De Lux lampen zijn niet heel gaaf om mee te beginnen, maar prima en handig. Ik heb naast mij RGB lampen 4x lux besteld. Lux is smartphone schakelbaar en dimbaar. Kleuren zijn gewoon iets spectaculairder.
Weet ik. Had alleen gehoopt dat ze bij Philips slim genoeg waren om gewoon alle lampen mee te nemen.Mikey NL schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:19:
De standaard scenes zijn bij default alleen voor de eerste 3 lampen, je kunt ze wijzigen om extra lampen toe te voegen.
Klik op de scene, er verschijnt dan een klein popukje met brightness slider en een edit knop (potloodje), druk op het potloodje en dan kom je in het scene edit scherm. Scroll omlaag en je krijgt een lijst met lampen in je systeem te zien, hier kun je de vierde aanvinken. Omhoog scrollen om de settings van die nieuwe lamp te wijzigen (met pickertje) en dan vervolgens opslaan. Dan zal de vierde lamp voortaan ook meedoen met die scene.
Er zit wel logica achter.. stel dat je later een lamp toevoegd, bijvoorbeeld op je slaapkamer... dan wil je niet dat ie gelijk in al je scenes van de woonkamer zit...Slarioux schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:52:
[...]
Weet ik. Had alleen gehoopt dat ze bij Philips slim genoeg waren om gewoon alle lampen mee te nemen.
ik zou wel voor kleur gaan, kijk eens op markplaats daar gaan ze voor redelijke prijzen weg.Decennia schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:04:
Ik wil eigenlijk meer een setje kopen om het uit te proberen. Ik vind zelf die kleuren ook wel leuk, maar wil niet in 1 keer 200 euro neerleggen voor 3 lampenMaar als die LUX lampen niet zo veel voorstellen of het een beetje zonde van het geld en je beter die kleurlampen kan kopen, dan moet ik misschien nogmaals nadenken om die grotere set aan te schaffen
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Verwijderd
Wees wel voorzichtig...wimstradamus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:04:
[...]
ik zou wel voor kleur gaan, kijk eens op markplaats daar gaan ze voor redelijke prijzen weg.
Schijnt ook nogal wat oplichting te zijn voor wat betreft populaire gadgets...
Dus altijd e.g. suggereren dat je het komt ophalen. Zou nooit een probleem moeten zijn.
True. Maar toch had ik gehoopt dat als je de app helemaal opnieuw opzet, dat-ie dan alles mee zou nemen.RonnieB82 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:51:
[...]
Er zit wel logica achter.. stel dat je later een lamp toevoegd, bijvoorbeeld op je slaapkamer... dan wil je niet dat ie gelijk in al je scenes van de woonkamer zit...
Bedankt voor de tip! Ik loop ook al een paar dagen te prutsen met de ebay remote.. Bij mij werkte het door 0 (niet 1!) en blauw ingedrukt te houden. Het koppelen met de bridge werkte daarna met wel met 1 ingedrukt te houden.rvinke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:21:
[...]
Er staat een foutje in die handleiding, ipv het indrukken van 1 en scene 1 moet je 1 en blauw (6 uur op de kleurencirkel) hebben. Dan blijft de lamp uit.
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om de afstandsbediening vervolgens weer te koppelen door alleen op 1 te drukken, maar op de een of andere manier werkt de afstandsbediening wel voor de lampen. Ik kan alleen geen scenes instellen (stipjes).
Ook ik kan nog geen scenes opslaan
Ik gebruik de Hue add-on voor Kodi. 1 lamp heb ik in ambilight modus staan en de rest dimt automatisch bij starten van films. Wat ik echter jammer vind is dat bij het dimmen altijd de kleur wordt aangepast naar de kleur waarop de lampen stonden toen Kodi opstartte. Als ik na het opstarten de kleur wijzig dan wordt de kleur weer gereset tijdens het automatisch dimmen. Is het iemand al gelukt dit probleem op te lossen zodat hij gewoon altijd de kleur dimt die je op dat moment aan hebt staan?
Hoe kun je selecteren welke lampen ambilight doen en welke moeten dimmen? Ik snapte niks van die Kodi addon. Je moet group id doen ofzo, toen ontbrak mij de logica... Mijn lampen kennen geen group. Ook geen id?!
Zelfs als je oppert om t te komen ophalen zullen ze niet meteen 'nee' zeggen.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:34:
[...]
Wees wel voorzichtig...
Dus altijd e.g. suggereren dat je het komt ophalen. Zou nooit een probleem moeten zijn.
Dit al gelezen? Daar staat het prima uitgelegdHBSVDK schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:24:
Hoe kun je selecteren welke lampen ambilight doen en welke moeten dimmen? Ik snapte niks van die Kodi addon. Je moet group id doen ofzo, toen ontbrak mij de logica... Mijn lampen kennen geen group. Ook geen id?!
https://github.com/cees-e...ilight/blob/master/FAQ.md
Ah ja, sorry. 0 en blauw.Banballa schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:15:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik loop ook al een paar dagen te prutsen met de ebay remote.. Bij mij werkte het door 0 (niet 1!) en blauw ingedrukt te houden. Het koppelen met de bridge werkte daarna met wel met 1 ingedrukt te houden.
Ook ik kan nog geen scenes opslaan
Als je een oplossing voor de scenes hebt dan houd ik me aanbevolen!
Dit heb ik ook gelezen ja. Er stond er 1 te koop vrij dichtbij voor 120 euro, maar die is helaas al gereserveerd. Ik wacht en spaar wel even door en koop dan de gekleurde startersset. Als ik zo hoor dat je ook ambilight etc ermee kan is dat een betere investering.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:34:
[...]
Wees wel voorzichtig...
Gegroet!
Voor de Belgen onder ons, van 25/3 tot 28/3 kan je bij Light Gallery 20% korting krijgen op alle lampen en armaturen als je werkt bij een "partnerbedrijf" (geen idee welke dat zijn, Belfius is er eentje blijkbaar).
De actie is blijkbaar niet geldig op Hue-producten...Fire69 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:57:
Voor de Belgen onder ons, van 25/3 tot 28/3 kan je bij Light Gallery 20% korting krijgen op alle lampen en armaturen als je werkt bij een "partnerbedrijf" (geen idee welke dat zijn, Belfius is er eentje blijkbaar).
Bron: http://www.fracarita.org/...bij-light-gallery-massive
Dafuq.... Paar maand geleden hadden ze ook 20%-actie, voor iedereen geldig, en toen was het ook op de Hue's. Ben er toen enkele Luxen gaan halen, en klant voor me aan de kassa had 16 Hue's!
Ik weet niet van waar die site het haalt eigenlijk, ik kan er bij Light Gallery niks van terugvinden.
Dit is de folder die mijn vrouw kreeg:
https://drive.google.com/...cDDpi6fYdlaHFlLTZQX1dvdnc
Ik weet niet van waar die site het haalt eigenlijk, ik kan er bij Light Gallery niks van terugvinden.
Dit is de folder die mijn vrouw kreeg:
https://drive.google.com/...cDDpi6fYdlaHFlLTZQX1dvdnc
Op http://www.lightgallery.com/nl/ adverteren ze momenteel met de kortingscode 'BATIBOUW' voor 15% korting, maar die wordt in het winkelkarretje dan weer niet aanvaard

Crap... net gebeld naar hun contact center, de actie is niet geldig op Hue's!
Welke actie? De 20% korting voor personeelsleden, of de 15% korting naar aanleiding van Batibouw?
Personeel...
Ik ga toch langsgaan en doen of mijn neus bloedt, we zien wel
Heb toch nog enkele armaturen nodig ook.
Ik ga toch langsgaan en doen of mijn neus bloedt, we zien wel
Heb toch nog enkele armaturen nodig ook.
Ik wil de Philips Hue Bloom White Starter Pack gaan aanschaffen. Nu zie ik verschillende Hue apps die er voor zorgen dat het licht reageert op muziek die je afspeelt op je smartphone. Is er ook een Windows app voor die er voor zorgt dat muziek afgespeelt in WMP/WinAmp/XBMC het licht laat reageren?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
2x 60 Euro voor losse LivingColors Bloom met remote en 1x 30 Euro Hue bridge van marktplaats...Techno Overlord schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:59:
Ik wil de Philips Hue Bloom White Starter Pack gaan aanschaffen.
Goedkoper en je hebt 2 remotes.
Ja marktplaats heeft veel goedkope Hue'shondapower schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:44:
[...]
2x 60 Euro voor losse LivingColors Bloom met remote en 1x 30 Euro Hue bridge van marktplaats...
Goedkoper en je hebt 2 remotes.
2 HUE (geen 3!, met kleur, geen lux) lampen E27 en bridge voor € 99,99
Uitverkocht http://psv.philipsstore.e...g-starterspakket-e27.html
Actie tot 31 maart of zolang de voorraad.
Uitverkocht http://psv.philipsstore.e...g-starterspakket-e27.html
Actie tot 31 maart of zolang de voorraad.
[ Voor 13% gewijzigd door peddler op 21-03-2015 09:58 ]
Sleep as android (als je Android gebruikt natuurlijk) heeft hue ondersteuning inclusief sunrise effect :-)The_Scarabial schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:27:
Vraagje, kan je deze hue lights ook gebruiken in je slaapkamer en dan mee laten werken met je alarm die je op je smartphone instelt?
Dat is gewoon deze, die kost overal 99 euro: pricewatch: Philips Hue Lux StarterSet (2 lampen, met Bridge)peddler schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:00:
http://psv.philipsstore.e...g-starterspakket-e27.html
Actie tot 31 maart of zolang de voorraad strekt.
Login: psv
Wachwoord: welkom
Ah nee dat is lux ...
Blijft dat de set niet van 199 is met 1 lamp minder, 1 lamp is zo'n 60 euro.
[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 18-03-2015 08:28 ]
Nothing to see here
Is inderdaad een beetje lelijk dat ze net doen alsof de startprijs voor dat pakket 199 euro is (plus een verkeerde afbeelding erbij zetten), maar neemt niet weg dat twee lampen voor 100 euro nog steeds goedkoper is dan normaal, ruim 15% korting. Tevens zou je de bridge op marktplaats kunnen verpatsen voor zeg 25 euro, dan is het helemaal een goede deal...itsme schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:26:
[...]
Dat is gewoon deze, die kost overal 99 euro: pricewatch: Philips Hue Lux StarterSet (2 lampen, met Bridge)
Ah nee dat is lux ...
Blijft dat de set niet van 199 is met 1 lamp minder, 1 lamp is zo'n 60 euro.
Edit: 2 gekocht
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Bij de Praxis een LUX lamp voor 22.49 euro.
https://www.praxis.nl/ver...lux-led-lichtbron/5372017
pricewatch: Philips Hue Lux Lamp (E27)
https://www.praxis.nl/ver...lux-led-lichtbron/5372017
pricewatch: Philips Hue Lux Lamp (E27)
Ontzettend bedankt. Ik had net een starterspakket met 3 lampen elders gekocht. Met shopkorting en kortingscode €180. Maar dit is nog een betere deal. Heb twee stuks gekocht, dus voor €19 één extra lamp, en dan kan ik de bridge nog los verkopen. Dank!peddler schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:00:
Verwijderd
Weten jullie of de hue Lux en de normale Hue gekleurde lampen te bedienen zijn met een Living colors afstandsbediening (- die uiteraard wel Smartlink heeft)?
als je die met de bridge koppelt wel ja
Verwijderd
Dus dan heb ik geen Hue Tab nodig?
Dus ik kan met de living colors afstandsbediening de kleuren aanpassen van de Hue lampen?
En waarschijnlijk kan ik voor de Hue Lux lampen alleen de dimfunctie gebruiken?
Dus ik kan met de living colors afstandsbediening de kleuren aanpassen van de Hue lampen?
Thanks! Was al een tijdje opzoek naar een goede deal en heb geen 3 E27 lampen nodig. Gelijk gebruik van gemaakt.peddler schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:00:
bedankt! net de lux set gekocht voor 99 euro maar ga deze er ook maar bij nemen!peddler schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:00:
En het mooie van het Hue systeem is dat je gelijk op de hoogte wordt gebracht wanneer de stroom weer wordt ingeschakeld na een (nachtelijke) stroomonderbrekingThe_Scarabial schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:27:
Vraagje, kan je deze hue lights ook gebruiken in je slaapkamer en dan mee laten werken met je alarm die je op je smartphone instelt?
Godver... uitverkochtpeddler schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:00:
Gegroet!
Ik heb 2 Hue e27 lampen die maar niet worden gevonden door de bridge/app.
Dit heb ik al geprobeerd:
[quote]
Quick way to force your Philips app to update: 1. Go to the settings > My bridge part of the app and press "check for updates". 2. Power off and on the bridge. 3. Make sure that your Wi-Fi router is connected to internet and the all the LEDs on the bridge are lit.
[/quote]
ik heb de lampen in een fitting naast m'n bridge gelegd en het op die manier ook geprobeerd, maar ze blijven maar niet bereikbaar. Ook hebben ze veel oudere firmware dan m'n andere e27 lampen.
Ik heb alleen nog geen volledige reset van de bridge geprobeerd. (geen zin om weer alles opnieuw in te moeten stellen) zou dit eventueel nog helpen?
Gelukt! na nogmaals de bridge reset en via app handmatig nieuwe lampen zoeken, vind hij ze wel weer.
Hoe lang duurt het voor zo'n software update is verstuurd naar die lampen dan? Als ze er ongeveer een meter vanaf staan.
Dit heb ik al geprobeerd:
[quote]
Quick way to force your Philips app to update: 1. Go to the settings > My bridge part of the app and press "check for updates". 2. Power off and on the bridge. 3. Make sure that your Wi-Fi router is connected to internet and the all the LEDs on the bridge are lit.
[/quote]
ik heb de lampen in een fitting naast m'n bridge gelegd en het op die manier ook geprobeerd, maar ze blijven maar niet bereikbaar. Ook hebben ze veel oudere firmware dan m'n andere e27 lampen.
Ik heb alleen nog geen volledige reset van de bridge geprobeerd. (geen zin om weer alles opnieuw in te moeten stellen) zou dit eventueel nog helpen?
Gelukt! na nogmaals de bridge reset en via app handmatig nieuwe lampen zoeken, vind hij ze wel weer.
Hoe lang duurt het voor zo'n software update is verstuurd naar die lampen dan? Als ze er ongeveer een meter vanaf staan.
[ Voor 13% gewijzigd door Pusherman_ op 18-03-2015 16:45 ]
Verwijderd
Zojuist mij eBay remote ontvangen. Ingesteld volgens stappenplan van beaumotica, en alles werkt gewoon. Ook het instellen van de 3 scenes onderin, gewoon iets van 5 sec. ingedrukt houden.
Remote zelfs een paar euro goedkoper gekregen, door een prijsvoordeel te doen op eBay, de lampen waren natuurlijk al duur genoeg
Remote zelfs een paar euro goedkoper gekregen, door een prijsvoordeel te doen op eBay, de lampen waren natuurlijk al duur genoeg
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 16:48 ]
Welke remote heb jij besteld?Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:46:
Zojuist mij eBay remote ontvangen. Ingesteld volgens stappenplan van beaumotica, en alles werkt gewoon. Ook het instellen van de 3 scenes onderin, gewoon iets van 5 sec. ingedrukt houden.
Verwijderd
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Schijnt alleen te werken als je al een remote hebt
Je kan zowel met de Hue Tap als de Livingcolors Remote de lampen bedienen. Verschil is wel dat de Hue Tap communiceert via de Hue Bridge. De Livingcolors Remote communiceert direct met de Hue lampen zelf. Je kan met de remote alles aanpassen aan de lampen, kleur, saturatie en de helderheid. Bij de Hue Lux lampen inderdaad alleen de helderheid.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:57:
Dus dan heb ik geen Hue Tab nodig?
Hoe kwam je eigenlijk op die site terecht als ik vragen mag. Want eigenlijk vind ik het maar raar; een .eu domijn die met google niet te vinden valt met zo'n vaag wachtwoord. Het is dat hij er verder wel ok uit ziet en een echte scammersite nooit uitverkocht zou zijn, maar ik word er toch een beetje achterdochtig van...peddler schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:00:
Achterdocht ongegrond, zie: Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
[ Voor 7% gewijzigd door Shapeshifter op 19-03-2015 10:01 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Dit onderin zegt al genoeg: © 2012 Philips myshop Nederland B.V.Shapeshifter schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:52:
[...]
Hoe kwam je eigenlijk op die site terecht als ik vragen mag. Want eigenlijk vind ik het maar raar; een .eu domijn die met google niet te vinden valt met zo'n vaag wachtwoord. Het is dat hij er verder wel ok uit ziet en een echte scammersite nooit uitverkocht zou zijn, maar ik word er toch een beetje achterdochtig van...
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Wat bedoel je daarmee? Je snapt hopelijk wel dat iedereen dat onder een website kan zetten.THE_BASE schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:47:
[...]
Dit onderin zegt al genoeg: © 2012 Philips myshop Nederland B.V.
Psv is dat niet de sportvereniging van philips?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik schrok net even. Maar de afzender van de bevestigingsmail was:shopinfo@philips.comRobV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:13:
Psv is dat niet de sportvereniging van philips?
Ik heb met creditcard betaald. Veiliger? Lijkt me dat dieven geen creditcard aanbieden... Vanwege makkelijker aankoop verzekering enzo
Toch begin ik nu argwanend te worden. Er is geen info over deze site of het emailadres te vinden. In de mailtjes met bevestiging zitten discrepanties (tel. nr met en zonder koppelstreepje en afsluitend met "Met vriendelijke groet, psv.philipsstore.eu" versus "Philipsstore.eu".HBSVDK schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:29:
[...]
Ik schrok net even. Maar de afzender van de bevestigingsmail was:shopinfo@philips.com
Ik heb met creditcard betaald. Veiliger? Lijkt me dat dieven geen creditcard aanbieden... Vanwege makkelijker aankoop verzekering enzo
Daarnaast is de Philips Myshop voor medewerkers en gaat dat niet via een login zoals hierboven door Peddler beschreven.
Vind ook de logo's van Philips wel erg prominent. En de officiële site www.myshop.philips.nl heeft keurig gemeld "© Koninklijke Philips N.V., 2015".
Als je dan ook nog eens ziet de de site www.philipsstore.eu geregistreerd is op naam van een privé persoon vertrouw ik het al helemaal niet meer...
Daar komt tot slotte bij dat Philips geen starterspakket met 2 lampen (niet de LUX) verkoopt...
/Edit: en zoekende op het bankrek. nr. NL90INGB0006080785 kan ik niet anders concluderen dat dit zaakje stinkt gvd.
[ Voor 8% gewijzigd door Barns op 19-03-2015 01:23 ]
Zolang je met CC betaald hebt is er niks aan de hand,
Aangezien je kopers bescherming hebt.
Voor zulke dingen gebruik ik regelmatig me CC.
Ook voor buitenland bestelling zoals eBay, amazon, Ali etc
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
En een oplichter zet echt niet de voorraad op uitverkocht!!
Ik ook. Juist gisteren de CC niet op zak.TRaSH schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 04:53:
Zolang je met CC betaald hebt is er niks aan de hand,

Hier is wat ik weet: site werd gepost door een user met maar 3 posts, maar die wel sinds 2001 geregistreerd staat. Het domein philipsstore.eu is niet bereikbaar anders dan de psv.philipsstore.eu en daar zit een vaag wachtwoord op, dat is wel verdacht. De website zelf ziet er dan weer niet bijzonder verdacht uit, er staan meerdere producten op en de pagina's met klantenservice e.d. zijn redelijk compleet, hij wordt gehost door Argeweb volgens een WHOIS. Tevens lijkt me dat je een product niet op uitverkocht zet als je aan het oplichten bent. De aanbieding zelf is best fors, maar voor mij nog niet overduidelijk too good to be true. In de mail staat het nummer van Philips: 040 2751151, hij komt van shopinfo@philips.com (maar in de headers staat wel Return-Path: <philipsstore@serac.nl>) en ziet er verder redelijk standaard uit. Het geld werd afgeschreven door Philips myshop Nederland B.V, maar bankrekeningnummer (NL90INGB0006080785) geeft inderdaad red flags op google. En dan inderdaad nog de kwestie dat die set niet echt bestaat. Set bestaat wel: Barns in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie" en er lijkt een actie van te zijn bij PSV.
Ik vind hem erg donkergrijs, ik ga ook even naar Philips bellen, want ik zit ook gewoon voor 200 euro via iDeal in de boot.
Hij is legitiem: Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Ik vind hem erg donkergrijs, ik ga ook even naar Philips bellen, want ik zit ook gewoon voor 200 euro via iDeal in de boot.
Hij is legitiem: Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
[ Voor 24% gewijzigd door Shapeshifter op 19-03-2015 10:01 ]
Ik krijg net een email van post.nl dat mijn pakket van Philips vandaag tussen 1100 en 1300 wordt bezorgd. Ben benieuwd!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik samen met een aantal vrienden op een gegeven moment een mailtje kreeg van een vriendin die een feestje wilde geven en die zich later afvroeg waarom er zo weinig mensen kwamen opdagen. Bleek dat iedereen het mailtje weggegooid had om dat hij er te scammerig uit zag. False positives bestaan, maar deze zit me toch niet lekker hoor...oodh schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:40:
Ik krijg net een email van post.nl dat mijn pakket van Philips vandaag tussen 1100 en 1300 wordt bezorgd. Ben benieuwd!
Heb jij de ebay-remote gekoppeld met een remote die je al had? Zo ja, welke remote had je al thuis (gen 2 / gen 3?). Want het lukt mij niet echt om de ebay remote werkend te krijgen.. misschien moet ik dan toch maar een remote lenen van iemand en hem op die manier koppelen...Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:46:
Ik laat over een paar uur weten wat het is geworden.Shapeshifter schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:42:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik samen met een aantal vrienden op een gegeven moment een mailtje kreeg van een vriendin die een feestje wilde geven en die zich later afvroeg waarom er zo weinig mensen kwamen opdagen. Bleek dat iedereen het mailtje weggegooid had om dat hij er te scammerig uit zag. False positives bestaan, maar deze zit me toch niet lekker hoor...
Hoho nog niet vol in de paniek. Moet wel toegeven dat ik ook direct na bestellen mijn twijfels begon te krijgen. Toch stom hoe dat gaat, iemand op Tweakers post het en dat vertrouw je dan maar.
Het domein en hoe de website er uit ziet is natuurlijk rete verdacht maar:
- Bevestigingsmails komen van het philips.com domein. (Mogelijk gespoofd, geen idee?)
- Als je op de Whois gegevens zoekt hebben de personen/bedrijfjes die daar achter zitten schijnbaar wat marketing activiteiten voor Philips gedaan.
- Ze bieden creditcard betaling aan. Aanmeldingen voor een creditcard aansluiting worden beoordeeld door een risk-assessment afdeling. Zegt niet dat het waterdicht is maar maakt het wel wat moeilijker.
- Het Iban-nummer dat hier genoemd wordt is van MultiSafePay en zegt dus niets over de daadwerkelijke ontvanger.
Had gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest om met creditcard te betalen ;-) Dus ik heb nog de luxe om het iets rustiger af te wachten.
Het domein en hoe de website er uit ziet is natuurlijk rete verdacht maar:
- Bevestigingsmails komen van het philips.com domein. (Mogelijk gespoofd, geen idee?)
- Als je op de Whois gegevens zoekt hebben de personen/bedrijfjes die daar achter zitten schijnbaar wat marketing activiteiten voor Philips gedaan.
- Ze bieden creditcard betaling aan. Aanmeldingen voor een creditcard aansluiting worden beoordeeld door een risk-assessment afdeling. Zegt niet dat het waterdicht is maar maakt het wel wat moeilijker.
- Het Iban-nummer dat hier genoemd wordt is van MultiSafePay en zegt dus niets over de daadwerkelijke ontvanger.
Had gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest om met creditcard te betalen ;-) Dus ik heb nog de luxe om het iets rustiger af te wachten.
Ik heb Philips even gebeld en zij vonden het ook lastig, ze gaan het navragen en bellen vandaag of morgen terug.
Edit: Philips heeft bevestigd dat het om een legitieme website gaat.
Edit: Philips heeft bevestigd dat het om een legitieme website gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Shapeshifter op 19-03-2015 10:02 ]
Die set bestaat toch wel? Die werd door Philips geleverd bij Ambilight tv's?
Klopt inderdaad! Scherp van je: http://www.philips.nl/con...0Ambilight%2Bhue%20v2.pdfOmeAnne schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:17:
Die set bestaat toch wel? Die werd door Philips geleverd bij Ambilight tv's?
Idem. Ik was de tweede die hier over beldeShapeshifter schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:
Ik heb Philips even gebeld en zij vonden het ook lastig, ze gaan het navragen en bellen vandaag of morgen terug.
Hey en in plaats van die Hue starter pack kun je dus ook een cashback krijgen van €100,-, wat precies de prijs is van die pack op die site. Haha, ben nu wel erg benieuwd wat oodh gaat aantreffen in zijn brievenbusBarns schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Klopt inderdaad! Scherp van je: http://www.philips.nl/con...0Ambilight%2Bhue%20v2.pdf
[...]
Idem. Ik was de tweede die hier over beldeZe gaan we mee aan de slag en nemen het serieus (ben keurig geholpen!).
Barns vond net ook dit: http://www.psv.nl/psv/nie...van-de-philips-hueset.htm
Laten we hopen dat de actie gewoon een beetje knullig opgezet is
Edit: ja dus, Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
[ Voor 18% gewijzigd door Shapeshifter op 19-03-2015 10:03 ]
Nu heb ik toch een beetje spijt dat ik het niet heb gedaan
.
Ach, misschien komt er nog een vervolg. Het zijn vast restpartijen van die ambilight actie.
Ach, misschien komt er nog een vervolg. Het zijn vast restpartijen van die ambilight actie.
[ Voor 3% gewijzigd door ViNcE op 19-03-2015 09:49 ]
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
En dat kan je wel redelijk makkelijk voorkomen door een kaku mini inbouw schakelaar achter je muurschakelaar te zetten... die blijft na een stroomuitval gewoon uitbrutusl schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:46:
[...]
En het mooie van het Hue systeem is dat je gelijk op de hoogte wordt gebracht wanneer de stroom weer wordt ingeschakeld na een (nachtelijke) stroomonderbreking
(je hoeft verder niets met kaku te doen, de wip van de muurschakelaar sluit je weer op de kaku aan, en die bediend dan de kaku switch. )
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik ben net gebeld door Philips, zij hebben bevestigd dat het om een legitieme actie gaat en dat ze met deze aanbieder samenwerken
Excuses als ik mensen op stang heb gejaagd
Wat zijn nu echte killer-apps voor Philips Hue? De standaard Philips Hue app is aardig. Verder heb ik nog Hue Disco en Lamplight.io. Ik gebruik Android devices.
Ik heb Moodifier gebruikt maar die app is toch te brak voor wat ik wil. Ik zoek een app die geluid afgespeeld in Windows met WinAmp, of XBMC/Kodi laat reageren via de Hue lampen. Dus niet alleen muziek maar ook bijvoorbeeld games of video's. Moodifier wil dat ik films en muziek vanuit de Moodifier app afspeel. Je kunt hier alleen mee afspelen. Niet eens mee vooruit of terugspoelen.
Ik heb Moodifier gebruikt maar die app is toch te brak voor wat ik wil. Ik zoek een app die geluid afgespeeld in Windows met WinAmp, of XBMC/Kodi laat reageren via de Hue lampen. Dus niet alleen muziek maar ook bijvoorbeeld games of video's. Moodifier wil dat ik films en muziek vanuit de Moodifier app afspeel. Je kunt hier alleen mee afspelen. Niet eens mee vooruit of terugspoelen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Liever onnodig op de stang dan andersom! Moet zeggen dat ik het heel netjes vind dat Philips zo snel een reactie gafShapeshifter schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:59:
Ik ben net gebeld door Philips, zij hebben bevestigd dat het om een legitieme actie gaat en dat ze met deze aanbieder samenwerkenExcuses als ik mensen op stang heb gejaagd
Verwijderd
Ik heb de remote die bij de aura zat, gen3. Ik heb de volgende stappen gevolgd. http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hueBanballa schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:52:
[...]
Heb jij de ebay-remote gekoppeld met een remote die je al had? Zo ja, welke remote had je al thuis (gen 2 / gen 3?). Want het lukt mij niet echt om de ebay remote werkend te krijgen.. misschien moet ik dan toch maar een remote lenen van iemand en hem op die manier koppelen...
Ik heb trouwens niet getest of ik alle andere knoppen kan gebruiken. Ik kan aan en uit zetten, en de 3 scenes gebruiken. Dat is ook genoeg voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 11:24 ]
Bedankt, dan ga ik dit binnenkort ook zo proberen.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Ik heb de remote die bij de aura zat, gen3. Ik heb de volgende stappen gevolgd. http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
Ik heb trouwens niet getest of ik alle andere knoppen kan gebruiken. Ik kan aan en uit zetten, en de 3 scenes gebruiken. Dat is ook genoeg voor mij.
Ik verbaas mij er over dat er zo weinig apps zijn die degelijk werken. Er zijn wel een aantal plugins voor mediacenters maar ik heb nog niks gevonden waarmee je bijvoorbeeld je Spotify kan synchroniseren met Hue...Techno Overlord schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:11:
Wat zijn nu echte killer-apps voor Philips Hue? De standaard Philips Hue app is aardig. Verder heb ik nog Hue Disco en Lamplight.io. Ik gebruik Android devices.
Volgens mij biedt ITTT nog de meeste mogelijkheden met Hue
[ Voor 3% gewijzigd door ThijsWTF op 19-03-2015 12:17 ]
Top! Veel plezier er mee. Wanneer heb je besteld als ik vragen mag?oodh schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:07:
Nog even ter bevestiging. Keurig bezorgd net. Nu baal ik dat ik er niet 2 heb besteld:
Ik hoop nog op een tweede lading, maar dat zal wel niet.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Mijn bestelling is geplaatst op 17 maart 2015 21:18:18 CET om precies te zijn.Barns schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:32:
[...]
Top! Veel plezier er mee. Wanneer heb je besteld als ik vragen mag?
Gister nog maar eens die Hue plugin voor XMBC geïnstalleerd en nog steeds werkt die niet bij mij... Er moet eerst nog een andere plugin geïnstalleerd worden met een Phyton library en daarna de Hue plugin.. Alles netjes ingesteld... Keuze op Ambilight ipv Theater mode...ThijsWTF schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Er zijn wel een aantal plugins voor mediacenters maar ik heb nog niks gevonden waarmee je bijvoorbeeld je Spotify kan synchroniseren met Hue...
Dan start ik een film... Lampen knipperen 1 keer.. Nemen 1x de kleur van het beeld aan en daarna gebeurt er met de lampen niks meer tijdens de film... Blijven constant diezelfde kleur aanhouden...
Iemand?
PS: Geïnstalleerd op een Minix X8H met XBMC 13.x
Hoeveel lampen stuur je ermee aan?DirectZ schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:32:
[...]
Gister nog maar eens die Hue plugin voor XMBC geïnstalleerd en nog steeds werkt die niet bij mij... Er moet eerst nog een andere plugin geïnstalleerd worden met een Phyton library en daarna de Hue plugin.. Alles netjes ingesteld... Keuze op Ambilight ipv Theater mode...
Dan start ik een film... Lampen knipperen 1 keer.. Nemen 1x de kleur van het beeld aan en daarna gebeurt er met de lampen niks meer tijdens de film... Blijven constant diezelfde kleur aanhouden...
Iemand?
Bij mij begon het vanaf 3 lampen al een beetje matig te worden, dan word ie te traag met refreshen.
Als ik de fora een beetje lees, dan werkt het alleen fatsoenlijk als je slechts 1 lamp aanstuurt.
Ik lees dat dit niet goed werkt op een rasberry en dat het bij sommige alleen werkt als je software matige decoding van video doet. Het heeft dus o.a. met je hardware en build te maken. Bij mij doet hij het wel op hardware matige, maar ik ben nou niet echt onder de indruk van de plugin. Ik heb hem met 3 lampen en ik kan de scene nou niet echt matchen met de kleur van de lampen.DirectZ schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:32:
[...]
Gister nog maar eens die Hue plugin voor XMBC geïnstalleerd en nog steeds werkt die niet bij mij... Er moet eerst nog een andere plugin geïnstalleerd worden met een Phyton library en daarna de Hue plugin.. Alles netjes ingesteld... Keuze op Ambilight ipv Theater mode...
Iemand?
Sorry voor de ontstane commotie, ik zie het nu pas.Shapeshifter schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:52:
[...]
Hoe kwam je eigenlijk op die site terecht als ik vragen mag. Want eigenlijk vind ik het maar raar; een .eu domijn die met google niet te vinden valt met zo'n vaag wachtwoord. Het is dat hij er verder wel ok uit ziet en een echte scammersite nooit uitverkocht zou zijn, maar ik word er toch een beetje achterdochtig van...
Achterdocht ongegrond, zie: Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"Shapeshifter in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Het is een actie van PSV.
Website vond ik ook al beetje vreemd, dus ook betaald met CC.
Ik melde aanbieding pas hier toen ik de set al had ontvangen.
[ Voor 30% gewijzigd door peddler op 20-03-2015 21:59 ]
Haha, storm in een glas water zo bleek. Ik heb de mijne inmiddels ook binnen en heb afgelopen weekend even een appje in elkaar gedraaid die via een Raspberry Pi alles aanstuurt. Werkt erg fijn, zeker als je de lampen gewoon op een kleur wilt zetten in plaats van een scene. Tevens alles in mijn domoticasysteem gekoppeld, nu gaan de lampen netjes aan als de gordijnen dicht gaanpeddler schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:49:
[...]
Sorry voor de ontstane commotie, ik zie het nu pas.![]()
Het is een actie van PSV.
Website vond ik ook al beetje vreemd, dus ook betaald met CC.
Ik melde aanbieding pas hier toen ik de set al had ontvangen.
Een appje???Shapeshifter schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:16:
[...]
Haha, storm in een glas water zo bleek. Ik heb de mijne inmiddels ook binnen en heb afgelopen weekend even een appje in elkaar gedraaid die via een Raspberry Pi alles aanstuurt. Werkt erg fijn, zeker als je de lampen gewoon op een kleur wilt zetten in plaats van een scene. Tevens alles in mijn domoticasysteem gekoppeld, nu gaan de lampen netjes aan als de gordijnen dicht gaan
Wat zij daar de opties van?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Kan je een beetje programmeren? Want dan heb je in een goede morgen een prima routine in elkaar geknutseld.
Ja beetje...Slarioux schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Kan je een beetje programmeren? Want dan heb je in een goede morgen een prima routine in elkaar geknutseld.
Maar wat heb je gemaakt bedoel ik..
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ghe. Wat Shapeshifter (andere user) heeft gemaakt, weet ik niet.Dylantje2 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:20:
[...]
Ja beetje...
Maar wat heb je gemaakt bedoel ik..
Wat ik zelf heb gedaan is vrij simpel. Heb in PHP een library in elkaar geknutseld waarmee je op de command line je Hue lampen kan aanspreken. Als je op je Raspberry pi het volgende in tikt moet je een heel eind komen:
code:
1
2
3
4
5
6
| sudo apt-get install php5-cli php5-curl git git clone https://github.com/JC5/hue.git cd hue curl -sS https://getcomposer.org/installer | php php composer.phar update php index.php hue:initialize |
Daarna kan je met de volgende codes iets doen met je hue lampen:
code:
1
2
3
4
| php index.php hue:status php index.php hue:on php index.php hue:off php index.php hue:program Blue |
Als alles werkt is je hele kamer blauw
Het kan zijn dat je programma's plat gaan als je minder dan 4 lampen hebt. Zie programs.yaml. De entries 1,2,3,4 enzo verwijzen naar je lampjes. Dan moet je de entries weghalen waar je geen lampen voor hebt. (gewoon tellen: heb je 2 lampen? 3 en 4 weg).
[ Voor 16% gewijzigd door Firefly III op 22-03-2015 14:48 ]
Verwijderd
Kan je dit ook aanroepen in HTML? Met buttons etc? De connectie met de bridge vindt dus plaats via een ander programma?
Ik zit meer aan de voorkant met mijn beroep (UI design) en beheers ontwerp, styling (css) en responsive design. Als er programmeurs zijn die een samenwerking zoeken voor een app dan houd ik mij aanbevolen!
Ik zit meer aan de voorkant met mijn beroep (UI design) en beheers ontwerp, styling (css) en responsive design. Als er programmeurs zijn die een samenwerking zoeken voor een app dan houd ik mij aanbevolen!
Om precies te zijn is het meer een uitbreiding van mijn domoticasysteem:

Hij is vrij eenvoudig, je kiest een groep of een losse lamp en daarna de kleur of witwaarde en de helderheid, ga onderaan nog enkele scenes toevoegen voor de leuk. Er staat er nu een linksonderaan die langzaam door wat kleuren heen loopt als moodlight, rechtsonderaan is alles uit.
App communiceert met een raspberry pi die een python servertje draait. Communicatie met de Hue loopt dus via Python (en met de requests library is dat echt een eitje).
Grafisch zouden er vast nog dingen iets beter kunnen, maar het werkt en ik vind het wel prima zo.
Ik heb er 4, maar je kan er maar 3 instellen.RonnieB82 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Hoeveel lampen stuur je ermee aan?
Bij mij begon het vanaf 3 lampen al een beetje matig te worden, dan word ie te traag met refreshen.
Als ik de fora een beetje lees, dan werkt het alleen fatsoenlijk als je slechts 1 lamp aanstuurt.
Zal hem weer de-installeren... Misschien bij aankoop nieuwe TV toch een Philips TV met Ambilight icm Hue aanschaffen...
Ok, dit zou een security fail kunnen zijn voor zigbee (en dus ook HUE): https://mobile.twitter.co...status/579723961661022209
Voor het geval de tweet verdwijnt:
Dit is wat een master key in Zigbee is:
Voor het geval de tweet verdwijnt:
Ik weet zo 123 niet de implicaties maar dit lijkt me niet goed...#DIY lover #ZLL master key 9F 55 95 F1 02 57 C8 A4 69 CB F4 2B C9 3F EE 31 #ZigBee #Philips #Hue
Dit is wat een master key in Zigbee is:
Security keys
ZigBee uses three types of keys to manage security: Master, Network and Link.
Master keys
These optional keys are not used to encrypt frames. Instead, they are used as an initial shared secret between two devices when they perform the Key Establishment Procedure (SKKE) to generate Link Keys.
Keys that originate from the Trust Center are called Trust Center Master Keys, while all other keys are called Application Layer Master Keys.
[ Voor 70% gewijzigd door zeef op 30-03-2015 10:45 . Reden: en weer terug online ]
Verwijderd
hallo allemaal.
Heb sindskort Philips hue , super, werkt allemaal als een tierelier.
Via apps op de telefoon, tablets laptop etc.
Nu ook aangesloten op mijn xbmc zodat de hele woonkamer een grote werkende ambilight voorstelling wordt.
Alleen mijn Toon van Eneco......
ik ben geen klant maar heb wel de Toon hangen, geeft nu de actuele warden weer van gas en stroom.
Is er iemand die me kan verstellen hoe ik de Hue als niet klant van Eneco toch kan bedienen?
Nu ook aangesloten op mijn xbmc zodat de hele woonkamer een grote werkende ambilight voorstelling wordt.
ik ben geen klant maar heb wel de Toon hangen, geeft nu de actuele warden weer van gas en stroom.
Is er iemand die me kan verstellen hoe ik de Hue als niet klant van Eneco toch kan bedienen?
Kun jij me vertellen hoe goed het effect van die Hue lampen is op XBMC? Qua vertraging? Ik heb zelf 4 lampen, maar 2 daarvan heb ik links en rechts naast mn TV, dus ik zou dan die 2 gaan gebruiken. Alleen als het allemaal maar 'half' functioneert ga ik dat werk allemaal niet doen.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:59:
hallo allemaal.
Och ja, je moet toch wat he.
Verwijderd
vertraging van een halve sec.
verder super!!
veel instel mogenlijkheden dus wellicht dat ik die halve sec er ook wel uit krijg
verder super!!
veel instel mogenlijkheden dus wellicht dat ik die halve sec er ook wel uit krijg
Is het een vertraging van een halve seconde, of duurt het een halve seconde om van kleur A naar kleur B te gaan. In de API staat namelijk gedocumenteerd dat de standaard transition time 400ms is. Lijkt me dat de developers van die plugin dat wel meegenomen hebben, maar je weet maar nooit... Je kunt hem in ieder geval aanpassen in stappen van 100ms. Heb zelf niet getest of je hem ook op 0 kunt zetten.
Mijn vrouw claimde gisteren een piep uit een van de lampen te horen en vanochtend hoorde ik er ook een licht zoemen, dacht al wel eens eerder gelezen te hebben dat mensen daar last van hadden. Heeft dat nog met leeftijd / model oid te maken?
Ik had nog iets geks. Ik was bezig mijn app te testen op nieuwe lampen die ik had gekocht, maar bijvoorbeeld rood werd weergegeven als paarsig, terwijl de lampen die ik al had wel netjes op rood gingen. Na een update van de bridge lijkt dit verholpen te zijn. Misschien dat de firmware van de lampen aan de oude kant was ofzo?
Ik had nog iets geks. Ik was bezig mijn app te testen op nieuwe lampen die ik had gekocht, maar bijvoorbeeld rood werd weergegeven als paarsig, terwijl de lampen die ik al had wel netjes op rood gingen. Na een update van de bridge lijkt dit verholpen te zijn. Misschien dat de firmware van de lampen aan de oude kant was ofzo?
Ik wil binnenkort ook het starterspakket van de Hue aanschaffen.
En ik wil hem aansturen via, de app, IFTTT, homewizard, kodi (ambilight aanvulling).
Maar reageren de lampen gewoon op het laatste commando wat ze binnen krijgen of kun je ook commando’s blokkeren als ze bijvoorbeeld werken als ambilight aanvulling
En komt de Hue nog ooit in de aanbieding of zijn er nog winkels waarmee je hem bijvoorbeeld met kortingscodes kan kopen?
Of moet ik (en de vrouw
) de €200 maar gewoon accepteren.
En ik wil hem aansturen via, de app, IFTTT, homewizard, kodi (ambilight aanvulling).
Maar reageren de lampen gewoon op het laatste commando wat ze binnen krijgen of kun je ook commando’s blokkeren als ze bijvoorbeeld werken als ambilight aanvulling
En komt de Hue nog ooit in de aanbieding of zijn er nog winkels waarmee je hem bijvoorbeeld met kortingscodes kan kopen?
Of moet ik (en de vrouw

Met een kortingscode ergens snoep je er een keer €5 af. Daarnaast via sites als shopkorting.nl scheelt het je soms nog 3-5%. Dat helpt toch weer een beetjeTinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:08:
Of moet ik (en de vrouw) de €200 maar gewoon accepteren.
Laatst lagen ze bij de mediamarkt in Leeuwarden voor 175 in de schappen, misschien nog wel. Je zou dus eens om je heen kunnen kijken.
Ze reageren op het laatste commando. Als je ze als ambilight gebruikt krijgen ze constant commando's dus worden ze zo weer overruled.Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:08:
Ik wil binnenkort ook het starterspakket van de Hue aanschaffen.
Of moet ik (en de vrouw) de €200 maar gewoon accepteren.
Ben laatst nog in mediamarkt Eindhoven geweest en daar stond de prijs nog gewoon op €199.OmeAnne schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:16:
Laatst lagen ze bij de mediamarkt in Leeuwarden voor 175 in de schappen, misschien nog wel. Je zou dus eens om je heen kunnen kijken.
En als ik naar Leeuwarden moet dan ben ik de korting al kwijt aan brandstof.
Jammer dat de Praxis alleen maar de lux variant verkoopt want daar heb je nog wel is ooit 25% korting.
Dus dat word denk ik dan maar gewoon accepteren, of hooguit een 10tje goedkoper uit zijn.
En @Slarioux, bedankt voor de info
Online is enkel de Lux te krijgen, maar in de winkel is de collectie uitgebreider (Hue, Lightstrip, Bloom, Tap etc) en daar hebben we toch al de nodige keren 20% bonnen voor gebruikt zonder problemen.Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:28:
[...]
Jammer dat de Praxis alleen maar de lux variant verkoopt want daar heb je nog wel is ooit 25% korting.
Laatst nog nagevraagd bij mijn lokale Praxis en daar verkochten ze de Hue niet, maar misschien dus nog opzoek naar een grotere praxis in de buurt.RTB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:53:
[...]
Online is enkel de Lux te krijgen, maar in de winkel is de collectie uitgebreider (Hue, Lightstrip, Bloom, Tap etc) en daar hebben we toch al de nodige keren 20% bonnen voor gebruikt zonder problemen.
Want het assortiment blijkt dus niet overal hetzelfde te zijn.
Maar bevind zich jouw Praxis toevallig in de buurt van oost Brabant RTB?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.