[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier ook last van (iphone 5)
Zal wel weer snel een update uitkomen, niet de eerste keer dat ze dit hebben :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:42
App crashed hier ook op iPhone 6 en iPad air 2. Tijdelijk Iconnecthue maar als hoofd app gebruiken.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Net mijn philips hue binnen gehad en bij mij werkt inderdaad de app ook niet, klapt er steeds uit,
Als ik de app heb geinstalleerd werkt hij wel vervolgens moet ik op de bridge drukken en dan klapt hij er uit.

De lampen werken wel via mijn laptop en via mijn hue account.

Weet iemand waarom ik mijn philip hue luxe ( geen gekleurde ) lamp niet kan vinden ?
Ik heb een starters pakket gekocht met de philips hue (gekleurde lampen) en los een philips luxe lamp.

Ik hoor het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door jcj1982 op 05-02-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Haha, had eerst even dit topic moeten checken. Enthousiast de update gedownload ivm double tap om scene uit te zetten vanaf de widget. Maar hier helaas ook een vastloper.

iPhone 5s / iOS 8.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:04:
Hmmmm
Wordt het niet eens tijd een FAQ te creëren en mensen die 'alweer-eens-de-zo-vaak-beantwoorde-vraag' opnieuw stellen 'keihard' die richting op te sturen...
Ik zie de laatste tijd te vaak weer die vraag van koppelen van AB voorbij komen...
Veel zijn gewoon domweg te lui om een beetje te zoeken...
Eens en oneens!

Eens: Een FAQ zou absoluut handig zijn.

Oneens: Zelfs mensen die zoeken vinden vaak moeilijk wat ze zoeken. Als ik een eigen post wil terugzoeken dan gebruik ik Google. Als ik via Google naar de pagina verwezen word kom ik op het verkeerde paginanummer uit en moet ik zelf op zoek gaan door alsnog pagina voor pagina te doorlopen. Met andere woorden, Tweakers topics met veel pagina's zijn niet echt "zoek vriendelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in het juiste topic terecht komt dankzij Google kan je daarna ook gewoon een search doen in het topic via het zoekveld bovenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat zou je zeggen. Ook daar raak ik de weg soms kwijt. :D

Wat forums betreft ben ik wel een oude rot. Maar Tweakers is niet echt het meest gebruiksvriendelijk. Nadeel is ook de weergave op mijn iPad. Waar ik toch het meest mee werk als het gaat om lezen/posten.

Maar goed, ik wil niet zeuren.

Een FAQ met index zou een mooie aanvulling van dit topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:14:
[...]

Eens en oneens!

Eens: Een FAQ zou absoluut handig zijn.

Oneens: Zelfs mensen die zoeken vinden vaak moeilijk wat ze zoeken. Als ik een eigen post wil terugzoeken dan gebruik ik Google. Als ik via Google naar de pagina verwezen word kom ik op het verkeerde paginanummer uit en moet ik zelf op zoek gaan door alsnog pagina voor pagina te doorlopen. Met andere woorden, Tweakers topics met veel pagina's zijn niet echt "zoek vriendelijk".
Ik moet het inderdaad met je eens zijn mbt zoeken.
Goed zoeken is eigenlijk al een kunst op zich.
Valt mij ook vaak op bij alleen Google... ik zie soms vrienden van mij lang naar iets zoeken, terwijl ik hetzelfde binnen no-time te pakken heb. Een kwestie van de zoek-string goed definieren en de resultaten quick-scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Beetje offtopic, maar soms blijf ik me verbazen over wat google kan, zo zocht ik laatst op (letterlijk) "die film met die oude man en die roeiboot" en hij kwam zowaar met het juiste antwoord. Soms moet je gewoon je vraag helder stellen en niet proberen de zoekmachine te slim af te zijn. Rubber Ducking helpt ook.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
"improved overall stability". Tja, als je app consequent crasht is dat ook een vorm van stabiliteit. Mooie boel is dat, ik ben niet thuis en kan dus niet de knop van de bridge indrukken...

Ik heb trouwens auto-update uitgezet, het gebeurt de laatste tijd wel vaker dat een update brak is (iPhone en iPad).

[ Voor 24% gewijzigd door PhilipsFan op 06-02-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
RobV schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:06:
Beetje offtopic, maar soms blijf ik me verbazen over wat google kan, zo zocht ik laatst op (letterlijk) "die film met die oude man en die roeiboot" en hij kwam zowaar met het juiste antwoord. Soms moet je gewoon je vraag helder stellen en niet proberen de zoekmachine te slim af te zijn. Rubber Ducking helpt ook.
Heel veel mensen weten niet hoe ze moeten zoeken, vaak tikken ze een zoekopdracht in die lijkt op wat ze willen zoeken, maar net anders is dan wat ze daadwerkelijk willen zoeken, omdat ze denken dat de zoekmachine dat beter begrijpt. Ik zeg dan ook vaak: tik nou in wat je daadwerkelijk wilt weten.
Jou zoekopdracht is daar een mooi voorbeeld van.

Ehm.....de Mediamarkt heeft als Mega Deal het hue starterpakket voor 199 euro. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:25

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Precies, that's my point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
jcj1982 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:04:
Net mijn philips hue binnen gehad en bij mij werkt inderdaad de app ook niet, klapt er steeds uit,
Als ik de app heb geinstalleerd werkt hij wel vervolgens moet ik op de bridge drukken en dan klapt hij er uit.

De lampen werken wel via mijn laptop en via mijn hue account.

Weet iemand waarom ik mijn philip hue luxe ( geen gekleurde ) lamp niet kan vinden ?
Ik heb een starters pakket gekocht met de philips hue (gekleurde lampen) en los een philips luxe lamp.

Ik hoor het graag.
Je moet even het serienummer van de Lux lamp opschrijven, vervolgens in de App handmatig een lamp toevoegen met dat serienummer.

Lampen in een startersset zijn automatisch gekoppeld, nieuwe lampen moet je altijd zo toevoegen. Goed om te weten, want ik had mijn industriële lamp, met glazenkap al aan het plafond hangen toen ik hier achter kwam en kon dus de hele lamp weer naar beneden halen en uit elkaar sleutelen :-p

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Ik denk dat het een megadeal is omdat de MM als één van de weinige retailers de lampen op voorraad heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
KeaveXL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat het een megadeal is omdat de MM als één van de weinige retailers de lampen op voorraad heeft...
In de folder staat de echte MegaDeal. Als je nu KPN afsluit via mediamarkt krijg je een 100€ cadeaubon. hierbij staat dan in de folder dat je hierna nog maar 99 euro betaalt voor de Hue starterset.

lijkt mij een communicatieprobleem met de mensen dan de dagaanbieding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:27

L23

Heb nu al twee weken de Hue lampen en de Livingcolors Iris, sinds deze week ook de Hue bridge. Erg leuk spul en de timer/alarm functies van de Hue bridge werken goed, maar is nog aardig beperkt vind ik. Ik zou graag uitgebreidere opties hebben als het gaat om taken opslaan in de Hue bridge. Wat ik nog mis is de mogelijkheid om de lampen alleen van kleur te veranderen als de lampen al branden. En ik zou graag gebruik maken van de daylight sensor. Ik zag een paar berichten terug dat er de Hue daylight app is die dit prima doet, maar ik heb geen Android device en zover ik kan vinden is er nog geen iOS app die dit ook kan. De officiële Hue appl ondersteund dit ook niet. Zijn er andere manieren om de daylight sensor in te stellen en schedules in te stellen op de bridge? Via de browser?
Ik weet dat er mogelijkheden zijn via IFTTT, maar wil graag alleen gebruik maken van schedules in de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie de App ook niet meer terug in de App Store, ze zijn dus waarschijnlijk al bezig met een fix.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

KeaveXL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:53:
[...]

Je moet even het serienummer van de Lux lamp opschrijven, vervolgens in de App handmatig een lamp toevoegen met dat serienummer.

Lampen in een startersset zijn automatisch gekoppeld, nieuwe lampen moet je altijd zo toevoegen. Goed om <>
Hier is het handig om toch een afstandsbediening gekoppeld te hebben aan de bridge. Naast dat je deze dus als afstandsbediening kan gebruiken (duh) kan je erg makkelijk nieuwe lampen koppelen aan je bridge. Je houdt de afstandsbediening naast/tegen de lamp en drukt zet zo lang op aan tot de lamp knippert. Done.
Moet je wel eerst de afstands bediening koppelen aan de bridge, maar dat is in dit topic en op beaumaticca wel te vinden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
[...]

Lampen in een startersset zijn automatisch gekoppeld, nieuwe lampen moet je altijd zo toevoegen. Goed om te weten, want ik had mijn industriële lamp, met glazenkap al aan het plafond hangen toen ik hier achter kwam en kon dus de hele lamp weer naar beneden halen en uit elkaar sleutelen :-p
Hoezo? :? Via de officie Hue App kan je handmatig lampen toevoegen aan de hand van serie nummer of automatisch zoeken! Heb afgelopen week weer twee nieuwe lampen erbij gekoppeld via automatisch zoeken. Dit is natuurlijk alleen voor de Hue of Friends of Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®i©ha®d
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:26
@tweethue : "We apologize for the latest iOS8 app update issues. A fix is on the way. Please don't update the app till then. News will be here."

@tweethue : "You can still use hue from your regular wall switches, with hue tap, through third party apps and via 'My hue'. News will be here."

Bron: https://twitter.com/tweethue

Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 04:12
Zojuist een Hue Tap ontvangen. Doosje was open geweest en met plakband gesloten. Alle alarmbellen gingen af. Bij het uitpakken van elke stap foto's gemaakt. Meer plakband daar en beschermfolie los geweest. Koppelen ging moeizaam en het ding heeft blijkens de app 1x toets 1 geregistreerd en daarna niks meer :|
Helaas was dat voordat ik acties aan de knoppen gekoppeld had. Wel lullig dat de shop (Fonq) zo hun DOA's rondpompt. Of zou de vorige koper 'm dood leuk terug gestuurd hebben met: voldoet niet? |:(
Haat retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Marcva schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:46:
Zojuist een Hue Tap ontvangen. Doosje was open geweest en met plakband gesloten. Alle alarmbellen gingen af. Bij het uitpakken van elke stap foto's gemaakt. Meer plakband daar en beschermfolie los geweest. Koppelen ging moeizaam en het ding heeft blijkens de app 1x toets 1 geregistreerd en daarna niks meer :|
Helaas was dat voordat ik acties aan de knoppen gekoppeld had. Wel lullig dat de shop (Fonq) zo hun DOA's rondpompt. Of zou de vorige koper 'm dood leuk terug gestuurd hebben met: voldoet niet? |:(
Haat retouren.
Gemiste kans van Fonq, afgelopen week bestelling van Fonq binnengekregen en daar viel niets op aan te merken. 2X Hue GU10 spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

beetje offtopic maar:
Ben benieuwd, heb net een Peugeot Zoutmolen retour gestuurd naar Fonq... wel met aanmerking "voldoet niet aan kwaliteit verwachting " (Splinters langs de rand binnen in de molen, hoort niet.)
Hiervan kan je natuurlijk niet zo makkelijk zien of ie al eens retour gestuurd was... Komt nl alleen in een simpel plastic zakje (zijn in de winkels ook niet verpakt)

Alle eerdere artikelen die ik bij fond besteld heb waren netjes nieuw verpakt.
Zouden ze dit soort reeds gebruikte of teruggstuurde artikelen speciaal sturen als je kortingscodes gebruikt 8)7 , ze strooien daar nl aardig mee... :+

[ Voor 24% gewijzigd door LoneWolf op 06-02-2015 14:19 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Oke, Duidelijk super bedankt!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Marcva schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:46:
Haat retouren.
Dat is een van de nadelen van de wet kopen op afstand en webshops die daar soepel mee om gaan. Als je iets ontvangt dat kapot is is het veel makkelijker om het gewoon terug te sturen, dan om het als DOA aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

®i©ha®d schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:40:
@tweethue : "We apologize for the latest iOS8 app update issues. A fix is on the way. Please don't update the app till then. News will be here."

@tweethue : "You can still use hue from your regular wall switches, with hue tap, through third party apps and via 'My hue'. News will be here."

Bron: https://twitter.com/tweethue
Deze berichten had ik eerder moeten lezen :( Enfin, er zijn meer wegen die naar m'n Hue lampen leiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ah, ik ben er inmiddels achter dat ik via de API Debug tool van alles kan instellen en dus ook de daylight sensor kan gebruiken. Dus geen last meer van de limitaties van apps.
Nu kijken of ik iets in elkaar kan zetten wat hetzelfde doet als F.lux voor je beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ik zie dat er een nieuwe update is voor iOS, maar ik kan hem niet installeren. Ik krijg de melding "Het artikel dat u wilde kopen is niet langer beschikbaar."

Hij is nu ook niet meer te vinden in de app-store, zoals Chester hier al schreef. Misschien dat ze hem nog even online moeten zetten.

Hopelijk werkt het straks weer fatsoenlijk, ik vind het erg slordig van Philips dat de update van gisteren niet goed getest is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik realiseer me dat er van alles mis kan gaan bij een software release. Maar als zelfs de 'Apologise' update het niet doet hebben ze toch echt de verkeerde mensen in dienst!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
ik wacht het rustig af....

gister update gedaan app starte daarna niet meer op... app gewist gisteren
nu niet meer te vinden
nu lees ik dat hij ontvindbaar is in de ios store...

ff af wachten wanneer die weer beschikbaar is in de store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op twitter wordt er nogal paniekerig gedaan over Hue bugs. Berichten van mensen die zogenaamd in het donker zitten.

Zit ik er nou helemaal naast of kan je tijdens een storing de lampen gewoon bedienen met de lichtschakelaar? Een paar dagen zonder scenes is dan toch wel te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:24:
Op twitter wordt er nogal paniekerig gedaan over Hue bugs. Berichten van mensen die zogenaamd in het donker zitten.

Zit ik er nou helemaal naast of kan je tijdens een storing de lampen gewoon bedienen met de lichtschakelaar? Een paar dagen zonder scenes is dan toch wel te overbruggen?
Ja je kan de hue gewoon bedienen met een lichtschakelaar, maar ook via meethue.com en via apps van derden. Kortom, mensen die rellen om maar te rellen. :F

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yep en Android werkt ook prima.het probleem is echt geïsoleerd tot de ios app van Philips, al het andere werkt toch? Gewoon doorlopen dus

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Mooi, Philips heeft 1.7.3 van de iOS Hue app uitgebracht. Hij werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Piepen om niks. Of je gaat naar meethue.com, of je pakt een ander apparaat dat nog niet ge-update is, of je draait er even een ouderwetse lamp in.

Of het is een commerciële truc van Philips om de Hue Tap aan de man te brengen. :9

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:04:
Hmmmm
Wordt het niet eens tijd een FAQ te creëren en mensen die 'alweer-eens-de-zo-vaak-beantwoorde-vraag' opnieuw stellen 'keihard' die richting op te sturen...
Ik zie de laatste tijd te vaak weer die vraag van koppelen van AB voorbij komen...
Veel zijn gewoon domweg te lui om een beetje te zoeken...
Ik heb dit keer het forum doorgespit en gegoogeld. :)
Ik kan echter niet vinden hoe je een lamp kan afmelden van een afstandsbediening.
Aanmelden staat overal omschreven maar afmelden niet.

Dus als je een aparte remote wil gebruiken voor 2 lampen wil ik wel eerst de lampen afmelden op de al aanwezige remote. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
LJ80 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:18:
[...]

Ik heb dit keer het forum doorgespit en gegoogeld. :)
Ik kan echter niet vinden hoe je een lamp kan afmelden van een afstandsbediening.
Aanmelden staat overal omschreven maar afmelden niet.

Dus als je een aparte remote wil gebruiken voor 2 lampen wil ik wel eerst de lampen afmelden op de al aanwezige remote. Hoe doe ik dat?
Lamp aanzetten en ipv de aan knop ingedrukt te houden de uit knop ingedrukt te houden. Lamp knippert en gaat na verloop van tijd langzaam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Imperial Guard schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Lamp aanzetten en ipv de aan knop ingedrukt te houden de uit knop ingedrukt te houden. Lamp knippert en gaat na verloop van tijd langzaam uit.
bedankt, te simpel eigenlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
Maakt iemand hier toevallig gebruik van de Philips myLiving Runner spots met een gu10 Hue lamp erin? Ben benieuwd of dit past, en zo hoeveel de lamp eruit steekt...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Imperial Guard schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Hoezo? :? Via de officie Hue App kan je handmatig lampen toevoegen aan de hand van serie nummer of automatisch zoeken! Heb afgelopen week weer twee nieuwe lampen erbij gekoppeld via automatisch zoeken. Dit is natuurlijk alleen voor de Hue of Friends of Hue.
Dat automatisch zoeken heeft bij mij nog nooit gewerkt. Op de lampen die bij mij in de starterkit zaten na dan. Ik heb een nieuwe Hue Lamp klaarliggen, wacht nog even op het armateur. Zal het dan eens opnieuw proberen via automatisch. Wellicht lag het aan de App die toen niet helemaal lekker werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:15
Ik heb sinds begin deze week ook de philips HUE, 1 lamp en 2 living color iris. Deze heb ik allemaal gekoppeld aan de bridge en kan ze bedienen via de toon van eneco allemaal apart.

Nu ben ik op zoek naar 2 lampen voor langs bed op het nachtkastje die ook met HUE over weg kunnen en niet te groot zijn. Heeft iemand een leuke tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

Ik had het idee om mijn huidige Living Whites setje aan te vullen met wat losse adapters, blijkt dat deze zga nergens meer leverbaar zijn :/ Nu kan ik wel overstappen naar Hue maar dit is een beetje van de zotte.

Heeft iemand nog van die adapters liggen en er niks mee doet? Of een adres waar je nog kan krijgen? Of toch maar overstappen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Living Whites en Hue werken prima samen, met de remote kan je ook de Hue lampen bedienen, dus van overstappen is geen sprake. Al zijn de lampen een stuk duurder en ze moeten maar net geschikt zijn voor de fitting...

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 08-02-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:06

robertwebbe

Robert Webbe

vhal schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:40:
Ik had het idee om mijn huidige Living Whites setje aan te vullen met wat losse adapters, blijkt dat deze zga nergens meer leverbaar zijn :/ Nu kan ik wel overstappen naar Hue maar dit is een beetje van de zotte.

Heeft iemand nog van die adapters liggen en er niks mee doet? Of een adres waar je nog kan krijgen? Of toch maar overstappen...
Hier nog 2 sets (van 2) beschikbaar: http://www.ebay.nl/itm/Ph...pter-Dimmer-/200977722603

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft vhal ze gekocht? Want ze zijn niet meer beschikaar... Jammer, wou er ook wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

L23 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:24:
Living Whites en Hue werken prima samen, met de remote kan je ook de Hue lampen bedienen, dus van overstappen is geen sprake. Al zijn de lampen een stuk duurder en ze moeten maar net geschikt zijn voor de fitting...
Ik zag het staan op beaumotica.nl
Ws. koop ik toch maar een extra LivingWhites-lamp (die zijn gelukkig nog verkrijgbaar en niet al te duur) waarna ik 1 adapter kan vrijmaken voor een IKEA LED-strip oplossing in een vitrinekast. De lamp waar de adapter momenteel in zit heeft gelukkig toch een grote fitting met een E27 halogeen waar dus een LivingWhites-lamp in past.
Ik zag deze ook voorbijkomen, best duur in vergelijking wat ik er in 2013 voor betaald heb (zo'n 28€).
Fire69 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 07:52:
Heeft vhal ze gekocht? Want ze zijn niet meer beschikaar... Jammer, wou er ook wel! :P
Nee, ik heb ze niet gekocht, gek genoeg staan er hier nog 2 sets te koop.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 08:37

Smoonshine

Feyenoord!!

Komend weekend ga ik er ook aan geloven. Mijn livingwhites lampen worden vervangen door Hue lampen. Kan niet wachten om er mee te beginnen. Nu heb ik zelf al een Livingcolors Conic lamp en heb er inmiddels 2 Livingcolors Iris lampen en een Hue Lightstrip bij besteld.

Hoe ik de Livingcolors lampen moet gaan koppelen heb ik inmiddels gelezen in het Beaumotica artikel. Je moet alle lampen gaan koppelen met de Livingcolors afstandsbediening.

Nu lees ik alleen in een review hier op tweakers dat gekoppelde Livingcolors lampen niet van kleur te veranderen zijn met de app. Klopt dit nog steeds? Dan moet ik mijn Livingcolors lampen gaan omruilen voor Friends of Hue exemplaren. Want op die manier gaat er natuurlijk wel een hoop charme verloren!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Smoonshine schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:47:
Komend weekend ga ik er ook aan geloven. Mijn livingwhites lampen worden vervangen door Hue lampen. Kan niet wachten om er mee te beginnen. Nu heb ik zelf al een Livingcolors Conic lamp en heb er inmiddels 2 Livingcolors Iris lampen en een Hue Lightstrip bij besteld.

Hoe ik de Livingcolors lampen moet gaan koppelen heb ik inmiddels gelezen in het Beaumotica artikel. Je moet alle lampen gaan koppelen met de Livingcolors afstandsbediening.

Nu lees ik alleen in een review hier op tweakers dat gekoppelde Livingcolors lampen niet van kleur te veranderen zijn met de app. Klopt dit nog steeds? Dan moet ik mijn Livingcolors lampen gaan omruilen voor Friends of Hue exemplaren. Want op die manier gaat er natuurlijk wel een hoop charme verloren!
Geen idee waar je dat hebt gelezen maar dat is wel mogelijk. Je moet hiervoor wel de lampen allemaal koppelen via een Livingcolors lamp of ervoor zorgen dat de Livingcolors niet meer gekoppeld zijn aan een afstandsbediening, dan worden ze ook door de bridge automatisch gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 08:37

Smoonshine

Feyenoord!!

Dat is in ieder geval goed nieuws. Het stond in een user review uit 2011 hier op Tweakers. Het was dus al een oude review. Alleen kon ik nergens vinden dat dat inmiddels was aangepast. Ik kon het me al haast niet voorstellen dat het nog niet kon.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domoticz en Hue
Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen. Het gaat goed bij de latere versies.
Ook maar de RFXcom aangeschaft (eigenlijk te duur), die doet het heel goed.
Een nadeel van de Hue besturing via KaKu is dat het gemakkelijker is om te hacken.
Met mijn RFXcom zie ik zo'n 7 KaKu's van de buren, die ik dan gewoon kan besturen!
Dus andersom kan ook! Dus met het bereik zit het wel goed.
Verder vind ik het instellen van de kleuren (vooral de wit-tinten) via Domoticz maar gebrekkig.
Ook het dimmen via een Kaku schakelaar is mij nog niet gelukt.
Waar ik mij ook in vergiste is de slave funktie van een schakelaar; de slave schakelaar zet wel de master schakelaar aan/uit (op de webpagina) maar die schakelt vervolgens niet de Kaku ontvanger of de Hue-lamp. Je moet dus gewoon de slave schakelaar bij de KaKu ontvanger aanmelden.
Maar verder: leuk speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Domoticz op mijn Synology NAS draaien.
Het werkt out the box, dus zonder moeilijke aanpassingen op de NAS.
Alleen is het probleem dat de RFXcom niet gezien wordt (USB).
Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?
Misschien het verkeerde forum voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:30:
Kun je domotitcz via een spk (package) op je synology installeren.
Heb ook een syno en wil misschien ook wel wat met domoticz proberen, ben dus geinteresseerd in je oplossing.

gr, peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchgrover schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:04:[...]
Kun je domotitcz via een spk (package) op je synology installeren.
Heb ook een syno en wil misschien ook wel wat met domoticz proberen, ben dus geinteresseerd in je oplossing.
gr, peter
- Inloggen op je Diskstation
- dan Package Center kiezen
- Gemeenschap / Instellingen
Vertrouwensniveau op: Synology en vertrouwde uitgevers zetten.
- terug naar Gemeenschap / Vernieuwen
- daarna vind je Domoticz
succes,
P.S. Het werkte bij mij pas na de laatste update van DSM (5.1-5022 update 2).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Raar, bij mij verschijnt hij niet in het lijstje. Wel een boel andere packages. Heb ook DSM 5.1-5022 Update 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippewit schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:24:
Raar, bij mij verschijnt hij niet in het lijstje. Wel een boel andere packages. Heb ook DSM 5.1-5022 Update 2.
Heb je wel eerst dit:
SynoCommunity = http://packages.synocommunity.com
ingesteld bij Package Center / Instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nu bij iBood http://www.ibood.com/extra-nl/nl/ livingwhites, EUR 30 per vier stuks, geen Lux maar goed bruikbaar voor je buitenverlichting etc. (geen bediending dus alleen als je al een hue systeem hebt lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Nicap

Tsssk....

franssie schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:20:
Nu bij iBood http://www.ibood.com/extra-nl/nl/ livingwhites, EUR 30 per vier stuks, geen Lux maar goed bruikbaar voor je buitenverlichting etc. (geen bediending dus alleen als je al een hue systeem hebt lijkt het)
tnx voor de tip.

Zit wel te twijfelen. Energieverbruik is ->20 watt, wat ik best veel vind eigenlijk. Uiteraard kun je ze dimmen, maar toch. En ze starten redelijk langzaam op te zien aan de specificaties. 60% in 5 - 40 seconden is erg traag naar mijn mening.
Zijn er mensen die deze type lampen hebben en er wat gebruikservaring van kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:30:
Kan het zijn dat je de driver mist?
Zou even rondneuzen op het Domoticz forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

franssie schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:20:
Aardige deal voor €8.75 per lamp, tnx voor het doorgeven. Ik kon er nog wel 2 gebruiken...
Nicap schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:50:
[...]

tnx voor de tip.

Zit wel te twijfelen. Energieverbruik is ->20 watt, wat ik best veel vind eigenlijk. Uiteraard kun je ze dimmen, maar toch. En ze starten redelijk langzaam op te zien aan de specificaties. 60% in 5 - 40 seconden is erg traag naar mijn mening.
Zijn er mensen die deze type lampen hebben en er wat gebruikservaring van kunnen geven?
Ik heb ze en kan mij eerlijk gezegd niet in de langzame opstarttijd vinden. Ik bedien ze gewoon met een LivingWhites remote. Ze zijn zeker niet zo traag als de oude spaarlampen van vroeger (van 0-100% met een kalender). Overigens heb ik ze zelden op 100% (eerder 40-50%). De opmerking op iBood..
(Het licht is (zeker gedimd) KOUD, dus niet iets voor in de woonkamer)
...herken ik eveneens niet. Misschien op 100% maar gedimd is het gewoon prettig licht. Of men moet inmiddels verpest zijn met Hue-lampen die meer wittinten kunnen geven.

[ Voor 56% gewijzigd door vhal op 11-02-2015 09:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 22:21
Toch ook maar besteld. Wel handig om achter de hand te hebben. Kan er sowieso nog wel 1-2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Iemand die LivingWhites gebruikt als plafondlampen? Die Ibood actie is wel aanlokkelijk, maar ik weet niet of ze geschikt zouden zijn om m'n R63 reflectors in het plafond te vervangen, owv die "lelijke" spaarlamp vorm...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Zijn deze dingen alleen te koppelen aan Hue met een living whites remote, of kan dat ook met een living colors remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 22:21
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:09:
Iemand die LivingWhites gebruikt als plafondlampen? Die Ibood actie is wel aanlokkelijk, maar ik weet niet of ze geschikt zouden zijn om m'n R63 reflectors in het plafond te vervangen, owv die "lelijke" spaarlamp vorm...
Ik op mijn slaapkamer, maar dat is wel onder 2,50 plafondlamp van Ikea :+
Daar zit een frosted kap op dus lamp zie je sowieso niet.

[ Voor 45% gewijzigd door jip_86 op 11-02-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 07:54
eew schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:45:
Zijn deze dingen alleen te koppelen aan Hue met een living whites remote, of kan dat ook met een living colors remote?
Kan ook met een living colors remote :) (spreek uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

I twijfel, ze zullen ideaal zijn voor mijn badkamer, WC en ongebruikte slaapkamer. Maar daar bevinden zich nu allemaal LED's. Ik denk niet dat ik nog kan leven met een slaaplamp op de WC, tegen de tijd dat hij aan is ben je daar al weer klaar. Lux lampen zijn gewoon te duur voor die plaatsen. En vooral in de badkamer zou ik wel Hue licht willen hebben omdat ik die steeds vergeet uit te zetten. Maar ik vrees toch dat ik niet over mijn negatieve emotionele reactie tegen spaarlampen heen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik twijfel om deze living whites te kopen, maar ik heb nog geen HUE.
Dus een living white remote is voor mij wel een vereiste, weet iemand wat voor een product code deze heeft, ik vind hem namelijk niet op de philips website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ccc schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:44:
Ik twijfel om deze living whites te kopen, maar ik heb nog geen HUE.
Dus een living white remote is voor mij wel een vereiste, weet iemand wat voor een product code deze heeft, ik vind hem namelijk niet op de philips website.
Die hele living whites serie is al lang uit productie en wordt niet meer verkocht. Dat zal ook de rede zijn waarom iBood ze heeft voor die prijs. De beste manier om aan een afstandsbediening te komen is het kopen van een living colors lamp, bij voorkeur een 2e generatie via marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bij mij gaan deze living whites voornamelijk gloeilampen vervangen. Mooi extratje dat ze ook nog te bedienen zijn met de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

eew schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:04:
[...]

Die hele living whites serie is al lang uit productie en wordt niet meer verkocht. Dat zal ook de rede zijn waarom iBood ze heeft voor die prijs. De beste manier om aan een afstandsbediening te komen is het kopen van een living colors lamp, bij voorkeur een 2e generatie via marktplaats.
Bedankt.

Hoe zie ik het verschil tussen een 2e en 3e generatie remote?

Overigens zie ik dat hier de remote nog te krijgen is samen met een pack.
Hoe zie ik bijv bij deze of het een 2e of 3e generatie remote is.
http://www.beaumotica.nl/...starter-set-living-whites
http://www.beaumotica.nl/...ites-starter-set-adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
Ccc schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:08:
[...]

Er zijn 3 remotes te gebruiken:
- LivingWhite remotes (beide links die je aanhaalt betreffen deze, te herkennen door het ontbreken van kleur op de remote; 3 posities voor voorkeuren, en alle bediening is met 'touch')
- LivingColors Gen 2 (vrijwel gelijk aan de LW versie, maar dan met kleur) (plaatje)
- LivingColors Gen 3 (heeft 2 fysieke knoppen voor scenes, een aan/uit wip knop en een fysiek draaiwiel voor de kleur) (plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ccc schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:08:
[...]

Bedankt.

(staat bij "niet meer bestelbaar".)

Echter, vandaag op ibood:http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

4x Living Whites (zonder remote) voor 36 euro incl. verzending.

Heb zelf eventueel voor de liefhebber nog wel 1-2 0 remotes voor deze LW in de aanbieding.

[ Voor 7% gewijzigd door BenEco op 11-02-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 19:05
BenEco schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:40:
[...]

(staat bij "niet meer bestelbaar".)

Echter, vandaag op ibood:http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

4x Living Whites (zonder remote) voor 36 euro incl. verzending.

Heb zelf eventueel voor de liefhebber nog wel 1-2 remotes voor deze LW in de aanbieding.
Ik stuur je even een pm, een remote bij de ibood lampen zou echt ideaal zijn. Je kan er ook hue lampen op intensiteit mee bedienen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Bliep schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Ik stuur je even een pm, een remote bij de ibood lampen zou echt ideaal zijn. Je kan er ook hue lampen op intensiteit mee bedienen, niet?
ja, dat kan.
Bovendien kun de hue's aan/uit zetten (per lamp via selectieknoppen).
Daarnaast, als je met behulp van de app de lampen aanzet op een bepaalde kleur, kun je die ingestelde scene opslaan met een van de 3 sceneknoppen (knopje 1,2 of 3 op de remote ingedrukt houden). Vervolgens schalkelt de livingwhite remote bij kiezen van een van die 3 scenes gewoon die kleuren die je eerder hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons is er maandag een LivingWhites overleden. Na iets meer dan een jaar. Dat was dus duurkoop. Ik vond het sowieso niet prettig werken. Het voelt een beetje buggy aan icm de Hue app en de reset via de lichtschakelaar werkte ook niet altijd.

Kleine, minder positieve review na ruim één jaar in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is er verleden week ook een LW gestorven.
Die hing wel in de WC en werd nog met een gewone schakelaar bediend. Ik denk dat ze gewoon niet goed kunnen tegen vaak fysiek aan/uit gaan...

• OmeAnne
Misschien een heel domme vraag, maar die RFXcom is die nodig voor Domoticz om te kunnen werken met Hue? Of is die nodig om KaKu te kunnen laten werken met Domoticz?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat laatste. Je kunt domoticz (of andere open source domotica) meteen gebruiken icm Hue. Bijv via domoticz de boel op basis van tijd schakelen.
Zodra je met schakelaars of afstandsbedieningen aan de slag wilt dan zul je uiteraard moeten zorgen dat Domoticz dat signaal kan ontvangen. Het aansturen van Hue loopt gewoon via de Hue bridge via het netwerk.

• brutusl
  • Laatst online: 06:02
Momenteel is er een actie bij Wehkamp van enkele Hue artikelen.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 13:21
brutusl schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:18:
Momenteel is er een actie bij Wehkamp van enkele Hue artikelen.
Interessant; bedankt voor de tip.

Snap alleen de opmerking "Bij deze hanglamp wordt 1 Hue lichtbron geleverd" niet die bij de Hue Beyond lampen staan. Volgens Philips zitten er twee lichtbronnen in?

Maar evengoed blijft 424 euro voor een hanglamp wel erg veel geld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Fijn die geofencing. 50% van de tijd werkt het maar:
  • Als ik wakker word zijn de lampen netjes volgens een alarm aangegaan, vervolgens zet ik mijn dataverbinding van mijn telefoon aan: gaat alles uit omdat ie denkt dat ik buiten de zone ben.
  • Soms gaan de lampen 100 meter van mijn huis netjes aan, soms gaan ze pas aan als ik al 2 minuten binnen ben, in het donker.
  • Vandaag gingen ze pas uit toen ik in Den Haag (!) aankwam, woon in Utrecht.
  • Soms, als ik al lang en breed thuis ben (15 minuten), denkt Hue dat ik ineens thuiskom en wordt een andere scene geactiveerd dan dat ik al had aangezet.
Ik heb een Huawei Honor 6 en de geofencing-zone staat al op maximum in de Hue-settings, ben benieuwd wat de straal dan is. Google Maps weet vaak wel goed waar ik ben dus ik gok dat Hue een verkeerde locatie binnenkrijgt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Geen ervaring verder met geofencing, mijn Hue bridge zit namelijk niet op het internet aangesloten. Maar moet je niet altijd de dataverbinding hebben aan staan? Of dat nou 3G/4G of Wifi is? Ik heb ig het vermoeden dat bij het ochtends aanzetten van je dataverbinding je telefoon nog niet gelijk de exacte locatie kan doorgeven aan de Hue bridge waardoor de geschatte coordinaten buiten je huis vallen en de Hue bridge denkt dat je van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Probeer ook eens de zone te verkleinen, gek genoeg werkt dat soms beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:53:
Dat laatste. Je kunt domoticz (of andere open source domotica) meteen gebruiken icm Hue. Bijv via domoticz de boel op basis van tijd schakelen.
Zodra je met schakelaars of afstandsbedieningen aan de slag wilt dan zul je uiteraard moeten zorgen dat Domoticz dat signaal kan ontvangen. Het aansturen van Hue loopt gewoon via de Hue bridge via het netwerk.
Thanx, in dat geval mijn Synology maar eens even updaten en kijken of ik de package kan downloaden en installeren. Heb het al even via de root geprobeerd, maar wat een gedoe was dat. Is ook niet gelukt...hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Oh damn....na de update ziet ie nog maar 1 volume en er maakt iets heel veel herrie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

offtopic:
Ik zou nooit zomaar gaan rommelen met Synology, zeker niet als je er geen verstand van hebt.. Straks ben je belangrijke bestanden kwijt of start de NAS niet meer op..
Draai het eens op je pc, als je dat werkend hebt kun je het altijd nog op een NAS of Pi oid installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:47
Pimmeh schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:11:
Fijn die geofencing. 50% van de tijd werkt het maar:
Ik heb het op een Sony Xperia T, Moto G 2013 en Moto X 2014 kunnen proberen en bij de 1e werkte het alleen bij het weggaan, bij de 2e iig bij het weggaan en af en toe bij het thuiskomen en bij de Moto X werkt het eigenlijk altijd. Moet wel zeggen dat ik met de fiets alles doe, dus daardoor wat meer tijd om het huis ben, maar meestal zijn de lampen al wel aan als ik vlak bij mijn huis ben.

Wat ik zeker niet herken is dat de lampen zo laat pas uitgezet worden als ik weg ga en al helemaal niet dat als ik 15 minuten thuis ben dat de scene alsnog wordt aangezet.

Heb het zelf ook nog via ifttt.com geprobeerd om te kijken of dat beter werkt, maar dat maakt geen verschil.
Ik denk dat het dus ook met het toestel te maken heeft en misschien eventuele energie besparingsstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Bij mij werkt Geofencing altijd. Ik heb de zone wel op large moeten zetten, daarvoor ging het vaak mis bij thuiskomen. Ik heb 's nachts mijn telefoon altijd op vliegtuigmodus staan maar ook dan nooit problemen.
Ik gebruik een HTC One (M7).
Wellicht dat je energiebesparing aan hebt staan waardoor de locatie niet altijd goed gedetecteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
De levertijd op de Hue Tap is trouwens wel heel lang zeg... Heb mij Meerdanlicht.nl 1 besteld ergens midden januari. De leverdatum staat nu op 17 februari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

iemand ervaring met NFC icm Domoticz?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:50

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Weet iemand een oplossing hiervoor? Mijn dochter laat vaak licht branden op haar kamer. Kan ik een Hue lamp zo instellen dat deze na zeg 10 minuten uit gaat?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

peterpijpelink schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:11:
Weet iemand een oplossing hiervoor? Mijn dochter laat vaak licht branden op haar kamer. Kan ik een Hue lamp zo instellen dat deze na zeg 10 minuten uit gaat?
Ja...
Zet er een uit actie op...
uit na x seconden zal hem altijd uitschakelen...

Of een blockey.
Als.... dan....

Of een timer;

Ieder uur oid .... uit

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als ze dan op haar kamer is? Dan moet ze elke 10min het licht weer aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Fire69 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:39:
En als ze dan op haar kamer is? Dan moet ze elke 10min het licht weer aan doen...
Niet als je haar Ip pingt...
Of een motion sensor erbij hebt enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ok. Als je Domoticz hebt draaien, en als je een motion sensor hebt. Maar dat zijn veel veronderstellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Volgens mij kan dat standaard niet met alleen de Hue bridge, corrigeer me als ik het fout heb, want ik ben er zelf ook wel benieuwd naar. Zo kan je prima een lamp laten uit gaan op een bepaalde tijd. Een timer laten ingaan op een bepaalde tijd of als de Daylight sensor of de Hue tap sensor veranderd. Maar een lamp geeft niet uit zichzelf informatie aan de Hue bridge, dat moet elke keer opgevraagd worden. Zo zou ik het graag willen dat als ik met de schakelaar stroom op de lamp zet dat de Hue bridge hier gelijk van op de hoogte is zodat je er een actie aan kan koppelen, bijvoorbeeld de helderheid van de lamp veranderen afhankelijk van hoe laat het is.

Als je de lampen niet van het stroom haalt, maar alleen aan en uit zet met de Hue Tap, dan is wel mogelijk om daarbij een timer te laten in gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 14-02-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:28
Zouden de GU 10 spots in deze armatuur passen? Ik ben steeds bang dat ze uitsteken maar ik kan nergens de relevante afmetingen vinden...

http://www.firstlight.nl/...e-rail-armatuur-zilvergr/

[ Voor 32% gewijzigd door DutchJudge op 14-02-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij die lamp zullen ze 1,5 cm uitsteken

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 10:48
Ik heb 1 Hue lamp die maar niet fw update. Hoe kan ik dit forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt om met een KaKu zender/schakelaar (via Domoticz) een Hue lamp te dimmen?
Ik kan alleen lampen of scenes aan/uit schakelen. Verder lukt het ook (KaKu) bewegingsmelders, deurkontakten en bellen te koppelen. Maar dimmen lukt dus nog niet (behalve direct op de webpage van Domoticz).

Ik heb ook geprobeerd een ITHO ventilator-schakelaar te koppelen, maar het blijkt dat die op 868 MHz (Zigbee?) werkt. Dat gaat dus niet zonder extra hard/software.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 20:44 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.