[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Niels9001 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:40:
Huetro 2.0 is inmiddels ingediend als Universal app in de Windows en Windows Phone Store. Deze compleet nieuwe versie van Huetro ondersteund de laatste API wijzigingen en functionaliteiten.
Ziet er fantastisch uit. Van het weekend de updates eens proberen thuis.

Weet je zeker dat je m gratis houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
hondapower schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Ziet er fantastisch uit. Van het weekend de updates eens proberen thuis.

Weet je zeker dat je m gratis houdt?
Yup. Maar iedereen mag natuurlijk altijd de in-app donatie functie gebruiken :-)!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:02
coyote1980 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:01:
Thanks! Ja de bloom heeft eigenlijk hetzelfde. Nu ik een aantal van die Lightstrips goedkoop uit Frankrijk binnen heb was ik wel benieuwd of dat spul samen 2W of 20W staat te slurpen :) Ben benieuwd naar je bevindingen!
goedkoop uit Frankrijk? Ik heb er ook eentje nodig... waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
Zie ook een paar posts terug, ze zijn bij Amazon Frankrijk voor 154 + 6 euro porto te bestellen.

Bestel je er meer is het nog wat goedkoper. Let op: in het overzicht voor Amazon als verkoper kiezen (Franse BTW laat hem voor 152 zien, dat wordt verderop gecorrigeerd). Mooie deal! 8)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:19
RonnieB82 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:25:
Ik weet niet wat je precies in gedachte hebt, maar volgens mij straalt de e27 hue veel verder.

Ik heb van de ikea een soort van bol (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20154416/), waar ik een e27 hue lamp in heb zitten, en deze is gewoon mooi egaal verlicht.
Als je wilt, kan ik er vanavond wel even een foto van schieten.
Ik zie hier dat ze ze ook gebruiken
https://www.youtube.com/watch?v=XcMmqL8yE-k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
Ik heb nu een aantal Philips Hue Living Colors en lightstrips in de woonkamer wat een heel mooi effect geeft. Nu mis ik echter wel normaal ligt erbij.
Ik heb boven de eettafel een lamp hangen die een trafo in de voet aan het plafond heeft, deze zet ik aan met de normale lichtschakelaar in de muur. Is er een oplossing waarmee ik deze lamp ook vanuit de Bridge kan dimmen en aan en uit zetten? Ik zat naar de Living Whites adapter te kijken maar die is meer voor een lamp met een stekker toch? Of kan ik deze uit elkaar halen en in de muur inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die kan je uit elkaar halen, ik gebruik er hier ook zo 3. :)

Wel opletten natuurlijk, zeker als je ze in een metalen voet wil gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
OK dus dat binnenwerk van een livingwhites adapter is niet zo groot? En kan ik het beter in de voet inbouwen dan in de schakelaar zelf? Moet ik nog iets solderen daarbij? Misschien heeft iemand een foto van hoe hij het ingebouwd heeft?
Denk dat ik vanmiddag eens zo'n setje ga halen.

Kent iemand trouwens een winkel waar ze deze verkopen zodat ik er vandaag nog een kan ophalen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Marsman83 op 07-03-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Dat werkt wel een stuk beter dan met de Hue add-on voor XBMC/Kodi lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Balan, ik kan de LivingWhites Starter Set Adapters nergens meer vinden... Overal uitverkocht of niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Marcello83 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:59:
Balan, ik kan de LivingWhites Starter Set Adapters nergens meer vinden... Overal uitverkocht of niet meer leverbaar.
Bij de franse Amazon zijn nog losse adapters leverbaar. Het is wel een franse stekker, maar dat maakt in de meeste gevallen niet uit. Zeker niet in jouw situatie.

http://www.amazon.fr/Phil...hites-variateur-dintensité-6916531PF/dp/B004ZJWUAK/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1425734024&sr=8-2&keywords=living+whites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks! Heb er meteen een besteld! Zal wel een foto plaatsen van de inbouw voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcello83 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:21:
OK dus dat binnenwerk van een livingwhites adapter is niet zo groot? En kan ik het beter in de voet inbouwen dan in de schakelaar zelf? Moet ik nog iets solderen daarbij? Misschien heeft iemand een foto van hoe hij het ingebouwd heeft?
Denk dat ik vanmiddag eens zo'n setje ga halen.
Bij mij zit het in de plaats van de schakelaars ingebouwd omdat het in de voet niet paste jammer genoeg...
Dit is een doos waar 3 schakelaars in zaten eerst.
Hue Schakelaars - LW
Kent iemand trouwens een winkel waar ze deze verkopen zodat ik er vandaag nog een kan ophalen :P
Ze worden niet meer gemaakt, dus je geraakt er steeds moeilijker aan. Denk niet dat je ze nog in een fysieke winkel gaat vinden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcello83 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:59:
Bij MediaMarkt Roermond ligt er nog een voor €10,-

Het is wel gewoon een adapter in een doosje. Geen afstandsbediening of zo. Geen idee wat je met een startersset bedoeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:56:
[...]

Het is wel gewoon een adapter in een doosje. Geen afstandsbediening of zo. Geen idee wat je met een startersset bedoeld?
Ik denk dat hij deze bedoelt
Afbeeldingslocatie: http://www.multitrade4you.de/shopbilder/70314.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Need die niet inderdaad. Het was enkel een adapter.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:25
Ik heb vorige week nog een LivingWhites adapter plug nieuw gekocht bij Lichtstroom in Maastricht voor het flinke bedrag van €29,95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:56:
[...]

Oh cool! Misschien dat ik er maandag na mn werk even langs rij. Zal morgenmiddag even bellen of hij er nog ligt en ze hem misschien apart kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Huetro for Hue voor Windows Phone heeft eindelijk ondersteuning voor de Hue tap. :)

Kostte wel even moeite om de tap te vinden. Ik had hem al een tijde in huis liggen.

De app werkt nu ook erg prettig op mijn Windows 8.1 tablet.

[ Voor 15% gewijzigd door JaccoW op 08-03-2015 14:33 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
spoor12b schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:54:
Ik denk dat ik dan maar gewoon een set via een website ga bestellen om uit te proberen. Bevalt het niet dan kan hij gewoon weer retour.
Heb de lampen inmiddels in huis en het licht is mooi egaal verdeeld. Niks retour dus :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
spoor12b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:05:
[...]

Heb de lampen inmiddels in huis en het licht is mooi egaal verdeeld. Niks retour dus :)
Heb je er ook een mooie foto van misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Moet zeggen dat nu de schemering verdwenen is ik toch weer een beetje twijfel, het is toch iets minder dan het was. Zowel onderaan als bovenaan zijn donkere plekken ontstaan. De lampen zijn minder opvallend in het echt dan op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/fa67sw.jpg

Maar eens even rustig een paar dagen aankijken om te zien of het went.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
spoor12b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:43:
Moet zeggen dat nu de schemering verdwenen is ik toch weer een beetje twijfel, het is toch iets minder dan het was. Zowel onderaan als bovenaan zijn donkere plekken ontstaan. De lampen zijn minder opvallend in het echt dan op de foto.

[afbeelding]

Oh, ik vind het (persoonlijk) wel mooi.

Hopelijk went het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ja, verandering roept weerstand op ;)

Ga nu ook eens naar de variant kijken waarbij de kleur niet instelbaar is. Als de kleurtemperatuur bevalt dan voldoen die ook prima denk ik. Scheelt nogal als je er 9 nodig hebt...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
spoor12b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:53:
Ga nu ook eens naar de variant kijken waarbij de kleur niet instelbaar is. Als de kleurtemperatuur bevalt dan voldoen die ook prima denk ik. Scheelt nogal als je er 9 nodig hebt...
Bedoel je deze? Philips Hue Lux

Ik heb ze zelf ook en ik heb er erg goede ervaringen mee :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 08-03-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ja, precies. Zag op het internet dat sommige mensen zelf de diffusor vervangen hebben (bij glas gebroken). Die van een bepaalde IKEA ledlamp zou precies passen. Zou een leuke truc kunnen zijn om hem qua kleur te krijgen zoals je hem nodig hebt.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoor12b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:43:

[afbeelding]

Ja dat is dan wel een uitzonderlijk lange lamp. Sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet. Is het zo dat je met normale lampen wel een goede verdeling krijgt? Je zou eens kunnen testen wat een strook aluminiumfolie doet aan de achterste helft van de kap. Licht kan je op die manier heel mooi versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik denk dat het uiteindelijk wel mee valt, ik kijk het nog even aan. Op de foto lijkt het effect sterker dan in het echt.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rays1972
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
Kan iemand mij helpen,ik heb een htpc met xbmc/kodi.
En heb bij mijn tv een philips hue lamp staan deze wil ik graag instellen met de phillips hue addon.
Ik heb deze al geïnstalleerd maar krijg steeds een melding fout in script.
Heb al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rays1972
Hoeft al niet meer is gelukt.
Rays1972 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:41:
Kan iemand mij helpen,ik heb een htpc met xbmc/kodi.
En heb bij mijn tv een philips hue lamp staan deze wil ik graag instellen met de phillips hue addon.
Ik heb deze al geïnstalleerd maar krijg steeds een melding fout in script.
Heb al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Rays1972 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:25:
Hoeft al niet meer is gelukt.

[...]
Zou je ook willen vermelden wat er fout ging (al was het een stomme fout), en wat je moest doen om het op te lossen?

Ik wil binnenkort ook beginnen met Hue en Kodi... Dan hoef ik hopelijk dezelfde fout niet te maken...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

Vraagje, kan je deze hue lights ook gebruiken in je slaapkamer en dan mee laten werken met je alarm die je op je smartphone instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
The_Scarabial schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:27:
Vraagje, kan je deze hue lights ook gebruiken in je slaapkamer en dan mee laten werken met je alarm die je op je smartphone instelt?
Je kunt een alarm instellen en een scene aanmaken waarin alleen je slaapkamer lamp voorkomt. Het alarm stel je los in de Hue app in, dus als je ook je telefoonwekker wilt laten gaan stel je 2x je alarm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

^thnx voor het snelle antwoord, ga ik me hier eens verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 14:48
The_Scarabial schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:27:
Dit heb ik gedaan met behulp van Tasker en enkele plugins. Dit is wel een technische oplossing.

Tasker:
Google Play: Tasker

Takser HUE plugin:
Google Play: AutoHue (Tasker Plug-in)

Tasker alarm plugin:
Google Play: AutoAlarm

Dan hoef je alleen maar je Android wekker te zetten om ook je HUE aan te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rays1972
Ik heb de add-on verwijdert en nog eens opnieuw geïnstalleerd en toen deed die het.
het werkt perfect. ;)
Banzi schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:20:
[...]

Zou je ook willen vermelden wat er fout ging (al was het een stomme fout), en wat je moest doen om het op te lossen?

Ik wil binnenkort ook beginnen met Hue en Kodi... Dan hoef ik hopelijk dezelfde fout niet te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Iemand hier ervaring met ambilight en hue? Hoe goed werkt dat out of The box van Philips?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52
GJ007 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:45:
Iemand hier ervaring met ambilight en hue? Hoe goed werkt dat out of The box van Philips?
Met de app die je daarvoor nodig hebt werkt dat best simpel. maar het werjt dus alleen via een app op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Waah schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Met de app die je daarvoor nodig hebt werkt dat best simpel. maar het werjt dus alleen via een app op je telefoon.
Oké! En dat gaat net zo vloeiend als van de tv zeg maar?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
voor zover ik me herinner loopt het heel licht achter... maar niet noemenswaardig of storend. maar 100% durf ik dat niet te zeggen het is al even geleden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
GJ007 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:45:
Eenvoudig, maar ik heb de lamp in een hanglamp zitten, niet echt een gaaf resultaat, dus weer uitgeschakeld. Mn tv doet ook verschillende kleuren tegelijk en de lamp doet er maar 1, dus wat mij betreft hoeft het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door arjandijk162 op 11-03-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

arjandijk162 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:54:
[...]

Eenvoudig, maar ik heb de lamp in een hanglamp zitten, niet echt een gaaf resultaat, dus weer uitgeschakeld. Mn tv doet ook verschillende kleuren tegelijk en de lamp doet er maar 1, dus wat mij betreft hoeft het niet.
thanks voor de reacties...
ga er is even over nadenken, wil een stap in mijn domotica maken en ben me wat aan het oriënteren...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Philips Hue wordt overal ondersteund en het lijkt erop dat er meer grote spelers (GE in de VS) lampen gaan uitbrengen onder Zigbee, dus die worden dan ook ondersteund. De API van Hue is bekroond als beste van 2014/15 en elke homeautomation server heeft een Hue plugin.

Heb het nu 2 maand, en ben sindsdien met Domoticz aan de slag gegaan. Bevalt erg goed. Heb nu 3x RGB lampen, 2x livingwhite, 3x afstandsbediening en er komen nog 4x Hue Lux en 4x livingwhite bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:54:
[...]

Heb je dan een ambilight TV met boven, links en rechts led verlichting? En dat geeft dus output in één kleur? Ik dacht op YouTube voorbeelden gezien te hebben waar je meerdere kleuren ziet. Ik kan me vergissen maar vind het wel belangrijk om te weten hoe het precies werkt. Er staat voor eind dit jaar een Ambilight op mijn verlanglijstje, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:41
Bij de nieuwe types heb je de app niet meer nodig. Ik gebruik het ambilight systeem dagelijks op een model van 2014. ( met boven, links & rechts )
Ik heb 3 hue, 2 living colors en 1 led strip die erop werken. De snelheid van reactie kan je instellen in de app.
Ik ben er zeer tevreden van en zou het niet meer kunnen missen.
Voor het dagelijkse gebruik van de lampen heb ik domoticz op een PI.

[ Voor 4% gewijzigd door tuxken op 11-03-2015 22:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:02:
[...]

Heb je dan een ambilight TV met boven, links en rechts led verlichting? En dat geeft dus output in één kleur? Ik dacht op YouTube voorbeelden gezien te hebben waar je meerdere kleuren ziet. Ik kan me vergissen maar vind het wel belangrijk om te weten hoe het precies werkt. Er staat voor eind dit jaar een Ambilight op mijn verlanglijstje, vandaar. :)
Ik gebruik een 2013-serie TV (55pfl7008k uit m'n hoofd) met 3-zijdig ambilight in combinatie met 3 Hue-lampen (links, midden, rechts). De plaatsing van de lampen in de app is wat beperkt, maar werkt op zich goed. Een vertraging is merkbaar, maar zeker niet storend; het gaat meer om de sfeer dan om de snelle reactietijd en accurate kleurweergave. De app staat hier eigenlijk alleen bij films aan.

[Edit] Ter verduidelijking: Mijn tv is voor Ambilight+Hue inderdaad afhankelijk van een app. Deze draait bij mij op een Android tablet.

[ Voor 7% gewijzigd door mbitter op 13-03-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik gebruik een tv uit 2009 voor ambilight... dus misschien dat ik daarom de app nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Weet iemand ook of het mogelijk is om op de één of andere manier meerdere scenes per knop aan de HUE tap te koppelen?

Op dit moment heb ik lampen in de woonkamer en de keuken maar heb ik gelijk alle vier de knoppen nodig omdat ik zowel de woonkamer als de keuken onafhankelijk van elkaar wil kunnen aan en uitschakelen.

Het zou mooi zijn als je onder een knop het wisselen tussen twee scenes zou kunnen aanbrengen (bijvoorbeeld aan / uit).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:49
spoor12b schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:44:
Weet iemand ook of het mogelijk is om op de één of andere manier meerdere scenes per knop aan de HUE tap te koppelen?

Op dit moment heb ik lampen in de woonkamer en de keuken maar heb ik gelijk alle vier de knoppen nodig omdat ik zowel de woonkamer als de keuken onafhankelijk van elkaar wil kunnen aan en uitschakelen.

Het zou mooi zijn als je onder een knop het wisselen tussen twee scenes zou kunnen aanbrengen (bijvoorbeeld aan / uit).
Aan/uit onder een knop kan met Google Play: Hue TapApp
Gebruik het zelf ook, werkt prima opzich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bedankt voor de tip, dat is precies wat ik zocht! :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

jip_86 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Aan/uit onder een knop kan met Google Play: Hue TapApp
Gebruik het zelf ook, werkt prima opzich :)
Zeker een goede tip! Ik wist niet dat het bestond en dit maakt de Hue Tap een stuk bruikbaarder... Misschien nu toch maar eens overwegen om een tap aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Zigbee sensoren op komst van Xiaomi: https://www.techinasia.co...els-smart-home-ecosystem/

Hopelijk zijn dit soort apparaten direct te koppelen met de HUE zonder dat hier een extra basestation voor nodig is. Xiaomi kennende zal het op prijs flink concurrerend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:37:
Zigbee sensoren op komst van Xiaomi: https://www.techinasia.co...els-smart-home-ecosystem/

Hopelijk zijn dit soort apparaten direct te koppelen met de HUE zonder dat hier een extra basestation voor nodig is. Xiaomi kennende zal het op prijs flink concurrerend zijn.
Zou moeten kunnen als ze Light-Link gebruiken (een subset van Zigbee protocollen).
Dat is wat (volgens mij) de Hue bridge gebruikt.
Als ze niet Light Link gebruiken, dan ziet de bridge deze dingen niet...

Alternatief is dat je dan een generieke Zigbee controller, maar deze dient dan ook je Hue bridge te vervangen. Niet echt een interessante optie...

Correct me when I'm wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik hoop dat je wrong bent ;) Zou mooi zijn om dit soort zaken aan te sluiten. Een nieuwe hub zie ik niet zitten. Zeker omdat de Philips Hub zo mooi open en toegankelijk is.

[ Voor 21% gewijzigd door arjandijk162 op 13-03-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
coyote1980 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:01:
Thanks! Ja de bloom heeft eigenlijk hetzelfde. Nu ik een aantal van die Lightstrips goedkoop uit Frankrijk binnen heb was ik wel benieuwd of dat spul samen 2W of 20W staat te slurpen :) Ben benieuwd naar je bevindingen!
Ik heb m'n Bloom en m'n Iris gecheckt en m'n metertje geeft 0,0 aan als de lampen uit staan. Wellicht dat het 0,05 is, dus dat je naar verloop van tijd wel iets gebruikt, maar ze zijn dus in standby super zuinig.

Ik zal binnenkort ook m'n ledstrip even meten, ik kan alleen wat lastiger bij die adapter. Verwacht zelfde resultaten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Geloof dat de officiele spec voor de normale hue lampen iets van <0.4watt in standby is. Zal voor de rest van de serie niet veel anders zijn, neem aan dat ze ruwweg dezelfde netwerkhardware gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Pusherman_ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb m'n Bloom en m'n Iris gecheckt en m'n metertje geeft 0,0 aan als de lampen uit staan.
De meeste meters (zeker de goedkope) zijn heel erg slecht in het meten van lage vermogens.

Neemt niet weg dat ze natuurlijk weinig stroom gebruiken in standby. De pomp van de CV ketel zal in de meeste gevallen meer nutteloos stroom verstoken dan je hele huis vol Hue lampen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
hondapower schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:54:
[...]

De meeste meters (zeker de goedkope) zijn heel erg slecht in het meten van lage vermogens.

Neemt niet weg dat ze natuurlijk weinig stroom gebruiken in standby. De pomp van de CV ketel zal in de meeste gevallen meer nutteloos stroom verstoken dan je hele huis vol Hue lampen hangen.
Heb idd een simpel dingetje:

https://www.conrad.nl/nl/...iekostenmeter-125330.html

voor het huis-, tuin- en keukenwerk voldoende voor hoe ik het gebruik. Dat zal het verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
Vandaag heb ik een Hue bridge binnengekregen (zonder lampen) en daarop wilde ik mijn living colors gen2 op aansluiten. Nu komt het vervelende, het aansluiten lukt niet. Ik heb alle methoden gebruikt maar ik kom er maar niet uit :( echt heel vervelend.

ik heb Huelightfinder gebruikt, en op het moment dat ik op zoek lamp druk dan knippert mijn lamp maar komt het programma toch met een foutmelding.

ook heb ik volgens een guide gedaan (via dropbox ofzo) en alles gaat goed maar uiteindelijk kan de app lamp niet vinden en is dus het hele effect van de bridge weg.

ik hoop dat ik iets gemist heb waardoor het alsnog kan en dat jullie die manier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij mij was (als ik het goed onthouden heb) het reset van de afstandsbediening, reset van de bridge, afstandsbediening koppelen een de bridge, dan lamp koppelen smv de afstandsbediening. Dat stond inderdaad ergens in een dropbox dus kan zijn dat je dit al gebrprobeerd had. Bij mij ging het eerst ook niet omdat ik de afstandsbediening niet goed wist te restten en deze dus geen ID van de bridge kon krijgen (dat is dacht ik wat er onder water gebeurd).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
franssie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:35:
Bij mij was (als ik het goed onthouden heb) het reset van de afstandsbediening, reset van de bridge, afstandsbediening koppelen een de bridge, dan lamp koppelen smv de afstandsbediening. Dat stond inderdaad ergens in een dropbox dus kan zijn dat je dit al gebrprobeerd had. Bij mij ging het eerst ook niet omdat ik de afstandsbediening niet goed wist te restten en deze dus geen ID van de bridge kon krijgen (dat is dacht ik wat er onder water gebeurd).
ik heb dat inderdaad gedaan, misschien zou een andere afstandsbediening helpen. Ik las namelijk dat mijn afstandsbediening niet kan praten met de bridge, en eigenlijk alleen kan luisteren andere afstandsbedieningen zouden dat wel weer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Pusherman_ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Heb idd een simpel dingetje:

https://www.conrad.nl/nl/...iekostenmeter-125330.html

voor het huis-, tuin- en keukenwerk voldoende voor hoe ik het gebruik. Dat zal het verklaren.
Voor kleine vermogens kun je dan inderdaad beter deze nemen: https://www.conrad.nl/nl/...-001-9999-kwh-125419.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Waah schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:52:
voor zover ik me herinner loopt het heel licht achter... maar niet noemenswaardig of storend. maar 100% durf ik dat niet te zeggen het is al even geleden namelijk.
ik heb geen ambilight maar wel de syfy app icm hue en 12 monkeys daar merk ik wel dat hij een seconde te laat reageerd, dat is wel storend schieten ze seconde later gaan de lampen flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Fire69 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:17:
Ja, die kan je uit elkaar halen, ik gebruik er hier ook zo 3. :)

Wel opletten natuurlijk, zeker als je ze in een metalen voet wil gebruiken!
Mag ik vragen hoe je de adapter op de lamp en draden aangesloten hebt nadat je hem uit elkaar gehaald hebt?
Vast solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcello83 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:08:
[...]

Mag ik vragen hoe je de adapter op de lamp en draden aangesloten hebt nadat je hem uit elkaar gehaald hebt?
Vast solderen?
Ik wou nog niks definitief, dus heb ze niet gesoldeerd, maar gewoon met Wago-klemmen aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://alushop24.com/e/Wago/produktbilder/222wago.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Fire69 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:51:
[...]

Ik wou nog niks definitief, dus heb ze niet gesoldeerd, maar gewoon met Wago-klemmen aangesloten.
[afbeelding]
Hoe moet ik dat zien? Steek je daar de pinnen van de stekker in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke stekker? Die is er na het uit elkaar halen niet meer aan natuurlijk! :+

Je hebt 3 draden (blauw/bruin/zwart dacht ik) op de printplaat.
Gewoon de passende kleurtjes bij elkaar, elk in een aparte klem en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Okey thanks man! Ga ik morgen even bij de bouwmarkt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

daantjuh68 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:37:
[...]

ik heb dat inderdaad gedaan, misschien zou een andere afstandsbediening helpen. Ik las namelijk dat mijn afstandsbediening niet kan praten met de bridge, en eigenlijk alleen kan luisteren andere afstandsbedieningen zouden dat wel weer kunnen.
Welke versie afstandsbediening heb je? Er is maar 1 versie die niet werkt volgens mij. Bij het koppelen van mijn Gen3 afstandbediening heb ik ook moeite gehad. Heb het proces een paar keer opnieuw gedaan voordat er een goede connectie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Zo ik heb net mijn livingwhites adapter uit elkaar gehaald en ingebouwd in de voet van de lamp. Werkt perfect en gelukkig genoeg ruimte ervoor. Zal als ik wat meer tijd heb de foto's even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Mystic Spirit schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:23:
[...]

Welke versie afstandsbediening heb je? Er is maar 1 versie die niet werkt volgens mij. Bij het koppelen van mijn Gen3 afstandbediening heb ik ook moeite gehad. Heb het proces een paar keer opnieuw gedaan voordat er een goede connectie was.
Ik heb een afstandsbediening met onderop 'gen 2' staan, de meest rechtse op de afbeelding waar een kruis bij staat. Afbeeldingslocatie: http://www.everyhue.com/wp-content/uploads/2012/11/LiCo-remotes-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcello83 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:39:
Zo ik heb net mijn livingwhites adapter uit elkaar gehaald en ingebouwd in de voet van de lamp. Werkt perfect en gelukkig genoeg ruimte ervoor. Zal als ik wat meer tijd heb de foto's even plaatsen.
Goed te zien dat het gelukt is, ben benieuwd naar de foto's :)
daantjuh68 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Ik heb een afstandsbediening met onderop 'gen 2' staan, de meest rechtse op de afbeelding waar een kruis bij staat. [afbeelding]
Ik denk dat dat kruis erbij geen goed teken is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Misschien betekend het dat hij niet ondersteund wordt, maar niks is uitgesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

daantjuh68 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Ik heb een afstandsbediening met onderop 'gen 2' staan, de meest rechtse op de afbeelding waar een kruis bij staat. [afbeelding]
Daar lukt het sowieso niet meer nee....Overigens is dat geen Gen2 een Gen2 is rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:50:
Misschien betekend het dat hij niet ondersteund wordt, maar niks is uitgesloten :+
Officieel is geen enkele van die remotes ondersteund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Mystic Spirit schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:56:
[...]

Daar lukt het sowieso niet meer nee....Overigens is dat geen Gen2 een Gen2 is rond.
Ik ga het dan gewoon een keer proberen met een andere remote.
wat je zegt over de remote vind ik gek kijk maar naar dit plaatje

woont er iemand toevallig in leiden omgeving, mag ik dan je remote even lenen? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 15:25

Remi

Moo!

Ik vond vandaag bij toeval een Philips Hue set in een bak met afgeprijsde artikelen bij de Appie. Er staat geen typenummer op maar het gaat om een set met een bridge en 2 Hue lampen die ik heb meegenomen voor €37,- wat volgens mij best goedkoop is. Nu alleen nog uitvogelen waar ik ze ga plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je waarschijnlijk niet de Hue lampen maar de Lux. Maakt niet uit, je kan vanaf nu uitbreiden met Hue. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
ik kon het zo snel niet terug vinden na wat lezen in dit topic, heeft iemand van een ander merk lampen aangesloten op de bridge ? en hoe bevalt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Remi schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:33:
Ik vond vandaag bij toeval een Philips Hue set in een bak met afgeprijsde artikelen bij de Appie.
Nice! Waar en hadden ze er nog meer?

Vraagje: ik weet dat als een lamp uitgaat en weer aan, hij dan terug gaat naar de witte kleur. Wat nu als een lamp de verbinding met de bridge verliest omdat de tussenliggende lamp uitgaat. Houdt hij dan wel gewoon zijn kleur, of gaat hij ook naar wit?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 15:25

Remi

Moo!

ViNcE schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Nice! Waar en hadden ze er nog meer?
Nee helaas niet. Het gaat idd wel om de Hue lux set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13

L23

ViNcE schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:16:
[...]Vraagje: ik weet dat als een lamp uitgaat en weer aan, hij dan terug gaat naar de witte kleur. Wat nu als een lamp de verbinding met de bridge verliest omdat de tussenliggende lamp uitgaat. Houdt hij dan wel gewoon zijn kleur, of gaat hij ook naar wit?
De lampen hebben niet continue verbinding met de Hue bridge. Zo lang er niet een nieuwe opdracht vanuit de Hue bridge naar de lampen word gestuurd veranderd er niks. De Hue bridge is net als de Livingcolors Remote een soort afstandsbediening, haal je de stroom van de bridge af veranderd er dus niks aan de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

daantjuh68 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Ik ga het dan gewoon een keer proberen met een andere remote.
wat je zegt over de remote vind ik gek kijk maar naar dit plaatje

woont er iemand toevallig in leiden omgeving, mag ik dan je remote even lenen? haha
Ik woon niet in omgeving Leiden, maar een ab lenen heeft niet veel zin :) De ab die je hebt is gewoon niet geschikt en het ligt niet aan je bridge.

Je zou wel relatief goedkoop een ab kunnen kopen op ebay. http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Er zijn mede tweakers in dit topic met ervaring met deze ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hier nog even de foto's van mijn inbouw. Zoals je ziet heb ik de printplaat uit de LivingWhites adapter gehaald en ingewikkeld met isolatietape zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. De draden heb ik simpelweg met lasklemmen verbonden (verkrijgbaar bij de Praxis).

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/7551/PxSljf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/8794/HftGA3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Mystic Spirit schreef op zondag 15 maart 2015 @ 06:52:
[...]

Ik woon niet in omgeving Leiden, maar een ab lenen heeft niet veel zin :) De ab die je hebt is gewoon niet geschikt en het ligt niet aan je bridge.

Je zou wel relatief goedkoop een ab kunnen kopen op ebay. http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Er zijn mede tweakers in dit topic met ervaring met deze ab.
Bedankt dan ga ik dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakertbot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Ebay remote wil de bridge niet resetten :(

Ik heb de bekende ebay-afstandsbediening gekocht en probeer hem te koppelen via de handleiding van Beaumotica ( https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html ).
Stap 5 gaat het mis: reset bridge met de afstandsbediening lukt niet: lampje blijft NIET uit. Wat ik ook doe. Afstandsbediening lijkt verder goed te werken.

Dit is de enige afstandsbediening die ik heb. Iemand enig idee. Ik heb begrepen dat meerdere mensen hier deze remote werkend hebben, of was dat als 2e remote?

(remote http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Marcello83 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:07:
De draden heb ik simpelweg met lasklemmen verbonden (verkrijgbaar bij de Praxis).
Zijn die lasklemmen wel geschikt voor soepel snoer? Ik ken ze alleen maar voor stugge installatiekabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Voor slap moet een kabeleind of een kroonsteen icm een kebeleind.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
Tweakertbot schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:44:

Ik heb de bekende ebay-afstandsbediening gekocht en probeer hem te koppelen via de handleiding van Beaumotica ( https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html ).
Stap 5 gaat het mis: reset bridge met de afstandsbediening lukt niet: lampje blijft NIET uit. Wat ik ook doe. Afstandsbediening lijkt verder goed te werken.

Dit is de enige afstandsbediening die ik heb. Iemand enig idee. Ik heb begrepen dat meerdere mensen hier deze remote werkend hebben, of was dat als 2e remote?

ik gebruik hem als 2e remote. Werkt idd prima. Was wel even moeilijker dan de normale gen2 (ronde) afstandsbediening, hij pakte de 'I' knop koppeling niet even goed. Dus moest even vaker proberen. Kan er ook aan liggen aan de 3 AAA batterijen die ik er in heb. Volgens mij waren die ook zo goed als leeg.

maar eenmaal gekoppeld werkt het prima. Inderdaad, mijn bridge heeft de code van een andere, ronde-livingcolors gen2 afstandsbediening gekregen.
Ik weet ook niet of die afstandsbediening van ebay wel een origineel exemplaar is. Weet iemand dat zo?
Dylantje2 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:54:
Voor slap moet een kabeleind of een kroonsteen icm een kebeleind.
Nou volgens mij kun je met die ene met hendeltje ook soepel draad gebruiken: zie deze foto:
http://www.elektronicawereld.nl/productimages/32183.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door HBSVDK op 15-03-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13

L23

Ja, is gewoon een origineel exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Hey gekke vraag, maar misschien ben ik niet de enige.

Ik heb nu vier lampjes hangen, E27 bulbs. De app, wat ik ook doe, genereert de standaard programma's alleen voor de eerste drie lampen. De vierde wordt gewoon nooit meegenomen.

Hebben anderen die ervaring ook?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je bij de instellingen de vierde lamp nog niet hebt aangevinkt? Dat moet je soms ook in andere apps doen. Dan zijn er ook nog apps die je gratis met drie lampen de app laat uitproberen en als je de app koopt krijg je toegang tot al je lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:53
Tweakertbot schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:44:

Er staat een foutje in die handleiding, ipv het indrukken van 1 en scene 1 moet je 1 en blauw (6 uur op de kleurencirkel) hebben. Dan blijft de lamp uit.
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om de afstandsbediening vervolgens weer te koppelen door alleen op 1 te drukken, maar op de een of andere manier werkt de afstandsbediening wel voor de lampen. Ik kan alleen geen scenes instellen (stipjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Scenes stel je in door als alle lichten goed staan scene 2 vast te houden, dan is deze opgeslagen. Dat doe je niet met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:07:
Misschien dat je bij de instellingen de vierde lamp nog niet hebt aangevinkt? Dat moet je soms ook in andere apps doen. Dan zijn er ook nog apps die je gratis met drie lampen de app laat uitproberen en als je de app koopt krijg je toegang tot al je lampen.
Sorry, het is de standaard Philips Hue app, op Android. Bridge al gereset, lampjes opnieuw geconnect, alles werkt. App, alle data weg, helemaal opnieuw linken. 3 lampen, de vier blijft blanco.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 07-10 09:51
De standaard scenes zijn bij default alleen voor de eerste 3 lampen, je kunt ze wijzigen om extra lampen toe te voegen.
Klik op de scene, er verschijnt dan een klein popukje met brightness slider en een edit knop (potloodje), druk op het potloodje en dan kom je in het scene edit scherm. Scroll omlaag en je krijgt een lijst met lampen in je systeem te zien, hier kun je de vierde aanvinken. Omhoog scrollen om de settings van die nieuwe lamp te wijzigen (met pickertje) en dan vervolgens opslaan. Dan zal de vierde lamp voortaan ook meedoen met die scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik wil ook gaan beginnen aan domotica en Hue is natuurlijk een hartstikke fijne manier om te beginnen en niet te hoeven programmeren. Ik kan een LUX setje voor 65 euro kopen op de V&A pagina. Is dat het waard als instapper? Of kan ik beter doorsparen voor de kleurenset? Het is eigenlijk alleen voor in mijn kamer :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleuren optie wordt vaak een beetje afgedaan als speels en leuk voor de eerste paar weken. Ik moet zeggen dat ik na ruim een jaar nog steeds geniet van de mogelijkheden die de kleuren bieden. Nooit gedacht dat ik heerlijk naar muziek zou luisteren met blauw paarse lampen. Gamen, voor visite, elke gelegenheid kan je anders belichten. Echt leuk!

We hebben hier in huis vier Lux lampen voor de gang, keuken en waskamer. Daar hoeft van mij geen kleur. De woonkamer daarentegen is een groot genot om alle mogelijkheden te hebben.

Het is dus nogal persoonlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik wil eigenlijk meer een setje kopen om het uit te proberen. Ik vind zelf die kleuren ook wel leuk, maar wil niet in 1 keer 200 euro neerleggen voor 3 lampen :) Maar als die LUX lampen niet zo veel voorstellen of het een beetje zonde van het geld en je beter die kleurlampen kan kopen, dan moet ik misschien nogmaals nadenken om die grotere set aan te schaffen :)

Gegroet!

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.