[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

pfffff.

Nu weer een LUX die niet vinden is in de app.
En gloeiend heet wordt..
En Bromt of hij op ontploffen staat...

Al weer een hue retour...
Nummer 4 van de 5 die ik heb..
Het is dat ze zo mooi zijn, met bizar bijna gloeilampen licht. [ en ze perfect werken in domoticz. ]
Maar anders.. :-) :-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Hé, Siri!
Doe de buiten verlichting aan en dim het ganglicht... :P

bron:
nieuws: Apple voegt ondersteuning voor Nederlands toe aan Siri bij iOS-bèta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:26
Ik heb de Hue teruggebracht naar de winkel. Het was het net niet. En het was me ook te duur om de set uit te breiden. Kon gelukkig nog net. :)

Nu weer terug naar de Kaku setjes icm mijn Homewizard.

[ Voor 27% gewijzigd door rimave op 24-02-2015 11:22 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

rimave schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:20:
Ik heb de Hue teruggebracht naar de winkel. Het was het net niet. En het was me ook te duur om de set uit te breiden. Kon gelukkig nog net. :)

Neem dan in ieder geval Domoticz, als je Homewizard nog retour kunt doen...

Hw is echt te duur voor wat je er voor krijgt....

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Ik blijf me herhalen....
Kan al met....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:02

Nicap

Tsssk....

rimave schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:20:

Ik vind te duur om uit te breiden nog wel meevallen. Ligt eraan hoe je ernaar kijkt denk ik. In de toekomst breid ik mijn Hue lampen uit met een Aeon Z-wave stick en motion sensoren i.c.m. de Hue lampen. Je bespaart hiermee de inbouwschakelaars. In mijn geval heb ik dan alles wat ik wil. Maar het is wel erg persoonlijk allemaal en iedereen heeft wel een voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:26
Nicap schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:36:
[...]

Ik vind te duur om uit te breiden nog wel meevallen. Ligt eraan hoe je ernaar kijkt denk ik. In de toekomst breid ik mijn Hue lampen uit met een Aeon Z-wave stick en motion sensoren i.c.m. de Hue lampen. Je bespaart hiermee de inbouwschakelaars. In mijn geval heb ik dan alles wat ik wil. Maar het is wel erg persoonlijk allemaal en iedereen heeft wel een voorkeur.
Het bood mij geen meerwaarde. Ieder z'n ding idd.
Het stoorde mij dat ik het licht niet fatsoenlijk via de schakelaar aan kon zetten en dat er geen E14 lampjes zijn. De gekleurde lampen en dat de lampen mee kunnen gaan met het ambilight van de tv zijn voor mij ook allemaal nutteloze extra's. De HW kan sowieso niet meer terug. Die heb ik al vanaf het begin dat ie uit kwam, 2012 geloof ik.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
rimave schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:44:
[...]
De gekleurde lampen en dat de lampen mee kunnen gaan met het ambilight van de tv zijn voor mij ook allemaal nutteloze extra's.
Waarom koop je Hue's als je kleur een nutteloze extra vindt? Je had dan evengoed voor minder geld eens Hue Lux kunnen proberen. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

HUE is echt niet duur! Zeker de LUX uitvoering niet.

Mijn domotica systeem (indigo) i.c.m. inbouw dimmers van Fibaro, andere schakelaars (pulsdrukkers), een LED lampje en het software pakket is vele malen duurder!! Ok, je kunt er dan ook meer (veel meer) mee, maar als je alleen verlichting wilt, is de HUE spot goedkoop.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
Vraagje,

Ik heb deze afstandsbediening gekocht:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Hoe kan ik deze koppelen aan mijn bestaande Hue setup, bestaande uit 3 x E27 LED lamp, Hue Bloom en DIY Hue Ledstrip? Ik heb gegoogled en bij Beaumotica gekeken, maar je gaat toch echt niet menen, dat ik de bridge moet resetten, waardoor ik alle aangemaakte scenes, instellingen, benamingen etc kwijt ben???

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Is deze uberhaupt wel al te koppelen? Is deze niet van de eerste generatie Livingcolors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:43:
Vraagje,

Hoe kan ik deze koppelen aan mijn bestaande Hue setup, bestaande uit 3 x E27 LED lamp, Hue Bloom en DIY Hue Ledstrip? Ik heb gegoogled en bij Beaumotica gekeken, maar je gaat toch echt niet menen, dat ik de bridge moet resetten, waardoor ik alle aangemaakte scenes, instellingen, benamingen etc kwijt ben???
Jawel, die ben je kwijt. Als je al 1 remote hebt zijn er wel manieren geloof ik, maar anders niet.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html voor het proces :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:32
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:43:
Vraagje,

Heb deze enige tijd geleden ook gekocht bij dezelfde verkoper.

Is wél degelijk te koppelen : deed dit via de bestaande afstandsbediening (koppelen van 2 afstandsbedieningen - gegoogled). Heb er wel even mee moeten 'prutsen', doch heb de brigde niet gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
Leuk om te lezen!
Wist niet dat deze afstandbedieningen goedkoop via ebay te verkrijgen waren.
Heb er ook een besteld om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
lucky58 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:57:
[...]

Heb deze enige tijd geleden ook gekocht bij dezelfde verkoper.

Is wél degelijk te koppelen : deed dit via de bestaande afstandsbediening (koppelen van 2 afstandsbedieningen - gegoogled). Heb er wel even mee moeten 'prutsen', doch heb de brigde niet gereset.
Maar als je geen bestaande afstandsbediening hebt, dan ben je dus genoodzaakt om de bridge te resetten, met als gevolg alle instellingen verloren??
Is er wel een mogelijkheid om in ieder geval scenes te kunnen behouden of backup-en en terug te zetten?

Compleet andere vraag:
De 3 onderstaan staande knoppen, met 1,2 en 3 puntjes erop, zijn daar dan scenes aan te koppelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Bas Post op 25-02-2015 16:52 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Compleet andere vraag:
De 3 onderstaan staande knoppen, met 1,2 en 3 puntjes erop, zijn daar dan scenes aan te koppelen?
Ja, heb al elk een scene toegekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
lucky58 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:03:
[...]

Ja, heb al elk een scene toegekend!
En hoe gaat dat in zijn werk? Als ik vragen mag?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:05:
[...]

En hoe gaat dat in zijn werk? Als ik vragen mag?
hue lights instellen zoals gewenst en daarna het "bolletje" naar keuze lang - paar seconden - ingedrukt houden en dan slaat de AB de scene onder dat "bolletje" op. Heel simpel dus, net zoals bij de andere AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kun je dan ook bepaalde lampen uitsluiten? Bijv alleen die in de woonkamer koppelen onafhankelijk van hoe de lampen in andere ruimten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:42

L23

Ja dat kan prima, je kan zelf bepalen welke lampen je wel en niet koppelt aan de afstandsbediening.

• Bas Post
@Hooglander1, @lucky58
Bedankt voor de tips!
Het was wat stoeien en gepruts maar uiteindelijk gelukt! Het proces om alles weer te herstellen viel wel mee gelukkig! Het is echter niet een heel erg gebruiksvriendelijke manier, maar het werkt!
Alleen scenes maken op de afstandsbediening is me nog niet gelukt. Ik stel de lampen in, houdt een scene knop ingedrukt totdat de afstandsbediening 3 piepjes geeft en de scene knop oplicht. (Jawel, er zit verlichting en een speakertje in!)

BP on the move!!!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Mediamarkt Leeuwarden, starterpacks E27 voor 175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Dutchgrover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:40:
[...]

Leuk om te lezen!
Wist niet dat deze afstandbedieningen goedkoop via ebay te verkrijgen waren.
Heb er ook een besteld om uit te proberen.
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Maar als je geen bestaande afstandsbediening hebt, dan ben je dus genoodzaakt om de bridge te resetten, met als gevolg alle instellingen verloren??
Is er wel een mogelijkheid om in ieder geval scenes te kunnen behouden of backup-en en terug te zetten?

Compleet andere vraag:
Ik heb evt nog wel een originele ab te koop, zelfs bescherm laagje (sticker) zit er nog op.
PM maar maar als er iemand interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
Mijn vriendin is de laatste tijd iets minder enthousiast over de lampen.
Laatst dacht mijn telefoon dat ik weg was en zette alle lampen uit... Ook de lamp in de badkamer waar mijn vriendin net stond te douchen :D
Vanmorgen viel de stroom uit, een uur later kwam deze terug met als gevolg dat alle lampen op volle lichtsterkte gingen branden... Ook in de slaapkamer waar zij nog lag te slapen >:)
En zij maar denken dat ik haar zit te pesten haha.
Erg praktisch kan het zijn echter bij storingen is het zeer onpraktisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb de laatste tijd ook wat issues gemerkt met geofencing maar bij was dat te wijten aan Android Lollipop. Nu maken de lampen mij niet zoveel uit maar wel dat mijn thermostaat(Nefit Easy) de hele tijd denkt dat ik thuis ben :+

Overigens heb ik deze week mijn Eltako schakelmateriaal(met EnOcean module) binnen gekregen en met een extra frame kan ik het volledig integreren in mijn bestaande schakelmateriaal. Ik heb inmiddels de EnOcean module uit de Hue Tap hierin geplaatst en het werkt vlekkeloos en vele malen beter dan de Hue Tap zelf. Nu moet ik nog het een en ander daadwerkelijk aan de muur bevestigen en dan heb ik 'normale' schakelaars voor mijn Hue lampen. Prijzig maar wel heel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

Trebbors

Failure is no option!

la_fusion schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:19:
Ik heb de laatste tijd ook wat issues gemerkt met geofencing maar bij was dat te wijten aan Android Lollipop. Nu maken de lampen mij niet zoveel uit maar wel dat mijn thermostaat(Nefit Easy) de hele tijd denkt dat ik thuis ben :+

Overigens heb ik deze week mijn Eltako schakelmateriaal(met EnOcean module) binnen gekregen en met een extra frame kan ik het volledig integreren in mijn bestaande schakelmateriaal. Ik heb inmiddels de EnOcean module uit de Hue Tap hierin geplaatst en het werkt vlekkeloos en vele malen beter dan de Hue Tap zelf. Nu moet ik nog het een en ander daadwerkelijk aan de muur bevestigen en dan heb ik 'normale' schakelaars voor mijn Hue lampen. Prijzig maar wel heel erg handig.
Is een Z-wave inbouw schakelaar i.c.m. Domitcz niet goedkoper om je HUE te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Marcello83 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:09:
Mijn vriendin is de laatste tijd iets minder enthousiast over de lampen.
Laatst dacht mijn telefoon dat ik weg was en zette alle lampen uit... Ook de lamp in de badkamer waar mijn vriendin net stond te douchen :D
Vanmorgen viel de stroom uit, een uur later kwam deze terug met als gevolg dat alle lampen op volle lichtsterkte gingen branden... Ook in de slaapkamer waar zij nog lag te slapen >:)
En zij maar denken dat ik haar zit te pesten haha.
Erg praktisch kan het zijn echter bij storingen is het zeer onpraktisch ;)
Heb dus in de slaapkamer en in de woonkamer voor een grote staande lamp (wat 2 hues in zitten) een kaku schakelaar gezet, deze staat in principe altijd aan, alleen vangt dat dus wel de stroomstoring @ nacht op :)

moet nog wat zien uit te vinden zodat domoticz na een stroomstoring een alles uit command geeft om de rest weer uit te doen als deze aan zijn gegaan (en dus eerst uit waren)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
la_fusion schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:19:

Ik heb ook net Lollipop op mijn HTC One M7 en sindsdien deze Geofencing problemen, hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:01
Hier met Moto X de laatste 2 weken ook af en toe problemen, maar staat al vanaf het begin Lollipop op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Trebbors schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Is een Z-wave inbouw schakelaar i.c.m. Domitcz niet goedkoper om je HUE te schakelen?
Geen idee! Ik ben nu in totaal +/- 110 euro kwijt. Geen idee wat voor Z-wave schakelaar ik zou moeten hebben en hoe/wat Domoticz werkt en bovendien wil ik graag de standaard Hue app blijven gebruiken en niet via allerlei geknutselde oplossingen. Voor zover ik weet moet je voor Domoticz ook weer iets van een servertje(al is het RPi) draaien waar ik allemaal geen zin in heb.
Marcello83 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook net Lollipop op mijn HTC One M7 en sindsdien deze Geofencing problemen, hoe heb jij dit opgelost?
Nog niet.. ik heb vooralsnog mijn geofencing in de Hue app en verwarmingsapp uitgezet. Is helaas een bekend Lollipop probleem want ook met mijn Nexus 4 die ik gebruik als dedicated navigatietoestel heeft problemen met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
la_fusion schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:53:
Geen idee! Ik ben nu in totaal +/- 110 euro kwijt.
Ik neem aan per (omgebouwde) Hue Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
pheppy schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:16:
[...]

Ik neem aan per (omgebouwde) Hue Tap.
Jups maar ik heb er maar eentje nodig in huis. Heb vooral in de woonkamer de Hue lampen als hoofdlampen en in de andere ruimtes zijn het vooral aanvullingen op de bestaande verlichting die ik schakel met normale schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste post. Sinds 2 maanden ook verslingerd aan de hue lampen. Ondertussen 3 hue lampen, 3 Lux lampen, een lightstrip en een aura. Ook de remote via eBay besteld, die op de vorige pagina voorbijkwam. Overigens is er bij Dixons een kortingscodes te krijgen van €20. Dus de vierde hue is ook onderweg. Eigenlijk moet ik dit draadje niet meer volgen, want er komen teveel interessante dingen voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:12
Heeft iemand een Hue Lux of gewone (e27) Hue in een buitenlamp zitten? Ik ben van plan er weer 2 te kopen voor de buitenlampen maar ik kan nergens de IP-classificering vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Jochemd13 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:15:
Heeft iemand een Hue Lux of gewone (e27) Hue in een buitenlamp zitten? Ik ben van plan er weer 2 te kopen voor de buitenlampen maar ik kan nergens de IP-classificering vinden.
Bij mij hangt een Hue lamp buiten onder een afdak aan een losse fitting en die werkt nu een jaar later nog prima. Er kan dus in principe geen slagregen bij maar wel vochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
la_fusion schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Bij mij hangt een Hue lamp buiten onder een afdak aan een losse fitting en die werkt nu een jaar later nog prima. Er kan dus in principe geen slagregen bij maar wel vochtigheid.
Wij hebben (ongeveer) zo'n aanbouw, niet mijn foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.eliasbouw.nl/images/Aanbouw/Aanbouw%202.JPG
En dan zit die lamp in het midden van dat houten gedeelte.
Het is deze lamp
Afbeeldingslocatie: http://www.esrbeheer.nl/images/detailed/21/Wandlamp_Cela-1_40W_E27_RVS_8072280_ESR_buitenlamp.jpg
En zo ver ik weet is de lamp niet waterdicht. En de Hue Lux zou IP23 (regenwaterdicht) zijn. Is dit een risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
En zo ver ik weet is de lamp niet waterdicht. En de Hue Lux zou IP23 (regenwaterdicht) zijn. Is dit een risico?
Als het een armatuur voor buiten is, mag je verwachten dat je daar gewoon een lamp in kan draaien. Dus ook een Hue.
Waar je wel op moet letten; de metalen delen kunnen je signaal beïnvloeden.
Maar er zit natuurlijk altijd nog glas in zo'n behuizing.
Volgens de specs zou de Hue , zoals veel spaarlampen niet geschikt zijn voor gebruik buitenshuis (temperatuur). Maar in de meeste gevallen werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
Even een link naar het aanbiedingen topic: lightstrips zijn nu voor 160 euro incl bezorgen te bestellen 8)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Jochemd13 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:15:
Ja al ruim een half jaar 5 lampen in buiten lantaarntjes zitten. Geen problemen tot nu.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Kan je makkelijk een lamp ontkoppelen van een afstandsbediening?

Ik heb (de hoofd) AB gekoppeld aan al mijn lampen in de woonkamer, maar 1 van de livingcolors lampen is naar de slaapkamer verhuist.
Voor de lampen in de slaapkamer heb ik een andere AB gekoppeld aan die lampen, maar als ik de hoofd AB nu uitzet, dan gaan ook de lampen in de slaapkamer uit.

Kan ik dat simpel doen, of moet ik de AB resetten, en de lampen opnieuw 1 voor 1 koppelen? (en is dat wel verstandig met de hoofd AB?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AB bij lamp houden en 20sec de O-knop ingedrukt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Iemand de nieuwe HUE Phoenix al bekeken?
Zie ook plafondspots?

http://youtu.be/ksvk1qapNYs

<edit>
Net meer info gevonden:

Philips says the Hue Phoenix light range will go on sale in Europe this April, and then in North America in May.

US pricing hasn't been confirmed yet, but in Europe the downlight will be €49 ($55), the wall light €129 ($145), the table light €179 ($201), and both the ceiling light and the pendant light €349 ($392).

[ Voor 65% gewijzigd door remmuz op 02-03-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
remmuz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:08:
Zie ook plafondspots?

<edit>
Net meer info gevonden:

Philips says the Hue Phoenix light range will go on sale in Europe this April, and then in North America in May.

US pricing hasn't been confirmed yet, but in Europe the downlight will be €49 ($55), the wall light €129 ($145), the table light €179 ($201), and both the ceiling light and the pendant light €349 ($392).
Is pas sinds gisteren online. Ziet er mooi uit! Hopelijk komen zo ook als losse e27/e14 lampen uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik zie ook de hele tijd 'Hue Tone' zou dat een losse app zijn of wederom nieuwe lampen? Bijvoorbeeld geavanceerde Lux lampen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee of de Hue ledstrip waterdicht is? Zat er aan te denken hem langs mn plafond in de badkamer te hangen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
verwijderen lampen uit hue app komt eind maart:
Delete Devices - Coming soon!
We are pleased to announce that towards the end of March 2015 the hue bridge will introduce functionality to delete devices (lights and sensors). This could potentially have an impact on 3rd party apps, so if you have developed a hue app then it is advised to Read More.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 11:46
remmuz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:08:
Zie ook plafondspots?

<edit>
Net meer info gevonden:

Vind het niet echt bijzonder... De gewone Hue kan volgens mij meer met kleuren? daarnaast vind ik de lamp ook niet echt mooi...

Heb liever dat ze het gewoon bij echt de lampen houden, en niet een eigen design gaan maken om de lamp heen. Vind het juist leuk dat je helemaal je eigen stijl kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:29
De oplaadbare HUE Go lijkt me wel erg leuk voor in de tuin! Of waar dan ook. En voor maar 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:42

L23

De Hue Go lijkt mij alleen leuk voor in de tuin, maar aardig prijzig. Koop dan liever een Livingcolors Aura of Iris voor binnen. De Hue Go verplaats je een aantal keer en dan hangt het vervolgens permanent aan de oplaadkabel.

De Hue Phoenix zie ik liever als losse lampen, is zoals eerder al gezegd juist leuk om je eigen stijl te kunnen toepassen. Als losse lampen zou ik er in geïnteresseerd zijn als ze de Hue Lux lampen vervangen. Ik heb boven de eettafel twee Hue lampen hangen en dat is toch voornamelijk om verschillende kleurtemperaturen in te kunnen stellen, de Hue Lux is hier met alleen intensiteit niet voor geschikt.

Ik zelf kijk meer uit naar uitbreidingen op het Hue systeem zoals sensors en vergelijkbare producten zoals de Hue Tap. Ik gebruik geen apps om de lampen te bedienen, vind de Livingcolors Remote veel makkelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 03-03-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchgrover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:41:
verwijderen lampen uit hue app komt eind maart:
Delete Devices - Coming soon!
We are pleased to announce that towards the end of March 2015 the hue bridge will introduce functionality to delete devices (lights and sensors). This could potentially have an impact on 3rd party apps, so if you have developed a hue app then it is advised to Read More.
Eindelijk!!!! _/-\o_ _/-\o_
Ik snap niet waarom dat 2 jaar heeft moeten duren eerlijk gezegd :|
L23 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:20:
De Hue Go lijkt mij alleen leuk voor in de tuin, maar aardig prijzig. Koop dan liever een Livingcolors Aura of Iris voor binnen. De Hue Go verplaats je een aantal keer en dan hangt het vervolgens permanent aan de oplaadkabel.

De Hue Phoenix zie ik liever als losse lampen, is zoals eerder al gezegd juist leuk om je eigen stijl te kunnen toepassen. Als losse lampen zou ik er in geïnteresseerd zijn als ze de Hue Lux lampen vervangen. Ik heb boven de eettafel twee Hue lampen hangen en dat is toch voornamelijk om verschillende kleurtemperaturen in te kunnen stellen, de Hue Lux is hier met alleen intensiteit niet voor geschikt.

Ik zelf kijk meer uit naar uitbreidingen op het Hue systeem zoals sensors en vergelijkbare producten zoals de Hue Tap. Ik gebruik geen apps om de lampen te bedienen, vind de Livingcolors Remote veel makkelijker.
Iemand een link, ik kan van die Go niks terugvinden? :?

[ Voor 43% gewijzigd door Fire69 op 03-03-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 22:10

Ethirty

Who...me?

Leuk hoor, al die nieuwe lampen van Philips, maar als ze nu eens wat meer tijd zouden steken in het ontwikkelen van meer standaard form-factors ipv die overpriced design dingen. Hoe lang schreeuwen mensen niet al om E14 lampen (of welke andere fitting dan ook)?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind ik ook. In plaats van eerst de basis-functionaliteit te voorzien komen ze alleen maar met die lelijke design-spullen waar ze veel te veel voor durven vragen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:37
Zie liever dat ze bijvoorbeeld deze sensoren uitbrengen voor in de gang bijv: nieuws: Philips toont drie sensoren voor zijn Hue-platform voor smart homes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:17:
Vind ik ook. In plaats van eerst de basis-functionaliteit te voorzien komen ze alleen maar met die lelijke design-spullen waar ze veel te veel voor durven vragen :/
Tja daar verdienen ze natuurlijk veel te weinig aan.... Met standaard lampen kan je ze overal in prikken... en dan kan je geen 450 euro vragen...

Als ik die video's zie met al die phoenix-lampen.... Denk ik alleen maar aan het belachelijke prijskaartje wat zo'n woonkamer zal kosten.

Ik ben erg blij met mijn Hue-setje :) en de livingcolors etc. Maar de basis moet toch echt wel beter. Anders komt er vanzelf een betere versie van een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

.... Zoveel potentie en komen ze aanzetten met dit soort frutsels -O-

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:15:
Leuk hoor, al die nieuwe lampen van Philips, maar als ze nu eens wat meer tijd zouden steken in het ontwikkelen van meer standaard form-factors ipv die overpriced design dingen. Hoe lang schreeuwen mensen niet al om E14 lampen (of welke andere fitting dan ook)?
Voor de E14 fittingen kun je toch gewoon een verloop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
eXisTa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:47:
[...]

Zodat je lamp een stuk hoger komt
Afbeeldingslocatie: http://img.focalprice.com//860x666/LX/LX316/LX316W.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Jochemd13 op 03-03-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Even een eerste alpha debug versie van de app waar ik zoals aangekondigd aan werk (Android .APK):

https://app.box.com/s/c649mqapl16xcqa7vwp20m8wnslvlsil

Heel veel ontbreekt nog, maar kom maar op met de feedback over de dingen die wel werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door flipkipse op 03-03-2015 17:45 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
flipkipse schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:45:
Even een eerste alpha debug versie van de app waar ik zoals aangekondigd aan werk (Android .APK):

https://app.box.com/s/c649mqapl16xcqa7vwp20m8wnslvlsil

Heel veel ontbreekt nog, maar kom maar op met de feedback over de dingen die wel werken :)
In ieder geval een leuke naam ;)

Hij liep vast zodra ik verbinding met de bridge had gemaakt ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Jochemd13 op 03-03-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 22:10

Ethirty

Who...me?

eXisTa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:47:
[...]

Die fittingen worden vaak gebruikt ik kleinere lampen. In mijn geval een aantal schemerlampen. Het is natuurlijk geen gezicht als de bolletjes boven de lampenkap uit komen, nog los van het feit dat dat verblindend is.

Ik zou het overigens helemaal niet erg vinden als de basis tussen fitting en lamp iets dikker zou worden. Als ze echt met ruimtegebrek zitten is voor alles wel wat te bedenken. Ze krijgen het toch ook in een GU10 spot gepropt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Jochemd13 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:33:
[...]

In ieder geval een leuke naam ;)

Hij liep vast zodra ik verbinding met de bridge had gemaakt ;(
Aah, dat is niet goed.

Kan zijn dat het de eerste keer mis gaat, want ik vraag dan te snel de bridge button af geloof ik.

Maar pak ik op :) maakt die de 2de keer wel goed verbinding?

[ Voor 8% gewijzigd door flipkipse op 03-03-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
flipkipse schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:01:
[...]

Aah, dat is niet goed.

Kan zijn dat het de eerste keer mis gaat, want ik vraag dan te snel de bridge button af geloof ik.

Maar pak ik op :) maakt die de 2de keer wel goed verbinding?
Helaas, en mijn telefoon zegt alleen Huepp is vastgelopen en verder gebeurd er niks. En dat komt na dat ik op de knop van de bridge heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Jochemd13 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:15:
[...]

Helaas, en mijn telefoon zegt alleen Huepp is vastgelopen en verder gebeurd er niks. En dat komt na dat ik op de knop van de bridge heb gedrukt.
aah oke, welke telefoon / android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
flipkipse schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:17:
[...]

aah oke, welke telefoon / android versie?
Samsung Galaxy S4 (I9505) Android 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Jochemd13 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:18:
[...]

Samsung Galaxy S4 (I9505) Android 4.4.2
en als je hem is manual koppelt via het ip? Wat gebeurt er dan?

- Find bridge
- Searching...
- Enter an IP address and port: en dan iets als 192.168.178.12:80 ?

[ Voor 18% gewijzigd door flipkipse op 03-03-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
flipkipse schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:19:
[...]

- Find bridge
- Searching...
Ik heb dat gedaan, maar is de port ook nodig? Want ik zie die nergens staan in het netwerk.
Ondanks deze stappen loopt hij echter nog vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Jochemd13 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:24:
[...]

Ik heb dat gedaan, maar is de port ook nodig? Want ik zie die nergens staan in het netwerk.
Ondanks deze stappen loopt hij echter nog vast.
Poort 80 staat normaal open. Maar ik ga er even naar kijken wat er gebeurd als ik zelf een emulator 4.4.2 gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
flipkipse schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:19:
[...]

- Find bridge
- Searching...
Hij vind hier geen bridge. Via ip vind hij hem wel, dan moet je de knop indrukken, gelijk daarna crasht hij ook. "Unfortunately, Huepp has stopped"

Nexus 5, Android 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien even apart topic maken voordat het hier volstroomt met feedback op die app? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

jip_86 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:26:
[...]

Hij vind hier geen bridge. Via ip vind hij hem wel, dan moet je de knop indrukken, gelijk daarna crasht hij ook. "Unfortunately, Huepp has stopped"

Nexus 5, Android 5.0.1
Ga in het probleem duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:26:
Misschien even apart topic maken voordat het hier volstroomt met feedback op die app? ;)
Doe ik zo :) slimme tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

franssie

Save the albatross

Als het nieuwe topic er is zal ik het ook even proberen en het resultaat daar posteen (moto E, 4.4.x)

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 03-03-2015 19:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

franssie schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:43:
Als het nieuwe topic er is zal ik het ook even proberen en het resultaat daar posteen (moto E, 4.4.x)
[Hue] Huepp

Bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
M'n laatste Livingcolors zijn binnen, 3 blooms mét afstandsbediening voor 55€ elk op amazon.de op de kop kunnen tikken :)

Situatie:
3 ledstrips + 1 hue bulb + 1 Iris + 3 Blooms in de living, en 1 Lux bulb in de slaapkamer.
1 remote op de salontafel in de living en 1 remote gaat naar het nachtkastje om enkel de Lux te bedienen.

Dat werkt allemaal, maar nu wil ik wat aan de automatisatie doen. Ik gebruik momenteel IFTTT, maar dat werkt toch niet ideaal... Iemand die alternatieve werkwijzen kan aanraden? (Ik zoek dus eerder een app. Oplossingen als domoticz e.d. vind ik wat overkill momenteel)

- Met IFTTT lukt het mij enkel ofwel 1 lamp, ofwel alle lampen aan & uit te schakelen respectievelijk op sunset & middernacht, maar ik wil dat die lux in de slaapkamer daar niet naar luistert....
Een afzonderlijke rule per lamp is ook geen optie omdat er vaak enkele minuten tussen het triggeren van die rules zit. Ik wil natuurlijk dat in de living alles in één keer aanspringt als de zon ondergaat....

- De IFTTT sunset rule triggert imo vaak wat te laat, als het al té donker is eigenlijk. Ik zou die "lead time" willen vervroegen, maar dat gaat niet met IFTTT.

- Dit automatisch aan/uit gaan moet ook gebeuren als ik niét thuis ben, dus een app die enkel via wifi werkt, is geen optie, daarom is IFTTT dan weer wel goed...

- Verder zou ik ook nog willen dat als ik 's nachts telefoon krijg van bepaalde nummers, de lux aan springt op minimale helderheid.

- Dat als ik een telefoon gemist heb, het in de living rood gaat branden, wat lukt met IFTTT, maar die triggert ook als ik niét thuis ben, wat dan weer zinloos is...

- Dat als ik een sms krijg, 1 lamp 2 keer knippert ofzo. IFTTT heeft ook zo'n recipe, maar die knippert misschien 10 keer, wat niet gewijzigd kan worden en er zit vaak een lachwekkende delay van meerdere minuten op. (Heel vervelend als je sms krijgt terwijl je TV kijkt, die sms leest, en 5 minuten later die lamp nog als een gek begint te knipperen :p)

- Dat de lux als wake-up lamp dienst doet (wat momenteel lukt met de Hue app zelf)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Voor een aantal van die dingen kan ik iConnectHue wel aanraden. Het maken van timers is vele malen handiger in iConnectHue dan in de native app. Je kan timers ook makkelijk per groep instellen, de fade tot op de minuut instellen, en verschillende lampen aan vershillende groepen toevoegen. Met weinig moeite kan je dus bvb de hele benedenverdieping aan doen op een bepaald uur, en enkele lampen van de benedenverdieping zachter zetten op een bepaald uur, om dan later weer de hele benedenverdieping uit te doen. Kan wellicht ook met de native app, maar die vond ik zo ongebruiksvriendelijk dat ik snel naar alternatieven ben gaan zoeken.

Wat ik wel gek vind: in iConnectHue kan je wel instellen dat het licht aan gaat als je thuiskomt: altijd, tussen bepaalde uren, of in een zelf in te stellen rdius rond zonsondergang. Het vreemde is dat je "zonsondergang" niet gewoon met timers kan gebruiken, wat wel heel handig zou zijn.

Ik ben zelf gestopt met het gebruik van IFTTT. Een leuk idee, maar vrij waardeloos in de praktijk. Bijvoorbeeld het feit dat je geen Hue groepen kan gebruiken, of dat je inderdaad geen radius rond zonsopgang/ondergang kan instellen (had wel gelezen dat iemand dat oploste door te doen alsof hij in een andere tijdzone woonde), en de reactiesnelheid is ook gewoon traag. Wilde het zelf gebruiken in combinatie met een wemo motion sensor, maar als het licht pas aan gaat als je weer weg bent uit de ruimte is dat natuurlijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Lampen verwijderen komt binnen 6 weken er aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
kippewit schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:01:
Voor een aantal van die dingen kan ik iConnectHue wel aanraden.
iConnectHue zal helaas niet werken; ik vergat te vermelden dat ik met Android werk :)

[ Voor 72% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-03-2015 17:50 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:49:
[...]

iConnectHue zal helaas niet werken; ik vergat te vermelden dat ik met Android werk :)
Heb Google Play: Yonomi een tijdje gebruikt, maar puntje bij paaltje ging lang niet elke ochtend mijn licht aan op de ingestelde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jochemd13 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:28:
Lampen verwijderen komt binnen 6 weken er aan :)
Dat zou heel mooi zijn :D
Maar waar heb je deze informatie vandaan? Kan het haast niet geloven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Psycho_Mantis schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:32:
[...]

Dat zou heel mooi zijn :D
Maar waar heb je deze informatie vandaan? Kan het haast niet geloven... :X
Hier zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:34
kippewit schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:01:
Voor een aantal van die dingen kan ik iConnectHue wel aanraden. Het maken van timers is vele malen handiger in iConnectHue dan in de native app. Je kan timers ook makkelijk per groep instellen, de fade tot op de minuut instellen, en verschillende lampen aan vershillende groepen toevoegen. Met weinig moeite kan je dus bvb de hele benedenverdieping aan doen op een bepaald uur, en enkele lampen van de benedenverdieping zachter zetten op een bepaald uur, om dan later weer de hele benedenverdieping uit te doen. Kan wellicht ook met de native app, maar die vond ik zo ongebruiksvriendelijk dat ik snel naar alternatieven ben gaan zoeken.

Wat ik wel gek vind: in iConnectHue kan je wel instellen dat het licht aan gaat als je thuiskomt: altijd, tussen bepaalde uren, of in een zelf in te stellen rdius rond zonsondergang. Het vreemde is dat je "zonsondergang" niet gewoon met timers kan gebruiken, wat wel heel handig zou zijn.

Ik ben zelf gestopt met het gebruik van IFTTT. Een leuk idee, maar vrij waardeloos in de praktijk. Bijvoorbeeld het feit dat je geen Hue groepen kan gebruiken, of dat je inderdaad geen radius rond zonsopgang/ondergang kan instellen (had wel gelezen dat iemand dat oploste door te doen alsof hij in een andere tijdzone woonde), en de reactiesnelheid is ook gewoon traag. Wilde het zelf gebruiken in combinatie met een wemo motion sensor, maar als het licht pas aan gaat als je weer weg bent uit de ruimte is dat natuurlijk nutteloos.
Er was wel een recept op IFTTT (If it's almost sunset, turn on the lights) die een kwartier voor zondersondergang de lampen aanzet, maar om één of andere reden is IFTTT sowieso niet zo stabiel bij mij. Ik ben er daarom ook maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Heeft er iemand enig idee waarom die Hue Tap op veel plekken zo slecht leverbaar is?

Bij producten van Apple is dat vaak als er een nieuw product om de hoek komt kijken. Huidige voorraden op maken zeg maar.

Zou er misschien een nieuwe schakelaar komen? Ik sta op het punt er een te kopen dus dat zou vervelend uitkomen als ik nu nog 60 euro uitgeef aan iets 'ouds'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
eXisTa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:10:
Heeft er iemand enig idee waarom die Hue Tap op veel plekken zo slecht leverbaar is?

Bij producten van Apple is dat vaak als er een nieuw product om de hoek komt kijken. Huidige voorraden op maken zeg maar.

Zou er misschien een nieuwe schakelaar komen? Ik sta op het punt er een te kopen dus dat zou vervelend uitkomen als ik nu nog 60 euro uitgeef aan iets 'ouds'.
Lijkt mij niet dat ze nu al een nieuwe uitbrengen aangezien de oude nog niet eens een half jaar verkocht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 20:55
Weet iemand of er ook HUE lampen zijn die het licht meer rondom stralen? Op de site zag ik dat de huidige lampen zijn gespecificeerd als een bundel van 150 graden. En hoewel er natuurlijk door het strooilicht ook wel licht "omlaag" schijnt gaat dit in een bepaalde sfeerlamp in mijn woonkamer geen mooi gezicht worden.

Heb ook al gekeken bij compatibele producten zoals de lightify maar Osram specificeerd het niet op de site.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik weet niet wat je precies in gedachte hebt, maar volgens mij straalt de e27 hue veel verder.

Ik heb van de ikea een soort van bol (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20154416/), waar ik een e27 hue lamp in heb zitten, en deze is gewoon mooi egaal verlicht.
Als je wilt, kan ik er vanavond wel even een foto van schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik heb hem gisteren even in de winkel bekeken en daar leek het ook mee te vallen. Maar de verkoper vertelde ook dat het, ondanks dat ik het daar niet goed kon zien, toch wel een soort lichtbundel is.

De lamp die daar het meest "gevoelig" voor is is van papier en je kunt de lichtbron redelijk goed zien zitten. Ik vermoed dat deze het licht minder goed verstrooid als een glazen bol. Maar foto's zijn natuurlijk altijd welkom!

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb een Hue e27 in een Ikea bol. Zet de gehele bol mooi en volledig in kleur.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

[ Voor 31% gewijzigd door BenEco op 05-03-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's natuurlijk omdat hij mat is en het licht naar onder weerkaatst wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Fire69 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:21:
Da's natuurlijk omdat hij mat is en het licht naar onder weerkaatst wordt :)
Ja, ik denk dat je dat goed gezien hebt. Heeft iemand een foto van de HUE in een lamp van papier (of vergelijkbaar)?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
spoor12b schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:11:
[...]

Ja, ik denk dat je dat goed gezien hebt. Heeft iemand een foto van de HUE in een lamp van papier (of vergelijkbaar)?
Ik had ze in die standaard ikea plastic lampen. Maar die waren ook mooi gelijkmatig verlicht.
http://www.ikea.com/PIAimages/36265_PE127360_S5.JPG

Maar ook dat is mat en weerkaatsend dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ja, dan vrees ik dat het geen succes gaat worden in mijn lamp. Erg jammer, had er best zin in om de boel lekker te gaan ombouwen...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Huetro 2.0 is inmiddels ingediend als Universal app in de Windows en Windows Phone Store. Deze compleet nieuwe versie van Huetro ondersteund de laatste API wijzigingen en functionaliteiten. Zodra ik de Store links heb zal ik deze toevoegen. Tot die tijd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Windows.png

EDIT

Huetro for Hue PREVIEW for Windows:
http://apps.microsoft.com...7c-467d-8348-5e88071360c5

Huetro for Hue for Windows Phone:
http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b

[ Voor 30% gewijzigd door Niels9001 op 06-03-2015 09:56 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoor12b schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:29:
Ik heb hem gisteren even in de winkel bekeken en daar leek het ook mee te vallen. Maar de verkoper vertelde ook dat het, ondanks dat ik het daar niet goed kon zien, toch wel een soort lichtbundel is.

De lamp die daar het meest "gevoelig" voor is is van papier en je kunt de lichtbron redelijk goed zien zitten. Ik vermoed dat deze het licht minder goed verstrooid als een glazen bol. Maar foto's zijn natuurlijk altijd welkom!
De verspreiding met papier is redelijk goed. Met name omdat het van de binnenkant aan alle kanten reflecteerd. Dat zorgt voor een mooie verdeling van licht. We hebben hier Hue lampen achter papieren panelen, in kappen met wit kunststof, een bol van melkglas, matglas etc. Alles verspreid even mooi. Wat wel verschil maakt is hoe dicht de lamp op de kap zit. Minimale afstand voor de lamp t.o.v. de kap zou ik inschatten op +/- 10 cm rondom.

Foto's maken als voorbeeld voor de verspreiding van het licht is vrijwel onmogelijk. Ik heb erg veel pogingen gedaan maar het blijft altijd een witte vlek met daaromheen de kleur van het licht. Moeilijk dus om een duidelijk voorbeeld te maken van de sfeer, kleur en uitstraling.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Dank voor de info JPLC, bij mij is de afstand mininaal 10cm dus ik maak een kans dat het goed uitpakt zoals je het beschrijft.

Ik denk dat ik dan maar gewoon een set via een website ga bestellen om uit te proberen. Bevalt het niet dan kan hij gewoon weer retour.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Niels9001 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:40:
Huetro 2.0 is inmiddels ingediend als Universal app in de Windows en Windows Phone Store. Deze compleet nieuwe versie van Huetro ondersteund de laatste API wijzigingen en functionaliteiten.
Ziet er super uit, Niels! _/-\o_
Hartelijk dank voor het maken van deze app!
Inmiddels is tie beschikbaar in de Windows Store.
Hopelijk van het weekend tijd om er eens mee te spelen. :P

Ben ook benieuwd naar de Hue Tap. Deze komt vandaag eindelijk binnen (januari besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Ik heb nu Hue Lightstrips binnen en ben benieuwd of iemand al gemeten heeft aan het stroomverbruik van de Lightstrips. Als ik het goed begrijp bestaat de Lightstrip uit:
stroomadapter - zigbee/controll unit - LED-strip

De stroomadapter staat dan 24/7 aan, wat voor sluikverbruik zou daarbij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
baldyman schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:33:
[...]

Ziet er super uit, Niels! _/-\o_
Hartelijk dank voor het maken van deze app!
Inmiddels is tie beschikbaar in de Windows Store.
Hopelijk van het weekend tijd om er eens mee te spelen. :P

Ben ook benieuwd naar de Hue Tap. Deze komt vandaag eindelijk binnen (januari besteld).
Thanks, ik heb de download links toegevoegd (ook die voor Windows Phone). Feedback is welkom!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:50
coyote1980 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:48:
Ik heb nu Hue Lightstrips binnen en ben benieuwd of iemand al gemeten heeft aan het stroomverbruik van de Lightstrips. Als ik het goed begrijp bestaat de Lightstrip uit:
stroomadapter - zigbee/controll unit - LED-strip

De stroomadapter staat dan 24/7 aan, wat voor sluikverbruik zou daarbij horen?
Zelfde verhaal bij de blooms etc. die adapter zit ook altijd in het stopcontact.
Ik zal van het weekend eens de meter er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Thanks! Ja de bloom heeft eigenlijk hetzelfde. Nu ik een aantal van die Lightstrips goedkoop uit Frankrijk binnen heb was ik wel benieuwd of dat spul samen 2W of 20W staat te slurpen :) Ben benieuwd naar je bevindingen!

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.