensen uiteindelijk te hoog gaan bieden en dan is de korting erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Tsja...

Ik blijf het roepen, sorry daarvoor.

Maar als je Domoticz draait...
Kun je een Hue gewoon na een x tijd vanzelf uit laten gaan.
Dat ik heb op al mij hue...
Gang na 10 minuten auto off
Badkamer na 60 minuten off
Bijkeuken 30 minuten
Enz enz..

RPi voor paar tientjes..
En gaan,
Vind je het leuk koop je een RFXcome erbij..

En wordt het zelfs veslavend

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 16:47
Scidd0w schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:29:
Tijdelijk gratis. Normaal 3 euro. Ken de app zelf nog niet maar ziet er goed uit.

Hue LIFX Scintillator by Flaming Pear Software
https://appsto.re/nl/6Ie1N.i
Om hier op in te haken.. hoe zit het eigenlijk met de app van de medetweaker? Zijn inmiddels de x aantal dagen al voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
la_fusion schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Om hier op in te haken.. hoe zit het eigenlijk met de app van de medetweaker? Zijn inmiddels de x aantal dagen al voorbij?
Ik wilde me hier destijds ook op storten, maar toen de 'mede-tweaker' vertelde dat hij het in een weekje wel af had leek me het niet zo zinnig meer. Ik ben nog steeds van plan om er eens mee aan de slag te gaan.

Helaas is de basis vaak snel vergeten en schiet in een feature creep mode waardoor het nooit af gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:51

robertwebbe

Robert Webbe

Ik kreeg zojuist een software-update van de bridge binnen: 01023599.

Er zijn nog geen releasenotes gepost op http://www2.meethue.com/en-us/release-notes/.

[ Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 27-03-2015 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:50:
[...]

Tsja...

Ik blijf het roepen, sorry daarvoor.

Maar als je Domoticz draait...
Kun je een Hue gewoon na een x tijd vanzelf uit laten gaan.
Dat ik heb op al mij hue...
Gang na 10 minuten auto off
Badkamer na 60 minuten off
Bijkeuken 30 minuten
Enz enz..

RPi voor paar tientjes..
En gaan,
Vind je het leuk koop je een RFXcome erbij..

En wordt het zelfs veslavend
Da's leuk, maar niet echt een oplossing voor zijn probleem toch?
Als 's nachts plots alle lichten aangaan als je in je bed ligt, ga je toch niet denken "och, laat maar zo, binnen 10min gaan ze toch weer uit" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

Nicap

Tsssk....

Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:36:
[...]

Da's leuk, maar niet echt een oplossing voor zijn probleem toch?
Als 's nachts plots alle lichten aangaan als je in je bed ligt, ga je toch niet denken "och, laat maar zo, binnen 10min gaan ze toch weer uit" 8)7
Dacht dat dat wel een oplossing kon zijn. Dylantje geeft alleen een voorbeeld. Je kunt het toch ook anders instellen |:(

Bijvoorbeeld met een Blocky dat als alle lampen op 100% staan dat ze uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat nou |:( ?

Wat is een Blocky?

Winkiller geeft al aan dat hij geen RasPi heeft en programmeren niks voor hem is, dan denk ik niet dat deze oplossingen iets voor hem zijn.
Zoals ik al gezegd heb, volgens mij bestaat er geen (voor hem) simpele oplossing voor zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 08-10 02:31
oodh schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:07:
Nog even ter bevestiging. Keurig bezorgd net. Nu baal ik dat ik er niet 2 heb besteld :) :

[afbeelding]
Begin hier nu wel een beetje ongeduldig te worden die woensdag 10:30 besteld met cc, maar nog steeds niks behalve de order bevestiging..

Zijn er nog meer die nog wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 14:19
Vannacht is er een update uitgebracht. Weet iemand waar ik de release details kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 16:46

Heeft iedereen in je woonplaats hier last van? Is de stroomleverancier/netbeheerder hiervan op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Heb t al een paar x in dit topic genoemd, maar hang er simpel een kaku mini-switch voor, past goed in achter je inbouw schakelaar, en je schakelaar blijft gewoon de aan-uit knop.
Deze kaku switches gaan niet aan na een stroom uitval.
Heb dit zelf ook zo in de slaapkamer, en een kaku stekker switch voor de een staande lamp in de woonkamer.

Kan je ze ook nog uit je luie stoel bedienen en de waf factor is hoog, die kan de lampen aan en uit zetten zoals ze gewend is. met de switch op de muur.
Kan je zelfs aan haar kan t van t bed nog een extra plak schakelaar maken van kaku.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
LoneWolf schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:07:
[...]
hang er simpel een kaku mini-switch voor, past goed in achter je inbouw schakelaar, en je schakelaar blijft gewoon de aan-uit knop.
Maar als de kaku mini-switch de stroom eraf haalt, hoe kan dan de gewone schakelaar nog werken? Of werkt dit met een hotelschakeling iod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Er blijft altijd (tenzij de stroom uitgevallen is) stroom op het schakelaanstuurdeel staan, de gewone schakelaar wip is dan gewoon een electronische switch geworden die een relais bedient.

Gebeurt ook met je hue lamp, als deze uit zet met de app of tap dan zet je het verlichtings deel uit, de schakel en zend/ontvangst module blijven onder stroom staan.

(Eigenlijk doen de hue lampen wel heel goed een "gewone" lamp na... ook als die aan staat (stroom er op) en de stroom valt uit en komt weer terug, dan geven ze licht. :+ )

[ Voor 48% gewijzigd door LoneWolf op 27-03-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Over stroom gesproken. Voor de mensen in de Randstad die net weer stroom hebben en niet thuis zijn. Gefeliciteerd, nu staan al je lampen aan, als je je bridge zo hebt ingesteld dat hij vanaf buiten te bereiken is kan je dat oplossen, anders dan zal je het moeten accepteren of naar huis moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 16:47
RobV schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:33:
[...]

Ik wilde me hier destijds ook op storten, maar toen de 'mede-tweaker' vertelde dat hij het in een weekje wel af had leek me het niet zo zinnig meer. Ik ben nog steeds van plan om er eens mee aan de slag te gaan.

Helaas is de basis vaak snel vergeten en schiet in een feature creep mode waardoor het nooit af gaat komen.
Ik doelde niet op jou maar inderdaad op die mede-tweaker die het in een week of zo af zou hebben. Zijn gestelde doelen leken uiteindelijk wel goed maar ben benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
eew schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:12:
Over stroom gesproken. Voor de mensen in de Randstad die net weer stroom hebben en niet thuis zijn. Gefeliciteerd, nu staan al je lampen aan, als je je bridge zo hebt ingesteld dat hij vanaf buiten te bereiken is kan je dat oplossen, anders dan zal je het moeten accepteren of naar huis moeten gaan.
Die paar watt verbruik.... dat is ook geen ramp. Zolang het niet snachts op je slaapkamer aan gaat...

Ik laat mijn lampen altijd standaard aan gaan savonds en s'ochtends. Juist omdat ze toch weinig verbruiken. Is ook een prima middel om dieven niet te laten zien of je thuis bent of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Waah schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:23:
[...]
Zolang het niet snachts op je slaapkamer aan gaat...
Waarom Hue lampen op je slaapkamer ? daar slaap je toch !? 8)
Gezien het probleem na stroomstoringen moet ik daar echt niet aan denken. ;)

Die bridge update kwam bij ons gisteravond al binnen, nog niets gevonden over wat er verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Winkiller schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:44:
[...]

Die bridge update kwam bij ons gisteravond al binnen, nog niets gevonden over wat er verbeterd is.
Heb zelf wel over Hue op de slaapkamer nagedacht (ivm wake-up light achtige functie) maar toch vanaf gezien om alles aan te passen. Moet nodig de Bridge weer opnieuw instellen... van het weekend maar weer even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Is er een snelle en gemakkelijke manier om de rgb waardes van de huidige instelling uit te lezen? Was eens aan het kijken naar Domoticz maar daar moet je de scenes natuurlijk in rgb invullen. Geen zin om al die lampen weer opnieuw in te stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Waah schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Heb zelf wel over Hue op de slaapkamer nagedacht (ivm wake-up light achtige functie)
Wij hebben een WakeUp light van Philips, die gaat niet branden na een stroomstoring.
Kan jij ook kopen, heb je al voor hetzelfde geld als een Hue lamp, kleur bedoel ik dan.

Zolang er geen oplossing is voor het volop branden na een stroomstoring wil ik geen Hue op slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Winkiller schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Wij hebben een WakeUp light van Philips, die gaat niet branden na een stroomstoring.
Kan jij ook kopen, heb je al voor hetzelfde geld als een Hue lamp, kleur bedoel ik dan.

Zolang er geen oplossing is voor het volop branden na een stroomstoring wil ik geen Hue op slaapkamers.
Ja de prijs hield me ook tegen ja... Maar de oude modellen van de wake-up light hadden geen verwisselbare lamp... wat ook bullshit is imho...

En gelukkig heb ik zolang als ik in dit huis woon (een jaar :P ) nog nooit een stroomstoring meegemaakt. Eigenlijk sowieso nooit volgens mij... tenzij zelf veroorzaakt door kortsluiting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Philips Hue is een leuke gadget van deze tijd, maar nog niet volwassen genoeg om je hele woning mee vol te hangen. En dan bedoel ik de gemiddelde consument en niet de gevorderde tweakers die hier rondhangen. :)

Ik ben trouwens ook nog geen meter opgeschoten met de IFTTT applicatie voor Android om een failsafe te creeren, blijkbaar doe ik iets verkeerd of ik kijk niet goed, of er is (nog) geen IF Recept die om de 2 uur controleerd of Hue brand, raar eigenlijk nu half amsterdam en noordholland zonder stroom zat.

Kwestie van tijd denk ik nu... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

[...]

..
Hue lampen op je slaapkamer, kan je gezellig sfeertje creëren voor het " slapen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

[...]

Ik heb er twee op mijn slaapkamer voor lichtalarmen, en het mis makkelijk om ze s'nachts aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
LoneWolf schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:44:
[...]

Hue lampen op je slaapkamer, kan je gezellig sfeertje creëren voor het " slapen" :+
En dan de disco-app starten die "meebeweegt" op de muziek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ook heel geschikt voor doven en slechthorenden, de disco app aan, die meegaat op t snurken.... :+
kan een dove partner ook genieten van t gesnurk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

Ethirty

Who...me?

Ik gebruik er eentje in de slaapkamer experimenteel als wakeup light. Werkt echt briljant.

Nadeel is wel dat ik er 3 aparte alarmen voor gebruik met fades (van warm naar koud wit + intensiteit), dus even snel op een ander tijdstip instellen is niet heel praktisch.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
UltraSub schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:52:
Is er een snelle en gemakkelijke manier om de rgb waardes van de huidige instelling uit te lezen? Was eens aan het kijken naar Domoticz maar daar moet je de scenes natuurlijk in rgb invullen. Geen zin om al die lampen weer opnieuw in te stellen :P
Hue Lights (iOS) voor XY values:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2nkl9it.jpg

of?
http://www.developers.mee...mentation/getting-started

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

UltraSub schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:52:
Philips Hue werkt niet met RGB waarden, alleen met HSV (Hue Saturation Value) of xy. Deze kun je via de API makkelijk opvragen / instellen. Je kunt van xy naar RGB en omgekeerd, ik heb daarvoor dit gebruikt:

Wikipedia: sRGB

Eitje voor de gemiddelde tweaker ;)

In Python ziet dat er zo uit overigens (ik heb alleen RGB -> xy nodig):

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
def xy(red, green, blue):
    # Normalize
    red = red / 255.0
    green = green / 255.0
    blue = blue / 255.0

# Gamma correction
    if red > 0.04045:
        red = pow((red + 0.055) / 1.055, 2.4)
    else:
        red = red / 12.92

if green > 0.04045:
        green = pow((green + 0.055) / 1.055, 2.4)
    else:
        green = green / 12.92

if blue > 0.04045:
        blue = pow((blue + 0.055) / 1.055, 2.4)
    else:
        blue = blue / 12.92

# Conversion
    X = 0.649926 * red + 0.103455 * green + 0.197109 * blue
    Y = 0.234327 * red + 0.743075 * green + 0.022598 * blue
    Z = 0.000000 * red + 0.053077 * green + 1.035763 * blue

x = X / (X + Y + Z)
    y = Y / (X + Y + Z)

return round(x, 4), round(y, 4)

[ Voor 37% gewijzigd door Shapeshifter op 27-03-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

eew schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:12:
Ik heb hue, en Toon (van eneco), en toon heeft een app waarmee ik mijn thermostaat kan bedienen via internet...

Sinds een tijdje heeft toon ook een plugin voor hue, dus mijn lampen kan ik nu ook via die app controleren/uitzetten.

(Ik heb btw ook hue/livingcolor in de slaapkamer, gelukkig nog nooit problemen mee gehad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Shapeshifter schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:38:
[...]

Philips Hue werkt niet met RGB waarden, alleen met HSV (Hue Saturation Value) of xy. Deze kun je via de API makkelijk opvragen / instellen. Je kunt van xy naar RGB en omgekeerd, ik heb daarvoor dit gebruikt:

Wikipedia: sRGB

Eitje voor de gemiddelde tweaker ;)

In Python ziet dat er zo uit overigens (ik heb alleen RGB -> xy nodig):

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
def xy(red, green, blue):
    # Normalize
    red = red / 255.0
    green = green / 255.0
    blue = blue / 255.0

# Gamma correction
    if red > 0.04045:
        red = pow((red + 0.055) / 1.055, 2.4)
    else:
        red = red / 12.92

if green > 0.04045:
        green = pow((green + 0.055) / 1.055, 2.4)
    else:
        green = green / 12.92

if blue > 0.04045:
        blue = pow((blue + 0.055) / 1.055, 2.4)
    else:
        blue = blue / 12.92

# Conversion
    X = 0.649926 * red + 0.103455 * green + 0.197109 * blue
    Y = 0.234327 * red + 0.743075 * green + 0.022598 * blue
    Z = 0.000000 * red + 0.053077 * green + 1.035763 * blue

x = X / (X + Y + Z)
    y = Y / (X + Y + Z)

return round(x, 4), round(y, 4)
De lampen kunnen ook hue en saturation geven. Deze is veel makkelijker om te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik heb het inderdaad al via de api uitgevogeld. Alleen is dat inderdaad xy, en Domoticz wil graag RGB input, of ik moet ergens overheen kijken. Even converteren dus. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

UltraSub schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:59:
Ik heb het inderdaad al via de api uitgevogeld. Alleen is dat inderdaad xy, en Domoticz wil graag RGB input, of ik moet ergens overheen kijken. Even converteren dus. Thx.
Domoticz

Kan ook een script schakelen..
Wat je instelt op de kleuren van je wensen............

Zoiets als:
curl -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on": true,"bri": 254,"hue": 15331,"sat": 121,"xy": [0.4448,0.4066],"ct": 343,"alert": "none","effect": "none","colormode": "xy","reachable": true}' http://192.168.5.36/api/newdeveloper/lights/4/state -- scene lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik lees al een behoorlijke tijd mee en ga nu toch ook over tot het posten. Ik zit namelijk met een vraag:

Ik overweeg al een tijdje de set aan te schaffen. Inmiddels heb ik het geld wegens mijn verjaardag wel bij elkaar. Ik heb destijds geprobeerd de psv actie aan te schaffen. Dat is niet gelukt. Ik las het te laat. Die Hue lampen zijn bijna nergens/nooit goedkoper te krijgen voor zover ik kan vinden.

Waar zouden jullie ze aanschaffen, hebben jullie ze aangeschaft? En zouden jullie nog wachten op een actie? Zijn er regelmatig acties? Ik had Marktplaats gezien, maar dat is inderdaad nauwelijks goedkoper.

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Art.b schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:15:
Ik lees al een behoorlijke tijd mee en ga nu toch ook over tot het posten. Ik zit namelijk met een vraag:

Ik overweeg al een tijdje de set aan te schaffen. Inmiddels heb ik het geld wegens mijn verjaardag wel bij elkaar. Ik heb destijds geprobeerd de psv actie aan te schaffen. Dat is niet gelukt. Ik las het te laat. Die Hue lampen zijn bijna nergens/nooit goedkoper te krijgen voor zover ik kan vinden.

Waar zouden jullie ze aanschaffen, hebben jullie ze aangeschaft? En zouden jullie nog wachten op een actie? Zijn er regelmatig acties? Ik had Marktplaats gezien, maar dat is inderdaad nauwelijks goedkoper.

Gewoon een startset kopen, bij Bol of Mycom bijvoorbeeld, heb je tenminste gratis verzenden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:30
Winkiller schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:24:
[...]

Gewoon een startset kopen, bij Bol of Mycom bijvoorbeeld, heb je tenminste gratis verzenden. ;)
Ik heb er toevallig vandaag ook 1 besteld.
Wou eigenlijk wachten op een actie maar had het geduld niet :)

Ik heb hem hier besteld, en je krijgt bij deze winkel nog extra korting als je met ideal betaald, dus kwam op €190 uit inclusief verzending.

En als het goed is heb ik hem morgen in huis ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Ik heb er toevallig vandaag ook 1 besteld.
Wou eigenlijk wachten op een actie maar had het geduld niet :)

Ik heb hem hier besteld, en je krijgt bij deze winkel nog extra korting als je met ideal betaald, dus kwam op €190 uit inclusief verzending.

En als het goed is heb ik hem morgen in huis ;)
Hehe...goed toch :) het is mij opgevallen dat sinds er Hue reklame op tv is de prijzen omhoog gaan.
Vooral de witte lux lampen zijn deze week opvallend duurder geworden, van 23 euro naar rond de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Op www.lampdirect.nl kosten de startsets €165.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Sorry, my bad :(

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:34:
Wat nou |:( ?

Wat is een Blocky?

Winkiller geeft al aan dat hij geen RasPi heeft en programmeren niks voor hem is, dan denk ik niet dat deze oplossingen iets voor hem zijn.
Zoals ik al gezegd heb, volgens mij bestaat er geen (voor hem) simpele oplossing voor zijn probleem.
Met een Blocky kun je zonder programmeerkennis een event maken waarin je bijvoorbeeld de problemen die hij schetst simpel op kunt lossen. Ja, je zult een Raspberry Pi moeten aaschaffen, maar dat kan ook een oplossing zijn.

Niet te gauw schreeuwen dat er geen simpele oplossingen zijn. Hij heeft niet gezegd dat hij absoluut geen geld uit wil geven. Maar zoek het lekker uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nicap schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:03:
[...]

Met een Blocky kun je zonder programmeerkennis een event maken waarin je bijvoorbeeld de problemen die hij schetst simpel op kunt lossen. Ja, je zult een Raspberry Pi moeten aaschaffen, maar dat kan ook een oplossing zijn.

Niet te gauw schreeuwen dat er geen simpele oplossingen zijn. Hij heeft niet gezegd dat hij absoluut geen geld uit wil geven. Maar zoek het lekker uit verder.
Van een paar tientjes lig ik niet echt wakker, het licht blijft bij ons op de slaapkamer toch uit. >:)
Maar ik vindt wel dat ik er niet veel omheen bij moet gaan kopen voor zo iets doms als stroomuitval.
Philips had gewoon moeten zorgen, net als bij de wakeuplicht, dat ze uit blijven na een stroomstoring. :')
Ik zou het dus graag oplossen met de bestaande middelen, het heeft al eigenlijk genoeg gekost. :P
Wie weet gaat Philips op eens het LICHT zien en bouwd het in de soft/firmware van de app of bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dan moet je op zijn minst al de keuze hebben. Ik vind het namelijk wel fijn dat je met een fysieke schakelaar de lamp op een default kan inschakelen. De Hue tap is een lelijk ding en inbouwen kost een klein vermogen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Winkiller schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:26:
[...]

Van een paar tientjes lig ik niet echt wakker, het licht blijft bij ons op de slaapkamer toch uit. >:)
Maar ik vindt wel dat ik er niet veel omheen bij moet gaan kopen voor zo iets doms als stroomuitval.
Philips had gewoon moeten zorgen, net als bij de wakeuplicht, dat ze uit blijven na een stroomstoring. :')
Ik zou het dus graag oplossen met de bestaande middelen, het heeft al eigenlijk genoeg gekost. :P
Wie weet gaat Philips op eens het LICHT zien en bouwd het in de soft/firmware van de app of bridge.
Ik ben het met je eens dat Philips het gewoon in had moeten bouwen. Zelfde als je de schakelaar per ongeluk gebruikt. Dan staat de lamp ook weer vol aan. Dat had beter gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

robertwebbe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:19:
Ik kreeg zojuist een software-update van de bridge binnen: 01023599.

Er zijn nog geen releasenotes gepost op http://www2.meethue.com/en-us/release-notes/.
Hier is die ook eindelijk binnen. Eindelijk lampen verwijderen. *O*

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Thanks voor alle reacties. Ik heb ze nu ook besteld. Ondanks dat er stond dat het de volgende dag besteld zou worden als je voor 22.00 uur besteld heb ik ze waarschijnlijk niet morgen. Verwachte verzending staat op 30-03. Niet zo netjes want ik bestelde ze om 21.45. Maar ik wacht het wel lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Dylantje2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:34:
[...]

Domoticz

Kan ook een script schakelen..
Wat je instelt op de kleuren van je wensen............

Zoiets als:
curl -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on": true,"bri": 254,"hue": 15331,"sat": 121,"xy": [0.4448,0.4066],"ct": 343,"alert": "none","effect": "none","colormode": "xy","reachable": true}' http://192.168.5.36/api/newdeveloper/lights/4/state -- scene lezen
Ik vind dit een gek commando. Er staat heel duidelijk in de API dat je maar een mode tegelijk kunt sturen, dus of hue of xy of witwaarde (ct). Hier staan ze allemaal, dus alles wat niet xy is wordt sowieso genegeerd. De dingen die op none staan hoef je natuurlijk ook niet per se te sturen.

Zie mijn post Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Er zijn zeker wel aanbiedingen af en toe en ik heb daar bewust op gewacht. Als je daarvoor niet het geduld hebt moet je ze gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Thanks. Heeft philips trouwens ooit een richtlijn gegeven wanneer ze de e14 lampen verwachten? Kleine fitting dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope, er wordt al tijden om gevraagd door velen. De electronica zou niet passen is wat ik altijd lees.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 08-10 02:31
mitch187 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Begin hier nu wel een beetje ongeduldig te worden die woensdag 10:30 besteld met cc, maar nog steeds niks behalve de order bevestiging..

Zijn er nog meer die nog wachten?
Gistermiddag eventjes gebeld naar Philips en de dame aan de telefoon gaf aan dat er wat verkeerd was gegaan met een aantal bestellingen. Maar ze heeft het blijkbaar opgelost want ik heb hem zojuist mogen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 22:48

De hue gu10 starterskit komt om 18:00 tot 22:00 in de aanbieding bij Amazon.de voor € 166.
Zie: http://www.amazon.de/gp/a...,c:213083031,s:available#

De hue starterkit iris is de hele dag in de aanbieding voor €111
http://www.amazon.de/dp/B...rd_i=20&pf_rd_p=588092447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
@peddler,

Bedankt voor de tip, gelijk een gu10 startersetje besteld.

En weet iemand toevallig een oplossing voor een ongehoorzame Philips Hue lamp?
Hij gaat continu spontaan van gedimd naar fel licht.
Of is het een gevalletje garantie?

[ Voor 54% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-03-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garantie, gekend probleem met de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Fire69 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:32:
Garantie, gekend probleem met de voeding...
Dank je, maandag maar even met Apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij blijft om en nabij een kleine halve sec achterlopen het het tv scherm.
niet storend maar net niet... ook kun je de theather mode kiezen.
Shapeshifter schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:24:
Is het een vertraging van een halve seconde, of duurt het een halve seconde om van kleur A naar kleur B te gaan. In de API staat namelijk gedocumenteerd dat de standaard transition time 400ms is. Lijkt me dat de developers van die plugin dat wel meegenomen hebben, maar je weet maar nooit... Je kunt hem in ieder geval aanpassen in stappen van 100ms. Heb zelf niet getest of je hem ook op 0 kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb zelf ook de toon en de hue, ben alleen geen lid van eneco dus lees nu mijn stroom en gas verbruik actueel af. heb je enig idee behalve lid worden van eneco hoe ik toch die hue bediening op mijn toon kan krjgen?
RonnieB82 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:
[...]

Ik heb hue, en Toon (van eneco), en toon heeft een app waarmee ik mijn thermostaat kan bedienen via internet...

Sinds een tijdje heeft toon ook een plugin voor hue, dus mijn lampen kan ik nu ook via die app controleren/uitzetten.

(Ik heb btw ook hue/livingcolor in de slaapkamer, gelukkig nog nooit problemen mee gehad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Winkiller schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:49:
[...]

Hehe...goed toch :) het is mij opgevallen dat sinds er Hue reklame op tv is de prijzen omhoog gaan.
Vooral de witte lux lampen zijn deze week opvallend duurder geworden, van 23 euro naar rond de 30.
De Lux waren altijd al 30 euro volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18
Jochemd13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:21:
[...]

De Lux waren altijd al 30 euro volgens mij...
Klopt, 30 euro is de normale prijs. Echter 1,5 week geleden waren de losse Lux lampen 22,50 euro bij de Praxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
meesje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Klopt, 30 euro is de normale prijs. Echter 1,5 week geleden waren de losse Lux lampen 22,50 euro bij de Praxis.
Ja dat was wel een leuke actie. Helaas heb ik hem gemist, maar waarschijnlijk komt er binnenkort weer een nieuwe aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jochemd13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Ja dat was wel een leuke actie. Helaas heb ik hem gemist, maar waarschijnlijk komt er binnenkort weer een nieuwe aanbieding :)
Je kunt ook de kortingsbonnen van de bouwmarkten in de gaten houden. De Praxis en de Gamma hebben beide de Lux lampen in het assortiment. Volgende week heeft de Gamma een kortingsbon van 20% op 1 artikel. Ik wil dan een Lux startset aanschaffen. Dat scheelt toch weer 20 euro (normaal 100, met kortingsbon 80 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
meesje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:40:
[...]

Je kunt ook de kortingsbonnen van de bouwmarkten in de gaten houden. De Praxis en de Gamma hebben beide de Lux lampen in het assortiment. Volgende week heeft de Gamma een kortingsbon van 20% op 1 artikel. Ik wil dan een Lux startset aanschaffen. Dat scheelt toch weer 20 euro (normaal 100, met kortingsbon 80 euro).
Zelf heb ik van de Multimate een hele stapel met blaadjes (25 ongeveer) met op elk 3 kortingsstickers. maar de Multimate verkoopt geen Hue :(

Het is deze
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SxCxfumymLjtlRyPYZJdX6C3/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jochemd13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Zelf heb ik van de Multimate een hele stapel met blaadjes (25 ongeveer) met op elk 3 kortingsstickers. maar de Multimate verkoopt geen Hue :(

Het is deze
[afbeelding]
De Praxis heeft de actie dat je kortingsbonnen van andere bouwmarkten ook bij de Praxis kunt inwisselen. Dit geldt denk ik niet voor online, dus alleen fysiek in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
meesje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:09:
[...]

De Praxis heeft de actie dat je kortingsbonnen van andere bouwmarkten ook bij de Praxis kunt inwisselen. Dit geldt denk ik niet voor online, dus alleen fysiek in de winkel.
Ah, Tnx! Hopelijk accepteren ze het hier ook. Zelf nooit geweten dat dit bij de Praxis kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

meesje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Ze waren bij verschillende verkooppunten rond de 23 euro, sinds vrijdag plots allemaal weer rond de 30.
Ik denk echt dat het te maken heeft met de Philips Hue reklame op tv, er moet toch verdiend worden. >:)
Het viel me op na een weekje prijzen vergelijken, ik heb nog een hue lightstrip gekocht vorige week.
Verder maakt het mij niet veel uit...ik heb (nog) geen hue lux nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Vroeger betekende "in de reclame" dat de prijs tijdelijk lager was. Ongeveer zoiets als "aanbieding", maar dat zal ook wel veranderen met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Jochemd13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:14:
[...]

Ah, Tnx! Hopelijk accepteren ze het hier ook. Zelf nooit geweten dat dit bij de Praxis kon.
Laat maar even weten of de Praxis dit accepteerd. Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Vraag aan iemand die de Friends of Hue Lightstrips heeft, hoe is de lichtopbrengst?
M.A.W. Kan ik dit als primaire verlichting gebruiken onder de keukenkastjes om het aanrecht te verlichten.
Nu heb ik 5 LED balkjes van de IKEA (6 witte leds per balkje) hangen maar deze hebben een tiptoets bediening waardoor die steeds uitgaan als je met warm water (waterdamp) bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Goldwing1973 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:03:
Vraag aan iemand die de Friends of Hue Lightstrips heeft, hoe is de lichtopbrengst?
M.A.W. Kan ik dit als primaire verlichting gebruiken onder de keukenkastjes om het aanrecht te verlichten.
Nu heb ik 5 LED balkjes van de IKEA (6 witte leds per balkje) hangen maar deze hebben een tiptoets bediening waardoor die steeds uitgaan als je met warm water (waterdamp) bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Nico111 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:11:
[...]

Laat maar even weten of de Praxis dit accepteerd. Zou mooi zijn.
Dat doet de praxis. Ik heb er een aardige tijd gewerkt. Dit kan ik met zekerheid zeggen.

Zie ook: https://www.praxis.nl/acties
en zie de tweede zin:

Wist je al dat je alle kortingsbonnen én concurrentiebonnen bij ons kunt inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Art.b schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:30:
[...]

Dat doet de praxis. Ik heb er een aardige tijd gewerkt. Dit kan ik met zekerheid zeggen.

Zie ook: https://www.praxis.nl/acties
en zie de tweede zin:

Wist je al dat je alle kortingsbonnen én concurrentiebonnen bij ons kunt inleveren?
Dit dus? https://www.praxis.nl/acties/kortingsbonnen

Er zit bij mij niet echt een praxis in de buurt, hopelijk kom ik er een keer langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Ja klopt. Daar lees je er alles over.

Even een totaal andere vraag. Ik zoek een steeklamp gu10 die ik bij mijn plant in de pot kan steken om de plant aan te lichten. Nu heb ik bij de Hornbach (daar reden we langs:P) een lamp gekocht. Door het kapje kan hier waarschijnlijk geen hue in omdat deze groter blijkt te zijn. Heeft iemand een idee welke steeklamp wel kan. Een beetje lekker afgewerkt en voor binnen?

Zoals deze alleen dan wat subtieler?
https://www.lampentotaal....aica-actie-outlight-23607

Wellicht dat iemand thuis iets heeft, waarvan hij zeker is dat het past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze koppelbaar aan hue?

Philips LightStrips 70978/55/PU Starterkit inkl. 1m LED-Strip mehrfarbig https://www.amazon.de/dp/...cm_sw_r_awd_nxggvb00382VW
https://www.amazon.de/dp/...cm_sw_r_awd_nxggvb00382VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:58:
Is deze koppelbaar aan hue?

Philips LightStrips 70978/55/PU Starterkit inkl. 1m LED-Strip mehrfarbig https://www.amazon.de/dp/...cm_sw_r_awd_nxggvb00382VW
https://www.amazon.de/dp/...cm_sw_r_awd_nxggvb00382VW
Nee. Dan moet je deze kopen:

http://www.amazon.de/Erwe...fRID=0SS2NNXZQXMV4QVQS6C5
Of

http://www.amazon.de/Funkvorschaltgerät-FLS-PP-PWM-Schnittstelle-RGB-Leuchten-LED-Streifen/dp/B00NMSQ4QQ/ref=pd_sim_k_3?ie=UTF8&refRID=12BDEV3WCDJFRDCHSKSD
Dan wel een losse 12v ...A adapter en een ledstrip bij halen. (Lengte afhankelijk van gekozen type ledstrip en hoeveel ampère de adapter heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor je antwoord. Ik zag er een ab bij zitten, vandaar dat ik twijfelde. Had deze nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Nicap schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:36:
[...]

Ik ben het met je eens dat Philips het gewoon in had moeten bouwen. Zelfde als je de schakelaar per ongeluk gebruikt. Dan staat de lamp ook weer vol aan. Dat had beter gekunt.
De livingwhites hebben precies wat jij zegt. Als die via app of ab uit zijn gezet dan blijven ze uit. Superirritant. Als je dan de lichtschakelaar gebruikt gebeurt er niks, weet je niet meer of de lamp aan of uit staat en kun je in een donkere kamer niets anders dan een halve minuut prutsen met je telefoon. Komt de WAF niet ten goede. Hoe het nu in de hue is, is top. Tenzij je in een derde wereldland woont waat de stroom er om de haverklap uitvliegt....
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.